Wie is... de Mol? 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04
bvbal79 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:04:
Ik vind Jochem of oliedom of de mol. Maar waarom laat hij dan de verdubbelaar lopen. En als hij de mol wel was waarom lieten ze hem opnieuw terug gaan om het juiste bedrag te krijgen aan de bomen.....nee ik zet mijn geld nu toch maar op Sanne. Alhoewel dan niet klopt dat Diederik eruit is. Jemig is het dan toch Thomas en hoe hebben Sanne en Jochem de finale gehaald dan...zat de rest er nog meer naast?
Dit. Thomas is mijn mol, Sanne zit er nog in omdat ze de vorige test enkele vragen op Thomas zat. Jochen is te obvious als mol en zit er nog in doordat er bijna niemand op Thomas zat... hoop ik dan.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

Vos

AFCA

drpeer_holland schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:49:
Jochem is gewoon de mol. Vandaag even alle opdrachten vanaf aflevering 1 nogmaals bekeken en bij bijna iedere opdracht zit Jochem te mollen. Het is veel te duidelijk maar dat komt ook omdat Jochem naar mijns inzien niet de allerslimste is. Hij molt dus ook niet intelligent. Mocht het volgende week hierop uitdraaien was dit wel een erg saaie wieisdemol. Hij was btw al mijn verdachte vanaf aflevering 2
Dan is het een erg saaie WIDM? Als je naar de cijfers van de verdachten kijkt is er geen duidelijke mol zoals vorig jaar. De stemmen wisselden enorm tijdens het gehele seizoen. Dus zo saai kan je het dan niet noemen ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 06-03-2017 08:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:53
bvbal79 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:04:
Jemig is het dan toch Thomas en hoe hebben Sanne en Jochem de finale gehaald dan...zat de rest er nog meer naast?
Ja (wat mij betreft) en Ja. Als ik het me goed herrinner is het deze aflevering voor het eerst dat iemand openlijk op Thomas inzet (Sanne). Daarvoor heb ik het nog niemand horen doen. Dat betekent dus dat de vragen die 2 personen met elkaar gemeen hebben de doorslag hebben gegeven voor personen om erin te blijven.

Diederik zat bijvoorbeeld continue in dezelfde kamer als Thomas. Iedere vraag op diederik met kamernummer X zou dus ook een vraag op Thomas zijn. Eveneens met de vraag "man of vrouw" kan je makkelijk scoren.

------
Doordat het zo compleet obvious was vanaf aflevering 1 dat jochem zat te mollen valt hij voor mij af. De regie laat dit anders niet zo duidelijk zien hebben we geleerd uit voorgaande seizoenen.

Dan blijft Sanne nog over. Ik zou het werkelijk waar knap vinden als zij het blijkt te zijn, maar als ik even denk naar momenten dat zij echt veel geld heeft verkwanseld dan komt er niks boven drijven. Kwestie van geluk dus dat andere kandidaten het verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 9
Honey, I’m home!
The Mole is back in town... The Mole is back in town!

Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. De opnames van de ontknoping waren gisteren. Totale ontlading. En het was zo heerlijk om eindelijk in de spotlights te mogen staan. Ik ben de Mol! We proosten achteraf met champagne, aten de lekkerste donuts van Oregon en bagels met zalm. Het was nog vroeg in de middag. We reden naar Portland, dropten onze spullen en zagen het laat worden in Bagdad café, waar we drie weken terug nog middenin het spel zaten en onderhandelingen voerden met Art… En nu begint het weer van voor af aan. Zo voelt het. Want ook al weet nu iedereen die er in Oregon bij was dat ik de Mol ben, in Nederland is iedereen onwetend. En het duurt nog lang voor de uitzendingen beginnen. Een rare periode, waarin niemand van mijn geheim weet maar ook niemand er mee bezig is. Ik ga opnieuw ondergronds. Het spel is gespeeld, maar nog lang niet uit. Back to reality.

En dan ineens is het wachten voorbij. De uitzendingen beginnen en aanstaande zaterdag is het dan ineens zover. De ontknoping van Wie is de Mol? Ik heb zin om naar het Vondelpark te gaan. De verhoudingen in onze groep zullen wederom op z’n kop worden gezet. Ben ik een trouwe bondgenoot geweest of niet? Heb ik het slinks gespeeld of integer? We zullen zien. Ik ben trots. En alleen al de gedachte aan de gezichten van mijn andere mollega’s... Mijn avond kan niet stuk.
"Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. "

Toch Sanne? :S

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 06-03-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j00han
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 21:45
Ryan_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:50:

[...]

"Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. "

Ik zie Jochem toch ook wel huishoudelijke zaken doen.
Mij valt eerder op de regel over onderhandelingen in Bagdad café, wie van de finalisten heeft er allemaal met Art onderhandeld?
---------------
Net even terug gezocht; Jeroen, Roos, Vincent en Thomas onderhandelden met Art in café Bagdad. Laat Thomas nu net niet mijn Mol zijn, Ach ja die stukjes worden vast geschreven door de productie :) .

[ Voor 18% gewijzigd door j00han op 06-03-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:06
j00han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Mij valt eerder op de regel over onderhandelingen in Bagdad café, wie van de finalisten heeft er allemaal met Art onderhandeld?
Degenen die een vrijstelling hadden en deze in konden leveren waren: Roos, Thomas, Jeroen en Vincent.

Dat zou dan Thomas suggereren als we dit letterlijk moeten nemen.

(zie begin van deze aflevering, waar de 4 onderhandelaars worden meegenomen):
http://www.npo.nl/opdrach.../07-01-2017/WO_AT_6805088)

[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 06-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 22:11

[...]

Misschien is Thomas ook goed in wasjes draaien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

Vos

AFCA

[...]

Haha mooie reactie, een man kan dat soort dingen niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16
Ik doe standaard de was en de vaat in ons huishouden. En dan ben ik nog en hetero man ook. Dus nee, dat hoeft niet op Sanne te slaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

j00han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:31:
[...]

---------------
Net even terug gezocht; Jeroen, Roos, Vincent en Thomas onderhandelden met Art in café Bagdad. Laat Thomas nu net niet mijn Mol zijn, Ach ja die stukjes worden vast geschreven door de productie :) .
Ook niet onderhandelen is een onderhandeling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:10

Wailing_Banshee

You're Next

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:34:
Ik zou het toch wel heel erg sneu vinden als Jochem de verliezer zou zijn. Heel het seizoen lopen kloten dan de finale halen en dan alsnog de verliezer zijn. Of hij is toch de mol.
Als Jochem altijd de waarheid heeft gesproken over wie hij dacht dat de mol was, dan was hij of de Mol, of ongelofelijk gelukkig dat hij de finale nog heeft te bereiken. Maar datzelfde geldt voor Sanne, want die zat op Jochem, voordat ze switchte naar Thomas.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 13:24
Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:49:
Als Jochem altijd de waarheid heeft gesproken over wie hij dacht dat de mol was, dan was hij of de Mol, of ongelofelijk gelukkig dat hij de finale nog heeft te bereiken. Maar datzelfde geldt voor Sanne, want die zat op Jochem, voordat ze switchte naar Thomas.
Statistisch gezien is er altijd maar rond de 1 kandidaat die op de juiste mol zit. Als de mol opvalt zijn het er misschien meer, maar het zal ook weleens niemand zijn. Daarnaast wordt er altijd gespreid en zijn de meeste antwoorden op meerdere kandidaten van toepassing. Het is zeker niet ondenkbaar dat iemand de finale haalt zonder ooit op de mol te hebben gezeten, sterker nog die kan zelfs winnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Is het al zaterdag?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:26

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12

ralpje

Deugpopje

Hoezo? We weten toch nu al dat Thomas de mol is en Sanne wint? :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dat is wel het voordeel van drie aflevering missen door vakantie: ik heb deze afgelopen dinsdag pas gekeken, dus ik hoef minder lang te wachten op de echte finale! (was wel blij met die ene aflevering dat er niemand naar huis hoefde)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ja. Nu nog wachten tot het donker wordt. 😀

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben de mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:28
jelmervos schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Ja. Nu nog wachten tot het donker wordt. 😀
Het is nu donker maar ik zit toch nog te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:34

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bijna... :( :(
Ik zit er al klaar voor.
Spannend...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hoe dan ook - het was een goed seizoen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

franssie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:31:
Hoe dan ook - het was een goed seizoen!
Dat wel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Daar gaan we. Zal wel weer veel gepraat worden terwijl je als kijker zoveel mogelijk Mol acties en hinten wil zien. Ach ja. Gelukkig is het dit jaar nog wel spannend wie het wordt. De vorige 3 jaar was dat toch wel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Thomas zit niet aan het einde van de tafel! Hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Nu komt het...

... de ontknoping.

[ Voor 44% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 11-03-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Eerst nog even alle verhaaltjes herhalen uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Sjurm schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:47:
Eerst nog even alle verhaaltjes herhalen uiteraard
Met uitgebreide terugblik :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ze zouden de laatste twee afleveringen als een moeten uitzenden maar dat scheelt teveel STER inkomsten (dat moeten heel dure spots geweest zijn).
Maar dit herhalen voegt niets toe (en je kan toch je punten niet meer aanpassen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jaja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Toch Thomas. Hij zit niet aan het einde van de tafel. Mijn last minute hint klopte dus niet :P

Die vriendin van Thomas. Pfff. Dit is de Verenigde Staten niet lol. Wat een over de top reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Noujaaaa zeg....

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Fleximex schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:53:
Toch Thomas. Hij zit niet aan het einde van de tafel. Mijn last minute hint klopte dus niet :P

Die vriendin van Thomas. Pfff. Dit is de Verenigde Staten niet lol. Wat een over de top reactie.
Dat zeker! Ik had het zelf niet verwacht, dat Thomas de mol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wat! Maar twee keer Thomas als mol in de test. Haha. Dat is wel vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:02

Hupske

AFCA

Kan dan ook zijn dat hij amper mol acties heeft gemaakt. Verder knap van Diederik dat hij nog zo ver is gekomen :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Die Jochem. Hahaha.

edit: Ik vind Chris Zegers een toffe peer. Maar aan de mening van een aantal camerageile Wie Is De Mol fans heb ik geen behoefte :(

[ Voor 78% gewijzigd door Fleximex op 11-03-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51
1e seizoen dat ik van het begin op de goede mol zit. Ik boek progressie :D

Vond het wel een goede mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 16:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wtf, sanne heeft dan echt een paar domme uitspraken gedaan. Onder andere:
Thomas: " waarom pak je de 5 euro?"
Sanne: "omdat ik niet wist dat dit het laagste bedrag was. Het kon ook 2 of 3 euro zijn."

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Er zijn toch wel wat acties die Thomas heeft gedaan die ik nog niet als mol acties had gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51
Matige hints.

De titel eindigde met een T en zo had je kunnen weten dat Thomas de mol is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die hints zijn altijd zo vaag dat ze alleen werken bij tunnelvisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ja de Mol was goed dit jaar, maar het programma een stuk minder.

Geen opdracht waar je dingen van de Mol te weten kan komen? Of verborgen hints door het programma heen? Alleen die allereerste kan ik me wat bij voorstellen, de rest was wel erg vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
RedHat schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:39:
Matige hints.

De titel eindigde met een T en zo had je kunnen weten dat Thomas de mol is :')
Moet je er wel bij vermelden dat de titel 'einde in zicht' is. Maar dat was inderdaad wel iet wat ver gezocht.

Echter vond ik de rest wel goed.
Het handtekening zetten op die jokers was een super hint. Teugels in handen en de enveloppe achter houden. 'Halverwege' & 'Mol' bij dat spel met woorden en precies op de helft van de aflevering zie je Thomas. Of de Fur Elise Bagatelle nr. 25 (best wel out of place muziek aangezien er eigenlijk alleen meer epische orchestra muziek wordt gebruikt in Wie Is De Mol) dat 4x werd afgespeeld verwijzend naar 25 april, verjaardag van Thomas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 21:55
Jimijames75 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:05:
.....zo gedaan! Ramses Shaffy zong ooit 'ik heb het altijd zo gedaan' Thomas camaert speelt in de serie Ramses!

Ik hou m in de gaten
I rest my case :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Ik houd 'm in de gaten. Ja ik ook. Ik hield alle kandidaten in de gaten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fleximex schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Moet je er wel bij vermelden dat de titel 'einde in zicht' is. Maar dat was inderdaad wel iet wat ver gezocht.

Echter vond ik de rest wel goed.
Het handtekening zetten op die jokers was een super hint. Teugels in handen en de enveloppe achter houden. 'Halverwege' & 'Mol' bij dat spel met woorden en precies op de helft van de aflevering zie je Thomas. Of de Fur Elise Bagatelle nr. 25 (best wel out of place muziek aangezien er eigenlijk alleen meer epische orchestra muziek wordt gebruikt in Wie Is De Mol) dat 4x werd afgespeeld verwijzend naar 25 april, verjaardag van Thomas.
Thomas schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:56:
Mooie aflevering. Thomas zat ik al even op en nog steeds. Misschien een verre hint, maar hij was het die 'De Mol' op de jokers zette met Jochem...
:*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zodeknetter, wat een ontknoping. Heel gaaf! Heb genoten! Online nog ff kijken naar de unieke beelden. Genoten en tot 2018!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Tot 2018! Ik kan niet wachten.

* Anoniem: 12235 zou het enorm gaaf viden om zelf (als mol) mee te doen. Ik hoop echt dat ooit de kans krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Thomas de mol, ik geloof t nog steeds niet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:58:
Tot 2018! Ik kan niet wachten.

* Anoniem: 12235 zou het enorm gaaf viden om zelf (als mol) mee te doen. Ik hoop echt dat ooit de kans krijg.
Moet je wel eerst een (semi-)BN'er worden. Je heet trouwens ook Thomas. Wat veel Thomassen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Fleximex schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Moet je wel eerst een (semi-)BN'er worden. Je heet trouwens ook Thomas. Wat veel Thomassen hier :P
Dat weet ik, ik ben nog jong en ik heb nog mijn hele leven voor me. Er zijn zat mogelijkheden om BN'er te worden. ;) :)
Dat er veel T(h)omassen zijn weet ik. Ik ken er zelf ook nog twee andere. Blijkbaar een populaire naam geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
Sport_Life schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:00:
Thomas de mol, ik geloof t nog steeds niet.
Ongelovige Thomas.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zwakste WidM seizoen dat ik gezien heb, pas in aflevering 4 iets van mol actie. Thomas heeft een meesterzet gedaan door de enige echte bedreiging (Diederik) in te palmen. De rest van de 'kandidaten' was schijnbaar te dom om de paar schamele molacties van Thomas waar te nemen. Ook de hints erg ver gezocht dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer een Kees Tol of Margriet achtige actieve mol!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sanne, gefeliciteerd.!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fleximex
Tomba schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:42:
Zwakste WidM seizoen dat ik gezien heb, pas in aflevering 4 iets van mol actie. Thomas heeft een meesterzet gedaan door de enige echte bedreiging (Diederik) in te palmen. De rest van de 'kandidaten' was schijnbaar te dom om de paar schamele molacties van Thomas waar te nemen. Ook de hints erg ver gezocht dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer een Kees Tol of Margriet achtige actieve mol!
Zo, dan kan je toch erg met iemand van mening verschillen :)! Margriet was een erg zwakke mol. Ze kreeg van de productie constant de kans om te mollen, maar dan steeds buiten het zicht van de kandidaten en dus ook buiten het zicht van de kijker. Klaas was ook wel matig. Dat kwam ook door de slechte editing dat seizoen. Susan was erg slecht en saai.

Thomas heeft ontzettend duidelijk gemold, maar is toch relatief onopvallend gebleven. Dan ben je een goede mol! Sinds Kees Tol eindelijk weer eens een top seizoen.

De mol momenten die ze laten zien zijn altijd beperkt. Om een of andere reden willen ze allemaal publiek laten zien en de meningen van fans laten horen. En iedereen mag vertellen hoe spannend en leuk het wel niet was :O. Dan beginnen ze pas op de helft met het laten zien van molacties, waar daarna nog een hele analyse over gegeven wordt. En dan altijd heel kort die hints. Maar zoals ik al zeg. Dat is elk jaar. Op internet zijn er altijd nog meer te vinden.

Dat je de hints die ze hebben laten zien ver gezocht vind snap ik niet. Het branden van je naam (de mol) op een joker is toch heel obvious.
Spiegelbeeld in de leader is iets wat al vaker in WIDM teruggekomen en waar ik van dacht: "shit, dat had ik kunnen weten".
Het woord "halverwege" & "mol" en dat Thomas dan precies halverwege die aflevering in beeld is vind ik ook een mooie. Dat hebben ze met voorbedachte raden ge-edit.
Afleveringstitels waren niet heel vergezocht (ze lieten niet alle zien). De laatste was de enige die enigszins vergezocht was.
Oranje vingerafdruk op een van de boeken in aflevering 3 verwijst naar Soldaat van Oranje, waar Thomas in mee speelde. Toch niet heel vergezocht. Of wilde je dat Art letterlijk met dit boek stond: https://www.bol.com/nl/p/...-oranje/1001004008492018/
Die Fur Elise die verwijst naar 25 april (verjaardag Thomas) zou vergezocht zijn als je het niet in de context van het programma plaatst. Maar naast alle epische (film) orchestra muziek herinnerde ik mij die aflevering nog dat ik die muziek wel een beetje out of place vond. Ik vind het een geniale hint.

Het moet toch wel een beetje uitdagend blijven. Maar vergezocht? Nee, dat viel wel mee.

En dat waren dan alleen de hints. Maar in de opdrachten is Thomas achteraf gezien best verdacht. Hoog meebieden en geen joker? Een paar keer net niet of net te laat? Alles in plain sight voor de kijker. En dan toch vrij onverdacht blijven.

En hoezo vanaf opdracht 4? Als bestuurder van de auto samen met Sanne reed ie lekker door oranje in aflevering 3. Aflevering 1 heeft ie het vertrouwen van de groep voor bijna de rest van het seizoen gewonnen.

Aflevering 2 kreeg ie alles in de schoot geworpen.
Maar buiten dat was aflevering 2 met de rechtbank opdracht super gaaf.

Verder was de productie dit seizoen het beste ooit. Erg mooie beelden, met goede muziek en bijna elke aflevering een eigen thema: Stad, Bos, Kust, Prairie, Wild West dorpje Bergen, etc.

Aflevering 1 had ook een hele strakke manier van introduceren van de kandidaten zonder dat het vervelend werd om naar te kijken.

Top seizoen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 12-03-2017 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 21:01
frankyboy707 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:12:
Mijn backup mol na deze aflevering is Thomas, met het veel te laat beginnen met rennen (lasso opdracht) en het als een gek opdrijven van de prijs van de jokers zonder zelf iets te krijgen. (Veilingopdracht)
Mja jammer dat ik hier niet verder mee ben gegaan. Dit bleken toch hints te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Fleximex schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:45:
[...]

Zo, dan kan je toch erg met iemand van mening verschillen :)! Margriet was een erg zwakke mol. Ze kreeg van de productie constant de kans om te mollen, maar dan steeds buiten het zicht van de kandidaten en dus ook buiten het zicht van de kijker. Klaas was ook wel matig. Dat kwam ook door de slechte editing dat seizoen. Susan was erg slecht en saai.

Thomas heeft ontzettend duidelijk gemold, maar is toch relatief onopvallend gebleven. Dan ben je een goede mol! Sinds Kees Tol eindelijk weer eens een top seizoen.

De mol momenten die ze laten zien zijn altijd beperkt. Om een of andere reden willen ze allemaal publiek laten zien en de meningen van fans laten horen. En iedereen mag vertellen hoe spannend en leuk het wel niet was :O. Dan beginnen ze pas op de helft met het laten zien van molacties, waar daarna nog een hele analyse over gegeven wordt. En dan altijd heel kort die hints. Maar zoals ik al zeg. Dat is elk jaar. Op internet zijn er altijd nog meer te vinden.

Dat je de hints die ze hebben laten zien ver gezocht vind snap ik niet. Het branden van je naam (de mol) op een joker is toch heel obvious.
Spiegelbeeld in de leader is iets wat al vaker in WIDM teruggekomen en waar ik van dacht: "shit, dat had ik kunnen weten".
Het woord "halverwege" & "mol" en dat Thomas dan precies halverwege die aflevering in beeld is vind ik ook een mooie. Dat hebben ze met voorbedachte raden ge-edit.
Afleveringstitels waren niet heel vergezocht (ze lieten niet alle zien). De laatste was de enige die enigszins vergezocht was.
Oranje vingerafdruk op een van de boeken in aflevering 3 verwijst naar Soldaat van Oranje, waar Thomas in mee speelde. Toch niet heel vergezocht. Of wilde je dat Art letterlijk met dit boek stond: https://www.bol.com/nl/p/...-oranje/1001004008492018/
Die Fur Elise die verwijst naar 25 april (verjaardag Thomas) zou vergezocht zijn als je het niet in de context van het programma plaatst. Maar naast alle epische (film) orchestra muziek herinnerde ik mij die aflevering nog dat ik die muziek wel een beetje out of place vond. Ik vind het een geniale hint.

Het moet toch wel een beetje uitdagend blijven. Maar vergezocht? Nee, dat viel wel mee.

En dat waren dan alleen de hints. Maar in de opdrachten is Thomas achteraf gezien best verdacht. Hoog meebieden en geen joker? Een paar keer net niet of net te laat? Alles in plain sight voor de kijker. En dan toch vrij onverdacht blijven.

En hoezo vanaf opdracht 4? Als bestuurder van de auto samen met Sanne reed ie lekker door oranje in aflevering 3. Aflevering 1 heeft ie het vertrouwen van de groep voor bijna de rest van het seizoen gewonnen.

Aflevering 2 kreeg ie alles in de schoot geworpen.
Maar buiten dat was aflevering 2 met de rechtbank opdracht super gaaf.

Verder was de productie dit seizoen het beste ooit. Erg mooie beelden, met goede muziek en bijna elke aflevering een eigen thema: Stad, Bos, Kust, Prairie, Wild West dorpje Bergen, etc.

Aflevering 1 had ook een hele strakke manier van introduceren van de kandidaten zonder dat het vervelend werd om naar te kijken.

Top seizoen d:)b
Zo kun je inderdaad van mening verschillen ja :) Ik vond het echt een slap seizoen, kon me weinig boeien. Dat Thomas de mol was leek me al vrij snel zó obvious en toch weigerden de kandidaten het te zien. Reden voor mij om halverwege te concluderen dat ik er of langs zat of het stupide kandidaten waren die meer bezig waren met zélf mollen dan opletten op wie de Mol was. Helaas bleek het laatste het geval, hoe makkelijk wil je het als mol hebben :| Letterlijk niemand heeft de finale gehaald op de juiste mol! (dat kun je knap vinden van Thomas maar zo heb ik het in ieder geval niet ervaren :X )

Ik vind Margriet een vervelend mens maar wel een echte mol die risico nam. Thomas' tactiek was 'ik doe de eerste paar dagen niks, wacht dan op mijn gemakje af en mol dan op de minst risicovolle manier'. Ja hij reed door oranje, maar zoals hij zelf al aangaf hoefde hij dankzij Sanne gewoon niets te doen! De tweede aflevering werd het werk door o.a. Ima en Diederik uitgevoerd om maar niet te spreken over Jochem die door zijn 'klunzigheid' ook erg veel werk uit handen van Thomas nam. Mijn hoop toch wat slimme/risicovolle molacties te zien werd niet beantwoord. Maar goed, wie weet vinden ze volgend jaar wel wat kandidaten die opletten en ga ik er dan weer met wat meer plezier naar kijken >:)

De beelden waren erg mooi ja, daar hebben ze duidelijk veel moeite en geld in gestoken, maar persoonlijk vond ik Zuid Afrika toch echt een stuk mooier in beeld gebracht. (sowieso vind ik de USA en Oregon specifiek visueel weinig aantrekkelijk, dat helpt voor mij ook niet. Gok overigens dat ik daar vrijwel alleen in sta :P)

Qua hints was branden van de naam inderdaad erg obvious (dat was het moment dat het voor mij definitief bevestigd was dat het helaas toch Thomas moest zijn) maar ik blijf erbij dat de rest vergezocht is, zeker als je hints uit vorige seizoenen mee neemt en natuurlijk het opzichtig strooien met hints door de regie naar andere kandidaten (zoals de rozen die in beeld bleven komen tot Roos eruit was bijvoorbeeld)

Ps waarom was Sigrid er eigenlijk niet bij?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:17
Tomba schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:26:
Ps waarom was Sigrid er eigenlijk niet bij?
Die was verhinderd en kon er daardoor niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben ik nou gek of zie ik op de WIDM site nergens "nog meer materiaal" m.b.t. molacties? of heb ik verkeerd begrepen dat die er zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

P.O. Box schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:41:
Ben ik nou gek of zie ik op de WIDM site nergens "nog meer materiaal" m.b.t. molacties? of heb ik verkeerd begrepen dat die er zouden zijn?
Nope, ik kon het ook niet vinden, maar ik gaf het wel snel op na een paar keer klikken. Art zei inderdaad dat er meer op de site te zien zou zijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Wat ik vooral miste is waarom Thomas die verdubbelaar opdracht niet gewonnen had. Als mol zijnde zou hij toch moeten weten hoe die puzzel in elkaar zat en het daarmee hebben kunnen winnen. Dat is ten slotte toch zo'n beetje de belangrijkste opdracht waar hij had moeten mollen. Ze hadden het er alleen even kort over dat ie hem niet had gewonnen zonder enige uitleg.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:11

The_Worst

Unox

redwing schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:27:
Wat ik vooral miste is waarom Thomas die verdubbelaar opdracht niet gewonnen had. Als mol zijnde zou hij toch moeten weten hoe die puzzel in elkaar zat en het daarmee hebben kunnen winnen. Dat is ten slotte toch zo'n beetje de belangrijkste opdracht waar hij had moeten mollen. Ze hadden het er alleen even kort over dat ie hem niet had gewonnen zonder enige uitleg.
Hij werd betrapt door Sanne in dat spel. Lieten ze zien in de reguliere aflevering waar ze riep tegen hem: "Hey dat is mijn touw!" Als hij dan ineens een inhaalslag maakt, valt het nog meer op natuurlijk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fleximex schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:45:
[...]
Met je verhaal eens, maar eerlijk is eerlijk, hij heeft wel heel veel steun gehad van Jochem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 16:28

Jeroen87

Bier Connaisseur

Eigenlijk rijmt het ook niet, veel mensen roepen dat hij de "beste" mol sinds lange tijd was. Echter is er ook direct een recordbedrag door de winnaar verdiend. Als mol is je enige taak het laag houden van de pot. Daar heeft Thomas dus echt heel erg in gefaald.

Ben het eens met bovenstaande, hij heeft heel weinig echt gemold. Weinig risico genomen, op zich niet gek dus dat er maar heel weinig mensen op Thomas zaten.

Qua locatie was het wel een top seizoen! En heel grappig hoe Jochem het met zoveel geluk tot de finale geschopt heeft.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:53
Jeroen87 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:32:
Eigenlijk rijmt het ook niet, veel mensen roepen dat hij de "beste" mol sinds lange tijd was. Echter is er ook direct een recordbedrag door de winnaar verdiend. Als mol is je enige taak het laag houden van de pot. Daar heeft Thomas dus echt heel erg in gefaald.
Je zou wmb moeten rekenen met de helft van het bedrag dat gewonnen is, aangezien een verdubbelaar aan het eind volgens mij nog niet eerder was voorgekomen. Daardoor was er potentieel het grootst mogelijke bedrag ooit te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:00
Wailing_Banshee schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:59:
[...]

Met je verhaal eens, maar eerlijk is eerlijk, hij heeft wel heel veel steun gehad van Jochem!
Jochem had net zo goed mol kunnen zijn. Het was zo ontzettend klunzig soms dat het te obvious zou zijn.

Maar echt extreme mol acties hebben ze niet laten zien en dat is jammer(behalve bij de rodeo met die vrouw) en het wegstoppen van geld in de duinen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LED-Maniak schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Jochem had net zo goed mol kunnen zijn. Het was zo ontzettend klunzig soms dat het te obvious zou zijn.

Maar echt extreme mol acties hebben ze niet laten zien en dat is jammer(behalve bij de rodeo met die vrouw) en het wegstoppen van geld in de duinen.
Het in de zon liggen op dat lavaveld was natuurlijk ook wel een echte actie. Eerst genieten van de zon, daarnaa misschien, als er nog wat tijd over is, eventueel nog wat doen :p

Maar die vrouw bij de rodeo had het eind van z'n mol carriere kunnen zijn, daar nam hij wel een heel erg groot risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Wailing_Banshee schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:59:
[...]

Komt misschien ook omdat hij een andere insteek had als andere mollen, blijkbaar wilde hij van te voren niet alles weten, dus dan is het laten mislopen van opdrachten ook lastiger:
http://www.ad.nl/tv-en-ra...-met-voorkennis~a79c1cd7/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wailing_Banshee schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Het in de zon liggen op dat lavaveld was natuurlijk ook wel een echte actie. Eerst genieten van de zon, daarnaa misschien, als er nog wat tijd over is, eventueel nog wat doen :p

Maar die vrouw bij de rodeo had het eind van z'n mol carriere kunnen zijn, daar nam hij wel een heel erg groot risico...
Ook daar had hij zich achteraf vast onderuit kunnen hebben gepraat.

Ik snap wel dat met de jaren de hints steeds vager en de mol acties steeds suffer worden. Anders heb je het risico dat heel Nederland er te snel achterkomt.

Maar wat heeft hij bij de andere opdrachten gedaan? Bij het fietsen bijvoorbeeld? In de kermis(behalve mol roepen)? Papierfabriek?(anders dan weglopen)

We hebben niets gezien van de voorbereiding, zoals wellicht paardrijlessen om de beste tijd te zetten?

Dit geeft de flauwe acties ook wel aan:
http://www.ad.nl/tv-en-ra...-met-voorkennis~a79c1cd7/

Hij kon dus niet met de productie alles vooraf mooi plannen.

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 13-03-2017 10:17 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fleximex
Dat is en beetje het probleem van Wie Is De Mol tegenwoordig. De laatste aflevering duurt 1 uur en 15 minuten. Maar ze beginnen pas met het laten zien van hints e.d. na 40 minuten. Dan blijft er 35 minuten over waar dan ook nog veel gepraat wordt, reacties van random camera geile Nederlanders in het publiek. Wat boeit mij hun mening nou? Leuk dat ze toevallig de juiste mol gekozen hadden, maar val mij er niet mee lastig.

Ik snap niet dat ze er zo'n gigantisch Wie Is De Mol circle jerk van maken. Dan zag ik ook Susan, Margriet en Klaas op de achtergrond zitten. Dat moeten ze niet doen. Margriet misschien omdat ze MolTalk presenteert. Maar al die andere oud kandidaten. De laatste aflevering is een feestje van dit seizoen.
Maar ook dat standaard geneuzel: "Ow, wat knap". "Het was spannend, he!". "Oh, wat was jij gemeen!".
Zo speciaal is het niet meer na 17 seizoenen. Nogmaals echt een circle jerk van heb ik jou daar. Zo onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
redwing schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:27:
Op de hier reeds genoemde link van het AD staat het volgende:
Concurrent Sanne loste een moeilijke puzzel als eerste op en bracht daarmee het bedrag in één klap tot het hoogste in 10 jaar Wie is de Mol? Cammaert kon die puzzel dus niet al eindeloos oefenen.,,Ook de makers wilden dat die verdubbelaar eerlijk gewonnen moest kunnen worden. Geloof me, ik heb er daarom echt voor gestreden en baalde zo vreselijk hard toen het niet lukte. Het voelde alsof ik had gefaald. De tranen stonden zeker 10 minuten lang in mijn ogen. Ik was er echt even niet goed van.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 17:42
Bij de auto opdracht heb ik tegen mijn vriendin gezegd: De mol zit in de eerste of de laatste auto. Toen hij enkele keren onhandig door reedt, is zij op Thomas gaan zitten. Ik bleef eigenwijs op Jeroen zitten, omdat ik ergens had gelezen dat hij er heel lang in zou zitten (dus ik dacht tijd te kopen voor onderzoek), fout gedacht (ook niet handig om van één analyse uit te gaan) hij ging er twee afleveringen eerder uit dan ik had gedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 13-03-2017 11:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Thomas was de mol, en Jochem was de enige die dat had kunnen weten:

Theorie:
- Jochem en Thomas mochten een joker branden
- Thomas 'steelt' de joker van Jochem
- Thomas geeft de joker terug in ruil voor een blik in het molboekje van Jochem

Dat zou een gewone kandidaat nooit doen, een joker die € 24000 waard kan zijn teruggeven

verder kon je het aan de montage weten dat Jochem en Sanne kandidaten waren en Thomas mol: Thomas kreeg de minste voice-overs.
Je kan na 4 afleveringen aan de montages wel zien wie er ver gaan komen: die hebben ze veel in beeld gebracht. Het heeft immers niet zo veel zin om een kandidaat die er snel uitligt voice-overs te laten doen. (behalve dan de mol)

Ik vond dit geen leuk jaar: er was geen goede chemie in de groep, en het feit dat Jochem met gebluf, veel mazzel en een vrijstelling in de finale kwam, deed de spanning niet toenemen. Het is ook niet spannend als FC Bal Op het Dak in de Bekerfinale komt.

[ Voor 50% gewijzigd door Witte op 13-03-2017 11:23 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 20:15
Witte schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:12:

Theorie:

Dat zou een gewone kandidaat nooit doen, een joker die € 24000 waard kan zijn teruggeven

verder kon je het aan de montage weten dat Jochem en Sanne kandidaten waren en Thomas mol: Thomas kreeg de minste voice-overs.
Je kan na 4 afleveringen aan de montages wel zien wie er ver gaan komen: die hebben ze veel in beeld gebracht. Het heeft immers niet zo veel zin om een kandidaat die er snel uitligt voice-overs te laten doen. (behalve dan de mol)
Rik van de Westelaken gaf ook een joker weg waardoor ik meer werd overtuigd dat hij de mol was. En ja iedereen weet hoe dat is afgelopen. Dus dat een deelnemer nooit een joker zou weggeven klinkt heel logisch, maar is dus zeker niet altijd waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Het gaat om wat Thomas ervoor kreeg: 2 minuten in Jochems boekje neuzen. Blijkbaar was voor Thomas die
informatie belangrijker dan een Joker. Stel dat Jochem toen mol zou zijn geweest, zou hij dan ook in zijn boekje laten neuzen, in ruil voor een joker waar hij niets aan heeft? Dan zou het wel een heeeeel gerafinneerde mol zijn.

Grappig was dat Thomas zichzelf in Burgers' Zoo net een heel aparte diersoort vond, omdat hij zoveel aandacht kreeg. Sure :)

[ Voor 16% gewijzigd door Witte op 13-03-2017 11:33 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Witte schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:12:

Theorie:

Ik vond dit geen leuk jaar: er was geen goede chemie in de groep, en het feit dat Jochem met gebluf, veel mazzel en een vrijstelling in de finale kwam, deed de spanning niet toenemen. Het is ook niet spannend als FC Bal Op het Dak in de Bekerfinale komt.
Fijn dat je je mening geeft. Ik geniet er toch van als een Leicester City of een Vitesse in de bekerfinale staat.

ook goed dat je dit achteraf allemaal zegt en niet al na 4 afleveringen, want toen had je het blijkbaar al kunnen weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Witte schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:31:
Het gaat om wat Thomas ervoor kreeg: 2 minuten in Jochems boekje neuzen. Blijkbaar was voor Thomas die
informatie belangrijker dan een Joker. Stel dat Jochem toen mol zou zijn geweest, zou hij dan ook in zijn boekje laten neuzen, in ruil voor een joker waar hij niets aan heeft? Dan zou het wel een heeeeel gerafinneerde mol zijn.

Grappig was dat Thomas zichzelf in Burgers' Zoo net een heel aparte diersoort vond, omdat hij zoveel aandacht kreeg. Sure :)
welke informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Witte schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:31:
Tja, zoveel mollen zijn er niet in een dierentuin, niet zichtbaar dan! Of je moet de naakte molrat meetellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12

ralpje

Deugpopje

Was in ieder geval een goede manier om Jochem (en de kijker) niet langer Thomas te laten verdenken. Waarom zou je als mol in zo'n boekje willen neuzen? :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
P.O. Box schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:58:
[...]
Op de hier reeds genoemde link van het AD staat het volgende:
Concurrent Sanne loste een moeilijke puzzel als eerste op en bracht daarmee het bedrag in één klap tot het hoogste in 10 jaar Wie is de Mol? Cammaert kon die puzzel dus niet al eindeloos oefenen.,,Ook de makers wilden dat die verdubbelaar eerlijk gewonnen moest kunnen worden. Geloof me, ik heb er daarom echt voor gestreden en baalde zo vreselijk hard toen het niet lukte. Het voelde alsof ik had gefaald. De tranen stonden zeker 10 minuten lang in mijn ogen. Ik was er echt even niet goed van.''
Ik blijf het apart vinden. In veel gevallen weet hij toch van te voren al wat er gaat gebeuren maar bij de belangrijkste opdracht doen ze dat niet. Het zal uiteindelijk inderdaad wel een keuze zijn, maar ik blijf het apart vinden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat is ook apart. De makers kiezen er dus zelf voor dat de pot überhaupt verdubbeld kon worden. Als er nou net 1 ding was waarvan je verwacht dat ze dat zouden willen voorkomen...
En voor de eventuele ontmaskering van de mol maakte dat toch al niet meer uit. Het was de finale en Sanne was al zeker en Jochem telde al niet mee.

Vond het verder een prima seizoen. Heb erg vaak verkeerd gezeten en pas op het eind Thomas op de radar gekregen. Leuke kandidaten/ groep ook en de opdrachten en Oregon waren ook tof. De hints naar de mol in het programma zelf vond ik wel een beetje slapjes en soms wat gekunsteld, dat was andere seizoenen wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 13:53
redwing schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:17:
[...]

Ik blijf het apart vinden. In veel gevallen weet hij toch van te voren al wat er gaat gebeuren maar bij de belangrijkste opdracht doen ze dat niet. Het zal uiteindelijk inderdaad wel een keuze zijn, maar ik blijf het apart vinden.
Thomas wilde zelf niet vooraf al te veel weten. En zoals in het hele artikel staat wilde de productie dat de verdubbelaarsopdracht eerlijk werd gewonnen. Dus niet iets spannends beloven en dan uiteindelijk de mol met gemak de opdracht laten winnen. Mooi toch, en helemaal niet apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Pat911 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Thomas wilde zelf niet vooraf al te veel weten. En zoals in het hele artikel staat wilde de productie dat de verdubbelaarsopdracht eerlijk werd gewonnen. Dus niet iets spannends beloven en dan uiteindelijk de mol met gemak de opdracht laten winnen. Mooi toch, en helemaal niet apart.
Standaard wordt er door de mol al heel wat geld uit de pot gehouden vanwege voorkennis. Gezien deze opdracht zou ik verwachten dat de mol wel enige voorsprong zou krijgen. Naar mijn idee is dat ten slotte het hele idee van het spel :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 13:53
redwing schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:00:
[...]

Standaard wordt er door de mol al heel wat geld uit de pot gehouden vanwege voorkennis. Gezien deze opdracht zou ik verwachten dat de mol wel enige voorsprong zou krijgen. Naar mijn idee is dat ten slotte het hele idee van het spel :)
Heb je het artikel wel gelezen waarnaar gelinkt werd? Thomas wilde het als mol juist eens anders doen, zonder voorkennis. Dan kun je blijven herhalen wat jij vindt, maar dat is dus niet zo.
Dat is ook hoe het zou moeten zijn in mijn ogen, dan ben je namelijk echt aan het mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Pat911 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:15:
[...]
Heb je het artikel wel gelezen waarnaar gelinkt werd? Thomas wilde het als mol juist eens anders doen, zonder voorkennis. Dan kun je blijven herhalen wat jij vindt, maar dat is dus niet zo.
Dat is ook hoe het zou moeten zijn in mijn ogen, dan ben je namelijk echt aan het mollen.
Als je goed leest zie je dat hij niet altijd voorkennis wilde hebben. Maar bij sommige opdrachten dus wel en als je dat doet zou je dus verwachten dat ie juist bij de belangrijkste opdrachten wel voorkennis zou hebben. En dan is het dus vreemd (zeker als je ook naar eerdere seizoenen kijkt) dat dat niet het geval is. Dus hoe ze het ook uitleggen, gezien het spel blijft het gewoon een vreemde keuze :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36
Pat911 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:15:
[...]

Niemand weet dat natuurlijk zeker, maar hij heeft denk ik niet de volledige opdracht gehoord elke keer maar wel tips hoe hij het het beste kan verzieken.

Bijv met de paardrijopdracht: 'zorg dat je in de eerste ronde snel bent'. En niet dat het om bijvoorbeeld paardrijden ging zodat hij ook oprecht verbaasd/blij/whatever kon reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
bovendien was de laatste opdracht afhankelijk van wat er in de pot zat. Dit zou last minute dus aan de mol moeten zijn doorgegeven welke bomen aan elkaar gelinkt moesten worden. Volgens mij krijgen ze (bijna) alle opdrachten al thuis voor de reis te leren, en dan is die bomen aan elkaar maken wel wat lastig. Ik denk wel dat ze hem die puzzel al hadden kunnen laten leren van tevoren (maar dat wilde hij dus niet;))

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:33
En op het moment dat je als Mol die puzzel al heel vaak geoefend zal hebben, dan stelt die opdracht ook niets meer voor. Want omdat je weet dat je de puzzel, die best lastig is, in 10/20 seconden neer kan leggen, zal je ook minder gestresst die bomen aan elkaar knopen, dus dubbel voordeel hebben, waardoor een Mol die opdracht eigenlijk niet kán verliezen. En een bij voorbaat compleet kansloze opdracht door voorkennis van de mol, waarbij er ook niet obvious gemold hoeft te worden, is niet zoveel aan naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 12:31

burgt

Starbass

Hij deed nog wel een poging de touwen van Sanne te saboteren, maar dat had ze door ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 16:52
Ik heb de afgelopen 2 seizoenen wie is de mol gevolgd, en ben ondertussen wel een beetje verslaafd geraakt :P

Enig idee of er een mogelijkheid is om de eerste seizoenen (Vooral die met niet BN'ers) terug te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01
Robbiedobbie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:01:
Ik heb de afgelopen 2 seizoenen wie is de mol gevolgd, en ben ondertussen wel een beetje verslaafd geraakt :P

Enig idee of er een mogelijkheid is om de eerste seizoenen (Vooral die met niet BN'ers) terug te kijken?
YouTube: Wie is de Mol?

Seizoen 1 t/m 4
Seizoen 13 t/m 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Robbiedobbie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:01:

Kijk dan vooral de (huidige) Belgische serie ook nog (zie topic voor terugkijken). De vorige was ook erg leuk, maar geen idee of dat nog een beetje terug te zien is.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Die had ik inderdaad ook langs zien komen, en zal ik zeker ook gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Dit was verreweg WIDM met de leukste opdrachten om te doen als kandidaat en beter dan vorige 2 seizoenen iig. Ik mis helemaal de psychologische kant in WIDM.

WIDM.BE is echt vele malen beter (vooral door de psychologische mindfucks). De eigen muziek weet mij ook beter te pakken. Vooral bij het stemmen/schermen zien is intensiever en de trompetmuziek (zoals bij "de vorige keer" en "de volgende week" bij de mol scenes).

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44
Buiten het officiele kanaal van WIDM zelf is er nog meer te vinden.
Een paar jaar terug had ik alle seizoenen gevonden. En daarnaast ook de Vlaamse en nog een aantal buitenlandse seizoenen (ik geloof oa. Amerika, Australie, Engeland, Duitsland, Denemarken - Vaak maar 1 jaargang, maar toch leuk om eens te zien)

edit:
En Wie is de Mol Junior (NL, 2x) niet te vergeten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chillz op 16-03-2017 17:05 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Chillz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Buiten het officiele kanaal van WIDM zelf is er nog meer te vinden.
Een paar jaar terug had ik alle seizoenen gevonden. En daarnaast ook de Vlaamse en nog een aantal buitenlandse seizoenen (ik geloof oa. Amerika, Australie, Engeland, Duitsland, Denemarken - Vaak maar 1 jaargang, maar toch leuk om eens te zien)
Dankje, hier kom ik alweer een heel end mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Daar zitten best wat leuke mensen tussen..! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tijd voor een 2018 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ok, gezien de intro is Ruben Hein de Mol en Olcey de winnaar :+

Ook maar even een nieuw topic aangemaakt @sambalbaj ;)

Wie is... de Mol? 2018

[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 11-11-2017 23:46 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05

Dhrax

Prog Lord

Humma Kavula schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:30:
[video]
Ok, gezien de intro is Ruben Hein de Mol en Olcey de winnaar :+
Wie is... de Mol? 2018
Grapjas, de prijs voor domste kandidaat gaat Olcey daar in tegen, wel met gemak winnen ;)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste