Wie is... de Mol? 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jeroen had dit niet kunnen weten, die denkt dat de hele groep achter het geld aan zat en dus zoveel mogelijk wilde verdienen. Helaas red men liever hun eigen hachje door middel van een joker dan het opsparen van de pot.

Wie nu de mol kan zijn,
Jeroen: door de verzekering. Hoewel hij dit niet had kunnen weten
Sanne: er was een verzekering voor 1300 euro, de hele pot. Was wel duidelijk denk ik
Diederik: duur jokertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

die man heeft ons zo'n hoop geld gekost...

nee, de kandidaten hebben zelf het geld uitgegeven.
lekker makkelijk om Jeroen de schuld te geven...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Precies. En het was Thomas die begon met bieden en ook overal in doorzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Pff... een uur geleden had ik nog de helft van mijn punten op Sigrid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wordt een mannen finale zo te zien. Nog twee dames over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jammer :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Op naar volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Das pech, pot weg. Echt met verbazing gekeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Jeroen wierp zich op een heel tactisch moment op tot penningmeester..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Thomas wou niets geven voor een joker toch? Hij heeft geen Jokers, het gemiddelde laag gehouden en de boel omhoog lopen bieden. Als hij de mol is, dan heeft hij het toch perfect gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30
Zag het aankomen dat Sigrid eruit zou gaan. Zij was gewoon de enige die niet volslagen debiel was en nog een beetje kon nadenken. Dat is eigenlijk altijd de aanleiding van het vertrek van mensen :P.

En de mol had het wel heel makkelijk :P
RedHat schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:32:
Thomas wou niets geven voor een joker toch? Hij heeft geen Jokers, het gemiddelde laag gehouden en de boel omhoog lopen bieden. Als hij de mol is, dan heeft hij het toch perfect gedaan?
Jup, hij komt daardoor ook niet in de statistieken voor, terwijl het zonder zijn effort een heel stuk minder was geweest.

[ Voor 46% gewijzigd door Hogader op 28-01-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Maar het is toch te obvious om zo belachelijk hoog te bieden. Een mol wil het liefst onder de radar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Diedrik werd door zijn enorme bod ontzettend rood uit schaamte.....of omdat het een obvious mol actie was. De mol wil immers het geld uit de pot hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Tristan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:34:
Maar het is toch te obvious om zo belachelijk hoog te bieden. Een mol wil het liefst onder de radar blijven.
Er zijn 3 mensen die hem overboden hebben. En 3 niet. Dus hij zit gewoon in de middenmoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
RedHat schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:36:
[...]

Er zijn 3 mensen die hem overboden hebben. En 3 niet. Dus hij zit gewoon in de middenmoot.
De ideale plek voor de mol. Niet opvallen positief, als negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Volgens mij bood hij 2000 en was het Emanuelle die niks bood?

Sinds de vorige aflevering zit ik op Thomas en dat is deze aflevering verder bevestigd: bij de eerste opdracht weer op de belangrijkste positie zitten en falen en bij de laatste opdracht in elke ronde flink bieden.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Jochem biedt over zijn eigen heen. Mooie actie wel. Zit nog steeds op Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Jochem heeft niets over voor een joker, maar biedt wel het meeste voor nr. drie.

Verder is Thomas natuurlijk wel steeds prijs opdrijvend bezig geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door m-vw op 28-01-2017 22:04 . Reden: Typo ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Vanaf aflevering 1 op Thomas. Hij zit steeds op de plek die ik zou kiezen om mol te zijn. Net het verkeerslicht doorrijden, net even meebieden, als laatste falen. Maar goed tunnelvisie al the way. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel jammer dat de 2 mooiste vrouwen er nu uit zijn. Sigrid - zonder die rare bril - is toch best wel leuk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27
Jorgen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:28:
Wel jammer dat de 2 mooiste vrouwen er nu uit zijn. Sigrid - zonder die rare bril - is toch best wel leuk.
We hebben Sanne nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:28:
Zou Diederik weer zo'n rooie kop hebben gehad na de afscheidszoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-09 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Het zou wel een bak zijn als Jochem de mol is. Vanaf moment 1 overduidelijk alles vezieken out in the open...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Tristan schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:21:
Jeroen, geniaal. Gewoon de boel niet verzekeren met de wetenschap (want dat heeft de mol) dat er grof geboden gaat worden
Dit is dus de uitgelezen kans voor een mol. Vond hem wel mak, ik had hard de schuld bij de groep neergelegd. :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ultra schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Zou Diederik weer zo'n rooie kop hebben gehad na de afscheidszoen?
Vol op de mond.

Maar goed, daar ging m'n hoofdmol. Weet het nu echt niet meer en moet even heroriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Wat gedroegen zij zich als malloten bij de laatste opdracht. Die bedragen die geboden werden en sinds wanneer heb je een persoonlijke pot? Alles gaat toch altijd uit een groepspot? Rare opmerking van Sanne.

Maar een hele hoop mensen hebben zich vreemd gedragen tijdens dit spel. Jeroen, Jochem, Diederik, Thomas. Mijn twee hoofdverdachten zijn nog steeds Thomas en Jochem. Zij gedroegen zich ook erg vreemd tijdens de auto-opdracht en ook vandaag toch ook weer opmerkelijke dingen.

Overigens las ik in dit topic dat de makers nu ook meer valse informatie gingen verspreiden. Zou dit dan ook betekenen dat ze erna in Moltalk mensen bewust gaan sturen? Vorige week viel mij op dat Chris zijn zoontje die ochtend Mickey Mouse liet tekenen en dus de aflevering de dag van te voren al gezien heeft. Dit lijkt mij te betekenen dat de makers nu een grotere vinger in de pap hebben?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik vraag mij ook af of wat Sanne zegt over haar persoonlijke pot dat kan slaan op het geld wat ze misschien achterover heeft gedrukt. Misschien ver gezocht, maar hoezo zou zij een persoonlijke pot hebben :?

Zijn er aanwijzingen dat zij 1500 euro ergens heeft kunnen wegpakken?

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 28-01-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Wat ik ervan begreep is dat zij 'dacht' dat iedereen €1500 euro gratis te besteden had in plaats van de gehele groep.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Art zegt toch duidelijk de eerste 1300 zijn gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 10:21
Op wie was Sigrid nou boos op het einde? Jochem omdat hij hun verdachten (wellicht) had doorverteld of toch Imanuele die er gebruik van heeft kunnen maken?

Mijn hoofdmol is nog steeds Imanuele, met name omdat Roos vorige week haar niet verdacht en zij op dezelfde mollen zaten, verder draagt ze niet heel veel bij aan de opdrachten en gaan de mensen waarmee ze een bondje maakt er vaak uit...

Mijn backup mol na deze aflevering is Thomas, met het veel te laat beginnen met rennen en het als een gek opdrijven van de prijs van de jokers zonder zelf iets te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Denk Jochem omdat ze ging twijfelen over hem als mol. Ik verwacht dat ze op hem gestemd heeft tijdens de vragen aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
Ik snapte ze ook niet hoor, voor 1 joker zo enorm veel geld uitgeven 8)7 . Als ze het slim hadden gedaan kosten het ze helemaal niks. Dat Sigrid weg moest verbaasde me wel :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
Imanuelle (mijn mol) deed exact hetzelfde :)

Jochem zou echt te obvious zijn. Jeroen en Sanne vertrouw ik ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 29-01-2017 01:05 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tim-405 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:30:
Ik snapte ze ook niet hoor, voor 1 joker zo enorm veel geld uitgeven 8)7 . Dat Sigrid weg moest verbaasde me wel :? .
Een joker.! Als het nou om een vrijstelling ging of zo. En dat Sigrid weg moest.. Tja. dan had ze dus de test verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
The_Worst schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:21:
Dit lijkt mij te betekenen dat de makers nu een grotere vinger in de pap hebben?
Dit is altijd al zo geweest. Ze laten je alleen zien wat je mag zien. Ook moltalk is geregisseerd, als er teveel aandacht op de mol gelegd wordt veranderd het onderwerp. Dit jaar zijn de molacties en de hints die gegeven worden volgens mij een stuk minder obvious met als reden dat niet weer de mol bij de tweede aflevering al bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tristan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:14:
[...]

Dit is altijd al zo geweest. Ze laten je alleen zien wat je mag zien. Ook moltalk is geregisseerd, als er teveel aandacht op de mol gelegd wordt veranderd het onderwerp. Dit jaar zijn de molacties en de hints die gegeven worden volgens mij een stuk minder obvious met als reden dat niet weer de mol bij de tweede aflevering al bekend is.
En dat is het allergrootste nadeel van WidM. We zien wat de makers willen dat we te zien krijgen. Bewust op het verkeerde been gezet worden, hints die uiteindelijk niet naar de Mol verwijzen etc.

Het blijft mooi vermaak, maar wel gestuurd vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 10:21
Wat ik overigens ook apart vind, Sanne had het dus over een persoonlijke pot van 1500,- waar ze dan "netjes" 500,- overheen was gegaan, maar zij wisten helemaal niets van die 1500,- zij wisten alleen die 1300,- als het goed is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

swv

frankyboy707 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:28:
Wat ik overigens ook apart vind, Sanne had het dus over een persoonlijke pot van 1500,- waar ze dan "netjes" 500,- overheen was gegaan, maar zij wisten helemaal niets van die 1500,- zij wisten alleen die 1300,- als het goed is...
Dat viel mij ook op, maar ik dacht zelf dat ze haar hoge bod goed probeerde praten. Na kennis genomen te hebben van die verzekering klinkt €500 minder erg dan €700 toch? :p Laat staan dat ze het inderdaad over een persoonlijke pot had om het nóg minder erg te doen lijken ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Exorcist schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:38:
[...]

En dat is het allergrootste nadeel van WidM. We zien wat de makers willen dat we te zien krijgen. Bewust op het verkeerde been gezet worden, hints die uiteindelijk niet naar de Mol verwijzen etc.

Het blijft mooi vermaak, maar wel gestuurd vermaak.
Je snapt het het niet. Het is geen nadeel. Wie is de Mol is een meta programma. Super actueel. Het doel is om als kijker door het 'nepnieuws' heen te prikken :+

Goede oefening voor de echte wereld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 29-01-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:24

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik ben sinds deze aflevering overgestapt naar Sanne als (hoofd)mol.

In haar praatje bij de test lijkt ze namelijk te zeggen dat zij de mol is.
Plus het past natuurlijk prima in haar uitspraak dat de mol een vrouw is.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:38:
En dat is het allergrootste nadeel van WidM. We zien wat de makers willen dat we te zien krijgen.
Dat was natuurlijk altijd al, maar we hebben het 'verprutst' door via allerlei media de boel te gaan analyseren en delen.
Voorheen keek je alleen of met je naaste omgeving. Nu vliegen de opmerkingen en hints over het internet. Ja, daar speelt de redactie op in. ook de redactie van Moltalk.

Anders dan voorgaande jaren is het wel, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik zit net het dagboek van de mol te lezen (http://wieisdemol.avrotro...dagboek-van-de-mol-afl-4/) en vind daar een apart stukje in:
Stel dat ik zeg; 0 euro. Ik geef namelijk niks om jokers en voor niks gaat de zon op. Wat dan? Zou de rest dat ook doen? Zullen ze weten wat komen gaat? En denkt de rest nog wel eens aan de wijze woorden van Jol? Ik hoop het voor ze, maar denk van niet. Al weet je het natuurlijk nooit helemaal zeker. Dus stel, ik noem een bedrag (niet teveel natuurlijk, want nogmaals; voor niets gaat de zon op en het moet mij ook wat opleveren). Dan gaat de veiling sowieso door. En zullen we zien wie zich laat verleiden. Go with the flow.
Zetten ze hiermee nou neer dat degene die 0 euro zeggen bij het gesprek met Art neer als zijnde niet de mol? Dan vallen er namelijk 2 kandidaten af, wat mij dan weer erg sterk lijkt.

Ik blijf zelf nog steeds op Imanuelle. Tot nu toe doet ze vrij weinig.
Bij de eerste opdracht is het juist belangrijk om, als je bij de eerste 6 kandidaten zat, te zorgen dat je een lasso pakt. Dan heeft de cowboy meer kans er 1 te pakken en door een bedrag in te zetten kun je ook het gewonnen bedrag weer verliezen.
Bij de opdracht met het bieden zegt ze 0 euro, wat het gemiddelde lekker laag houdt en alleen bij de eerste joker blijft ze bieden. Hierdoor is het werk van de mol in principe gedaan want de rest ziet de eerste joker toch als referentie.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Ghost16 op 30-01-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The_Ghost16 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:00:
Ik zit net het dagboek van de mol te lezen (http://wieisdemol.avrotro...dagboek-van-de-mol-afl-4/) en vind daar een apart stukje in:

[...]

Zetten ze hiermee nou neer dat degene die 0 euro zeggen bij het gesprek met Art neer als zijnde niet de mol? Dan vallen er namelijk 2 kandidaten af, wat mij dan weer erg sterk lijkt.
Er staat voor beide gevallen "stel", dus zou het niet als dusdanig opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
The_Ghost16 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:00:

[...]

Ik blijf zelf nog steeds op Imanuelle. Tot nu toe doet ze vrij weinig.
Volgens mij zei Imanuelle ook dat ze niks om jokers gaf. Dat maakt haar toch verdacht. Maar ja, verder heb ik nog niet echt obvious molacties van haar gezien. Het dagboek van de mol van aflevering 2 past ook totaal niet bij haar, omdat ze toen niet op de voorgrond is geweest. In die aflevering zaten Jochem en/of Sanne juist de heleboel te manipuleren.

Mede daarom zit ik nu iig op Sanne. Daarnaast vond ik het ook verdacht dat ze bij de opdracht in dat pretpark zo langs alle gewapende gasten rende, terwijl ze het helemaal niet zag zitten. Daarbij viel het ook op dat ze tegen een muur stond waar ook de lichtjes van die snipers op schenen. De lichtjes gingen toen uit en ze liep verder. En bij het gebeuren met die lasso's was het precies hetzelfde verhaal. Ze liep er weer eenvoudig doorheen, terwijl ze er toen ook geen zin in had. Ik vind dat het bij haar net iets te makkelijk gaat.

Mijn tweede keus is Jeroen. Die heeft zich deze aflevering perfect in de positie gemanoeuvreerd om de hele kas leeg te laten lopen. Hij was degene die voorstelde om iemand anders penningmeester te laten zijn en stelde gelijk zichzelf voor. Vervolgens gaat hij met de voorkennis van Wie is de mol? 2007 heel laag verzekeren en laat zo de pot leeg lopen. Maar ja, hij is verder ook niet heel erg op de voorgrond getreden. Ook niet in aflevering 2.

Ik hink dus een beetje op twee gedachten. Volgens mij moet de mol wel geboden hebben op de jokers. Heeft iemand enig idee of er iemand is die NIET heeft geboden?

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 30-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arme kandidaten. Jullie staan echt voor schut. En als er ook maar één opdracht is waarbij je je vinger niet op moet steken, is het deze wel. Dat verzeker ik je ook!
die laatste zin uit het dagboek van de mol....
Wie deed de "verzekering?"

juist. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Wat ik raar vond is dat er gemiddeld 1300 geboden werd. Art geeft deze 1300 cadeau.
Maar dat is gemiddeld 1300 per stuk. Er worden er drie aangeboden. Dus als er gemiddeld geboden zou worden zijn de overige 2 sowieso uit de pot. Het enige wat Jeroen kon doen is zorgen dat deze overige 2 half geld zouden kosten op zijn best. Op zijn minst hadden ze dus sowieso meer gekost.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:29
LordSinclair schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:19:
Wat ik raar vond is dat er gemiddeld 1300 geboden werd. Art geeft deze 1300 cadeau.
Maar dat is gemiddeld 1300 per stuk. Er worden er drie aangeboden. Dus als er gemiddeld geboden zou worden zijn de overige 2 sowieso uit de pot. Het enige wat Jeroen kon doen is zorgen dat deze overige 2 half geld zouden kosten op zijn best. Op zijn minst hadden ze dus sowieso meer gekost.
Art vroeg wat je over hebt voor drie jokers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Joostje123 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:23:
Art vroeg wat je over hebt voor drie jokers.
Yep, inderdaad. Herinner mij Sanne nog: had 250 euro over. Na navraag door Art was dat per joker, waarop hij zei "750 euro totaal". Dus die 1300 - ik heb het niet nagerekend, maar lijkt mij inderdaad het gemiddelde van de bedragen die de deelnemers *in totaal* voor de jokers overhadden. Dat men daarna schandalig meer ging bieden - tja...

Overigens is het denk ik in het belang van de mol om dan 0 euro tegen Art te zeggen: daarmee blijft het gemiddelde laag - en het uiteindelijke verlies hoog. Dus... wie hadden er 0 euro voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Sowieso heb ik het idee dat maar veel half wordt uitgelegd.
Dan in de laatste aflevering krijg je de laatste helft te zien en dan is het opeens zo logisch allemaal.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 10:35
Wat mij ook opviel is dat Jeroen een joker zou krijgen als er totaal minder geboden werd dan het verzekerde bedrag. Als hij dus heel erg graag die joker had gewild had hij heel makkelijk de hele pot kunnen verzekeren. Kans groot dat hij dan een joker krijgt. Je kan dit ook onopvallend doen onder het mom van "ik verwachtte wel dat jullie als een gek zouden gaan bieden". Als hij dat gedaan had was er ook nog eens meer geld over gebleven dan nu het geval is.
De mol heeft natuurlijk niets aan de joker en hoeft die dan ook niet en er vliegt ook nog eens erg veel geld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Wat mij vooral opviel (en ook in voorgaande afleveringen) was dat er vrijwel niet is gesproken over wie de penningmeester moet zijn. In de seizoenen hiervoor was dit steevast een punt van discussie, dus het is vrij opmerkelijk dat dat dit jaar zo onderbelicht is. Dus toen Jeroen out of the blue opperde om een penningmeesterwissel te doen en zichzelf en passant aanbood gingen er bij mij wel wat alarmbellen rinkelen. Want voor de mol was dit natuurlijk _het_ moment om zich over het geld te ontfermen.

De mol weet natuurlijk van te voren dat de veiling eraan zit te komen en zo'n absurd laag bod voor de verzekering kan geen toeval zijn >:)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
vanaalten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:47:
Overigens is het denk ik in het belang van de mol om dan 0 euro tegen Art te zeggen: daarmee blijft het gemiddelde laag - en het uiteindelijke verlies hoog. Dus... wie hadden er 0 euro voor over?
Precies dit. Ik vind het sowieso raar om te zeggen dat je als kandidaat niks over hebt voor een joker. Overigens waren Jochem en Imanuelle degenen die 0 euro boden.

Het belang van de mol is enkel een zo laag mogelijk gemiddelde. De positie van Jeroen (verzekeringbepaler) is ook interessant, maar ik denk toch een stuk minder boeiend. Jeroen mocht namelijk niet mee bieden en kon het gemiddelde dus ook niet verder omlaag brengen. En welk bedrag een kandidaat ook kiest als verzekering, het gaat hoe dan ook een flink bedrag kosten: een hoge verzekering kost hoe dan ook de helft van de pot, een laag bedrag kost vrijwel de gehele pot :P

Ik zat de vorige aflevering gespreid over Imanuelle en Sanne, maar ik ga denk ik Sanne wisselen met Jochem. Ik zou Jochem echt veel te obvious vinden om de mol te zijn, maar hij heeft inmiddels toch wel zo ontzettend veel geld gekost dat ik 'm echt niet meer vertrouw :P
Thomas is ook zo iemand die op de achtergrond wat dingen verpest, trouwens...

Desalniettemin ben ik er van overtuigd dat Ima de mol is dit seizoen. Ze zit eigenlijk altijd op de positie waarin een mol het meeste schade kan aanrichten. Bij de vuurwerktekeningen bijjvoorbeeld, al was Sigrid haar daar te slim af. Houd zich stil als het toch al mis loopt, zoals de stemming in de rechtszaal. Was in een positie waarin het mogelijk was om het geld uit de duin-opdracht weg te spelen. Bij het bieden op de jokers bood ze in het begin heel snel: om het 'verwachtingsbedrag' bij de volgende twee jokers hoger te spelen, de rest doen de kandidaten toch wel.

Dat ze in de afgelopen afleveringen totaal 750 euro heeft binnengehaald (500 kermis + 250 cowboy, al had ze vast het vermoeden dat Thomas het niet zou redden) is erg weinig en daarbij inmiddels allang teniet gedaan door de biedingen. Maar bovenal zorgt het voor een hele sterke dekmantel voor de komende afleveringen ('maar zij is zo fanatiek!') - zie de landelijke statistieken.

[ Voor 21% gewijzigd door Richh op 30-01-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 07:11
vanaalten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:47:
[...]

Yep, inderdaad. Herinner mij Sanne nog: had 250 euro over. Na navraag door Art was dat per joker, waarop hij zei "750 euro totaal". Dus die 1300 - ik heb het niet nagerekend, maar lijkt mij inderdaad het gemiddelde van de bedragen die de deelnemers *in totaal* voor de jokers overhadden. Dat men daarna schandalig meer ging bieden - tja...

Of je biedt 750, terwijl je er al behoorlijk vanuit gaat dat anderen meer gaan bieden en er vast wel 1 of 2 kandidaten zijn die er geen geld aan willen besteden. (of je hebt die informatie natuurlijk ook gekregen, hoeveel is geboden, maar dat zien wij niet)
Zo hoef je niet te liggen, haal je het gemiddelde toch redelijk naar beneden en maak je het jezelf wat gemakkelijker als mol. Nadat je allemaal hebt geboden zal er vast zijn gesproken over de geboden bedragen aan Art?
Als kandidaat zou na de sessie je ook gaan kijken naar diegenen die 0 euro hadden geboden. Je valt zo minder op, maar hebt keurig flink bijgedragen aan het verlies.

Er is 6 keer geboden (nummer 7, Jeroen moest verzekeren).
Gemiddeld kwamen ze op 1300 euro uit, dus 6 * 1300 = 7800. Haal daar die 750 vanaf en deel dat door 6, kwamen ze op 1200 euro uit (oké net niet). Het laatste beetje op 0 euro bieden, of 750 is niet zoveel meer, en je valt ineens veel minder op en hoeft er niet eens over te liegen. Ik zou het in ieder geval een perfecte mollenstreek vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
jbdeiman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Als kandidaat zou na de sessie je ook gaan kijken naar diegenen die 0 euro hadden geboden. Je valt zo minder op, maar hebt keurig flink bijgedragen aan het verlies.
Niemand weet toch waarop die 1300 is gebaseerd behalve de mol. Art heeft nooit aangegeven aan Jeroen of de anderen vooraf aan het bieden dat dit de gemiddelde was van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-09 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Jawel aan Jeroen wordt dit uitgelegd.

Sanne geeft een laag bedrag aan, maar geen 0, en haalt daarmee het gemiddelde wel omlaag. Niet verdacht overkomen is volgens mij haar devies daar.
Ik weet het bij haar nog niet, zie haar weinig nuttige dingen doen, weinig geld binnen halen en veel verwarring stichten. Aan de andere kant zie ik haar ook niet als mol.
Ik weet nog niet wat ik met haar aan moet...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
amahusu schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:36:
Wat mij vooral opviel (en ook in voorgaande afleveringen) was dat er vrijwel niet is gesproken over wie de penningmeester moet zijn. In de seizoenen hiervoor was dit steevast een punt van discussie, dus het is vrij opmerkelijk dat dat dit jaar zo onderbelicht is. Dus toen Jeroen out of the blue opperde om een penningmeesterwissel te doen en zichzelf en passant aanbood gingen er bij mij wel wat alarmbellen rinkelen. Want voor de mol was dit natuurlijk _het_ moment om zich over het geld te ontfermen.

De mol weet natuurlijk van te voren dat de veiling eraan zit te komen en zo'n absurd laag bod voor de verzekering kan geen toeval zijn >:)
Ik had sterk de indruk dat ze buiten de camera's al hadden besloten/bediscussieerd om Jeroen penningmeester te maken en dat de programmaleiding, toen ze dat hoorden, de groep gevraagd heeft om het ook even voor de kijkers duidelijk te maken en even een toneelstukje op te voeren.

Vandaar dat het vrij eenvoudig ging; de discussie hadden ze al eerder, zonder camera's, gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ik zit niet op Jochem, omdat hij TE obvious molt, maar het viel me wel op dat hij bij de Lasso opdracht een aantal keer in beeld kwam alsof hij net daarvoor tegen de camera gepraat had (als mol?) (rug naar de overige kandidaten, rechtop staand, recht in de camera kijkend) en dat ze van dat moment net de momenten dat hij niets zij uitzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sanne is ervan overtuigd dat de mol een vrouw is. Is Sanne de mol?

Verder verdenk ik jochem (uiteraard) en ook diederik.

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 30-01-2017 22:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik stem alleen maar op Diederik omdat ik verwacht dat hij er in zal blijven. Die zal wel door hebben wie de mol mogelijk is door deductie. Hij is immers verreweg de slimste persoon in de groep. Hij is niet de mol denk ik.

Dit is voor het eerst dat ik met het stemmen mee doe en dan ipv voor de mol te gaan ga ik voor wie ik denk dat er in blijft :') de laatste aflevering stem ik wel op de mol dan..

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
bvbal79 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Niemand weet toch waarop die 1300 is gebaseerd behalve de mol. Art heeft nooit aangegeven aan Jeroen of de anderen vooraf aan het bieden dat dit de gemiddelde was van de groep.
Art zegt het zeker wel tegen Jeroen, op het moment dat hij moet verzekeren. ;)

Dit zijn de bedragen trouwens...

Sigrid 1500
Imanuelle 0
Thomas 2000
Diederik 3500
Sanne 750
Jochem 0

Uiteindelijk gaan Diederik, Sanne en Jochem met de vrijstellingen aan de haal, voor resp. 2700, 2000, 3500.
Alleen Jochem valt daar dus compleet uit de toon, eerst 0 zeggen, en vervolgens 3500 verbrassen.

- Thomas begint met bieden
- Thomas en Jochem zijn constant bezig met bieden, de enige twee die op élk kalf bieden.
- De rest biedt slechts op één kalf.
- Behalve Jeroen, die biedt nergens op.
- Art vertelt na de opdracht duidelijk wat Jeroen fout gedaan heeft. (helpt niet als hij de mol zou zijn)

Jochem heeft z'n werk als Mol wel perfect uitgevoerd. :P

Dagboek van de Mol is wellicht ook wel interessant
http://wieisdemol.avrotro...dagboek-van-de-mol-afl-4/

[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 31-01-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Als we nu de eerste afl terug kijken dan zijn de twee dames die met Jochem van Gelder in de bus zaten er al uit, puur toeval of schakelt de mol de mensen rondom Jochem uit?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:53
Al mijn punten op Jochem ingezet. Kan bijna niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Jochem zat uit het raam te staren met oordopjes in. In het dagboek van de mol van aflevering 3 zegt de mol dat je hem niet over kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom zou Jochem de moeite nemen zich kenbaar te maken om een joker te maken als de mol er niks aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
Volgens mij liep jogchem zonet langs de poster....???
Zagen jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat de camera t zag betekent niet perse dat hij het ook zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
Cartman! schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:16:
Dat de camera t zag betekent niet perse dat hij het ook zag.
Nee maar volgens mij was het vlak bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kutzooi...Punten vergeten in te sturen... We lopen iets achter met kijken dus dan is die druk er te weinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Dit is het eerste jaar dat ik 'WIDM' kijk en ik zet in op Diederik op dit moment. Hij is de enige waarbij je art ziet typen op het toetsenbord bij de uit schakelingen. Geen idee of dit wat betekend natuurlijk maar mijn gevoel zegt dit. Dus ik ben benieuwd :)

Dat hij zo goed was bij de laatste opdracht kan een slimme mollen streek te zijn om hem minder verdacht te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door DJVG op 04-02-2017 21:29 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:21:
Kutzooi...Punten vergeten in te sturen... We lopen iets achter met kijken dus dan is die druk er te weinig :(
daarom moet je ook op zaterdagavond/zondag alvast je punten inzetten... kun je het altijd later nog aanpassen maar heb je in ieder geval iets ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
P.O. Box schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:31:
[...]

daarom moet je ook op zaterdagavond/zondag alvast je punten inzetten... kun je het altijd later nog aanpassen maar heb je in ieder geval iets ingezet
Prima plan ja, ga ik doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Jochem is het na deze aflevering iig sowieso niet. Veel en veel te obvious proberen te mollen, wat ook nog eens volledig door de productie wordt opgepikt.

Ik verwacht niet dat het een "molactie" is, maar Immanuelle heeft bij de schietopdracht iig niets geraakt. Het wapen met rechts vasthouden, terwijl je links bent is gewoon niet echt handig. Echter is het makkelijker gewoon niks te raken.

Diederik daarentegen wist wel exact hoe het wapen werkte, dus zal wel wat ervaring met .22 hebben (voorbedachte raden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

Jaymz

Keep on moving !

Poeh :)

Ik zit al geruime tijd tussen Diederick en Sanne te twijfelen, maar die vond ik allebei eigenlijk best sterk bij de posteropdracht, vooral Diederick 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Jaymz op 04-02-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Ze hebben vaak een soort motief dat elke keer terugkomt. Vissers in beeld toen Susan Visser de mol was bijvoorbeeld.

Nu in moltalk zeggen laten ze zien dat je vaak een 2 ziet = Thomas (betekent tweeling). Bij het enveloppen verdelen eigent hij zichzelf ook snel een envelop toe (nummer 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mooie aflevering. Thomas zat ik al even op en nog steeds. Misschien een verre hint, maar hij was het die 'De Mol' op de jokers zette met Jochem. Ik had voor de eliminatie Jeroen en Sanne eigenlijk wel uitgesloten (als Mol) en keek er niet van op dat Jeroen moest vertrekken. Sanne denk ik ook echt niet, al is het meer onderbuikgevoel en het feit dat ze nou nergens echt heeft lopen mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Ik ga nu ook vol op Thomas. Heeft hij nu zijn envelop leeg gemaakt bij de poster opdracht of was dat de envelop die hij van Jochem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Hij pakte die van Jochem aan weer, kan best dat die zijn foute heeft gegeven. Werd wel echt speciaal in beeld gebracht terwijl het eigenlijk een nietszeggend iets zou moeten zijn dat iemand anders even op jouw spullen let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik ga nu vol op Jochem, denk dat hier niet echt gemold is, ook lastig als je echt met elkaar constant bent.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalD
Ik blijf volledig op Jochem. Thomas heeft zijn enveloppe aan Jochem gegeven bij het lopen voor de 2e poster. Jochem had bij zijn eerste poster de foute poster genomen, krijgt de enveloppe van Thomas in handen en van zodra hij terug komt...geeft hij zijn eigen enveloppe en houdt de juiste van Thomas bij. Sanne wijst ook nog naar de enveloppes van Jochem en zegt: "heb jij zijn dinges...." Thomas zit uiteindelijk met een lege enveloppe. In het begin ook duidelijk Jochem in beeld in het busje met oortjes in terwijl hij naar buiten kijkt zoals omschreven in het mol dagboek. Vorige aflevering vindt hij bij de hooibalen ook alleen maar een bedrag nadat Thomas hem aanspoort van een bepaalde richting uit te gaan, ze komen samen bij een bedrag uit en hij is er snel bij om dat zelf in de lucht te steken. Het is wat mij betreft echt wel heel duidelijk dat Jochem de mol is. Nog steeds alle punten hier beschikbaar en ook weer meteen alles op Jochem ingezet.

Bedenk me net dat ik nog niet in de poule zit: MetalD

[ Voor 38% gewijzigd door MetalD op 05-02-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Had alles op Jeroen in een poging om mijn verloren punten wat in te halen....

Verkeerd gegokt, dus tot zover mijn deelname aan de poule :)

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 05-02-2017 00:30 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MetalD schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:26:
Ik blijf volledig op Jochem. Thomas heeft zijn enveloppe aan Jochem gegeven bij het lopen voor de 2e poster. Jochem had bij zijn eerste poster de foute poster genomen, krijgt de enveloppe van Thomas in handen en van zodra hij terug komt...geeft hij zijn eigen enveloppe en houdt de juiste van Thomas bij. Sanne wijst ook nog naar de enveloppes van Jochem en zegt: "heb jij zijn dinges...." Thomas zit uiteindelijk met een lege enveloppe. In het begin ook duidelijk Jochem in beeld in het busje met oortjes in terwijl hij naar buiten kijkt zoals omschreven in het mol dagboek. Vorige aflevering vindt hij bij de hooibalen ook alleen maar een bedrag nadat Thomas hem aanspoort van een bepaalde richting uit te gaan, ze komen samen bij een bedrag uit en hij is er snel bij om dat zelf in de lucht te steken. Het is wat mij betreft echt wel heel duidelijk dat Jochem de mol is. Nog steeds alle punten hier beschikbaar en ook weer meteen alles op Jochem ingezet.

Bedenk me net dat ik nog niet in de poule zit: MetalD
same here, alle punten beschikbaar 8) Wij delen de 1e plaats dus in de Poule! :*)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Topic niet gelezen, ik volg dit programma nooit. Jochem is de mol. Zie aflevering met de heftruck en dat grietje wat hem zogenaamd kwam helpen. Die was niet in dat shot te zien toen Jochem aanwijzingen gaf zo van zet hier maar neer. Daar werd geimpliceerd dat dat grietje op die truck zat, want die kwam hem helpen.

Jochem zag je wel trucken. RTL of welke zender dat programma ook uitzendt gaat echt niet jan en alleman op een heftruck laten rijden. Iedereen had bij die test/opdracht uit kunnen komen. Jochem kwam daar uit. En kon trucken. En dat blondje wat opgebiept werd om te komen helpen was niet in beeld. Terwijl geïmpliceerd werd dat zij op de truuk zat en Jochem aanwijzingen gaf. Dat was niet dat blondje wat daar reed.

Jochem is de mol.

Geen idee of dit al eerder voorbij is gekomen; ik volg deze topic en dit programma niet; ik keek toevallig even mee met de vrouw en zag dat stuk een paar weken terug. En dit topic zag ik in de AT-list staan en dacht ik roep het ff hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
vosss schreef op zondag 5 februari 2017 @ 01:20:
Topic niet gelezen, ik volg dit programma nooit. Jochem is de mol. Zie aflevering met de heftruck en dat grietje wat hem zogenaamd kwam helpen. Die was niet in dat shot te zien toen Jochem aanwijzingen gaf zo van zet hier maar neer. Daar werd geimpliceerd dat dat grietje op die truck zat, want die kwam hem helpen.

Jochem zag je wel trucken. RTL of welke zender dat programma ook uitzendt gaat echt niet jan en alleman op een heftruck laten rijden. Iedereen had bij die test/opdracht uit kunnen komen. Jochem kwam daar uit. En kon trucken. En dat blondje wat opgebiept werd om te komen helpen was niet in beeld. Terwijl geïmpliceerd werd dat zij op de truuk zat en Jochem aanwijzingen gaf. Dat was niet dat blondje wat daar reed.

Jochem is de mol.

Geen idee of dit al eerder voorbij is gekomen; ik volg deze topic en dit programma niet; ik keek toevallig even mee met de vrouw en zag dat stuk een paar weken terug. En dit topic zag ik in de AT-list staan en dacht ik roep het ff hier. :)
RTL zal ook niemand zomaar laten schieten met een geweer. Dus ik vind het een beetje een nonsens verhaal.

Ik denk niet dat het Jochem is, die is zo duidelijk in beeld aan het mollen dat ik het niet geloof. Als hij het wel is dan vind ik het wel cool en een leuke mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
En het is gelukkig een programma van NPO en niet commercieel.

Daarbij wordt er buiten beeld natuurlijk van alles uitgelegd voor een opdracht. Hoe werkt het geweer en in de huifkarren waren ze ook echt niet alleen. Degene die helpen stapten van de bok achterin de kar.

[ Voor 63% gewijzigd door Arunia op 05-02-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Hogader schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:33:
Jochem is het na deze aflevering iig sowieso niet. Veel en veel te obvious proberen te mollen, wat ook nog eens volledig door de productie wordt opgepikt.

Ik verwacht niet dat het een "molactie" is, maar Immanuelle heeft bij de schietopdracht iig niets geraakt. Het wapen met rechts vasthouden, terwijl je links bent is gewoon niet echt handig. Echter is het makkelijker gewoon niks te raken.

Diederik daarentegen wist wel exact hoe het wapen werkte, dus zal wel wat ervaring met .22 hebben (voorbedachte raden?).
Net zoals Klaas vorig jaar veel te obvious aan het mollen was bedoel je? ;)

Bovendien, wat heeft de Mol er aan dat ie weet hoe een wapen werkt? Sowieso zal de deelnemers dat uitgebreid uitgelegd zijn voor de opdracht.

Ik blijf op Jochem, ja het is obvious, maar dat was vorig jaar ook. Vergeet niet dat veel van z'n molacties alleen voor ons als kijkers te zien is, of steeds maar voor één andere deelnemer.

Alleen Roos kon weten dat hij zomaar wegloopt bij de simpelste opdracht ooit, zonder iemand anders op te roepen via de porto. (Code invoeren)
Alleen Imanuelle weet dat ie geld voorbij liep in de duinen, alleen Diederik weet dat ie bij de opdracht van gisteren "ik pak er gewoon een" roept. (en daarna Thomas die lege envelop in z'n maag splitst)
Alleen wij zien dat wanneer die poster in beeld is hij de andere kant op draait, en alleen wij weten dat hij "niks" overhad voor een joker bij de veiling vorige week. (en vervolgens op elk kalf biedt en het meeste uitgeeft van iedereen)

Ten opzichte van de andere deelnemers perfecte molacties.

[ Voor 10% gewijzigd door P.K. op 05-02-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26

Major_ton

Shoot!

Ook leuk gekozen was de muziek van 'The Last of Us' tijdens het kampvuur.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb de aflevering terug gekeken zonet. Jochem maakt obvious mol acties. Niet normaal. Ik twijfel tussen diederik en Jochem. Diederik heeft die twee een joker zien maken maar zegt daar niets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Als Diederik net zo'n blinde mol is zonder bril als ik, zag hij niet per se goed wat men in het licht van het kampvuur precies deed. Tegenlicht, spullen op het vuur gooien, dingen doen in het gras zonder dat DJ wist dat er een brandmerkijzer bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
P.K. schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Net zoals Klaas vorig jaar veel te obvious aan het mollen was bedoel je? ;)

Bovendien, wat heeft de Mol er aan dat ie weet hoe een wapen werkt? Sowieso zal de deelnemers dat uitgebreid uitgelegd zijn voor de opdracht.

Ik blijf op Jochem, ja het is obvious, maar dat was vorig jaar ook. Vergeet niet dat veel van z'n molacties alleen voor ons als kijkers te zien is, of steeds maar voor één andere deelnemer.

Alleen Roos kon weten dat hij zomaar wegloopt bij de simpelste opdracht ooit, zonder iemand anders op te roepen via de porto. (Code invoeren)
Alleen Imanuelle weet dat ie geld voorbij liep in de duinen, alleen Diederik weet dat ie bij de opdracht van gisteren "ik pak er gewoon een" roept. (en daarna Thomas die lege envelop in z'n maag splitst)
Alleen wij zien dat wanneer die poster in beeld is hij de andere kant op draait, en alleen wij weten dat hij "niks" overhad voor een joker bij de veiling vorige week. (en vervolgens op elk kalf biedt en het meeste uitgeeft van iedereen)

Ten opzichte van de andere deelnemers perfecte molacties.
De programma makers proberen ieder jaar de kijkers bewust op het verkeerde been te zetten. Het zo obvious laten zien van jochems acties is gewoon Te duidelijk.

Tuurlijk leggen ze uit hoe de .22 werkt, maar dan nog kan je zeer makkelijk zien of iemand het voor het eerst doet of al vaker heeft gedaan. Vooral op gebied van het herladen van zo'n winchester is het goed te zien.

Desalniettemin zit ik zelf op Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik lach me kapot als Immanuelle de mol is, dan heeft ze het erg goed gespeeld.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Bensimpel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:29:
Ik lach me kapot als Immanuelle de mol is, dan heeft ze het erg goed gespeeld.
Klopt, maar ze is zeker mijn mol. Ze zit op de een of andere manier altijd in een positie waarin gemolt kan worden, en kan dat ook doen :)
Deze aflevering heeft ze haar complete tactiek aan Jochem uitgelegd, met welk voordeel eigenlijk?

Jochem staat op 2 en kreeg ook deze aflevering de helft van mijn punten. Het is echt veel te obvious, de montage (en hijzelf) falen echt heel erg mocht hij de mol zijn. Maar toegegeven, hij verziekt teveel om het niet serieus te nemen.
Overigens, het was toch Siegrid die op Jochem stemde voordat ze eruit ging?

Klaas vorig jaar was vooral obvious om de hint met de laatste letter, waarna ook iedereen super hard ging opletten. Zijn molacties waren lang niet zo in beeld als dat Jochem dit jaar in beeld is.

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 05-02-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
Het enige wat me nog steeds na al die tijd stoort...Dat Diederik zogezegd een volledige avond op hotel doorbracht terwijl Roos naar Las Vegas ging en Jeroen een karaoke avondje had. Ik kan me echt niet inbeelden dat ze zeggen, blijf jij maar een avondje op de kamer tv kijken in een spel als WIDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:22
Is wie is de mol niet meer gratis te kijken via npo? :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LED-Maniak schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:12:
Is wie is de mol niet meer gratis te kijken via npo? :?
Net nog in de app gekeken en gecast om de aflevering te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:22
bvbal79 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:20:
[...]

Net nog in de app gekeken en gecast om de aflevering te bekijken.
Blijkbaar moet het via NPO+ waar je je voor moet aanmelden en het dan een maand gratis is.

Bijzonder dan zo erg de nadruk op Jochem werd gelegd. Dan zal hij het wel niet zijn ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LED-Maniak schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:24:
[...]

Blijkbaar moet het via NPO+ waar je je voor moet aanmelden en het dan een maand gratis is.

Bijzonder dan zo erg de nadruk op Jochem werd gelegd. Dan zal hij het wel niet zijn ;)
http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/04-02-2017/AT_2070080

Zonder in te loggen of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
MetalD schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:05:
Het enige wat me nog steeds na al die tijd stoort...Dat Diederik zogezegd een volledige avond op hotel doorbracht terwijl Roos naar Las Vegas ging en Jeroen een karaoke avondje had. Ik kan me echt niet inbeelden dat ze zeggen, blijf jij maar een avondje op de kamer tv kijken in een spel als WIDM.
Wat denk je dan dat hij wel aan het doen was? Molinstructies krijgen? Was hij een van die snipers bij het spel? Wellicht ging hij ook wel erg goed om met de geweren in de laatste aflevering...

Persoonlijk zoek ik er nog niet zo veel achter, maar ik ben wel benieuwd wat je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
In het geval dat hij de mol zou zijn, wat ik me niet meer kan inbeelden door Jochem..maar goed.. Ik kan me wel inbeelden dat ze hem uitvoerig instructies en informatie hebben gegeven voor de daaropvolgende dagen/opdrachten. Eventueel ook inderdaad hebben laten schieten op de andere kandidaten, waarom ook niet? Die "snipers" kon je niet zien en zou als mol natuurlijk wel geweldig zijn om te doen. Vooral als achteraf iedereen het hem zou zien doen. Ik denk er waarschijnlijk veel te veel over na, Jochem is toch de mol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
AMD1800 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Wat denk je dan dat hij wel aan het doen was? Molinstructies krijgen? Was hij een van die snipers bij het spel? Wellicht ging hij ook wel erg goed om met de geweren in de laatste aflevering...

Persoonlijk zoek ik er nog niet zo veel achter, maar ik ben wel benieuwd wat je denkt.
Ik denk, als hij de mol is, dat het verhaal wat hij vertelde helemaal niet gelogen was. Dat je in de laatste aflevering hem idd in de natuur ziet en dat hij die bevertjes (waren het bevers) echt gezien heeft en daarom het verhaal zo overtuigend was. Perfecte molactie natuurlijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Beetje een 'meh' aflevering voor de kijker: de schietoefening gaf je praktisch geen houvast om een mol-actie te kunnen herkennen (je krijgt niets te zien van de individuele resultaten, geen inzicht in wie wel of niet z'n best doet).

De jokers-langs-de-route-opdracht werd nauwelijks uitgewerkt, enkel Diederik die met gespeelde misselijkheid achter de kar ging lopen - maar je krijgt niet te zien wat het opleverd.
Heb je enkel de nacht-activiteiten, Jochem en dinges die een joker gaan maken - en heeft Diederik nou wel of niet wat gezien?

Enkel de poster-opdracht gaf wat inzicht. Iedereen deed z'n best, Jochem leek overduidelijk een mol - maar dat lag er echt te dik bovenop. Iedereen wist dat HIJ gemiskleunt had. En met 1 of zelfs 2 foute posters hou je nog acht bij elkaar passende delen over, dus eigenlijk was dat al een kansloze mol-aanval, als dat zo bedoeld was.

Enige dat je kan zeggen: als Diederik de mol was geweest, had 'ie z'n best gedaan om de posters slecht te omschrijven. Dat deed 'ie niet, hij heeft die opdracht echt goed gedaan, dus waarschijnlijk niet de mol.

Maar nee, deze aflevering had voor de kijker meer kunnen zijn. Beetje jammer.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste