Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste
Acties:

• Pedro_Newbie
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18:34
@hjs Ik heb in de Fritz!Box de XS4All setting geselecteerd en ge-edit. Kan alleen even niet meer vinden waar beschreven staat wat e ge-edit moet worden. Maar out of the box moet de XS4All instelling ook gewoon werken. De aanpassing had te maken met Netflix en Meer TV als ik mij niet vergis

• Whizzy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16-10 16:31
Nou bij mij is de overgang ook gestart.

KPN heeft vannacht al blijkbaar internet stopgezet, vanochtend geen WIFI en geen bedraad internet.
Tv doet het nog wel; morgen zou een monteur langskomen. Ben benieuwd hoe laat en zo want daar hebben ze niets over gezegd.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02:11
roko14 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:51:
toch mijn ervaring maar delen...

2 maanden geleden viel wifi van de experiabox uit. Na diverse testen en resetten bleek dit daadwerkelijk aan de experiabox te liggen. Via facebook (en de bot) het probleem uitgelegd. Dan krijg je een standaard antwoord met vragen, hier een net antwoord op gegeven. Dit speelde op vrijdagavond.
De maandag kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe experiabox was opgestuurd. Deze was dinsdag binnen en het probleem was opgelost.
Ter vergelijking, bij mijn vorige provider Telfort had de Experiabox het ook begeven. Daar kostte het drie telefoontjes om een nieuwe te laten opsturen:
-medewerker 1: er is een hele grote storing, daar ligt het aan. Daarover stond niks op de website van Telfort, of andere sites die storingen melden. Om me niet heel erg te gaan lopen ergeren, ben ik hier niet op doorgegaan.
-later nog een keer bellen, medewerker 2: u bent niet thuis? Dan kunnen we u niet verder helpen. Om me niet heel erg te gaan lopen ergeren, ben ik hier niet op doorgegaan.
-de derde die ik aan de lijn kreeg, deed gelukkig wel z'n werk en ging de lijn doormeten.

Telfort is minimaal 5 euro per maand duurder voor hetzelfde pakket, en door meerdere van dit soort ervaringen heb ik dat er niet meer voor over. Komt nog bij dat Telfort, KPN en Xs4all bij hun instap abonnementen de download cappen. KPN en XS4all bieden wel een betere klantenservice dan NLE, maar bij hun betaal je anderhalf tot twee keer meer.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:57
Pedro_Newbie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:43:
@hjs Ik heb in de Fritz!Box de XS4All setting geselecteerd en ge-edit. Kan alleen even niet meer vinden waar beschreven staat wat e ge-edit moet worden. Maar out of the box moet de XS4All instelling ook gewoon werken. De aanpassing had te maken met Netflix en Meer TV als ik mij niet vergis
Sluit je FritzBiox direct aan of moet de Experiabox er nog tussen?

• dewaal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-10 14:05
hjs schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:46:
[...]

[...]

Nooit en te nimmer, veel te veel gezeik gehad met Oxxio/Durion :+
Oxxio is niet meer het oude Oxxio tegenwoordig een label van eneco.

• hjs
  • Niet online
dewaal schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Oxxio is niet meer het oude Oxxio tegenwoordig een label van eneco.
Mhhh, okay.
Als de energie prijzen beetje concurrerend zijn zal ik tzt misschien erover nadenken ;)

• dewaal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-10 14:05
Dat is het zelfde nle die hoort bij budget energie. (onderdeel van de nutsgroep)

• hjs
  • Niet online
dewaal schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:15:
Dat is het zelfde nle die hoort bij budget energie. (onderdeel van de nutsgroep)
Ja, zou korting moeten krijgen omdat ik toevallig bij Budget Energie zit :+

• Pedro_Newbie
Erik1805 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:46:
[...]

Sluit je FritzBiox direct aan of moet de Experiabox er nog tussen?
Rechtstreeks, de Experiabox zit weer keurig in de doos, die is één keer een uurtje aangesloten geweest omdat NLE dan niet kon testen of de lijn actief was.

Snelheid is ook gewoon goed (zit alleen in een flat op de 6e etage aan de 4e manipulatiekast van de 5 dus een beetje verlies)

• Crazy-Al
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-08 22:39
Toch even delen:

Ik heb zelf sinds November '17 NLEx. Vorig jaar in combinatie met G/L/E, dit jaar voor G/L/E overgestapt maar NLEx gehouden.

Waarom G/L/E belangrijk? Extra kortingsbundel, dat is de enige reden :-)

Ik ga (weer) de eerste 9 maanden 29,95 betalen voor 100/50. In de praktijk krijg ik ongeveer 90/40 volgens Speedtest (Ookla), dus ik kan niet klagen.

Wat betreft TV is het wel een dingetje. Ik ben voorheen Ziggo gewend met nagenoeg geen storingen via de kabel. Sinds wij nu NLEx hebben wilt het beeld nog wel eens een beetje haperen, en Netflix (via de ExperiaBox App) wilt nog wel eens een timeout geven.

Desalniettemin ben ik heel erg blij met de prijs/kwaliteitverhouding van alles! Het doet wat het moet doen en dat doet het goed.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21:51
Crazy-Al schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:59:
Toch even delen:

Ik heb zelf sinds November '17 NLEx. Vorig jaar in combinatie met G/L/E, dit jaar voor G/L/E overgestapt maar NLEx gehouden.

Waarom G/L/E belangrijk? Extra kortingsbundel, dat is de enige reden :-)

Ik ga (weer) de eerste 9 maanden 29,95 betalen voor 100/50. In de praktijk krijg ik ongeveer 90/40 volgens Speedtest (Ookla), dus ik kan niet klagen.

Wat betreft TV is het wel een dingetje. Ik ben voorheen Ziggo gewend met nagenoeg geen storingen via de kabel. Sinds wij nu NLEx hebben wilt het beeld nog wel eens een beetje haperen, en Netflix (via de ExperiaBox App) wilt nog wel eens een timeout geven.

Desalniettemin ben ik heel erg blij met de prijs/kwaliteitverhouding van alles! Het doet wat het moet doen en dat doet het goed.
G/L/E ?

Ik heb nooit haperingen met de TV. En er hangt toch een behoorlijke TV aan (55 inch). Netflix hapert wel bij snelle beelden, daarom doe ik dat via de app van mijn TV zelf. Die heeft een betere processor. Er zijn wel diverse TV kastjes in omloop, misschien dat een andere het beter doet dan die ik nu heb (Arcadyan HMB2260).

Maar hoe kijk jij Netflix? Wat is de ExperiaBox App?

Drardollan wijzigde deze reactie 07-02-2019 18:05 (6%)

• Crazy-Al
Drardollan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:03:
[...]

G/L/E ?

Ik heb nooit haperingen met de TV. En er hangt toch een behoorlijke TV aan (55 inch). Netflix hapert wel bij snelle beelden, daarom doe ik dat via de app van mijn TV zelf. Die heeft een betere processor. Er zijn wel diverse TV kastjes in omloop, misschien dat een andere het beter doet dan die ik nu heb (Arcadyan HMB2260).

Maar hoe kijk jij Netflix? Wat is de ExperiaBox App?
G/L/E is hoe wij thuis Gas/Licht/Elektra noemen, dus gewoon de energieleverancier.

Wij kijken Netflix via "kanaal 200", waarna ik met "de rode knop" een Eigen app open van ExperiaBox/KPN/NLEx. Die gebruiken wij dan ook om te kijken.

Mijn TV (42", 2008?) is oud en ondersteunt geen eigen apps... hooguit dat ik de kwaliteit kan testen via de Xbox One, maar daarvoor valt Netflix weer te weinig uit!

• Drardollan
Crazy-Al schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:09:
[...]

G/L/E is hoe wij thuis Gas/Licht/Elektra noemen, dus gewoon de energieleverancier.

Wij kijken Netflix via "kanaal 200", waarna ik met "de rode knop" een Eigen app open van ExperiaBox/KPN/NLEx. Die gebruiken wij dan ook om te kijken.

Mijn TV (42", 2008?) is oud en ondersteunt geen eigen apps... hooguit dat ik de kwaliteit kan testen via de Xbox One, maar daarvoor valt Netflix weer te weinig uit!
Wat is het verschil dan tussen licht en elektra 8)7

Kanaal 200 is inderdaad de app van de ontvanger. Heeft niets met de Experiabox te maken, dat is het modem.

• Crazy-Al
Drardollan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:34:
[...]

Wat is het verschil dan tussen licht en elektra 8)7

Kanaal 200 is inderdaad de app van de ontvanger. Heeft niets met de Experiabox te maken, dat is het modem.
U hebt gelijk!

Ik ben lekker wakker vanavond :')

Waarom wij al jaren GLE zeggen... Ik weet het niet, zal wel west-fries zijn ofzoiets!

• Pedro_Newbie
Crazy-Al schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:36:
[...]

U hebt gelijk!

Waarom wij al jaren GLE zeggen... Ik weet het niet, zal wel west-fries zijn ofzoiets!
De gangbare afkorting is G/W/L oftewel Gas, water en licht :)

• Whizzy
Whizzy schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:00:
Nou bij mij is de overgang ook gestart.

KPN heeft vannacht al blijkbaar internet stopgezet, vanochtend geen WIFI en geen bedraad internet.
Tv doet het nog wel; morgen zou een monteur langskomen. Ben benieuwd hoe laat en zo want daar hebben ze niets over gezegd.
En om mezelf te quoten. Ben er weer :P geen enkel probleem. Spullen draaien door op de oude glasvezel kast van KPN, het modem en tv module alleen vervangen. Wat mij betreft snelste overstap ooit.

• Drardollan
Crazy-Al schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:36:
[...]

U hebt gelijk!

Haha zo leren we elke dag nog he ;)

West-Fries, Lutjebroek? Grootebroek? Mooie plekjes daar!

• Crazy-Al
Drardollan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:02:
[...]

Haha zo leren we elke dag nog he ;)

West-Fries, Lutjebroek? Grootebroek? Mooie plekjes daar!
Lutjewinkel!

Maar genoeg slowchat :')

• Erik1805
Pedro_Newbie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Rechtstreeks, de Experiabox zit weer keurig in de doos, die is één keer een uurtje aangesloten geweest omdat NLE dan niet kon testen of de lijn actief was.

Snelheid is ook gewoon goed (zit alleen in een flat op de 6e etage aan de 4e manipulatiekast van de 5 dus een beetje verlies)
[Afbeelding]
Kan ik de FritzBox direct aansluiten en configureren of eerst aan de computer aansluiten en configureren?

• Pedro_Newbie
Gewoon aansluiten en configureren

• MarkvdKlundert
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12-08 13:00
Er begint nu eindelijk wat te lopen. Kennelijk hebben ze de aanvraag opnieuw ingevoerd want ik heb nu twee service accounts. Het lukt ze niet om Ziggo op te zeggen, dat moet ik dus zelf doen. Nog onduidelijk hoe het dan zit met nummerbehoud.

• terabyte
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-09 17:43

terabyte

kan denken als een computer

ik heb 2 januari Alles in 1 afgesloten met ingangsdatum 13-2-2019. Ziggo sluit mij op die datum dan ook af.
Heb 9-1 een contract ontvangen, en daarna niets meer van NLE gehoord.
Geen eerste afschrijving, geen installatiepakket, inloggen op de Mijn-omgeving werkt niet.

Ik heb de fout gemaakt niet eerder deze topic te bekijken (als in, het lijkt erop dat de administratieve shitstorm pas na 2-1-19 echt los is gegaan), dus ik vrees dat ik Ziggo moet bellen en ze vragen mij eventjes niet af te sluiten...

21,4% van de Tweakers is eigenlijk geen echte Tweaker.
Download hier gratis een kwaliteits-OS!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 11:08
terabyte schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:32:
ik heb 2 januari Alles in 1 afgesloten met ingangsdatum 13-2-2019. Ziggo sluit mij op die datum dan ook af.
Heb 9-1 een contract ontvangen, en daarna niets meer van NLE gehoord.
Geen eerste afschrijving, geen installatiepakket, inloggen op de Mijn-omgeving werkt niet.

Ik heb de fout gemaakt niet eerder deze topic te bekijken (als in, het lijkt erop dat de administratieve shitstorm pas na 2-1-19 echt los is gegaan), dus ik vrees dat ik Ziggo moet bellen en ze vragen mij eventjes niet af te sluiten...
Heb je een overstapverzoek bij NLE gedaan of Ziggo zelf opgezegd? Bij een overstapverzoek zal Ziggo je pas afsluiten als de verbinding van NLE daadwerkelijk actief is

• terabyte

terabyte

@mad-dog, bij NLE zelf (overstapservice)
Bedankt voor de info, dan doe ik nu even niets.

In het ergste geval heb ik even geen (digitale) tv en moet ik internetten via mijn gsm-bundel.

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

OgWok

U.N.C.L.E.

terabyte schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:50:
@mad-dog, bij NLE zelf (overstapservice)
Bedankt voor de info, dan doe ik nu even niets.

In het ergste geval heb ik even geen (digitale) tv en moet ik internetten via mijn gsm-bundel.
Grote kans dat na de overstap van Ziggo naar NLE er gewoon nog het digitale signaal op de coax kabel van Ziggo staat (dat is bij mij het geval). Je TV moet dan wel DVB-C hardware aan boord hebben.
En ik moet zeggen dat TV via NLE beter beeld geeft dan digitale TV via de Ziggo coax (zonder Horizon box).
Maar ja, voor een extra TV box moet je NLE weer € 4,-- betalen.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:52
OgWok schreef op zondag 10 februari 2019 @ 07:57:
[...]

Maar ja, voor een extra TV box moet je NLE weer € 4,-- betalen.
Of je gebruikt de KPN iTV-app in combinatie met Chromecast. Dat is wel gratis.

• MarkvdKlundert
Kan iemand mij vertellen welke gegevens ik nodig heb om in te loggen op InteractieveTV.nl Ik heb een abonnmentsnummer en een pincode gekregen. Of moet ik eerst een kpn id aanmaken?

• hjs
  • Niet online
MarkvdKlundert schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:29:
Kan iemand mij vertellen welke gegevens ik nodig heb om in te loggen op InteractieveTV.nl Ik heb een abonnmentsnummer en een pincode gekregen. Of moet ik eerst een kpn id aanmaken?
Heb je niet een knop met inloggen met abonr?
Dat doe ik dacht ik.

• MarkvdKlundert
hjs schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Heb je niet een knop met inloggen met abonr?
Dat doe ik dacht ik.
Thanks gevonden. Hij stond helemaal in de rechterbovenhoek waardoor ik hem niet zag.

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-10 07:10
Drardollan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:16:
Krijg zojuist deze mail:

[...]

Allemaal prima te begrijpen. Maar de algemene voorwaarden van NLEx zeggen:

[...]

Aan beide punten wordt niet voldaan.

Ik vraag mij dan ook af of deze verhoging wettelijk gezien wel mag. Is het niet zo dat ze dus 1 maand na vandaag deze wijziging mogen doorvoeren?
ik heb gebeld (25 min. in de wacht), kreeg niets meer onderhandeld dan 1 maand uitstel voor de prijsverhoging, daar kunnen ze ook geen bevestiging van sturen, dus ik moet nog zien of het echt wordt gedaan.

Btw, ik kan wel inloggen, maar geen facturen bekijken, na deze abonnementsperiode ben ik ook bij ze weg, ze zijn inmiddels niet meer de goedkoopste voor mijn pakket.

• Erik1805
Fritzbox 7490 werkt prima met NLE. Kreeg hem alleen niet aan de praat met het XS4ALL profiel maar wel met Telfort profiel

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16-10 18:45

Ferret

Mok, mok, mok...

Vraagje; wij krijgen over een paar maanden glasvezel hier in Amsterdam Landelijk Noord en we mogen dan ook allemaal een overstap maken naar een andere provider dan kpn of Ziggo.

Nu twijfel ik of ik een overstap van kpn naar NLE ga maken. Scheelt toch behoorlijk in kosten en wat ik zo begrijp gaat alles over het kpn netwerk. Nu kan ik alleen nergens vinden of ik na een overstap mijn kpn mailadressen kan behouden. Iemand die die weet?

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:24
@Ferret die adressen vervallen als je geen actie onderneemt.

Je kan KPN bellen of je die adressen tegen betaling kan houden, maar dat is soms zo duur dat het ineens niet meer de moeite is om over te stappen.

Zoek maar op Google naar email only KPN. Dan ga je zien dat er meer mensen tegen aanlopen.

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

Ok, thanks. Ik ga ff zoeken ;)

• CaiGil
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 16:09
Als het goed is is dat 7,50 per maand en is KPN (en elke willekeurige provider) verplicht de optie te hebben om je email te behouden, ze zijn niet verplicht dit actief aan te bieden..

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ferret schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:01:
Vraagje; wij krijgen over een paar maanden glasvezel hier in Amsterdam Landelijk Noord en we mogen dan ook allemaal een overstap maken naar een andere provider dan kpn of Ziggo.

Nu twijfel ik of ik een overstap van kpn naar NLE ga maken. Scheelt toch behoorlijk in kosten en wat ik zo begrijp gaat alles over het kpn netwerk. Nu kan ik alleen nergens vinden of ik na een overstap mijn kpn mailadressen kan behouden. Iemand die die weet?
Uit een recente ervaring met het opzeggen van KPN is gebleken dat ze waarschijnlijk wel wat voor je kunnen regelen dus voordat je de overstap maakt eerst KPN bellen en als dat helemaal is afgerond kan je eventueel nog NLE gaan aanvragen ;)

Ik zou de optie om € 7,50 per maand voor E-Mail Only te betalen in ieder geval als laatste bewaren!

Wat misschien ook nog interessant is : Voor € 3 per maand bij TransIP een E-Mail abonnement afsluiten, zoals ik heb gedaan, omdat ik daar toch al een domein had lopen al heel wat jaartjes... :*)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Ferret schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:01:

Vimexx.... zit ik al jaren. https://www.vimexx.nl/webhosting
0.89 cent per jaar voor je domein + 0.45 per maand hosting
info@tweakerferret.nl is nog vrij ;)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Pedro_Newbie
Of b.v. bij Strato, een eigen domeinnaam met 25 postvakken met 2GB per postvak.
Eerste jaar 1 euro per maand en na een jaar blijvend 2 euro per maand (geen prijsverhogingen)
Ik ben erg tevreden of de mailhosting
https://www.strato.nl/mail/

Dus totaal onafhankelijk worden van welke provider dan ook, maakt het overstappen in de toekomst nog gemakkelijker!

Pedro_Newbie wijzigde deze reactie 12-02-2019 20:00 (19%)

• Ferret

Ferret

Mok, mok, mok...

Wat ben ik ook een oen soms... Na de laatste berichten besef ik me dat ik zelf ook twee domeinnamen heb geregistreerd (webferrets.nl een site die ik niet meer bij houd en fretties.nl de webshop van mijn vrouw) en daar zitten mailboxen bij die ik zou kunnen gebruiken.

Ok, dat probleem is opgelost. Nu nog dit topic volgen en hopen dat ik daar een verbetering van de dienstverlening van NLE ga zien. En dan bedoel ik de dienstverlening op het gebied van Klantenservice, reactietijden en meedenken. Dat de infra goed is weet ik maar de klantenkant moet beter worden.

• Whizzy
bkor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Bedankt! Ik draai mijn eigen mailserver en dacht dat ze geen eigen mailserver hadden. Een relayhost is veel beter (direct versturen wordt vaak geblokkeerd).

• NLE heeft geen mail relay server. Na kort zoeken SendGrid gekozen. Direct mail versturen is tegenwoordig erg lastig, je zal vaak in een spam folder verdwijnen. Gratis versie van SendGrid kan je maximaal 100 mails/dag versturen (voor mij genoeg). Ik zag nog vele andere opties.
Nogmaals bedankt ! ik krijg mijn mailserver ook niet aan de praat met het relay van of KPN of NLEx. .SendGrid is echt een uitkomst. ;)

• MarkvdKlundert
Vandaag modem en tv-kastje binnengekregen. Volgens de begeleidende brief moet het vrijdag werken. Online zie ik daar niets van terug. Incasso nog niet gedaan en de melding Order status: Blocked.

• Lieuwe15
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:14
MarkvdKlundert schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:19:
Vandaag modem en tv-kastje binnengekregen. Volgens de begeleidende brief moet het vrijdag werken. Online zie ik daar niets van terug. Incasso nog niet gedaan en de melding Order status: Blocked.
Dan ben jij al een stuk verder dan mij.. Ik heb 2 weken geleden telefoontje gehad dat het binnen 3-4 weken aangesloten zou zijn, maar tot op heden nog helemaal niks gehoord.
Op mijn nlex staat als status Not Activated..
Maar weer even een berichtje op facebook gedaan, kijken of ik daar deze week nog reactie op krijg..

• MarkvdKlundert
Lieuwe15 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:40:
[...]

Dan ben jij al een stuk verder dan mij.. Ik heb 2 weken geleden telefoontje gehad dat het binnen 3-4 weken aangesloten zou zijn, maar tot op heden nog helemaal niks gehoord.
Op mijn nlex staat als status Not Activated..
Maar weer even een berichtje op facebook gedaan, kijken of ik daar deze week nog reactie op krijg..
Uiteindelijk wel, maar dat duurt 2 a 3 dagen en in de meeste gevallen krijg je een standaard antwoord. Gisteren modem aangesloten ssid en wachtwoord veranderd. nog geen signaal.

• MarkvdKlundert
Ok twee orders, twee installatiepakketten (waar van een nog ergens onderweg) verkeerde tv-gegevens die inmiddels weer geblokkeerd zijn. Gaat goed. Ondertussen word er op facebook niet gereageerd.

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:36
Kroetone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:04:
Ik heb een Fritzbox 7590 geplaatst en het Telfort profiel gekozen.
Werkt probleemloos.
Gebruik je ook IPTV?

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15-10 09:13
Gisteren 40 minuten met NLEX gebeld. De extra ontvanger staat na 4 contactmomenten nog steeds op de factuur.
Schijnt nog wel even te duren dat gedoe met de nieuwe systemen daar.

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:48

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Topicstarter
@kevertje1977 Ja de administratie is echt een ramp daar. Ik kan op de website ook geen facturen van voor deze maand bekijken bijv.

En ik heb nu glasvezel, ben met DSL begonnen bij NLEx in 2017. Maar de overstap is toen ook veel te vroeg in gezet en daarnaast de afgesproken korting niet goed verwerkt. Ben helemaal de draad kwijt, elke maand wordt er weer een ander bedrag afgeschreven :?

Technisch werkt het prima (al hoeven ze daar ook weinig voor te doen, is immers platform KPN) maar administratief écht een ramp.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat me wel opvalt is dat het met de Arris box lastig terug kijken van een oudere uitzending is. Begin uitzending nog een flink stuk reclame en vooruit "spoelen" is niet nauwkeurig; soms ook onmogelijk.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Drardollan
Ik voeg er ook nog maar een hoofdstuk aan toe, Fox Sport Go kan niet geactiveerd worden om een of andere reden...

• Erik1805
ja gebruik ik

• MarkvdKlundert
OgWok schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:14:
Wat me wel opvalt is dat het met de Arris box lastig terug kijken van een oudere uitzending is. Begin uitzending nog een flink stuk reclame en vooruit "spoelen" is niet nauwkeurig; soms ook onmogelijk.
Is met Ziggo net zo. Vooral met de commerciëlen. Ze willen niet dat je reclames gaat skippen. Bovendien wil RTL dat ik het einde van GTST kijk als ik een programma daarna wil zien. Super-irritant.

• krakendmodem
Ik heb dat probleem bij de App van Canaldigitaal ook. Dit is gewoon een "eis" van RTL dat je niet vooruit kan spoelen.
krakendmodem schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:34:
Ik heb dat probleem bij de App van Canaldigitaal ook. Dit is gewoon een "eis" van RTL dat je niet vooruit kan spoelen.
Dat niet vooruit spoelen klopt op zich aangezien dat bij KPN en consorten nu ook zo is. Maar bij KPN kan je wel 5 minuten doorspoelen tot het begin van het programma zelf.

• MarkvdKlundert
Sinds vandaag staat de order niet meer op blocked maar op "Wachten op installatie". Dat heb ik al gedaan, maar nog geen brandend internetlampje en een oranje services lampje, dus nog geen signaal. Inmiddels wel een nieuw werkend abonnementsnummer en pin ontvangen voor TV. Nog geen teken van het tweede installatiepakket dat onderweg zou zijn (dat zouden ze dus gewoon moeten kunnen tegenhouden). Ik denk dat ik mijn Facebookklantenservicepunten opgebruikt heb want daarop is nog steeds niet gereageerd.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:03:
[...]

Dat niet vooruit spoelen klopt op zich aangezien dat bij KPN en consorten nu ook zo is. Maar bij KPN kan je wel 5 minuten doorspoelen tot het begin van het programma zelf.
Kan KPN dat doorspoelen niet verbeteren? Een oude VHS recorder doet dat beter ;)

• Luiaard
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:47
21 december de aanvraag gedaan voor alles-in-1 (glas). Nu glas van KPN, dus er verandert niet zo gek veel.
12 februari als overstapdatum opgegeven i.v.m. einde contract KPN. Overstapservice genomen (gelukkig).

Allereerst is eind januari de datum verzet naar 19 februari. Wel netjes een mail dus op zich niet zo erg.
Vandaag zou ik over, maar nergens een installatiepakket te bekennen.

Bellen betekent momenteel behoorlijk lang in de wacht staan. Gisteren had ik ook nog eens iemand aan de lijn die het zelf ook niet zo goed begreep en kon uitleggen. Vandaag dan gelukkig wel iemand met wat meer verstand van zaken.

Blijkbaar (zojuist ook hier gelezen) zitten ze midden in een systeemwissel en loopt dit niet goed. Van veel klanten is de eerste betaling wel via incasso gedaan, maar werd dit niet goed in het systeem verwerkt, waardoor al die installaties weer geannuleerd werden. Ze hebben dan nu die betalingen handmatig verwerkt. Voor mij betekent dit een nieuwe datum van 4 maart. Door medewerker werd ik verzekerd dat het nu wel goed gaat lopen en dat ik tijdig het installatiepakket tegemoet kan zien (normaal is negen werkdagen vooraf).

Ik geef ze dankzij de betere uitleg van vandaag nog even het voordeel van de twijfel. Ik hoop wel begin maart over te kunnen zijn.

De medewerker van de klantenservice gaf al aan dat het heel fijn was dat ik overstapservice had genomen, aangezien KPN op de hoogte is en ze dus flexibel meebewegen met de veranderde datum. Oftewel, ik zit niet zonder internet, tv en bellen.

Luiaard wijzigde deze reactie 19-02-2019 15:37 (8%)

5550Wp op Zuid, 2160Wp O-W, Zonneboiler + Atlantic 8kW l/w warmtepomp. Levering van PV-panelen, omvormers en opslag aan medetweakers: DM mij.

• Drardollan
OgWok schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:26:
[...]

Kan KPN dat doorspoelen niet verbeteren? Een oude VHS recorder doet dat beter ;)
Nee, dat heeft te maken met de techniek helaas.

Het enige wat zou kunnen verbeteren is dat je niet 1 min. maar bijvoorbeeld ook 3 rn 5 min zou moeten kunnen skippen met een knop.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:23
Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Nee, dat heeft te maken met de techniek helaas.

Het enige wat zou kunnen verbeteren is dat je niet 1 min. maar bijvoorbeeld ook 3 rn 5 min zou moeten kunnen skippen met een knop.
Dat kan gewoon, oké niet met 1 knop.
start een opname en type 500 in en dan >> dan ga je 5 minuten vooruit.
Type je 435 in en >> dan ga je 4 minuut en 35 seconden vooruit enz.

• Drardollan
Dennis-L schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Dat kan gewoon, oké niet met 1 knop.
start een opname en type 500 in en dan >> dan ga je 5 minuten vooruit.
Type je 435 in en >> dan ga je 4 minuut en 35 seconden vooruit enz.
Echt?

Wow, er gaat een wereld voor mij open! Ik kende enkel de 4-puntstoets waarmee je 1 minuten vooruit ging.

Thanks!

• Pedro_Newbie
Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:21:
[...]

Echt?

Wow, er gaat een wereld voor mij open! Ik kende enkel de 4-puntstoets waarmee je 1 minuten vooruit ging.

Thanks!
4-puntstoets? Welke is dat?

• MsG
  • Registratie: november 2007

MsG

Forumzwerver

Is er met de nieuwe televisie-interface van de decoder eigenlijk nog een mogelijkheid om gewoon terug te kijken op basis van een A-Z lijst van terug te kijken programma's?

Er is al tijden (misschien wel meer dan aan jaar?) een nieuwe interface gekomen, die er leuk uitziet maar die functionaliteit voor mij de nek om heeft gedraaid. In de oude interface kon je op een programma klikken uit een lijst, of je kon het intypen. Nu moet je wel echt weten van welke zender je iets wil terugkijken en hoe laat en op welke dag dat programma is. Als typische millenial met 0 binding met klassiek televisie kijken, heb ik geen idee welke dag, op welk tijdstip en op welke zender programma's normaliter draaien, waardoor het terugkijken een frustrerende zoektocht door de virtuele tv-gids van het kastje wordt.

Klopt het dat het rijtje programma's zoals voorheen er niet meer is? Hoe kijken jullie terug zonder helemaal te zoeken door die gids?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Drardollan

Die 4 knoppen rond de OK doel ik op.

• terabyte

terabyte

ik heb nog steeds geen installatiepakket ontvangen, inloggen op mijn-omgeving werkt ook nog niet en eerste incasso is ook niet gedaan. Bovendien ook nooit een eerste factuur ontvangen.

Ik heb daar 2 weken geleden over gemaild, en heb nu als antwoord gekregen dat het aan mij ligt, aangezien ik de eerste betaling nog niet gedaan heb.

WTF?

Hoe moet ik die eerste betaling dan doen zonder factuur en zonder werkende inlog op de mijn-omgeving?
En ik had toch automatische incasso, dan zou ik toch niet zelf eerst moeten betalen?

Anyway, Ziggo heeft me nog niet afgesloten, dus ik wacht rustig af.

• MarkvdKlundert
Kwam net thuis en de lampjes op mijn modem brandden groen. Gelijk even gekeken en ik ben online met NLE. Dit zijn de cijfertjes

Link Status Up
Showtime 4 h 49 min 13 s
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 31022/107368 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 48480/108142 kbps
Noise Margin(Up/Down) 4.9/5.5 dB
Line Attenuation(Up/Down) 2.4/7.6 dB
Output Power(Up/Down) -0.2/12.3 dBm
Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 4/8
Interleave Delay(Up/Down) 0/0 ms
INP(Up/Down) 56/79 symbols
Profile 17a

Ik maak me een beetje zorgen om die noise margin. volgens mij is dat vrij laag. Attenuation is wel heel goed. Bij een speedtest haal ik maar net boven de 50 mbit van de 100 die ik zou moeten kunnen halen.
CRC Errors(Up/Down) 0/0
FEC Errors(Up/Down) 8/182

MarkvdKlundert wijzigde deze reactie 19-02-2019 21:37 (14%)

• mad-dog
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:27:
Kwam net thuis en de lampjes op mijn modem brandden groen. Gelijk even gekeken en ik ben online met NLE. Dit zijn de cijfertjes

Link Status Up
Showtime 4 h 49 min 13 s
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 31022/107368 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 48480/108142 kbps
Noise Margin(Up/Down) 4.9/5.5 dB
Line Attenuation(Up/Down) 2.4/7.6 dB
Output Power(Up/Down) -0.2/12.3 dBm
INP(Up/Down) 56/79 symbols
Profile 17a

Ik maak me een beetje zorgen om die noise margin. volgens mij is dat vrij laag. Attenuation is wel heel goed. Bij een speedtest haal ik maar net boven de 50 mbit van de 100 die ik zou moeten kunnen halen.
CRC Errors(Up/Down) 0/0
FEC Errors(Up/Down) 8/182
Helemaal niks mis met die waarden! Attainable en actual wijken vrijwel niet van elkaar af. Ook geen CRC fouten en erg weinig FEC fouten. Noise margin van 5,5 is voor dit soort lijnen heel normaal

Als je de snelheid bekabeld hebt getest zou ik wel even contact opnemen met NLE, dan zou ik bijna denken dat het acces-profiel is gecapped op 50

mad-dog wijzigde deze reactie 19-02-2019 21:43 (6%)

• MarkvdKlundert
mad-dog schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Helemaal niks mis met die waarden! Attainable en actual wijken vrijwel niet van elkaar af. Ook geen CRC fouten en erg weinig FEC fouten. Noise margin van 5,5 is voor dit soort lijnen heel normaal
Ik heb ook nog niks gedaan en nog geen tv aangesloten. Wel vreemd vind ik dat ik bijna 30Mbps upload haal. Dat is toch max 10?

De snelheid heb ik via wifi getest, maar daar trok ik met Ziggo ook 100Mbps (2,4Ghz)

MarkvdKlundert wijzigde deze reactie 19-02-2019 21:44 (8%)

• mad-dog
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:43:
[...]

Ik heb ook nog niks gedaan en nog geen tv aangesloten. Wel vreemd vind ik dat ik bijna 30Mbps upload haal. Dat is toch max 10?

De snelheid heb ik via wifi getest, maar daar trok ik met Ziggo ook 100Mbps (2,4Ghz)
Upload wordt niet gecapped..
Test toch eens via kabel, dan zul je ws gewoon de 100 halen

• MarkvdKlundert
Via mijn ziggo wifi haal ik op de zelfde speedtest zo rond de 80Mbps

• mad-dog
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:17:
Via mijn ziggo wifi haal ik op de zelfde speedtest zo rond de 80Mbps
Ja dus? Wifi is en blijft afhankelijk van een heleboel zaken...

• WinkeLwagentje2
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-10 02:43
Ik heb op 21 december NLE aangevraagd met overstapservice. Na enkele seconden mail gekregen van Ziggo waarin ze mijn overstap bevestigen. Eerst weken niets gehoord, geen afschrijving, geen MijnNLE omgeving niets. Oplevering zou 2 februari zijn. Rond die tijd gebeld door NLE dat ze problemen hebben met een of andere systeemmigratie. Datum zou 28 februari worden. Gelukkig levert Ziggo nog door.

Vandaag installatiepakket ontvangen met brief waarin staat dat ik 22 februari online kan, maar in mijnNLE staat 28 februari. Daarnaast nu weer een mail van NLE dat de overstapservice niet mogelijk is en ik zelf mijn oude provider moet opzeggen. Ik snap er niks meer van. Verder zouden ze eerst een termijn afschrijven voor ze ook maar iets doen maar dat is nog niet gebeurd. Ik ben benieuwd of ik 22 februari daadwerkelijk online kan en of Ziggo dan stopt of niet.

Bij de telefonische klantenservice is een wachttijd van 40 minuten tot een uur trouwens geen uitzondering.

• MarkvdKlundert
WinkeLwagentje2 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:29:
Ik heb op 21 december NLE aangevraagd met overstapservice. Na enkele seconden mail gekregen van Ziggo waarin ze mijn overstap bevestigen. Eerst weken niets gehoord, geen afschrijving, geen MijnNLE omgeving niets. Oplevering zou 2 februari zijn. Rond die tijd gebeld door NLE dat ze problemen hebben met een of andere systeemmigratie. Datum zou 28 februari worden. Gelukkig levert Ziggo nog door.

Vandaag installatiepakket ontvangen met brief waarin staat dat ik 22 februari online kan, maar in mijnNLE staat 28 februari. Daarnaast nu weer een mail van NLE dat de overstapservice niet mogelijk is en ik zelf mijn oude provider moet opzeggen. Ik snap er niks meer van. Verder zouden ze eerst een termijn afschrijven voor ze ook maar iets doen maar dat is nog niet gebeurd. Ik ben benieuwd of ik 22 februari daadwerkelijk online kan en of Ziggo dan stopt of niet.

Bij de telefonische klantenservice is een wachttijd van 40 minuten tot een uur trouwens geen uitzondering.
Hier precies het zelfde verhaal. De brief bij het installatiepakket klopt niet. Bij mij stond er de 15e, maar het is vandaag de negentiende aangesloten (terwijl de verwachte datum de 21e was volgens de website) Dus ga maar uit van op z'n vroegst de 26e.

• MarkvdKlundert
mad-dog schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:22:
[...]

Ja dus? Wifi is en blijft afhankelijk van een heleboel zaken...
voor bekabeld moet ik er een oude laptop naast zetten en die had niet eens genoeg batterij om op te starten.... Nu hangt ie aan de lader

• Slaah_007
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-10 17:29
Door de migratie naar het nieuwe systeem zijn inderdaad een 400'tal orders niet helemaal gegaan zoals het zou moeten gaan, deze zijn per ongeluk gecanceld en later weer opnieuw ingeschoten bij kpn en daardoor dus verschoven naar een latere opleverdatum.

• MarkvdKlundert
mad-dog schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:46:
[...]

Upload wordt niet gecapped..
Test toch eens via kabel, dan zul je ws gewoon de 100 halen
Via de kabel haal zo tot 97 a 98Mbps wel afhankelijk van welke download ik kies. Waarschijnlijk storen de wifisignalen elkaar ook een beetje want normaliter is mijn ziggo ook sneller.

• mad-dog
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Via de kabel haal zo tot 97 a 98Mbps wel afhankelijk van welke download ik kies. Waarschijnlijk storen de wifisignalen elkaar ook een beetje want normaliter is mijn ziggo ook sneller.
Wil je dit soort snelheden altijd via WiFi hebben zul je toch de 5GHz dienen te gebruiken, anders blijf je toch met kanalen klooien

• MarkvdKlundert
Ik kijk wel ff. Als ik mijn Ziggo modem afkoppel zou het beter moeten gaan en ik kan altijd nog de gratis wifi versterker gaan gebruiken :p Nu op een ander kanaal ingesteld en het gaat al wat sneller.

• Slaah_007
Ik zou vooral niet de wifi versterker gebruiken want deze halveert de snelheid, mocht je apparaat er voor kiezen om verbinding te maken via de versterker. Kies dan voor een degelijke oplossing als je zo gefocust bent op snelheid....

• MarkvdKlundert
Slaah_007 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:42:
Ik zou vooral niet de wifi versterker gebruiken want deze halveert de snelheid, mocht je apparaat er voor kiezen om verbinding te maken via de versterker. Kies dan voor een degelijke oplossing als je zo gefocust bent op snelheid....
Dan heb ik er dus niks aan.... Halveert ie de snelheid in het hele netwerk of alleen de apparaten die via de versterker zijn aangesloten?

• Slaah_007
het laatste dus.....het is dan ook een extender en geen versterker

• MarkvdKlundert
Slaah_007 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:06:
het laatste dus.....het is dan ook een extender en geen versterker
Nou leuk dan. Kan ik em in de zomer in de tuin gebruiken.

• krakendmodem
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Ik gok dat je bij de eerste poging op 2,4GHz zat, dan blijf je rond de 40 hangen. De Experiabox heeft ook 5Ghz wifi, daarmee kom je meestal wel in de buurt van 100Mbit.

De lijn ziet er verder perfect uit eigenlijk.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Topicstarter
@MarkvdKlundert Je kunt die extender ook verkopen. Heb ik ook gedaan omdat je hem mag houden en ik in huis al meerdere Ubiquiti accespoints heb hangen. Leverde toch nog €15 ofzo op.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• WinkeLwagentje2
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-10 02:43
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Hier precies het zelfde verhaal. De brief bij het installatiepakket klopt niet. Bij mij stond er de 15e, maar het is vandaag de negentiende aangesloten (terwijl de verwachte datum de 21e was volgens de website) Dus ga maar uit van op z'n vroegst de 26e.
Stond bij jou vanaf de 19e de status in mijnNLE op activated, of gebeurde dit pas na het aansluiten van de Experiabox?
Had jij ook in eerste instantie bericht dat de overstap is gelukt, en later een mail dat overstapservice niet uitgevoerd kan worden? Is Ziggo gestopt met leveren na activatie van NLE? Of moest je die alsnog zelf opzeggen?

• MarkvdKlundert
WinkeLwagentje2 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:33:
[...]

Stond bij jou vanaf de 19e de status in mijnNLE op activated, of gebeurde dit pas na het aansluiten van de Experiabox?
Had jij ook in eerste instantie bericht dat de overstap is gelukt, en later een mail dat overstapservice niet uitgevoerd kan worden? Is Ziggo gestopt met leveren na activatie van NLE? Of moest je die alsnog zelf opzeggen?
De status staat nog stees op Notactivated. Maar dat is het serviceaccount. Dat heeft verder niet zoveel met internet te maken. Alleen te telefoon doet het nog niet. Geeft een bezet toon. Het iTV boxje is nu software aan het installeren.

De TV werkt nu ook.

• MarkieNL
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-10 10:52
Order ingeschoten op 22-01-2019.
Vanochtend het alles-in-1 pakket mogen ontvangen via PostNL.
Oplevering van het pakket staat gepland op 27-02-2019.

Vanavond toch ff stiekem gekeken of er al geen sync op de lijn staat.
Tot mijn verbazing deed ie het al! Dus ook ff de TV ontvanger uitgepakt en uitgeprobeerd > werkt als een malle.
Link Status Up
Showtime 1 h 48 min 13 s
Modulation Type VDSL
Actual Rate(Up/Down) 31140/111214 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 35211/118303 kbps
Noise Margin(Up/Down) 5/7.3 dB
Line Attenuation(Up/Down) 2.7/8.3 dB
Output Power(Up/Down) 2.9/14.3 dBm
INP(Up/Down) 77/80 symbols
Profile 17a
CRC Errors(Up/Down) 0/0
FEC Errors(Up/Down) 3/45
Ben nu van een Ziggo Internet+TV abonnement a 48,50 (40mb/4mb) naar NLEx Alles-in-een Internet+TV abonnement a 29,95 (eerste 9 maanden) (100mb/30mb) gegaan.

Alles is probleemloos verlopen.
Als de overstapservice ook nog eens vlekkeloos verloopt zeg ik, NLEx: goed bezig!

• Luiaard
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:47
Nu net een mail dat de overstapservice niet zou zijn gelukt. Dacht het niet, is dit niet gewoon het nieuwe systeem dat kuren heeft? Ik ga er maar weer vanuit dat dit een vergissing is, of kan ik vandaag weer een uur in de wacht staan om dit na te vragen?
Pakket nog steeds niet verstuurd volgens dashboard Mijn NLEx-omgeving.

5550Wp op Zuid, 2160Wp O-W, Zonneboiler + Atlantic 8kW l/w warmtepomp. Levering van PV-panelen, omvormers en opslag aan medetweakers: DM mij.

• ykc1994
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-10 11:28
Ik ga als starter alleen wonen en zit te twijfelen tussen NLE internet en TV of Ziggo Voordeelpakket. Voor de switchers wat zijn jullie ervaringen met deze twee providers?

• MarkvdKlundert
^^ Ik zou eerst even een snelheidscheck doen. Met Ziggo haal je vrijwel altijd je maximum, met VDSL is het erg afhankelijk van de afstand tot het wijkverdeelpunt. Ziggo heeft een bereikbaarder klantenservice als dat belangrijk voor je is. Ik vond de mediabox xl van Ziggo een onding (Traag en nauwelijks intuïtieve bediening heeft een ventilator die altijd aanstaat tenzij je het ding op ECO zet en dan duurt het opstarten langer dan een TV uit de jaren zeventig (letterlijk een paar minuten). Ik weet niet hoe hun normale box werkt. Qua prijs kan Ziggo in ieder geval niet tegen NLE op.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-10 17:14

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Ik heb met beide goede ervaringen maar na het samengaan van UPC/Ziggo heb ik wel vaker problemen ondervonden. TV box is traag als stront en er zijn nogal wat problemen mee schijnbaar. Klantenservice is goed te bereiken en je kan zelfs langs op kantoor als je in Groningen woont.

Nlex heb ik tot nu toe ook goede ervaringen mee. Alles werkt naar behoren en hoewel de klantenservice ruk is zijn ze wel te bereiken als je geluk hebt. Maar als het spul werkt dan heb je ze niet nodig. Het is allemaal zo goed als 1 op 1 met KPN voor een mooie prijs.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• el_paolo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-10 22:24
Ik ben vorig jaar overgestapt van ziggo naar nlex. Bij ziggo had ik een DL van 40 mbps en bij NLEx 110 mbps en 32 DL. Via WiFi haal ik ongeveer 90 mbps DL en 30 mbps UL wat echt heel netjes is. TV van KPN is een verademing vergeleken met ziggo. Box aan en je hebt vrijwel direct beeld. Laat je niet bangmaker door alle slechte reviews van NLEx, alleen klagers laten reviews achter. Ik heb nog geen enkele uitval gehad tot nu dusver.

• krakendmodem
el_paolo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:14:
Ik ben vorig jaar overgestapt van ziggo naar nlex. Bij ziggo had ik een DL van 40 mbps en bij NLEx 110 mbps en 32 DL. Via WiFi haal ik ongeveer 90 mbps DL en 30 mbps UL wat echt heel netjes is. TV van KPN is een verademing vergeleken met ziggo. Box aan en je hebt vrijwel direct beeld. Laat je niet bangmaker door alle slechte reviews van NLEx, alleen klagers laten reviews achter. Ik heb nog geen enkele uitval gehad tot nu dusver.
Uitval zal wel meevallen: het is namelijk vrijwel allemaal KPN. Alleen de helpdesk doet NLE zelf. Als ik de verhalen lees, dan heeft NLE dat niet (meer) goed geregeld. Waarschijnlijk hebben ze het te druk met hun eigen succes, ze zijn namelijk nog steeds goedkoop voor een aanbieder wat vrijwel hetzelfde als KPN aanbiedt.

• MarkvdKlundert
Ben nu al vijf dagen online en met TV met NLEx alleen de telefonie doet het nog niet. Dat is bij NLE nog niet doorgedrongen. Order staat nog steeds op wachten op installatie en verwachte start levering 21 februari.

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:33
Hoi iedereen, ik ben overgestapt van NLE naar T-Mobile. Nu heb ik van NLE nooit echt iets gehoord hierover. Moet ik mijn router nog gaan terugsturen of is dat niet nodig? Hij staat hier maar en als ik er toch niets meer mee kan ben ik er liever vanaf.

• CrossYY
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 11:44
Overgestapt naar NLEx.

Week of 3 geleden gebeld omdat zij geen overstapservice bieden voor Youfone (mijn oude provider). Ik moest hem na 2 weken bedenktijd even mailen, dan zou ik mijn definitieve aansluitdatum doorkrijgen en kon ik zelf Youfone opzeggen.

Heb nu een definitieve datum van hem gekregen (8 maart), maar verder nog geen officiele communicatie. Volgens de FAQ zou ik een mail moeten krijgen met datum. Ook nog geen pakket met modem e.d. ontvangen.

Mijn Youfone loopt (door opzegtermijn) tot 22 maart, dus heb nog wat overlap. Toch wel even spannend of dit allemaal goed gaat. TV is niet zozeer een ramp, maar internet is wel even belangrijk gezien ik ook van huis werk.

• ykc1994
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-10 11:28
MarkvdKlundert schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:56:
^^ Ik zou eerst even een snelheidscheck doen. Met Ziggo haal je vrijwel altijd je maximum, met VDSL is het erg afhankelijk van de afstand tot het wijkverdeelpunt. Ziggo heeft een bereikbaarder klantenservice als dat belangrijk voor je is. Ik vond de mediabox xl van Ziggo een onding (Traag en nauwelijks intuïtieve bediening heeft een ventilator die altijd aanstaat tenzij je het ding op ECO zet en dan duurt het opstarten langer dan een TV uit de jaren zeventig (letterlijk een paar minuten). Ik weet niet hoe hun normale box werkt. Qua prijs kan Ziggo in ieder geval niet tegen NLE op.
Ik zit 2,5 km van de centrale af. Volgens de vergelijkers kan ik de maximale snelheid halen. De levertijd van NLE veels te lang. Ik moet een maand gaan wachten als ik bij hen afsluit. Bij Ziggo heb je binnen een week verbinding. Weet iemand waarom NLE zo lang doet over het aansluiten? Of is dat de prijs die je betaalt omdat het de goedkoopste is?

• MarkvdKlundert
ykc1994 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Ik zit 2,5 km van de centrale af. Volgens de vergelijkers kan ik de maximale snelheid halen. De levertijd van NLE veels te lang. Ik moet een maand gaan wachten als ik bij hen afsluit. Bij Ziggo heb je binnen een week verbinding. Weet iemand waarom NLE zo lang doet over het aansluiten? Of is dat de prijs die je betaalt omdat het de goedkoopste is?
Voor DSL is de levertijd standaard een week of drie geloof ik. Bij NLE duurde het de laatste tijd erg lang vanwege een nieuw administratief systeem. Ik heb op 12 december aangevraagd en mijn abonnement is per vandaag ingegaan. (het werkte al wel sinds de 19e muv van telefonie). Het maakt overigens niet meer uit hoe ver je van de telefooncentrale woont, omdat er tegenwoordig glasvezel naar wijkkasten ligt. De afstand tot je wijkkastje is dus belangrijk. Binnen 500 meter kun je in potentie de volledige snelheid halen.

Ze hebben nog wel even een tweede modemrouter/tvpakket naar me opgestuurd vanwege de administratieve wanorde. Dat dien ik te weigeren bij de deur. Wellicht wil de pakketdienst ook mij ziggo retourspul aannemen :p

Overigens wou Ziggo na enig aandringen mijn abonnement per vandaag stopzetten in plaats van met de opzegtermijn van een maand die ze me eerst wilden aansmeren.

MarkvdKlundert wijzigde deze reactie 25-02-2019 12:33 (6%)

• krakendmodem
[...]

Bij Ziggo staat er al signaal op de kabel, je kan immers als het goed is al TV kijken. Modem hoeft alleen maar aangesloten te worden, en die komt vervolgens online.

DSL dient handmatig in de wijkcentrale te worden aangesloten. Bij KPN zou dit ook prima binnen een week kunnen, maar de goedkopere providers staan dan achteraan. NLE kan je best morgen nog aansluiten, maar dan moet NLE ook meer betalen aan KPN.

Je moet niet naar die 2,5KM gaan kijken. Er staat ergens in je straat een wijkkast waardoor de afstand hooguit een paar 100 meter is. En daardoor ligt de max snelheid ook hoger dan voorheen.

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
[...]

Je hebt ook een bedenktermijn van 14 dagen.
Binnen deze tijd kan je nog van ze af zonder opgaaf van reden.
Dit wachten ze meestal ook af, en gaan pas "kosten" maken na deze termijn.
koesie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Je hebt ook een bedenktermijn van 14 dagen.
Binnen deze tijd kan je nog van ze af zonder opgaaf van reden.
Dit wachten ze meestal ook af, en gaan pas "kosten" maken na deze termijn.
Dat laatste is eigenlijk de belangrijkste reden. Jij mag binnen twee weken annuleren bij NLE maar dat geldt niet voor hen richting KPN de netwerkbeheerder. Dus nemen zij geen risico en wachten twee weken voordat ze de order inschieten bij KPN.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:07
CrossYY schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:30:
Overgestapt naar NLEx.

Week of 3 geleden gebeld omdat zij geen overstapservice bieden voor Youfone (mijn oude provider). Ik moest hem na 2 weken bedenktijd even mailen, dan zou ik mijn definitieve aansluitdatum doorkrijgen en kon ik zelf Youfone opzeggen.

Heb nu een definitieve datum van hem gekregen (8 maart), maar verder nog geen officiele communicatie. Volgens de FAQ zou ik een mail moeten krijgen met datum. Ook nog geen pakket met modem e.d. ontvangen.

Mijn Youfone loopt (door opzegtermijn) tot 22 maart, dus heb nog wat overlap. Toch wel even spannend of dit allemaal goed gaat. TV is niet zozeer een ramp, maar internet is wel even belangrijk gezien ik ook van huis werk.
Grappig, ik stap ook (weer) over naar NLEx, deze keer ook vanaf Youfone. Per 7 maart.

Op 16 januari vroeg ik (via breedbandwinkel.nl) het nieuwe NLEx-abonnement aan. Van breedbandwinkel.nl ontving ik meteen de bevestiging. Via NLEx ging het vervolgens zo:

- 7 februari: pincode voor de interactieve tv ontvangen (diezelfde dag Youfone officieel opgezegd per 7 maart)
- 21 februari: contract ontvangen
- 25 februari: aankondiging eerste incasso

Beetje rare volgorde, maar het zal wel.

Mijn NLEx doet het bij mij overigens niet; bij het instellen van een nieuw wachtwoord kan ik niet op de knop 'wachtwoord wijzigen' klikken. Die omgeving heeft het trouwens nooit bij mij gedaan, ook niet toen ik er ongeveer 2 jaar geleden klant was. Nog steeds even ruk dus. Maar ben wel blij dat ik Youfone achter me kan laten.
Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True