[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 169.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

jaapstobbe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:05:
4-2, ruime marge, wordt er ook niet meer gediscussieerd over die buitenspel goal.
Wie de invloed van het fenomeen 'scoreverloop' snapt zou wel kunnen discusseren, maar als je uefa en fifa snapt hoeft het weer niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
Vos schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:15:
[...]

Geeft wel aan in hoeverre je een videoref mist.
Tsja zeg dat wel. En de publieke opinie zorgt inmiddels voor zoveel druk dat de FIFA er wel iets mee moet doen, maar ze proberen het wel zo lang mogelijk te rekken.
2018 willen ze het definitief introduceren toch? Kleine voorspelling: vlak voor de introductie komen ze met een statement dat de proeven nog niet helemaal overtuigend waren en ze meer tijd nodig hebben.

Ik stel voor dat ze een jaartje bij hockey gaan kijken. Daar heeft het zich al jaren bewezen. Geld kan geen issue zijn want dat moet er genoeg zijn bij de FIFA / UEFA :+

Of moet ik zeggen: :')

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:51
Ik zit nu ook die nabeschouwing te kijken.... wat een enorme schande zeg. Bijna erger dan het Barca debacle.

Scheelt wel, dat ze dit vast niet 2x in 2 dagen durven, Barca zal morgen niet nog een keer geholpen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 14:43
Ik vind het nog veel erger dat mijn ploeg in dat gore stadion moeten spelen met gasten die pijntjes hebben en dan zo vreselijk hard genaaid worden. Ik kan echt door branden van dit soort onzin, maar aan de ene kant is deze sport toch al rot tot in de kern.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:24
Ik denk dat ik deze erger vond dan 'het Barca debacle'.

:+ :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NUaQSO6.png?1

[ Voor 36% gewijzigd door Fleximex op 18-04-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905941

Dit is nog erger dan Nijhuis bij Groningen - Ajax. Je zou de tv morgen haast niet eens meer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 12:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Bizar dat NOS en sommige andere media beweren dat de 3-2 randje buitenspel was.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
DNA_Saint schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Bizar dat NOS en sommige andere media beweren dat de 3-2 randje buitenspel was.
Inderdaad. Op Ronaldo z'n linkerbeen na staat hij volledig buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Fleximex schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:24:
Ik denk dat ik deze erger vond dan 'het Barca debacle'.

:+ :
[afbeelding]
Lol dat is snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gqUkBQ/Pull.png

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Die keer dat Lewandowski alleen op de keeper afging en werd afgevlagd? Was geen buitenspel blijkt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44
Casemiro geen 2e geel geven, Vidal vervolgens onterecht een 2e geel geven en 2 buitenspelgoals missen waarvan de eerste toch overduidelijk was..

Het wordt steeds minder geloofwaardig.

Kon je maar alle fans zover krijgen dat ze niet kijken​en niet naar de stadions gaan. Dan kan je verandering afdwingen. Maar dat zal helaas nooit gebeuren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-06 23:17
Yeah, hier werd Bayern toch een paar keer flink genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

zetje01 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:55:
Yeah, hier werd Bayern toch een paar keer flink genaaid.
Behoorlijk. Op schandalige wijze ook.

De arbiter kan Casemiro 3 à 4x geel geven. Vidal krijgt zijn 2e wanneer het absoluut geen geel is, (hij had er overigens eerder wel recht op) Casemiro had bij de pingel al zijn 2e moeten hebben.

Kaarten (wel en niet) geven is 100% arbitrale fout.

Tel daar dan buitenspelgoals bij, en dan is het plaatje wel compleet. Real behoorlijk geholpen om te winnen.

En ik zat al snel na de 1e geel van Vidal :F 'wissel die vent'... ja, je hebt zulk 'gif' nodig, en het is tegelijkertijd een aanzienlijk risico... accident waiting to happen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ramzzz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:21:
[...]

Behoorlijk. Op schandalige wijze ook.

De arbiter kan Casemiro 3 à 4x geel geven. Vidal krijgt zijn 2e wanneer het absoluut geen geel is, (hij had er overigens eerder wel recht op) Casemiro had bij de pingel al zijn 2e moeten hebben.

Kaarten (wel en niet) geven is 100% arbitrale fout.

Tel daar dan buitenspelgoals bij, en dan is het plaatje wel compleet. Real behoorlijk geholpen om te winnen.

En ik zat al snel na de 1e geel van Vidal :F 'wissel die vent'... ja, je hebt zulk 'gif' nodig, en het is tegelijkertijd een aanzienlijk risico... accident waiting to happen.
2 buitenspelgoals, Vidal er onterecht af, Casemiro er niet af en een 1 op 1 met de keeper van Lewandowski onterecht affluiten.....ja madrid is best hard geholpen idd.

Dat die Kassai uberhaupt mag fluiten is al gek, staat nu niet echt bekent als goede scheids. Ook op Ek/WK veel opzichtige fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach het bekende wel/niet videoscheids gezwam weer, altijd nodig als het je tegenzit, niet nodig vinden als het meezit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:01:
[...]

Duh met 10 man. Daar waar Real met 10 had moeten staan.
Aan het begin van de verlenging stonden ze ook met 10 man en gingen al voor de 3e goal toen het nog 1-2 (3-3) was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Leon Zwiers schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:25:
[...]

2 buitenspelgoals, Vidal er onterecht af, Casemiro er niet af en een 1 op 1 met de keeper van Lewandowski onterecht affluiten.....ja madrid is best hard geholpen idd.

Dat die Kassai uberhaupt mag fluiten is al gek, staat nu niet echt bekent als goede scheids. Ook op Ek/WK veel opzichtige fouten
Everyones a winner!!
All glorious member countries may have representatives for more better glorious UEFA. #WINNING

Eerst Barcelona gematst met die 6-1 en nu dit.
Je zou bijna slechte dingen gaan denken over deze mensen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

OMX2000

By any means necessary...

Weet je Schwalbe of niet. Bla Bla. Had ik ooit pro voetballer geweest met Robben in mijn team, en maakte hij zo'n Schwalbe, en gaf ie na de wedstrijd zo'n sjaggo reactie als een journalist erom vraagt. Dan had ik de beste Robben een harde Bitch Slap(tm) gegeven. Kom nou ff, je mag diva spelen wat je wilt maar er zijn 1 miljoen camera's op je gericht, iedereen ziet wat er gebeurd. Geef dan gewoon geen commentaar, en een veel zeggende grijns. Klaar.

Ik vind het spelletje heel leuk. Maar het blijft een spel. Bij een sport WIL je niet eens winnen doordat je ploeggenoot een Schwalbe versiert. Terwijl de meeste supporters en voetballers het allemaal begrijpen. Want tja, het is een spel en in een spel is valsspelen soms geoorloofd. Shirtje trekken, gele kaart aannaaien, schreeuwen tegen de scheids, moedwillig je tegenstander ongelukkig trappen, theatraal liggen bij overtreding, ellebogen, bewust hands maken. Het is allemaal leuk vermaak, ik vind het nog steeds heel leuk om te zien, maar het is soms amper een sport te noemen.

En ik referereer trouwens niet naar interview van Robben na deze wedstrijd, maar ooit een keer na een wedstrijd van het Nederlands elftal.

Einde rant.

[ Voor 14% gewijzigd door OMX2000 op 19-04-2017 01:42 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
In elk geval wel weer duidelijk dat de arbitrage ook een team is. Waarom hebben die geen coach die falende spelers kan wisselen?
Alleen heel soms bij een blessure wordt er gewisseld, maar heel vaak zie je dat het de verkeerde kant opgaat. Ook dan moet zo'n man er gewoon uit en plaatsmaken voor een ander. (of zijn ze meer ego dan sportman?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Denman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:21:
[...]

Tsja zeg dat wel. En de publieke opinie zorgt inmiddels voor zoveel druk dat de FIFA er wel iets mee moet doen, maar ze proberen het wel zo lang mogelijk te rekken.
2018 willen ze het definitief introduceren toch? Kleine voorspelling: vlak voor de introductie komen ze met een statement dat de proeven nog niet helemaal overtuigend waren en ze meer tijd nodig hebben.

Ik stel voor dat ze een jaartje bij hockey gaan kijken. Daar heeft het zich al jaren bewezen. Geld kan geen issue zijn want dat moet er genoeg zijn bij de FIFA / UEFA :+

Of moet ik zeggen: :')
Er is maar een vorm van druk waar de FIFA en de UEFA gevoelig voor zijn. Dat is geld en meer in het bijzonder heel veel geld.
Pas als de hoofdsponsors en informele suikerooms uit corrupte landen zich ermee gaan bemoeien kan er iets veranderen. Maar dan vooral voor de Buhne, intern blijft het gewoon door en door rot en draaien om geld en eigen belang. (Wie kan mij vertellen wat er veranderd is nadat Blatter en Platini door de sponsors gewipt zijn?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:23
OMX2000 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:40:
Weet je Schwalbe of niet. Bla Bla. Had ik ooit pro voetballer geweest met Robben in mijn team, en maakte hij zo'n Schwalbe, en gaf ie na de wedstrijd zo'n sjaggo reactie als een journalist erom vraagt. Dan had ik de beste Robben een harde Bitch Slap(tm) gegeven. Kom nou ff, je mag diva spelen wat je wilt maar er zijn 1 miljoen camera's op je gericht, iedereen ziet wat er gebeurd. Geef dan gewoon geen commentaar, en een veel zeggende grijns. Klaar.

Ik vind het spelletje heel leuk. Maar het blijft een spel. Bij een sport WIL je niet eens winnen doordat je ploeggenoot een Schwalbe versiert. Terwijl de meeste supporters en voetballers het allemaal begrijpen. Want tja, het is een spel en in een spel is valsspelen soms geoorloofd. Shirtje trekken, gele kaart aannaaien, schreeuwen tegen de scheids, moedwillig je tegenstander ongelukkig trappen, theatraal liggen bij overtreding, ellebogen, bewust hands maken. Het is allemaal leuk vermaak, ik vind het nog steeds heel leuk om te zien, maar het is soms amper een sport te noemen.

En ik referereer trouwens niet naar interview van Robben na deze wedstrijd, maar ooit een keer na een wedstrijd van het Nederlands elftal.

Einde rant.
Een sport is het al niet meer als je nagaat hoeveel $$$ en andere belangen er op het spel staan, kaat staan een spel :(

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Ankona schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:56:
[...]

Er is maar een vorm van druk waar de FIFA en de UEFA gevoelig voor zijn. Dat is geld en meer in het bijzonder heel veel geld.
Pas als de hoofdsponsors en informele suikerooms uit corrupte landen zich ermee gaan bemoeien kan er iets veranderen. Maar dan vooral voor de Buhne, intern blijft het gewoon door en door rot en draaien om geld en eigen belang. (Wie kan mij vertellen wat er veranderd is nadat Blatter en Platini door de sponsors gewipt zijn?)
Tot nu toe niks, alleen het bankrekeningnummer is veranderd van Blatter naar Infantino :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Denman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:33:
[...]

Tot nu toe niks, alleen het bankrekeningnummer is veranderd van Blatter naar Infantino :+
Dat bedoel ik, maar de rellen zijn wel gesust en onze eigen zakkenvuller, Van Praag, begint ook weer praatjes te krijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31
Anoniem: 905941 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:30:
Dit is nog erger dan Nijhuis bij Groningen - Ajax. Je zou de tv morgen haast niet eens meer aanzetten.
Werd het gefluit van Nijhuis niet bejubeld door Johan Derksen?

Ik heb hier al eens eerder gemeld dat het "meer toestaan" tijdens de wedstrijd goed is bij twee gelijke partijen een zeker bij een topper, maar dat dit bij twee verschillende teams altijd in het nadeel van de aanvallende partij uitvalt. Dit hebben zowel Ajax, PSV als Feyenoord ondervonden.

Zo worden er namelijk veel te vaak harde overtredingen van de zwakkere partij ontzien evenals regelrechte penalties. Dit seizoen kost dat Ajax het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
jaapstobbe schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:38:
[...]

Zo worden er namelijk veel te vaak harde overtredingen van de zwakkere partij ontzien evenals regelrechte penalties. Dit seizoen kost dat Ajax het kampioenschap.
Onzin, Feyenoord is tegen Heerenveen thuis, Sparta, Zwolle en Ajax ook genaaid door de arbitrage. Als alle fouten rechtgezet werden stond iedereen nog steeds waar ie nu staat. Ajax heeft zichzelf het kampioenschap gekost en Feyenoord draait een uitzonderlijk goed seizoen voor hun doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Meer toestaan is eigenlijk altijd fout. ER zijn regels waarbinnen het spel gespeeld moet worden. Een scheidsrechter is er niet om situaties te beoordelen, maar om de regels toe te passen. Alleen dan kun je als teams het spel binnen de regels spelen.

Als het spel onder de regels te lijden heeft, dan moeten de regels aangepast worden. Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat een scheidsrechter dan maar zijn eigen regels gaat maken.

Een kleine overtreding is ook een overtreding. Anders moeten de spelers straks sensoren in de scheenbeschermers gaan dragen dat alleen als je schop hard genoeg is er een lampje gaat branden dat de scheids af mag fluiten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Gisteren werd Real flink geholpen. Benieuwd of Barca vanavond dezelfde behandeling krijgt.
Al denk ik dat Juventus slim genoeg is om hun voorsprong professioneel uit te spelen.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:05
[...]

Ik heb hier al eens eerder gemeld dat het "meer toestaan" tijdens de wedstrijd goed is bij twee gelijke partijen een zeker bij een topper, maar dat dit bij twee verschillende teams altijd in het nadeel van de aanvallende partij uitvalt. Dit hebben zowel Ajax, PSV als Feyenoord ondervonden.

Je haalt nu 2 dingen door elkaar denk ik, Derksen vind wat mannelijker fluiten geen probleem, dus niet voor elke scheet fluiten. Echter bij Groningen - Ajax werden 2 zuivere penalties over het hoofd gezien, welke achteraf ook door Nijhuis werden toegegeven. In dit geval gaat het dus niet om mannelijker fluiten, maar om 2 missers.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 19-04-2017 08:48 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
2 Spaanse ploegen in 2 dagen helpen gaat zelfs voor de UEFA/FIFA begrippen teveel opvallen. Ik hoop wel dat alle overige Spaanse ploegen keihard klop krijgen en in de volgende ronde Real lekker genaaid word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:48:
2 Spaanse ploegen in 2 dagen helpen gaat zelfs voor de UEFA/FIFA begrippen teveel opvallen. Ik hoop wel dat alle overige Spaanse ploegen keihard klop krijgen en in de volgende ronde Real lekker genaaid word
Daarom, gisteren is er een Duitse ploeg genaaid, dus de volgende keer zal een andere Duitse ploeg wat hulp krijgen. Wie weet zit er wel een slopende verlenging in.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:51:
[...]

Daarom, gisteren is er een Duitse ploeg genaaid, dus de volgende keer zal een andere Duitse ploeg wat hulp krijgen. Wie weet zit er wel een slopende verlenging in.
Als dat maar niet de Duitse ploeg morgen is dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 23-06 14:43
Ribery plaatste de pikante foto's van ronaldo zijn buitenspel goals op instagram + een foto met het onderschrift: "1 jahr harte arbeit, danke schiri bravooo". Gelukkig heeft hij de ballen wel om het te plaatsen :)
Snap ook niet dat het niet op begint te vallen dat die spanjaarden overdreven mietjes gedrag vertonen.

Ik heb een real fan op school die leraar is, dus die kan ik beter met een flinke boog ontwijken nu :P

[ Voor 23% gewijzigd door Mosin op 19-04-2017 10:06 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
[...]

Jazeker, maar Derksen is na die ophemeling ook zeker kritisch geweest over Nijhuis toen hij minder floot.

Beetje flauw om dit excuus weer te gebruiken. Bovendien spreek je jezelf tegen, want bovenstaand geef je al aan dat zowel Ajax, PSV als Feyenoord dit probleem hadden? Dit waren de enige titelkandidaten dit jaar.

Btw, ik begrijp dat jij een glazen bol hebt? Volgens mij is het kampioenschap namelijk nog niet beslist :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 16:03
Gisteren niet alles gezien dus nog maar even de arbitrale dwalingen nogmaals bekeken, Bayern is echt snoeihard genaaid.

2 x buitenspelgoal
1 x Lewandowski onterecht teruggefloten vanwege buitenspel
- Casemiro had wel 3 x geel mogen krijgen
- Tackle van Vidal was op de bal

ZSM die videoscheids doorvoeren! Dit gaat echt helemaal nergens meer over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 06:57
Misschien heeft de UEFA een fokop gemaakt met de aanstelling van de scheidsrechter :+ In plaats van woensdagavond op dinsdagavond :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vlassie1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:54:
ZSM die videoscheids doorafvoeren! Dit gaat echt helemaal nergens meer over :+
agree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 20:49
Faddermakker schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:55:
Misschien heeft de UEFA een fokop gemaakt met de aanstelling van de scheidsrechter :+ In plaats van woensdagavond op dinsdagavond :P
Ja of donderdagavond, iig deze flapdrol niet

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Of gewoon wat vaker wedstrijden over laten spelen. Organisatorisch lastig maar sportief kan niemand daar tegen zijn. Het is niet ideaal, maar in een gegeven situatie de beste optie. Niemand zal Real nu als sportieve winnaar erkennen, waarom mogen zij nu wel door?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Als ze dat gaan doen mag je het spaanse voetbal meteen wel opdoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 21:14
Vlassie1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:54:
Gisteren niet alles gezien dus nog maar even de arbitrale dwalingen nogmaals bekeken, Bayern is echt snoeihard genaaid.

2 x buitenspelgoal
1 x Lewandowski onterecht teruggefloten vanwege buitenspel
- Casemiro had wel 3 x geel mogen krijgen
- Tackle van Vidal was op de bal

ZSM die videoscheids doorvoeren! Dit gaat echt helemaal nergens meer over :+
Maar ik begreep dat de scheidsrechter gewoon toegang had tot videobeelden? Weet niet wat hierbij precies de regels zijn, heb je als team een aantal challenges zoals bij hockey?
Heb de wedstrijd slechts met een half oog bekeken, maar had bij de 2-2 van Ronaldo niet het idee dat Bayern protesteerde wegens buitenspel. Hadden ze het zelf überhaupt wel door op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Tinuz___ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:30:
[...]

Maar ik begreep dat de scheidsrechter gewoon toegang had tot videobeelden? Weet niet wat hierbij precies de regels zijn, heb je als team een aantal challenges zoals bij hockey?
Heb de wedstrijd slechts met een half oog bekeken, maar had bij de 2-2 van Ronaldo niet het idee dat Bayern protesteerde wegens buitenspel. Hadden ze het zelf überhaupt wel door op dat moment?
Maakt niet uit of ze het doorhebben of niet, was gewoon buitenspel.

Dat de scheids toegang heeft tot videobeelden lijkt me nogal lastig. Of ze moeten daarmee de grote schermen in het stadion bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vlassie1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:35:
[...]

Dat de scheids toegang heeft tot videobeelden lijkt me nogal lastig. Of ze moeten daarmee de grote schermen in het stadion bedoelen?
Scheids ziet groot scherm + ik denk dat er official ook schermpje zit te zien zoals bij hockey.
Daar zouden ze beter wat dingen van overnemen.
- Klok stoppen bij stilleggen spel (geen random minuten bijtellen op het einde)
- X aantal videoreferals die de kapitein van de ploeg mag aanvragen ( doet die kapitein iets buien tos en vlagje afgeven)

Als ze dat tweede doen, gaat er gewoon veel minder gezeur zijn bij elke keer als er speler gaat liggen of buitenspel loopt ( of die niet doet )

- Strafcorners mogen ze ook wel invoeren in het voetbal :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ze staan nu met zijn zessen rond het veld alles te missen. Een mannetje met een fluit in het veld en een met een scherm ernaast en ze zien veel meer en veel beter

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
Vlassie1980 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:35:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat het alleen buitenspel zou zijn geweest als Bayern had geprotesteerd? Kan me echter goed voorstellen dat het uitblijven van protest eventuele twijfel over dit buitenspel bij één van de scheids/grensrechters weg nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:11
Dat protest heeft dan ook nauwelijks zin. Degene met een doelpunt tegen protesteert altijd.

Maar ja, logisch gevolg dit. Heb nog nooit een Spaanse ploeg door een scheidsrechter benadeeld zien worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:08

Player1S

Probably out in the dark

Blijft bizar dat zo'n miljoenenspel door een enkeling geleid word. En elke fout word afgedaan als "charme van het spel".

Ben benieuwd hoe ze zouden reageren als banken alles nog met pen en papier zouden doen omdat ze het altijd al zo deden en de heren bobo's van de FIFA en UEFA opeens miljoenen kwijt zijn door een menselijke fout en de bank het ook af doet als "charme van het spel".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Señor Sjon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:05:
Dat protest heeft dan ook nauwelijks zin. Degene met een doelpunt tegen protesteert altijd.

Maar ja, logisch gevolg dit. Heb nog nooit een Spaanse ploeg door een scheidsrechter benadeeld zien worden.
Wat als twee Spaanse ploegen tegen elkaar spelen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

dutchgio schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:12:
[...]

Wat als twee Spaanse ploegen tegen elkaar spelen? >:)
Dan zit de scheidsrechter op de bank te genieten van de wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 23:50
Dan gaan ze allebei door naar de finale O-)

Overigens vond ik de SR gisteren slecht, niet partijdig. Hij geeft de halve pingel gewoon aan Bayern en Vidal had een actie eerder ook al zijn 2e geel verdiend.

Heb niet zoveel met Bayern, maar zat gisteren toch echt te hopen dat Real eruit vloog. De 1e wedstrijd was Real oppermachtig en gisteren dachten ze waarschijnlijk er weer overheen te lopen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09
MarvinG schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:47:
Gisteren werd Real flink geholpen. Benieuwd of Barca vanavond dezelfde behandeling krijgt.
Al denk ik dat Juventus slim genoeg is om hun voorsprong professioneel uit te spelen.
Een spaanse ploeg per speelronde toch ;)

Ik hoop dat Barcelona echt ontzettend nat gaat, heerlijk optimistisch high pressure spelen om iets te forceren en dan vervolgens na 20m met 0-3 achterstaan. Het word een leuke wedstrijd tenzij de scheidsrechter weer bepalend word.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Vraag maar aan manu van go ahead eagles of protesteren wel of geen zin heeft. Door de KNVB wordt niet protesteren immers opgevat als het accepteren dat je genaaid wordt, als je wel protesteert hou je de mogelijkheid open dat er missschien naar je argumenten geluistered wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Inderdaad, als je niks doet en van het veld loopt wordt dat als het accepteren van je straf en bevestigen van de overtreding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Deze moest ik gewoon maken.

Afbeeldingslocatie: https://imgflip.com/i/1ni141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
[...]
Nee, dat laatste is nou precies wat ontbrak, er was totaal geen protest van Bayern toen Ronaldo de 2-2 maakte, kijk de herhaling maar terug. Stel dat de grensrechter (die zou dit het beste moeten hebben kunnen zien) aan buitenspel twijfelde, begrijpelijk dat hij zijn vlag omlaag hield omdat hij geen enkele speler van Bayern aanstalten tot protest zag maken. Hiermee praat ik zijn beslissing niet goed, maar ik vind het wel een begrijpelijke (non)reactie.
Andersom klopt het dat protesteren niet altijd zin heeft, al heb ik genoeg voorbeelden gezien waar scheidsrechters daardoor wel overstag gingen. Denk dat het dan ook meestal in het voordeel van de thuisspelende ploeg gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Ik vind dat geen 1 speler het werk van de scheids moet overnemen. (lees scheidsrechtersteam)
Men moet gewoon doorspelen en een evt fout wordt vanzelf wel aangegeven. Verder vind ik het compleet van de gekke de uitslag van gister. Ook het geven van Geel voor de actie van Vidal, hij speelde ruw wat ik eerder al aangaf maar de actie van Geel was niks. Nu even over Robben, Sinds de Schwalbe van het WK kan Robben niks meer doen, en krijgt ie gelijk alles over zich heen. Ronaldo die vaak buitenspel goals maakt, zou zich moeten schamen, tenminste, ik zou het niet zo vieren, wij zeiden vroeger al, dat zijn vuile goaltjes.
Mede daarom heb ik niks met heel Ronaldo. Ook al speelden ze niet tegen Bayern ;) Ik zeg ook eerlijk als Bayernspelers fouten maken, Toch ? :+

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Volgens mij heeft protesteren in dit soort gevallen echt wel zin. Ik ken toch wel situaties waarbij je als scheids, mede door het heftige protest, kunt aanvoelen dat de beslissing helemaal fout was. En dat gaat bij de volgende situatie meespelen. Ook al probeert de scheidsrechter elke situatie op zich te beoordelen, die fout zit toch in zijn hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:11
Dat is de modus operandi van Barcelona als ze weer een flashmob rond de scheids houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Señor Sjon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:43:
Dat is de modus operandi van Barcelona als ze weer een flashmob rond de scheids houden.
Yep el classico gaat dit weekend daardoor weer ruim 100 minuten duren.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:27:
[...]

Volgens mij heeft protesteren in dit soort gevallen echt wel zin. Ik ken toch wel situaties waarbij je als scheids, mede door het heftige protest, kunt aanvoelen dat de beslissing helemaal fout was. En dat gaat bij de volgende situatie meespelen. Ook al probeert de scheidsrechter elke situatie op zich te beoordelen, die fout zit toch in zijn hoofd.
Overigens zag ik in de wedstrijd de vlag omhoog gaan bij 'buitenspel' vlak nadat een wisselspeler aan de zijlijn achter de vlaggenist langs liep te appeleren...

De mate van 'knee jerk' arbitrale acties in deze wedstrijd was extreem opvallend.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Vanavond:Champions League Kwartfinale (returnwedstrijden)
19.04. 20:45 Barcelona v Juventus (0-3)
19.04. 20:45 Monaco v Dortmund (3-2)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Hopelijk brengen MSN en co hun duikbrillen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 11:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hopelijk weet Dortmund het recht te zetten. Het zou toch wel leuk zijn als er in ieder geval één halve finalist was die daar niet door naaierij staat. :P

Ok, dat is Atlético eigenlijk al.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Gonadan schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:33:
Hopelijk weet Dortmund het recht te zetten. Het zou toch wel leuk zijn als er in ieder geval één halve finalist was die daar niet door naaierij staat. :P

Ok, dat is Atlético eigenlijk al.
PSV thuis tegen Atlético ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan mij niet herinneren dat die wedstrijd doorslaggevend was voor het doorgaan van Atético. ;)

Buiten dat de hoeveelheid naaierij, als die er überhaupt al was, hoogstwaarschijnlijk te verwaarlozen is bij wat deze en vorige ronde allemaal gebeurt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 06:57
Over naaierij gesproken, valt me nu pas op waar dat uitvak in dat stadion is neergezet :/

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905941

Zo'n top affiche vanavond, maar betrap me er nu al op dat ik voornamelijk de scheidsrechter in de gaten ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Faddermakker schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:43:
Over naaierij gesproken, valt me nu pas op waar dat uitvak in dat stadion is neergezet :/
Dat is bij Real netzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik vat het niet, kan je dat even toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Je kan toch bijna niet voorstellen dat Juve niet gaat scoren als je de wedstrijd tot nu toe ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hoe lang is het uberhaupt geleden dat Juventus met 4-0 verloor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-04-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij de andere wedstrijd overigens al 1-0 voor Monaco in de 3e minuut door alweer Mbappé. Dang, vrije trap van Sahin op de kruising in nu de 14e minuut ... Veel kansen over een weer iig (meer voor Monaco nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En dus? :?

Volgens mij wordt het trouwens in de meeste stadions ergens in een hoek weggewerkt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wat een kans voor Messi. Juve moet toch oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:05:
[...]

En dus? :?

Volgens mij wordt het trouwens in de meeste stadions ergens in een hoek weggewerkt. :P
Dus ... het is idd een opmerking van niks ;) . Maar in deze gevallen is het wel de zgn. nosebleed sectie (bovenste ring vlakbij de wolken), bij Liverpool en Tottenham is het iig beneden achter het doel naar de zijkant (net als bij Vitesse en GAE bijv. :D )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A5yWDkH.jpg

En gelijk 2-0 voor Monaco, is wel gespeeld zo ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 19-04-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die zitten heeeeeel hoog bovenin, die zien echt geen reet, ja miniaturen, maar dat is bij heel die bovenste ring, niet specifiek uitvak.

Ik heb wedstrijd gezien vanaf onderste ring (tegen Milan met Seedorf), geweldige belevenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Bah bah wat laat Barca zich weer kennen. Kuipers fluit tot nu toe ijzersterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zal de club die vaak bevoordeeld worden winnen, of de door en door en door corrupte club? Spannend hoor. Gelukkig mag de Jumbo manager dat bepalen.

Helaas is die wel bang om kaarten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:55
Barca heeft geloof ik geen deal met de arbitrage :+ En dan vragen we ons af waar kinderen het vandaan halen om (heftig) te protesteren tegen scheidsrechters. Iets met voorbeeldfunctie.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Arjan90 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:16:
Barca heeft geloof ik geen deal met de arbitrage :+ En dan vragen we ons af waar kinderen het vandaan halen om (heftig) te protesteren tegen scheidsrechters. Iets met voorbeeldfunctie.
Kuipers mag idd wel eens beginnen met kaarten geven aan Barca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fleximex schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:15:
Bah bah wat laat Barca zich weer kennen. Kuipers fluit tot nu toe ijzersterk.
Wat is ijzersterk? Hoe kan hij Busquets en Neymar geen geel geven? Waren allebei overduidelijk en zonder twijfel geel. En hij heeft ze niet. Gewoon slecht gefloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

martinusz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:08:
[...]

Die zitten heeeeeel hoog bovenin, die zien echt geen reet, ja miniaturen, maar dat is bij heel die bovenste ring, niet specifiek uitvak.

Ik heb wedstrijd gezien vanaf onderste ring (tegen Milan met Seedorf), geweldige belevenis.
Toch heeft zo'n bovenste ring, voor een keertje, ook wel wat hoor, sfeer van wat meer afstand beleven, maar het voetbal zie je nog maar net idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

apis29 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:07:
Dus ... het is idd een opmerking van niks ;) . Maar in deze gevallen is het wel de zgn. nosebleed sectie (bovenste ring vlakbij de wolken), bij Liverpool en Tottenham is het iig beneden achter het doel naar de zijkant (net als bij Vitesse en GAE bijv. :D )
Maar bij mijn weten is het bij PSV en Feyenoord weer gewoon in de hoek zitten. Wellicht zijn kneuterige clubs daar gewoon makkelijker in? :P
En gelijk 2-0 voor Monaco, is wel gespeeld zo ...
-O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Volgens mij is het normaal als een scheids een waarschuwing geeft aan spelers en een lijn trekt. Ik weet dat we hier allemaal anti Barca zijn maar meteen met kaarten strooien slaat ook nergens op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fleximex schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:20:
Volgens mij is het normaal als een scheids een waarschuwing geeft aan spelers en een lijn trekt. Ik weet dat we hier allemaal anti Barca zijn maar meteen met kaarten strooien slaat ook nergens op :+
Het agressieve wegwerp gebaar van Neymar had in elke competitie in elk land en op elk niveau direct geel opgeleverd. Daar ga je normaal echt niet voor waarschuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Als Kuipers daar bij spaanse teams geel voor gaat geven staat er na 40 minuten geen spanjaard meer op t veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:22:
[...]

Het agressieve wegwerp gebaar van Neymar had in elke competitie in elk land en op elk niveau direct geel opgeleverd. Daar ga je normaal echt niet voor waarschuwen.
Volgens mij deed hij geen geel om sterk te de-escaleren. Geef je die geel wel dan kan de wedstrijd zo'n nare wending krijgen waardoor er nog 8x geel gaat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Leon Zwiers schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:26:
Als Kuipers daar bij spaanse teams geel voor gaat geven staat er na 40 minuten geen spanjaard meer op t veld
Klopt, verschillende standaarden. Precies de reden dat die teams zover komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:14

Fiber

Beaches are for storming.

Barca zal het vanavond gewoon op eigen kracht moeten doen, Kuipers gaat ze echt niet helpen... :z

Eindelijk weer een een goede scheids in actie. :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:54
Fleximex schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:20:
Misschien omdat ze zelf altijd zo graag om kaarten liggen te zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Juve is qua defensie gewoon ijzersterk, ze mogen blij zijn als ze er 1 in prikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Spaans voetbal = Schwalbes, theater, flashmob om scheids om voor kaarten te vragen, negatief gedrag en 2 frauderende topteams die keihard worden geholpen door de Fifa/uefa/Spaanse overheid. Buiten Real en barca stelt la Liga echt geen reet voor. Geen klap aan om te kijken iig

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 19-04-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:55
Ik zou die Spanjaarden echt al meer geel gegeven hebben voor zeiken en zeiken en zeiken. De aanvoerder komt praten, de rest mag z'n mond houden. Zeker dat getrek aan een scheids, blijf van hem af.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Messi die vliegt... ziet er best wel ongelukkig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:31:
Ik zou die Spanjaarden echt al meer geel gegeven hebben voor zeiken en zeiken en zeiken. De aanvoerder komt praten, de rest mag z'n mond houden. Zeker dat getrek aan een scheids, blijf van hem af.
Niet alleen Spanjaarden, in elke competitie gaat dit veel te ver. Gewoon je bek houden tegen de scheidsrechter, anders geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Messi heeft nu tenminste echt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mijn god...zelfs zeiken over 1 minuut extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:55
Zelfs na het fluitsignaal. alle drie geel!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kuipers fluit goed, trapt voorlopig niet in het geduikel en het Neymar ettertje heeft geel. Gewoon zo doorgaan in de tweede helft :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:54
gambieter schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:33:
Kuipers fluit goed, trapt voorlopig niet in het geduikel en het Neymar ettertje heeft geel. Gewoon zo doorgaan in de tweede helft :)
Zeldzaamheid, maar roerend met je eens ouwe ;)
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.