[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:
  • 306.806 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
Zojuist redelijk snel iemand aan de telefoon gekregen voor het verlengen van mijn NLEx contract.
Op dit moment kan je inderdaad niet inloggen maar kunnen ze zelf ook niet je contract verlengen. Deze storing zou as. maandag verholpen moeten zijn.

Bij verlengen zou ik de eerste 3 maanden 10€ korting krijgen bij een 1-jarig contract en 6 maanden bij een 2-jarig contract.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

krakendmodem schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:01:
[...]

En toch lijkt NLE mij de goedkoopste als je alleen simpel internet en TV wilt, zonder TV pakket.

Heb je er extra pakketten bij? Of is dit zonder korting?

En Ziggo doet het trouwens niet veel beter. Altijd als ik bel sta ik minimaal 20 minuten in de wacht. Bij KPN hooguit een paar minuten, maar meestal krijg ik iemand direct aan de lijn.
Je kunt ook T-Mobile overwegen. Dan moet je internet+bellen+tv kiezen voor de korting en na 6 maanden bellen opzeggen (hoef je ook nooit te gebruiken of aan te sluiten, is enkel omdat je dan korting krijgt). Ik doe dit zelf ook, maar ik zeg ook tv op, voor enkel internet.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:25
Cap schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:25:
Maar het klantencontact/helpdesk/ondersteuning en de webportal... nog nooit zo iets miserabels meegemaakt eigenlijk.
Het prettige is dat de echte ondersteuning (technisch) door KPN gedaan wordt. Het geleverde product zelf is prima in orde, inderdaad. We hebben daar de NLE ondersteuning niet voor nodig. als er iets kapot gaat bij KPN dan zijn daar al zoveel wegen naartoe qua klantenservice, daar liften wij wel op mee.

Maar voor de rest is het echt absurd. Ik heb meestal contact via Facebook, dat lijkt redelijk te werken. Maar dat je al jaren niet in kan loggen in de app en nu ook niet meer in de website... Dat is anno 2019 echt achterlijk.

Gek genoeg werkte bij mij vorig jaar het verleningsaanbod wel. Later bij familie niet meer.

Over een maand of 3 loopt alles weer af. Maar net als vorig jaar kom ik weinig providers tegen voor deze lage prijs en inhoud. Het is soms goedkoper, maar dan mis je bepaalde zenders in je TV pakket. En opzich werkt het KPN platform voor TV grandioos goed. Prima kwaliteit en handige mogelijkheden als opnemen. En dat zonder een dure mediabox die Ziggo je door de strot ramt.

--
Leuk, naar aanleiding van dit alles ging ik eens kijken tot wanneer mijn contract liep. Blijkt dat ik al maanden 7,50 euro per maand teveel betaal. Eens kijken hoe we dat weer recht kunnen breien.
Ik moet 56,45 betalen, maar betaal 63,95. En deze maand ineens 48,95 ?!?

Wat ook heel erg is, viel me ook nu pas op omdat ik bezig was. Ze verwijzen constant naar hun forum wat niet meer bestaat, of naar de app waarin alles zou staan die al jaren niet meer werkt of naar de online omgeving waar vroeger niets stond en die nu helemaal niet meer beschikbaar is 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Drardollan op 21-01-2019 14:09 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 09:16
Drardollan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:56:
[...]
En dat zonder een dure mediabox die Ziggo je door de strot ramt.
Bij KPN betaal je ook iets van 4 euro p/m per ontvanger. Ik heb bij Ziggo destijds eenmalig 200 euro betaald voor een twee Humax HD recorders met dubbele tuner en harddisk. Na twee jaar is dat dus goedkoper en de opnames staan lokaal (zelfs met FTP te benaderen), dus de Ziggo heeft niks te vertellen over geldigheid, reclames doorspoelen, al dan niet timeshiften etc.
Niet dat ik Ziggo fan ben hoor, want ik vervloek ze regelmatig, vooral qua internet. Maar de TV werkt superfijn, als je goede eigen hardware gebruikt. En dat kan goedkoper dan KPN zijn, als je een beetje slim inkoopt. Goede Humax kastjes zijn nog steeds ruim te koop op marktplaats voor luttele tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
robert.v.w. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Bij KPN betaal je ook iets van 4 euro p/m per ontvanger. Ik heb bij Ziggo destijds eenmalig 200 euro betaald voor een twee Humax HD recorders met dubbele tuner en harddisk. Na twee jaar is dat dus goedkoper en de opnames staan lokaal (zelfs met FTP te benaderen), dus de Ziggo heeft niks te vertellen over geldigheid, reclames doorspoelen, al dan niet timeshiften etc.
Niet dat ik Ziggo fan ben hoor, want ik vervloek ze regelmatig, vooral qua internet. Maar de TV werkt superfijn, als je goede eigen hardware gebruikt. En dat kan goedkoper dan KPN zijn, als je een beetje slim inkoopt. Goede Humax kastjes zijn nog steeds ruim te koop op marktplaats voor luttele tientjes.
Helaas, je maakt een aantal foutjes.

Ten eerste is de eerste ontvanger bij KPN gratis, een tweede ontvanger kost inderdaad 4 pm.

Een Humax kan je nog wel kopen, maar helaas kan je geen smartcards meer activeren. Wat er nog is is er nog, maar dat is het dan ook wel. Ofwel, je hebt als je nu naar Ziggo gaat 0,0 keus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-04 19:20
Ik heb in de tweede week van december NLE alles in een aangevraagd. Ziggo kon mij meteen melden dat ik op 23 januari (a.s. woensdag) zou worden afgesloten. Ondertussen hoor ik maar niks van NLE. Een incasso binnen twee weken na aanvraag is na zes weken nog niet gebeurd. Laat staan dat er een oplevering in gang wordt gezet.
De klantenservice komt niet verder dan binnenkort. Inmiddels contact met Ziggo opgenomen om daar de de-activatie van diensten te annuleren tot ik het zelf opzeg (er kwamen opeens twee retourboxen door de brievenbus). NLE zegt wel dat dat pas gebeurt nadat hun modem is geactiveerd, maar daar vertrouw ik niet op. Sinds zaterdagmiddag een status vraag uitgezet via Facebook. Nog geen antwoord behalve van Otto de Chatbot. Kan al meer dan een week niet inloggen op de online omgeving. (Dat schijnt een onafhankelijk probleem te zijn.). Al met al geen voorspoedig begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
Mijn factuur kan ik al een paar dagen niet raadplegen ivm de IT van Nlex.

Maar even uit het hoofd:
Internet, tv en bellen, met dus 2x settopbox en opnemen (is ook €5 extra). Geen extra pakketten en het tweede jaar is de korting beduidend minder scheutig. Volgens mij bij verlenging van een jaar 3x een tientje.

Minpunt is geen pair bonding en geen skilled service desk. Trouble shooting doen met deze helpdesk is echt doorzetten en tanden op elkaar. Even een voetbalwestrijd bestellen op het laatste moment is er ook niet bij. Als je dat geen probleem vindt kan je het eerste jaar best een goedkope deal maken.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:22
neeecht schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:26:
https://mijn.nlex.nl/login-user inloggen werkt nog steeds niet.
Top bedrijf.

Update:
2019-01-17 13:30, nog steeds niet.
2019-01-18 12:15, nog steeds niet.
Inloggen werkt nu.

Redelijk overzicht, alleen je KPN TV info is niet meer te vinden.
En iets opzeggen kan niet.

[ Voor 26% gewijzigd door neeecht op 21-01-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

neeecht schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:16:
[...]

Inloggen werkt nu.

Redelijk overzicht, alleen je KPN TV info is niet meer te vinden.
En iets opzeggen kan niet.
Redelijk?
Je kan niks, geen tv-pakket bestellen of opzeggen. Onbeperkt bellen aanpassen, tweede tv-kastje bestellen?
Voegt weinig toe hoor, alleen een verhuizing doorgeven of je email adres aanpassen.

Amateurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
Het ziet er nog vrij Beta uit en doorspekt met Engelse termen.

[ Voor 4% gewijzigd door MarkvdKlundert op 21-01-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
krakendmodem schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:01:
[...]

En toch lijkt NLE mij de goedkoopste als je alleen simpel internet en TV wilt, zonder TV pakket.
Ook voor alles in 1 kan NLE een stuk goedkoper uitvallen. Ik heb hier een 100/30 verbinding, en één TV decoder, voor 35 euro per maand (2 jaar contract).
Bij KPN is het goedkoopste alles in 1 pakket al boven de 50 euro (50/30 verbinding) of 55 euro (100/30). De service bij KPN is natuurlijk beter, maar zo'n prijsverschil heb ik daar niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
hjs schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:35:
[...]

Redelijk?
Je kan niks, geen tv-pakket bestellen of opzeggen. Onbeperkt bellen aanpassen, tweede tv-kastje bestellen?
Voegt weinig toe hoor, alleen een verhuizing doorgeven of je email adres aanpassen.

Amateurs :+
Al op je product geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 08:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel vreemd dat een bedrijf als NLE zo'n brakke website heeft. In het begin wel eens gekeken (zomer 2017), maar veel meer dan wat NAW gegevens was het niet.

Nu kan ik wel bij NLE inloggen (heb geen stroom/gas van ze), maar naar NLEx kan ik niet; die geeft nu een inlog fout. Heel vreemd nietwaar.

Ik zou zeggen NLE doe er wat aan!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
OgWok schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:12:
Wel vreemd dat een bedrijf als NLE zo'n brakke website heeft. In het begin wel eens gekeken (zomer 2017), maar veel meer dan wat NAW gegevens was het niet.

Nu kan ik wel bij NLE inloggen (heb geen stroom/gas van ze), maar naar NLEx kan ik niet; die geeft nu een inlog fout. Heel vreemd nietwaar.

De app voor je telefoon waar ze al 2 jaar naar verwijzen doet het ook al 2 jaar niet 8)7

Gelukkig is het eindproduct (=KPN) gewoon goed. Dan is er wel te dealen met de rest wat mij betreft. Pay peanuts, get monkeys zeggen ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Oeps :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

OgWok schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:12:

Ik kan ook niet inloggen: "Gebruikersnaam is niet correct. Aan de rechterkant vind je meer informatie over de gebruikersnaam."

Het werkt zowel met gebruikersnaam als met e-mail adres niet.

Optie "Gebruikersnaam vergeten?" geeft als resultaat de gebruikersnaam die ik dus al 5x ingevuld heb.

Kan met diezelfde gebruikersnaam inderdaad wel inloggen op NLE energie terwijl ik geen energie van ze afneem. :?

Fail. ;(
Drardollan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:22:
[...]

De app voor je telefoon waar ze al 2 jaar naar verwijzen doet het ook al 2 jaar niet 8)7
Kan me inderdaad herinneren dat die app niet werkte anderhalf jaar geleden. Heb de app uiteraard verwijderd want die werkte gewoon niet. Maar volgens mij is dit een oude app, bij mij (iOS) staat ie niet meer in de app store. Bij jou wel?

Resultaat is nu dat:
- ik online helemaal niet meer kan inloggen bij NLE
- ze op whatsapp al helemaal niet meer reageren ondanks de zeer vriendelijk geformuleerde en over enkele weken meermaals herhaalde verzoeken (laatste poging dateert van 23 okt, nooit antwoord gehad)
- wat overblijft is het bellen naar een telefoonnummer dat zo diep mogelijk is weggestopt op de site, met enorm lange wachttijden.

Leve het digitale tijdperk! _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 22-01-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:33
Je kan nu weer inloggen, TV zaken aanpassen en oude facturen ect bekijken. Einde contractdatum staat nu ook duidelijk zichtbaar.
Jammer dat er totaal geen communicatie is naar de klanten over wijzigen, onderhoud ect.
Nu nog op de website communiceren wat NLE aan het doen is, scheelt veel whatsapp berichten. Dat vinden de meeste klanten wel erg fijn. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
jan groen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:21:
Je kan nu weer inloggen, TV zaken aanpassen en oude facturen ect bekijken. Einde contractdatum staat nu ook duidelijk zichtbaar.
Jammer dat er totaal geen communicatie is naar de klanten over wijzigen, onderhoud ect.
Nu nog op de website communiceren wat NLE aan het doen is, scheelt veel whatsapp berichten. Dat vinden de meeste klanten wel erg fijn. (denk ik)
Ah, ik kan ook weer inloggen. Maar waar kan je het verlengingsaanbod zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ryan_ schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Ah, ik kan ook weer inloggen. Maar waar kan je het verlengingsaanbod zien?
Ik heb nu geen verlengingsaanbod gezien. Ik heb met twee jaar verlengt. Ik kan nu alleen duidelijk mijn einddatum zien (mei 2020) Eerst was dat niet duidelijk zichtbaar (volgens mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
jan groen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Ik heb nu geen verlengingsaanbod gezien. Ik heb met twee jaar verlengt. Ik kan nu alleen duidelijk mijn einddatum zien (mei 2020) Eerst was dat niet duidelijk zichtbaar (volgens mij).
Einddatum 31-12-9999. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jij wel, hier niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
De klantenservice weet te melden dat ze overgaan op een nieuw ICT systeem waardoor niet alle aanmeldingen goed verwerkt kunnen worden. (Of allemaal niet :p)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die heb ik ook, dan weet ik in ieder geval dat ze mijn verlenging nog steeds niet hebben doorgevoerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:07:
De klantenservice weet te melden dat ze overgaan op een nieuw ICT systeem waardoor niet alle aanmeldingen goed verwerkt kunnen worden. (Of allemaal niet :p)
Kan bevestigen dat dat klopt, is een systeem van franse makelij. Zelf ook een aantal jaren mee gewerkt en mijn ervaringen ermee zijn redelijk positief. Het is een stuk beter dan het systeem wat ze eerst gebruikten dus here's to hoping dat ze de administratie wat beter op orde krijgen want eerst werd letterlijk bijna alles nog met de hand ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Jij wel, hier niet hoor...
Hier ook niet, kom alleen bij de energie uit.

App heb ik ook al maanden terug weggegooid, zie hem nu ook niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 22-01-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Slaah_007 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Kan bevestigen dat dat klopt, is een systeem van franse makelij. Zelf ook een aantal jaren mee gewerkt en mijn ervaringen ermee zijn redelijk positief. Het is een stuk beter dan het systeem wat ze eerst gebruikten dus here's to hoping dat ze de administratie wat beter op orde krijgen want eerst werd letterlijk bijna alles nog met de hand ingevoerd.
Ja, "redelijk positief" en "wat beter op orde" tja, daar kan je niet veel mee. Dit gaat nog een tijd duren voor het is opgelost.

Heeft NLE al in de gaten dat er hier op Tweakers een NLE topic loopt??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Wat een bende, van de week kreeg ik een foutieve factuur (dat was mijn trigger om de rest uit te zoeken en nog veel meer fouten te vinden). Vandaag krijg ik ineens een nieuwe.

En op mijn Facebook bericht wacht ik al 2 dagen op antwoord, dat vind ik niet zo leuk.... En dan druk ik mij vriendelijk uit haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Gister contact gehad met NLEx voor een extra decoder en een jaar abo erbij met 3 maand korting.
Extra decoder nodig omdat Ziggo hier binnenkort met analoog stopt, dus dan geen TV in mijn slaapkamer meer.
Heb ook gemeld dat de website een rommeltje is en dat is bij NLE bekend. Volgens de medewerker is dat begin februari opgelost..... we gaan het zien.
Decoder valt mee € 4,00 p/m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
OgWok schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:37:
Gister contact gehad met NLEx voor een extra decoder en een jaar abo erbij met 3 maand korting.
Extra decoder nodig omdat Ziggo hier binnenkort met analoog stopt, dus dan geen TV in mijn slaapkamer meer.
Heb ook gemeld dat de website een rommeltje is en dat is bij NLE bekend. Volgens de medewerker is dat begin februari opgelost..... we gaan het zien.
Volgens de medewerker die ik gisteren sprak (en wat ze ook op Facebook verkondigen) zou het eind deze week weer mogelijk moeten zijn om in te loggen op de site.

Update van mij: Fox Eredivisie werd al maanden dubbel afgerekend. Krijg uiteraard netjes alles terug, maar daar gaat wel een factuurtje overheen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
OgWok schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:37:
Decoder valt mee € 4,00 p/m.
Dat Ziggo met analoog stopt is toch makkelijker op te lossen? DVB-C stopt uiteraard niet en gaat door hetzelfde coaxkabeltje naar je TV. Dus of je hebt een moderne slaapkamer TV met ingebouwde DVB-C decoder (dat is het geval als er een CI slot achterin zit) of je krijgt van Ziggo een kleine decoder om naast de oude TV te zetten.
DVB-C is ongecodeerd met alle zenders in SD digitaal behalve NPO 1, 2, 3 en ZIggo Sport. Die komen standaard in HD.

Dus je hebt niks nodig behalve eventueel een kleine DVB-C decoder die je van Ziggo kan krijgen of goedkoop kan kopen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Dat Ziggo met analoog stopt is toch makkelijker op te lossen? DVB-C stopt uiteraard niet en gaat door hetzelfde coaxkabeltje naar je TV. Dus of je hebt een moderne slaapkamer TV met ingebouwde DVB-C decoder (dat is het geval als er een CI slot achterin zit) of je krijgt van Ziggo een kleine decoder om naast de oude TV te zetten.
DVB-C is ongecodeerd met alle zenders in SD digitaal behalve NPO 1, 2, 3 en ZIggo Sport. Die komen standaard in HD.

Dus je hebt niks nodig behalve eventueel een kleine DVB-C decoder die je van Ziggo kan krijgen of goedkoop kan kopen.
Dat werkt natuurlijk niet als je het analoge signaal zit te leachen terwijl je al overgestapt bent op NLE. Ziggo stuurt niet meer zo snel iemand naar je wijkkastje om daar het schakelaartje om te zetten. Het kan dus behoorlijk lang duren voordat analoge tv en radio wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
MarkvdKlundert schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Dat werkt natuurlijk niet als je het analoge signaal zit te leachen terwijl je al overgestapt bent op NLE. Ziggo stuurt niet meer zo snel iemand naar je wijkkastje om daar het schakelaartje om te zetten. Het kan dus behoorlijk lang duren voordat analoge tv en radio wordt afgesloten.
Ik ben al ruim 2 jaar af van Ziggo en ik heb nog steeds een signaal van hun.
Wat ik dus gebruik voor mijn tv boven die eigenlijk amper gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
koesie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Ik ben al ruim 2 jaar af van Ziggo en ik heb nog steeds een signaal van hun.
Wat ik dus gebruik voor mijn tv boven die eigenlijk amper gebruikt wordt
Dat bedoel ik. Ik snap die tweede decoder toch niet zo goed. Je kunt toch casten met de Interactieve TV app? Waarom zou je dan een netwerkkabel door je hele huis gaan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 15:06
Zojuist op mijn nle gekeken, want ik wilde de factuur van vorige maand bekijken. Blijkt dat al die PDF-linkjes helemaal niet werken... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Nou, de coax aansluiting in de slaapkamer is Ziggo Free ;)
Basis abo'tje bij Ziggo kost iets meer dan € 4,00 denk ik.... Bedoel je overigens een DVB-C decoder als een XORO HRK7659SM?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 24-01-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
MarkvdKlundert schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Dat bedoel ik. Ik snap die tweede decoder toch niet zo goed. Je kunt toch casten met de Interactieve TV app? Waarom zou je dan een netwerkkabel door je hele huis gaan trekken?
Precies dit.
Chromecast in de tv op de slaapkamer en gaan met die banaan. In tegenstelling tot Ziggo ben ik nog geen zender tegen gekomen in de KPN iTV app die ik niet kan casten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Het wordt met de dag gekker, zojuist deze mail:
Hi *******,
Je hebt gisteren een e-mail van ons ontvangen over een factuur. Dat had niet moeten gebeuren. Onze excuses! Je mag de e-mail als niet verzonden beschouwen. Het genoemde bedrag wordt niet geïncasseerd.

Groet,
NLEx
Maar de factuur van gisteren was juist WEL goed, althans, hij was zo goed als ik verwachtte. Afgelopen week had ik een andere factuur die veel te laag was en duidelijk niet goed was.

Deze is ook niet goed omdat Fox Eredivisie er dubbel opstaat, maar dat is een probleem wat al liep voor die factuur. De factuur van gisteren was het bedrag wat ik al maanden (teveel) betaal.

Ofwel, het nieuwe facturatiesysteem lijkt vooral een eigen leven te leiden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
OgWok schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Nou, de coax aansluiting in de slaapkamer is Ziggo Free ;)
Basis abo'tje bij Ziggo kost iets meer dan € 4,00 denk ik.... Bedoel je overigens een DVB-C decoder als een XORO HRK7659SM?
Zoiets bedoel ik wel maar dat is een duitse. Dit is meer waar ik aan dacht.
En dan een simpele zonder harde schijf is al prima. Smartcard hoeft er niet in dus dat is niet relevant.

@MarkvdKlundert Zolang Ziggo je niet in de wijkkast ontkoppelt blijft DVB-C ook gewoon werken. De basisversie zoals ik die omschreef dan.
Maar hier ging het meer om de algemene uitschakeling van analoge TV in een heel gebied. Ik hoop alleen niet dat ze daarbij ook alle versterkers langs gaan om inactieve klanten los te koppelen... als een opschoonactie zeg maar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Drardollan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:58:
Het wordt met de dag gekker, zojuist deze mail:

[...]

Maar de factuur van gisteren was juist WEL goed, althans, hij was zo goed als ik verwachtte. Afgelopen week had ik een andere factuur die veel te laag was en duidelijk niet goed was.

Deze is ook niet goed omdat Fox Eredivisie er dubbel opstaat, maar dat is een probleem wat al liep voor die factuur. De factuur van gisteren was het bedrag wat ik al maanden (teveel) betaal.

Ofwel, het nieuwe facturatiesysteem lijkt vooral een eigen leven te leiden :')
Haha, hier precies hetzelfde. Naja, zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ryan_ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Haha, hier precies hetzelfde. Naja, zal wel loslopen.
Ja, ik maak me er ook verder niet zo druk over. Maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik door een foutje van 10 of 20 euro die pas een paar weken/maanden later terugbetaald wordt geen boterham minder eet.

Kan mij wel voorstellen dat als je het niet breed hebt het wel lastig is als het zo mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Mail NLE:
Je hebt gisteren een e-mail van ons ontvangen over een factuur. Dat had niet moeten gebeuren. Onze excuses! Je mag de e-mail als niet verzonden beschouwen. Het genoemde bedrag wordt niet geïncasseerd.
Nee, faal bedrijf!
We hebben eerder een vage nieuwe layout mail van jullie gekregen.
Die klopte niet!

Jesus wat een incompetentie zeg daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
neeecht schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:07:
Mail NLE:

[...]

Nee, faal bedrijf!
We hebben eerder een vage nieuwe layout mail van jullie gekregen.
Die klopte niet!

Jesus wat een incompetentie zeg daar!
Blijkbaar klopt het wat er gezegd wordt.... Je krijgt wat je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Gadgeteer schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Yup ik heb NLE als extra DSL lijntje, maar dit is wel heel diep triest.
Zorg in ieder geval dat je online spul en informatie klopt, dan kunnen de mensen die het meeste zelf kunnen gewoon klant worden.

Misschien doen Ziggo en NLE wel wedstrijdje wie het meeste kan falen.
Maar KPN doet ook nog mee hoor. :X

Update:
De KPN-TV info staat nu ook online (abo en pin).

Update2:
Voor mensen die betaalde incasso's precies zien afgeschreven worden, reken erop dat NLE deze maand heel laat of mogelijk nog later wordt afgeschreven. Het nieuwe systeem wordt volgens mij geprogrammeerd terwijl wij hier tiepen.

[ Voor 22% gewijzigd door neeecht op 25-01-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gadgeteer schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Ik heb dit eerder eens gehad aan het begin van mijn contract. Is toen ook echt niet afgeschreven. Benieuwd of het weer zo zal lopen (heb deze mail wederom ook mogen ontvangen). :P Ben het niet met je eens, ik betaal dan niets, maar krijg toch netjes 100Mbit, prima hoor. ;)

edit: heb het even teruggezocht, destijds was net iets anders. Kreeg destijds 25 euro korting op m'n factuur omdat ik ook energie bij ze zou afnemen (deed ik niet). De korting is echt doorgevoerd bij de afschrijving en nooit meer iets van gehoord. :P

[ Voor 26% gewijzigd door i7x op 25-01-2019 11:26 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
i7x schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Ik heb dit eerder eens gehad aan het begin van mijn contract. Is toen ook echt niet afgeschreven. Benieuwd of het weer zo zal lopen (heb deze mail wederom ook mogen ontvangen). :P Ben het niet met je eens, ik betaal dan niets, maar krijg toch netjes 100Mbit, prima hoor. ;)

edit: heb het even teruggezocht, destijds was net iets anders. Kreeg destijds 25 euro korting op m'n factuur omdat ik ook energie bij ze zou afnemen (deed ik niet). De korting is echt doorgevoerd bij de afschrijving en nooit meer iets van gehoord. :P
Je begrijpt me verkeerd (heb zelf ook DSL van NLEx). Je betaalt weinig en kunt op gebied van service dus ook weinig verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gadgeteer schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Je begrijpt me verkeerd (heb zelf ook DSL van NLEx). Je betaalt weinig en kunt op gebied van service dus ook weinig verwachten.
Snap ik, is maar een grapje. :)
--
Volgende maand over op T-Mobile Thuis, ben benieuwd hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
Ik ben van plan niet te gaan bellen met de vaste lijn. Die is alleen voor inkomend belverkeer. In de praktijk is dat mijn moeder en microsoft scammers (al lijkt dat te zijn opgehouden). Extra TV pakketten of decoders hoef ik ook niet. Dus dat wordt gewoon een vast bedrag per maand afschrijven. Dat zou ze toch wel moeten lukken :p. Alleen in de gaten houden of ze de korting goed toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Update: voorlopig kan ik hier nog steeds niet inloggen op de nieuwe NLEX site. De vorig jaar door hun aangeleverde gebruikersnaam (of het e-mailadres) wordt nog steeds niet herkend. Inloggen op het voorportaal van NLE lukt wel, dus die gebruikersnaam bestaat echt wel. Tegen beter weten in heb ik dit probleem voorgelegd aan NLE via hun whatsapp-kanaal, uiteraard heb ik daar tot nu toe geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
neeecht schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:26:
[...]
Update2:
Voor mensen die betaalde incasso's precies zien afgeschreven worden, reken erop dat NLE deze maand heel laat of mogelijk nog later wordt afgeschreven. Het nieuwe systeem wordt volgens mij geprogrammeerd terwijl wij hier tiepen.
Nou, het is echt 1 gigantische chaos aan het worden. Juiste factuur zou 56 euro moeten zijn (centen laat ik even weg):

Vorige week maandag: mail met factuur van 48 euro.
Vorige week woensdag: gebeld dat er sowieso van alles misging. Ondertussen mail met factuur van 63 euro. De vorige mail mocht ik vergeten, die zou toch niet geïncasseerd worden.
Vorige week donderdag: mail dat de mail van woensdag onterecht was.

En wat zie ik vandaag op de bankrekening, morgen gaan ze 48 euro afschrijven 8)7

-- Jij kan wel inloggen in mijn.nlex.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Drardollan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Nou, het is echt 1 gigantische chaos aan het worden. Juiste factuur zou 56 euro moeten zijn (centen laat ik even weg):

Vorige week maandag: mail met factuur van 48 euro.
Vorige week woensdag: gebeld dat er sowieso van alles misging. Ondertussen mail met factuur van 63 euro. De vorige mail mocht ik vergeten, die zou toch niet geïncasseerd worden.
Vorige week donderdag: mail dat de mail van woensdag onterecht was.

En wat zie ik vandaag op de bankrekening, morgen gaan ze 48 euro afschrijven 8)7

-- Jij kan wel inloggen in mijn.nlex.nl?
Ja inloggen werkt nog steeds. email/wachtwoord
De incasso komt deze week nog, ruim een week later dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
neeecht schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:14:
[...]

Ja inloggen werkt nog steeds. email/wachtwoord
De incasso komt deze week nog, ruim een week later dan normaal.
Dan ben je werkelijk de enige in Nederland. Zowel hier in het topic als op Facebook kan niemand erin.

Werk je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
In afwachting op aansluiting heeft Ziggo de facturatie weer hervat. Ik vrees dat die incasso van maart ook nog wel gaat gebeuren met het tempo waarop NLE op dit moment werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Dan ben je werkelijk de enige in Nederland. Zowel hier in het topic als op Facebook kan niemand erin.

Werk je daar?
Ik kon er ergens vorige week in, en heb het meerdere keren geprobeerd en nu net nog en ik kom er gewoon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Drardollan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Werk je daar?
Ik kan er ook gewoon in. Wel het juiste NLE gedeelte?

https://mijn.nlex.nl/dashboard/account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik snap er geen fluit van, mijn gebruikersnaam is goed (want dat opvragen lukt en bij mijn.nle.nl zonder X inloggen ook). Maar daar is alles mee gezegd.

Misschien dat ze plukjes klanten overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Naar aanleiding van
Ryan_ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:29:
Nog steeds erg tevreden met NLE. Het enige is dat de decoder wel eens vastloopt. Verder zag ik dat de status van de upgrade veranderd was van Q4 2017 naar december 2017. In hoeverre kan ik hier vanuit gaan?

[Afbeelding]

Moet ik dan zelfs nog iets doen? Moet de modem dan bijvoorbeeld weer opnieuw ingetraind worden? Of gaat de modem dit zelf helemaal oppakken?
Ik keek zojuist in mijn portal en zag een upgrade klaarstaan voor dezelfde prijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sx49mUDcSyOblkrylR3pyi0Q/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rJFO1FEcvQVxkd01zaY8Gt7W/full.png

Kan ik dit gewoon doorvoeren? Of zit ik er dan weer een jaar aan vast? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:51
Oke, vandaag is mijn NLE actief geworden, en wil ik de overstap van Ziggo naar NLE maken.

Ondertussen zit op de Experiabox v10 de utp kabel naar de Asus 68u. En op de Experiabox staat het mac adres van de 68u als DMZ ingesteld.

Adres van de Experia is 192.168.2.254
Adres van de Asus 68u is 192.168.1.1

Volgens de asus is nu mijn WAN IP: 192.168.2.5
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vtSDru4.png

Zoals het er op de Eperiabox uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8CySGZt.png

Internet werkt, behalve IPTV. het IPTV kastje zit zo aangesloten: Experiabox -> Asus68u -> TPlink TL-SG108E ->IPTV ontvanger.

Tips?

[ Voor 65% gewijzigd door Dacuuu op 28-01-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:31:

Internet werkt, behalve IPTV. het IPTV kastje zit zo aangesloten: Experiabox -> Asus68u -> TPlink TL-SG108E ->IPTV ontvanger.

Tips?
IPTV ontvanger direct aansluiten op de Experiabox.
Ik doe dit via powerline adapters, maar dit moet je echt proberen, bij de een werkt het bij de ander niet.
Mijn situatie is vergelijkbaar met wat jij hebt alleen andere apparatuur.
Of je zult met VLAN's aan de gang moeten, wat mij persoonlijk nog niet is gelukt.

[ Voor 30% gewijzigd door koesie op 29-01-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
koesie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:19:
[...]

Ik doe dit via powerline adapters, maar dit moet je echt proberen, bij de een werkt het bij de ander niet.
Of je zult met VLAN's aan de gang moeten, wat mij persoonlijk nog niet is gelukt.
Dat denk ik ook.
Het maakt niet uit dat je er nog switches tussenzet (uiteraard met ICMP snooping), maar een router/AP met een andere IP range dat gaat niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 10:06
Ik heb nu een jaartje internet via NLE gehad. Nette en stabiele lijn (100% KPN). De klantenservice hoef je echter niets van te verwachten. Op twee verschillende momenten contact gehad via facebook. Minimale wachttijd 5 werkdagen. Dan maar via de telefoon, minimaal 30 min voordat je iemand aan de lijn krijgt. En dan probeer ik al de drukke tijden (lunchpauze, etenstijd etc) te mijden. Nu probeer ik de klantenservice sowieso zo min mogelijk te benaderen maar online zaken doorgeven/aanpassen kan ook amper.

Het is gelukkig goedkoop en dat is mooi. Jammer dat het in internetland kiezen is tussen 'service' en uitgemolken worden of faire prijs betalen en dan maar hopen dat iemand je berichten ooit behandeld. Iets er tussen in zou ik wel kunnen waarderen.

-edit-
Momenteel hang ik al meer dan 2 uur in de wacht bij de helpdesk... Ik geef het zo maar op denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door HikL op 29-01-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 23:39
MarkvdKlundert schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:26:
Ik heb in de tweede week van december NLE alles in een aangevraagd. Ziggo kon mij meteen melden dat ik op 23 januari (a.s. woensdag) zou worden afgesloten. Ondertussen hoor ik maar niks van NLE. Een incasso binnen twee weken na aanvraag is na zes weken nog niet gebeurd. Laat staan dat er een oplevering in gang wordt gezet.
De klantenservice komt niet verder dan binnenkort. Inmiddels contact met Ziggo opgenomen om daar de de-activatie van diensten te annuleren tot ik het zelf opzeg (er kwamen opeens twee retourboxen door de brievenbus). NLE zegt wel dat dat pas gebeurt nadat hun modem is geactiveerd, maar daar vertrouw ik niet op. Sinds zaterdagmiddag een status vraag uitgezet via Facebook. Nog geen antwoord behalve van Otto de Chatbot. Kan al meer dan een week niet inloggen op de online omgeving. (Dat schijnt een onafhankelijk probleem te zijn.). Al met al geen voorspoedig begin.
Ik ben dus niet de enige..
11-12-2018 aangevraagd en ik zou op 23-01-2019 aangesloten worden (nu is die periode daartussen al erg lang in vergelijking met andere providers.
Maar tot op heden nog geen incasso of verder nieuws vanuit NLE gehad. Werkelijkwaar een drama!
Iedere keer contact met de facebook helpdesk en ze roepen al 3 weken lang, binnenkort... En geven 0,0 duidelijkheid over de status of verwachtte tijdspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
koesie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:19:
[...]

Drardollan schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:28:
[...]

Dat denk ik ook.
Het maakt niet uit dat je er nog switches tussenzet (uiteraard met ICMP snooping), maar een router/AP met een andere IP range dat gaat niet werken.
Inmiddels ben ik iets verder. Normaal Tv kiijken werkt via de Asus 68u, alleen replay tv (tv terugkijken, dat werkt nog niet)

TV & Replay tv 100 %werkend:
Experiabox (192.168.2.254) in DMZ -> Asus68u(192.168.1.1 in router mode), utp kabel in poort 1 -> IPTV kastje. Probleem van deze methode is, dat de asus net zoals de Experiabox in de meterkast staan, dus ik zou dan alsnog een kabel extra moeten trekken. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5J7jMpM.png

TV werkend, Replay tv niet:
Experiabox (192.168.2.254) in DMZ -> Asus68u(192.168.1.1 in router mode), utp kabel in poort 4 -> TP link tlsg108e -> IPTV kastje.Met de volgende settings in de Asus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgw83Hy.png

Zodra ik nu poort 4 kies in de Asus 68u "Choose IPTV STB Port" dan werkt er maar weinig meer, en is de switch zelf (adres 192.168.1.3) ook niet meer te bereiken.

Met de goede instellingen moet het gewoon werken, ik voel het gewoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
Lieuwe15 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Ik ben dus niet de enige..
11-12-2018 aangevraagd en ik zou op 23-01-2019 aangesloten worden (nu is die periode daartussen al erg lang in vergelijking met andere providers.
Maar tot op heden nog geen incasso of verder nieuws vanuit NLE gehad. Werkelijkwaar een drama!
Iedere keer contact met de facebook helpdesk en ze roepen al 3 weken lang, binnenkort... En geven 0,0 duidelijkheid over de status of verwachtte tijdspad.
Dat weet de helpdesk denk ik ook helemaal niet. Alles wat geen standaardantwoord is valt buiten hun competentieniveau. We kunnen alleen maar hopen dat er iemand in de back office serieus mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 12:39
Mijn vriendin heeft NLE.
betaald al een jaar voor een 2e ontvanger maar dat is niet correct. kunnen ze niets aan doen dus dan maar per direct de 2e ontvanger opgezegd.
Als ik inlog op mijn-NLE (dat werkt opeens weer) zie ik de ontvanger nog steeds staan.
Factuur downloaden geen een error.
Onderaan de pagina staat een internal server error.

Aanbod voor verlenging : 29,95 voor 3 maanden en daarna 39,95 (telefonisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Krijg zojuist deze mail:
Je hebt het vast al gehoord of gelezen; KPN verhoogt per 1 februari 2019 de tarieven voor de extra zenderpakketten van Fox Sports. Omdat je interactieve tv van KPN via NLEx afneemt, geldt deze prijswijziging ook voor jou.

Op dit moment betaal je €7,50 per maand voor Fox Sports Eredivisie. Vanaf 1 februari 2019 wijzigt dit bedrag naar €9,99 per maand.
Allemaal prima te begrijpen. Maar de algemene voorwaarden van NLEx zeggen:
2.3
Tenminste een maand voordat een door NLEX voorgenomen wijziging van kracht wordt, zal NLEX
jou informeren via een aankondiging per e-mail over de inhoud van de voorgenomen wijziging en/of aanvulling.
2.4
Als je een wettelijk recht hebt om de Overeenkomst te beëindigen als gevolg van de door NLEX
voorgenomen wijziging, zal NLEX jou daarop wijzen en mag je de Overeenkomst kosteloos beëindigen voordat deze wijziging ingaat.
Aan beide punten wordt niet voldaan.

Ik vraag mij dan ook af of deze verhoging wettelijk gezien wel mag. Is het niet zo dat ze dus 1 maand na vandaag deze wijziging mogen doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
kevertje1977 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:49:
Mijn vriendin heeft NLE.
betaald al een jaar voor een 2e ontvanger maar dat is niet correct. kunnen ze niets aan doen dus dan maar per direct de 2e ontvanger opgezegd.
Als ik inlog op mijn-NLE (dat werkt opeens weer) zie ik de ontvanger nog steeds staan.
Factuur downloaden geen een error.
Onderaan de pagina staat een internal server error.

Aanbod voor verlenging : 29,95 voor 3 maanden en daarna 39,95 (telefonisch)
"Onderaan de pagina staat een internal server error."
Gewoon wachten, de telefoon settings worden daar geladen.
Beetje zielig, maar werkt wel.

En ja, je kunt niets opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:26
Ik heb in December ook NLE besteld. zit nu nog bij XS4all. In Maart loopt mijn contract af en stap dan (hopelijk) over op NLE. Zo'n overtsap is toch altijd wel weer een soort van spannend laten we het daar maar op houden.

Tot nu toe loopt de communicatie redelijk. Chatten via facebook gaat wel traag standaard 3 dagen wachttijd. Contract en inlog voor mijn NLE zijn binnen. Sinds deze week kan ik inloggen op de nieuwe mijn NLE omgeving. iTV gegevens heb ik ook binnen, via de KPN app kan ik zelfs nu al TV kijken.

Nu maar hopen dat de overstap goed verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-05 07:54
Mexflex1980 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:40:
Ik heb in December ook NLE besteld. zit nu nog bij XS4all. In Maart loopt mijn contract af en stap dan (hopelijk) over op NLE. Zo'n overtsap is toch altijd wel weer een soort van spannend laten we het daar maar op houden.

Tot nu toe loopt de communicatie redelijk. Chatten via facebook gaat wel traag standaard 3 dagen wachttijd. Contract en inlog voor mijn NLE zijn binnen. Sinds deze week kan ik inloggen op de nieuwe mijn NLE omgeving. iTV gegevens heb ik ook binnen, via de KPN app kan ik zelfs nu al TV kijken.

Nu maar hopen dat de overstap goed verloopt.
Ik zat ook bij XS4ALL maar sinds 2 uurtjes bij NLex. De overstap ging meer dan prima. XS belde nog of ik niet wilde blijven. Ze wilden dan wel 5 euro korting geven en er het tv plus pakket bij doen.

Maar ik ga nu van 62.50 naar 33.50 per maand. Dat scheelt nogal.

XS houdt de internet verbinding actief totdat je overstapt, nou ja, tot aan vanochtend dus. Heb uiteindelijk een paar uurtjes zonder internet gezeten.

XS en NLex is allemaal KNP netwerk, dus zo om te zetten. Internet werkte binnen 2 minuten. Netwerknaam en wachtwoord van de XS box ingevoerd in de NLex box en alles in huis wat met de router verbonden was werkte direct weer.

Snelheid download 48.5 Mb/sec met de tv aan en upload 63.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
Vandaag gebeld door NLE met de mededeling dat het zo'n drie weken vertraagd is en ik binnen enkele dagen een mail met bevestiging van een definitieve datum krijg. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Aan het product is in mijn ogen niet veel mis. Maar voor de rest de communicatie naar de klanten is bedroevend. Ik snap nu ook wel waarom hun eigen forum weg moest... Je zou maar naar je klanten moeten aangeven dat het een en ander niet goed gaat. Het is wel een bijzondere club. Ik hoop dat er stiekem iemand mee leest en er wat mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-05 07:54
jan groen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:24:
Aan het product is in mijn ogen niet veel mis. Maar voor de rest de communicatie naar de klanten is bedroevend. Ik snap nu ook wel waarom hun eigen forum weg moest... Je zou maar naar je klanten moeten aangeven dat het een en ander niet goed gaat. Het is wel een bijzondere club. Ik hoop dat er stiekem iemand mee leest en er wat mee doet.
ja het contact met hun is uitermate slecht. Zolang het internet werkt heb je ze verder niet nodig.

De internet monteur gaf dat ook ruiterlijk toe en vertelde dat ze wel bezig zijn om het allemaal iets beter te maken.

Maar hopen dat de verbinding blijft werken want de prijs is ideaal.

De meerwaarde van een goede helpdesk en klantenservice komt ook enkel naar voren als er problemen met het product zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 12:39
gisteren weer NLE gebeld maar helaas :

verlengen kan nu niet. ze beloofden dat ze er rekening mee zouden houden dat je niet kon verlengen en dus langer meer betaalde dat je dan een betere deal kreeg. maar helaas wist daar nu niemand meer wat van.
kan dus nog steeds niet verlengen.
beste aanbod is 3 maand 29,95 en dan 9 maanden 39,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Guido7619 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:03:
[...]
De meerwaarde van een goede helpdesk en klantenservice komt ook enkel naar voren als er problemen met het product zelf zijn.
Dat ben ik niet met je eens. De klantenservice is prima, alle keren dat ik contact heb gehad hebben ze het probleem snel en kundig opgelost.

Maar het bereiken van de klantenservice, dat is er wel 1 van de lange adem op dit moment. Een jaar geleden had je binnen een uur antwoord op Facebook, nu duurt dat gerust een week. Bellen moet je ook 45 tot 60 minuten voor uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 13:19
Drardollan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. De klantenservice is prima, alle keren dat ik contact heb gehad hebben ze het probleem snel en kundig opgelost.

Maar het bereiken van de klantenservice, dat is er wel 1 van de lange adem op dit moment. Een jaar geleden had je binnen een uur antwoord op Facebook, nu duurt dat gerust een week. Bellen moet je ook 45 tot 60 minuten voor uittrekken.
Het is heel jammer dat ze het forum hebben gestopt. Hielp zelf veel mensen op het forum en stond vaak in contact met mensen van nle. Heb ze ook gezegt dat het niet handig was om het forum te stoppen, want in sommigen situaties werden de probleemgevallen al geholpen door de mensen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 23:39
Zojuist een telefoontje van NLE gehad dat ze mijn aansluiting nu eindelijk door gaan zetten en dat de aansluitdatum (23 jan) met 4 weken wordt verzet.
Eindelijk weer een datum vanuit hun. Al duurt het wel echt dramatisch lang.. Wisseling van administratiesysteem of niet, zulke vertragingen zonder enige vorm van duidelijke communicatie is gewoon slecht. Aangezien de aansluittermijn normaal (6 weken) eigenlijk al erg lang is tov andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Drardollan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:56:
[...]

De klantenservice is prima, alle keren dat ik contact heb gehad hebben ze het probleem snel en kundig opgelost.

Wat het wat mij betreft dus meteen een minder-dan-prima klantenservice maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
De vis wordt duur betaald: Kniertje zei het al. Voor die paar euro korting koopt Nle daadwerkelijk elke vorm van service af. Goedkoop is hier duurkoop. Ik ben er vanaf as vrijdag weg en betaal graag die paar euro extra aan kpn in ruil voor bereikbaarheid & deskundigheid. Die korting het eerste jaar was spectaculair: 12x €29,95 maar dat was een lokkertje. Bezint eer ge begint en nog veel sterkte hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:42
Ik heb ze gelukkig nooit nodig gehad. Bij elk bedrijf waar ik diensten af neem zoek ik overigens naar de goedkoopste en ik heb de afgelopen jaren misschien 3 keer een klantenservice nodig gehad. Als ik vaak de klantenservice NLE nodig had gehad was ik er waarschijnlijk al weg geweest maar zolang alles werkt is het een prima dienstverlener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Drardollan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:21:
Ik snap er geen fluit van, mijn gebruikersnaam is goed (want dat opvragen lukt en bij mijn.nle.nl zonder X inloggen ook). Maar daar is alles mee gezegd.

Misschien dat ze plukjes klanten overzetten?
Ruim een week geleden contact opgenomen met klantenservice dat het inloggen niet werkte. Na 5 dagen kreeg ik zowaar een antwoord dat er inderdaad "wat" :F problemen zijn met inloggen en dat ze ermee bezig zijn. Verder geen bericht meer gehad.

Eergisteren kon ik een dagje opeens inloggen, kreeg al mijn gegevens te zien. Eindelijk dacht ik. Vandaag probeerde ik het weer, maar opeens is mijn gebruikersnaam (en e-mail) weer "incorrect".

Inloggen is de meest basale handeling van alles, de allereerste stap die er altijd hetzelfde uit ziet. Hoe moeilijk kan het zijn: eerst testen, dan live zetten. En als er dan een of andere databaseconversie mislukt A. vlot oplossen voor iedereen. B. een protocol hebben klaarliggen dat je het op verzoek per individu kan oplossen.

Maar nee, we gaan gewoon live en dan een aantal weken (hopelijk niet maanden) doormodderen, zonder de klant op enige wijze in te lichten.

Wat een faal toch. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cap schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Ruim een week geleden contact opgenomen met klantenservice dat het inloggen niet werkte. Na 5 dagen kreeg ik zowaar een antwoord dat er inderdaad "wat" :F problemen zijn met inloggen en dat ze ermee bezig zijn. Verder geen bericht meer gehad.

Eergisteren kon ik een dagje opeens inloggen, kreeg al mijn gegevens te zien. Eindelijk dacht ik. Vandaag probeerde ik het weer, maar opeens is mijn gebruikersnaam (en e-mail) weer "incorrect".

Inloggen is de meest basale handeling van alles, de allereerste stap die er altijd hetzelfde uit ziet. Hoe moeilijk kan het zijn: eerst testen, dan live zetten. En als er dan een of andere databaseconversie mislukt A. vlot oplossen voor iedereen. B. een protocol hebben klaarliggen dat je het op verzoek per individu kan oplossen.

Maar nee, we gaan gewoon live en dan een aantal weken (hopelijk niet maanden) doormodderen, zonder de klant op enige wijze in te lichten.

Wat een faal toch. :X
toon volledige bericht
Overdrijf niet zo. Inloggen werkte tot voor kort wel, maar dan kon je helemaal niks behalve je pincode opvragen. Je had er dus eigenlijk 0,0 aan, alles is een verbetering.

Ik heb ook gebeld, zelfde verhaal. Sinds een paar dagen werkt het echter naar behoren, net nog getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Als jij het overdreven vindt prima, maar ik vind het een faal. :) Als wij nieuwe functionaliteit uitrollen dan doen we het niet op deze manier, wat er voorheen was doet voor mij daarbij niet ter zake. Fijn dat het bij jou werkt, dat was bij mij 2 dagen geleden ook zo. Nu is dat weer voorbij, net nog getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cap schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:42:
Als jij het overdreven vindt prima, maar ik vind het een faal. :) Als wij nieuwe functionaliteit uitrollen dan doen we het niet op deze manier, wat er voorheen was doet voor mij daarbij niet ter zake. Fijn dat het bij jou werkt, dat was bij mij 2 dagen geleden ook zo. Nu is dat weer voorbij, net nog getest.
"Pay peanuts, get monkeys".

Je kiest zelf voor een budget provider. Dat is prima. Maar ga dan niet zeuren dat het allemaal budget is vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ach ook ik kan niet inloggen.. Maargoed.
Vorige week aangesloten, op de opleverdatum geen signaal naar het huis toe. Dag later monteur die de kabels in de verdeel kast op de juiste plaats prikte. Probleem fixed. Ik ben blij met het 100mbit lijntje de prijs. Mis Ziggo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Drardollan schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:24:
[...]

"Pay peanuts, get monkeys".

Je kiest zelf voor een budget provider. Dat is prima. Maar ga dan niet zeuren dat het allemaal budget is vervolgens.
Er is een verschil tussen budget en niet werken. En sorry, maar jij bepaalt niet of ik iets mag vinden mag "zeuren" of niet. Over gezeur gesproken. :) Maar goed, we zijn het oneens. Klaar nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 03-02-2019 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
peacelord schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:38:
De vis wordt duur betaald: Kniertje zei het al. Voor die paar euro korting koopt Nle daadwerkelijk elke vorm van service af. Goedkoop is hier duurkoop. Ik ben er vanaf as vrijdag weg en betaal graag die paar euro extra aan kpn in ruil voor bereikbaarheid & deskundigheid. Die korting het eerste jaar was spectaculair: 12x €29,95 maar dat was een lokkertje. Bezint eer ge begint en nog veel sterkte hier.
Overdreven hoor. Onlangs telefonisch contact met NLE gehad en gewoon uitstekend geholpen. Ik kreeg binnen een paar dagen een nieuw modem toegestuurd wat ook de oplossing was.

Sommige mensen willen meer betalen dan nodig is lijkt het wel en vervolgens goed praten door fake verhalen te verspreiden.

De kas spekken van KPN noem ik het met die woekerprijzen van hen. Blij dat NLE er is.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 03-02-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Goed dat je een tegengeluid laat horen. En die 3 koppen koffie prijsverschil per maand steek jij wel mooi in je zak. Goed dat er wat te kiezen is volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
CR2032 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:32:
[...]

Overdreven hoor. Onlangs telefonisch contact met NLE gehad en gewoon uitstekend geholpen. Ik kreeg binnen een paar dagen een nieuw modem toegestuurd wat ook de oplossing was.

Sommige mensen willen meer betalen dan nodig is lijkt het wel en vervolgens goed praten door fake verhalen te verspreiden.

De kas spekken van KPN noem ik het met die woekerprijzen van hen. Blij dat NLE er is.
Dat jij goede ervaringen hebt, wil natuurlijk niet zeggen dat de andere verhalen fake zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
Maar werkt jullie internet wel? Ik lees heel veel klachten van jullie over inloggen en klantenservice bereikbaarheid maar zolang je internet het doet is er toch niks aan de hand? Aan mijn zorgverzekering betaal ik 3 meier per maand en daar sta ik ook gewoon in de wachtrij.

[ Voor 21% gewijzigd door RaijRaij op 04-02-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Gadgeteer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Dat jij goede ervaringen hebt, wil natuurlijk niet zeggen dat de andere verhalen fake zijn.
Alles kan, ook dat het fake is. De verhalen dat de NLE klantenservice zo slecht en onbereikbaar is gewoon niet mijn ervaring. @SmooK: Nergens last van, merk geen verschil met vorige providers die we hiervoor hadden.

Het prijsverschil is fors, vergelijkbare snelheid bij KPN kost 61,50 per maand in plaats van 39.95 voor NLE.
En bij die laatste krijg je bellen er ook nog bij.

Per jaar is NLE mooi bijna 260 euro voordeliger! Snel verdiend en ieder jaar opnieuw.
Bij een zorgverzekering of energie contract shop je dat niet altijd bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 15:42
toch mijn ervaring maar delen...

2 maanden geleden viel wifi van de experiabox uit. Na diverse testen en resetten bleek dit daadwerkelijk aan de experiabox te liggen. Via facebook (en de bot) het probleem uitgelegd. Dan krijg je een standaard antwoord met vragen, hier een net antwoord op gegeven. Dit speelde op vrijdagavond.
De maandag kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe experiabox was opgestuurd. Deze was dinsdag binnen en het probleem was opgelost.

Daarop heb ik een paar dagen later gebeld om mijn snelheid (glas) te verhogen. Misschien 10 minuten in de wacht, daarna netjes geholpen en even later had ik de hogere snelheid. Ook de facturering klopte deze maand.

Het zal best wel eens fout gaan, maar ik ben erg tevreden. En de dienst is super stabiel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

SmooK schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:57:
Maar werkt jullie internet wel? Ik lees heel veel klachten van jullie over inloggen en klantenservice bereikbaarheid maar zolang je internet het doet is er toch niks aan de hand? Aan mijn zorgverzekering betaal ik 3 meier per maand en daar sta ik ook gewoon in de wachtrij.
Ja, dat werkt ok. Maar dat komt voor konto van KPN; toch....?! Heb een keer moeten bellen met de helpdesk voor een nieuw TV kastje en de NLE vrouw aan de lijn snapte niks van de apparatuur. 2 dagen later had ik een nieuw TV kastje van Arris.
Kan ook inloggen op de NLEx site, maar daar kan je alleen naar je NAW gegevens staren en je rot zoeken naar het telefoonnummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
De achterliggende techniek komt inderdaad op konto van KPN. Echter heeft NLE het voor jou mogelijk gemaakt dat jij er gebruik van kunt maken. Ik ga er vanuit dat de klantenservice en helpdesk compleet ruk is want dat lees ik hier. Ik heb deze eigenlijk niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:54
Kan je ook een eigen modem installeren IPV de experia V10?

Heb zo nu en dan wel issues met WiFi en zelf ethernet laatst (niks meer verbinding, behalve wifi devices). Dus zou graag een eigen modem plaatsen puur voor modem functies, en dan 1 of 2 ubiquiti access points voor de wifi.

Tv en telefonie hebben we niet, dus dat zou het makkelijker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetone
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:12
Ik heb een Fritzbox 7590 geplaatst en het Telfort profiel gekozen.
Werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kroetone schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:04:
Ik heb een Fritzbox 7590 geplaatst en het Telfort profiel gekozen.
Werkt probleemloos.
Een budget provider en dan een prijzig modem, denk niet dat veel je dat na doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Trouwens Oxxio is ook gestart met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dewaal schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:42:
Trouwens Oxxio is ook gestart met internet.
Ons aanbod voor Internet, TV & Bellen is exclusief voor onze energieklanten.
Nooit en te nimmer, veel te veel gezeik gehad met Oxxio/Durion :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:18
hjs schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:36:
[...]

Een budget provider en dan een prijzig modem, denk niet dat veel je dat na doen _/-\o_
Ook ik heb er gewoon een Fritz!Box 7360 aanhangen, alles werkt perfect ook IPTV en mijn eigen gekozen VOIP provider cheapconnect. De experiabox heb ik er alleen 1 keer aangehad na anderhalve maand op verzoek van NLE omdat zij dachten dat mijn lijn nog niet actief was. Het betaalde abonnement ging dus ook pas na anderhalve maand in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dus @Pedro_Newbie als ik gewoon op marktplaats zo'n Frits!Box koop, haal je wat in huis met een beter wifi bereik, veel meer instellingen terwijl alles gewoon werkt. (telefoon boeit me niet, heb nu bij cheapconnect dat mn oude nr wordt doorgestuurd naar mn 06)

[edit]
Als ik google, zit er gewoon een Teflort instelling in de Fritzbox ingebakken die werkt?

Lees nu dat de 7390 nog wat zuiniger is met energie, maar lees zo niks over AC wifi.
Doen ze wel de 5ghz band? (7390 dus wel zie ik nu)

[ Voor 27% gewijzigd door hjs op 06-02-2019 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
hjs schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:35:
Dus @Pedro_Newbie als ik gewoon op marktplaats zo'n Frits!Box koop, haal je wat in huis met een beter wifi bereik, veel meer instellingen terwijl alles gewoon werkt. (telefoon boeit me niet, heb nu bij cheapconnect dat mn oude nr wordt doorgestuurd naar mn 06)

[edit]
Als ik google, zit er gewoon een Teflort instelling in de Fritzbox ingebakken die werkt?

Lees nu dat de 7390 nog wat zuiniger is met energie, maar lees zo niks over AC wifi.
Doen ze wel de 5ghz band? (7390 dus wel zie ik nu)
XS4ALL profiel gebruiken, zo gebruikte ik m'n 7581 ook toen ik nog bij KPN zat
7390 doet geen AC en kun je de dus beter mijden. Beter kiezen voor een 7490 of nieuwer

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 06-02-2019 21:32 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]