Wie is... de Mol? 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Bensimpel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:29:
Ik lach me kapot als Immanuelle de mol is, dan heeft ze het erg goed gespeeld.
Daarom is zij voor mij ook de mol. Ze doet acties waarbij ze zich niet aan de plannen houdt en weet op slinkse wijze anderen mee te laten spelen, zonder dat ze door hebben dat het niet klopt wat ze doet.

Als Jochem het is dan vind ik het een erg slecht seizoen. Ik heb meer het idee dat het gewoon een combinatie is van onhandigheid en enthousiasme. Mocht hij wel de mol zijn dan is het zo obvious dat het gewoon niet leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik zat op Jeroen, in mijn ogen moest een mol alles doen om in de positie te komen de verzekering zo laag mogelijk af te sluiten en maakte al het andere niet uit als je weet dat je daar de pot bijna leeg kan maken. Bleek toch niet zo te zijn, gewoon een hele domme kandidaat.

Dan moet het haast wel Jochem zijn. Het ligt er heel dik bovenop maar dat was bij Minouska ook.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bijzonder.. Dat kreeg ik gisteren niet te zien, vandaag wel :F

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
LED-Maniak schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Bijzonder.. Dat kreeg ik gisteren niet te zien, vandaag wel :F
Het duurt meestal even voordat de uitzending op de site beschikbaar komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
ph4ge schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:00:
Ik zat op Jeroen, in mijn ogen moest een mol alles doen om in de positie te komen de verzekering zo laag mogelijk af te sluiten en maakte al het andere niet uit als je weet dat je daar de pot bijna leeg kan maken. Bleek toch niet zo te zijn, gewoon een hele domme naïeve kandidaat.

Dan moet het haast wel Jochem zijn. Het ligt er heel dik bovenop maar dat was bij Minouska ook.
Om iemand nou dom te noemen na zo'n actie gaat mij ook wat ver, de verzekeringspremie was ook erg duur. Als je de hele pot verzekerd had was je sowieso de halve pot kwijt geweest.

Mijn mol is Thomas. Die is het mist in beeld en al helemaal in de eerste afleveringen. Ik had pas met vorige aflevering een moment van he, waar kom jij vandaan. De strategie van de producers de laatste jaren. De mol zo weinig mogelijk laten zien.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10
Helaas lig ik met de volledige punten op Jeroen er uit. Ik moet ook nog twee afleveringen kijken (twee drukke weken achter de rug). Wellicht vanavond eens doen en dan eens kijken wie mijn nieuwe Mol wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Jochem is voor mij niet de mol, dat ligt er te dik bovenop. Ik denk dat die gewoon enorm onhandig is. Daarbij valt Diederik ook af. Hij doet de opdrachten vaak goed en zeker de poster opdracht waarbij die eigenlijk perfect speelt. Thomas is inderdaad érg weinig in beeld. Zou het jammer vinden als hij de mol is en de programmamakers hem daarom zo op de achtergrond houden. Een mol die op de voorgrond iedereen voorliegt is veel toffer.

Daarom kom ik uit bij Imanuelle. In de eerste paar aflevering was ik er van overtuigd dat die nóóit de mol zou zijn; zo fanatiek en enthousiast. Maar het valt me steeds meer op dat ze super fanatiek speelt maar eigenlijk vrij weinig ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Maverick schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:20:
[...]

Ik denk, als hij de mol is, dat het verhaal wat hij vertelde helemaal niet gelogen was. Dat je in de laatste aflevering hem idd in de natuur ziet en dat hij die bevertjes (waren het bevers) echt gezien heeft en daarom het verhaal zo overtuigend was. Perfecte molactie natuurlijk.
Dat zou inderdaad wel een goede actie zijn geweest. Het heeft daardoor toch geen immuniteit opgeleverd, wat wel belangrijk is. Maar dan is het wel de vraag waarom hij niks tegen anderen heeft gezegd over de verdachte situatie bij het kampvuur. Ook al zag hij het niet precies. Dan zou hij alsnog andere mensen alert kunnen maken. Daar heeft hij dan ook zeker belang bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
AMD1800 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Dat zou inderdaad wel een goede actie zijn geweest. Het heeft daardoor toch geen immuniteit opgeleverd, wat wel belangrijk is. Maar dan is het wel de vraag waarom hij niks tegen anderen heeft gezegd over de verdachte situatie bij het kampvuur. Ook al zag hij het niet precies. Dan zou hij alsnog andere mensen alert kunnen maken. Daar heeft hij dan ook zeker belang bij ...
Bedoel je dat Diederik wakker was? Dat heeft hij aan Thomas verteld, aan de rest kon hij niks zeggen want dan was het verdacht waarom ze toen wakker waren. wat wel interessanter is, waarom hji als mol die opdracht deed, bij jokers heeft de mol totaal geen belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
bvbal79 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Bedoel je dat Diederik wakker was? Dat heeft hij aan Thomas verteld, aan de rest kon hij niks zeggen want dan was het verdacht waarom ze toen wakker waren. wat wel interessanter is, waarom hji als mol die opdracht deed, bij jokers heeft de mol totaal geen belang.
Oh, dat heb ik dan even gemist. Hij heeft natuurlijk een bondje met Thomas. Tuurlijk is het verdacht, maar wat voor een belang heeft Diederik als mol zijnde (als hij dat al is) met het verzwijgen van deze actie naar de anderen? Hij kan zelf sowieso niet worden weggestemd toch? Wat mij betreft zou hij Thomas en Jochem alleen maar verdacht maken. En dat is juist in zijn belang, zeker nu Jochem al de hele tijd obvious molacties loopt te doen.

Voor degenen die denken dat Imanuelle de mol is. Wat draagt Sanne dan meer bij dan haar? Sanne heeft Imanuelle juist nu niet meer als verdachte. En met wie had Sanne een bondje? Jazeker, met Jeroen. En die is er nu dus uit. Sanne is bij ongeveer elke opdracht onzeker over haar doen en laten, deze aflevering ook weer met dat paard besturen. In de vorige aflevering heeft ze vrijwel niets bijgedragen aan het zoeken van dat geld in die hooiberg.

[ Voor 21% gewijzigd door AMD1800 op 06-02-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
AMD1800 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Oh, dat heb ik dan even gemist. Hij heeft natuurlijk een bondje met Thomas. Tuurlijk is het verdacht, maar wat voor een belang heeft Diederik als mol zijnde (als hij dat al is) met het verzwijgen van deze actie naar de anderen? Hij kan zelf sowieso niet worden weggestemd toch? Wat mij betreft zou hij Thomas en Jochem alleen maar verdacht maken. En dat is juist in zijn belang, zeker nu Jochem al de hele tijd obvious molacties loopt te doen.

Voor degenen die denken dat Imanuelle de mol is. Wat draagt Sanne dan meer bij dan haar? Sanne heeft Imanuelle juist nu niet meer als verdachte. En met wie had Sanne een bondje? Jazeker, met Jeroen. En die is er nu dus uit. Sanne is bij ongeveer elke opdracht onzeker over haar doen en laten, deze aflevering ook weer met dat paard besturen. In de vorige aflevering heeft ze vrijwel niets bijgedragen aan het zoeken van dat geld in die hooiberg.
mea culpa, ik dacht dat het over Jochem (willem wever, bever....etc) ging.

Sanne is denk ik niet de Mol, Jeroen ging namelijk ook weer Sanne toevoegen aan zijn kandidaat mol lijst en ligt er nu uit. Immanuelle speelt alles op Diederik, zou ze dat liegen of is het de waarheid?

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 06-02-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
vanaalten schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:22:
Enkel de poster-opdracht gaf wat inzicht. Iedereen deed z'n best, Jochem leek overduidelijk een mol - maar dat lag er echt te dik bovenop. Iedereen wist dat HIJ gemiskleunt had. En met 1 of zelfs 2 foute posters hou je nog acht bij elkaar passende delen over, dus eigenlijk was dat al een kansloze mol-aanval, als dat zo bedoeld was.
Volgens mij wist iedereen dat dus niet.
Alleen Diederik weet dat Jochem bij die eerste run willekeurig een envelop mee nam.
De rest staat informatieloos te wachten tot de 'zoeker' terug komt. Die horen de porto niet, laat staan dat ze beeld hebben.
De rest ziet na afloop alleen dat Thomas een lege envelop heeft (door de wisseltruc van Jochem).

Eens met je over Diederik, die heeft al meerdere malen alle kans gehad om te mollen en doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
P.K. schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Alleen Diederik weet dat Jochem bij die eerste run willekeurig een envelop mee nam.
De rest staat informatieloos te wachten tot de 'zoeker' terug komt. Die horen de porto niet, laat staan dat ze beeld hebben.
De rest ziet na afloop alleen dat Thomas een lege envelop heeft (door de wisseltruc van Jochem).
Aan de andere kant, hij had dat ook gemakkelijk verborgen kunnen houden voor Diederik door simpelweg te zeggen dat hij de goede had gevonden en daarna die wisseltruc toe te passen. Ik blijft er bij dat de molacties van Jochem er té dik bovenop liggen en bedoeld zijn om de anderen op het verkeerde been te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

SuperKneus schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:10:
Ik ga nu ook vol op Thomas. Heeft hij nu zijn envelop leeg gemaakt bij de poster opdracht of was dat de envelop die hij van Jochem kreeg.
Dat moet die van Jochem zijn geweest, want uiteindelijk hadden ze wel 9 puzzelstukjes...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Hooglander1 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:31:
[...]

Dat moet die van Jochem zijn geweest, want uiteindelijk hadden ze wel 9 puzzelstukjes...
Als ik het me goed herinner hadden ze er slechts 7. Iig had Jochem 2x een foute gepakt.
P.K. schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Eens met je over Diederik, die heeft al meerdere malen alle kans gehad om te mollen en doet het niet.
De rest weet ook dat hij een foute heeft gepakt door zijn opmerkingen toen hij terug kwam.

Duidelijk verteld dat hij hem niet gevonden kreeg en dat de aanwijzigingen van Diederik slecht waren. (maar later tot de conclusie komen dat hij zelf gewoon een fout heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hogader schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:42:
[...]

Als ik het me goed herinner hadden ze er slechts 7. Iig had Jochem 2x een foute gepakt.
Dat heb je verkeerd herinnerd :) Kijk maar terug als je twijfelt :)

Het leek zo doordat ze niet helemaal correct waren geniet op het de houten plaat, maar er waren 100% zeker 9 puzzelstukjes.

Nou, vooruit dan :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oaiTNhOGbeTnanltUGYVrbC2/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 06-02-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Hooglander1 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Dat heb je verkeerd herinnerd :) Kijk maar terug als je twijfelt :)

Het leek zo doordat ze niet helemaal correct waren geniet op het de houten plaat, maar er waren 100% zeker 9 puzzelstukjes.

Nou, vooruit dan :P

[afbeelding]
Ah, zie gelijk waar mijn twijfel vandaan kwam. Het gapende gat tussen de bovenste 2 en de rest 8)7. Dat en het missende deel heeft mij laten geloven dat ze maar 7 goede hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hogader schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:49:
[...]

Ah, zie gelijk waar mijn twijfel vandaan kwam. Het gapende gat tussen de bovenste 2 en de rest 8)7. Dat en het missende deel heeft mij laten geloven dat ze maar 7 goede hadden.
Dat heeft Thomas mooi gedaan he :P

* Hooglander1 zit al sinds aflevering 1 of 2 volledig in de Thomas tunnel. Hij is precies net genoeg in beeld en zit op de achtergrond de boel lekker te verstieren.

Jochem neemt de druk bij hem weg, want die wil zelf teveel de mol lijken zodat mensen op hem gaan stemmen en hij zelf door kan.

Bij het bieden jaagde hij Jochem tot 3500 euro, en haakt dan pas af. Jochem is de boosdoener en Thomas heeft mooi duizenden euro's extra de pot uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Hooglander1 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Dat heeft Thomas mooi gedaan he :P

* Hooglander1 zit al sinds aflevering 1 of 2 volledig in de Thomas tunnel. Hij is precies net genoeg in beeld en zit op de achtergrond de boel lekker te verstieren.

Jochem neemt de druk bij hem weg, want die wil zelf teveel de mol lijken zodat mensen op hem gaan stemmen en hij zelf door kan.

Bij het bieden jaagde hij Jochem tot 3500 euro, en haakt dan pas af. Jochem is de boosdoener en Thomas heeft mooi duizenden euro's extra de pot uitgespeeld.
Zit ook in de Thomas tunnel, dus dit zijn exact argumenten waar ik ook al de hele tijd op leun. Precies genoeg (of weinig) exposure, maar wel de impact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jumpman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:31:
Helaas lig ik met de volledige punten op Jeroen er uit. Ik moet ook nog twee afleveringen kijken (twee drukke weken achter de rug). Wellicht vanavond eens doen en dan eens kijken wie mijn nieuwe Mol wordt.
Ik lig er ook uit..dacht ook Jeroen. Voorgaande jaren had ik direct de juiste te pakken en vanaf aflevering 1 ingezet op die persoon. Helaas is dat dit jaar niet het juiste geweest, daar gaat het onderbuikgevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Dagboek van de mol aflevering 5 Ik kan vrij weinig met het dagboek van deze week. Volgens mij was de enige die onder de indruk was en dat ook uitsprak Imanuelle, maar dit weet ik niet geheel zeker meer.

Dagboek van de afvaller aflevering 5 Hier heb ik ook niet te veel aan. Jeroen had blijkbaar gewoon een gebrek aan focus en misschien niet al te goede/nuttige aantekeningen. Dan heeft zijn bondje met Sanne dus niet erg goed geholpen. Bovendien vind ik het wel opvallend dat Sanne heel vaak lief doet richting de afvaller, terwijl ze zich op tv anders gedraagt.

[ Voor 43% gewijzigd door AMD1800 op 06-02-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik zat in de eerste weken vooral op Diederik, maar dat werd gewoon te opvallend na een tijdje. Sanne vond ik eerst ook verdacht, omdat ze soms de stoorzender was tijdens een opdracht. Jeroen vond ik verdacht, omdat hij gewoon veel te laag had ingezet met de veiling. Je weet gewoon dat iedereen veel gaat bieden.

Maar goed... Ook ik zit nu helemaal op Thomas, vooral na de veldslag van afgelopen zaterdag: 600 punten verloren (Jeroen). En dan kijk ik vooral naar het bieden. Ook kan je wat dingen doen met titels van de afleveringen, die dan bij Thomas uitkomen. Zo ook op Twitter, die woorden komen voor mij allemaal uit bij Thomas. En ook zagen we vaak 2 dieren bij elkaar aan het begin van de afleveringen.

Jochem is volgens mij gewoon een beetje lomp aan het spelen, want hij stond zo goed als voor de poster die hij had gemist.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vlaamse versie is ook terug begonnen :)B

Eerste proef is er direct lap op!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Maverick schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:20:
[...]
Ik denk, als hij de mol is, dat het verhaal wat hij vertelde helemaal niet gelogen was. Dat je in de laatste aflevering hem idd in de natuur ziet en dat hij die bevertjes (waren het bevers) echt gezien heeft en daarom het verhaal zo overtuigend was. Perfecte molactie natuurlijk.
Dit zou ik echt te triest voor woorden vinden. Het ging er om wie er over zijn/haar verhaal loog. Als hij vervolgens niet heeft gelogen dan is het echt een te domme opdracht omdat de vraag zou moeten zijn wie is de mol en niet wie liegt er aangezien er geen leugen verteld is.

Ik kan het mij daarom ook niet voorstellen. Diederik is toch ook wel een verhalen verteller? Waarom zou iemand niet dat kunnen vertellen? Eventueel heeft hij het ooit gedaan of het verhaal ergens gelzen ofzo. Vergeet niet dat hij geen domme man is.

Vorige aflevering viel niet veel te mollen. Dat schieten weet je niet wie wat heeft gedaan. De opdracht met de posters kon je alleen vermollen als je op de positie van Diederik stond, aangezien de poster uit zo veel stukjes bestond dat je zelfs met missende delen prima de poster er alsnog uit kon halen.

Ik ben brildrager, s avonds zonder bril zie je echt niet wat men aan het doen is aan de andere kant van een kampvuur. De combinatie van nacht en enorme felheid van het vuur helpt niet mee te zien wat ze doen. De vrijstelling makers konden niet eens heel goed zien wat ze zelf deden.

Diederik liep achter de huifkarren aan na zijn "misselijkheid", maar ze lieten niet zien of hij nu wel of niet een joker had gevonden. Van Jeroen lieten ze een fragment zien dat hij zei niks gevonden te hebben ondanks kijken, van Diederik weten we niks.

Imo een slechte aflevering waarbij we door de directie niks zagen dan wat ik wilde zien of horen.

Wat ik alleen niet snap uit de comments in dit topic, waarom zou een mol niet voor een joker gaan als hij deze weg kan kapen voor anderen? Zo ver ik weet mag en kan een mol toch ook gewoon voor jokers gaan (om hem zo voor anderen te ontzeggen)?
azz_kikr schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:46:
Vlaamse versie is ook terug begonnen :)B

Eerste proef is er direct lap op!
Awesome!
Vorig seizoen heb ik echt heel erg genoten van de Belgische variant, vooral na de domper die wij in NL hadden. Ook allemaal leuke mensen die er tussen zaten en geen BN/BBers is ook leuk! alhoewel.. Ik zou wel een seizoen willen zien met Herman Brusselmans, Philippe Geubels, Tom Waes, Jeroom, Wim Helsen, Henk Rijckaert, Erika Van Tielen, Ianka Fleerackers, Clara Cleymans, Goedele Liekens en nog wat Vlaamse dames O-)

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
RadioKies schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Wat ik alleen niet snap uit de comments in dit topic, waarom zou een mol niet voor een joker gaan als hij deze weg kan kapen voor anderen? Zo ver ik weet mag en kan een mol toch ook gewoon voor jokers gaan (om hem zo voor anderen te ontzeggen)?
Het maakt voor de mol in principe niet zo veel uit wie er uit gaat, tenzij er natuurlijk iemand is waarvan de mol weet dat hij/zij de juiste mol verdacht vind.

Op zo'n moment zou je anderen kunnen helpen door ze juist jokers te laten winnen, of er voor kunnen zorgen dat die kandidaat die weet dat jij de mol bent juist geen jokers krijgt. Op die manier zou je kunnen proberen die kandidaat uit het spel te krijgen. Maar dat werkt natuurlijk alleen maar als die kandidaat voldoende spreidt over andere mensen, als die kandidaat al volledig op jou zit, dan win je met deze tactiek nog zo veel.

Buiten dat kan een mol natuurlijk ook voor jokers gaan om te kunnen verklaren waarom hij/zij in het spel blijft. Vooral als je net een kandidaat hebt zwart gemaakt in je bondje, die er dan bij de eliminatie ineens uit gaat..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
TheFes schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Het maakt voor de mol in principe niet zo veel uit wie er uit gaat, tenzij er natuurlijk iemand is waarvan de mol weet dat hij/zij de juiste mol verdacht vind.

Op zo'n moment zou je anderen kunnen helpen door ze juist jokers te laten winnen, of er voor kunnen zorgen dat die kandidaat die weet dat jij de mol bent juist geen jokers krijgt. Op die manier zou je kunnen proberen die kandidaat uit het spel te krijgen. Maar dat werkt natuurlijk alleen maar als die kandidaat voldoende spreidt over andere mensen, als die kandidaat al volledig op jou zit, dan win je met deze tactiek nog zo veel.

Buiten dat kan een mol natuurlijk ook voor jokers gaan om te kunnen verklaren waarom hij/zij in het spel blijft. Vooral als je net een kandidaat hebt zwart gemaakt in je bondje, die er dan bij de eliminatie ineens uit gaat..
Het is nog veel simpeler: als mol doe je je voor als kandidaat, en als kandidaat wil je jokers winnen. Dus als mol wil je ook jokers winnen ;). Zou raar zijn als je als mol niet voor de jokers zou gaan, vaak is het ook de keuze jokers of geld dus dan is de keuze extra snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20:37
Bartske schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Het is nog veel simpeler: als mol doe je je voor als kandidaat, en als kandidaat wil je jokers winnen. Dus als mol wil je ook jokers winnen ;). Zou raar zijn als je als mol niet voor de jokers zou gaan, vaak is het ook de keuze jokers of geld dus dan is de keuze extra snel gemaakt.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk :) Zat veel te moeilijk te denken :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RadioKies schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Awesome!
Vorig seizoen heb ik echt heel erg genoten van de Belgische variant, vooral na de domper die wij in NL hadden. Ook allemaal leuke mensen die er tussen zaten en geen BN/BBers is ook leuk! alhoewel.. Ik zou wel een seizoen willen zien met Herman Brusselmans, Philippe Geubels, Tom Waes, Jeroom, Wim Helsen, Henk Rijckaert, Erika Van Tielen, Ianka Fleerackers, Clara Cleymans, Goedele Liekens en nog wat Vlaamse dames O-)
Herman Brusselmans, Philippe Geubels, Jeroom, Wim Helsen, Henk Rijckaert wil ik echt 27 km zien lopen. Dat moet hilarische TV zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jeroen Kijk in de Vegte eruit... :(
Weg mol, weg punten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:29
Thomas zet de stempel van de mol op twee jokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Vorig seizoen van de mol was een embedded Youtube filmpje steeds, alles kon je kijken in fullhd, nu zie ik alleen http://www.vier.be/demol/...uari-aflevering-1/2506352 en dat is in triest Nederlands Uitzending gemist lage kwaliteit? Enig idee of ze het nog ergens wel in HD beschikbaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RadioKies schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:37:
[...]

Vorig seizoen van de mol was een embedded Youtube filmpje steeds, alles kon je kijken in fullhd, nu zie ik alleen http://www.vier.be/demol/...uari-aflevering-1/2506352 en dat is in triest Nederlands Uitzending gemist lage kwaliteit? Enig idee of ze het nog ergens wel in HD beschikbaar hebben?
*knip* niet de bedoeling

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 13-02-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Dat zou mooi zijn. Voor betere kwaliteit dan het huidige video aanbod waarbij je de pixels kan tellen heb ik zeker wel geduld :)

Was je het van plan om naar YT te uploaden? Ik zou het dan wel op privé zetten en dan de link(s) delen, zoals zij bij vorig seizoen ook deden.

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 13-02-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
We mogen weer :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo, dat was een dikke.
Jochem zegt dat als je de waarheid vertelt je niets hoeft te onthouden. En hij kon vertellen dat hij heel veel moet onthouden.

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 17:26
Sanne laat niet alleen min geld liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

franssie

Save the albatross

Dit jaar zijn de opdrachten wel echt gaaf, was een beetje uitgekeken op WIDM maar zo is het weer leuk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hier is Diederik aan het mollen. Puntjes? Geen S?

Jochem probeerde ook te klooien, maar had wel een goed idee met dat woord wat makkelijk uit te breiden was.

[ Voor 53% gewijzigd door Jelte op 11-02-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ja, Diederik was echt vaag bezig. Puntjes? En dan ook proberen om letters ervan af te snoepen.
1 letter minder is minder voor de pot.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Die 3 mannen met die poster uit een eerdere opdracht met de hoeden zo dat je geen gezichten kan zien: daar stond de mol tussen. Kan haast niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Omg, is sanne nou dom? Of kan ze geen spellen spelen?

Ik heb weinig mensen gezien die zo niet tactisch spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door DNA_Saint op 11-02-2017 21:19 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Hoeveel enveloppen hadden ze nu in het ondergrondse? Diederik zei 8, maar het eind bedrag was 400. 600-2×100.

Missen we geen enveloppen?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zei Thomas nu dat ze de linker envelop bij de slagerij moesten hebben?
Daar waar Sanne bij de eerste ronde eerst rechts zei en daarna snel links links zei. Verwarring, waar Thomas gebruik van maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Het feit dat Emmanuelle al 2 a 3 afleveringen 100 procent op Diederik zot en nog steeds erin zit, is hij voor mij de mol.

Emmanuelle is 100 procent zeker geen mol. Dus het zou wel heel raar zijn als ze zou liegen tegen de kijkers bij een voice over.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DNA_Saint schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:06:
Emmanuelle is 100 procent zeker geen mol. Dus het zou wel heel raar zijn als ze zou liegen tegen de kijkers bij een voice over.
Heb je daar een reden voor? ze speelde bijvoorbeeld wel erg snel de pot dicht met 3 bijdrages waarvan 1 van 10 euro en 1 van 20 euro bij het rodeo spel... om maar één voorbeeld te noemen... (ik zit niet op haar, maar 100% vind ik nogal stellig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ze had dan nooit die van 500 ingebeld. Want die kon ze dan gewoon skippen.
Daarnaast heeft ze al teveel geld in het potje gelegd om een mol te zijn.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
DNA_Saint schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:06:
Het feit dat Emmanuelle al 2 a 3 afleveringen 100 procent op Diederik zot en nog steeds erin zit, is hij voor mij de mol.

Ze heeft deze aflevering geen scherm gezien, daarnaast zijn vragen ook deels overlappend.
Daarbij als je redenatie klopt zou Jochem deze aflevering afgevallen zijn.

Ben nog steeds niet 100% overtuigd dat Diederik de mol is. Alhoewel hij wel een opmerking maakte die mij even liet nadenken.Tijdens de opdracht met de buttons, zei hij iets over dat hij hier niet van hield, hij was er blind voor en iets met alles op een hoop. Hoop, blind.. iets met mol?? Viel me even op, al weet ik niet meer precies de zinnen.

Ben ik trouwens de enige die het idee heeft dat de pot maar een 'dingetje' is wat erbij hoor. Lijkt wel of de rol van de pot in het spel in de jaren steeds minder is geworden. Het doet de kandidaten niet zo veel lijkt het. Of ben ik hierin de enige? Bedoel als de pot leeg gaat, en echt niet alleen door de mol alleen, dan moet er toch een kleine oorlog plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

DoeEensGek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Ben ik trouwens de enige die het idee heeft dat de pot maar een 'dingetje' is wat erbij hoor. Lijkt wel of de rol van de pot in het spel in de jaren steeds minder is geworden. Het doet de kandidaten niet zo veel lijkt het. Of ben ik hierin de enige? Bedoel als de pot leeg gaat, en echt niet alleen door de mol alleen, dan moet er toch een kleine oorlog plaatsvinden?
Of de kandidaten zijn gewoon allemaal wat rijker dan de vroegere kandidaten :p
Werken bij de NPO betaalt goed. En in de theater staan ook.

De winnaar krijgt gemiddeld iets van 20k? De meeste kandidaten verdienen dat binnen binnen 3 maandjes ofzo terug?

[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 11-02-2017 22:35 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:24:
[...]
Denk dat de pot niet zo van belang is omdat om de pot te winnen je eerst tot de finale zal moeten zien te geraken... anders win je hem sowieso niet... dus pas op het einde zul je met terugwerkende kracht gaan denken "had ik maar..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Vlak voor de test lieten ze zien welke antwoorden er gegeven worden op de vragen. Nu was er een vraag: hoeveel geld heeft de mol verdiend tijdens de rodeo? Daar waren 3 antwoorden: 100(Thomas), 530(imanuelle) of geen geld (Diederik)
Met andere woorden Sanne en Jochem zijn geen mol

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

RedHat schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:15:
Die 3 mannen met die poster uit een eerdere opdracht met de hoeden zo dat je geen gezichten kan zien: daar stond de mol tussen. Kan haast niet anders.
Dit moment?
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/gc0t4t8mz/image.png
Ik zie daar geen kandidaat tussen staan. Links en rechts lijken niet en de middelste zat 10 sec daarvoor nog op een paard.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Meekoh schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:36:
Vlak voor de test lieten ze zien welke antwoorden er gegeven worden op de vragen. Nu was er een vraag: hoeveel geld heeft de mol verdiend tijdens de rodeo? Daar waren 3 antwoorden: 100(Thomas), 530(imanuelle) of geen geld (Diederik)
Ze hebben toch alle 3 geen geld gewonnen? Jochem en sanne hebben gebeld, maar waren beiden te laat.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Meekoh schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:36:
Sanne en Jochem hadden ook niks verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
DNA_Saint schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Ze hebben toch alle 3 geen geld gewonnen? Jochem en sanne hebben gebeld, maar waren beiden te laat.
Daar heb je gelijk in :/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:09
Barres B. schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Dit moment?
[afbeelding]
Ik zie daar geen kandidaat tussen staan. Links en rechts lijken niet en de middelste zat 10 sec daarvoor nog op een paard.
Links Diederik met ringbaardje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

swv

SeeS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:47:
[...]

Links Diederik met ringbaardje?
Nee joh die vent heeft een andere lichaamsbouw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Ik blijf wel lekker op Jochem, dat deed ik al vanaf het begin. Vorig jaar met Klaas werkte dat goed voor mij :P

Wat zijn trouwens die meerdere aanwijzingen met twee? Waar ze het in moltalk overhadden? Jochem zijn sterrenbeeld is ook tweelingen.

Heeft iemand ook een jpg van de complete poster? Ik heb alleen het bovenste gedeelte met "Heart of the Country" gezien. Aangezien het terugkomt, misschien zit er nog een aanwijzing op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ging iets over de poster met de twee laarzen die deze aflevering weer terugkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Luqq schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:17:
Ging iets over de poster met de twee laarzen die deze aflevering weer terugkwam.
Ja, van de laarzen snapt ik ;) , ze hadden het over meerdere aanwijzingen over 'twee'. En ik kan me eigenlijk geen andere aanwijzingen meer hierover herinneren. Terwijl ik het allemaal toch wel volg, alleen ben ik op internet niet altijd even actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Even iets anders. Echt chapeau voor de editors en producers van dit programma. Goede muziek (deze keer hoorde ik 'The Hateful Eight') en goede algehele sfeer neergezet. Elke aflevering is een korte film met een eigen setting: Stad, Bos, Kust, Prairie, Wild West dorpje en de volgende aflevering Bergen.

Ik kijk er echt met plezier naar. Samen met een leuke groep en geen overduidelijke mollen is het tot nu toe echt een top seizoen.

Mag ook wel na naar mijn mening 3 matige seizoenen. Ik heb zo'n gevoel dat we in aflevering 10 net zoals vier seizoenen geleden bij Kees Tol weer wat molacties gaan zien die geweldig zijn. En niet zoals de afgelopen drie jaar dat het of overduidelijk was (Klaas), of dat het voor de mol veel te makkelijk was (Margriet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Hier zijn de meningen verdeeld, de een zit op Jochem, de ander weer op Diederik. Daarnaast is hier iedereen unaniem aan het balen dat Sanne nog altijd niet naar huis is, verschrikkelijk mens is dat.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Barres B. schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:38:
[...]

Dit moment?
[afbeelding]
Dit moment kwam in ieder geval niet voor niets in beeld. Er is wat mee in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Ik begin meer en meer Imma te verdenken. Twee lage bedragen om snel aan de vier te komen, en daarnaast een hogere (maar niet het hoogst mogelijke) zodat ze mag bepalen wie er geen scherm te zien krijgt.
Dat hoeft ze vervolgens pas bekend te maken als iedereen z'n stem al heeft uitgebracht, zodat ze weet wie er uit zou moeten en ze dat dus kan voorkomen zodat het script gewoon gevolgd kan worden :p

Los hiervan viel me bij de rodeo een reclamebord op. Het zat direct naast het hek dat opengaat als het die de arena opkomt en was en zwart bord / spandoek met de tekst 'F8 foto' en een telefoonnummer. Dat viel me op omdat ik in Amerika zou verwachten dat dat 'F8 Photo' zou moeten zijn. Ik heb alleen niet kunnen ontdekken waar het dan weer naar zou moeten verwijzen....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
RedHat schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:57:
[...]

Dit moment kwam in ieder geval niet voor niets in beeld. Er is wat mee in mijn optiek.
Moet haast wel, dezelfde poster als vorige week en daarnaast zag je deze poster aan het eind van de aflevering nog een keer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat telefoonnummer heeft geen whatsapp foto met een hint? Zomaar een gedachtespinsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
redwing schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:12:
[...]

Moet haast wel, dezelfde poster als vorige week en daarnaast zag je deze poster aan het eind van de aflevering nog een keer.
Precies, dit is geen toeval meer.
Hierbij een iets betere afbeelding uit de vorige aflevering.
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/8bzt9gw5v/ic_tweakimg_net.png
Fragment:
http://wieisdemol.avrotro...ayer/video/rodeo-posters/

Edit: Text die erop staat, heart of the country, .... 2016 rodeo, may 28. Ik gok een plaatsnaam op de puntjes.
Edit2: Gevonden! Helix rodeo. http://helixrodeo.org/
Afbeeldingslocatie: http://helixrodeo.org/hhcr2016.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DoeEensGek op 12-02-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Ik denk dan eigenlijk dat het misschien juist meer een aanwijzing voor de kandidaten was, iets wat hun te verwachten stond in een toekomstige aflevering. Die van vandaag dus.

Verder kan ik me niet veel hierbij bedenken, behalve dan de 'twee' wat blijkbaar ook iets zou moeten zijn. Plus dat de poster voor de rodeo gemaakt is, niet voor widm.

Of dat je nog wat moet zoeken achter Heart of the Country, dat kwam ook wel in prominent in beeld:
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/rxdlsqo9t/image.png
Grof vertaald, hart van Nederland. Maar ik denk niet dat iemand met dat programma verbonden is. Dus dan denk ik, Sanne komt uit Amsterdam of Diederik uit Bilthoven. Misschien betekend dat wat..

ik heb misschien wel wat last van een tunnelvisie op Jochem, merk ik, nu ik alles wat lees in deze topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

DNA_Saint schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:07:
Ja, Diederik was echt vaag bezig. Puntjes? En dan ook proberen om letters ervan af te snoepen.
1 letter minder is minder voor de pot.
Dat kan ook goed zijn om zijn mol (Sanne) uit te lokken.
Wat ik overigens wel raar vond was zijn woordkeuze, op veilig spelen, ik kan me niet voorstellen dat ze dat als uitleg meekregen vanuit de regie dat iedere letter geld meer of minder geld zou schelen.

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-02-2017 01:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Ben ik de enige die dit stel er vreemd uit vind zien? https://gfycat.com/TenseDarkIndochinahogdeer#?speed=0.5

Vooral die linker en dan het bordje 'Smile you're on camera' erbij. Het lijkt alsof ze een lading plamuur op heeft en dat haar dat nogal nep lijkt... Misschien ben ik te achterdochtig. }:O

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
Jochem presenteert toch "lachen om homevideo's" bij sbs6, waar ze ook hart van nederland uitzenden...

Alles lijkt voor mij te richten op jochem, deze aflevering ook weer met die grasmaaier, vergeet die hem aan te zetten, rijdt die nog een rondje.

Maar ook Sanne verdenk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
Ik zat na het vertrek van Jeroen vol op Sanne, maar Immanuelle is wat mij betreft met stip gestegen op de verdachtenlijst.

Als er één opdracht was die ik als mol zou willen winnen was het de "button opdracht" waar het privilege uit voortkwam. Met dat privilege kun je namelijk een heleboel informatie winnen, of juist teniet doen.

Je kunt als je je als mol in het nauw gedreven voelt de kandidaten bekijken die jouw als verdachte hebben. Je kunt er eventuele bondjes mee versterken of verzwakken en je kunt non informatie verstrekken door de "zwaksten" hun scherm te laten zien terwijl jij 20 vragen fout hebt beantwoord. Waardoor zij het idee krijgen op het goede pad te zitten. Bovendien kun je inderdaad, zoals hierboven ook al gezegd, doordat je zo laat pas moet kiezen je nog laten influisteren door de regie.

Immanuelle stond op mijn reservelijstje sinds de veilingopdracht, en nu doet ze weer hetzelfde. Ze doet precies genoeg om niet op te vallen (alleen bieden - niet kopen / wel geld inbrengen - zorgen dat het bedrag laag blijft) maar haalt heel veel voordeel uit de twee belangrijkste opdrachten uit deze serie. Bovendien, hoe kan het dat iedereen moeite heeft met het vinden van mensen en Immanuelle vind er DRIE!

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Thomas is dus geen mol. Bij het invullen van de vragen kon je zien dat hij zichzelf niet als mol aanwees en dat doen mollen meestal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Jird schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:21:
Als er één opdracht was die ik als mol zou willen winnen was het de "button opdracht" waar het privilege uit voortkwam. Met dat privilege kun je namelijk een heleboel informatie winnen, of juist teniet doen.
Als niet-mol zou ik die opdracht toch ook willen winnen? Ik bedoel, nog afgezien van de vrijstelling voor andere spelers - het is ook gewoon een vrijstelling voor jezelf, lijkt mij de moeite waard om hard voor te werken, toch?
Delerium schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:30:
Thomas is dus geen mol. Bij het invullen van de vragen kon je zien dat hij zichzelf niet als mol aanwees en dat doen mollen meestal niet zo.
Nou is dit het eerste seizoen dat ik meekijk, maar waarom zou je als mol die vragen eerlijk antwoorden? Hij weet toch ook dat er een camera meekijkt en zal - als 'ie mol is - vast wel meedoen aan mis-informatie voor de kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
vanaalten schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:21:

Nou is dit het eerste seizoen dat ik meekijk, maar waarom zou je als mol die vragen eerlijk antwoorden? Hij weet toch ook dat er een camera meekijkt en zal - als 'ie mol is - vast wel meedoen aan mis-informatie voor de kijkers.
De mol is altijd door,, er word ook altijd geproken 'De kandidaten moeten 20 vragen beantwoorden...' soms zegt hij dan 'De mol niet, die is altijd door.'. De mol zit daar natuurlijk wel vragen te beantwoorden, voor ons als kijker en voor zijn medekandidaten, anders is het spelletje wel heel simpel ;). Daarbij heeft hij dan ook wat te praten met de groep omdat hij ook dezelfde vragen heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Barres B. schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:08:
Ik blijf wel lekker op Jochem, dat deed ik al vanaf het begin. Vorig jaar met Klaas werkte dat goed voor mij :P

Wat zijn trouwens die meerdere aanwijzingen met twee? Waar ze het in moltalk overhadden? Jochem zijn sterrenbeeld is ook tweelingen.

Heeft iemand ook een jpg van de complete poster? Ik heb alleen het bovenste gedeelte met "Heart of the Country" gezien. Aangezien het terugkomt, misschien zit er nog een aanwijzing op ofzo.
Die twee slaat waarschijnlijk op Thomas, wat Tweeling betekent.
De die hard molloten zijn er ook al een tijdje over uit dat het waarschijnlijk Thomas moet zijn.

https://www.televizier.nl...de-mol-fans.2398218.lynkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik had Jochem als meest waarschijnlijke, vanwege zijn constante gestuntel. Bijvoorbeeld deze aflevering drie keer een 'o' maaien, kom op, hoe moeilijk kan het zijn? (Eerste keer vergeten aan te zetten, en hem dan maar twee keer voor de zekerheid te doen).

Maar toen hij met een big smile er zat toen hij de vrijstelling kreeg aan het einde, dat leek me wel echt. En de mol zal dat niks uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zit nogsteeds op Jochem, alhoewel ik nu wel twijfel omdat iemand niet 1 rood scherm heeft gehad? (jochem, diederik, imma),

Maar ik vind de kwaliteit van de aflevering echt veel beter dan vorige seizoenen, wat is dat wilde amerika toch prachtig :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Dat van Diederik na het grasmaaien was een te duidelijke
"goh laat ik mijzelf eens verdacht maken als mol" actie. Onze geletterde meneer die denkt dat mollenboekje iets anders aan het eind kan krijgen dan een s? Ik dacht het niet.

Ik zat al te wachten wanneer de aflevering zou komen dat er niemand uit zou gaan. Had al lichtjes verwacht dat het deze zou zijn met nog maar 5 kandidaten, maar bij het vertellen van de vrijstelling om geen schermen te hoeven zien was het overduidelijk. Er gaat niemand uit.

Volgend jaar wil ik onbekende mensen of een mix van BN en niet BNers zien zodat de pot ook weer waarde heeft. De reactie van Thomas op Sanne dat zij een trut is dat ze 10 euro in wilde bellen ipv een laag bedrag te laten liggen was terecht. Zelfs als hij een mol is zou ik het niet vreemd vinden dat die zich boos daarover zou maken. Je weet dat elke opdracht wel 500 á 1000 euro minstens op kan brengen, dan ga je niet 10 euro inbellen en al helemaal niet denken dat er bedragen van 5 of 3 euro kunnen liggen.

Imma vond ik wel echt een mol tijdens die opdracht, maar als je na gaat dat Sanne ook lage bedragen door zou bellen..... aan de andere kant, als kandidaat ga je toch niet 10 euro doorbellen nadat je een bedrag van 500 (was het?) net hebt ingebeld. Dan moet er toch een lichtje gaan branden dat 10euro een non-bedrag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mwah, voor de pot wel. Maar als jij daardoor net iets meer hebt dan de ander, en daardoor je vrijstelling krijgt, is dat een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als ik die thermometers van de vorige afleveringen lees, moet ik ook voor Thomas gaan. Te verdacht.

https://www.televizier.nl/tag/wie-is-de-mol-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Jelte schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:07:
Als ik die thermometers van de vorige afleveringen lees, moet ik ook voor Thomas gaan. Te verdacht.

https://www.televizier.nl/tag/wie-is-de-mol-2017
Ik zou het wel geniaal vinden als hij daadwerkelijk zijn voorkennis liet zien:
Een vrouw met 50 euro vindt hij dan weer wél. Hij zegt deze vrouw trouwens te herkennen. Dit zou een prachtige hint naar de Mol kunnen zijn: Thomas die zijn voorkennis gewoon eerlijk toegeeft. Weet hij als Mol precies welke mensen rond het rodeo-veld geld waard waren?
Sjurm schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:48:
[...]

Die twee slaat waarschijnlijk op Thomas, wat Tweeling betekent.
De die hard molloten zijn er ook al een tijdje over uit dat het waarschijnlijk Thomas moet zijn.

https://www.televizier.nl...de-mol-fans.2398218.lynkx
Ah, duidelijk. Dat zijn inderdaad wel leuke aanwijzingen. Zo lijk ik met Jochem er toch behoorlijk naast te zitten. Ik geniet dit jaar toch wel duidelijk van de mol. Goede muziek en ik denk dat het Engelstalige land het ook wel wat vlotter maakt op sommige momenten, dat is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Barres B. schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:29:
[...]
Ik geniet dit jaar toch wel duidelijk van de mol. Goede muziek en ik denk dat het Engelstalige land het ook wel wat vlotter maakt op sommige momenten, dat is ook leuk.
Ik vind de opdrachten dit jaar tot nu toe niet al te verrassend, maar voor de rest blijft het wel leuk. Momenteel is de Belgische mol ook weer begonnen en daar vind ik de opdrachten wel apater (en vooral meer psychologischer). ook een aanrader om te kijken dus :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
redwing schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Ik vind de opdrachten dit jaar tot nu toe niet al te verrassend, maar voor de rest blijft het wel leuk. Momenteel is de Belgische mol ook weer begonnen en daar vind ik de opdrachten wel apater (en vooral meer psychologischer). ook een aanrader om te kijken dus :)
Ook begonnen te kijken ja. Moet zeggen dat ik de Vlaamse variant toch wel iets leuker/intenser vind dan de Nederlandse versie. Komt mede denk ik doordat de kandidaten geen bekende Belgen zijn. Meer emoties dan bekende Nederlanders die zich waarschijnlijk soms inhouden vanwege 'imago".

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
l3art schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:21:
[...]

Ook begonnen te kijken ja. Moet zeggen dat ik de Vlaamse variant toch wel iets leuker/intenser vind dan de Nederlandse versie. Komt mede denk ik doordat de kandidaten geen bekende Belgen zijn. Meer emoties dan bekende Nederlanders die zich waarschijnlijk soms inhouden vanwege 'imago".
Yup, en daarnaast merk je dat ze daar een heel ander team hebben met daarbij ook heel andere opdrachten. B.v. die eerste opdracht met de auto's is gewoon gelijk al echt een schitterend psychologisch spel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
redwing schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Yup, en daarnaast merk je dat ze daar een heel ander team hebben met daarbij ook heel andere opdrachten. B.v. die eerste opdracht met de auto's is gewoon gelijk al echt een schitterend psychologisch spel.
Iemand bekend welke legale weg dit te bekijken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DoeEensGek schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Iemand bekend welke legale weg dit te bekijken is?
Via de website www.vier.be
Wordt daar direct na de uitzending opgezet. Dus maandag avond staat de tweede er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke muziek er was nadat het scherm te zien was van Sanne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08
Light of the Seven van Ramin Djawadi volgens mij. Nummer uit Game of Thrones seizoen 6. Staat ook op de soundtrack.

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 12-02-2017 21:21 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Delerium schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:30:
Zo simpel is het niet :P de antwoorden van de mol zijn totaal irrelevant. In eerdere seizoenen klikte de mol ook vaak genoeg op iemand anders. Anders zou het ook veel te simpel worden :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Voor mij was deze aflevering wederom een bevestiging dat Thomas de mol is (kan ook tunnelvisie zijn). Hij was zeer stellig in het "ondergronds" willen zijn in de eerste opdracht en ook bij het rijden met de wagen wilde hij zeer graag de M van Mol schrijven. (wat overigens niet echt 100% duidelijk was). Daarnaast heeft hij als Mol letterlijk zijn stempel gedrukt (vorige aflevering).

Dat soort aanwijzigingen doen het hem voor mij.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 17:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Wow. Ik ben benieuwd van hoe land na het maaien die satelliet foto is. Maar het kan best zijn dat dat er pas in de lente uitgegroeid wordt.

Beetje offtopic maar ook vet als je iets uitzoomt:
https://www.google.nl/map...45.7725399!4d-118.8914609
Allemaal van die perfect gemaaide cirkels.

Edit:
Zul je zien dat de mol nog effe ergens in een ander Amerikaans veld zijn/haar naam heeft gemaaid :P

[ Voor 75% gewijzigd door Fleximex op 13-02-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Fleximex schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:30:
Wow. Ik ben benieuwd van hoe land na het maaien die satelliet foto is. Maar het kan best zijn dat dat er pas in de lente uitgegroeid wordt.

Beetje offtopic maar ook vet als je iets uitzoomt:
https://www.google.nl/map...45.7725399!4d-118.8914609
Allemaal van die perfect gemaaide cirkels.

Edit:
Zul je zien dat de mol nog effe ergens in een ander Amerikaans veld zijn/haar naam heeft gemaaid :P
Dat zijn geen perfect gemaaide cirkels.
Dat zijn stukken land die water krijgen van een rondraaiende sproeiinstallatie. Is trouwens in een eerdere aflevering goed in beeld gebracht tijdens een sfeershot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
l3art schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:22:
[...]
Wordt daar direct na de uitzending opgezet. Dus maandag avond staat de tweede er op.
Mits je Vlaming / Belg bent en je registreert.
Mij is het in elk geval niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
stresstak schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:43:
[...]

Ik kon het zonder problemen kijken. Maar zie dat het nu voor aflevering 1 niet meer kan inderdaad. Misschien is het maar beperkte tijd voor iedereen te zien..... Morgen eens zien of aflevering twee het wel weer doet.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 13-02-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
l3art schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:28:
[...]

Ik kon het zonder problemen kijken. Maar zie dat het nu voor aflevering 1 niet meer kan inderdaad. Misschien is het maar beperkte tijd voor iedereen te zien..... Morgen eens zien of aflevering twee het wel weer doet.
Had een directe url gebruikt die ik in vlc kon openen. Hoefde ik me niet te registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik zit nog steeds op Jochem. Ook deze afleveringen weer zoveel hints in zijn richting.
- Art bij de intro over Jochem: "De man die nooit zonder plan een opdracht ingaat, en val na val zet." Terwijl ie altijd onhandig doet. :?
- Art zei dat de Mol op bekend terrein kwam. Jochem is zeer bekend met patronen in gras maaien :P (en vertelde over het grasmaaien bij de buurman vroeger)
- Jochem vertelt dat ie ooit op een plaat heeft gelezen "Als je altijd de waarheid spreekt, hoef je niks te onthouden." en dan "Nou ik kan je zeggen, ik moet nu heel veel onthouden!"
- Titel van de aflevering. 'Wijzer worden' > WW > Willem Wever? + Jochem heeft Pabo gedaan (via Moltalk :P )
- Bij de eerste opdracht, was het bij de groep die de enveloppen moest pakken ineens donker. De Mol opereert in het donker. Sowieso is die tweede groep perfect voor de Mol om niks te doen.
- Jochem belt net te laat een hoog bedrag door, leuk gemonteerd om hem weer wat goodwill (en lager verdenkingspercentage) te geven.

Tot zo ver mijn tunnelvisie :+
[...]

Volgens mij is het bij Belgische TV wel vaker zo dat programma's slechts een week terug te kijken zijn.
Zelfs Belgische producties uitgezonden door de NPO zijn maar een week terug te kijken op Uitzending Gemist. :)

Kan Vier ontvangen via de satelliet, misschien maar eens opnemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Via mijn laptop kan ik hem gewoon nog bekijken, maar rechtstreeks via de app op de TV niet. Maar dat was afgelopen week ook al zo.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

https://www.televizier.nl...thomas-zijn.2399771.lynkx
Wat een oogkleppen bij die site zeg.. om maar een voorbeeld te noemen:
Het is inmiddels zo klaar als een klontje: Sanne is niet de Mol. Ook deze week stapelt het bewijs zich weer op. In de underground-opdracht lijkt ze weinig fouten te maken, behalve dan dat ze bij de barvrouw alleen een -100-biljet ziet en de +100 niet opmerkt. Maar als Imanuelle, Jochem en Diederik haar hierop wijzen, weet ze exact te omschrijven waar de -100 lag, zodat het trio toch de juiste envelop kan pakken. De Mol zou hier natuurlijk gebruikmaken van de verwarring.
Vergeten ze ook voor de grap even te melden dat bij het vinden van de extra enveloppe die Imma wel zag Sanne zei: pak dan maar de linker, in plaats van het op safe te spelen en ze te laten liggen.
l3art schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Hij vroeg via welke legale weg het te bekijken is. Ik kan echt vrijwel niks opmaken uit die brij, Doom 1 had nog een hogere resolutie.
stresstak schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:43:
[...]
Als Nederlander kan ik de aflevering op Vier.be startten zonder problemen. Er staat ook bij de aflevering dat hij beschikbaar is tot ergens in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RadioKies schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:37:

Hij vroeg via welke legale weg het te bekijken is. Ik kan echt vrijwel niks opmaken uit die brij, Doom 1 had nog een hogere resolutie.
Ik snap je opmerking niet zo goed. Toen ik vorige week donderdag keek, kon ik het ook gewoon kijken. Toen was er geen gedoe met registreren. Je kon meteen de aflevering kijken. Gewoon legaal, gewoon streamen, gewoon kijken. Maar zoals reeds hier geconstateerd is, kan dat nu niet meer.

Oh wacht, beter lezen helpt. Tja het was goed te bekijken. Geen idee waarom het bij jou zo blokkerig is. Bij was het voor mijn idee 720p resolutie. Geen blokjes waar niks uit te maken was.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 14-02-2017 13:37 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste