Gisteren ook mijn eerste Lepin set binnengekregen via Jeremy..
Had hem gecontacteerd op 02/05, pakketje werd 10/05 verzonden en stond gisteren aan de deur.
Werd verzonden in 1 doos met manual erbij, zonder problemen gelukkig..
Ik had 05039 (X-wing) en 05040 (Y-wing) gevraagd, kreeg ik gisteren 2 x de 05040
Heb hem even gecontacteerd, even afwachten hoe dit opgelost kan geraken..
Wat de kwaliteit van de set betreft, het voelt toch echt ook aan als kwalitatieve ABS..
Enige verschillen die ik tot nu toe heb opgemerkt ;
- Allemaal verpakt in ongenummerde zakjes en door elkaar, lekker puzzelen geblazen
- de spuitgaatjes van de mal zijn zichtbaar op de bouwsteentjes wat je bij Lego niet hebt
- de kleuren van de manual zijn niet altijd even duidelijk in deze set.. Er zitten nl. gele en zo zandkleurige stukken tussen, en met name op de eerste pagina is het heel moeilijk.. Liep ik de hele tijd te zoeken naar een 2de geel stuk, terwijl ik gewoon de tanned parts moest hebben.. (dankjewel Youtube reviews)
--edit--
- Je moet ook de bruine staafjes een beetje bijsnijden op de juiste 1:1 lengte volgens het boekje.. Deze lijken nogal onhandig machinaal afgeknipt en dus een beetje samen geknepen aan de uiteinden.. Ze zijn ook enkele mm's te lang dus je kan dit oplossen met een mesje of schaar

- grootste minpunt voor mij waren de technic busjes en stopjes (axle connectors) waarmee je de lange (kruis)staafjes mee vastmaakt aan elkaar, achteraan de motoren. Deze sluiten niet altijd even goed aan, zodat je soms met wat losse staven zit.. Zeker in zo'n relatief groot hol geheel als de motoren van de Y-wing is dit nogal problematisch
Is best nog wel een grote en tamelijk zware set aan het worden, ziet er echt al vet uit ! pics volgen
wat betreft de dubbele zending, ik krijg de 05039 vanuit Duitsland toegestuurd, en ik zal de 05040 terugsturen (ook naar DE). Het bedrag om te verzenden wilt hij best terugstorten, maar voor die 10€ hoeft dit niet per se imo.. Ik ben al blij dat het zo makkelijk op te lossen valt. Echt wel een goeie kerel
[
Voor 32% gewijzigd door
KipCurreh op 23-05-2018 08:46
]