Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[NLE] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste
Acties:

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:01
hjs schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:20:
Die kpn-tv-app voor windows is nog erger dan die van Ziggo :+ (beeld loopt regelmatig vast)
Dat herken ik bij een vergelijkbare app. Controleer eens of je op die pagina een adblocker aan hebt staan, zo ja, uitzetten lost het probleem op.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 03:19:
[...]

Dat herken ik bij een vergelijkbare app. Controleer eens of je op die pagina een adblocker aan hebt staan, zo ja, uitzetten lost het probleem op.
Het is een losse app, niet via een browser.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Dat ik niet begrijp waarom dit zo lang moet duren. Dit moe toch sneller kunnen en niet individueel maar naar alle boxen gepushed worden?

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:31
jongetje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:57:
[...]

Dat ik niet begrijp waarom dit zo lang moet duren. Dit moe toch sneller kunnen en niet individueel maar naar alle boxen gepushed worden?
Het punt is niet dat het niet in 1x gepusht kan worden. Het heeft nogal wat gevolgen voor de afgenomen bandbreedte. Daarnaast heb je ook te maken met opvangen van problemen door klantenservice, backoffice etc..

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:57
jongetje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:57:
[...]

Vergelijk het met een waterleiding. Als iedereen tegelijk de kraan opendraait, dan gaat het netwerk erachter dat niet leuk vinden. Soms dienen er technische aanpassingen doorgevoerd te worden zodat iedereen uiteindelijk ervan kan profiteren.

Beetje kromme vergelijking, maar zo kan je het zien.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:16
Is het eigenlijk ergens te zien in de interface van iTV dat je opnames al bekeken hebt? Als ik opnames van een serie wil kijken zit ik eerst altijd per stuk af te spelen om te achterhalen of ik een episode al gezien heb.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:51

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Beetje jammer dat ik een gebruikte V10 krijg ter vervanging van mijn V10.... Ben benieuwd of deze het wel doet.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:17

OgWok

U.N.C.L.E.

Met vooruit "spoelen" zou de Arcadian wel een stuk beter kunnen, zodat je prettig voorbij die reclameblokken komt.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• jongetje
  • Nu online
krakendmodem schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 02:39:
[...]

Vergelijk het met een waterleiding. Als iedereen tegelijk de kraan opendraait, dan gaat het netwerk erachter dat niet leuk vinden. Soms dienen er technische aanpassingen doorgevoerd te worden zodat iedereen uiteindelijk ervan kan profiteren.

Beetje kromme vergelijking, maar zo kan je het zien.
Ik mag hopen dat die live TV streams multicast zijn en niet per gebruiker het netwerk op gaan...

• krakendmodem
jongetje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:20:
[...]

Ik mag hopen dat die live TV streams multicast zijn en niet per gebruiker het netwerk op gaan...
Dan moet de aanvoer het alsnog wel aankunnen. Want als je iets pauzeert/terugspoelt, dan is het niet meer live en kost het weer extra data.

Doet dat keer een paar honderd huishoudens, en dan gaat het optellen.

Er was hier op het forum ergens een mooie uitleg hierover, maar die kan ik zo niet vinden.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Ja de livestreams zijn multicast (uiteraard).
Maar zoals aangegeven: zodra je pauzeert, gebruikt maakt van Begin Gemist, VOD of opnemen gaat dat allemaal ook in HD en dan is het wel ineens een Unicast stream.
Omdat bij KPN alle TV aansluitingen uitkomen bij een bepaalde Dslam (in een glasvezel PoP, straatkast of een telefoonwijkcentrale) moeten alle verbindingen vanaf die Dslam hogerop het netwerk in, dat allemaal aan kunnen. Uiteraard wel gebaseerd op een bepaalde overboeking.
Aangezien SD 3,6 Mbit is en HD 7,2 Mbit praat je dus over een theoretische verdubbeling van de bandbreedte die nodig is in het achterliggende netwerk vanaf de Dslam.
Die opwaardering is al een paar jaar gaande maar heeft best wat langer geduurd dan gepland en verwacht. Daarom begon de uitrol van HD-op-1 al later. En toen die uitrol eenmaal liep is er (dankzij de eerste periode) voor gekozen om het langzamer en gefaseerder te doen en zodoende op tijd te kunnen zien of er toch ergens iets vastloopt.

Maar toch zijn in 2018 bijna alle KPN klanten overgezet.. Wellicht voelt dat voor enkelen nog niet zo maar het is echt waar. Bij andere KPN platform-providers is het ook al bezig. In het NLE forum zie ik dat sinds een paar weken ook gebeuren en bij Telfort en XS4all was het al gaande.

• Guido7619
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-02 09:29
Ik heb nu XS4ALL voor 63 euro per maand. Ik ben alleen en doe een beetje internet/youtube, tv kijken(oled tv) en af en toe netflix. Ik neem geen programma's op of pauze e.d.

Wil graag overstappen op iets goedkopers maar ben een beetje huiverig voor storingen en die rompslomp erom heen. Ik doe bv wel elk jaar overstappen van energie leverancier, maar dat is een stuk simpeler.

Ik neem aan dat al mijn apparatuur op internet opnieuw geprogrammeerd moet worden, zoals somfy home automation, growatt zonnepaneel omvormer e.d.? Dat Growatt aan de praat krijgen had toen nog wat voeten in de aarde.

Hoe dan ook, dit NLE is het goedkoopst en als ik het zo lees wel een goede provider?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Guido7619 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:45:
Ik heb nu XS4ALL voor 63 euro per maand. Ik ben alleen en doe een beetje internet/youtube, tv kijken(oled tv) en af en toe netflix. Ik neem geen programma's op of pauze e.d.

Wil graag overstappen op iets goedkopers maar ben een beetje huiverig voor storingen en die rompslomp erom heen. Ik doe bv wel elk jaar overstappen van energie leverancier, maar dat is een stuk simpeler.

Ik neem aan dat al mijn apparatuur op internet opnieuw geprogrammeerd moet worden, zoals somfy home automation, growatt zonnepaneel omvormer e.d.? Dat Growatt aan de praat krijgen had toen nog wat voeten in de aarde.

Hoe dan ook, dit NLE is het goedkoopst en als ik het zo lees wel een goede provider?
Als je je SSID(wifi naam) en wachtwoord (Inc de zelfde wpa beveiliging) aanpast op je nieuwe router zoals het nu ingesteld staat. Hoef je maar weinig te veranderen.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Guido7619
Dacuuu schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:59:
[...]

Als je je SSID(wifi naam) en wachtwoord (Inc de zelfde wpa beveiliging) aanpast op je nieuwe router zoals het nu ingesteld staat. Hoef je maar weinig te veranderen.
SSID is nu gewooon de naam van de router van het model geloof ik. Fritzbox met een nummertje erbij.

Dus als ik het NLE modem gewoon de huidige naam geef heb ik nog gewoon verbinding met alles? Dat zou wel mooi zijn.

Ik zou bij NLE dan het glasvezel 50mbit abbo nemen. Nu lees ik op NLE site en hier in deze thread ook
dingen over ADSL en ISRA.

Lijkt mij dat dit voor mij helemaal niet van toepassing is? Eigenlijk gewoon het modem overzetten toch en eventueel dat kastje op de glasvezel overzetten.

Er zit een monteur bij dus die kan het regelen.

Mijn somfy bridge zit rechtstreeks ingeplugd in het modem. Net als een vaste kabel naar de tv ontvanger.

Neem aan dat NLE modem deze optie ook gewoon heeft en niet enkel maar WiFi uitzend?

Heb ze ook via Facebook benaderd maar nog geen reactie. Ik zou 324 euro gaan besparen het eerste jaar. Dat zie ik wel zitten.

• hjs
  • Niet online
Hier maandag modem aangesloten en SSID aangepast naar de oude namen en alles is weer draadloos aangesloten.
(foons, thermostaat, laptops, omvormer, etc)

Experia V10 heeft heeft vier netwerk aansluitingen, maar ik gebruik er maar een richting tv kast waar een switch staat voor de apparatuur daar.

hjs wijzigde deze reactie 23-11-2018 22:22 (35%)

• Guido7619
Oh ja, thermostaat heb ik ook.

Ik ga NLE bestellen, is het niks kan ik een jaar later altijd weer terug.

Eigenlijk is het net als overstappen van energie leverancier, behalve dat er een afspraak moet worden gemaakt voor de monteur. Elk jaar de welkomstkorting incasseren.

• hjs
  • Niet online
Monteur is niet echt nodig, goed zelf te doen. Heb hem wel laten komen omdat ik van ziggo kwam (gratis) en mn wandcontact doos beroerd was.

• Guido7619
bij glasvezel is monteur verplicht. zeggen ze op hun site.

• St3ve-0
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:21
Net ook overgestapt van ziggo naar NLE en we krijgen voor het eerst glasvezel. Ook bij ons is aansluiting door een monteur verplicht. Op de website van NLE staat nog een prijslijst van bijkomende kosten voor de monteur.

Op welke bijkomende kosten kan je eigenlijk rekenen? Een nieuwe wandcontactdoos is 42,50 maar wordt voor het doortrekken van een UTP i.p.v. coax (aangezien ik van Ziggo kom) ook altijd kosten in rekening gebracht? Zijn er nog andere kosten om rekening mee te houden?

• Slaah_007
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:07
Ja die kosten worden in rekening gebracht, kost 36,50 voor de eerste 15 meter. Dus als je een beetje handig bent dan zou ik dat gewoon zelf alvast doen :)

• Indir
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12:29
Iemand een nummer waarmee ik in contact kan komen met de servicedesk? Chatten via de Facebook Messenger waarbij er pas dagen later gereageerd wordt zit ik niet op te wachten.

• Barre73
Indir schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:55:
Iemand een nummer waarmee ik in contact kan komen met de servicedesk? Chatten via de Facebook Messenger waarbij er pas dagen later gereageerd wordt zit ik niet op te wachten.
Scroll even terug naar 20 november in dit topic. Daar werd het bellen met klantenservice benoemd.

• -Z-
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:23
Indir schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:55:
hij is goed verborgen op de site - https://www.nle.nl/alles-...act-met-de-klantenservice

• MarkvdKlundert
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 30-03 11:21
Ik zit er over te denken over te stappen vanaf Ziggo. Iemand daar ervaringen mee? Ik wil dat Ziggo er pas af gaat als ik zeker weet dat het werkt. (Ik heb in dit huis de telefoonaansluiting nog nooit gebruikt, enkel kabel). Misschien dan niet Ziggo door NLE laten opzeggen. Het nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk dan mijn vaste nummer niet kan behouden.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Wildfire

Joy to the world!

Guido7619 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:43:
bij glasvezel is monteur verplicht. zeggen ze op hun site.
Gezien dat NLE een KPN reseller is, zal het wel gaan net zoals bij KPN - de monteur neemt de NT mee. Zonder monteur geen NT en dus ook geen internet.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tuintje

Tuintje

MarkvdKlundert schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:02:
Ik zit er over te denken over te stappen vanaf Ziggo. Iemand daar ervaringen mee? Ik wil dat Ziggo er pas af gaat als ik zeker weet dat het werkt. (Ik heb in dit huis de telefoonaansluiting nog nooit gebruikt, enkel kabel). Misschien dan niet Ziggo door NLE laten opzeggen. Het nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk dan mijn vaste nummer niet kan behouden.
Waarom zou het niet werken dan?

• MarkvdKlundert
Tuintje schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:09:
[...]

Waarom zou het niet werken dan?
Omdat er nog nooit internet op die telefoonlijn heeft gezeten misschien. De vorige bewoner was een ouwe bejaarde. Mijn kabel is ook volledig vervangen door Ziggo (van straatkast naar mijn wanddoos) omdat het signaal K** was. HD zenders waren slecht te ontvangen. Ik wil niet het risico lopen zonder internet te komen zitten, maar wil wel graag nummerbehoud.

Dus herhaal ik maar even mijn vraag:

MarkvdKlundert wijzigde deze reactie 26-11-2018 12:04 (28%)
Reden: vraag opnieuw geplaatst

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:01
MarkvdKlundert schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:01:
Omdat er nog nooit internet op die telefoonlijn heeft gezeten misschien. De vorige bewoner was een ouwe bejaarde.
Maar die bejaarde zal toch wel eens bellen, toch? Dan is de kabel tenminste niet kapot. Ik zie niet waarom internet dan niet zou lukken.

• MarkvdKlundert
grun93 schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:23:
[...]

Maar die bejaarde zal toch wel eens bellen, toch? Dan is de kabel tenminste niet kapot. Ik zie niet waarom internet dan niet zou lukken.
Ik heb jaren op de technische helpdesk van een adsl provider gewerkt en daarbij heb ik heel vaak mensen aan de lijn gehad waarvan het internet het niet of slecht deed ivm problemen met de bekabeling. Analoge telefonie stelt niet zo'n hoge eisen als een digitaal signaal.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Wildfire

Joy to the world!

MarkvdKlundert schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:29:

[...]

Ik heb jaren op de technische helpdesk van een adsl provider gewerkt en daarbij heb ik heel vaak mensen aan de lijn gehad waarvan het internet het niet of slecht deed ivm problemen met de bekabeling. Analoge telefonie stelt niet zo'n hoge eisen als een digitaal signaal.
Klopt. Zo was ik vrijdagavond nog bij een klant (ben KPN monteur) en die had wat problemen met de verbinding. Kijk ik alles na, zie ik dat de koperdraden aan elkaar gedraaid waren. Tsja, voor analoge telefonie werkt dat goed genoeg ja, maar voor DSL-verbindingen is het zeker, op z'n zachtst gezegd, suboptimaal. :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Guido7619
MarkvdKlundert schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:02:
Dat wil ik eigenlijk ook wel. Wellicht dan Zelf opzeggen maar betaal je natuurlijk wel een maand lang voor allebei. Maar dat is beter als een maand helemaal geen internet meer hebben.

• MarkvdKlundert
NLE zegt dat Ziggo niet eerder stopt dan de diensten bij hun actief zijn.

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:20
Guido7619 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:03:
[...]

Dat wil ik eigenlijk ook wel. Wellicht dan Zelf opzeggen maar betaal je natuurlijk wel een maand lang voor allebei. Maar dat is beter als een maand helemaal geen internet meer hebben.
En het voordeel hiervan is dat je ook echt alle 2 de verbindingen kan gebruiken :)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MarkvdKlundert schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:21:
NLE zegt dat Ziggo niet eerder stopt dan de diensten bij hun actief zijn.
Dat klopt ook. Ik heb het van dichtbij nu al 4 keer meegemaakt dat mensen van Ziggo naar NLE gaan. Inclusief mezelf dus. Nooit een enkel probleem. Ziggo werkte tot aan de laatste seconde
Het enige is dat mensen soms denken dat je internet/tv alleen maar van Ziggo kan krijgen. Dan krijg je vragen als: Maar heb ik dan TV en OOK internet. Ja en een stuk goedkoper

Ortep wijzigde deze reactie 27-11-2018 14:52 (3%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• mad-dog
Guido7619 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:03:
[...]

Vaste nummer behouden staat los van overstapservice. Overstapservice is puur een administratief dingetje. Telefoonnummer kun je gewoon meenemen in de aanvraag bij NLE

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik kan niet spreken over een overstap van Ziggo, maar wel van T-Mobile. Dat ging in ons geval niet goed: De opzegdatum was iets van 6 augustus, maar pas op 9 augustus was er een geschikt moment voor de monteur. Toen bleek de aansluiting wel op 6 augustus uitgeschakeld te zijn...
Naar beide klantenservicen gebeld, maar ze wezen naar elkaar... Voor die drie dagen heb ik het er maar bij gelaten.

• Dembar
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:10
Eypo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:41:
Ik kan niet spreken over een overstap van Ziggo, maar wel van T-Mobile. Dat ging in ons geval niet goed: De opzegdatum was iets van 6 augustus, maar pas op 9 augustus was er een geschikt moment voor de monteur. Toen bleek de aansluiting wel op 6 augustus uitgeschakeld te zijn...
Naar beide klantenservicen gebeld, maar ze wezen naar elkaar... Voor die drie dagen heb ik het er maar bij gelaten.
Het grappige is, ze zijn beide vaak niet schuldig :P

Battletag Vakasha#2284

• MarkvdKlundert
Eypo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:41:
Maar dat is een dienst die over het zelfde draadje geleverd wordt. Dus is het technisch nodig de een er af te halen om de ander er op te zetten. Bij een overstap van kabel naar adsl is dat niet zo. Je zou het allebei tegelijk kunnen afnemen als je wil.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ergens in januari maak ik de overstap van Ziggo naar NLE. Adsl
Nu Ziggo in bridge modus, Asus 68U (stock firmware) als router, en als switch een TP link TL-SG108E (managed)

NLE modem kan dus niet bidgen, kan iemand mij een beetje op weg helpen hoe ik alles instel?
Zodra NLE geactiveerd word flash ik Merlin WRT op de Asus 68u.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Sanchaz12
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:21
Is de geleverde snelheid specifiek afhankelijk van wat er in het bestelproces vermeld wordt?
De verwachte snelheid op mijn adres zou 106/31 zijn. Maar bij het 'gekozen' internetpakket (is er ook maar 1) staat een snelheid van 100/10. Wordt mijn upload dan gelimiteerd op 10 Mbits, of is dat gewoon een standaard aanduiding? Of is dit een recente wijziging t.o.v. onderstaande speedtest bijvoorbeeld (ook via DSL)?
ixfire schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:42:
Snel aansluiten natuurlijk (DSL kabel + met varkensneus + stroom), en even opstarten (5-10 minuten) en werkte direct!!
...
Werkelijkheid:
Snelheid Download: 101.64 Mbps
Snelheid Upload: 31.41
Ping: 8 ms
...
Beloofde snelheid Factuur NLE: (snelheden: 103 Mb/s down, 29 Mb/s up)*

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 04-12-2018 12:57 (15%)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:16
@Sanchaz12 Je krijgt de max haalbare snelheid, er wordt niet afgeknepen.

• hjs
  • Niet online
Bij mij stond iig ten tijden van bestellen iets van 95/25 op de site.
Als ik nu kijk, na aansluiten, staat er 66/13 en dat klopt aardig.

Lijkt erop dat de waardes worden vernieuwd naar aanleiding van de aansluiting.

• Sanchaz12
tiguan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:57:
@Sanchaz12 Je krijgt de max haalbare snelheid, er wordt niet afgeknepen.
Dat scheelt weer een hoop zorgen luxeprobleem. 8)
Wat een verademing, eerst van 20/2 bij Online naar 40/4 bij Ziggo naar (verwacht) 100/30 bij NLE, uploadsnelheid komt in de buurt van de huidige downloadsnelheid.
Ben wel benieuwd waarom Online begin 2017 bij aflopen contract meldde dat de toen geleverde 20/2 het maximaal haalbare was op ons adres.

• Barre73
Sanchaz12 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:07:
[...]

Dat scheelt weer een hoop zorgen luxeprobleem. 8)
Wat een verademing, eerst van 20/2 bij Online naar 40/4 bij Ziggo naar (verwacht) 100/30 bij NLE, uploadsnelheid komt in de buurt van de huidige downloadsnelheid.
Ben wel benieuwd waarom Online begin 2017 bij aflopen contract meldde dat de toen geleverde 20/2 het maximaal haalbare was op ons adres.
Misschien omdat dat ook zo was... dan zou sinds die tijd het netwerk in je buurt zijn opgewaardeerd door het vervangen van de straatkast waar jij op aangesloten bent. Hierdoor is de afstand op koper van je aansluiting naar de actieve apparatuur fors gedaald. En bij DSL geldt nou eenmaal: hoe dichterbij, hoe beter.

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:01
Dacuuu schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:30:
Ergens in januari maak ik de overstap van Ziggo naar NLE. Adsl
Nu Ziggo in bridge modus, Asus 68U (stock firmware) als router, en als switch een TP link TL-SG108E (managed)

NLE modem kan dus niet bidgen, kan iemand mij een beetje op weg helpen hoe ik alles instel?
Zodra NLE geactiveerd word flash ik Merlin WRT op de Asus 68u.
Zou het zelfde ingesteld moeten worden als bij telfort, dus dan zou je op je Asus met merlin wrt al je instellingen moeten kunnen doen.

Edrelais in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Dus de experia box er tussen uit en je Asus de vlans laten verdelen over de lan poorten. Vervolgens de tv ontvangers op je Asus aansluiten.

Nadeel is dat je telefonie niet werkt, maar als je dat niet gebruikt is dat geen probleem natuurlijk.
Tweede bijkomstigheid is dat je geen internet zaken meer hebt op je tv ontvanger, dus geen YouTube en Netflix. Tv gids, uitzending gemist, begin gemist etc werkt gewoon.

bramv82 wijzigde deze reactie 04-12-2018 19:50 (29%)

• Zuaro
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Vanaf morgen moet mijn verbinding geactiveerd zijn. Router is in principe aangesloten, maar service lampje blijft nog op oranje hangen. Ben benieuwd naar snelheid/ping die ik over mijn oude lijn ga krijgen.

• Sanchaz12
Zuaro schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:13:
Vanaf morgen moet mijn verbinding geactiveerd zijn. Router is in principe aangesloten, maar service lampje blijft nog op oranje hangen. Ben benieuwd naar snelheid/ping die ik over mijn oude lijn ga krijgen.
Werkte het uiteindelijk in één keer? Op de website van NLE kwam ik onlangs het volgende bericht tegen;

"Zolang de lijn niet is opgeleverd, kun je nog niet installeren. Nog eventjes geduld dus! Vanaf de datum die in de brief staat bevestigd, kun je aan de slag.

Let op: heb je voor de installatiedatum geïnstalleerd, dan is het mogelijk dat er nu foutieve software op je modem is geïnstalleerd. Onthoud dit voor wanneer je gaat installeren. Werkt je modem op of na de activatiedatum niet als je hebt geïnstalleerd? Dan kun je het volgende doen om de software opnieuw in te laden.

Houd én de herstelknop (voorkant van je modem) én de resetknop (aan de zijkant, gebruik bijvoorbeeld een paperclip) tegelijk ingedrukt. Doe dit totdat de lampjes uitgaan en het lampje 'power' blauw brandt.

Het inladen van nieuwe software kan maximaal 30 minuten duren. Daarna moet het werken!"

• Zuaro
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Sanchaz12 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:54:
[...]

Werkte het uiteindelijk in één keer? Op de website van NLE kwam ik onlangs het volgende bericht tegen;

"Zolang de lijn niet is opgeleverd, kun je nog niet installeren. Nog eventjes geduld dus! Vanaf de datum die in de brief staat bevestigd, kun je aan de slag.

Let op: heb je voor de installatiedatum geïnstalleerd, dan is het mogelijk dat er nu foutieve software op je modem is geïnstalleerd. Onthoud dit voor wanneer je gaat installeren. Werkt je modem op of na de activatiedatum niet als je hebt geïnstalleerd? Dan kun je het volgende doen om de software opnieuw in te laden.

Houd én de herstelknop (voorkant van je modem) én de resetknop (aan de zijkant, gebruik bijvoorbeeld een paperclip) tegelijk ingedrukt. Doe dit totdat de lampjes uitgaan en het lampje 'power' blauw brandt.

Het inladen van nieuwe software kan maximaal 30 minuten duren. Daarna moet het werken!"
Had ik ook voorbij zien komen, werkte bij mij niet in één keer maar dat had een andere reden. Ligt ergens een open lijn, waar ze pas na 3x bellen achter kwamen. Vervolgens KPN niet goed ingelicht en na 2 dagen nogmaals zelf gebeld... KPN komt nu morgen langs. Hopelijk werkt het daarna eindelijk...

EDIT
KPN monteur is geweest, nieuw ISRA punt en wat nieuwe kabels, nu werkt alles out of the box. Haal ook de 100mbit download dus mag niet klagen :).

Zuaro wijzigde deze reactie 21-12-2018 12:12 (5%)

• Indir
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12:29
Ik had verleden week mijn oude Experia Box V10 laten vervangen voor een nieuwe (deze actie heb ik pas na meer dan een maand sinds het constateren van het daadwerkelijke probleem ondernomen) omdat het bleek dat sommige apparaten zoals mijn Synology DS212+ maar ook mijn HPE Microserver Gen8 niet meer konden pingen naar de modem en het internet, en daardoor dus ook geen updates of andere services die een internetverbinding vereisen meer konden uitvoeren. Zelfs niet na een (hard)reset van de modem.

Dezelfde voorgenoemde apparatuur dat geblokkeerd bleek te zijn (door de interne firewall van de modem vermoed ik, al was de helpdesk totaal geen hulp of niet adequaat genoeg in het verifiëren van dit probleem) kreeg niet eens een uplink wanneer ik deze aansloot op de netwerk interfaces van de modem zelf wat het probleem alleen maar erger maakte.

Nu een week later blijkt de nieuwe vervangende modem ook mijn HPE Microserver Gen8 te blokkeren waardoor het pingen naar de modem vanuit een SSH sessie met de iLO aangeeft dat de pings niet aankomen (waarschijnlijk hetzelfde probleem met de interne firewall van de modem die opeens het gehele netwerkverkeer van het apparaat blokkeert). Hetzelfde bleek waar te zijn voor de XPEnology VM die ik heb draaien op de HPE Microserver Gen8, toen ik vanuit de XPEnology probeerde te pingen naar de genoemde Experia Box V10 bleek alles te worden gedropt met als resultaat 100% packet loss.

Gelukkig blijkt dit probleem momenteel beperkt tot maar een apparaat, waar het voorheen met de oude modem ook netwerkproblemen gaf voor mijn Synology DS212+ en een Raspberry Pi 2. Ik heb een DHCP-bind ingesteld om te kijken of dat het probleem gaat verhelpen door de Microserver een nieuwe IP-adres te verschaffen en te kijken of ik daarmee weer naar het internet kan pingen maar ook om vast te stellen hoelang het duurt voordat er weer een blokkade optreed.

Indien dat niet blijkt te helpen ga ik het IP-adres van de modem naar een andere subnet op het derde octet overzetten en daarna later terugzetten in de hoop dat daarmee er een reset optreed van de interne firewall. Indien dit allemaal niet blijkt te helpen zie ik mij genoodzaakt om over te stappen naar een andere ISP die wel een minder dichtgetimmerde modem levert, opdat ik zelf het probleem kan analyseren indien nodig en hopelijk ook verhelpen. Wat nu helaas niet mogelijk blijkt te zijn aangezien ik niet in de modem kan inloggen om de firewall (en logs) na te kijken.

Indir wijzigde deze reactie 23-12-2018 14:43 (3%)

• Sanchaz12
Iedereen een gelukkig 2019 toegewenst!

Nu weer on-topic, nieuw afgesloten abonnement gaat over minder dan 2 weken in. Inmiddels de inloggegevens voor iTV ontvangen, direct getest op mijn telefoon en dat werkte al. Nu probeerde ik te streamen naar een Chromecast (1e gen.), maar dat was een grote ramp. Na 2 seconden begint de stream te haperen als een gek, audio/video volledig uit sync en na 1 minuut stopt de stream volledig. Van alles geprobeerd, Chromecast opnieuw instellen, Chromecast op minder dan 1m van het Wifi-punt. Niets helpt om de stream goed te kunnen kijken. Op desktop/telefoon/tablet geen problemen. Ziggo GO streamt wel vlekkeloos. Zou het kunnen dat dit niet goed werkt aangezien de stream nu nog via Ziggo verbinding en modem binnen komt, (door het hele IGMP verhaal erachter misschien) en dat het met NLE verbinding/modem wel goed kan gaan werken?

Een eventueel andere oplossing zou zijn een tweede tv-ontvanger. Hier heb ik er nog een van liggen van een oud abonnement van mijn vader. Ik vraag me af of dat zou gaan werken, maar ik kan het nu nog niet testen aangezien het kastje (Arcadyan HMB2260) nu via Ziggo geen verbinding krijgt met de KPN iTV servers en dus nog geen reset kan doen om het abonnementsnummer en pincode in te voeren.

• mad-dog
Sanchaz12 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:27:
Iedereen een gelukkig 2019 toegewenst!

Nu weer on-topic, nieuw afgesloten abonnement gaat over minder dan 2 weken in. Inmiddels de inloggegevens voor iTV ontvangen, direct getest op mijn telefoon en dat werkte al. Nu probeerde ik te streamen naar een Chromecast (1e gen.), maar dat was een grote ramp. Na 2 seconden begint de stream te haperen als een gek, audio/video volledig uit sync en na 1 minuut stopt de stream volledig. Van alles geprobeerd, Chromecast opnieuw instellen, Chromecast op minder dan 1m van het Wifi-punt. Niets helpt om de stream goed te kunnen kijken. Op desktop/telefoon/tablet geen problemen. Ziggo GO streamt wel vlekkeloos. Zou het kunnen dat dit niet goed werkt aangezien de stream nu nog via Ziggo verbinding en modem binnen komt, (door het hele IGMP verhaal erachter misschien) en dat het met NLE verbinding/modem wel goed kan gaan werken?

Een eventueel andere oplossing zou zijn een tweede tv-ontvanger. Hier heb ik er nog een van liggen van een oud abonnement van mijn vader. Ik vraag me af of dat zou gaan werken, maar ik kan het nu nog niet testen aangezien het kastje (Arcadyan HMB2260) nu via Ziggo geen verbinding krijgt met de KPN iTV servers en dus nog geen reset kan doen om het abonnementsnummer en pincode in te voeren.
TV app loopt volledig via vlan6(internet) en heeft niks van doen met IGMP

• Sanchaz12
mad-dog schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:47:
[...]

TV app loopt volledig via vlan6(internet) en heeft niks van doen met IGMP
Ik begin steeds meer te denken dat de 1e generatie Chromecast dit type stream niet goed kan verwerken. Vandaag een speedtest erop gedaan, kwam uit op 19 Mbits down / 4 up (van de nu 40/4 bij Ziggo). Lijkt mij voldoende bandbreedte om te kunnen streamen. Het euvel lijkt ook niet op een bandbreedte-probleem. De video vertraagt en versnelt, waarna het geluid even weg valt, daarna loopt het 2 seconden goed. Lijkt er eerder op dat deze generatie Chromecast niet krachtig genoeg is om deze stream te verwerken. Ook op het KPN forum lees ik dat het vaak hapert, en dat het met een nieuwere generatie Chromecast wel goed werkt. Jammer, aangezien YouTube en Ziggo GO wel vlekkeloos streamen, zelfs op 720p60.

• frankv120
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09-04 14:14
Hallo tweakers,
Een tijdje geleden heb ik mijn verhuizing doorgegeven bij nle, eerst via de site voor energie, later via de telefoon alles in 1. De verhuizing heb ik toen op 3 januari laten zetten. Nu ik nog geen internet had vandaag en even belde om te vragen of ik nog iets met het modem zou moeten doen bleek echter dat de lieve telefoniste mijn verhuizing op 1 maart heeft gezet (1-3 ipv 3-1). Nu kreeg ik aan de telefoon te horen dat ze dit spijtig vinden en zsm alsnog internet op het nieuwe adres zullen leveren. Zo snel mogelijk blijkt echter 4 weken te zijn en verder kunnen ze niets doen.
Nu vroeg ik mij dus af of er werkelijk niets aan te doen is, en of er manieren zijn om toch eerder internet te krijgen?

Mvg,
Een internet- en hoop-loze medetweaker

• Sanchaz12
frankv120 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:02:
Hallo tweakers,
Een tijdje geleden heb ik mijn verhuizing doorgegeven bij nle, eerst via de site voor energie, later via de telefoon alles in 1. De verhuizing heb ik toen op 3 januari laten zetten. Nu ik nog geen internet had vandaag en even belde om te vragen of ik nog iets met het modem zou moeten doen bleek echter dat de lieve telefoniste mijn verhuizing op 1 maart heeft gezet (1-3 ipv 3-1). Nu kreeg ik aan de telefoon te horen dat ze dit spijtig vinden en zsm alsnog internet op het nieuwe adres zullen leveren. Zo snel mogelijk blijkt echter 4 weken te zijn en verder kunnen ze niets doen.
Nu vroeg ik mij dus af of er werkelijk niets aan te doen is, en of er manieren zijn om toch eerder internet te krijgen?

Mvg,
Een internet- en hoop-loze medetweaker
Dat is vervelend zeg! Afhankelijk van de huidige situatie en wat er van het nieuwe adres bij KPN bekend is qua aansluiting, zal NLE via KPN een netwerkmonteur langs de straatkast moeten sturen om de aansluiting fysiek in orde te maken. In principe moeten ze na beëindiging van het contract van de vorige bewoner jouw aansluiting los halen in de straatkast. Zodra KPN dan een opdracht krijgt van NLE om jouw adres te voorzien van een aansluiting, komen ze pas in actie om een monteur in te plannen. Die 4 weken is wanneer de situatie als bovenstaand is. Mochten ze nog niet in de gelegenheid zijn geweest om het los te koppelen en jouw nieuwe adres bij KPN nog als 'actief' in het systeem staat, gaat het uiteraard een stuk sneller.

Correct me if I'm wrong... Dit heb ik zelf vergaard na het doorspitten van diverse KPN fora.

• RealRedHair
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15-04 21:46
Hallo!

Ik overweeg over te stappen naar NLE. Alleen de support snap ik niet.
* geen telefoonnummer
* email wel maar dan duurt het dagen voordat je een antwoordje krijgt
* forum gesloten
* Twitter een Chatbot
* dus eigenlijk alleen online informatie van NLE zelf

Maar goed is wel goedkoop.

Ik had eigenlijk nog vraagje over tweede TV. Op kamer zonder internet/kabel willen we een tweede TV. Er zit dus enkel wifi. Hoe werkt dat?

Groet en tips/adviezen zijn welkom.

• Dennis-L
  • Laatst online: 20-04 11:50
RealRedHair schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:58:
Hallo!

* geen telefoonnummer
* forum gesloten
* Twitter een Chatbot

Ik had eigenlijk nog vraagje over tweede TV. Op kamer zonder internet/kabel willen we een tweede TV. Er zit dus enkel wifi. Hoe werkt dat?

Ze hebben gewoon een telefoonnummer hoor, alleen een beetje verborgen :9

Contact met de Klantenservice

Op onze contactpagina vind je op welke manieren je contact met ons kunt opnemen. Wil je liever de stem horen van iemand van ons technische team? No problem! Je kunt hiervoor 088-7307377 bellen (bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur).

Die kan je vinden door de troubleshooter te doorlopen, 1 van de laatste opties is dan "Ik wil contact met de klantenservice"

Dennis-L wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:26 (8%)

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:12
RealRedHair schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:58:
Hallo!

* geen telefoonnummer
* forum gesloten
* Twitter een Chatbot

Ik kijk al >1,5 jaar via powerline adapters en dat werkt goed.

• RealRedHair
wortelsoft schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Ik kijk al >1,5 jaar via powerline adapters en dat werkt goed.
Je bedoelt deze dingen toch? https://www.coolblue.nl/p...c0Pxg71GYq0EaAiEoEALw_wcB

En dan moet je wel extra kastje TV-ontvanger 4 euro maand bij NLE afnemen meen ik. Ontvangst via Wifi werkt goed genoeg begrijp ik.

• RealRedHair
Dennis-L schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:21:
[...]

Ze hebben gewoon een telefoonnummer hoor, alleen een beetje verborgen :9

Contact met de Klantenservice

Op onze contactpagina vind je op welke manieren je contact met ons kunt opnemen. Wil je liever de stem horen van iemand van ons technische team? No problem! Je kunt hiervoor 088-7307377 bellen (bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur).

Die kan je vinden door de troubleshooter te doorlopen, 1 van de laatste opties is dan "Ik wil contact met de klantenservice"
Okay, die had ik nog niet gevonden! Zal ik even noteren.

• RealRedHair
Ik kan de NLE app niet vinden. Staat wel op https://www.nle.nl/energi...25Sy_IaEFTiMaAtaTEALw_wcB
en ik lees:
Ben je op zoek naar onze handige alles-in-1-app? De app is alleen beschikbaar voor iOS of Android toestellen en kan je vinden door te zoeken op ‘alles-in-1’ of ‘NLE’ in Google Play Store of de App Store. We weten dat de app soms problemen geeft, we zijn hard bezig hier een oplossing voor te vinden. In de tussentijd: gebruik Mijn NLE of neem contact op met onze Klantenservice als je bijvoorbeeld een tv-pakket aan- of uit wil zetten.
Maar in Play store niet te vinden.

• hjs
  • Niet online
App werkte hier niet, kon niet inloggen.

Deze toch?
https://play.google.com/s...etails?id=nl.nle.allesin1

hjs wijzigde deze reactie 04-01-2019 21:46 (49%)

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:00
RealRedHair schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:30:
Ik kan de NLE app niet vinden. Staat wel op https://www.nle.nl/energi...25Sy_IaEFTiMaAtaTEALw_wcB
en ik lees:

[...]

Maar in Play store niet te vinden.
Kan hem zelf wel downloaden maar inloggen werkt hier ook niet. Bij niemand denk ik als ik de recensies lees..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• wortelsoft
RealRedHair schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Je bedoelt deze dingen toch? https://www.coolblue.nl/p...c0Pxg71GYq0EaAiEoEALw_wcB

En dan moet je wel extra kastje TV-ontvanger 4 euro maand bij NLE afnemen meen ik. Ontvangst via Wifi werkt goed genoeg begrijp ik.
Zoiets ja, je hebt dan inderdaad een extra kastje nodig. Kijken via wifi wordt afgeraden en dan heb je ook nog een acces point nodig om het kastje via een kabel op aan te sluiten.

Een andere oplossing is een chromecast in de slaapkamer tv en dan de kpn tv app gebruiken op een smartphone of tablet.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Van de week helpdesk van NLE gebeld over een Arcadyan decoder die geen geluid geeft op de scart aansluiting en de groene audio aansluiting. Bij de geluidstest komt er wel een audio signaal.
Dit uitgelegd aan de vrouw aan de telefoon en ze snapt het niet echt en heeft het over de "start" kabel. "Nee mevrouw: sCart" Oooh. ;)

Lang verhaal kort: gister middag stond er een koerier met een nieuwe Arris decoder en daar werkt het geluid op de scart en audio uitgang wel.
Ben goed te spreken over de snelheid waarmee ik een nieuwe decoder heb gekregen.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:17
Ja dat is het omslagpunt op de klantenservice:
If $customer know more than $employee then $just_do_as_they_ask.
(Als de klant meer weet dan de medewerker, dan gewoon doen wat ze vragen.)

Heb ik de laatste tijd ook veel bij mensen die ik help.
Ik kom tegenwoordig met hele SDR uitlezingen van kabel of telefoonlijn en zie precies waar het fout gaat op de lijn. Kwa frequentie(s) dan. En als het signaal ergens dipt, dan is er iets fout op de lijn.

Iets meer off topic: Ook met 4G en/of Digitenne kun je het zo prima aangeven.
Kanaal 60 DVB-T Digitenne schijnt een leuk voorbeeld te zijn in Smilde.

SDR Spectrum scan, vergelijken met andere kanalen. En hup een provider kan niets anders meer dan toegeven.
Ook met 4G ideaal. Plaatje maken van het spectrum. De andere providers zijn vele malen sterker? Hup naar de netwerk afdeling. Tip voor mensen met slecht bereik zowel binnen als buiten. :)

• Joris-Jansen
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-04 13:44
Deze week gaat mijn nieuwe abonnement bij NLEx in, joehoeeeee!

1 vraag. Het modem heb ik vanaf de meterkast geïnstalleerd. Verder wil ik vanaf daar liever geen kabels door het huis. Ik wil dus via WiFi internetten en tv draadloos kijken.

Ik heb uitgezocht (mede door dit topic) dat ik hiervoor een powerline adapter nodig heb. Maakt het nog uit welke ik koop of kan iemand mij er 1 ten zeerste aanbevelen?

Hoor het graag. :)

• scorelord
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 18:03
Heeft er iemand al een aantrekkelijk verlengvoorstel vanzelf gekregen? Eind maart mag ik weer overstappen en zit nu bij NLE. Wat kan ik verwachten?

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20-04 01:34
Joris-Jansen schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:29:

1 vraag. Het modem heb ik vanaf de meterkast geïnstalleerd. Verder wil ik vanaf daar liever geen kabels door het huis. Ik wil dus via WiFi internetten en tv draadloos kijken.

Ik heb uitgezocht (mede door dit topic) dat ik hiervoor een powerline adapter nodig heb. Maakt het nog uit welke ik koop of kan iemand mij er 1 ten zeerste aanbevelen?

Powerline adapters zijn over het algemeen vrij langzaam en storingsgevoelig. De verschillende merken gebruiken onderling allemaal dezelfde chipsets. Dus heel veel verschil zit er niet in.

• wortelsoft
Joris-Jansen schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:29:

Bij hardware info hebben ze er pas weer een stel getest. Bij mij werkt het al 1,5 jaar prima. Je hebt ook niet veel snelheid nodig voor de tv streams.
https://nl.hardware.info/...owerline-adapters/reviews

• Barre73
wortelsoft schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Bij hardware info hebben ze er pas weer een stel getest. Bij mij werkt het al 1,5 jaar prima. Je hebt ook niet veel snelheid nodig voor de tv streams.
https://nl.hardware.info/...owerline-adapters/reviews
Dat van die snelheid is ook nooit het probleem. Het probleem is dat het TV signaal (multicast streams) niet kan omgaan met kleine verliezen in het transport. Packetloss dus. Bij gewoon internet (unicast) via een powerline adapter merk je dat niet omdat dat er goed mee overweg kan . Maar bij TV signalen merk je het meteen in blokjes of stilstaand beeld. Bij sommigen werkt het heel goed, bij anderen niet. Hangt af van je stroomnetwerk, aardschakelaar-verdeling, apparaten in de omgeving (magnetrons zijn vooral fijn...) En nog allerlei mogelijke zaken.

• St3ve-0
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22:21
Wij zijn onlangs overgestapt van Ziggo naar NLE. De verbinding is 2 dagen geleden door een gratis monteur (bij glasvezel) van NLE geactiveerd. NLE raad zelf het gebruik van powerline voor de tv aan. Wegens de wisselende ervaringen met powerline (hier op tweakers) is op mijn verzoek de oude coax kabel vervangen door een nieuwe UTP kabel te trekken. Dit heeft de monteur kosteloos gedaan. Top service!

Zowel de beeldkwaliteit als het internet werkt uitstekend en storingsvrij. Internet werkt zelfs beter dan voorheen met mijn Ziggo abonnement. Alle apparatuur en software is van KPN en dat voor nog maar de helft van wat je bij een KPN of Ziggo abonnement betaald. Ik ben een tevreden klant en vraag mij af waarom ik niet eerder naar NLE ben overgestapt 😊

• hjs
  • Niet online
Kom er net achter dat Budget Energie Nle heeft over genomen vorig jaar.
Krijg je als klant van Budget Energie nu ook een voordeeltje?
(Geen idee of er voordeel is, staat me bij dat je het wel kon aangeven bij de aanvraag of je ook NLe energie gebruikte :+ )

• Sanchaz12
Ondanks dat de activatiedatum op 12-1 staat, gisteren het modem al even uitgeprobeerd en het werkte direct al goed! De waardes op de statuspagina waren binnen 10 minuten al zoals verwacht/gehoopt;

NLE verwacht 107/30 te halen, in de praktijk klopt dat ook zo goed als;

iTV werkt ook vlekkeloos, behalve als je een eigen ontvanger erbij aansluit...
Na het aanmelden van een tweede ontvanger (Arcadyan HMB2260 V1) van een eerder Telfort abo, op beide ontvangers geen HD-kanalen meer. Het werkt wel op twee ontvangers, maar het 'HD' lampje blijft dan uit en in de statusbalk heeft geen enkele zender 'HD' achter de naam meer. Na een telefoontje met de klantenservice een kundige medewerker aan de telefoon gekregen die direct wist wat er moest gebeuren om HD weer te laten werken. Hij heeft de tweede ontvanger afgemeld en uit het abonnement gehaald, daarna weer gewoon HD op de eerste ontvanger.

Telefoonnummer zou van Ziggo overgezet worden, dit is afgelopen nacht/ochtend ergens gebeurd, waarschijnlijk nadat ze gezien hebben dat het modem een (goede) verbinding heeft kunnen maken.

Tot nu toe dus zeer tevreden over zowel de verbinding als de klantenservice!

• neeecht
Mijn NLE alleen nog zichtbaar: Naar Energie. (Heb ik niet.)
Geen internet etc meer, goed bezig!

• daniel3
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-04 13:53
neeecht schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:50:
Mijn NLE alleen nog zichtbaar: Naar Energie. (Heb ik niet.)
Geen internet etc meer, goed bezig!
Hier hetzelfde probleem.

• neeecht
Het werkt nog niet helemaal, maar: https://www.nle.nl/inloggen
Compleet vernieuwd.

NLE internet direct: https://mijn.nlex.nl/login-user

Ook leuk: http://www.nlex.nl/ :)

Zie ook onderstaand: 12:00 werkt nog steeds niet.
Top bedrijf.

neeecht wijzigde deze reactie 15-01-2019 12:11 (9%)

• hjs
  • Niet online
Mhhh, hier lukt inloggen niet.

• PNJvG
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:35:
Mhhh, hier lukt inloggen niet.
Hier ook (nog) niet... ook geen foutmelding of wat dan ook...

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoe zijn de ervaringen met een 2e TV decoder bij NLE?

• PNJvG
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
OgWok schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:22:
Hoe zijn de ervaringen met een 2e TV decoder bij NLE?
Wat wil je weten?
Hier werkt het met 2 decoders al 2 jaar prima, nog geen enkel probleem mee ervaren. :)

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
Zouden de NLE klanten ook al door KPN zijn overgenomen 8)

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23:02
jan groen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:08:
[...]

NLEx is niets anders dan een reseller product, dus zo gek is het niet toch?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jan groen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Nog niente van KPN gehoord..... ;)

• Cap
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Dat van die snelheid is ook nooit het probleem. Het probleem is dat het TV signaal (multicast streams) niet kan omgaan met kleine verliezen in het transport. Packetloss dus. Bij gewoon internet (unicast) via een powerline adapter merk je dat niet omdat dat er goed mee overweg kan . Maar bij TV signalen merk je het meteen in blokjes of stilstaand beeld. Bij sommigen werkt het heel goed, bij anderen niet. Hangt af van je stroomnetwerk, aardschakelaar-verdeling, apparaten in de omgeving (magnetrons zijn vooral fijn...) En nog allerlei mogelijke zaken.
Iemand die coax heeft liggen kan MoCa 2.0 adapters gebruiken. Veel stabieler dan de powerline adapters, perfect geschikt voor dit doel. Ik heb zelf de MA-32 adapters van Hirschmann.

Die dingen worden i.t.t. powerline adapters ook helemaal niet heet omdat ze bijna geen stroom verbruiken (< 2 watt). Ik vind het in ieder geval echt een verademing t.o.v. powerline.

• Barre73
Drardollan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:45:
[...]

NLEx is niets anders dan een reseller product, dus zo gek is het niet toch?
Heeft niks met elkaar te maken. NLE heeft haar website en cloud oplossingen bij Internedservices lopen. Diie zijn in 2015 overgenomen door KPN en toen is er gewoon KPN voor geplakt. Ze zitten in Purmerend... Of all places.

Deze URL is volgens mij nooit in gebruik geweest. Volgens mij was het altijd NLE.nl.
Maar goed. Eigenaar van de URL is de Nederlandse Energie Maatschappij B.V.. De registrar is KPN Internedservices.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Cap schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Iemand die coax heeft liggen kan MoCa 2.0 adapters gebruiken. Veel stabieler dan de powerline adapters, perfect geschikt voor dit doel. Ik heb zelf de MA-32 adapters van Hirschmann.

Die dingen worden i.t.t. powerline adapters ook helemaal niet heet omdat ze bijna geen stroom verbruiken (< 2 watt). Ik vind het in ieder geval echt een verademing t.o.v. powerline.
Waarom zouden die Powerline adapters "veel" stroom gebruiken?

• Cap
  • Niet online
Ach ja 'veel' is relatief. De 3 types powerline adapters die ik gebruikt heb in de afgelopen jaren verstookten met > 3W meer dan het dubbele van de moca adapter die op 1,2 - 1,4W zit, het blijft natuurlijk te overzien. Je kon het in ieder geval goed merken aan de temperatuur van de behuizing.

• neeecht
https://mijn.nlex.nl/login-user inloggen werkt nog steeds niet.
Top bedrijf.

Update:
2019-01-17 13:30, nog steeds niet.
2019-01-18 12:15, nog steeds niet.

neeecht wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:22 (35%)

• Liefsnoepje
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 17-01 19:08
Ik kan op mijn adres 100 mb halen bij NLE.
Is dit voldoende voor Netflix?

• Tuintje

Tuintje

Liefsnoepje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:00:
Meer dan voldoende.
Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding

1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding

3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit

5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit

25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

• Liefsnoepje
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 17-01 19:08
Super, dankjewel!

• jongetje
  • Nu online
Liefsnoepje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:00:
Is dit een serieuze vraag? Een Netflix hd stream is ongeveer 5 mbit, theoretisch kun je dus 20hd streams tegelijk starten...

• hjs
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:26:
https://mijn.nlex.nl/login-user inloggen werkt nog steeds niet.
Top bedrijf.

Update:
2019-01-17 13:30, nog steeds niet.
2019-01-18 12:15, nog steeds niet.
Hi,

Op dit moment gaan we bezig met een nieuw alles-in-1 systeem. Hierdoor kan je (nog) niet inloggen op Mijn NLE. We gaan dit binnenkort wel in orde maken! Bedankt voor je geduld.

Groet,
Romina van NLE

• neeecht
En is dat zo moeilijk om even op de site te zetten?
Top bedrijf!

(Bedankt voor de info. :))

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:57:
[...]

En is dat zo moeilijk om even op de site te zetten?
Top bedrijf!

(Bedankt voor de info. :))
Ik heb sowieso voornamelijk problemen gehad met hun webportal.
voor een maand of 8 kon ik niet eens inloggen, nu was/is er niet veel te zien maar toch.
Mijn jaarcontract verliep afgelopen December en ik wilde het verlegings aanbod op het portal bekijken maar ik kreeg elke keer een error en niets te zien. Ik heb gebeld gemailt en getwittert maar ze konden het niet fixen.
Toen maar telefonisch verlegd, dacht ik.
Ondertussen heb ik al drie keer gebeld en in mijn contract nog steeds niet verlengd.

Het product wat ik af neem daar is niets op aan te merken, internet werkt goed en de TV ook (hebben ze ook niet veel mee te maken is KPN).
Facturering gaat ook goed, ook een belangerijk punt.
Maar de boel erom heen pffft

• Cap
  • Niet online
Exact dezelfde ervaring!

Altijd die error bij het verlengingsaanbod, geen enkele reactie via whatsapp hierop ondanks herhaald proberen (ten tijde van installatie van het pakket ruim een jaar geleden reageerden ze nog wel via whatsapp, ook al was dat vaak met enkele dagen vertraging).

Telefonisch hebben ze het ook niet kunnen fixen, overigens zijn de wachttijden steeds tot in het belachelijke: bereid je voor op 30 min of meer aan de lijn hangen...

Via de telefoon van het verlengingsaanbod gebruik maken is uiteindelijk wel gelukt. Gelukkig maar, want het product is meer dan prima en internet heeft in die tijd altijd zonder problemen gewerkt. Voor de prijs krijg je nergens iets vergelijkbaars.

Maar het klantencontact/helpdesk/ondersteuning en de webportal... nog nooit zo iets miserabels meegemaakt eigenlijk.

Het dit uiteraard vriendelijk doch zeer uitdrukkelijk gemeld, de medewerker was het uiteraard helemaal met me eens en zou hier zeker melding van maken, maar uiteraard gaat daar helemaal niets mee gebeuren...

Er moet geld verdiend worden en dat gebeurt door een product van KPN heel goedkoop in te kopen en iets goedkoper dan KPN zelf te verkopen. Een kant en klaar pakket waar NLE niets voor hoeft te doen. Alles, maar dan ook alles waarvoor door NLE zélf iets gedaan moet worden kost geld en moet tot een absoluut minimum beperkt worden: een webportal die uit niet meer bestaat dan een login waar je je wachtwoord kan resetten, whatsapp als zogenaamd ondersteuningskanaal maar daar gewoon niet of nauwelijks op reageren, beschikbaarheid van een telefoonnummer maximaal verbergen en maximale wachttijd op de lijn.

Cap wijzigde deze reactie 20-01-2019 09:33 (37%)

• peacelord
  • Laatst online: 21:45
Eens met Cap hierboven. Voor mij dus aanleiding om over te stappen naar Kpn. Zeker ook omdat met mijn configuratie o.a. 2x settopbox (pair bonding!) het prijsverschil dermate klein is geworden dat ik dat graag bij betaal voor service en een bereikbare helpdesk.

Het oorspronkelijk aanbod was in den beginne 12 mnd voor €29,95. Nu aan het einde van mijn tweede jaar zit ik gemiddeld rond de 52,50. Te duur m.i. voor een isp met vrijwel geen klantenservice.

peacelord wijzigde deze reactie 20-01-2019 10:21 (0%)
Reden: Spelfoutje

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Enoch
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09-04 03:46
Zolang alles werkt, prima. Maar doe geen beroep op de klantenservice. Heb nu al bijna 3 weken geen tv (kastje defect, nieuwe is niet te activeren). Nu kan het bijna constante gekrijs van Kruitvat en Krasloterij op de gewone tv mij gestolen worden, maar je moet er toch niet aan denken dat je modem het begeeft en je zolang zonder internet zit :S

Dus dit is het laatste jaar NLEx voor mij.

• neeecht
Enoch schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:23:
Zolang alles werkt, prima. Maar doe geen beroep op de klantenservice. Heb nu al bijna 3 weken geen tv (kastje defect, nieuwe is niet te activeren). Nu kan het bijna constante gekrijs van Kruitvat en Krasloterij op de gewone tv mij gestolen worden, maar je moet er toch niet aan denken dat je modem het begeeft en je zolang zonder internet zit :S

Dus dit is het laatste jaar NLEx voor mij.
Kwestie van incasso blokkeren, moet je kijken hoe snel ze reageren.
Of bellen met opzeggen, of de optie die altijd werkt bij zowel DSL of kabel:

"Oh u heeft geen tijd? Prima dan probeer ik het zelf wel, er moest toch 380 volt op de telefoon kabel of groene kabel gezet worden?" Direct kan dan ineens alles.

• krakendmodem
peacelord schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:20:
Eens met Cap hierboven. Voor mij dus aanleiding om over te stappen naar Kpn. Zeker ook omdat met mijn configuratie o.a. 2x settopbox (pair bonding!) het prijsverschil dermate klein is geworden dat ik dat graag bij betaal voor service en een bereikbare helpdesk.

Het oorspronkelijk aanbod was in den beginne 12 mnd voor €29,95. Nu aan het einde van mijn tweede jaar zit ik gemiddeld rond de 52,50. Te duur m.i. voor een isp met vrijwel geen klantenservice.
En toch lijkt NLE mij de goedkoopste als je alleen simpel internet en TV wilt, zonder TV pakket.

Heb je er extra pakketten bij? Of is dit zonder korting?

En Ziggo doet het trouwens niet veel beter. Altijd als ik bel sta ik minimaal 20 minuten in de wacht. Bij KPN hooguit een paar minuten, maar meestal krijg ik iemand direct aan de lijn.

krakendmodem wijzigde deze reactie 21-01-2019 08:03 (11%)

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True