Korte samenvatting van de build vanavond.
Kinderen wilden natuurlijk direct aan de slag (3 en 5, zie je het al voor je met al die 1x1 stud plates ...). Anyway, toch begonnen, met "hulp" van de kleintjes. Ze mochten in de zakjes zoeken of ze een onderdeeltje konden vinden. De zakjes die in de doos zaten waren wel genummerd maar compleet zinloze nummering. Alles zat door elkaar. De instructies gaven aan zak 1-2-3 ... ik had er 15 ofzo
Resultaat:
Ervaring:
- Het bouwt als Lego, het voelt net niet aan als Lego. Het voelt wat softer, minder scherp, enigzins flexibeler. Desalnietemin zeker de moeite waard (Lepin dan, andere merken durf ik minder goed aan voor sets);
- De trein hoort een ronddraaiende kerstboom te hebben. Het tandwiel dat ervoor moet zorgen zit muurvast tegen de rest van de wagon aan;
- Sommige wielen draaien voor geen meter, zitten te strak. Andere vallen bijna van de beam af, zo los zitten ze;
- De steentjes zijn wat matter, minder glimmend dan echte Lego. Daardoor is ook het gevoel "anders".
Overall: Ik zou van Lepin best meer sets willen aanschaffen, zeker sets die door Lego niet meer in de handel gebracht worden (Creator Expert Modular buildings bijvoorbeeld). Weinig bewegende delen, voor de mooi zeg maar. Andere bewegende delen sets zoals auto's, treinen, Technics ben ik dan wat huiveriger over. Schijnt dat je voor Technics ook beter een ander merk moet hebben, aldus een aantal sub-Reddits.
Ik kan ook de store op AliExpress aanbevelen. Jeremy is natuurlijk altijd een optie maar die vraagt slechts 2-3 dollar minder dan de store waar ik besteld heb. Qua snelheid van levering verwacht ik dat beiden net zo snel zullen zijn, gebaseerd op mn huidige ervaring en verhalen over Jeremy.
Weet niet of ik de store mag linken, if not, PM me (disclaimer: ik heb geen aandelen of belang bij deze store. Puur uit eigen ervaring).
PS: De kerstmannen heb ik bij Intertoys meegenomen voor 10 euro per stuk. In Sittard en Roermond stonden er nog bergen ...
[
Voor 4% gewijzigd door
redfoxert op 28-12-2017 23:05
]