Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wel wat extra punten dus....2. Clubs that reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Champions League, or the quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Europa League, are awarded an extra point for each round.
Float like a butterfly, sting like a bee.
tenzij de plannen van de UEFA doorgaan om standaard 4 ploegen uit de grote competities toe te laten tot de CL. In dat geval zou zelfs de 12e plek niet genoeg zijn.Curva schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
Volgens mij niet. Ik gok dat het dus 1 jaar geen directe plaatsing voor de CL is. Volgend jaar en het jaar erop vervallen de 'goede' resultaten van Zwitserland. Die zijn aanzienlijk beter dan NL, dan zullen we wel boven Zwitersland komen te staan.
Des te beter je het doet, des te meer Cl/El plaatsen krijg je. Waarom?
Zo werk je toch zelf in de hand dat de CL wordt gedomineerd door een aantal landen?
Zeg dan dat je dat wilt. Was heel vroeger toch ook niet zo?
Ik pleit voor een echte CL. Elk land de kampioenen en nog 1 of 2 per land erbij. Maar ja volgens mij is dit een utopie. Teveel bobos, vriendjespolitiek en vooral geld.
Je zou eigenlijk als protest zelf een tweede CL moeten beginnen. Met alle landen behalve de grote 4. Daar gaat hun geld. Onafhankelijkheid van deze corrupte manier van Europees voetbal indelen.
Tis geld geld en nog eens geld. Sportiviteit is ver te zoeken.
En als je veel geld hebt krijg je er nog wat bij. Lijkt wel wat op de vvd.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 09-12-2016 10:44 ]
09.12 20:00 Groningen - Roda
10.12. 18:30 NEC - ADO
10.12. 19:45 Heerenveen - Excelsior
10.12. 19:45 PSV - G.A. Eagles
10.12. 20:45 Zwolle - Willem II
11.12. 12:30 Sparta - Vitesse
11.12. 14:30 AZ - Feyenoord
11.12. 14:30 Utrecht - Heracles
11.12. 16:45 Twente - Ajax
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het spel, de spanning, de vreugde dat het voor ons als toeschouwers leukt maakt, is slechts bijzaak.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Denk dat AZ gaat winnen, Ajax gelijkspel en PSV wint.Hackus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:20:
Ik kijk wel uit naar AZ - Feyenoord, beide de wedstrijd van gister achter zich
as. maandag om 13:00 in Nyon.
Ben benieuwd, Manchester United lijkt me tof en te kloppen (voor Ajax), die zijn momenteel ook niet in goede doen.
Neh... Ajax wint van Twente. Ziyech heeft een jaar lang op z'n lip gebeten toen hij bij Twente zat, zondag komt alle frustratie er uit en knalt hij er drie inmartinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:22:
Denk dat AZ gaat winnen, Ajax gelijkspel en PSV wint.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zou mooi zijn, maar hij heeft ondanks dat ik hem een hele belangrijke factor in het huidige Ajax vind, nog niet zo vaak laten zien waar hij bij Twente wekelijks in uitblonk: goals en assists. Moet voor hem ook frustrerend zijn, ook al zal Bosz en de gemiddelde Ajax supporter best tevreden over hem zijn.Han schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:05:
[...]
Neh... Ajax wint van Twente. Ziyech heeft een jaar lang op z'n lip gebeten toen hij bij Twente zat, zondag komt alle frustratie er uit en knalt hij er drie in
Die bal op El Ghazi van Ziyech gisteren bijvoorbeeld nog die El Ghazi 1 op 1 zette, maar niet goed afrondde.
Bij Twente werd elke bal bij hem ingeleverd, dat is ook wel even wat anders dan 1 van de 11 bij Ajax.
Bron: http://nos.nl/artikel/214...er-naar-voorronde-cl.htmlKampioen eredivisie zo goed als zeker naar voorronde CL
De kans is zeer groot dat vanaf het seizoen 2018/2019 de kampioen van de eredivisie veroordeeld is tot de voorrondes van de Champions League. Dat is de uitkomst van de nieuwe opzet van het miljoenenbal, dat vrijdag werd bekrachtigd door het uitvoerende comité van de UEFA.
Nederland staat momenteel dertiende op de UEFA-ranking, maar een tiende klassering aan het eind van dit seizoen is nodig om de kampioen rechtstreeks tot het hoofdtoernooi van 2018/2019 toe te laten.
Jammer, maar per 2018 geen directe plaatsing meer voor de Champions League, je moet voortaan in de top 10 staan om een directe ticket te krijgen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Tja, zo kom je wel in een neerwaartse spiraal. Volgend jaar dus waarschijnlijk al niet meer in de CL, dan wordt het wel erg lastig om het jaar erna in de top 10 te komen.Gynnad schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:36:
[...]
Bron: http://nos.nl/artikel/214...er-naar-voorronde-cl.html
Jammer, maar per 2018 geen directe plaatsing meer voor de Champions League, je moet voortaan in de top 10 staan om een directe ticket te krijgen
Dat zou mooi zijn jamartinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:22:
[...]
Denk dat AZ gaat winnen, Ajax gelijkspel en PSV wint.
Juist niet, dit is gewoon een golfbeweging. Onze behaalde punten worden straks ook door minder deelnemende clubs vanuit Nederland gedeeld, dus we gaan vanzelf weer meer punten halen. Aangezien clubs als Zwolle, Go Ahead Eagles en Utrecht belabberd presteerden ging ons gemiddeld aantal punten drastisch omlaag.Exocet schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:50:
[...]
Tja, zo kom je wel in een neerwaartse spiraal. Volgend jaar dus waarschijnlijk al niet meer in de CL, dan wordt het wel erg lastig om het jaar erna in de top 10 te komen.
Dat zal meespelen, maar ook onze topclubs speelden amper wat klaar in Europa. Ajax onder de Boer heeft in Europa amper wat bereikt. Verloren van clubs uit alle landen die tegenstander waren, dus als je dat als graadmeter neemt, zou je zeggen dat Nederland slechter presteert dan de clubs uit die landen.Joster schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:58:
[...]
Juist niet, dit is gewoon een golfbeweging. Onze behaalde punten worden straks ook door minder deelnemende clubs vanuit Nederland gedeeld, dus we gaan vanzelf weer meer punten halen. Aangezien clubs als Zwolle, Go Ahead Eagles en Utrecht belabberd presteerden ging ons gemiddeld aantal punten drastisch omlaag.
...
Ajax onder de Boer heeft nog steeds in de afgelopen jaren meer Europese punten gehaald dan welke andere Nederlandse club dan ook, zélfs als je de bonuspunten voor CL-deelname niet meerekent! Ik begrijp niet waarom deze fabel steeds terugkeert.Luxicon schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:08:
[...]
Dat zal meespelen, maar ook onze topclubs speelden amper wat klaar in Europa. Ajax onder de Boer heeft in Europa amper wat bereikt. Verloren van clubs uit alle landen die tegenstander waren, dus als je dat als graadmeter neemt, zou je zeggen dat Nederland slechter presteert dan de clubs uit die landen.
Club | Land | 12/13 | 13/14 | 14/15 | 15/16 | 16/17 | Totaal |
Ajax | Ned | 9,8428 | 11,1832 | 15,2166 | 7,1500 | 11,3400 | 54,732 |
PSV Eindhoven | Ned | 5,8428 | 6,1832 | 7,2166 | 19,1500 | 7,3400 | 45,732 |
AZ Alkmaar | Ned | 2,3428 | 17,1832 | 1,2166 | 4,1500 | 7,3400 | 32,232 |
Feyenoord | Ned | 2,3428 | 2,6832 | 10,2166 | 1,1500 | 6,3400 | 22,732 |
Dit is de stand op dit moment. In dit overzicht zit drie keer CL van Ajax en twee keer van PSV. Als je die bonuspunten niet mee zou rekenen is dat dus 3x4=12 punten minder voor Ajax en 2x4=8 minder voor PSV. Staat Ajax nog steeds bovenaan. Plus, vergeet niet dat (winst/gelijkspel) punten halen in de CL moeilijker is dan in de EL.
[ Voor 45% gewijzigd door Jorizzz op 10-12-2016 11:44 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, daar kun je weer tegenover stellen dat Ajax in de CL wel steeds bijzonder zwaar geloot heeft (of op een discutabele manier eruit vloog, zoals met de 'knipoogkroaat'). Hoe knap de prestatie van PSV vorig jaar ook was, je kan niet zeggen dat die een hele ongelukkige loting hadden. Voor de rest heeft PSV er met de pet naar gegooid. AZ één keer een goed jaar, plus dit jaar natuurlijk. Feyenoord één jaar en vooruit, dit jaar een vrij lastige poule. Hoe ik het ook bekijk, je kan Ajax niet de schuld geven voor het feit dat we nu als land een lage ranking hebben...Gonadan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:42:
Neemt niet weg dat het er onder de streep niet veel behaald is qua sportief resultaat. Overwinteren was het maximum. Dat PSV er nog veel meer met de pet naar gooide (behalve vorig jaar) en Feyenoord gewoon geen topclub was zorgt ervoor dat Ajax alsnog relatief veel punten gehaald heeft.
Ajax CL 2012/2013 in de poule met Borussia Dortmund, Real Madrid en Man City
Ajax CL 2013/2014 in de poule met Barça, Milan en Celtic
Ajax CL 2014/2015 in de poule met Barça, PSG en Apoel Nicosia
Eigenlijk had je van die drie alleen in 14/15 een echte kans om door te gaan, en dat was ook het jaar dat Ajax daar 8 punten uit die poule haalde.
PSV CL 2015/2016 in de poule met Wolfsburg, Man United en CSKA
PSV CL 2016/2017 in de poule met Atletico, Bayern en Rostov
Die eerste poule van PSV was minder lastig (maar toch knap door!)
Die tweede poule was eigenlijk net zo lastig om bij de eerste twee te komen als die drie jaren van Ajax, maar ook de derde plaats bleek onhaalbaar...
[ Voor 26% gewijzigd door Jorizzz op 10-12-2016 11:58 ]
Loting en dergelijke zal een eeuwige discussie blijven, daar ga ik mij niet opnieuw aan branden. Puur gekeken naar de resultaten heeft PSV het vorig jaar gewoon goed gedaan.Jorizzz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:48:
Tja, daar kun je weer tegenover stellen dat Ajax in de CL wel steeds bijzonder zwaar geloot heeft (of op een discutabele manier eruit vloog, zoals met de 'knipoogkroaat'). Hoe knap de prestatie van PSV vorig jaar ook was, je kan niet zeggen dat die een hele ongelukkige loting hadden. Voor de rest heeft PSV er met de pet naar gegooid. AZ één keer een goed jaar, plus dit jaar natuurlijk. Feyenoord één jaar en vooruit, dit jaar een vrij lastige poule. Hoe ik het ook bekijk, je kan Ajax niet de schuld geven voor het feit dat we nu als land een lage ranking hebben...
Ajax CL 2013/2014 in de poule met Borussia Dortmund, Real Madrid en Man City
Ajax CL 2014/2015 in de poule met Barça, Milan en Celtic
Ajax CL 2015/2016 in de poule met Barça, PSG en Apoel Nicosia
Eigenlijk had je van die drie alleen in 14/15 een echte kans om door te gaan, en dat was ook het jaar dat Ajax daar 8 punten uit die poule haalde.
Als je puur naar de prestatie van Ajax kijkt en eens niet vergelijkt met andere clubs dan zie je dat ze nooit de groepsfase door komen en in de EL relatief snel sneuvelen. Of je van een Nederlandse club meer mag verwachten kan je je afvragen, maar echt sportief succesvol kan je het ook niet noemen. Dus nee, op zichzelf bekeken heeft Ajax onder Frank de Boer niet zozeer echt goed gepresteerd in Europa.
Luxicon neemt onze beste club in Europa, Ajax, als graadmeter tegenover de concurrerende landen komt tot de conclusie dat we dus blijkbaar terecht op achterstand zijn gekomen. Daarin lees ik niet dat het allemaal de schuld van Ajax is. Ik lees alleen dat blijkbaar óók de topclubs tekort komen om die andere landen voor te blijven.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:58:
[...]
Luxicon neemt onze beste club in Europa, Ajax, als graadmeter tegenover de concurrerende landen komt tot de conclusie dat we dus blijkbaar terecht op achterstand zijn gekomen. Daarin lees ik niet dat het allemaal de schuld van Ajax is. Ik lees alleen dat blijkbaar óók de topclubs tekort komen om die andere landen voor te blijven.
Dit dus! Het grootste probleem van NL is dat we de punten steeds door teveel landen moesten delen, waaronder de verliezend bekerfinalist en dat soort kansloze constructies. Als we straks minder clubs mogen inschrijven, zou het me niks verbazen als we in de ranking gaan stijgen...Joster schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:57:
Maar moet je nagaan dat je de behaalde punten door 6 ploegen moet delen zoals nu of bijvoorbeeld door 3. Dan maakt een jaar minder presteren van PSV of Feyenoord ook direct een stuk minder uit.
[ Voor 27% gewijzigd door Jorizzz op 10-12-2016 12:01 ]
Vraag is dan alleen.. Hadden onze concurrenten niet hetzelfde probleem?Jorizzz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:00:
[...]
[...]
Dit dus! Het grootste probleem van NL is dat we de punten steeds door teveel landen moesten delen, waaronder de verliezend bekerfinalist en dat soort kansloze constructies. Als we straks minder clubs mogen inschrijven, zou het me niks verbazen als we in de ranking gaan stijgen...
Ja, en die krijgen straks meer ploegen in Europa dus die punten moeten dan ook worden gedeeld door meer clubs waardoor het gemiddelde lager uit zal komen. Is gewoon een golfbeweging die in de tijd voor ieder land anders zal verlopen.toolkist schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:13:
[...]
Vraag is dan alleen.. Hadden onze concurrenten niet hetzelfde probleem?
De Belgische clubs weten vaker de groepsfase te bereiken dan de Nederlandse clubs.Exocet schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:12:
Heeft iemand zo paraat waarom Belgie zo hoog staat?
Er zijn altijd wel 1 of 2 Nederlandse clubs die de groepsfase niet halen.
Ik hoop zelf juist ook dat ze die naam aanpassen om de verwarring en het geklaag weg te nemen. Ik kan dat alleen maar toejuichen. Zo'n kampioenenbal is allang niet meer boeiend, de kampioen van Bulgarije, Finland of Nederland zitten enkel de fans van die clubs zelf op te wachten.Vlassie1980 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:15:
Waar slaat überhaupt de naam Champions League nog op?
Nee, het moet juist naar een competitie met de grootste/leukste/beste/bekendste/vul-in clubs en daarmee volledig terecht dat de grote 4 landen meer clubs afvaardigen.
Verder snap ik het allemaal wel. Het is natuurlijk gewoon pijnlijk voor veel mensen om te moeten accepteren dat hun competitie/club allang niet meer op het hoogste niveau thuishoort.
Heeft het een tijd goed gedaan bij Ajax. Helaas heeft hij het geduld niet om te wachten tot zijn mindere periode voorbij is.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Mooie dealGynnad schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:37:
Bazoer voor een bedrag van 12 miljoen euro voor 4.5 jaar naar Wolfsburg.
Heeft het een tijd goed gedaan bij Ajax. Helaas heeft hij het geduld niet om te wachten tot zijn mindere periode voorbij is.
Een jaar geleden, voor z'n dip had je er het dubbele voor kunnen krijgen, maar voor nu een goed bedrag.
[sarcasme]Kaap schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:08:
[...]
Ik hoop zelf juist ook dat ze die naam aanpassen om de verwarring en het geklaag weg te nemen. Ik kan dat alleen maar toejuichen. Zo'n kampioenenbal is allang niet meer boeiend, de kampioen van Bulgarije, Finland of Nederland zitten enkel de fans van die clubs zelf op te wachten.
Nee, het moet juist naar een competitie met de grootste/leukste/beste/bekendste/vul-in clubs en daarmee volledig terecht dat de grote 4 landen meer clubs afvaardigen.
Verder snap ik het allemaal wel. Het is natuurlijk gewoon pijnlijk voor veel mensen om te moeten accepteren dat hun competitie/club allang niet meer op het hoogste niveau thuishoort.
ja deze nieuwe constructie waardoor het gat tussen de top 4 landen en de rest groter word is geniaal.
Ik zie liever 4 clubs van Italie, Spanje, Duitsland en Engeland en met wat pech nooit meer een Nederlandse club in de CL, want wat hebben wij nu in een Europese kampioens toernooi te zoeken?
Met deze nieuwe opzet is de CL eindelijk een prive feestje tussen de clubs van de grote landen en is de kans dat een club van een ander land hem wint eindelijk weg.
Waarom nog tickets aan andere landen uitdelen? Gewoon de top 8 van die 4 landen erin gooien en dan de naam van Champions League veranderen naar EngGerSpaIta League, ja een echte tongbreker maar een Champions League is het al lang niet meer dus wat maakt dat dan uit.
En met deze opzet zullen de wedstrijden ook meer gespreid worden zodat de wedstrijden achter elkaar live op de buis kunnen. En lekker allemaal kijken zodat de giga prijzen pot bijna volledig naar clubs van deze 4 landen gaat.
Het BeNeLiga plan kan dan gelukkig ook weg want zelf dan vallen we nog buiten de boot.
Om de paar jaar weer een vergadering om de CL aan te passen en elke beslissing duwt de CL in dezelfde geniale richting, ik vraag me af waarmee ze hierna komen. Misschien de rechten niet meer per land verkopen maar de toeschouwers dwingen via de UEFA te kijken en dat we dan per wedstrijd moeten dokken? Des te beter de clubs des te meer kost de wedstrijd? Ik kan niet wachten.
[/sarcasme]
Veel te weinig. Wellicht op dit moment een logisch bedrag op basis van z'n gebrek aan speeltijd, maar er is al vaak genoeg ruim het dubbele geboden en die potentie heeft ie ook gewoon.
Toen het dubbele geboden werd was hij basis speler, zat bij Oranje en speelde hij zeer goed.toolkist schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:59:
[...]
Veel te weinig. Wellicht op dit moment een logisch bedrag op basis van z'n gebrek aan speeltijd, maar er is al vaak genoeg ruim het dubbele geboden en die potentie heeft ie ook gewoon.
Nu zit hij op de bank, laat niets zien bij zijn inval beurten en zeurt veel.
Als hij het daar goed gaat doen dan was het inderdaad te weinig, maar als hij daar hetzelfde niveau laat zien als de afgelopen 6 maanden dan komt hij daar ook op de bank terecht en dan was het opeens een top deal van Ajax.
Een Bazoer in goede doen komt gewoon in de basis van dit Wolfsburg, maar in slecht doen komt hij daar gewoon op de bank.
En dan is Wolfsburg wel het type club dat als hij de komende 6 maanden niets laat zien en papa pompt er wat geld in (alhoewel dit op het moment onwaarschijnlijk is) dat ze dan voor veel geld een vervanger halen.
Rustig, het is Kaap, troll eerste klas hier in de voetbaltopics. Waarom denk je dat hij Nederland in hetzelfde rijtje zet als Finland en Bulgarije, echt niet omdat hij dat meent, puur om reacties uit te lokken. Beste kan je zo'n figuren gewoon negeren, zielig gedrag en leeft van de reacties van anderen.
Tja je krijgt wat je nu waard bent, voor hetzelfde geldt bakt hij er helemaal niks meer van. Als je bij Ajax op tweede plan zit, is 12 miljoen een mooi bedrag voor een bankzitter.toolkist schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:59:
[...]
Hij is niks waard. Groot talent, deed het goed vorig jaar. Schöne op de bank, wil weg, maar vecht wel voor zijn positie. En zie waar hij nu staat.martinusz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:22:
[...]
Tja je krijgt wat je nu waard bent, voor hetzelfde geldt bakt hij er helemaal niks meer van. Als je bij Ajax op tweede plan zit, is 12 miljoen een mooi bedrag voor een bankzitter.
Zo opgeven dan heb ik niet het vertrouwen dat zijn talent ooit volledig benut wordt.
Zoals zoveel goede taltentvolle voetballers de laatste tijd die te snel denken goed te zijn. Als je Schöne niet uit de basis kan spelen terwijl je die plek al had ben je gewoon niet goed genoeg.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Maar hij heeft wel een punt.JanW schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:47:
[...]
offtopic:
Rustig, het is Kaap, troll eerste klas hier in de voetbaltopics. Waarom denk je dat hij Nederland in hetzelfde rijtje zet als Finland en Bulgarije, echt niet omdat hij dat meent, puur om reacties uit te lokken. Beste kan je zo'n figuren gewoon negeren, zielig gedrag en leeft van de reacties van anderen.
Niet dat we op het niveau Finland zullen zitten maar het zal niet veel schelen. Ik denk dat wij uiteindelijk ergens in de top van de rest gaan zitten.
Je hebt nu al een flink gat tussen de grote clubs uit de top landen en de rest en die kloof word nu alleen maar groter. En het zal onmogelijk worden om er tussen te komen.
Net zoals Ajax en PSV begroten de top clubs in diverse landen alleen EL voetbal en geen CL voetbal. Als deze clubs elk jaar in de top 4 zitten kunnen ze rustig CL gaan begroten wat een flinke sprong in de begroting zal betekenen.
@Kevinp
Hetzelfde kun je zeggen over El Ghazi.
Is niet zo een groot talent als Bazoer maar heeft wel de juiste instelling en geeft ook gewoon toe dat hij slecht bezig was.
Voetbal wereld zit vol met gasten die bulk(ten) van het talent en uiteindelijk van club naar club faalden, maar wel stinkend rijk zijn geworden ermee.
ps
Wat is een JL club waard? Want die richting gaat het zo langzaam wel op met ADO.
[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 10-12-2016 23:33 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nu Bilal nog op de tribune en dan wordt het nog wat met Gio
[ Voor 42% gewijzigd door LZ86 op 11-12-2016 13:57 ]
Gaat tot nu toe wel heel makkelijk. Goaltje van Jorgenson erbij zou leuk zijn. Maakt naast heel veel doelpunten dus ook veel assists. Heerlijke aankoop.
PSN: Finally_Chris
/edit
En 0-3, Az schiet ze er nog net niet zelf in
[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 11-12-2016 15:17 ]
XXXVI
Ik ga Man United - Spurs kijken. Deze wedstrijd is bij rust al over en uit.
U vraagt, Jorgensen draaitCR1691 schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:55:
Kuyt krijgt een wedstrijdje rust.
Gaat tot nu toe wel heel makkelijk. Goaltje van Jorgenson erbij zou leuk zijn. Maakt naast heel veel doelpunten dus ook veel assists. Heerlijke aankoop.
Maar je hebt gelijk. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke spits, in plaats van eentje die vechtpartijen opzoekt.
Lekker potje nu iig. Lekker achterover zitten en kijken wat Ajax doet
Ga je al zo vroeg slapen dan?Lekkerboeie86 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:27:
En dan te bedenken dat Feyenoord om 18.45 weer 3 punten los staat op de nr 2! En volgende week 6!

XXXVI
Feyenoord was de eerste helft heer en meester, AZ is de tweede helft inderdaad slecht. Maar het zou te makkelijk zijn om deze overwinning van Feyenoord aan te wijzen door AZ te slecht te noemen. Feyenoord heeft compleet gedomineerd.
[ Voor 61% gewijzigd door CR1691 op 11-12-2016 15:58 ]
Feyenoord speelt eindelijk weer eens sterk, 2 ED potjes op rij, na een flink aantal potjes afzien.ephymerous schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:57:
Is Feyenoord nou zo goed of AZ zo slecht? Lastige vragen maar volgens mij echt het laatste.
Beetje jammer dat iedereen meteen maar concludeerd dat Sparta en AZ super slecht zijn......
Bij AZ is duidelijk dat ze echt heel diep zijn gegaan donderdag. Maar Feyenoord speelt prima wedstrijd. Kuyt mis ik niet vandaag, hoewel ik blijf vinden dat hij echt wel van waarde is voor dit elftal.ephymerous schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:57:
Is Feyenoord nou zo goed of AZ zo slecht? Lastige vragen maar volgens mij echt het laatste.
Goed, dit had zo 8-0 moeten worden. Wat slordig zeg, de laatste 20 minuten
[ Voor 67% gewijzigd door LZ86 op 11-12-2016 16:21 ]
Dertien schoten op doel, vier doelpunten. Zo ruk is het nou ook weer niet. En met de schotlocaties in aanmerking gekomen kom je op een xG van 4.5, dus eigenlijk naar verwachting gepresteerd.PWM schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:14:
Laat mij maar azijnpissen: Met het aantal kansen, is 0-4 een teleurstellende uitslag. Van te voren had ik er in drievoud voor getekend. Maar er worden echt heul veel kansen gemist.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Zo te zien dachten ze onderweg richting Twente er ook zo over. Maar eerst een goal maken voordat je ze eventueel kan oprollen. Als Twente de rust haalt met 0-0 kan het nog een intressante 2e helft worden.PWM schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:33:
Volgens mij gaat Ajax Twente helemaal oprollen. Het leuke spel van begin van het seizoen is wel weg. En Ajax is in goede doen.
De counters die Twente vervolgens doet zijn ook nog niet erg dreigend.
XXXVI
[ Voor 1% gewijzigd door toolkist op 11-12-2016 18:14 . Reden: Typfout ]
Dat zou een probleem moeten zijn aan het einde van de wedstrijd, terwijl ze juist vanaf minuut 1 zijn opgerold. En bij Feyenoord ontbrak het geloof en lukte het niet, maar ze hebben tegen Fenerbahce niet op halve kracht gespeeld ofzo.Lekkerboeie86 schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:01:
[...]
Bij AZ is duidelijk dat ze echt heel diep zijn gegaan donderdag. Maar Feyenoord speelt prima wedstrijd. Kuyt mis ik niet vandaag, hoewel ik blijf vinden dat hij echt wel van waarde is voor dit elftal.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

/edit
Gvd wat een kneus.
[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 11-12-2016 18:31 ]
XXXVI
Dit was in ieder geval geen dwaling.Lekkerboeie86 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:22:
Het is wachten op die arbitrale dwaling

Verder nogal matig, je kunt toch beter Jong Ajax 1 opstellen zo blijkt maar weer.
Van Van Bronckhorst wordt het vaak gezegd maar Bosz was deze wedstrijd tactisch slecht.
Dolberg zat niet in de wedstrijd maar wel de enige met dreiging, van Cassierra kun je al weken zien dat hij vooralsnog tekort komt. Kansloze wissel.
Zonde dat park the bus weer eens punten oplevert

XXXVI
Die hebben we net achter de rug
alles kan off-topic
Dat oprollen viel wel mee.PWM schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:33:
Volgens mij gaat Ajax Twente helemaal oprollen. Het leuke spel van begin van het seizoen is wel weg. En Ajax is in goede doen.
Twente won met 1-0, ga zo ff Studio Sport kijken
Pff, de afgelopen 25 edities liepen anders dan men dacht. Ik zou er ook geen stuiver op durven zetten. Het kan zomaar PSV zijn die met 1-4 naar buiten loopt in zo'n pot.Lekkerboeie86 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:42:
Behoorlijk onverdiend. Maar deze nederlaag komt wel hard aan. Zondag een echte kraker tegen PSV. Zou er op dit moment geen geld durven inzetten.
Onverwacht lekkers zo! Nu zit er aardige druk op die pot tegen PSV voor Ajax. Feyenoord de lachende derde koploper???
Terwijl zou het andersom zijn was het een goed AZ.
Maar lekker gespeeld van Feyenoord, hoewel het makkelijk 0-6 had kunnen/moeten zijn.
Wat wordt Ajax punten teniet gedaan door een stomme fout van Viergever zeg.
Twente verdiende het zeker niet om te winnen in deze wedstrijd.
Volgende week wordt een spannende wedstrijd tussen Ajax en PSV, komen ze gelijk in punten, gaat Ajax verder uitlopen of laten ze beide punten liggen.
Feyenoord moet daarbij eigenlijk hoe dan ook winnen om echt te profiteren van welk resultaat dan ook.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Maar vier is echt dikke onzin, zeker voor de eerste vier op de ranglijst. Spanje heeft nog wel recht van spreken gezien de prestaties van bijvoorbeeld Sevilla in de EL maar maar je kunt niet zeggen dat er nu Italiaanse of Duitse clubs zijn die je mist in de CL. Buiten Juventus presteren de Italianen helemaal niet zoveel. Ook de Duitse subtoppers winnen de EL niet.Kaap schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:08:
[...]
en daarmee volledig terecht dat de grote 4 landen meer clubs afvaardigen.
Zelfs over de Engelsen heb ik mijn twijfels. Laat Man Utd eerst de EL maar eens winnen.
Het enige waar het om draait is geld en macht. Let maar op: op het moment dat de Fransen per ongeluk naar de vierde plek gaan worden de regels weer aangepast.
Eraan vooraf gaat Veltman overigens goed in de fout waardoor de voorzet kan komen.
Ach je kan een keer verliezen, als het volgende week maar recht gezet wordt
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit topic is gesloten.