[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Uit onderzoek van TNO blijkt anders dat de Kuip een oneindige levensduur heeft mits deze goed onderhouden wordt. Uit onderzoek in 2005 gaf men aan dat het stadion nog minimaal 50 jaar mee kon. Dus dat het 'op' is klopt gewoon niet. (Bron 1, Bron 2).

Verder, het is logisch dat er iedere 20 jaar renovaties/onderhoud plaats moet vinden. Maar dat is bij een nieuw stadion net zo goed als bij een renovatievariant. Alleen is een renovatievariant bijna 4x zo goedkoop (400 miljoen versus 135 miljoen).

[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 30-11-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:26:
Uit onderzoek van TNO blijkt anders dat de Kuip een oneindige levensduur heeft mits deze goed onderhouden wordt. Uit onderzoek in 2005 gaf men aan dat het stadion nog minimaal 50 jaar mee kon. Dus dat het 'op' is klopt gewoon niet. (Bron 1, Bron 2).

Verder, het is logisch dat er iedere 20 jaar renovaties/onderhoud plaats moet vinden. Maar dat is bij een nieuw stadion net zo goed als bij een renovatievariant. Alleen is een renovatievariant bijna 4x zo goedkoop (400 miljoen versus 135 miljoen).
Maar als blijkt dat onderhoud over de jaren heen zo immens veel gaat kosten omdat het stadion zo oud is, is dat natuurlijk alsnog niet echt wenselijk.
Dan kun je al gauw de afweging maken voor een nieuw stadion met hoge kosten op korte termijn, maar meer voordelen op de lange termijn, meer opbrengsten en minder onderhoud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Harribo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:07:
Het boerenklootjesvolk levert weinig op
Leuk vulmateriaal inderdaad, maar qua inkomsten nauwelijks interessant. Businesstribune en skyboxen moet je hebben. Stoeltjes die je voor 2/300 euro per wedstrijd verkoopt en units voor tienduizenden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
dutchgio schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:54:
[...]

Maar als blijkt dat onderhoud over de jaren heen zo immens veel gaat kosten omdat het stadion zo oud is, is dat natuurlijk alsnog niet echt wenselijk.
Dan kun je al gauw de afweging maken voor een nieuw stadion met hoge kosten op korte termijn, maar meer voordelen op de lange termijn, meer opbrengsten en minder onderhoud etc.
Hier kom je achter wanneer er een goed onderzoek wordt gedaan naar het meest rendabele plan, renovatie óf toch nieuwbouw. Maarja.. dat doen ze dus niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
ph4ge schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:15:
[...]

Feyenoord is ook veel meer kwijt aan onderhoud en "organisatie/veiligheid". De Kuip is voornamelijk staal en dat is niet bedoeld voor het eeuwige leven. De laatste renovatie van de Kuip stamt uit 1995 en dat heeft de levensduur met 20 jaar verlengd, maar is nu ook wel op. Elke 20 jaar zulke kostbare renovaties en alle andere kosten die bij een al lang versleten concept en basis horen kosten ook enorm veel geld.

Het huidige Philipsstadion stamt uit een hele andere tijd, maar ook PSV loopt tegen de grenzen.
Ik ben ook niet tegen nieuwbouw ofzo hoor. Maar als blijkt dat een grondige verbouwing/renovatie hetzelfde resultaat (financieel) kan bereiken en goedkoper is, dan lijkt me dit de betere oplossing.

Ik heb niet het idee dat Feyenoord deze optie grondig heeft onderzocht. Het is meer afgedaan als "ja dat is toch te duur joh".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:26:

Ach, er is vandaag toch ook net een referendum gehouden in Rotjeknor over het 'slopen of niet' van goedkope Woningcorporatiewoningen in slechte staat - die gewoon onderhouden hadden kunnen worden, in plaats van vastgoedmeneertje spelen met collectief geld. :z

Keuzes worden gemaakt, veelal niet-rationeel, of met een korte-termijnvisie van heb ik jou daar.

Alleen om prestige op korte termijn.

Laat de Rotterdamse burger straks maar weer bloeden, als blijkt dat het toch niet uit kon. Of erger nog, de staatsruif maar weer aanspreken.

|:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Het wordt een mooi debacle bij ADO zo. Wang zit in China en weet van niks, ADO denkt dat Wang eindeloos geld overmaakt. Dacht dat Wang een plan van aanpakt eiste laatst en commentaar had op het een en ander qua financieel beleid

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Volgens Wang heeft ADO geld besteed aan dingen waarvoor het niet bedoeld was. Zelf heb ik het idee dat ADO gewoon wilt dat Wang een gigantisch bedrag overmaakt zodat hun groter kunnen worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

JST94 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:06:
Volgens Wang heeft ADO geld besteed aan dingen waarvoor het niet bedoeld was. Zelf heb ik het idee dat ADO gewoon wilt dat Wang een gigantisch bedrag overmaakt zodat hun groter kunnen worden. :9
Hun wat? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29
Ik denk ook dat ADO compleet verkeerd zit, die waren al geld van Wang aan het uitgeven voordat hij überhaupt de eerste keer geld had overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Leuk stukje over Feyenoord-shitty :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Terranova schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:20:
Ik denk ook dat ADO compleet verkeerd zit, die waren al geld van Wang aan het uitgeven voordat hij überhaupt de eerste keer geld had overgemaakt.
Precies, daar zijn ze de fout in gegaan.
Die waanden zich direct in de zevende hemel omdat meneer Wang wel even bakken met geld zou opsturen.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Afgezien van dat deze geschiedenisstudent het laatste kampioenschap op 10 jaar geleden plaatst niets nieuws. Hier kan je alle feiten lezen zoals ze nu bekend zijn. Ze zijn in ieder geval niet over 1 nacht ijs gegaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nu nog wachten op feiten waarom de Kuip niet gerenoveerd moet worden en nieuwbouw de enige optie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JST94 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:28:
Nu nog wachten op feiten waarom de Kuip niet gerenoveerd moet worden en nieuwbouw de enige optie is. :)
Het is met BAM niet gelukt omdat bleek dat die vele kosten onderschat hadden en met Red de Kuip niet gelukt omdat de bij voorbaat al vele kosten vergaten in hun berekening. Een verbouwing is wellicht initieel goedkoper (het uitgewerkte plan van BAM was uiteindelijk bijna net zo duur), maar biedt alleen uitstel. Binnen 20 jaar heb je dan dezelfde discussie weer.

Technisch is alles mogelijk, commercieel is het niet interessant. Niet alleen Feyenoord, maar ook financiers moeten een enorme renovatie zien zitten, en dan is een afgeschreven bouwwerk ook een bodemloze put. Daarnaast is het hele gebied toe aan een renovatie en als dat nu mogelijk is is het nu een kans om mee te gaan. Het lijkt er op dat nu wel alle neuzen dezelfde kant op staan en de rol van de gehate Feyenoord directie is beperkt.

En is een oude Kuip die voor 250 miljoen wordt verbouwd nog wel de oude Kuip? In de praktijk komt dat neer op een gloednieuw stadion op dezelfde oude gammele basis gebouwd. We spelen ook niet meer aan de Kromme Zandweg waar men ongetwijfeld ook mooie herinneringen aan had.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
ph4ge schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:02:
[...]

Het is met BAM niet gelukt omdat bleek dat die vele kosten onderschat hadden en met Red de Kuip niet gelukt omdat de bij voorbaat al vele kosten vergaten in hun berekening. Een verbouwing is wellicht initieel goedkoper (het uitgewerkte plan van BAM was uiteindelijk bijna net zo duur), maar biedt alleen uitstel. Binnen 20 jaar heb je dan dezelfde discussie weer.

Technisch is alles mogelijk, commercieel is het niet interessant. Niet alleen Feyenoord, maar ook financiers moeten een enorme renovatie zien zitten, en dan is een afgeschreven bouwwerk ook een bodemloze put. Daarnaast is het hele gebied toe aan een renovatie en als dat nu mogelijk is is het nu een kans om mee te gaan. Het lijkt er op dat nu wel alle neuzen dezelfde kant op staan en de rol van de gehate Feyenoord directie is beperkt.

En is een oude Kuip die voor 250 miljoen wordt verbouwd nog wel de oude Kuip? In de praktijk komt dat neer op een gloednieuw stadion op dezelfde oude gammele basis gebouwd. We spelen ook niet meer aan de Kromme Zandweg waar men ongetwijfeld ook mooie herinneringen aan had.
Alle neuzen dezelfde kant op :+ blijft leuk :+

Maar denk dat het gebied idd wel vernieuwing kan gebruiken, logistiek gezien is het ook dramatisch natuurlijk, zeker als je niet uit Rotterdam zelf komt en met de auto erheen wilt. We zullen zien, aantal jaren geleden zat ik op de afdeling van gemeente Rotterdam waar ook de persoon zat die over heel veel centjes gaat. Toen ging het nog om 80 miljoen geloof ik die ze wilden lenen van de gemeente. Enige wat hij constant zei "Dat gaat nooit gebeuren". Misschien werkt ie er nu niet meer ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
ph4ge schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:02:
[...]

Zover ik weet is het BAM niet gelukt omdat Feyenoord onmogelijke eisen stelden voor dat budget en het continue bleef veranderen. Zo was het aantal stoeltjes nooit duidelijk vastgesteld. Zo kan je lastig een concreet plan neerleggen vind ik.

Verder, in hoeverre is de kritiek op Red de Kuip serieus te nemen als Feyenoord niet eens met die partij om tafel wilt om te kijken naar de mogelijkheden?

Het kan best zijn dat nieuwbouw beter is voor Feyenoord, maar uit niks blijkt dat. Dat de gemeente meermaals aan Feyenoord vraagt om beide varianten te onderzoeken is niet voor niks. Dat Feyenoord er dan meermaals schijt aan heeft.. tja.

Supporters zijn niet tegen nieuwbouw, ze willen allen het beste voor de club. Alleen lijkt dat er tot op heden gewoon niet uit te komen. Het is nog even wachten op de financiële onderbouwing voor Feyenoord City, maar met de eerdere gefaalde pogingen heb ik (en velen anderen) weinig vertrouwen in dit gigantische project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:18:
[...]

Afgezien van dat deze geschiedenisstudent het laatste kampioenschap op 10 jaar geleden plaatst niets nieuws.
8)7 8)7

> 10 =/= 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JST94 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:30:
Zover ik weet is het BAM niet gelukt omdat Feyenoord onmogelijke eisen stelden voor dat budget en het continue bleef veranderen. Zo was het aantal stoeltjes nooit duidelijk vastgesteld. Zo kan je lastig een concreet plan neerleggen vind ik.

Verder, in hoeverre is de kritiek op Red de Kuip serieus te nemen als Feyenoord niet eens met die partij om tafel wilt om te kijken naar de mogelijkheden?

Het kan best zijn dat nieuwbouw beter is voor Feyenoord, maar uit niks blijkt dat. Dat de gemeente meermaals aan Feyenoord vraagt om beide varianten te onderzoeken is niet voor niks. Dat Feyenoord er dan meermaals schijt aan heeft.. tja.

Supporters zijn niet tegen nieuwbouw, ze willen allen het beste voor de club. Alleen lijkt dat er tot op heden gewoon niet uit te komen. Het is nog even wachten op de financiële onderbouwing voor Feyenoord City, maar met de eerdere gefaalde pogingen heb ik (en velen anderen) weinig vertrouwen in dit gigantische project.
Je mist volgens mij een stap in de geschiedenis, nadat HNS mislukt was is er serieus gekeken naar renovatie, Red de Kuip zat bij de laatste 2 en uiteindelijk is het BAM geworden. Natuurlijk legt de aannemer de schuld bij de opdrachtgever, maar er werd niet meer gevraagd dan er nu van een nieuw stadion gevraagd wordt en dat bleek ook peperduur te zijn. De gemeente staat niet voor niets nu wel achter dit plan, dezelfde mensen die HNS destijds hebben afgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
ph4ge schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:36:
[...]

Je mist volgens mij een stap in de geschiedenis, nadat HNS mislukt was is er serieus gekeken naar renovatie, Red de Kuip zat bij de laatste 2 en uiteindelijk is het BAM geworden. Natuurlijk legt de aannemer de schuld bij de opdrachtgever, maar er werd niet meer gevraagd dan er nu van een nieuw stadion gevraagd wordt en dat bleek ook peperduur te zijn. De gemeente staat niet voor niets nu wel achter dit plan, dezelfde mensen die HNS destijds hebben afgeschoten.
Waarom voelen ze zich bij Red de Kuip dan niet serieus genomen, en is er ook commentaar vanuit BAM? Er is gewoon geen goed onderzoek gedaan naar renovatie vs nieuwbouw. Als dat gedaan zou zijn, waarom is dat dan wéér gevraagd bij de start van Feyenoord City? Ik vind het niet erg als renovatie minder is dan nieuwbouw, maar maak het aantoonbaar. Dan weet men ook dat nieuwbouw hetgene is wat Feyenoord verder brengt. Nu heerst er vooral onduidelijkheid, waarom 400 miljoen investeren in een nieuw stadion, als je het ook kan bereiken met een investering van bijvoorbeeld 200 miljoen in de Kuip?

Verder is het plan alleen nog goedgekeurd door B&W. Het moet nog steeds door de gemeenteraad heen, dat gebeurd in maart 2017. De gemeenteraad wat HNS gelukkig afschoot. ;) Laten we voor dit keer hopen dat het nu wel echt een plan is wat Feyenoord écht verder gaat helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 01-12-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik vond het plan van Red de Kuip destijds best wel rammelen op het gebied van hoe de renovatie uit te voeren zonder de Kuip geheel te sluiten voor een jaar. Dat aspect vond ik behoorlijk onderbelicht. Een veld dieper uitgraven in een zomerstop: het is nogal wat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JST94 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:44:
Waarom voelen ze zich bij Red de Kuip dan niet serieus genomen, en is er ook commentaar vanuit BAM?
Omdat het aannemers zijn die graag deze enorme klus binnenhalen. :) Puur commercieel belang.

En bekijk even mijn link van een paar posts terug, daar vind je stapels en stapels met onderzoeken. Het wordt juist tijd dat er een keer een beslissing wordt genomen, onderzoeken zijn er zat.

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 01-12-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Bedoel je de post met wat er fout is aan Red de Kuip? Dat is een specifiek plan, niet of een renovatievariant meer zou opleveren dan een nieuwbouwvariant.

Feyenoord heeft het in ieder geval niet onderzocht. Niks voor niks dat ze meermaals een tunnelvisie is verweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JST94 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:07:
Bedoel je de post met wat er fout is aan Red de Kuip? Dat is een specifiek plan, niet of een renovatievariant meer zou opleveren dan een nieuwbouwvariant.

Feyenoord heeft het in ieder geval niet onderzocht. Niks voor niks dat ze meermaals een tunnelvisie is verweten.
Nee, de post daarvoor. Raadsinformatiesysteem Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dat heeft allemaal betrekking op Feyenoord-City. Niet wat nou beter is voor Feyenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33
JST94 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:45:
Omdat PSV meer business unites e.d. heeft waaruit je gewoonweg meer inkomsten genereerd. Echter is er geen nieuw stadion nodig om dit gelijk te trekken. Renovatie kan ook en is goedkoper.
Het Philips Stadion heeft business units tussen de 1e en 2e ring helemaal rondom, en in de hoeken ook nog business seats en bijv. een Michelin-ster restaurant. Die ruimtes zijn ook allemaal up-to-date gehouden en worden eens in de zoveel jaar gerenoveerd.

Wat ook scheelt qua inkomsten (horeca etc.), is of je het stadion in eigen beheer hebt of dat je het huurt. Bij PSV is het helemaal in eigen beheer wat voor extra inkomsten zorgt. Dat en de business units zorgen ervoor dat PSV voor ligt op Feyenoord qua stadion, maar ook bij PSV zal er in de toekomst iets moeten gebeuren met een uitbreiding of een nieuw stadion. Een nieuw stadion zou jammer zijn (sentimenteel gezien dan), want een stadion midden in het centrum is het mooiste van allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
JST94 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:11:
Dat heeft allemaal betrekking op Feyenoord-City. Niet wat nou beter is voor Feyenoord.
Dan moet je een van die bestanden maar eens lezen. In de haalbaarheidsstudie en Notitie locatiekeuze en vernieuwbouw wordt uitgebreid stilgestaan bij de optie "vernieuwbouw" en ook weer verwezen naar eerdere onderzoeken.
In bijlage H1B1 is toegelicht waarom vernieuwbouw geen
optie (meer) is.
Samengevat is vernieuwbouw geen optie, omdat:
• Het ontwerp kan nooit optimaal zijn, omdat de
bestaande constructie geïntegreerd moet worden in de
nieuwe situatie. Dit beperkt de mogelijkheden.
• Het stadion moet tijdens de werkzaamheden gewoon
in bedrijf blijven. Dit levert extra veiligheidsrisico’s
op. Zelfs met extra (kostbare) veiligheidsmaatregelen
zijn deze niet volledig te ondervangen.
• De vernieuwbouwwerkzaamheden hebben onvermijdelijk
een negatief effect op de exploitatie. Om dit zoveel
mogelijk te compenseren, zijn extra investeringen
nodig. Hierdoor stijgen de stichtingskosten. Echter,
zelfs dan leidt dit tot een (tijdelijke) teruggang in de
exploitatie van Feyenoord en komt de continuïteit
van Feyenoord in gevaar.
• Bij vernieuwbouw zijn het groei- en verbeterpotentieel
en de toekomstige uitbreidingsmogelijkheden van
het programma beperkt en hiermee ook dat van de
optimalisatie van de Business Case, die voor financiers
belangrijk is.
• De vernieuwbouw-optie brengt grote risico’s voor
de financiering met zich mee. De financieringshorizon
van een vernieuwbouwde Kuip is korter dan
bij nieuwbouw het geval is en maakt een combinatie
van Feyenoord City met een vernieuwbouwde Kuip
onmogelijk.
Conclusie
Vernieuwbouw op de bestaande locatie leidt tot een niet optimaal
ontwerp, beperkt de ontwikkelmogelijkheden, brengt
de exploitatie in gevaar en brengt hoge financiële en veiligheidsrisico’s
met zich mee. Door deze bezwaren is vernieuwbouw
geen volwaardig alternatief voor nieuwbouw. Zeker
niet gezien de recente opgedane ervaringen in het ontwikkeltraject
met BAM dat in de praktijk heeft aangetoond dat
vernieuwbouw commercieel niet haalbaar is. Daarom laten
we deze optie in dit rapport verder buiten beschouwing.

[ Voor 69% gewijzigd door ph4ge op 01-12-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ah, daarin staat het wat duidelijker inderdaad. Maar toch blijft het voor supporters onduidelijk. Vooral omdat de 99% niet de kennis heeft om het kritisch te bekijken. Wat ze willen zien is wat er voor Feyenoord onder de streep over blijft. Dat is nu ook nog helaas niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:58
RobbertC schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:13:
[...]

Het Philips Stadion heeft business units tussen de 1e en 2e ring helemaal rondom, en in de hoeken ook nog business seats en bijv. een Michelin-ster restaurant. Die ruimtes zijn ook allemaal up-to-date gehouden en worden eens in de zoveel jaar gerenoveerd.

Wat ook scheelt qua inkomsten (horeca etc.), is of je het stadion in eigen beheer hebt of dat je het huurt. Bij PSV is het helemaal in eigen beheer wat voor extra inkomsten zorgt. Dat en de business units zorgen ervoor dat PSV voor ligt op Feyenoord qua stadion, maar ook bij PSV zal er in de toekomst iets moeten gebeuren met een uitbreiding of een nieuw stadion. Een nieuw stadion zou jammer zijn (sentimenteel gezien dan), want een stadion midden in het centrum is het mooiste van allemaal _/-\o_
Er was dat plan in 2010 voor het WK om het uit te breiden door op 3 van de 4 zijdes de tribunes te verhogen en de capaciteit uit te breiden naar 42500. Dat concept zag er niet verkeerd uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/I0Q5PeTtALk/hqdefault.jpg

Ik vond deze twee fan concepten wel grappig. Eentje voor de fans:
https://mw2.google.com/mw...hotos/medium/27563291.jpg
En eentje voor de business:
http://imgur.com/a/xnPzW
:+

[ Voor 139% gewijzigd door Fleximex op 01-12-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
[message]Nieuw camerasysteem vanaf zondag in gebruik[/message]:
In De Kuip wordt zondag bij de wedstrijd Feyenoord - Sparta Rotterdam een nieuw camerasysteem in gebruik genomen. De afgelopen weken is in en rondom het stadion gewerkt aan de vervanging van het vorige camerasysteem, dat verouderd was.

Bron: https://www.feyenoord.nl/...m-vanaf-zondag-in-gebruik
Goede zaak. Tuig wat zich misdraagt kan op deze manier gepakt worden. Ander leuk stuk is dat Feyenoord weer serieus gaat kijken naar staanplaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33
Fleximex schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:29:
[...]

Er was dat plan in 2010 voor het WK om het uit te breiden door op 3 van de 4 zijdes de tribunes te verhogen en de capaciteit uit te breiden naar 42500. Dat concept zag er niet verkeerd uit:
[afbeelding]

Ik vond deze twee fan concepten wel grappig. Eentje voor de fans:
https://mw2.google.com/mw...hotos/medium/27563291.jpg
En eentje voor de business:
http://imgur.com/a/xnPzW
:+
Haha, die tribunes :+ Verbouwen zal wel ingrijpend worden voor de omgeving, aan de noordzijde is eigenlijk geen plek. De weg die daar ligt kun je niet zomaar weghalen dus je moet eigenlijk huizen gaan slopen, benieuwd hoe ze dat ooit willen doen. Aan de kant van de zuidtribune kunnen ze de weg wel weghalen of smaller maken.

Altijd een dilemma met stadions. Aan de ene kant vind de nostalgische voetbalfan in mij het geweldig als een stadion authentiek en een beetje krakkemikkig is (Kuip is gewoon mooi :) ) maar als je het zonder die nostalgische bril bekijkt dan kan het eigenlijk ook echt niet meer. Hopelijk nemen ze in Rotterdam het beste besluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Speelronde 15
02.12. 20:00 Heracles vs NEC
03.12. 18:30 G.A. Eagles vs Heerenveen
03.12. 19:45 Excelsior vs AZ
03.12. 19:45 Roda vs PSV
03.12. 20:45 Vitesse vs Zwolle
04.12. 12:30 ADO vs Utrecht
04.12. 14:30 Feyenoord vs Sparta
04.12. 14:30 Willem II vs Twente
04.12. 16:45 Ajax vs Groningen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
Makkelijke 3 punter voor alle topclubs lijkt me. Al is Sparta de laatste tijd wel in goede doen, dus die kunnen gevaarlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:23:
Makkelijke 3 punter voor alle topclubs lijkt me. Al is Sparta de laatste tijd wel in goede doen, dus die kunnen gevaarlijk zijn.
Roda is een angstgegner voor PSV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Heh, een beetje een lame angstgegner dan zeg ;), Roda is te slecht voor woorden. Kunnen ze ook niet gewoon Utrecht nemen, net zoals de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:27:
Heh, een beetje een lame angstgegner dan zeg ;), Roda is te slecht voor woorden. Kunnen ze ook niet gewoon Utrecht nemen, net zoals de rest?
Tja ze zijn nooit denderend, maar voor PSV meestal lastig zeker uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

04.12. 16:45 Ajax vs Groningen
Groningen op de counter. Ik zeg 1-2. (met een hele dikke groen witte bril :+ )

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
martinusz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:31:
[...]

Laatste 2x though:
PSV - Roda JC: 4-0
Roda JC - PSV: 0-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Fleximex schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:30:
[...]

Laatste 2x though:
PSV - Roda JC: 4-0
Roda JC - PSV: 0-3
Die 4-0 was beker?

Laatste 5 onderling:
RJC 0 - 3 PSV
PSV 1 - 1 RJC
PSV 3 - 1 RJC
RJC 2 - 1 PSV
RJC 2 - 2 PSV

Roda uit zorgt dus nog al eens voor puntverlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:
[...]

Die 4-0 was beker?

Laatste 5 onderling:
RJC 0 - 3 PSV
PSV 1 - 1 RJC
PSV 3 - 1 RJC
RJC 2 - 1 PSV
RJC 2 - 2 PSV

Roda uit zorgt dus nog al eens voor puntverlies :)
Juist in de beker heeft PSV het vaak lastig tegen Roda. Met die 0-3 en 4-0 lijkt die trend nu wel gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Lees net dat Millen Baars (Ajax B1?) is vertrokken naar United. Nou, Stellar Group heeft weer toegeslagen hoor. Wat een vuil bedrijf is dat toch ook.

[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 02-12-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:25:
Lees net dat Millen Baars (Ajax B1?) is vertrokken naar United. Nou, Stellar Group heeft weer toegeslagen hoor. Wat een vuil bedrijf is dat toch ook.
Achja blijf je toch houden vrees ik, weer gevalletje horen we nooit meer iets van :)
Hopelijk volgen er meer het voorbeeld van de gasten die nu in Jong Ajax zitten en kansen krijgen in Ajax 1. Dat moet toch ook wel motiverender werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ach Ajax doet het zelfde bij andere clubs alleen blijft het dan in Nederland.
Ik kan met er niet druk om maken.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een Focuh-Mensah heeft dat dus ook gedaan en die zit dicht tegen de selectie van MU aan. Het kan dus wel.
In dit geval werd die Baars overigens door Ajax al weggestuurd. Dat je daarna ineens door een mooi praatje en aparte contructie naar United kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
jeka schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:34:
[...]

Ach Ajax doet het zelfde bij andere clubs alleen blijft het dan in Nederland.
Ik kan met er niet druk om maken.
Werkt Ajax ook samen met een organisatie als de Stellar Groups, om firma's op te richten voor de ouders van jeugdspelers, om hier vervolgens bakken met geld op te storten? ;)
dutchgio schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:34:
Een Focuh-Mensah heeft dat dus ook gedaan en die zit dicht tegen de selectie van MU aan. Het kan dus wel.
In dit geval werd die Baars overigens door Ajax al weggestuurd. Dat je daarna ineens door een mooi praatje en aparte contructie naar United kan...
Wellicht werd Baars wel gepushed door Stellar Group om een breuk te forceren.

[ Voor 35% gewijzigd door JST94 op 02-12-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:34:
Tja 1 zwaluw....het is ook de enige die je kunt noemen die mogelijk gaat slagen de afgelopen 16 jaar?
Ik kan mij verder geen Nederlandse jongen herinneren die op 15/16 jarige leeftijd naar Engeland is vertrokken en boven is komen drijven.
Maarja money money money :) voor sommigen die in NL wellicht ook nooit komen bovendrijven is het wel lucratief natuurlijk en kun je jaren cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Krul was 17 geloof ik toen hij naar Engeland ging, die heeft ook nog geen minuut Eredivisie achter zijn naam. :)
Maar meer voorbeelden heb je inderdaad niet zo snel.

Het is inderdaad gewoon zo snel mogelijk cashen, want stel je krijgt op je 20e een ernstige blessure en kunt niet meer voetballen. Naast het idee dat je in de jeugd van MU uiteindelijk toch wel 'ergens' terecht komt mocht dat noodscenario niet plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
We moeten niet hypocriet doen over de clubs die jongens uit onze opleidingen weg halen. Omgekeerd doen we natuurlijk niet anders door jeugdspelers uit andere landen te halen of bij andere clubs weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

JST94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:36:
[...]

Werkt Ajax ook samen met een organisatie als de Stellar Groups, om firma's op te richten voor de ouders van jeugdspelers, om hier vervolgens bakken met geld op te storten? ;)
Vast niet. Maar maakt dat zoveel uit? (behalve dat het niet mag)
Die jongen kan naar een grotere club. Hij wil graag, zijn ouders gaan mee en krijgen goed betaald.
Ik kan me er niet meer druk overmaken. Voetbalwereld is :r

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Prosac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:05:
We moeten niet hypocriet doen over de clubs die jongens uit onze opleidingen weg halen. Omgekeerd doen we natuurlijk niet anders door jeugdspelers uit andere landen te halen of bij andere clubs weg te halen.
Yep, wij Nederlandse clubs zijn geen haar beter hoor. Alleen doen wij het met de mindere talenten en geven iets minder geld uit eraan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
rikoos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:06:
[...]

Yep, wij Nederlandse clubs zijn geen haar beter hoor. Alleen doen wij het met de mindere talenten en geven iets minder geld uit eraan :-)
Voor de Engelse clubs is het volgens mij ook een kwestie van schieten met hagel. Gewoon tientallen talenten aan je binden. Als het wat wordt, is het mooi meegenomen en uiteindelijk kun je het merendeel zelfs nog voor een paar ton of miljoen weer verpatsen aan een andere club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Kleine nuance; Millen Baars is weggestuurd bij Ajax en heeft nu onderdak gevonden bij Manchester United. Staat nota bene in het artikel wat je zelf aanhaalt bij zijn naam :)

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 02-12-2016 11:15 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Han schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:14:
[...]

Kleine nuance; Millen Baars is weggestuurd bij Ajax en heeft nu onderdak gevonden bij Manchester United. Staat nota bene in het artikel wat je zelf aanhaalt bij zijn naam :)
Voordat hij is weggestuurd had hij al wel contacten met Stellar Group dacht ik. Zou zomaar kunnen dat Stellar Group aanstuurde op de breuk. Bij Feyenoord hebben de talenten die weggaan allemaal toevallig 'geen plan'.
Prosac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:05:
Ook als dit gaat via externe partijen, die firma's voor de ouders van de jeugdspeler oprichten, geld op de rekening zetten van de firma, en de firma dan overdragen aan de ouders van de jeugdspeler?

[ Voor 33% gewijzigd door JST94 op 02-12-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

JST94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:33:
[...]

Ook als dit gaat via externe partijen, die firma's voor de ouders van de jeugdspeler oprichten, geld op de rekening zetten van de firma, en de firma dan overdragen aan de ouders van de jeugdspeler?
Dat is de enige manier hoe ze het kunnen volgens mij. Ik zie het probleem niet zo.
Zuur voor Ajax in dit geval maar meer niet.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Zit daar toevallig ook die jonge Ruud Gullit look-a-like van Feyenoord bij? Dan bedoel ik niet Nathan Aké, maar zo'n ander jong talent die geweldig kan voetballen van wat ik er van heb gezien. Is volgens mij ook naar Engeland vertrokken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
JanW schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:49:
Zit daar toevallig ook die jonge Ruud Gullit look-a-like van Feyenoord bij? Dan bedoel ik niet Nathan Aké, maar zo'n ander jong talent die geweldig kan voetballen van wat ik er van heb gezien. Is volgens mij ook naar Engeland vertrokken, helaas.
Jij bedoelt Tahith Chong (als ik zijn naam zo goed heb geschreven). Die is afgelopen zomer ook naar United vertrokken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
jeka schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:49:
[...]

Dat is de enige manier hoe ze het kunnen volgens mij. Ik zie het probleem niet zo.
Zuur voor Ajax in dit geval maar meer niet.
Ik vind het maar een smerige manier om de ouders van een jeugdspeler om te kopen. Jammer dat de FIFA hier ook niets tegen doet. Enorm raar dat je het probleem niet zo ziet. Stellar Group doet het ook bij spelertjes onder de 16. Kinderhandel |:(
JanW schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:49:
Tahith Chong is ook via Stellar Group vertrokken naar United ja. Vervolgens zelf ook nog durven te roepen dat hij niet voor het geld naar United gaat. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door JST94 op 02-12-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
JST94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:33:
[...]

Ik ben sowieso tegen het leegroven van andermans jeugdopleiding, maar ja, als het zo kan en mag, so be it. In Groningen had je een 10-jarige Fofana bij GVAV spelen, kon naar de betaalde jeugdopleiding van FC Groningen, maar ging naar Barcelona omdat zijn vader daar ineens een baan had. :/

Of een ander voorbeeld. Arek Radomski, ging in 94 naar Veendam, dat hem officieel niet mocht en kon halen. Constructie was dat hij als broodbakker bij de lokale bakkerij ging werken en toevallig ontdekt werd als talentvolle middenvelder. Daardoor hoefde hij ook geen non-eu salaris te hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Prosac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:59:
[...]

Ik ben sowieso tegen het leegroven van andermans jeugdopleiding, maar ja, als het zo kan en mag, so be it. In Groningen had je een 10-jarige Fofana bij GVAV spelen, kon naar de betaalde jeugdopleiding van FC Groningen, maar ging naar Barcelona omdat zijn vader daar ineens een baan had. :/

Of een ander voorbeeld. Arek Radomski, ging in 94 naar Veendam, dat hem officieel niet mocht en kon halen. Constructie was dat hij als broodbakker bij de lokale bakkerij ging werken en toevallig ontdekt werd als talentvolle middenvelder. Daardoor hoefde hij ook geen non-eu salaris te hebben. :+
Toch benieuwd wat hij ervan bakte? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:07:
[...]

Oh no he didn't :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:07:
[...]

3 jaar Veendam, vervolgens 8 jaar naar Heerenveen en nog bij Austria Wien en NEC gevoetbald. 30 caps voor Polen.
Geen bakker aan verloren volgens de eigenaar van de bakkerij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

JST94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:57:
[...]

Ik vind het maar een smerige manier om de ouders van een jeugdspeler om te kopen. Jammer dat de FIFA hier ook niets tegen doet. Enorm raar dat je het probleem niet zo ziet. Stellar Group doet het ook bij spelertjes onder de 16. Kinderhandel |:(
Ik ben het helemaal met Prosec eens. "Ik ben sowieso tegen het leegroven van andermans jeugdopleiding, maar ja, als het zo kan en mag, so be it. "

En ik vind ook jammer dat de FIFA hier ook niets tegen doet. En om Prosac nogmaals te quoten :"maar ja, als het zo kan en mag, so be it".

Ik vind het ook belachelijke kinderhandel. Ik vindt het net zo belachelijk als Feyenoord een speler van 14 uit de provincie trekt als dat MU een jeugdspeler van Ajax haalt.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
jeka schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:20:
[...]

Ik ben het helemaal met Prosec eens. "Ik ben sowieso tegen het leegroven van andermans jeugdopleiding, maar ja, als het zo kan en mag, so be it. "

En ik vind ook jammer dat de FIFA hier ook niets tegen doet. En om Prosac nogmaals te quoten :"maar ja, als het zo kan en mag, so be it".

Ik vind het ook belachelijke kinderhandel. Ik vindt het net zo belachelijk als Feyenoord een speler van 14 uit de provincie trekt als dat MU een jeugdspeler van Ajax haalt.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen het halen van binnenlandse talenten of met geld jeugdtalenten lokken naar het buitenland.

Volgens geruchten wilt Feyenoord proberen de Guzman te halen in de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online

Ik vind het wel een wereld van verschil als een spelertje binnen een land een stap maakt zonder uit zn omgeving gerukt te worden. Anders kan je net zo goed zeggen dat alle talenten maar bij hun lokale FC Bal op t Dak moeten blijven tot ze 18 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lijkt me sterk, hij is voor een seizoen verhuurd en Chievo zou zelfs een optie tot koop hebben. Hoe komt Feyenoord daar in voor om hem al in de winterstop te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
ph4ge schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:31:
[...]

Ik vind het wel een wereld van verschil als een spelertje binnen een land een stap maakt zonder uit zn omgeving gerukt te worden. Anders kan je net zo goed zeggen dat alle talenten maar bij hun lokale FC Bal op t Dak moeten blijven tot ze 18 zijn.
Dat laatste ook niet, maar ik denk dat je ook niet moet onderschatten hoeveel impact een verhuizing binnen een land kan zijn voor jonge kinderen, helemaal als je ouders niet mee gaan/kunnen.
Ik denk dat het voor een jongentje uit Limburg of Friesland best wel een omslag is om in de jeugd van PSV of Ajax te gaan spelen. Zo'n Jeroen Zoet heeft het bijvoorbeeld best moeilijk gehad in Eindhoven, zo vanuit Veendam. Omgekeerd is het voor een "stadsjongen" ook best pittig buiten in de regio denk ik. Niet iedereen kan daar mee om gaan.
Ook Arjen Robben is bij FC Groningen gedebuteerd omdat hij het nooit zag zitten om op hele jonge leeftijd te vertrekken naar de andere kant van het land. Dat wordt overigens wel steeds lastiger voor FC Groningen, de jeugd daar ziet ook dat ze elders al dikke centen kunnen verdienen en het begint steeds normaler te worden om 16 en 17 jarigen uit de opleiding maar een -klein- contract aan te bieden zodat ze niet z.s.m. vertrekken bij de eerste belletjes vanuit grotere clubs.
Je mag jeugd best tot een bepaalde leeftijd binden aan een club of regio-opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
[...]

deels wel mee eens, maar waar ligt de grens dan? Ik bedoel die gasten spelen toch niet vanaf het begin van hun voetballeven al bij een profclub?
Dus dan zou dat de grens zijn (profclub), maar als een jochie in de jeugd speelt bij Telstar, en Ajax komt langs dan is het toch beter voor zijn ontwikkeling als hij die stap maakt?

Dat laatste valt af te vragen bij de stap van Ajax/Feyenoord/PSV naar MU, MC, Chelsea etc. om de vrij simpele reden dat de kans nou eenmaal veel kleiner is dat je het 1e elftal gaat halen voordat je 23 oid bent, als je het uberhaupt al haalt.

Het wezenlijke verschil is dat in NL jeugdpspelers ook daadwerkelijk een grote kans hebben het 1e elftal te halen. Kijk maar naar wat er laatst tegen Panathinaikos op het veld stond bij Ajax.
De engelse clubs kopen gewoon wat ze aan jeugdspelers kunnen opkopen in de hoop dat er een keer een nieuwe Messi tussen zit.
Ik vind Bruma en Rekik altijd goede voorbeelden: Die gingen uit de jeugd van Feyenoord naar Engeland. Halen het niet in Engeland en komen vervolgens bij PSV uit. Stel ze waren bij Feyenoord gebleven, hadden ze al veel meer speeltijd in het 1e gehad toen ze op het punt kwamen dat ze bij PSV gingen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

KingKoning schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:40:
[...]

deels wel mee eens, maar waar ligt de grens dan? Ik bedoel die gasten spelen toch niet vanaf het begin van hun voetballeven al bij een profclub?
Dus dan zou dat de grens zijn (profclub), maar als een jochie in de jeugd speelt bij Telstar, en Ajax komt langs dan is het toch beter voor zijn ontwikkeling als hij die stap maakt?

Dat laatste valt af te vragen bij de stap van Ajax/Feyenoord/PSV naar MU, MC, Chelsea etc. om de vrij simpele reden dat de kans nou eenmaal veel kleiner is dat je het 1e elftal gaat halen voordat je 23 oid bent, als je het uberhaupt al haalt.
Ik weet niet waar de grens moet liggen... Maar als Ajax een jeugdspeler van Heerenveen haalt en die speler woont ze hele leven in schubbekutteveen en die verhuisd naar Amsterdam. Dan is dat denk ik net zo'n grote overgang als van Amsterdam naar Manchester.

Ik denk dat de jeugdopleiding van MU, MC, Chelsea etc. beter is dan die van Ajax/Feyenoord/PSV. Dus dan is het voor zijn ontwikkeling beter om daar heen te gaan. (of je het 1e elftal nou haalt of niet).

Maar ik denk dat dit een zinloze discussie is. De voetbal wereld is ziek en dat zal nog wel zo blijven.
Ik zou niet weten hoe je dit moet stoppen. Maximaal aantal buitenlanders in je selectie zou misschien een goed begin zijn.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Prosac schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:59:
[...]

Ik snap heel goed het gevoel maar zoals ik al eerder schreef wij in Nederland doen precies hetzelfde! Vanaf 10 jaar worden de talenten uit het land weg geroofd door Ajax, Feyenoord & PSV (en de rest). Zouden ze dat niet doen dan konden de clubs hun jeugdopleiding wel opdoeken want dan moet je het alleen van aangemelde "leden" hebben. Verschil is alleen dat wij als Nederlandse clubs niet zoveel kunnen bieden als de buitenlandse en daardoor nu opeens de mindere talenten alleen kunnen vangen.

Er zijn bijna nooit meer talenten die pas op hun 18de een overstap maken naar een grote club. Zelfs op 17/18 jarige leeftijd. Recent nog bijvoorbeeld een Bazoer van PSV naar Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Even wat anders Traore geblesserd, mogelijk dat El Ghazi weer gaat spelen :D
Of zou Bosz toch een ander alsnog opstellen, op zich was hij op dreef bij Jong Ajax, maar dat zegt nog niks natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
rikoos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:18:
[...]

Ik snap heel goed het gevoel maar zoals ik al eerder schreef wij in Nederland doen precies hetzelfde! Vanaf 10 jaar worden de talenten uit het land weg geroofd door Ajax, Feyenoord & PSV (en de rest). Zouden ze dat niet doen dan konden de clubs hun jeugdopleiding wel opdoeken want dan moet je het alleen van aangemelde "leden" hebben. Verschil is alleen dat wij als Nederlandse clubs niet zoveel kunnen bieden als de buitenlandse en daardoor nu opeens de mindere talenten alleen kunnen vangen.

Er zijn bijna nooit meer talenten die pas op hun 18de een overstap maken naar een grote club. Zelfs op 17/18 jarige leeftijd. Recent nog bijvoorbeeld een Bazoer van PSV naar Ajax.
Kan je even aantonen waar Nederlandse clubs flink wat geld naar de ouders van de speler schuiven of ze een dik betaalde baan aangeven? Stellar group doet dit namelijk wél.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
JST94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:42:
[...]

Kan je even aantonen waar Nederlandse clubs flink wat geld naar de ouders van de speler schuiven of ze een dik betaalde baan aangeven? Stellar group doet dit namelijk wél.
Ajax met de familie Gudelj :+ _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Even snel gegoogled.:
De familie Hansson zag het al helemaal voor zich: zoon Emil kon gaan spelen in de jeugdopleiding van Feyenoord en vader Emil, assistent-trainer bij Brann Bergen, zou ook een functie krijgen in Rotterdam. Feyenoord was al akkoord met beide partijen, maar de wereldvoetbalbond (FIFA) steekt er een stokje voor. Het orgaan staat de pas veertienjarige Hanssen niet toe naar Feyenoord te trekken.

Hanssen geldt als een talent bij zijn Noorse club en reisde al meerdere malen af naar Nederland om mee te trainen bij Feyenoord. Zijn vader heeft het bovendien niet meer naar zijn zin bij Brann en sloeg een nieuwe aanbieding van de club af. Geregeld werd dat vader en zoon en ook de moeder van de speler naar Rotterdam-Zuid zouden gaan om daar verder te werken aan de toekomst.

De FIFA wil echter niet dat een veertienjarig talent nu al de overstap maakt: Hanssen moet nog twee jaar wachten. Omdat vader Hanssen zijn baan bij Brann reeds opzegde, zit men met een probleem. Voorlopig blijft de familie in Noorwegen. “Ik kan weinig veranderen aan de FIFA-regels, het is erg jammer maar zo is het”, laat vader Hanssen weten aan Aftenbladet. Hij zal nu enige maanden zonder werk zitten. “Ik sta open voor aanbiedingen binnen de voetballerij”, zegt hij.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=174963
Van Bommel: ‘Ze boden een huis, een baan voor mijn vader en 150.000 gulden’
Lees meer op www.voetbalzone.nl
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=226873
Bazoer:
http://www.vi.nl/nieuws/k...is-funest-voor-speler.htm
oek met de familie Bazoer zijn er blijkbaar uitstekende contacten, zo is de broer van het ventje inmiddels aangesteld als player consultant Forza NL.
En zo zijn er vast nog veel meer....

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Maar hier stak de FIFA terecht een stokje voor. Te gek voor woorden om een speler zo jong weg te halen. Maar de FIFA stak geen stokje er voor bij R. Kongolo, waarmee ze op zijn 15e al bezig waren met de overgang.

Het overnemen van Nederlandse talenten vind ik prima, buitenlandse talenten ook, mits ze aan de regels voldoen. Smerige werkwijzes zoals die van de Stellar Group vind ik not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bedankt... :(

Koffie op m'n beeldscherm Afbeeldingslocatie: https://rpstatic-roompot-web.azureedge.net/Static/images/roompot/checkmark.png

Koffie over mijn bureau Afbeeldingslocatie: https://rpstatic-roompot-web.azureedge.net/Static/images/roompot/checkmark.png

Koffie over mijn broekAfbeeldingslocatie: https://rpstatic-roompot-web.azureedge.net/Static/images/roompot/checkmark.png

Koffie over mijn overhemdAfbeeldingslocatie: https://rpstatic-roompot-web.azureedge.net/Static/images/roompot/checkmark.png

* Han gaat wat eerder naar huis dan gepland *O*

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Jemig! Mensen die toevallig schakelkanaal van Fox op hebben staan? Die rode kaart voor de keeper van Telstar! Jemig die scheidsrechters hoeven van mij een tijd niet meer een wedstrijdje te fluiten en vlaggen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
hupske schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:26:
Jemig! Mensen die toevallig schakelkanaal van Fox op hebben staan? Die rode kaart voor de keeper van Telstar! Jemig die scheidsrechters hoeven van mij een tijd niet meer een wedstrijdje te fluiten en vlaggen.
Schandalige rode kaart inderdaad, zappte er toevallig langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Het gaat maar door! De penalty die De Graafschap tegen krijgt, ongelooflijk weer een flinke misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
1,8 miljoen documenten onderzocht over contracten van voetballers. Oi oi oi dit wordt smullen!

Wat een bizarre constructies!!! (Nu bij RTL late night)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://www.nrc.nl/nieuws...-maagdeneilanden-a1534827

Ja gaan we weer. Dit lijkt mij toch niet alleen in het voetbal? Verder is hier toch helemaal niks fouts aan, wat is er dan zo bijzonder aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Hupske op 02-12-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Twente kan zich ook gaan vasthouden denk ik ;)

Het gaat niet om die paar miljoen van Ronaldo via de maagden eilanden.
Het gaat veel dieper dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Tot nu nog niet. Als iets publiceert, wil je toch gelijk het beste publiceren met wat je hebt? Is stel mij dan voor dat dit het grootste nieuws is.
Als er iets in zit wat niet door de beugel kon, dan was dat wel gelijk bekend gemaakt?
vragen vragen vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hupske schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:17:
Tot nu nog niet. Als iets publiceert, wil je toch gelijk het beste publiceren met wat je hebt? Is stel mij dan voor dat dit het grootste nieuws is.
Als er iets in zit wat niet door de beugel kon, dan was dat wel gelijk bekend gemaakt?
vragen vragen vragen :D
Nee ze brengen steeds stukken uit, hebben al die grote media bedrijven met elkaar afgesproken tussen allerlei landen. In 1,8 miljoen pagina's staat natuurlijk nogal veel.

Ze zeiden net al iets over fc Twente en dat er interessante info in zit voor de gemeente daar, zeker als er besloten moet worden over wederom leningen of garantstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://www.nrc.nl/nieuws...-truc-toegestaan-a1534781 Dit was het betere artikel om te linken. Dit maakt het wat meer duidelijk. Maar idd, de belasting dienst was nog niet van alles op de hoogte, dus of het legaal was is nog de grootste vraag. In ieder geval heeft/had Ronaldo het tot nu toe slimmer aangepakt dan Messi :+

Ben nu idd erg benieuwd wanneer wat over Twente naar buiten komt. Maar wellicht komt er straks ook nog wat leuks naar buiten over Gudelj en Bazoer waar het net in het topic ook nog over ging.

Spannend! Maar ook weer zonde dat het moet. Lijkt mij niks als je eigen contracten met bedrijven beschikbaar is voor iedereen om in te kijken.

In hoeverre heeft dit nog met voetbal te maken? Weet niet of het een idee als er straks meer over gepraat wordt, om een apart topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
GAE op voorsprong tegen Heerenveen. Ik krijg flashbacks naar een naar potje een paar weekjes geleden

Edit: nvm, alweer 1-2 H'veen

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 03-12-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die maken het werk weer goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
martinusz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:31:
[...]

Lijkt aardig uit te komen tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:16:
[...]

Lijkt aardig uit te komen tot nu toe :P
Ik praat geen onzin zie je wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
martinusz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:18:
[...]

Ik praat geen onzin zie je wel O-)
Gelukkig vind Blom dat ook. Onterecht een goal van de Jong afkeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Wat een moment bij Vitesse - PEC net. Van der Hart kom in de blessuretijd mee naar voren bij een stand van 2-1 voor Vitesse, hij schiet op onderkant lat. Uit de counter scoort Vitesse de 3-1. Zuur voor PEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
psv weer punten laten liggen. Gaan Feyenoord en Ajax daar gebruik van maken? Of falen we weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Wie had het over Roda angstgegner voor PSV ?
Ik had echt geen 0-0 verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PSV heeft het wel vaker moeilijk tegen Roda hoor, zeker als het niet lekker loopt.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:58:
psv weer punten laten liggen. Gaan Feyenoord en Ajax daar gebruik van maken? Of falen we weer ;)
Ik geef beiden wel een goede kans om te winnen, uit tegen op papier een veel mindere ploeg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat een treurnis wederom op de tribune bij Vitesse, best beschamend eigenlijk zo'n leeg stadion steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

martinusz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:27:
Wat een treurnis wederom op de tribune bij Vitesse, best beschamend eigenlijk zo'n leeg stadion steeds.
En toch zitten er veel mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
martinusz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:27:
Het is maar net hoe je het bekijkt. Van de wedstrijden van vandaag (eredivisie) was het de best bezochte wedstrijd (op basis van teletekst info). Ookal ziet het er zo leeg uit, er zit toch nog iets meer dan 14.000 man. Daarnaast was het iets rustiger denk ik omdat veel gezinnen sinterklaas vieren deze avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hupske schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:36:
[...]

En toch zitten er veel mensen!
:? Volgens teletekst 14 duizend, nog geen 50%. En die cijfers geloof ik zelden, zeker als je op een lange zijde alleen maar blauwe stoeltjes ziet. (En dat is niet alleen deze wedstrijd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Er zitten niet te weinig mensen, het station is te groot.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
martinusz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:41:
[...]

:? Volgens teletekst 14 duizend, nog geen 50%. En die cijfers geloof ik zelden, zeker als je op een lange zijde alleen maar blauwe stoeltjes ziet. (En dat is niet alleen deze wedstrijd)
Het ziet er inderdaad vaker wel dan niet zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:43:
Er zitten niet te weinig mensen, het station is te groot.
Dus zitten er te weinig mensen in dat stadion ;)

Ene laagste bezettingsgraad in de eredivisie: http://www.transfermarkt....NL1/saison_id/2016/plus/1

Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.