Het rechterrijtje, wat buiten de boot dreigt te (kunnen) vallen, zal daar niet makkelijk in mee gaan. Die willen dan weer financieel gecompenseerd worden, het is de vraag of de KNVB dat er voor over heeft onder het mom van het Nederlandse voetbal verbeteren.
Vanavond CL return met Juventus(2) v Porto(0) en Leicester(1) v Sevilla(2)
() 1e wedstrijd.
() 1e wedstrijd.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Met die nieuwe plannen dikke kans dat al die kunstgrasclubs verdwijnen uit de ED. Dat is wel een groot voordeel.
Ben erg benieuwd hoe dit zich ontwikkeld
Ben erg benieuwd hoe dit zich ontwikkeld
Nice:
http://www.nu.nl/champion...barcelona.html?redirect=1
Zouden meer teams vaker moeten doen. En, als het hout snijdt, waarom zou je dan geen replay mogen verwachten?
http://www.nu.nl/champion...barcelona.html?redirect=1
Zouden meer teams vaker moeten doen. En, als het hout snijdt, waarom zou je dan geen replay mogen verwachten?
alles kan off-topic
Het rommelt bij Ajax... aanleiding; Bertrand Traoré. In de Engelse media worden onder andere de uitspraken van El Ghazi aangehaald over het voortrekken van Traoré, zijn basisplaats ondanks zijn mindere prestaties, dat hij werd uitgefloten door het publiek en zijn wissel werd toegejuicht.
Ondanks dat Traoré na de wedstrijd in een interview nog aangaf zich daar niks van aan te trekken heeft hij gisteren wel al zijn Ajax-gerelateerde Instagram foto's verwijderd van zijn account. Blijkbaar doet het hem toch wel wat
Ben benieuwd of hij donderdag nog in de basis staat. Het is van de zotte dat hij met zijn huidige ondermaatse prestaties een talent als Kluivert of een aankoop als Neres in de weg staat terwijl hij ook nog eens een huurspeler is die volgend seizoen weer vertrekt. Bosz moet over zijn ego heenstappen en eigen spelers opstellen in plaats van een tegenvallende huurspeler.
Ondanks dat Traoré na de wedstrijd in een interview nog aangaf zich daar niks van aan te trekken heeft hij gisteren wel al zijn Ajax-gerelateerde Instagram foto's verwijderd van zijn account. Blijkbaar doet het hem toch wel wat
Ben benieuwd of hij donderdag nog in de basis staat. Het is van de zotte dat hij met zijn huidige ondermaatse prestaties een talent als Kluivert of een aankoop als Neres in de weg staat terwijl hij ook nog eens een huurspeler is die volgend seizoen weer vertrekt. Bosz moet over zijn ego heenstappen en eigen spelers opstellen in plaats van een tegenvallende huurspeler.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het probleem is dat hij er ook als een zoutzak bij loopt en nooit acties buitenom heeft, wanneer Kluivert invalt zie je er zoveel meer energie vanaf komen en dan hoeft nog niet eens altijd alles goed te gaan, maar je dient je altijd 100% te geven, dat zie je er bij Traore niet vanaf.Han schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:17:
Het rommelt bij Ajax... aanleiding; Bertrand Traoré. In de Engelse media worden onder andere de uitspraken van El Ghazi aangehaald over het voortrekken van Traoré, zijn basisplaats ondanks zijn mindere prestaties, dat hij werd uitgefloten door het publiek en zijn wissel werd toegejuicht.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Traoré is ook geen rechtsbuiten. Dat wordt week in week uit overal besproken en toch blijft Bosz hem maar opstellen aan die kant dus voor Bosz valt ook wat te zeggen. Zelfde geldt voor Younes.
Overigens wordt door meerdere analytici de aankoop van Neres in twijfel getrokken.
Hij speelt niet, dus hij laat op de training niet zien dat ie erin hoort volgens hen en zal Bosz tegenvallen
Ook schijnt ie bij jong tegen te vallen.
Dure kat in de zak? Of veel te snel conclusies... Wat vinden de Ajacieden hier?
Hij speelt niet, dus hij laat op de training niet zien dat ie erin hoort volgens hen en zal Bosz tegenvallen
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 14-03-2017 13:02 ]
Neres moet wennen aan bloemkool en frikandellen
Ik heb al vaker het gevoel dat Bosz zijn spelers verkeerd opstelt, soms pakt het nog goed uit, maar dat is geluk
Ik heb al vaker het gevoel dat Bosz zijn spelers verkeerd opstelt, soms pakt het nog goed uit, maar dat is geluk
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mwa valt nog weinig over te zeggen, hij heeft 2 potjes gevoetbald nu. Op dit moment zal hij sowieso niet beter zijn dan Younes, dus die ga je er niet uit halen zomaar. Voor Traore geldt hetzelfde, ondanks zijn lakse houding en matig spel laatste wedstrijden, ga je die er niet zomaar uithalen en Neres erin zetten. Daarnaast heb je nog Kluivert, die wellicht zelfs nog streepje voor heeft op Neres.Leon Zwiers schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:57:
Overigens wordt door meerdere analytici de aankoop van Neres in twijfel getrokken.
Ik ga er vanuit dat hij volgend jaar pas echt van waarde kan zijn voor Ajax, tot die tijd invalbeurten of bij blessures/schorsingen een basisplaats. Volgend jaar is Traore ook weg, dus dan heb je Younes, Kluivert, Neres, Cerny.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Sowieso te snelle conclusies, lijkt me vrij logisch? Kijken over een half jaar / jaar wel verder.Leon Zwiers schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:57:
Maar heeft Ajax dan niet veel te veel betaald voor die jongen? Voor dat bedrag verwacht je op zijn minst toch dat ie meteen een meerwaarde is. 12 miljoen voor een 2e Kluivert?
Je trekt te snel conclusies en je papagaait sommige journalistenLeon Zwiers schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:26:
Maar heeft Ajax dan niet veel te veel betaald voor die jongen? Voor dat bedrag verwacht je op zijn minst toch dat ie meteen een meerwaarde is. 12 miljoen voor een 2e Kluivert?
Je weet niet of Kluivert en Neres de zelfde kwaliteiten hebben, dus dat is geen argument. Voorlopig ga ik er gewoon van uit dat Neres een behoorlijk getalenteerde voetballer is die een absolute meerwaarde voor Ajax gaat zijn. Alleen het feit al dat scout Hans van der Zee al langere tijd de jongen heeft gevolgd, nog voor hij in het eerste van São Paulo debuteerde, geeft al aan dat Ajax echt niet over één-nacht-ijs is gegaan.
Wat mij wel stoort is Peter Bosz. Blijkbaar heeft Traoré zoveel krediet bij hem dat hij zelfs deze aankoop niet laat spelen. Het teen krommende verhaal van Bosz over dat Neres moet wennen aan Nederland, zijn leefomgeving en nieuwe eetgewoontes slaat natuurlijk kant nog wal. Die jongen is een voetballer, laat hem spelen en de rest komt vanzelf. Het is gewoon een smoes om de discussie rondom het opstellen van Traoré te ontwijken.
De enige die dat geroepen heeft is Kenneth Perez. Het wordt nu door alle media overgenomen als of het ook daadwerkelijk zo is dat Neres tegenvalt. Dat terwijl Perez zei dat hij denkt dat Neres tegenvalt op de trainingen en dus Bosz nog niet heeft kunnen overtuigen;Leon Zwiers schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:57:
"Ik denk dus dat Neres Bosz niet overtuigd heeft op het trainingsveld", spreekt Perez harde woorden. "Dus dat hij helemaal niet zo bijzonder is. Als je dertien miljoen betaalt, moet het voor Nederlandse begrippen iets bijzonders zijn."
[ Voor 26% gewijzigd door Han op 14-03-2017 13:43 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Perez wil Bosz juist prikkelen om hem wel op te stellen.
En met een niet-presterende Traore die notabene gehuurd is en waar toch geen toekomst voor Ajax in zit, nogal een tegenovergestelde situatie met Neres.
Het kan ook zijn dat met Chelsea afspraken zijn gemaakt met betrekking tot de speeltijd. Ajax had geen spits en huurt Traore, en kon dus die garanties geven. Totdat Traore (ook) niet presteerde in de spits en Dolberg kwam.
Bij Heerenveen gingen ook dergelijke berichten de ronde met betrekking tot Odegaard: hoge kosten als hij niet zou spelen, indirect moest hij dus wel minuten maken. Onder andere 1 minuut voor tijd inbrengen etc. Alleen is dat niet uitgegroeid tot een 'rel'.
En met een niet-presterende Traore die notabene gehuurd is en waar toch geen toekomst voor Ajax in zit, nogal een tegenovergestelde situatie met Neres.
Het kan ook zijn dat met Chelsea afspraken zijn gemaakt met betrekking tot de speeltijd. Ajax had geen spits en huurt Traore, en kon dus die garanties geven. Totdat Traore (ook) niet presteerde in de spits en Dolberg kwam.
Bij Heerenveen gingen ook dergelijke berichten de ronde met betrekking tot Odegaard: hoge kosten als hij niet zou spelen, indirect moest hij dus wel minuten maken. Onder andere 1 minuut voor tijd inbrengen etc. Alleen is dat niet uitgegroeid tot een 'rel'.
Verwijderd
Hoe dan ook: De vaderlandse competitie met nog 9? wedstrijden te gaan blijft spannend en dat terwijl Ajax vs Feyenoord nog op het programma staat. Dat is volgens mij wel de beslisser. Speelt Ajax thuis gelijk of verliest het dan is het kampioenschap definitief voor Feyenoord.
Nee, het is pas beslist als Feyenoord/Ajax/PSV niet meer in te halen valt, tot die tijd kun je er geen reet van zeggen. Of had je bijv. op het verlies bij Sparta wel gerekend? etc.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:52:
Hoe dan ook: De vaderlandse competitie met nog 9? wedstrijden te gaan blijft spannend en dat terwijl Ajax vs Feyenoord nog op het programma staat. Dat is volgens mij wel de beslisser. Speelt Ajax thuis gelijk of verliest het dan is het kampioenschap definitief voor Feyenoord.
Het is beslist als Feyenoord niet meer op plastic hoeft te spelen. Op echt gras winnen ze wel.
alles kan off-topic
Whaha wat een farce: https://www.feyenoord.nl/...tbaar-tegen-sc-heerenveen
Zul je zien dat hij 2 duels waarvan 1 voorwaardelijk krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 14-03-2017 17:30 ]
Precies, opzouten met dat Belgische model.Curva schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:24:
http://www.ad.nl/nederlan...ompetitie-opzet~a5a15fb5/
Ben zeer benieuwd naar de uitkomt. Ik weet niet of het de competitie ten goede komt als het naar een Belgisch model gaat. De kans dat clubs afhaken is groter en het verschil tussen de topclubs en middenmoot wordt dan ook alleen maar groter heb ik het idee.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat we op deze manier precies gaan krijgen waar zoveel ophef over is geweest, nml. die nieuwe CL opzet. Met een kampioenspoule en kleinere competitie worden de verschillen tussen de top en de rest alleen maar groter en dat alleen maar zodat een handvol clubs eens een ronde verder komen in een Europees toernooi.
Ook is het toch geen rocket science zou je zeggen, zorg er gewoon voor dat de overige 15 clubs in de Eredivisie meer geld krijgen dan nu zodat zij het gat met de top kunnen verkleinen, dan creëer je meer weerstand en dat is wat we toch zo graag willen? Ik las een artikel in de VI waarin stond dat de nummer 1 in Nederland vijf keer zoveel tv-geld krijgt als de nummer 18, in de Engelse Premier League krijgt de nummer 1 anderhalf keer zoveel als de nummer laatst. Dat moet je dus willen, hoef je ook niet met 1 of ander play-off gedrocht of grensoverschrijdende competitie te komen.
Als ik 't voor het zeggen had:
- Eerlijkere verdeling TV-geld.
- Afschaffen play-offs, de eindstand van een hele competitie bepaalt de prijzen en degradatie.
- Kunstgras verbieden.
- Meer trainingsuren maken en professioneler topsport bedrijven.
Moet je eens zien hoe we over een jaar of tien weer op niveau zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 14-03-2017 18:51 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Rond die datum is de advocaat van Feyenoord ineens enorm ziekJST94 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:28:
Zul je zien dat hij 2 duels waarvan 1 voorwaardelijk krijgt.
Ze moeten zich de ogen uit de kop schamen omdat ze het überhaupt durven opperen.Curva schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:24:
http://www.ad.nl/nederlan...ompetitie-opzet~a5a15fb5/
Ben zeer benieuwd naar de uitkomt. Ik weet niet of het de competitie ten goede komt als het naar een Belgisch model gaat. De kans dat clubs afhaken is groter en het verschil tussen de topclubs en middenmoot wordt dan ook alleen maar groter heb ik het idee.
Engeland, Duitsland, Spanje e.d. Denken toch ook niet over zulke onzin na?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik ben het alleen hier niet mee helemaal eens. Wie zegt dat méér uren maken ook resulteert in hogere kwaliteit? Bij Feyenoord werken ze via de manier van Raymond Verheijen. Bij Feyenoord trainen ze korter dan voorheen, maar wel een stuk intensiever. Dat heeft mijn inziens zijn uitwerkingen, weinig teams gezien die conditioneel met Feyenoord meekonden.On_E schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:48:
[...]
Als ik 't voor het zeggen had:
- Eerlijkere verdeling TV-geld.
- Afschaffen play-offs, de eindstand van een hele competitie bepaalt de prijzen en degradatie.
- Kunstgras verbieden.
- Meer trainingsuren maken en professioneler topsport bedrijven.
Goed vergelijkingsmateriaal ja....in Engeland waar de nummer laatst nog meer dan 100 miljoen aan tv geld krijgt per seizoen...L1nt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:44:
[...]
Ze moeten zich de ogen uit de kop schamen omdat ze het überhaupt durven opperen.
Engeland, Duitsland, Spanje e.d. Denken toch ook niet over zulke onzin na?
Alles draait op dit moment om poen, dat redden we gewoon niet in dit kleine kikkerlandje.
Het word echt niet beter hoor als je met zulke idioterie aan komt zetten.
Laat die illusie maar gelijk varen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat hoor je mij ook niet zeggenL1nt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:03:
Het word echt niet beter hoor als je met zulke idioterie aan komt zetten.
Een Georginio Wijnaldum zei het laatst nog in de media, trainen in Nederland is niet (meer) te vergelijken met hoe er in Engeland wordt getraind. Het is hier vooral bezigheidstherapie zei hij, het mooie is dat men twintig jaar geleden exact hetzelfde zei maar dan andersom.JST94 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:55:
[...]
Ik ben het alleen hier niet mee helemaal eens. Wie zegt dat méér uren maken ook resulteert in hogere kwaliteit? Bij Feyenoord werken ze via de manier van Raymond Verheijen. Bij Feyenoord trainen ze korter dan voorheen, maar wel een stuk intensiever. Dat heeft mijn inziens zijn uitwerkingen, weinig teams gezien die conditioneel met Feyenoord meekonden.
Ten Hag roept het ook al twee jaar, in Duitsland zijn spelers van s'ochtends vroeg tot begin van de avond bij de club, trainen op het veld of in het krachthonk, bekijken beelden etc. In Nederland is het nog te vrijblijvend allemaal.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Sevilla speelt maar ongeïnspireerd en futloos en maken veel fouten zeg, lijkt niet op het team van de vorige keer in Spanje. Leicester zit er wel scherp op dat doen ze goed.
Leicester lijkt wel te zijn verlost of zo.
Van Nasri iddHackus schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:12:
Leicester lijkt wel te zijn verlost of zo.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wel een beetje een naaistreek van Vardy maar stom van die Nasri natuurlijk
weer een onterechte penalty in de Champions League.. gelukkig pakt ie hem
Gewoon beide voor 20 wedstrijden schorsen. Dat lijkt mij toch de enige oplossing.Grindtegel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:16:
Wel een beetje een naaistreek van Vardy maar stom van die Nasri natuurlijk
Natuurlijk moet hij dit niet doen, maar die aanstellerites is gewoon te erg.
Daarnaast kunnen we deze blunders van die penalties (en een gele kaart) eens stoppen, gewoon simpel even een video scheidsrechter.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Hoezo onterecht? Hij schept de speler toch gewoon?Tripwire999 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:20:
weer een onterechte penalty in de Champions League.. gelukkig pakt ie hem![]()
![]()
Je ziet de speler letterlijk vallen voordat de keeper van Leicester in de buurt is. Vind ik geen penalty, hij raakt hem uiteraard wel maar als de speler zich al laat vallen voordat de keeper in de buurt is vind ik het gewoon een schwalbetoolkist schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:23:
[...]
Hoezo onterecht? Hij schept de speler toch gewoon?
De keeper had hem hoe dan ook geraakt, dus wat mij betreft geen schwalbe. Of moet ie dan per se op z'n benen blijven staan, zodat de keeper z'n scheenbeen kan breken als het een beetje tegen zit?
Whahaha; Leicester ronde verder
Verwijderd
Speler had nooit meer bij de bal kunnen komen, hij speelde de bal te ver voor zich uit. Keeper schepte hem wel, maar het was geen doelrijke kans meer. Ik vond het dan ook geen penalty.toolkist schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:23:
[...]
Hoezo onterecht? Hij schept de speler toch gewoon?
De speler had al zijn poging gedaan om te schieten (wat mislukte) waarna hij al begon te vallen, voordat de keeper in de buurt was. Daarna knalt hij tegen de keeper aan.
De penalty was heel erg makkelijk gegeven, in mijn ogen zelfs onterecht.
De penalty was heel erg makkelijk gegeven, in mijn ogen zelfs onterecht.
Schwalbe, vroeger leerde je om over een uitkomende keeper heen te springen (wat nu ook makkelijk kon), nu leer je om 2 cm op te springen en dan tegen de keeper aan te springen (wat nu gebeurde).
Hattrick: Thorgal Eagles
Juventus heeft het volgens mij ook wel mee met de arbitrage. Ik hoorde klachten over de wedstrijd tegen AC Milaan? Een penalty? En nu rood voor Porto en penalty mee... Daar moet ik wel bij zeggen, dat ik de wedstrijden niet gezien het, maar het viel mij op.
...
vanavond CL Night
20:45 Atl. Madrid v Bayern Leverkusen
20:45 AS Monaco v Manchester City ( live bij Veronica)
20:45 Atl. Madrid v Bayern Leverkusen
20:45 AS Monaco v Manchester City ( live bij Veronica)
Vond hem altijd wel een sierlijke speler om naar te kijken, met loopvermogen, goed in de combinatie, overzicht maar is nu een beetje een naar mannetje geworden met rare trekjes. Jammer! Van Arsenal naar City naar Sevilla. Zit duidelijk veel frustratie bij die jongen.
Raar eigenlijk dat we eigen doelpunt zeggen als de bal via een speler erin gaat maar niet als ie via de keeper erin gaat terwijl de keeper ook gewoon een speler is.
Oh ja Come City!

Juventus kan er weinig aan doen als een verdediger van de tegenstander opeens denkt dat hij keeper is.Luxicon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:39:
Juventus heeft het volgens mij ook wel mee met de arbitrage. Ik hoorde klachten over de wedstrijd tegen AC Milaan? Een penalty? En nu rood voor Porto en penalty mee... Daar moet ik wel bij zeggen, dat ik de wedstrijden niet gezien het, maar het viel mij op.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hopen op een snelle goal van AS Monaco, om het een beetje spannend te maken. De wedstrijd begint in ieder geval vol actie, net als de vorige keer 
Edit: ik krijg waar ik om vroeg

Edit: ik krijg waar ik om vroeg
[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 15-03-2017 20:54 ]
Ongelooflijk wat een heerlijke ploeg Monaco 
Als die dit team bij elkaar houden in de zomer, dan kan het nog wel eens een wereldteam worden.

Als die dit team bij elkaar houden in de zomer, dan kan het nog wel eens een wereldteam worden.
[ Voor 51% gewijzigd door Hupske op 15-03-2017 21:16 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Manchester word gewoon dik overklast, niet normaal
Ze zijn nergens inderdaad. Dat had ik niet verwacht.Grindtegel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:16:
Sterling eruit, Toure erbij op het middenveld.Grindtegel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:16:
En dan in de zomer weer 250 miljoen uitgeven
Dat was in Manchester ook zo, toch eindigde dat uiteindelijk anders. 
Nu ziet het er gewoon onfortuinlijk uit, zie ze eerder nog verder instorten dan hier nog van terug komen.
Nu ziet het er gewoon onfortuinlijk uit, zie ze eerder nog verder instorten dan hier nog van terug komen.
Iemand nog gelachen om Ronald de Boer?
Boezem inangsten, geweldig!
Boezem inangsten, geweldig!
Monaco is gevaarlijk bezig door zich terug te laten vallen en geen druk meer te geven. Manchester gaat zo nog scoren als ze niet oppassen
ai ai ai. zonde. Maar roept Monaco op zich zelf af. Niks van over hoe ze de eerste helft speelde.
Yes!!! 3-1. Mooi! Go Monaco :d. Onverdiend als je de 2e helft bekijkt.
Rawr!!
. Duurde ook wel erg lang voor er gewisseld werd ...

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 15-03-2017 22:21 ]
Goed verdedigd ook, lol hoe vrij kun je een speler laten staan?
Wat een heerlijke wedstrijd. Nog niet van het niveau Bayern-Atletico van vorig jaar, maar ik vermaak me prima.
Aguero misf echt alles tot nu toe, zeg. Gatenkazen maar wel leuk.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zie Aguero zichzelf wel vaak goed positioneren, maar de eindpass is vaak echt bijzonder slecht.gambieter schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:22:
Aguero misf echt alles tot nu toe, zeg. Gatenkazen maar wel leuk.
Hoop eigenlijk dat hij na dit seizoen idd een transfer omhoog maakt.
Komende zomer naar Real lijkt me. Tenminste, als Guardiola dan nog bij City zitBossie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:47:
[...]
Ik zie Aguero zichzelf wel vaak goed positioneren, maar de eindpass is vaak echt bijzonder slecht.
Hoop eigenlijk dat hij na dit seizoen idd een transfer omhoog maakt.
Riedewald wil volgens de Telegraaf van de zomer weg.
Enerzijds vind ik dat toch wel een kwalijke zaak en kunnen we dat Bosz aanrekenen.Anderszijds is het een ruk mentaliteit van Jairo, 1 seizoen banken en direct weg willen....
Ik vind het sowieso wel jammer dat hij niet eens bij de selectie zit. Een Westermann zit wel bij de selectie...
Enerzijds vind ik dat toch wel een kwalijke zaak en kunnen we dat Bosz aanrekenen.Anderszijds is het een ruk mentaliteit van Jairo, 1 seizoen banken en direct weg willen....
Ik vind het sowieso wel jammer dat hij niet eens bij de selectie zit. Een Westermann zit wel bij de selectie...
PSN: Curvaa_
Waarom kun je dat Bosz aanrekenenCurva schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:58:
Weet niet wat ik van de wedstrijd moet vinden van gister; was City slecht of was Monaco goed? 
Echter is en blijft het winst door uit-doelpunten een raar systeem, doe gewoon lekker verlenging en/of penalty's. Allebei 6 goals scoren maar toch winnen omdat je meer uit-goals hebt.
Echter is en blijft het winst door uit-doelpunten een raar systeem, doe gewoon lekker verlenging en/of penalty's. Allebei 6 goals scoren maar toch winnen omdat je meer uit-goals hebt.

Once again open up your bag of tricks!
Lekker voor Guardiola, die snapt nu ook naar welke club hij gegaan is
Dat Riedewald weg wil vind ik alles behalve kwalijk of ongewoon. Hij is 20 jaar en moet gewoon wekelijks spelen nu. Dat dat niet bij Ajax is komt vanwege de grote concurrentie achterin. Die keren dat hij speelde vond ik hem ook niet echt een meerwaarde ten opzichte van de basisspelers. Nu wil hij weg om wel wekelijks te kunnen spelen. Niks mis mee in mijn ogen, blijkbaar doet hij zijn stinkende best om een basisplaats te veroveren alleen is dat niet genoeg om bij Ajax in de basis te staan. Dan rest er niks anders dan ergens anders je heil zoeken en daar een basisplaats te veroveren om zo wekelijk te spelen. Nogmaals, niks vreemds aan. Dat bijvoorbeeld een Westerman wel bij de basis zit heeft niks te maken met de kwaliteit tussen beiden spelers maar met de bezetting van de posities (linksbenig vs. rechtsbenig).Curva schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:58:
Er zullen wel meer spelers vertrekken bij Ajax volgend seizoen, zij het op huurbasis zij het permanent. Niet omdat ze slecht zijn maar vanwege concurrentie die gewoon beter presteert waardoor een basisplaats niet voor het grijpen ligt.
Hij had zelfs deze wedstrijd basis kunnen staan.Curva schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:58:
Door de schorsing van Klaassen schuif je Sinkgraven door naar het middenveld en kunnen Riedwald en Viergever links centraal dan wel linksachter spelen.
Want Van de Beek kwam vorige week als vervanging van Ziyech tekort.
Maar als hij weg wil hetzelfde als Bazoer: jammer maar als je niet wil vechten voor je plek, zoals bijvoorbeeld een Schone wel laat zien, dan ben je ook niet nodig.
Het is vreemd als hij weg wil naar een grotere ploeg. Als hij een overstap maakt naar AZ, Twente of welke subtopper dan ook dan kan ik me dat best voorstellen. Natuurlijk is er een risico dat je dan nooit meer hoger op komt, maar hij heeft dan wel de kans om te spelen.
Nog een paar jaar op de bank zitten wachten op een incidentele invalsbeurt is ook niet het recept om bij Real te komen. Laat die jongen dus lekker spelen op een niveau waar hij een waarde voor zijn team is. Als hij zijn zakken wil vullen kan hij beter in een zandbak competie of in china gaan spelen.
Nog een paar jaar op de bank zitten wachten op een incidentele invalsbeurt is ook niet het recept om bij Real te komen. Laat die jongen dus lekker spelen op een niveau waar hij een waarde voor zijn team is. Als hij zijn zakken wil vullen kan hij beter in een zandbak competie of in china gaan spelen.
alles kan off-topic
Vind ik in deze situatie juist wel goed. Monaco wordt beloond voor het gedurfde en aanvallende spel in Manchester.SwooX schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:26:
Weet niet wat ik van de wedstrijd moet vinden van gister; was City slecht of was Monaco goed?
Het idee van dit systeem is juist dat de wedstrijden aantrekkelijker worden (en eerlijk is eerlijk, dat werkt ook zo), alleen maar de 0 houden is niet zomaar voldoende in de eerste (en) "heenwedstrijd", een uitdoelpunt is erg belangrijk. Anders krijg je straks alleen maar teams die "op de 0" spelen (op zijn chelsea's de bus parkeren), en weinig aantrekkelijke wedstrijden.SwooX schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:26:
Daarnaast heb je ook altijd nog zoiets als "het thuisvoordeel", met je eigen supporters (als grootste groep), op je eigen plek (waar je praktisch ieder sprietje kent0 en geen reis in de benen.
City is niet slecht, maar ze hebben simpelweg een aantal spelers die redelijk kunnen meekomen in de Premier League maar niet in de Champions League. Monaco heeft dat genadeloos afgestraft, precies wat je op dit niveau kan verwachten.SwooX schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:26:
Ik verwacht Guardiola behoorlijk gaat investeren deze zomer, maar City heeft meer nodig dan een aantal versterkingen om verder te groeien.
Vanavond Ajax tegen Kopenhagen, ben benieuwd. Geruchten gaat dat Sanchez samen met De Ligt in het centrum staat, zou ik persoonlijk een mooi duo vinden! Beide fysiek sterk en De Ligt is ook nog eens een goede voetballer.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Tja, er zit een verschil tussen vechten voor je plek en geen enkele kans meer krijgen. Als jij je stinkende best doet op trainingen en het enige wat je doet is de bank of de tribune warm houden het hele seizoen wordt je daar niet vrolijk van, zeker als je het seizoen ervoor veel hebt gespeeld. Bosz kiest in het geval van blessures/schorsingen vaak eerst voor anderen. Dat is met name De Ligt en alhoewel hij het zeker gewoon goed doet. heeft Riedewald geen herkansing gekregen van Bosz (en als Riedewald denkende zou ik gedacht hebben hoger in de pikorde te staan dan De Ligt op die momenten).dutchgio schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:09:
[...]
Maar als hij weg wil hetzelfde als Bazoer: jammer maar als je niet wil vechten voor je plek, zoals bijvoorbeeld een Schone wel laat zien, dan ben je ook niet nodig.
Ik vind het best te begrijpen dat dit soort spelers dan liever aan het einde van dit seizoen naar hun opties gaan kijken (en dat valt Bosz ook zeker aan te rekenen tot een bepaalde hoogte). Zo'n Riedewald wordt nu enorm tegengehouden in zijn ontwikkeling door een Vierger (waar Ajax wel echt het plafond van is). En wellicht heeft Riedewald niet altijd sterk gespeeld in het begin van dit seizoen, maar als je zo'n jongen helemaal niet meer laat spelen ben je gewoon bezig met kapitaalvernietiging (en wellicht die jongen zijn toekomst).
Dat geen enkele kans krijgen valt ook wel weer mee, hij speelt niet veel, maar heeft weldegelijk de nodige minuten gemaakt:
http://www.transfermarkt....ald/profil/spieler/241481
Haal die 3 Jupiler League wedstrijden weg en je hebt er 23 over, met gemiddeld 70 minuten per wedstrijd gespeeld.
Haal die 3 Jupiler League wedstrijden weg en je hebt er 23 over, met gemiddeld 70 minuten per wedstrijd gespeeld.
Nog een uurtje werken en dan richting Amsterdam voor Ajax - Kopenhagen.
Zal mij benieuwen of het lukt die achterstand weg te werken, hoop het van harte..
Aan het mooie weer en de geplande Entrada zal het niet liggen.
hopen dat de vervanger van Klaassen goed meedraait en niet al te negatief uitpakt.
Zal mij benieuwen of het lukt die achterstand weg te werken, hoop het van harte..
Aan het mooie weer en de geplande Entrada zal het niet liggen.
hopen dat de vervanger van Klaassen goed meedraait en niet al te negatief uitpakt.
De reactie van Guardiola: "We zijn nog jong, we zullen sterker terug komen", bedoelt hij dat hij nog een tijd mee kan als trainer?Bossie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:18:
[...]
City is niet slecht, maar ze hebben simpelweg een aantal spelers die redelijk kunnen meekomen in de Premier League maar niet in de Champions League. Monaco heeft dat genadeloos afgestraft, precies wat je op dit niveau kan verwachten.
Ik verwacht Guardiola behoorlijk gaat investeren deze zomer, maar City heeft meer nodig dan een aantal versterkingen om verder te groeien.
http://www.transfermarkt....ity/startseite/verein/281
Er zijn maar een paar echt jonge spelers in de selectie..
In het begin van het seizoen heeft ie inderdaad veel gespeeld, maar toen is het punt gekomen dat ie op de bank is belandt begin oktober. In de 18 ED wedstrijden die daarop volgden heeft ie nog in 5 wedstrijden mogen spelen waarvan 3 basisplaatsen door blessures/schorsingen en 2 invalbeurten van ~20 minuten. Ik kan mij in ieder geval goed voorstellen dat hij die keuze gaat maken. Hij zit nu op de bank en dat zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar niet veel beter worden aangezien De Ligt waarschijnlijk de plek van Viergever zal overnemen mocht hij vertrekken. Als je dan vorig seizoen basisspeler was en je goed kon ontwikkelen, ga je niet nog een 2e jaar erbij op de bank zitten. Tenzij je lekker kan cashen of geen potentieel zou hebben.dutchgio schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:58:
Dat geen enkele kans krijgen valt ook wel weer mee, hij speelt niet veel, maar heeft weldegelijk de nodige minuten gemaakt:
Niet verwacht dat hij nog zoveel minuten had gemaakt. Ik snap dat hij meer wilt spelen, maar het is nou ook weer niet zo dat hij helemaal niet speelt. Kan ook puur stemmingmakerij vanuit de Telegraaf zijn natuurlijk.dutchgio schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:58:
Klopt, twee daarvan zou ik op Champions League niveau nooit opstellen :jbdeiman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:49:
[...]
De reactie van Guardiola: "We zijn nog jong, we zullen sterker terug komen", bedoelt hij dat hij nog een tijd mee kan als trainer?![]()
http://www.transfermarkt....ity/startseite/verein/281
Er zijn maar een paar echt jonge spelers in de selectie..
Stones is al tijden een zwak punt, en Sterling is helemaal een drama.
Ik doelde vooral op het nogal vreemde excuus van Guardiola; Als Monaco had verloren en hun trainer had dat gezegd, had ik het volledig begrepen, in dit geval snap ik de opmerking niet, tenzij hij een hele vreemde woordkeus hanteert om aan te geven dat hij nog maar net voor de groep staat en het bouwen aan een team nog niet zo lang bezig is vanuit zijn idee/ visie.Bossie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:46:
[...]
Klopt, twee daarvan zou ik op Champions League niveau nooit opstellen :
Stones is al tijden een zwak punt, en Sterling is helemaal een drama.
idd, eensjbdeiman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:57:
[...]
Ik doelde vooral op het nogal vreemde excuus van Guardiola; Als Monaco had verloren en hun trainer had dat gezegd, had ik het volledig begrepen, in dit geval snap ik de opmerking niet, tenzij hij een hele vreemde woordkeus hanteert om aan te geven dat hij nog maar net voor de groep staat en het bouwen aan een team nog niet zo lang bezig is vanuit zijn idee/ visie.
Guardiola is sowieso een heel bijzonder figuur, dus het verbaast mij niet zo.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die Traoré staat er weer in hoor 
En Viergever LB.......
Nou hopen maar dat Ajax m over de streep trekt, maar niet echt de opstelling die ik het meest kansrijk acht.
We gaan het zien! Hup Ajax!

En Viergever LB.......
Nou hopen maar dat Ajax m over de streep trekt, maar niet echt de opstelling die ik het meest kansrijk acht.
We gaan het zien! Hup Ajax!
[ Voor 69% gewijzigd door LZ86 op 16-03-2017 20:02 ]
Nou ja, met De Ligt en Sanchez heb je in elk geval twee beren achterin. 
Viergever is ook verdedigend wat beter als Sinkgraven...
Voorin vooral nogal beperkt met Traore.
Viergever is ook verdedigend wat beter als Sinkgraven...
Voorin vooral nogal beperkt met Traore.
Ik was bang dat ik te laat thuis zou zijn, zie nu dat Ajax pas om negen uur begint
Verdedigend staat het ok maar voorin... Traore is toch wel een blind paard.
En uiteraard is het gemis van Klaassen een aderlating.
Stiekem hoop ik toch dat ze het redden.
En uiteraard is het gemis van Klaassen een aderlating.
Stiekem hoop ik toch dat ze het redden.
Zal idd vast het laatste zijn aangezien het eerste nergens op slaat neejbdeiman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:57:
[...]
Ik doelde vooral op het nogal vreemde excuus van Guardiola; Als Monaco had verloren en hun trainer had dat gezegd, had ik het volledig begrepen, in dit geval snap ik de opmerking niet, tenzij hij een hele vreemde woordkeus hanteert om aan te geven dat hij nog maar net voor de groep staat en het bouwen aan een team nog niet zo lang bezig is vanuit zijn idee/ visie.
Dit topic is gesloten.