[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 996.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59
Teijgetje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:31:
Geïmpregneerd multiplex?
Bedoel je Okoumé WBP of Okoumé Extragarant daarmee?

Kan prima zolang je zorgt dat alles draagt en vormvast is, zelfs geen minimale buiging dus. (ik zou naden verlijmen).
Daarnaast zou ik, naast kimband op naden en in hoeken, ook de hele oppervlakte sauzen met Eurocoat 685. Waterbestendige multiplex zuigt namelijk gewoon water op, en zwelt daardoor, als het daar de kans toe krijgt = mogelijk breuk of groter wordend lek.
Tegelen met een flexibele waterdichte lijm, voegen ook flexibel.
Levensduur van je badkamer hangt, zeker hier, af van hoe goed je zorgt dat er geen vocht de wanden, vloer en plafond in kunnen.

Qua kostprijs + arbeidstijd zijn er dus goedkopere oplossingen dan Okoumé en die bovendien geen water op nemen en dus altijd vormvast blijven.
Als het teveel risico is om alleen van hout te maken dan maak ik de onderlaag van hout en vervolgens die Wedi plaat er tegenaan. De zij en achterwand kan ik ook van dat Wedi spul maken, lijkt me al wat minder risico vol als alleen maar hout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 17:00
Vraagje

heb zo'n regen/handdouche combiset. Daarvan moet ik ws de kraan gaan vervangen. Ik dus zoeken op douchekranen met een boven en onder uitstroom (regendouche is langs boven aangesloten, handdouche langs onderen). Tot nu toe letterlijk 100'den douchekranen voorbij zien komen, maar geen met zo'n dubbele uitstroom. Enkel in complete regendouche sets, tja, dat wil ik dus niet.
Iemand die weet of daar een speciale naam voor is of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

maartend schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:49:
Enkel in complete regendouche sets, tja, dat wil ik dus niet.
Ik wou voor mijn badkamer voor de douche en het bad dezelfde kraan. Maar voor het bad had ik dus geen regendouchekop nodig. Maar het was goedkoper om 2 douche setjes te kopen, dan één setje en en losse kraan. Van het 2de setje heb ik nog de douche kop kunnen verkopen ook. Dús als ik jou was zou ik gewoon een set kopen. Waarschijnlijk is het toch wel beter de douche kop ook te vervangen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 16:46
Ben momenteel een behoorlijke verbouwing aan het doen, ik ben nu thuis bezig met de keuken.

Afgelopen zaterdag een begin gemaakt met een koof/verlaging boven het kookeiland. Hierin komen spotjes en komt mijn afzuigkap te hangen. Rondom wil ik later nog led verlichting gaan maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.spoober.nl/BJZ/IMG_5104.JPG

Let wel dit is nog verre van af. Het geheel wordt nog met gips bekleed en fdaarna wordt alles strak gestuct.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 08:21
Atmoz schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:57:
[...]
Ja.
Je mag mijn pasje wel lenen, maar dan moet je nog effe iets zuidelijker rijden :)
Vandaag mijn eigen aangevraagd. Groot gedeelte van aluminum zal toch zakelijk gebruikt gaan worden, dus makkelijk om gelijk een factuur op naam te krijgen.

Bedankt voor de tip. Alleen heb ik het idee dat de website niet het volledige assortiment bevat. Binnenkort maar even binnenwandelen om te kijken wat ze daadwerkelijk kunnen leveren. Mijn eerste indruk is in elk geval dat de prijzen een stuk vriendelijker, dan de bouwmarktprijzen zijn.

Lost In Music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Buiten stuk vriendelijker ook nog een stuk kwalitatief beter. Kom er graag :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 20:34
De_Bastaard schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:04:
Een half jaar geleden heb ik hier wat vragen gesteld over het maken van de badkamer (en dan specifiek de vloer), maar nu gaat het dan toch echt eindelijk beginnen.

Heb alleen nog een vraag over die Wedi / bouwplaat ondervloer. De balken liggen 50cm uit elkaar. Nu wil ik daar 18 of 22mm multiplex (watervast) opschroeven en daar dan eventueel Wedi platen op van ~20mm, of nog eens Multiplex van 18 of 22mm. Is het stevig genoeg voor bouwplaten om alleen een 22mm ondergrond te hebben? Of moet het meer zijn?

Een vriend van me heeft zijn badkamer helemaal opnieuw gemaakt met geimpregneerde multiplex en dan alle hoeken goed met kimband e.d. afgewerkt. Wat vinden jullie daarvan?

We wille namelijk graag een inloop douche, waarbij je idealiter geen opstaand randje hebt. Die bouwplaten van wedi/qboard hebben een dikte van 4cm, waardoor je (er vanuit gaande dat je een 18-22mm onderplaat gebruikt) al snel uitkomt op een aardige dikte, waar de tegels nog eens opkomen.

Die maat van me heeft de inloopdouche (toegegeven dat hij een klein opstaand randje heeft), de vloer van multiplex gemaakt. De zijwanden zijn buitenmuur & gipsblok maar de vloer en wand waar de douche aan zit is multiplex.
toon volledige bericht
Waarom geen lewisplaten afgestort met beton ? Daar overheen je leidingwerk en een zand cement dekvloer .
Werkt niet en geeft je een goede hoogte voor het verwerken van een drain. (ca 55mm inbouwdiepte)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:59
Freubel schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:20:
[...]

Waarom geen lewisplaten afgestort met beton ? Daar overheen je leidingwerk en een zand cement dekvloer .
Werkt niet en geeft je een goede hoogte voor het verwerken van een drain. (ca 55mm inbouwdiepte)
Gewicht

Ik heb hetzelfde 'probleem', ondervloer (houten balken en houten planken) krijgen het wel aardig te verduren als je daar beton op gaat storten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wij willen alle muren glad laten stucen. Nu zegt de stukadoor dat dit kan maar dat je als je de muren echt glad wilt houden je daarna de verf moet laten spuiten in plaats van (zelf) texen. Bij normaal texen zie je volgens hem de structuur van de roller en verf, waardoor je toch wat puntjes en bolletjes gaat zien van de verf.

Is dat ook jullie beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 17:00
Ik krijg niks te zien en kan het ook niet vinden. Link stuurt me door naar startpagina van sanitair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 16:25
XeNeRgY schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:33:
Wij willen alle muren glad laten stucen. Nu zegt de stukadoor dat dit kan maar dat je als je de muren echt glad wilt houden je daarna de verf moet laten spuiten in plaats van (zelf) texen. Bij normaal texen zie je volgens hem de structuur van de roller en verf, waardoor je toch wat puntjes en bolletjes gaat zien van de verf.

Is dat ook jullie beeld?
Ik heb in september heel mijn woning laten stucen, en dan gewoon sausklaar. Hierna is gewoon de schilder erin geweest met een roller en het is zo strak/glad als het maar kan. Dus ik zie het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
niek87 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:38:
[...]

Ik heb in september heel mijn woning laten stucen, en dan gewoon sausklaar. Hierna is gewoon de schilder erin geweest met een roller en het is zo strak/glad als het maar kan. Dus ik zie het probleem niet?
Dat klinkt goed, al is dan de vraag nog of ikzelf net zo goed kan schilderen als jouw schilder ;) . Aangezien ik het antwoord al weet blijft de vraag dan of het resultaat nog afhankelijk is van de skills van degene die het verft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net ook alles laten stucen maar ik heb al wel gezien dat ik eerst rond moet met een schuurblok en een emmer fix en finish. Op meerdere plekken is het nog flink ruw of zitten er krassen in. Volgens mij valt daar meer winst te halen qua gladheid dan de verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 16:25
Kaasplank schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:44:
Ik heb net ook alles laten stucen maar ik heb al wel gezien dat ik eerst rond moet met een schuurblok en een emmer fix en finish. Op meerdere plekken is het nog flink ruw of zitten er krassen in. Volgens mij valt daar meer winst te halen qua gladheid dan de verf.
Inderdaad, schilders hier liepen ook met een schuurblok erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-05 20:20
Je kan je muur ook direct in kleur laten stucen. Ze mengen dan kleurstof door het stucmiddel. Daarna is verven niet meer nodig. Informeer even bij je stukadoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
FabianGTI schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:38:
[...]

Gewicht

Ik heb hetzelfde 'probleem', ondervloer (houten balken en houten planken) krijgen het wel aardig te verduren als je daar beton op gaat storten
Gewicht, maar ook de hoogte.

Overigens gaan mijn leidingen onder de vloer door. Er komt in de ruimte eronder een verlaagd plafond :)

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 16-11-2016 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
XeNeRgY schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:41:
[...]

Dat klinkt goed, al is dan de vraag nog of ikzelf net zo goed kan schilderen als jouw schilder ;) . Aangezien ik het antwoord al weet blijft de vraag dan of het resultaat nog afhankelijk is van de skills van degene die het verft.
Hangt ook af van het type roller wat je gebruikt. Vachtrollers geven meer structuur dan schuimrollers bijvoorbeeld (ik denk dat de stucadoor dat bedoelde). Daarnaast kan het inderdaad vrij lastig zijn om een muur strak te rollen zonder ervaring maar het is zeker niet onmogelijk. Als je een verfspuit ergens vandaan kan halen zou ik dit zeker doen, scheelt je uiteindelijk heel veel tijd. Tips voor bij het rollen:
  • Rol in rechte banen, als je spetters oid. weg wil halen rol dan de hele hoogte van de muur opnieuw
  • Verdun latex met een klein beetje water, maakt het makkelijker om te verwerken
  • Verf in een keer door (iemand voor langs het plafond/vloer en iemand die rolt)
  • Gebruik meer verf dan dat je denkt nodig te hebben! 1x verf op de roller pakken is genoeg om 1.5 tot 2 banen te maken op de muur ter breedte van je roller. Doe je dit niet dan krijg je 'vlekken' op de muur door ongelijke verfdikte, het rollen is zwaarder omdat je harder moet duwen, en er is kans dat de verf niet goed dekt. Te weinig verf gebruiken zie ik echt vaak gebeuren wanneer ik iemand help met klussen, het aantal meters wat op de emmer staat is echt totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:55
Ik heb hier een rammelende kwestie... :P

Het is weer de tijd van het jaar de de CV aan de slag moet. We hebben een combi- HR ketel uit 2013 van Intergas. Ik heb deze een maandje terug bijgevuld omdat de druk wat laag was, nu staat die weer netjes op 1.7 bar. Anderhalve week terug het systeem nog eens ontlucht, alles werkt ook prima. Echter: sinds afgelopen vrijdag horen we een enorm geratel als de CV inkomt. Soms 10-15 seconden lang, meestal maar een paar tellen. Gebruikershandleiding en installatiehandleiding geraadpleegd, maar daar werd ik (door gebrek aan kennis ook) niet heel veel wijzer van. Aanvoertemperatuur iets verlaagd, maar dat had geen effect en dus weer hersteld naar de originele 75 °C.

Uiteindelijk maar gebeld met installatiebedrijf; zij gaven aan dat het een bekend probleem is bij dat type ketel van Intergas. Ze hebben de melding doorgezet naar Intergas, en die komen volgende week pas langs. Eerder kon echt niet.

Nu is het zo dat wij een kleine hal hebben met een toilet ernaast wat eigenlijk een soort uitbouwtje is aan de voorkant van het huis. Daar staat op letterlijk 3,5 m² (incl toiletruimte) een verwarmingsplaat van 0,7m². Die staat dus bijna altijd uit, maar afgelopen vrijdag had mijn vrouw die aangezet. En sindsdien horen we ook het geratel. Gisteravond dus maar weer die verwarmingsplaat uitgezet en warempel: het geratel is ook weg.

Nu is de vraag: wat zou dit kunnen zijn? Kan het nog steeds reëel een issue zijn met de combiketel of zou er een defect zijn in die radiator in de hal? En hoe zou ik dat dan voor één winter kunnen oplossen? Voor aanstaand voorjaar hebben we namelijk een kleine verbouwing gepland waarmee die radiator toch zou komen te vervallen, dus liefst wil ik er geen scheepsladingen geld en tijd in gooien.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
Kan zijn dat er luchtbelletjes in zitten. Of doordat de plaat open staat er circulatie (en dus warmte) in die leidingen ontstaat en deze uitzetten. Dat kan ook een tikkend geluid geven.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:55
Mja, het is geen tikkend geluid. Eerder het idee dat je met een mixer tegen de cv leiding bezig bent. Flink volume ook.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:38:
[...]

Ik krijg niks te zien en kan het ook niet vinden. Link stuurt me door naar startpagina van sanitair.
Ik zag deze op hun site, artikel 145778.
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/bnd92ou03/CELL_View_IMG_Foto_Groot.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:08
XeNeRgY schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:33:

Is dat ook jullie beeld?
No offence maar.....
Hangt ook af van het type roller wat je gebruikt. Vachtrollers geven meer structuur dan schuimrollers bijvoorbeeld (ik denk dat de stucadoor dat bedoelde).
Schuimrollers gebruik je eigenlijk niet voor muurverf of latex. Voor latex gebruik je vachtrollers en voor acryl muurverf hooguit mohair.
Vachtrollers heb je in verschillende diktes, voor egale en oneffen muren. Gebruik je een dikke vacht (voor structuurmuren) op een gladde muur dan heb je kans op iets meer structuur in je latexlaag vanwege de langere haren. Op rollers staat daarom aangegeven voor welk muurtype ze zijn en wat de afwerking is (bv superglad voor een gladde muur is een mediumdikke vacht)
Maar ook deze hele fijne structuur zal je niet echt zien met supermatte latex als je egaal rolt en het opdroogt.
De kwaliteit latex bepaalt eigenlijk het resultaat, een supermatte vinyl- of acryl-latex blijft ook mat na schoonmaken. Gewone latex gaat vaak iets glimmen. Acryllatex gebruik je meestal in vochtige ruimtes.
Kies dus liever voor een iets duurdere betere (professionele) latex voor betere dekkracht en langere levensduur. (sigma, ed)
Daarnaast kan het inderdaad vrij lastig zijn om een muur strak te rollen zonder ervaring maar het is zeker niet onmogelijk. Als je een verfspuit ergens vandaan kan halen zou ik dit zeker doen, scheelt je uiteindelijk heel veel tijd.
Gewone verfspuiten zijn ongeschikt voor latex, je zal het teveel moeten verdunnen. Daardoor neemt de kwaliteit van je laag drastisch af en zal je bv een schrobvaste latex uiteindelijk niet zonder beschadigingen schoon kunnen maken. (al maakt Wagner daar ook verfspuiten op luchtdruk voor)
Voor latex gebruik je beter een airless systeem. Die zijn te huur.
Voordeel is supersnel en strak, nadelen zijn alles afplakken, wat je vergeet of los gaat is geverfd, en je doet niet even een klein stukje, een masker is een must. Je moet enige handigheid in het spuiten krijgen maar met het juiste plakwerk kan je ook simpel netjes achter radiatoren komen.
Tips voor bij het rollen:
[list]
• Rol in rechte banen, als je spetters oid. weg wil halen rol dan de hele hoogte van de muur opnieuw
d:)b (wel van boven naar beneden)
• Verdun latex met een klein beetje water, maakt het makkelijker om te verwerken
Verven worden tegenwoordig gemaakt om niet te verdunnen maar zo te gebruiken. Verdunnen benadeelt de sterkte. Verdunnen doe je hooguit als eerste laag als de muur zuigt.
Goedkoper is om eerst je muur voor te behandelen met een (dispersie)primer bij nieuwe muren die zorgt dat de muur niet meer zuigt zodat je latexlaag blijft staan. Dit is goedkoper dan met een kwalitatieve latex twee keer rollen en geeft een mooier resultaat in één keer.
• Verf in een keer door (iemand voor langs het plafond/vloer en iemand die rolt)
Rol in banen en blijf nat in nat, rol dus maar één baan (van plafond tot vloer) tegelijk en schuif op (zet max twee banen tegelijk op).
Iemand die de randen en plinten doet is makkelijk maar alleen kan prima, ik gebruik een 10cm vachtrollertje voor zulk werk, zorg dat je netjes een glad baantje rolt zonder randen in de verf op de muur. Kozijnen en plinten latex je iets mee zodat de aansluitnaad vol staat en besnij je door met een sponsje deze schoon te maken. Het is vrij simpel het sponsje vast te drukken op een hoek zodat je een mooie schone lijn trekt met wat "oversteekt", maak wel steeds je sponsje schoon.
Behandel eventueel aansluitnaden voor met een acrylaatkitrandje (no-crack type) tegen scheuren of om te zorgen dat je een egale naad hebt. (opspuiten, no-crack (is veel dikker dan gewone acrylaat die je simpel glad strijkt met je vinger/schoonmaakt) zet je makkelijker in model met een kitrubbertje, en dan schoonmaken met een vochtig sponsje, nat vingertje na, goed laten drogen)

Gebruik je verschillende kleuren (plafond wit, muren 9010 bv dan is een Linomat S100 wellicht iets. Deze besnijdt heel simpel maar de lijn ligt wel een fractie uit de hoek. Vaak valt dat niet echt op en bij structuurplafonds is het zeker een uitkomst. Zorg wel dat je met één kleur eerst de hoek doorschildert voor je gaat besnijden, twee keer Linomatten laat een ongeschildert streepje over.
• Gebruik meer verf dan dat je denkt nodig te hebben! 1x verf op de roller pakken is genoeg om 1.5 tot 2 banen te maken op de muur ter breedte van je roller. Doe je dit niet dan krijg je 'vlekken' op de muur door ongelijke verfdikte, het rollen is zwaarder omdat je harder moet duwen, en er is kans dat de verf niet goed dekt. Te weinig verf gebruiken zie ik echt vaak gebeuren wanneer ik iemand help met klussen, het aantal meters wat op de emmer staat is echt totale onzin.
[/list]
1,5 tot twee banen is wel veel voor één keer verf opnemen imo, ik denk eerder aan een halve tot hele baan.
Maar inderdaad, gebruik genoeg verf, zet eerst op en rol dit netjes uit van plafond tot vloer.
Veelgemaakte fout is inderdaad te veel meters met te weinig verf willen maken, met een bonte muur (vlekkerig/streperig) als resultaat.
Voor het mooiste resultaat rol je alles hetzelfde af, van boven naar beneden (spetters vallen naar beneden dus van beneden naar boven geeft kans op spetters in de laag).
Eventueel is er Floetrol die de open tijd iets verlengt, al ben ik niet zo`n voorstander van toeslagmiddelen. De latex is gemaakt en getest as is door de fabrikant.
Het aantal meters (8/l) haal je alleen als je dun schildert, je haalt dat al snel niet.

Ikzelf ben overigens fan van de turboroller van Wagner (60 euro (zie ook reviews)) (die slechte van iemand met drie linker handen is absolute onzin), met één keer verf opnemen doe ik ca 2 tot 3 strekkende meters muur van plafond tot vloer zonder gespetter (of 2,5 m² plafond) met ruime laagdikte.
Supersnel latexen zonder geknoei met alleen een snel neergelegd vloerfolietje/schildersdeken als bescherming, en door de snelle hervulling blijf je makkelijk nat in nat voor een perfect resultaat.
Bovendien niet meer bukken, dopen en trap op trap af. De trap gebruik je alleen om hoge randjes voor te schilderen, verder kan je gewoon gelijk bij het plafond of van plafond tot vloer.
Schoonmaken is iets meer werk dan een gewone roller (die je heel soms, naast een 10cm vachtrollertje, ook nodig hebt als je veel obstakels in de kamer hebt en je met de lange steel niet weg komt. Kasten ed) maar zolang je de roller in de verf/nat houdt en direct in een plastic zak rolt als je stopt, zodat de vacht niet opdroogt als je hem even niet gebruikt, kan je hem ook wel een flinke tijd wegzetten.
Maar ook kleur wisselen kan snel als dat moet, even schoonpompen met water, roller uitspoelen en gaan (extra roller is handig)
Misschien even wennen maar imo een absolute aanrader/topper.
Overigens heb ik een vulbuisje met klem die je zo in een (10 liter) emmer hangt ipv het buisje met deksel uit het filmpje, dat is makkelijker en de klem is verstelbaar in hoogte zodat het op alle emmers en potten past.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 17-11-2016 04:13 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Kaasplank
  • Niet online
Het plan hier is om alles eerst in de sikkens alpha aquafix te zetten en daarna zowel de wanden als plafond met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF RAL 9016 te schilderen. Het plafond hoeft natuurlijk niet schrobvast te zijn maar het prijsverschil is niet gigantisch en 1 type verf lijkt me praktischer wat betreft aanschaf. Nadien met 2 halflege emmers blijven zitten is ook niet handig. Vind het alleen nog lastig te bepalen hoeveel verf ik nou nodig heb. Plafond is ca. 65 meter en wanden in totaal een geode 95 meter.

• XeNeRgY
  • Niet online
In ons nieuwe huis gaan we 80m2 aan schrootjes plafonds vervangen voor gipsplaten in 4 slaapkamers en de hal. Ik heb hier een week tijd voor uitgetrokken met 2 personen. Zie foto voor een sfeer impressie :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28m1f0w.jpg

Nu wil ik dit graag zelf doen omdat ik het leuk vind om dingen te leren en zelf ook wat toe te voegen aan het nieuwe huis. Als ik op internet en YouTube informatie op zoek dan lijkt dit volgens sommigen een eenvoudige klus, terwijl anderen aangeven dat dit een heel pittig werk is. Daarom wilde ik eens bij jullie peilen hoe daar naar gekeken wordt.

Ik vermoed (hoop) dat er rachelwerk onder de huidige schrootjes zit. In dat geval wil ik de schrootjes verwijderen en de stucplaten monteren tegen het bestaande rachelwerk. Als ik filmpjes bekijk lijkt het een beetje op laminaat leggen. Je meet steeds hoe lang de plaat moet zijn en monteert deze tegen de vorige plaat aan. Aan alle zijden laat je 1 cm over.

De stukadoor komt het plafond spack spuiten en zal zelf voor de afwerking zorgen. Het dichten van kieren en naden laat ik dus aan hem over.

Als er geen rachelwerk onder de schrootjes zit dan is het direct tegen het betonnen plafond gemonteerd. Dat zou balen zijn want dan moet ik alsnog rachelwerk gaan plaatsen. Een kennis zei overigens dat de gipsplaten ook prima tegen de schrootjes aan gemonteerd kunnen worden maar ik twijfel of het geheel dan niet op termijn naar beneden gaat komen.

Andere vraag die ik heb is of het zinvol is om onder het plafond direct glaswol isolatie te plaatsen. Er zit een complete tweede verdieping boven met een betonnen plafond. Leek me zelf wel verstandig om direct te doen.

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Even een paar latjes uit je plafond trekken en je weet toch of er een regelwerk onder zit?

Ik zou altijd een regelwerk monteren en met een schone lei beginnen. Indien je de kans krijgt (en die heb je nu) gelijk alles goed doen dus isoleren, inbouwspots, evt. andere bekabeling etcetera.

• XeNeRgY
  • Niet online
Klopt, alleen heb ik de sleutel nog niet dus dat is lastig. Kan de verkoper wel vragen of hij dat wil bekijken natuurlijk. Maar is het een klus die voor een gemiddelde klusser te doen is?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:16
jeronimo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:40:
[...]

Ik zag deze op hun site, artikel 145778.
Deze kraan heb ik thuis, let wel op de diameters van zowel de regen- als de handdouche. Komen deze overeen met je huidige regen- en handdouche? Vooral de diameter van regendouche wil nog wel eens verschillen.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-05 15:37
Kaasplank schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:33:
Het plan hier is om alles eerst in de sikkens alpha aquafix te zetten en daarna zowel de wanden als plafond met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF RAL 9016 te schilderen. Het plafond hoeft natuurlijk niet schrobvast te zijn maar het prijsverschil is niet gigantisch en 1 type verf lijkt me praktischer wat betreft aanschaf. Nadien met 2 halflege emmers blijven zitten is ook niet handig. Vind het alleen nog lastig te bepalen hoeveel verf ik nou nodig heb. Plafond is ca. 65 meter en wanden in totaal een geode 95 meter.
Altijd koffie dik kijken. Hier toevallig net nieuwbouw muren gesaust. Deze zijn afgewerkt met finish pasta. Vervolgens gebruik gemaakt van Sigma voorstrijk (1x). Daarna gesaust met Sigma sigmatex. Eigenlijk was het na 1x voldoende en het zuigende effect, viel, gek genoeg, erg mee. Uiteindelijk dus niet zoveel nodig gehad als gedacht. Boven is er ongeveer 120m2 gesaust. Hiervoor is 2x10l gekocht, uiteindelijk hebben we nog iets minder als een halve emmer over. Dit is natuurlijk niet direct toepasbaar op jouw situatie, maar geeft je misschien een kleine indicatie.

• Markprinsen
Tuurlijk, ik zou wel een platenlift huren of kopen: http://www.tectake.nl/xxl-platenlift bijvoorbeeld.

Gips is geen rocket science.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-04 00:14

Jelte,89

Woodworking

@Xenergy

Ik zou een derde/vierde kameraad/familielid erbij regelen, (tis ongeveer 2 avondjes werk) en die 140 euro (platenlift) gebruiken voor een kistje bier en stuk droge worst

Edit: en als extra handje kun je ook even een grote T maken van een panlat welke je er onder schuift...

[ Voor 22% gewijzigd door Jelte,89 op 17-11-2016 09:49 ]

Revive the guild!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
Reinier schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:04:
Jammer wel, dat dit topic nu openbaar is. Ik denk niet dat ik pics van het kluswerk in m'n nieuwe woning ga posten. Oh well.

Vraagje :) Ik ga een vliering realiseren. Hier heb ik elders een schema'tje van geplaatst, maar die is verouderd. Nu zit ik te bedenken hoe ik de strijkbalken (drie stuks) op gelijke hoogte op de wanden ga monteren. Er zit 5m70 tussen. Ik heb geen rotatielaser of kruislijnlaser. Wel een lijnlaser, maar die lijkt me niet nuttig.
- Simpelweg op alle wanden de hoogte vanaf de vloer opmeten, aftekenen, balken vastzetten;
- Eén strijkbalk monteren, en de tweede aftekenen door er een balk van 5m70 waterpas op te leggen? Lijkt me niet praktisch;
- Touwtje waterpas tussen de twee muren spannen en daarmee de hoogte bepalen;
- Op het oog recht hangen (het is een woning uit 2008 dus het zal niet heel schots en scheef zijn);
- Slangenwaterpas? Dat lijkt me nog wel een fijne optie;
- Ander idee?

Ik heb het idee dat ik dit aan het "overdenken" ben en dat het helemaal niet zo lastig is :)
Ja, huur een rotatielaser. Ik heb dit jaar de volledige 2e verdieping aangepakt (alles) inclusief de daarboven gelegen vliering (welke nu dragend is). Het feit dat je aangeeft dat je woning uit 2008 niet heel schots en scheef staat is een aanname welke je kan wegnemen door een rotatielaser te gebruiken.

1. De rotatielaser monteer je op de gewenste hoogte op de staande balk (die richting dak gaat).
2. Laat het apparaat zijn werk doen en markeer de lijn op alle muren.

• Kaasplank
  • Niet online
voor mijn balklaag heb ik zo'n goedkoop bosch quigo kruislasertje gebruikt. gewenste hoogte aftekenen op een muur en dan met de laser de volgende muur pakken. Ik moest hem een keer bijdraaien dus theoretisch kun je een kleine foutmarge creëren maar dat was bij mij te verwaarlozen. Voordeel van zo'n kruislijnlasertje is dat je die koopt voor het huurbedrag van een rotatielaser en zo'n ding erg praktisch is om te hebben :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasplank op 17-11-2016 10:02 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19

Reinier

\o/

Thanks beiden! Gisteren heb ik twee strijkbalken netjes op gelijke hoogte gekregen. Een slangenwaterpas/buiswaterpas van 12 euro werkt ook :)

De oude vliering was er in vier uur tijd uit. Hij bleek nog slechter gemaakt dan ik dacht.

• tijlemanz
Kaasplank schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:02:
voor mijn balklaag heb ik zo'n goedkoop bosch quigo kruislasertje gebruikt. gewenste hoogte aftekenen op een muur en dan met de laser de volgende muur pakken. Ik moest hem een keer bijdraaien dus theoretisch kun je een kleine foutmarge creëren maar dat was bij mij te verwaarlozen. Voordeel van zo'n kruislijnlasertje is dat je die koopt voor het huurbedrag van een rotatielaser en zo'n ding erg praktisch is om te hebben :P
Voor 2 a 3 tientjes huur je een rotatielaser (ik kon de laser lenen). Voordeel is dat je in 1 keer alles snel en goed kan aftekenen. Als snelheid minder belangrijk is kan je natuurlijk ook op andere manieren vergelijkend resultaat halen maar duurt het wat langer.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 12:11
vso schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:00:
[...]

Dat verklaart nog niet het nut van grijswater opslag, tenzij je het water gebruikt / benut zal je dat toch weer ergens kwijt moeten. want die ton loopt na een paar regenbui(en) wel over.
je verschuift het probleem alleen maar. |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 |:(

.....
Beter grondig doen dus :)
Sorry, maar je snapt het volgens mij niet: Deze oplossing is ervoor om de piekbelasting bij hevige regenval in de tijd te bufferen: Het is prima als dat water dat in de regenton zit later alsnog in de grond komt, het gaat erom dat je water langer vasthoudt voordat het op de straat komt. Iedere woning een flinke regenton helpt daarbij zeker. Als elke woning tijdens een stortbui eerst een regenton opvangt helpt dat voor de overlast. Daarmee verschuif je het inderdaad in de tijd en dat is nu net handig

[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 17-11-2016 10:59 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• O085105116N
  • Laatst online: 02-05 19:54
Welke overspanning en wat is de balkhoogte? Kun je hier iets mee? https://www.houtinfo.nl/toepassingen/balkenschuif

Ik heb het zelf zo gedaan:

Overspanning van 2 meter, hoh 60cm.
2cm dikke plankenvloer.
1cm wediplaat, vastgeschroefd.
1cm egaline, vezelversterkt, met daarin elektrische vloerverwarming.
Flexibele tegellijm gebruikt.
Kimband gebruikt, ook voor de naden van de wediplaten en de vloer niet tegen de wanden aangelegd ivm werking.

Ik heb bewust gekozen voor een "douchebak" van 5 a 6 cm hoog. Heb je geen gedoe met eventuele lekkages of voegen die los gaan zitten, want dat wil zeker niet bij een houten vloer.

Het geheel veert niet en voelt zeer stevig aan. Maar dat komt mede door de korte overspanning.
De_Bastaard schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:04:
Een half jaar geleden heb ik hier wat vragen gesteld over het maken van de badkamer (en dan specifiek de vloer), maar nu gaat het dan toch echt eindelijk beginnen.

Heb alleen nog een vraag over die Wedi / bouwplaat ondervloer. De balken liggen 50cm uit elkaar. Nu wil ik daar 18 of 22mm multiplex (watervast) opschroeven en daar dan eventueel Wedi platen op van ~20mm, of nog eens Multiplex van 18 of 22mm. Is het stevig genoeg voor bouwplaten om alleen een 22mm ondergrond te hebben? Of moet het meer zijn?

Een vriend van me heeft zijn badkamer helemaal opnieuw gemaakt met geimpregneerde multiplex en dan alle hoeken goed met kimband e.d. afgewerkt. Wat vinden jullie daarvan?

We wille namelijk graag een inloop douche, waarbij je idealiter geen opstaand randje hebt. Die bouwplaten van wedi/qboard hebben een dikte van 4cm, waardoor je (er vanuit gaande dat je een 18-22mm onderplaat gebruikt) al snel uitkomt op een aardige dikte, waar de tegels nog eens opkomen.

Die maat van me heeft de inloopdouche (toegegeven dat hij een klein opstaand randje heeft), de vloer van multiplex gemaakt. De zijwanden zijn buitenmuur & gipsblok maar de vloer en wand waar de douche aan zit is multiplex.
toon volledige bericht

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

vandermark schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:58:
[...]
Sorry, maar je snapt het volgens mij niet: Deze oplossing is ervoor om de piekbelasting bij hevige regenval in de tijd te bufferen: Het is prima als dat water dat in de regenton zit later alsnog in de grond komt, het gaat erom dat je water langer vasthoudt voordat het op de straat komt. Iedere woning een flinke regenton helpt daarbij zeker. Als elke woning tijdens een stortbui eerst een regenton opvangt helpt dat voor de overlast. Daarmee verschuif je het inderdaad in de tijd en dat is nu net handig
Dan heb ik het misschien verkeerd uitgelegd, ik zie het niet anders als een andere route voor het water. als ik per jaar 1liter water eruit zou tappen dan is dat veel. dus als die ton vol is dan gaat het overstort bij mij net zo hard het riool in.

Omdat ik aan het verbouwen ben leg ik alvast "grijswater" leidingen aan, het zijn immers de kosten niet om het mee te nemen. alleen hoeveel mensen gaan dit doen (niet genoeg IMHO)
Echter tenzij er een stimulans komt om het grijswater(lees hemelwater) te benutten zie ik de buffer als een relatief zeer tijdelijke oplossing.want moment dat een "ton" volzit .. is er geen buffer meer. en die tonnen legen zichzelf niet.

Je stelling is daarom verkeerd, een buffer werkt alleen als je de inhoud benut.
Als jij liever 10.000 investeerd voor 100,- rendement .. weet ik een betere investering ..

FYI Het is een aardige investering om grijswater aan te leggen tenzij je de financiele middelen hebt voor een betonnen opslag put.

kruipruimte als opslag
- kruipruimte (als je die hebt) eventueel verdiepen
- kruipruimte egaliseren/puin weghalen
- afwatering + zeil + aanleggen verzamelpunt / dompelpomp plek oid .indien lekkage / breuk
- isoleren onderkant vloer
- rioollering (overflow)
- leidingwerk + pomp installatie
- "zak" met x aantal kuub opslag (vergeet niet dat deze opslag om de x tijd gereinigd moet worden ..(slib etc)

tuin als opslag
boven/onder gronds .. en pomp installatie.
- ondergronds wil je wel een versteving die tegen verzakking(en) waarborgt.. want zomaar wat tonnen ingraven gaat het niet worden. daarnaast ingraven + tijdelijke versteving(en) .. tijd en geld die daarmee gemoeid is.

[b]conclusie[/b[]

Kosten gemiddeld 3 tot 4 euro per kuub over een periode van 10 jaar, terwijl schoonwater in NL maar 1 euro per kuub kost. let wel dit is berekend op waterverbruik van een gezin van 4, inclusief stroom/onderhoud en dergelijke.Niet berekend is de extra kosten van het meerwerk. zoals graaf werkzaamheden, boren van leidingwerk etc etc ..

Kortom als ze dat in mijn gemeente zouden doen, zou ik de meest minimale buffer en kosten bouwen waarmee ik weg kan komen. maar dit heeft meer met "onnodig geld weggooien" te maken. Als ik in BE zou wonen waar drinkwater 5 euro of meer kost, dan ga ik los :)
Ik geloof er meer in dat een energie zuinig huis beter verkoopt dan een enorm ecologisch verantwoordelijk huis. Echter als je die 2 goed kan combineren waarom niet ? Dus waar ik kan zorg ik wel dat ik alvast relatief voorbereid ben, uit ervaring heb ik vaak van dit soort voorbereiding enorm veel plezier gehad.
vandermark schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:32:
Het gaat enkel om in de uren van hevige neerslag (riooldeksels komen omhoog en straten en meer komen onder water) extra bufferruimte te creeeren. Als overal eerst een regenton volloopt helpt dat weer (een beetje) om de overlast te verminderen.
oke 1000x 1liter bufferen met overloop in het riool = hooguit 1 regenbui minder water (piekbelasting).. maar elke regenbui erna zal het net zohard het riool in lopen (dus weer piekbelasting) .. wat is dan de winst? 1 regenbui van de 250 buien per jaar.... de maatregel blijft tijdelijk .. hoe je het went of keert. ook al gebruiken 100 daarvan die 1ne liter..
Dus tenzij je het voor wc/vaatwasser/douche/kleding gaat benutten gaat dit niet bijdragen aan vermindering van de piekbelasting

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 17-11-2016 13:33 ]

Tja vanalles

• vandermark
  • Laatst online: 30-04 12:11
Het gaat enkel om in de uren van hevige neerslag (riooldeksels komen omhoog en straten en meer komen onder water) extra bufferruimte te creeeren. Als overal eerst een regenton volloopt helpt dat weer (een beetje) om de overlast te verminderen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• tijlemanz
Reinier schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:06:
Thanks beiden! Gisteren heb ik twee strijkbalken netjes op gelijke hoogte gekregen. Een slangenwaterpas/buiswaterpas van 12 euro werkt ook :)

De oude vliering was er in vier uur tijd uit. Hij bleek nog slechter gemaakt dan ik dacht.
Nog materiaal kunnen redden? Om bijvoorbeeld tengels van te maken?

• Teijgetje
Kaasplank schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:33:
Vind het alleen nog lastig te bepalen hoeveel verf ik nou nodig heb. Plafond is ca. 65 meter en wanden in totaal een geode 95 meter.
Voor 160 m² heb je 20 liter nodig voor één goede dekkende laag die je ook schoonmaken kan zonder door de laag te poetsen.
240 m² haal je alleen als de ondergrond al netjes is en je de latex minimaal opbrengt, als opknapbeurtje voor een knappe wand in dezelfde kleur eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19

Reinier

\o/

tijlemanz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:29:
[...]

Nog materiaal kunnen redden? Om bijvoorbeeld tengels van te maken?
Ja, wel iets. Bijvoorbeeld een hoop nette balkjes van 44 x nogiets. Vloertje was van genagelde grenen vloerdelen. Daar kan ik niks mee.

• Kaasplank
  • Niet online
Teijgetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:41:
[...]

Voor 160 m² heb je 20 liter nodig voor één goede dekkende laag die je ook schoonmaken kan zonder door de laag te poetsen.
240 m² haal je alleen als de ondergrond al netjes is en je de latex minimaal opbrengt, als opknapbeurtje voor een knappe wand in dezelfde kleur eigenlijk.
160/8 is inderdaad precies 20. Denk dat ik dan maar een emmertje van 5 liter extra bijbestel. Mocht het dan tegenvallen dan zit ik iig niet zonder. Kantelaven e.d. heb ik volgens mij niet meegeteld bij het oppervlak. Mocht het aantal m2 per liter tegenvallen dan kan ik iig door.

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:23

Amafi

Amafi

Iemand een idee met wat voor een rozet/oplossing ik deze vloeraansluiting van de radiator weg kan moffelen.aansluiting radiator

De hoekprofielen met radiatorslang die uit de grond komen zijn gebroken en mijn inzien lelijk.
Afwerking van de vloer zometeen is laminaat.
Rozetjes passen niet echt.

• tijlemanz
Reinier schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:50:
[...]

Ja, wel iets. Bijvoorbeeld een hoop nette balkjes van 44 x nogiets. Vloertje was van genagelde grenen vloerdelen. Daar kan ik niks mee.
Open haard.....

• O085105116N
  • Laatst online: 02-05 19:54
MDF bakje omheen maken?
Amafi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:29:
Iemand een idee met wat voor een rozet/oplossing ik deze vloeraansluiting van de radiator weg kan moffelen.[afbeelding]

De hoekprofielen met radiatorslang die uit de grond komen zijn gebroken en mijn inzien lelijk.

• leecher
  • Laatst online: 03-05 17:35
Iemand een idee met wat voor een rozet/oplossing ik deze vloeraansluiting van de radiator weg kan moffelen.[afbeelding]

Ik zou zelf rozetjes maken met een meer ovale vorm zodat de buizen er netjes doorheen kunnen steken.

• Teijgetje

http://www.schoonwatervlo...voor-centrale-verwarming/
https://www.formido.nl/laminaat-rozet
http://www.vanvlietvloere...bele-houten-rozetten.html

En zo zijn er meer te vinden, veel bouwmarkten hebben tegenwoordig ook ovale rozetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 17-11-2016 15:54 ]

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:23

Amafi

Amafi

Is nog wel een optie, maar altijd wel hoekig.
Maar neem het idee zeker mee.
leecher schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:13:
[...]
Ik zou zelf rozetjes maken met een meer ovale vorm zodat de buizen er netjes doorheen kunnen steken.
Helaas passen de standaard rozetten niet echt ivm het kunststof omhulsel dat uit de grond mee omhoog komt.
Die gebroken ondingen maken het me lastig.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:25

vhal

ಠ_ಠ

ombouw radiator?

Strava

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is er kwaliteitsverschil tussen Hornbach huismerk betonmix (2.85) en Beamix betonmix (5 euro)? Het is voor een vloertje van 6 a 7cm dik binnenshuis.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• XeNeRgY
  • Niet online
Wij hebben creme witte, geel achtige kozijnen in ons nieuwe huis die we wit willen verven. De kans is aanwezig dat het niet in 1 laag voldoende dekkend is, dus ik dacht er over om eerst grondverf te doen en daarna 1x af te lakken. Nu blijkt het prijsverschil tussen grondverf en lak niet dusdanig groot te zijn waardoor ik overweeg om de huidige verflaag (die op de kleur na nog prima is) licht op te schuren en direct af te lakken. Mocht het dan niet voldoende dekken dan lak ik nog een keer af.

Is er in dit geval een reden waarom het toch slimmer is om eerst grondverf te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Amafi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:33:

Helaas passen de standaard rozetten niet echt ivm het kunststof omhulsel dat uit de grond mee omhoog komt.
Die gebroken ondingen maken het me lastig.
Kan je die niet weghalen?
Doorgaans zijn de bochten (GI-bochten) er alleen om vooraf mantelbuis (evt met kunststof buis) aan te leggen voor de dekvloer gestort wordt en zodat de leidingen recht omhoog blijven op hun plaats.
Past dat later niet dan breek je de bocht zodat je de leiding kunt verplaatsen, wat me bij jou het geval lijkt.
Met beleid kun je dus de bocht weghalen/breken/zagen/insnijden-kerven+breken, bij jou heeft het geen functie meer want de leidingen zitten vast aan de radiator en in een mantelbuis en zijn al verplaatst.
Ook die mantelbuis zou je weg kunnen snijden boven je vloer. Maar je kan ook de rozetten pas maken om de mantelbuis en ze gelijk aan de bovenkant van de rozet afsnijden/weghalen.
Alles natuurlijk met de grootste voorzichtigheid zodat je leidingen niet beschadigen, de mantelbuis moet je niet doorsnijden maar inkerven met een mesje zonder er doorheen te gaan. In de lengterichting kan je wel voorzichtig snijden tot aan de inkerving (zonder de leiding te raken natuurlijk), daarna kan je ze afscheuren langs de radiale inkerving.

En daarna kan je het netjes afwerken, bv met een ovale rozet.
zonoskar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:43:
Is er kwaliteitsverschil tussen Hornbach huismerk betonmix (2.85) en Beamix betonmix (5 euro)? Het is voor een vloertje van 6 a 7cm dik binnenshuis.
Is een prima betonnetje. Gebruik het zelf ook indien nodig en lekker goedkoop. Bij mij kost het 2,65..... _/-\o_
Zelfde sterkteklasse als de Beamix 75, nl C20/25.
Beamix 100 is wel sterker maar niet echt nodig voor een dun vloertje.
[b]XeNeRgY schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:51:[/

Is er in dit geval een reden waarom het toch slimmer is om eerst grondverf te nemen?
Nee, mits het geen kunststof kozijnen zijn maar geverfde kozijnen.
Edit; en je moet natuurlijk wel even checken wat voor verfsoort gebruikt is, zodat je met de juiste verfsoort door kan.
Acryl kan over Alkyd, maar Alkyd kan niet over Acryl zonder kunststofprimer als hechtlaag. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 18-11-2016 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 23:09

PoweRoy

funky!

Weet niet wat voor soort materiaal de hoekprofiel is, maar zou je het niet weg kunnen zagen?
Met een los zaagblad of met een multitool?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Bedankt mannen (en vrouwen :) ) voor de antwoorden op mijn vragen. Helpt ontzettend om als niet-pro die het wel leuk vindt om zelf nieuwe dingen te leren ook echt aan de slag te durven gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:59
Nog een kleine update met betrekking toch de houtkachel en schoorsteen

Gister is de schoorsteen geveegd en hebben we wat info ingewonnen bij de veger
Schoorsteenbuis wordt niet warm genoeg om het hout aan te stralen, de dubbelwandige buis wordt zo'n 40 tot 50 graden dus niet schokkend warm

Omkasting wordt alsnog gedaan met brandwerende platen en daarachter metal stut profielen
Er er moet nog wel een brandseperatieplaat tussen de vloeren

Gisteravond dus maar meteen even de kachel geprobeerd, toch altijd wel een sfeertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 01-05 15:18
Ik ben me aan het verdiepen in verf nu zie ik grote prijsverschillen, dit keer wil ik ivm. kwaliteit (sikkens, sigma of wijzonol) voor een goede muurverf gaan. Het gaat om nieuwbouw en ik wil het airless gaan spuiten (sommige muren zijn metselwerk muren, andere gestuct).

Nu heb ik 2 muurverven waar ik geen verschil kan vinden in de specificaties kan iemand mij vertellen waarom de 1 toch een stuk duurder is?

https://www.verfwinkel.nl/sikkens-alpha-projecttex.html
vs.
https://www.verfwinkel.nl/sikkens-alphatex-sf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30
Er zit wel verschil in de specificaties, de ene is schrobvast klasse 2, de andere is klasse 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Ja maar de duurste heeft een lagere schrobvast klasse, dus minder goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Schrobvast klasse 1 is beter, schrobvast klasse 2 zal gaan opglanzen na schrobben. Klasse 1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
rewind. schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:09:
Ja maar de duurste heeft een lagere schrobvast klasse, dus minder goed :?
Nee, 1 is de hoogste klasse;

Om precies te zijn:
Klasse 1 < 5 μm verminderde/weggepoetste laagdikte bij 200 poetsbewegingen.
Klasse 2 ≥ 5 μm en < 20 μm verminderde/weggepoetste laagdikte bij 200 poetsbewegingen
Klasse 3 ≥ 20 μm en < 70 μm verminderde/weggepoetste laagdikte bij 200 poetsbewegingen
Klasse 4 < 70 μm verminderde/weggepoetste laagdikte bij 40 poetsbewegingen
Klasse 5 ≥ 70 μm verminderde/weggepoetste laagdikte bij 40 poetsbewegingen

Je klasse 1 (86,55/10l in wit) is daarom dan ook duurder dan de klasse 2 (53,11/10l in wit) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Ah dat verklaart een boel, de site waar ik m'n informatie vandaan had klopt dus niet :)

Nog een ervaringsvraag, heb een aantal gemetselde muren (wel vrij vlak) binnen die ik ook ga spuiten, voorstrijk of primer gebruiken ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ja, met voorstrijk sluit je de stenen en voegen af zodat de latex daarna egaal opdroogt.
Twee keer spuiten kan ook nadat de eerste laag droog is, maar de latex is duurder dan voorstrijk.
Dat is dus een afweging die je zelf maakt.

Sikkens adviseert Aquafix

[ Voor 17% gewijzigd door Teijgetje op 18-11-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Ik wil zelf een grondbox en traphekje maken, maar weet iemand of je ergens kant en klaar een spijlen hekwerk kan kopen?
Dus spijlenhek van 50-100 cm breed, 100 cm hoog.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

breinonline

Are you afraid to be known?

De zolder van ons jaren '70 huis heeft een voorzolder en zolder gescheiden door een draagmuur. In de muur zit een deur met houten kozijn wat aan vervanging toe is. Van het dak tot de hoek van de deurpost loopt een scheur in het stucwerk.

Kan ik de deurpost zo weghalen of ondersteund deze ook de stenen boven de deur en loop ik het risico dat die naar beneden vallen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
mhr-zip schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:44:
Dus spijlenhek van 50-100 cm breed, 100 cm hoog.
Als je snel bent.....

breinonline schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:40:
Kan ik de deurpost zo weghalen of ondersteund deze ook de stenen boven de deur en loop ik het risico dat die naar beneden vallen?
Bij een steunmuur hoort er een latei boven de deur te zitten, dan kan je het kozijn zo weghalen.
Zo hoog kan ook gewoon doorgemetseld zijn gezien het niet echt meer gigantische krachten hoeft op te kunnen nemen, dan moet je het ondersteunen.
Hoe dik is je muurtje? Enkelsteens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 07:38

JaQ

Aangezien onze jongste al weer 7.5 maanden is (en het hele huis door kruipt sinds 1.5 maand) is het hoogste tijd voor een traphekje.

Iemand een tip hoe ik zo mooi mogelijk met zo min mogelijk permanente schade na verwijderen hier een traphekje bevestig?

Trap

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 08:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Teijgetje schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:49:Bij een steunmuur hoort er een latei boven de deur te zitten, dan kan je het kozijn zo weghalen.
Zo hoog kan ook gewoon doorgemetseld zijn gezien het niet echt meer gigantische krachten hoeft op te kunnen nemen, dan moet je het ondersteunen.
Hoe dik is je muurtje? Enkelsteens?
12cm, enkel of dubbel kan ik zo niet zien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met onze buurman moeten we straks in drie dagen in twee nieuwbouwhuizen de muren schuren. Die zijn behangklaar opgeleverd, en ze moeten vlak genoeg worden voor de behanger/schilder. Die doet er renovlies overheen, wat daarna gesauzed wordt. Het is aardig vlak, maar er zitten restjes plamuur etc. op. Wat is hier handig? Machines of handwerk? Gewoon schuurpapier, schuurgaas of heel wat anders?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
JaQ schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:02:
Aangezien onze jongste al weer 7.5 maanden is (en het hele huis door kruipt sinds 1.5 maand) is het hoogste tijd voor een traphekje.

Iemand een tip hoe ik zo mooi mogelijk met zo min mogelijk permanente schade na verwijderen hier een traphekje bevestig?

[afbeelding]
Hekje laten scharnieren om/aan de voorste spijl van de trapleuning. Dat kan prima zonder permanente schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 14:32
Milmoor schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:10:
Met onze buurman moeten we straks in drie dagen in twee nieuwbouwhuizen de muren schuren. Die zijn behangklaar opgeleverd, en ze moeten vlak genoeg worden voor de behanger/schilder. Die doet er renovlies overheen, wat daarna gesauzed wordt. Het is aardig vlak, maar er zitten restjes plamuur etc. op. Wat is hier handig? Machines of handwerk? Gewoon schuurpapier, schuurgaas of heel wat anders?
Breed plamuurmes?

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 07:38

JaQ

leecher schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:21:
Hekje laten scharnieren om/aan de voorste spijl van de trapleuning. Dat kan prima zonder permanente schade.
Dat snap ik, maar hoe maak ik dat goed vast? Tie-raps om een paumelle scharnier lijkt me niet optimaal. Slangenklem? Ook niet ideaal lijkt me.

Het moet wel de kracht van een ventje kunnen verdragen. (En een scharnier lassen aan het hek vind ik wel permanente schade :) )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 07:43
JaQ schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:26:
[...]

Dat snap ik, maar hoe maak ik dat goed vast? Tie-raps om een paumelle scharnier lijkt me niet optimaal. Slangenklem? Ook niet ideaal lijkt me.

Het moet wel de kracht van een ventje kunnen verdragen. (En een scharnier lassen aan het hek vind ik wel permanente schade :) )
Houten lat/balkje nemen. Kleine groef in frezen, aan de andere kant idem en dan met vleugel moeren vastklemmen. Evt. rubber er tussen voor de beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 16:52

Sharky

Skamn Dippy!

We hebben 2 weken geleden de sleutel van ons huis gekregen en het viel me op dat het halletje toch wel wat fris is soms. Het is een redelijk nieuwe woning (2007) dus enig comfort had ik verwacht. Nu blijkt dat de voordeur wat speling heeft in de sponning. Het is een degelijke voordeur met een mooie rubber tochtstrip, alleen kan ik de deur ongeveer 3-4 mm heen en weer bewegen. Als ik de deur niet indruk (van binnenuit) voel ik tocht langs de deur, als ik de deur indruk is de tocht weg. Het lijkt me dat het probleem is opgelost als de slotplaat (of wat erachter zit) een paar millimeter wordt verplaatst, dan trekt de deur zichzelf dicht. Alleen een paar millimeter verplaatsen gaat ivm de schroeven niet werken denk ik. Iemand hier een oplossing voor?

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 07:43
Sharky schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:28:
We hebben 2 weken geleden de sleutel van ons huis gekregen en het viel me op dat het halletje toch wel wat fris is soms. Het is een redelijk nieuwe woning (2007) dus enig comfort had ik verwacht. Nu blijkt dat de voordeur wat speling heeft in de sponning. Het is een degelijke voordeur met een mooie rubber tochtstrip, alleen kan ik de deur ongeveer 3-4 mm heen en weer bewegen. Als ik de deur niet indruk (van binnenuit) voel ik tocht langs de deur, als ik de deur indruk is de tocht weg. Het lijkt me dat het probleem is opgelost als de slotplaat (of wat erachter zit) een paar millimeter wordt verplaatst, dan trekt de deur zichzelf dicht. Alleen een paar millimeter verplaatsen gaat ivm de schroeven niet werken denk ik. Iemand hier een oplossing voor?
Kan je eventueel foto's maken?

Vaak zit er een verstelbare slotplaat op de voordeur.

Afbeeldingslocatie: https://www.veiligwonenwinkel.nl/product_images/veiligwonenwinkel/sluitkomset%20buva.jpg

Schroeven loshalen en even een standje strakker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb voor onze nieuwe douche zo'n inbouw-set gekocht van Hansgrohe. Nu wil ik dat systeem ook gaan gebruiken voor het bad, maar daar is de ruimte wat beperkter. Weet iemand of je met dat inbouw systeem (iBoxx) een scherpe bocht mag maken met de waterleiding?

De unit zou namelijk tegen de kant van het raam komen, terwijl ik het bad willen vullen met zo'n Viega Multiplex Trio (aan de andere kant van het bad).

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 16:52

Sharky

Skamn Dippy!

Maeslant schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:35:
[...]

Kan je eventueel foto's maken?

Vaak zit er een verstelbare slotplaat op de voordeur.

[afbeelding]

Schroeven loshalen en even een standje strakker zetten.
Held die je bent, dat is inderdaad precies wat er achter slotplaat zit. Opnieuw afstellen is een fluitje van een cent. Voordeur tocht inmiddels niet meer. Jeuj.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Maeslant schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:53:
[...]

Houten lat/balkje nemen. Kleine groef in frezen, aan de andere kant idem en dan met vleugel moeren vastklemmen. Evt. rubber er tussen voor de beschadigingen?
Dit, of een metalen beugeltje zoeken voor om de spijl en hier een scharnier aan vast bouten/lassen, lat er tegenaan klemmen en dan gewone scharnieren op schroeven, etc etc. Er zijn 1000 en 1 manieren te bedenken om iets aan die spijl te maken zonder dat je hoeft te lassen of wat dan ook. Je zou zelfs weg kunnen komen met een paar flinke tywraps want die krijg je ook niet zomaar stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Na het grenen geel gelakte dressoir, nu verder gegaan aan de kledingkast die ik om heb gebouwd naar garderobekast. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/11/2016-11-20-16.03.52-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/11/2016-11-20-20.54.04-Custom-e1479674191558.jpg
Foto's van het schuren enzo heb ik ook nog wel, maar niet zo interessant lijkt mij. :)

Kast voorzien van een zwaar metalen roede, komt nogal wat op te hangen. 3 werkjassen, 2 leren jacks en een motoruitrusting. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Das net te ver rijden.

Zijn ze niet ergens anders te koop? Hornbach, gamma, ikea, bouwmaat, babydump, ebay?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De_Bastaard schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:40:
Ik heb voor onze nieuwe douche zo'n inbouw-set gekocht van Hansgrohe. Nu wil ik dat systeem ook gaan gebruiken voor het bad, maar daar is de ruimte wat beperkter. Weet iemand of je met dat inbouw systeem (iBoxx) een scherpe bocht mag maken met de waterleiding?

De unit zou namelijk tegen de kant van het raam komen, terwijl ik het bad willen vullen met zo'n Viega Multiplex Trio (aan de andere kant van het bad).

Mijn dank is groot :)
Is dit niet strak genoeg?
Afbeeldingslocatie: http://szaniterplaza.hu/images/itempic/hansgrohe_ibox_01800180_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
breinonline schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:09:
[...]

12cm, enkel of dubbel kan ik zo niet zien.
12 cm inclusief stuclagen zou een enkelsteens halfsteens muurtje zijn. Veelgebruikt waalformaat is 10 cm breed.
Enkelsteens Halfsteens muurtjes zijn meestal geen draagmuren, ik verwacht dan ook eigenlijk geen latei.

Ik weet niet hoe oud je metselwerk is, voor de zekerheid, oud cement wil nog wel eens verzanden, zou ik een stempel met strongboy(s) plaatsen als je het kozijn vervangt zodat je de muur weer kan ondersabelen bovenop het kozijn en er niets verzakt. En dan daarna de scheuren (en strongboygleuven) repareren; de gebarsten voegen/metselwerk uitslijpen en weer opnieuw "voegen".

Edit; ik zie dat HSS, waar ik ze huurde, niet meer in Nederland zit, maar ze heten dus strongboys. Even naar vragen bij de verhuur bij jou in de buurt.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 21-11-2016 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Halfsteens bedoel je :) Enkelsteens is zo dik als de lange kant van de baksteen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
enkelsteens is maar een rare term. Muren zijn halfsteens of steens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb een muurtje boven waarbij de bakstenen op zijn kant op elkaar staan. Hoe heet dat?

Dat muurtje viel bijna om trouwens na het afbikken van het stuukwerk. Stuukwerk is dus zeker wel constructief ;) (Gelukkig zit is er nu ook een gaas mee gestuukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:31:
Ik heb een muurtje boven waarbij de bakstenen op zijn kant op elkaar staan. Hoe heet dat?

Dat muurtje viel bijna om trouwens na het afbikken van het stuukwerk. Stuukwerk is dus zeker wel constructief ;) (Gelukkig zit is er nu ook een gaas mee gestuukt.
dat is een klampmuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oh, jawel :) Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:22:
[...]

Halfsteens bedoel je :) Enkelsteens is zo dik als de lange kant van de baksteen.
Je hebt helemaal gelijk. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-05 15:46
Let er wel op dat je 'm goed monteert. Dus je handdouche en kraan op de juiste plek. Afhankelijk van je kraan maar je wilt wel dat je kraan aangaat zodra je 'm opendraait en niet je handdouche die de hele badkamer onderspuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hehe, klinkt als iemand met first hand experience? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-05 15:46
De_Bastaard schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:12:
Hehe, klinkt als iemand met first hand experience? :7
Second hand experience. Mijn buurman/loodgieter had zo'n ding gemonteerd in zijn eigen badkamer toen 'ie er nog maar net was.

:+

Verder wel een klasse loodgieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Potato42 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:34:
Second hand experience. Mijn buurman/loodgieter had zo'n ding gemonteerd in zijn eigen badkamer toen 'ie er nog maar net was.
Klinkt als mijn loodgieter. Ook bij mij had hij zo'n ding verkeerd aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Dit zijn twee lichtschakelaars in mijn woning. Met de linkerschakelaar bedien ik een 330W halogeenlamp, deze is dimbaar met een gloeilampdimmer.

Alleen de linkerschakelaar wil ik graag vervangen voor een dimmer.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13142301/schakelaar.jpg

Welke dimmer heb ik hiervoor nodig? Bij de Gamma zie ik veel verschil in prijs, van €30 tot €150.

Kan ik bijvoorbeeld deze halen? En dan alleen de linker vervangen, of moet ik altijd ook de rechterknop en ook het afdekplaatje vernieuwen?

Zou ik jammer vinden, want alle schakelaars in de woning zijn natuurlijk in dezelfde stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 02:10

orf

M-ThijZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:30:
Dit zijn twee lichtschakelaars in mijn woning. Met de linkerschakelaar bedien ik een 330W halogeenlamp, deze is dimbaar met een gloeilampdimmer.

[afbeelding]

Welke dimmer heb ik hiervoor nodig? Bij de Gamma zie ik veel verschil in prijs, van €30 tot €150.

Kan ik bijvoorbeeld deze halen? En dan alleen de linker vervangen, of moet ik altijd ook de rechterknop en ook het afdekplaatje vernieuwen?

Zou ik jammer vinden, want alle schakelaars in de woning zijn natuurlijk in dezelfde stijl.
Je moet even uitzoeken welk merk en serie je hebt. Dat is meestal wel te vinden als opdruk, eventueel aan de binnenkant van een afdekraam.

Vervolgens koop je een dimmer uit die serie. Online is dat vaak veel goedkoper dan in de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
M-ThijZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:30:

[afbeelding]

Die gaat niet passen in je huidige afdekplaat, kijk even bij busch-jaeger van de Gamma. Volgens mij zijn jouw schakelaars daar ook van dus die kan je dan simpel vervangen en past in de rest van je lijn. Bij dimmers is het vaak wel goedkoop duurkoop, (in mijn ervaring) goedkopere dimmers willen nog wel eens zoemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

robin222 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:37:
[...]

Die gaat niet passen in je huidige afdekplaat, kijk even bij busch-jaeger van de Gamma. Volgens mij zijn jouw schakelaars daar ook van dus die kan je dan simpel vervangen en past in de rest van je lijn. Bij dimmers is het vaak wel goedkoop duurkoop, (in mijn ervaring) goede\kopere dimmers willen nog wel eens zoemen..
Ah, top! Inderdaad, dat merk staat er op. Goed gezien. Dan ga ik online binnen die serie shoppen.

Enige eis is dat de dimmer ook als drukknop werkt, dat gaat vast lukken. Maakt de prijs nog uit hoe energiezuinig deze is?

Wat je al niet op bol.com kunt vinden: https://www.bol.com/nl/p/...it-creme/9200000018389456. Helaas kun je hier de lamp niet mee uitschakelen door op de knop te drukken.

[ Voor 14% gewijzigd door M-ThijZ op 21-11-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 20:19
M-ThijZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:54:
[...]

Ah, top! Inderdaad, dat merk staat er op. Goed gezien. Dan ga ik online binnen die serie shoppen.

Enige eis is dat de dimmer ook als drukknop werkt, dat gaat vast lukken. Maakt de prijs nog uit hoe energiezuinig deze is?

Wat je al niet op bol.com kunt vinden: https://www.bol.com/nl/p/...it-creme/9200000018389456. Helaas kun je hier de lamp niet mee uitschakelen door op de knop te drukken.
Als ik goed kijk moet je deze dimmer hebben, op de site van b-j/abb staat die als druk/draai dimmer.

En dan met dit inbouw raam.

Mogelijk als je ff verder zoekt misschien nog goedkoper maar mijn persoonlijke ervaring is dat deze partij vaak aardig goedkoop is. (Nee heb hier geen aandelen in ofzo)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 23:09

PoweRoy

funky!

Wat ik me herinner van dimmers kopen is dat er veel soorten zijn:
- spoelentrafo dimmer
- electronische dimmer (wait what?)
- halogeen dimmer
- led dimmer

Wanneer gebruik je wat?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gisteren een huis wezen bezichtigen. Nu viel het ons op dat de laminaatvloer op de begane grond erg kraakte. Volgens de makelaar ligt er een tegelvloer onder.

Mochten we dit huis kopen dan willen we sowieso een andere laminaatvloer erin leggen omdat deze lelijk is. Maar hoe groot is dan de kans dat het weer gaat kraken?

We hebben nu een huurappartement van 56m2 en hebben het laminaat doorgelegd naar alle kamers, maar nergens kraakt het (al begint het wel wat te kieren op sommige plekken, er zit dus wel spanning op). We hebben nu blauwe folie (tegen vocht), dan groene vezelplaten en dan laminaat. Wat er in dat huis ligt qua ondervloer weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
als je weer gaat kijken, zou je bij een vloerluik ( kruipruimte?? ) kunnen kijken
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.