Tomba schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:42:
Zwakste WidM seizoen dat ik gezien heb, pas in aflevering 4 iets van mol actie. Thomas heeft een meesterzet gedaan door de enige echte bedreiging (Diederik) in te palmen. De rest van de 'kandidaten' was schijnbaar te dom om de paar schamele molacties van Thomas waar te nemen. Ook de hints erg ver gezocht dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer een Kees Tol of Margriet achtige actieve mol!
Zo, dan kan je toch erg met iemand van mening verschillen

! Margriet was een erg zwakke mol. Ze kreeg van de productie constant de kans om te mollen, maar dan steeds buiten het zicht van de kandidaten en dus ook buiten het zicht van de kijker. Klaas was ook wel matig. Dat kwam ook door de slechte editing dat seizoen. Susan was erg slecht en saai.
Thomas heeft ontzettend duidelijk gemold, maar is toch relatief onopvallend gebleven. Dan ben je een goede mol! Sinds Kees Tol eindelijk weer eens een top seizoen.
De mol momenten die ze laten zien zijn altijd beperkt. Om een of andere reden willen ze allemaal publiek laten zien en de meningen van fans laten horen. En iedereen mag vertellen hoe spannend en leuk het wel niet was

. Dan beginnen ze pas op de helft met het laten zien van molacties, waar daarna nog een hele analyse over gegeven wordt. En dan altijd heel kort die hints. Maar zoals ik al zeg. Dat is elk jaar. Op internet zijn er altijd nog meer te vinden.
Dat je de hints die ze hebben laten zien ver gezocht vind snap ik niet. Het branden van je naam (de mol) op een joker is toch heel obvious.
Spiegelbeeld in de leader is iets wat al vaker in WIDM teruggekomen en waar ik van dacht: "shit, dat had ik kunnen weten".
Het woord "halverwege" & "mol" en dat Thomas dan precies halverwege die aflevering in beeld is vind ik ook een mooie. Dat hebben ze met voorbedachte raden ge-edit.
Afleveringstitels waren niet heel vergezocht (ze lieten niet alle zien). De laatste was de enige die enigszins vergezocht was.
Oranje vingerafdruk op een van de boeken in aflevering 3 verwijst naar Soldaat van Oranje, waar Thomas in mee speelde. Toch niet heel vergezocht. Of wilde je dat Art letterlijk met dit boek stond:
https://www.bol.com/nl/p/...-oranje/1001004008492018/
Die Fur Elise die verwijst naar 25 april (verjaardag Thomas) zou vergezocht zijn als je het niet in de context van het programma plaatst. Maar naast alle epische (film) orchestra muziek herinnerde ik mij die aflevering nog dat ik die muziek wel een beetje out of place vond. Ik vind het een geniale hint.
Het moet toch wel een beetje uitdagend blijven. Maar vergezocht? Nee, dat viel wel mee.
En dat waren dan alleen de hints. Maar in de opdrachten is Thomas achteraf gezien best verdacht. Hoog meebieden en geen joker? Een paar keer net niet of net te laat? Alles in plain sight voor de kijker. En dan toch vrij onverdacht blijven.
En hoezo vanaf opdracht 4? Als bestuurder van de auto samen met Sanne reed ie lekker door oranje in aflevering 3. Aflevering 1 heeft ie het vertrouwen van de groep voor bijna de rest van het seizoen gewonnen.
Aflevering 2 kreeg ie alles in de schoot geworpen.
Maar buiten dat was aflevering 2 met de rechtbank opdracht super gaaf.
Verder was de productie dit seizoen het beste ooit. Erg mooie beelden, met goede muziek en bijna elke aflevering een eigen thema: Stad, Bos, Kust, Prairie, Wild West dorpje Bergen, etc.
Aflevering 1 had ook een hele strakke manier van introduceren van de kandidaten zonder dat het vervelend werd om naar te kijken.
Top seizoen
[
Voor 4% gewijzigd door
Fleximex op 12-03-2017 00:52
]