Ramzzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:27:
[...]
We hebben er al behoorlijk wat woorden aan vuilgemaakt.
Nieuwkomers met elkaar samen 'ambushen' is wellicht niet de handigste manier om in AWM / ZT te discussiëren, en daar tegenover staat dat de nieuwkomer zichzelf ook wel even goed mag informeren alvorens hij met een reeks als flamebait te interpreteren posts op komt draven.
O.a. hier, Brontoetsing #hoedan?! en in diverse topic warnings en mod breaks
offtopic:
Ik heb vandaag pas voor het eerst die topic doorgelezen
Ik heb vandaag pas voor het eerst die topic doorgelezen
Maar ik bedoelde eerder iets in de zin als een formele structuur: Opening, stelling, onderbouwing en bewijsvoering. Een modbreak zie ik als een corrigerend middel en een topic warning is vaak specifiek over het onderwerp.
Overigens ben ik niet van mening dat elke nieuwkomer met opzet een flamebait post. Volgens mij is het eerder ondoordacht en ja, ik ben me bewust dat niet iedereen dat denkt.
Ik betwijfel juist jouw laatste alinea, volgens mij gaat het continue goed omdat de ervaren een stelling deponeren. Volgens mij roepen we iets te makkelijk "trol" terwijl er geen opzet is (let op: geen bewijs).Virtuozzo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:28:
[...]
Discussie /= debat. Wanneer is sprake van welke vorm. Mijn ervaring is dat flame wars enkel opflakkeren wanneer mensen interactie persoonlijk maken / nemen, of wanneer er sprake is van aanwezigheid van gebruikers die puur voor gratificatie en / of subversieve doelstelling voorbij komen met trol gedrag om dan het af te dekken met uitvluchten van de smiley of de knuppel in het hoenderhok.
Buiten dat is het zeldzaam, en eigenlijk altijd in prima banen te leiden.
Zolang mensen de topic waarschuwingen lezen, en een beetje bekend zijn met wat wel en niet verwacht wordt.
Verder ben ik het met je eens dat een debat != discussie.
D-e-n schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:31:
@DevWouter
Dat is een goede vraag maar de vraag is mensen het daarover eens worden
Ik heb vooral enorm veel moeite met de inhoud van de topic warning. Ik vind die tendentieus.
offtopic:
Ik vind die topic warning eigenlijk wel terecht. Althans ik was me goed bewust dat dit gebeurde (en nee, dat maakt mijn gedrag niet oké).
Ik vind die topic warning eigenlijk wel terecht. Althans ik was me goed bewust dat dit gebeurde (en nee, dat maakt mijn gedrag niet oké).
In een normale discussie zou ik even stop gezegd hebben om even een meta-discussie over toon en stijl te houden. Maar gezien het debat al aardig verhit
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel