Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om de kwaliteit van Lepin zelf eens te kunnen beoordelen heb ik op AliExpress de 36001 Winter Holiday Train besteld (10254 originele Lego nummer). 33 dollar incl shipping, ben eens benieuwd.

Ik wilde eerst de Cafe Corner bestellen bij Jeremy, maar na een paar keer mail contact heeft hij niet meer gereageerd. Ik ga het nog wel een keer proberen als ik overtuigd ben van de kwaliteit maar dan bestel ik enkel de niet meer courante sets. Of eventueel de MilF :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:41
redfoxert schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:23:
Om de kwaliteit van Lepin zelf eens te kunnen beoordelen heb ik op AliExpress de 36001 Winter Holiday Train besteld (10254 originele Lego nummer). 33 dollar incl shipping, ben eens benieuwd.

Ik wilde eerst de Cafe Corner bestellen bij Jeremy, maar na een paar keer mail contact heeft hij niet meer gereageerd. Ik ga het nog wel een keer proberen als ik overtuigd ben van de kwaliteit maar dan bestel ik enkel de niet meer courante sets. Of eventueel de MilF :)
De MilF?

Zelf ben ik gisteren begonnen aan de VW T1 camper.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:33:
[...]

De MilF?

maar die voorkant klopt niet :X

hmm, zo te zien is dat expres gedaan; foto's van een rus kloppen wel

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 19-12-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
mschol schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:36:
[...]

maar die voorkant klopt niet :X

hmm, zo te zien is dat expres gedaan; foto's van een rus kloppen wel
Dat was me inderdaad ook opgevallen de motorkap is 180 graden gedraaid. Mede door de foto's in reviews toch maar gekocht. Mogelijk gedaan vanwege copyright? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:41
Heb je misschien nog een werkende link van deze tank? De link die er nu bij zit werkt niet. Aan de hand van de chinese tekens kan ik namelijk niet het model achterhalen.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

alesandro_46 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:33:
[...]

De MilF?

Tja, als ik het voor het kiezen had koos ik ook voor de milf. ;)
Ik koop eigenlijk alleen Lepin sets die niet meer door Lego gemaakt worden.

Van de week bij Intertoys de First Order Star Destroyer gekocht, was maar 2 tientjes duurder dan de Lepin versie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Viper_4111 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:54:
[...]

Heb je misschien nog een werkende link van deze tank? De link die er nu bij zit werkt niet. Aan de hand van de chinese tekens kan ik namelijk niet het model achterhalen.
https://nl.aliexpress.com...=ae803_4&rmStoreLevelAB=5

ik mis trouwens in ieder geval 2 stenen waardoor ik niet door kan, dus daar wacht ik op.. (en heb het gevoel dat ze een plaatje gemist hebben hoe ik 1 van de motoren eraan doe.. maar wel gave build. ze hebben best goed op lego gelet dat je niet alles hetzelfde bouwt (bv linker kant tank van a naar z werkend en de rechterkant van z naar a)

in het nederlands:

C61001 1498 stks M1A2 Technic Militaire Afstandsbediening RC Tank Kan Draaien Torentje Launch Missile Bouwsteen Baksteen Speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

redfoxert schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:23:

Benader Jeremy via Whatsapp, dat werkt 100x beter dan e-mail. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
zo, mijn pakket is binnen.
even snel opengemaakt:
jammer dat de handleiding niet een beetje beschermd was door bv onder de baseplate te stoppen, nu was hij duidelijk achter zakjes blijven hangen

zag een stukje los in de doos, even bekeken en aangevoeld: het lijkt wat meer buigzaam tov normale lego maar ook nog niet iets voor mij om over te klagen.

-edit-

iemand een idee welke batterij er in die soundbricks gaat? die bij mijn set is leeg en heb geen flauw idee welke erin kan.. :X

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 21-12-2017 00:13 ]

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik vraag me toch wel af hoe ze zo snel die Lego sets kunnen kopiëren, met name dan de nieuwe steentjes. Er moeten mallen gemaakt worden en naast expertise is daar ook behoorlijk wat geld voor nodig. Zouden de blueprints gelekt worden?

@mschol die heb je snel binnen. Als ik het goed zie heb je die set op 13 december besteld.
Heb je nog douanekosten moeten betalen? Ik neem aan van niet want als ze weten wat er in zit zouden ze het vast in beslag nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 21-12-2017 09:18 ]

• mschol
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:07:
Ik vraag me toch wel af hoe ze zo snel die Lego sets kunnen kopiëren, met name dan de nieuwe steentjes. Er moeten mallen gemaakt worden en naast expertise is daar ook behoorlijk wat geld voor nodig. Zouden de blueprints gelekt worden?

@mschol die heb je snel binnen. Als ik het goed zie heb je die set op 13 december besteld.
Heb je nog douanekosten moeten betalen? Ik neem aan van niet want als ze weten wat er in zit zouden ze het vast in beslag nemen.
12de volgens mij zelfs al..
en geen douanekosten gelukkig.
verzonden met dhl express (zoals bijna alle grotere lepin sets op aliexpress) echter duurde het geruime tijd voordat hij verzonden werd

gisteravond nog even motortje aangesloten op lego accu en die draait beroerd :D (maar daar klaag ik niet echt over, echter weet ik dan misschien wat de technic sets van lepin doen :P

• Medione1210
mschol schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:43:
[...]

12de volgens mij zelfs al..
en geen douanekosten gelukkig.
verzonden met dhl express (zoals bijna alle grotere lepin sets op aliexpress) echter duurde het geruime tijd voordat hij verzonden werd

gisteravond nog even motortje aangesloten op lego accu en die draait beroerd :D (maar daar klaag ik niet echt over, echter weet ik dan misschien wat de technic sets van lepin doen :P
Ja dat kloon spul is echt om 1x in elkaar te zetten en er daarna alleen maar naar te kijken. Jammer dat ze klaarblijkelijk inferieure materialen gebruiken.

Ik heb tot nu toe alleen Minifigure clones gekocht en die zien er allemaal prima uit, maar zodra er iets bij zit dat de poppetjes vast moeten houden (hamer, schildje etc.), Dan past het nooit. Meestal zijnde handjes te wijd en soms te krap. Ik los dat op met een druppeltje lijm, maar ook hier geldt dus dat je er alleen maar kan kijken, niet mee spelen. maar voor 60 cent per poppetje inclusief verzenden mag ik niet klagen.

[ Voor 28% gewijzigd door Medione1210 op 21-12-2017 19:50 ]

• mschol
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:47:
[...]

Ja dat kloon spul is echt om 1x in elkaar te zetten en er daarna alleen maar naar te kijken. Jammer dat ze klaarblijkelijk inferieure materialen gebruiken.

Ik heb tot nu toe alleen Minifigure clones gekocht en die zien er allemaal prima uit, maar zodra er iets bij zit dat de poppetjes vast moeten houden (hamer, schildje etc.), Dan past het nooit. Meestal zijnde handjes te wijd en soms te krap. Ik los dat op met een druppeltje lijm, maar ook hier geldt dus dat je er alleen maar kan kijken, niet mee spelen. maar voor 60 cent per poppetje inclusief verzenden mag ik niet klagen.
het is gewoon een goedkope bouwkwaliteit, en dat verbaasd mij ook niet: daar is de prijs naar..
en display is opzich prima voor mij.. heb wel nog even via ebay een andere soundbox gekocht, die was wel 20$ ofzo maar heeft: A) de originele tune en B) werkt zoals het origineel werkt, die van lepin schijnt door te lopen na een rondje ofzo.. :D

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 21-12-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:07:
LEGO heeft een fabriek in China, en soms nemen medewerkers wat mee ;)
En veel winkelmedewerkers snappen een embargo niet.
Zo heeft de lokale Toys 'r Us hier al een tijdje 2018 LEGO sets in de winkel liggen die pas in Januari de schappen in had gemogen. Zit notabene grote sticker op de omdozen die dat vermeld, maar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kenzi schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 01:37:
[...]

LEGO heeft een fabriek in China, en soms nemen medewerkers wat mee ;)
En veel winkelmedewerkers snappen een embargo niet.
ik denk dat ze het prima snappen alleen er niets om geven omdat er geen sancties zijn?

• redfoxert
  • Niet online
Zojuist de Winter Train set van Lepin binnen gehad. 14 december besteld, vandaag afgeleverd. Met Kerst en 2x weekend er tussen zijn dat effectief 8 werkdagen (want savonds laat pas besteld). Niks op aan te merken, zeker in de drukke periode nu. Kwaliteit van de steentjes ziet er goed uit, nog niks op aan te merken. De opmerking van @Medione1210 over de handjes die iets vast moeten houden heb ik hier ook geprobeerd maar alles blijft prima zitten. Ik heb er een zakje "clones" bij gekregen notabene, die heb ik nog niet bekeken.

Waarde van het pakket was op 20.8 dollar gesteld, prima binnen de marge. Doos is goed verpakt en helemaal rondom dichtgetaped. Bouwinstructies zien er ook prima uit, Lego waardig.

Ik denk dat ik op basis van dit al een nieuwe set ga bestellen (een Green Grocer ofzo), maar toch eerst vanavond eens op mn gemak alles bekijken en een begin met de bouw maken :)

• Medione1210
redfoxert schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:19:
Zojuist de Winter Train set van Lepin binnen gehad. 14 december besteld, vandaag afgeleverd. Met Kerst en 2x weekend er tussen zijn dat effectief 8 werkdagen (want savonds laat pas besteld). Niks op aan te merken, zeker in de drukke periode nu. Kwaliteit van de steentjes ziet er goed uit, nog niks op aan te merken. De opmerking van @Medione1210 over de handjes die iets vast moeten houden heb ik hier ook geprobeerd maar alles blijft prima zitten. Ik heb er een zakje "clones" bij gekregen notabene, die heb ik nog niet bekeken.

Waarde van het pakket was op 20.8 dollar gesteld, prima binnen de marge. Doos is goed verpakt en helemaal rondom dichtgetaped. Bouwinstructies zien er ook prima uit, Lego waardig.

Ik denk dat ik op basis van dit al een nieuwe set ga bestellen (een Green Grocer ofzo), maar toch eerst vanavond eens op mn gemak alles bekijken en een begin met de bouw maken :)
Klinkt goed!
De Minifigures waar ik het over had waren overigens niet van Lepin hoor. Geen idee wat de fabrikant is want ze komen in een doorzichtig zakje. Er zit een zwart plaatje bij waar ze op staan.
Bij sommige advertenties staat LOZ of POGO. Kwaliteit vind ik prima in orde voor ongeveer 60 cent inclusief verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Korte samenvatting van de build vanavond.

Kinderen wilden natuurlijk direct aan de slag (3 en 5, zie je het al voor je met al die 1x1 stud plates ...). Anyway, toch begonnen, met "hulp" van de kleintjes. Ze mochten in de zakjes zoeken of ze een onderdeeltje konden vinden. De zakjes die in de doos zaten waren wel genummerd maar compleet zinloze nummering. Alles zat door elkaar. De instructies gaven aan zak 1-2-3 ... ik had er 15 ofzo :)

Resultaat:

Winter Train Lepin

Ervaring:

- Het bouwt als Lego, het voelt net niet aan als Lego. Het voelt wat softer, minder scherp, enigzins flexibeler. Desalnietemin zeker de moeite waard (Lepin dan, andere merken durf ik minder goed aan voor sets);
- De trein hoort een ronddraaiende kerstboom te hebben. Het tandwiel dat ervoor moet zorgen zit muurvast tegen de rest van de wagon aan;
- Sommige wielen draaien voor geen meter, zitten te strak. Andere vallen bijna van de beam af, zo los zitten ze;
- De steentjes zijn wat matter, minder glimmend dan echte Lego. Daardoor is ook het gevoel "anders".

Overall: Ik zou van Lepin best meer sets willen aanschaffen, zeker sets die door Lego niet meer in de handel gebracht worden (Creator Expert Modular buildings bijvoorbeeld). Weinig bewegende delen, voor de mooi zeg maar. Andere bewegende delen sets zoals auto's, treinen, Technics ben ik dan wat huiveriger over. Schijnt dat je voor Technics ook beter een ander merk moet hebben, aldus een aantal sub-Reddits.

Ik kan ook de store op AliExpress aanbevelen. Jeremy is natuurlijk altijd een optie maar die vraagt slechts 2-3 dollar minder dan de store waar ik besteld heb. Qua snelheid van levering verwacht ik dat beiden net zo snel zullen zijn, gebaseerd op mn huidige ervaring en verhalen over Jeremy.

Weet niet of ik de store mag linken, if not, PM me (disclaimer: ik heb geen aandelen of belang bij deze store. Puur uit eigen ervaring).

PS: De kerstmannen heb ik bij Intertoys meegenomen voor 10 euro per stuk. In Sittard en Roermond stonden er nog bergen ...

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 28-12-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
redfoxert schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:03:

Kinderen wilden natuurlijk direct aan de slag (3 en 5, zie je het al voor je met al die 1x1 stud plates ...). Anyway, toch begonnen, met "hulp" van de kleintjes. Ze mochten in de zakjes zoeken of ze een onderdeeltje konden vinden. De zakjes die in de doos zaten waren wel genummerd maar compleet zinloze nummering. Alles zat door elkaar. De instructies gaven aan zak 1-2-3 ... ik had er 15 ofzo :)

Resultaat:

[afbeelding]

Ervaring:

- Het bouwt als Lego, het voelt net niet aan als Lego. Het voelt wat softer, minder scherp, enigzins flexibeler. Desalnietemin zeker de moeite waard (Lepin dan, andere merken durf ik minder goed aan voor sets);
- De trein hoort een ronddraaiende kerstboom te hebben. Het tandwiel dat ervoor moet zorgen zit muurvast tegen de rest van de wagon aan;
- Sommige wielen draaien voor geen meter, zitten te strak. Andere vallen bijna van de beam af, zo los zitten ze;
- De steentjes zijn wat matter, minder glimmend dan echte Lego. Daardoor is ook het gevoel "anders".

Overall: Ik zou van Lepin best meer sets willen aanschaffen, zeker sets die door Lego niet meer in de handel gebracht worden (Creator Expert Modular buildings bijvoorbeeld). Weinig bewegende delen, voor de mooi zeg maar. Andere bewegende delen sets zoals auto's, treinen, Technics ben ik dan wat huiveriger over. Schijnt dat je voor Technics ook beter een ander merk moet hebben, aldus een aantal sub-Reddits.

Ik kan ook de store op AliExpress aanbevelen. Jeremy is natuurlijk altijd een optie maar die vraagt slechts 2-3 dollar minder dan de store waar ik besteld heb. Qua snelheid van levering verwacht ik dat beiden net zo snel zullen zijn, gebaseerd op mn huidige ervaring en verhalen over Jeremy.

Weet niet of ik de store mag linken, if not, PM me (disclaimer: ik heb geen aandelen of belang bij deze store. Puur uit eigen ervaring).

PS: De kerstmannen heb ik bij Intertoys meegenomen voor 10 euro per stuk. In Sittard en Roermond stonden er nog bergen ...
Bedankt voor de review.
Je moet dus eigenlijk geen sets met draaibare delen kopen. Het is echt alleen om neer te zetten en naar te kijken.

Ik wil de link naar die store wel hebben, evt via pm.

Die set is trouwens nu in de uitverkoop voor 74 euro. Wel tijdelijk uitverkocht.
https://shop.lego.com/nl-NL/Wintervakantietrein-10254
Ik ben benieuwd wat jij voor de Lepin versie hebt betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 29-12-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:55:
[...]

Bedankt voor de review.
Je moet dus eigenlijk geen sets met draaibare delen kopen. Het is echt alleen om neer te zetten en naar te kijken.

Ik wil de link naar die store wel hebben, evt via pm.

Die set is trouwens nu in de uitverkoop voor 74 euro. Wel tijdelijk uitverkocht.
https://shop.lego.com/nl-NL/Wintervakantietrein-10254
Ik ben benieuwd wat jij voor de Lepin versie hebt betaald.
$32,80

De draaiende kerstboom heb ik opgelost door het asje van de wielen een beetje met WD40 te bewerken (het is toch geen echte Lego). Met echte Lego kreeg ik het overigens ook niet fatsoenlijk draaiende, het lag in ieder geval niet aan de tandwielen :)

Shoplink

[ Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 29-12-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
redfoxert schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:50:
[...]

$32,80

De draaiende kerstboom heb ik opgelost door het asje van de wielen een beetje met WD40 te bewerken (het is toch geen echte Lego). Met echte Lego kreeg ik het overigens ook niet fatsoenlijk draaiende, het lag in ieder geval niet aan de tandwielen :)

Shoplink
Bedankt voor het plaatsen van de link. Even een paar (goedkope) setjes opgezocht en die kon ik allemaal goedkoper op AliExpress vinden.
Blijven prijsvergelijken dus als je iets wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

redfoxert schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:03:

Resultaat:

[afbeelding]

Ervaring:

Bedankt voor je review!

Die rails zaten die er bij of zijn dat gewone lego rails ?

Best grappig voor onder de kerstboom 1x per jaar zo'n Lepin setje. Had er nog nooit van gehoord tot ik er hier over las, gewoon vastlijmen en dan voor die paar weken per jaar onder de boom lijkt het me wel een leuke set :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:15:
[...]

Bedankt voor je review!

Die rails zaten die er bij of zijn dat gewone lego rails ?

Best grappig voor onder de kerstboom 1x per jaar zo'n Lepin setje. Had er nog nooit van gehoord tot ik er hier over las, gewoon vastlijmen en dan voor die paar weken per jaar onder de boom lijkt het me wel een leuke set :)
Alles wat je daar ziet, behalve de kerstmannen zat in de doos (niet de originele, die laten ze in China) :) De rails dus ook!

Helaas is het ding niet gemotoriseerd, daarvoor moet je PowerFunctions inbouwen. Kan zowel originele Lego als de 2.4Ghz variant van Lepin zijn.
Medione1210 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:03:
[...]

Bedankt voor het plaatsen van de link. Even een paar (goedkope) setjes opgezocht en die kon ik allemaal goedkoper op AliExpress vinden.
Blijven prijsvergelijken dus als je iets wilt kopen.
Goedkoper kan, maar over watvoor bedragen hebben we het dan? Jeremy kan ze ook goedkoper leveren. De Cafe Corner levert hij incl shipping voor 61 dollar. Hier is het 68. In the longrun kan het veel geld schelen inderdaad, maar AliExpress prijzen zitten toch wel allemaal rond hetzelfde bedrag. 65 dollar kom ik ook nog veel tegen.

[ Voor 31% gewijzigd door redfoxert op 29-12-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
redfoxert schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:20:
[...]

Alles wat je daar ziet, behalve de kerstmannen zat in de doos (niet de originele, die laten ze in China) :) De rails dus ook!

Helaas is het ding niet gemotoriseerd, daarvoor moet je PowerFunctions inbouwen. Kan zowel originele Lego als de 2.4Ghz variant van Lepin zijn.

[...]

Goedkoper kan, maar over watvoor bedragen hebben we het dan? Jeremy kan ze ook goedkoper leveren. De Cafe Corner levert hij incl shipping voor 61 dollar. Hier is het 68. In the longrun kan het veel geld schelen inderdaad, maar AliExpress prijzen zitten toch wel allemaal rond hetzelfde bedrag. 65 dollar kom ik ook nog veel tegen.
Geen gigantische verschillen hoor, maar op 30$ toch ongeveer 5$ op de paar setjes die ik heb gekeken (Lego Ideas vogels, Caterham, VW bus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

redfoxert schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:20:
[...]

[...]

Nice, gemotoriseerd hoeft niet eigenlijk maar kan altijd kijken of het op mijn oude legotrein onderstel past :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:32:
[...]

Nice, gemotoriseerd hoeft niet eigenlijk maar kan altijd kijken of het op mijn oude legotrein onderstel past :)
In de Lego instructies online staat hoe je hem gemotoriseerd kunt krijgen :) Exact dezelfde stappen als deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
een klein stukje gevorderd met mijn lepin set:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3cdOpDF.jpg

kwaliteit valt mij positief mee, grondplaat is lekker stevig (voelen dikker/zwaarder aan dan de vergelijkbare legoplaten)

tot nu toe klikt het meeste lekker in elkaar, enkele stukjes zitten iets losser maar vallen er niet uit ofzo.

motor is kwalitatief echt het beroerdste wat ik van de onderdelen gezien heb.
hoop hem zo snel mogelijk af te hebben
oh en merkte pas laat op dat de zakjes een volgnummer hebben, zo kan je makkelijker controleren of alle zakjes in de doos zitten denk ik, het helpt niet met bouwen iig

die brickseparator is niet van lepin B)

[ Voor 19% gewijzigd door mschol op 05-01-2018 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
kleine update:
hier een overzichtje van delen van de bouw:
https://imgur.com/a/uX0SG

en het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7MEQvxz.jpg

enige minpunten dus: soms is een beetje meer stevigheid tussen blokjes gewenst.. (maar overall viel het mij erg mee)
ik heb verkeerde banden meegeleverd gekregen
en 1 verkeerde technic as (6 ipv 8 lang)

overigens dus ook een andere sound brick besteld, via ebay voor $30 een soundbrick die het echte geluid maakt en er ook echt uit ziet, (de buitenkant is bezaaid met lego op de juiste plekken zeg maak, alleen weet ik niet of ze andere sets gekannibaliseerd hebben en daar de chip hebben vervangen :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door mschol op 09-01-2018 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

Ook ik heb na het zien van de nieuwste Star wars film een enorme kriebel gekregen om technisch lego tijdelijk te verruilen voor Star wars lego en wel de nieuwe Millennium Falcon
Het wordt mijn eerste set en ergens ben ik een echte lego fan, maar alles wat ik lees van lepin schijnt goed te bevallen.
Ik heb dus lang lopen twijfelen of ik de echte zou nemen, maar 850 Euro en de erg slechte beschikbaarheid maken dat ik toch voor de Lepin heb gekozen.

Er zijn veel verschillende verkopers, maar op basis van review score en een extra korting van 3% (die iedereen kan krijgen trouwens) en de gratis verzendkosten naar nederland binnen 7 dagen kwam ik uit op H & H Toy Store.(https://www.aliexpress.com/store/1083115).

Vooralsnog is het contact goed en hij schijnt verzonden te zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Die store is echt ontzettend goed. Ik heb daar tot nu toe een stuk of 7 Modular Buildings gekocht én de MF. Moet alleen zeggen dat ik niet zo tevreden ben over de light blue tubing (wat ze gebruiken als de 'straalmotor' van de MF).

De tubing lijkt iets te lang, is verlengt, en blijft bij standaard montage niet goed als een rijtje van 3 boven elkaar staan. Voor de rest ben ik nog steeds bezig met bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mijn draaimolen komt ook van die store; ik had 2 verkeerde items en heb eigenlijk niet eens aan replacements gedacht..
geen idee of ze dat doen en hoe moeilijk ze erover zouden doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joachimy
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-02-2024
mschol schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:42:
mijn draaimolen komt ook van die store; ik had 2 verkeerde items en heb eigenlijk niet eens aan replacements gedacht..
geen idee of ze dat doen en hoe moeilijk ze erover zouden doen..
Heb ik ook eens gedaan. Als iets niet klopt moet je dat denk ik maar voor lief nemen. uiteindelijk veel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Darker schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:15:
Die store is echt ontzettend goed. Ik heb daar tot nu toe een stuk of 7 Modular Buildings gekocht én de MF. Moet alleen zeggen dat ik niet zo tevreden ben over de light blue tubing (wat ze gebruiken als de 'straalmotor' van de MF).

De tubing lijkt iets te lang, is verlengt, en blijft bij standaard montage niet goed als een rijtje van 3 boven elkaar staan. Voor de rest ben ik nog steeds bezig met bouwen :)
Wees blij dat ze te lang zijn :P Die van mij zijn te kort, daardoor moeten ze strak van pin naar pin en dan nog eens half er over :P

Lang is eigenlijk geen enkel punt van klagen, pak een mesje en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

AKI schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:59:
Ook ik heb na het zien van de nieuwste Star wars film een enorme kriebel gekregen om technisch lego tijdelijk te verruilen voor Star wars lego en wel de nieuwe Millennium Falcon
Het wordt mijn eerste set en ergens ben ik een echte lego fan, maar alles wat ik lees van lepin schijnt goed te bevallen.
Ik heb dus lang lopen twijfelen of ik de echte zou nemen, maar 850 Euro en de erg slechte beschikbaarheid maken dat ik toch voor de Lepin heb gekozen.

Er zijn veel verschillende verkopers, maar op basis van review score en een extra korting van 3% (die iedereen kan krijgen trouwens) en de gratis verzendkosten naar nederland binnen 7 dagen kwam ik uit op H & H Toy Store.(https://www.aliexpress.com/store/1083115).

Vooralsnog is het contact goed en hij schijnt verzonden te zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden
Daar heb ik ook al 2 keer besteld, goede winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vrijdagmiddag in de stad bij Intertoys een beetje verliefd geworden op de skylines uit de Lego Architecture serie, maar potdomme wat waren ze duur... 50-55 euro voor zo'n klein doosje.

Dus gisteren Londen van Bela besteld op Ali, voor welgeteld 16,99. :)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1CnlQh2DH8KJjy1Xcq6ApdXXaj/London-Skyline-Collection-Gift-BELA-Architecture-Building-Blocks-Sets-City-Bricks-Classic-Model-Kids-Toys-Compatible.jpg_640x640.jpg

Ik heb goede ervaringen met Lepin, eens kijken of Bela het ook kan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bra-Jo schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:39:
Vrijdagmiddag in de stad bij Intertoys een beetje verliefd geworden op de skylines uit de Lego Architecture serie, maar potdomme wat waren ze duur... 50-55 euro voor zo'n klein doosje.

Dus gisteren Londen van Bela besteld op Ali, voor welgeteld 16,99. :)

[afbeelding]

Ik heb goede ervaringen met Lepin, eens kijken of Bela het ook kan.
Ben benieuwd naar de kwaliteit. Laat je het resultaat straks zien?
Ik wacht zelf met smart op de Las Vegas Skyline. Die is net uit van Lego...benieuwd hoe snel die op Ali beschikbaar is.
https://www.google.nl/sea...768#imgrc=FLcKOAxncaliQM:
De Shanhai skyline vind ik ook goed gelukt.
https://www.google.nl/sea...768#imgrc=6j24tpRCWeieIM:
Bij de NY versie hebben ze zich er wel erg makkelijk vanaf gemaakt met het Vrijheidsbeeld, daar had ik graag echt een mini Vrijheidsbeeld gezien ipv zo'n steentje.
Hier trouwens een vreemde versie van de NY skyline, waarbij de gebouwen de helft kleiner zijn dan van de Lego versie. Het aantal steentjes is ook een stuk minder, dus het lijkt niet dat het alleen aan het plaatje ligt
http://s.aliexpress.com/EFfay6Fn?fromSns=Gmail

De fles met piratenschip van Lepin(16045) had ik ook op het oog en nu komt Lego er ook mee. is wel een mooiere versie, maar Lepin heeft die ook al weer nagemaakt (16051) en die is te pre-orderen. Ik heb er nog geen foto's van gezien(alleen bewerkte versies). Ik ben benieuwd wat de kwaliteit van de doorzichtige stenen zijn van Lepin. Ik verwacht dat ze daar het meeste moeite mee zullen hebben om die kwalitatief goed na te maken.
http://s.aliexpress.com/BFVZ7ziq?fromSns=Gmail

http://s.aliexpress.com/nUvYF7Fn?fromSns=Gmail

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 30-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:31
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/i4e6v1.jpg

Zondag deze afgemaakt, in iets meer dan een dag gebouwd. Afkomstig van AliExpress, Lepin.
Enige fout was dat er een paar van de rode tegels aan de voorzijde in het bruin waren. Heb er 55 euro voor betaald, erg tevreden mee! Ga zeker vaker niet-meer-leverbare sets kopen om mijn straat compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xDuxkam7l3bRAYi4fVXRKsc6/medium.jpg

Heb genoeg te doen deze Chinees Nieuwjaars vakantie >:)

De 4de set wordt als het goed is morgen bezorgd.
Dozen zijn wel een stuk beter dan Lepin etc. Zit reliëf in en vallen niet uit elkaar als je er naar kijkt.
Ook mooie inlay en dik boekwerk. Beetje zoals de LEGO Porsche.
Handig dat ze de stickers in het boekwerk doen zodat deze niet verkreukelen zoals bij Lepin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:45:
[afbeelding]

Dozen zijn wel een stuk beter dan Lepin etc. Zit reliëf in en vallen niet uit elkaar als je er naar kijkt.
Handig dat ze de stickers in het boekwerk doen zodat deze niet verkreukelen zoals bij Lepin.
dozen hebben wij vaak niks mee te maken, daar praktisch geen shop op ali met de originele doos verzend ivm verzendkosten, mijn lepin set had wel de stickers in de instructies zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mschol schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:17:
[...]

dozen hebben wij vaak niks mee te maken, daar praktisch geen shop op ali met de originele doos verzend ivm verzendkosten, mijn lepin set had wel de stickers in de instructies zitten
Voordeel van hier zitten ;)
Maar het is meer dat het er op lijkt de Xingbao iets meer aandacht aan kwaliteit besteed dan Lepin zo afgaande op de dozen.
Het bouwen moet uitwijzen of dit ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kenzi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:45:
[afbeelding]

Ben benieuwd.

Ps. Interessante blog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kenzi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Voordeel van hier zitten ;)
Maar het is meer dat het er op lijkt de Xingbao iets meer aandacht aan kwaliteit besteed dan Lepin zo afgaande op de dozen.
Het bouwen moet uitwijzen of dit ook zo is.
De prijzen van XingBao zijn dan ook een behoorlijk stuk hoger dan van Lepin. Bijna Lego prijzen. Ik weet niet of de prijs in China ook zoveel hoger ligt, maar op AliExpress in ieder geval wel.
Het leuke van Xinbao is wel dat het leuke andere sets zijn ipv het gekopieerd van Lepin. Als dan de kwaliteit ook beter is dan van Lepin is het niet zo erg om wat meer te betalen.

Off topic; inderdaad jammer dat je je oude blog niet voort hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 02:26:
[...]

De prijzen van XingBao zijn dan ook een behoorlijk stuk hoger dan van Lepin. Bijna Lego prijzen. Ik weet niet of de prijs in China ook zoveel hoger ligt, maar op AliExpress in ieder geval wel.
Het leuke van Xinbao is wel dat het leuke andere sets zijn ipv het gekopieerd van Lepin. Als dan de kwaliteit ook beter is dan van Lepin is het niet zo erg om wat meer te betalen.

De prijzen in China liggen wat gunstiger. Voor zo'n modular betaal ik RMB 248, rond de 32 euro.
Echter door het gewicht (3 - 4KG) zijn de verzendkosten (en risico's) redelijk prijzig, om er een beetje aan te verdienen zit je al gauw aan de prijzen die je op Aliexpress ziet.
Zonder tussenkomst van een platform zoals bijv Jeremy doet (bekende seller) is al stukje goedkoper maar dan moet je wel kunnen vertrouwen op die seller aangezien je geen platform hebt om op terug te vallen.

Xingbao is inderdaad opgezet door dezelfde eigenaar van Lepin om originele MOC's te maken.
En het werkt.

(grappig trouwens dat de nieuwe LEGO Ideas Ship in a Bottle er eerder was als Lepin >:) )

blog komt wel weer terug op andere manier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 08-02-2018 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Medione1210 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 02:26:
[...]

Ik heb de 2 technics auto's, waren samen dacht iets over de 100 euro, prijzig, maar de kwaliteit is wel beter dan Lepin - heb ik de porsch en Ferrari F1 auto van. Denk dat XinBao ook iets meer 'eerlijk' wil spelen dan het copy&paste Lepin, dat kost nu eenmaal wat meer geld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Ook maar eens gekeken naar het "lego" aan de andere kant van de wereld. Ik moet eerlijk zijn dat ik zeer versteld sta van de kwaliteit. Sterker nog, Je moet weten waar je op moet letten om verschillen te zien. Als de china blokjes tussen de normale lego blokjes terecht komen dan is het enige wat ze nog onderscheid het missen van de "lego" letters op de stenen.

Mijn zoon is helemaal gek van Ninjago. Via brickwatch gelukkig nog goedkoop de robot kunnen kopen. 62 euro bol.com en 40 euro destijds op amazon. Maar nu heb ik de draak besteld van aliexpress en moet eerlijk zijn dat je het verschil niet kan zien. Bij bol.com is hij 43 euro, maar heb hem gekocht voor 14 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 10-09 09:51
Kenzi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 03:36:
[...]

Xingbao is inderdaad opgezet door dezelfde eigenaar van Lepin om originele MOC's te maken.
En het werkt.
Ik zou verwachten dat er dan tussen de stenen van xingboa en lepin geen kwaliteit verschil zou zijn. Of is dat er wel? Of is het weer sterk afhankelijk van de leeftijd van en product? Waarbij nieuwe sets beter zijn? En hoe verhoudt Decool zich tot deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dummy1988
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 12:13
Onlangs zowel de Mack truck als de Rally car gekocht (via Jeremy). Wat me meteen opviel is dat de zakjes van de Mack wel een nummering hebben, en die van de rally car niet. Lijkt mij wel een verbetering tov vroeger, toen je gewoon meer alles bijeen aan het zoeken was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

lexi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Ik zou verwachten dat er dan tussen de stenen van xingboa en lepin geen kwaliteit verschil zou zijn. Of is dat er wel? Of is het weer sterk afhankelijk van de leeftijd van en product? Waarbij nieuwe sets beter zijn? En hoe verhoudt Decool zich tot deze twee?
Heb het idee dat Decool en Lepin uit dezelfde fabriek komen, Xingbao de 'betere' fabriek heeft.

Bij MOC's denk ik dat je ook wat kwaliteit van de maker in het product wil hebben, tegenstelling tot simpel kopiëren voor de prijs, Xingbao is namelijk niet zo goedkoop meer. Goed, ze maken nog gewoon 'no brand' modellen (zoals de 03023 Ferrari F1 uit gok 1970, maar zonder Ferrari erop), maar die zit ook al op de 100 euro als je import meerekent.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/D6Ny3S0vFB8/hqdefault.jpg

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hij is af *O*

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/126969321669787648/411207478605250560/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/126969321669787648/411207495399243776/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/126969321669787648/411207509324333066/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Cool, aftermarket led kitje of zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kenzi schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 04:43:
[...]

Cool, aftermarket led kitje of zelf gemaakt?
Ledstripie van Amazon/Aliexpress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
d:)b
De leds zijn een mooie toevoeging! Nu maar hopen dat de kleine er vanaf kan blijven als hij/zij gaat lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

alesandro_46 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:50:
[...]

d:)b
De leds zijn een mooie toevoeging! Nu maar hopen dat de kleine er vanaf kan blijven als hij/zij gaat lopen ;)
Hij staat nu bovenop zo'n 4x4 Kallax kast van Ikea, dus daar komt hij niet bij :+

Over een paar maanden verhuizen (oh my god hoe ga ik dit ding ooit vervoeren.. :|) en dan komt hij in mijn Mancave :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Gaaf hoor. Goede keus ook om om diagonaal omdat bouwwerk te plaatsen.

Ik ben een 'StarPlan' leek....wat is dat kleine bouwsel op de voorgrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Medione1210 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:33:
[...]

Gaaf hoor. Goede keus ook om om diagonaal omdat bouwwerk te plaatsen.

Ik ben een 'StarPlan' leek....wat is dat kleine bouwsel op de voorgrond?
Dat is een mini Millennium Falcon uit de Lego Adventkalender 2017 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Angeloonie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:02:
[...]

Dat is een mini Millennium Falcon uit de Lego Adventkalender 2017 :P
Ah ik, snap het, zoveel fantasie had ik niet :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• little_ghost
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2022
alesandro_46 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor je 10 cents :). Vanwaar moet de manual weggelaten worden?
Sorry voor late reactie maar heb het insane druk met mijn op 31 oktober geboren dochtertjes :)
Anyway, manual omdat daar het lepin logo op staat en dat rede genoeg is voor de douane om het pakket in beslag te nemen en te vernietigen ivm intellectueel eigendom recht.

• little_ghost
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2022
Angeloonie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:49:
[...]

Wat gebeurde er toen, kreeg je een nieuwe opgestuurd, geld terug? Of was jij de sjaak?
Pakket is vernietigd door douane.
Bij ali moeten lullen als Brugman om m'n geld terug te krijgen. Na veel 5en en 6en is dat gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
little_ghost schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:35:
[...]

Sorry voor late reactie maar heb het insane druk met mijn op 31 oktober geboren dochtertjes :)
Anyway, manual omdat daar het lepin logo op staat en dat rede genoeg is voor de douane om het pakket in beslag te nemen en te vernietigen ivm intellectueel eigendom recht.
Helder, gelukkig is mijn Lepin F40 toentertijd niet onderschept dan :)
En nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Kwam je nog veel gekke dingen tegen tijdens het bouwen? Of moest je toch een pot lijm er bij pakken?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

vhal schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:25:
[...]

Kwam je nog veel gekke dingen tegen tijdens het bouwen? Of moest je toch een pot lijm er bij pakken?
Viel enorm mee, als ik een lijstje maak lijkt het wat veel maar het is echt peanuts op het geheel:

- De 3L staafjes die in de verrekijkers moeten klemmen niet, deze heb ik gebricklinked. (https://i.redd.it/ttvhr5e6ed201.jpg)
- De 1x1 clipjes die de verrekijkers moeten vasthouden waren het verkeerde type, deze heb ik gebricklinked. (https://i.redd.it/ttvhr5e6ed201.jpg)
- De 6 20L "rigid hose" die op de mandibles moeten waren bij mij Dark Bluish Gray ipv Light Bluish Gray. Ook deze gebricklinked.
- Mijn cockpit is slechts voor 2/3e geprint -O- Vanaf de voorkant gezien mist de print aan de linkerzijkant. (als het goed is is er een nieuwe onderweg). (https://i.imgur.com/g2qioSY.jpg)
- Het punt waar je de "mandibles" vastzet aan het frame is erg zwak met de Lepin plate. Sowieso vind ik het vanuit Lego ook een bizar zwakke oplossing om deze zware items vast te zetten. De mandibles hangen door het gewicht naar voren dus aan de achterkant iets met één plate vastzetten is een beetje suf. Ik heb hiervoor een aantal plates gebricklinked en deze met wat Pritt vastgeplakt. (https://i.imgur.com/1xuuNwq.jpg)
- Er zaten een paar stukjes tussen die in de verkeerde kleur geleverd waren, maar niets schokkends/merkbaars.

Al met al heb ik voor misschien iets van €20 stukjes moeten Bricklinken. Grootste issue voor mij is de misprint op de cockpit aangezien je die niet even kan bricklinken (want €95,-). Gelukkig valt het een stuk minder op doordat hij met die kant schuin naar beneden staat op de stand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Angeloonie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:35:
[...]

Viel enorm mee, als ik een lijstje maak lijkt het wat veel maar het is echt peanuts op het geheel:

- De 3L staafjes die in de verrekijkers moeten klemmen niet, deze heb ik gebricklinked. (https://i.redd.it/ttvhr5e6ed201.jpg)
- De 1x1 clipjes die de verrekijkers moeten vasthouden waren het verkeerde type, deze heb ik gebricklinked. (https://i.redd.it/ttvhr5e6ed201.jpg)
- De 6 20L "rigid hose" die op de mandibles moeten waren bij mij Dark Bluish Gray ipv Light Bluish Gray. Ook deze gebricklinked.
- Mijn cockpit is slechts voor 2/3e geprint -O- Vanaf de voorkant gezien mist de print aan de linkerzijkant. (als het goed is is er een nieuwe onderweg). (https://i.imgur.com/g2qioSY.jpg)
- Het punt waar je de "mandibles" vastzet aan het frame is erg zwak met de Lepin plate. Sowieso vind ik het vanuit Lego ook een bizar zwakke oplossing om deze zware items vast te zetten. De mandibles hangen door het gewicht naar voren dus aan de achterkant iets met één plate vastzetten is een beetje suf. Ik heb hiervoor een aantal plates gebricklinked en deze met wat Pritt vastgeplakt. (https://i.imgur.com/1xuuNwq.jpg)
- Er zaten een paar stukjes tussen die in de verkeerde kleur geleverd waren, maar niets schokkends/merkbaars.

Al met al heb ik voor misschien iets van €20 stukjes moeten Bricklinken. Grootste issue voor mij is de misprint op de cockpit aangezien je die niet even kan bricklinken (want €95,-). Gelukkig valt het een stuk minder op doordat hij met die kant schuin naar beneden staat op de stand. :)
Het probleem zit dus in de quality control (of het niet bestaan er van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Medione1210 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Het probleem zit dus in de quality control (of het niet bestaan er van).
Hebben ze wel, maar ze hebben gewoon hogere marges, zo'n 3L die wel of niet past is soms een 10/de mm verschil, ik heb dat bij veel technic cars ook gewoon opgelost met lijm en een nagelvijltje.

Die 1x1 was al eerder eens langs geweest, nagelvijltje deed wonderen :P

Ik heb nu iets van 15 winkeltjes, ook daar zijn er enkele die niet helemaal fijn zitten, maar het is goed genoeg voor de prijs. Moet zeggen dat het met de tijd wel iets beter is geworden, maar het is gewoon iets waar je altijd rekening mee moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

London is binnen. *O*

Zoals we gewend zijn van de Chinese klonen, dik ingepakt in bubbelplastic, tape en zakjes. Na uitpakken:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30uz38j.jpg

(let niet op de koffiekring op tafel ;))

Alles compleet, geen blokjes tekort gelukkig, maar ook niks extra, wat je vaker wel ziet bij Lepin.

Handleiding is goed, geen verwarring tussen donkergrijs en zwart wat ik bij Lepin soms wel had.

Ik heb niet bijgehouden hoe lang de bouw duurde, maar lang was het niet; drie kwartier tot een klein uurtje schat ik.

En het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/s0weo7.jpg

Leuk om te bouwen, lekker priegelen, met een leuk eindresultaat.

Zoals bij Lepin merk je wel dat het geen echte Lego is: alles klemt prima en houdt goed zijn vorm, maar de 1x1 blokjes zijn een fractie te klein waardoor ze net een heel klein beetje gedraaid geplaatst kunnen worden. Niet erg, kwestie van in de gaten houden. Ook is de plaatsing van het London Eye wat losjes, heeft de neiging om iets naar links of rechts weg te leunen, maar als ie eenmaal staat, dat staat ie ook.

Al met al zeker tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 17-02-2018 21:00 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb gisteren voor de lol een blokje geprint. Mijn dochter van drie vond het geweldig om te zien en denkt nu dat alle onderdelen zo gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3PzjClY7YQ1CGT5RQu5EvuVb/full.jpg

Het model was niet heel goed want het blokje past niet goed op Duplo. Oh well ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Reinier schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:14:
Ik heb gisteren voor de lol een blokje geprint. Mijn dochter van drie vond het geweldig om te zien en denkt nu dat alle onderdelen zo gemaakt worden.

[afbeelding]

Het model was niet heel goed want het blokje past niet goed op Duplo. Oh well ;)
Ik ben een tijd bezig geweest met her printen van rails. Was nog wel behoorlijk gekloot en uiteindelijk 1 stuk rails geprint die past. Toen kwam ik tot de conclusie dat je beter kunt bestellen. Maar goed, net zoals je dochter vind mijn zoontje het geweldig om te zien en hij vraagt continue of ik weer een blokje wil printen.

Hier mijn foto:

https://www.thingiverse.com/make:377868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55

vectormatic

Warlock of the doorlock

SinergyX schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Heb het idee dat Decool en Lepin uit dezelfde fabriek komen, Xingbao de 'betere' fabriek heeft.

Bij MOC's denk ik dat je ook wat kwaliteit van de maker in het product wil hebben, tegenstelling tot simpel kopiëren voor de prijs, Xingbao is namelijk niet zo goedkoop meer. Goed, ze maken nog gewoon 'no brand' modellen (zoals de 03023 Ferrari F1 uit gok 1970, maar zonder Ferrari erop), maar die zit ook al op de 100 euro als je import meerekent.
[afbeelding]
Holy cow <3

Het is niet 100% de MOC van RoscoPC, maar toch, wat een ding, das wel verleidelijk hoor, blijf alleen een beetje hangen op dat ik geen Lego en "bouwsteentjes" wil mixen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:45

Soul__assasin

de Belbelg

X-post:
ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar bulk blokjes. Lego, of een kwalitatieve off-brand/combineerbare tegenhanger. ik zie door het bos de bomen echter niet meer. iemand die hier ervaring heeft met de chineese markten, en me op weg kan zetten.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Mijn ervaring bij zulke dingen is vaak dat er merendeel hele kleine blokjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Soul__assasin schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:00:
X-post:
ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar bulk blokjes. Lego, of een kwalitatieve off-brand/combineerbare tegenhanger. ik zie door het bos de bomen echter niet meer. iemand die hier ervaring heeft met de chineese markten, en me op weg kan zetten.
Zoals al eerder gezegd, bricklink.com of anders bij Lego.com zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05

FeaR

In GoT we trust

Bij de Kruidvat nu voor €2,99 per stuk Mega Construx Kubros. Ik denk serie 1 met Pirate Minion (Despicable Me), Malcolm (Firefly), Abe Sapien (Hellboy), Brian (Family Guy), Fry (Futurama) en Spartan Recon (Halo).

Voor de €2,99 wilde ik het wel eens testen dus Fry, Brian en Minion meegenomen. Blokjes klikken goed in elkaar, strakker dan Lego. Ik heb de Minion pas voor de helft af en ik heb nu al de noppen in mijn duim staan...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Gezien op de Facebook van de Douane, inbeslagname nepset

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iR23cn/Screenshot_2018_03_12_14_01_01.png

[ Voor 66% gewijzigd door Medione1210 op 12-03-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Medione1210 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:01:

[afbeelding]
Meh, beschrijving via PDF aanleveren, probleem opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter

[afbeelding]
Grappig op die lepin foto ziet de dubbeldekker er veel lomper uit dan op de lego foto https://shop.lego.com/en-GB/London-Bus-10258
Maar als ik het goed zie, is het model wel zelfde opgebouwd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dus eigenlijk de verkoper altijd vragen zonder bouwbeschrijving op te sturen? En wat betreft custom models.. Die kunnen gewoon omdat LEGO dat zelf niet verkoopt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als je bestelling op die manier in beslag genomen en vernietigd wordt, krijg je daar dan als geadresseerde nog wel bericht van van de douane?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

[afbeelding]
Weet niet of het klopt, maar heb het gevoel dat dit eerder bij DHL verzendingen gebeurt dan bij de "normale post"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Walkman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:07:
[...]

Weet niet of het klopt, maar heb het gevoel dat dit eerder bij DHL verzendingen gebeurt dan bij de "normale post"
Dat heb ik ook wel eens gelezen ja..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bra-Jo schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:56:
Als je bestelling op die manier in beslag genomen en vernietigd wordt, krijg je daar dan als geadresseerde nog wel bericht van van de douane?
In den oudsche tijd kreeg je een brief hierover, of van DHL/PostNL dat douane deze door inbreuk heeft ingenomen, of een formulier afstandverklaring erbij dat je zooitje niet accepteert en laat vernietigen.

Zeker in de tijd van goedkoop sigaretten importeren heb ik veelvuldig zulke briefjes gezien :P
InF.Inc schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:45:
Dus eigenlijk de verkoper altijd vragen zonder bouwbeschrijving op te sturen? En wat betreft custom models.. Die kunnen gewoon omdat LEGO dat zelf niet verkoopt.
Zo kreeg ik mijn Porsche auto ook in verpakking van de Xingbao 7003 auto, welke in licentie van een MOC builder door xingbao wordt uitgegeven.

Al is het zelfs bij Xingbao nu vrij onduidelijk of ze nu ook weer jatten (zoals de 03023 van RoscoPC), dan kan Lego ze niets maken (is van een MOC builder) maar heb je alsnog die bouwer en mogelijk merk erachter (Ferrari in dit geval). Kan namelijk niets vinden rond die auto of Luca Rusconi (roscoPC) toestemming heeft gegeven.

Edit, blijkbaar dus wel, zie net op Facebook:
Rosco PC, Rob Cella, Stephane Gilbert en 3 anderen vinden dit leuk

Niet 100% zeker of dat hem is, maar je gaat geen pagina liken als het een gejat design is :P
Edit, is hem dus blijkbaar wel :)

[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 12-03-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SinergyX schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Meh, beschrijving via PDF aanleveren, probleem opgelost :P
Dat was dus vast niet bekend bij die (ver)koper.

Ik ben benieuwd wat er op het post label stond want Postnl controleert maar een heel klein percentage pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:22

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Onze dochter is helemaal gelukkig met haar My Little Pony lego dankzij onze vrienden uit China. Hier hebben ze Ghostbusters uit hun huis verdreven (ook uit China):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/koKiuczkeaZAYtJFly0FC7jS/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Zoonlief is net 5 geworden en we hebben de switch gemaakt van Duplo naar Lego, hoewel hij Duplo ook nog erg leuk vindt.
Heb het topic doorgelezen en overweeg om spul uit China te gaan halen, vooral treinen en aanverwanten. Nu kom ik op Ali veel het merk Alan Whale tegen maar niks over gelezen in dit topic. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

flip75 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:51:
Zoonlief is net 5 geworden en we hebben de switch gemaakt van Duplo naar Lego, hoewel hij Duplo ook nog erg leuk vindt.
Heb het topic doorgelezen en overweeg om spul uit China te gaan halen, vooral treinen en aanverwanten. Nu kom ik op Ali veel het merk Alan Whale tegen maar niks over gelezen in dit topic. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Volgens mij was Whale gewoon Bela, maar zal me niet verbazen dat veel van die merken uit dezelfde fabriek komen (Ausini, Kazi, Sluban etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Anniversary sale komt eraan. Iets wat de moeite waard is op te pikken? Persoonlijk vind ik deze wel gaaf: XingBao 07003 Block 1916Pcs Creative MOC Technic Series The 2015 Assassin X19 Set Educational Building Blocks Bricks Toy
http://s.aliexpress.com/BJBnQVV3?fromSns

Alleen de bumper op de voorkant vind ik wat minder.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
InF.Inc schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:53:
Anniversary sale komt eraan. Iets wat de moeite waard is op te pikken? Persoonlijk vind ik deze wel gaaf: XingBao 07003 Block 1916Pcs Creative MOC Technic Series The 2015 Assassin X19 Set Educational Building Blocks Bricks Toy
http://s.aliexpress.com/BJBnQVV3?fromSns

Alleen de bumper op de voorkant vind ik wat minder.
Met de Alitools extensie (volgens mij alleen voor Google Chrome beschikbaar) kan je het prijsverloop van een product zien. Hiermee kan je goed bepalen of de prijs naar de sale toe gegroeid is om daarmee tijdens de sale te "stunten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
De sale artikelen hebben nu een 'kroon-icoontje' en de prijs over 8 dagen staat er ook al bij. Dus je kan al simpel zien wat de prijs v.a. de 28e is en het artikel al in je winkelmandje zetten.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Nadeel is dat deze prijs nog niet "vast" is en kan naar aanloop van de sale nog wijzigen (en dat heeft niet alleen te maken met het koersverschil...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik heb deze set ook besteld. alleen al omdat het zoveel blokjes heeft en dat al een uitdaging opzicht is om te bouwen.
maar welke Lichtset heb jij erin zitten? en die standaard die eronder zit zit deze ook in het bouwpakket?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alesandro_46 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Met de Alitools extensie (volgens mij alleen voor Google Chrome beschikbaar) kan je het prijsverloop van een product zien. Hiermee kan je goed bepalen of de prijs naar de sale toe gegroeid is om daarmee tijdens de sale te "stunten".
Vind die extension echt matig op z'n best, veel producten kan hij niets van vinden (terwijl in de titel duidelijk staat welk model het is), of pakt hij juist enkel de prijzen van matchende producten, maar niet degene waar dus niets gevonden van wordt. (zoals de lepin 20003, geeft hij continue $52 aan, maar ik heb em gekocht voor $46).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

luigi87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Ik heb deze set ook besteld. alleen al omdat het zoveel blokjes heeft en dat al een uitdaging opzicht is om te bouwen.
maar welke Lichtset heb jij erin zitten? en die standaard die eronder zit zit deze ook in het bouwpakket?
Lichtset is gewoon een #random setje van amazon/aliexpress. :P

Standaard zit er niet bij, die heb ik apart besteld (zie andere post in dit topic voor de link). Kostte ongeveer €40 aan parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Angeloonie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Lichtset is gewoon een #random setje van amazon/aliexpress. :P

Standaard zit er niet bij, die heb ik apart besteld (zie andere post in dit topic voor de link). Kostte ongeveer €40 aan parts.
Ow haha nu zie ik het pas.
Gaat niet op voor mijn versie. deze is kleiner dan die mega versie die ik besteld heb (+/- 8500 blokkies). daar zal ik zelf eens iets voor moeten bedenken dan.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

luigi87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Ow haha nu zie ik het pas.
Gaat niet op voor mijn versie. deze is kleiner dan die mega versie die ik besteld heb (+/- 8500 blokkies). daar zal ik zelf eens iets voor moeten bedenken dan.
Uhh.. wat?

De stand is voor de 05132 nieuwe UCS Falcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Angeloonie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:18:
[...]

Uhh.. wat?

De stand is voor de 05132 nieuwe UCS Falcon.
Dan is het wel dezelfde dus
Ik heb de LEPIN 05132 UCS Falcon besteld. en dacht dat jij die ook op je plaatjes had.

wat neer komt op de LEGO 75192.

Zie al waardoor het komt BOL.com heeft dat nummer voor een mini Falcon staan.

Maar jij hebt ook deze versie dus? Hoe lang ben je aan het bouwen geweest?

Edit:
hoe werkt dit?

https://rebrickable.com/m...m-falcon-75192/#buy_parts

Dit is die standaard, en alle shop die de spullen verkopen. maar welke moet ik nu pakken dan?

[ Voor 19% gewijzigd door luigi87 op 26-03-2018 14:32 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

luigi87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Dan is het wel dezelfde dus
Ik heb de LEPIN 05132 UCS Falcon besteld. en dacht dat jij die ook op je plaatjes had.

wat neer komt op de LEGO 75192.

Zie al waardoor het komt BOL.com heeft dat nummer voor een mini Falcon staan.

Maar jij hebt ook deze versie dus? Hoe lang ben je aan het bouwen geweest?
Ben 3 maanden bezig geweest met een uurtje of 2 per weekend denk ik zo. Misschien 30-35 uur oid totaal.
Edit:
hoe werkt dit?

https://rebrickable.com/m...m-falcon-75192/#buy_parts

Dit is die standaard, en alle shop die de spullen verkopen. maar welke moet ik nu pakken dan?
Wat je zelf wilt, degene die alle parts heeft, degene die het goedkoopste is, alles kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Angeloonie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:59:
[...]

Ben 3 maanden bezig geweest met een uurtje of 2 per weekend denk ik zo. Misschien 30-35 uur oid totaal.

[...]

Wat je zelf wilt, degene die alle parts heeft, degene die het goedkoopste is, alles kan :)
Oke. dan snap ik hem. moet alleen nog wel aan die laatste bricks komen die niet leverbaar zijn.
Kwestie van kleur veranderen en kom zonder verzending op 35 euro uit. Dus niet heel slecht.

[ Voor 17% gewijzigd door luigi87 op 26-03-2018 16:20 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 23:44
'Vroeger' kon ik hele dagen besteden aan het bouwen met Lego en Knex. De laatste jaren staat het allemaal ongesorteerd op zolder, maar het lijkt me wel weer leuk om een leuke set te kopen.

Heeft iemand nog een set 'bouwsteentjes' die veel bang-voor-buck heeft voor circa een bedrag van €30 tot €50?

Zelf kwam ik de Volkswagen T1 tegen voor een euro of 33 (42$) op AE.

Bestellen mensen hier bij Privé sellers (zoals die Jeremy) omdat zij goedkoper zijn, of juist omdat zij het beter verpakken in anonieme dozen?

[ Voor 15% gewijzigd door G33st op 26-03-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

G33st schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:41:
'Vroeger' kon ik hele dagen besteden aan het bouwen met Lego en Knex. De laatste jaren staat het allemaal ongesorteerd op zolder, maar het lijkt me wel weer leuk om een leuke set te kopen.

Heeft iemand nog een set 'bouwsteentjes' die veel bang-voor-buck heeft voor circa een bedrag van €30 tot €50?

Zelf kwam ik de Volkswagen T1 tegen voor een euro of 33 (42$) op AE.

Bestellen mensen hier bij Privé sellers (zoals die Jeremy) omdat zij goedkoper zijn, of juist omdat zij het beter verpakken in anonieme dozen?
persoonlijk vond ik deze set wel leuk.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.s9j8Ge

Staat bij mij al in elkaar. is wel een mooie set voor weinig geld.

- leeg -

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.