[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.001.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

SPX420 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:28:
Nu het dak van mijn overkapping af is wil ik een afvoer maken voor hemelwater, een urinoir en een spoelbak. De HWA is 80 mm. Welke diameter rioolbuis kan ik dan het beste pakken? Het word aangesloten op een 110 mm zwarte rioolbuis.
Ook ga ik een waterleiding leggen met tyleenslang zijn er daar nog dingen waar je echt op moet letten, buiten onder de vorstgrens ingraven?
Wacht... jij hebt een WC onder je overkapping? 8)
Ik leg ook Tyleen naar de schuur maar heb geen afvoer want ik kan niet op het riool komen, dus een buitenkraantje om de handen te wassen/water te pakken zeg maar en die sluit ik dan swinters gewoon af en laat em leeg lopen... misschien is dat een tipje,

Revive the guild!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voortgang van mijn garage. Het dak zit er op, de rails van de garagedeur zit er in en de wandjes nemen vorm aan.

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-kkah123DrJk/W5Qrv9eejgI/AAAAAAAAHmc/ScX6B6dTj3I-8nfvF6uJ2-JuLdulbC_pACLcBGAs/s700/IMG_0457.jpg

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-o-g0xG5Kl5Y/W5geq0qbjPI/AAAAAAAAHns/rrkXLDkJNbEUmrSuw4tGVMzvIS5Ar8mlQCLcBGAs/s700/IMG_0475.jpg

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-L3nFgChB25U/W5gesrgvoHI/AAAAAAAAHoA/7jcXpXH5ZfwsmgnP8CqG-a0_OqaRfZy4ACLcBGAs/s700/IMG_0519.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

@zonoskar
Mooie garage. Ik zie dat je een apart ontwerp hebt, hoe is dat tot stand gekomen? Ik wil ook graag zelf een garage bouwen om kosten te besparen.
Het idee was om de binnenmuur van kalkzandsteen te doen (L100/198) met isolatie er tegen en dan Zweeds rabat (donker). Liefst met mansardedak om een beetje in de stijl van de buurt te blijven en boven opslag ruimte te creëren. Eventueel ruimte voor zonnepanelen maar dan is mansarde misschien niet zo handig.
Kalkzandsteen zou dan vooral zijn omdat ik het idee heb dat binnenmuren van hout niets kunnen hebben.
Ik zit nogal met vragen over de fundering - Bouwvergunning e.d. Garage komt achter in de tuin en zit niemand in de weg.
Hoe heb jij dit aangepakt?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:03:
@zonoskar
Mooie garage. Ik zie dat je een apart ontwerp hebt, hoe is dat tot stand gekomen? Ik wil ook graag zelf een garage bouwen om kosten te besparen.
Het idee was om de binnenmuur van kalkzandsteen te doen (L100/198) met isolatie er tegen en dan Zweeds rabat (donker). Liefst met mansardedak om een beetje in de stijl van de buurt te blijven en boven opslag ruimte te creëren. Eventueel ruimte voor zonnepanelen maar dan is mansarde misschien niet zo handig.
Kalkzandsteen zou dan vooral zijn omdat ik het idee heb dat binnenmuren van hout niets kunnen hebben.
Ik zit nogal met vragen over de fundering - Bouwvergunning e.d. Garage komt achter in de tuin en zit niemand in de weg.
Hoezo deze gedachte? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Verwijderd Ik bouw ons houtskelet huis in het klein na, dat is ook met balken en palen gebouwd. Qua stevigheid denk ik niet dat het veel scheelt, als je de muur stuct is die net zo kwetsbaar als een gipsplaat. Een kalkzandsteen muur isoleert wel beter tegen geluid.

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-mE356NqYYK8/VLKuf1ovbBI/AAAAAAAACEY/uF-IRkeqZ-U/s700/_MG_1791.jpg

Voor de vergunning hoefde ik niet veel te doen, ik blijf binnen het bouwbesluit (5m nokhoogte, 3m goothoogte, minder dan 50% bebouwing op het perceel), maar ik heb toch een vooroverleg aangevraagd bij de gemeente met mijn plannen. Daarvoor heb ik in Sketchup tekeningen gemaakt van hoe het zou worden. Uiteindelijk wat het vergunningsvrij bouwen voor mij. Zo'n vooroverleg is gratis als er geen vergunning nodig is, en anders kost het iets van 15 euro per m2 van het bouwsel. Maar dat kan per gemeente verschillen dus.

/edit: Qua fundering is zo'n houten bouwsel wel veel handiger dan een kalkzandsteen, ik hoefde slechts onder elke paal een betonpoer te maken. Bij een gemetselde muur moet je onder de hele muur funderen. Dan kun je wel meteen de vloer laten meestorten.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 12-09-2018 13:15 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Kleine sfeerimpressie nadat afgelopen maandag de woonbeton vloer bij ons is gestort.

De mannen waren stipt om 07:00 aanwezig en ging pas weg om 00:30... Blijkbaar droogde de vloer niet als verwacht dus moest er meer tussendoor worden gewacht dan vooraf was voorzien. En weggaan was ook geen optie voor ze omdat het dan niet af kwam :) Gelukkig hele schappelijke gasten en gezellig met ze de dag doorgebracht.

Onderstaand resultaat is het geworden. Ikzelf en de vrouw zijn er erg content mee en achteraf blij dat we niet zelf aan de gang zijn gegaan. Dat was echt een fiasco geworden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yc6A1zMcKO5DVAxbaMpzHTyg/medium.jpg
Hier zien we het kookeiland en de wand voor de keuken.
Ik vind zelf het "levende" of wolken effect van de vloer erg leuk. Dat geeft het geheel net wat extra's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vn5xfeLMG7g8QVohVcwUMApb/medium.jpg

Dit is de eetkamer met daaraan sluitend de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qj3nQb0lVnQiZJgcObdb9EjS/medium.jpg

De woonkamer.

Voor de geïnteresseerden voor de kosten:

3200 euro voor de vloer inclusief 2 man die ieder 17 uur aanwezig waren, 1 extra man die kwam pompen met een betonpomp en inclusief 7.25m3 beton.Totaal oppervlakte is ca 71m2 met een laagdikte van 9.5 cm.

bl44t

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09
Gaaf @YaaD , krijg je hier ook nog een coating oid overheen?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:19
zonoskar schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:06:
Voortgang van mijn garage. Het dak zit er op, de rails van de garagedeur zit er in en de wandjes nemen vorm aan.
Gaaf man, ziet er echt mooi uit! :)

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
soepah schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:18:
Gaaf @YaaD , krijg je hier ook nog een coating oid overheen?
Klopt, over 3 weken mag er geïmpregneerd worden om het beton af te sluiten. Tot die tijd dus erg voorzichtig zijn :+

bl44t

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

zonoskar schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw! Goed bezig, Ik wist niet dat ie zo diep en hoog zou worden en dat ie achter het woonhuis uit zou steken! Pak je goed aan, zeker omdat je het in dezelfde stijl doet! Chapeau!
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:03:
@zonoskar
Je mist in je verhaal een buitenmuur, Waar spijker/schroef je dat rabat aan vast? Waarom denk je dat hout niks kan hebben? vanwege stootdeukjes oid? of constructief? Mansarde dak had ik denk ik niet gedaan... je maakt het je constructief er niet makkelijker op. Ook hoef je niet aan het straatbeeld te voldoen omdat je aan de achterzijde bouwt. Stelregel landelijk (kan echt per gemeente verschillen idd) is volgens mij nok op maximaal 5 meter, goot op de eigengrond en niet boven de 3m, Oppervlakte maakt niet zoveel uit, in acht nemende niet meer als 70% bebouwen.

@YaaD

Netjes! Mooi geworden en die wolkjes zijn inderdaad wel mooi speels... wat voor coating gaat erover?

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Jelte,89 Thanks, mijn garage verbleekt wel een beetje bij de vakmanschap van jouw bouwsel :) Hij wordt idd een beetje groot. Of mijn huis is een beetje klein, kan ook. In ons perceel zit een knikje en tot daar heb ik de garage gemaakt.Is ook wel groot zat zo (8.5m diep).

@YaaD Dat ziet er goed uit zeg! Prijs is er ook naar denk ik.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:17
Nu we toch bezig zijn met de binnenmuren :) : na het zetten van een nieuwe dakkapel heb ik nog een stuk muur nodig.

Even de situatie: Ik heb een (dragende) kalkzandstenen binnenmuur staan over de lengte van het huis. Om
Na het zetten van de dakkapel heb ik een gat zitten tussen de bovenkant van de muur en de onderkant van het dak van de dakkapel en nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan aanhelen.

Zelf zit ik te twijfelen over twee varianten (maar misschien zijn er wel betere ideeen). Optie 1 is muur doorzagen bij het begin van de dakkapel (heeft daar toch geen dragende functie meer); en dan opnieuw opbouwen met cellenbeton.
Optie 2: is iets minder slopen en alleen de schuine kanten lostikken en dan verder gaan opbouwen met kalkzandsteenblokken.

Variant 1 lijkt mij iets makkelijker; maar gevoelsmatig lijkt variant 2 me iets beter; maar misschien maak ik me druk om niets. Zover ik kan bedenken loop ik met variant 2 iets minder risico op scheurvorming midden op de muur omdat ik overall hetzelfde materiaal gebruik; en is de geluidsisolatie van kalkzandsteen iets beter (de wand gaat twee kamers scheiden: 1 slaapkamer en het wasmachine/droger hok.)

Nu vraag ik me af: waar doe ik verstandig aan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

De laatste weken lekker geklust in de woonkamer. Ik had (een aantal maanden geleden al) mijn "oude" tv-wand verkocht, en dus werd 't tijd voor een nieuwe :9

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/TBL_tv-wand_bouwen8.jpg

Ik had het resultaat gisteren ook al in het "Home Cinema Topic" gepost, maarja kan geen kwaad om hier ook nog even een plaatje te posten, toch? O-)

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/tv-wand_klaar1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik scroll de posts altijd vanaf onderen naar boven, (gewenning, druk altijd gelijk op end) en wist de naam halverwege de post al wel te koppelen aan je @Atmoz! Nog iets twijfel na de Bosch blauw maar bij het woodpeckersIncra spul wist ik het zeker.

Heb je toevallig nog wat info over de gebruikte materialen? en wat zit daar in die 6 hoek midden onder de tv?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Jelte,89 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:33:
Ik scroll de posts altijd vanaf onderen naar boven, (gewenning, druk altijd gelijk op end) en wist de naam halverwege de post al wel te koppelen aan je @Atmoz! Nog iets twijfel na de Bosch blauw maar bij het woodpeckersIncra spul wist ik het zeker.
:D _/-\o_

(je had trouwens wel gelijk met Woodpeckers ;) )
Heb je toevallig nog wat info over de gebruikte materialen? en wat zit daar in die 6 hoek midden onder de tv?
De gebruikte materialen zijn:

-vuren kepers
-MDF (18mm) platen
-zwarte latex
-fijn zand (voor het reliëf in de latex)
-speakerdoek
-aluminium strips en hoekprofiel
-schroeven, lijm, haakjes, etc...

De gebruikte hardware:

-LG 77" 4K OLED
-B&W 803 diamond speakers
-REL S5 (ga ik binnenkort zwart laten spuiten, tenzij iemand wilt ruilen :P O-) )
-Marantz PM11s3 (voor stereo met de 2 B&W speakers + de REL sub)
-Marantz SR7012 voor surround
-OPPO UDP-205 UHD bluray-speler
-Xbox One
-Sonos connect
-B&W CCM362 inbouw-speakers voor L/C/R (achter het speakerdoek)

Dus in dat middenstuk (hexagon/octagon) zit de center speaker voor een Dolby Atmos surround setup.
Er komt (straks, wanneer ik weer tijd heb) nog een verlaagd plafond met 4 stuks "Atmos-speakers" en een projector met scherm :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

@Atmoz Complimenten, mooi werk! Heb je ook nog iets gedaan qua verlichting op die TV wand?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Atmoz nog ff de subwaffer zwart maken, dan valt ie niet zo op. Erg mooi geworden.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Christiano007

Ich bin der champion

Wij krijgen dinsdag een nieuwe keuken, maar moeten deze zelf demonteren. Morgen gaan we beginnen, en de keukenwandtegels moeten er ook uit. Deze willen we zelf gaan betegelen.

Nu heb ik er een paar weggehakt van de muur, en mijn vraag is... kan ik hier gewoon met nieuwe cementlijm overheen of moet ik ook eerst die cementlaag eraf bikken? Dat laatste wordt nog wel veel werk denk ik :P

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/fz3wk5.jpg

Erachter zit gewoon onze bakstenen muur zoals ik het zie.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:02
Christiano007 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:12:
Wij krijgen dinsdag een nieuwe keuken, maar moeten deze zelf demonteren. Morgen gaan we beginnen, en de keukenwandtegels moeten er ook uit. Deze willen we zelf gaan betegelen.

Nu heb ik er een paar weggehakt van de muur, en mijn vraag is... kan ik hier gewoon met nieuwe cementlijm overheen of moet ik ook eerst die cementlaag eraf bikken? Dat laatste wordt nog wel veel werk denk ik :P

[Afbeelding]

Moet het eraf? Tegel over tegel kan ook als het goed vast zit.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Foto even doorsturen naar de installateur.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Tsja, je keuken wordt ietsje kleiner als je het op de huidige cement-/tegellaag doet. Lijkt me vooral de vraag of je dat wilt.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Christiano007

Ich bin der champion

Jannibal23 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:27:
Tsja, je keuken wordt ietsje kleiner als je het op de huidige cement-/tegellaag doet. Lijkt me vooral de vraag of je dat wilt.
Als het heel veel week scheelt dan maakt mij die extra cm niet uit. Als ze er geen last van hebben voor de keukenkasten enz.
Aardappel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:22:
[...]

Moet het eraf? Tegel over tegel kan ook als het goed vast zit.
Ja want ze hebben rekening gehouden met het feit dat het eraf gaat

Moet er trouwens weer iets over de oude cement lijm of kan daar direct nieuwe lijm overheen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Christiano007 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:34:
[...]

Als het heel veel week scheelt dan maakt mij die extra cm niet uit. Als ze er geen last van hebben voor de keukenkasten enz.

[...]

Ja want ze hebben rekening gehouden met het feit dat het eraf gaat

Moet er trouwens weer iets over de oude cement lijm of kan daar direct nieuwe lijm overheen?
Vlakke ondergrond is wel heel erg belangrijk met dat soort klussen. En dat krijg je met die lijmlaag waarschijnlijk lastig voor elkaar. Tegel over tegel is wat dat betreft 'makkelijker'.

Vrees dat het een weekendje bikken wordt ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Heb je ook nog iets gedaan qua verlichting op die TV wand?
Behalve de (4) LED's in de vloer dit keer niet nee...
Er komt wel een sterrenhemel in het verlaagd plafond straks. Als deze uit staat zie je hier niets van (c.q. woonkamer vriendelijk), en zodra 't donker wordt en we gaan film kijken, dan kan ik 'm aanzetten.
zonoskar schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:18:
@Atmoz nog ff de subwaffer zwart maken, dan valt ie niet zo op. Erg mooi geworden.
-REL S5 (ga ik binnenkort zwart laten spuiten, tenzij iemand wilt ruilen :P O-) )
>:) :+

[edit]

Ohhh, ik zie het al O-) Ik had dat lijstje hardware uit het Home Cinema topic geklauwd.... Daar weten de meesten wel wat een REL is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Atmoz op 13-09-2018 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Atmoz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:08:
Ohhh, ik zie het al O-) Ik had dat lijstje hardware uit het Home Cinema topic geklauwd.... Daar weten de meesten wel wat een REL is :P
Nou, ik heb je hele verhaal niet eens gelezen, alleen plaatjes kijken. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24

[Afbeelding]

Alleen de tegels er af, de cement/tegellijm kan blijven zitten als het goed vast zit. Met een grove lijmkam (4 tot 6mm) kan dit gewoon weer netjes worden. Anders dubbel smeren, met de lijmkam over de tegel en over de muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:29
Wij krijgen dinsdag een nieuwe keuken, maar moeten deze zelf demonteren.
Nieuwe keukens demonteer je doorgaans niet...… ;)
Nu heb ik er een paar weggehakt van de muur, en mijn vraag is... kan ik hier gewoon met nieuwe cementlijm overheen of moet ik ook eerst die cementlaag eraf bikken?
Als de cementlaag goed vast zit zou ik hem zo vlak mogelijk maken qua puisten en voegcement en dan die laag uitvlakken met een cementgebonden tegellijm. Je kan daarvoor een recht latje (of rei) gebruiken en als het aangezet is even nat sproeien en vlak maken met een vlakspaan of lang spackmes.
Dat kan je doen met dezelfde lijm als je gaat gebruiken voor de nieuwe tegels.
Zodoende heb je een rechte vlakke wand om op te tegelen met een gewone kam (4x4) en ben je de ongelijkheid kwijt van de oude tegels. Daar zit altijd oneffenheid in.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Atmoz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:11:
De laatste weken lekker geklust in de woonkamer. Ik had (een aantal maanden geleden al) mijn "oude" tv-wand verkocht, en dus werd 't tijd voor een nieuwe :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had het resultaat gisteren ook al in het "Home Cinema Topic" gepost, maarja kan geen kwaad om hier ook nog even een plaatje te posten, toch? O-)

[Afbeelding]
Had iemand over de laatste foto al gevraagd wat dat lelijke witte kastje links daar moet ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:28
Gezien de eerdere reactie is dat een REL S5 subwoofer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik wil kozijnen gaan schilderen maar loop er tegen aan dat ik dan een groot deel met de hand moet schuren. Misschien is het heel simpel maar hoe doe je dat geautomatiseerd? Mijn delta schuurmachine kan er niet bij namelijk. Zie onderstaand voorbeeld vaan een stukje kozijn, dat onderste stuk moet ik met de hand doen.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/464142/EpvQgDBJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Gebanned schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:39:
Nu we toch bezig zijn met de binnenmuren :) : na het zetten van een nieuwe dakkapel heb ik nog een stuk muur nodig.

Even de situatie: Ik heb een (dragende) kalkzandstenen binnenmuur staan over de lengte van het huis. Om
Na het zetten van de dakkapel heb ik een gat zitten tussen de bovenkant van de muur en de onderkant van het dak van de dakkapel en nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan aanhelen.

Zelf zit ik te twijfelen over twee varianten (maar misschien zijn er wel betere ideeen). Optie 1 is muur doorzagen bij het begin van de dakkapel (heeft daar toch geen dragende functie meer); en dan opnieuw opbouwen met cellenbeton.
Optie 2: is iets minder slopen en alleen de schuine kanten lostikken en dan verder gaan opbouwen met kalkzandsteenblokken.

Variant 1 lijkt mij iets makkelijker; maar gevoelsmatig lijkt variant 2 me iets beter; maar misschien maak ik me druk om niets. Zover ik kan bedenken loop ik met variant 2 iets minder risico op scheurvorming midden op de muur omdat ik overall hetzelfde materiaal gebruik; en is de geluidsisolatie van kalkzandsteen iets beter (de wand gaat twee kamers scheiden: 1 slaapkamer en het wasmachine/droger hok.)

Nu vraag ik me af: waar doe ik verstandig aan?
Kun je de wand niet doortrekken met hout en gipsplaten?
Sowieso zou ik die muur niet weghalen, veel rotzooi, werk en tijd. En je schiet er volgens mij niets mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
keesheid schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:08:
[...]

Kun je de wand niet doortrekken met hout en gipsplaten?
Sowieso zou ik die muur niet weghalen, veel rotzooi, werk en tijd. En je schiet er volgens mij niets mee op?
De bovenkant van de muur heeft nu een hoek van 40 graden met de horizontaal; ik heb vroeger toen ik nog met mijn blokkendoos speelde al ontdekt dat stapelen beter gaat op een horizontale ondergrond. :)

Rotzooi maakt me niet (meer) uit. Ik heb net een niet dragende binnenmuur gesloopt, het dak ingezaagd, en ik ga nog een nieuwe deuropening maken waarvoor ik de muur ook ga inzagen; oftewel ik vindt het stof al terug beneden in de keukenkastjes :'( .

Belangrijker vind ik het dus om het goed te doen; en gevoelsmatig heb ik dan toch liever een massieve wand vergelijkbaar met de andere muren; dan een muur die voor de helft uit kalkzandsteen en voor de helft uit gipsplaten bestaat.

Voor het beeld (niet mijn foto, maar de situatie lijkt wel sprekend inclusief de oude kleuren elektrasdraad >:) ):
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static-sr.s3.werkspot.nl/83729db3-438d-4f5c-8e6e-7b6c853e45db.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door Gebanned op 14-09-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Gebanned schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:17:
[...]

De bovenkant van de muur heeft nu een hoek van 40 graden met de horizontaal; ik heb vroeger toen ik nog met mijn blokkendoos speelde al ontdekt dat stapelen beter gaat op een horizontale ondergrond. :)

Rotzooi maakt me niet (meer) uit. Ik heb net een niet dragende binnenmuur gesloopt, het dak ingezaagd, en ik ga nog een nieuwe deuropening maken waarvoor ik de muur ook ga inzagen; oftewel ik vindt het stof al terug beneden in de keukenkastjes :'( .

Belangrijker vind ik het dus om het goed te doen; en gevoelsmatig heb ik dan toch liever een massieve wand vergelijkbaar met de andere muren; dan een muur die voor de helft uit kalkzandsteen en voor de helft uit gipsplaten bestaat.
Tja, dan gewoon in een ruk meenemen lijkt mij? Als je toch al bezig bent. Gaat sneller dan, en zal makkelijker mooi worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Maar wat ik nog niet heb kunnen achterhalen of het voor het geluid van de wasmachine of eventuele scheurvorming/werking van de muur verschil maakt of ik met cellenbeton of kalkzandsteen verderder ga.

Kan verrassend weinig ervaringen vinden op internet; ondanks dat er in Nederland honderdduizenden vergelijkbare huizen zijn met dito dakkapel.
thejoker80 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:45:
Ik wil kozijnen gaan schilderen maar loop er tegen aan dat ik dan een groot deel met de hand moet schuren. Misschien is het heel simpel maar hoe doe je dat geautomatiseerd? Mijn delta schuurmachine kan er niet bij namelijk. Zie onderstaand voorbeeld vaan een stukje kozijn, dat onderste stuk moet ik met de hand doen.
Misschien past een multitool met zo'n voet nog wel: Afbeeldingslocatie: https://www.ecotools.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/p/dp22_1_.jpg

Of je pakt een dremel met een ronde zool; maar of het veel sneller gaat dan een schuurblokje en ouderwets handwerk durf ik niet te zeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door Gebanned op 14-09-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Gebanned schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:25:

Misschien past een multitool met zo'n voet nog wel: [Afbeelding]

Of je pakt een dremel met een ronde zool; maar of het veel sneller gaat dan een schuurblokje en ouderwets handwerk durf ik niet te zeggen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik net ff gegoogled hen en dat het lijkt alsof een delta schuurmachine is wat ik nodig heb(ik dacht dat ik dat had maar deze heet anders zie ik. Ik heb de Metabo FSM 200 Intex). Een multitool lijkt ook nog wat, die is wat vaker bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Ik heb ook nog even een vraagje. Onder mijn uitbouw loopt een rode mantelbuis van de kruipruimte naar de tuin. Daar heb ik inmiddels een tyleenslang doorheen getrokken voor een buitenkraan.

Allemaal prima, maar die rode slang eindigt in mijn tuinaarde en om te voorkomen dat er regen, bladeren en andere troep inkomt wil ik een soort einddoos maken van kunststof die ik in de tuin 'ingraaf'. Daaruit kan dan de tyleen via zo'n opening naar buiten, net als de elektra die ik nog wil gaan aanleggen.

Heeft iemand een idee waar je wat grotere goede dozen hiervoor kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

2 vraagjes:

In onze trapkast had de vorige eigenaar een soort vitrinekast gemaakt. Die heb ik eruit gehaald, met een gat van +/- 40 breed en 150 hoog tot gevolg. Het muurtje zelf is ongeveer 100cm breed. Dat wil ik weer netjes dichtmaken. Er zit nu even een multiplex plaatje in, zodat je niet de trapkast inkijkt, maar ik wil het liefste gewoon het muurtje weer dicht hebben met (cellenbeton? gips?) blokken.

1. Is dit de manier om dat inderdaad het beste te doen?
https://www.karwei.nl/adv...gipsblokken-muur-plaatsen

2. Het muurtje is verder gespachtelputzt. De bedoeling is dat er een behangetje overheen komt, dus op de een of andere manier moet ik dat daarna nog egaliseren. Het lijkt me een beetje overkill om daar een stucadoor voor te laten komen, dus ik wil het zelf proberen.
Waar doe ik dat mee? En welk gereedschap heb ik daar voor nodig? Spackmes? Strijklat? ...?

Plaatje van binnenuit:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/got/trapkast-koof.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
Pelle schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:44:
2 vraagjes:

2. Het muurtje is verder gespachtelputzt. De bedoeling is dat er een behangetje overheen komt, dus op de een of andere manier moet ik dat daarna nog egaliseren. Het lijkt me een beetje overkill om daar een stucadoor voor te laten komen, dus ik wil het zelf proberen.
Waar doe ik dat mee? En welk gereedschap heb ik daar voor nodig? Spackmes? Strijklat? ...?
Spackmes, plakspaan en een spons en je bent er wel voor zo'n stukje muur. Als je spackmes breed genoeg is kan je de muur gewoon rechttrekken door de bestaande muur te gebruiken als geleider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
Dat is inderdaad de manier @Pelle. Zoals @Gebanned ook al schreef moet zo'n klein stukje stuken wel lukken. En anders trek je het eraf en doe je het opnieuw :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Gebanned schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:50:
[...]

Spackmes, plakspaan en een spons en je bent er wel voor zo'n stukje muur. Als je spackmes breed genoeg is kan je de muur gewoon rechttrekken door de bestaande muur te gebruiken als geleider.
En een emmertje ;-)

@Pelle Een mixer die je op je boormachine plaatst maakt het mixen van je stuc spul een stuk minder vermoeiend en kwalitatief beter. Minder kans op korrels of inconsistentie. Een breed spacmes kan je ook vervangen door een grote waterpas met metalen rand. Even afspoelen en dat ding is weer klaar om te gebruiken voor een volgende klus.
Als je na het opvullen van dat gat grote kuilen / diepteverschillen over houd zou ik het zelf in twee keer stuccen om uitzakken te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
thejoker80 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:41:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik net ff gegoogled hen en dat het lijkt alsof een delta schuurmachine is wat ik nodig heb(ik dacht dat ik dat had maar deze heet anders zie ik. Ik heb de Metabo FSM 200 Intex). Een multitool lijkt ook nog wat, die is wat vaker bruikbaar.
Gewoon met de hand. Zo gepiept.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

thejoker80 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:45:

[Afbeelding]
Gewoon ouderwets met het handje doen knul! Je hoeft de structuur van het hout alleen maar op te ruwen zodat de verf plakt, Of moet het kaal worden?

Tuurlijk moet je wel secuur schuren, imho doe je dat gewoon met de hand zodat je ook voelt wat je doet.

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Dennis schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:42:
Ik heb ook nog even een vraagje. Onder mijn uitbouw loopt een rode mantelbuis van de kruipruimte naar de tuin. Daar heb ik inmiddels een tyleenslang doorheen getrokken voor een buitenkraan.

.

Heeft iemand een idee waar je wat grotere goede dozen hiervoor kunt kopen?
Gewoon rubber vulcaniserend tape gebruiken.

@thejoker80
Voor het schuren eerst goed schoonmaken en ontvetten met bv Universol.
Dan gaat het schuurpapier langer mee, je verdeelt geen vuil dat je er ook nog in schuurt en de verf hecht ook op dat stukje dat je vergat te schuren. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 14-09-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Tehh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:55:
[...]

En een emmertje ;-)

@Pelle Een mixer die je op je boormachine plaatst maakt het mixen van je stuc spul een stuk minder vermoeiend en kwalitatief beter. Minder kans op korrels of inconsistentie. Een breed spacmes kan je ook vervangen door een grote waterpas met metalen rand. Even afspoelen en dat ding is weer klaar om te gebruiken voor een volgende klus.
Als je na het opvullen van dat gat grote kuilen / diepteverschillen over houd zou ik het zelf in twee keer stuccen om uitzakken te voorkomen.
Thanks voor de reacties. En wat koop ik voor stucmiddel? Maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Joopieboy schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:45:
En ja, het is gewoon echt karton. :P
Zag je opmerking hier. Ik ben bezig met een besta kast. En wil wat hue ledstrips erdoorheen trekken. Ik moet dan wel door de zijkanten gaten boren, maar maak met zorgen of ik dan niet gelijk de kast in de vernieling help. Ik ben niet echt een handige diy |:(

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
Pelle schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:07:
[...]

Thanks voor de reacties. En wat koop ik voor stucmiddel? Maakt dat nog wat uit?
Maakt allemaal niet heel veel uit (zeker als er nog behang over heen gaat)
MP75 (lange verwerkingstijd, fijn als je voor de eerste keer stuct, maar voor deze oppervlakte misschien een beetje erg lang), r fix&finish kan (al zal die mogelijk net te snel hard worden voor je). Rotband zit er volgens mij wat tussen in, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

el-jorge schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:12:
[...]

Zag je opmerking hier. Ik ben bezig met een besta kast. En wil wat hue ledstrips erdoorheen trekken. Ik moet dan wel door de zijkanten gaten boren, maar maak met zorgen of ik dan niet gelijk de kast in de vernieling help. Ik ben niet echt een handige diy |:(
Goeie scherpe boren, niet te grote stappen in een keer ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:58
Gebanned schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:22:
[...]

Maakt allemaal niet heel veel uit (zeker als er nog behang over heen gaat)
MP75 (lange verwerkingstijd, fijn als je voor de eerste keer stuct, maar voor deze oppervlakte misschien een beetje erg lang), r fix&finish kan (al zal die mogelijk net te snel hard worden voor je). Rotband zit er volgens mij wat tussen in, maar daar heb ik geen ervaring mee.
MP75 is eigenlijk voor de spuit bedoelt (dikke laag erop blubberen), het beste kan je Rotband nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Jelte,89 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:09:
[...]

Gewoon ouderwets met het handje doen knul! Je hoeft de structuur van het hout alleen maar op te ruwen zodat de verf plakt, Of moet het kaal worden?

Tuurlijk moet je wel secuur schuren, imho doe je dat gewoon met de hand zodat je ook voelt wat je doet.
Sommige stukken moeten echt kaal ja, de verf die er nu op zit is echt slecht namelijk. Kan ik deze delen ook behandelen met verfafbijt bijvoorbeeld? Of is dat geen goed idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Joopieboy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:55:
[...]

Goeie scherpe boren, niet te grote stappen in een keer ;)
Thanks. Was van plan een gatenboor set voor kabeldoorvoer bij de gamma/ praxis te halen. Ga het daarmee proberen in ieder geval.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
In de aanbouw die ik casco heb laten bouwen zijn twee dakramen gemonteerd. Maar die zijn aan de binnenkant niet afgewerkt. Nu ben ik aan het twijfelen, zal ik ze met hout afmonteren, of tegen de hele dakplaat gips plakken en het laten stukadoren.
Ik ben niet zo goed in netjes afmonteren. Met gips kan de stukadoor het geheel wel netjes maken. Maar is wel meer moeite.

Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NZM0ajtqVQwAhoIsUzFnBXQa/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
FabianGTI schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:02:
[...]

MP75 is eigenlijk voor de spuit bedoelt (dikke laag erop blubberen), het beste kan je Rotband nemen
MP75 is meer een universeelgips die je met de hand en machinaal kan verwerken. Ik ken zat stucadoors die eigenlijk alleen nog MP75 gebruiken, machinaal gemengd met een mixer.
Rotband is voor lagen van 5 tot 20 mm. Dat lijkt me vrij dik voor de beginner en om een spachtelputz glad te trekken.
Goudband is een pleister vanaf 5 mm, F&F van 0 tot 3.
De verwerkingstijden vallen wel mee, je moet als beginner gewoon niet te veel tegelijk aanmaken.
Gebruik je dunpleisters te dik dan kan je krimpscheuren krijgen bij droging.

@Pelle
Knauf beveelt MP75 2 mm,, Profinish of Goudband (quick) aan over een stabiele sierpleister met Betokontakt als grondering..
Hier staat de gips- en voorstrijkwijzer van Knauf.

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 14-09-2018 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Jelte schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:40:
In de aanbouw die ik casco heb laten bouwen zijn twee dakramen gemonteerd. Maar die zijn aan de binnenkant niet afgewerkt. Nu ben ik aan het twijfelen, zal ik ze met hout afmonteren, of tegen de hele dakplaat gips plakken en het laten stukadoren.
Ik ben niet zo goed in netjes afmonteren. Met gips kan de stukadoor het geheel wel netjes maken. Maar is wel meer moeite.

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Strookjes gips snijden en netjes aan laten sluiten en dan laten stucen, is de rest al gestucced dan met hout afwerken + een afdeklat en die dan schilderen
thejoker80 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:29:
[...]

Sommige stukken moeten echt kaal ja, de verf die er nu op zit is echt slecht namelijk. Kan ik deze delen ook behandelen met verfafbijt bijvoorbeeld? Of is dat geen goed idee?
Met de föhn en een krabber, toen ik mijn huis kocht lag er een laagje ‘plastic’ op het hout van alle lagen verf op elkaar... is goed te doen hoor... Tuurlijk ff verstand op 0 en voorzichtig in de buurt van het glas

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte,89 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:30:
[...]

Strookjes gips snijden en netjes aan laten sluiten en dan laten stucen, is de rest al gestucced dan met hout afwerken + een afdeklat en die dan schilderen

[...]
de dakplaat is niet gestuct. Er zit wel gips in, maar het laatste stuk is een dunne plaat hout met een fineer ofzo. Daar kun je niet op stukadoren.

Het is of aftimmeren rondom het dakraam met hout en een afdeklat. Of de hele dakplaat beplakken met stucplaten en laten stukadoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 15-09-2018 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
In het dakraam zit rondom een sponning waar in je de aftimmerstrook steekt. Deze stroken multiplex maak je net zo breed als dat de sparing diep is en dan een koplat over de naad tussen aanzicht dakplaat en kopkant aftimmering met kleine spijkertjes.
De stroken op breedte (laten) zagen is het meeste werk.
12mm multiplex, geen mdf dat wordt lelijk als je een beetje vocht binnen krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door D.deJong op 15-09-2018 07:47 ]

• Jelte
  • Niet online
Aargh ik ben niet zo'n held in netjes op maat zagen etc. Zit altijd te klooien. Elektra, water riolering en wandjes zetten is geen enkel probleem. Maar iets wat gelijke mooi moet zijn, zonder dat je het gewoon in elkaar kunt zetten is echt een gemis bij mij.

Eens kijken of ik maten kan bepalen bij de sparing. Dan ga ik naar Pontmeyer en laat ik het zagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:58
Gisteren ook nog even aan het klussen geweest

De nok van het huis moest nog steeds geschilderd worden, die hebben namelijk jarenlang enkel in de grondverf gestaan :') (Zo kocht ik het huis)
Gelukkig is het Western Red Cedar, dus het kan wel wat hebben

Gisteren kaal geschuurd, gegrond en 1x in de lak gezet in een dagje tijd met z'n 2en :P

De steiger is van mezelf dus geen ellende met huren

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu alleen nog een keer die ellendige verfspetters van de muur krijgen, is nog een aandenken aan de vorige bewoner :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Teijgetje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:48:
@Pelle
Knauf beveelt MP75 2 mm,, Profinish of Goudband (quick) aan over een stabiele sierpleister met Betokontakt als grondering..
Hier staat de gips- en voorstrijkwijzer van Knauf.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb... die site + gipswijzer hebben wij gemaakt 8)7
Sterker nog: donderdag bespreek ik nog een paar nieuwe wensen voor die gipswijzer :D

• Teijgetje
Pelle schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:22:
[...]
die site + gipswijzer hebben wij gemaakt 8)7
Is handig. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Teijgetje op 15-09-2018 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:24
Jelte schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:40:

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
In mijn eerste huis was het ook met gipsplaat afgewerkt. Doffe ellende ,paar keer raam te laat dicht bij regen en gipsplaat gaat hobbelen
Was een huurhuis, bij leeg oplevering begonnen ze er nog over. Bij alle buren was ellende hetzelfde. In mijn huidige koophuis is het met 9 of 12 mm meubelpaneel afgewerkt. Mooi schilderen en het is redelijk water bestendig.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:11
Help! ik wil laminaat leggen op de slaamkamer/zolder ;)

Heb ik hier nog een extra ondervloer voor nodig? Of is wat er ligt voldoende?

Zie foto's

Foto vloer 1: https://imgur.com/P09S1Mm
Foto vloer 2: https://imgur.com/a/2MzFxO1

[ Voor 9% gewijzigd door tony-stark op 15-09-2018 16:19 ]

• Jelte
  • Niet online
habbekrats schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:49:
[...]

In mijn eerste huis was het ook met gipsplaat afgewerkt. Doffe ellende ,paar keer raam te laat dicht bij regen en gipsplaat gaat hobbelen
Was een huurhuis, bij leeg oplevering begonnen ze er nog over. Bij alle buren was ellende hetzelfde. In mijn huidige koophuis is het met 9 of 12 mm meubelpaneel afgewerkt. Mooi schilderen en het is redelijk water bestendig.
dat is ook wel een goede afweging. Alhoewel we hier met een mazzeltje elektrische Velux dakramen hebben
Die gaan vanzelf dicht met regen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

tony-stark schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:19:

Zie foto's

Hoe dik is het? Bij twijfel zou ik of de bestaande vervangen of eventueel er een nieuwe bovenop leggen. Dan weet je ook zeker dat je eventuele oneffenheden kunt opvangen. En denk ook aan de geluidsisolatie.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Dat ziet er uit als oud zeil, meestal heeft dat zijn veerkracht verloren.
Je kan er een foam-ondervloer op leggen, die zijn een paar mm dik en helpen tegen kleine oneffenheden en zoals gezegd tegen geluidsoverdracht.
Als het laminaat iets los ligt door bv een holling en je staat er op kan dat een geluid geven op het harde zeil.

@ algemeen
Nadat ik een goedkope True RMS amperetang gevonden had, de VC585 (fabrieksgecalibreerd)(de ISO gecertificeerde is 60 euro duurder). kreeg ik een foldertje mee thuisgestuurd van Conrad.
De tang is prima voor gewoon gebruik (max afwijking 1,5%), doet alles wat nodig kan zijn, heeft een lampje en kan temperaturen meten tot 1000 graden (adaptor bijgeleverd)

In de folder kwam ik een digitale thermostaatknop tegen, die kende ik nog niet.
Erg handig voor kamers waar je weinig komt of beperkt wil stoken.
Een set van 3 stuks kost 43,49 op de site, wat niet duur is.
In de folder staan ze voor 1 voor 12,60, 2 voor 23,95 en 3 voor 33,61 wat raar is, zelf als dat ex btw is zijn de daar in goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 15-09-2018 21:46 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Mooi tangetje.

Toevallig ervaring met het meten van hele kleine stromen? Minimale is 0,001A volgens de specs, dus 1mA. Klinkt ook bruikbaar om lekstromen / aardfouten te meten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Teijgetje
Met deze tang heb ik nog weinig ervaring, behalve even snel 3 fasen meten van een afgeschakelde schuur die niets zou moeten verbruiken, maar dus 60 euro aan stroom gebruikt over 3 fasen op jaarbasis na meten.
Wat lekstroompjes zullen er wel zijn dus.
Ik gebruik hem om groepen te meten qua verbruik en hittepunten op te kunnen zoeken in een meterkast, naast gewoon (door)meetwerk.
En het was inderdaad één van de weinigen die per 0,001 A of 0,001 V meten kan.
Omdat de meetgegevens niet exact hoeven te zijn kom ik prima weg met die 1,5% afwijking.

Voor echte kleine stromen zou je eigenlijk een duurdere moeten nemen die een kleinere foutmarge heeft, en wil je dan TRMS in mA of mV meten dan kom je haast/eigenlijk bij een Fluke uit.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Teijgetje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:13:
Voor echte kleine stromen zou je eigenlijk een duurdere moeten nemen die een kleinere foutmarge heeft, en wil je dan TRMS in mA of mV meten dan kom je haast/eigenlijk bij een Fluke uit.
Tja, voor het echte werk moet je een Fluke 368 ofzo halen. :+

Maar om uit te zoeken waarom een aardlekschakelaar springt ofzo heb je naar mijn idee geen microamperes nodig. Jouw tangetje zou volgens mij prima moeten zijn om in het 1-30mA bereik te meten. Of een apparaat nou 24mA of 24,1mA lekstroom veroorzaakt is toch niet zo interessant? :)

Mooi dingetje (in theorie). Maar jij gebruikt hem voor heel iets anders dan ik zou doen geloof ik. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Teijgetje
@Xander
De metingen van de fasen waren uiteraard ook in mA, omgerekend en opgeteld meette ik ca 0,114 kWh over drie fasen aan gebruik.
Dat zijn haast lekstromen, al lekt er dan dus op jaarbasis 60 euro weg.

edit;rekenfoutje.

[ Voor 18% gewijzigd door Teijgetje op 15-09-2018 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Ik zou een verfkrabber of verfbrander kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

[...]

Kan.... maar heb je ook kwast + afbijt voor nodig, is ook 2 tientjes.. als je het eraf brand Kun je direct aan de slag, en hoef je je geen zorgen te maken dat de verf op de afbijt reageert

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

nokiaan958GB schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:13:
[...]

Ik zou een verfkrabber of verfbrander kopen
Die heb ik allebei in huis.
Jelte,89 schreef op zondag 16 september 2018 @ 00:43:
Kan.... maar heb je ook kwast + afbijt voor nodig, is ook 2 tientjes.. als je het eraf brand Kun je direct aan de slag, en hoef je je geen zorgen te maken dat de verf op de afbijt reageert
Die had ik ook al in huis. Die twee tientjes zijn het bedrag niet als je ziet wat voor offertes ik krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Yo @Atmoz !

Wat voor een mooi (uitvouw?) systeem heb je daar waar je je plaatmateriaal op legt buiten?

Groet!

Stijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Stinow schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:24:
Yo @Atmoz !

Wat voor een mooi (uitvouw?) systeem heb je daar waar je je plaatmateriaal op legt buiten?

Groet!

Stijn
Dat is een zogenaamde "Centipede Sawhorse". Erg handig ding _/-\o_
https://www.gereedschappr...l-122x244-cm-4x8-ft/18126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:24
Laat ik bij het bekijken van je foto's nou ook net al de gedachte gehad hebben om te vragen welk systeem dat is...

Ziet er super handig uit, maar wat ik me afvraag:

Moet je het het systeem altijd volledig uittrekken voordat je het kunt gebruiken, of is het ook mogelijk om hem op een kleinere ruimte te gebruiken?
Ik zie dat er ook kleinere varianten verkrijgbaar zijn, maar als je de grootste ook kleiner kunt gebruiken lijkt het me handig om de grootste te kopen. Overigens is die bij Amazon.de nog 32 Euro goedkoper!

edit: inmiddels heb ik de keuze al gemaakt en eerst maar eens de kleine versie van 2' X 4' besteld, ben benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door ArwinV op 16-09-2018 19:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 09-09 19:19
Over sawhorses en schragen gesproken, die van mij zijn diy:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door leecher op 17-09-2018 11:32 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Zie foto's

de vraag is imho niet zozeer of er iets ligt, maar wat het doel ervan is. is het om te egaliseren en doet dat het nog steeds, dan zou je er zo overheen kunnen leggen. Wil je ook isoleren, dan zou je kunnen denken aan folie uittrollen. Moet je naast isoleren ook egaliseren, dan kan je isolerende vloerdelen gebruiken. Ik ben momenteel bezig ons hele huis te voorzien van laminaat, en om alles netjes te leggen doe ik op de houten vloeren eerst een laagje 4mm mdf-platen (zodat het zeil niet scheurt) dan zeil tegen het niet doorlaten van stof/water etc (erg handig bij houten vloeren; ik heb mn koffie al eens omgegooid op de zolder, en kon het spoor naar beneden moeiteloos volgen ^^ ) daarna isolerende vloerplaten (10mm) en daarover het laminaat. inmiddels zo'n 80m2 gelegd op deze manier, en voor mij werkt het goed op deze manier.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Weet niet of het hier kan, of in een los topic moet, maar let me know als ik fout zit.

Ik heb dit weekend een houtkacheltje gekregen.
Deze van de Praxis; https://www.praxis.nl/bad...outkachel-e12-9kw/5574018

Dit wilde ik al lang, maar nu dus eindelijk.
Nu wil ik ook stalen afvoerbuizen plaatsen, en deze koppelen aan de huidige schoorsteen. De schoorsteenveger is druk, die komt over 3 weken het rookkanaal checken.

Nu nog de juiste afvoer aanschaffen (stalen leidingen zijn niet makkelijk te vinden). En ik twijfel of er een 'luchtklep' in de afvoerbuis moet. Mijn ouders hebben een handvat in de afvoerbuis, om de luchtstroom te temperen. Hierdoor smoor je het vuur behoorlijk.

Ik woon in een berekoud huis, maar heb dit niet echt nodig. Maar voor de romantische zondagavonden lijkt het mij erg leuk!

Iemand nog een idee over de afvoerbuis? Of algemene andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Blomminator schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:46:
Weet niet of het hier kan, of in een los topic moet, maar let me know als ik fout zit.

Nu wil ik ook stalen afvoerbuizen plaatsen, en deze koppelen aan de huidige schoorsteen. De schoorsteenveger is druk, die komt over 3 weken het rookkanaal checken.

Nu nog de juiste afvoer aanschaffen (stalen leidingen zijn niet makkelijk te vinden). En ik twijfel of er een 'luchtklep' in de afvoerbuis moet. Mijn ouders hebben een handvat in de afvoerbuis, om de luchtstroom te temperen. Hierdoor smoor je het vuur behoorlijk.

Ik woon in een berekoud huis, maar heb dit niet echt nodig. Maar voor de romantische zondagavonden lijkt het mij erg leuk!

https://kachelmaterialens...nkelwandig-rvs-rookkanaal ze verkopen ook koppelstukken voor aan de dubbelwandige pijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
kwakke01 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:31:
[...]
Ik ben momenteel bezig ons hele huis te voorzien van laminaat, en om alles netjes te leggen doe ik op de houten vloeren eerst een laagje 4mm mdf-platen (zodat het zeil niet scheurt) dan zeil tegen het niet doorlaten van stof/water etc (erg handig bij houten vloeren; ik heb mn koffie al eens omgegooid op de zolder, en kon het spoor naar beneden moeiteloos volgen ^^ ) daarna isolerende vloerplaten (10mm) en daarover het laminaat. inmiddels zo'n 80m2 gelegd op deze manier, en voor mij werkt het goed op deze manier.
Wat een ontzettend omslachtige manier...…. Heb je dat zelf bedacht?
Wel lekker bezig. ;)

Laminaat waar water koffie op valt laat geen koffie door, de (klik)naden sluiten strak. ;)
Als je heel goedkoop laminaat hebt, dus geen waterbestendig HDF, dan kunnen de naden wat zwellen als je het laat liggen.....maar het loopt niet weg. ;)
Het kan hooguit naar de kant lopen als de vloer schuin loopt, en daar een weg zoeken, wat het ondanks al jouw lagen nog steeds kan doen.
Je had, voor jouw geruststelling want niet nodig, gewoon een dampdichte laag, bv bouwplastic, er op kunnen leggen met daarop een groene vilten ondervloer van 7 mm, die vangt vrijwel alle oneffenheden in een normale houten vloer op. Is de vloer vlakker dan kun je ook 5 mm XPS platen gebruiken daarvoor.
Ik neem aan dat de vloerdelen niet schotelen gezien 4 mm MDF daar niets tegen doet, dan had je beter spaanplaat neer kunnen leggen van 12, 15 of 18 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Binnenkort is de oplevering van de woning. Voor de keukenkastwand wil ik een minimalistische ombouw maken, deze komt dan ook niet tot aan het plafond. Aangezien ik ook tussenwanden e.d. ga maken heb ik genoeg metalstuds en gipsplaten liggen. Gezien de gemakkelijke verwerking hiervan was ik van plan om deze ombouw ook van metalstuds te maken icm gipsplaten (wordt daarna met de gehele woning meegestuct)

Loop echter al een tijdje te dubben over het horizontale gedeelte: het (half)vrijhangend plafond van de ombouw zegmaar. Aangezien deze niet tot aan de plafond komt, heeft\is deze alleen maar ondersteuning\verankerd aan de achterwand. Nu was mijn idee om deze ook te laten ondersteunen door de twee (verticale) zijmuren van de ombouw kast. Maar aangezien het gaat om een ombouwkast van 2,40 m breed, ben ik toch huiverig voor wat doorzakking in het midden. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ImAkfdWSXCUwyyre5GSn0FPi/medium.png

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Teijgetje schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:29:
[...]

Wat een ontzettend omslachtige manier...…. Heb je dat zelf bedacht?
Wel lekker bezig. ;)

Laminaat waar water koffie op valt laat geen koffie door, de (klik)naden sluiten strak. ;)
Als je heel goedkoop laminaat hebt, dus geen waterbestendig HDF, dan kunnen de naden wat zwellen als je het laat liggen.....maar het loopt niet weg. ;)...
het laminaat lag er nog niet toen de koffie omging; alleen de houten vloer, en na 80 jaar wil daar altijd wel ergens koffie doorheen gaan ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

MartijnAbel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:29:
[...]

Haha i know, neem het jou verre van kwalijk zelfs. Vraag mij toch wel af wat er dan misgegaan is, zeker als het bij meerdere is
Men vermoed dat de plafondplaten versneld zijn gaan zakken door de hitte van afgelopen zomer (je zou verwachten dat een pand toch wel uitgewerkt is na 9 jaar?) en daardoor druk is ontstaan op de tegels. Bij de naaste buren staat één muur ook bol. Bij de bovenburen is het echter niet (zoals bij mij en de buurman) beperkt tot 1 muurtje maar zien ze de ellende ook elders in de badkamer.

Hoe dan ook, ik ben de gelukkige geworden en men gaat bij mij de tegeltjes eraf slopen (als eerste) om te bekijken hoe of wat. Met een beetje pech moet heel de badkamer opnieuw en mag alles er dus uit.

Genieten :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Inmiddels begonnen met schuren etc ter voorbereiding van het schilderen. Nu kom ik ook een paar plekken houtrot tegen. Het zijn voornamelijk stukken hout die uitsteken bij mijn dakgoten. Vooral de 'driehoekjes' op onderstaande foto. Ik ga ze niet zelf fixen maar ben erg benieuwd hoe zoiets heet. Sterker nog, ik hoop dat dit soort dingen ergens standaard te koop zijn. Ik heb er namelijk nogal wat op mijn huis zitten.... ik heb er nu 5 gezien die rot zijn (roestige schroeven en spijkers er in) maar een heel aantal zit te hoog voor mij, dus het zouden er zomaar meer kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ujtznr5y7izin.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
@thejoker80 Gootklossen?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Tnx!

NU nog vinden waar ik dit type kan kopen:) of misschien wordt het toch op maat laten maken...?

[ Voor 24% gewijzigd door thejoker80 op 18-09-2018 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

thejoker80 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:20:
[...]

Tnx!

NU nog vinden waar ik dit type kan kopen:) of misschien wordt het toch op maat laten maken...?
Ik denk niet dat je deze kunt kopen... Elke hoek is in de praktijk weer anders, Hoe handig ben je en welke gereedschappen heb je? je zou aan de slag kunnen met een mal en boven frees...

Ik had dan gelijk het ontwerp zo aangepast dat je platte stukken waar water op kan blijven liggen voorkomt.
Ook kun je ze verder verfraaien door wat bochten/werkjes toe te passen, maar dat moet bij je smaak/huis passen...

Als je overigens genoeg exact dezelfde klossen nodig hebt zou je kunnen overwegen om een timmerwerkplaatsje te bellen. Maar dan zou ik ze uiteraard met zo weinig mogelijk franjes maken.

Mocht je geld teveel hebben kun je altijd hier nog even kijken

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
TommyGun schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:26:
[...]

Men vermoed dat de plafondplaten versneld zijn gaan zakken door de hitte van afgelopen zomer (je zou verwachten dat een pand toch wel uitgewerkt is na 9 jaar?) en daardoor druk is ontstaan op de tegels. Bij de naaste buren staat één muur ook bol. Bij de bovenburen is het echter niet (zoals bij mij en de buurman) beperkt tot 1 muurtje maar zien ze de ellende ook elders in de badkamer.

Hoe dan ook, ik ben de gelukkige geworden en men gaat bij mij de tegeltjes eraf slopen (als eerste) om te bekijken hoe of wat. Met een beetje pech moet heel de badkamer opnieuw en mag alles er dus uit.

Genieten :+
Dat zou wel heel erg zijn als dat het geval is. Dan vraag je je af of de algehele constructie wel toereikend is. Ik ben benieuwd wat er onder de tegeltjes weg komt voor ellende. Ik hoop voor je dat het meevalt. Thanks voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Ik ben bezig met het aanleggen van de coax bekabeling in huis (voor Ziggo tv+internet). In mijn woonkamer zit het AOP :(. Tv komt op een metertje hier vandaan te staan.
Ik wil vanaf dit AOP ook naar twee slaapkamers het signaal doorvoeren, max 10 meter.
Na het AOP komt volgens mij een signaarverdeler / versterker en vanaf daar moet ik de muur in om het signaal naar de slaapkamers te voeren, maar hoe ga ik nou op een nette manier de muur in?
Ik kan wel allemaal einddozen vinden, maar die hebben dus een uitgang en geen ingang. Ga ik er niet aan ontkomen om maar een inbouwdoos zonder klepje te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:35
Tranze schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:12:
Ik ben bezig met het aanleggen van de coax bekabeling in huis (voor Ziggo tv+internet). In mijn woonkamer zit het AOP :(. Tv komt op een metertje hier vandaan te staan.
Ik wil vanaf dit AOP ook naar twee slaapkamers het signaal doorvoeren, max 10 meter.
Na het AOP komt volgens mij een signaarverdeler / versterker en vanaf daar moet ik de muur in om het signaal naar de slaapkamers te voeren, maar hoe ga ik nou op een nette manier de muur in?
Ik kan wel allemaal einddozen vinden, maar die hebben dus een uitgang en geen ingang. Ga ik er niet aan ontkomen om maar een inbouwdoos zonder klepje te gebruiken?
een uitgang kan je ook als ingang gebruiken bij coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Maar ik kan geen 2 of 3-voudige coax muurplaat vinden, enkel voor satelliet/radio en tv. Radio is dan vaak ook nog gefilterd volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Tranze schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:58:
Maar ik kan geen 2 of 3-voudige coax muurplaat vinden, enkel voor satelliet/radio en tv. Radio is dan vaak ook nog gefilterd volgens mij..
je wilt meteen 2/3 kabels vanaf de muurplaat naar elke slaapkamer trekken?
ik ging er vanuit dat je 1 kabel omhoog trekt en daar verder splitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Denniz0229 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:01:
[...]

je wilt meteen 2/3 kabels vanaf de muurplaat naar elke slaapkamer trekken?
ik ging er vanuit dat je 1 kabel omhoog trekt en daar verder splitst.
Inderdaad. Om een 'ster' schema te krijgen. Doorlussen met rijgdozen is tegenwoordig geen optie meer en het hele zooitje moet ook nog retourgeschikt zijn. En om nou een splitter bijvoorbeeld in het plafond te stoppen, dat zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Tranze schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:05:
[...]

Inderdaad. Om een 'ster' schema te krijgen. Doorlussen met rijgdozen is tegenwoordig geen optie meer en het hele zooitje moet ook nog retourgeschikt zijn. En om nou een splitter bijvoorbeeld in het plafond te stoppen, dat zie ik ook niet zitten.
splitter waar je nooit meer bij kan moet je inderdaad nooit doen.
maar dubbele coax wandcontactdozen heb ik ook nog nooit gezien en google geeft weinig hoop.
eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je pech hebt dat het in de woonkamer zit.

persoonlijk zou ik coax wandcontactdoos nemen als invoer en dan een loze wandcontactdoos met blindplaat er naast waarin je dan de splitsing kan maken naar boven, dan blijft dit wel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Laatst online: 13:28
Tranze schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:58:
Coax keystones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Wauw! Dat is echt exact wat ik nodig heb _/-\o_ Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:08

ChillPascal

In the end...

Volgens mij een eenvoudige vraag, maar kan de bestaande dakbedekking dienen als dampremmende laag bij het isoleren van een warm plat dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Heeft iemand ervaring om een zinken dakgoot of daklijst vast te zetten met een speciale kit of lijm ipv solderen? Het is nu gesoldeerd maar op 2 plekken laat het los en ik heb geen soldeerbout, tin en soldeersmeersel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
Ik loop tegen een probleempje aan.

Ik heb in de wc een kapotte ventilator weggehaald en de nieuwe aangesloten. Echter is de nieuwe ventilator er eentje, die een buis heeft aan de bovenkant die door het plafond moet, echter de buis die daar ligt is 125 doorsnee, en de ventilator ook. Het probleem is dus dat de ventilator niet in de buis verdwijnt maar er tegen aan duwt, waardoor de ventilator niet door het plafond kan omdat de buis niet meegeeft. Iemand een idee wat ik hiermee kan doen?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:24
thejoker80 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:31:
Inmiddels begonnen met schuren etc ter voorbereiding van het schilderen. Nu kom ik ook een paar plekken houtrot tegen. Het zijn voornamelijk stukken hout die uitsteken bij mijn dakgoten. Vooral de 'driehoekjes' op onderstaande foto. Ik ga ze niet zelf fixen maar ben erg benieuwd hoe zoiets heet. Sterker nog, ik hoop dat dit soort dingen ergens standaard te koop zijn. Ik heb er namelijk nogal wat op mijn huis zitten.... ik heb er nu 5 gezien die rot zijn (roestige schroeven en spijkers er in) maar een heel aantal zit te hoog voor mij, dus het zouden er zomaar meer kunnen zijn.

[Afbeelding]
Die gootklos zit in de muur, vaak ook verankerd in mij huis in ieder geval wel. Zomaar vervangen is best wel een klus vooral als het er meer als 1 is.
In heb bij de klossen waar de roestige spijkers eruit gewerkt werden helemaal eruit gehaald en rvs schroeven er in gezet. Daarna met 2 componenten plamuur bijgewerkt. Die dingen lijken mooi maar zijn best wel bewerkelijk in onderhoud.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:17
Blomminator schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:46:

Zou wel de luchtklep ertussen zetten. De wind kan zorgen voor aardige trek en de afzuigkap voor lucht aanzuigen door de schoorsteen (ligt eraan hoe goed de kachel zelf dicht is). Met een klep in de pijp kun je beide voorkomen.
Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.