Hoe werd eigenlijk bepaald dat Diederik moest gaan liegen en dus een vrijstelling kon krijgen?
Gewoon met zijn 3en beslissen? Wil je iets leuks doen? Vertel de waarheid. Wil je vrijstelling? Dan moet je liegen. Of wellicht afhankelijk wie hoeveel heeft afgeschoten bij de lasergame.Sjurm schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:44:
Hoe werd eigenlijk bepaald dat Diederik moest gaan liegen en dus een vrijstelling kon krijgen?
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Iedereen wil sws voor de vrijstelling gaan. En bij de lasergame lijkt ook niet te kunnen, aangezien ze 24 uur weg waren (naar Las Vegas bijv)LED-Maniak schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50:
[...]
Gewoon met zijn 3en beslissen? Wil je iets leuks doen? Vertel de waarheid. Wil je vrijstelling? Dan moet je liegen. Of wellicht afhankelijk wie hoeveel heeft afgeschoten bij de lasergame.
Zag ik het nou goed had Roos een shirt aan van Los Pollos Hermanos? Kwam maar kort in beeld, daarna was ze ontvoerd.
Even later kwam er een vraag over een Fast Food Restaurant en kip? In een papier fabriek.
Even later kwam er een vraag over een Fast Food Restaurant en kip? In een papier fabriek.
die vraag ging over de Mac. 6, 9 en 20 kipstukjes.
Your Friendly Neighborhood Moderator
De naam Mac is niet genoemd toch, alleen Fastfoord restaurant en Kip Nuggets geloof ik?
Inmiddels foto's gezien shirt was idd van Los Pollos Hermanos.
Wel opvallend onderwerp, gezien het verder geen relatie had met de opdacht in een papierfabriek.
Inmiddels foto's gezien shirt was idd van Los Pollos Hermanos.
Wel opvallend onderwerp, gezien het verder geen relatie had met de opdacht in een papierfabriek.
Los Pollos Hermanos is (of inmiddels misschien was) geen echt restaurant.
Bij de Mac kan je kipstukjes kopen in 6, 9 of 20 stuks (of 4 in een Happy Meal).
Het kan natuurlijk zijn dat het shirt van Roos met voorkennis is aangetrokken.
Bij de Mac kan je kipstukjes kopen in 6, 9 of 20 stuks (of 4 in een Happy Meal).
Het kan natuurlijk zijn dat het shirt van Roos met voorkennis is aangetrokken.
Dat zou zomaar eens kunnen zijn.
Want hij was de enige van de 3 die niet iets bijzonders had gedaan, maar de hele avond alleen op de hotelkamer was. Lijkt me een beetje saai, en het bijbehorende shot is ook van toen het nog licht was. Kan best zijn dat hij dus mensen ging afschieten bij de kermis als mol, maar dat dus niet heeft verteld.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ha inderdaad, erg korte widm dit jaar
"Ik ga haar zachtheid missen"
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ja duhh die waren 24 uur lang ontvoerd geweestTristan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:31:
We hebben Jeroen en Roos niet veel gezien deze aflevering. Expres?
Ik heb het idee dat de mol nog een beetje verborgen wordt gehouden door de regisseurs omdat het vorig jaar natuurlijk zo fout is gelopen. En er is naar mijn idee nog niet heel veel geld uit de pot.
Overigens weer een tweet van de Mol:
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/820261691678138368
Om op dat eerste antwoord te geven:sambalbaj schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:34:
Apart dat we alleen van Sigrid niet zagen hoe ze de attractie bereikte, ook nog degene met het hoogste bedrag en vervolgens vrij makkelijk af ging.
Het kan ook zijn dat je het niet zag, omdat ze misschien als enigste wat uit het automaat (met vrijstellingen, jokers ed) had gehaald, maar dat je daar pas later achterkomt.
En dus gelogen had wat hij die 'avond' gedaan had. Op het einde van dit seizoen krijgen we te zien hoe hij wel degelijk de bevertjes heeft gezienF.West98 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:36:
[...]
Dat zou zomaar eens kunnen zijn.
Want hij was de enige van de 3 die niet iets bijzonders had gedaan, maar de hele avond alleen op de hotelkamer was. Lijkt me een beetje saai, en het bijbehorende shot is ook van toen het nog licht was. Kan best zijn dat hij dus mensen ging afschieten bij de kermis als mol, maar dat dus niet heeft verteld.
Er staat een goeie onder die tweet die ik nog niet gehoord heb:Tristan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:49:
Ik heb het idee dat de mol nog een beetje verborgen wordt gehouden door de regisseurs omdat het vorig jaar natuurlijk zo fout is gelopen. En er is naar mijn idee nog niet heel veel geld uit de pot.
'meegaand': Jochem dacht Diederik, maar ging mee met de anderen...
Ja precies. Zo zijn Diederik, Jeroen, Jochem en Sigrid voor mij verdacht en kan ik nog niet met overtuiging zeggen wie de mol is.
Als Jochem tijdens een stemming met 4-1-1 of 5-1-0 (wie riep Sanne aan het begin ook weer zo hyper?) wordt weggestemd vind ik dat niet echt meegaand van hem als dan voor de meerderheid wordt gekozen.
Jochem kon met die € op zak rustig wegduiken in het pretpark maar hij heeft lange benen en een aardige conditie en dus koos die ervoor om te gaan rennen, gelijk was die af.
Dus echt een mol actie...
Bij de groene en rode schermen waren achter de kandidaten 2 mensen die weg liepen, het 2e scherm was van Thomas en die was groen, is die dan de mol?
Dus echt een mol actie...
Bij de groene en rode schermen waren achter de kandidaten 2 mensen die weg liepen, het 2e scherm was van Thomas en die was groen, is die dan de mol?
Power to the beat.
Ik vind het echt lastig om nu al te zeggen wie de mol is, maar mn gevoel zegt diederik. Ik denk dat het te gemakkelijk is om te zeggen dat de mol bij de 6 kandidaten moet zitten.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
"Meegaand".
Die drie mensen gingen "mee" met de ontvoerders. Dus daar zal de mol wel bijzitten
#tunnelvisie
Die drie mensen gingen "mee" met de ontvoerders. Dus daar zal de mol wel bijzitten
#tunnelvisie
Ik vind het altijd zo lastig met die titels. Je kan er echt alle kanten mee op.
Ja het kan meegaand zijn voor wat betreft de drie die weg gingen. En ja, dan zal de mol wel tussen diegene gezeten hebben die op de andere kandidaten schoot. Echter, dan is het voor de mol weer niet echt mogelijk om 1000 euro uit de pot te houden omdat hij niet in het getuigenbankje zit en de stemronde kan beïnvloeden. Maar goed, de mol had dan wel weer geld uit de pot kunnen houden door de andere kandidaten af te schieten.
Sanne vroeg op een gegeven moment ook of iedereen er in mee ging in het plan niks tegen de andere drie te vertellen over het geld dat ze verdiend hadden, ed. Uiteindelijk was dus niet iedereen zo meegaand.
Je kan er altijd zoveel kanten mee op met zo'n titel.
Ja het kan meegaand zijn voor wat betreft de drie die weg gingen. En ja, dan zal de mol wel tussen diegene gezeten hebben die op de andere kandidaten schoot. Echter, dan is het voor de mol weer niet echt mogelijk om 1000 euro uit de pot te houden omdat hij niet in het getuigenbankje zit en de stemronde kan beïnvloeden. Maar goed, de mol had dan wel weer geld uit de pot kunnen houden door de andere kandidaten af te schieten.
Sanne vroeg op een gegeven moment ook of iedereen er in mee ging in het plan niks tegen de andere drie te vertellen over het geld dat ze verdiend hadden, ed. Uiteindelijk was dus niet iedereen zo meegaand.
Je kan er altijd zoveel kanten mee op met zo'n titel.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Maar als de mol met een lasergun liep in het pretpark om geld weg te spelen dan kan het alleen Diederik zijn. Jeroen was aan het karaoke zingen en roos was in Vegas. Diederik was als enige zogenaamd heel de dag op zijn kamer. Dan zit je in wie is de mol en dan stel je geen vragen aks je 24 uur in je hotel kamer moet zitten... alleen de mol zou de bedoeling ervan begrijpen en accepteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 15-01-2017 13:22 ]
Probleem met Diederik is dat het zo obvious zou zijn. En Art deze aflevering iets zei in de trend van: "De mol gedraagt zich meer als kandidaat". Diederik lijkt deze aflevering het meest op de mol.
Dat Diederik de leugenaar was van de drie was bij mij duidelijk toen hij als enige zei dat hij een enveloppe met een opdracht had gekregen. De andere twee hadden dat niet verteld, terwijl dat juist iets is dat je zou vertellen: je kreeg een opdracht, in een enveloppe. Daarbij lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat de productie een opdracht in een enveloppe zou doen als er maar 1 kandidaat is en geen camera.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vond het wel een bijzondere aflevering, nummer twee, dat ze het bever verhaal geloofden boven dat van beide Elvis varianten kan er bij mij niet in
OFFLINE enkele berichten geedit
Dit zou goed kunnen.Tristan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:22:
Maar als de mol met een lasergun liep in het pretpark om geld weg te spelen dan kan het alleen Diederik zijn. Jeroen was aan het karaoke zingen en roos was in Vegas. Diederik was als enige zogenaamd heel de dag op zijn kamer. Dan zit je in wie is de mol en dan stel je geen vragen aks je 24 uur in je hotel kamer moet zitten... alleen de mol zou de bedoeling ervan begrijpen en accepteren.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Moeten we er nog iets van vinden dat Jochem eerst vertelt best een goede conditie te hebben en vervolgens door de portofoon loopt te hijgen als iemand die twee pakjes shag per dag rookt en voor het eerst in zin leven een sprintje moet trekken?
Als Roos of Jeroen de mol zijn kunnen die opnames net zo goed ergens anders / ander tijdstip gemaakt zijn.
Ik heb niemand zien controleren of ze echt die dag in Las Vegas was of dat het Elvis optreden ook echt op die dag was.
Het is 2 uur vliegen van Portland naar Las Vegas, met een beetje van te voren aanwezig zijn etc ben je zo in totaal een uurtje of 7-8 bezig. Wat als het vliegtuig 's morgens vertraging had / geannuleerd was wat makkelijk voor kan komen met binnenlandse vluchten in de VS. Ik kan me niet voorstellen dat ze een prive vliegtuig gebruikt hebben...
Ik heb niemand zien controleren of ze echt die dag in Las Vegas was of dat het Elvis optreden ook echt op die dag was.
Het is 2 uur vliegen van Portland naar Las Vegas, met een beetje van te voren aanwezig zijn etc ben je zo in totaal een uurtje of 7-8 bezig. Wat als het vliegtuig 's morgens vertraging had / geannuleerd was wat makkelijk voor kan komen met binnenlandse vluchten in de VS. Ik kan me niet voorstellen dat ze een prive vliegtuig gebruikt hebben...
Portland - Las Vegas is net als Amsterdam - London en zijn gewoon dagjes vluchten en meerdere vluchten op een dag. Ook al was ze maar vier uur daar is het prima te doen om met de vele Elvis fans op de foto te gaan, een gokje te wagen en een grote cocktail te drinken.babbelmb schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:49:
Als Roos of Jeroen de mol zijn kunnen die opnames net zo goed ergens anders / ander tijdstip gemaakt zijn.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Binnenlands vliegen ik de Vs is net als met de bus gaan. je hoeft vaak niet eens door de douane alleen ff door de scan met je tas.babbelmb schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:49:
Ik heb al wel eens vluchten gehaald door 15 minuten van te voren op de luchthaven aan te komen. Als Portland > Vegas 2 uur vliegen is dan kan dat makkelijk in 2:30. Ook vertragingen zijn te verwaarlozen, united vliegt vaak elk uur op dit soort bestemmingen, dat is allemaal heel anders dan hier.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zal die code die ingevoerd moest worden nog wat betekenen?
HXvfW5@4$#&Rty
Pkm!nm348LgM**%
GfrZ33?/?Rtc96
HXvfW5@4$#&Rty
Pkm!nm348LgM**%
GfrZ33?/?Rtc96
Bij een base64 decode komt er dit uit.SuperKneus schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:02:
Zal die code die ingevoerd moest worden nog wat betekenen?
HXvfW5@4$#&Rty
Pkm!nm348LgM**%
GfrZ33?/?Rtc96
{[#y0gg}F=
Mmmmm schieten we nog niet echt mee op
De onderstaande tip kwam ik nog op fok tegen. Ik zit niet op Roos maar ik vind hem wel goed gevonden.
Aan het einde, bij de test en bij het gesprek met Yvonne, zie je op de achtergrond meerdere keren iemand met een grijze capuchontrui met rode rugzak in beeld. Welke kandidaat heeft een rode rugzak?
En daar komt het volgende antwoord op

1) Persoon met grijze capuchontrui, rode rugzak (tijdens test)
2) Roos met grijze capuchontrui, verhuld door zwart jack
3) Roos met schoenen met rode biezen, zwarte broek
4) Roos met rode nagellak
5) Persoon met grijze capuchontrui, rode rugzak (tijdens afscheidsinterview Yvonne)
6) Roos met wederom rode tinten
De onderstaande tip kwam ik nog op fok tegen. Ik zit niet op Roos maar ik vind hem wel goed gevonden.
Aan het einde, bij de test en bij het gesprek met Yvonne, zie je op de achtergrond meerdere keren iemand met een grijze capuchontrui met rode rugzak in beeld. Welke kandidaat heeft een rode rugzak?
En daar komt het volgende antwoord op

1) Persoon met grijze capuchontrui, rode rugzak (tijdens test)
2) Roos met grijze capuchontrui, verhuld door zwart jack
3) Roos met schoenen met rode biezen, zwarte broek
4) Roos met rode nagellak
5) Persoon met grijze capuchontrui, rode rugzak (tijdens afscheidsinterview Yvonne)
6) Roos met wederom rode tinten
Was Roos niet al 100% geen mol, omdat ze in Nederland een presentatie gaf (3 juni) gedurende de opnames?
Zou wel een bizarre truc zijn als ze dan de mol blijkt te zijn, even tussendoor heen en weer vliegen naar Amsterdam.
Zou wel een bizarre truc zijn als ze dan de mol blijkt te zijn, even tussendoor heen en weer vliegen naar Amsterdam.
[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 15-01-2017 15:14 ]
Lol dat wist ik niet. Maar goed dat zou wel een heel goede actie zijn.Xanaroth schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:14:
Was Roos niet al 100% geen mol, omdat ze in Nederland een presentatie gaf (3 juni) gedurende de opnames?
Ik neig zelf naar Diederik. Maar het probleem daarmee is wel dat hij voor mij te overtuigend de mol is.
Ik vind het vooral verdacht hoe Sanne subtiel op het gevoel speelt van de groep in haar nabijheid. In de eerste aflevering speelde ze met verwarring met Thias/Koreaans en de straatnaam. Verder waaide ze wel met alle winden mee.
Deze aflevering was ze de enige die ontzettend benadrukte hoe vervelend het was dat ze niet als groep compleet waren en dat er nu verdeeldheid en verwarring zou ontstaan. Als iemand daar behoefte aan heeft is het de mol. Bovendien, zo veel fouten maken in een verhaaltje typen, en dan zo'n obvious kansloze manier van valsspelen aandragen om dat te compenseren gaat er bij mij echt niet in.
Met het risico een tunnelvisie te ontwikkelen, Sanne staat bij met stip op één.
Jeroen heeft een bepaalde rust over zich die ik heel raar vindt, zelfde geldt voor Diederik. Lijkt te kunnen duiden op voorkennis. Zie hier, mijn 3 verdachten.
Deze aflevering was ze de enige die ontzettend benadrukte hoe vervelend het was dat ze niet als groep compleet waren en dat er nu verdeeldheid en verwarring zou ontstaan. Als iemand daar behoefte aan heeft is het de mol. Bovendien, zo veel fouten maken in een verhaaltje typen, en dan zo'n obvious kansloze manier van valsspelen aandragen om dat te compenseren gaat er bij mij echt niet in.
Met het risico een tunnelvisie te ontwikkelen, Sanne staat bij met stip op één.
Jeroen heeft een bepaalde rust over zich die ik heel raar vindt, zelfde geldt voor Diederik. Lijkt te kunnen duiden op voorkennis. Zie hier, mijn 3 verdachten.
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Zou Diederik niet gewoon wel zijn tochtje hebben gemaakt, maakt het wel makkelijk liegen als het geen leugen is, tevens was iedereen ook wel erg 'meegaand' met zijn verhaal.
Die 10 seconden op dat bed filmen is zo gedaan, lijkt mij overigens ook niks om 24 uur lang in een hotelkamer te zitten.
Die 10 seconden op dat bed filmen is zo gedaan, lijkt mij overigens ook niks om 24 uur lang in een hotelkamer te zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Eiland op 15-01-2017 17:21 ]
Sowieso is het raar dat je als kandidaat een etmaal niks hoeft te doen en alleen maar de volgende dag het meest onwaarschijnlijke verhaal moet oplepelen.Langras schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:06:
Zou Diederik niet gewoon wel zijn tochtje hebben gemaakt, maakt het wel makkelijk liegen als het geen leugen is,
Die grijparm met jokers zou ik trouwens ook hebben laten gaan. Sporadisch dat je iets pakt, laat staan die ronde gladde schijfjes.
Er staat een Zoltar naast, dan gebeuren er rare dingen...stresstak schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Sowieso is het raar dat je als kandidaat een etmaal niks hoeft te doen en alleen maar de volgende dag het meest onwaarschijnlijke verhaal moet oplepelen.
Die grijparm met jokers zou ik trouwens ook hebben laten gaan. Sporadisch dat je iets pakt, laat staan die ronde gladde schijfjes.
Wat had hij als mol dan moeten doen? Ik zie het voordeel voor hem niet. Als mol kan hij dan niks verpesten bij de pretparkopdracht.Langras schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:06:
Zou Diederik niet gewoon wel zijn tochtje hebben gemaakt, maakt het wel makkelijk liegen als het geen leugen is, tevens was iedereen ook wel erg 'meegaand' met zijn verhaal.
Sterker nog: de mol wordt (lijkt mij) helemaal niet graag in de positie gebracht om te moeten liegen voor de groep. De mol heeft ook helemaal niks aan een vrijstelling, alleen wat aan die €1000 die niet in de pot komt als ze fout kiezen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als hij de mol zou zijn, zou het natuurlijk best kunnen dat hij één van de drie schutters in het park was om de kandidaten af te schieten en zodoende geld uit de pot te houden.Richh schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:51:
[...]
Wat had hij als mol dan moeten doen? Ik zie het voordeel voor hem niet. Als mol kan hij dan niks verpesten bij de pretparkopdracht.
Sterker nog: de mol wordt (lijkt mij) helemaal niet graag in de positie gebracht om te moeten liegen voor de groep. De mol heeft ook helemaal niks aan een vrijstelling, alleen wat aan die €1000 die niet in de pot komt als ze fout kiezen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mijn tunnelvisie gaat richting Sanne, heeft nog niets opgeleverd voor de pot behalve in het pretpark. Dat lag er ook erg dik bovenop 'ik ben zoooo bang'. Maar goed daarvoor is het een tunnelvisie
.
Op het werk hangt bij ons een poster om de kandidaten weg te strepen (altijd goede gespreksstof). Dit jaar was er geen, dus heb er zelf snel eentje in elkaar gedraaid. Mocht iemand anders er nog wat aan hebben, hier is een linkje:
Op het werk hangt bij ons een poster om de kandidaten weg te strepen (altijd goede gespreksstof). Dit jaar was er geen, dus heb er zelf snel eentje in elkaar gedraaid. Mocht iemand anders er nog wat aan hebben, hier is een linkje:

Oh, mocht ik nog in de app kunnen worden toegevoegd, mijn naam is Gerald.
Eens, maar dan zou ik heel erg flauw vinden. Het is immers voor geen van iedereen een bekende 'perk' aan die positie. Ze zouden dat dan in de aflevering moeten vertellen.l3art schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:15:
[...]
Als hij de mol zou zijn, zou het natuurlijk best kunnen dat hij één van de drie schutters in het park was om de kandidaten af te schieten en zodoende geld uit de pot te houden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verschrikkelijk spel is het eigenlijk ook hè. Ze sturen je zo in een tunnelvisie dat je er bijna niet meer uitkomt.
Is dat niet televisie in't algemeen?Tristan schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:53:
Verschrikkelijk spel is het eigenlijk ook hè. Ze sturen je zo in een tunnelvisie dat je er bijna niet meer uitkomt.
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik heb een mogelijke lead gevonden. Dit zijn de tweets van De Mol tot zover:

Dus jullie willen op mij jagen? Lijkt een directe link naar "So you think you can dance?" wat weer een link naar Vincent is. Onze eerste afvaller.

"bereid je aan te passen aan anderen". Het is een quote, ik weet niet wie dit gezegd heeft maar Yvonne is de enige die van team is geswitched tijdens de opdracht in de fabriek. Onze tweede afvaller.

Dus jullie willen op mij jagen? Lijkt een directe link naar "So you think you can dance?" wat weer een link naar Vincent is. Onze eerste afvaller.

"bereid je aan te passen aan anderen". Het is een quote, ik weet niet wie dit gezegd heeft maar Yvonne is de enige die van team is geswitched tijdens de opdracht in de fabriek. Onze tweede afvaller.
Ik snap je link naar So you think you can dance niet?Tristan schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:18:
Ik heb een mogelijke lead gevonden. Dit zijn de tweets van De Mol tot zover:
[afbeelding]
[afbeelding]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
"Dus jullie willen" = "So you think"?Saffie_time schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:57:
[...]
Ik snap je link naar So you think you can dance niet?
[ Voor 15% gewijzigd door FoxLenny op 16-01-2017 14:51 ]
Dus jullie willen = So you want
Vind ze wat vergezocht en het helpt je hooguit om tijdens de uitzending beter in te schatten wie er naar huis gaat - maar helpt je niet om te bepalen wie de mol is, lijkt mij.
Verder helemaal eens met Jird, wat betreft de hoofdverdachte... Als je in redelijke tijd niet een alinea foutloos kan overtikken en dan suggereert er met frauderen mee weg te komen, dan stinkt dat behoorlijk.
Verder helemaal eens met Jird, wat betreft de hoofdverdachte... Als je in redelijke tijd niet een alinea foutloos kan overtikken en dan suggereert er met frauderen mee weg te komen, dan stinkt dat behoorlijk.
[ Voor 45% gewijzigd door vanaalten op 16-01-2017 18:37 ]
Het dagboek van de mol is ook gepubliceerd. Wel een opvallend stukje:
Wordt hier nou gezegd dat de mol niet van de groep gescheiden werd...In de papierfabriek komen we als groep aan, maar wordt de locatie gespreid verlaten. En in het anders zo vrolijke Oaks Park, where the fun never ends!, geen opheldering over die drie van ons. Pas in het Court House komen we weer samen. Een dag en een nacht zijn we van elkaar gescheiden geweest.
Ah, Sanne de Mol? En Jeroen finalist/winnaar? 
btw: er was op radio2 ook iets met de mol bij de staat. Niet gehoord maar ze werd aangekondigd als wallisdemol
btw: er was op radio2 ook iets met de mol bij de staat. Niet gehoord maar ze werd aangekondigd als wallisdemol
[ Voor 53% gewijzigd door Humma Kavula op 16-01-2017 22:24 ]
Is er iemand die in de lijn van "follow the money" een overzicht heeft gemaakt van welke kandidaat, hoeveel geld in de pot heeft gebracht. En mogelijk voor later, hoeveel geld uit de pot heeft laten verdwijnen??
Verder vind ik de afgelopen twee afleveringen niet bij uitstek geschikt voor de mol om veel geld te laten missen. Al is het voor de mol wel lekker dat die 1000 euro uit de rechtbank niet werd opgepikt. Wie heeft daarin het meest gestuurd, of juist het minste? Jochem zat op de goede verdachte, met een hele juiste gedachtegang maar deed niet veel om de rest te overtuigen...
Verder vind ik de afgelopen twee afleveringen niet bij uitstek geschikt voor de mol om veel geld te laten missen. Al is het voor de mol wel lekker dat die 1000 euro uit de rechtbank niet werd opgepikt. Wie heeft daarin het meest gestuurd, of juist het minste? Jochem zat op de goede verdachte, met een hele juiste gedachtegang maar deed niet veel om de rest te overtuigen...
Onverwachts afgelopen week ineens aardig druk gehad, hopelijk deze week wat meer tijd om TS wat verder uit te breiden. Naar aanleiding van de aflevering van afgelopen zaterdag in ieder geval de Tweakers poule weer een update gegeven en aantal nieuwe Tweakers toegevoegd.
Legenda
Legenda
Afgevallen | |
vrijstelling | |
Doorgegaan zonder verder informatie |
Kandidaat | Afl 1 | Afl 2 | Afl 3 | Afl 4 | Afl 6 | Afl 7 | Afl 8 | Afl 9 | Finale |
Diederik Jekel | |||||||||
Jochem van Gelder | |||||||||
Thomas Cammaert | |||||||||
Jeroen Kijk in de Vegte | |||||||||
Roos Schlikker | |||||||||
Sigrid ten Napel | |||||||||
Imanuelle Grives | |||||||||
Sanne Wallis de Vries | |||||||||
Yvonne Coldewijer | |||||||||
Vincent Vianen |
Tweaker | WIDM gebruikersnaam | Afl 1 | Afl 2 | Afl 3 | Afl 4 | Afl 6 | Afl 7 | Afl 8 | Afl 9 | Eindscore | |
Maximale score | 100 | 200 | 400 | ||||||||
LubbertKramer | LubbertKramer | 100 | 200 | 400 | |||||||
EllendeVries | EllendeKoekkoek | 100 | 200 | 400 | |||||||
SuperPoekie | SuperPoekie | 100 | 200 | 400 | |||||||
RadioKies | RadioKies | 100 | 200 | 400 | |||||||
Niels J | Niels J | 100 | 200 | 400 | |||||||
Revolised | Revolised | 100 | 200 | 400 | |||||||
The_Ghost16 | The_Ghost16 | 100 | 200 | 400 | |||||||
Ron!n | Delamar | 100 | 200 | 400 | |||||||
Harmageddon | Harmageddon | 100 | 200 | 400 | |||||||
Sjoerdpolder | Sjoerdpolder | 100 | 200 | 400 | |||||||
FoxLenny | FoxLenny | 100 | 200 | 400 | |||||||
Jorgen | Jorgen347 | 100 | 200 | 400 | |||||||
Karrespoor | CdeBoer | 100 | 200 | 400 | |||||||
Richh | Richh94 | 100 | 200 | 400 | |||||||
Caspervc | Caspervc | 100 | 200 | 400 | |||||||
RayParlour | RayParlour | 100 | 200 | 400 | |||||||
ph4ge | ph4ge | 100 | 200 | 400 | |||||||
Phooka | Phooka | 100 | 200 | 400 | |||||||
spelbreker | spelbreker | 100 | 200 | 400 | |||||||
Fleximex | Fleximex | 100 | 200 | 400 | |||||||
krissie100 | krissie100 | 100 | 200 | 400 | |||||||
Jumpman | Oo_Morris_oO | 100 | 200 | 400 | |||||||
Spixo | ricardo87 | 100 | 200 | 400 | |||||||
lolhozer | lolhozer | 100 | 200 | 400 | |||||||
arene | arene | 100 | 200 | 400 | |||||||
albino71 | albino71 | 100 | 200 | 400 | |||||||
fotografie999 | veen123 | 100 | 200 | 400 | |||||||
DigitalError | Rubensaurus | 100 | 200 | 400 | |||||||
Fish | ikbende m o l | 100 | 200 | 400 | |||||||
Stimuli | marielle tichem | 100 | 200 | 400 | |||||||
Sjurm | Sjurm | 100 | 200 | 400 | |||||||
Pantera88 | Moll456 | 100 | 200 | 400 | |||||||
Rainbow_Dash | Simmeh24 | 100 | 200 | 400 | |||||||
Runner15 | markvh | 100 | 200 | 400 | |||||||
mr_obb | Fabianvl | 100 | 200 | 400 | |||||||
J00han | widm johan | 100 | 200 | 400 | |||||||
SuperKneus | SuperKneus | 100 | 200 | 400 | |||||||
Shifty47 | Shifty | 100 | 180 | 360 | |||||||
Farmerwood | Farmerwood | 100 | 180 | 360 | |||||||
Noepzor | rickbbbb | 100 | 180 | 360 | |||||||
koentjuh1987 | Kvsleeuwen | 100 | 180 | 360 | |||||||
belindo | belindo152 | 100 | 180 | 360 | |||||||
Vliegnerd | tomkooij | 100 | 180 | 360 | |||||||
burgt | starbass | 100 | 200 | 350 | |||||||
Pierre | PvanHeumen | 100 | 180 | 340 | |||||||
Max14392 | Max14392 | 100 | 200 | 340 | |||||||
franssie | franssie | 100 | 178 | 322 | |||||||
Ram0n | ramonvandam | 100 | 180 | 320 | |||||||
steefy1997 | Stefanj | 100 | 152 | 304 | |||||||
Maximus | MaximusNL | 100 | 200 | 300 | |||||||
Phyxion | derodekater | 100 | 170 | 290 | |||||||
scorpei | scorpei | 100 | 200 | 280 | |||||||
Zanbee | Lenarthien | 100 | 150 | 250 | |||||||
Ryan | Jack_ | 100 | 100 | 200 | |||||||
drooger | drooger | 100 | 100 | 200 | |||||||
Pinobigbird | Pinobigbird | 100 | 200 | 100 | |||||||
Jeka | JeroenK | 100 | 200 | 200 | |||||||
Gekkenhuis | Gekkenhuis | 100 | 180 | 180 | |||||||
Phyxion | Phyxion | 100 | 170 | 170 | |||||||
TDB | TDBtje | 100 |
Waar ik maar niet uit kom is het feit dat Jeroen en Roos nu 2 afleveringen niet bij de groep zijn geweest. Die hebben dan toch heel veel informatie gemist en kunnen dan toch nooit die vragen goed beantwoorden.
Of zullen ze zelf bedacht hebben dat er in hun groep niet echt te mollen is en dat de mol sowieso in de andere groep moet zitten.
Of zullen ze zelf bedacht hebben dat er in hun groep niet echt te mollen is en dat de mol sowieso in de andere groep moet zitten.
Precies, dat snap ik ook nog niet zo goed.SuperKneus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:52:
Waar ik maar niet uit kom is het feit dat Jeroen en Roos nu 2 afleveringen niet bij de groep zijn geweest. Die hebben dan toch heel veel informatie gemist en kunnen dan toch nooit die vragen goed beantwoorden.
De mol zat in de uitgelezen positie om te sturen/te verstoppen natuurlijk doordat er niet genoeg mensen op Jeroen hadden gestemd om hem te kiezen. Ik sluit dus iedereen die op Jeroen gestemd heeft uitJird schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:54:
Is er iemand die in de lijn van "follow the money" een overzicht heeft gemaakt van welke kandidaat, hoeveel geld in de pot heeft gebracht. En mogelijk voor later, hoeveel geld uit de pot heeft laten verdwijnen??
Hij hoefde alleen te rekenen of er genoeg mensen op Roos zouden stemmen, indien zijn stem doorslaggevend was geweest had hij meegestemd op haar om zo het geld mis te lopen. Er waren gnoeg stemmen dus hij kon gerust de juiste keuze maken en 2 vliegen in 1 klap slaan:
- geen geld voor de pot
- als enige de juiste keuze gemaakt en dus niet verdacht
Kan op twee manieren gelezen worden:StevoMark10 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:10:
Het dagboek van de mol is ook gepubliceerd. Wel een opvallend stukje:
[...]
Wordt hier nou gezegd dat de mol niet van de groep gescheiden werd...
En in het anders zo vrolijke Oaks Park, where the fun never ends!, geen opheldering over die drie van ons die 24 uur van onze groep waren gescheiden.
En in het anders zo vrolijke Oaks Park, where the fun never ends!, geen opheldering over die drie van ons terwijl we naar Vegas/Elvisbar/Lake whatsamacallit waren.
Collega heeft de volgende theorie over dat Roos de mol moet zijn.
1) Hij had vorig seizoen met de app alle punten op de mol ingezet. Daarna niet meer geopend. Dit seizoen toen hij de app weer opende waren al zijn punten aan roos gekoppeld. Bug?
2) In de leader film is bij Roos de enige waar de camera draait. Bij alle andere kandidaten draaien de kandidaten in beeld en blijft het camerastandpunt fixed. Verdacht? Alsof we een deel van het shot van Roos nog niet mogen zien.
3) Roos regelt een helicopter vlucht en Roos regelt een trip naar Vegas, als enige. Dat is natuurlijk ook het enige wat de mol zou kunnen winnen.
4) Roos heeft een cursus zichtbaar liegen gehad zodat iedereen ziet dat ze aan het liegen is en haar verder niet meer zal verdenken als ze ongemerkt aan het liegen is.
En de al wat bekende mogelijke hints
5) Roos staat voor een rozenstruik
6) "City of Roses"
Ik vind het een plausibel theorie en het zorgt ervoor dat ik mijn tunnelvisie op Jeroen wat laat vieren..
1) Hij had vorig seizoen met de app alle punten op de mol ingezet. Daarna niet meer geopend. Dit seizoen toen hij de app weer opende waren al zijn punten aan roos gekoppeld. Bug?
2) In de leader film is bij Roos de enige waar de camera draait. Bij alle andere kandidaten draaien de kandidaten in beeld en blijft het camerastandpunt fixed. Verdacht? Alsof we een deel van het shot van Roos nog niet mogen zien.
3) Roos regelt een helicopter vlucht en Roos regelt een trip naar Vegas, als enige. Dat is natuurlijk ook het enige wat de mol zou kunnen winnen.
4) Roos heeft een cursus zichtbaar liegen gehad zodat iedereen ziet dat ze aan het liegen is en haar verder niet meer zal verdenken als ze ongemerkt aan het liegen is.
6) "City of Roses"
Ik vind het een plausibel theorie en het zorgt ervoor dat ik mijn tunnelvisie op Jeroen wat laat vieren..
Dat aan je neus zitten hoef je geen cursus voor gehad hebben. Het ziet er heel erg gespeeld uit als je aan je neus zit op de manier zoals Roos dat doet in WIDM.Tristan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:29:
Lijkt me heel sterk dat de identiteit van de mol in de app ingebakken zit, zal meer met candidateid=3 oid te maken hebben.Tristan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:29:
Tijd voor de volgende aflevering
Zo, dat is lekker voor het groepsgevoel. Iedereen zit door elkaars spullen heen te wroeten

Ik schakel net in. Heb ik iets gemist?
De uitleg van de eerste opdracht, net als de kandidatenJorgen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:39:
Jochem had het halve biljet...
[ Voor 60% gewijzigd door Jelte op 21-01-2017 20:46 ]
- Mollenboekje Jochem gestolen door Emanuelle, maar dat weet alleen Emanuelle zelf. Sigrid (kamergenoot Jochem) heeft in de zoektocht naar het mollenboekje gezocht op de kamer van Thomas een vragenlijst of iets van hem gestolen.Jorgen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:39:
- Roos is tot penningmeester benoemd.
En dan nu deze opdracht waar het voor de mol wel heel makkelijk was. Iedereen kon hier wel bijna de mol zijn.
Die mollenboekjes zijn voor elke deelnemer heilig aangezien ze daarin de aantekeningen in zetten. Ben wel benieuwd wat Emanuelle met dat boekje gedaan heeft. Stiekem dat ding van tafel jatten en dan een keer gemeen lachen en ineens is het boekje weer terug
De check gaat toch niet pas morgen zijn? Na de vloed?
Dus hout!
Edit: valt mee
Hooguit gemold door Roos, door te dicht bij het water te tekenen.
Dus hout!
Edit: valt mee
Hooguit gemold door Roos, door te dicht bij het water te tekenen.
[ Voor 51% gewijzigd door Jelte op 21-01-2017 21:02 ]
Thomas met z'n zonnebril.. Zou er zo eentje straks voor de laatste uitzending kunnen zijn. Of is dat te makkelijk?
Daar lijkt het wel op ja.Jelte schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:09:
Heeft Jochem nu de portofoon op een ander kanaal gezet?
En hij doet meer rare dingen...
Veel té obvious maar dat zou ook briljant kunnen zijn.
Edit :
Lijkt een bereik dingetje te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 21-01-2017 21:14 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Maar opeens afslaan waar een no turn stond is ook nogal verdacht. Sanne?
Zal toch niet zijn dat daarom alles voor niets zijn?
Zal toch niet zijn dat daarom alles voor niets zijn?
Vind dit wel een rare opdracht met de auto's je lapt toch ongemerkt een shitload aan regels aan je laars met dat rijden
Dik over dubbele streep... Dit keer duidelijk dit Thomas.
Jochem zorgt voor veel verwarring telkens.
Jochem zorgt voor veel verwarring telkens.
[ Voor 28% gewijzigd door Jelte op 21-01-2017 21:17 ]
Auto rijden in Amerika lijkt me wel gaaf haha. In die oude krachtpatsers
Jochem is wel heel obvious deze aflevering. Elke aflevering is er iemand anders die het meest molt.
Rare opdracht was dit wel, niemand nam de tijd de enveloppen te openen daar had je toch al uit kunnen halen dat je dus boeken moest zoeken en dus een boekwinkel moest hebben?
Ja, die waren "per ongeluk" omgedraaid.
Jochem trekt wel echt elke keer een poker face als er geen geld verdiend is

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik heb eigenlijk nog geen verdachte
ik twijfel enorm haha.
Zou de titel 'einde verhaal' slaan op de boeken die ze in de bibliotheek hadden moeten vinden? Waar je met de titel van aflevering 2 heel veel kanten op kon, weet ik het bij 3 nog niet zo veel.
Die is geen mol, want die is eruit.
Emmanuelle met de tranen. Dat kan de mol niet zijn, of het is de beste mollenactie ooit
Je collega zat duidelijk foutTristan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:29:toon volledige bericht
6) "City of Roses"
En daar ging 1 van mij 2 mollen.
Jeroen nog over.
Jeroen nog over.
Ik ben echt geen mol hoor
Waarom moet Margriet van der Linden toch altijd zo raar doen. Net die de leader van MolTalk

Na vorige week al de reden om te kijken te zijn verloren, deze week al mijn punten kwijt in de app. Widm is niet echt genieten voor mij dit jaar
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
emanuella zei wel dat ze Roos "blind vertrouwde" mollen zijn blind...
Dan moet je je prioriteiten anders stellen.Moofnor schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:29:
Na vorige week al de reden om te kijken te zijn verloren, deze week al mijn punten kwijt in de app. Widm is niet echt genieten voor mij dit jaar:+
Voor je reden van vorige week heb je het internet met filmpjes & plaatjes en kun je los
De app-reden boeit ook niet. Of iemand heeft mij niet verteld dat iemand 100 euro heeft ingelegd
Met Yvonne bedoel je? Sigrid is er ook nog.
Mijn mol zou Diederik zijn, veel te geniaal.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik had deze aflevering vol op Diederik in gezet. Ik zit er nog in 💪