Vanuit het schitterende Zuid-Afrika dit keer.
Wel beetje jammer dat het kruist met de Nederlandse WIdM, nu moet ik twee mollen in de gaten houden
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
*edit. ff op de link geklikt het lijkt te werken TOP!
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Wel jammer dat het niet meer op Youtube wordt gepost in HD zoals het afgelopen seizoen zodat je nog mooi kon streamen naar je TV, dit is (helaas) 720x404.
SW-1682-5926-5204
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Klik op de link in de TS en dan HerbekijkGekkenhuis schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:02:
Is dit ook ergens terug te kijken voor ons Nederlanders? Het liefst in HD uiteraard.
Dat wel...KillerBee schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 05:58:
Wel beetje jammer dat het kruist met de Nederlandse WIdM, nu moet ik twee mollen in de gaten houden
Misschien dat ik de Vlaamse wel bewaar om een keer te bingewatchen natuurlijk niet, gewoon dubbel kijken
Leeg - Sinds 20180907
De trailer is heel gaaf maar die is er ook alleen in iframe zodat je m lekker niet op een forum kan posten. Echt jammer dat ze het zo dichtzetten.AstralizeR schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:55:
Thnx!
Wel jammer dat het niet meer op Youtube wordt gepost in HD zoals het afgelopen seizoen zodat je nog mooi kon streamen naar je TV, dit is (helaas) 720x404.
Ik moet aflevering 1 nog terugkijken dus ik ben hier weer weg.
EDIT: zo dan! Gaaf zeg, echt een mooie aflevering. Strak begin ook! Fijn dat er ook meteen een spotify playlist klaarstaat met muziek uit de aflevering. Het lijkt erop dat ze het succes van vorig jaar een vervolg hebben weten te geven. Een aflevering maakt nog geen briljante serie maar ik word er alvast blij van.

[ Voor 24% gewijzigd door Tektoon op 07-02-2017 22:18 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Vorig seizoen was dit echt een stuk beter, via YT (reclameblokken en bijbehorende centjes zijn helaas weer heel belangrijk

Het 'script' klopte in het begin (in de auto's, in de hangar) alleen totaal niet: eerst net doen alsof ze elkaar nog helemaal niet kennen, en vervolgens in het vliegtuig zeggen: ik hoop echt dat Hans erbij zit

Dit is meer een persoonlijke mening: het overmatige 'populaire' gedrag (kijk mij nou stoer zijn) van veel kandidaten. Dit was vorig seizoen al het geval, maar het lijkt nu wel nog een tikkie erger.
Ik vind het wat zielig hoeveel Engelse termen (en dan Engels op z'n Belgs) er voorbij komen in slechts 1 aflevering.
Ja, met de NL WIdM komt dit ook wel voor, maar beduidend minder. Ik denk ook het voordeel dat er er BN'ers gebruikt worden, die voelen wat minder de drang om zich aan te stellen voor de camera.
Om de eerste afvaller zal ikzelf dan ook geen traantje laten...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
1 (of 2) personen hebben al bij Hans in de auto gezeten.KillerBee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:32:
Het 'script' klopte in het begin (in de auto's, in de hangar) alleen totaal niet: eerst net doen alsof ze elkaar nog helemaal niet kennen, en vervolgens in het vliegtuig zeggen: ik hoop echt dat Hans erbij zit.
Misschien heeft hij zo'n goede indruk achter gelaten dat ze hem in het vliegtuig gelijk promoten.
Plus in het vliegtuig hebben ze de Molboekjes, dus kunnen op basis van de info daarin al voorkeur hebben.
Het is maar een gedachte...
Dat is volgens mij wel een van de belangrijkste redenen waarom ze bij WIDM NL (en bv Expeditie Robinson) bekendere mensen nemen vaak. Die zijn al gewend aan de camera en hoeven daaraan niks te bewijzen.Dit is meer een persoonlijke mening: het overmatige 'populaire' gedrag (kijk mij nou stoer zijn) van veel kandidaten. Dit was vorig seizoen al het geval, maar het lijkt nu wel nog een tikkie erger.
Ik vind het wat zielig hoeveel Engelse termen (en dan Engels op z'n Belgs) er voorbij komen in slechts 1 aflevering.
Ja, met de NL WIdM komt dit ook wel voor, maar beduidend minder. Ik denk ook het voordeel dat er er BN'ers gebruikt worden, die voelen wat minder de drang om zich aan te stellen voor de camera.
Om de eerste afvaller zal ikzelf dan ook geen traantje laten...
Toch vind ik het ook wel leuk met onbekenden.
Leeg - Sinds 20180907
Goeie eerste aflevering inderdaad!Tektoon schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:14:
[...]
De trailer is heel gaaf maar die is er ook alleen in iframe zodat je m lekker niet op een forum kan posten. Echt jammer dat ze het zo dichtzetten.
Ik moet aflevering 1 nog terugkijken dus ik ben hier weer weg.![]()
EDIT: zo dan! Gaaf zeg, echt een mooie aflevering. Strak begin ook! Fijn dat er ook meteen een spotify playlist klaarstaat met muziek uit de aflevering. Het lijkt erop dat ze het succes van vorig jaar een vervolg hebben weten te geven. Een aflevering maakt nog geen briljante serie maar ik word er alvast blij van.
De opdrachten waren leuk maar voor de kandidaten lijkt het me wel lastiger om dan te zien wie er aan het mollen is als ze steeds in groepje van 2 opdrachten moeten doen.
SW-1682-5926-5204
Zo gaat het altijd.AstralizeR schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:48:
... maar voor de kandidaten lijkt het me wel lastiger om dan te zien wie er aan het mollen is als ze steeds in groepje van 2 opdrachten moeten doen.
Er worden altijd groepjes gemaakt of mensen afgezonderd.
Dat zal er voor zorgen dat de kandidaten buiten de spellen om wel de interactie met elkaar moeten opzoeken om vragen te stellen en informatie te delen. Zo blijft het spel ook buiten de speelmomenten doorgaan
Leeg - Sinds 20180907
Die heeft gelukkig wel dagelijks op YouTube gestaan.Snowhite0901 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:27:
Pas geleden probeerde ik De slimste mens Belgie te kijken maar daarvoor moest ik uit Belgie komen.
Sowieso is men vervelend aan het doen sinds 1 februari. Ik kan nu niet meer naar de Belgen kijken zonder
registreren en inderdaad, dat lukt niet zonder adres in BE.
Dingen staan niet meer online voor een week, je moet nu registreren en via VrtNU kijken.
Jammer, ik keek graag naar de kwissen en series.
edit, @Chillz
Dan krijg ik een scherm met 'Nieuw op Vier ? REGISTREER.!Klik op de link in de TS en dan Herbekijk
[ Voor 12% gewijzigd door stresstak op 12-02-2017 14:51 ]
Ik moet terugkomen op mijn eerste post.stresstak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:33:toon volledige bericht
[...]
Die heeft gelukkig wel dagelijks op YouTube gestaan.
Sowieso is men vervelend aan het doen sinds 1 februari. Ik kan nu niet meer naar de Belgen kijken zonder
registreren en inderdaad, dat lukt niet zonder adres in BE.
Dingen staan niet meer online voor een week, je moet nu registreren en via VrtNU kijken.
edit, @Chillz
[...]
Dan krijg ik een scherm met 'Nieuw op Vier ? REGISTREER.!
![]()
De eerste dag probeerde ik het even toen leek het te werken maar ik wilde net kijken en helaas. En registreren lukt ook al niet bah.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
http://vod.streamcloud.be...vering1.mp4/playlist.m3u8
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik kon bij vier gewoon registreren met email zonder postadres. De aflevering staat daar online tot 3 maart.stresstak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Ik kan nu niet meer naar de Belgen kijken zonder registreren en inderdaad, dat lukt niet zonder adres in BE.
Als je bij de vrt wel een adres nodig hebt kan je altijd de Brederodestraat 16 te Brussel gebruiken natuurlijk.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Het is totaal anders dan de Nederlandse versie.
En ze hebben over het algemeen ondertitels. Dat scheelt.
Moet nu alleen uitzoeken hoe die links opgebouwd zijn zodat we hier de komende tijd verder kunnen kijken.
Inderdaad ja...stresstak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:33:
edit, @Chillz
[...]
Dan krijg ik een scherm met 'Nieuw op Vier ? REGISTREER.!
![]()
Vorige week was het nog gewoon te bekijken. Nu moet er geregistreerd worden.
Of een foutje; of een lekkermakertje in de eerste paar dagen.
Dat zou wel zo fijn zijnArunia schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:41:
Moet nu alleen uitzoeken hoe die links opgebouwd zijn zodat we hier de komende tijd verder kunnen kijken.
Ik doe sowieso altijd liever eerst downloaden dan streamen. Doe ik voor NLse uitzending gemists meestal ook. Zou voor deze ook wel fijn zijn als dat gaat lukken.
Leeg - Sinds 20180907
Vraag niet hoe lastig, maar het is gelukt. Nu VRT-NU nog, want die willen geen eerlijke buitenlanders.![]()
U maakt een grap? Registreren != niet werken.
Iedereen kan een account aanmaken op Vier ongeacht waar deze vandaan komt.
De Mol. Vanaf de eerste minuten al tactiek nodig en mol-acties mogelijk.
Onbekende Vlamingen, ook leuk.
http://vod.streamcloud.be...29hGezo.mp4/playlist.m3u8
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik vergelijk stiekem ook met de nederlandse editie in het betreffende land. Een van de opdrachten van WidM die ik erg slap vond in dat jaar was die met de 'Big Five' en de opgesloten kandidaten. Ook toen trouwens een terugkerende kandidaat (Tim Haars). De Mol deed nu ook iets met een leeuw en opgesloten kandidaten maar ik vond deze wel een stuk leuker. De gospelkoor opdracht vond ik in WidM dan weer beter geslaagd.
Not sure if being serious...KillerBee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:32:
Ja, met de NL WIdM komt dit ook wel voor, maar beduidend minder.

Marstek 5.12kw v148, CT003 v107, Sagecom Xs212 1P,
Anoniem: 850245
Alvast bedankt ;-)
azz_kikr schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:18:
Als er mensen zijn die intresse hebben in de 720p versie, ze zijn te vinden
[...]
Not sure if being serious...
Was absoluut serieus. Heeft wellicht te maken met een generatiekloof, als veertiger vind ik al dat popiejopie gedrag voor de camera maar niets. Sorrie...
Ik vraag mij alleen af waarom dat zo is, aangezien er geen reclame bij zit

De Mol België 2016 [1080p]:
YouTube: De Mol 2016
De Mol België 2017 [720p]:
YouTube: De Mol 2017
Met dank aan azz_kikr
Ik heb overigens alleen de eerste aflevering tot nu toe gekeken. Geweldig weer! Zowel de button scene als de laatste scene erg kunnen lachen.
2e aflevering was ook erg.. eh... ja hoe zal ik het zeggen? Leuk was ie niet maar erg ongemakkelijk
Lekker lullig hoe Hans er bij zit, alle "haat" naar de grote onbekende die zomaar de groep komt verstoren en dan ook er nog eens voor moet zorgen dat er 2 vrienden uit de groep weg moeten. Extra sterk ook omdat de eerste afvaller een zeer geliefd iemand was. Als hij geen mol is dan is dat wel extra bruut voor hem. Door de toch wel mindere gevoelens naar hem toe vanuit de groep dat die daarom erg timide reageerde? De ongemakkelijkheid had de overhand, of niet echt een reactie gegeven omdat die de mol is?
Jammer van Bouba dat die dr uit is. Voor een huidskleur afwijking(?) heeft die wel geluk gehad met hoe dat uitvalt, lijkt wel op een soort van bliksemschicht als tattoo.
Jottem, morgen weer WIDM en hopelijk dinsdag DeMol op YT.
[ Voor 54% gewijzigd door RadioKies op 18-02-2017 01:36 . Reden: afl 2 gezien ]
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Top, ik heb de playlist bewaard, hopelijk ook morgen de nieuweRadioKies schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:13:
Ik heb de afleveringen gevonden en in mijn playlist staan.
upload je deze zelf?
SW-1682-5926-5204
Een Nederlands-Belgische CoöperatieAstralizeR schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:10:
[...]
Top, ik heb de playlist bewaard, hopelijk ook morgen de nieuwe![]()
upload je deze zelf?

Als er mensen zijn die een downloadbare link willen hebben met de originele 720p, zonder de YT conversie. Kan ik wel posten
//Update : Aflevering 3 in HD staat erop
[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 20-02-2017 23:34 ]
Kan even zijn voor hij in de lijst er bij staat of dat 720p beschikbaar is (voor als je alleen 360p ziet). ~00:15 zou die in 720p er moeten zijn.
Hopelijk deze aflevering niet cringy dingen zoals "reach out and touch faith!".. hoe de fuck kan je dat niet kennen? Mijn persoonlijke Jezus nog aan toe.
[ Voor 4% gewijzigd door RadioKies op 20-02-2017 23:48 ]
Zelf heb ik naar de herhaling op Vier.be gekeken. Wel weer een flitsende aflevering met wendingen waar we het nu nog maar niet over gaan hebben om de pret niet te drukken.
Achja, een tikfoutje.. 2 ipv 3. Bedankt voor het er op wijzenstresstak schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 01:11:
Ik neem aan dat de derde video ook de derde aflevering is, hoewel er aflevering 2 staat.
Zelf heb ik naar de herhaling op Vier.be gekeken. Wel weer een flitsende aflevering met wendingen waar we het nu nog maar niet over gaan hebben om de pret niet te drukken.
Er zit overigens een contentID claim op de video omdat er 8 muzieknummers in voorkomen van een ~10sec tot 40 seconden lang... als er nu reclame op zit hoor ik dat graag. Dat zou wel jammerlijk zijn namelijk.
En dat betekent.. ? Ik weet niet waar het over gaat. ?RadioKies schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 02:48:
Er zit overigens een contentID claim op de video omdat er 8 muzieknummers in voorkomen van een ~10sec tot 40 seconden lang..
Overigens, hoe lang geven we anderen de tijd om te kijken voor we onze eigen gedachtes uiten ?
Het is wel heel anders dan de Nederlandse Mol. De Belgen zelf doen ook op Vier.be nog zaken die niet op tv waren. Waaronder de uitreiking van een trui/shirt aan de afvaller(s) van vorige week door de mol van vorig jaar. Als geste, met de kreet van Bouba: 'Het leven is geen ponykamp'. Goed gevonden.
Mooie proeven, zeker de laatste - grote mindfuck...
Jammer van de afvaller, had van mij persoonlijk wel wat langer erin mogen blijven
Leeg - Sinds 20180907
Mag ik de mensen bedanken welke de afleveringen beschikbaar maken. Zo is het voor ons ook te beleven.
Morgen een nieuwe opdracht, maak t niet te bont
Je verwacht het niet he... (en dat bedoel ik zo sarcastisch als het maar kan)

1 en al mindfuck en psychologischArunia schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:02:
De Mol België is echt 1 en al mindfuck en psychologisch. Moet zeggen, heel erg goed gedaan. Zeker een blijvertje.
Mag ik de mensen bedanken welke de afleveringen beschikbaar maken. Zo is het voor ons ook te beleven.
Ik kan het gewoon niet meer dan met je eens zijn. De laatste opdracht ook weer zo fijn.
Iemand enig idee wie de mol zou moeten zijn?
Arunia schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:26:
Iets zegt me dat het haast wel Hans moet zijn. Daar zit ik op iig.
spoiler:We gokken dat hoe heet ze Eline oid die naast Annelies zat degene met het rode scherm zou moeten zijn. Die had er alle symptomen van. Of die er naast die jongen. Lekker, ben echt slecht in de namen.
Qua Mol niet
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik had me zitten afvragen. Wat als de makers iedereen een groen scherm gegeven hebben?Chillz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:06:
Gekeken.
Mooie proeven, zeker de laatste - grote mindfuck...
Jammer van de afvaller, had van mij persoonlijk wel wat langer erin mogen blijven
Kwestie van beetje onrust te zaaien in een groep die best wel goed overeenkomt.
Iedereen heeft gelijk, niemand liegt maar ze vertrouwen wel niemand anders meer.
Of is dat er over?
Arunia schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:02:
De Mol België is echt 1 en al mindfuck en psychologisch. Moet zeggen, heel erg goed gedaan. Zeker een blijvertje.

[ Voor 39% gewijzigd door SadisticPanda op 02-03-2017 13:17 ]
Jullie Belgen zijn ondertussen wel evil genoeg om zoiets te flikken als jullie widm met de onze vergeleken wordt en je dat verschil ook op de inwoners toe kan passenazz_kikr schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Ik had me zitten afvragen. Wat als de makers iedereen een groen scherm gegeven hebben?
Iedereen heeft gelijk, niemand liegt maar ze vertrouwen wel niemand anders meer.
Of is dat er over?
Kan niet wachten tot de volgende aflevering iig!
Het zou kunnen, maar dat zou wel te erg zijn.azz_kikr schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:28:
Ik had me zitten afvragen. Wat als de makers iedereen een groen scherm gegeven hebben?
Of is dat er over?
Ik denk van niet. Waarschijnlijk laten ze in de slotaflevering nog wel even zien wie het geweest was, met een extra close up op zijn/haar reactie.
Leeg - Sinds 20180907
Nuja, hij staat erop. Veel plezier ermee (komt straks ook wel op yt)
[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 02-03-2017 13:16 ]
Dan zit ze er door heen; dan kan ze niet lopen; dan is ze d'r bril kwijt.
*knip* Echt ergerlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 02-03-2017 08:54 ]
Hans heeft bij mij wel de gun factor.
+1MetalD schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:24:
Ik blijf Robin een ontzettende kakvent vinden. Wat een enorm irritante vent. Als mol verdenk ik Annelies en Robin momenteel wel wat.
Maar ja, het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n irritant figuur uiteindelijk de mol blijkt te zijn. Voor de groep is het wel jammer dat zo'n Annelies er maar bij blijft want ze kost veel geld en kijkers. Maar ja, wie weet zit ze toevallig op de juiste.
Wat me wel erg opvalt is dat de Belgen --die normaal toch minder hoog van de toren blazen dan de 'Ollanders-- nu echt keer op keer om het hardst roepen dat ze goed kunnen lopen/fietsen/golfen/scrabbelen en er geen hol van blijken te kunnen. Zal ook wel een stukje montage zijn maar goed.

Hans is wel een held ja.
Het zal toch niet zo zijn dat widm een Belgische mol heeft en DeMol de reserve Belg als mol heeft?
Ik vraag met af wat voor gemiddelde die had puur op de fiets, zonder de proeven ertussen. Als je ziet als de rode lantaarn al 10km/u had. ( ik dacht dat ze gelijk vertokken waren, dwz dat davey MET proeven ertussen en veel hoger gemiddelde had zelfs dan 10)
Dat die annelies waardeloos was in elke maar dan ook elke proef wisten we al. Maar die robin, jeezus. Staat die met plan van doolhof in de hand te roepen......ik moet letters hebben, hoe weet ik nu waar ze liggen....
Wel geweldig, gouden ei ligt er nog....go fetch boys.
Anoniem: 850245
Groeten
Lees eens goed topic zouk zeggen.Anoniem: 850245 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:50:
De mol filmpjes zijn helaas verwijderd door Youtube omdat ze auteursrechtelijk zijn beschermd, kan iemand weer streamlinkjes maken of mij een tip geven hoe ik de mol wel kan kijken?
Groeten
maar ik ben niet ingelogd en ik kan gewoon op Vier.be een aflevering starten.
Werkt ook via mobiel (nooit ingelogd geweest).
Beide vanuit NL
Leeg - Sinds 20180907
Weten één van jullie waar je de afleveringen van De Mol (België) 2016 terug kunt kijken? Ik heb verschillende linkjes gevonden maar deze leiden allemaal terug naar het seizoen van 2017.
Ontopic:
De Mol 2017 heeft een leuke draai gekregen en persoonlijk vind ik het beter dan de Nederlandse versie. De groep is erg gehecht aan elkaar en dat laten ze vooral in de eerste 2/3 afleveringen goed terug komen. De meeste deelnemers zijn fanatiek bezig om geld te verdienen en dat maakt het voor mij prettiger om naar te kijken.
Persoonlijk denk ik dat Sam de mol is omdat hij vaak verdacht en onhandig naar voren komt zoals het 'kwijt' zijn van een kettingsleutel, joggen als hobby heeft maar bij de jogging opdracht slechter presenteert dan zijn mede kandidaten en als enige de golf opdracht niet voltooit.
Tevens is Annelies verdacht maar zij is al flink op leeftijd. Het is dus lastig om te zeggen of ze het erom doet of niet.
Annelies is niet verdacht: ze heeft al te vaak een opdracht moeten laten schieten wegens fysieke en mentale problemen en dus ook de mogelijkheid om te mollen moeten opgeven. Nu ook weer met het schieten: ze faalt aan alle kanten.
Sam brengt zomaar 1500 euro in de pot bij de kerkopdracht waar niemand 'm in de massa vals had kunnen horen zingen. Twee keer!
Hans is het ook niet: die heeft de mogelijkheid om bij de fietsopdracht ongezien/ongestraft alles te laten mislukken maar brengt gewoon al het geld binnen. Daarnaast wil je als mol dat gouden ei helemaal niet.
Het is Eline of Robin. Maar ik kan me zo snel geen concrete fout herinneren (geld in de pot brengen) van een van hen.
EDIT: Davey is het ook niet uiteraard: je gaat als mol niet voorop rijden bij zo'n fietsopdracht en vandaag pakt hij zonder twijfel die 5000e. Tenzij er volgende week een veiling komt waarbij er 10k uit de pot gaat is dat ook een no-go voor een mol.
[ Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 06-03-2017 22:31 ]
Nog 30 Minuten kopieren ofso (2.54GB) als mega meewerkt.
Als er wat is, ik hoor het morgen wel. Voel me niet echt lekker en ga tukken.

Veel plezier
[ Voor 23% gewijzigd door SadisticPanda op 06-03-2017 23:30 ]
Gisteren vond ik vooral Davey toch wel 'verdacht' - Hans was natuurlijk niet slim bezig voor de pot, maar die verdenking is later weer weggevallen ;-)
Van de voorgaande afleveringen gaat een deel van de verdenking op Eline -- Robin blijft een moeilijke, komt vaak verbaal agressief over, maar bedoelt het uiteindelijk wel goed denk ik, tot nu toe.
azz_kikr, Ik bekijk de afleveringen live, maar toch bedankt voor de moeite - ben er zeker van dat mensen het waarderen die niet live kijken!

Ik vond het geweldig met die proef met die schokken. Bij eerste vragen vol enthousiasme nemen ze de bollen vast. Na de eerste schok, ging het allemaal net iets minder snel
Moet nog es goed kijken. Lijkt me als de mol tussen deze 4 zit, dat die wel,op voorhand weet dat het antwoord fout gaat zijn. Mss kan je uit de reactie afleiden wie de schok verwacht en wie niet.
Ps wat is die Beaches tijden 2.30 toch een vette track
Het zou mij niets verbazen als de mol bij die opdracht juist in de GPS-auto zat. Er zou tenslotte alleen geld worden verdiend als ze op tijd aan zouden komen. In dat opzicht is Davey als chauffeur dus juist verdacht, want hij reed zoveel mogelijk rechtdoor (= zo min mogelijk geluid van de GPS-systemen) en zat te treuzelen met het parkeren van de auto.azz_kikr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:44:
Geen probleem hoor. Met veel plezier voor de laat kijkers en onze Noorderburen
Ik vond het geweldig met die proef met die schokken. Bij eerste vragen vol enthousiasme nemen ze de bollen vast. Na de eerste schok, ging het allemaal net iets minder snel
Moet nog es goed kijken. Lijkt me als de mol tussen deze 4 zit, dat die wel,op voorhand weet dat het antwoord fout gaat zijn. Mss kan je uit de reactie afleiden wie de schok verwacht en wie niet.
Ps wat is die Beaches tijden 2.30 toch een vette track
Het was wel een klein wonder dat ze de grote gok goed hadden genomen door willekeurig één van de drie richtingen op te rijden met einddoelen. Zou Davey als chauffeur dan niet eerder heb toegespits om een van de andere twee richtingen te kiezen (na die periode dat er lang geen hints per gsm kwamen)?FlorisD schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:05:
[...]
Het zou mij niets verbazen als de mol bij die opdracht juist in de GPS-auto zat. Er zou tenslotte alleen geld worden verdiend als ze op tijd aan zouden komen. In dat opzicht is Davey als chauffeur dus juist verdacht, want hij reed zoveel mogelijk rechtdoor (= zo min mogelijk geluid van de GPS-systemen) en zat te treuzelen met het parkeren van de auto.
Blijf het wel erg raar vinden dat niemand in die auto dacht om even van de route af te wijken... dat lijkt zó logisch... maargoed, de Prof. Hans was in 'the paintball games' ook niet heel logisch bezig

Als dit seizoen voorbij is ga ik het vorige seizoen ook even kijken.
Ik zou het niet zo snel vertrouwen, dit kan ook allemaal acteerwerk zijn. Net zoals Robin die heel gevoelig is en weinig durft.Tektoon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:24:
Annelies is niet verdacht: ze heeft al te vaak een opdracht moeten laten schieten wegens fysieke en mentale problemen en dus ook de mogelijkheid om te mollen moeten opgeven. Nu ook weer met het schieten: ze faalt aan alle kanten.
Steam/XBL: Avioto
Het is jammer voor de groep maar ik denk dat Annelies gewoon op de juiste mol zit en goed scoort in de test.
Flitsende opdracht ! Hoewel de elektro-shocks ook leuk waren.Tektoon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:24:
Zo dan! The Hunger Games in De Mol! Gaaf dit.
Ze legde heel dringend nadruk op de verkeerde schilder (Monet) en daardoor kostte het de pot 3000 euro.Annelies is niet verdacht: ze heeft al te vaak een opdracht moeten laten schieten wegens fysieke en mentale problemen en dus ook de mogelijkheid om te mollen moeten opgeven.
Daarbij heb je als oud wrak natuurlijk prima smoezen bij de hand om de boel te frustreren.
Ik moet even zitten, ik kan niet lopen, ben mn bril kwijt. Alleen 'ongesteld' ontbreekt nog.
Ik denk dat het vooral bij haar opvliegers/vapeurkes zullen zijnstresstak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Flitsende opdracht ! Hoewel de elektro-shocks ook leuk waren.
[...]
Ze legde heel dringend nadruk op de verkeerde schilder (Monet) en daardoor kostte het de pot 3000 euro.
Daarbij heb je als oud wrak natuurlijk prima smoezen bij de hand om de boel te frustreren.
Ik moet even zitten, ik kan niet lopen, ben mn bril kwijt. Alleen 'ongesteld' ontbreekt nog.
Maar ze frustreert de boel dus niet. Ze ontneemt zichzelf de mogelijkheid om te frustreren. Ze doet niet mee bij de museumopdracht, ze haakt meteen af bij het fietsen, en ze ligt er meteen uit bij het paintballen. Je laat het daarmee aan de groep over of ze geld gaan binnenhalen of niet. Dat kan niet als mol.stresstak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Ze legde heel dringend nadruk op de verkeerde schilder (Monet) en daardoor kostte het de pot 3000 euro.
Je kunt uiteraard van elke kandidaat een of twee momenten uitlichten waarop ze de groep geld kosten. Zie ook Hans bijvoorbeeld. Dat wijst er alleen maar op dat je daar dus niet op moet letten. Iedereen kan de pot geld kosten. Belangrijker is: wie er individueel geld in de pot brengt want er is één iemand die dat niet kan doen.
Dat zou blijkbaar een fout zijn van de makersZe legde heel dringend nadruk op de verkeerde schilder (Monet) en daardoor kostte het de pot 3000 euro.
Le déjeuner sur l'herbe: Monet
Le déjeuner sur l'herbe: Manet
Ik lees dat veel mensen hier Annelies verdenken, al cijferde ik haar weg omdat ik haar echt teveel en te opvallend stom vind doen. Het zou me wel tegenvallen als zij het is.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Was weer smullen. Blijf het psychische spelletje fantastisch vinden.
Ja, als je volledig seizoen moet downloaden, dan heb je het wel vlaggen
Als je betere host weet, i am all ears
^ ditPhusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:18:
Je kunt toch gewoon via vier.be/demol kijken of mis ik iets? Ik kijk in ieder geval gewoon op de website elke week.
Dus wie is er hier nu fout; Wikipedia?Anton.net schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:34:
Dat zou blijkbaar een fout zijn van de makers
En de makers zouden het dus zo fout van wiki overgenomen hebben dan?
Leeg - Sinds 20180907
Niet via de televisie zelf.Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:18:
Je kunt toch gewoon via vier.be/demol kijken of mis ik iets? Ik kijk in ieder geval gewoon op de website elke week.
Was bezig om het te pushen via mijn telefoon naar de tv. Dat lukte niet, ook niet via de site zelf. En ineens startte hij op via de browser na een half uur bufferen. Richting het einde kapte hij hem ineens af.
Normaal pakte ik hem via YouTube zodra hij er op stond. Nu even zelf van de site geplukt en via de mediaspeler afgespeeld.
Zodra de mediaspeler vervangen is door een NUC, dan heb ik dat probleem helemaal niet meer.
Beiden hebben een schilderij gemaakt met dezelfde titel. Althans volgens mij is dat het probleem.Chillz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:27:
[...]
^ dit
[...]
Dus wie is er hier nu fout; Wikipedia?
En de makers zouden het dus zo fout van wiki overgenomen hebben dan?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Inderdaad, daar lijkt het op.Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:40:
[...]
Beiden hebben een schilderij gemaakt met dezelfde titel. Althans volgens mij is dat het probleem.
But but but....,,glorious masterrace 720pPhusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:18:
Wikipedia: Le Déjeuner sur l'herbe — WikipédiaAnton.net schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:34:
[...]
Dat zou blijkbaar een fout zijn van de makers
In de Franse wikipedia staat dat het origineel van Manet was en Monet een geinspireerde variant er op heeft geprobeerd te maken die nooit is afgemaakt (als translate het goed vertaald
Maar dat helpt niet in de verwarring
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Beetje in de categorie: is 'respect' van Aretha Franklin of Otis Redding?
Voor mij is Annelies momenteel het meest verdacht.Tektoon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:24:
Ze zit vrijwel altijd in de groep die de opdracht kan sturen, en heeft daardoor dus altijd de kans om een proef te doen mislukken (de museum - diefstal, scrabble-proef, gps opdracht).
Tijdens zo'n opdracht is ze meestal redelijk passief en heeft ze wel één of ander excuus: bril vergeten, stress, blackout, ...
Door bij de museum-opdracht passief te zijn, laat ze wel alles over aan de andere kandidaat die het op die manier wel moeilijk heeft. Door zowiezo op te geven bij het fietsen zorgt ze er voor dat er wat geld (ok, een heel klein bdrag) verloren gaat. Paintball: kan je -ook al ben je de mol- weinig in sturen denk ik.Tektoon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:36:
[...]
Maar ze frustreert de boel dus niet. Ze ontneemt zichzelf de mogelijkheid om te frustreren. Ze doet niet mee bij de museumopdracht, ze haakt meteen af bij het fietsen, en ze ligt er meteen uit bij het paintballen. Je laat het daarmee aan de groep over of ze geld gaan binnenhalen of niet. Dat kan niet als mol.
Follow the money inderdaad. Sam & Davey hebben volgens mij al veel geld binnengebracht.Je kunt uiteraard van elke kandidaat een of twee momenten uitlichten waarop ze de groep geld kosten. Zie ook Hans bijvoorbeeld. Dat wijst er alleen maar op dat je daar dus niet op moet letten. Iedereen kan de pot geld kosten. Belangrijker is: wie er individueel geld in de pot brengt want er is één iemand die dat niet kan doen.
Annelies heeft volgens mij nog niets binnengebracht.
Van Robin weet ik het zo niet ... Hij is voor mij niet verdacht omwille van zijn commitment. Echter, in het vorige seizoen had ik de kandidaat die toen de Mol was ook niet verdacht omwille van diezelfde reden.
[ Voor 51% gewijzigd door whoami op 09-03-2017 14:24 ]
https://fgheysels.github.io/
Ik begrijp je theorie over Annelies, maar ik kan me echt niet voorstellen dat programmamakers zo een groot risico durven nemen en dit doen. De tactiek van de mol is dan "niets doen" en zich afzijdig houden?whoami schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:18:toon volledige bericht
[...]
Voor mij is Annelies momenteel het meest verdacht.
Ze zit vrijwel altijd in de groep die de opdracht kan sturen, en heeft daardoor dus altijd de kans om een proef te doen mislukken (de museum - diefstal, scrabble-proef, gps opdracht).
Tijdens zo'n opdracht is ze meestal redelijk passief en heeft ze wel één of ander excuus: bril vergeten, stress, blackout, ...
[...]
Door bij de museum-opdracht passief te zijn, laat ze wel alles over aan de andere kandidaat die het op die manier wel moeilijk heeft. Door zowiezo op te geven bij het fietsen zorgt ze er voor dat er wat geld (ok, een heel klein bdrag) verloren gaat. Paintball: kan je -ook al ben je de mol- weinig in sturen denk ik.
[...]
Follow the money inderdaad. Sam & Davey hebben volgens mij al veel geld binnengebracht.
Annelies heeft volgens mij nog niets binnengebracht.
Van Robin weet ik het zo niet ... Hij is voor mij niet verdacht omwille van zijn commitment. Echter, in het vorige seizoen had ik de kandidaat die toen de Mol was ook niet verdacht omwille van diezelfde reden.
Sam en Davey zijn voor mij beide al de mol geweest, maar daar ben ik van af gestapt. Ze doen de proeven veel te goed. Hetzelfde geld voor Robin. Hij stuurt de groep altijd aan en zet de proeven op de eerste plaats.
Eline blijft momenteel voor mij de mol. Ze doet altijd wel mee, maar ze overtuigt nooit. Ze probeert altijd net te veel te treuzelen of twijfelen. Dat viel me weer heel goed op bij de shock proef. Op een bepaald moment waren ze aan het twijfelen over welk woord ze zouden kiezen. Robin vraagt dan om te stemmen (3 tegen 1), en natuurlijk hadden ze het fout. Op dat moment heeft Eline zo een glimlach op haar gezicht, alsof ze meer weet.
Dat was me ook al opgevallen in de eerste aflevering toen ze die vraag over de Oostkantons fout beantwoordde.
Ik ben het geheel met je eens, het is veel prettiger kijken als de groep enthousiast en gemotiveerd mee doet. Het seizoen van 2016 vond ik wel iets tegen vallen en lang niet zo goed als 2017.Avioto schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:01:
Ik heb Wie is De Mol? niet meer gekeken sinds ze zijn overgestapt op bekende Nederlanders en het geld naar een goed doel gaat. Ik heb het idee dat de kandidaten veel minder gemotiveerd zijn en meer bezig met hoe ze overkomen op camera. Ik zie nu voor het eerst de Belgische Mol en ben weer helemaal verslaafd, zo hoort het!
Als dit seizoen voorbij is ga ik het vorige seizoen ook even kijken.
[...]
Ik zou het niet zo snel vertrouwen, dit kan ook allemaal acteerwerk zijn. Net zoals Robin die heel gevoelig is en weinig durft.
De enige mogelijkheid is dat er iets achter de schermen is gebeurd en ze ziek is geworden. Maar normaal gesproken is het uitgesloten dat ze de mol is.Anton.net schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:16:
[...]
Ik begrijp je theorie over Annelies, maar ik kan me echt niet voorstellen dat programmamakers zo een groot risico durven nemen en dit doen. De tactiek van de mol is dan "niets doen" en zich afzijdig houden?
Het komt de makers natuurlijk niet slecht uit want ze krijgen zo een verdacht persoon in de schoot geworpen waar ze niet veel aan hoeven te editen.
Zeker wel! De opdracht van de mol bij het paintballen is: wachten tot de 5000e dropt en de persoon die 'm pakt afschieten en daarna zelf afgeschoten worden zodat het geld de pot niet bereikt. Een alternatief is je verstoppen zoals Hans.whoami schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:18:
[...]
Paintball: kan je -ook al ben je de mol- weinig in sturen denk ik.
Sam & Davy verdenk ik niet, want die hebben volgens mij al veel geld binnengebracht.
Dan blijft nog Robin over (die ik eigenlijk niet verdenk, al heeft hij wel bij de diamantproef 2 doosjes omgewisseld waardoor de proef mislukte, en kan zijn franke bek een taktiek zijn om de groep te destabiliseren).
Of Eline, waarvan ik het toch vreemd vind dat ze blijkbaar geen fysieke conditie heeft als politie-agente.
https://fgheysels.github.io/
Enjoy peeps
Links naar dit soort materiaal is tegen de policy
[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 19-03-2017 02:09 ]
Erg jammer dat Sam eruit vloog, ik had verwacht dat hij zou winnen. Maar wedden op 2 mollen is misschien niet meer verstandig zo laat in het spel.
Steam/XBL: Avioto
Het komt vaak voor dat er ook in de finale nog kandidaten zijn die op de verkeerde mol zitten: dat het verstandig is om niet meer te spreiden is dus niet noodzakelijk waar.
Ik vond het wel een leuke aflevering maar het was er wel eentje zonder harde bewijzen. Robin maakte zich verdacht bij de duikopdracht door alwéér snel het belangrijkste voorwerp te bemachtigen en daarna de stickertjes verkeerd te plakken. Eline speelde netjes de pot leeg bij de hartslagopdracht terwijl Robin daar 400e in de pot liet. Maar goed: veel zegt het niet want makkelijk manipuleerbaar.
Erg moeilijk. Ik vind deze Wie is de mol eigenlijk leuker dan de Nederlandse. Er zitten echt goed uitgedachte opdrachten in, met soms een twist.
Daarnaast is het ook erg leuk om te zien dat de kandidaten duidelijk minder ervaring hebben met het spel. Kijk b.v. naar die eerste opdracht, volgens mij zou dat in NL echt niet meer werkenPjotrik schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:03:
Erg moeilijk. Ik vind deze Wie is de mol eigenlijk leuker dan de Nederlandse. Er zitten echt goed uitgedachte opdrachten in, met soms een twist.
[removed]
In Belgie kijken ze ook naar de Nederlandse (publieke) omroep hoorredwing schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:52:
Daarnaast is het ook erg leuk om te zien dat de kandidaten duidelijk minder ervaring hebben met het spel. Kijk b.v. naar die eerste opdracht, volgens mij zou dat in NL echt niet meer werken
Volgens mij hebben de meeste Vlaamse fans ook wel de Nederlandse seizoenen gevolgd
Leeg - Sinds 20180907
Net als vorig jaar zit ik met spanning te wachten tot elke aflevering beschikbaar is.
Pixel plus via de site, de site stream vanuit VLC is al wat beter maar 720p heeft toch echt wel de voorkeur.Phusebox schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:18:
Helaas, een overijverige medetweaker (van SBS media) staat geen YT toeArunia schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:32:
[...]
Normaal pakte ik hem via YouTube zodra hij er op stond. Nu even zelf van de site geplukt en via de mediaspeler afgespeeld.
Was vorig jaar wel beter met de 1080p die zij zelf op YT hadden gezet.
Dat gaat vies tegenvallen denk ik. Zaterdags om 20.30 zijn de kampioenen op tv. Ondanks de 20e herhalingen hiervan, kan de mol nederland niet echt concureren hiermee.Chillz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:11:
[...]
In Belgie kijken ze ook naar de Nederlandse (publieke) omroep hoor
Volgens mij hebben de meeste Vlaamse fans ook wel de Nederlandse seizoenen gevolgd
Dat lijkt me logisch alleen als je veel reacties ziet en hoort is dat toch echt anders dan wat er bij de Nederlandse mol gebeurt. Ik vind het iig heel erg lijken op hoe de mol in Nederland 15 jaar geleden nog wasChillz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:11:
[...]
In Belgie kijken ze ook naar de Nederlandse (publieke) omroep hoor
[removed]
Ook vind ik de be versie er beter uitzien en muziek zit ook altijd dik snor. Plus de presentatie van giles kolt ook gemoedelijker over, dan de afstandelijke Art. Nee, wie is de mol, niet mijn goesting. '(
Het is indertijd uitgevonden door 4 mannen die voor een studio, woestijnvis genaamd, werkten. 1 van die 4 was trouwens de presentator van de eerste 3 seizoenen in belgie.
1 van de regels van die studio was trouwens dat ze nooit meer dan 2 seizoenen maakten van hun programma's. Maar door de enorme populariteit van de mol, is er voor de mol toch een uitzondering gemaakt.
Doorheen de jaren zijn dan 2 van die 4 personen vertrokken bij woestijnvis (tom lenaerts en bart de pauw zijn dat trouwens) maar zij hadden wel nog een deel van de intellectuele rechten op het format "de mol".
Da's nog een heisa geweest in belgie toen ze de mol seizoen 4 wilden maken want vooral Tom Lenaerts was daar niet voor te vinden en ze moesten wel ergens een akkoord vinden natuurlijk.
Dat akkoord is er dan toch gekomen met nu seizoen 4 en 5 als resultaat. De presentator van indertijd (Michiel devlieger) werkt trouwens nog mee achter de schermen aan de belgische versie.
Uitge mol ken hahaazz_kikr schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:33:
De Vlaamse versie is min of meer trouwgebleven aan het originele format. De nederlandse versie is gewoon volledig uitgemolken, met die liveshows en talkshows erachter. Bah niets voor mij. De eerste nl seizoenen hebbek wel van genoten hoor.
Ook vind ik de be versie er beter uitzien en muziek zit ook altijd dik snor. Plus de presentatie van giles kolt ook gemoedelijker over, dan de afstandelijke Art. Nee, wie is de mol, niet mijn goesting. '(
Afstandelijke Art? en Gemoedelijke Giles? Kijk de afgelopen aflevering nog even terug, terwijl iedereen lichtpaniekerig zorgen zat te maken op de boot om die ouwe Annelies na dr claustrofobische paniekaanval zat Giles echt met 0 fucks te kijken naar het taffereel. Ik dacht nog, is dit omdat ze de mol is en hij weet dat t nep is of wat de hell?
Art doet t zeker niet slecht. Vergeleken met Giles minder, maar Giles is dan ook een held, vooral met zn "beste vrienden" openingszin elke keer om vervolgens iets naars te vertellen

Wat alleen al beter is bij De mol itt WIDM is hoe ze de afvallers naar huis sturen bij een rood scherm. De mol rood scherm? Meteen BAM weg zonder ook maar 1 sec contact met de rest van de groep te hebben. WIDM rood scherm? Eerst even groepsknuffelen met de afvaller, bye bye, zwaai zwaai doen. Ook dat geneuzel met geld verdienen voor een goed doel ipv geld voor eigen belang haalt een stuk incentief weg bij de spelers van WIDM.
Als mol ben je geld weg aan het houden bij een goed doel, als kandidaat maakt het geen bal uit en speel je voor het spelletje. Ook de reden dat bij WIDM de gehele pot geleegd werd door de kandidaten tijdens een opdracht.
Maar als het spel wordt gespeeld; 0,0 medeleven
Trouwens, ik lees nu volgens mij al 2x dat het geld in NL naar een goed doel gaat.. volgens mij gaat het in NL en BE allebei gewoon naar de winnaar. Ik heb nog nooit iets van een goed doel gehoord, tenzij de kandidaat dat uit eigen overweging doet.
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr