Nee geen probleem. Werkt prima
Ik ben recentelijk verhuist. Het doorgeven ging wat slecht; ze raden aan de app te gebruiken, maar die is niet compatible met mijn telefoon (Mi Mix 2). Zelfs sideloaded wilde niet werken. Toen toch maar gebeld, wat ik liever vermijd ivm wachttijden, maar wel aardig geholpen en vanaf toen ging alles prima, je krijgt zelfs een felicitatie kaartje van ze opgestuurd.
De eerste paar dagen ontving ik slechts 30 down, maar ik weet sat het vaak slechts een kwestie van tijd is en toen ik het vandaag, een weekje later, nog wens probeerde haalde ik netjes 100 Mbit.
ik dacht ik deel het even voor als anderen hetzelfde hebben: gewoon even een weekje wachten voordat je er zelf mee gaat prutsen, want dikke kans dat het vanzelf in orde komt.
π¦ U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ π ARKK, π UPRO, π TECL, π QQQJ, ...
ik heb geprobeerd om een Xperiabox V8 werkend te krijgen op mijn NLex verbinding, (om te kunnen bridgen) helaas is dit niet gelukt.. het schijnt te maken te hebben met de authenticatie die Nlex gebruikt.
Zijn er hier mensen die dit wel is gelukt, of die tips hebben hoe ik kan bridgen, OF in iedergeval de VPN functie van mijn router (Asus) weer kan gebruiken
Zijn er hier mensen die dit wel is gelukt, of die tips hebben hoe ik kan bridgen, OF in iedergeval de VPN functie van mijn router (Asus) weer kan gebruiken
@makkie88 Eigen modem gebruiken? Een pricewatch: DrayTek Vigor 130 heb ik een poosje prima werkend gehad op mijn DSL-lijntje van NLE. En hij doet aan echte bridge, ik kreeg op m'n router erachter een WAN IP-adres.
Je zult alleen even moeten puzzelen met VLANs e.d. om TV aan de praat te krijgen. Telefonie weet ik niet of dat gaat werken, heb ik zelf niet.
Je zult alleen even moeten puzzelen met VLANs e.d. om TV aan de praat te krijgen. Telefonie weet ik niet of dat gaat werken, heb ik zelf niet.
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2018 15:39 ]
Zo overstap aangevraagd. Wat ik wel vreemd is dat je de eerste maand al moet betalen voordat je ΓΌberhaupt de aansluiting al wordt geregeld. Is dit nieuw ofzo? Datum waar het op lijkt qua overstap is 1 november.
Geen extra zenderpakket meer nodig voor 1 zender. Kids willen graag cartoon network en die zit in het basispakket. Ga wel terug van 200mbit naar 55mbit maar daar kan ik mee leven. Dat is mij geen 48 euro waard straks
Geen extra zenderpakket meer nodig voor 1 zender. Kids willen graag cartoon network en die zit in het basispakket. Ga wel terug van 200mbit naar 55mbit maar daar kan ik mee leven. Dat is mij geen 48 euro waard straks
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik heb ook van de week NLe aangevraagd miv 2019.
Krijg ik gister bericht van Ziggo dat mijn abo stopt per half november.
Lekker begin
Lekker begin
Verwijderd
Dat kan ook bij Ziggo liggen. Even bellen en je weet het.hjs schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:45:
Ik heb ook van de week NLe aangevraagd miv 2019.
Lekker begin
Heb via twitter vraag gesteld aan NLe, maar daar kijken ze maar 1x per week lijkt het.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:02:
[...]
Dat kan ook bij Ziggo liggen. Even bellen en je weet het.
Even afwachten wat ze zeggen voordat ik Ziggo bel.
Verwijderd
@hjs ja ze zijn niet bepaald vlot. Kan ook zo een week duren maar je kan ook Ziggo even bellen hΓ©.
Ja, maar als ik nu twee kanalen inschakel gaan ze misschien beide wat doen en gaat NLe opeens ook half november in terwijl Ziggo langer door loopt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:16:
@hjs ja ze zijn niet bepaald vlot. Kan ook zo een week duren maar je kan ook Ziggo even bellen hΓ©.
Heb al reaktie via twitter van NLe, ga daar dus maar eerst verder mee.
Volgens mij is het klantenportaal stuk, ik kan op https://mijn.nle.nl/ niet inloggen. Hij geeft aan dat m'n gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt. Heb een nieuw wachtwoord ingesteld, ook daarmee kom ik er niet in 
Een kennis (die ook NLE heeft) komt er ook niet in.
Hier werkt ie (inmiddels) gewoonThinkPadd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:07:
Volgens mij is het klantenportaal stuk, ik kan op https://mijn.nle.nl/ niet inloggen. Hij geeft aan dat m'n gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt. Heb een nieuw wachtwoord ingesteld, ook daarmee kom ik er niet in
Lijkt weer opgelost inderdaad. Ik kom er met het wachtwoord wat vanochtend niet werkte, nu wel in
Heb NLe maar even via het opzeg nr gebeld nadat ik merkte dat social-media mensen niet zo goed lezen. Toen was het zo geregeld.
NLe gaat nu rond 19-11 in ipv begin 2019.
NLe gaat nu rond 19-11 in ipv begin 2019.
Verwijderd
Vandaag zou mijn lijn geactiveerd worden. Het is nu bijna 10 uur en het service ledje staat nog steeds op oranje. Ik heb ook geen mail ontvangen dat het geactiveerd zijn trouwens, maar weet niet of dat zou gebeuren.
Is het signaal te meten met een multimeter zodat ik zeker weet dat ik de juiste aderpaar heb? Er is namelijk een kans dat de kleuren niet kloppen.
Is het signaal te meten met een multimeter zodat ik zeker weet dat ik de juiste aderpaar heb? Er is namelijk een kans dat de kleuren niet kloppen.
Het is blauw/rood of wit/oranje.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:52:
Vandaag zou mijn lijn geactiveerd worden. Het is nu bijna 10 uur en het service ledje staat nog steeds op oranje. Ik heb ook geen mail ontvangen dat het geactiveerd zijn trouwens, maar weet niet of dat zou gebeuren.
Dat zijn de 2 opties die je kan proberen, heb je op beide geen signaal dan is er ergens iets niet goed gegaan met het activeren en zal je morgen even moeten bellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 27-09-2018 21:58 ]
Verwijderd
De website zegt doodleuk "Alles-in-1 nog niet actief". Kan ik er van uit gaan dat het simpelweg nog niet is geactiveerd of is dit gebaseerd op activiteit op de lijn?
Alweer een dag verder en nog geen signaal. De klantenservice lijn lijkt het ook niet te doen. Wat nu?
edit: het werkt vandaag met de oranje/witte paar. Gisteren ook geprobeerd wat niet werkte... Oh well ik heb internet!
Alweer een dag verder en nog geen signaal. De klantenservice lijn lijkt het ook niet te doen. Wat nu?
edit: het werkt vandaag met de oranje/witte paar. Gisteren ook geprobeerd wat niet werkte... Oh well ik heb internet!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2018 11:44 . Reden: laatste post update ]
Ik zit serieus te overwegen om XS4ALL vaarwel te zeggen en over te stappen naar NLE. Bij XS4ALL betaal ik op dit moment 61 euro, bij NLE met alle opties die ik wil 49 euro. Echter heb ik nu bij XS4ALL Pairbonding zodat ik ook de goede snelheid haal. Biedt NLE dit ook al aan of krijg ik dan internet via slechts één lijn? Dat zou dan wel een forse achteruitgang zijn.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
@Jassy Voor zover ik weet bieden alleen KPN en XS4ALL pairbonding aan.
Bij NLE is dat dus zonder pairbonding. Dus je gaat ongeveer de helft achteruit in snelheid. (Als er per paar 100Mb geleverd kan worden niet trouwens), maar dat hangt van wat je nu bij XS4ALL hebtJassy schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:43:
Ik zit serieus te overwegen om XS4ALL vaarwel te zeggen en over te stappen naar NLE. Bij XS4ALL betaal ik op dit moment 61 euro, bij NLE met alle opties die ik wil 49 euro. Echter heb ik nu bij XS4ALL Pairbonding zodat ik ook de goede snelheid haal. Biedt NLE dit ook al aan of krijg ik dan internet via slechts één lijn? Dat zou dan wel een forse achteruitgang zijn.
Mensen, ik heb NLE en tot enkele weken geleden meer dan tevreden. Echter heb ik de laatste weken constant het probleem dat de verbinding volledig wegvalt. Zowel WIFI als de TV als bedraad netwerk. Op het moment van de storing brandt het lampje "Services" op de V10 oranje. Soms is het 5 minuten weg, soms langer. Na een herstart van de Experiabox werkt het weer. Heb de EB al eens via de paperclip methode een reset gegeven, geen oplossing helaas.
Dit gebeurt op verschillende momenten en in verschillende "configuraties"
- TV + Wifi
- TV + Wifi + RJ45 (pc)
- Wifi
Dus ik kan het niet echt pinpointen naar één apparaat. Naast de genoemde apparaten hangt er ook een Chromecast aan en een PS4.
Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik een YouTube video ga casten naar m'n chromecast, ik niet alleen de naam van de chromecast zie maar ook "STB_1" als een cast-optie. Dit had ik nooit maar sinds enkele weken staat deze erbij, en sinds enkele weken heb ik ook het probleem.
Herkent iemand dit?
tnkx!
Dit gebeurt op verschillende momenten en in verschillende "configuraties"
- TV + Wifi
- TV + Wifi + RJ45 (pc)
- Wifi
Dus ik kan het niet echt pinpointen naar één apparaat. Naast de genoemde apparaten hangt er ook een Chromecast aan en een PS4.
Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik een YouTube video ga casten naar m'n chromecast, ik niet alleen de naam van de chromecast zie maar ook "STB_1" als een cast-optie. Dit had ik nooit maar sinds enkele weken staat deze erbij, en sinds enkele weken heb ik ook het probleem.
Herkent iemand dit?
tnkx!
Do { Ping } while ( LOL )
Uitval van je verbinding kan van alles zijn, maar dit hierboven is een instelling ('TV connect') op je tv kastje. zie ook: kpn forum . Schijnt dat je bijv. netflix kunt streamen naar je tv-ontvanger. Lijkt me niet dat dit met je verbindingsproblemen te maken heeftShadow_Agent schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:20:
[ Voor 4% gewijzigd door lxz op 01-10-2018 16:48 ]
Thanks! Dan zou ik van 100Mb naar 50Mb gaan. Bij XS4ALL heb ik nu 100Mbit maar ik kom er steeds meer achter dat ik die snelheid helemaal niet nodig heb. Fijn is nu wel met pairbonding dat ik de TV niet zo merk maar dat is meer een bijzaak. Ik wil hem dan ook voor 2 jaar vastzetten, immers weet ik wat ik in huis haal omdat ik bij XS4ALL hetzelfde heb en heb ik er ook rust van.krakendmodem schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:55:
[...]
Bij NLE is dat dus zonder pairbonding. Dus je gaat ongeveer de helft achteruit in snelheid. (Als er per paar 100Mb geleverd kan worden niet trouwens), maar dat hangt van wat je nu bij XS4ALL hebt
Nadeel is wel dat we alle opnames kwijt zijn en dat ik de mobiel internet simkaart niet meer heb. Deze gebruik ik nu in mijn telefoon als ik met T-mobile geen bereik heb. Vandaar dat ik denk ik nog lekker een tijdje ga twijfelen hoewel het financieel echt wel aantrekkelijk is.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Hi,
Ik lees even mee op deze laatste pagina, ben namelijk erg benieuwd naar de bevindingen omtrent NLE. Momenteel zit ik bij Ziggo heb daar een redelijk goedkopere aanbieding genomen, waarmee ik een 25Mbps up / 2,5Mb/s down geniet. Daarnaast 12 maanden gratis Movies and Series XL. De telefoonlijn geen pakket voor aangesloten maar er word zo nu en dan wel gebeld, waar er ook geld voor in rekening gebracht wordt.
Nu weet ik dat mijn contract binnenkort afloopt, althans de korting die ik hier geniet en verwacht ik dat ik de volle mep ga betalen. Waarvan ik denk dat het rond de 65 euro gaat zijn.
Ik ben even benieuwd naar hoe jullie ervaringen zijn met
- Het aanbod aan zenders; Is het vergelijkbaar of zelfs beter?
- Het online TV kijken; Werkt het naar behoren? Is het net zoals bij Ziggo overal beschikbaar?
- On demand? Is het aanbod goed te doen? Zijn er ook voor de allerkleinsten genoeg dingen te zien?
- De stabiliteit van het netwerk; Kan ik ongestoord genieten van een goede en stabiele verbinding? Uiteraard snap ik wel dat ik qua up/down alleen maar vooruit kan maar een goed werkende verbinding is veel waard!
Als ik even snel kijk op de site dan zie ik eigenlijk dat ik vrijwel altijd goedkoper uitkom bij NLE, het enige wat er ontbreekt is Vice.
Nu kijk ik zelf niet echt vaak TV maar de rest van mijn gezin wel.
Iemand die me hier input op kan geven?
PS: eerder in deze tread las ik een reactie over Voip, zijn er leden die een losse voipverbinding afnemen als consument en deze instellen in hun router?
Ik lees even mee op deze laatste pagina, ben namelijk erg benieuwd naar de bevindingen omtrent NLE. Momenteel zit ik bij Ziggo heb daar een redelijk goedkopere aanbieding genomen, waarmee ik een 25Mbps up / 2,5Mb/s down geniet. Daarnaast 12 maanden gratis Movies and Series XL. De telefoonlijn geen pakket voor aangesloten maar er word zo nu en dan wel gebeld, waar er ook geld voor in rekening gebracht wordt.
Nu weet ik dat mijn contract binnenkort afloopt, althans de korting die ik hier geniet en verwacht ik dat ik de volle mep ga betalen. Waarvan ik denk dat het rond de 65 euro gaat zijn.
Ik ben even benieuwd naar hoe jullie ervaringen zijn met
- Het aanbod aan zenders; Is het vergelijkbaar of zelfs beter?
- Het online TV kijken; Werkt het naar behoren? Is het net zoals bij Ziggo overal beschikbaar?
- On demand? Is het aanbod goed te doen? Zijn er ook voor de allerkleinsten genoeg dingen te zien?
- De stabiliteit van het netwerk; Kan ik ongestoord genieten van een goede en stabiele verbinding? Uiteraard snap ik wel dat ik qua up/down alleen maar vooruit kan maar een goed werkende verbinding is veel waard!
Als ik even snel kijk op de site dan zie ik eigenlijk dat ik vrijwel altijd goedkoper uitkom bij NLE, het enige wat er ontbreekt is Vice.
Iemand die me hier input op kan geven?
PS: eerder in deze tread las ik een reactie over Voip, zijn er leden die een losse voipverbinding afnemen als consument en deze instellen in hun router?
@HENKH4L Volgens mij kun je best zelf iets meer werk in je vragen stellen.
- Het zenderaanbod is toch gewoon te vinden op de NLE site?
- Zelfde voor de app (heb je de site bekeken?)
- Welke snelheid je haalt kun je zien als je je postcode en huisnummer invult op de site en een pakket configureerd. Je krijgt KPN DSL met KPN apparatuur.
- Welke snelheid je haalt kun je zien als je je postcode en huisnummer invult op de site en een pakket configureerd. Je krijgt KPN DSL met KPN apparatuur.
Ik kan prima de site lezen, echter ben ik benieuwd naar de bevindingen..[message=,noline]jongetje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:23[/message]:
@HENKH4L Volgens mij kun je best zelf iets meer werk in je vragen stellen.
Gezien ik ooit met Online een minder goede ervaring heb gehad ben ik benieuwd naar de input van mensen die recent overgegaan zijn van Kabel naar deze ADSL variant. Hier kwam ik erachter dat de snelheid die aangegeven word lang niet altijd een garantie is.
Het aanbod zenders zie ik inderdaad gewoon staan. Maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen.
De App is dat dezelfde als een KPN bied? Ben ik dan gebonden aan de locatie of kan ik overal online kijken zonder problemen?
Sorry voor mijn iewat onduidelijke vraagstelling. Ik ben gewoon een beetje huiverig al lijkt het me best een mooi aanbod.

Alhoewel ik snap dat het topic veel pagina's heeft kun je de ervaringen die je zoekt toch echt al vinden hier. Dus lees aub eerst de laatste 15 of 20 pagina's, dan heb je wellicht al een veel beter beeld.HENKH4L schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:43:
[...]
Ik kan prima de site lezen, echter ben ik benieuwd naar de bevindingen..
Gezien ik ooit met Online een minder goede ervaring heb gehad ben ik benieuwd naar de input van mensen die recent overgegaan zijn van Kabel naar deze ADSL variant. Hier kwam ik erachter dat de snelheid die aangegeven word lang niet altijd een garantie is.
Het aanbod zenders zie ik inderdaad gewoon staan. Maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen.
De App is dat dezelfde als een KPN bied? Ben ik dan gebonden aan de locatie of kan ik overal online kijken zonder problemen?
Sorry voor mijn iewat onduidelijke vraagstelling. Ik ben gewoon een beetje huiverig al lijkt het me best een mooi aanbod.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hier een hele goede ervaring bij NLE, na wat problemen die mijn vorige provider (Ziggo) had veroorzaakt. (Ze hadden een verkeerde kabel doorgeknipt...)
Voor 30 euro per maand krijg ik hier 100/30 Mbit en de televiesie is verbazingwekkend goed (als je in de instellingen de beeldkwaliteit op 1080i zet). Je kan bijna alle programma's tot een week terug in de tijd bekijken in 1080i!
Ik ben er heel blij mee. Echt een aanrader!
Voor 30 euro per maand krijg ik hier 100/30 Mbit en de televiesie is verbazingwekkend goed (als je in de instellingen de beeldkwaliteit op 1080i zet). Je kan bijna alle programma's tot een week terug in de tijd bekijken in 1080i!
Ik ben er heel blij mee. Echt een aanrader!
[ Voor 15% gewijzigd door Iannis op 10-10-2018 18:37 . Reden: verbetering ]
Kom er nu niet in, weer stuk?ThinkPadd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:07:
[edit]
gelukt
Overgaan van kabel naar DSL is voor mij bijna 15 jaar geledenHENKH4L schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:43:
[...]
De TV is hetzelfde pakket als KPN. Ik heb 1 keer in het buitenland via 4G gekeken; de app wilde toen een locatie om te bepalen of ik in de EU was. Bij opnamen van buitenlandse zenders (BBC) heb ik gezien dat deze alleen vanuit huis bekeken kunnen worden.
In januari loopt Ziggo af, dan zit ik te kijken om de overstap te maken naar NLE.
Huidige Ziggo setup: Ziggo modem (bridge mode) -> Asus AC68u (op dit moment stock, maar kan zo alternatieve firmware op) -> de rest
Als ik NLE internet neem, kan dat modem dan ook in bridge?
Wat ik het belangrijkste vind, ik heb wat china IPcams, daar blokkeer ik nu het internet van met de Asus 68u, zodat ik ze alleen lokaal kan gebruiken.
Ik heb hier ook nog een TPlink TL-SG108E mnaged switch liggen die op dit moment functioneert als domme switch.
Het gaat me om Internet/tv, Telefoon boeit me niet, maar als een tripple play abbo voordeliger is dan pak ik dat, maar ik gebruik dus geen telefoon in de praktijk.
Huidige Ziggo setup: Ziggo modem (bridge mode) -> Asus AC68u (op dit moment stock, maar kan zo alternatieve firmware op) -> de rest
Wat ik het belangrijkste vind, ik heb wat china IPcams, daar blokkeer ik nu het internet van met de Asus 68u, zodat ik ze alleen lokaal kan gebruiken.
Ik heb hier ook nog een TPlink TL-SG108E mnaged switch liggen die op dit moment functioneert als domme switch.
Het gaat me om Internet/tv, Telefoon boeit me niet, maar als een tripple play abbo voordeliger is dan pak ik dat, maar ik gebruik dus geen telefoon in de praktijk.
Je krijgt waarschijnlijk de V10. En nee. Deze is niet in bridge modus te zetten.Dacuuu schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:54:
Dat is balen.. Heb je op de v10 wel de optie om devices lan only te maken?debom schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:07:
[...]
Je krijgt waarschijnlijk de V10. En nee. Deze is niet in bridge modus te zetten.
Volgens mij wel ja, er kan een eigen router achter.Dacuuu schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Dat is balen.. Heb je op de v10 wel de optie om devices lan only te maken?
https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983
Ooit Wifi gebruikt van een collega die Online had. Verschrikkelijk traag, je haalde misschien 30KB/s. Het was zo ontzettend traag dat het hopelijk meer komt door een probleem met de kabels dan van Online zelf.HENKH4L schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:43:
[...]
Algemeen over NLE: Verschillende kennissen (3 aansluitingen) gebruiken inmiddels NLE. Allen zonder problemen. Waarschijnlijk volgt nog iemand ook. Verder gemerkt dat niet iedereen wilt switchen, sommigen vinden het moeilijk. Bij anderen is Ziggo toch nog een prima keus qua kosten, geloof als je vele ontvangers nodig hebt. Dit omdat je bij NLE per maand extra moet betalen voor elke extra ontvanger. Bij Ziggo niet of mogelijk iets van eenmalige kosten. Iedere kennis heeft een monteur gekozen om de installatie te laten doen. Elke monteur was vriendelijk en nam redelijk te tijd om alles uit te leggen.
ADSL is ADSL. of je nou telfort neemt, Tele2, of noem ze maar op. De bekabeling van KPN bepaald uiteindelijk alles. Wat haal je op de fourstack website? Dat is inderdaad nog steeds geen harde garantie, maar zegt wel Γets over de lokale verbinding.HENKH4L schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:43:
[...]
Ik ben van Ziggo kabel naar NLE gegaan vorig jaar. Van gegarandeerd 120/15 oid naar ~89/30. De praktijksnelheid bij DSL is wat meer afwachten, maar als de boel eenmaal werkt dan werkt het ook wel. Al kunnen huizen met gedeelde infra (flats/appartementen) wat dramatisch zijn met ADSL.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Het heeft even geduurd, maar het is eindelijk zover!Hi,
Vanaf 30 oktober 2018 verplaatsen we de HD-zenders vanaf kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder. Zo kun je direct genieten van je favoriete programma’s in de beste kwaliteit. We zetten de tv-ontvangers waarop je HD kunt ontvangen automatisch om. Je hoeft hier zelf dus niets voor te doen.
Nog vragen?
Meer informatie over de wijziging vind je op nle.nl/alles-in-1/nieuws/hd-op-1.
Veel kijkplezier!
Groet,
NLEx
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hier lijkt het nog niet helemaal goed te gaan. De 700 reeks is inderdaad verdwenen maar de kanalen vanaf 1 zijn geen HD.Drardollan schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:09:
[...]
Het heeft even geduurd, maar het is eindelijk zover!
Nog even afwachten.
Ik zal straks ook even kijken, ben op het werk dus kan het niet zien nu.Ryan_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
Hier lijkt het nog niet helemaal goed te gaan. De 700 reeks is inderdaad verdwenen maar de kanalen vanaf 1 zijn geen HD.
Nog even afwachten.
Ik heb ook geen 701, maar vanaf 1 is ook geen HD, het lampje hd brandt ook niet.
[ Voor 34% gewijzigd door dragonballz op 30-10-2018 16:32 ]
Zelfde hier geen NPO zenders etc meer, alles vanaf 1 tot 28 is verdwenen. En ook boven 700 niets meer lijkt dus niet goed te gaan!dragonballz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:25:
Ik heb ook geen 701, maar vanaf 1 is ook geen HD, het lampje hd brandt ook niet.
EDIT: omdat ik in het verleden de SD zenders(1-27) verborgen had zijn ze nu niet meer zichtbaar maar ik heb ze weer zichtbaar kunnen maken in het menu instellingen en dan heb je weer de juiste zenders terug en nu zijn ze inderdaad HD.
[ Voor 26% gewijzigd door Mediacj op 30-10-2018 17:09 ]
Ah, na een verse aan en uit krijg ik het volgende bericht in beeld :

werkt prima dat HD op 1! werkte meteen probleemloos.
Wat een drama omzetting. Heb wel alles weer in HD na 3 herstarts, maar zenderlijsten zijn een troep. Geen enkele zender is vanzelf omgezet.
Maar ja, het werkt nu. Het resultaat is goed. Dus het zal verder wel. Maar had het soepeler verwacht.
Maar ja, het werkt nu. Het resultaat is goed. Dus het zal verder wel. Maar had het soepeler verwacht.
Geen enkel probleem gehad. Eindelijk HD van 1
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Als ik naar 700 ga, dan krijg ik gelijk 773 te zien met de vermelding dat de HD zenders verhuisd zijn.
Maar ik weet niet of ik echt HD heb, want het hd lampje brandt niet als ik naar NPO 1/2/3 kijk?
Het is een Arcadyan HMB2260 v2
Zijn er meer mensen met een V2 die het hd lampje niet brandt ?
Of is dit normaal bij een V2 ?
Maar ik weet niet of ik echt HD heb, want het hd lampje brandt niet als ik naar NPO 1/2/3 kijk?
[ Voor 28% gewijzigd door dragonballz op 31-10-2018 15:28 ]
Ik weet niet welke ik heb, maar je bedoeld dat rode lampje voorop?dragonballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:34:
Als ik naar 700 ga, dan krijg ik gelijk 773 te zien met de vermelding dat de HD zenders verhuisd zijn.
Ja, dat klopt.Drardollan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:52:
[...]
Ik weet niet welke ik heb, maar je bedoeld dat rode lampje voorop?
Als goed is zal er een hd letters te zien zijn, is mij verteld ?
Versie nr staat op de voorkant van de Arcadyan ontvanger.
[ Voor 9% gewijzigd door dragonballz op 31-10-2018 23:55 ]
Als ik er aan denk kijk ik vanavond even voor je.dragonballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:52:
[...]
Ja, dat klopt.
Als goed is zal er een hd letters te zien zijn, is mij verteld ?
Versie nr staat op de voorkant van de Arcadyan ontvanger.
In ieder geval brand bij mij het lampje wel, maar de zenders hebben geen toevoeging HD meer in de naam.
Bij mij zijn de 700+ zenders verdwenen.
Bij de zenders vanaf 1 is er geen toevoeging van HD in de zender naam. Ook brand er geen HD lampje op de stb.
Ik heb een redelijke recente stb van Arris.
Hoe kan ik er op een andere manier achter komen of het HD is of niet?
Bij de zenders vanaf 1 is er geen toevoeging van HD in de zender naam. Ook brand er geen HD lampje op de stb.
MaartenBW schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:14:
Check even mijn bericht van een paar dagen terug:dragonballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:34:
Je moet de instellingen aanpassen.Ryan_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:57:
Ah, na een verse aan en uit krijg ik het volgende bericht in beeld :
[Afbeelding]
[ Voor 42% gewijzigd door Ryan_ op 01-11-2018 09:27 ]
Heb ik gedaan. Bij beeldinstellingen, 'hoogste beeld kwaliteit' staat op 'Standaard HD'
Volgens mij zie je aan het beeld direct of je HD kijkt of niet.MaartenBW schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:14:
Voorheen zat bijv. FoxSport en FoxSportHD vlak naast elkaar.
Het verschil was toch echt heel gemakkelijk waarneembaar.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Beeldkwaliteit is het wel aan te zien.
En anders een speedtest uitvoeren tijdens een HD kanaal. dan merk je het ook wel. (Eerst test zonder tv aan, daarna met.) En pak daarna een SD zender.
En anders een speedtest uitvoeren tijdens een HD kanaal. dan merk je het ook wel. (Eerst test zonder tv aan, daarna met.) En pak daarna een SD zender.
Paar keer gemeten, verschil met en zonder TV is ongeveer 11-12 mbps met speedtest.netkrakendmodem schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:53:
Beeldkwaliteit is het wel aan te zien.
Dat is zelfs meer dan je zou verwachten. HD kanalen zijn tussen de 7 en 8 Mbit namelijk.dragonballz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:54:
[...]
Paar keer gemeten, verschil met en zonder TV is ongeveer 11-12 mbps met speedtest.net
Maar het zou wel impliceren dat HD aan staat.
Ik heb weliswaar geen NLE maar KPN Glasvezel, maar het TV platform is exact hetzelfde.
Als HD op 1 staat zou je op NPO-1 de letters HD in rood moeten zien op de voorkant van een Arcadyan. En bij het kiezen van kanaal 1 zie je kort het "mini" menu, en daar staat ook "1 NPO1 HD" links boven.
Ik heb in de menu Instellingen Beeldschermresolutie op Automatisch staan.Barre73 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:45:
[...]
Dat is zelfs meer dan je zou verwachten. HD kanalen zijn tussen de 7 en 8 Mbit namelijk.
Maar het zou wel impliceren dat HD aan staat.
Ik heb weliswaar geen NLE maar KPN Glasvezel, maar het TV platform is exact hetzelfde.
Als HD op 1 staat zou je op NPO-1 de letters HD in rood moeten zien op de voorkant van een Arcadyan. En bij het kiezen van kanaal 1 zie je kort het "mini" menu, en daar staat ook "1 NPO1 HD" links boven.
Het geeft nu 720P aan bij het aanzetten van de TV.
Is dat wat hen bedoelen met HD???
Als de tv full HD is, zou je hem bij Beeldschermresolutie ook op 1080p moeten kunnen zetten, dacht ik. Dat kan de mijne ook, terwijl De best mogelijke kwaliteit ook op Standaard HD staat.dragonballz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:11:
Nee. Is je TV wel HD? Zo ja, dan resolutie op 1080i zetten.dragonballz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:11:
[...]
Ik heb in de menu Instellingen Beeldschermresolutie op Automatisch staan.
Is dat wat hen bedoelen met HD???
Maar dan nog zou je die HD zenders wel op 1 en verder moeten hebben.
Heb je je TV wel gewoon via een HDMI kabeltje aangesloten? Geen idee of het anders kan, volgens mij niet.
Ik had altijd begrepen dat 1080p beter was, dus toch maar even in het menu gedoken om te controleren waar ik hem op ingesteld had. Dat bleek 1080p@25 te zijn. Ik heb hem nu een half uurtje op 1080i staan en het lijkt op het eerste gezicht iets beter te zijn. Dus bedankt!Barre73 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:29:
Is je TV wel HD? Zo ja, dan resolutie op 1080i zetten.
Ik heb nu ook op 1080i gezet ipv Automatisch op de TV-ontvanger.grun93 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:51:
[...]
Ik had altijd begrepen dat 1080p beter was, dus toch maar even in het menu gedoken om te controleren waar ik hem op ingesteld had. Dat bleek 1080p@25 te zijn. Ik heb hem nu een half uurtje op 1080i staan en het lijkt op het eerste gezicht iets beter te zijn. Dus bedankt!
Resultaat is helaas dezelfde, nog steeds brandt het hd lampje niet.
Misschien doet mijn TV (Panasonic LED-LCD 50inch 100hz) zelf upscaling naar 1080p ook al krijgt die 1080i of SD resolutie binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door dragonballz op 01-11-2018 21:13 ]
Dat lampje op de ontvanger hoort altijd te branden als hij een binnenkomend hd signaal van de modem ontvangt, ongeacht de instellingen op de tv zelf. Ik heb dat even getest door de tv op de laagste stand 576p te zetten, het lampje bleef gewoon branden toen ik Ned3 selecteerde op de ontvanger. Ik weet niet waarom dat bij jou niet zo is.dragonballz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:01:
Ik heb nu ook op 1080i gezet ipv Automatisch op de TV-ontvanger. Resultaat is helaas dezelfde, nog steeds brandt het hd lampje niet.
Hi, ik zit momenteel midden in een verhuizing en wil graag internet+tv gaan afsluiten bij NLE alleen herken ik het ISRA punt niet.

Volgens mij kan ik geen betreffende draden aansluiten? Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij zo'n oude aansluiting of moet ik iets nieuws aanvragen?

Volgens mij kan ik geen betreffende draden aansluiten? Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij zo'n oude aansluiting of moet ik iets nieuws aanvragen?
Een monteur erbij bestellen die het aansluit?Zuaro schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:25:
Hi, ik zit momenteel midden in een verhuizing en wil graag internet+tv gaan afsluiten bij NLE alleen herken ik het ISRA punt niet.
[Afbeelding]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Overweeg ik ookOgWok schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:05:
[...]
Een monteur erbij bestellen die het aansluit?
Op je foto staat zeker geen ISRA. Een ISRA wordt gevoed door een dikke kabel. Meestal blauw maar in oude woningen kan het ook zwart of grijzig zijn (of verkleurd...). De grijze kabel op jouw foto is een inpandige huiskabel die deel uitmaakt van het interne telefoonnetwerk.Zuaro schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:29:
[...]
Overweeg ik ook. Vind het alleen wel prettig om zelf ook een idee te hebben over wat er moet gebeuren.
Dus verder zoeken is het devies....
Kende je deze foto met mogelijke ISRA punten al?
https://goo.gl/images/Gc5d6Q
Ah dat is al een groot verschil. Ik ken de afbeelding met verschillende ISRA punten. Op basis daarvan was ik al gaan zoeken maar tot op heden alleen bij bovenstaande oud PTT kastje uitgekomen. Aan de binnenkant leek het nog relatief veel op een ISRA punt.Barre73 schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:33:
[...]
Op je foto staat zeker geen ISRA. Een ISRA wordt gevoed door een dikke kabel. Meestal blauw maar in oude woningen kan het ook zwart of grijzig zijn (of verkleurd...). De grijze kabel op jouw foto is een inpandige huiskabel die deel uitmaakt van het interne telefoonnetwerk.
Dus verder zoeken is het devies....

Onderstaande foto komt de dikke kabel binnen en is je "ISRA". (Dat ronde ding)Zuaro schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:40:
[...]
Ah dat is al een groot verschil. Ik ken de afbeelding met verschillende ISRA punten. Op basis daarvan was ik al gaan zoeken maar tot op heden alleen bij bovenstaande oud PTT kastje uitgekomen. Aan de binnenkant leek het nog relatief veel op een ISRA punt.
[Afbeelding]
Je kan daar het pakket op aansluiten, maar ik zou die monteur wel dat ronde aansluitpunt laten vervangen.
@Wildfire Is dit een IS/RA die jij herkent?krakendmodem schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:50:
[...]
Onderstaande foto komt de dikke kabel binnen en is je "ISRA". (Dat ronde ding)
Je kan daar het pakket op aansluiten, maar ik zou die monteur wel dat ronde aansluitpunt laten vervangen.
Deze hebben wij ook (gehad) in de meterkast. Is destijds vervangen door een lasdop.Barre73 schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:59:
[...]
@Wildfire Is dit een IS/RA die jij herkent?
Volgens mij is dat gewoon je ISRA punt, boel aansluiten op de rode en blauwe en dan zou het moeten werken.Zuaro schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:40:
[...]
Ah dat is al een groot verschil. Ik ken de afbeelding met verschillende ISRA punten. Op basis daarvan was ik al gaan zoeken maar tot op heden alleen bij bovenstaande oud PTT kastje uitgekomen. Aan de binnenkant leek het nog relatief veel op een ISRA punt.
[Afbeelding]
Waarom? Ding is niets mis mee, zijn een paar ijzeren staafjes die de kabels aan elkaar verbinden. Zit verder geen weerstand of andere intelligent onderdeel in.krakendmodem schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:50:
[...]
Hooguit zou ik hem vervangen voor de versie waar je een RJ11 in kan steken, hoef je later niet meer te schroeven. Maar is eigenlijk veel werk met weinig nut.
[ Voor 31% gewijzigd door Drardollan op 05-11-2018 14:38 ]
Volgens mij worden die dingen tegenwoordig gewoon vervangen als er een monteur langs komt. Wij hebben ook gewoon een oude lasdop met een doosje erop. Maar had liever een nieuw ISRA gehadDrardollan schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:37:
[...]
Volgens mij is dat gewoon je ISRA punt, boel aansluiten op de rode en blauwe en dan zou het moeten werken.
[...]
Waarom? Ding is niets mis mee, zijn een paar ijzeren staafjes die de kabels aan elkaar verbinden. Zit verder geen weerstand of andere intelligent onderdeel in.
Hooguit zou ik hem vervangen voor de versie waar je een RJ11 in kan steken, hoef je later niet meer te schroeven. Maar is eigenlijk veel werk met weinig nut.
Ik zou hem ook laten vervangen door de monteur. Omdat dat meestal gratis is, en je puur formeel niet aan het isra punt mag komen, je zou hem eigenlijk niet eens open mogen maken. Toegegeven, iedereen doet het maar waarom risico lopen?Drardollan schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:37:
Waarom? Ding is niets mis mee, zijn een paar ijzeren staafjes die de kabels aan elkaar verbinden.
Yup. Ik zie ze niet vaak, maar het is ook een ISRA. Beter te vervangen door een moderne variant, maar bij zelfinstallatie gaat dat lastig. Dus als er een monteur komt zou 'ie deze sowieso door een nieuwe dienen te vervangen.Barre73 schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:59:
[...]
@Wildfire Is dit een IS/RA die jij herkent?
Ja, dat is dus het ISRA met daaronder de invoerkabel. Bron: mezelf als KPN monteur.Zuaro schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:40:
[...]
[Afbeelding]
Die foto zou dus nog uitgebreid moeten worden met de foto van hierboven. En dan eigenlijk ook nog eentje meer, echt oude aansluitingen hebben een soort lasdop wat alleen een loden kokertje is. Die heb ik tot nu toe ook nog maar één keer gezien in de praktijk, ik had er verder ook nog nooit van gehoord.Barre73 schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:33:
[...]
-- Edit: oh wacht, de inbouw RJ11 varianten staan er ook niet bij. Misschien dat ik zelf maar eens een overzichtje moet gaan maken, kan dat hier en in de algemene xDSL topics in de topicstart. Scheelt weer wat.
[ Voor 86% gewijzigd door Wildfire op 05-11-2018 18:57 ]
Thanks voor de opheldering! Ik ga even afwegen wat ik ga doen, NLEx is natuurlijk goedkoop maar bij de installatie betaal je wel gelijk de volle buit helaas.Wildfire schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:43:
[...]
Yup. Ik zie ze niet vaak, maar het is ook een ISRA. Beter te vervangen door een moderne variant, maar bij zelfinstallatie gaat dat lastig. Dus als er een monteur komt zou 'ie deze sowieso door een nieuwe dienen te vervangen.
[...]
Ja, dat is dus het ISRA met daaronder de invoerkabel. Bron: mezelf als KPN monteur.
[...]
Die foto zou dus nog uitgebreid moeten worden met de foto van hierboven. En dan eigenlijk ook nog eentje meer, echt oude aansluitingen hebben een soort lasdop wat alleen een loden kokertje is. Die heb ik tot nu toe ook nog maar één keer gezien in de praktijk, ik had er verder ook nog nooit van gehoord.
-- Edit: oh wacht, de inbouw RJ11 varianten staan er ook niet bij. Misschien dat ik zelf maar eens een overzichtje moet gaan maken, kan dat hier en in de algemene xDSL topics in de topicstart. Scheelt weer wat.
Update: 6 weken levertijd... Maar toch besteld. Iemand ervaring met eerder leveren? Per telefoon zeiden ze dat het hooguit 2 weken eerder kom als ik afzag van de bedenktijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Zuaro op 06-11-2018 19:29 ]
Ik had het pakket ongeveer een week voor aansluiting ontvangen. Op maandag zou de aansluiting actief worden. Maar de donderdag ervoor was deze al actief. Dus het was 5 weken + een beetje.Zuaro schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:50:
[...]
Thanks voor de opheldering! Ik ga even afwegen wat ik ga doen, NLEx is natuurlijk goedkoop maar bij de installatie betaal je wel gelijk de volle buit helaas.
Update: 6 weken levertijd... Maar toch besteld. Iemand ervaring met eerder leveren? Per telefoon zeiden ze dat het hooguit 2 weken eerder kom als ik afzag van de bedenktijd.
Verder tot nu toe een erg betrouwbare verbinding.
Alleen de repeater is een flutding. Ik gebruik die nu om via de interactieve tv netflix te kijken (tv signaal geeft hij niet door). Maar die repeater is nogal traag. Als mn laptop erop connect kom ik niet boven de 30 mbit down uit....
Binnenkort een utp trekken ipv een coax radio kabel. Dan kan die repeater eruit.
Pakket van het weekend ontvangen en volgende week maandag komt de monteur.
Dacht zojuist even alvast in te loggen op het modem om de wifi instellingen alvast te veranderen, echter na een herstart heeft hij de nieuwe instellingen niet onthouden.
Is dat omdat het modem nog geen verbinding heeft?
[edit]
Lijkt er inderdaad op, nog even geduld dus.
Dacht zojuist even alvast in te loggen op het modem om de wifi instellingen alvast te veranderen, echter na een herstart heeft hij de nieuwe instellingen niet onthouden.
Is dat omdat het modem nog geen verbinding heeft?
[edit]
Lijkt er inderdaad op, nog even geduld dus.
[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 12-11-2018 10:14 ]
Over die kanalen in HD, dat is bij mij nu ook omgezet.
Vreemde is alleen, ik krijg telkens bij aanzetten van de settopbox weer die melding op kanaal 773 te zien hoe ik die instelling moet aanpassen naar 'HD Standaard'. Punt is alleen: dat heb ik allang gedaan. Bij het aanzetten gaat hij eerst naar het laatstegebruikte kanaal en dan 10s later springt hij op 773 en blijft daar staan.
Iemand die dit bekend voorkomt? Heb NLEx glas, settopbox hangt achter een ERX SFP, IPTV in bridged mode (VLAN4 doorgezet naar settopbox).
Volgende stap is harde reset van de settopbox naar fabrieksinstellingen, maar wil ik nog even mee wachten eigenlijk.
Dit bleek uiteindelijk in mijn Logitech Harmony configuratie te zitten. Bij het starten van de activiteit 'TV-kijken' liet ik hem naar kanaal 704 gaan, die bestaat natuurlijk niet meer
Vreemde is alleen, ik krijg telkens bij aanzetten van de settopbox weer die melding op kanaal 773 te zien hoe ik die instelling moet aanpassen naar 'HD Standaard'. Punt is alleen: dat heb ik allang gedaan. Bij het aanzetten gaat hij eerst naar het laatstegebruikte kanaal en dan 10s later springt hij op 773 en blijft daar staan.
Iemand die dit bekend voorkomt? Heb NLEx glas, settopbox hangt achter een ERX SFP, IPTV in bridged mode (VLAN4 doorgezet naar settopbox).
Volgende stap is harde reset van de settopbox naar fabrieksinstellingen, maar wil ik nog even mee wachten eigenlijk.
Dit bleek uiteindelijk in mijn Logitech Harmony configuratie te zitten. Bij het starten van de activiteit 'TV-kijken' liet ik hem naar kanaal 704 gaan, die bestaat natuurlijk niet meer
[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 03-12-2018 20:27 ]
Na wat avonturen met de helpdesk nu toch maar gekozen voor een premium leverancier. Ook de pair bonding lijkt aantrekkelijk. Feitelijk kost kpn in mijn situatie ( met 2 settop boxen en telefonie) maar een paar euro meer dan het reguliere tarief van nle. Het was een mooi eerste jaar, met β¬30 euro p.m.
Met het huidige tarief, ik ben ca 53β¬ pm kwijt, is nle geen serieuze partij voor mij. Zeker niet met de aftersales die ze levert.
Met het huidige tarief, ik ben ca 53β¬ pm kwijt, is nle geen serieuze partij voor mij. Zeker niet met de aftersales die ze levert.
4130 WP zuidelijke oriΓ«ntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
HD ook gelukt:
Moest wel eerst even: Optie 2: handmatige reset
https://www.nle.nl/alles-in-1/tv-ontvanger/resetten uitvoeren. Ik kreeg steeds:
Foutcode 561: opvragen instellingen mislukt
Daarna even via Instellingen HDMI/1080p@50Hz/Schermvullend/HD standaard ingesteld en het werkt.
Weer prutswerk op het hoogste niveau, maar het werkt.
Moest wel eerst even: Optie 2: handmatige reset
https://www.nle.nl/alles-in-1/tv-ontvanger/resetten uitvoeren. Ik kreeg steeds:
Foutcode 561: opvragen instellingen mislukt
Daarna even via Instellingen HDMI/1080p@50Hz/Schermvullend/HD standaard ingesteld en het werkt.
Weer prutswerk op het hoogste niveau, maar het werkt.
Verwijderd
Ik zit nu ruim een jaar bij de Nlex en moet zeggen dat ik het tot nu toe prima gehad heb. Wat wel jammer is is dat ze mij niet bellen of aanbieden langer bij hun te blijven. Ik had net een medewerker aan de telefoon en waar ik duidelijk aangeeft te willen overstappen zegt hij eigenlijk veel succes. Ik ga nu eens bij Telfort kijken denk ik. Die hebben een Black Friday aanbieding met 12 maanden korting. Scheelt voor mij iets van β¬4,00 per maand incl. tweede decoder.
Of misschien een andere provider.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2018 12:03 ]
Vergeet de cashback van 10 euro niet via https://www.providercheck.nlVerwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:59:
Ik zit nu ruim een jaar bij de Nlex en moet zeggen dat ik het tot nu toe prima gehad heb. Wat wel jammer is is dat ze mij niet bellen of aanbieden langer bij hun te blijven. Ik had net een medewerker aan de telefoon en waar ik duidelijk aangeeft te willen overstappen zegt hij eigenlijk veel succes. Ik ga nu eens bij Telfort kijken denk ik. Die hebben een Black Friday aanbieding met 12 maanden korting. Scheelt voor mij iets van β¬4,00 per maand incl. tweede decoder.
Geen vrouw die TLC kijkt?Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:59:
Verwijderd
Die is de deur uit sinds vorig jaar. Nou ja, ik ben de deur uit. Maar nee geen vrouw haha. Telfort gaat het niet woden. Ik hecht waarde aan History Channel en die zit niet meer in het basispakket.
@Ryan_ Bedankt voor de tip!!
Sinds gister ook bij NLe en kon vandaag in de online omgeving kijken. Maar daar kun je dus helemaal niks mee
Ze hebben een app in de playstore, maar daarop kun je dus niet inloggen
Wat nu als ik toch onbeperkt bellen wil, of een extra zenderpakket. Hoe regel je dat?
Ze hebben een app in de playstore, maar daarop kun je dus niet inloggen
Wat nu als ik toch onbeperkt bellen wil, of een extra zenderpakket. Hoe regel je dat?
Dat is ook een oplossingVerwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:18:
[...]
Die is de deur uit sinds vorig jaar. Nou ja, ik ben de deur uit. Maar nee geen vrouw haha. Telfort gaat het niet woden. Ik hecht waarde aan History Channel en die zit niet meer in het basispakket.
Maar ze missen bij bv Telfort wat zenders, NLE is de goedkoopste reseller van KPN welke de meeste zenders heeft.
hjs schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:36:
Sinds gister ook bij NLe en kon vandaag in de online omgeving kijken. Maar daar kun je dus helemaal niks mee![]()
Ze hebben een app in de playstore, maar daarop kun je dus niet inloggen![]()
(en dat is serieus)
[ Voor 35% gewijzigd door Drardollan op 20-11-2018 13:08 ]
Of je kan gewoon de klantenservice bellen....
Sinds wanneer hebben ze weer een telefoonnummer? Dat is echt jaren weg geweest.Slaah_007 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:43:
Of je kan gewoon de klantenservice bellen....
Nummer is nog steeds hetzelfde als de afgelopen 2 jaar voor zover ik weet en aangezien nle nu iets meer dan 2 jaar(?) Internet levert vind ik het knap dat dat jaren weg is geweest hahaDrardollan schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:14:
[...]
Sinds wanneer hebben ze weer een telefoonnummer? Dat is echt jaren weg geweest.
Klopt inderdaad wel dat het nummer moeilijk te vinden is.
oh ja, dat is waar ook. Ik heb al een keer met ze gebeld omdat ze toen zaten te klooien met de ingangsdatum.Drardollan schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:14:
[...]
Sinds wanneer hebben ze weer een telefoonnummer? Dat is echt jaren weg geweest.
Was via deze pagina https://www.nle.nl/alles-in-1/annuleren
Was gelijk geregeld toen
Dat is weer een ander nummer, hier vind je het nummer van de klantenservice:
Klantenservice
Weet tenminste zeker dat die werkt en dan optie 1 voor alles in 1, voor zover ik mij kan herinneren.
Klantenservice
Weet tenminste zeker dat die werkt en dan optie 1 voor alles in 1, voor zover ik mij kan herinneren.
Mijn vriend heeft sinds 3 weken ook NLE, maar bij hem staan de HD zenders nog steeds op 700+. Enig idee of je dit zelf kan forceren? Heb de settopbox al gereset, maar dit hielp niet.
Bij mij staan ze wel op 1.
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 21-11-2018 00:36 ]
Dit gaat heel erg gefaseerd, gewoon afwachtentiguan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:35:
Mijn vriend heeft sinds 3 weken ook NLE, maar bij hem staan de HD zenders nog steeds op 700+. Enig idee of je dit zelf kan forceren? Heb de settopbox al gereset, maar dit hielp niet.
Dat is dan wel heeeeeeeeeel erg gefaseerd. Hier is KPN echt al jaren mee bezig.mad-dog schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:59:
[...]
Dit gaat heel erg gefaseerd, gewoon afwachten
Ook bij Telfort is de zenderverschuiving pas een paar maanden geleden doorgevoerd. Terwijl dat nog wel een dochter van KPN is.jongetje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:18:
Dat is dan wel heeeeeeeeeel erg gefaseerd. Hier is KPN echt al jaren mee bezig.
Wat is je punt?jongetje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:18:
[...]
Dat is dan wel heeeeeeeeeel erg gefaseerd. Hier is KPN echt al jaren mee bezig.
Die kpn-tv-app voor windows is nog erger dan die van Ziggo 
(beeld loopt regelmatig vast)
probeer het nu maar via https://www.interactievetv.nl
Dat lijkt beter te werken.
(beeld loopt regelmatig vast)
probeer het nu maar via https://www.interactievetv.nl
Dat lijkt beter te werken.
Verwijderd
Ik heb nog een jaartje bijgetekend. Op dit moment is er voor niet een partij die aanzienlijk goedkoper is, en zo wel dan missen die bepaalde zenders die ik juist wel kijk. Ik krijg drie maanden een tientje korting en daarna betaal ik weer afgerond 44 Euro per maand voor internet en twee decoders. Omdat ik een probleem ervaar met de modem/wifi ervaar krijg ik een nieuw modem toegezonden. En verder ben ik dik tevreden als ik het zo terug bekijk. Zit er sinds vorig jaar augustus en geen klagen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]