All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Anoniem: 172410
We kunnen ervan uit gaan dat er geen valide argumenten meer in te brengen zijn.SnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:21:
Ik stop met reageren, want dit heeft niets te maken met een volwassen discussie.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-11-2016 11:34 ]
Dat suggereert dat er tot nu toe wel zinvolle argumenten aangedragen werdenAnoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:22:
[...]
We kunnen ervan uit gaan dat er geen valide argumenten meer in te brengen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 29-11-2016 11:42 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat Hamilton zoveel pech gehad zou hebben lijkt inderdaad niet erg van toepassing.fsfikke schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:39:
Dat suggereert dat er tot nu toe wel zinvolle argumenten aangedragen werden
Hamilton had niet meer mechanische pech dan in 2014 of 2015.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:48:
[...]
Dat Hamilton zoveel pech gehad zou hebben lijkt inderdaad niet erg van toepassing.
Dus het statement 'Hamilton had zoveel mechanische pech dit jaar' is niet correct
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat had hij juist wél, sterker nog, dat heeft hem het WK gekost in Maleisie. Dat we het hier nog steeds over moeten hebben zeg, jezusYakuzA schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:56:
[...]
Hamilton had niet meer mechanische pech dan in 2014 of 2015.
Dus het statement 'Hamilton had zoveel mechanische pech dit jaar' is niet correct

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien beter dat je ophoudt met trollen. Alle genoemde argumenten bewijzen jouw ongelijk, echter blijf je ontkennen en er tegen in gaan.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:48:
[...]
Dat Hamilton zoveel pech gehad zou hebben lijkt inderdaad niet erg van toepassing.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Ham had in 2014 2 mechanische dnf's, in 2015 1 mechanische dnf, in 2016 1 mechanische dnf.Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:57:
[...]
Dat had hij juist wél, sterker nog, dat heeft hem het WK gekost in Maleisie. Dat we het hier nog steeds over moeten hebben zeg, jezus
Ik weet niet waar 1 dnf meer is dan 2 dnfs of meer dan 1 dnf uit 2015?
PSN
Als Hamilton beter had gereden, was hij kampioen geweest
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-11-2016 12:12 ]
Er is nogal een verschil tussen een keer pech hebben en veel pech hebben. Mensen doen net alsof Hamilton het kampioenschap door pech uit de handen is gegrist, maar hij is simpelweg niet consistent genoeg geweest.Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:57:
Dat had hij juist wél, sterker nog, dat heeft hem het WK gekost in Maleisie. Dat we het hier nog steeds over moeten hebben zeg, jezus
Dat iemand je erop wijst dat je je mening niet kunt onderbouwen met feiten maakt hem nog geen trol. Maar goed, van dit kinderachtige gewijs wordt het topic niet beter. Zullen we allemaal een stapje terug doen en de discussie verder inhoudelijk en op volwassen toon voeren?Stefie2010 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:01:
Misschien beter dat je ophoudt met trollen. Alle genoemde argumenten bewijzen jouw ongelijk, echter blijf je ontkennen en er tegen in gaan.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Men kan alleen van hem winnen bij pech of persoonlijke fouten. Precies wat dit seizoen is gebeurdHackus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:35:
Lewis Hamilton is de beste coureur en heeft de beste auto. De meesten vinden hem saai omdat hij alleen op kop rijdt. Men kan alleen van hem winnen bij motorpech, chrash of pit (pech).
Waarom op de spannende momenten moeten sowieso al die mensen die me toch niet boeien of bekend voorkomen in beeld.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:18:
[...]
Wie is Rita Ora, waarom was die steeds in beeld en moet ik me nu echt een oude lul voelen omdat ik dat niet weet?
Gewoon lekker de race uitzenden en desnoods doe je een PiP als je dan per se een of ander schaap wilt laten zien (Paris Hilton, Rita Ora, etc).
Rita Ora schijnt de vriendin van Hamilton te zijn, dus ik snap wel een klein beetje waarom ze in beeld kwam. Maar ik ben het wel met je eens, ik hoef die bobo's niet te zien en al helemaal niet tijdens de race.fredkroket schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:24:
[...]
Waarom op de spannende momenten moeten sowieso al die mensen die me toch niet boeien of bekend voorkomen in beeld.
Gewoon lekker de race uitzenden en desnoods doe je een PiP als je dan per se een of ander schaap wilt laten zien (Paris Hilton, Rita Ora, etc).
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ja en dan die Rita Ora nog een 2e keer laten zien.fredkroket schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:24:
[...]
Waarom op de spannende momenten moeten sowieso al die mensen die me toch niet boeien of bekend voorkomen in beeld.
"Jaha, dat is ze echt hoor!"
En dat is het moment dat ik switch naar het onboard kanaalEreaser schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:05:
[...]
Ja en dan die Rita Ora nog een 2e keer laten zien.
"Jaha, dat is ze echt hoor!"
Nee, merp!
Dat maakt toch niks uit? Rosberg had 0 mechanische issues dit jaar, Hamilton 1 kritieke. Het is niet zo alsof we het hier over meningen hebben hé, dit is gewoon aantoonbaar. Heeft verder niks te maken met dat hij minder gemotiveerd zou zijn of andere bullcrap, als Hamiltoen die wedstrijd geen geplofte motor had gehad was hij nu WK geweest. Rosberg heeft prima gereden dit jaar en iedere keer als Hamilton pech had of motorwissels deed maximaliseerde hij, wat heel goed is, maar laten we nu niet doen alsof Hamilton er met de pet naar gegooid heeft.YakuzA schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:04:
[...]
Ham had in 2014 2 mechanische dnf's, in 2015 1 mechanische dnf, in 2016 1 mechanische dnf.
Ik weet niet waar 1 dnf meer is dan 2 dnfs of meer dan 1 dnf uit 2015?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Pirelli wist het vanochtend al volgens hun TwitterArjantje72 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:21:
Waarom zou dat een smoesje zijn dan?
Nee, merp!
Beste coureur... nee, verder ben ik het wel eens met jeHackus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:35:
Lewis Hamilton is de beste coureur en heeft de beste auto. De meesten vinden hem saai omdat hij alleen op kop rijdt. Men kan alleen van hem winnen bij motorpech, chrash of pit (pech).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wellicht rijdt die jongen met een enorme kater rondFormula one schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:10:
Lewis heeft weer een smoesje
http://nl.motorsport.com/...pirelli-voor-2017-pirelli
Als mijn kaas uit koe bestond was het een worst. Als Hamilton eerste in Japan was geworden was hij nu kampioen geweest. Dan hebben we het nog niet over het deel van het jaar voor Singapore.Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:28:
Heeft verder niks te maken met dat hij minder gemotiveerd zou zijn of andere bullcrap, als Hamiltoen die wedstrijd geen geplofte motor had gehad was hij nu WK geweest.
Overigens gaat dat stukje motivatie over het niet komen opdagen voor tests en evenementen. Als je dan een paar starts verprutst heb je wellicht een deel van je lot in eigen hand gehad.
En vergeet de issues van HAM in het begin van het jaar niet (niet tijdens de races, maar tijdens de kwalificaties), waardoor hij 2 races (China en België) van achteren heeft moeten starten. Daarnaast in Rusland een P10 vanwege het niet kunnen rijden in Q3 vanwege een motorprobleem.Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:28:
[...]
Dat maakt toch niks uit? Rosberg had 0 mechanische issues dit jaar, Hamilton 1 kritieke. Het is niet zo alsof we het hier over meningen hebben hé, dit is gewoon aantoonbaar. Heeft verder niks te maken met dat hij minder gemotiveerd zou zijn of andere bullcrap, als Hamiltoen die wedstrijd geen geplofte motor had gehad was hij nu WK geweest. Rosberg heeft prima gereden dit jaar en iedere keer als Hamilton pech had of motorwissels deed maximaliseerde hij, wat heel goed is, maar laten we nu niet doen alsof Hamilton er met de pet naar gegooid heeft.
In Baku mocht het team hem niet vertellen hoe een engine-setting te veranderen (die Rosberg bij puur toeval wel goed wist te zetten omdat het bij hem pas optrad toen hij een hendeltje omzette). In Engeland vertelde het team Rosberg wél hoe een setting te veranderen zodat hij de race uit kon rijden (wel met penalty, maar dan nog).
Verder volledig met je eens.
Het klinkt zo een beetje alsof andere coureurs geen (kans op) pech hadden en ook of dat niet bij de sport hoort.
omg ..SnowDude schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:46:
[...]
Rita Ora schijnt de vriendin van Hamilton te zijn
.. dan issie inmiddels van een '78er naar een '90er gegaan
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik snap niet waarom je er zo frusti Rosberg bij sleept.Arfman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:28:
[...]
Dat maakt toch niks uit? Rosberg had 0 mechanische issues dit jaar, Hamilton 1 kritieke. Het is niet zo alsof we het hier over meningen hebben hé, dit is gewoon aantoonbaar. Heeft verder niks te maken met dat hij minder gemotiveerd zou zijn of andere bullcrap, als Hamiltoen die wedstrijd geen geplofte motor had gehad was hij nu WK geweest. Rosberg heeft prima gereden dit jaar en iedere keer als Hamilton pech had of motorwissels deed maximaliseerde hij, wat heel goed is, maar laten we nu niet doen alsof Hamilton er met de pet naar gegooid heeft.
Ik maak de opmerking dat Ham niet meer mechanische pech heeft zorgend voor een dnf dan vorige jaren, wat aantoonbaar klopt.
PSN
Hoort er toch stiekem een beetje bij dat we af en toe de knappe dames van de coureurs krijgen te zien...
en 12x de moeder van ...Grimmie187 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
Sinds wanneer is het erg om naar Rita Ora te kijken?![]()
Hoort er toch stiekem een beetje bij dat we af en toe de knappe dames van de coureurs krijgen te zien...
Haha idd.. Die nieuwe trend ben ik dan weer minder fan van
Tja... Blijkbaar hebben we niet allemaal dezelfde definitie van knapGrimmie187 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
Die kwamen op de scooter na de race ook nog een rondje langs. Net als de vrouw van Rosberg
Ik had geen idee wie dat was, dus ik heb het even aan Google gevraagd. Ik wordt er niet warm of koud van.Grimmie187 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
Sinds wanneer is het erg om naar Rita Ora te kijken?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Van welke coureur is Paris Hilton dan?Grimmie187 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
Net hoe het uitkomt, denk ik. Zal Paris een worst zijn!
Dat zeg ik niet, maar iedereen die zegt dat de mechanische issues van HAM geen invloed hebben gehad op de WK uitslag, die maken e.e.a. ook te simpel.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:42:
[...]
Het klinkt zo een beetje alsof andere coureurs geen (kans op) pech hadden en ook of dat niet bij de sport hoort.
Pech is onderdeel van het spelletje, maar het afdoen als "iedereen heeft kans op pech" is een behoorlijke dooddoener.
HAM heeft inderdaad wat starts verprutst en was in Baku, maar voornamelijk in Singapore niet op zijn best. Maar het feit dat hij, ondanks die tegenslagen, het WK op maar 5 punten verloren heeft, zegt (IMO) meer over HAM dan over de kunnen van ROS.
Dat gezegd hebbende is het ontegenzeggelijk knap dat ROS het WK heeft gehaald ten koste van HAM. Is het verdiend? Ja, want hij heeft meer punten, daar is geen discussie over mogelijk.
Heeft hij het voornamelijk behaald door meer geluk te hebben? Absoluut, want zonder geluk win je niet (waarmee ik niet wil zeggen dat hij geen talent heeft of niet snel is).
Disclaimer: ik ben fan van HAM (op de baan) en vind ROS een kleurloos geval.
Dat heeft het niet gehad, of had het niet hoeven hebben. Hamilton heeft ervoor en zelfs erna nog kansen gehad de situatie naar zich toe te trekken. Dat heeft hij niet gedaan. Als mensen dat dan alleen afschuiven op een motorplof is dat wat gemakkelijk.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:27:
Dat zeg ik niet, maar iedereen die zegt dat de mechanische issues van HAM geen invloed hebben gehad op de WK uitslag, die maken e.e.a. ook te simpel.
Zoals eerder besproken heb je soms echt pech, maar heeft een coureur vaak ook nog wel invloed op die pech. Overduidelijke voorbeelden zijn te lang doorrijden op banden die dan lek gaan, maar zoiets werkt uiteraard ook met interne onderdelen.Pech is onderdeel van het spelletje, maar het afdoen als "iedereen heeft kans op pech" is een behoorlijke dooddoener.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
moah, ik kijk liever naar Nicole Scherzinger, vrouw-Massa, -Button of -Rosberg dan naar dit kind ..Grimmie187 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
Max heeft an sich betere smaak .. maar hij moet ze wel wat langer houden anders wordt ie wel erg James Hunt-like
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
+1. Ik kreeg ook alleen maar vraagtekens toen ik haar zag. Ik vond die tenniser (naam even kwijt) wel leuk meedoen met de pers en de crew.ATS schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:33:
[...]
Ik had geen idee wie dat was, dus ik heb het even aan Google gevraagd. Ik wordt er niet warm of koud van.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Of Hamilton de beste coureur is zou ik niet durven zeggen, maar dat hij bovenin de top zit is na al die jaren wel duidelijk. Het probleem dat hij eerder in zijn carrière had was dat hij veel te temperamentvol was en daardoor inconsistent. Daar is hij voor het grootste deel wel vanaf, al speelt het heel af en toe nog wel op. Als hij dat weet te onderdrukken is hij een verdomd goede stuurman.Damian schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:51:
Dat Hamilton (en Rosberg) de beste auto heeft is duidelijk, maar dat ze de beste coureur zijn is gewoon in het huidige veld niet te zeggen. Zodra je het hele veld in dezelfde auto zet zie je pas de verschillen. Ik denk dat je dan nog wel eens verbaasd zal zijn dat de nieuwe rookies a-la Max, Ocon, Stroll e.d. echt wel goed kunnen sturen.
Als je heel flauw wilt zijn zou je kunnen zeggen dat Hamilton één concurrent had en die niet wist te verslaan
Ervan uitgaande dat je de motorplof bedoelt: na de motorplof in Maleisië waren er nog 5 races. 4 daarvan heeft HAM gewonnen, bij de ander is hij 2e geworden (door een botched start). Het enige wat hij nog meer had kunnen doen om het naar zich toe te trekken is de start niet verprutsen in Japan.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:32:
[...]
Dat heeft het niet gehad, of had het niet hoeven hebben. Hamilton heeft ervoor en zelfs erna nog kansen gehad de situatie naar zich toe te trekken. Dat heeft hij niet gedaan. Als mensen dat dan alleen afschuiven op een motorplof is dat wat gemakkelijk.
Dus eigenlijk zeg jij dat het uitvallen van Max in de US ook zijn eigen fout was?Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:32:
[...]
Zoals eerder besproken heb je soms echt pech, maar heeft een coureur vaak ook nog wel invloed op die pech. Overduidelijke voorbeelden zijn te lang doorrijden op banden die dan lek gaan, maar zoiets werkt uiteraard ook met interne onderdelen.
There you have itBen.Hahlen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:08:
Ervan uitgaande dat je de motorplof bedoelt: na de motorplof in Maleisië waren er nog 5 races. 4 daarvan heeft HAM gewonnen, bij de ander is hij 2e geworden (door een botched start). Het enige wat hij nog meer had kunnen doen om het naar zich toe te trekken is de start niet verprutsen in Japan.
Dat zou inderdaad kunnen. Wellicht dat de emotie of chaos van het moment in de pits voor ongelukkig schakelen of iets dergelijks heeft gezorgd, maar zonder telemetrie valt dat lastig te zeggen.Dus eigenlijk zeg jij dat het uitvallen van Max in de US ook zijn eigen fout was?
Ja, in het algemene topic.Formula one schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:07:
Heeft iemand nog fotos van de 2017 banden test van vandaag ?
Dat beweert ook niemand. Ik denk dat mensen vooral ingaan tegen het beeld dat Hamilton en de Britse pers scheppen dat het allemaal aan de problemen met zijn motoren heeft gelegen. Vergeet niet dat Hamilton een paar heel beroerde racestarts heeft gehad. Daar hoor je hem niet meer over, hij blijft alleen volhouden dat hij volgend jaar net zo'n betrouwbare auto wil als Rosberg, waarmee hij in mijn ogen weer suggereert dat Rosberg een betrouwbare auto krijgt en hij niet, alsof dat een keuze van het team is.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:27:
[...]
Dat zeg ik niet, maar iedereen die zegt dat de mechanische issues van HAM geen invloed hebben gehad op de WK uitslag, die maken e.e.a. ook te simpel.
Waar hij zich op moet focusen is wat hij zelf kan beïnvloeden en dat is risico's mijden, starts oefenen, simulatorwerk om de auto te leren kennen, track walks, etc.
Ik heb in die ellenlange betogen hier nog nooit iemand gezien die antwoord heeft gegeven op mijn vraag: hoe kan het zijn dat Hamilton al die "pech" had en alle andere rijders met een Mercedes-motor niet? Daar zijn twee logische verklaringen voor:Pech is onderdeel van het spelletje, maar het afdoen als "iedereen heeft kans op pech" is een behoorlijke dooddoener.
1. Het team verschaft hem bewust een powerunit met problemen zodat Rosberg kampioen kan worden
2. Het ligt aan de rijstijl van Hamilton: iets wat hij anders doet dan Rosberg matcht niet goed met de 2016 Mercedes-motor.
Punt 1 weiger ik te geloven. Mercedes zou zichzelf daarmee ontzettend ongeloofwaardig maken als dat ooit zou uitlekken. Gegarandeerd dat zoiets achterbaks zou uitlekken nml, er weten teveel mensen vanaf. Dan blijft mijns inziens puntje 2 over, hoewel ik open sta voor andere suggesties. Maar statistisch vind ik "stom toeval" niet geloofwaardig als je kijkt dat er nog 7 Mercedes-aangedreven auto's rondrijden die deze problemen allemaal niet hebben gehad.
Rosberg hoefde niet meer te winnen in de laatste 4 races. Uitrijden op p2 was zijn missie en het enige wat roet in het eten kon gooien zou een mechanisch probleem zijn. Als je dat als berekenend rijder weet ga je niet in de hoogste engine modes rijden, niet de ultieme Q3-ronde rijden voor pole position, niet keihard in de regen rijden... Hamilton MOEST winnen, Rosberg moest alleen 2e worden.HAM heeft inderdaad wat starts verprutst en was in Baku, maar voornamelijk in Singapore niet op zijn best. Maar het feit dat hij, ondanks die tegenslagen, het WK op maar 5 punten verloren heeft, zegt (IMO) meer over HAM dan over de kunnen van ROS.
Zie het als een Tour de France-rijder die met nog 1km te gaan een voorsprong van 5 minuten heeft op het peloton: die gaat echt geen eindsprint inzetten, waarom zou hij? Risico op blessures is te groot: morgen weer een dag waarop hij fit moet zijn.
Ik ben geen Hamilton-fan en ook geen Rosberg-fan, maar ik zie Hamilton als de beste leerling van de klas die zonder huiswerk maken of oefenen 9's en 10'en haalt. Rosberg is de leerling die met heel veel inspanning en bijles ook wel eens een 8 of 9 kan halen en daar heb ik diep respect voor. Hij werkt er gewoon zoveel harder voor, dat kan ik waarderen. Maar met hem persoonlijk heb ik niet zoveel. Ik hoop alleen dat hij een beetje verandert, zoals Vettel toen hij net bij Ferrari zat. Ineens kwam hij los, werd het een leuke kerel (hoewel hij nu teveel zeurt, maar goed).Dat gezegd hebbende is het ontegenzeggelijk knap dat ROS het WK heeft gehaald ten koste van HAM. Is het verdiend? Ja, want hij heeft meer punten, daar is geen discussie over mogelijk.
Heeft hij het voornamelijk behaald door meer geluk te hebben? Absoluut, want zonder geluk win je niet (waarmee ik niet wil zeggen dat hij geen talent heeft of niet snel is).
Disclaimer: ik ben fan van HAM (op de baan) en vind ROS een kleurloos geval.
Hamilton... Dat vind ik een arrogante, egoïstische zak met F1-talent.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik vond op zich dat grietje met die afro interessanter. Was dat ook een celeb? Stond er volgens mij naast.Grimmie187 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
Sjeez, jij bent echt een HAM hater heGrrrrrene schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:56:
[...]
Ik heb in die ellenlange betogen hier nog nooit iemand gezien die antwoord heeft gegeven op mijn vraag: hoe kan het zijn dat Hamilton al die "pech" had en alle andere rijders met een Mercedes-motor niet? Daar zijn twee logische verklaringen voor:
1. Het team verschaft hem bewust een powerunit met problemen zodat Rosberg kampioen kan worden
2. Het ligt aan de rijstijl van Hamilton: iets wat hij anders doet dan Rosberg matcht niet goed met de 2016 Mercedes-motor.
Punt 1 weiger ik te geloven. Mercedes zou zichzelf daarmee ontzettend ongeloofwaardig maken als dat ooit zou uitlekken. Gegarandeerd dat zoiets achterbaks zou uitlekken nml, er weten teveel mensen vanaf. Dan blijft mijns inziens puntje 2 over, hoewel ik open sta voor andere suggesties. Maar statistisch vind ik "stom toeval" niet geloofwaardig als je kijkt dat er nog 7 Mercedes-aangedreven auto's rondrijden die deze problemen allemaal niet hebben gehad.
Ok, I'll bite. Punt 1 is te belachelijk voor woorden inderdaad. Punt 2, how about, gewoon stom toeval. Zoveel problemen zijn er echt niet geweest met zijn blokken. En ik denk dat jij al die Merc motoren in het veld niet over 1 kam kunt scheren met die van het fabrieksteam. Ik geloof echt niet dat die exact dezelfde software en misschien zelfs hardware hebben. No way. Dat zijn niet dezelfde blokken als alle andere blokken in het veld. En als je er het maximale (de fabriek bedoel ik hier) uit probeert te halen dan sluipt er best eens iets in waar je later pas achter komt. Jij denkt dat hij dat ding te hard afzeikt? Kom op man. Wel eens naar de gascurves gekeken? Ze gaan allemaal, niemand uitgezonderd in het veld, zo snel mogelijk richting vol gas als dat de grip het toe laat.
Wat ik me wel nog kan voorstellen is dat ROS wat rustiger aan heeft kunnen doen tov de top van zijn auto en HAM meer vermogen heeft moeten vragen omdat hij wat vaker een opmars door het veld heeft moeten maken. Maar ligt dat dan aan de rijstijl?
Valt mee hoor, maar je moet soms wat tegenwicht geven
You better believe it. Mercedes levert de andere teams exact dezelfde motor met dezelfde ECU e.d. als zij zelf gebruiken. Alleen het chassis bepaalt natuurlijk hoe goed de koeling werkt, maar daar zullen ze vast richtlijnen voor delen.Ok, I'll bite. Punt 1 is te belachelijk voor woorden inderdaad. Punt 2, how about, gewoon stom toeval. Zoveel problemen zijn er echt niet geweest met zijn blokken. En ik denk dat jij al die Merc motoren in het veld niet over 1 kam kunt scheren met die van het fabrieksteam. Ik geloof echt niet dat die exact dezelfde software en misschien zelfs hardware hebben. No way. Dat zijn niet dezelfde blokken als alle andere blokken in het veld.
Are all engines the same design or do HPP have to modify fixings and positions of things like radiators in keeping with the latest designs of their customers’ chassis?
Mercedes: The power units are all the same design. We release CAD data to each customer early in the process, allowing them sufficient time to incorporate the size, shape and configuration of the power unit into their chassis development. Taking cooling installation as one of the examples you’ve mentioned, this is a chassis-side system and often requires us to use different adaptors etc. according to the team in question. But we’re talking minor adaptations, not major ones. We use the same software and hardware for all teams – including the works outfit. How the engine is operated is governed by something called the ‘phase document’ which regulates how hard each specification of engine can be run.
Dat zegt niks over engine modes, hoelang je daarin hangt, hoe agressief je terugschakelt tijdens het afremmen, etc.En als je er het maximale (de fabriek bedoel ik hier) uit probeert te halen dan sluipt er best eens iets in waar je later pas achter komt. Jij denkt dat hij dat ding te hard afzeikt? Kom op man. Wel eens naar de gascurves gekeken? Ze gaan allemaal, niemand uitgezonderd in het veld, zo snel mogelijk richting vol gas als dat de grip het toe laat.
Hah, agreeGrrrrrene schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:53:
[...]
Valt mee hoor, maar je moet soms wat tegenwicht geven
Ok, goeie quote. Maar ik heb echt ergens iets gelezen, kan natuurlijk niet meer vinden, over restricties op gebruik van power modes. Daarnaast, zelfde software zegt natuurlijk ook niet alles. Kunnen 200 modes extra in software zitten die je niet kunt gebruiken[...]
You better believe it. Mercedes levert de andere teams exact dezelfde motor met dezelfde ECU e.d. als zij zelf gebruiken. Alleen het chassis bepaalt natuurlijk hoe goed de koeling werkt, maar daar zullen ze vast richtlijnen voor delen.

Ik zie je punt wel hoor, daar niet van. Maar mijn tegen punt is daarin dat ze allemaal alles zo snel mogelijk doen. Ze rammen allemaal zo snel mogelijk 5x aan die linker paddle als ze weten dat ze in de komende bocht 5 versnellingen terug moeten[...]
Dat zegt niks over engine modes, hoelang je daarin hangt, hoe agressief je terugschakelt tijdens het afremmen, etc.
Ik denk trouwens dat HAM misschien wel vloeiender kan rijden dan velen in het veld. Zijn er maar een paar die een wagen zo kunnen voelen en controleren. En nee, ik ben geen HAM fan.
Rosberg heeft ook een aantal beroerde racestarts gehad, ondanks dat hij zo hard werkt ;-)Grrrrrene schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:56:
[...]
Dat beweert ook niemand. Ik denk dat mensen vooral ingaan tegen het beeld dat Hamilton en de Britse pers scheppen dat het allemaal aan de problemen met zijn motoren heeft gelegen. Vergeet niet dat Hamilton een paar heel beroerde racestarts heeft gehad. Daar hoor je hem niet meer over, hij blijft alleen volhouden dat hij volgend jaar net zo'n betrouwbare auto wil als Rosberg, waarmee hij in mijn ogen weer suggereert dat Rosberg een betrouwbare auto krijgt en hij niet, alsof dat een keuze van het team is.
Waar hij zich op moet focusen is wat hij zelf kan beïnvloeden en dat is risico's mijden, starts oefenen, simulatorwerk om de auto te leren kennen, track walks, etc.
Ik wil ook absoluut niet beweren dat het alleen maar aan de problemen met de motor ligt, maar dat het ook niet alleen maar de plof in Maleisië is geweest.
En het feit dat HAM geen sim-werk doet geloof ik ook nog steeds niks van. En al zou dat wel zo zijn, dan is het des te knapper dat hij P1 op Baku 0,4s sneller is dan zijn teamgenoot (met 9 rondes minder), die de baan dan al van achter tot voren zou moeten kennen.
(Overigens lees ik net dat hij 8 rondjes in de sim heeft gedaan op Baku).
Daarnaast: er is nog een andere coureur die simulators niks vindt, waarom wordt hij niet zo gebasht over geen inzet tonen?
Punt 1 weiger ik ook te geloven, dat zou het merk Mercedes geen goed doen.[...]
Ik heb in die ellenlange betogen hier nog nooit iemand gezien die antwoord heeft gegeven op mijn vraag: hoe kan het zijn dat Hamilton al die "pech" had en alle andere rijders met een Mercedes-motor niet? Daar zijn twee logische verklaringen voor:
Punt 2 vind ik ook discutabel. Vorig seizoen, met de graphics van de verbruikte brandstof, was HAM juist over het algemeen zuiniger dan ROS, ook in races waar hij van achteren kwam. Waarom zou hij dan nu ineens zo achterlijk hard trappen dat zijn motor stuk gaat? Ik denk dat het gewoon stom toeval is.
En dat snap ik heel goed.[...]
Rosberg hoefde niet meer te winnen in de laatste 4 races. Uitrijden op p2 was zijn missie en het enige wat roet in het eten kon gooien zou een mechanisch probleem zijn. Als je dat als berekenend rijder weet ga je niet in de hoogste engine modes rijden, niet de ultieme Q3-ronde rijden voor pole position, niet keihard in de regen rijden... Hamilton MOEST winnen, Rosberg moest alleen 2e worden.
Zie het als een Tour de France-rijder die met nog 1km te gaan een voorsprong van 5 minuten heeft op het peloton: die gaat echt geen eindsprint inzetten, waarom zou hij? Risico op blessures is te groot: morgen weer een dag waarop hij fit moet zijn.
En dat mag jij vinden. Ik vind Rosberg juist een enorm arrogante uitstraling hebben, zonder humor, 3 thuislanden en kleurloos.[...]
Ik ben geen Hamilton-fan en ook geen Rosberg-fan, maar ik zie Hamilton als de beste leerling van de klas die zonder huiswerk maken of oefenen 9's en 10'en haalt. Rosberg is de leerling die met heel veel inspanning en bijles ook wel eens een 8 of 9 kan halen en daar heb ik diep respect voor. Hij werkt er gewoon zoveel harder voor, dat kan ik waarderen. Maar met hem persoonlijk heb ik niet zoveel. Ik hoop alleen dat hij een beetje verandert, zoals Vettel toen hij net bij Ferrari zat. Ineens kwam hij los, werd het een leuke kerel (hoewel hij nu teveel zeurt, maar goed).
Hamilton... Dat vind ik een arrogante, egoïstische zak met F1-talent.
De software is niet de fijne motor afstelling, dat is configuratie van de software. Ook is het phase document voor de klanten teams anders als voor het fabrieks team.Grrrrrene schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:53:
[...]
We use the same software and hardware for all teams – including the works outfit. How the engine is operated is governed by something called the ‘phase document’ which regulates how hard each specification of engine can be run.
[...]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Maar ik ben wel benieuwd wat precies de handelingen bij een start zijn en waar ruimte zit voor falen / excelleren....
Bij Verstappen was het een software issue (op een keer na) en bij Hamilton en regel wijziging waarbij de start instellingen niet meer door het team mocht worden gewijzigd. Hamilton had dit duidelijk niet in de vingers.Stefie2010 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:24:
Voor degenen die geloven dat de slechte starts van HAM zijn te verklaren door zijn luiheid, hoe verklaren jullie die van VES dan?
Maar Rosberg is gewoon terecht kampioen.
Hij heeft de laatste GP's lekker gecalculeerd gereden, zonder risico's te nemen. Ik verwacht dat als Hamilton minder pech zou hebben gehad, Rosberg minder gecalculeerd zou hebben gereden en wellicht ook meer punten zou hebben gepakt dan hij de laatste GP's gedaan heeft...en zo kun je door wat alsen...
Wie aan het eind van de rit bovenaan staat is terecht kampioen. En ik ben blij dat Rosberg het is! Altijd goed als iemand anders eens wint.
https://wren.co/join/Devian
Voor dit seizoen zaten er twee "hendels" voor de koppeling op het stuur. De coureur hield bij de start beide ingedrukt. Vervolgens als de lampen op groen gingen liet hij meteen een van de twee los. Op dat moment kwam de koppeling op het perfecte aangrijppunt voor maximale tractie uit. Vervolgens lieten ze na de start de tweede koppeling los. Vanaf dit seizoen mag die dubbele uitvoering echter niet meer. De coureur heeft nu één "hendel" voor de koppeling. De coureur houd deze bij de start helemaal ingedrukt, en als de lampen op groen gaan moet hij deze "half" laten opkomen om zo met maximale tractie weg te rijden, waarna ze de koppeling los laten.Bigfoot schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:26:
Mee eens, ik had ook begrepen dat zolang de rijder maar snel op een knop drukt, de start grotendeels vanzelf gaat?
Maar ik ben wel benieuwd wat precies de handelingen bij een start zijn en waar ruimte zit voor falen / excelleren....
Nu kun je het dus vrij eenvoudig vergelijken met een gewone auto. Als je weg rijd laat je ook niet de koppeling helemaal opkomen. Hetzelfde moeten ze in de F1 nu met de hand doen. Daar waar ze vorig jaar nog een dubbel "koppelpedaal" hadden waarbij het loslaten van een als gevolg had dat de koppeling perfect pakte voor de maximale tractie.
Het is dus zeer zeker niet zo dat ze maar heel snel een knop hoeven in te drukken. Want dat zou traction control launch control zijn en mag niet (meer).
Launch controlRobertMe schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:21:
[...]
Het is dus zeer zeker niet zo dat ze maar heel snel een knop hoeven in te drukken. Want dat zou traction control zijn en mag niet (meer).
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 30-11-2016 12:39 ]
Het lag bij Mercedes niet zozeer aan de menselijke factor, maar ook aan een nogal "finicky" koppeling die ze daar hadden.Grrrrrene schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:38:
[...]
Launch controlTraction control (en abs ook) mag sowieso niet
Maar je hebt helemaal gelijk: het werd moeilijker en blijkbaar kon Rosberg zich beter aanpassen. Maar het introduceert ook meer variatie door de menselijke factor, dus hij is niet altijd sneller en ook Hamilton went eraan natuurlijk.
Ik heb zowel ROS als HAM horen klagen gedurende het seizoen dat, terwijl ze zaken op dezelfde manier deden, dat de koppeling anders reageerde.
Bron: https://www.jamesallenonf...ure-spiced-up-the-racing/quote: Toto Wolff“The clutch we are giving them is not perfect,” Mercedes motorsport boss Toto Wolff told reporters after the race in Japan last weekend. “It is difficult to handle the clutch in the right way.”
Zoals gezegd: ROS heeft óók slechte starts gehad, zelfs nog later in het seizoen.
http://www.formula1.com/e...-dhabi-title-decider.html
ROS op VES is mooi, en de laatste van VET + ROS ook
Canal+ Onboard ben ik nog niet openbaar gedeeld tegengekomen dus of die dit topic nog gaat halen voor de sluiting? En anders komt ie wel in het generale 2016 topic te staan verwacht ik.
Testing, one, two ...
Die heb ik ook nog niet gezien helaashardware-lover schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:49:
[video]
Canal+ Onboard ben ik nog niet openbaar gedeeld tegengekomen dus of die dit topic nog gaat halen voor de sluiting? En anders komt ie wel in het generale 2016 topic te staan verwacht ik.
En inderdaad echt superhandig, al die losse topics over 1 onderwerp. Houdt het lekker overzichtelijk...
Testing, one, two ...
We said we'd be champions back then, now we both are! Congratulations Nico, you did everything a champion needed to do. Well deserved
Toch mooi!
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 01-12-2016 00:57 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1