Gewoon teruggaan naar waar je hem gekocht heb en nog een keer laten meten.thetakman schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:46:
Goedemorgen Tweakers!
Sinds iets meer dan een jaar draag ik een bril, en merk nu pas hoe erg ik het nodig had schijnbaar.
Wel ontgaat mij het gevoel dat ik niet helemaal goed geholpen ben ?
Ben toen een Pearle binnen gelopen, gemeten en bril gekocht ( een hugo boss bril met kunstof glazen) Dit zou het beste zijn volgens de verkoper. Bril opgehaald, en toen zei hij ja we hebben je de helft gegeven van de sterkte die je nodig hebt. Dit zou rust moeten geven maar dikke kans dat je over een jaar terug komt met de vraag om de volle sterkte te krijgen.
Dit vond ik maar een redelijk raar antwoord, maar okay ik ben een leek dus het zal wel.
Nu denk ik, waarom heb ik niet de volledige sterkte gekregen? Ik ben nu ook opzoek naar een andere bril omdat ik merk dat ik nu al een raar vlekje in de het kunstof glas heb waar ik me aan begin te irriteren met kijken. Ook merk ik nog steeds dat ik erg moet focussen.
Ik dacht, ik ga online bij een Charlie temple kijken ofzo. Ik vraag m'n bril recept op bij de opticien en lekker online browsen i.p.v. weer een bril van 200+ te kopen waar ik niet helemaal tevreden mee ben.
Doe ik hier goed aan? Heeft er iemand tips of valkuilen die ik moet vermijden?
Als je een ongecorrigeerde plus afwijking heb. Wil er nog wel eens een spier verkrampt zijn waardoor je je volle sterkte niet gelijk accepteerd. Met als gevolg dat je slechter ziet met bril dan zonder. En hem dan niet draag en je probleem dus blijft bestaan.
Nu gebeurt dat ondercorrigeren meestal wel in overleg, dus dat is niet helemaal goed gegaan.
Als je montuur nog niet zo oud is kunnen de nieuwe glazen daar ook wel in. Laat dan gelijk dat vlekje door ze bekijken, misschien is het wel een gevalletje garantie