KingKoning schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:13:
Men maakt zich hier wel behoorlijk druk om vind ik. Burgerrechter, CAS. Ik vind dat allemaal nogal overtrokken. Er valt iets voor en tegen de schorsing te zeggen, en dus kan het dubbeltje beide kanten op vallen. Vorig seizoen is feyenoord een paar keer goed weggekomen (kramer oa), en nu valt het een keer tegen.
Vervelend maar lijkt me niet het einde van de wereld. Zowel met als zonder vilenha moet feyenoord nog kampioen worden.
Het gaat niet zozeer om de schorsing zelf. Vervelend, maar vooral om de manier waarop.
Ten eerste dat de zaak aangeslingerd werd na aanleiding van vele herhalingen op tv. Niemand pikte het zelf meteen op en niemand vond het buitensporig onsportief gedrag. (En dat is mijn mening, de aanklager moet achteraf aan de hand van tv beelden veel terughoudender zijn en alleen de echt onacceptabele gevallen eruit pikken. Niet elke scheet die volgens de letter van de regels vervolgd zou kunnen worden. - doe je dat wel, waarom is het natrappen van Ziyech en de elleboog van Klaassen dan niet vervolgd -> lees op zijn minst de schijn van partijdigheid)
En als je dan toch vervolgd, doe het dan volgens de regeltjes. Zeker als je een complete beroepscommissie optuigt. Nu is alles voor de buhne opgetuigd, de argumenten voor en tegen zijn ingebracht en uiteindelijk hebben ze enkel op onderbuik gevoel een oordeel geveld.
Juist al die details eromheen maken dat het aan alle kanten stinkt. Dat is waardoor het hele gebeuren zo frustrerend werkt en waarom ik niets liever zie dan dat de bond even genadeloos gecorrigeerd wordt. (Dus ja, graag een kortgeding morgenochtend

)
En wat betreft de gelukjes vorig jaar. Tja, als de bond zelf zijn zaken op orde had was dat niet gebeurd. Maar ook hier betrof het zaken waarbij de aanklager achteraf zout in miniscule wonden wilde gooien. Wederom.... waarom niet veel terughoudender optreden? Heeft de scheids het gemist, jammer dan. Nu heeft het de schijn dat de selectieve herhalingen van de regisseur van Fox of erger nog, de voorkeur van de aanklager zelf van invloed is op de vervolging en de schorsingen. Dat wil je niet. Ongeacht voor of tegen welke club.