[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.099 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
PWM schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:30:
[...]

Tsja. De eerste 10 wedstrijden stonden de Ajax fans voor de school bij de kinderen van Bosz en was hij een kakkerlak die de boel kwam verstieren. 6 weken verder en men scandeert zijn naam.

De eerste 10 wedstijden van Gio leek hij het opeens te kunnen. En nu kan hij er niets meer van :+

Met de selectie die ze hebben (de kroketten bij PSV en Ajax hebben een hoger budget), doen ze het volgens mij niet verkeerd ;)
Vergeet niet dat Gio vorig seizoen is "gered" door Dick Advocaat. Zonder die oplossing ( wat al een noodgreep van de club was ) was ie niet te houden geweest als hoofdcoach. Vanaf t moment dat Advocaat erin is gestapt is het gaan lopen en werdt er niet meer verloren.

Nu hebben ploegen redelijk door hoor dit Feyenoord te bestrijden is en dat ga je nu merken in de resultaten. Zeker als je triestelingen als Nelom een basisplaats moet geven ben je erg kwetsbaar ( Okee, een wanprestatie zoals tegen de eagles niet meegeteld, dat was onze eigen schuld )

. Een goede coach verzint daar wat op. Gio houdt helaas erg vast aan de oude tactiek, die niet werkt nu zoveel basiskrachten uit vorm raken, geblesseerd raken, geschorst zijn, en straks ook nog ergens in de woestijn in die (*()&*#!$ Afrikacup aan het rennen gaan.

PSV heeft een enorme dip, en staat slechts 4 puntjes achter. Als die weer gaan lopen halen ze je zo in. Ajax zal vast nog wel een dip krijgen, maar die gaan binnenkort gewoon over ons heen, want ondanks dat die niet goed spelen wel punten pakken verdient of onverdiend.

Zo slecht als vorig seizoen zal t niet worden, maar dit Feyenoord gaat zo langzamerhand naar de winterstop snakken.

Het is geen schande hoor, als je ziet waar we vandaan komen en wat nu nog de verschillen in topsportklimaat, budget en jeugd ( we aren al die jaren 1e in de opleiding, waar zijn al die spelers nu je ze nodig hebt. Ajax heeft op het moment goud in handen en wij moeten triestelingen als die Basacikoglu kopen ). Als dat stadion er gaat komen maak je een flinke inhaalslag, maar laat t eerst maar eens echt doorgaan nu.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 28-11-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:01:
[...]

Vergeet niet dat Gio vorig seizoen is "gered" door Dick Advocaat. Zonder die oplossing ( wat al een noodgreep van de club was ) was ie niet te houden geweest als hoofdcoach. Vanaf t moment dat Advocaat erin is gestapt is het gaan lopen en werdt er niet meer verloren.
Wat me aan Gio tegenvalt is zijn tactisch vermogen. Je ziet nooit eens een ingreep die echt iets verandert. Als ik vandaag zo'n Elia achter die back van Utrecht zie aanhollen : dat klopt toch niet?
Zeker als je triestelingen als Nelom een basisplaats moet geven
Terwijl je ook Woudenberg hebt.
we aren al die jaren 1e in de opleiding, waar zijn al die spelers nu je ze nodig hebt.
Verdedigers breken er wel door. Bij Feyenoord gaat het mis bij de aanvallers. Die blijven tussen hun 19e en 21e jaar allemaal hangen. Daar doet men iets fout.
Vergeet overigens niet dat Ajax het op dat vlak niet veel beter doet: zelden zie je een aanvaller uit de eigen opleiding. Zo'n extra talent als Dolberg is gewoon een aankoop. Maar is dat dan goed scouten of ook gewoon geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:21
Ik neem aan dat Feyenoord ook wel 350.000 euro heeft ;) geval Dolberg was goed gescout en uiteraard een portie geluk.

Als je nu kijkt wat Ajax en PSV met de "jong" elftallen voor elkaar krijgt, die doen toch wat goed met de jeugd (ook aangekochte jeugd uiteraard).

[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 28-11-2016 07:11 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
Leon Zwiers schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:01:
[...]
PSV heeft een enorme dip, en staat slechts 4 puntjes achter. Als die weer gaan lopen halen ze je zo in. Ajax zal vast nog wel een dip krijgen, maar die gaan binnenkort gewoon over ons heen, want ondanks dat die niet goed spelen wel punten pakken verdient of onverdiend.
Ik weet niet of je wedstrijden van Ajax wel eens bekijkt, maar Ajax speelt de laatste weken gewoon best goed. Spannend gaat worden wat ze tijdens de Afrika Cup gaan doen, Traore kunnen we wel missen, maar Ziyech en Onana is vervelender. Al zegt die laatste dat hij liever bij Ajax blijft.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik vond Van de Beek wel erg goed invallen trouwens. Niet dat hij zo goed is als Ziyech, maar ik vind het wel een goede vervanger. Onana doet het inderdaad ook erg goed en had gisteren ook een paar goede saves.

De winterstop zal ons veel wijzer maken in ieder geval.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gynnad schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:27:
[...]

Ik weet niet of je wedstrijden van Ajax wel eens bekijkt, maar Ajax speelt de laatste weken gewoon best goed. Spannend gaat worden wat ze tijdens de Afrika Cup gaan doen, Traore kunnen we wel missen, maar Ziyech en Onana is vervelender. Al zegt die laatste dat hij liever bij Ajax blijft.
En toch speelt die Traore ook een aardige rol hoor, het oogt alleen allemaal zo ongeinteresseerd!
Daarvoor kun je Cerny, Clement of El Ghazi (opeens weer op dreef bij Jong Ajax) wel neerzetten. Ziyech is niet te vervangen, maar v.d. Beek en Nouri kunnen het wel proberen ;) het wordt zeker een interessante periode en stiekem hoop ik op een Elfstedentocht, oftewel een lange vriesperiode :P

Overigens las ik gisteren dat Ajax in Zuid Amerika aan het kijken is voor een rechtsback, wat zou dat betekenen? Tete wellicht toch al andere plannen intern bekend gemaakt? Of alvast een vervanger voor als Tete na dit seizoen gaat ofzo :?

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 28-11-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Tete wil natuurlijk niet verlengen in deze rol, dus zijn de onderhandelingen gestopt. Contract loopt nog 1,5 jaar door.
Normaliter is het dan komende zomer een transfer maken.
Wellicht verwachten ze ook dat Veltman een volgende stap gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:50:
Tete wil natuurlijk niet verlengen in deze rol, dus zijn de onderhandelingen gestopt. Contract loopt nog 1,5 jaar door.
Normaliter is het dan komende zomer een transfer maken.
Wellicht verwachten ze ook dat Veltman een volgende stap gaat maken.
Daarbij is Mino Raiola de zaakwaarnemer van Tete, dus die wordt binnenkort voor een paar miljoen verkocht aan een Italiaanse club en vervolgens hoor je daar ook niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Gaius schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:09:
[...]

Daarbij is Mino Raiola de zaakwaarnemer van Tete, dus die wordt binnenkort voor een paar miljoen verkocht aan een Italiaanse club en vervolgens hoor je daar ook niks meer van.
Ik had eigenlijk stiekeme hoop dat hij gister zou spelen ipv Veltman nadat hij donderdag zo goed speelde.

Zie liever hem dan Veltman, en ook liever Riedewald dan Viergever. Maar goed winnnende trainer heeft altijd zeggen ze dan. Je kan moeilijk commentaar hebben nu

edit:

http://www.fcupdate.nl/vo...edstrijd-met-commentator/

Swart laat zich weer van zn beste kant zien ;)

[ Voor 12% gewijzigd door KingKoning op 28-11-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
KingKoning schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:20:
[...]

Ik had eigenlijk stiekeme hoop dat hij gister zou spelen ipv Veltman nadat hij donderdag zo goed speelde.

Zie liever hem dan Veltman, en ook liever Riedewald dan Viergever. Maar goed winnnende trainer heeft altijd zeggen ze dan. Je kan moeilijk commentaar hebben nu

edit:

http://www.fcupdate.nl/vo...edstrijd-met-commentator/

Swart laat zich weer van zn beste kant zien ;)
Die Swart loopt over alles te schuimbekken, met zijn 78 jaar zou ik toch maar eens wat meer op mijn rikketik gaan letten als ik hem was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Feyenoord, weer lekker ouderwets.
In paar weken tijd 7 punten voorsprong vergooid.

Kwestie van tijd tot ajax 1e staat

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb nog nergens een bron gezien of gehoord. Fc Update is net zo'n roddelsensatie als de Prive en de Telegraaf.

Betreffende Traore: Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij heeft soms hele mooie passeerbewegingen om vervolgens als Gudelj de bal in de 2e ring te krijgen. Nu heeft El Ghazi zich kunnen tonen in het 2e, hij mag van mij weer een kans krijgen in het 1e (na 1 dec).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Viergever snap ik nog wel, die is wat ervaren, solide en een goede combi met Sanchez.
Maar om Tete kun je eigenlijk niet heen. Letterlijk en figuurlijjk.

Bosz noemt dan dat hij geen aanvallende back is, maar het is natuurlijk ook niet zo dat Veltman in de 'Karsdorp' rol continu de achterlijn haalt.
Helemaal na de goal tegen de Grieken heeft Tete ook bewezen aanvallend mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Outerspace schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:36:
Ik heb nog nergens een bron gezien of gehoord. Fc Update is net zo'n roddelsensatie als de Prive en de Telegraaf.

Betreffende Traore: Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij heeft soms hele mooie passeerbewegingen om vervolgens als Gudelj de bal in de 2e ring te krijgen. Nu heeft El Ghazi zich kunnen tonen in het 2e, hij mag van mij weer een kans krijgen in het 1e (na 1 dec).
Het komt uit de column van de commentator zelf (Leo Driessen) bij RTL

http://www.rtlnieuws.nl/c...voicemail-van-sjaak-swart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je de video's van Swart (met als hoogtepunt na de blamage van vorig jaar...) kijkt zie je dat hij ook gewoon zo is, dat bevestigd het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wordt het niet zo langzamerhand tijd dat we een speciaal tehuis gaan oprichten voor dit soort 'oud voetballers'? Lekker die Swart, de broertjes Van de Kerkhof en van Hanegem onderbrengen in een tehuis zonder enige vorm van communicatie naar buiten. Dan kan daar straks Derksen en van der Gijp ook bij intrekken. Wellicht oud-scheidsrechter Mario van der Ende er ook nog bij en dan hebben we de gehele generatie 'vroeger was alles beter' onder één dak...

Ik snap werkelijk niet dat ze die Sjaak Swart een podium geven bij AjaxPrimeur, wat een triest gedoe. Die Swart is verstoken van enig realisme. Het erge is ook nog dat hij bij Ajax nog steeds wordt gebruikt als oud-speler om gasten te begeleiden bij wedstrijden. Zo'n gast is toch geen reclame voor de club meer?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
De KNVB is bijna bij een oplossing voor alle problemen; Wiljan Vloet. Dit werd gisteren bij Studio Voetbal gemeld. Is het niet eens tijd om capabele mensen aan te gaan nemen? Die Van Breukelen die roept maar net hoe de wind staat, maar een zinnig woord komt er niet uit. Wil met iedereen koffie gaan drinken zodra er iets semi-zinnigs wordt gezegd. Je zou bijna terug verlangen naar Van Oostveen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:37:
Viergever snap ik nog wel, die is wat ervaren, solide en een goede combi met Sanchez.
Maar om Tete kun je eigenlijk niet heen. Letterlijk en figuurlijjk.

Bosz noemt dan dat hij geen aanvallende back is, maar het is natuurlijk ook niet zo dat Veltman in de 'Karsdorp' rol continu de achterlijn haalt.
Helemaal na de goal tegen de Grieken heeft Tete ook bewezen aanvallend mee te kunnen.
+ Viergever is een linkspoot :)

Ik snap nog steeds niet waarom Veltman zo bestempeld wordt als mindere op de rechtsback. De statistieken zijn voor hem op rechtsback ook prima, daarnaast heeft hij een betere trap in zijn benen (zie bijvoorbeeld pass op Ziyech gisteren) en onderschept hij heel veel passes tussen de linies.
Tete is misschien wel de betere mandekker, maar schiet tekort qua traptechniek en aanvallend komt er ook niets uit. Daar veranderd notabene zijn eerste goal voor Ajax helaas niets aan, ook die de wedstrijd tegen Panatinaikos was het maar pover wat hij liet zien qua voetbal. Maar blijkbaar maakt een goal veel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:16:
Wat me aan Gio tegenvalt is zijn tactisch vermogen. Je ziet nooit eens een ingreep die echt iets verandert. Als ik vandaag zo'n Elia achter die back van Utrecht zie aanhollen : dat klopt toch niet?
Nu heb ik geen hoge pet op van Elia, maar hier had hij echt wel iets aan mogen doen inderdaad. Het was ook niet echt en verrassing dat het uiteindelijk via zijn man fout gaat.
Verdedigers breken er wel door. Bij Feyenoord gaat het mis bij de aanvallers. Die blijven tussen hun 19e en 21e jaar allemaal hangen. Daar doet men iets fout.
Vergeet overigens niet dat Ajax het op dat vlak niet veel beter doet: zelden zie je een aanvaller uit de eigen opleiding. Zo'n extra talent als Dolberg is gewoon een aankoop. Maar is dat dan goed scouten of ook gewoon geld?
Dolberg an sich is gewoon goed scouten, zoveel kost hij niet. Maar als je de breedte van de selectie ziet dan gaat het wel gewoon over geld. Ajax heeft de luxe om naast leuke jeugdspelers ook nog gewoon dure aankopen te kunnen hebben en feitelijk gewoon te veel spelers. Als je dan ziet zat ze met de tweede keuze ook nog gewoon de punten binnen halen dan is dat wel fijn. Feyenoord heeft die luxe helaas niet en dat gaat ze opbreken ben ik bang.

Wat dat betreft hoop ik wel dat ze het nog lang volhouden dit seizoen, ik vind het lekker spannend zo. Elke week kijk je weer uit naar de uitslagen van meerdere clubs, dat was niet altijd zo. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
martinusz schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:24:
[...]

+ Viergever is een linkspoot :)

Ik snap nog steeds niet waarom Veltman zo bestempeld wordt als mindere op de rechtsback. De statistieken zijn voor hem op rechtsback ook prima, daarnaast heeft hij een betere trap in zijn benen (zie bijvoorbeeld pass op Ziyech gisteren) en onderschept hij heel veel passes tussen de linies.
Tete is misschien wel de betere mandekker, maar schiet tekort qua traptechniek en aanvallend komt er ook niets uit. Daar veranderd notabene zijn eerste goal voor Ajax helaas niets aan, ook die de wedstrijd tegen Panatinaikos was het maar pover wat hij liet zien qua voetbal. Maar blijkbaar maakt een goal veel goed....
Riedewald ook. :)

Kijk even de laatste kans van Celta (?) terug, dat moment waar Veltman de bal mist en de aanvaller zo door kan, maar Onana goed red en de gelijkmaker voorkomt. Dat soort momenten. Tete is verdedigend veel sterker, á la Sanchez.

Het was niet de goal die veel goed maakt, maar toont wel aan dat hij aanvallend ook wat kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Han schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:43:
[...]

Wordt het niet zo langzamerhand tijd dat we een speciaal tehuis gaan oprichten voor dit soort 'oud voetballers'? Lekker die Swart, de broertjes Van de Kerkhof en van Hanegem onderbrengen in een tehuis zonder enige vorm van communicatie naar buiten. Dan kan daar straks Derksen en van der Gijp ook bij intrekken. Wellicht oud-scheidsrechter Mario van der Ende er ook nog bij en dan hebben we de gehele generatie 'vroeger was alles beter' onder één dak...

Ik snap werkelijk niet dat ze die Sjaak Swart een podium geven bij AjaxPrimeur, wat een triest gedoe. Die Swart is verstoken van enig realisme. Het erge is ook nog dat hij bij Ajax nog steeds wordt gebruikt als oud-speler om gasten te begeleiden bij wedstrijden. Zo'n gast is toch geen reclame voor de club meer?
Beter nog, geef hen het idee dat ze wat zinnigs roepen, geef hen middelen waardoor de communicatie lijkt aan te komen, fake e-mailadresssen, etc. :+

Gratis cabaret. :/

Waarom iemand zich er nog iets van aantrekt? Gewoon negeren, gaat vanzelf over. De media die hen opzoeken boycotten. Klaar!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een rondleiding van hem gehad in de Arena. Dit is wel 10 jaar terug. Was een zakelijke meeting in de Arena, gevolgd door de rondleiding en even het veld op.

Toen hij erachter kwam dat ik en 1 ander persoon Feyenoorder waren, meldde hij dat hij niet snapte wat we er eigenlijk kwamen doen. Hij heeft geen woord meer met ons gewisseld _O- Er liep ook zo'n 20 jarige Arena Hostess meisje mee die absoluut niet meer wist wat ze moest doen op dat moment. Ik heb haar maar toegefluisterd alleen maar van dat soort dingen te genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:45:
[...]

Riedewald ook. :)

Kijk even de laatste kans van Celta (?) terug, dat moment waar Veltman de bal mist en de aanvaller zo door kan, maar Onana goed red en de gelijkmaker voorkomt. Dat soort momenten. Tete is verdedigend veel sterker, á la Sanchez.

Het was niet de goal die veel goed maakt, maar toont wel aan dat hij aanvallend ook wat kan brengen.
Ohja Riedewald ook, al vond ik die op 6 beter eigenlijk, maarja te veel concurrentie.

Die kans tegen Celta, tja hij probeert de bal te onderscheppen maar mist met een sliding (die bedoel je toch?), geen idee of dat Tete niet zou gebeuren. Er zullen altijd kansen ontstaan ook door tegenstanders die tegen Tete staan. Maar zoals eerder gezegd, ik denk dat Tete idd beter is in 1 tegen 1, maar Veltman weer juist beter is in passes onderscheppen in de ruimte. (en daarnaast dus ook zijn inspeel pass die beter is)
Ik denk dat de verdediging de laatste periode prima staat, dus voorlopig geen reden om daar iets aan te wijzigen. Daarnaast is het niet zo gek dat je positie dubbel bezet is :) tenzij iedereen die dus op de bank zit gaat muiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:41:
[...]

Nu heb ik geen hoge pet op van Elia, maar hier had hij echt wel iets aan mogen doen inderdaad. Het was ook niet echt en verrassing dat het uiteindelijk via zijn man fout gaat.

[...]

Dolberg an sich is gewoon goed scouten, zoveel kost hij niet. Maar als je de breedte van de selectie ziet dan gaat het wel gewoon over geld. Ajax heeft de luxe om naast leuke jeugdspelers ook nog gewoon dure aankopen te kunnen hebben en feitelijk gewoon te veel spelers. Als je dan ziet zat ze met de tweede keuze ook nog gewoon de punten binnen halen dan is dat wel fijn. Feyenoord heeft die luxe helaas niet en dat gaat ze opbreken ben ik bang.

Wat dat betreft hoop ik wel dat ze het nog lang volhouden dit seizoen, ik vind het lekker spannend zo. Elke week kijk je weer uit naar de uitslagen van meerdere clubs, dat was niet altijd zo. :)
Precies. Het lijkt er nu toch een beetje op dat de breedte van de Feyenoord selectie onze achilleshiel gaat worden dit seizoen. Ajax heeft dat gewoon veel beter voor elkaar, maar dat is niet gek met ongeveer 70 miljoen euro meer budget ;). Ooit, als de puinhopen zijn opgeruimd, de Vrienden zijn uitgekocht en het nieuwe stadion er staat zal er echt weer meer op gelijke voet geconcurreerd worden met elkaar. Voor nu is het knap dat we het zolang volhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireflyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb een vraag die wellicht al eens ergens is gesteld:
Waar kan ik tegenwoordig nog naar wedstrijden van Manchester United kijken? (moet ik dat dan willen? uh ja, ik ben een fan :P *huil*....)

We weten allemaal dat Ziggo Sports engels voetbal heeft overgenomen en het begon allemaal nog prima, maar sinds vorige maand kiest (misschien wel terecht voor de neutrale kijker) Ziggo er voor om (sub)topper Man U niet meet standaard uit te zenden. Voorgaande seizoenen kon ik er altijd wel van uit gaan dat mijn wedstrijd uitgezonden werd (eerst op Sport 1 en later Fox) werden echt alle premier league wedstrijden live gedaan, en Fox had, zelfs als het dan een keer voorkwam, altijd nog de app waarbij je zelf kon kiezen welke wedstrijd je live wilde zien, al dan niet met commentaar.
Ziggo heeft in de app alleen de live wedstrijden die ook op tv zijn, en verder niet... dus daar ben ik dan mooi klaar mee, gezien ze naast engels voetbal ook nog spaanse, belgisch voetbal hebben, formule 1, etc etc ...

Ik weet dat ik Skysports kan nemen (vpn) of nog andere opties, die rete duur zijn.... online streams zijn illegaal en wil ik niet ... ik betaal best graag voor een kanaal waar het te zien is, maar het moet wel elke weekend te zien zijn .. en niet zoals nu dat ik aan de goden (lees, irritante Ziggo) overgeleverd ben ...

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FireflyNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:03:
Ik heb een vraag die wellicht al eens ergens is gesteld:
Waar kan ik tegenwoordig nog naar wedstrijden van Manchester United kijken? (moet ik dat dan willen? uh ja, ik ben een fan :P *huil*....)

We weten allemaal dat Ziggo Sports engels voetbal heeft overgenomen en het begon allemaal nog prima, maar sinds vorige maand kiest (misschien wel terecht voor de neutrale kijker) Ziggo er voor om (sub)topper Man U niet meet standaard uit te zenden. Voorgaande seizoenen kon ik er altijd wel van uit gaan dat mijn wedstrijd uitgezonden werd (eerst op Sport 1 en later Fox) werden echt alle premier league wedstrijden live gedaan, en Fox had, zelfs als het dan een keer voorkwam, altijd nog de app waarbij je zelf kon kiezen welke wedstrijd je live wilde zien, al dan niet met commentaar.
Ziggo heeft in de app alleen de live wedstrijden die ook op tv zijn, en verder niet... dus daar ben ik dan mooi klaar mee, gezien ze naast engels voetbal ook nog spaanse, belgisch voetbal hebben, formule 1, etc etc ...

Ik weet dat ik Skysports kan nemen (vpn) of nog andere opties, die rete duur zijn.... online streams zijn illegaal en wil ik niet ... ik betaal best graag voor een kanaal waar het te zien is, maar het moet wel elke weekend te zien zijn .. en niet zoals nu dat ik aan de goden (lees, irritante Ziggo) overgeleverd ben ...

Help!
Ook op ziggo sport totaal niet te zien? Of bedoel je alleen het gratis kanaal 14?
Ik kan mij voorstellen dat ze iedere week kijken welke wedstrijden het interessants zijn voor kanaal 14, voor ziggo sport totaal geen idee.
Kan mij niet voorstellen dat ze Man - Arsenal bijvoorbeeld niet zouden uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:19:
Ajax heeft dat gewoon veel beter voor elkaar, maar dat is niet gek met ongeveer 70 miljoen euro meer budget ;)
Volgens mij heeft Ajax 'slechts' 15 miljoen meer budget ;)

Feyenoord 50 miljoen en Ajax 65 miljoen... maar heeft Ajax een handicap in de vorm van Marc 'Netto' Overmars en zijn ze afhankelijk van de RvC die toestemming moet geven. Al hebben ze genoeg geld, er is een max aan salarishuishouding vwb contractspelers; Ajax moet vaak eerst verkopen voordat ze mogen kopen van de RvC.

Wellicht doel je op het eigen vermogen van de clubs onderling:

Feyenoord: 15 miljoen
Ajax: 114 miljoen

Dan is het verschil zelfs meer dan die 70 miljoen die jij noemde; 99 miljoen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Han op 28-11-2016 16:24 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Han schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:16:
[...]

Volgens mij heeft Ajax 'slechts' 15 miljoen meer budget ;)

Feyenoord 50 miljoen en Ajax 65 miljoen... en dan heeft Ajax nog een handicap in de vorm van Marc 'Netto' Overmars

Wellicht doel je op het eigen vermogen van de clubs onderling:

Feyenoord: 15 miljoen
Ajax: 114 miljoen

Dan is het verschil zelfs meer dan die 70 miljoen die jij noemde; 99 miljoen :)
Ik bedoelde netto eigen vermogen inderdaad :P , maar bedankt voor de getallen! Feyenoord heeft op bestuurlijk niveau genoeg handicaps ( Vrienden van Feyenoord de grootste atm ) alhoewel de bestuurlijke shit waar ajax last van heeft ook wel aardig irritant lijkt ( en Sjaak Swart, mijn hemel wat een irri figuur is dat )

Waar Ajax toch nog "even" Ziyech haalde, zou Feyenoord nooit het geld voor hebben.

Bij ons is een probleem met de mentaliteit/topsportklimaat. Er zit groei in, bijvoorbeeld het nieuwe trainingscomplex wat nu echt gaat komen, maar nog niet op het niveau van onze concurrenten.

Denk dan aan een trainer die complimenten aan de ploeg maakt na een verlies bij de nummer laatst, spelers die zich geen zorgen maken na een reeks van 5 wedstrijden waarin waardeloos wordt gespeeld omdat "we nog koploper zijn " terwijl je concurrenten ook punten hebben laten liggen.

We hadden met een beetje mentaliteit/breedte nu op 10+ punten los kunnen staan... in plaats daarvan staan we enkel nog op +3 goals op kop ivm Ajax. ......

[ Voor 30% gewijzigd door LZ86 op 28-11-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
martinusz schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:08:
[...]

Ook op ziggo sport totaal niet te zien? Of bedoel je alleen het gratis kanaal 14?
Ik kan mij voorstellen dat ze iedere week kijken welke wedstrijden het interessants zijn voor kanaal 14, voor ziggo sport totaal geen idee.
Kan mij niet voorstellen dat ze Man - Arsenal bijvoorbeeld niet zouden uitzenden.
Ik las op Twitter wat meer reacties met de vraag naar de wedstrijd van MU. Volgens mij zonden ze hem op Totaal ook niet uit.

Ze zitten geloof ik (net als FOX dat had) vast aan max. 1 BPL wedstrijd tegelijk, in dit geval werd Southampton - Everton uitgezonden (want Koeman vs oude club), die was wel op kanaal 14 te zien.
Die werd dus boven de wedstrijd van MU gekozen.

Ze kiezen dus inderdaad wat het meest boeiends is op dat moment.
Dat doen ze bij kanaal 14 zelf ook nog eens, daarom werd daar ook de F1 uitgezonden en kon je de slotfase van Arsenal nog zien. Op zaterdag is het dan de keuze Spaans vs Engels voetbal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Wouter Weghorst is ook een pain in the ass voor AZ, dat hij maar gauw opdondert uit Alkmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mosin schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:29:
Wouter Weghorst is ook een pain in the ass voor AZ, dat hij maar gauw opdondert uit Alkmaar :)
Want? Was ist löss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Vind het maar een naar ventje kwa uitstraling. Als ik hem was geweest had ik Mühren gerüpen. Heyy Jüngske kömme sie die penalty nehmen :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireflyNL
martinusz schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:08:
[...]

Nee, dat is nou juist het mooie, ik betaal graag om Engels voetbal te kunnen kijken, ik betaal inmiddels al vele jaren, Sport 1, Fox ... maar dan wil ik wel alle wedstrijden kunnen kijken van MIJN keuze, ManU dus ... nu krijg ik die dus niet allemaal te zien, en dat ergert mij enorm.... nu betaal ik maandelijks met de kans om een paar wedstrijden te zien als het schema goed genoeg is, en anders mss zelfs (zoals oktober) bijna een hele maand niks? ...
Ik weet niet precies wat het idee er achter is, zijn dat de rechten die ze gekocht hebben? 1 wedstijd per x? Ik dacht dat ze meer betaald hadden dan dat Fox bood? voor 1 wedstijd? .. geen idee...

maar goed, vandaar mijn vraag .... wie weet er een manier om betaald (en dan niet dat ik een sky box nodig heb van 600 euro) waarbij ik de wedstrijden van ManU via mn tv kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:24:
[...]

Waar Ajax toch nog "even" Ziyech haalde, zou Feyenoord nooit het geld voor hebben.
Als jullie Kramer voor 30m hadden kunnen verkopen, dan was Ziyech ook prima haalbaar geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

[...]

We hadden met een beetje mentaliteit/breedte nu op 10+ punten los kunnen staan... in plaats daarvan staan we enkel nog op +3 goals op kop ivm Ajax. ......
Als als. . . Als je alles wint ben je kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Vos schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:00:
[...]

Als als. . . Als je alles wint ben je kampioen.
Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:14:
Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik?
Niet echt... daar wij jij op doelt is niet reeel voor Feyenoord. Spelers met meer realiteit en/of de gewenste breedte met de benodigde kwaliteit is gewoon niet haalbaar voor Feyenoord. Dat soort spelers zijn gewoon boven budget of willen niet (meer) naar Feyenoord.

Dus de opmerking 'als, als' is wel terecht. Feyenoord zal het moeten doen met wat ze nu hebben. Een speler als Jorgensen is het hoogst haalbare, betere spelers komen niet. En je zal altijd moeten inleveren wanneer er terug moet worden gevallen op reservespelers. Maar dan nog, je kan prima mee doen om de titel in Nederland.

Vorige maand werd je nog voor gek verklaard wanneer je riep dat Feyenoord een te smalle selectie heeft, dat ze de mooie reeks die ze neerzette niet gingen volhouden. Het grootste argument waar toen tegen geageerd werd was dat Feyenoord buiten de vaste 11 spelers niet de gewenste kwaliteit heeft. Dat was allemaal flauwekul; spelers als Tapia, Vejinovic en Berghuis waren geen verzwakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Blijkbaar wel, want
Han schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:06:
[...]
. Spelers met meer realiteit en/of de gewenste breedte met de benodigde kwaliteit is gewoon niet haalbaar voor Feyenoord. Dat soort spelers zijn gewoon boven budget of willen niet (meer) naar Feyenoord.
Is precies wat er nu aan het gebeuren is en wat ik bedoelde. De mentaliteit in de basis-11 van Feyenoord is om te huilen. Interviews die ik zie en lees staan bol van hoogmoed ( Ze moeten op ons jagen, komt wel goed, ja maar we staan nog bovenaan etc etc etc. ) omdat ze weten dat ondanks slecht spel hun basisplek toch amper in gevaar komt, enerzijds door een matige bank met spelers die na vorig seizoen goede wedstrijden gespeeld te hebben volledig uit vorm/vertrouwen/geblesseerd zijn ( Vejinovic, Gustafson, Vermeer, v Beek ) of gewoon niet kunnen voetballen ( Nelom, Kramer, Bilal ) en anderzijds door een zacht ei als trainer die het allemaal maar laat gebeuren en bij een wanprestatie niet eens even zegt waar het op staat.

Feyenoord heeft een paar gerichte aankopen nodig, een verbindingsspeler op t middenveld om die Vilhena te vervangen en steek/eindpasses te geven en een kwalitatief goede vervanging van el Ahmadi maar dat kan niet zolang er niet wordt verkocht want geen budget.

Het verschil met vorig seizoen is dat Feyenoord veel makkelijker scoort. Maar in de kern van Feyenoord spelen nog precies dezelfde problemen als eerder. Die worden pas opgelost als de nieuwe faciliteiten af zijn, er meer budget is en een geschikte trainer zoals Koeman aan het roer komt.

Denk je dat het Ajax/PSV was overkomen om een paar weken op rij na puntverlies van je directe concurrenten zelf ook op enorm knullige wijze zelf ook in t schip te gaan? Ik denk van niet, want de prutsers die dat voor elkaar hebben gekregen staan er een week later naast.... al zullen we dat inderdaad nooit zeker weten :P

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 29-11-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Even wat ander nieuws er is een vliegtuig neergestort in Colombia met een compleet Braziliaans elftal aan boord die op weg waren voor een finale van de zuid Amerikaanse "EL", het zou je maar gebeuren! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Heel zuur nieuws ja, er zouden wel overlevenden zijn. Nog weinig bekend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:12:
[...]

Blijkbaar wel, want

[...]

Is precies wat er nu aan het gebeuren is en wat ik bedoelde. De mentaliteit in de basis-11 van Feyenoord is om te huilen. Interviews die ik zie en lees staan bol van hoogmoed ( Ze moeten op ons jagen, komt wel goed, ja maar we staan nog bovenaan etc etc etc. ) omdat ze weten dat ondanks slecht spel hun basisplek toch amper in gevaar komt, enerzijds door een matige bank met spelers die na vorig seizoen goede wedstrijden gespeeld te hebben volledig uit vorm/vertrouwen/geblesseerd zijn ( Vejinovic, Gustafson, Vermeer, v Beek ) of gewoon niet kunnen voetballen ( Nelom, Kramer, Bilal ) en anderzijds door een zacht ei als trainer die het allemaal maar laat gebeuren en bij een wanprestatie niet eens even zegt waar het op staat.

Feyenoord heeft een paar gerichte aankopen nodig, een verbindingsspeler op t middenveld om die Vilhena te vervangen en steek/eindpasses te geven en een kwalitatief goede vervanging van el Ahmadi maar dat kan niet zolang er niet wordt verkocht want geen budget.

Het verschil met vorig seizoen is dat Feyenoord veel makkelijker scoort. Maar in de kern van Feyenoord spelen nog precies dezelfde problemen als eerder. Die worden pas opgelost als de nieuwe faciliteiten af zijn, er meer budget is en een geschikte trainer zoals Koeman aan het roer komt.

Denk je dat het Ajax/PSV was overkomen om een paar weken op rij na puntverlies van je directe concurrenten zelf ook op enorm knullige wijze zelf ook in t schip te gaan? Ik denk van niet, want de prutsers die dat voor elkaar hebben gekregen staan er een week later naast.... al zullen we dat inderdaad nooit zeker weten :P
De bank is m.i. ook een belangrijke factor, ik denk dat bij Feyenoord afwezigheid van bijv. El Ahmadi en/of Vilhena direct een enorme aderlating is, terwijl het middenveld van PSV bij afwezigheid van Guardado en/of Hendrix eigenlijk niet noemenswaardig minder is.

PSV speelde wel veel minder goed, maar dat was mét die twee ook al zo. Daar ligt het gebrek aan punten bij PSV aan, volgens mij heeft de bank juist te weinig gespeeld, onder andere Guardado was echt 'op' na zoveel wedstrijden. :+

Feyenoord stond met het programma dat ze hebben gehad en wat Ajax en PSV hebben gehad, volgens mij wel geflatteerd bovenaan. Terecht, maar geflatteerd.

Het kan verkeren. Als je zelf alles goed doet (de eerste reeks wedstrijden), moeten concurrenten het nog steeds minder goed doen, en de onderlinge wedstrijden moet je winnen, om bovenaan te staan.

/open deuren
martinusz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:13:
Even wat ander nieuws er is een vliegtuig neergestort in Colombia met een compleet Braziliaans elftal aan boord die op weg waren voor een finale van de zuid Amerikaanse "EL", het zou je maar gebeuren! :'(
Ze vlogen met LaMia, lees ik net, gebaseerd in de Andes-stad Mérida.

Vreselijk, dat is natuurlijk elke vliegramp.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 29-11-2016 09:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Han schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:06:
Vorige maand werd je nog voor gek verklaard wanneer je riep dat Feyenoord een te smalle selectie heeft, dat ze de mooie reeks die ze neerzette niet gingen volhouden. Het grootste argument waar toen tegen geageerd werd was dat Feyenoord buiten de vaste 11 spelers niet de gewenste kwaliteit heeft. Dat was allemaal flauwekul; spelers als Tapia, Vejinovic en Berghuis waren geen verzwakking.
Het gaat dan ook goed met reserve spelers, de selectie van Feyenoord is nog geen wedstrijd fit geweest en er is nog geen wedstrijd met de sterkste elf gespeeld. Invallers als Vd Heijden, Jones, Toornstra etc functioneerden prima. De afgelopen weken zien we alleen dat het teveel werd, daarnaast waren het ook juist basisspelers die faalden en werkte Vrouwe Fortuna niet mee. Ook Gio is weer niet erg gelukkig met zn keuzes zullen we maar zeggen (Gio is geen coach die Feyenoord beter maakt of tactisch het verschil maakt).

Zoveel basisspelers missen als Feyenoord zou Ajax en PSV net zo goed opbreken (bij PSV gebeurt dat ook).

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 29-11-2016 09:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Mosin schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:16:
[...]

Vind het maar een naar ventje kwa uitstraling. Als ik hem was geweest had ik Mühren gerüpen. Heyy Jüngske kömme sie die penalty nehmen :*) :D
Ach, die Weghorst schiet er toch behoorlijk wat in de afgelopen periode.
Dus denk dat ze bij AZ niet heel ontevreden zullen zijn?

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

MarvinG schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:43:
[...]

Zeker niet. Muhren doet het goed achter Weghorst, die vullen elkaar goed aan.
AZ speelt best leuk op deze manier. Ik ben alleen bang voor AZ dat Haps snel weg is, die speelt echt fijne wedstrijden de laatste tijd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
ph4ge schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:26:
[...]
Zoveel basisspelers missen als Feyenoord zou Ajax en PSV net zo goed opbreken (bij PSV gebeurt dat ook).
100% waar maar dat het verschil zo groot zou zijn had ik niet verwacht! Vooral omdat de "wissel" spelers Tapia, Vejinovic en Berghuis voordat ze bij Feyenoord kwamen ook bepalende spelers waren. Vorig seizoen was er natuurlijk ook de bekende inzinking en moest er een extern iemand komen om de ploeg weer wakker te krijgen. Ik hoop echt dat na de winterstop Feyenoord gewoon met zijn basis kan spelen zoals bedoeld was en dat we op het middenveld een goede speler erbij krijgen.

Met de huidige BASIS selectie hoeft Feyenoord in Nederland voor niemand onder te doen maar dan moet wel iedereen er zijn. Desondanks denk ik dat het niet zo slecht gaat als nu sommige mensen doen voorkomen want zoals jij als schrijft ontbreken er nu wel HEEL VEEL!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tapia was bij Twente niet onomstreden, en zeker niet bepalend. Dat was toch echt die andere middenvelder...
Berghuis was bij AZ misschien wel in goeden doen, maar bij Watford kwam hij er totaal niet aan te pas. Dat is dan ook de reden waarom hij naar Feyenoord kwam. Alleen van Vejinovic zou je kunnen zeggen dat hij bepalend was in het seizoen voordat hij de overstap maakte naar Feyenoord.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 29-11-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
dutchgio schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:22:
Tapia was bij Twente niet onomstreden, en zeker niet bepalend. Dat was toch echt die andere middenvelder...
Berghuis was bij AZ misschien wel in goeden doen, maar bij Watford kwam hij er totaal niet aan te pas. Dat is dan ook de reden waarom hij naar Feyenoord kwam. Alleen van Vejinovic zou je kunnen zeggen dat hij bepalend was in het seizoen voordat hij de overstap maakte naar Feyenoord.
Vejinovic raakte onder Bosz zijn basisplaats bij Vitesse ook al kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
MarvinG schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:43:
[...]

Het gaat me er meer om wat de persoon Weghorst wordt als hij niet scoort. Laat hij nou net de uitstraling van zo'n arrogante vervelende zak hebben. Ik hoop natuurlijk anders, maar toen ik hem deze Zondag bekeek vond ik 'm maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
rikoos schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:17:
100% waar maar dat het verschil zo groot zou zijn had ik niet verwacht! Vooral omdat de "wissel" spelers Tapia, Vejinovic en Berghuis voordat ze bij Feyenoord kwamen ook bepalende spelers waren. Vorig seizoen was er natuurlijk ook de bekende inzinking en moest er een extern iemand komen om de ploeg weer wakker te krijgen. Ik hoop echt dat na de winterstop Feyenoord gewoon met zijn basis kan spelen zoals bedoeld was en dat we op het middenveld een goede speler erbij krijgen.

Met de huidige BASIS selectie hoeft Feyenoord in Nederland voor niemand onder te doen maar dan moet wel iedereen er zijn. Desondanks denk ik dat het niet zo slecht gaat als nu sommige mensen doen voorkomen want zoals jij als schrijft ontbreken er nu wel HEEL VEEL!!!
Volgens mij is het meer vermoeidheid en kleine pijntjes bij de basis die het probleem zijn/waren. Op het wisselbeleid van Gio is ook het nodige aan te merken, hij had bijv. wel wat zuiniger op Kongolo kunnen zijn (Woudenberg en Nelom hadden meer minuten kunnen maken).

Met name Berghuis valt erg tegen. Die speelde weinig bij Watford, maar bij Oranje leek hij het niet verleerd te zijn. Ik dacht echt dat hij een belangrijke versterking zou zijn maar dat komt er nog totaal niet uit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Joster schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:39:
[...]

Vejinovic raakte onder Bosz zijn basisplaats bij Vitesse ook al kwijt ;)
Ja daar twijfelde ik nog over, dacht inderdaad dat hij op het laatst ook al niet meer alles speelde. >:)
Zijn ze toch alledrie niet zo bepalend zoals gesteld werd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

http://www.vi.nl/nieuws/c...uschel-overleeft-ramp.htm

5 overlevenden... 76 mensen overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
FireflyNL schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:42:
[...]
Nee, dat is nou juist het mooie, ik betaal graag om Engels voetbal te kunnen kijken, ik betaal inmiddels al vele jaren, Sport 1, Fox ... maar dan wil ik wel alle wedstrijden kunnen kijken van MIJN keuze, ManU dus ... nu krijg ik die dus niet allemaal te zien, en dat ergert mij enorm...
Welkom bij de club... Ik ben supporter van RCD Espanyol en van de 13 wedstrijden dit seizoen, werden er 4 of 5 uitgezonden. Daar ga ik niet 15 euro per maand voor betalen, om 1/3 van de wedstrijden te kunnen zien.

Ik zit dus weer gewoon met Russisch commentaar te kijken via een 'illegale' stream. Illegale tussen aanhalingstekens, want ik kán het grootste deel van de tijd het niet eens op een officiële manier zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het feit dat je het niet op een officiele manier kunt zien maakt het niet ineens wel legaal om streams te kijken natuurlijk.
Overigens is het kijken naar een stream sowieso grijs gebied, of dat nu wel zo illegaal is. Het zelf uitzenden van zo'n stream natuurlijk wel. Maar dat is weer een andere discussie. :)

Je moet dan haast al een Spaans (sport) TV pakket kunnen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

[...]
Ik denk dat van der Gijp door zijn karakter en bulderende lach nog wel eens verkeerd begrepen wordt, maar 9/10 als hij het over een wedstrijd heeft pikt hij de momenten eruit die niemand anders gezien heeft en blijkt opeens zijn kijk op het spelletje. Het is jammer dat door het geouwehoer in het programma eromheen er zo weinig uitkomt.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireflyNL
don_jorg schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:03:
[...]

Welkom bij de club... Ik ben supporter van RCD Espanyol en van de 13 wedstrijden dit seizoen, werden er 4 of 5 uitgezonden. Daar ga ik niet 15 euro per maand voor betalen, om 1/3 van de wedstrijden te kunnen zien.

Ik zit dus weer gewoon met Russisch commentaar te kijken via een 'illegale' stream. Illegale tussen aanhalingstekens, want ik kán het grootste deel van de tijd het niet eens op een officiële manier zien...
Het is zo irritant dat vorig jaar gewoon via Fox het veel beter geregeld was, neemt Ziggo met het grote geld en veel boembast alles over, zenden ze niet eens alles uit ... daar baal ik er vreselijk van .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
dutchgio schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:07:
Het feit dat je het niet op een officiele manier kunt zien maakt het niet ineens wel legaal om streams te kijken natuurlijk.
Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk. Maar als ik geen enkele legale mogelijkheid krijg om het te zien, heb ik daar toch geen enkel probleem mee. Ik wíl betalen, geen probleem!

Ik heb ook al zitten denken om een vriend(in) in Spanje te vragen een abonnement te nemen en dat dan hier via de schotel te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireflyNL
don_jorg schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:46:
[...]

Ik heb ook al zitten denken om een vriend(in) in Spanje te vragen een abonnement te nemen en dat dan hier via de schotel te kijken.
Ik heb ook al gelezen dat ik voor Engels voetbal gewoon Skysports Go kan nemen, en dan via een betaalde vpn legaal gewoon engels voetbal kan kijken, enige nadeel ... de Skybox die je moet nemen die kost 600 pond ... beetje te veel van het goede voor mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]
We hadden met een beetje mentaliteit/breedte nu op 10+ punten los kunnen staan... in plaats daarvan staan we enkel nog op +3 goals op kop ivm Ajax.
Bedoel je de mentaliteit van spelers in de wedstrijden, zoals tegen Utrecht of GAE? Want ik vind niet dat mentaliteit de grootste oorzaak is van het 'slecht presteren'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:12:
[...]

Bedoel je de mentaliteit van spelers in de wedstrijden, zoals tegen Utrecht of GAE? Want ik vind niet dat mentaliteit de grootste oorzaak is van het 'slecht presteren'. :)
Ja die mentaliteit bedoel ik ook zeker. Lopen als een stel slapjanussen in dat veld en dan achteraf in interviews met een houding van... tja, maar we staan nog wel bovenaan, dus iedereen is in achtervolging op ons!

Dit Feyenoord moet t van werklust, strijd en af en toe goed voetbal hebben. Als de werklust wegvalt is er weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Feyenoord vraagt gemeente om 135 miljoen voor nieuw stadion
Feyenoord hoopt op een garantstelling van 135 miljoen euro van de gemeente Rotterdam voor het project Feyenoord City. Het nieuwe voetbalstadion aan de Nieuwe Maas met een capaciteit van 63.000 toeschouwers moet in 2022 in gebruik worden genomen.

Architectenbureau OMA presenteerde woensdag zijn haalbaarheidsstudie in het Topsportcentrum Rotterdam. De gemeente wordt om een investering van 135 miljoen gevraagd. 60 miljoen is bedoeld voor de erfpacht van de grond, 35 miljoen voor de infrastructuur van het stadiongebied en 40 miljoen voor de bouw van het stadion zelf.

De totale kosten van het project worden geraamd op 1,4 miljard euro, waarvan 400 miljoen voor het stadion. Feyenoord zal het restant van die 400 miljoen deels betalen met eigen vermogen. Daarnaast hoopt de club geld op te halen bij beleggers en met leningen.
Say what? :o

Een deel van de overige 400 miljoen zelf betalen uit eigen vermogen? Wat is 'een deel' in deze? Enkele miljoenen? Ik vind het een behoorlijk prestigieus plan, in mijn ogen ver over de top voor een club als Feyenoord. In 2013 bleek een garantstelling van 165 miljoen van de gemeente Rotterdam niet haalbaar, waarom zou nu 135 miljoen wel haalbaar zijn? Zo rooskleurig zijn de prestaties van Feyenoord niet en er ligt geen EK/WK in het verschiet. Ook heeft Feyenoord een concrete aanbeveling van de gemeenteraad om renovatie serieus te laten onderzoeken naast zich neer gelegd, niet echt een goede basis voor een verzoek tot garantstelling lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Gauw tussen door:
Compliment aan v.d Sar! http://www.fcupdate.nl/vo...x-brief-naar-chapecoense/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Han schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:27:
[...]

Een deel van de overige 400 miljoen zelf betalen uit eigen vermogen? Wat is 'een deel' in deze? Enkele miljoenen? Ik vind het een behoorlijk prestigieus plan, in mijn ogen ver over de top voor een club als Feyenoord. In 2013 bleek een garantstelling van 165 miljoen van de gemeente Rotterdam niet haalbaar, waarom zou nu 135 miljoen wel haalbaar zijn? Zo rooskleurig zijn de prestaties van Feyenoord niet en er ligt geen EK/WK in het verschiet. Ook heeft Feyenoord een concrete aanbeveling van de gemeenteraad om renovatie serieus te laten onderzoeken naast zich neer gelegd, niet echt een goede basis voor een verzoek tot garantstelling lijkt mij.
De jaren hebben je geleerd om een paar trucks zout te snuiven bij stadionplannen van Feyenoord. Wat deze keer iets anders is, is dat er nu unaniem steun is van het college van B & W. Wie weet gaat t deze keer zowaar eens door. Zou verdubbeling van het spelersbudget betekenen :9~

Ook heeft de club ( Gudde en van Merwijk ) weinig tot niets met de plannen te maken en zijn het zeer vermogende en spraakmakende zakenlui/Rotterdammers die de kar trekken. Zal wel voor wat meer vertrouwen zorgen bij het college.

Moest wel lachen om een stukje op VI.

Binnenkort 2 kastelen in Rotterdam, Het Kasteel van Sparta en het luchkasteel van Feyenoord _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 30-11-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Leon Zwiers schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:23:
[...]

Ja die mentaliteit bedoel ik ook zeker. Lopen als een stel slapjanussen in dat veld en dan achteraf in interviews met een houding van... tja, maar we staan nog wel bovenaan, dus iedereen is in achtervolging op ons!

Dit Feyenoord moet t van werklust, strijd en af en toe goed voetbal hebben. Als de werklust wegvalt is er weinig meer over.
Vind ik te kort door de bocht. Volgens data presteert Feyenoord al tijden 'boven hun niveau', uiteindelijk val je terug naar het gemiddelde, en op dat gemiddelde kom je door punten te verspelen. Utrecht-uit is nooit makkelijk en je hebt de zware wedstrijd tegen United al in de benen. Als Utrecht het dan over de fysike boeg gooit wordt het lastig. Beetje makkelijk om dan mentaliteit aan te kaarten als probleem, aangezien er veel meer aspecten zijn die invloed hebben.

Uiteindelijk hebben spelers gewoon gelijk. Je speelt ruk, maar je staat wel nog boven aan. 14 gespeeld, 10 winst, 3 gelijk, 1 verloren. Ik denk dat wij niet mogen klagen over de resultaten.
Han schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:27:
[...]

Het plan gaat schijnbaar 365 miljoen kosten. De garantstelling van 165 miljoen kan dit keer wellicht wel gegeven worden in combinatie met de plannen voor de omgeving. Deze gaat namelijk ook compleet op de schop en daar heeft de stad veel meer aan.

Verder blijft het plan tot nu toe gewoon onzetten r*k. Er is niet bekend wat er voor Feyenoord overblijft onder aan de streep en er is niet bekend hoe dit zit in vergelijking met een renovatievariant.

Verder wilt Feyenoord toe naar het spelersbudget van Ajax en PSV. Deze clubs zitten ook niet stil. Plus moet je echt dik 350 miljoen investeren om naar hun spelersbudget toe te groeien? :9

[ Voor 42% gewijzigd door JST94 op 30-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:41:
[...]

Vind ik te kort door de bocht. Volgens data presteert Feyenoord al tijden 'boven hun niveau', uiteindelijk val je terug naar het gemiddelde, en op dat gemiddelde kom je door punten te verspelen. Utrecht-uit is nooit makkelijk en je hebt de zware wedstrijd tegen United al in de benen. Als Utrecht het dan over de fysike boeg gooit wordt het lastig. Beetje makkelijk om dan mentaliteit aan te kaarten als probleem, aangezien er veel meer aspecten zijn die invloed hebben.

Uiteindelijk hebben spelers gewoon gelijk. Je speelt ruk, maar je staat wel nog boven aan. 14 gespeeld, 10 winst, 3 gelijk, 1 verloren. Ik denk dat wij niet mogen klagen over de resultaten.
Alleen werden we tegen Utrecht niet op fysiek weggespeeld, maar vooral op tactiek en een beetje voetballend omdat o.a Ayoub de wedstrijd van zijn leven speelde. Is vaak met Utrecht, die kunnen tegen de top 3 ineens supergoed spelen, en vallen daarna weer terug in anonimiteit....

Het is algemeen bekend dat Gio een tactisch onbenul is, daar maken ploegen de laatste tijd gretig gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:32:
Ook heeft de club ( Gudde en van Merwijk ) weinig tot niets met de plannen te maken en zijn het zeer vermogende en spraakmakende zakenlui/Rotterdammers die de kar trekken. Zal wel voor wat meer vertrouwen zorgen bij het college.
Het plan vertoont nu al enkele dure fouten, zoals het over het hoofd zien van een geheel onbelangrijke waterhub onder de grond waar het nieuwe Feyenoord City moet komen.

Het hele plan rammelt aan alle kanten en de bijnamen voor het project gaan al rond: 'Feyenoord Shitty' en 'de Blunderbak'. Leuk leesvoer: http://www.lunaticnews.nl/stadionplannen/

* Han pakt de cola en popcorn en gaat deze soap wat nauwer volgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Leon Zwiers schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:44:
[...]
Het is algemeen bekend dat Gio een tactisch onbenul is, daar maken ploegen de laatste tijd gretig gebruik van.
Dit is ook pas het 2e seizoen van Gio als hoofdtrainer. Wat verwacht je? Ik vind dat het dit seizoen tot nu toe gewoon goed gaat, al is er ruimte voor verbetering :)
Han schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:45:
[...]

Het plan vertoont nu al enkele dure fouten, zoals het over het hoofd zien van een geheel onbelangrijke waterhub onder de grond waar het nieuwe Feyenoord City moet komen.

Het hele plan rammelt aan alle kanten en de bijnamen voor het project gaan al rond: 'Feyenoord Shitty' en 'de Blunderbak'. Leuk leesvoer: http://www.lunaticnews.nl/stadionplannen/

* Han pakt de cola en popcorn en gaat deze soap wat nauwer volgen :o
Het meest jammere vind ik is dat er gewoon niet duidelijk wordt gemaakt waarom een nieuwbouw variant beter is dan een renovatievariant. Men roept simpel 'Dat levert meer op!', zonder enige onderbouwing verder.

Vorige week verstuurde Feyenoord ook een enquete, met een rare vraagstelling waaruit hun concludeerden dat 82% een nieuw stadion wou. Koekoek. 8)7

Het nieuwe stadion moest trouwens naar 'niveau Ajax en PSV'. Nou, als dat 365 miljoen moet kosten. :D :D :D

[ Voor 103% gewijzigd door JST94 op 30-11-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Wow.. dan moet Feyenoord dus een deel van 265 miljoen euro ophoesten uit eigen vermogen en de rest met beleggers en leningen.
Ik vind het nogal wat geld, 400 miljoen euro voor een stadion, als je je bedenkt wat andere stadions ongeveer kosten:

Allianz Arena kostte 340 miljoen euro (75.000 plaatsen, 2005).
Stade de France 290 miljoen (81.000, 1998)
Voetbalstadion Lille 280 miljoen (50.000, 2012)
Nieuw stadion Lyon 400 miljoen (59.000, 2016
Nieuw stadion Besikstas 110 miljoen (41.000, 2016)

Alleen het stadion in Lyon en de Allianz arena komen in de buurt, de meeste stadions zitten behoorlijk lager (heb nog wat meer bekeken). Ben dus heel benieuwd waar dat dan precies in zit, die beduidend meer miljoenen. EN hoe Feyenoord het voor elkaar gaat krijgen een representatief elftal op de been te houden met inzet eigen vermogen, beleggers EN leningen voor een stadion (dus aflossingen en beleggers die wel wat willen zien voor hun geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
En dan te bedenken dat de renovatievariant van Red de Kuip 'maar' 135 miljoen kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:45:
[...]

Dit is ook pas het 2e seizoen van Gio als hoofdtrainer. Wat verwacht je? Ik vind dat het dit seizoen tot nu toe gewoon goed gaat, al is er ruimte voor verbetering :)
Van Gio verwacht ik weinig meer, er zit bijna geen verbetering in. Vervolgens onder Advocaat ging t beter, maar je ziet dat Gio zelf gewoon niet het inzicht heeft. Bij Cocu zag je tenminste echt verbetering, ook al bleef die ook volharden in het opstellen van Narsingh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Volgens mij is het bedrag voor het hele gebied en niet alleen voor het stadion toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Het is ook meer dan alleen het stadion, dus opsich is het dan ook wel logisch dat het meer kost natuurlijk...
Verder is het afwachten met betrekking tot het eigen vermogen: 'een deel' van die 400 miljoen is nogal subjectief, 10 miljoen is ook ' een deel'.

[ Voor 40% gewijzigd door dutchgio op 30-11-2016 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
365 miljoen is voor het stadion alleen. 1.4 miljard is de complete gebiedsontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
rikoos schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:52:
Volgens mij is het bedrag voor het hele gebied en niet alleen voor het stadion toch?
Hele gebied is 1,4 miljard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Prosac schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:49:
Wow.. dan moet Feyenoord dus een deel van 265 miljoen euro ophoesten uit eigen vermogen en de rest met beleggers en leningen.
Nee, 360 miljoen. Het totale project wordt geraamd op 1,4 miljard euro, waarvan 400 miljoen voor het stadion. Voor de 400 miljoen voor het stadion vraagt Feyenoord 40 miljoen aan de gemeente. De rest, 360 miljoen, gaat Feyenoord deels betalen met eigen vermogen, financiering door beleggers en met leningen.

Dus een club die net weer redelijk gezond is gaat zijn net opgebouwde eigen vermogen investeren in een nieuw stadion en daarnaast ook geld lenen. Ik vind het nog al wat dit. Daarnaast, een project van 1,4 miljard euro; kijkende naar dergelijke grote projecten in Nederland dan weet je bij voorbaat al dat zoiets duurder gaat uitvallen.

Laat Feyenoord nu eerst eens een gedegen onderzoek doen naar de renovatie van de Kuip. Dat lijkt mij eerder een haalbare kaart dan dit project. Of beter nog, een meer realistischer stadion, wat minder kost dan bijvoorbeeld een Allianz Arena, maar toch voor een Nederlandse club een vooruitgang zal zijn van hier naar Tokio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:46
Misschien wil Ajax wel investeren in de nieuwe kuip.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Han schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:01:
[...]
Laat Feyenoord nu eerst eens een gedegen onderzoek doen naar de renovatie van de Kuip. Dat lijkt mij eerder een haalbare kaart dan dit project. Of beter nog, een meer realistischer stadion, wat minder kost dan bijvoorbeeld een Allianz Arena, maar toch voor een Nederlandse club een vooruitgang zal zijn van hier naar Tokio...
Daarvoor heb je al Red de Kuip. Hebben een variant gemaakt van 135 miljoen (inclusief dak waar iedereen droog zit) en een variant van 215 miljoen (geluidsdicht en afsluitbaar dak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Han schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:01:
[...]

Nee, 360 miljoen. Het totale project wordt geraamd op 1,4 miljard euro, waarvan 400 miljoen voor het stadion. Voor de 400 miljoen voor het stadion vraagt Feyenoord 40 miljoen aan de gemeente. De rest, 360 miljoen, gaat Feyenoord deels betalen met eigen vermogen, financiering door beleggers en met leningen.
Je hebt gelijk, ik dacht dat men 165 miljoen aan Rotterdam vroeg voor alleen het stadion.
Dan wordt het verhaal nog een stukje "gevaarlijker" voor Feyenoord in mijn ogen. FC Groningen moest ook een paar miljoen eigen vermogen in de Euroborg steken en moest dientengevolge jarenlang de broeksriem keihard aantrekken en heeft zelfs leningen van gemeente en provincie moeten gebruiken om te overleven tot het nieuwe stadion eindelijk klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Malfunctions schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:02:
Misschien wil Ajax wel investeren in de nieuwe kuip.. :+
Dit tikt Ajax gewoon af zonder een cent te hoeven lenen:

Afbeeldingslocatie: https://i.tmgrup.com.tr/dailysabah/2016/04/10/HaberDetay/1460304375295.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Han schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:05:
[...]

Dit tikt Ajax gewoon af zonder een cent te hoeven lenen:

[afbeelding]

:P
Besiktas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:04:
Daarvoor heb je al Red de Kuip. Hebben een variant gemaakt van 135 miljoen (inclusief dak waar iedereen droog zit) en een variant van 215 miljoen (geluidsdicht en afsluitbaar dak).
Het probleem van renovaties is dat je 10-15 jaar later weer dezelfde discussies hebt, bovendien rammelt RdK van alle kanten. Het plan was vooral commercieel slim ingestoken, een verliezende partij die hoopte de publieke opinie te kunnen bespelen om het werk toch binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Red de Kuip was inderdaad een compleet BS plan. Wat vooral op de nostalgie van veel supporters was gestoeld die niet een soort ArenA 2.0 willen. Besef je dat het nu eigenlijk altijd is uitverkocht, maar met een groter, duurder stadion zullen SK duurder worden. Een aardig deel van de SK houders zijn laagsociaal, hebben weinig geld te besteden en kunnen de SK nu al amper betalen. Dat is een forse minderheid, maar wel een enorm vocale groep ( Tokkies, schreeuwers etc )

Ik wil graag dat dit plan doorgaat, maar ik ga ervanuit dat t weer een broodje aap verhaal wordt, net zoals de vorige plannen. Ik vraag me ook ernstig af, of je als club je wel weer dieper in de shit wil steken terwijl je net weer bent opgekrabbeld en eigenlijk nog aan het herstellen bent van het vorige financiële debakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Naja op een gegeven moment moet er wel wat gebeuren toch voordat de Kuip echt uit elkaar valt?
Of gaan ze bij Excelsior voetballen voortaan :+ zeker altijd uitverkocht!

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 30-11-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Wat is er dan mis met Red de Kuip? Stak beter in elkaar dat alle gare plannen vanuit Feyenoord bij elkaar. :9
martinusz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
Naja op een gegeven moment moet er wel wat gebeuren toch voordat de Kuip echt uit elkaar valt?
Of gaan ze bij Excelsior voetballen voortaan :+
Met het extreem achterstallige onderhoud van Feyenoord wel ja.

[ Voor 91% gewijzigd door JST94 op 30-11-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
Wat is er dan mis met Red de Kuip? Stak beter in elkaar dat alle gare plannen vanuit Feyenoord bij elkaar. :9

[...]

Met het extreem achterstallige onderhoud van Feyenoord wel ja.
Met een renovatie kan je niet heel lang mee voordat je weer tegen hetzelfde probleem aanloopt voornamelijk. Dus die 150 miljoen die dat moet kosten is eigenlijk weggegooid geld voor uitstel van executie. Kan je net zogoed doorpakken en iets echt nieuws neerzetten wat gewoon weer veel langer meekan.

Of dat nou zo verdomde duur als het huidige plan moet zijn kan je je afvragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Welk probleem?

Verder blijkt uit onderzoek van TNO dat de levensduurverwachting van de Kuip niet gelimiteerd is en nog minimaal 50 jaar bedraagt. Dat de Kuip 'versleten' is klopt dus niet. Met het juiste onderhoud kan de Kuip nog lang mee.

Het is gewoon zo ontzettend jammer dat Feyenoord niet serieus onderzoekt wat nou het beste is voor de club. Presentatie vandaag was gewoon ook weer om te janken, want er werd niet duidelijk wat Feyenoord er nou zelf aan zou gaan verdienen. Maakt de presentatie ook meteen totaal irrelevant voor alle supporters.

[ Voor 63% gewijzigd door JST94 op 30-11-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Het gaat niet om de levensduur van het staal, maar van de eisen van het moderne voetbal aan een stadion.
Business seats, skyboxen, catering, lounges voor business meetings, VIP mogelijkheden etc etc. Dat is amper toe te voegen aan de huidige kuip. In de vrij nabije toekomst zal je daarin tekort gaan schieten met renovatie

Eigenlijk is het veld/voetbal tegenwoordig nog maar een soort bijzaak helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Business seats en skyboxen etcetera zijn gewoon toe te voegen, toch? Verder is er veel vrije ruimte achter de ringen bij Feyenoord. Hier kan je veel voorzieningen plaatsen.

Ik vind het prima wanneer er gekozen wordt voor een nieuw stadion, maar dan moet er eerst aangetoond kunnen worden wat de voordelen zijn tov van een renovatievariant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ja die zijn wel toe te voegen, maar niet in getale dat je er ook over 5-10 jaar nog genoeg inkomsten mee genereerd. Dan loop je over die tijd alweer achter de feiten aan tav PSV/Feyenoord. Dan is het dus eigenlijk weer voor niks geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Lijkt mij sterk.

Ik vind het eerder raar dat je dik 350 miljoen moet investeren om op het niveau van Ajax en PSV te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ja dat bedrag slaat ook helemaal nergens op, moet veel en veel efficienter/goedkoper kunnen.
Maar helaas is renovatie echt geen oplossing op de lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 21:13
(jarig!)
Tja, als je 't half op 't water wilt bouwen... Dat zal vast de prijs niet drukken.

Maar ik ben ook benieuwd waar die kosten inzitten als je 't vergelijkt met andere recente nieuwbouwstadions. Allianz Arena en Stade de France zijn in denk ik geen goed vergelijkingsmateriaal, want die staan er al 10/ 20 jaar. Maar bijv. die van Besiktas die 1/3e kostte van dit bedrag, dat scheelt wel heel veel. Zelfs al zal bouwen, vergunningen en grond etc. daar wel goedkoper zijn is 't een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Het plan is in ieder geval bijzonder ambitieus. In 2022-2013 zouden de eerste wedstrijden gespeeld moeten worden...

Gezien naar bouwprojecten in NL, leg ik er alvast een wedje op dat dat

1. niet gehaald gaat worden en
2. meer gaat kosten dan beraamd.

Ik vind die 350 miljoen totaal niet gek, er is al erg vaak door diverse mensen bij Feyenoord geroepen dat de faciliteiten niet op topsportniveau zijn. En niet alleen door bestuurders, maar ook door bijvoorbeeld Ronald Koeman (onder meer over de situatie met de weg die overgestoken moet worden naar het trainingsveld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
rik86 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:18:
Tja, als je 't half op 't water wilt bouwen... Dat zal vast de prijs niet drukken.

Maar ik ben ook benieuwd waar die kosten inzitten als je 't vergelijkt met andere recente nieuwbouwstadions. Allianz Arena en Stade de France zijn in denk ik geen goed vergelijkingsmateriaal, want die staan er al 10/ 20 jaar. Maar bijv. die van Besiktas die 1/3e kostte van dit bedrag, dat scheelt wel heel veel. Zelfs al zal bouwen, vergunningen en grond etc. daar wel goedkoper zijn is 't een groot verschil
Kosten zitten ook in de locatie natuurlijk. Aan de Maas waarbij er ook nog eens verschillende bedrijven moeten worden uitgekocht en de watervoorziening moet worden verlegd.
KingKoning schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:28:
Het plan is in ieder geval bijzonder ambitieus. In 2022-2013 zouden de eerste wedstrijden gespeeld moeten worden...

Ik vind die 350 miljoen totaal niet gek, er is al erg vaak door diverse mensen bij Feyenoord geroepen dat de faciliteiten niet op topsportniveau zijn. En niet alleen door bestuurders, maar ook door bijvoorbeeld Ronald Koeman (onder meer over de situatie met de weg die overgestoken moet worden naar het trainingsveld).
Het trainingsgedeelte waar jij hebt over hebt zit niet bij die 350 miljoen hè. Dat staat er compleet los van. Over de nieuwe trainingsaccomodatie kan je hier meer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
rik86 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:18:

Grond is in Nederland nou eenmaal heel erg duur, de kosten aan vergunningen en bouweisen een stuk hoger en een Nederlander verdient ook een stuk meer dan een Turk. Ik ben erg benieuwd naar dit soort vergelijkingen maar het verbaast mij niks dat hetzelfde stadion in Nederland 3 keer zo duur is als in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

KingKoning schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:28:

Als je alles goed voorbereid moet het te doen zijn. De eerste uitbreiding van de Grolsch Veste was in de zomerstop geregeld. Ze moesten alleen uitwijken voor de playoffs en voorronde CL.
Op de laatste dag nog wel even met honderden supporters stoeltjes vast maken maar toch.

Wat ik overigens niet snap is waarom het allemaal van de overgestyleerde gebouwen moeten worden. Dure dakconstructie erop en volgens mij marmer in de vipboxen.
Doe gewoon lekker simpel. Tribunes met een omloop waarin toiletten en eetkraampjes zitten. Ga voor de gein een keer kijken op de 2e ring van de Grolsch Veste. Niks bijzonders maar gewoon effectief (al snap ik nog steeds niet waarom elk biertje apart getapt word en er geen evenemententap in zit).
Het is een voetbalstadion gvd, geen villa.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik snap nooit zo goed waarom de Kuip niet meer geschikt zou zijn.

PSV doet het toch ook met een stadion van 33.000 mensen wat nou niet bepaalt uitblinkt in moderniteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
FrankoNL schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:33:

PSV doet het toch ook met een stadion van 33.000 mensen wat nou niet bepaalt uitblinkt in moderniteit?
Ik snap het punt ook niet zo goed waarom ze met een nieuw stadion kunnen aansluiten bij PSV en Ajax terwijl PSV nu een kleiner stadion heeft..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Omdat PSV meer business unites e.d. heeft waaruit je gewoonweg meer inkomsten genereerd. Echter is er geen nieuw stadion nodig om dit gelijk te trekken. Renovatie kan ook en is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Het boerenklootjesvolk levert weinig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
FrankoNL schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:33:

Feyenoord is ook veel meer kwijt aan onderhoud en "organisatie/veiligheid". De Kuip is voornamelijk staal en dat is niet bedoeld voor het eeuwige leven. De laatste renovatie van de Kuip stamt uit 1995 en dat heeft de levensduur met 20 jaar verlengd, maar is nu ook wel op. Elke 20 jaar zulke kostbare renovaties en alle andere kosten die bij een al lang versleten concept en basis horen kosten ook enorm veel geld.

Het huidige Philipsstadion stamt uit een hele andere tijd, maar ook PSV loopt tegen de grenzen.

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.