Wie is... de Mol? 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ga dit jaar voor het eerst Wie is de Mol kijken. "Moet" van de vriendin... :+
Ben benieuwd!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Gooi mij ook maar in de poule

Nick: -ET-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:07
Let's go *O*

edit: die editing als een kandidaat geïntroduceerd wordt. Best vet gedaan.

[ Voor 76% gewijzigd door Fleximex op 07-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Mrjraider schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:58:
Hoewel het vrij snel duidelijk was die de mol was vorig jaar vond ik het niet direct een blamage. Het is nogal onhandig gedaan dat jaar
Ach, zoiets is ook al vaker voorgekomen. In het seizoen in Thailand was Inge al ontmaskerd voor er een uitzending was uitgezonden.

Veel plezier iedereen! Blij dat de tune nog hetzelfde is. Voor mij is het WIDM met onbekende nederlanders want behalve Sanne, Jochem en Jeroen ken ik niemand. :+

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik speel ook, nickname: rickbbbb

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vorig jaar versprak Suzanne zich toch na de 1e aflevering al dat ze n meeting had met oude mollen + Klaas? Toen heb ik al meteen aangenomen dat dit een grote f*ck up was...Erg jammer want altijd met dat idee et seizoen afgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Wat een leuke groep! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik herkende de stem al van Jeroen haha. Ik keek vorige week nog "zon, zuipen, ziekenhuis" en daar was hij ook voice over haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:17

Hupske

AFCA

Diederik gaat eruit vandaag. Krijgt veel te veel screen time deze aflevering :p

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Is dan ook wel een mooi figuur.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Leuke groep, leuke opdrachten. Als dit het niveau blijft dikke prima :D Jeroen is echt een held

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 07-01-2017 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Haha die Vincent
NEE NEE NEE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Lol. Meteen afgestraft. Niet aardig zijn maar een klootzak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Aha! Justice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:20
Vincent naar huis... Iets in mij zegt: Karma :+
Maar inderdaad wel een goede seizoensopening. Hoewel ik nog geen enkel idee heb wie de mol zou kunnen zijn...

[ Voor 54% gewijzigd door beste-spellen op 07-01-2017 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Karma is een......ROOD SCHERM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
wat een toffe eerste aflevering, 3 dubbele fuck ook man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Bij het voorstellen van Diederik kwam er iemand met een doek met tekst door het beeld lopen. Wat stond daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ryan_ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:32:
Bij het voorstellen van Diederik kwam er iemand met een doek met tekst door het beeld lopen. Wat stond daar op?
'Spelling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Meh, vorig jaar al niet afgemaakt nu weer niet vrees ik. Het valt mij nu al op dat dat Sanne en Jeroen weinig screentime hebben..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat zegt toch niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dat zegt niet zoveel, kan ook aan de opdracht liggen enzo,

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 10:46
Ergeren jullie je ook zo aan Chris Zegers in Moltalk? Mij net iets te blij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zegt ook niet alles maar gezien de "spoilers" viel het mij wel op. Heb al aardig wat wie is de mol gezien en deze spoilers waren redelijk accuraat afgelopen jaren.
Misschien vind ik het format ook niet meer zo leuk, kan ook :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik miste overigens het gesprek tussen art en de mol zoals vorig jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
Slabbysl schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:38:
Die is ten minste nog genuine. Ik erger me eerder aan Margriet. Zo bitcherig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Raar begin met zo'n challenge.
Weet nu nog steeds niet bij iedereen wie het eigenlijk is. Sowieso veel nauwelijks bekende mensen. De drie dubbele fuckup en executie waren wel uitstekend gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Dr viel niks te mollen op zich, of najah, dat viel er wel, maar deed niemand zo te zien. Hoop dat die Roos en die "grappenmaakster" er de aankomende afleveringen uit gaan.

Op naar de 400 punten aankomende aflevering!

Ik kijk overigens alleen de afleveringen zelf. Vergat bijna te stemmen, maar met nog 13 seconden te gaan op de timer kon ik nog snel stemmen :+

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

Hij is gewoon erg enthousiast als het over WIDM gaat. Weinig gespeeld of nep imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Chris is inderdaad genuine. Ik erger mij eerder aan sommige kandidaten.
Loopt er een rond alsof het een bodyguard is. :X Of een mol! Die lopen ook zo.

[ Voor 34% gewijzigd door LED-Maniak op 07-01-2017 21:54 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik had het idee dat ik een aflevering had gemist. zo hard ging het begin van deel 1 erin.

Wat nou relaxed in een bus of trein hintjes zoeken

*BAM* vol in de actie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:04
lubbertkramer schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:59:
Ik heb de TS aangepast voor een overzicht wie er dit jaar meedoen met de WIDM poule en wij zullen daar dan na de aflevering een update plaatsen :)

[...]

Doe je ook mee met de Tweakers poule, wat is dan je gebruikersnaam @ de WIDM app
Ik heb al wel punten ingezet in andere poules, maar weet niet of het nog mogelijk is om na de eerste aflevering nog in een poule te kunnen komen.
Als het nog kan zou ik ook graag mee willen doen, gebruikersnaam: Sjurm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13
Ik zit op roos vanwege de rozen in beeld steeds, maar goed dat is al eens gedaan met vissers. En jeroen vanwege de titel ".. zo gedaan" aangezien hij veel voice over doet "zo gezegd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Had Diederik echt een T-shirt aan met het getal van Navogadro? Ik heb dat detail niet gezien, maar bij boltalk kwam dat langs.

Da's geen toeval, da's het molgetal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
Wat extreem lullig voor Vincent. Vond het wel een leuke kandidaat, jammer dat hij eruit ligt.

Roos is het niet, die kan niet liegen. Alle trekjes die ze de hele aflevering door liet zien vielen iedereen op en waren volgens mij legit.

Immanuele had imho een molactie door precies voor dat bordje heen te draaien. Dat ze hem vervolgens zelf pakte, lag er meer aan dat ze er met z'n 3en op afliepen en dat hij dus sowieso was gespot. Hetzelfde geldt voor Sanne. Die 3 waren sowieso verdacht omdat zij (op welke manier dan ook) in de enige geld-positie van de aflevering zaten.
Maargoed, eerste aflevering... Dan is de mol altijd voorzichtig.

Verder vind ik Jeroen erg verdacht en lijkt hij mij een goede speler. Hetzelfde geldt voor Diederik (hoop dat hij er ook lang in blijft, leuke toevoeging aan de groep), hij blijft er denk ik ook lang in. Voorlopig vul ik de app dan ook maar zo in :)

Oh en Diederik doet natuurlijk zo'n shirt aan, of hij nou de mol is of niet :p

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 07-01-2017 22:08 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Heerlijk begin. Nog geen duidelijke molacties uiteraard (hoewel het missen van die envelop bij het museum, tot twee keer toe wel erg gek was).

Briljant overigens dat Vincent er uit ging. Was ook wel te verwachten als je zo stellig nee zegt.

Off-topic: Wat mij overigens op viel, ze gebruiken nog steeds Windows-telefoons, maar daar een app voor maken, ho maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 08:38
Iedereen weer toegevoegd, ik zal in de loop van de avond de TS updaten met de punten van iedereen :)
Sjurm schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:53:
[...]

Ik heb al wel punten ingezet in andere poules, maar weet niet of het nog mogelijk is om na de eerste aflevering nog in een poule te kunnen komen.
Als het nog kan zou ik ook graag mee willen doen, gebruikersnaam: Sjurm
Ja dat kan, je inzet in de app is voor alle poule waar je inzit :)

Maar wat is de groep gelijk lekker op scherp gezet met het spel wat doorloopt. Ik vind het een zeer positief onderdeel geworden wat Art al tijdens de kick-off vertelde. Het is niet meer drie opdrachten en op naar de executie maar alles telt mee.

Jammer voor Vincent hoe het vinden van zijn geluksticket eindigde in een drama. Hij had niet veel andere keuze dan te kiezen voor de groep want zoals hij zelf al zei hij zou hem toch kwijt zijn aan de groep die mocht stemmen. Wel lullig om zo de eerste afvaller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 00:22
fjjl schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:09:
Off-topic: Wat mij overigens op viel, ze gebruiken nog steeds Windows-telefoons, maar daar een app voor maken, ho maar.
Heel veel NPO programma's hebben Windows-apparatuur, Flikken ook bijvoorbeeld. Of dat een of andere (verboden bij de publieke) product placement is, of dat de systeembeheerder een Windows fanboy is... Geen idee :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Richh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:05:
Roos is het niet, die kan niet liegen. Alle trekjes die ze de hele aflevering door liet zien vielen iedereen op en waren volgens mij legit.
Ik denk ook niet dat ze het is. Maar het aan-je-neus-zitten-omdat-je-liegt is wat iedereen wel weet en erg makkelijk te faken is. Net zoals het stotteren. Dat zegt werkelijk niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik had het idee dat Jeroen keihard zat te lachen "de eerste is weg" :*)

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/waf2t6b7x/Screenshot_20170107_221620.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

De scene met Jeroen die langs de boom loopt naar de camera toe, vervolgens dan omkijkt naar een enveloppe vond ik echt té gemaakt overkomen. Grote Mol kandidaat voor mij.

Edit: Zit nu pas Moltalk te kijken en bovenstaande is ook het eerste wat Ellie aanhaalde..

[ Voor 21% gewijzigd door Gekkenhuis op 07-01-2017 22:37 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Jeroen was inderdaad erg koel bij het vinden van het helicopter briefje... Sanne en Jeroen daar zet ik nu op in.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 08:38
Update aan tweakers poule gedaan, maak hem morgen af als iedereen in de poule zit en zet hem dan ook op volgorde. Ondertussen bezig om de aflevering te herkijken en andere informatie te verzamelen. Ik zal morgen een tabel "volg het geld" plaatsen in de TS.

Ondertussen heb ik onderstaande tabel aangepast in de TS, hoe is het kleurgebruik en moet er nog meer informatie in?

Legenda

Afgevallen
vrijstelling
Scherm gezien
Doorgegaan zonder verder informatie

KandidaatAfl 1Afl 2Afl 3Afl 4Afl 6Afl 7Afl 8Afl 9Finale
Diederik Jekel
Jochem van Gelder
Thomas Cammaert
Jeroen Kijk in de Vegte
Yvonne Coldewijer
Roos Schlikker
Sigrid ten Napel
Imanuelle Grives
Sanne Wallis de Vries
Vincent Vianen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Fish schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:52:
Ik had het idee dat ik een aflevering had gemist. zo hard ging het begin van deel 1 erin.

Wat nou relaxed in een bus of trein hintjes zoeken

*BAM* vol in de actie
nu weer wachten op aflevering 2...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
lubbertkramer schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:07:
De app heeft zojuist een update gekregen en klaar voor het nieuwe seizoen :D Heeft iemand al een poule aangemaakt voor Tweakers (TS?) anders wil ik dat wel op mij nemen?
graag ook deelnemen aan de poule.
Kvsleeuwen

thnx!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Wat een verschrikkelijk figuur die Margiet, arrogante %$^# :X. Dat de Avro maar snel Vivienne weer terugzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:58
Leuke aflevering wel weer. Mooie landschappen, dus vast weer een hoop prachtige beelden!
Trouwens, het was ook al even in moltalk aangestipt maar niet helemaal volledig op ingegaan, iets wat Diederik zei: ik kijk op de grond, in de hoop iets te vinden.
Wie leeft er op de grond in de (mols) hoop?
Overigens denk ik niet per se dat het Diederik is. Dat shirt van hem met het getal van Avogadro ligt er wel erg dik bovenop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo. Was te laat voor de aflevering dus even teruggekeken. Ergens blij met de afvaller. Voor nu heb ik wel een paar gegadigden. Ik vroeg me af wat de mol zou doen; mee in de heli of juist niet? In het eerste geval lijkt Roos me de beste kandidaat, zij stelde voor om te liegen (toch?) en heeft zo de eendracht in aflevering 1 al de kop in gedrukt.

De teams in de busjes deden het allemaal eigenlijk wel goed. Jochem, Yvonne en Sigrid zeker, het lijkt me nu vrij onwaarschijnlijk dat één van hen de mol is. Sanne, Emanuelle en Diederik deden het minder, vond het toch maf bij dat museum. Misschien heeft één bewust zijn mond gehouden?

Maar goed, ik zou als mol waarschijnlijk in de heli stappen. Als ik nu zou moeten kiezen zou het Roos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Thomas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:40:
Zo. Was te laat voor de aflevering dus even teruggekeken. Ergens blij met de afvaller. Voor nu heb ik wel een paar gegadigden. Ik vroeg me af wat de mol zou doen; mee in de heli of juist niet? In het eerste geval lijkt Roos me de beste kandidaat, zij stelde voor om te liegen (toch?) en heeft zo de eendracht in aflevering 1 al de kop in gedrukt.

De teams in de busjes deden het allemaal eigenlijk wel goed. Jochem, Yvonne en Sigrid zeker, het lijkt me nu vrij onwaarschijnlijk dat één van hen de mol is. Sanne, Emanuelle en Diederik deden het minder, vond het toch maf bij dat museum. Misschien heeft één bewust zijn mond gehouden?

Maar goed, ik zou als mol waarschijnlijk in de heli stappen. Als ik nu zou moeten kiezen zou het Roos zijn.
Ik zou denk ik juist in de busjes meegaan. Als je als mol iets zou willen saboteren, dan is het wel geld. Aan een vrijstelling heb je als mol niks, terwijl je vanuit de busjes ervoor kan zorgen dat je 'per ongeluk' een enveloppe over het hoofd ziet :)

Roos valt toch net wat te veel op vind ik. Wat ik zelf wel opvallend vond, was dat getal van Avogadro op Diedericks shirt. Maar misschien zou dat ook wel wat te opvallend zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
.....zo gedaan! Ramses Shaffy zong ooit 'ik heb het altijd zo gedaan' Thomas camaert speelt in de serie Ramses!

Ik hou m in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

misterTweakers schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Ik zou denk ik juist in de busjes meegaan. Als je als mol iets zou willen saboteren, dan is het wel geld. Aan een vrijstelling heb je als mol niks, terwijl je vanuit de busjes ervoor kan zorgen dat je 'per ongeluk' een enveloppe over het hoofd ziet :)

Roos valt toch net wat te veel op vind ik. Wat ik zelf wel opvallend vond, was dat getal van Avogadro op Diedericks shirt. Maar misschien zou dat ook wel wat te opvallend zijn ;)
Roos valt idd erg veel op. Waarom zou je als mol de busjes kiezen? Aan de ene kant heb je een goed punt; je kunt zo makkelijk iets 'niet zien', al is het in deze opdracht ook wel duidelijk dat dat dan puur geluk is; er zijn nog twee anderen en als je je mond houdt zullen de anderen het waarschijnlijk wel zien. In de heli daarentegen... Wat Roos deed was een prima mol-actie. Het hoeft niet altijd om geld te gaan, mensen uit elkaar drijven om ze wellicht nog verder tegen elkaar op te spelen is een goede methode om je eigen 'mol-zijn' te verhullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
De mensen die de introductie van de kandidaten missen en het gevoel hebben dat je een uitzending gemist hebt. Hebben jullie toevallig de uitzending van moltalk van afgelopen donderdag niet gezien want toen is er wel al een stukje introductie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

drooger

Falen is ook een kunst.

Het kan ook zo zijn dat de mol juist zo veel mogelijk tijd wil spenderen om dat vraagteken te krijgen en zo niet genoeg tijd te hebben voor andere enveloppen.

Maar het gedoe met de Koreaan en de Thai was wel erg frapant. Kan natuurlijk ook een poging van een molactie van een kandidaat zijn.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Thomas schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:14:
[...]

Roos valt idd erg veel op. Waarom zou je als mol de busjes kiezen? Aan de ene kant heb je een goed punt; je kunt zo makkelijk iets 'niet zien', al is het in deze opdracht ook wel duidelijk dat dat dan puur geluk is; er zijn nog twee anderen en als je je mond houdt zullen de anderen het waarschijnlijk wel zien. In de heli daarentegen... Wat Roos deed was een prima mol-actie. Het hoeft niet altijd om geld te gaan, mensen uit elkaar drijven om ze wellicht nog verder tegen elkaar op te spelen is een goede methode om je eigen 'mol-zijn' te verhullen.
Lastige aflevering om echt te kunnen mollen. Maar wellicht heeft de mol ook niet echt gemold met het oog op wat er nog gaat komen. Misschien wilde de mol eerst nog wat vertrouwen winnen en geld mee helpen binnen brengen omdat het er in de volgende aflevering weer net zo hard uit gaat. You never know... Ik vond deze aflevering in ieder geval meer in het teken staan van een mindf*ck wat betreft de vrijstellingen dan echte mogelijkheden tot mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 07:53
Kan iemand misschien checken als ze met z'n drieën in de helicopter zitten (jeroen in het midden meende ik) dat er dan een shot is waarbij een mol sticker op de koptelefoon van jeroen is geplaatst?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Possible schreef op zondag 8 januari 2017 @ 08:36:
Kan iemand misschien checken als ze met z'n drieën in de helicopter zitten (jeroen in het midden meende ik) dat er dan een shot is waarbij een mol sticker op de koptelefoon van jeroen is geplaatst?
Dat lijkt me echt te obvious, en ze zaten met zijn vieren in de heli?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

Zaten met vier man inderdaad in de heli ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

drooger schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:51:
Het kan ook zo zijn dat de mol juist zo veel mogelijk tijd wil spenderen om dat vraagteken te krijgen en zo niet genoeg tijd te hebben voor andere enveloppen.

Maar het gedoe met de Koreaan en de Thai was wel erg frapant. Kan natuurlijk ook een poging van een molactie van een kandidaat zijn.
Kan ook nog zijn dat de vraagteken nog effect kan hebben in verdere afleveringen,

Zonder de vraagteken in deze aflevering hadden de kandidaten bijvoorbeeld niet een vrijstelling ongedaan kunnen maken, Was er net wat minder paniek geweest tussen de kandidaten etc.

Ik verdenk nu nog niemand.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

ruurd v. schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:21:
Leuke aflevering wel weer. Mooie landschappen, dus vast weer een hoop prachtige beelden!
Trouwens, het was ook al even in moltalk aangestipt maar niet helemaal volledig op ingegaan, iets wat Diederik zei: ik kijk op de grond, in de hoop iets te vinden.
Wie leeft er op de grond in de (mols) hoop?
Overigens denk ik niet per se dat het Diederik is. Dat shirt van hem met het getal van Avogadro ligt er wel erg dik bovenop... :)
Zo'n uitspraak over grond en hoop tussen neus en lippen door is wel iets wat je van een mol kan verwachten, maar misschien lag het er wel te dik bovenop. Net zoals het t-shirt inderdaad.
Als mol wil je geld uit de pot houden, en dat kon alleen als je in de busjes ging. De enige poging om weg van het geld te lopen kwam van Diederik: Sanne was gewoon oprecht enthousiast om het geld te vinden, en Imanuelle wilde de juiste richting op naar het geld.

Al met al vind ik Diederik het meest verdacht. Toch zet ik mijn punten gewoon weer grotendeels op Keet! :+

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Disclaimer: de aller-allereerste keer dat ik dit programma gezien heb, wellicht dat ik niet goed weet hoe het qua organisatie in elkaar zit:

Als *ik* de programmamaker was, dan zou ik het zo regelen dat de mol in de auto terecht komt en vol er op in gaat dat er naar het vraagteken gezocht wordt.
Die envelop met vraagteken was volgens mij een essentieel onderdeel van de eerste aflevering: zonder dat geen bioscoop-scene, geen getreiter met het ongeldig maken van een vrijstelling, veel en veel minder onderling wantrouwen - wat de serie toch wel maakt.

Dus ik zou zeggen: Jochem was volgens mij degene die het plan opperde dat de andere groep van bovenaf zou beginnen en zijn groep vanaf het vraagteken zou beginnen te zoeken - dus hij als kandidaat mol #1. Als tweede Sanne, want volgens mij was zij er meteen bij om "ja, goed!" te roepen, zonder overleg, zonder een seconde twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Net nog maar eens de aflevering een keer teruggekeken. En de uitspraak van Sanne na de foodtruck scene was ook wel erg apart: "En toen had ik mijn allereerste mol-enveloppe moment, en ik dacht laat ik dat maar niet afpakken". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat er in dit pakketje zat, hebben we trouwens niet meer gezien/gehoord.

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/3odso4u1d/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:44

Ankh

|true

Uiteraard ook weer present!
In het AD stond een stuk geschreven over hoe ze vorig jaar in de mist gingen met de hint in 2de aflevering. Kort gezegd gaan ze meer misinformatie delen. Dus lastiger voor de molloten.

Overigens, mooie locatie!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:31

swv

vanaalten schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:41:
Dus ik zou zeggen: Jochem was volgens mij degene die het plan opperde dat de andere groep van bovenaf zou beginnen en zijn groep vanaf het vraagteken zou beginnen te zoeken - dus hij als kandidaat mol #1. Als tweede Sanne, want volgens mij was zij er meteen bij om "ja, goed!" te roepen, zonder overleg, zonder een seconde twijfel.
Even buiten beschouwing gelaten hoe er op dit voorstel werd gereageerd, was het gewoon slim van Jochem om te doen. Bij de andere enveloppen was het duidelijk dat er een geldbedrag te halen viel, en bij de envelop met het vraagteken lonkt de nieuwsgierigheid. Want mogelijk kan de kandidaat (in dit geval het groepje van Jochem) hier een voordeel uit halen (of je nou mol bent of niet), om vervolgens te liegen over de uitkomst wat weer een voordeel kan opleveren bij de executie. In dit geval bleek de functie van het vraagteken onbekend tot het moment dat Art die bekend maakte. Er valt dan ook weinig te mollen. Of ze hadden moeten liegen over iets dat er niet is. Bijvoorbeeld aangespoord door de mol omdat die natuurlijk elke opdracht van te voren kent. Volgens mij is dat niet gebeurd. Het betrof nu dus een groepsvoordeel en geen vrijstellingen of jokers. Dus voor alle niet-helikopter kandidaten heeft het dit keer goed uitgepakt met een hele lullige executie :D Maar dat kan de volgende aflevering weer anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sww89 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Even buiten beschouwing gelaten hoe er op dit voorstel werd gereageerd, was het gewoon slim van Jochem om te doen. Bij de andere enveloppen was het duidelijk dat er een geldbedrag te halen viel, en bij de envelop met het vraagteken lonkt de nieuwsgierigheid. Want mogelijk kan de kandidaat (in dit geval het groepje van Jochem) hier een voordeel uit halen (of je nou mol bent of niet), om vervolgens te liegen over de uitkomst wat weer een voordeel kan opleveren bij de executie. In dit geval bleek de functie van het vraagteken onbekend tot het moment dat Art die bekend maakte. Er valt dan ook weinig te mollen. Of ze hadden moeten liegen over iets dat er niet is. Bijvoorbeeld aangespoord door de mol omdat die natuurlijk elke opdracht van te voren kent. Volgens mij is dat niet gebeurd. Het betrof nu dus een groepsvoordeel en geen vrijstellingen of jokers. Dus voor alle niet-helikopter kandidaten heeft het dit keer goed uitgepakt met een hele lullige executie :D Maar dat kan de volgende aflevering weer anders zijn :)
De mol weet alles vantevoren. er valt uitstekend te mollen. die weet allang waar het vraagteken voor dient

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Fish schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:37:
[...]

De mol weet alles vantevoren. er valt uitstekend te mollen. die weet allang waar het vraagteken voor dient
Dat zeg ik toch ook ;) Maar ik zie er geen molactie in om nadrukkelijk aan te sturen op het naar de envelop met het vraagteken gaan zoals Jochem heeft gedaan en waar vanaalten op doelt. Want naast de mol is het vraagteken voor de andere kandidaten ook interessant genoeg om te bemachtigen omdat ze allemaal denken dat er wat speciaals te halen valt. Het was juist raar geweest als er iemand zou zeggen er absoluut niet naartoe te willen gaan. Natuurlijk valt er genoeg te mollen (bijv. naar het zoeken van de envelop), en je bent wat dat betreft aangewezen op de montage en wat wij dus wel en niet te zien krijgen. Maar Jochem vond ik in deze niet per se verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Misschien niet een molactie maar wel een programmamaker-actie: als dit vraagteken NIET gevonden was, was de hele aflevering een stuk saaier geworden. Dus het is wel in het belang van de programmamakers dat er heel actief naar het vraagteken gezocht wordt, meer nog dan naar de andere enveloppen.

Je hebt wel gelijk dat Jochem er mogelijk om eerlijke redenen achteraan ging - nieuwsgierigheid en mogelijk belangrijkere dingen dan geld. Wellicht dat Sanne dan meer verdacht zou moeten zijn, omdat die direct enthousiast accepteerde dat anderen achter dat vraagteken aan gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verschrikkelijk. Wat heeft die gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:26
vanaalten schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:12:
Misschien niet een molactie maar wel een programmamaker-actie: als dit vraagteken NIET gevonden was, was de hele aflevering een stuk saaier geworden. Dus het is wel in het belang van de programmamakers dat er heel actief naar het vraagteken gezocht wordt, meer nog dan naar de andere enveloppen
Het was ook wel de makkelijkste opdracht die ik ooit in wie Is de Mol heb gezien. Ten eerste dat ze vooraf al mochten overleggen. Beide teams dezelfde locaties hadden een volgens mij was er nadat ze alles gevonden hadden nog ruim tijd over terwijl dat bij het museum echt veel tijd Had gekost. Dus er was tijd zat voor het vraagteken, en sowieso zit in het begin iedereen naar vrijstellingen te zoeken plus het feit dat er met de hardlopers opmerking ze al getriggerd waren.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Mijn punten zijn niet geüpdatet. Maar goed dat komt vast wel goed. Ik sta nu iig ook op 200.

Heb nog niet echt een mol. Ik denk wel dat Yvonne het niet is, dan was echt te enthousiast geld aan het zoeken / pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
H92! schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:04:
Wat er in dit pakketje zat, hebben we trouwens niet meer gezien/gehoord.

[afbeelding]
Hier helemaal mee eens. Niemand valt het op dat hij het eruit haalt - de enige die het opvalt, valt af. Conspiracy theory types kunnen daar toch heel wat moltalk afleveringen mee vol krijgen zou je denken.

Waarom zou je zoiets terugstoppen zonder uberhaupt eerst open te maken...

Verder verdenk ik momenteel Jochem het meeste. De focus op garanderen dat het vraagteken binnen wordt gesleept, zou als mol enorm belangrijk zijn. Immers is het daarna een halve aflevering enkel over vraagteken/immuniteiten en sabotage binnen de groep gegaan.
Hoef je als mol niets te doen behalve achterover leunen en genieten hoe ze elkaar verslinden in deze en de komende afleveringen. O-)

Bedoel, je hebt nu niet alleen zoektocht naar de mol en winnen van geld, maar ook een soort van tweekamp binnen de groep gecreëerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 08-01-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 00:47
Xanaroth schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:57:
[...]
Hier helemaal mee eens. Niemand valt het op dat hij het eruit haalt - de enige die het opvalt, valt af. Conspiracy theory types kunnen daar toch heel wat moltalk afleveringen mee vol krijgen zou je denken.

Waarom zou je zoiets terugstoppen zonder uberhaupt eerst open te maken...
Vincent was zelf de eerste die dat pakketje vast had toen hij het kistje net open gemaakt had dus ik denk eerder dat het gewoon wat gewichtjes waren om het kistje wat zwaarder te maken zo dat het op zijn plek bleef hangen of zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NW8GEDo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:27
Snowhite0901 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:09:
Het was ook wel de makkelijkste opdracht die ik ooit in wie Is de Mol heb gezien. Ten eerste dat ze vooraf al mochten overleggen. Beide teams dezelfde locaties hadden een volgens mij was er nadat ze alles gevonden hadden nog ruim tijd over terwijl dat bij het museum echt veel tijd Had gekost. Dus er was tijd zat voor het vraagteken, en sowieso zit in het begin iedereen naar vrijstellingen te zoeken plus het feit dat er met de hardlopers opmerking ze al getriggerd waren.
Over de hoeveelheid tijd: het zou kunnen dat dit nog een beetje een fout is van de makers. De vorige seizoenen waren (bijna) allemaal in landen waar ze niet de taal spraken. Nu spreekt iedereen Engels en is behulpzaam, ook is de stad een stuk makkelijker ingedeeld (blokpatroon, rechte straten). Gaat dus een stuk sneller allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:35
Je zou toch zeggen dat de Mol juist niet in de heli ging zitten? Hier valt voor de Mol niks te behalen, in de busjes zou nog je wat kunnen mollen om te voorkomen dat al het geld wordt verzameld door iedereen, door de rest achter dat vraagteken te sturen. Vrijstellingen zijn niet interessant voor de Mol alleen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 16-09 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dan is het juist misschien slim om wel even in de helicopter te gaan zitten, om iedereen op een dwaalspoor te zetten.

Valt alle kanten op te beredeneren:)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat me opvalt is dat ik niemand hoor over het hele registratienummer van de helikopter: N353MH is een helikopter geregistreerd op naam van JR Helicopter Leasing LLC in Roseburg, Oregon. In deze aflevering komen ze langs een concertzaal waar Garrick Ohlsson optreedt. Op de aankondiging staat iets als Umpqua Bank presents. Umpqua Forest ligt naast Roseburg. Wederom Roos.

Dan de titel van de aflevering: "... zo gedaan".

Hier mist "zo gezegd".
Jeroen Kijk in de Vegte stelt voor (zegt) om te zwijgen over de vrijstelling, dat wordt uitgevoerd (gedaan).
Hij werkt voor de radio, doet veel voice-overs en spreekt stemmen in. Allemaal "zo gezegd"
Daarnaast zegt Jeroen in één van de vooruitblikken, iets als "wat als de anderen onze vrijstellingen weer mogen afpakken" en precies dat gebeurt. Hij heeft het gezegd en zo is het gedaan. Dit kan ook nog eens op Mol-voorkennis wijzen. Wat deed Jeroen ook al weer in de korte animaties? Hij doet zijn vingers voor de mond. Hij mag namelijk nu eens niks zeggen, vandaar de verdwijning van "zo gezegd" uit het spreekwoord.

Dan nog Jochem; die zegt dat hij totaal ongeschikt ik om de Mol te ontmaskeren. Is hij de Mol? Hij mag zichzelf niet ontmaskeren en is daar dus ongeschikt voor.

Qua hints duidt alles het meest op Roos wat mij betreft, ookal is het soms obvious (rozen in beeld, city of roses) en soms heel subtiel (de registratie op de helikopter en de aankondiging van het concert).

Qua gedrag + uitspraken + hints zeg ik nog steeds Jeroen.

Jochem ga ik volgende aflevering goed in de gaten houden, want zijn uitspraak vond ik sterker dan Diederiks "concentreren op de grond" enz.

http://www.wieisdemolhint...-mol-2017/#comment-158396

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 08-01-2017 22:12 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zojuist pas kunnen kijken.

Leuk begin, en het kan alle kanten op wmb.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vond het overigens een erg leuke eerste aflevering en heb het idee dat ik voor het eerst sinds ik kijk ook echt dingen opmerk die wat kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

http://wieisdemol.avrotro...ndidaten-op-uitslag-test/

Hier de eerste reacties in de groep na het vertrek van Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

timmert26 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:58:
Je zou toch zeggen dat de Mol juist niet in de heli ging zitten? Hier valt voor de Mol niks te behalen, in de busjes zou nog je wat kunnen mollen om te voorkomen dat al het geld wordt verzameld door iedereen, door de rest achter dat vraagteken te sturen. Vrijstellingen zijn niet interessant voor de Mol alleen geld.
Mijn gedachte was dat de mol juist wel in de heli moest gaan zitten omdat het vinden van de vrijstellingen vrij cruciaal was voor het verloop van deze opdracht/aflevering. Het vragenteken missen had m.i. nog wel opgevangen kunnen worden door zo'n befaamde 'plottwist' van Art. Dus ik ga de komende weken Roos, Thomas en Jeroen in de gaten houden B)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik vond het wel een spectaculaire eerste aflevering. Anders opgebouwd dan voorgaande jaren en met veel acties waaruit kan blijken of iemand wel of niet de mol is.

Vincent was te gretig met die vrijstelling. Dat het hem daardoor die vrijstelling kostte wist hij zelf ook wel. Maar dan nog zou hij even veel kans moeten hebben als de overige kandidaten die geen vrijstelling hebben. Blijkbaar was in de helikopter zitten toch niet zo handig omdat je dan niet weet wat er op de grond gebeurd, waar waarschijnlijk veel vragen over gingen.

Wat mij wel op viel was dat ze afspraken om de ene groep van boven naar beneden te laten gaan en de andere groep van beneden naar boven. De eerste groep deed dit alleen niet. Ze begonnen met het Portland Art Museum, waar de €750 te vinden was, daarna gingen ze pas voor de €1000. Als mol wil je dit natuurlijk graag dat niet het hoogste bedrag gevonden wordt. Daarbij werd er ook nog eens een paar keer voorbij gelopen aan de enveloppe en werd er eerst de verkeerde kant opgelopen bij de food-trucks. Dit alles om maar tijd te winnen om niet het hoogste bedrag te gaan vinden. Zou dus heel goed kunnen dat de mol bij dat groepje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vond het ook zeker een leuke opening! Ben altijd bang dat het na zoveel jaar toch weer eens zou gaan vervelen of aanvoelen als herhaling - maar deze aflevering heeft toch meteen een goede toon gezet. Hopelijk blijft het zo!

Weet iemand het liedje dat gebruikt werd tijdens de allerleerste opdracht (enveloppen zoeken in het bos, bv vanaf minuut 4:00)? - klonk als van in een film maar ik kan het niet goed plaatsen. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ZinQ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:41:
Vond het ook zeker een leuke opening! Ben altijd bang dat het na zoveel jaar toch weer eens zou gaan vervelen of aanvoelen als herhaling - maar deze aflevering heeft toch meteen een goede toon gezet. Hopelijk blijft het zo!

Weet iemand het liedje dat gebruikt werd tijdens de allerleerste opdracht (enveloppen zoeken in het bos, bv vanaf minuut 4:00)? - klonk als van in een film maar ik kan het niet goed plaatsen. Thx!
Shazam komt met Thames House van Dominic Lewis. Dit komt van het Album Spooks. Ze hebben de soundtrack gemaakt van "The Greater Good" Als ik daar de themesong van luister "Spooks" dan komt dat redelijk in de buurt van dat nummer wat je hoort. Thames House kan ik niet vinden, misschien is het wel hetzelfde als "Spooks".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

l3art schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Shazam komt met Thames House van Dominic Lewis. Dit komt van het Album Spooks. Ze hebben de soundtrack gemaakt van "The Greater Good" Als ik daar de themesong van luister "Spooks" dan komt dat redelijk in de buurt van dat nummer wat je hoort. Thames House kan ik niet vinden, misschien is het wel hetzelfde als "Spooks".
De TV-serie Spooks gaat over MI:5, hoofdkwartier is Thames House en Spooks: the Greater Good was weer een (TV-?)film in dat universum (ook bekend als MI:5 - hier ook dacht ik). Op de soundtrack daarvan staat wel een nummer genaamd Thames House (#10).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik heb dit seizoen mijzelf ook voorgenomen om (mee) te kijken.

Wat ik alleen totaal niet begrijp aan het concept is wat de motivatie voor de mol is om het verzamelen van geld tegen te gaan, het enige wat dit oplevert is een risico om ontdekt te worden.

Bij die foodtrucks heeft Sanne iig de mogelijkheid om het te laten mislukken verpest door aan te geven dat ze in de verkeerde straat zochten, die is het niet vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Volgens mij is de motivatie dat je als Mol in een soort god mode aan het spel mee mag doen :P Je kunt zonder zorgen genieten van het avontuur en lekker saboteren. Je hebt drie weken lang een geweldige reis op prachtige locaties en je ontmoet hele leuke mensen. Er ontstaan veel vriendschappen in widm. Zelfs een relatie komt eruit voort zoals afgelopen jaar het geval was. Daarnaast is het voor de eer. Of er verder nog beloningen tegenover staan weet ik niet, maar vanuit de emotionele waarde is bovenstaande zeker een reden om het wel te doen en iedereen het avontuur te gunnen maar niet de hoofdprijs :)

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 10-01-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Veel mollen zijn er niet slechter op geworden qua naamsbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik zat te kijken bij het einde dat iedereen aan bot komt tijdens het beantwoorden van de vragen. Je ziet hoe iemand denk en daarna wat voor vraag ze beantwoorden (meestal één vraag, zoals: "De Mol reisde per bus of helikopter"). Bij Jeroen staat daarna de vraag wie is de Mol en hij vinkt zijn eigen naam aan Jeroen. Dat vond ik op zich wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
sww89 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:30:
Volgens mij is de motivatie dat je als Mol in een soort god mode aan het spel mee mag doen :P Je kunt zonder zorgen genieten van het avontuur en lekker saboteren. Je hebt drie weken lang een geweldige reis op prachtige locaties en je ontmoet hele leuke mensen. Er ontstaan veel vriendschappen in widm. Zelfs een relatie komt eruit voort zoals afgelopen jaar het geval was. Daarnaast is het voor de eer. Of er verder nog beloningen tegenover staan weet ik niet, maar vanuit de emotionele waarde is bovenstaande zeker een reden om het wel te doen en iedereen het avontuur te gunnen maar niet de hoofdprijs :)
Het is ook geweldig voor je carrière natuurlijk. Vele mensen die ver kwamen in WidM gaven hun carrière een enorme boost. Het prijzengeld is bijzaak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
egbert-jan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:08:
Ik zat te kijken bij het einde dat iedereen aan bot komt tijdens het beantwoorden van de vragen. Je ziet hoe iemand denk en daarna wat voor vraag ze beantwoorden (meestal één vraag, zoals: "De Mol reisde per bus of helikopter"). Bij Jeroen staat daarna de vraag wie is de Mol en hij vinkt zijn eigen naam aan Jeroen. Dat vond ik op zich wel vreemd.
Daar stond toch metj wie op de kamer de Mol slaapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Zei Sanne nou net: dat maakt de mol in je los??

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
50Miles schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:56:
Zei Sanne nou net: dat maakt de mol in je los??
Yep. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Voor de mol was het interessant om in de groep te blijven met de laser game toch? Dan kon hij verkeerde aanwijzingen geven.

Tenzij het doel van de mol was om iedereen af te schieten zodat ze geen geld hebbben en dáárna zorgen dat hij de vrijstelling krijgt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat kan natuurlijk ook gewoon over het programma zelf gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:23:
Voor de mol was het interessant om in de groep te blijven met de laser game toch? Dan kon hij verkeerde aanwijzingen geven.

Tenzij het doel van de mol was om iedereen af te schieten zodat ze geen geld hebbben en dáárna zorgen dat hij de vrijstelling krijgt.
Het lijkt mij inderdaad logisch dat de mol niet bij die drie zit.

De mol kon dan tijdens de laser opdracht niet mollen en kon geen verkeerde 'schuldige' aanwijzen bij de rechtzaal.

Over de titel 'Meegaand', wellicht over Sigrid in de kermis attractie? Die ging als enige helemaal los :Y

Daarnaast was het opvallend dat ze niet lieten zien hoe Sigrid bij die attractie was gekomen. Die attractie werd bij Thomas namelijk volledig geblokkeerd door de lasers.

[ Voor 11% gewijzigd door tweegroenethee op 14-01-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:43
Moofnor schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 12:46:
Heerlijk hoe elk jaar de kandidaten weer voldoen aan een standaardlijstje prototypes :P
Maar de hype is real, Ik blijf iig kijken tot Keet (Yvonne) er uit is :9~
Dus dit jaar maar 2 afleveringen?
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meegaand kan ook slaan op de 3 die met de bus mee moesten en laten daar nu weer Jeroen én Roos bij zitten. Daarnaast 2 dingen die me bij de eerste opdracht opvielen.

Art zegt "Kan-niet misgaan" en vervolgens zien we Roos lachen.
Daarna zien we de kaartjes aan de waslijn: eerst "Roos", meteen gevolgd door "Clue".

Jochem gaf bij de laseropdracht aan dat hij er niet aan toegekomen is om als verkenner door te geven wat hij zag.

Ik blijf voorlopig op Jeroen en Roos en zet Jochem nog altijd op 3.

Wel opgevallen dat Sigrid én niet goed typte (met Sanne) én net als Jochem en Yvonne met de laser werd geraakt.

Wel erg spannend toen de 3 kandidaten ineens weg waren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 14-01-2017 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Zag ik het nou goed en lagen er jokers voor het "grijpen" bij het laserspel? Zou Sigrid als enige dit hebben gezien? Want bij haar zag je als enige niet hoe ze van start was gegaan, maar zat ze direct in de attractie..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Apart dat we alleen van Sigrid niet zagen hoe ze de attractie bereikte, ook nog degene met het hoogste bedrag en vervolgens vrij makkelijk af ging.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste