[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:12:
Pff nou niks kunnen zien vandaag, zelfs de samenvatting niet. Als ik het hier ook lees fysieke wedstrijd met een ietwat beter Ajax qua voetbal?

Jammer om niet de 3 punten te pakken, maar ook geen drama, laatste jaren gingen ze mee naar Eindhoven...

Wel grappig dat Feyenoorders blij zijn met 5 punten voorsprong...alsof ze er al zijn...verliezen ze van Ajax en PSV dan zijn ze het alweer kwijt ;)

Ik zie PSV nog steeds wel terugkomen, februari wordt interesssant!!
Wel grappig dat die PSV'ers nog ff denken weer terug te komen en ff de titel te pakken maar echt niets en dan ook niks hebben laten zien de afgelopen maanden. Nee PSV doet zeker niet meer mee..
Ajax heeft de betere spelers dan Feyenoord maar een druk programma dus het gaat nog leuk spannend worden tussen die twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:18:
[...]

Nee PSV doet zeker niet meer mee..
:D :D
Volgens mij ben jij twee eerdere seizoenen vergeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
PSV geef ik ook geen kans, of ze moeten zich wel heel erg gaan versterken in de winterstop. Feyenoord zonder El Ahmadi kan ze nog wel eens op gaan breken.
Die 5 punten zegt in ieder geval nog niks, het blijft spannend. Leuk, alleen jammer dat het nu even stil ligt.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ajax - PSV, mooie uitslag maar een wedstrijd van niets.
Wat betreft van Boekel, niet super sterk maar ook niet zo slecht als sommigen hier denken.

Wat betreft Guardado. Die actie op Dolberg was echt niets. Dat Dolberg eraf moest komt denk ik eerder door een slechte warming-up dan door dat tikje. Later op El Ghazi was wel lomp, dat had geel kunnen (moeten) zijn. Verder zag je dat hoe beroerd hij ook stond te spelen, het hele spel van PSV inzakte nadat hij gewisseld was. Pas in het laatste kwartier kwam er weer een beetje pit in.

Psv valt mij dit seizoen zwaar tegen. Ajax kan leuk ballen maar ze hebben wel hun zwakke plekken. Misschien als het lukt deze jonge selectie nog een paar jaar bij elkaar te houden er voor de komende jaren een niet te kloppen kampioensteam opstaat. Dus als Feyenoord kampioen wil worden, dan moet dat dit jaar. En die kansen zijn er zeker.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
[...]

Wel grappig dat die PSV'ers nog ff denken weer terug te komen en ff de titel te pakken maar echt niets en dan ook niks hebben laten zien de afgelopen maanden. Nee PSV doet zeker niet meer mee..
Ajax heeft de betere spelers dan Feyenoord maar een druk programma dus het gaat nog leuk spannend worden tussen die twee!
Ik ben voor Ajax hoor :+

Maar PSV nu al afschrijven is erg dom, op papier hebben ze nog altijd de beste selectie, als dat ineens weer wel gaat draaien en die gelijkspelen overwinningen worden, dan wil ik het nog weleens zien!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Siem de Jong weer op schot .?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Nee, had voor zijn goal een nog zo grotere kans waar een Siem in vorm wel een goal van had gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo, net terug uit de Arena, mooie pot gezien. Alleen die scheidsrechter, wat een drama vandaag. PSV had wel een paar gele kaarten mogen hebben de eerste helft. Zeer veel zeggend was het tijdrekken van PSV, wat al vroeg in de eerste helft begon, tot aan de 1-0. Je overduidelijk zien dat PSV voor een punt kwam en die ook uiteindelijk heeft gekregen. Dat laatste is overigens echt de schuld van Ajax zelf, zo veel kansen, zo veel beter. Dan komt de oude voetbalwet weer om de hoek kijken, scoor je zelf niet ondanks de vele kansen dan krijg je er een tegen.

Wel zuur dat de 1-1 uit een totaal onterechte vrije trap kwam. Scheidsrechter liet overduidelijk doorspelen ivm voordeel PSV, alleen toen er balverlies werd geleden, lang na het doorspelen, floot hij als nog. Totaal onbegrijpelijk, wanprestatie.

In het stadion niet kunnen zien of de afgekeurde 2-0 terecht werd afgefloten, straks maar even rustig een samenvatting kijken... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mag ik wel zeggen dat zowel El Ghazi als Klaasen allebei een afgrijselijke schwalbe plaatsten? Dan moet je ook niet gek kijken als een scheidsrechter dingen laat lopen daarna.

Dat laat onverlet die kaart die Guardardo had moeten krijgen (als rugpatient krijg ik rillingen van zo'n beuk). Maar als je je eerst als een klein meisje laat vallen, snap ik dat een scheids daarna twijfels heeft.
Han schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:08:
In het stadion niet kunnen zien of de afgekeurde 2-0 terecht werd afgefloten, straks maar even rustig een samenvatting kijken... :)
Zeker een meter :)

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 18-12-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
[...]

Druk programma? Europese wedstrijden, maar geen beker zoals Feyenoord. Tenzij Ajax echt gaat stunten in Europa scheelt dat nou ook weer niet zoveel wedstrijden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:35:
[...]

Ik ben voor Ajax hoor :+

Maar PSV nu al afschrijven is erg dom, op papier hebben ze nog altijd de beste selectie, als dat ineens weer wel gaat draaien en die gelijkspelen overwinningen worden, dan wil ik het nog weleens zien!
Ik ben voor Feyenoord (maar het beste voetbal moet winnen). Ik vind de selectie van Ajax beter dan die van PSV, maar dat is een mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
ph4ge schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:01:
[...]

Druk programma? Europese wedstrijden, maar geen beker zoals Feyenoord. Tenzij Ajax echt gaat stunten in Europa scheelt dat nou ook weer niet zoveel wedstrijden.
Een vliegreis naar Polen is natuurlijk wel wat anders dan in de bus naar Arnhem. ;)
Europees zijn dan natuurlijk ook andere (zwaardere) wedstrijden dan in de beker.
Echt een drukker programma is het niet direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
dutchgio schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:51:
[...]

Een vliegreis naar Polen is natuurlijk wel wat anders dan in de bus naar Arnhem. ;)
Europees zijn dan natuurlijk ook andere (zwaardere) wedstrijden dan in de beker.
Echt een drukker programma is het niet direct.
Ik weet niet hoor, ben je wel eens in Arnhem geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Een extra wedstrijdje doordeweeks moet nooit een excuus zijn vind ik, met beetje presteren spelen ze nog wedstrijd of 4 Europees, dat overleven ze wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Leon Zwiers schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:52:
[...]

Ik weet niet hoor, ben je wel eens in Arnhem geweest?
Regelmatig. >:) Maar niet met de bus vanaf Rotterdam. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Als Vitesse de goals net zo makkelijk weggeeft als afgelopen zaterdag dan kan Feyenoord de A-selectie net zo goed thuislaten en een compleet b-elftal sturen. In dit geval merken ze helemaal niets van die doordeweekse wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Dat was alleen de 1-0 toch? Ik vond de andere twee goals eerder de verdienste van Feyenoord dan het slecht verdedigen van Vitesse. Anders kan je ieder tegendoelpunt wel aanrekenen aan het matige verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:36

Superkiwi

Hoi doei

Frustrerend potje gisteren. 1-1 is niet een uitslag om blij mee te zijn, dan hadden het toch echt 3 punten moeten zijn.
PSV had grote kansen (Siem, Luuk), Ajax had iets meer grote kansen. Goaltje van Klaassen mocht er zijn hoor :D

Guardado mag van mij snel weer langdurig van de Nederlandse velden af. Als je zo bewust op iemand zijn onderrug ingaat en in de 10 minuten die El Ghazi daarna ligt te creperen niet eens even de moeite neemt om te kijken hoe het met 'm is dan ben je een klootzak.
Of de actie op Dolberg per ongeluk was laat ik in het midden.

De wissel Dolberg-Cassiera was erg jammer, Cassiera had 3 grote kansen die Dolberg toch met veel meer overtuiging zou hebben geraakt. Cassiera was erg slap met zijn schoten, ik denk hij een erg groot aandeel had in de 2 verloren punten.

Verder moet El Ghazi niet zo zoeken naar de pingel, was helemaal niet nodig. Maar de scheids moet niet hem wel geel geven terwijl Narsingh, die ook een Schwalbe maakt (ver van de goal maar toch), een vrije trap mee krijgt.
Qua kaarten en overtredingen was de scheids niet erg consequent. Hoe lang mag je doorspelen bij voordeel voor je alsnog de vrije trap krijgt?

Eens zien wat de tweede seizoenshelft brengt d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 19-12-2016 08:46 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Heerlijk, bedankt psv.
Mooie wedstrijd van Feyenoord weer gezien zaterdag.

Toppers:)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:39:
Guardado mag van mij snel weer langdurig van de Nederlandse velden af. Als je zo bewust op iemand zijn onderrug ingaat en in de 10 minuten die El Ghazi daarna ligt te creperen niet eens even de moeite neemt om te kijken hoe het met 'm is dan ben je een klootzak.
Ja hij komt hard in en gaat niet direct voor de bal maar er is een wedstrijd gaande, als er geen tijd is om even langs te lopen (en dat is er vaak niet in een wedstrijd zonder dat je iemand vrij laat staan) dan is die tijd er niet. Een gele kaart was derhalve ook meer op zijn plaats voor de actie van Guardado, meer dan dat ook weer niet. Kan niets anders dan bevestigen dat het doel het veroveren van de bal is en wellicht was er de verwachting dat El Ghazi zich meer zou zetten. Voetbal is nog steeds niet een contactloze sport.
dvdkiwi schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:39:
Of de actie op Dolberg per ongeluk was laat ik in het midden.
Als hier al twijfels over zijn...
Weinig overtreding aan en ook hier is het gevolg van licht contact geen graadmeter voor het wel of niet geven van een kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

snmght

imho dan he

Die actie van Guardado was echt dwaas gewoon, onnodig fel en hard. Ik ben benieuwd of dit nog onderzocht wordt gezien het in de wedstrijd volgens mij niet beoordeeld is.

Ik vind het jammer dat we niet met Dolberg en El Ghazi hebben kunnen spelen, ik denk eerlijk gezegd dat we PSV dan wel opgerold hadden. We misten duidelijk kwaliteit voorin, we mogen van geluk spreken dat Klaassen hem er zo lekker in poeiert. Hij speelde sowieso een erg goede wedstrijd, jammer van het tegendoelpunt. Ik vond Ziyech verder ook aardig spelen en genoot van zijn werklust. Verspeelde op sommige momenten dan weer redelijk gemakkelijk de bal.

Pijnlijk dat Siem het moet zijn. Toch geen echte ajacied als je het mij vraagt. PSV was vast niet de enige club waar hij kon tekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door snmght op 19-12-2016 10:57 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Siem de Jong heeft (net als zijn broer) vrij kansloos gefaald in het buitenland en was vaker/langer geblesseerd dan Robben. Ik zou niet weten wie Siem nog zou willen muv zijn broer die ongetwijfeld een flink aandeel heeft gehad betreft de aankoop.
Ik heb Siem ook nooit echt een goede speler gevonden, hij was vaak wedstrijden achter elkaar onzichtbaar om vervolgens net te scoren voordat hij een plaats op de bank zou krijgen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 17:05

Niku

Alagaesii

Ik snap de commotie rondom Guardado niet zo. Met Dolberg was pure pech. Met El Ghazi was lomp en onbehouwen, gewoon geel waard. Dan ook eerder de onkunde van de scheidsrechter om dat niet juist te beoordelen. Maar hij raakt El Ghazi ongelukkig, veel meer is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Zullen we het dan ook nog even over de wraakactie van Ziyech hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Guardado vind ik een type Van Bommel maar dan veel minder sneaky qua overtredingen. Helaas is hij in mijn ogen wel de beste speler op de Nederlandse velden op dit moment.
Met hem is PSV nog steeds titelkandidaat, zonder hem zullen ze dat niet redden.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

snamgaah schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:56:

Pijnlijk dat Siem het moet zijn. Toch geen echte ajacied als je het mij vraagt. PSV was vast niet de enige club waar hij kon tekenen.
Mooi voor hem dat hij 'm maakte. Een echte Ajacied of niet interesseert mij niet. Hij heeft Ajax gevraagd, Die wilde 'm niet en toen is hij naar PSV gegaan.

Wat betreft de actie op Dolberg, ik beoordeelde het als een normaal duel en pech voor Dolberg, wat zijn actie op El Ghazi betreft is dat compleet andersom en komt hij onbesuisd hard binnen, zeker een gele kaart waardige overtreding.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
De 4 maanden durende aanstelling van Henk de Jong bij FC Groningen lijkt de club geen windeieren te leggen. Naast een afkoopsom van naar verluidt enkele tonnen (las zelfs 7 ton ergens), wil hij ook nog de overbodige van der Laan meenemen van Groningen. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
OPSLAGHOND schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:18:
Siem de Jong heeft (net als zijn broer) vrij kansloos gefaald in het buitenland en was vaker/langer geblesseerd dan Robben. Ik zou niet weten wie Siem nog zou willen muv zijn broer die ongetwijfeld een flink aandeel heeft gehad betreft de aankoop.
Ik heb Siem ook nooit echt een goede speler gevonden, hij was vaak wedstrijden achter elkaar onzichtbaar om vervolgens net te scoren voordat hij een plaats op de bank zou krijgen.
Voorlopig heeft Siem PSV 2x gered de laatste 2 wedstrijden en 4 punten opgeleverd, waar dat er 1 had kunnen zijn zonder Siem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OPSLAGHOND schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:18:
:N

Hij heeft minstens 1x hoogstpersoonlijk een enorm aandeel gehad in een kampioenschap voor Ajax onder De Boer.

En dat getroll onder de 'no true Scotsman'-vlag is nu wel klaar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Vond de actie op zich van Siem wel van grote klasse. Bal aanname en de dodelijke simpel lijkende afronding. Gunde het hem ook wel, hij heeft genoeg ellende over zich heen gehad en zich daarin, zonder met modder terug te gooien, netjes opgesteld.

Ben op zich voor Ajax maar als Cassiera zoveel kansen laat liggen, verdienen we het ook niet.
Toch deed hij alles goed behalve de afronding. Gaat hij die kansen wel benutten, dan heeft Ajax er weer een puik spitsje bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
snamgaah schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:56:
Tuurlijk pijnlijk dat juist Siem de Jong scoorde, aan de andere kant heeft hij Ajax gevraagd of hij daarheen mocht in het begin van het seizoen en dat wilde Ajax zelf niet.

Overigens kreeg hij ook gewoon applause toen hij het veld in kwam, het fluitconcert was voor Guardado die van het veld afging.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:36

Superkiwi

Hoi doei

Waarom is het pijnlijk dat Siem hem gemaakt heeft?
Ja, het is een ex-Ajacied maar hij speelt nu voor PSV en doet daar ook gewoon zijn werk. Alleen maar mooi om te zien dat ie nog steeds zo kan scoren.
Liever hij dan dat Luuk 'm maakte ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
Gynnad schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:12:
[...]
Overigens kreeg hij ook gewoon applause toen hij het veld in kwam, het fluitconcert was voor Guardado die van het veld afging.
Inderdaad. De media wil alleen sensatie. Ook bij PSV is hij ook helemaal nooit uitgefloten omdat hij een oud-Ajacied is. Maar omdat hij er steeds in kwam voor Zintsjenko, die op dat moment heel goed speelde.
Zullen vast mensen in de stadions zijn die dat niet begrijpen en maar meefluiten (en denken dat ze dat doen om de oud-club x reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik heb anders genoeg commentaar gezien van PSV'ers dat ze Siem de Jong echt niet bij hun wouden zien, en daarmee verwoord ik het nog netjes. Lijkt mij dan sterk dat hij helemaal nooit is uitgefloten vanwege zijn clubhistorie.
dvdkiwi schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:15:
Waarom is het pijnlijk dat Siem hem gemaakt heeft?
Dat je die vraag überhaupt stelt. Wanneer een geliefde oud-speler vertrekt naar een directe concurrent en ook nog eens zorgt voor puntverlies bij je club is het toch niet meer dan logisch dat het wat pijnlijk is. Ook al weet men dat het gewoon zijn werk is?

[ Voor 48% gewijzigd door JST94 op 19-12-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Gynnad schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:12:
[...]

Tuurlijk pijnlijk dat juist Siem de Jong scoorde, aan de andere kant heeft hij Ajax gevraagd of hij daarheen mocht in het begin van het seizoen en dat wilde Ajax zelf niet.

Natuurlijk dat is fair van hem dat hij Ajax polste, maar als Ajax nee zegt hoef je niet naar de concurrent te gaan. Het is een keuze en hij doet het wel maar ik vraag me af hoe groot dan je Ajax hart is. Ik verwijt hem verder niet om te scoren, daarvoor staat hij in het veld en is hij een professional. Hij maakte het ook lekker af verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
snamgaah schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:48:
[...]

Natuurlijk dat is fair van hem dat hij Ajax polste, maar als Ajax nee zegt hoef je niet naar de concurrent te gaan. Het is een keuze en hij doet het wel maar ik vraag me af hoe groot dan je Ajax hart is. Ik verwijt hem verder niet om te scoren, daarvoor staat hij in het veld en is hij een professional. Hij maakte het ook lekker af verder. :)
Maar als hij bij Vitesse ging voetballen, dan had het weer geen probleem geweest :? (alleen PSV en Feyenoord?)

Een van zijn wensen/dromen was om eens samen met zijn broertje te kunnen spelen in 1 team, begrijp heel goed dat hij naar PSV is gegaan, nadat Ajax bedankte (wat ook logisch was voor Ajax).
Overigens zijn er genoeg spelers geweest die bij beide hebben gespeeld, daar hoor je verder nauwelijks iemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Vitesse is dan ook geen directe concurrent. Maar ik vind dat Siem naar elke club in Nederland mag gaan, puur omdat hij van te voren zichzelf heeft aangeboden bij Ajax. Dan getuigt toch van respect naar je oude club toe.

Is Cruyff dan ook geen échte Ajacied? Heeft immers bij Feyenoord gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
We hebben het wel over een speler die groot geworden is bij de Graafschap en daarna een tijdje voor ajax heeft gespeeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
Ankona schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:24:
We hebben het wel over een speler die groot geworden is bij de Graafschap en daarna een tijdje voor ajax heeft gespeeld.
:?

Siem komt toch echt uit de jeugd van Ajax. Geen idee of dat vanaf z'n 8e of vanaf z'n 16e is geweest, maar hij is absoluut niet 'groot geworden bij de Graafschap'.

Kan me z'n debuut nog herinneren, was volgens mij tegen Sparta. Toen was ie toch echt 17-18.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:24:
Luuk....Siem.....het blijft lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

martinusz schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:52:
[...]

Maar als hij bij Vitesse ging voetballen, dan had het weer geen probleem geweest :? (alleen PSV en Feyenoord?)

Een van zijn wensen/dromen was om eens samen met zijn broertje te kunnen spelen in 1 team, begrijp heel goed dat hij naar PSV is gegaan, nadat Ajax bedankte (wat ook logisch was voor Ajax).
Overigens zijn er genoeg spelers geweest die bij beide hebben gespeeld, daar hoor je verder nauwelijks iemand over.
Dat is waarschijnlijk zijn overweging geweest ja, en die keuze kun je inderdaad maken. Maar ik neem het hem niet in dank af. Dat zou ik bijvoorbeeld een Guidetti nou echt never nooit zien doen, bij PSV of Ajax tekenen. Ik denk dat Siem ook laag in de Bundesliga, ergens in de championship of op nog tientallen andere plekken had kunnen tekenen. Hij koos voor PSV. Blijf ik jammer vinden maar soit.

Jammer dat het winterstop is, ik vond het verder namelijk wel een aardige pot van onze kant gisteren ondanks het vroege uitvallen van twee basiskrachten. Hoop dat Bosz het na de winterstop ook goed neerzet. Ben ook wel benieuwd of er wat bij komt bij Ajax en meer nog: wie er gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Beetje hetzelfde als Guidetti met zijn liefde voor Feyenoord, maar op het moment dat het er op aan komt naar Celta vertrekt? :+

De liefde voor Feyenoord van Guidetti vind ik sowieso overdreven. Heeft nog geen 30 wedstrijden voor ons gespeeld. Gewoon een passant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JST94 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:55:
Beetje hetzelfde als Guidetti met zijn liefde voor Feyenoord, maar op het moment dat het er op aan komt naar Celta vertrekt? :+

De liefde voor Feyenoord van Guidetti vind ik sowieso overdreven. Heeft nog geen 30 wedstrijden voor ons gespeeld. Gewoon een passant.
Poseur, zou ik zeggen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Malfunctions schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:08:
[...]

:?

Siem komt toch echt uit de jeugd van Ajax. Geen idee of dat vanaf z'n 8e of vanaf z'n 16e is geweest, maar hij is absoluut niet 'groot geworden bij de Graafschap'.

Kan me z'n debuut nog herinneren, was volgens mij tegen Sparta. Toen was ie toch echt 17-18.
Hij is in 2001 op 12 jarige leeftijd door de Graafschap gescout en heeft daar tot 2005 de opleiding gevolgd. Daarna is hij, zo goed als klaar voor het echte werk, overgestapt naar Ajax. (Zijn broertje is nog even langer bij de Graafschap gebleven)

[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 19-12-2016 21:02 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Dan klopt het dus wat ik schreef :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

Ik hoor de naam Larsson veel vallen maar heb hem nauwelijks zien spelen dit seizoen. Iemand die hem wel gezien heeft? Is hij beter dan Youness?

Depay is ook te koop, voor eredivisie begrippen een prima linksbuiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Depay kost wel 17 miljoen dacht ik. Voor eredivisie begrippen véél te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
snamgaah schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:02:
Ik hoor de naam Larsson veel vallen maar heb hem nauwelijks zien spelen dit seizoen. Iemand die hem wel gezien heeft? Is hij beter dan Youness?

Bij Heerenveen doet hij het wel leuk, maar dat hebben we eerdergezien :+ (still hurts ;( )
Ik zie hem niet direct meerwaarde hebben voor Ajax eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
snamgaah schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:02:

Siem naar PSV, Memphis naar Ajax. Goede ruil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Younes zeikt over z'n seizoen, maar als ik hem Zondag zie spelen laat hij te overduidelijk weten dat hij wilt scoren. Daarbij wil hij wel eerst 80 mensen passeren voor de show :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 20-12-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Youness heeft volgens mij het laagste rendement van alle eredivisie spelers. Leuke acties, maar de effectiviteit is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malfunctions schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:22:
Youness heeft volgens mij het laagste rendement van alle eredivisie spelers. Leuke acties, maar de effectiviteit is ver te zoeken.
Kan me vorig seizoen nog wel een wedstrijd herinneren waarin hij de bal van over de zijlijn mee mocht nemen van de grensrechter met als gevolg een doelpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Malfunctions schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:22:
Dat zal wel meevallen, anders graag de cijfers even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:20:
[...]

Kan me vorig seizoen nog wel een wedstrijd herinneren waarin hij de bal van over de zijlijn mee mocht nemen van de grensrechter met als gevolg een doelpunt...
Ik mis even wat dat met rendement te maken heeft?

Het is bekend van Younes dat hij naar binnen trekt en dan voor de korte hoek gaat, voorspelbaarheid verlaagd je rendement tenzij je Robben heet.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Younes lijkt wel een beetje op Robben, soms passeert hij mensen alsof ze er niet staan, het is wel een probleem dat hij niet scoort maar als hij dat ook nog gaat doen dan zou hij niet voor Ajax spelen.

Ik zou hem gewoon laten staan, misschien gaat hij ook nog scoren en als dat niet het geval is dan heeft hij in ieder geval kans genoeg gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
martinusz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:46:
[...]

Dat zal wel meevallen, anders graag de cijfers even...
Hier in elk geval zijn statistieken van dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sf94fYF9ZJVLZmPPfQzu32OC/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Schijnt ruzie te zijn in het Marokkanen elftal. Ziyech zou niet opgeroepen worden?
Als dat zo is, wel een enorm voordeel voor Ajax zo zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze zouden de selectie gisteren al bekend maken, maar dat is nog niet gebeurd,.
De bondscoach zou hem niet hebben opgeroepen, wellicht naar aanleiding van de eerdere rel toen hij 'geblesseerd' was.

De bond is het nu naar verluid niet eens met het niet oproepen van Ziyech.
De selectie is dus daardoor dus nog niet bekend gemaakt.

El Ahmadi zou wel worden opgeroepen.

En over Onana gaatt het ook al lekker. Hij heeft zelf bedankt en wil zijn basisplaats bij Ajax niet riskeren, maar dreigt vervolgens als straf door Kameroen geschorst te worden voor de wedstrijden van Ajax in de periode van de Africa cup...

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 21-12-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Nu online

snmght

imho dan he

dutchgio schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:36:

En over Onana gaatt het ook al lekker. Hij heeft zelf bedankt en wil zijn basisplaats bij Ajax niet riskeren, maar dreigt vervolgens als straf door Kameroen geschorst te worden voor de wedstrijden van Ajax in de periode van de Africa cup...
Is dat überhaupt mogelijk? Voor het eerst dat ik van zo een constructie hoor, terwijl er toch regelmatig onenigheid is tussen bonden en spelers. Niet zo lang geleden bijvoorbeeld tussen Tadic, Gudelj en Servië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Wait wut, Kameroen zou een speler in NL kunnen schorsen? Dat lijkt me sterk.

Dat ie niet meer voor Kameroen uit mag komen lijkt me het enige dat ze kunnen doen. Wat gaan ze doen als ie wel speelt dan?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
snamgaah schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:42:
[...]

Is dat überhaupt mogelijk? Voor het eerst dat ik van zo een constructie hoor, terwijl er toch regelmatig onenigheid is tussen bonden en spelers. Niet zo lang geleden bijvoorbeeld tussen Tadic, Gudelj en Servië.
Het is niet helemaal zeker, maar de bondscoach van Kameroen (een Belg) heeft laten weten dat ze op basis van FIFA reglementen maatregelen overwegen en een schorsing tijdens de Africa cup zou dan een mogelijkheid zijn.

Het kan ook een beetje bangmakerij zijn natuurlijk, in de hoop dat spelers zich wel ineens vrijwillig melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Huh ben je verplicht om voor je land uit te komen? :? Kan het me niet voorstellen...

En de FIFA heeft volgens mij niks te vertellen over wel of niet spelen voor Ajax in de competitie lijkt mij...

[ Voor 40% gewijzigd door Martinusz op 21-12-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
martinusz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:53:
Huh ben je verplicht om voor je land uit te komen? :? Kan het me niet voorstellen...

En de FIFA heeft volgens mij niks te vertellen over wel of niet spelen voor Ajax in de competitie lijkt mij...
Wel, is een vrij oude en bekende regel waar zelden gebruik van gemaakt word.
Als een speler opgeroepen word maar weigert bij een officieel FIFA toernooi dan kan de nationale bond dit aankaarten bij de FIFA welke dan de speler kan bestraffen.

Toen diverse spelers weigerden om onder van Basten te spelen in Oranje kwam deze regel ook al eens ter sprake.

Bij Onana vind ik het wel onzin als hij bestraft word. Is geen 1e keuze bij zijn land.
En Ziyech is voor Ajax eenvoudiger op te vangen dan El Ahmadi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tja, clubs zijn veplicht spelers af te staan aan het nationale team. Op basis van die regel heeft de fifa de mogelijkheid ingevoerd om spelers die niet komen bij hun club te schorsen.

En of de spelers vrijwillig afzeggen of onder druk van de club "vrijwillig" afzeggen is van buiten nooit te beoordelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:15:
Bij Onana vind ik het wel onzin als hij bestraft word. Is geen 1e keuze bij zijn land.
Je kan niet met elf spelers naar een toernooi natuurlijk. Lijkt mij vreemd dat de regel alleen voor basisklanten geldt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi verhaal van Frank Rijkaard over zijn tijd met Johan Cruijff:

http://www.vi.nl/nieuws/r...htige-ode-aan-cruijff.htm

Your Friendly Neighborhood Moderator

• JST94
Deadsy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:15:
[...]
Door wie dan? Je vervangt niet zomaar even de speler die de meeste kansen creëert in het elftal (en de complete Eredivisie).

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Door bijvoorbeeld Nouri of vd Beek.

Misschien creëert Zyiech veel kansen, maar de bank van Ajax is imho wat sterker dan die van Feyenoord, plus de wedstrijden dat El Ahmadi er niet bij was hebben wel aangetoond hoe belangrijk hij is voor dat elftal.

Het is koffiedik kijken, maar ook ik denk dat de afwezigheid van Ziyech door Ajax makkelijker op te vangen is dan El Ahmadi voor Feyenoord.

Neemt niet weg dat hij gemist zou worden natuurlijk, en dat het aardig goed uit zou komen voor Ajax als hij niet geselecteerd zou worden.

• JST94
Nouri en van de Beek zijn langerna niet het niveau wat Ziyech heeft. Ziyech heeft al jaren in de Eredivisie zijn kwaliteiten getoond. Wat hebben Nouri en van de Beek laten zien in het eerste, vrijwel niks nog.

Verder, El Ahmadi was er niet bij tegen Zorya, GAE, United en FC Oss. Tegen Zorya liep het middenveld met Tapia en Vejinovic prima. Tegen GAE liep het mis, maar daar misten we niet alleen El Ahmadi, maar ook Toornstra, Vilhena én Jones. United was simpelweg een maatje te groot, ook mét El Ahmadi.

Verder denk ik dat El Ahmadi prima te vervangen is door bijvoorbeeld Tapia, zolang de rest van het elftal maar intact blijft. Ik denk dat een eventueel gemis van Jorgensen véél moeilijker is op te vangen. Puur omdat Feyenoord geen vergelijkbare speler in zijn elftal heeft. Het verschil tussen Jorgensen en Kramer is zo immens groot, vooral omdat het compleet verschillende typen spelers zijn.

• KingKoning
Tja. Ik denk dat het verschil tussen Tapia en El Ahmadi groter is dan tussen Nouri/Ziyech.

Maar het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om wie El Ahmadi en of Ziyech vervangt, maar meer om de dynamiek in het elftal, en de afhankelijkheid er van.
Ik denk dat het elftal wat meer afhankelijk is van El Ahmadi dan dat het bij Ajax is van Ziyech.

Maar zoals ik al zei is dat koffiedik kijken, en we gaan het vanzelf wel zien :)

• JST94
We zullen het gaan zien de komende weken. Ik heb eerder het idee dat Ziyech lastiger is op te vangen dan El Ahmadi. Puur omdat Tapia (of Vejinovic) al veel meer ervaring hebben dan een speler als Nouri.

• dutchgio
Bosz zal wel voor Van de Beek kiezen als Ziyech weg gaat.

Ziyech en El Ahmadi zijn allebei belangrijk en bepalend maar ik vermoed dat Ajax het wel kan opvangen, bij Feyenoord kan het door het missen van El Ahmadi wel eens mis gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 22-12-2016 09:23 ]

• LZ86
dutchgio schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:22:
Bosz zal wel voor Van de Beek kiezen als Ziyech weg gaat.

Ziyech en El Ahmadi zijn allebei belangrijk en bepalend maar ik vermoed dat Ajax het wel kan opvangen, bij Feyenoord kan het door het missen van El Ahmadi wel eens mis gaan.
Ik denk dat t wel meevalt bij Feyenoord. Het hele team draait gewoon goed atm. De vorige keer dat El Ahmadi er niet was, ontbrak meteen ook de rest van het middenveld. Enkel el Ahmadi een paar potjes tegen laagvliegers vervangen zou geen probleem moeten zijn.... Maar wie weet, verloren tenslotte wel van de nr laatst.

Ajax draait daarintegen helemaal niet zo superlekker nu. Eerder maakten al die overwinningen nog een hoop goed, maar het spel was er al een tijdje naar dat er verloren zou gaan worden, juist op die momenten heeft Ziyech punten voor ze gepakt. En dan krijg je meteen Utrecht en Pec uit om je oren. Traditiegetrouw lastige potjes voor ze. Nouri is er imo nog niet klaar voor, vd Beek lijkt me voor nu de betere optie om Ziyech te vervangen, maar haalt bij lange na het niveau niet van ZIyech.

Dat vind ik nu ook wel opmerkelijk. Door het halve land worden de reserves van Ajax als superieur aan die van Feyenoord beschreven. Ik vind dat wel meevallen.

In den beginne van het seizoen speelde een bijna compleet ander elftal. Toen liep het totaal niet, oefenpotten verloren, er werden punten verloren, CL voetbal verloren etc etc. Na de bekerwedstrijd tegen Willem 2, met het huidige elftal, ging het pas goed lopen. Al die lui die gefaald hadden zitten inmiddels op......jawel.... de bank!

Telkens als Bosz wat anders probeert ( Cerny, Cassiera, el Ghazi ) loopt t niet en moet ie weer teruggrijpen op de "vaste spelers" Dat getuigt niet echt van een solide bank. Elke speler op die bank is een aardige verzwakking t.a.v de basis. Daarom zou t me niets verbazen als Ajax flink wat spelers zal halen in de winterstop. Iig goede flankspelers, want die heeft Ajax nu gewoon niet, en dat breekt ze op. Te afhankelijk van Dolberg/ZIyech.

Edit: Ziyech niet in de voorselectie van Marokko. Komt Ajax goed weg zeg :( Die knul zal nu wel balen dat ie voor dat oeloeboeloeland heeft gekozen na 1 tegenslag bij het NL elftal

[ Voor 37% gewijzigd door LZ86 op 22-12-2016 11:01 ]

• Martinusz
Ziyech niet naar AFrica cup!!
Goed nieuws voor Ajax :) wel klote voor hem natuurlijk, kunnen we hem alsnog niet voor Oranje laten spelen :P

• PickleRick
  • Laatst online: 14-08 12:45
Hoeveel heeft Ajax hiervoor aan die bondscoach overgemaakt? Het lijkt me wel heel sterk dat ze daar veel betere spelers hebben rondlopen...

Steam: Pickle Rick

• JST94
Niet opgeroepen worden voor Oranje, daardoor voor Marokko gekozen en vervolgens ook hier niet opgeroepen worden. :D
ykathmann schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:04:
Hoeveel heeft Ajax hiervoor aan die bondscoach overgemaakt? Het lijkt me wel heel sterk dat ze daar veel betere spelers hebben rondlopen...
Dalijk gaan ze bij Marokko een klacht indienen, net zoals die van Kameroen van plan zijn bij Onana. :9

[ Voor 61% gewijzigd door JST94 op 22-12-2016 11:05 ]

• dutchgio
Misschien kan Ziyech een klacht indienen om Marokko te schorsen dan. :+

Het ligt dus aan de bondscoach, die ligt Ziyech niet. Eerder werd Ziyech boos omdat hij in een kwalificatiewedstrijd op de bank zat en hij hem 'geen basisspeler' noemde. Als je Ziyech een beetje kent moet je dat juist niet doen...
Vervolgens de wel/geen blessure rel en nu dit weer.

Toch een vrij ongelukkige keuze geweest. >:)

[ Voor 70% gewijzigd door dutchgio op 22-12-2016 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
Inmiddels weet ik wel zeker dat Feyenoord El Ahmadi meer gaat missen dan Ajax Ziyech >:) :9

• LZ86
KingKoning schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:15:
Inmiddels weet ik wel zeker dat Feyenoord El Ahmadi meer gaat missen dan Ajax Ziyech >:) :9
Ja, zo ken ik het ook :+

• Ankona
JST94 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:04:
Niet opgeroepen worden voor Oranje, daardoor voor Marokko gekozen en vervolgens ook hier niet opgeroepen worden. :D
En ooit voor Twente gekozen omdat betere teams hem geen basisplaats konden garanderen. Misschien is hij helemaal niet zo goed als velen denken.

alles kan off-topic

• JST94
Ankona schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:24:
[...]

En ooit voor Twente gekozen omdat betere teams hem geen basisplaats konden garanderen. Misschien is hij helemaal niet zo goed als velen denken.
Voetballend gezien is hij natuurlijk een enorme klasblak, maar sommige keuzes vind ik inderdaad wat apart. Bij Feyenoord moest hij zich bewijzen voor zijn plek, dat zag hij niet zitten, dus ging hij naar Twente. Bij Oranje werd Ziyech niet opgeroepen en is hij voor Marokko gaan spelen en nu het gezeur rondom zijn persoon bij het nationale elftal van Marokko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ankona schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:24:
[...]

Dat is jouw mening en een erg kinderachtige mening ook, hij kreeg gewoon een beter toekomstperspectief geschetst bij Twente, tuurlijk het is niet helemaal gelopen zoals hij dacht maar hij heeft er veel gespeeld en is beter geworden bij Twente dus achteraf was het gewoon een prima keuze.

Dat gejank dat steeds terug komt...'oh Ziyech wil zich niet bewijzen, misschien toch niet zo goed' , hij is nog steeds beter dan welke voetballer in de eredivisie.

Oh jee, Ziyech koos voor een andere club dan Feyenoord, huilen maar. :+

Dit is eigenlijk alleen maar goed nieuws, nu zien we hem weer gewoon in de eredivisie en misschien kan hij beslissend zijn voor de titelstrijd, dat kan hij niet zijn door met die achterlijke Afrika cup mee te doen. :)

• LZ86
Tweaking Art schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:03:
[...]
Dit is eigenlijk alleen maar goed nieuws, nu zien we hem weer gewoon in de eredivisie en misschien kan hij beslissend zijn voor de titelstrijd, dat kan hij niet zijn door met die achterlijke Afrika cup mee te doen. :)
Beetje jammer als de afrika cup dus de titelstrijd gaat beslissen toch? ;)

• Tweaking Art
Ja maar die bondscoach van Marokko doet die beslissing...kan er zelf niet over klagen. ;)

Die hele Afrika cup is een verschrikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
"Ik heb de keuze uit veel aanvallende middenvelders met kwaliteit",

"Mijn keuze is gevallen op Younes Belhanda, die nu met Olympique Nice in de top van de Ligue 1 speelt, en op Mbark Boussoufa, die nu bij Al-Jazira speelt, maar veel ervaring en een buitengewone mentaliteit heeft."

"Het ligt niet aan de kwaliteiten van Ziyech, die staan buiten kijf. Het is een keuze die je maakt en hij heeft de laatste drie duels niet veel gespeeld bij Ajax, ze rouleren er veel."
Tja, als je een zandbakvoetballer boven Ziyech zet om ervaring en mentaliteit...

Dat niet spelen valt toch ook wel mee? Alsof hij bij Ajax op de bank zat omdat hij niet goed speelde...

In de categorie omdenken, via Twitter:
Wel fijn dat #ElAhmadi nu snel terugkomt van de Afrika Cup. Zonder #Ziyech is Marokko toch stuk minder. Toch een voordeel voor #Feyenoord

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 22-12-2016 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
[...]

dat kan hij niet zijn door met die achterlijke Afrika cup mee te doen. :)
HO!

STOP!

De Africa Cup is misschien wel het mooiste toernooi dat er is joh. Totale onkunde bij veel ploegen én het scheidsrechterlijke korps. Dan nog ploegen die wegens te lage premies gewoon niet op komen dagen (Togo 2010). In de 74e minuut 4-0 achter staan en uiteindelijk 4-4 eindigen (Angola - Mali, ook 2010).

Heerlijk toernooi joh, met vrienden en een biertje op de bank lachen. :P

• Tweaking Art
dutchgio schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:18:
[...]

Tja, als je een zandbakvoetballer boven Ziyech zet om ervaring en mentaliteit...

Dat niet spelen valt toch ook wel mee? Alsof hij bij Ajax op de bank zat omdat hij niet goed speelde...

In de categorie omdenken, via Twitter:

[...]
Het is net alsof die bondscoach een reden zoekt om hem niet te selecteren.

Ik snap het eerlijk gezegd niet maar op een punt ben ik het met hem eens, als hij op de bank van Marokko zou gaan zitten dan kan hij beter bij zijn club blijven.

• Prosac
Dat van die drie duels niet gespeeld is gewoon een slap excuus.

• JST94
Khalid Sinouh begint alweer met de discriminatiekaart te zwaaien. 8)7

• ph4ge
Toch wel een stukje leedvermaak van mijn kant om Ziyech. Zn trots heeft hem bepaalde keuzes doen maken in zn carrière die verkeerd uitpakken. We kunnen alleen maar gissen hoe ver hij was geweest als voetballer als hij destijds voor Feyenoord en Oranje had gekozen.

• dutchgio
Prosac schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:46:
Dat van die drie duels niet gespeeld is gewoon een slap excuus.
Het Europa League duel wat nergens om ging door de al geplaatste status en het beker debacle tegen Cambuur van Jong Ajax wellicht, maar dat zijn inderdaad ook niet de laatste 3 duels.
Tegen Twente en PSV speelde hij gewoon.

• KingKoning
ze roeleren er veel
Haha als er ergens weinig gerouleerd wordt is het wel bij Ajax... vraag dat maar aan Bazour en Gudelj

Behalve dan in wedstrijden waarbij niets meer op het spel staat in de EL en het beker echec.

Zwak excuus van die BC, durft gewoon niet voor uit te komen dat hij niet met Ziyech door 1 deur kan.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zou Ajax die Marrokaanse bondscoach niet wat geld onder de tafel hebben toegeschoven?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Martinusz
Lol racisme kaart trekken bij de nationale ploeg van Marokko :+ hieruit begrijp ik dat de bondscoach geen Marokkaan selecteert voor de nationale ploeg maar blanke Belgen? :+ :+

• JST94
Sinouh had het er over dat Nederlandse Marrokanen minder snel zouden worden opgeroepen dan andere Marrokanen, en dat hij zelf wel 50(!) interlands had moeten spelen.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
[...]

Dat is jouw mening en een erg kinderachtige mening ook, hij kreeg gewoon een beter toekomstperspectief geschetst bij Twente, tuurlijk het is niet helemaal gelopen zoals hij dacht maar hij heeft er veel gespeeld en is beter geworden bij Twente dus achteraf was het gewoon een prima keuze.
Ik vond hem bij Twente stukken beter dan dat hij nu speelt!
Dat gejank dat steeds terug komt...'oh Ziyech wil zich niet bewijzen, misschien toch niet zo goed' , hij is nog steeds beter dan welke voetballer in de eredivisie.

Oh jee, Ziyech koos voor een andere club dan Feyenoord, huilen maar. :+
Beetje kinderachtig deze reactie om mensen proberen te kak te zetten want waarom haal je Feyenoord er nu weer bij, er zijn heel veel mensen die niet voor Feyenoord zijn en er precies hetzelfde overdenken. Vooral zijn gezeur toen met het NL XItal vonden veel mensen onzin en al helemaal zijn reactie toen. Puur op emotie doe je dit dus.

Maar om bij jou club te blijven, je hebt meer aaan een Schöne die zich bijzonder belangrijk heeft gemaakt de laatste maand. Daar kan Ziyech wat van leren. Afgeschreven worden en door je kwaliteiten te laten zien weer belangrijk worden.

• dutchgio
Beetje onzinnig, op Ziyech is dat helemaal niet van toepassing. Als je Gudelj of Bazoer als voorbeeld neemt klopt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaking Art
Het is gewoon zo, punt.

Als je Feyenoord afwijst voor een andere club die toen die tijd redelijk gelijkwaardig was dan krijg je een storm van kritiek alleen omdat hij Twente een betere keuze vond, andermans keuzes zou je gewoon moeten respecteren maar blijkbaar kan dat niet zonder kansloze opmerking te maken van hij wil niet vechten voor een basisplaats en nog meer van dat soort onzin.

Twente was gewoon goed voor zijn carrière, hij heeft daar de volgende stap gezet in zijn ontwikkeling en dankzij die ontwikkeling een transfer naar Ajax verdient.

Tuurlijk het kan allemaal nog beter bij Ziyech op dit moment maar dat komt allemaal nog wel, ik zie nog steeds progressie bij hem.

• Martinusz
JST94 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:45:
Sinouh had het er over dat Nederlandse Marrokanen minder snel zouden worden opgeroepen dan andere Marrokanen, en dat hij zelf wel 50(!) interlands had moeten spelen.
Dat snap ik ook wel :+
Ach Sinouh....is dat de Sylvana van het voetbal, nooit echt wat gepresteerd dus dan maar op andere manieren nog in het nieuws blijven ;)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

't Is net als het commentaar op de keuze van Bazoer om naar Wolfsburg te gaan. Net alsof hij ineens basisspeler zou zijn bij een club als Bayern, Dortmund, Arsenal of Juventus. (Zomaar clubs, geen idee of die interesse hadden.) Hij heeft gekozen voor een club waar hij van denkt dat hij er én genoeg kan spelen én genoeg kan verdienen. Lijkt me verstandig.

Je verwacht dat elk groot talent voor de top kiest, maar je ziet het aan Memphis Depay en aan zoveel andere spelers, dat ze ofwel jaren later pas in het eerste spelen, of helemaal nooit. Het lijkt me prima dat Depay wordt uitgeleend aan Everton. Ik verwacht dat Koeman hem niet voor niks wil huren en dat hij daar niet alleen minuten, maar ook uren mag gaan maken. Dan komt hij als een heel andere speler terug en kan hij na wellicht nog een uitleenbeurt ineens wel tijd krijgen bij Mourinho.

Ik vond Wolfsburg en Twente en Everton geen topclubs, maar voor grote talenten waarschijnlijk wel geschikter dan 1 of 2 treden hoger.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 21 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.