Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Inderdaad. Daar zat ik me ook over te verbazen.Barres B. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:19:
Trouwens, ik lees nu volgens mij al 2x dat het geld in NL naar een goed doel gaat.. volgens mij gaat het in NL en BE allebei gewoon naar de winnaar. Ik heb nog nooit iets van een goed doel gehoord, tenzij de kandidaat dat uit eigen overweging doet.
Die zogenaamde BN'ers in NL verdienen allemaal heus niet zoveel dat ze het geld niet kunnen gebruiken.
Leeg - Sinds 20180907
Laatste aflevering staat erop. Volgende week finale mensen en dan zit de mol er weer op.
Veel plezier met de nieuwe aflevering. Er gaan hier toch een aantal hun gok moeten aanpassen vrees ik.
(Link staat ergens pagina terug)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik vind het altijd leuk als ze uitgebreid laten zien wat de mol allemaal geflikt heeft door de afleveringen heen.
Het zou wel geestig zijn als Robin ontdekt heeft dat Hans alle vragen ingezet heeft op Sam of iets dergelijks. 500 euro voor niets uit de pot
Steam/XBL: Avioto
Na de 'niet op tv' filmpjes te hebben bekeken (waarin 'ie zegt tot voor dat moment niet te hebben geweten wie de mol is) krijg ik het idee dat hij op de verkeerde zat, dat na het boekje van Hans ingezien te hebben pas doorkreeg, last minute nog moest switchen naar de juiste en daardoor al aanvoelde komen dat 'ie eruit ging omdat de overige twee al tijden op de mol zitten en dat het op tijd/fouten beslist gaat worden. Als ik moet gokken dan denk ik dat Davey gaat winnen.Avioto schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:53:
Het zou wel geestig zijn als Robin ontdekt heeft dat Hans alle vragen ingezet heeft op Sam of iets dergelijks. 500 euro voor niets uit de pot
We zullen zien, als er nog twee afleveringen komen dat weten we het pas over twee weken.
Ik heb maandag nacht de bende meteen gekeken en weet niet meer 100% hoe wie wat waar in die aflevering, maar herinner mij wel dat ik heel sterk Davey als mol had.
Was wel ooit zo zo ver ik mij herinner, staat mij ook iets van bij en anderen die ik ken maar blijkbaar nu niet meer zo (of nooit geweest)?Barres B. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:19:
Trouwens, ik lees nu volgens mij al 2x dat het geld in NL naar een goed doel gaat.. volgens mij gaat het in NL en BE allebei gewoon naar de winnaar. Ik heb nog nooit iets van een goed doel gehoord, tenzij de kandidaat dat uit eigen overweging doet.
http://www.ad.nl/show/wid...met-prijzengeld~a8b69dde/
kan ook niet 123 wat vinden over waar het geld nu naartoe zou moeten gaan.
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Het geld is voor zover mij bekend in Nederland één keer naar een goed doel gegaan, omdat de winnaar van dat jaar (Frédérique Huydts) tussen de opnames en de daadwerkelijke uitzendingen darmkanker bleek te hebben en reeds was overleden toen de finale werd uitgezonden: Wikipedia: Frédérique HuydtsRadioKies schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:22:
[...]
Was wel ooit zo zo ver ik mij herinner, staat mij ook iets van bij en anderen die ik ken maar blijkbaar nu niet meer zo (of nooit geweest)?
http://www.ad.nl/show/wid...met-prijzengeld~a8b69dde/
kan ook niet 123 wat vinden over waar het geld nu naartoe zou moeten gaan.
De andere jaren is het volgens mij gewoon naar de winnaar gegaan, en die persoon mag er dan van doen wat 'ie zelf wil. In dat opzicht is er dus geen verschil tussen NL en BE.
Veel plezier
Volgende week nog de achter de schermen en dan zit die er weer op.

Ik zag dat er volgend jaar weer een nieuw seizoen van De Mol komt (al heb ik geen abo op de Standaard dus ik kon het artikel niet aflezen).
En bij de safari stond ze in principe alleen, net wat meer foute dingen zeggen had het punt misschien wat omlaag gebracht.
Yeah, het staat er niet meer bij. Maar achter de normale aflevering van de mol, was er een reclame om je in te schrijven voor het nieuwe seizoen geloof ik. Heb ik er nu wel afgeknipt ^^Tektoon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:16:
Matige finale deze keer, maar goed, het is leuk om gelijk te krijgen.![]()
![]()
Ik zag dat er volgend jaar weer een nieuw seizoen van De Mol komt (al heb ik geen abo op de Standaard dus ik kon het artikel niet aflezen).
Ja, bij de laatste aflevering heeft iedereen eigenlijk goed gescoord. Eline kon er nog een hoop uithouden door de groep slecht te informeren, hetgeen ze ook deed: je moet haar gezicht (en dat van Gilles) eens zien als die groep het juiste antwoord alsnog gokt! Maar goed, er mocht kennelijk nog wat bij in de pot van de makers. Dat heb ik in laatste afleveringen al vaker zien gebeuren.TheFes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:28:
Gisteren de finale gekeken, moet zeggen dat Eline voor mij (en ook voor mijn vriendin) helemaal niet verdacht was.Wel heeft ze in de laatste aflevering wel wat kansen laten lopen om geld uit de pot te houden.. Een foutje in de berekening is zo gemaakt, zeker met die kinderen die een gedeelte hebben gedaan.
En bij de safari stond ze in principe alleen, net wat meer foute dingen zeggen had het punt misschien wat omlaag gebracht.
Harde info over de mol komt voor mij maar uit 1 bron: wie individueel geld in de pot stopt terwijl er ook mogelijkheid was om dat ongezien niet te doen is kandidaat. In plaats van 'wie is de mol?' speel je elke week 'wie is de kandidaat?'.
Wat een mol verdacht maakt (maar dat is dus geen bewijs om mee te tellen) is: op de achtergrond blijven en anderen verkeerd laten beslissen. Zie bijvoorbeeld die 10 verschillen opdracht: Eline laat Davey gewoon alles verkeerd doen en beperkt zich tot een hint hier en daar als het te goed gaat.
Ook verdacht: opdrachten goed afronden als je toch niet meer binnen de tijd zit. Zie bijvoorbeeld de bus opdracht: Eline zit de hele tijd voor de deur met het goede antwoord en ze wacht tot de tijd op raakt. Dan gaat ze het geven zodat het lijkt alsof zij de opdracht redt en rennen ze (Eline gaat ook nog expres links de poort uit) naar de bus die net weg is. Dit is geen toeval: de mol krijgt een seintje van de productie voor de timing. Zie ook Gilles vorig jaar met de metro's. Het zou goed kunnen dat Davey na deze opdracht al wist dat het Eline was.
Het scheelt misschien dat dit voor mij het eerste seizoen van de Belgische Mol was. Ik heb verder alleen de laatste 3 seizoenen van de Nederlandse serie gezien.Tektoon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:17:toon volledige bericht
[...]
Ja, bij de laatste aflevering heeft iedereen eigenlijk goed gescoord. Eline kon er nog een hoop uithouden door de groep slecht te informeren, hetgeen ze ook deed: je moet haar gezicht (en dat van Gilles) eens zien als die groep het juiste antwoord alsnog gokt! Maar goed, er mocht kennelijk nog wat bij in de pot van de makers. Dat heb ik in laatste afleveringen al vaker zien gebeuren.
Harde info over de mol komt voor mij maar uit 1 bron: wie individueel geld in de pot stopt terwijl er ook mogelijkheid was om dat ongezien niet te doen is kandidaat. In plaats van 'wie is de mol?' speel je elke week 'wie is de kandidaat?'.
Wat een mol verdacht maakt (maar dat is dus geen bewijs om mee te tellen) is: op de achtergrond blijven en anderen verkeerd laten beslissen. Zie bijvoorbeeld die 10 verschillen opdracht: Eline laat Davey gewoon alles verkeerd doen en beperkt zich tot een hint hier en daar als het te goed gaat.
Ook verdacht: opdrachten goed afronden als je toch niet meer binnen de tijd zit. Zie bijvoorbeeld de bus opdracht: Eline zit de hele tijd voor de deur met het goede antwoord en ze wacht tot de tijd op raakt. Dan gaat ze het geven zodat het lijkt alsof zij de opdracht redt en rennen ze (Eline gaat ook nog expres links de poort uit) naar de bus die net weg is. Dit is geen toeval: de mol krijgt een seintje van de productie voor de timing. Zie ook Gilles vorig jaar met de metro's. Het zou goed kunnen dat Davey na deze opdracht al wist dat het Eline was.
Ik vond het wel erg leuk om naar te kijken. Doordat het onbekende Vlamingen zijn, durven ze denk ik wat meer te doen en zichzelf wat meer vol in het spel te storten. Verder zitten er wat meer psychologische spelletjes in dan in de Nederlandse versie. En ik vond het leuk om te zien dat ze hier niet allemaal verbondjes gaan maken om informatie uit te wisselen. Ze spelen meer voor zichzelf.
Hoop dat jullie er net zo hard van kunnen genieten hebben als ik van dit seizoen
Wie weet;...tot volgend jaar (in HD ofc)
De soundtracks bij het rugby, de klok en het tijdstip van de tweets, en de QR code: petje af. Heel mooi bedacht.
En ik geloof dat ze in de show ook es gezegd hebben...ik denk robin. Dat eline lid was van een sport vereniging met de initialen MOL.
YouTube: Where Is My Mind- Maxence Cyrin
Leuke hints en aanwijzingen die nog realistisch zijn om te zoeken en te vinden. Alleen hoe hebben ze de soundtrack vooraf al bepaald met casanova? Jemig wat een planning moet dat zijn geweest om een aflevering te maken in een bar waar je de mol zo'n drankje laat bestellen.
Wat een rit weer, tot een volgend seizoen hoop ik!
Mooi
Stukken beter dan een slotaflevering in Nederland naar mijn idee.
Alleen jammer dat Eline toch niet zo'n hele goede mol was, aangezien Davey en Annelies al geruime tijd puur op haar zaten.
Leeg - Sinds 20180907
Graag gedaan hoorChillz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:29:
Gisteren de laatste aflevering gekeken (azz_kikr bedankt!)
Mooi
Stukken beter dan een slotaflevering in Nederland naar mijn idee.
Alleen jammer dat Eline toch niet zo'n hele goede mol was, aangezien Davey en Annelies al geruime tijd puur op haar zaten.
Nu slechte mol, valt wel mee. Davey en Annelies hadden vermoeden en hebben risico genomen door all in te gaan op Eline van in het begin. Als je dan na eerste finale er nog in zit, dan weet je dat je juist bent. Dan wordt het enkel makkelijker want je kan gewoon focussen op zelfde persoon.
Als je niks vermoed in aflv 1, dan ga je meer antwoorden spreiden met alle gevolgen van dien.
Wat ik geweldig vind, aan de Vlaamse versie, ziet en klinkt gewoon beter dan de NL variant. Manier van filmen, montage, de bijpassenende (on)bekende muziek
[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 11-04-2017 10:33 ]
Is ook weer zoazz_kikr schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:30:
[...]
Nu slechte mol, valt wel mee. Davey en Annelies hadden vermoeden en hebben risico genomen door all in te gaan op Eline van in het begin. Als je dan na eerste finale er nog in zit, dan weet je dat je juist bent. Dan wordt het enkel makkelijker want je kan gewoon focussen op zelfde persoon.
Ik schreef ook "niet zo'n goede" en niet "slecht", omdat het allemaal relatief is natuurlijk
Leeg - Sinds 20180907