[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.001.880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Situatie schets is denk ik makkelijk in dit geval :)

Komt ie;
Het betreft een L keuken
Lange kant is 310, daar zit de spoelbak in verwerkt
Korte kant is +/-275, daar zit de gaskookplaat in verwerkt.

Achter de gaskookplaat komt inderdaad keukenglas (vet/tomatenpuree spetters gaan daar nu eenmaal het makkelijkst van af)

Dat afneembaar verf lijkt me een goede optie, weet iemand hoe het zit met verf en herhaaldelijk nat worden door spetters/zeep bij het afwassen?
lolgast schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:31:
@Dr Pro Wij hebben een glasplaat achter de kookplaat, zoals dat ook hier wel vaker voorbij komt. Aangezien het gebruikelijk is, doe ik even de aanname dat jullie ook iets achter de kookplaat krijgen. Misschien een idee om de naad van 2 platen daar achter te laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:08
Heeft iemand ervaring met deze website?

http://dutchdesignbeton.nl/

Ik ben van plan om een tafelblad te maken. De afmeting moet worden; 2.5 lang en 1 meter breed. de dikte zal tussen de 5 en 8 cm zijn.

De mal maken voor bijvoorbeeld een keukenblad staat prima uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

BP14 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:46:

Ik ben van plan om een tafelblad te maken. De afmeting moet worden; 2.5 lang en 1 meter breed. de dikte zal tussen de 5 en 8 cm zijn.

Een tafelblad? Ben je je ervan bewust dat als die tafel eenmaal op z'n plek staat dat je 'm niet even aan de kant schuift?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:04
300 kg voor die van 5 cm
480 kg voor die van 8 cm

stevige tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 14:48
Dr Pro schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:27:
Lengte.
Het langste stuk is 310cm.
Breedte is overal 30cm.

Hoogglans wit lijkt me ook gewoon hoogglans wit dus dat moet volgens mij ook wel goed komen.
If all else fails plak ik er 60x30 of 90x30 tegels op (gerectificeerd met 1mm voegen moet volgens mij ook prima gaan, de voegen worden alleen niet hoogglans, al zal daar vast ook een oplossing voor zijn)

[...]
Ik weet niet waar je woont, maar je kan de firma Leeuwerik proberen.
Verder moet je achter de kookplaat iets van glas/RVS/oid. plaatsen, anders verbrand je decor.

Edit: wat @lolgast zegt :>

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 13:25

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Aardappel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:51:
300 kg voor die van 5 cm
480 kg voor die van 8 cm

stevige tafel.
Niet gehinderd door enige kennis van beton: Zou je niet met lichtgewicht (bv piepschuim) inserts kunnen werken om het volume binnenin het blad lichter te maken? Moet je alleen deze inserts wel op de juiste plek kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
handige_harrie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Niet gehinderd door enige kennis van beton: Zou je niet met lichtgewicht (bv piepschuim) inserts kunnen werken om het volume binnenin het blad lichter te maken? Moet je alleen deze inserts wel op de juiste plek kunnen houden.
Hout wordt ook veel gebruikt. (heb ik gedaan) Als je dan toch piepschuim gebruikt, kijk dan naar de goeie druksterkte ;)

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:55

thomaske

» » » » » »

Dr Pro schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:36:

Komt ie;
Het betreft een L keuken

Achter de gaskookplaat komt inderdaad keukenglas (vet/tomatenpuree spetters gaan daar nu eenmaal het makkelijkst van af)

Dat afneembaar verf lijkt me een goede optie, weet iemand hoe het zit met verf en herhaaldelijk nat worden door spetters/zeep bij het afwassen?

[...]
Wij hebben Sikkens Wapex op de wand achter de keuken. Dat is een verf met epoxy en wordt dus superhard. Het is bestand tegen water en bijvoorbeeld ook hete vet/olie-spetters. Je kan het heel eenvoudig schoonmaken (met schuurspons is geen probleem)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:04
handige_harrie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Het kan vast lichter, ik heb gewoon normaal beton genomen met 2,4 kN/m³.
Met inserts wordt het beton ook dunner, en fragieler, maar ik heb ook nooit tafels/keukenbladen van beton gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
BP14 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:46:

Ik sta op 't punt om daar 2 pakketjes te bestellen voor mijn keukenblad.
Een massief blad ga je inderdaad niet maken, bij 5cm dikte heb je al 7 pakketten nodig van dit beton. Deze is juist zeer dun uit te voeren (minimaal 18mm) en daar moet je dan inderdaad een binnenmal voor maken, zoals ze zelf ook doen in hun filmpjes.

Zou je constructiebeton gebruiken dan moet je het iets dikker maken, maar ook dan is massief niet aan te raden (loodzwaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:54

Komt ie;
Het betreft een L keuken

[...]
Wij hebben achter onze kookplaat / gehele muur achter keukenblad Traelyx natural finish over de latex muurverf aangebracht.
Is een matte 2k coating die perfect afwasbaar is en erg hard wordt.
Tot opheden geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Hebben jullie dat ook achter de (gas)kookplaat?
thomaske schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Wij hebben Sikkens Wapex op de wand achter de keuken. Dat is een verf met epoxy en wordt dus superhard. Het is bestand tegen water en bijvoorbeeld ook hete vet/olie-spetters. Je kan het heel eenvoudig schoonmaken (met schuurspons is geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[...]
Wij hebben relatief goedkope afneembare latex gebruikt. We hebben geen glas achter het fornuis, alleen een opstaand randje van 10cm van hetzelfde materiaal als het aanrechtblad. De keuken staat er inmiddels alweer vier maanden en ook tomatensaus en van die kipmarinade gaat er prima af.

De duurdere verf is waarschijnlijk een stuk beter, maar houdt het ook geen jaren vol en ik heb het bijgehouden: 1 laag latex op de hele muur bij het aanrecht (ongeveer 5 meter X 1,5 meter) doe ik in 35 minuten inclusief afplakken. Dan is de keuken weer helemaal fris en fruitig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 16-09 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

*tweakers hikje*

[ Voor 97% gewijzigd door sopsop op 10-10-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:08
frietsje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Ik sta op 't punt om daar 2 pakketjes te bestellen voor mijn keukenblad.
Een massief blad ga je inderdaad niet maken, bij 5cm dikte heb je al 7 pakketten nodig van dit beton. Deze is juist zeer dun uit te voeren (minimaal 18mm) en daar moet je dan inderdaad een binnenmal voor maken, zoals ze zelf ook doen in hun filmpjes.

Zou je constructiebeton gebruiken dan moet je het iets dikker maken, maar ook dan is massief niet aan te raden (loodzwaar)
Klopt. ik wist inderdaad niet dat het nog veel dunner kan. zeker een optie. Tafel word ook niet (veel) verplaatst. Als de tafel iets zwaarder is maakt dus niet veel uit. 5cm is dus wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:54
Dr Pro schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:51:
Hebben jullie dat ook achter de (gas)kookplaat?

[...]
Ja, over de gehele breedte van het aanrechtblad. En dan tot de hoogte van de wasemkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

beton is toch niet echt geschikt voor hete voorwerpen en is waterdoorlatend ? of je moet het met regelmaat behandelen ofzo .. teminste dat is wat ik hier en daar gelezen heb.

Voor "tafelbladen" van beton, je ziet veel filmpjes op YT waarbij ze hout gebruiken als vulmiddel en vlechtijzermat voor stevigheid. alleen 2 weken uitharden en de voor/nawerk pfff ben 6 maanden verder voordat ik het kan gebruiken .. en dan moet ik nog voorzichtig zijn is de moeite niet waard.

mij lijkt het handig bij bv vloerverwarming dat je 2 kleuren beton gebruikt , waarom ? om aan te geven waar je "veilig" in de vloer kan boren/schroeven. hoewel je dit wel meerwerk & kosten meegeeft is mijn idee (en deels ervaring) dat dit soort vooruit bedacht werk je bij latere verbouwingen enorm veel plezier kan hebben

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 20:25

Komt ie;
Het betreft een L keuken

[...]
Ik heb achter t fornuis en wasbak over de muurverf transperante parketlak geverfd. Keihard en waterafstotend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vso schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:54:
mij lijkt het handig bij bv vloerverwarming dat je 2 kleuren beton gebruikt , waarom ? om aan te geven waar je "veilig" in de vloer kan boren/schroeven.
Bij mij zou dat betekenen dat er, of maar 1 kleur gebruikt wordt (omdat overal vv ligt), of dat je het patroon van de buizen in het beton kunt zien. Dat laatste lijkt me echt veel te duur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zonoskar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Bij mij zou dat betekenen dat er, of maar 1 kleur gebruikt wordt (omdat overal vv ligt), of dat je het patroon van de buizen in het beton kunt zien. Dat laatste lijkt me echt veel te duur.
erhm nee want vv leg je niet tot aan de rand (zover ik weet) je legt dat meestal x cm van de muur want onder kasten, banken enzv heeft het weinig nut alleen in de wc zou je dat eventueel willen. (maar dit is oude kennis tegenwoordig zou het best van muur tot muur kunnen zijn kweet het niet)

Toch als ik kijk naar de vloerindeling(en) zijn er plekken waar ik best wel eens in de grond zou kunnen gaan willen boren. om daar een scheidingswand te plaatsen. om een kamer op te delen wegens reden x.y.z maar nu bewust nog niet doe. en juist dan is een donkere plek / lijn in het beton wel erg fijn ik denk hier aan bv 10cm brede en x lengte punten of lijnen die je aan laat brengen .. en volgens mij is na x tijd het beton beloopbaar en kan je die plekjes al opvullen met een hand gemaakte mix. met bv wat kleurstof toegevoegd. en als dat een verwarmingslus toch onder de muur doorloopt of toch onder een kast oid .. tja dat lijkt me nog altijd de betere optie dan iets anders.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Goed, de aannemer heeft laten weten dat hij over 2,5 week kan gaan beginnen met de badkamer. Dat betekent dat ik over anderhalve week ga beginnen met de bestaande badkamer te slopen. Is onderstaand stappenplan logisch en realistisch qua tijd?
  1. Meubilair (wc/wastafel etc) weghalen m.u.v. het bad zodat ik die nog even kan gebruiken totdat ik klaar ben (1 dag)
  2. 2 lagen tegels weghalen behalve bij het bad (2 dagen)
  3. Verlaagd plafond incl. verlichting weghalen (halve dag)
  4. Bad zelf weghalen en laatste tegels (1,5 dag)
De vloer laat ik verder ongemoeid aangezien die waarschijnlijk een centimeter opgehoogd moet worden.

Qua tijd hou ik er rekening mee dat ik de tegels zo netjes mogelijk van de wand wil halen zodat er weinig werk nodig is om de muren voor te bereiden op nieuwe tegels. Bestaande tegels zijn gelijmd; ik wil die met een brede steenbeitel en mokertje per stuk loshalen.

En wat is de handigste manier om alle puin vanuit het midden van het huis (x + y as) naar een puincontainer op de parkeerplaats te krijgen? Ik zat te denken aan puinzakken?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Tjolk schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:11:
Goed, de aannemer heeft laten weten dat hij over 2,5 week kan gaan beginnen met de badkamer. Dat betekent dat ik over anderhalve week ga beginnen met de bestaande badkamer te slopen. Is onderstaand stappenplan logisch en realistisch qua tijd?
  1. Meubilair (wc/wastafel etc) weghalen m.u.v. het bad zodat ik die nog even kan gebruiken totdat ik klaar ben (1 dag)
De vloer laat ik verder ongemoeid aangezien die waarschijnlijk een centimeter opgehoogd moet worden.

Qua tijd hou ik er rekening mee dat ik de tegels zo netjes mogelijk van de wand wil halen zodat er weinig werk nodig is om de muren voor te bereiden op nieuwe tegels. Bestaande tegels zijn gelijmd; ik wil die met een brede steenbeitel en mokertje per stuk loshalen.

En wat is de handigste manier om alle puin vanuit het midden van het huis (x + y as) naar een puincontainer op de parkeerplaats te krijgen? Ik zat te denken aan puinzakken?
Stortkoker? Dan hoef je niet iedere keer naar beneden als je puin hebt. Kun je vanaf een raam naar beneden gooien. Scheelt je veel tijd (iets wat ik achteraf gezien ook beter had kunnen doen)

Ik denk dat 1.5 week ruim voldoende is om je badkamer te slopen. Als de tegels makkelijk loskomen ben je zo klaar O-)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Vergis je inderdaad niet in de hoeveelheid (gewicht) puin. Bij onze sloop heb ik ook puinzakken gebruikt, kost inderdaad veel tijd en moeite. Met een stortkoker maak je het jezelf wel gemakkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Mijn ervaring leert (heb net een badkamer gestript) dat het los bikkelen van de tegels behoorlijk tegen kan vallen (zeker als je twee lagen moet verwijderen) met de hand losbikkelen kost je waarschijnlijk meer tijd extra dan wanneer je het met de boorhamer doet, en de muren laat stuccen. Dit laatste moet wellicht toch wel, omdat als de tegels goed in de lijm zaten, je altijd óf meer muur meeneemt dan dat je lief is, óf er tegelresten blijven zitten. Een combinatie van beiden zorgt bijna altijd voor dusdanige oneffenheden dat je bijna niet onder stuccen uitkomt. in totaal 3,5 dag breekwerk zou moeten kunnen (3,5X 24 if needed ;) )
maar ik zou zeker niet wachten met het bad; stel dat die tegels nou net niet makkelijk van de muur komen, dan loop je meteen tegen tijdsdruk op.. meubilair, plafond; die liggen er zo uit; ook als je het met beleid doet. kitrandjes doorsnijden, schoeven/bouten verwijderen en je trekt alles zo van de muur. dit zal je geen volle dag kosten. Ikzelf had de mazzel dat het huis toch al in puin lag, dus heb gewoon de kruiwagen gebruikt. scheelt een hoop tijd, en opruimen moet je toch naderhand. je zou dit kunnen overwegen, en op de vloeren waar je loopt karton/afdekpapier te leggen; er komt best wat rommel uit zon badkamer, daar verkijk je je makkelijk op, en als de helft van de tijd in het heen-en-weer lopen gaat zitten, dan is minder vaak hoeven lopen pure winst :)

Succes!

-edit-

hmm x+y; dan is een kruiwagen mss niet zo handig idd; stortkoker zou ik zeker overwegen; of een paar handje extra die het loopwerk voor je kunnen doen; dan kan jij met het breken bezig, terwijl de xtra handjes zorgen voor de afvoer van het puin..

[ Voor 4% gewijzigd door kwakke01 op 11-10-2018 11:26 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Vergeet ook niet om alvast even te kijken wat je nodig hebt om de waterleidingen af te doppen. Zou sneu zijn als je om 21:00 (bouwmarkt net dicht) de boel lostrekt en je dan realiseert dat je de hoofdkraan niet weer open kan zetten omdat je geen eindkapjes hebt :P Neem voor de zekerheid van de veelgebruikte maten een setje mee, wat over is kun je immers weer terugbrengen.

Losbikken met boorhamer gaat mooi vlot, wel zou ik een brede beitel erop zetten, anders heb je al snel dat je geulen gaat 'graven' in je muur.

En zorg voor goede PBM's. Gehoorbescherming, stofkapje, veiligheidsbril. Je wilt bijv. geen tegelsplinters in je ogen.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

- Als je alternatieve locatie hebt voor wassen/douchen ... eerder starten.
- boormachine met klopstand gaat harder dan moker en hamer ..
- steekkar/platauwagen (je kan zelf ook wat bouwen op basis van goedkoop verhuiswagentje en extra plank en stuk touw oid.. (bak) beste is anders een sterke(verstevigde) plastic bak.. waar dus eventueel geschuurde zak niet zooi door het huis verspreid.

Hoe bescherm je jezelf en huis tegen stof en puin ? sluisdeur, stofafzuiging en stukloper(s)

Beste is gewoon alles slopen..paar vrienden , krat bier en puinzakken / (boodschappen tassen doen ook goed) gewoon niet te vol/zwaar zodat de zak niet schuurt .. ben je binnen een dag klaar ..
* slopen
* alles naar beneden (terwijl er 1 loopt van container) is er 1 bezig met naar beneden brengen
* eventueel verder slopen (herhaal afvoeren)
* done
karretje is gewoon enorm makkelijk (bescherm wel deurposten en deuren..)

Het meeste werk is eerder goed voorbereiden dan het werk zelf .. zo ga ik het ook doen tzt alleen het tegelwerk laat ik bij de opbouw doen .. Qboard/wediplaat word bij mij de vervanger van het stucken v.d muur zeker omdat het ook nog isolereert en geluiddempt .. win-win-win

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
vso schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

en juist dan is een donkere plek / lijn in het beton wel erg fijn ik denk hier aan bv 10cm brede en x lengte punten of lijnen die je aan laat brengen .. en volgens mij is na x tijd het beton beloopbaar en kan je die plekjes al opvullen met een hand gemaakte mix. met bv wat kleurstof toegevoegd.
En vervolgens ga je de vloer afwerken en verdwijnt je mooie kleurcodering onder de egaline of tegellijm ofzo? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Veel reacties al snel, tof :)
Wat losse reacties daarop:

Stucloper hebben we al in de kamer liggen waar de onderdelen voor de nieuwe badkamer liggen. Hebben nog meters genoeg over voor de overloop en een pad van de trap naar de voordeur.
Gehoorbescherming, stofmasker en handschoenen staan op de boodschappenlijst. Afdopstukken voor leidingen staan er ook op alleen moet ik nog even de juiste maat weten.

Een stortkoker heb ik we aan zitten denken, maar ik vraag me af hoe handig dat is. De enige route is door onze slaapkamer heen via het raam op 50cm van ons bed. Ik weet niet of ik dat zo prettig ga vinden.
Komt bij: het gaat uiteindelijk vooral om de tegels. Totaal (2 lagen) 20 m². Toilet, bad, douchebak, plafond etc. kan toch niet door een stortkoker. We praten dus over hooguit 1 kuub wat er naar beneden gesjouwd moet worden. Laat dat totaal 40x lopen zijn?
Andere overweging is dan wel weer dat ons voorportaaltje erg krap is. Totale breedte is ongeveer 160 x 180 maar daar zit dan nog een toiletruimte van zo'n 80 x 100 in gepropt. De buitendeur zit dan weer tegenover de deur van het toilet dus we moeten daar een hoekje om. Daar met een kruiwagen of ander karretje tussendoor manoeuvreren resulteert er waarschijnlijk in dat we na afloop de schilder kunnen bellen ;)

Ik ben inderdaad van plan om een maatje te vragen mee te helpen. Of beter: ik moest beloven dat hij mocht helpen :P

Qua planning probeer ik met name ruim te plannen. Ik ga zaterdag over een week starten, de maandag een week later start de aannemer. Dat geeft mij totaal 9 dagen. Waarschijnlijk kan ik idd de eerste dag al wel met tegels bikken beginnen, maar ik wil plannen op dat het tegenvalt. Volgens mijn huidige planning kost het me 5 dagen dus dan heb ik een marge van 4 dagen.

We hebben in huis nog een andere wastafel en een ander toilet, alleen geen douchevoorziening. Wel kan ik douchen bij de sportschool en op het werk, en mijn vrouw gaat iig 1x per week na de zwemles met mijn zoontje naar haar ouders om te douchen. Dat is op woensdag, dus als we in het weekend nog een keer ergens terecht kunnen om te douchen overleven we dat ook wel weer.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Xander schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

En vervolgens ga je de vloer afwerken en verdwijnt je mooie kleurcodering onder de egaline of tegellijm ofzo? :?
joh al ben je 100 euro kwijt en doe jij er niks mee. ik kan zoiets enorm waarderen in de (aan)koop van een huis opties zijn altijd goed.

Daarnaast ik weet niet hoe ik over 5 jaar laat staan 10/20 jaar hoe de het gezin/gezondheid er voor staat. en ik vind het dan wel fijn dat ik nu een bijkamer zonder muur kan ombouwen tot bv "slaapkamer"
of bv op zolder extra kamer(s) kan bouwen. zwevend / montage kit is een optie maar prettiger is een paar bouten in de grond .. of bv extra stopcontact (draadloos oplaadpunt voor rolstoel)

Je weet het niet en dat kunnen voor 100 euro vind ik wel een nuttig .. en het is niet alsof je de werking van je vloer veranderd.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tjolk schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:59:

Een stortkoker heb ik we aan zitten denken, maar ik vraag me af hoe handig dat is. De enige route is door onze slaapkamer heen via het raam op 50cm van ons bed. Ik weet niet of ik dat zo prettig ga vinden.
Komt bij: het gaat uiteindelijk vooral om de tegels. Totaal (2 lagen) 20 m². Toilet, bad, douchebak, plafond etc. kan toch niet door een stortkoker. We praten dus over hooguit 1 kuub wat er naar beneden gesjouwd moet worden. Laat dat totaal 40x lopen zijn?
ipv stortkoker zou ik gewoon vrienden adviseren .. gaat 20x sneller en heb je het al op MP gezet ?
90% kans dat mensen het voor je afvoeren. ;) anders gewoon aan barrels met een slijptol
met tegels mozaiken sommige mensen graag ze zullen niet alle tegels meenemen maar hey minder afval = goed

ik moet bv van badkamer door gang, trap , wk, gang, voordeur, 20m a 30m naar parkeerplaats x 40 hmmm
ik heb een platau wagen voor 300kg(gratis gekregen) en ik moet zeggen .. *O* *O* tja ik heb de luxe dat ik niet te veel op "schade" hoef te letten. maar ja schade = minder tot geen bier / bbq ;)
We hebben in huis nog een andere wastafel en een ander toilet, alleen geen douchevoorziening. Wel kan ik douchen bij de sportschool en op het werk, en mijn vrouw gaat iig 1x per week na de zwemles met mijn zoontje naar haar ouders om te douchen. Dat is op woensdag, dus als we in het weekend nog een keer ergens terecht kunnen om te douchen overleven we dat ook wel weer.
tip : een opzet zwembad 180cm kost je 50,- 20 euro :? die krijg jij niet vol(met douchebeurt) en ring douchegordijn met stang is ook een 10tje bij de action/kwantum of andere euro tok oid en dompelpomp nat/droogzuiger(bouwmarkt ik kocht hem 2de hands voor 15 euro) zuig je hem leeg en dump je het in de wc .. de doucheslang aan de wastafel schroeven :) macgyuver it zou ik zeggen..

Het zwembad verkoop je weer dan lever je misschien paar euro extra (als je het al niet dekt met je bad doorverkoop etc.. )
vooral voor je vrouw en kind wel prettig om ff in eigen huis te kunnen "relaxen"

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 11-10-2018 12:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 20:25

Ik hoop dat je genoeg vrienden hebt die je kunnen helpen. Hier heb ik t in 1 zaterdag gedaan, 2 man breken 3 man puin weghalen met bouwemmers het was veel lopen maar loonde zich wel ipv dure dingen te huren. Overal 2 lagen stenen moeten wegbikken en de vloer lag in de cement. 1 goede afbikhamer gehuurd van 10kg die gaat door je tegels als boter ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 16-09 14:47
Wij hebben zondag gevierd dat we op het dieptepunt zijn (lees: vanaf hier wordt er weer opgebouwd ipv gesloopt). Vandaag afspraak gemaakt met degene die de vloer gaat storten en afwerken dus er is licht aan het einde van de tunnel. Helaas duurt het allemaal wel wat langer (6 weken...) dan vooraf ruim ingeplanned.

Vooral wonderbaarlijk dat je ruim 4 kuub aan puin uit kruipruimtes vist, zelfs onder een granieten vloer die er sinds de bouw van het huis, 100 jaar geleden, in zat.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43640530_10156120021494858_6108606584940658688_n.jpg?_nc_cat=105&oh=2e750a51c265e8c873d4ca1fdf59435a&oe=5C4FAA91

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43659309_10156120026774858_851554352505028608_n.jpg?_nc_cat=100&oh=ca8c9a1ba7e2b06443c16bdd92d650c8&oe=5C51B9A7

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 11-10-2018 13:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Ballebek Jezus... zo'n verbouwing is niet mis... Wat ben je allemaal van plan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:00

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

ThinkPadd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:26:
Vergeet ook niet om alvast even te kijken wat je nodig hebt om de waterleidingen af te doppen. Zou sneu zijn als je om 21:00 (bouwmarkt net dicht) de boel lostrekt en je dan realiseert dat je de hoofdkraan niet weer open kan zetten omdat je geen eindkapjes hebt :P Neem voor de zekerheid van de veelgebruikte maten een setje mee, wat over is kun je immers weer terugbrengen.

Losbikken met boorhamer gaat mooi vlot, wel zou ik een brede beitel erop zetten, anders heb je al snel dat je geulen gaat 'graven' in je muur.

En zorg voor goede PBM's. Gehoorbescherming, stofkapje, veiligheidsbril. Je wilt bijv. geen tegelsplinters in je ogen.
De tip van de brede beitel verdient herhaling. Hier één keer gekloot met een smalle, botte beitel wat voor 4m2 vloertegels op hout niet opschoot. Toen een brede beitel gescoord (deze, blijkt nog onder een hoek te staan ook) en dat ging turbo (lees: 24m2 in itt misschien 2 uur eruit gebeukt).

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ballebek schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:32:
Wij hebben zondag gevierd dat we op het dieptepunt zijn (lees: vanaf hier wordt er weer opgebouwd ipv gesloopt). Vandaag afspraak gemaakt met degene die de vloer gaat storten en afwerken dus er is licht aan het einde van de tunnel. Helaas duurt het allemaal wel wat langer (6 weken...) dan vooraf ruim ingeplanned.

Vooral wonderbaarlijk dat je ruim 4 kuub aan puin uit kruipruimtes vist, zelfs onder een granieten vloer die er sinds de bouw van het huis, 100 jaar geleden, in zat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor een vloer ga je nemen een psrenovatie vloer ofzo ?

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
Harrie_ schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:15:
@Ballebek Jezus... zo'n verbouwing is niet mis... Wat ben je allemaal van plan?
Een hoop wordt door de aannemer gedaan maar zelf heb ik ook aardig wat dagen erin zitten.

In hoofdlijnen:

- (done) Nieuwe plafonds met 3 dubbele isolatie (benedenwoning van portiek)
- PS Renovatievloer, beton, gevlinderd en mat geimpregneerd, met vloerverwarming
- Nieuwe keuken in de woonkamer ipv aparte ruimte (oude keukenruimte wordt nu werkkamer)
- Nieuwe badkamer met ligbad, regendouche en toilet welke nu nog in aparte ruimte is
- Oude toiletruimte ombouwen en extra isoleren zodat de wasmachine en droger hier kunnen worden geplaatst
- (done) Volledig leidingwerk (gas, water), vanaf meter vervangen
- (done) Muren voor en achter isoleren
- (done) Nieuwe groepenkast en leidingen/kabels en van 1 naar 3 fase
- Nieuwe binnenkozijnen en deuren welke kopien zijn van de originele; die waren allemaal krom en slecht waren
- (done) Nieuwe kozijnen achter met openslaande deuren en HR++ glas
- Nieuwe (schuif)ramen voor met HR++ glas en kozijn voordeur.
- (done) Ventilatiebox met afzuiging in washok, badkamer en achterin woonkamer (keuken dus)
- Nog vele andere dingen die aardig ingrijpend zijn. Teveel om op te noemen. :)

Planning was 3 maanden maar dat worden nu dus 4,5 met alle tegenslagen. Gelukkig hebben we een tijdelijke woning aan de overkant van de straat die we kunnen aanhouden zolang nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 11-10-2018 15:15 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Ballebek Petje af hoor. Ookal loopt de planning uit is het toch veel werk voor 4,5 maand. d:)b

[ Voor 88% gewijzigd door Harrie_ op 11-10-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ballebek schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Een hoop wordt door de aannemer gedaan maar zelf heb ik ook aardig wat dagen erin zitten.

In hoofdlijnen:

- (done) Nieuwe plafonds met 3 dubbele isolatie (benedenwoning van portiek)
- PS Renovatievloer, beton, gevlinderd en mat geimpregneerd, met vloerverwarming
- Nieuwe keuken in de woonkamer ipv aparte ruimte (oude keukenruimte wordt nu werkkamer)
- Nieuwe badkamer met ligbad, regendouche en toilet welke nu nog in aparte ruimte is
- Oude toiletruimte ombouwen en extra isoleren zodat de wasmachine en droger hier kunnen worden geplaatst
- (done) Volledig leidingwerk (gas, water), vanaf meter vervangen
- (done) Muren voor en achter isoleren
- (done) Nieuwe groepenkast en leidingen/kabels en van 1 naar 3 fase
- Nieuwe binnenkozijnen en deuren welke kopien zijn van de originele; die waren allemaal krom en slecht waren
- (done) Nieuwe kozijnen achter met openslaande deuren en HR++ glas
- Nieuwe (schuif)ramen voor met HR++ glas en kozijn voordeur.
- (done) Ventilatiebox met afzuiging in washok, badkamer en achterin woonkamer (keuken dus)
- Nog vele andere dingen die aardig ingrijpend zijn. Teveel om op te noemen. :)

Planning was 3 maanden maar dat worden nu dus 4,5 met alle tegenslagen. Gelukkig hebben we een tijdelijke woning aan de overkant van de straat die we kunnen aanhouden zolang nodig.
Wat waren je tegenslagen ?? en dan doel ik wel op de verbouwing niet op eventuele sociale meuk ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
vso schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:41:
[...]

Wat waren je tegenslagen ?? en dan doel ik wel op de verbouwing niet op eventuele sociale meuk ;)
Wel handig om ze te vermelden ja. :)

Ik had opeens een opstandige betonboer die geen beton wil gieten omdat de opdracht te klein is.
De tweede wilde een dusdanige hoeveelheid documentatie van een constructeur en architect dat ik naar een derde ben gegaan die alleen een akkoord van een constructeur wil hebben maar pas tijd heeft mid november.

Daarnaast moest alles opnieuw worden gestuct en waren er wat creatieve oplossingen nodig om leidingwerk van de bovenburen (2 huizen boven mij) weg te werken zonder dat het mij in de weg zit. En laten we de 10% extra regel bovenop het budget niet vergeten + een ietwat late naheffing van de belastingdienst uit 2012 die bovenstaande wat moeilijker te realiseren maakte.

En op sociaal gebied; dit is erg goed voor je relatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ballebek schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:24:Wel handig om ze te vermelden ja. :)

Ik had opeens een opstandige betonboer die geen beton wil gieten omdat de opdracht te klein is.
De tweede wilde een dusdanige hoeveelheid documentatie van een constructeur en architect dat ik naar een derde ben gegaan die alleen een akkoord van een constructeur wil hebben maar pas tijd heeft mid november.

Daarnaast moest alles opnieuw worden gestuct en waren er wat creatieve oplossingen nodig om leidingwerk van de bovenburen (2 huizen boven mij) weg te werken zonder dat het mij in de weg zit. En laten we de 10% extra regel bovenop het budget niet vergeten + een ietwat late naheffing van de belastingdienst uit 2012 die bovenstaande wat moeilijker te realiseren maakte.

En op sociaal gebied; dit is erg goed voor je relatie :+
hahahahah +1

ik wil(de) ook een psrenovatie vloer 99% van "aannemers" haakt bij mij af :( omdat ik een kwaaitaal vloer heb en ik zelf nog het 1 en ander wil doen. (lees het sloop en breekwerk ben ik niet bangvoor .. alleen een trap die in de weg staat .. soort van.
en ik wil gelijk de kruipruimte aanpakken (ipv erin te baggeren gelijk makkelijk toegang en dus gelijk daar goed aanpakken

ps mijn plan =
1) laten slopen v.d vloer (gewoon mannetjes die wegbeuken)
2) zelf de kruipruimte aanpakken
3) psvloer aan laten leggen
4) vloer verwarming en opbouwen van wk meuk

constructeur staat in de starblok maar ben helaas nog niet zover ..

ps we hebben een (schoon)moeder als bivakeerplaats dus dat gaat wel goedkomen (scheelt koken)

Hoeveel tijd ben je bezig met de vloer wegslopen kan je daar wat hints/tips enzo over geven ? (ik heb 70 vierkantje metertjes ongeveer)

[ Voor 32% gewijzigd door vso op 11-10-2018 18:56 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
Kwaaitaal is even wat anders dan bij mij. Ik had overal houten vloeren (op badkamer en gang na dan, dat was granito) dus dat was de recipro erin en klaar. Afvoeren naar de gemeente kostte vooral veel tijd en het uitgraven van de gang was ook niet de leukste klus maar dat heb ik ook laten doen. In totaal met het oude plafond zijn er bijna 4 overvolle containers van 10m3 afgevoerd.

Nog wat plaatjes van begin en hoe het er nu uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43709521_10156120819664858_1629252730855882752_o.jpg?_nc_cat=101&oh=3f215f4288e56a0dae94215f67cdeb08&oe=5C5716FE

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42619386_10156080384054858_9054744169045557248_n.jpg?_nc_cat=110&oh=6e29e62944e0628498f5b75296481b95&oe=5C58CA05

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43788854_10156120819534858_2141323780134273024_o.jpg?_nc_cat=111&oh=4f3a059fc93ae3837201fc7dc55bc3b6&oe=5C494635

[ Voor 42% gewijzigd door Uberprutser op 11-10-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:10
Ballebek schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker hoor, vooral dat moment dat je weet dat het nu vooruit gaat ipv van achteruit. Dat helpt echt in de motivatie (bij mij dan). Alhoewel ik ook wel even aan de grond zat vlak voor dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 01:48
Ik heb een mooi kunststof rund beeld voor mijn bbq cave buiten, alleen is deze veel te licht waardoor de wind ermee aan de haal kan gaan. Aangezien deze hol is kan ik het beeld makkelijk vullen met een vloeistof, nu is even de vraag wat is handig. Is het gewoon een kwestie van cement erin laten uitharden en klaar, of zijn er betere alternatieven? Ik begrijp dat het een DHZ topic is, maar ik wil voorkomen dat het beeld de kliko in kan en Google geeft ook geen hits op deze vraag. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
@Hari-Bo
Heb je een beetje uit kunnen rekenen hoeveel beton er dan in gaat?
En de poten? Zijn die hol? Kunnen ze dat gewicht dragen en/of stort je die ook vol?
Wordt de romp niet topzwaar? Blijft het stabiel met harde wind?
Staat het op steen? Of in het gras en zakt hij dan niet langzaam weg, bv door regen, doordat het gewicht op kleine hoeven staat?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:49
Zand erin, of gewoon water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Of grind? Kan er eventueel ook weer uit mocht het nodig zijn.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Ik ben aan het kijken welke kleur (Sigma) muurverf we zullen nemen voor de wanden en het plafond in de woonkamer. Zit nu RAL 9010 op en dat vinden we iets te geel. Nu zie ik dat 'gewoon' wit verkrijgbaar is. Hoe verhoudt zich dit ten opzichte van RAL 9016? Googlen levert niet echt een eenduidig antwoord op.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

hansvk schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:06:
Ik ben aan het kijken welke kleur (Sigma) muurverf we zullen nemen voor de wanden en het plafond in de woonkamer. Zit nu RAL 9010 op en dat vinden we iets te geel. Nu zie ik dat 'gewoon' wit verkrijgbaar is. Hoe verhoudt zich dit ten opzichte van RAL 9016? Googlen levert niet echt een eenduidig antwoord op.
Zou altijd kiezen voor een RAL kleur zodat je later eventueel hetzelfde erbij kunt halen. 9016 of zelfs 9003.

Zou het hier ook wel willen maar de Mrs vindt het nu al te wit met 9010. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
@hansvk
ik zou gewoon ergens een RAL kleurwaaier vandaan halen waar ongeveer de kleuren in zitten die je zoekt. Die kosten je de kop niet en is een stuk makkelijker vergelijken.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 22:17
Echt, kijk uit met ralkleuren, mocht je die gebruiken dan alles van een fabrikant, ga je kleurverschil zien bij twee fabrikanten dan heb je geen poot om op te staan.
Wil je wit koop dan ral9016, is wit met een stipje zwart, knalt enorm( heet ook wel verkeerswit)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
technopeuter schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:33:
Wil je wit koop dan ral9016, is wit met een stipje zwart, knalt enorm( heet ook wel verkeerswit)
En toch kan het nog een stuk witter. De gips die hier beneden op de muren zit (iets van brander) was nog een heel stuk witter dan de 9016. Dat knal effect was voor mijn gevoel dan ook helemaal niet aanwezig, in tegendeel :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 01:48
@Teijgetje @ASW1 @painkill Ik heb zojuist het beeld doorgeboord in de voet van het beeld. Eerst gevuld met grind en op het eind nog wat fijn zand en daarna dichtgekit. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ad5HOwCuoAGnhQpNyWg64PL8/full.jpg

Voila, wanden zijn RAL9010 en de deuren/plinten RAL9016 ;)

Verschil tussen witte latex en RAL9016 is nihiel, ik kan er zo geen foto van vinden maar dat heb ik ook op verschillende plekken in het huis, komt aardig overeen met elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:30
vso schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:01:
[...]
Toch als ik kijk naar de vloerindeling(en) zijn er plekken waar ik best wel eens in de grond zou kunnen gaan willen boren. om daar een scheidingswand te plaatsen. om een kamer op te delen wegens reden x.y.z maar nu bewust nog niet doe. en juist dan is een donkere plek / lijn in het beton wel erg fijn ik denk hier aan bv 10cm brede en x lengte punten of lijnen die je aan laat brengen .. en volgens mij is na x tijd het beton beloopbaar en kan je die plekjes al opvullen met een hand gemaakte mix. met bv wat kleurstof toegevoegd. en als dat een verwarmingslus toch onder de muur doorloopt of toch onder een kast oid .. tja dat lijkt me nog altijd de betere optie dan iets anders.
Is markeren met een lijn-spuitbus in signaalkleur niet makkelijker?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01

orf

Zo ik ben met een lekker klusje bezig. Ik heb een oud huis gekocht met ook een oude wc. De pot stond los en het stonk omdat het riool niet luchtdicht op de pot zat. De wc is erg klein en daarom gekozen voor een kort hangtoilet en een ruimtebesparend inbouwreservoir.

Ik heb het reservoir helemaal in de muur gehakt en het riool in de muur door de verdiepingsvloer geboord. Het reservoir valt daardoor helemaal weg. Met een plaatje fermacell erop in de wc kan ik de originele tegels weer op precies dezelfde plek terug lijmen. Ik heb de tegels heel voorzichtig losgebikt en kon op een andere plek in het huis ook nog wat tegels losbikken voor die paar die gebroken zijn.

Ik vind het wel cool dat de wc dan nog redelijk origineel oogt. Maar het is wel een flinke klus voor zo'n kleine ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LzpKfqODEHvESxBUPg11yFgs/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L1yYzfP45Qg4GJuL2ARYhnp5/full.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaaD
Poging 2 :P

We hadden afgelopen week een poging gedaan om het betonblad ondersteboven te storten, echter blak de opgedikte rand te dun en brak af toen we eenmaal de mal verwijdert hadden.

We hebben nu een 2e poging gedaan door de bladen op de plek zelf te storten en dat ging een stuk beter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0Z5B6vXbqXjW1dlyAD9LG48/full.jpg

Hier was het blad net gestort en klaar voor de eerste keer "vlinderen". dit hebben we met de hand gedaan totdat er geen beweging meer in te krijgen was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xe4dXHBShJuuAvyWxOUxB7AN/full.jpg

Dit is het deel inclusief kookplaat na een dag uitharden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w4OVI3SRWfVWJQABgZHiEwMc/full.jpg

Het kookeiland na een dag drogen. We hebben 2 poten gemaakt van kokerprofiel om het gewicht (want 130kg) op te kunnen vangen. De dikte van het blad is nu ca 4cm.

Vervolgstappen zijn nu het schuren van de bladen en dan vervolgens goed impregneren en waterafstotend maken.

Al met al een leuk leerproces en achteraf altijd nog goedkoper dan een granieten blad.

Volgende klusje wordt het tegelen achter de open haard :+

@Harrie_ Aankomende week de randen eraf en dan heb je een globaal idee van het blad :)

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@YaaD Lekker bezig. oOo Vind het wel klasse dat je nu die bladen gewoon in het werk zelf stort. Ik ben superbenieuwd naar het eindresultaat. Kun je al iets prijsgeven over de vervolgstappen? Ga je straks schuren met een ultrafijne korrel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Harrie_ schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:10:
@YaaD Lekker bezig. oOo Vind het wel klasse dat je nu die bladen gewoon in het werk zelf stort. Ik ben superbenieuwd naar het eindresultaat. Kun je al iets prijsgeven over de vervolgstappen? Ga je straks schuren met een ultrafijne korrel?
ik wou inderdaad eerst beginnen met een groffe korrel en dan steeds meer opschuren zodat het geheel mooi glad wordt. Ik heb van Dutch design beton een impregneer set die in 3 stappen moet worden aangebracht. Tussendoor geod schuren en dan moet het een mooi geheel worden. Ik hou je op de hoogte.

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

orf schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:17:
[...]
Ik heb de tegels heel voorzichtig losgebikt en kon op een andere plek in het huis ook nog wat tegels losbikken voor die paar die gebroken zijn.

Ik vind het wel cool dat de wc dan nog redelijk origineel oogt. Maar het is wel een flinke klus voor zo'n kleine ruimte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel een mooie ruimtebesparende oplossing ja :)
Gaat het om die witte tegels? zo ja, volgens mij heb ik die hier nog staan, mocht je er nog nodig hebben kan ik even kijken.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de voorkant van mijn garage af, op een likje verf na. Ook de regenpijp moet nog een keer naar gekeken worden, die zit nog niet echt vast. En dan de oprit verder door leggen, maar dat wordt een klusje voor volgend jaar.

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-hFC3e8JRfx8/W8OAK7of7TI/AAAAAAAAKWM/-M8fidOOVFMbStNV8Jnr2eno0zTVsCOIgCLcBGAs/s800/IMG_0779.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Netjes! Wat zijn die buisjes bij de gevel?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmmbob schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:05:
Netjes! Wat zijn die buisjes bij de gevel?
Dat is de watervoorziening. Die moeten nog een keer aangesloten worden en 60cm diep begraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ral9010 te geel? Dat is reinweiss en bijna wit zelfs... Dus of het is verkleurd, of het is gewoon een andere kleur(bijvoorbeeld 9001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Heeft iemand ervaring met cando eiken panelen(de massieve)?

Ik wil een badkamer meubel maken en twijfel tussen de panelen van de houthandel (die dubbel zo duur zijn) en deze. Ik krijg de indruk dat die van cando ook wel prima zijn en dat ze goedkoper zijn omdat de latten ook korter zijn en niet hele banen over de volle lengte. Dat vind ik niet erg en in de bouwmarkt kan ik natuurlijk de rechte planken uitzoeken. Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
MartijnAbel schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Ral9010 te geel? Dat is reinweiss en bijna wit zelfs... Dus of het is verkleurd, of het is gewoon een andere kleur(bijvoorbeeld 9001)
Zit er pas twee jaar op en is wel degelijk 9010 (Sigma). Zal ook wel aan de lichtinval liggen . Door een aanbouw valt wat minder licht binnen (deels opgelost door twee Solartubes).
Dus wit of RAL 9016 (of 9003) zal denk ik wat meer als wit overkomen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:37

Reinier

\o/

Waypoint schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:19:
Heeft iemand ervaring met cando eiken panelen(de massieve)?

Ik wil een badkamer meubel maken en twijfel tussen de panelen van de houthandel (die dubbel zo duur zijn) en deze. Ik krijg de indruk dat die van cando ook wel prima zijn en dat ze goedkoper zijn omdat de latten ook korter zijn en niet hele banen over de volle lengte. Dat vind ik niet erg en in de bouwmarkt kan ik natuurlijk de rechte planken uitzoeken. Of zie ik iets over het hoofd ?
Geen antwoord op je vraag maar Praxis heeft massieve eiken planken (niet verlijmd). Wel maar 19mm dik. Misschien een mooi en echter alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
hansvk schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

Zit er pas twee jaar op en is wel degelijk 9010 (Sigma). Zal ook wel aan de lichtinval liggen . Door een aanbouw valt wat minder licht binnen (deels opgelost door twee Solartubes).
Dus wit of RAL 9016 (of 9003) zal denk ik wat meer als wit overkomen.
Heb je verf gebruikt op basis van water (acryl) of terpentine (alkyd)? Alkydverf heeft namelijk door de samenstelling last van vergeling en dit wordt deels versterkt door weinig licht (“donkervergeling”). Een wittere tint kiezen verhelpt dit probleem dus maar gedeeltelijk en ook maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Reinier schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:32:
[...]

Geen antwoord op je vraag maar Praxis heeft massieve eiken planken (niet verlijmd). Wel maar 19mm dik. Misschien een mooi en echter alternatief.
Thnx voor de tip , maar ik denk dat ik je niet helemaal goed begrijp :) . Wat is het verschil met die massieve van cando ? Ik kan je tip niet goed vinden op de site .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:37

Reinier

\o/

Waypoint schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:58:
[...]

Thnx voor de tip , maar ik denk dat ik je niet helemaal goed begrijp :) . Wat is het verschil met die massieve van cando ? Ik kan je tip niet goed vinden op de site .
Ah sorry :)
Ik bedoelde deze massief eiken planken: https://www.praxis.nl/bou...en-19x195mm-250cm/5468916
Dat zijn dus geen verlijmde delen. Ik gebruik dit hout zelf ook voor houtbewerkingsprojectjes.
Maar goed wellicht is het niks voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Mijn advies, alles RAL9016. Vooral als je een wat donkerdere vloer doet, anders wordt de reflectie "grauw".

RAL9010 Wordt vrijwel niet meer verkocht (vertelde een schilder) vanwege het lichtgele. RAL9010 is het nieuwe RAL9001 en als je eenmaal RAL9016 op de muur hebt wil je niet meer terug. Ik had een muur 9010 en een muur 9016 de laatste maanden voor de verbouwing en was helemaal om (de vrouw ook...)

Deuren en schakelmateriaal idem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ballebek schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:47:
[...]

Mijn advies, alles RAL9016. Vooral als je een wat donkerdere vloer doet, anders wordt de reflectie "grauw".

RAL9010 Wordt vrijwel niet meer verkocht (vertelde een schilder) vanwege het lichtgele. RAL9010 is het nieuwe RAL9001 en als je eenmaal RAL9016 op de muur hebt wil je niet meer terug. Ik had een muur 9010 en een muur 9016 de laatste maanden voor de verbouwing en was helemaal om (de vrouw ook...)

Grappig , wij schilderen juist alles in 9010. Achja ook kwestie van smaak / voorkeur . Wat bedoel je met “ RAL9010 is het nieuwe RAL9001“?
Reinier schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:26:
[...]

Ah sorry :)
Ik bedoelde deze massief eiken planken: https://www.praxis.nl/bou...en-19x195mm-250cm/5468916
Dat zijn dus geen verlijmde delen. Ik gebruik dit hout zelf ook voor houtbewerkingsprojectjes.
Maar goed wellicht is het niks voor je.
Thnx voor de link ! Nadeel van deze schaaflatten vind ik is dat je ze aan elkaar moet lijmen oid om het bovenblad te krijgen . En dan wordt het bij mij nooit zo strak als dat ik een complete plank al koop die ik alleen nog op maat hoef te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Waypoint schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

Grappig , wij schilderen juist alles in 9010. Achja ook kwestie van smaak / voorkeur . Wat bedoel je met “ RAL9010 is het nieuwe RAL9001“?
Ooit was 9001 helemaal hip en vonden mensen 9010 te wit. Toen werd het 9010 als standaard op de muren/plafonds omdat 9001 eruit zag alsof je een maand flink aan het gourmetten was geweest. Vandaag de dag is 9010 niet wit genoeg en wil het gros van de mensen 9016.

Mij viel vooral op dat wanneer er licht op ons lichteikenkleurige laminaat viel en dit reflecteerde op de muren dit veel duidelijker zichtbaar was op 9010 dan op de muur met 9016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Hmm, ik vind het toch echt te wit. Hebben alle muren in 9010 gedaan en bevalt nog altijd heel goed :) Kwestie van voorkeur denk ik, hou ook niet zo van alles wit, maar ja, vrouw bepaalt he :+
Als ik in de bouwmarkten kijk, zijn RAL9010 en RAL9001 toch nog altijd de meestverkochte kleuren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Wij hebben ook alles 9010 en als je het niet naast 9016 hebt zitten, oogt het echt niet 'gelig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Metalfreak schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:22:
[...]
Als ik in de bouwmarkten kijk, zijn RAL9010 en RAL9001 toch nog altijd de meestverkochte kleuren.
Omdat het ook de meest aangeboden kleuren zijn, wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hmmbob schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

Omdat het ook de meest aangeboden kleuren zijn, wellicht?
Euh ja want zo werk aanbod en vraag ja. Hint het is niet voor niets vraag en aanbod.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Shunt schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:02:
[...]

Euh ja want zo werk aanbod en vraag ja. Hint het is niet voor niets vraag en aanbod.
Dus is er dus meer vraag naar 9010 en 9001... Dat je nu meer 9016 ziet dan 9010 durf ik wel te betwijfelen, 9016 is voor veel mensen zelfs te wit.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn punt was ook dat 9016 misschien wel onbekend is bij het grote publiek, omdat daar niet zoveel aanbod voor is en dus ook niet zoveel vraag omdat men het niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pfff even kruipluik vergroten van 30x30 naar 40x50

gaat voorspoedig alleen me klopboor begint (smeer) olie te lekken .. word de boor zeker te warm ? andere keer maar weer verder. kan ik dit nog bijvullen ?

Hmmm naar 50 cm is geslaagt alleen van 30 naar 40 stuit ik op een obstaken (blauw beton) de boor wou er ook niet meer doorheen..

Dit word denk ik een klus voor de slijptol de volgende keer

[ Voor 78% gewijzigd door vso op 15-10-2018 16:25 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hmmbob schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:19:
Mijn punt was ook dat 9016 misschien wel onbekend is bij het grote publiek, omdat daar niet zoveel aanbod voor is en dus ook niet zoveel vraag omdat men het niet ziet.
Wie gaat er naar een bouwmarkt om een basis kleur uit te kiezen? Ik denk dat de meeste mensen hun inspiratie voor een kleur met name uit de trents op tv en directe omgeving haalt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

vso schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:42:
pfff even kruipluik vergroten van 30x30 naar 40x50

gaat voorspoedig alleen me klopboor begint (smeer) olie te lekken .. word de boor zeker te warm ? andere keer maar weer verder. kan ik dit nog bijvullen ?

Hmmm naar 50 cm is geslaagt alleen van 30 naar 40 stuit ik op een obstaken (blauw beton) de boor wou er ook niet meer doorheen..

Dit word denk ik een klus voor de slijptol de volgende keer
Ben je nou niet een dragende constructie aan het slopen? Er zal vast een reden voor zijn waarom het beton zo hard is. En als je klopboor olie gaat lekken dan betekend dat dat de olie warmer is geworden, meestal een teken dat je klopboor aardig warm aan het worden is. Dus even rustig aan doen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

painkill schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:37:
[...]

Ben je nou niet een dragende constructie aan het slopen? Er zal vast een reden voor zijn waarom het beton zo hard is. En als je klopboor olie gaat lekken dan betekend dat dat de olie warmer is geworden, meestal een teken dat je klopboor aardig warm aan het worden is. Dus even rustig aan doen.
ik heb een kwaaitaal vloer en ja ik zal 1 stukje dragend gedeelte weg moeten halen :( maar ik denk dat ik een constructieve specialist erbij haal voordat ik verder ga daarmee ..

Overgens ben ik gestopt, ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Dat lijkt mij een goed idee, aangezien je niet even een stukje kwaaitaalvloer weg kunt halen, het haalt zijn kracht juist uit zijn vorm.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Afgelopen weken niet heel veel kunnen doen ivm bouwbeurs vorige week, afwezigheid van vrouwlief en saai werk (planken beitsen) heb ik zaterdag toch 1 wandje dicht kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JxOZ9LK.jpg

Had maar een half dagje, dus met aanwezigheid van de kids toch alle toognagels er ingeslagen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dvaYdiZ.jpg

De andere kant is iets meer werk, want daar komt een kastje voor de tv/router e.d.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik wil zelf meubels gaan maken met als basis een stalen frame welke ik zelf wil gaan lassen. Heeft er iemand een goed adres waar je staal/ metaal kan halen? In omgeving Breda of tilburg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Frogy schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:26:
Ik wil zelf meubels gaan maken met als basis een stalen frame welke ik zelf wil gaan lassen. Heeft er iemand een goed adres waar je staal/ metaal kan halen? In omgeving Breda of tilburg.
https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Lees eens onderaan het topic:

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

Hier de muren met latex "wit" gedaan, wat waarschijnlijk zoiets is als 9016. Echter het audiomeubel in 9010 en de plinten ook geloof ik. Keuze voor het meubel met name omdat er een bruin/rood eiken blad op ligt, en dat kleurt gewoon lekkerder bij een iets warmer wit. Anders krijgt het gauw zo'n IKEA spaanplaat look, als het koud wit van kleur is.
In ieder geval heb ik de ventilatie roosters en de plint vanuit de bouw die iets van 9001 (of nog warmer) waren heel gauw 9010 gemaakt. Wat een vies antiek kleurtje was dat :X :P

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 17-10-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik heb een huis gekocht met een fantatstische (not) rolluik voor de keukendeur.. Dit ding is elektrisch en de vorige bewoners hebben er voor gekozen om deze met een stekker aan te sluiten op een stopcontact in de keuken. So far so good, maar als gevolg hiervan mis ik dus een stopcontact. (helft van een dubbel)

Hoe kan ik hier nu het gemakkelijkst een permanente aansluiting van maken zodat ik weer het stopcontact vrij heb?

Het betreft een dubbel stopcontact, ik zou natuurlijk een gaatje kunnen boren onderin de behuizing van het stopcontact en de kabel aan de binnenkant kunnen bevestigen aan de stroomdraden, maar wellicht zijn er andere opties?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Ik heb een huis gekocht met een fantatstische (not) rolluik voor de keukendeur.
Weghalen? :P

Zonder dollen: Stekker loshalen en eventueel door middel van een lasdop verbinden? Ik zou dan wel iets van een kabeldoos gebruiken zodat je er makkelijk weer bij kunt. Zal vast geen massieve draad zijn dus een mooie oplossing zal het nooit worden vrees ik.

Andere optie is om een stopcontact bij te plaatsen. Met wat geluk kun je er een inbouwdoos naast zetten en wellicht lost dat je probleem op.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Hopjesvla79 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:03:
Ik heb een huis gekocht met een fantatstische (not) rolluik voor de keukendeur.. Dit ding is elektrisch en de vorige bewoners hebben er voor gekozen om deze met een stekker aan te sluiten op een stopcontact in de keuken. So far so good, maar als gevolg hiervan mis ik dus een stopcontact. (helft van een dubbel)

Hoe kan ik hier nu het gemakkelijkst een permanente aansluiting van maken zodat ik weer het stopcontact vrij heb?

Het betreft een dubbel stopcontact, ik zou natuurlijk een gaatje kunnen boren onderin de behuizing van het stopcontact en de kabel aan de binnenkant kunnen bevestigen aan de stroomdraden, maar wellicht zijn er andere opties?
Het gaatje boren en in het dubbele stopcontact oplassen is een lelijke en mogelijk gevaarlijke oplossing, als je het niet goed doet.

Wat @YaaD zegt, een extra doos boren tegen je bestaande inbouwdozen aan en er een 3-voudige WCD van maken is de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:57

Christiano007

Ich bin der champion

Een vraagje.

Ik heb een schuifpui die niet meer open gaat. Ik krijg hem nu net 2 cm open maar meer niet.

Het lijkt alsof hij niet meer goed op de rails staat, maar ik krijg het voor geen mogelijkheid goed.

Is het een simpel iets of moet ik echt iemand laten komen? Heb de hendel er al uitgehaald maar je ziet geen lange staaf die versleten is

[ Voor 32% gewijzigd door Christiano007 op 17-10-2018 11:53 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 12:49
@Christiano007 door de hendel te bewegen druk je de schuifdeur op de wielen aan de onderzijde.
Hiervoor wordt het per stang overgebracht naar de achterzijde.
Kan je wel de sluiting open en dicht doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Christiano007 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:45:
Een vraagje.

Ik heb een schuifpui die niet meer open gaat. Ik krijg hem nu net 2 cm open maar meer niet.

Het lijkt alsof hij niet meer goed op de rails staat, maar ik krijg het voor geen mogelijkheid goed.

Is het een simpel iets of moet ik echt iemand laten komen? Heb de hendel er al uitgehaald maar je ziet geen lange staaf die versleten is
Ramen zetter hier :w

Is het een hefschuifdeur of niet? Als het een hef is, zie je hem dan naar boven/beneden gaan als je de hendel beweegt?

Anders ergens een glaszuiger scoren en proberen het schuifgedeelte op de rails te zetten, moest deze eraf zijn geschoten.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wij hebben onze inbouw koelkast verwijderd en willen van de overgebleven ruimte nu extra bergruimte maken. Echter, de kast waar deze koelkast instond heeft geen achterkant en ik kan de kast nu niet meer van de muur halen om er achter te komen en de achterwand vanaf daar vast te zetten.

Hoe zet ik de achterwand zo netjes mogelijk vast? Ik kan natuurlijk gewoon hoekijzers gebruiken, maar dat is niet per se mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:07:
Wij hebben onze inbouw koelkast verwijderd en willen van de overgebleven ruimte nu extra bergruimte maken. Echter, de kast waar deze koelkast instond heeft geen achterkant en ik kan de kast nu niet meer van de muur halen om er achter te komen en de achterwand vanaf daar vast te zetten.

Hoe zet ik de achterwand zo netjes mogelijk vast? Ik kan natuurlijk gewoon hoekijzers gebruiken, maar dat is niet per se mooi....
Latjes er achter maken rondom, waar je een achterplaat tegenaan lijmt/kit? Dat is helemaal uit het zicht.
De latjes kun je gewoon schroeven, die zie je later niet meer.

Of, als het nog los moet kunnen, de achterplaat met magneetband, en ook magneetband op de latjes.
Eventueel ingefreesd als je het heel mooi wil doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirtbiter op 17-10-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:07:

Met latten een frame maken. Daarop een plaat op de juiste maat onzichtbaar monteren, bijvoorbeeld met lijm/montagekit.
Indien nodig kun je de naden nog afkitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, check! Ik wist dat er een fatsoenlijke manier moest zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cBxBLf/keukenkast.jpg
Zo dus ;) Beetje afhankelijk hoever je muur naar achteren staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheesy op 17-10-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Hmmbob waarom wil je een achterwand ????

En als je niet gehinderd bent door stroomdraden .. doe een kruis(houtlijm en wat gewicht) en 1 schroef in het midden met plug in de muur ipv latjes aan de zijkant .. constructief gezien veel sterker (en eenvoudiger) dan kit,nietjes of beugels

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
vso schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:56:
@Hmmbob waarom wil je een achterwand ????
Omdat mijn spullen er nu aan de achterkant uit pleuren :+

Overigens wil Mrs Hmmbob een achterwand, so I just fix it.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.