Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wie was dit? (!!!)mr_obb schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:28:
In de landelijke statistieken in de App staat 1 van de 4 kandidaten op 0%. Foutje of geeft dit aan wie er de volgende keer uitgaat?
Edit: inmiddels is het aangepast.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja dat weet ik, dat is elk jaar zo. Ik hoop dat alleen dit jaar niet. Nu hebben ze ook nog de laatste executie uitgesteldHoyden schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:26:
[...]
De finale is volgende week, de uitslag de week erna.
Als ze nu gewoon even naar Robinson kijken.
Wie stond er op 0% ?mr_obb schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:28:
In de landelijke statistieken in de App staat 1 van de 4 kandidaten op 0%. Foutje of geeft dit aan wie er de volgende keer uitgaat?
Edit: inmiddels is het aangepast.
Edit.
Ohh zie het post boven me staan
[ Voor 6% gewijzigd door mathy_ op 25-02-2017 21:41 ]
Johann Sebastian Bach
Bij jullie ook?
Nu wel

[ Voor 27% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-02-2017 21:46 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Johann Sebastian Bach
Aan de percentages te zien lijkt het alsof er op dat moment nog erg weinig stemmen verwerkt waren. 1 op Sanne, 2 op Thomas en 3 op Jochem. Lijkt mij geen aanwijzing dat Diederik er per definitie uit ligt komende week.
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenTheStig op 25-02-2017 21:49 ]
@wieisdemol tweette 'laat maar'
Gespiegeld dus, weer een aanwijzing naar de twee en dus Thomas waarschijnlijk.
Maar als het Thomas is zou ik dat wel jammer vinden we hebben nou niet echt heel veel Thomas acties gezien dit seizoen (of ze zijn aan het compenseren voor vorig seizoenSjurm schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:50:
De afleveringstitel was 'raam taal'
@wieisdemol tweette 'laat maar'
Gespiegeld dus, weer een aanwijzing naar de twee en dus Thomas waarschijnlijk.
Sanne is de mol (kruipt weer terug zn tunnel in)
Ik zit trouwens nog steeds op Thomas. Die heeft weer erg weinig gedaan om opdrachten tot een goed einde te brengen.

Kan wat niet duidelijker?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
ehm dat is toch wat ze bij alle kandidaten laten zien als ze de test maken?Pjotrik schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:45:
De Mol op het scherm en een fade in van Thomas
Nee, dan lopen de kandidaten er heen of zoomt de camera in. Dit is eerste keer dat de montage eerst het de mol scherm laat zien en de kandidaat laat infaden. Past ook niet bij de stijl van de rest. Gewoon dikke hint op Thomas. Waar ik al sinds het begin op tunnelvizier.Wognummer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:49:
[...]
ehm dat is toch wat ze bij alle kandidaten laten zien als ze de test maken?
Als het Jochem is dan hebben ze niets met het vorige seizoen gedaan wat regie betreft.
Ik zit nog steeds vol op Thomas, puur uit hoe de regie hem neerzet vanaf het begin.
Sanne is misschien een outsider, zou wel leuk zijn als zij het is. Toch vind ik het knap van Thomas hoe hij net niet geld in de pot bracht elke keer. Zou een goede mol zijn. Leuk seizoen voor de afwisseling.
Bij de foto opdracht vond ik het apart dat Thomas en Sanne een foto kwijt waren geraakt. Bij Jochem en Diederik ging alles gewoon vlekkeloos.
Dus ik besloot gedurende de aflevering snel wat punten op Jochem in te zetten. Diederik vond ik deze aflevering vooral kandidaat, dus hem verdenk ik niet meer. Ook denk ik dat Diederik de test het slechtst heeft gemaakt. Mijn hoofdverdachte is nog steeds Thomas (ben het voor 95% zeker), gevolgd door Jochem en Sanne als een mogelijke mol.
Tijdens het maken van de test zat ik al in spanning af te wachten wie deze ronde af zou vallen en dan is de aflevering opeens afgelopen...
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Als Thomas eruit gaat, kan je Diederik wegstrepen want dan had Imanuelle er nooit uit moeten liggen (onrealistisch dat het wel zo is).
Als Sanne eruit gaat, kan je Diederik om dezelfde reden wegstrepen en Jochem eigenlijk ook.
Dus Diederik moet er wel uitgaan, anders geven ze niet zo enorm veel info.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Die kans is zeker aanwezig. Echter, wat ook wel eens is gebeurd, is dat ze enkel de verliezer bekend maken, wat Jochem kan zijn. Wie de mol is en wie de winnaar is maken ze dan pas een week later bekend.The Inquisitor schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:26:
Dus volgende ronde gaat er maar 1 speler uit? Ofwel inzetten op jochem in de app levert je hoe dan ook punten op?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dus nu hebben ze genoeg informatie gegeven om te weten dat Diederik eruit gaat? Dat klopt dan toch ook niet?F.West98 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 03:05:
Ze gaven zo veel informatie over wie wie verdenkt dat het alleen maar logisch is als Diederik afvalt. Want dan kan je niemand wegstrepen als mol.
Als Thomas eruit gaat, kan je Diederik wegstrepen want dan had Imanuelle er nooit uit moeten liggen (onrealistisch dat het wel zo is).
Als Sanne eruit gaat, kan je Diederik om dezelfde reden wegstrepen en Jochem eigenlijk ook.
Dus Diederik moet er wel uitgaan, anders geven ze niet zo enorm veel info.
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 26-02-2017 18:23 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/25-02-2017/AT_2070083
Zie vanaf 50:00
het is echt een prachtig nummer dat zacht en rustig begint en explodeert dan helemaal en eindigt weer rustig.
Ik herken het niet, maar iets eerder (rond 40:00) kwam de muziek van de serie Westworld erin voor, beetje zelfde sfeer. Als je op 52:00 goed luistert hoor je door jouw muziek zachtjes een stukje piano wat ik ook wel erg op Westworld vind lijken. Misschien een ander nummer van die soundtrack?RoyK schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:29:
Ik zit al uren met het liedje te neuriën uit het slotstuk gisteren maar ik kom maar niet op de naam. Weet een muziekkenner hier hoe dit liedje heet?
het is echt een prachtig nummer dat zacht en rustig begint en explodeert dan helemaal en eindigt weer rustig.
De Westworld-cover van Exit music (for a film) van Radiohead.RoyK schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:29:
Ik zit al uren met het liedje te neuriën uit het slotstuk gisteren maar ik kom maar niet op de naam. Weet een muziekkenner hier hoe dit liedje heet?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
EDIT:
jullie hebben het al genoemd haha.. Radiohead - Exit Music is hem helemaal! Thanks
[ Voor 35% gewijzigd door RoyK op 26-02-2017 19:16 ]
Oke thanks! Dan ga ik toch doorzetten met het stemmen op mn mol, om niet voor verrassingen te staanRichh schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:50:
[...]
Die kans is zeker aanwezig. Echter, wat ook wel eens is gebeurd, is dat ze enkel de verliezer bekend maken, wat Jochem kan zijn. Wie de mol is en wie de winnaar is maken ze dan pas een week later bekend.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Inderdaad. Muziek is briljant maar de intro van Westworld paste helaas totaal niet.CopyCatz schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:58:
Persoonlijk vond ik het altijd wel goed gelukt die film/games muziek in WIDM. Oblivion, battlefield herken je snel en passen wel vaak in de sfeer. Ik kreeg echter van het weekend toen de Westworld intro tune ineens langs kwam wel een behoorlijke wegtrekker.. Het is muziek die uitgesproken bij die serie hoort, best een bijzondere compositie vind ik die meer is dan een achtergrondmuziekje. Het paste ook totaal niet bij het beeld vond ik. Dat wou ik ff kwijt
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ken Westworld niet, ik hoorde dus alleen muziek.CopyCatz schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:58:
Persoonlijk vond ik het altijd wel goed gelukt die film/games muziek in WIDM. Oblivion, battlefield herken je snel en passen wel vaak in de sfeer. Ik kreeg echter van het weekend toen de Westworld intro tune ineens langs kwam wel een behoorlijke wegtrekker.. Het is muziek die uitgesproken bij die serie hoort, best een bijzondere compositie vind ik die meer is dan een achtergrondmuziekje. Het paste ook totaal niet bij het beeld vond ik. Dat wou ik ff kwijt
Niets mis mee in mijn oren.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Diederik met ze voeten letters in het zand schrijven?
Up
Dat is wel een heel duidelijke verwijzing naar Jochem. Jochem zegt op een bepaald moment bij dat "uit de kast komen" ook iets in de aard van: het moest er toch eens van komen.
[ Voor 33% gewijzigd door MetalD op 27-02-2017 19:18 ]
Meh, zou kunnen, maar hoorde in moltalk dat die zin wel vaker wordt gebruikt in WidMMetalD schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:07:
"Het zal nog twee dagen duren voordat ik uit de kast mag komen."
Dat is wel een heel duidelijke verwijzing naar Jochem. Jochem zegt op een bepaald moment bij dat "uit de kast komen" ook iets in de aard van: het moest er toch eens van komen.
Professioneel Heftruck Syndroom
Jochem vond ik wel heel verdacht. Is niemand opvallen dat hij riep 'Dan moet Diederik wel blauw zijn?' - terwijl hij het niet kon zien?
Verder vraag ik mij altijd af hoe die camera's dan staan tijdens zo'n spel, als kandidaat zou je ook een camera kunnen volgen of staan die echt geschut opgesteld?
Je had ook aan de crew kunnen vragen waar de foto naartoe is gewaaid bijvoorbeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 28-02-2017 09:16 ]
Nee hoor, dat klopt. Hij zag aan het begin als iets 'blauws' schuifelen, en vertelde dat hij een lang tenger figuur zag. Hij twijfelde of het Sanne was of Thomas. Toen Sanne uit het spel werd geroepen (door Thomas) wist hij dus dat de blauwe gedaante die hij eerder zag schuifelen wel Thomas moest zijnHollowGamer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:15:
Jochem vond ik wel heel verdacht. Is niemand opvallen dat hij riep 'Dan moet Diederik wel blauw zijn?' - terwijl hij het niet kon zien?
Mol -> man of vrouw? Vrouw
Wie is de mol? Jochem
Als hij die vragen ging spreiden had hij beter andersom kunnen doen.
Dan had die 100% 1 goed.
Voor een man van zijn IQ toch wel redelijk onnozel?
Maar maakt niet zo veel uti want hij is de mol?
Ja snapte dat dus ook totaal niet.Joostje123 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:30:
Diederik ging spreiden met 2 vragen:
Wie is de mol? Jochem
Dan had die 100% 1 goed.
Huub Huub Barbatruc!
Waarom andersom? Wat bedoel je precies.Joostje123 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:30:
Diederik ging spreiden met 2 vragen:
Wie is de mol? Jochem
Dan had die 100% 1 goed.
Dat hij meer kans maakt door Sanne als mol aan te wijzen bij de vraag, en de mol is een 'man' te kiezen omdat dit meer mensen overlapt?
[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 01-03-2017 08:40 ]
Is gewoon 100% dat hij er dan 1 goed had als die andersom beantwoorden nu was er nog een kans dat die fout had.The Inquisitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:39:
[...]
Waarom andersom? Wat bedoel je precies.
Dat hij meer kans maakt door Sanne als mol aan te wijzen bij de vraag, en de mol is een 'man' te kiezen omdat dit meer mensen overlapt?
Als die had gedaan:
man of vrouw -> Man (Jochem en Thomas gedekt)
Wie is de mol -> Sanne (Sanne gedekt)
Dus 100% 1 vraag goed.
Nu had die gedaan:
Man of Vrouw -> Vrouw (Sanne gedekt)
Wie is de mol -> Jochem (Jochem Gedekt)
Als thomas de mol is heeft die 0 vragen goed.
Oké, dan begreep ik je goedJoostje123 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:53:toon volledige bericht
[...]
Is gewoon 100% dat hij er dan 1 goed had als die andersom beantwoorden nu was er nog een kans dat die fout had.
Als die had gedaan:
Dus 100% 1 vraag goed.
Nu had die gedaan:
Dat viel mij ook wel op, bij veel mensen had ik het nog wel 'geloofd' dat het een fout was maar bij Diederik (die statistisch echt wel bovengemiddeld is) geloof ik niet dat hij die optie niet gezien heeft.Joostje123 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:53:toon volledige bericht
[...]
Is gewoon 100% dat hij er dan 1 goed had als die andersom beantwoorden nu was er nog een kans dat die fout had.
Als die had gedaan:
Dus 100% 1 vraag goed.
Nu had die gedaan:
Volgens mij geloven Diederik en Thomas van elkaar dat ze de Mol niet zijn, dan moet Sanne of Jochem de Mol zijn, dan is er niks mis met deze denkwijze?Bartske schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Dat viel mij ook wel op, bij veel mensen had ik het nog wel 'geloofd' dat het een fout was maar bij Diederik (die statistisch echt wel bovengemiddeld is) geloof ik niet dat hij die optie niet gezien heeft.
Either way dek je beide opties af.
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 01-03-2017 12:12 ]
Als je het zeker weet niet nee, maar zeker weten doe je nooit in dat spel. En het andersom doen is op geen enkele manier slechter dan hoe hij het nu gedan heeft, alleen maar beter dus er is geen reden om het niet te doen.P.K. schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Volgens mij geloven Diederik en Thomas van elkaar dat ze de Mol niet zijn, dan moet Sanne of Jochem de Mol zijn, dan is er niks mis met deze denkwijze?
De denkwijze is gewoon dom.P.K. schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Volgens mij geloven Diederik en Thomas van elkaar dat ze de Mol niet zijn, dan moet Sanne of Jochem de Mol zijn, dan is er niks mis met deze denkwijze?
De keuze was 100% 1 goed of 50% kans 1 goed.
Geen mogelijkheid om 2 goed te hebben.
Dus ja zeker wel wat mis met de denkwijze.
Die columns zijn soms nog grotere mindfucks dan de aflevering zelf.MetalD schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:07:
"Het zal nog twee dagen duren voordat ik uit de kast mag komen."
Lijkt me ook erg sterk dat ze echt geschreven worden door de Mol, ipv door iemand van de AvroTros.
Als je deze column ook weer ziet, er zijn er zoveel mogelijke verwijzingen die je er uit kan halen.
Iedereen kan z'n tunnelvisie levend houden.
> Diederik switcht 'tactisch'.Het spel loopt ten einde. En niet alleen in Nederland, zelfs in Oregon wordt nog geswitcht van Mol.
> Diederik en Jochem liepen te bakkeleien met de Z.Wat natuurlijk niet zo vreemd is, want er gebeuren ook rare dingen. Zeker op het einde.
> Diederik vond dat voor zich sprekenMaar laat ik bij het begin beginnen, een abc’tje. Iets dat voor zich spreekt,
> Sanne was in het midden én omgekeerd bezigde letters van het alfabet ophangen in de leesrichting, van a tot z, gaat in de painted hills volledig andersom. Zet de Mol zichzelf hiermee in het middelpunt? Het doet in ieder geval een hoop stof opwaaien.
> Thomas / SanneEven later die verdwenen foto in de vintage store. Niet echt een onderwerp van gesprek.
> Jochem in het gesprek met SanneIk denk nog eens na. Wie is mijn Mol? En van wie ben ik de Mol?
> Jochem en Sanne analyseren de chaos van verdachte mollen.Moet ik mijn best doen om als eerste bij de paal met de vrijstelling te komen of niet? Is het nodig om nog meer verwarring te scheppen in de chaos die er al heerst of niet? Straks ben ik nog het haasje.
Even later stel ik me verdekt op tussen de struiken bij Fort Rock en ben ik nerveus voor de ratelslangen die er leven.
> Jochem (Bij z'n introductie in de eerste aflevering zag je beelden met "Finale")Die eerste finalist, dat ben ik sowieso. Dat staat vast. Al vanaf dag één.
> ThomasWat doe ik hier? Afwachten? Niets voor mij. Ik val liever op.
> JochemHet zal nog twee dagen duren voordat ik uit de kast mag komen.
> DiederikIk kan niet wachten. Ze zullen verteld staan. En natuurlijk heb ik wel een kleine voorkeur voor wie er straks naast mij tegenover Art in de finale staat. Dus vanaf nu ben ik de fanatieke kandidaat. Dat komt mij heel goed uit als Mol.
Oke, klopt, dat had ik zo snel niet bedacht. Misschien Diederik ook niet toen er een camera op stond?Joostje123 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:28:
[...]
De denkwijze is gewoon dom.
Volgens mij zei hij het in gesprek met Thomas?Bartske schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:25:
[...]
Als je het zeker weet niet nee, maar zeker weten doe je nooit in dat spel. En het andersom doen is op geen enkele manier slechter dan hoe hij het nu gedan heeft, alleen maar beter dus er is geen reden om het niet te doen.
Die twee overleven het al zolang samen dat ze, denk ik, echt alleen gefocust zijn op Sanne en Jochem. Daarmee tonen ze ook vertrouwen in elkaar. Vanuit dat oogpunt bezien maakt het weinig uit op welke manier ze het invullen.
Denken de Mol te ontmaskeren doordat ie een statistisch denkfoutje maakt gaat mij wat te ver iig.
Niet 50% kans 1 goed, 66,67%Joostje123 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:28:
[...]
De denkwijze is gewoon dom.
Sanne -> 1 goed (want vrouw)
Jochem -> 1 goed (want Jochem)
Thomas -> 0 goed
In 2 van de 3 gevallen heeft hij dus 1 vraag goed. Dat is dus meer dan 50%
Overigens ben ik het wel met je eens dat hij het beter om had kunnen draaien, dus Sanne/Man in plaats van Jochem/Vrouw.
Ja dat bedoelt hij dus precies met 50% en 100%.TheFes schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:28:
[...]
Niet 50% kans 1 goed, 66,67%
Sanne -> 1 goed (want vrouw)
Jochem -> 1 goed (want Jochem)
Thomas -> 0 goed
In 2 van de 3 gevallen heeft hij dus 1 vraag goed. Dat is dus meer dan 50%
Overigens ben ik het wel met je eens dat hij het beter om had kunnen draaien, dus Sanne/Man in plaats van Jochem/Vrouw.
Mol = Sanne
Mol = Man
Sanne > 1 goed
Thomas > 1 goed
Jochem > 1 goed
Van de 2 vragen heeft hij er op deze manier 100%, 1 vraag goed.
[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 03-03-2017 15:42 ]
Ja, die 100% 1 goed was ik het ook mee eens, maar niet met die 50% 1 goed, maar goed, is verder ook niet zo heel erg van belangThe Inquisitor schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Ja dat bedoelt hij dus precies met 50% en 100%.
Mol = Sanne
Mol = Man
Sanne > 1 goed
Thomas > 1 goed
Jochem > 1 goed
Van de 2 vragen heeft hij er op deze manier 100%, 1 vraag goed.
Maar eens kijken wat er morgen gaat gebeuren en wie er binnen 5 minuten uit ligt
De spelregels zijn gewoon dezelfde als de rest van de uitzendingen, er is dus geen tussentijdse uitslag.jurjen_g schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:31:
Weet iemand van jullie de spelregels voor de app van vanavond? Er staat nu dat je kunt inzetten tot begin uitzending ipv executie. Maar kan je daarna opnieuw inzetten, of is de keuze die je nu maakt de laatste? Ik wilde eigenlijk even switchen naar Jochem vanwege de vrijstelling en dan gedurende de uitzending terug naar Thomas, mits hij erin bleef...
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Ze zijn in elk geval niet hetzelfde, je moet nu inzetten voor het begin van de uitzending. Het gaat me erom of er nog een stemronde komt na 20.30, of dat dit al de finale keuze is.... Raar dat nergens lijkt beschreven hoe de app in de Finale werkt.Bartske schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:39:
[...]
De spelregels zijn gewoon dezelfde als de rest van de uitzendingen, er is dus geen tussentijdse uitslag.
Er is in ieder geval maar 1 stemronde deze week en niet 2, dat bedoelde ik met hetzelfde. Je kan nu maar tot het begin van de uitzending inzetten omdat de afvaller al aan het begin bekend gemaakt wordt. De mol wordt deze week toch nog niet bekend gemaakt maar pas volgende week in zo´n ellelange live uitzending.jurjen_g schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:44:
[...]
Ze zijn in elk geval niet hetzelfde, je moet nu inzetten voor het begin van de uitzending. Het gaat me erom of er nog een stemronde komt na 20.30, of dat dit al de finale keuze is.... Raar dat nergens lijkt beschreven hoe de app in de Finale werkt.
Weet je dat, of denk je dat? Maar dan zouden we toch allemaal nu op Jochem moeten inzetten, en na de uitzending bepalen wie je echt verdenkt ,🤔Bartske schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:46:
[...]
Er is in ieder geval maar 1 stemronde deze week en niet 2, dat bedoelde ik met hetzelfde. Je kan nu maar tot het begin van de uitzending inzetten omdat de afvaller al aan het begin bekend gemaakt wordt. De mol wordt deze week toch nog niet bekend gemaakt maar pas volgende week in zo´n ellelange live uitzending.
Ik zou iig inzetten op wie de mol is en niet op Jochem omdat hij een vrijstelling heeft. Straks maken ze de verliezer al bekend deze aflevering en ben je al je punten kwijt als het Jochem is.jurjen_g schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:49:
[...]
Weet je dat, of denk je dat? Maar dan zouden we toch allemaal nu op Jochem moeten inzetten, en na de uitzending bepalen wie je echt verdenkt ,🤔
Zeker weten doe ik niet inderdaad maar ze gaan niet een stemronde doen van 1 uur, dat is vrij oneerlijk tegenover mensen die nu niet 'live' kijken. Ik werk niet bij widm dus weet het niet zeker.
Dat klinkt wel logisch inderdaad. Naja, we gaan er maar klaar voor zitten 😁Bartske schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:52:
[...]
Ik zou iig inzetten op wie de mol is en niet op Jochem omdat hij een vrijstelling heeft. Straks maken ze de verliezer al bekend deze aflevering en ben je al je punten kwijt als het Jochem is.
Zeker weten doe ik niet inderdaad maar ze gaan niet een stemronde doen van 1 uur, dat is vrij oneerlijk tegenover mensen die nu niet 'live' kijken. Ik werk niet bij widm dus weet het niet zeker.
Ik snap niet dat er met een vrijstelling in het spel iedereen begrijpt dat er sowieso iemand uit gaat.
wat een top-baan heb je dan trouwens, als je lokatie-scout bent voor WIDM
[ Voor 41% gewijzigd door P.O. Box op 04-03-2017 20:42 ]
Degene die een vrijstelling heeft maakt de test niet.RedHat schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:39:
Waarom gaat er sowieso iemand uit? Degene die een vrijstelling heeft moet toch gewoon de test maken en als hij of zij de test het slechts heeft gemaakt gaat er niemand uit?
Ik snap niet dat er met een vrijstelling in het spel iedereen begrijpt dat er sowieso iemand uit gaat.
Verschil met als iemand zn scherm niet hoeft te zien dan kan wat jij zegt idd wel
Jochem vertelt niemand wat en doet alleen maar gekke dingen. Alles wat hij wel zegt lijkt gelogen. Hij doet alsof hij een idioot is om zijn eigen kansen te vergroten. Zouden Jochem Diederik en Thomas op Sanne zitten? Ik zit vanaf het begin af aan op Thomas maar nu begin ik toch echt te twijfelen.
Pffff nu wordt het echt lastig zeg. Als het Jochem is dan is het echt een matig seizoen, Thomas was voor mij het meest voor de hand liggend. Maar twijfel nu echt. Maar in ogenschouw nemend dat de regie dat wilt blijf ik op Thomas.
[ Voor 80% gewijzigd door RedHat op 04-03-2017 21:20 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
ik zie trouwwens heel vaak kamernummer 508 voorbij komen... heb alleen niet in de gaten gehouden wie steeds die kamer heeft, alleen nu in deze aflevering was het Sanne die over Thomas sprak toen ze de kamer verliet.
[ Voor 27% gewijzigd door P.O. Box op 04-03-2017 21:38 ]
Zo ging ik er ook in, maar Thomas leek ook wel duidelijk te mollen toen hij er met Sannes touw vandoor ging. Had alleen daarna wel verwacht dat hij, met voorkennis, die puzzel sneller kon oplossen. Maar misschien zou dat te obvious worden.Sjurm schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:12:
Je zou verwachten dat de mol met voorkennis deze opdracht in gaat. In dat geval zou Sanne de mol zijn. Maar daar geloof ik niet in.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Als mol wil je met de 2e opdracht natuurlijk die verdubbeling hebben. Jochem was gewoon dom bezig hier, dus hij kan de mol niet zijn denk ik. Thomas ging Sanne in de war zitten met het touw.
Mijn mol: Thomas
Mijn winnaar: Sanne
Mijn verliezer: Jochem
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Het is sowieso Thomas of Jochem. Ik neig meer naar Thomas.
- Als het Sanne is, zou het echt vet zijn, maar dat lijkt toch onwaarschijnlijk.
- Jochem zou grappig en ook vet zijn omdat het er zo bovenop lijkt te liggen.
- Thomas voldoet wat meer aan de eigenschap mol, maar dat neemt niet weg dat hij dan ook een hele goede mol was. Sowieso een stuk beter dan de vorige 3 jaren. Maar niet beter dan Kees Tol, 4 jaar geleden.
Dat komt uit de Nijmegen collectie van Dedicated, toegewijd.
Die zaak zit aan de Marikenstraat.
Mariken van Nieumeghen sloot een verbond met de duivel.
Jochem, toegewijd aan de duivel: de mol.
[ Voor 1% gewijzigd door sambalbaj op 05-03-2017 12:40 . Reden: Typo ]
Mooi bedacht maar ik vind het wel heel ver gezocht.sambalbaj schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:00:
Dat 024 Nijmegen shirt van Jochem is ook een hint.
Dat komt uit de Nijmegen collectie van Dedicated, toegewijd.
Die zaak zit aan de Marikenstraat.
Marikenstraat van Nieumeghen sloot een verbond met de duivel.
Jochem, toegewijd aan de duivel: de mol.
De duivel met de mol verbinden... Tja zo kan je alles wat slecht staat met de mol verbinden. Ik geloof niet zo in dit soort theorieën. Mede ook omdat er zo ontzettend veel gezocht wordt in shirts en kleding naar hints. Als je ergens iets in wil zien kan je overal wel iets in zien.
Ik gok dat dit sarcastisch was. De beste man woont vlakbij Nijmegen. Dat lijkt mij een iets betere link met dat shirtl3art schreef op zondag 5 maart 2017 @ 05:27:
[...]
Mooi bedacht maar ik vind het wel heel ver gezocht.
De duivel met de mol verbinden... Tja zo kan je alles wat slecht staat met de mol verbinden. Ik geloof niet zo in dit soort theorieën. Mede ook omdat er zo ontzettend veel gezocht wordt in shirts en kleding naar hints. Als je ergens iets in wil zien kan je overal wel iets in zien.
Zeker de verkoper dan van dat shirtPierre Sec schreef op zondag 5 maart 2017 @ 07:57:
[...]
Ik gok dat dit sarcastisch was. De beste man woont vlakbij Nijmegen. Dat lijkt mij een iets betere link met dat shirt
Na de eerste aflevering verdacht ik Diederik, die een shirt droeg met daarop de fomule voor .het aantal deeltjes per mol'. We weten allemaal hoe dat is afgelopenl3art schreef op zondag 5 maart 2017 @ 05:27:
[...]
Mooi bedacht maar ik vind het wel heel ver gezocht.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Jochem was ook de koning van de bondjes, en die vlogen er allemaal uit.
Of moeten we het weer in het getal 2 zoeken: 0, 2 en 4.
Ach ja, blijft leuk zo.
Dit. Thomas is mijn mol, Sanne zit er nog in omdat ze de vorige test enkele vragen op Thomas zat. Jochen is te obvious als mol en zit er nog in doordat er bijna niemand op Thomas zat... hoop ik dan.bvbal79 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:04:
Ik vind Jochem of oliedom of de mol. Maar waarom laat hij dan de verdubbelaar lopen. En als hij de mol wel was waarom lieten ze hem opnieuw terug gaan om het juiste bedrag te krijgen aan de bomen.....nee ik zet mijn geld nu toch maar op Sanne. Alhoewel dan niet klopt dat Diederik eruit is. Jemig is het dan toch Thomas en hoe hebben Sanne en Jochem de finale gehaald dan...zat de rest er nog meer naast?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dan is het een erg saaie WIDM? Als je naar de cijfers van de verdachten kijkt is er geen duidelijke mol zoals vorig jaar. De stemmen wisselden enorm tijdens het gehele seizoen. Dus zo saai kan je het dan niet noemendrpeer_holland schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:49:
Jochem is gewoon de mol. Vandaag even alle opdrachten vanaf aflevering 1 nogmaals bekeken en bij bijna iedere opdracht zit Jochem te mollen. Het is veel te duidelijk maar dat komt ook omdat Jochem naar mijns inzien niet de allerslimste is. Hij molt dus ook niet intelligent. Mocht het volgende week hierop uitdraaien was dit wel een erg saaie wieisdemol. Hij was btw al mijn verdachte vanaf aflevering 2
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 06-03-2017 08:23 ]
Ja (wat mij betreft) en Ja. Als ik het me goed herrinner is het deze aflevering voor het eerst dat iemand openlijk op Thomas inzet (Sanne). Daarvoor heb ik het nog niemand horen doen. Dat betekent dus dat de vragen die 2 personen met elkaar gemeen hebben de doorslag hebben gegeven voor personen om erin te blijven.bvbal79 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:04:
Jemig is het dan toch Thomas en hoe hebben Sanne en Jochem de finale gehaald dan...zat de rest er nog meer naast?
Diederik zat bijvoorbeeld continue in dezelfde kamer als Thomas. Iedere vraag op diederik met kamernummer X zou dus ook een vraag op Thomas zijn. Eveneens met de vraag "man of vrouw" kan je makkelijk scoren.
------
Doordat het zo compleet obvious was vanaf aflevering 1 dat jochem zat te mollen valt hij voor mij af. De regie laat dit anders niet zo duidelijk zien hebben we geleerd uit voorgaande seizoenen.
Dan blijft Sanne nog over. Ik zou het werkelijk waar knap vinden als zij het blijkt te zijn, maar als ik even denk naar momenten dat zij echt veel geld heeft verkwanseld dan komt er niks boven drijven. Kwestie van geluk dus dat andere kandidaten het verkloten.
"Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. "Honey, I’m home!
The Mole is back in town... The Mole is back in town!
Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. De opnames van de ontknoping waren gisteren. Totale ontlading. En het was zo heerlijk om eindelijk in de spotlights te mogen staan. Ik ben de Mol! We proosten achteraf met champagne, aten de lekkerste donuts van Oregon en bagels met zalm. Het was nog vroeg in de middag. We reden naar Portland, dropten onze spullen en zagen het laat worden in Bagdad café, waar we drie weken terug nog middenin het spel zaten en onderhandelingen voerden met Art… En nu begint het weer van voor af aan. Zo voelt het. Want ook al weet nu iedereen die er in Oregon bij was dat ik de Mol ben, in Nederland is iedereen onwetend. En het duurt nog lang voor de uitzendingen beginnen. Een rare periode, waarin niemand van mijn geheim weet maar ook niemand er mee bezig is. Ik ga opnieuw ondergronds. Het spel is gespeeld, maar nog lang niet uit. Back to reality.
En dan ineens is het wachten voorbij. De uitzendingen beginnen en aanstaande zaterdag is het dan ineens zover. De ontknoping van Wie is de Mol? Ik heb zin om naar het Vondelpark te gaan. De verhoudingen in onze groep zullen wederom op z’n kop worden gezet. Ben ik een trouwe bondgenoot geweest of niet? Heb ik het slinks gespeeld of integer? We zullen zien. Ik ben trots. En alleen al de gedachte aan de gezichten van mijn andere mollega’s... Mijn avond kan niet stuk.
Toch Sanne?
[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 06-03-2017 10:51 ]
Ik zie Jochem toch ook wel huishoudelijke zaken doen.Ryan_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:50:
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 9
[...]
"Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. "
Toch Sanne?
Mij valt eerder op de regel over onderhandelingen in Bagdad café, wie van de finalisten heeft er allemaal met Art onderhandeld?
---------------
Net even terug gezocht; Jeroen, Roos, Vincent en Thomas onderhandelden met Art in café Bagdad. Laat Thomas nu net niet mijn Mol zijn, Ach ja die stukjes worden vast geschreven door de productie
[ Voor 18% gewijzigd door j00han op 06-03-2017 11:43 ]
Degenen die een vrijstelling hadden en deze in konden leveren waren: Roos, Thomas, Jeroen en Vincent.j00han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:31:
[...]
Ik zie Jochem toch ook wel huishoudelijke zaken doen.
Mij valt eerder op de regel over onderhandelingen in Bagdad café, wie van de finalisten heeft er allemaal met Art onderhandeld?
Dat zou dan Thomas suggereren als we dit letterlijk moeten nemen.
(zie begin van deze aflevering, waar de 4 onderhandelaars worden meegenomen):
http://www.npo.nl/opdrach.../07-01-2017/WO_AT_6805088)
[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 06-03-2017 11:37 ]
Misschien is Thomas ook goed in wasjes draaienRyan_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:50:
[...]
"Best vreemd om na zoveel weken van huis te zijn geweest weer dagelijkse dingen te doen. Boodschappen, wasjes draaien, stofzuigen. "
Toch Sanne?
Haha mooie reactie, een man kan dat soort dingen niet doen?Ryan_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:50:
[...]
Toch Sanne?
5183
Ook niet onderhandelen is een onderhandelingj00han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:31:
[...]
Ik zie Jochem toch ook wel huishoudelijke zaken doen.
---------------
Net even terug gezocht; Jeroen, Roos, Vincent en Thomas onderhandelden met Art in café Bagdad. Laat Thomas nu net niet mijn Mol zijn, Ach ja die stukjes worden vast geschreven door de productie.
Als Jochem altijd de waarheid heeft gesproken over wie hij dacht dat de mol was, dan was hij of de Mol, of ongelofelijk gelukkig dat hij de finale nog heeft te bereiken. Maar datzelfde geldt voor Sanne, want die zat op Jochem, voordat ze switchte naar Thomas.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:34:
Ik zou het toch wel heel erg sneu vinden als Jochem de verliezer zou zijn. Heel het seizoen lopen kloten dan de finale halen en dan alsnog de verliezer zijn. Of hij is toch de mol.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Statistisch gezien is er altijd maar rond de 1 kandidaat die op de juiste mol zit. Als de mol opvalt zijn het er misschien meer, maar het zal ook weleens niemand zijn. Daarnaast wordt er altijd gespreid en zijn de meeste antwoorden op meerdere kandidaten van toepassing. Het is zeker niet ondenkbaar dat iemand de finale haalt zonder ooit op de mol te hebben gezeten, sterker nog die kan zelfs winnen.Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:49:
Als Jochem altijd de waarheid heeft gesproken over wie hij dacht dat de mol was, dan was hij of de Mol, of ongelofelijk gelukkig dat hij de finale nog heeft te bereiken. Maar datzelfde geldt voor Sanne, want die zat op Jochem, voordat ze switchte naar Thomas.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
http://ishetalweekend.nl/Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:17:
Is het al zaterdag?
NEE!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hoezo? We weten toch nu al dat Thomas de mol is en Sanne wint?Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:17:
Is het al zaterdag?
Dat is wel het voordeel van drie aflevering missen door vakantie: ik heb deze afgelopen dinsdag pas gekeken, dus ik hoef minder lang te wachten op de echte finale! (was wel blij met die ene aflevering dat er niemand naar huis hoefde)Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:17:
Is het al zaterdag?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.