Niet alleen de balken zet je vast in de dragers met ankernagels.
Balkdragers en verbindingstukken zet je vast met schroef-ankernagels, de balk die er in komt daarna ook.
Leuk weetje is dat je eigenlijk alle gaatjes vol moet spijkeren, als alle gaatjes vol zijn is het afschuifoppervlak van de spijkers dat de verbinding draagt minimaal net zo sterk als een klassieke houtverbinding.
En spijkers hebben vlakke koppen, je kunt strakker de balk ertussen zagen omdat er geen schroefkoppen uitsteken binnenin.
Ook zijn spijkers sterker dan schroeven, de diameter van de spijker is iets groter dan de diameter van een standaard gebruikte 4mm schroef, die 4 mm is namelijk inclusief draad.
En ik zal eens kijken wat voor merk nagels ik heb, mijn schroefnagels, 3,8 x 40 meen ik, hebben een kleine verdikking onder de kop zodat elk gat onwrikbaar vastgezet wordt. (Ik koop ze per 1000.

)
Hoeveel radiatoren moet je doen?
Spuitbussen nevelen erg.........
Wagner heeft
verfspuitjes met een luchtkegel om de verfstraal zodat ze minder nevelen.
De hoeveelheid verf is ook makkelijk in te stellen. Ook stel je makkelijk een horizontale of verticale vlakstraal, of rondstraal in.
Spuiten nevelt altijd iets omdat je niet altijd op materiaal spuit, als je een rand spuit dan spuit je er ook iets naast.
Dat is met de Wagners in de hand te houden, ook als je diep tussen de lamellen binnenin wil spuiten.
De luchtkegel duwt de verf als het ware op het materiaal of op het afplakpapier op de muur of vloer.
Als je diep tussen de radiator in spuit wil de nevel nog wel eens wat verder komen dan direct daar onder, dek je vloer goed af dat voorkomt schoonmaakwerk of irritatie achteraf, of laat even iemand een stuk papier ophouden achter je object/spuitrichting zodat nevel daar op terecht komt.
Gebruik papier om af te plakken, gedroogde verf laat los van plastic en die flakes kunnen in je werk geblazen worden. (later of volgende dag)
Ik spuit radiatoren meestal heet dan zet de verf nog sneller aan, ook al verwarmd de Wagner de verfstraal ook zodat de verf sneller aanzet als je op koud materiaal spuit.
Gewoon rustig in één beweging ertussen spuiten met weinig verf en rondstraal, en dat na een paar minuten herhalen tot het gedekt is, werk van diep tot vlakbij en spuit moeilijke plekken eerst rustig tot ze gedekt zijn voordat je de radiatorvoorkant afspuit in één natte glanslaag met een grotere verfhoeveelheid en vlakstraal.
Ik plak de muur en vloer 0,5 - 1 m rondom af, en leg wat afdekking neer voor de zekerheid, ik verdun meestal op gevoel totdat het net aanvoelt als water ipv soep. Dan krijg je het vlakste resultaat wbt vloeiing.
Ben je ongeoefend dan zou ik iets meer afplakken, en misschien iets minder verdunnen zodat de verf makkelijker blijft staan en minder snel uitzakt bij een te dikke laag.
Oefening baart
kinderen kunst.
Maar dan ben je onafhankelijk qua verfkeuze, gewoon een blik.
Gewone lak/verf op terpentinebasis verdunnen met echte wasbenzine (geen eco), stinkt wel wat, en eigenlijk verkleuren alleen lichte kleuren zichtbaar zodat je daarvoor radiatorlak moet nemen.
Watergedragen lak verkleurt minder maar is imo ook minder sterk, stinkt in ieder geval niet en lekker snel droog. Wel beter de radiator niet heet dan, warm is zat.
[
Voor 61% gewijzigd door
Teijgetje op 12-04-2018 23:17
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.