jeka schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:20:
[...]
Ik ben het helemaal met Prosec eens. "Ik ben sowieso tegen het leegroven van andermans jeugdopleiding, maar ja, als het zo kan en mag, so be it. "
En ik vind ook jammer dat de FIFA hier ook niets tegen doet. En om Prosac nogmaals te quoten :"maar ja, als het zo kan en mag, so be it".
Ik vind het ook belachelijke kinderhandel. Ik vindt het net zo belachelijk als Feyenoord een speler van 14 uit de provincie trekt als dat MU een jeugdspeler van Ajax haalt.
deels wel mee eens, maar waar ligt de grens dan? Ik bedoel die gasten spelen toch niet vanaf het begin van hun voetballeven al bij een profclub?
Dus dan zou dat de grens zijn (profclub), maar als een jochie in de jeugd speelt bij Telstar, en Ajax komt langs dan is het toch beter voor zijn ontwikkeling als hij die stap maakt?
Dat laatste valt af te vragen bij de stap van Ajax/Feyenoord/PSV naar MU, MC, Chelsea etc. om de vrij simpele reden dat de kans nou eenmaal veel kleiner is dat je het 1e elftal gaat halen voordat je 23 oid bent, als je het uberhaupt al haalt.
Het wezenlijke verschil is dat in NL jeugdpspelers ook daadwerkelijk een grote kans hebben het 1e elftal te halen. Kijk maar naar wat er laatst tegen Panathinaikos op het veld stond bij Ajax.
De engelse clubs kopen gewoon wat ze aan jeugdspelers kunnen opkopen in de hoop dat er een keer een nieuwe Messi tussen zit.
Ik vind Bruma en Rekik altijd goede voorbeelden: Die gingen uit de jeugd van Feyenoord naar Engeland. Halen het niet in Engeland en komen vervolgens bij PSV uit. Stel ze waren bij Feyenoord gebleven, hadden ze al veel meer speeltijd in het 1e gehad toen ze op het punt kwamen dat ze bij PSV gingen spelen...