[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07
Jackson6 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 06:49:
Wat een haat op Barca, keihard verdiend, PSG de hele wedstrijd als een middenmoter afgetroefd. Dit is een wedstrijd om nooit te vergeten.
Haat is een groot woord, maar barca is een bijzonder goede ploeg maar helaas hebben ze een paar spelers met ontzettend vervelende en irritante maniertjes die denken dat de zaalvoetbalregels ipv de veldvoetbalregels van toepassing zijn.

Als je dan bijvoorbeeld tottenham hotspurs dit weekend 90 minuten ziet gas geven, dan vraag je je wel eens af hoe Barca voor de dag zou komen met dezelfde vechtlust/mentaliteit en zonder de gebruikelijke kleinzerigheid.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 06:44:
[...]

Hebben ze toch ook? Je speelt een waanzinnige thuiswedstrijd met zo'n resultaat en dan geef je het zo weg. Dan ligt het toch echt enkel en alleen aan jezelf. En dat er discutabele scheidsrechterlijke beslissingen zijn en fouten, is vreselijk irritant en niet eerlijk maar dat heb je altijd in een wedstrijd maar daar moet je het niet van af laten hangen. Sorry, maar het is toch echt totaal het tegenovergestelde van wat je zegt. Ik snap gewoon niet waarom ze niet net zo speelden als de thuiswedstrijd.
Dat Barca fans blij zijn is logisch, maar je kunt toch niet ontkennen dat het niets met Barca te maken heeft en alles met de scheidsrechter?

Het is gewoon gelul en afleiding om over PSG te praten. Als die de 3-2 maken en een penalty voor krijgen is er natuurlijk niks aan de hand, dat krijgt een scheids niet rechtgetrokken.

Maar juist als je waardeloos speelt en de tegenstander krijgt ondanks dat spel het nog niet geregeld kun je dus alsnog (al dan niet verdiend) doorgaan.

Behalve als je 2 onterechte penalty's (vooruit 1 kun je over praten) tegen krijgt en de meneer die 2 doelpunten en de beslissende assist maakt geen rood krijgt voor van achter natrappen. En zelf die pingel niet krijgt.

Dat heeft niks te maken met de klasse van Barca of het waardeloze spel van PSG, maar alles met de bepalende besluiten van de scheids.
Of je het daar vanaf moet laten hangen is niet relevant, want dit zou niet voor mogen komen. 1 foutje misschien, 2 is al vervelend, maar op dit niveau zoveel bepalende fouten is gewoon krom voor het voetbal.
Jackson6 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 06:49:
Wat een haat op Barca, keihard verdiend, PSG de hele wedstrijd als een middenmoter afgetroefd. Dit is een wedstrijd om nooit te vergeten.
Dit soort reacties slaan gewoon nergens op. Als fan ben je dolgelukkig hiermee, maar je ziet toch ook wel dat het niets met verdiend of aftroeven te maken heeft? Barca speelde echt matig en Neymar en Suarez lieten weer eens zien hoe vervelend ze zijn naast hun voetbaltalent. Dat is geen haat op Barca, als ze PSG volledig weggetikt hadden en 6 doelpunten op eigen kracht hadden gemaakt denk ik dat de meeste mensen daar gewoon respect voor opbrengen. Of je nu fan bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:11:
[...]
Het is gewoon gelul en afleiding om over PSG te praten. Als die de 3-2 maken en een penalty voor krijgen is er natuurlijk niks aan de hand, dat krijgt een scheids niet rechtgetrokken.
En PSG heeft maar 32% balbezit en 3 schoten op doel. Je kan veel zeggen maar dat ligt niet aan de scheids. De scheids kan invloed uitoefenen, zeker de laatste penalty was niet terecht maar PSG heeft weinig kansen gecreëerd en zichzelf in de situatie gebracht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Samenvatting:

Ik was op voorhand voor Barcelona, maar had me neergelegd bij een uitschakeling, normaliter maak je 4-0 niet goed.

Bij 3-0 - veel te gemakkelijk gegeven penalty (was niets) - dacht ik "gaan ze het alsnog flikken?" :?

Daar was de venijnige tegengoal - terecht, Cavani stond helemaal bij, en schoot 'm knap in.

Vervolgens 20 minuten 'niets'. En dan die laatste 10 minuten...

Barcelona heeft wel héél veel arbitrale hulp gehad, na de 3-1.

Opzichtig veel. Dan is het nog knap dat je wint, je moet echt wel iets goed doen, maar zo knap als de 4-0 door PSG werd afgedwongen met ijzersterk voetbal, dat was dit niet.

Eigenlijk schandalig. Een onderzoek waard.

Let wel: PSG heef het zelf laten liggen, met afwachtend voetbal, gegokt en verloren. Maar als de arbitrage dan zoveel hulp verleent, waar dat niet aan de orde is (met name de 2 pingels)...

Zou je als scheidsrechter de boeken in willen gaan als de man die Barcelona eigenhandig de overwinning schonk in de 8e finale van de CL 2017? :')

De vrije trap en 6-1 waren wonderschoon, dat wel. Maar er zit zo'n enorme smet op deze wedstrijd... :N

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27
3 weken geleden kwam iedereen superlatieven te kort voor PSG.
Nu kan je alleen superlatieven te kort komen voor Barca.
Ja het is weer dezelfde ploeg, ja het is met wat geluk van de scheids.
Maar het was fantastisch! Genoten, met die 6-1 stond ik met open mond van verbazing te kijken en genoten! Heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21

Hupske

AFCA

Ik kom geen superlatieven te kort voor Barca. Want hun speelde ook slecht. De bal 3 keer rond spelen naar elkaar vonden ze moeilijk. Ze hebben niet echt veel kansen zelf gecreeerd. De eerste 2 doelpunten komen ook met geluk tot stand en had niets te maken met mooi voetbal.
Waarbij PSG de eerste wedstrijd wel alles tot stand kwam uit goed voetbal.

Nee, barca heeft ontiegelijk veel geluk gehad. Met een andere scheids op het veld hadden ze het nooit gered. Dan stonden ze nog maar met 8 man op het veld aan t einde van de wedstrijd.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:19:
[...]

En PSG heeft maar 32% balbezit en 3 schoten op doel. Je kan veel zeggen maar dat ligt niet aan de scheids. De scheids kan invloed uitoefenen, zeker de laatste penalty was niet terecht maar PSG heeft weinig kansen gecreëerd en zichzelf in de situatie gebracht.
Euhm, heeft PSG zichzelf in de situatie gebracht dat ze 2 penalties onterecht tegenkregen, Neymar geen rood kreeg en zij zelf geen penalty kregen?
Dat heeft er dus geen fluit mee te doen. Barca heeft ze niet weggetikt ofzo, het was gewoon matig van beide ploegen.
Joostje123 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:28:
Maar het was fantastisch! Genoten, met die 6-1 stond ik met open mond van verbazing te kijken en genoten! Heerlijk!
Kijk eens boven je naar Ramzzz, een fan die tenminste toegeeft dat dit weinig te maken heeft gehad met de kwaliteiten van Barca (die ze overigens wel hebben, maar gisteren niet lieten zien).

Echt ik ben geen fan van Barca, maar kan wel genieten als ze prachtig spel vertonen. Dat was gisteren totaal niet aan de orde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:24
Ja want tegen 11 man voor een goal hangend kun je prachtig voetbal spelen :X komop PSG wilde er geen wedstrijd van maken, dat is prima, moeten ze zelf weten.
Maar Barca bleef 90 minuten proberen, komt op 2-0 op doorzettingsvermogen, nog voor rust op 3-0 (die penalty vond ik niet overdreven). Dat was toch echt aan Barca zelf te danken.
Na de 3-1 hadden ze het ook kunnen opgeven, maar hey ze bleven tot de 96ste minuut doorgaan. Die tweede penalty was niks natuurlijk, maar als je een 4-0 voorsprong te verdedigen hebt, dan moet je het toch nooit zo ver laten komen? Als ze 15 meter verder naar voren hadden gespeeld, kom je ook niet zo snel in de gelegenheid om een penalty te veroorzaken.

Tactisch gezien erg matig van PSG, leken ze te corrigeren door di Maria in te brengen, maar was eigenlijk al te laat. Helaas de scheidsrechter niet vrij uit, maar je kunt niet zeggen dat Barca 6 doelpunten kado heeft gekregen van deze meneer.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Aan de andere kant... hulde voor de inzet en het geloof wat ze bleven houden. Menig team had na de tegentreffer de moed opgegeven, als het al niet voor aanvang van de return was geweest. Barcelona bleef echter gaan en trok alles uit de kast om toch de benodigde doelpunten te maken. De manier hoe op vinden wij Nederlanders niet kies, maar zou willen dat Nederlandse ploegen in Europa dergelijke klootzakken mentaliteit zouden tonen. Zelfs hun eigen filosofie en speelwijze werd overboord gegooid. In die zin erg knap. Ik kan er als neutrale toeschouwer wel van genieten. Van zowel de heenwedstrijd, waar ik van PSG genoot als van Barcelona gisteravond. :)

Toch blijf ik het raar vinden dat het Barcelona van vorige week geen schim was van het Barcelona wat ik gisteravond zag. Hadden ze vorige week op 50% van gisteravond gevoetbald dan hadden ze daar nooit met 4-0 verloren. En nu, nadat de trainer heeft aangegeven te vertrekken aan het einde van het seizoen, spelen ze in eens vol passie en overgave.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:43:
Ja want tegen 11 man voor een goal hangend kun je prachtig voetbal spelen :X komop PSG wilde er geen wedstrijd van maken, dat is prima, moeten ze zelf weten.
Maar Barca bleef 90 minuten proberen, komt op 2-0 op doorzettingsvermogen, nog voor rust op 3-0 (die penalty vond ik niet overdreven). Dat was toch echt aan Barca zelf te danken.
Na de 3-1 hadden ze het ook kunnen opgeven, maar hey ze bleven tot de 96ste minuut doorgaan. Die tweede penalty was niks natuurlijk, maar als je een 4-0 voorsprong te verdedigen hebt, dan moet je het toch nooit zo ver laten komen? Als ze 15 meter verder naar voren hadden gespeeld, kom je ook niet zo snel in de gelegenheid om een penalty te veroorzaken.

Tactisch gezien erg matig van PSG, leken ze te corrigeren door di Maria in te brengen, maar was eigenlijk al te laat. Helaas de scheidsrechter niet vrij uit, maar je kunt niet zeggen dat Barca 6 doelpunten kado heeft gekregen van deze meneer.
Als 1 ploeg dat kan is het Barca wel ja.
En inderdaad schrijf ik nergens dat ze 6 doelpunten kado krijgen. Wel 2 stuks, wegkomen met geel ipv rood, 5 minuten extra tijd krijgen (spel heeft weinig stilgelegen) en matig speelden. De mooiste goal was notabene een dode spel situatie van de man die rood had moeten krijgen. Totaal niet hoe Barca normaal een stugge verdedigende ploeg wegtikt.
En het gaat er in dit geval dus om dat door 1 doelpunt kado ze al dichter bij de benodigde 6 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:57
Ik heb een dubbel gevoel over gehouden aan de wedstrijd.
PSG speelde echt heel slordig, pas bij de goal die ze maakten zag je weer dat ze goed konden pressen en samen spelen. Buiten dat had Barca ook wel echt het geluk mee zitten. Verdient ook natuurlijk voor het harde werken. Op het laatste gaven ze Barca ook gewoon de ruimte om alles te doen, vandaar die fantastische wipper van Neymar :)

Alleen wat mij persoonlijk heel erg is opgevallen, was dat Kevin Trapp zo ongelofelijk kut heeft gekeept. In mijn ogen ook gewoon de reden dat PSG niet door is.
Kijk maar eens terug wat die kameel allemaal deed, dan ga je echt van droevigheid huilen. Uitkomen en de bal niet pakken, als hij 3x blijft staan op de lijn dan winnen ze. Keihard, maar gewoon waar. Ik betwijfel of hij uberhaupt het woord communiceren kent..

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 09-03-2017 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Als 1 ploeg dat kan is het Barca wel ja.
En inderdaad schrijf ik nergens dat ze 6 doelpunten kado krijgen. Wel 2 stuks, wegkomen met geel ipv rood, 5 minuten extra tijd krijgen (spel heeft weinig stilgelegen) en matig speelden. De mooiste goal was notabene een dode spel situatie van de man die rood had moeten krijgen. Totaal niet hoe Barca normaal een stugge verdedigende ploeg wegtikt.
En het gaat er in dit geval dus om dat door 1 doelpunt kado ze al dichter bij de benodigde 6 zijn.
Maar bij Barca wordt er altijd een mega vergrootglas op gelegd, want niemand heeft het erover dat Dortmund verdediger in het begin direct rood had moeten krijgen, Dembele met 2x geel eraf had moeten gaan en de 4-0 buitenspel was. Ook 3 momenten waar de scheids tekort schoot, en wellicht had Dortmund dan helemaal niet doorgegaan.

Maar goed, we kunnen ons allemaal er wel druk om maken, maar het helpt weinig ;)
Wat denken we van vanavond? Ik denk dat Ajax het zeer moeilijk gaat krijgen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Barcelona had nooit door gegaan zonder die waardeloze scheidsrechter die al die kansloze penalties kado gaf, daar baal ik echt als een stekker van.

Maar goed het was niet alleen de scheidsrechter, PSG deed er ook alles aan om deze wedstrijd te verliezen dus ja...eigen schuld.

Als ik die sjeik van PSG was dan heeft Emery heel wat uit te leggen, deze voorsprong op deze manier weggeven is eigenlijk niet acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:45:
Aan de andere kant... hulde voor de inzet en het geloof wat ze bleven houden. Menig team had na de tegentreffer de moed opgegeven, als het al niet voor aanvang van de return was geweest. Barcelona bleef echter gaan en trok alles uit de kast om toch de benodigde doelpunten te maken.
Da's niet zo moeilijk als je het draaiboek al kende toch? :+ ;+

Verder gewoon stom van PSG. Je weet dat Barca meestal toch wel scoort dus speel je eigen spel. Wellicht wat behoudender maar ga voor die fijne uit doelpunten. Barca had dit dan nooit goed kunnen maken, je biedt nu feitelijk de kans om het recht te breien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gelukkig vind de trainer van PSG zelf ook dat ze dit zelf niet uit handen moeten geven ondanks de dwalingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Maar bij Barca wordt er altijd een mega vergrootglas op gelegd, want niemand heeft het erover dat Dortmund verdediger in het begin direct rood had moeten krijgen, Dembele met 2x geel eraf had moeten gaan en de 4-0 buitenspel was. Ook 3 momenten waar de scheids tekort schoot, en wellicht had Dortmund dan helemaal niet doorgegaan.

Maar goed, we kunnen ons allemaal er wel druk om maken, maar het helpt weinig ;)
Wat denken we van vanavond? Ik denk dat Ajax het zeer moeilijk gaat krijgen daar.
Eens met je Barca en Dortmund analyse.

Ik vrees vanavond voor een ouderwetse jongens tegen de mannen wedstrijd, zoals in het verleden vaker gespeeld is door Ajax. En dan vrees ik dat je met types als Younes en die linksback (naam ff kwijt) het heel lastig gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gisteren maakte Bosz wel een goede vergelijking, het is als naar Groningen Uit gaan, alleen zijn ze nog wat beter dan Groningen. Ik verwacht een lastige pot, ik denk een verlies, hopelijk een klein verlies 1-0 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 18:46
Tweaking Art schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:24:

Als ik die sjeik van PSG was dan heeft Emery heel wat uit te leggen, deze voorsprong op deze manier weggeven is eigenlijk niet acceptabel.
martinusz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:29:
Gelukkig vind de trainer van PSG zelf ook dat ze dit zelf niet uit handen moeten geven ondanks de dwalingen :)
Voor mij is het alleen maar dit en daarmee wou ik ook afsluiten. Al het andere is randzaken. Nu op naar Ajax, kijken wat die ervan bakken vanavond. Van wat ik heb begrepen, schijnt Kopenhangen een goede ploeg te zijn met veel fysieke kracht dus ze kunnen hun borst nat maken. In ieder geval mooi dat de wedstrijd om 19:00 uur begint. Blijf ik hopelijk wakker! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb de wedstrijd niet gezien (en met mij velen niet) dus dan valt er weinig over te zeggen.
Als daar iets gelijkaardigs voorkomt is dat even schandalig. Hadden die momenten dezelfde impact? Is Dortmund daardoor doorgegaan? Dan dient ook daar de arbitrage flink aan de tand gevoeld te worden.

En niet dat het relevant is, maar dat mega vergrootglas kun je ook omdraaien. Ik heb hier welgeteld 1 reactie gezien van Ramzzz als Barca fan die aangaf dat het toch een overwinning met een enorme smet was.

De meeste fans hebben oogkleppen op en spreken enkel over een historisch moment, ongekend voetbal en kunnen geen commentaar verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:15
Het moment was ook best historisch. Meest historische gekochte arbiter.
Barca had niet verdiend door te gaan. Klaar. Ooit gaat dit potje onderzocht worden. Ben erg benieuwd. En ja natuurlijk ook een wanprestatie van PSG.

Hoop dat Ajax wint vanavond, maar verwacht een verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Heb de wedstrijd niet gezien (en met mij velen niet) dus dan valt er weinig over te zeggen.
Als daar iets gelijkaardigs voorkomt is dat even schandalig. Hadden die momenten dezelfde impact? Is Dortmund daardoor doorgegaan? Dan dient ook daar de arbitrage flink aan de tand gevoeld te worden.
Verdediger had in beginfase direct rood verdient (stand 1-0 en 1-1 over beide wedstrijden), in die fase was Benfica ook beter.
Weet niet meer exact wanneer Dembele die tweede gele kaart verdiende, maar volgens mij was dat ook nog steeds eerste helft, stand nog steeds 1-0, maar dan hadden ze verder gegaan met 9 man ;)
Het buitenspel doelpunt was de 4-0 in de 85ste minuut, toen deed het er niet echt meer om, maar toch :)
En niet dat het relevant is, maar dat mega vergrootglas kun je ook omdraaien. Ik heb hier welgeteld 1 reactie gezien van Ramzzz als Barca fan die aangaf dat het toch een overwinning met een enorme smet was.

De meeste fans hebben oogkleppen op en spreken enkel over een historisch moment, ongekend voetbal en kunnen geen commentaar verwerken.
Ik heb ook een voorkeur voor Barca, om het echt Fan te noemen denk ik niet, maar ik geniet er wel van. Heb het nergens historisch moment genoemd, al is dat het uiteindelijk natuurlijk toch wel, doorgaan na een 4-0 verlies met een 6-1 overwinning is nooit gebeurd, dat is historisch. Hoe die 6-1 tot stand komt is inderdaad niet fraai, maar dat maakt de statistiek van doorgaan niet anders ;)
Ik heb ook niemand gezien die zegt dat er ongekend voetbal is gespeeld door Barca, wel dat er ongekend veel inzet was 96 minuten lang.

En uiteraard iedereen mag zijn zegje doen :) maar diegene die Barca niet kunnen luchten zijn ineens te vinden in het topic, waarbij ik dan denk.....waarom kijk je uberhaupt als je er zo slecht tegen kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Vandaag om 19u bij onze vrienden van RTL7, FC Kopenhagen v Ajax.

2-1 gok ik op

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah als je blijkbaar enkel mensen ziet die Barca niet 'kunnen luchten' en dan dit mist:
Joostje123 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:28:
En zo zie jij niemand die beweert dat Barca ongekend voetbal speelde, maar die zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Benieuwd naar Ajax vanavond. Las dat Kopenhagen in de afgelopen 40 thuisduels (inclusief CL) alleen had verloren van Leicester, verder krijgen ze weinig tegengoals en staan ze dik bovenaan in Denemarken. Belangrijkste is denk ik dat Ajax de 0 houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JST94 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:20:
Benieuwd naar Ajax vanavond. Las dat Kopenhagen in de afgelopen 40 thuisduels (inclusief CL) alleen had verloren van Leicester, verder krijgen ze weinig tegengoals en staan ze dik bovenaan in Denemarken. Belangrijkste is denk ik dat Ajax de 0 houdt.
En maar 9 goals tegen in die 24 competitiewedstrijden... strakke verdediging zou ik zeggen. En Ajax zal moeten voorkomen dat het hoekschoppen gaat tegen krijgen. In die zelfde verdediging loopt ene Mathias Jørgensen rond, die 1.91m lang en scoort redelijk vaak met het hoofd. Ajax heeft al niet echt veel lange kopsterke spelers en zonder Veltman en Sanchez achterin wordt het er niet beter op. Ajax maakt alleen een kans wanneer het middenveld goed gaat lopen met snelle combinaties over de grond. Wanneer Kopenhagen vroeg druk gaat zetten op de verdediging van Ajax dan wordt Ajax weer gedwongen om de lange bal te spelen en zijn ze bij voorbaat al kansloos.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik kijk geen CL, maar dacht eens die 2 schandalige pingels te bekijken. Ga ik samenvatting kijken...

Ik zie gewoon 2 terechte pingels 8)7 Ik weet hoe men hier over Barca denk en wat ze oproepen. En ja, natuurlijk laten ze zich weer wonderschoon vallen. Maar volgens de regels waren dit beide gewoon penalty's.

Die verdedigers zijn gewoon afgrijselijk stom. Hoe kan je nou ook een arm op de schouder van Suarez leggen in de 89e minuut -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 23:24
PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:40:
Ik kijk geen CL, maar dacht eens die 2 schandalige pingels te bekijken. Ga ik samenvatting kijken...

Ik zie gewoon 2 terechte pingels 8)7 Ik weet hoe men hier over Barca denk en wat ze oproepen. En ja, natuurlijk laten ze zich weer wonderschoon vallen. Maar volgens de regels waren dit beide gewoon penalty's.

Die verdedigers zijn gewoon afgrijselijk stom. Hoe kan je nou ook een arm op de schouder van Suarez leggen in de 89e minuut -O-
Opzich geef ik je geen ongelijk, wel beetje makkelijk gegeven, maar als je voor deze incidentjes een penalty geeft, moet je dat ook aan de andere kant doen. Dan had PSG mínstens recht op 1 penal, wellicht 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Purehz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Opzich geef ik je geen ongelijk, wel beetje makkelijk gegeven, maar als je voor deze incidentjes een penalty geeft, moet je dat ook aan de andere kant doen. Dan had PSG mínstens recht op 1 penal, wellicht 2.
Zeker, maar die consensus was wel dat het een pingel was.

Ik geloof direct dat de scheids Barca makkelijker dingen meegaf. En ik HAAT Suarez tot op het diepste bot. Verschrikkelijk man, verschrikkelijke speler, misselijk. Hij grijpt bij die pingel ook naar zijn keel. Echt, bespottelijk.

Zoals je ziet, ik ben geen Suarez fan :p Maar het was wel een pingel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Han schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:38:
[...]
In die zelfde verdediging loopt ene Mathias Jørgensen rond, die 1.91m lang en scoort redelijk vaak met het hoofd. [...]
Kunnen ze alvast wennen dat een Jørgensen scoort tegen ze >:)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Zeker, maar die consensus was wel dat het een pingel was.

Ik geloof direct dat de scheids Barca makkelijker dingen meegaf. En ik HAAT Suarez tot op het diepste bot. Verschrikkelijk man, verschrikkelijke speler, misselijk. Hij grijpt bij die pingel ook naar zijn keel. Echt, bespottelijk.

Zoals je ziet, ik ben geen Suarez fan :p Maar het was wel een pingel
Qua suarez verschillen we van mening :+

Denk dat het ook meer gaat over dat Barca ze wel krijgt en PSG niet dan dat de situatie het niet toelaat om een penal te geven. Één penal van PSG en ze waren wel door geweest met 2 uit doelpunten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Psg heeft het aan zich zelf te wijten.
Als ze wilden, waren ze de betere van Barca.
Maar ze gingen terug, passief voetbal spelen. Fijn dat Barca het afstrafte met ook wat hulp van de scheidsrechter.

Ik vond zeker die van Suarez geen penalty. Officieel kan je hem wrs wel geven.
Maar geef er dan ook 30 per wedstrijd en wees consistent.
Kortom, dit is spelbederf, geef mij maar Bassie Nijhuis zoals laatst, gewoon fluiten als er echt een duidelijke overtreding wordt gemaakt.
Vallen doen ze maar thuis op hun vrouw of elders op hun minnares.
Ik wil voetbal zien

[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 09-03-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Han schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:38:
[...]

En maar 9 goals tegen in die 24 competitiewedstrijden... strakke verdediging zou ik zeggen. En Ajax zal moeten voorkomen dat het hoekschoppen gaat tegen krijgen. In die zelfde verdediging loopt ene Mathias Jørgensen rond, die 1.91m lang en scoort redelijk vaak met het hoofd. Ajax heeft al niet echt veel lange kopsterke spelers en zonder Veltman en Sanchez achterin wordt het er niet beter op. Ajax maakt alleen een kans wanneer het middenveld goed gaat lopen met snelle combinaties over de grond. Wanneer Kopenhagen vroeg druk gaat zetten op de verdediging van Ajax dan wordt Ajax weer gedwongen om de lange bal te spelen en zijn ze bij voorbaat al kansloos.
Zanka! Heeft een tijd geleden nog bij PSV gespeeld. Benieuwd hoe Ajax het gaat aanpakken, zonder Veltman en Sanchez is de verdediging flink verzwakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:30
Purehz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Ik reageer hier al een jaar niet meer in dit topic, omdat de algemene consensus tegen Barca is, maar hiervoor maak ik even een uitzondering.

De laatste pingel is makkelijk gegeven, maar zoals PWM aangaf, een penalty die gegeven kan worden.
Net zoals het moment in de 1e helft waar PSG een penalty had kunnen krijgen, kan de scheids beslissen hem niet te geven. Zo was er ook het moment tussen Meunier en Neymar, waarbij de laatste met 2 armen wordt vastgepakt in de 16, ook daarbij kan de scheids beslissen hem te geven of niet.

Ik heb de wedstrijd nu 2x in zijn volledigheid gezien, en als Barca fan (kijk iedere wedstrijd, en bezoek ze ook regelmatig) is het een historische wedstrijd. Niet een met een smet, maar wel een met beslissingen van de scheidsrechter die een discussie kunnen opleveren.
Er zijn meerdere momenten in de wedstrijd geweest waarop ik als scheidsrechter wel geel had gegeven (Verrati die Rakitic vastpakt op de middenlijn, zodat deze niet kan counteren), maar ook momenten dat ik waarschijnlijk had door laten spelen.

Simpele feit blijft, PSG mag nooit in de situatie komen dat een ploeg 3 keer kan scoren in de laatste 7 minuten. Laat staan 6 tegendoelpunten krijgen in een wedstrijd. Hoe kan je vanaf de aftrap in de 91e minuut de bal binnen 3 seconden kwijt zijn? Je kan toch wel met 11 man op het veld de rust nemen om de bal rond te spelen, al is het maar voor 40 seconden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:01:
Psg heeft het aan zich zelf te wijten.
Als ze wilden, waren ze de betere van Barca.
Maar ze gingen terug, passief voetbal spelen. Fijn dat Barca het afstrafte met ook wat hulp van de scheidsrechter.

Ik vond zeker die van Suarez geen penalty. Officieel kan je hem wrs wel geven.
Maar geef er dan ook 30 per wedstrijd en wees consistent.
Kortom, dit is spelbederf, geef mij maar Bassie Nijhuis zoals laatst, gewoon fluiten als er echt een duidelijke overtreding wordt gemaakt.
Vallen doen ze maar thuis op hun vrouw of elders op hun minnares.
Ik wil voetbal zien
Dit is natuurlijk niet meer geloofwaardig door een Groninger supporter ;) Zelfs Bassie moest toegeven dat hij minimaal 2 pingels had moeten geven. Voor Groningen was het zeker prettig, dat snap ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 19:43
Vanavond FC Kopenhagen - AFC Ajax, slechte ervaringen met wedstrijden tegen Kopenhagen, nog nooit doorgegaan na een knock-out fase tegen Kopenhagen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als er iemand in de 16 valt, dan MOET de scheidsrechter iets doen. Of een pingel of een kaart. Door dat slappe niets doen blijven die ratten het proberen met fopduiken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
Gynnad schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:01:
Vanavond FC Kopenhagen - AFC Ajax, slechte ervaringen met wedstrijden tegen Kopenhagen, nog nooit doorgegaan na een knock-out fase tegen Kopenhagen..
Stugge "rot" ploeg die niet gaan voetballen en extreem sterk zijn met dode spelmomenten. Dat tegenover een vleugellamme aanval, een spits uit vorm en twee wijzigingen in de defensie. Persoonlijk ben ik niet gerust op een goed resultaat.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 19:57
Tweaking Art schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:24:
Barcelona had nooit door gegaan zonder die waardeloze scheidsrechter die al die kansloze penalties kado gaf, daar baal ik echt als een stekker van.

Maar goed het was niet alleen de scheidsrechter, PSG deed er ook alles aan om deze wedstrijd te verliezen dus ja...eigen schuld.

Check die keeper maar eens, die heeft het meeste uit te leggen. Als ze eentje hebben omgekocht is het die gozert wel. Snap wel dat hij nooit voor het Duitse elftal geselecteerd wordt. Dan ga je nog eerder voor Rene Adler :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 19:43
ephymerous schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Stugge "rot" ploeg die niet gaan voetballen en extreem sterk zijn met dode spelmomenten. Dat tegenover een vleugellamme aanval, een spits uit vorm en twee wijzigingen in de defensie. Persoonlijk ben ik niet gerust op een goed resultaat.
Ik hoop zelf vanavond dan ook op een 0-0, jammer dat Kluivert niet bij de selectie zit (gisteren al gespeeld tegen Real Madrid)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Daar twijfel ik nog wel eens over. Hoe moet je als spits presteren als beide vleugels voornamelijk oog hebben voor het doel en daarmee alle ballen wegschieten?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik wou net zeggen. Dat Dolberg amper scoort is vooral aan de vleugels te danken.
Traore is gewoon te licht. Die heeft amper oog voor medespelers en is vooral gevaarlijk voor de eigen ploeg.

Younes begint iets beter te ballen, maar is nog steeds zeer matig. Tel daarbij het matig in vorm stekende middenveld op ( Op Klaassen na, die redt ze geregeld ) en het is niet zo gek dat Dolberg amper goals maakt.

Maar goed,m een grotere schande dan FC Schwalbelona zal t niet gaan worden. Die scheids van gisteren fluit voorlopig geen europees meer denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ephymerous schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Kan ook goed uitpakken. Vorige week hadden we 11 man (de helft was een weekendje weg) waarvan veel slechte en een paar geleende A-junioren en we moesten tegen een goeie ploeg, dus met onze zwakste opstelling. We hebben die gasten aardig ingemaakt (zij waren wel minder dan normaal maar goed). Uiteindelijk 3 - 2 gewonnen maar had eigenlijk 10 - 2 moeten als we de kansen hadden afgemaakt. Dus ja, kan ook goed uitpakken zoiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gonadan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:35:
[...]

Daar twijfel ik nog wel eens over. Hoe moet je als spits presteren als beide vleugels voornamelijk oog hebben voor het doel en daarmee alle ballen wegschieten?
Waarom zou Bosz hier niet iets aan doen trouwens? Voor je eigen kans gaan is prima, maar om je spits zo nu en dan in stelling te brengen is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
JST94 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Waarom zou Bosz hier niet iets aan doen trouwens? Voor je eigen kans gaan is prima, maar om je spits zo nu en dan in stelling te brengen is ook niet verkeerd.
Ligt denk ik ook voor een deel aan welk type speler je aantrekt. Bij Traore wist je dit al van tevoren.
Wat dat betreft mis je een speler als Pantelic, geen type Ajax speler maar was wel heel nuttig en goed voor doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ach, volgens veel Ajacieden is Klaassen ook geen Ajax speler....
Des te mooier dat ze zonder hem gewoon al achter PSV hadden gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
JST94 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Niet alleen de trainer maar ook de spelers. Maar ook dat heb ik zo vaak gezegd. Als iemand zo'n actie een paar keer maakt oké, maar honderd keer achter elkaar en dat week in week uit, en het lukt 1 van de 100 keer terwijl er een ander beter voor staat, zou ik helemaal gek worden. Maar blijkbaar is het allemaal prima dus gaat het maar door. Ajax mist ook gewoon een echte leider. Klaassen, Ziyech en Schone lijken potentieel geschikt maar zijn het niet. Maar hoe vaak Klaassen voor de goal komt met z'n armen naar voren zo van "hier moet die bal". Dat dat niet gezien wordt of wat van gezegd wordt bij een topclub als Ajax, is voor mij onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb ff naar de stats gekeken van Younes en Traore, wat opvallend is is dat ze precies het tegenovergestelde zijn:
Younes maakt haast geen goals, maar heeft wel assists
Traore heeft haast geen assists, maar maakt wel goals

Voordeel van Younes is dat er altijd dreiging vanuit gaat, vaak 2 spelers die zich ermee bezig houden, alleen zou dat veel vaker uitgebuit moeten worden.
Traore is enorm balvast, die kun je overal aanspelen zonder dat hij de bal (meteen) verliest. Het jammere is dat er daarna vaak zo weinig gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wanneer Younes meer oog had voor zijn medespeler(s) (lees: spits) en deze zou bedienen na zijn actie in plaats voor eigen succes te gaan, zou het een bovengemiddelde vleugelspeler zijn. Naast het constant op zoek zijn naar eigen succes kleeft er nog één groot nadeel aan Younes; hij stijf rechts, waardoor hij makkelijk te verdedigen is. Dat laatste heeft uiteraard ook te maken met altijd gaan voor eigen succes, daardoor is hij mede erg voorspelbaar. Wanneer hij meer zou combineren tussen zelf schieten en afleggen zou hij al moeilijker te verdedigen zijn.

Voor wat betreft Traore; zijn lichaamshouding zit hem tegen. Zoals martinusz al aangaf, hij is balvast en kan er een actie uitgooien die verrassend is en wat hem vaker in scoringskans brengt. Het irritante aan hem is dat hij vrij laks oogt door zijn slungelige lichaam en hij ook te vaak en te lang bij het minste en geringste contact gaat liggen.

Verder hoop ik dat Neres vanavond een fatsoenlijke kans krijgt (>30 min.). Juist tegen een ploeg als Kopenhagen kan hij zeer bruikbaar zijn; snel en behendig. Iets wat de spelers van Kopenhagen, met name achterin, niet zijn. Ajax zal het moeten hebben van individuele acties aan de zijkanten, de verdediging open spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:23:
Wanneer Younes meer oog had voor zijn medespeler(s) (lees: spits) en deze zou bedienen na zijn actie in plaats voor eigen succes te gaan, zou het een bovengemiddelde vleugelspeler zijn. Naast het constant op zoek zijn naar eigen succes kleeft er nog één groot nadeel aan Younes; hij stijf links, waardoor hij makkelijk te verdedigen is. Dat laatste heeft uiteraard ook te maken met altijd gaan voor eigen succes, daardoor is hij mede erg voorspelbaar. Wanneer hij meer zou combineren tussen zelf schieten en afleggen zou hij al moeilijker te verdedigen zijn.
Ik heb Younes anders met rechts een paar aardige ballen in de kruising zien schieten ;) tegen PSV nog onderkant lat....stijf links is hij zeker niet! :)
Tot nu toe heeft hij 1 goals en meerdere assists, wellicht had hij nog wat meer assists kunnen genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Stijf rechts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gefixed.. dat bedoelde ik inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:11:
[...]

Dat Barca fans blij zijn is logisch, maar je kunt toch niet ontkennen dat het niets met Barca te maken heeft en alles met de scheidsrechter?

Maar juist als je waardeloos speelt en de tegenstander krijgt ondanks dat spel het nog niet geregeld kun je dus alsnog (al dan niet verdiend) doorgaan.

Behalve als je 2 onterechte penalty's (vooruit 1 kun je over praten) tegen krijgt en de meneer die 2 doelpunten en de beslissende assist maakt geen rood krijgt voor van achter natrappen. En zelf die pingel niet krijgt.

Dat heeft niks te maken met de klasse van Barca of het waardeloze spel van PSG, maar alles met de bepalende besluiten van de scheids.
Of je het daar vanaf moet laten hangen is niet relevant, want dit zou niet voor mogen komen. 1 foutje misschien, 2 is al vervelend, maar op dit niveau zoveel bepalende fouten is gewoon krom voor het voetbal.

[...]

Dit soort reacties slaan gewoon nergens op. Als fan ben je dolgelukkig hiermee, maar je ziet toch ook wel dat het niets met verdiend of aftroeven te maken heeft? Barca speelde echt matig en Neymar en Suarez lieten weer eens zien hoe vervelend ze zijn naast hun voetbaltalent. Dat is geen haat op Barca, als ze PSG volledig weggetikt hadden en 6 doelpunten op eigen kracht hadden gemaakt denk ik dat de meeste mensen daar gewoon respect voor opbrengen. Of je nu fan bent of niet.
Amen. Er hangt voor mij een zeer nare nasmaak aan deze wedstrijd. Verre van fantastisch, verre van legendarisch. Ik twijfel aan de integriteit van de sport.

En dat er allerlei journalisten over staan te juichen en superlatieven tekort komen vind ik om te kotsen. Ze zouden hun tijd beter eens steken in een serieuze onderzoeksjournalistiek naar zaken als de knipoog Kroaat en deze wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
Leon Zwiers schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:21:
Des te mooier dat ze zonder hem gewoon al achter PSV hadden gestaan
Haha, wat een onzin, ik ken geen enkele Ajacied die dat zegt. Exponent van de jeugd, juicht als een supporter, altijd als eerste bij het uitvak om de supporters te bedanken en een voorbeeldige captain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:21:
Enige onderbouwing zou wel fijn zijn bij zo'n stellige post. Ben zeer benieuwd naar de bron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lees de gemiddelde comment op Ajax showtime maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:15:
de Breitbart van Ajax-fans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

8)7 _/-\o_ :D

En de Telegraaf is jouw bijbel en de Privé jouw heilige graal? :z Nu weet ik in ieder geval op welk niveau ik jou moet inschalen.

Mijn god zeg, Ajax Showtime, een verzameling van 12-jarigen die stoer doen vanuit hun internet-anonimiteit. Inderdaad een juiste afspiegeling van echte Ajacieden :F

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 09-03-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Joh, niet zo happen :+

Op t werk zijn alleen maar Ajacieden. Werk helaas in A'dam. Ik hoor hen zeer vaak Klaassen afkraken, lees dat op verschillende sites ook weer terug ( VI etc ). Ze vinden m een soort Feyenoord speler omdat t een harde werker is die het niet van zijn voetballend vermogen moet hebben.

Neemt niet weg dat Klaassen de meest waardevolle speler voor Ajax is dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:47:
Joh, niet zo happen :+

Op t werk zijn alleen maar Ajacieden. Werk helaas in A'dam. Ik hoor hen zeer vaak Klaassen afkraken, lees dat op verschillende sites ook weer terug ( VI etc ). Ze vinden m een soort Feyenoord speler omdat t een harde werker is die het niet van zijn voetballend vermogen moet hebben.

Neemt niet weg dat Klaassen de meest waardevolle speler voor Ajax is dit seizoen.
Wat? Vinden Ajacieden dat Feyenoord dit jaar kampioen moet worden? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Ik wilde hetzelfde zeggen, maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan :+ Maar veel reacties daar zijn inderdaad om te janken en niet echt representatief, maar dat was al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:43
Ankona schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:13:
Als er iemand in de 16 valt, dan MOET de scheidsrechter iets doen. Of een pingel of een kaart. Door dat slappe niets doen blijven die ratten het proberen met fopduiken.
bij een correcte verdedigende ingreep kan je toch ook vallen? Maar ik ben 't wel met je eens, de 2e pingel had de scheids eigenlijk maar 2 opties: suarez z'n 2e geel geven of de bal op de stip leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:00:
[...]

Heb je de Catalaanse vlag al buiten hangen? :')

Serieus, hetzelfde kan je zeggen van de heenwedstrijd maar dan andersom. En volgens mij heeft niemand hier haat jegens Barca, maar ik vind het gewoon sneu voor PSG dat je zoiets weggeeft. En als Madrid fan ben ik automatisch voor de tegenpartij, maar haat? Nee. Ben een liefhebber dus geniet net zo goed van spelers van Barca. Die goal van Neymar was geweldig, dat wippertje.
Bossie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:04:
[...]
Haat is een groot woord, maar barca is een bijzonder goede ploeg maar helaas hebben ze een paar spelers met ontzettend vervelende en irritante maniertjes die denken dat de zaalvoetbalregels ipv de veldvoetbalregels van toepassing zijn.

Als je dan bijvoorbeeld tottenham hotspurs dit weekend 90 minuten ziet gas geven, dan vraag je je wel eens af hoe Barca voor de dag zou komen met dezelfde vechtlust/mentaliteit en zonder de gebruikelijke kleinzerigheid.
:D Het leek anders net de 'roast van FCB' gisteravond ...

Op het veld is vasthouden anders ook nog steeds een overtreding ;) . Als je ziet hoe vaak die 'MSN' worden tegengehouden met shirtje vasthouden is ook niet normaal (in het algemeen, niet dat ik gister heb lopen bijhouden hoe vaak het deze keer wel niet was).

Blijkbaar kan Tottenham het ook niet elke week anders waren ze wel door in de CL en niet uitgeschakeld door AA Gent in de Europa League ...

Maar om goed voetbal te zien moet je tegenwoordig bij Dortmund zijn dus ik heb beide wedstrijden zo'n beetje half gezien O-) (nou is Dortmund over de twee wedstrijden duidelijk de betere ploeg geweest maar het had idd anders kunnen verlopen gister als bijv. Castro al na een half uur rood had gekregen. En Dembele liep ook lang te vissen naar een tweede geel. Was een beetje opgefokt gister en had wel eerder gewisseld mogen/moeten worden ...)
Kwam toevallig nog voorbij in het commentaar op de ZDF dat het spel van Dortmund nu anders is dan onder Klopp met meer combinatievoetbal op het middenveld en (iirc) meer op balbezit.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 09-03-2017 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 16:26

Baseman77

We move

De foute beslissingen op een rijtje:

- Penalty nr. 1 voor Barcelona was op zijn minst heel dubieus.
- Schwalbe Neymar niet bestraft met geel.
- Natrappen Neymar niet bestraft met rood.
- Doorgebroken Di Maria neergetrapt. Geen rood, geen penalty.
- Penalty nr. 2 Barcelona was overduidelijk geen penalty én had de 2e gele kaart voor Suarez moeten zijn.

Triest...
Ik snap overigens ook niet waarom de media zo enorm positief zijn, beide teams speelden namelijk helemaal niet goed. Wat dat betreft was ManCity-Monaco echt vele malen beter.

PS: Hoe kan iemand dit in hemelsnaam een terechte penalty vinden, alleen al de reactie van Suarez is te triest voor woorden: http://gfycat.com/KindlyAggressiveEyra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Duidelijk toch: slag op de adamsappel :P :D

Zo goed was Man City - Monaco nou ook weer niet, hooguit spectaculair en een paar briljante momentjes ... controle over de wedstrijd hadden ze geen van beiden.

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 09-03-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
rik86 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:05:
[...]

bij een correcte verdedigende ingreep kan je toch ook vallen? Maar ik ben 't wel met je eens, de 2e pingel had de scheids eigenlijk maar 2 opties: suarez z'n 2e geel geven of de bal op de stip leggen
Klopt er zijn ook wel andere scenario's waarbij iemand oprecht struikelt zonder dat dat hem of de tegenstander te verwijten is. Ik stelde het wat bout omdat ik me eraan erger dat veel scheidsrechters situaties vaak wel als schwalbe beoordelen maar er niet tegen optreden. Dan vraag je erom om er ook regelmatig wel in te trappen.
Het maken van een schwalbe is een risico afweging. Nu is de kans op een kaart veel kleiner dan de kans op een pingel. Dus loont het teveel de moeite om het te blijven proberen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Irrelevant en op de man. Niet nodig.

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 09-03-2017 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 16:26

Baseman77

We move

apis29 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:43:
Zo goed was Man City - Monaco nou ook weer niet, hooguit spectaculair en een paar briljante momentjes ... controle over de wedstrijd hadden ze geen van beiden.
Ik wilde ook niet aangeven dat een van beide teams controle over de wedstrijd had, maar het was een veel betere wedstrijd dan die van gisteren. Beide teams speelden vol op de aanval en lieten regelmatig geweldig spel zien.
Gisteren was de ontknoping weergaloos en nog nooit vertoond, maar de superlatieven over het spel vind ik onterecht. Beide teams waren eigenlijk heel matig, al zou je dat niet zeggen na een 6-1 :o
Zo, indrukwekkend argument hoor d:)b
Kun je ook aangeven wat er niet van klopt?

Maar nee, ik ben geen supporter van zowel Real als Barca. Ik kan genieten van mooi voetbal, zoals bijv. Barca dat zo vaak heeft laten zien. Maar daardoor heb ik geen oogkleppen op.
Zo irriteer ik me al jaren aan de zeer overdreven maniertjes van enkele Barca spelers en ben daarom ook extra fan van Messi, die zeurt zelden en speelt bijna altijd gewoon door. In tegenstelling tot spelers als Suarez, Neymar en Busquets, die overdrijving bijna tot een kunst hebben verheven en soms meer over het veld rollen dan voetballen. Zoals ze gisteren na de 3-1 ook overduidelijk lieten zien...met name Neymar blonk uit. Doodzonde, aangezien hij de laatste 10 minuten ook liet zien hoe geweldig goed hij kan voetballen.
want niemand heeft het erover dat Dortmund verdediger in het begin direct rood had moeten krijgen, Dembele met 2x geel eraf had moeten gaan en de 4-0 buitenspel was.
Welke verdediger bedoel je eigenlijk? Dat moment staat me namelijk totaal niet bij.
Dembele had wel een 2e gele kaart kunnen krijgen, maar ik vond het juist een prima beslissing van de scheids om die niet te geven. Er was namelijk weinig aan de hand, die speler van Benfica deed vooral zijn uiterste best om een stervende zwaan na te doen.
De 4-0 was inderdaad buitenspel, lastig te zien voor de grens maar duidelijk te zien in de herhaling.

[ Voor 18% gewijzigd door Baseman77 op 09-03-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Suarez doet me altijd hieraan denken.
YouTube: Homer Simpson - No Penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Van De Beek in de basis, geen Ziyech(!).

Verder de verwachte 11 met Tete en De Ligt achterin, naast Viergever die weer terug is.

[ Voor 53% gewijzigd door dutchgio op 09-03-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mocht tijd worden. Ziyech is al een tijd ondermaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Traore/Younes mogen ook maar aankloten, vorm is geen reden om hem uit de basis te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Ik wilde ook niet aangeven dat een van beide teams controle over de wedstrijd had, maar het was een veel betere wedstrijd dan die van gisteren. Beide teams speelden vol op de aanval en lieten regelmatig geweldig spel zien.
Gisteren was de ontknoping weergaloos en nog nooit vertoond, maar de superlatieven over het spel vind ik onterecht. Beide teams waren eigenlijk heel matig, al zou je dat niet zeggen na een 6-1 :o

[...]

Zo, indrukwekkend argument hoor d:)b
Kun je ook aangeven wat er niet van klopt?

Maar nee, ik ben geen supporter van zowel Real als Barca. Ik kan genieten van mooi voetbal, zoals bijv. Barca dat zo vaak heeft laten zien. Maar daardoor heb ik geen oogkleppen op.
Zo irriteer ik me al jaren aan de zeer overdreven maniertjes van enkele Barca spelers en ben daarom ook extra fan van Messi, die zeurt zelden en speelt bijna altijd gewoon door. In tegenstelling tot spelers als Suarez, Neymar en Busquets, die overdrijving bijna tot een kunst hebben verheven en soms meer over het veld rollen dan voetballen. Zoals ze gisteren na de 3-1 ook overduidelijk lieten zien...met name Neymar blonk uit. Doodzonde, aangezien hij de laatste 10 minuten ook liet zien hoe geweldig goed hij kan voetballen.

[...]

Welke verdediger bedoel je eigenlijk? Dat moment staat me namelijk totaal niet bij.
Dembele had wel een 2e gele kaart kunnen krijgen, maar ik vond het juist een prima beslissing van de scheids om die niet te geven. Er was namelijk weinig aan de hand, die speler van Benfica deed vooral zijn uiterste best om een stervende zwaan na te doen.
De 4-0 was inderdaad buitenspel, lastig te zien voor de grens maar duidelijk te zien in de herhaling.
Even uit mijn hoofd die heette castro? Kreeg geel waar rood op zijn plaats was, voeten vooruit op de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:03

Quad

Doof

Ik dacht dat wedstrijd om 19:05 begon, dus schakel net in. Staat het al 1-0, wtf?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En dat was dan de 'basis' kant van de verdediging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lekker Ajax.....
Sukkels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:03:
Ik dacht dat wedstrijd om 19:05 begon, dus schakel net in. Staat het al 1-0, wtf?
Dat dacht Ajax ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

De koeien zijn ook net van het veld gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Kopenhagen doet het goed, Ajax dacht wel lekker rustig te beginnen en ze zetten meteen de toon dat zij hier de baas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Zij hebben er tenminste drie. ;)

Het is echt een gatenkaas achterin. Toch niet helemaal tactisch ingesteld op het 4-4-2 van Kopenhagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat een gatenkaas bij Ajax achterin :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
ho ho, ff wachten. de koffie is er nog niet door en ze staan al achter..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:27
Toch weer dat typische verschil wat alle Nederlandse clubs in Europa hebben: als de tegenstander, in dit geval Kopenhagen, aanvalt dan zijn ze veel gevaarlijker dan de Nederlandse ploeg (Ajax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Komt ook wel door traore en de Ajax verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Traore weer slecht... Gauw neres erin, dit kan niet slechter
Vind Kopenhagen ook wat angstig ogen zo nu en dan. Moet toch wat te halen zijn zou je denken
Verdedigend is Ajax weer om te lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kopenhagen speelt gelukkig niet zo fel als Redbull Salzburg destijds..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
De tactiek alle ballen over de grond bij spelopvattingen omdat die van Kopenhagen zijn is ook makelijk te doorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Positief is wel dat Younes nu ook een paar keer linksom gaat. Wordt hij een stuk gevaarlijker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wachten op de 2-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Wachten op de 1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wachten tot de wedstrijd voorbij is zodat we naar het darten kunnen overschakelen..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:34

Fiber

Beaches are for storming.

Dolberg!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nette goal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21

Hupske

AFCA

Goooaalll!!!!!!! Dolberg :D:D

Assist Klaassen, had niet anders verwacht. Wat is die gast belangrijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Hupske op 09-03-2017 19:32 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Goed gedaan Dolberg, goede actie, mooi gedaan

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaking Art op 09-03-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:27
Mooi gedaan. Die verdediger achter hem doet gewoon helemaal niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10 21:58

Qu3st

Goed gecombineerd! Niet verdiend maar mooi afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
whoppa strakke goal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gelukkig, eerste uitgoal is binnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ik wilde een hele moie dubbele eigen quote maken maar mijn eerste reactie van het snelle doelpunt is blijkbaar verdwenen (?).

Nu weer een goede uitgangspositie. ;)
Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.