[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:
  • 306.811 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28
Erik1805 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:13:
Ik gebruik nu een tijdje naar tevredenheid internet en TV van NLE. Ik heb ook het opnemen pakket erbij voor €. 5,00 per maand. Maar kom er nu achter dat we dit eigenlijk niet gebruiken. Kun je nu ook uitzetten of opzeggen?
Kun je met de app uitzetten, anders via de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:05
wortelsoft schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:56:
[...]

Kun je met de app uitzetten, anders via de helpdesk.
Zal contact met de helpdesk opnemen. De App kom je niet eens in.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:42
Heb opeens geen internet vandaag. Geen storing in de buurt volgens KPN. Modem vervangen hielp niet. Nle gebeld en ze hebben het geëscaleerd naar KPN. Wel apart, lijn is goed maar modem zegt no carrier. Ben benieuwd hoe snel 't opgelost is. Service van nle is trouwens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
tiguan schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:02:
Heb opeens geen internet vandaag. Geen storing in de buurt volgens KPN. Modem vervangen hielp niet. Nle gebeld en ze hebben het geëscaleerd naar KPN. Wel apart, lijn is goed maar modem zegt no carrier. Ben benieuwd hoe snel 't opgelost is. Service van nle is trouwens prima.
Voor de zekerheid reset uitgevoerd?
Kan een kruisdraad zijn, dat kan alleen door KPN opgelost worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@mad-dog een reset? Ik heb een nieuw modem opgehangen. Dan is een reset toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
tiguan schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:31:
@mad-dog een reset? Ik heb een nieuw modem opgehangen. Dan is een reset toch niet nodig?
Dat van die modem had ik niet gezien. Dan wellicht een kruisdraad ding. Zal helaas wel wachten zijn tot waarschijnlijk dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoezo dinsdag dan? Wat is een kruisdraad?

Sinds pak 'm beet maandag ochtend 9 uur is m'n internet verbinding weer terug. NLE weet van niks. Vage shit dit hoor.

[ Voor 59% gewijzigd door tiguan op 12-06-2018 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
tiguan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 01:21:
Hoezo dinsdag dan? Wat is een kruisdraad?

Sinds pak 'm beet maandag ochtend 9 uur is m'n internet verbinding weer terug. NLE weet van niks. Vage shit dit hoor.
Fijn dat het toch weer werkt.

Een kruisdraad: Jouw koperlijn komt uiteindelijk uit op een verdeelstrook in een verdeler waar de actieve apparatuur van KPN staat die jou moet voorzien van diensten, de zgn. Dsdlam (een soort switch).. Dat kan een straatkast zijn of een wijkcentrale. Jouw koperadertje wordt niet direct in die Dslam geplugd maar via "verbindingsstroken"'. Als jij een abonnement neemt wordt er een KPN-monteur naar de kast of centrale gestuurd en die trekt een kruisdraad tussen het punt waar jouw koperaders eindigen op de verdeelstrook, en die verbindingsstrook zodat er een doorlopende verbinding ontstaat tussen jouw ISRA punt en een poort op die Dslam.
De kruisdraad is een dunne twee-aderige wit-blauwe koperkabel.

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VnvyA9bQgMz8mxwoYKVXYPCn/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 12-06-2018 10:16 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Barre73 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:15:
[...]
Een kruisdraad: Jouw koperlijn komt uiteindelijk uit op een verdeelstrook in een verdeler waar de actieve apparatuur van KPN staat die jou moet voorzien van diensten, de zgn. Dsdlam (een soort switch).. Dat kan een straatkast zijn of een wijkcentrale. Jouw koperadertje wordt niet direct in die Dslam geplugd maar via "verbindingsstroken"'. Als jij een abonnement neemt wordt er een KPN-monteur naar de kast of centrale gestuurd en die trekt een kruisdraad tussen het punt waar jouw koperaders eindigen op de verdeelstrook, en die verbindingsstrook zodat er een doorlopende verbinding ontstaat tussen jouw ISRA punt en een poort op die Dslam.
De kruisdraad is een dunne twee-aderige wit-blauwe koperkabel.

Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Volgens mij is dat heel ouderwets wat je nu beschrijft, zover mij bekend werkt die koppeling tegenwoordig digitaal. Er komt geen monteur meer aan te pas, wordt gewoon vanaf afstand aangepast.

Het kan wel zijn dat er in dit geval een kabel beschadigd is geraakt tussen de aansluiting en het digitale schakelbord, en dat die nu hersteld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
5183 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:07:
[...]

Volgens mij is dat heel ouderwets wat je nu beschrijft, zover mij bekend werkt die koppeling tegenwoordig digitaal. Er komt geen monteur meer aan te pas, wordt gewoon vanaf afstand aangepast.

Het kan wel zijn dat er in dit geval een kabel beschadigd is geraakt tussen de aansluiting en het digitale schakelbord, en dat die nu hersteld is.
Sorry maar dit is toch echt zoals het gaat tot op de dag van vandaag. Het kan niet digitaal om de volgende reden:

Laten we een kabelverdeler nemen waarop 400 woningen uitkomen. Die kast is inmiddels omgebouwd naar een actieve VVDSL straatkast. Dan is er dus rechts of links een ruimte bijgekomen waarin de Dslam wordt gehangen.
Maar KPN is niet gek en hangt geen Dslam met 400 poorten op (veel te duu). Normaliter wordt er gerekend met maximaal 50% KPN diensten van het totaal dus er komt een Dslam met 200 poorten.
Omdat er maar 200 poorten zijn kan je dus niet op voorhand elke aansluiting al in de kast koppelen aan een Dslampoort. Want als je dat wel zou doen dan zou je inderdaad op afstand alles kunnen regelen.
De koppeling tussen de afgaande klantkant en de dslam wordt dus pas gemaakt als de klant een abonnement bestelt. En dat gebeurt nog altijd met een kruisdraad.

Wat wel op afstand kan is een migratie. Omdat de klant toch al een poort bezet in de Dslam kan je inderdaad op afstand de poort omzetten van KPN als provider naar bijvoorbeeld NLE.
Mijn verhaal ging over klanten die nog geen diensten hadden. En als je je abonnement opzegt en overgaat naar bijvoorbeeld Ziggo dan hoort de kruisdraad in principe ook verwijderd te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 12-06-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dus waarschijnlijk heeft een monteur per abuis mijn aansluiting los gemaakt en maandag ochtend stiekem weer recht gezet zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tiguan schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:58:
Dus waarschijnlijk heeft een monteur per abuis mijn aansluiting los gemaakt en maandag ochtend stiekem weer recht gezet zeg maar :P
Dat is een mogelijkheid. Of niet eens losgemaakt maar per ongeluk losgetrokken bij het maken van een andere verbinding. Het systeem is niet geheel foolproof zal ik maar zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 15:06
Gisteren over van Ziggo basis naar NLE. Flinke vooruitgang: van 40/4 naar 100/30, terwijl het maandbedrag zo ongeveer werd gehalveerd :P
Vraag me alleen nog af waarom mijn.nle.nl nog niet werkt? Heeft het überhaupt al gewerkt? Het ziet er allemaal nog erg pril uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Over de korting als je al energieklant bent. Op de website staat:
De korting verrekenen we aan het einde van het jaar.
In het forum lijk ik te lezen dat het van de eerste factuur gaat.

Wat klopt er nu? Ik vraag het omdat ik nu nog wel energieklant ben, maar waarschijnlijk aan het einde van het jaar (dus halverwege mn internet contract) ga overstappen naar een andere aanbieder.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 14:21
Zoals ik de voorwaarden interpreteer is er niets aan de hand zolang de contracten niet voortijdig opgezegd worden. Als je halverwege het jaar van energiecontract wisselt omdat dit contract afgelopen is zou je de combikorting dus toch gewoon op je eindfactuur van alles-in-1 moeten ontvangen.

Voorwaarden hier:
https://www.nle.nl/alles-...rwaarden_2016M10D17_1.pdf

Maar dit is slechts mijn interpretatie. Ik heb er geen ervaring mee al ben ik van plan dit volgende maand ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:53:
NLE blijft wel erg pushen voor een verlenging van 1 of 2 jaar over de telefoon.
Zal wel komen omdat er nergens staat dat je na 1 jaar 29,95 betalen ineens 39,95 moet gaat betalen.
Staat wel iets van een inflatiecorrectie etc, maar niets over een 33% verhoging in het contract.
En een jaar 'korting' staat er ook niet vermeld. Apart.
Klopt. De screenshot die @sylvesterrr laat zien is van nu. Vorig jaar had NLE alleen geadverteerd met €29,95 per maand. Pas later is dat verhoogd. Is er hier iemand die al de 12 maanden gepasseerd heeft en niet verlengd? Laten ze je weten dat het tarief wijzigt of schrijven ze gewoon meer af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:53:
NLE blijft wel erg pushen voor een verlenging van 1 of 2 jaar over de telefoon.
Zal wel komen omdat er nergens staat dat je na 1 jaar 29,95 betalen ineens 39,95 moet gaat betalen.
Staat wel iets van een inflatiecorrectie etc, maar niets over een 33% verhoging in het contract.
En een jaar 'korting' staat er ook niet vermeld. Apart.
Klopt. De screenshot die @sylvesterrr laat zien is van nu. Vorig jaar had NLE alleen geadverteerd met €29,95 per maand. Pas later is dat verhoogd. Is er hier iemand die al de 12 maanden gepasseerd heeft en niet verlengd? Laten ze je weten dat het tarief wijzigt of schrijven ze gewoon meer af?

@jongetje geeft aan dat het nu duidelijk staat op de site. Vorig jaar stond het duidelijk op de site dat het €29,95 per maand is. Niet zoals nu dat het alleen de eerste x maanden zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdj73
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:01
twkr18526 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:01:
[...]

Ik stap 11 juli weer over naar T-Mobile. De laatste betaling betreffende NLE heb ik gedaan. Ze hebben mij keurig gemaild met een aanbod en in de omgeving van mijnNLE staat het verlengingsaanbod ook. Ben het afgelopen jaar zeer tevreden geweest over NLE. Even tussendoor een snelheidsverlies gehad, maar dat was op zich snel opgelost. In ieder geval nooit zonder Internet/TV/Telefonie gezeten. De prijsstelling die T-Mobile nu heeft is voor mij goedkoper, dus stap ik over. En aangezien ik voor NLE ook bij Vodafonethuis/Tmobilethuis zat en ook hier geen problemen had, was de keuze snel gemaakt. Volgend jaar zien we wel weer. Misschien wel weer terug naar NLE

Je moet wel zelf actie ondernemen anders wordt het elke maand stilzwijgend verlengd met het tarief dat dan geldt. Dat staat ook zo in de voorwaarden. Maar dat doet elke provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:57
twkr18526 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:01:
[...]

Yup ze schrijven zo €39,95 af.
Dat bedrag heb ik nergens gelezen, nergens in een contract staan en dus ook nergens via een mail gehad.
Niet eens van: Let op, uw contract loopt af, niets. Gewoon huppa uw nieuwe factuur staat klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 11:00
@neeecht en @twkr18526, dit is al een paar keer voorbijgekomen in dit topic:
6.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die is vermeld in de bevestiging van NLEX van jouw aanvaarding van het aanbod van NLEX, en wordt na verloop van deze periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende tarieven en voorwaarden, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen duur, met een opzegtermijn van één (1) maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 08:57

OgWok

U.N.C.L.E.

neeecht schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 04:59:
[...]

Yup ze schrijven zo €39,95 af.
Dat bedrag heb ik nergens gelezen, nergens in een contract staan en dus ook nergens via een mail gehad.
Niet eens van: Let op, uw contract loopt af, niets. Gewoon huppa uw nieuwe factuur staat klaar.
Als je wilt kan je zo weg, toch? Zou fijner zijn als ze het meldden, maar ja, internet coyboys hè?!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
OgWok schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:28:
[...]

Als je wilt kan je zo weg, toch? Zou fijner zijn als ze het meldden, maar ja, internet coyboys hè?!
Ja ik verbaas me ook niet ofzo. Ik beantwoord alleen de vraag.
Het geld boeit me geen moer, DSL lijntje ligt er voor de fun/backup. Geen zin om over te stappen naar T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ik volg dit topic goed maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat iemand tegen het einde van het eerste jaar geen email heeft gehad van NLE. Hier staan juist heel veel reacties van klanten die een email kregen met het nieuwe tarief (en een verlengingsaanbod).
Dus de term Internet cowboys vind ik niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Barre73 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:34:
Ik volg dit topic goed maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat iemand tegen het einde van het eerste jaar geen email heeft gehad van NLE. Hier staan juist heel veel reacties van klanten die een email kregen met het nieuwe tarief (en een verlengingsaanbod).
Dus de term Internet cowboys vind ik niet terecht.
Ik heb ook geen email gehad van NLE en de 12 maanden zijn al voorbij. Als het bedrag verandert, wil ik dat van te voren wel weten zodat ik kan overwegen wat ik doe.

Zijn er kosten om de apparatuur terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:30
10 juli loopt mijn eerste jaar af. Nog geen mail o.i.d. gehad van ze.
Ik heb op mijnNLE wel een aanbod voor verlenging staan. 3 maanden voor 29.95 en daarna nog 9 maanden voor 39.95.
Als je nieuw afsluit kijg je 9 maanden korting op 1 jaar contract.
Een prijsverhoging van 10 euro per maand. Daarmee zijn ze nu net zo duur als de andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
twkr18526 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook geen email gehad van NLE en de 12 maanden zijn al voorbij. Als het bedrag verandert, wil ik dat van te voren wel weten zodat ik kan overwegen wat ik doe.

Zijn er kosten om de apparatuur terug te sturen?
Ik heb twee keer een herinnering email gekregen. Van let op we hebben een verlengingsaanbod gedaan, check my NLE voor de details. En dat was inderdaad 3x maanden oude prijs en dan daarna gewoon €39,95.

Er zijn geen kosten voor het retourneren van de apparatuur. Je krijgt een antwoordnummer per mail doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
@MadRed @Barre73 @Joosie200
Jammer dat NLE niet iedereen een mail vooraf aan de prijsstijgingen stuurt. Blijkbaar hebben meerdere klanten dat. Op hun site doen ze toch anders vermoeden:
Je sluit bij ons een contract af voor 1 of 2 jaar. Ruim voordat het contract afloopt krijg je van ons opnieuw een superscherp aanbod! Als je het niet scherp genoeg vindt, ben je natuurlijk vrij om over te stappen. Maar je begrijpt dat wij ons best gaan doen om onze prijzen knetterscherp te houden. Dan kun jij lekker blijven zitten. Wel zo fijn!
Link: https://www.nle.nl/alles-in-1/klantenservice
> contract > kosten en tarieven > wat wordt de prijs na het contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Barre73 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:49:
[...]
Wat wel op afstand kan is een migratie. Omdat de klant toch al een poort bezet in de Dslam kan je inderdaad op afstand de poort omzetten van KPN als provider naar bijvoorbeeld NLE.
Mijn verhaal ging over klanten die nog geen diensten hadden. En als je je abonnement opzegt en overgaat naar bijvoorbeeld Ziggo dan hoort de kruisdraad in principe ook verwijderd te worden.
Ook bij migraties verwijderen we de kruisdraad, omdat het sneller is om een ander poortje te gebruiken dan het hele geromslomp met gegevens en dergelijke.
Het kan zelfs nog zo zijn dat max24 uur later de oude verbinding nog op de poort staat. Pas als er in het systeem staat dat klant verbinding heeft met provider, dan word de oude verbinding er uit gegooid op de dslam. Bij het ene heel snel, ander weer niet.

Zelfs bij het wisselen van snelheid profiel kan het zijn dat er even snel een kruisdraadje om gestoken word omdat dat sneller is in dat geval dan te wachten tot de dslam het nieuwe profiel in traint.

Voorlopig word de monteur nog niet vervangen :9 , Ziggo heeft bijna het zelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik stap eind deze week over van Ziggo naar NLE. Nu ben ik niet echt een netwerkheld maar na het een en ander Googlen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik het beste mijn huidige configuratie kan behouden.

Mijn Ziggo modem staat momenteel gebridged en daarachter hangt een Ubiquiti Amplifi router. Ik heb enkele poorten geforward zodat ik mijn Ubuntu server extern kan benaderen. Nu lees ik dat de Experiabox v10 niet gebridged kan worden waardoor ik met een dubbele nat kom te zitten.

Nu hoef ik geen voorgekauwde oplossing te krijgen maar als iemand mij enigszins de juiste richting kan sturen hoe ik mijn configuratie enigszins hetzelfde kan houden (lees: mijn server extern kan blijven benaderen) zou ik dat zeker waarderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vaenir op 25-06-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vaenir schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:11:
Ik stap eind deze week over van Ziggo naar NLE. Nu ben ik niet echt een netwerkheld maar na het een en ander Googlen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik het beste mijn huidige configuratie kan behouden.

Mijn Ziggo modem staat momenteel gebridged en daarachter hangt een Ubiquiti Amplifi router. Ik heb enkele poorten geforward zodat ik mijn Ubuntu server extern kan benaderen. Nu lees ik dat de Experiabox v10 niet gebridged kan worden waardoor ik met een dubbele nat kom te zitten.

Nu hoef ik geen voorgekauwde oplossing te krijgen maar als iemand mij enigszins de juiste richting kan sturen hoe ik mijn configuratie enigszins hetzelfde kan houden (lees: mijn server extern kan blijven benaderen) zou ik dat zeker waarderen.
Neem je bij NLE glasvezel af of DSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Barre73 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Neem je bij NLE glasvezel af of DSL?
Het gaat om een DSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

De portforwards die je nu in je eigen router doet doe je dan gewoon in de Experiabox V10, en je haalt deze uit je eigen router. Daarnaast moet je de DHCP-service van je eigen router uitzetten, zodat je de DHCP gewoon door de Experiabox laat doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-05 09:42
MsG schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:13:
De portforwards die je nu in je eigen router doet doe je dan gewoon in de Experiabox V10, en je haalt deze uit je eigen router. Daarnaast moet je de DHCP-service van je eigen router uitzetten, zodat je de DHCP gewoon door de Experiabox laat doen.
Dit werkt alleen wanneer je de Ubuntu server rechtstreeks op de V10 aansluit. Wanneer de V10 op de Wan poort van de Amplifi router is aangesloten en de server op de Lan van de Amplifi zal dit niet werken.

Er zijn mijn inziens 3 opties met DSL:
  1. De V10 in DMZ zetten naar je Amplifi Router. Dan kan je vanaf daar gewoon de poorten forwarden.
  2. De V10 de deur uit doen en een DSL modem kopen die wel in Brdige kan (bijv Draytek Vigor 130). Deze optie vereist wel wat instelwerk om IPTV weer aan de praat te krijgen.
  3. Amplifi Router de deur uit en port forwarding op V10 instellen. (als je de Amplifi Router niet voor nog iets andere gebruikt.)

[ Voor 50% gewijzigd door MaartenBW op 25-06-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

MaartenBW schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Dit werkt alleen wanneer je de Ubuntu server rechtstreeks op de V10 aansluit. Wanneer de V10 op de Wan poort van de Amplifi router is aangesloten en de server op de Lan van de Amplifi zal dit niet werken.
Wel als je de DHCP-server alleen door de V10 laat doen. Dan is dat Amplifi-spul gewoon een accesspoint en heb je gewoon 1 netwerk met 1 subnet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
MsG schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Wel als je de DHCP-server alleen door de V10 laat doen. Dan is dat Amplifi-spul gewoon een accesspoint en heb je gewoon 1 netwerk met 1 subnet.
Uuh nee, niet als de V10 op de WAN van de Amplifi zit.

Want op een Router is WAN 'de buitenwereld'. Dus de V10 kan in dat geval geen ip's uitdelen aan de clients aan de LAN kant van de Amplifi en je kan dus ook niet port forwarden door een WAN poort heen.

Je zou wel de V10 op een LAN poort kunnen aansluiten. Dan gebruik je de Amplifi gewoon als Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja dat laatste bedoel ik ook uiteraard, dan fungeert hij als Accesspoint/switch. Het verschilt per apparaat of je de WAN-poort kan gebruiken. Bij DD-WRT apparaten snapt het systeem dat als je hem als niet-router wil inzetten dat je die losse WAN-poort dan als LAN-poort kan gebruiken, anders gooi je een poort weg, terwijl het vaak toch een softwarematige scheiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

De laatste dagen gebruik ik ook wel eens de Interactieve TV site van KPN in de browser. Heeft er de afgelopen maanden wel eens een aantal dagen uit gelegen.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Heb zelf regelmatig dat er een draaiend wieltje gaat lopen en dan moet ik vaak op het kleine logo van de zender klikken om weer beeld en geluid te krijgen.

Gebruik een Mac en als browser Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
MaartenBW schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Er zijn mijn inziens 3 opties met DSL:
  1. De V10 in DMZ zetten naar je Amplifi Router. Dan kan je vanaf daar gewoon de poorten forwarden.
  2. De V10 de deur uit doen en een DSL modem kopen die wel in Brdige kan (bijv Draytek Vigor 130). Deze optie vereist wel wat instelwerk om IPTV weer aan de praat te krijgen.
  3. Amplifi Router de deur uit en port forwarding op V10 instellen. (als je de Amplifi Router niet voor nog iets andere gebruikt.)
Mijn Amplifi wifi mesh behoud ik liever.. :P Als ik de Amplifi router in bridge modus zet en verder alles (op wifi na) laat afhandelen door de V10 inclusief port forwarding, is het dan opgelost?

Ik begreep dat ik dan ook meteen mijn iTv kan aansluiten op mijn Amplifi router wanneer hij in bridge modus staat. Anders zou het niet werken? Mijn V10 staat in de meterkast en mijn Amplifi router op mijn tv-meubel. Dus dat is net wat makkelijker aansluiten.. :+

Gisteren is trouwens mijn verbinding 3 dagen eerder dan gepland opgeleverd. Haal netjes de 100/30 snelheid die aangegeven was. Wat mij verbaasde is dat mijn ping van 18ms naar 14ms bij League of Legends omlaag is gegaan. Had eigenlijk verwacht dat ik daar op zou moeten inleveren.

Nu maar een jaartje vertoeven bij NLE en als het goed is wordt er volgend jaar een glasvezellijn aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
Vaenir schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Mijn Amplifi wifi mesh behoud ik liever.. :P Als ik de Amplifi router in bridge modus zet en verder alles (op wifi na) laat afhandelen door de V10 inclusief port forwarding, is het dan opgelost?

Ik begreep dat ik dan ook meteen mijn iTv kan aansluiten op mijn Amplifi router wanneer hij in bridge modus staat. Anders zou het niet werken? Mijn V10 staat in de meterkast en mijn Amplifi router op mijn tv-meubel. Dus dat is net wat makkelijker aansluiten.. :+

Gisteren is trouwens mijn verbinding 3 dagen eerder dan gepland opgeleverd. Haal netjes de 100/30 snelheid die aangegeven was. Wat mij verbaasde is dat mijn ping van 18ms naar 14ms bij League of Legends omlaag is gegaan. Had eigenlijk verwacht dat ik daar op zou moeten inleveren.

Nu maar een jaartje vertoeven bij NLE en als het goed is wordt er volgend jaar een glasvezellijn aangelegd.
Op Amplifi:
1) DHCP uitzetten
2) kabetje dat nu in de WAN poort zit, in een LAN poort steken (of intern softwarematig de poort mapping aanpassen)

Op V10:
1) WIFI uitzetten

Dan zou het volgens mij moeten werken. Als je IPTV op de Amplifi aansluit moet je even checken of deze IGMP Snooping ondersteund. Dan zou dit ook moeten werken. V10 staat namelijk ingesteld op Routed IPTV. dus dan hoeft deze niet direct op een specifieke poort van de V10 aangesloten te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
MaartenBW schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Op Amplifi:
1) DHCP uitzetten
2) kabetje dat nu in de WAN poort zit, in een LAN poort steken (of intern softwarematig de poort mapping aanpassen)

Op V10:
1) WIFI uitzetten

Dan zou het volgens mij moeten werken. Als je IPTV op de Amplifi aansluit moet je even checken of deze IGMP Snooping ondersteund. Dan zou dit ook moeten werken. V10 staat namelijk ingesteld op Routed IPTV. dus dan hoeft deze niet direct op een specifieke poort van de V10 aangesloten te worden
Thanks! Ik ga het vanavond even proberen. Ik heb alleen nog geen activatie gegevens voor het hele iptv gebeuren dus dat moet dan maar even wachten. Krijg je deze last minute ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
Vaenir schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Thanks! Ik ga het vanavond even proberen. Ik heb alleen nog geen activatie gegevens voor het hele iptv gebeuren dus dat moet dan maar even wachten. Krijg je deze last minute ofzo?
Als het goed is heb je deze al. Deze stonden bij mij in een mailtje met als titel ' We zijn er bijna klaar voor!'.
Deze kreeg ik ongeveer 2 weken voor de aansluit datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
MaartenBW schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Als het goed is heb je deze al. Deze stonden bij mij in een mailtje met als titel ' We zijn er bijna klaar voor!'.
Deze kreeg ik ongeveer 2 weken voor de aansluit datum.
Hmm apart, allerlei mailtjes ontvangen maar verder geen activatie gegevens. Dan gaan we er nu snel achter komen hoe goed de klantenservice werkt.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Vaenir schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Hmm apart, allerlei mailtjes ontvangen maar verder geen activatie gegevens. Dan gaan we er nu snel achter komen hoe goed de klantenservice werkt.. :+
Misschien in de tussentijd veranderd maar vorig jaar stond deze inderdaad in de "We zijn er bijna klaar voor!" mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YpqgpROcuL4uf8sFdAseSwzi/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 27-06-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:15
Vaenir schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Ik heb me ook aangemeld voor NLE, dit wordt als het goed is word ik op 11 juli aangesloten, hieronder de emails die ik al heb ontvangen.

27 mei: Bevestiging van je aanmelding
27 mei: Je Alles-in-1 contract
12 juni: Een update over je Alles-in-1-pakket.
21 juni: We zijn er bijna klaar voor!
26 juni: Bevestiging van je installatieafspraak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

NLE moet echt zijn administratie op orde brengen, want die is echt slecht. Ik had besloten om na mijn eerste jaar niet mijn contract te laten verlengen. Dit netjes op tijd is opgezegd en ook een bevestiging van gehad. Paar weken later bellen ze op of ik interesse heb in een verleng aanbod. Netjes uitgelegd dat ik bij ze weg ging, wisten ze niks van in hun systeem.

Vorige week dus overgegaan op de nieuwe provider (NLE had de verbinding ook verbroken). Krijg ik van de week een mail dat betaling binnenkort van de rekening wordt afgeschreven. Mail terug gestuurd dat ik geen klant meer ben en de auto incasso heb ingetrokken. Krijg ik net een mail of ik niet vergeten ben te betalen (aangezien incasso niet lukt).

Nu moet ik dus achter hun broek aan gaan (niet van plan) om te zorgen dat hun administratie weer op orde komt. Blijkbaar hebben ze twee systemen welke niet gekoppeld zijn aan elkaar.

Wel jammer wat het eerste jaar was verder prima. Zelden een storing en alles verliep perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Same here. Ik ben overgegaan van DSL naar glasvezel (beiden via NLE). Dat is blijkbaar een recipe for disaster bij NLE :/

Technisch werkt het prima, maar administratief? Een puinhoop....
Ik had aangegeven dit te willen doen nadat m'n DSL periode verlopen zou zijn. Dan kan er administratief weinig fout gaan zou je denken... Ene periode afgesloten en dan de andere in laten gaan. Goed idee toch?
Helaas, dat ging al niet goed. Een paar dagen nadat ik de 'overstap' in gang had gezet werd ik al gebeld door de glasvezelplanning, dat ze een monteur wilden langs sturen. Dat ik had aangegeven de glasvezel pas 3 mnd. later te willen laten ingaan was bij hen niet bekend. Ik bellen met de klantenservice, de aanvraag kon niet worden teruggedraaid. Nouja prima, sluit maar aan dan. Zien we door de vingers.

Er is een monteur geweest om de boel aan te sluiten (was achteraf niet nodig, FTU hing er al, ik had zelf de Experiabox er al op aangesloten en het werkte). Een anderhalve week later ineens de melding in m'n browser (redirect pagina) dat de aansluiting administratief niet bekend was. Internet en TV-signaal foetsie.
Ik bellen met NLE, was er iets fout gegaan met de glasvezelaanvraag, deze was geannuleerd en de DSL-aansluiting weer geactiveerd. De boel omgeplugd naar DSL en ik kon gelukkig weer internetten.

Vervolgens deze maand de eerste glasvezel factuur. Altijd spannend.... Bestand geopend en ja hoor, een incorrect bedrag erop (ik had besproken dat ik de aanbieding voor nieuwe glasvezelklanten zou krijgen).

Woensdagochtend via WhatsApp een vraag gesteld, maar nog geen enkele reactie mogen ontvangen helaas. En als je belt dan wordt je door 3 verschillende afdelingen geholpen omdat er niet één afdeling is die antwoord heeft op alles.

Zoals gezegd: technisch alles dik in orde, maar administratief een ramp :'(

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

-Z-

Wat is de laatste versie van firmware op V10? En kan V10 van NLe op netwerk van Telfort gebruik worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

-Z- schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:35:
Wat is de laatste versie van firmware op V10? En kan V10 van NLe op netwerk van Telfort gebruik worden?
Op mijn V10 draait V1.01.01T01.9. Geen idee of die bij Telfort werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MD_DeeBee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-04 10:46
Pfff, ik ben wel een beetje klaar met deze provider.
De snelheid van internet is top maar verder vind ik het geen prettig bedrijf....om het maar netjes te zeggen.
- dat rare gedoe met die tariefverhoging van ruim 30%
- we hadden een deal afgesproken om toch als klant te blijven...nooit meer iets van gehoord
- zeer slecht bereikbaar (als je ze al aan de lijn kunt krijgen)
- reageren niet op emails
- klantenservice op vrijdag niet bereikbaar, want "we zijn met een bootje gaan varen, morgen zijn we er weer"
- nou, 'morgen' waren ze er ook niet...rest van het weekend ook niet
- na verlenging van mijn contract werkt mijn activatiecode van mijn tv opeens niet meer (sorry Max Verstappen...ik heb niet kunnen kijken)
Kortom...best wel een beetje irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
MD_DeeBee schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:07:
Pfff, ik ben wel een beetje klaar met deze provider.
...
Ik had ook arrogante mensen aan de lijn met de verlenging.
T-Mobile.nl dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 15:06
OgWok schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 07:42:
[...]

Op mijn V10 draait V1.01.01T01.9. Geen idee of die bij Telfort werkt.
Ja dat moet werken, want de V10 van NLE bevat namelijk Telfort-firmware.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-

-Z-

poktor schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Ja dat moet werken, want de V10 van NLE bevat namelijk Telfort-firmware.. :)
ja... het werkt... kan internetten met modem van NLe op Telfort lijn.... alleen staat dit in internet configuratie

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Z5ENBn.png

[ Voor 7% gewijzigd door -Z- op 03-07-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 18:07
-Z- schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:42:
[...]

ja... het werkt... alleen staat dit in internet configuratie

[afbeelding]
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:05
Weet iemand het nummer van de klantenservice? Kan deze nergens vinden. Wil graag mijn rekeningnummer wijzigen maar de app werkt niet en via de website lukt het ook niet

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:54
Erik1805 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:37:
Weet iemand het nummer van de klantenservice? Kan deze nergens vinden. Wil graag mijn rekeningnummer wijzigen maar de app werkt niet en via de website lukt het ook niet
iets vriendelijker mag wel

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 09-07-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Z-

-Z-

088-7307377

hij is goed verborgen op de site - https://www.nle.nl/alles-...act-met-de-klantenservice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40

vr6-only

Blub Blub

Je kunt ook gebruik maken van Mijn NLE site: https://mijn.nle.nl/

Via hier kun je onder andere de Pincode van je ITV veranderen en tevens het rekeningnummer.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Heeft iemand ook problemen met het beeidigen van je contract bij NLE?

Ik had een contract afgesloten voor €29,95 / maand (zonder vermelding van 3 of 6 maanden actieperiode). Geen beichten gehad over prijsstijging. Dat vonden ze bij de klantenservice ook vreemd.

Contract opgezegd (na 12 maanden). Dit ook tot 3x toe telefonisch bevestigd. Echter nooit per mail een bevestiging gekregen (vandaar het nabellen). Er zou steeds binnen 1 week een bevestigingsmail komen.

Nu krijg ik opeens de factuur voor komende maand.

Het is blijkbaar niet opgezegd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Bisamrat schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:52:
NLE moet echt zijn administratie op orde brengen, want die is echt slecht. Ik had besloten om na mijn eerste jaar niet mijn contract te laten verlengen. Dit netjes op tijd is opgezegd en ook een bevestiging van gehad. Paar weken later bellen ze op of ik interesse heb in een verleng aanbod. Netjes uitgelegd dat ik bij ze weg ging, wisten ze niks van in hun systeem.

Vorige week dus overgegaan op de nieuwe provider (NLE had de verbinding ook verbroken). Krijg ik van de week een mail dat betaling binnenkort van de rekening wordt afgeschreven. Mail terug gestuurd dat ik geen klant meer ben en de auto incasso heb ingetrokken. Krijg ik net een mail of ik niet vergeten ben te betalen (aangezien incasso niet lukt).

Nu moet ik dus achter hun broek aan gaan (niet van plan) om te zorgen dat hun administratie weer op orde komt. Blijkbaar hebben ze twee systemen welke niet gekoppeld zijn aan elkaar.

Wel jammer wat het eerste jaar was verder prima. Zelden een storing en alles verliep perfect.
Dit heb ik dus precies ook. Bij mij sturen ze niet eens een bevestigingsmail, alleen telefonisch maar zeggen “ja u heeft opgezegd”.

Het zal toch niet zijn dat NLE bewust automatische incasso’s doet en hoopt dat x % procent het niet merkt en zo makkelijk geld denkt te verdienen? <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb ik ook gehad toen ik naar de KPN ging, wordt verrekend met de volgende maand, net als bij Ziggo, na een maand storten ze het bedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
NLE is niet echt makkelijk bereikbaar. Ze sturen wel mails uit met nieuwe facturen, maar verder niet zoals afgelopen maanden beloofd een bevestigingsmail over de opzegging.

Toch niet fijn dat je er zelf steeds achter aan moet. Ook al zouden ze misschien geld terug storten. Nadat je erachteraan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 22:16

ABD

Bisamrat schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:52:

Het valt wel mee hoe slecht hun administratie is. Ik ben 19 Juni overgegaan, schreven ze 22 Juni alsnog voor de maand Juli af. 4 Juli had ik het weer terug. Ik had nog een paar weken afgewacht om het anders te storneren. Het gaat dus gewoon vanzelf.

Ik ben overigens overgestapt, omdat NLE zogenaamd de markt opgebroken had, maar na het eerste abonnementsjaar rekent ze net zoveel als de rest, terwijl je bij de rest gratis Fox Eredivisie krijgt.

Als de aanbieders zoals nu zo dicht bij elkaar liggen qua prijs, dan blijf ik net als ik bij energieleveranciers doe elk jaar overstappen. Ik ben geen slaper! (zie hun reclame van enige tijd geleden) en ik kan dat geld prima ergens anders voor gebruiken.

Moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit van de interactieve televisie bij NLE, hoewel verre van perfect, iets beter is dan bij Online waar ik nu bij zit; hetis duidelijk minder dan bij Ziggo en CD. Ook heeft de Expediabox dual band wifi, wat erg prettig is als je zoals ik midden in de drukke stad zit. Met die 2,4GHz band had ik voorheen veel last van storing, ondanks dat ik geregeld van kanaal wissel, al valt het met de ZTE box van Online wel mee met die storing. Overigens had de v10 box de laatste weken kuren met de wifi die steeds wegviel, waardoor ik de box steeds moest resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:42
Ik was zeer tevreden met NLE maar deze absurde prijsverhoging (+/- 33%) schiet mij wel in het verkeerde keelgat. Dat het af en toe omhoog gaat met inflatie kan ik mij indenken maar ik had met NLE juist een gesprek gehad dat er geen ziggo praktijken zouden komen met jaarlijks een procent of 10 erbij. Uiteraard niet meneer, de prijs is vast en zou alleen gecorrigeerd worden met inflatie.

Heb er natuurlijk geen bewijs van, die hebben hun waarschijnlijk wel ( opgenomen gesprek ). Ik zou wel willen opzeggen maar ik kan geen nieuw contract aangaan wegens omstandigheden, zou de minimale 12 maanden niet vol kunnen maken (ander verhaal).

Over een paar maanden ben ik er vanaf dus overleef het wel, maar goed, je kan dus NLE niet op z'n woord vertrouwen, althans ik niet.

IETS ANDERS:

Netflix
Sinds een tijdje heb ik veel knetters (geluid) in documentaires, echt heel storend en dus kijk ik maar via mijn chromecast. Bij speelfilms niet en waarschijnlijk niet bij elke documentaire.
Meer mensen daar last van? De documentaire waar ik het ook bij ervaar is: Encounters with evil.
Als je niks vreemds hoort binnen een minuut (met dialogen voor de zekerheid) dan heb je er geen last van.

[ Voor 20% gewijzigd door Sunrise op 19-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 13:04

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Sunrise schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:08:
Ik zou wel willen opzeggen maar ik kan geen nieuw contract aangaan wegens omstandigheden, zou de minimale 12 maanden niet vol kunnen maken (ander verhaal).
Als de reden is dat je naar het buitenland gaat dan kun je bijna altijd eerder kosteloos opzeggen. Als de reden is dat je simpelweg verhuist binnen Nederland, dan kun je je abo gewoon meeverhuizen. Geen idee of dat zo is, maar is maar een tip.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:42
i7x schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Als de reden is dat je naar het buitenland gaat dan kun je bijna altijd eerder kosteloos opzeggen. Als de reden is dat je simpelweg verhuist binnen Nederland, dan kun je je abo gewoon meeverhuizen. Geen idee of dat zo is, maar is maar een tip.
Buitenland, maar moet je het abonnement dan niet afkopen? Ach weet je wat het is, voor die paar tientjes loop ik liever geen risico. Maar bedankt voor het meedenken. En als iemand het antwoord hierop weet is het misschien toch wel handig voor andere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 13:04

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Sunrise schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Buitenland, maar moet je het abonnement dan niet afkopen? Ach weet je wat het is, voor die paar tientjes loop ik liever geen risico. Maar bedankt voor het meedenken. En als iemand het antwoord hierop weet is het misschien toch wel handig voor andere mensen.
Nee, in dat geval moet je enkel een bewijs van uitschrijving van de gemeente opsturen en dan hoef je het niet af te kopen. Overigens--misschien wel handig voor je--dit geldt ook voor veel andere diensten. ;)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:58
Het heeft even geduurd maar nu heb ik dan ook zoals het eigenlijk bij het begin zou horen een zo lijkt het stabiele en ook snelle verbinding.

Ik ben gestart in december (2017) en ik heb meermaals specialisten (KPN) en specialisten van NLE langs gehad. Deze concludeerden allemaal dat de grondploeg van KPN iets moest doen. (ISRA is inmiddels al 4x vervangen en ook het modem 3x).

Door weersomstandigheden (code rood en graaf verbod door kou) kon de grondploeg telkens niks doen. Jammer genoeg doet de grondploeg niet telkens weer een nieuwe call maken waardoor je een nieuwe afspraak kunt maken.

Je moet als ze geweest zijn opnieuw door de hele molen. Ik heb sommige specialisten van KPN meer dan 4x langs gehad. (was gezellig met thee enz). De specialisten keken wel soms naar mijn waardes maar ze deden ook de geschiedenis lezen en deden hem vrijwel telkens direct naar de grondploeg doorzetten.

Nu vandaag kwam afspraak 14. Omdat de vorige keer de specialist voor de zoveelste keer hier was vroeg hij een duo onderzoek aan. Dan is er een specialist en ook grondploeg tegelijk. Ik deed de deur open en dit was mijn 1e keer dat ik een grondploeg bij mijn deur had die uit 1 persoon bestond. Jammer genoeg wist de specialist niks van duo afspraak en of de voorgeschiedenis af. Hij heeft zitten meten en de lijn leek bijna helemaal netjes. hij heeft in de kast gekeken en heeft besloten mij op een andere las aan te sluiten (dus echt in de grond graven etc).

Uiteindelijk na ongeveer 4,5 uur werk begon kon mijn modem weer intrainen en had na 5 min al hogere waardes dan dat ik voorheen had.

Ben blij dat het uiteindelijk zo lijkt het opgelost is. Jammer dat het 8 maanden heeft moeten duren...

Respect voor de grondploeg (naja persoon) die letterlijk uren buiten in de volle zon heeft gewerkt. _/-\o_ (heeft wel drinken gehad hoor >:) )

Modem waardes:
Link status Up
Showtime 9 h 38 min 43 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 25646/91317 kbps
Attainable rate (Up/Down) 28381/91499 kbps
Noise margin (Up/Down) 7.8/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.5/11.9 dB
Output power (Up/Down) 8.9/12.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 62/77 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/4
FEC errors (Up/Down) 745/1124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 09:52
Afgelopen woensdag zou bij mij de overstap van Telfort glasvezel naar NLE glasvezel plaatsvinden. Monteur kwam langs en bekeek de NT in de meterkast, vervolgens bleek dat ik geen glassignaal meer had. (Lampje brand niet meer). Zijn reactie was dat hij daar verder niks aan kon doen en het was volgens hem de schuld van KPN. die hebben wel het ‘Telfort-signaal’ eraf gehaald maar niet het ‘NLE-signaal’ erop gezet..

Werd gisteren gebeld dat Reggefiber langskomt om het in orde te maken..

Zijn er meerdere mensen die dit gehad hebben? Ik vind het namelijk een raar verhaal. En wat kan reggefiber bij mij komen doen? Met Telfort heeft altijd alles goed gewerkt.
Als dit altijd zo is bij overstap naar andere glasvezel provider word ik wel terughoudender om te overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Niets raars aan hoor, komt regelmatig voor.
Een foutje is snel gemaakt tenslotte. Reggefiber komt niet heel veel bij je doen anders dan kijken of het lampje nu wel brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Slaah_007 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:31:
Niets raars aan hoor, komt regelmatig voor.
Een foutje is snel gemaakt tenslotte. Reggefiber komt niet heel veel bij je doen anders dan kijken of het lampje nu wel brand.
En in de Pop kijken of de patchkabel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Barre73 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:03:
[...]

En in de Pop kijken of de patchkabel goed zit.
Hij vroeg wat Reggefiber bij hem kwam doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 22:16

ABD

Chic schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:17:
Afgelopen woensdag zou bij mij de overstap van Telfort glasvezel naar NLE glasvezel plaatsvinden. Monteur kwam langs en bekeek de NT in de meterkast, vervolgens bleek dat ik geen glassignaal meer had. (Lampje brand niet meer). Zijn reactie was dat hij daar verder niks aan kon doen en het was volgens hem de schuld van KPN. die hebben wel het ‘Telfort-signaal’ eraf gehaald maar niet het ‘NLE-signaal’ erop gezet..

Werd gisteren gebeld dat Reggefiber langskomt om het in orde te maken..

Zijn er meerdere mensen die dit gehad hebben? Ik vind het namelijk een raar verhaal. En wat kan reggefiber bij mij komen doen? Met Telfort heeft altijd alles goed gewerkt.
Als dit altijd zo is bij overstap naar andere glasvezel provider word ik wel terughoudender om te overstappen.
Allereerst huren Telfort en NLE het KPN netwerk. Daarnaast heeft KPN het glasvezelnetwerk aangelegd totaan de wijkcentrale en heeft het aan derden, zoals Reggefiber, overgelaten om glasvezel aan te leggen vanaf de wijkcentrale tot aan huis. Vandaar dat de monteur van Reggefiber kwam.

Overigens is Reggefiber tegenwoordig in handen van KPN, wat voor ons consumenten vervelend is, want Reggefiber sluit sinds de overname vrijwel alleen nieuwbouw aan. KPN vindt het koperdraad tussen de wijkcenrale en 'thuis' snel genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door ABD op 30-07-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
NLE gaat stoppen met het forum. Lekker dan, kan je nog langer wachten op service vragen.
Beste forumgebruiker,
We vallen maar gelijk met de deur in huis: we gaan stoppen met het forum. We vinden het superbelangrijk om goede service te verlenen, maar we zijn helaas tot de conclusie gekomen dat het forum niet efficiënt genoeg is als servicekanaal. We hebben daarom besloten om ons te gaan focussen op andere communicatiekanalen.

Je kunt je vraag vanaf nu niet meer op het forum stellen. Vragen die al zijn gesteld, worden zo snel mogelijk beantwoord. We hebben de meestgestelde vragen voor je op een rijtje gezet op onze servicepagina. Vind je hier niet het antwoord dat je zoekt? Dan bieden we je een passend contactkanaal aan. Daar helpen we je zo snel mogelijk, of zelfs direct!

We willen je bedanken voor het gebruiken van het forum! We hopen dat je gevonden hebt wat je zocht. Wij hebben in ieder geval enorm veel gehad aan jullie vragen, feedback en kennis.

See you!

Maxime
Community Manager
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Reageerde NLE dan zo snel op 't forum? Ik gebruik zelf liever Facebook als ik snel antwoord wil hebben. Whatsapp als ik geen haast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 21:20
Weet iemand of the WiFi repeater van NLE in bruikleen is of een cadeau bij je jaarabbo? Ik kan het nergens in mijn contract vinden (ook niet over modem trouwens...)

Over het algemeen prima tevreden over NLE, maar hun verlengingsaanbod is matig en betaal nu na een jaar E45 p/m, dus toch even een vergelijking doen met andere providers.

Edit: Lees net over het NLE forum, na een snelle search kwam ik al op het antwoord hier: https://forum.nle.nl/mijn...retourneren-hardware-7613
Wifi repeater mag je houden dus...

[ Voor 23% gewijzigd door T-mo-T op 13-08-2018 12:53 . Reden: Antwoord al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 11-05 10:09

Mx. Alba

hen/die/zij

T-mo-T schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:50:
Weet iemand of the WiFi repeater van NLE in bruikleen is of een cadeau bij je jaarabbo? Ik kan het nergens in mijn contract vinden (ook niet over modem trouwens...)
De WiFi repeater is een cadeautje dus is jouw eigendom.

De router is (uiteraard) slechts in bruikleen.
Over het algemeen prima tevreden over NLE, maar hun verlengingsaanbod is matig en betaal nu na een jaar E45 p/m, dus toch even een vergelijking doen met andere providers.
Het eerste jaar was inderdaad zeer goedkoop. Daarna wordt het duurder. Maar Telfort en KPN zijn nog duurder dus blijf ik voorlopig nog bij NLE.

Ik ben zeer tevreden over het netwerk en de hardware (vooral de settopbox) van KPN, vandaar dat ik vooral rondkijk binnen het KPN-universum. Ik heb ook ervaringen met Tele2 en Online maar dat was allemaal een stuk slechter. Eventueel zou Ziggo een optie zijn als ik echt zou willen overstappen, maar dat is weer een stuk duurder.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 21:20
Mx. Alba schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:03:

Ik ben zeer tevreden over het netwerk en de hardware (vooral de settopbox) van KPN, vandaar dat ik vooral rondkijk binnen het KPN-universum. Ik heb ook ervaringen met Tele2 en Online maar dat was allemaal een stuk slechter. Eventueel zou Ziggo een optie zijn als ik echt zou willen overstappen, maar dat is weer een stuk duurder.
Online gebruikt toch ook alles van KPN? Online lijkt me wel een waardige overstap, ook met Eredivisie erbij, wel leuk voor de zondag middag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
T-mo-T schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Online gebruikt toch ook alles van KPN? Online lijkt me wel een waardige overstap, ook met Eredivisie erbij, wel leuk voor de zondag middag. :)
Nee, Online heeft een eigen TV platform met eigen settopboxen. De TV streams kopen ze wel bij KPN en die worden dan via dat eigen platform getoond aan jou.

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 19:20
Cave_Boy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:41:
Het heeft even geduurd maar nu heb ik dan ook zoals het eigenlijk bij het begin zou horen een zo lijkt het stabiele en ook snelle verbinding.

Ik ben gestart in december (2017) en ik heb meermaals specialisten (KPN) en specialisten van NLE langs gehad. Deze concludeerden allemaal dat de grondploeg van KPN iets moest doen. (ISRA is inmiddels al 4x vervangen en ook het modem 3x).

Door weersomstandigheden (code rood en graaf verbod door kou) kon de grondploeg telkens niks doen. Jammer genoeg doet de grondploeg niet telkens weer een nieuwe call maken waardoor je een nieuwe afspraak kunt maken.

Je moet als ze geweest zijn opnieuw door de hele molen. Ik heb sommige specialisten van KPN meer dan 4x langs gehad. (was gezellig met thee enz). De specialisten keken wel soms naar mijn waardes maar ze deden ook de geschiedenis lezen en deden hem vrijwel telkens direct naar de grondploeg doorzetten.

Nu vandaag kwam afspraak 14. Omdat de vorige keer de specialist voor de zoveelste keer hier was vroeg hij een duo onderzoek aan. Dan is er een specialist en ook grondploeg tegelijk. Ik deed de deur open en dit was mijn 1e keer dat ik een grondploeg bij mijn deur had die uit 1 persoon bestond. Jammer genoeg wist de specialist niks van duo afspraak en of de voorgeschiedenis af. Hij heeft zitten meten en de lijn leek bijna helemaal netjes. hij heeft in de kast gekeken en heeft besloten mij op een andere las aan te sluiten (dus echt in de grond graven etc).

Uiteindelijk na ongeveer 4,5 uur werk begon kon mijn modem weer intrainen en had na 5 min al hogere waardes dan dat ik voorheen had.

Ben blij dat het uiteindelijk zo lijkt het opgelost is. Jammer dat het 8 maanden heeft moeten duren...

Respect voor de grondploeg (naja persoon) die letterlijk uren buiten in de volle zon heeft gewerkt. _/-\o_ (heeft wel drinken gehad hoor >:) )

Modem waardes:
Link status Up
Showtime 9 h 38 min 43 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 25646/91317 kbps
Attainable rate (Up/Down) 28381/91499 kbps
Noise margin (Up/Down) 7.8/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.5/11.9 dB
Output power (Up/Down) 8.9/12.3 dBm
INP (Up/Down) 62/77 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/4
FEC errors (Up/Down) 745/1124
toon volledige bericht
Netjes en fijn dat het opgelost is. Wat waren je waardes hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
mahsalti schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:51:
[...]

Netjes en fijn dat het opgelost is. Wat waren je waardes hiervoor?
Heb waardes van rond de 30Mbit/s down gehad en even later was het meer rond de 50Mbit/s. Weer wat later kwam ik gemiddeld uit op 65Mbit/s. Het heeft aardig wat moeite gekost. Moet ook typen dat ik een behoorlijke pech ook had. Met de grondploeg moet je een afspraak van te voren maken en het weer zag er telkens goed uit bij het maken van de afspraak maar heb dus ook een aantal keren gehad dat er teveel wind was of er een breekverbod gold door de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:54
Ik heb inmiddels al bijna 3 maanden een NLE aansluiting via VVDSL, en heb eigenlijk weinig te klagen.

De verbinding is retestabiel, haal altijd 102/32, en de prijs (internet-only) is ook top.

Enigste minpuntje is het modem; de WiFi is niet altijd even stabiel, maar dat heb ik opgelost met een KPN WiFi versterker voor 50 euro.

De KPN monteur die mijn ISRA had vervangen voor een nieuw exemplaar bevestigde mij ook dat NLE verbindingen uit dezelfde leverstraat als Telfort verbindingen komen, en in dat opzicht eigenlijk 1-op-1 gelijk zijn, dan betaal ik dus eigenlijk al 10 euro per maand minder voor hetzelfde wat ik bij Telfort zou krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jeffrey87 op 17-08-2018 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 15:57
Wij hebben nu 2 maanden NLE in ons nieuwe huis en ook een super stabiele verbinding. Zeer tevreden over wij betalen nu nog 52,95 gaat zometeen naar 62,95 heb wel Ziggo Sport en Fox Sports als extra tv pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:24

Tys

twkr18526 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:00:
Heeft iemand ook problemen met het beeidigen van je contract bij NLE?

Ik had een contract afgesloten voor €29,95 / maand (zonder vermelding van 3 of 6 maanden actieperiode). Geen beichten gehad over prijsstijging. Dat vonden ze bij de klantenservice ook vreemd.

Contract opgezegd (na 12 maanden). Dit ook tot 3x toe telefonisch bevestigd. Echter nooit per mail een bevestiging gekregen (vandaar het nabellen). Er zou steeds binnen 1 week een bevestigingsmail komen.

Nu krijg ik opeens de factuur voor komende maand.

Het is blijkbaar niet opgezegd dus.
Op zich ben ik ook wel tevreden over NLE. De glasvezel variant heeft prima zijn ding gedaan het laatste jaar. Maar in verband met het karige verlengaanbod toch maar weer overgestapt naar iets lager pakket bij een andere provider (die NLE voor mij zou opzeggen). Vandaag de laatste dag NLE dus, al vinden ze zelf van niet want ik ontving de factuur al voor de komende maand.

@twkr18526, is dit bij jou ooit opgelost?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 19:20
Cave_Boy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:09:
[...]

Heb waardes van rond de 30Mbit/s down gehad en even later was het meer rond de 50Mbit/s. Weer wat later kwam ik gemiddeld uit op 65Mbit/s. Het heeft aardig wat moeite gekost. Moet ook typen dat ik een behoorlijke pech ook had. Met de grondploeg moet je een afspraak van te voren maken en het weer zag er telkens goed uit bij het maken van de afspraak maar heb dus ook een aantal keren gehad dat er teveel wind was of er een breekverbod gold door de kou.
Fijn dat het nu wel allemaal opgepakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Tyson schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:46:
[...]
Maar in verband met het karige verlengaanbod toch maar weer overgestapt naar iets lager pakket bij een andere provider (die NLE voor mij zou opzeggen). Vandaag de laatste dag NLE dus, al vinden ze zelf van niet want ik ontving de factuur al voor de komende maand.

Na 6 keer bellen en weken lang steeds mondeling zeggen dat ze een email bevestiging zouden sturen, kreeg ik idd een factuur.

Heb toen de automatische incasso stop gezet en dat was het. Had geen zin om steeds mn rekening te controleren of ze te veel af zouden schrijven en vervolgens acties te ondernemen (nog eens nabellen, storneren of controleren of ze het al hadden terug gestort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:29
Tyson schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Op zich ben ik ook wel tevreden over NLE. De glasvezel variant heeft prima zijn ding gedaan het laatste jaar. Maar in verband met het karige verlengaanbod toch maar weer overgestapt naar iets lager pakket bij een andere provider (die NLE voor mij zou opzeggen). Vandaag de laatste dag NLE dus, al vinden ze zelf van niet want ik ontving de factuur al voor de komende maand.

Dit is idem bij KPN en Ziggo. Mijn ervaring is dat je dit vrij snel weer retour krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Volgens mij kan je beter gebruik maken van de overstapservice dan zelf opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
Cave_Boy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:41:
Hier is de VDSL verbinding vorige week woensdag opgeleverd.
Vanwege haperingen tijdens het TV kijken, het af en toe wegvallen van de linesync en het regelmatig niet kunnen gebruiken van internet stond er zaterdag al een nieuw modem.
Helaas, de issues zijn gebleven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Link status Up 
Showtime 1 h 16 min 55 s 
Modulation type VDSL 
Actual rate (Up/Down) 27565/111214 kbps 
Attainable rate (Up/Down) 27837/119698 kbps 
Noise margin (Up/Down) 4.8/7.3 dB 
Line attenuation (Up/Down) 2.9/9.6 dB 
Output power (Up/Down) 4.4/13.5 dBm 
INP (Up/Down) 57/80 Symbolen 
Profile 17a 
CRC errors (Up/Down) 66/1844 
FEC errors (Up/Down) 65113/188410

Zojuist viel de connectie weg en kwam deze na een minuut weer terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Link status Up 
Showtime 0 h 3 min 27 s 
Modulation type VDSL 
Actual rate (Up/Down) 27921/111214 kbps 
Attainable rate (Up/Down) 29601/119768 kbps 
Noise margin (Up/Down) 4.9/7.3 dB 
Line attenuation (Up/Down) 2.9/9.6 dB 
Output power (Up/Down) 4.4/13.6 dBm 
Interleave depth (Up/Down) 4/8 
INP (Up/Down) 78/80 Symbolen 
Profile 17a 
CRC errors (Up/Down) 6/126 
FEC errors (Up/Down) 4434/11115

Terugkoppeling vanuit NLE is:
Natuurlijk is dat niet de bedoeling! Maar we moeten even geduld hebben en het signaal helemaal in laten laden. Als je hier over tien dagen nog steeds last van hebt wil ik je vragen even opnieuw contact op te nemen zodat we verder kunnen kijken. In de tussentijd moet je het modem niet resetten.
Ik heb er een hard hoofd in, kan nauwelijks remote werken vanwege de haperingen in de lijn.

[ Voor 16% gewijzigd door .NCK op 22-08-2018 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 19:16
Nogmaals bellen en actie laten ondernemen. Normaal gesproken zou er 1 CRC fout per kwartier 'mogen' optreden. Je hebt er na 3 minuten al 126... Dat aantal haal ik nog niet eens in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Amen.
Showtime 1419 h 46 min 55 s
CRC Errors(Up/Down) 0/4
FEC Errors(Up/Down) 2849/1487702

Het liefst 0/0 bij CRC. Maar na 3 minuten 126 is meteen klaar.
Maar ja, zolang het geld maar binnen komt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
De crc fouten zijn een maar waar je ook last van kunt ( hoeft dus niet) hebben is de grote hoeveelheid fec fouten. Dit heb ik zelf ervaren met mijn eigen probleem. Ik had soms stabiele lijn en plots bevroor a haperde de verbinding. Een Netflix stream stopt gewoon of bevriest dan. Kijk je op modem heb je plotseling van enkele fec fouten plots 10.000 erbij ( of meer) . Fec fouten zijn te herstellen door het modem maar hoe meer tegelijk hoe meer herstelwerk en ook hier moet je dus naar kijken. Al is dat punt wel iets minder belangrijk dan de onherstelbare fouten (crc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@MaartenBW kun je eea wat toelichten?
De TS noemt geen Ubuntu server en ook geen Amplifi Router.
En punt 3 de port forewardign op de V10 instellen? Dat was toch het oorspronkelijke probleem wat de TS had?

Help me even uit de verwarring.
Zit nl ook over hetzelfde na te denken als de TS, ik heb poort 443 iig nodig voor webdav en poort 5060 voor VOIP (dat laatste is vaak ook lastig bij NLE (KPN) V10 modems en ik heb geen andere poort van mijn VOIP provider..)
Tnx.

PS: De TS, @0xygen kwam er niet op terug? Toch opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 11:47
route99 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:32:
@0xygen kwam er niet op terug? Toch opgelost?
Inmiddels het probleem kunnen tackelen met betrekking tot port forwarding op de V10 router.
Het probleem is dat je het IP eerst moet binden (statisch maken) op de router alvorens je deze portforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Fijn. Toch wordt er zoveel geschreven dat de KPN EB v10 zo moeilijk is met PrtFw/ zo op slot zit?
Is dat bij NLE ook zo of is dat net zo open als de EB v8 van Telfort?
Zou toch wel balen als ik geen webdav protocol op 443 kan draaien zoals het nu bij Telfort wel kan.

[ Voor 23% gewijzigd door route99 op 25-08-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 13:31
route99 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:07:
Fijn. Toch wordt er zoveel geschreven dat de KPN EB v10 zo moeilijk is met PrtFw/ zo op slot zit?
Is dat bij NLE ook zo of is dat net zo open als de EB v8 van Telfort?
Zou toch wel balen als ik geen webdav protocol op 443 kan draaien zoals het nu bij Telfort wel kan.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik ben ook voornemens over te stappen van Telfort naa NLE.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je kunt nog altijd je eigen router erachter hangen en in de DMZ zetten van de EB v10.
Of (als je alleen internet + televisie hebt) je eigen modem gebruiken. Telefoon gaat niet werken met eigen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 20:41

DancePlaza

ninja

ben benieuwd, inmiddels 50/50 glas aangevraagd op mijn ouders adres.. hopelijk gaat de installatie makkelijk en zijn ze snel up and running..

heb hetzelfde traject lopen met tmobile 750/750 voor mijzelf

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

ThinkPadd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:58:
Telefoon gaat niet werken met eigen modem.
Dat geldt dan als je telefoon van hen afneemt of altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
route99 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:55:
[...]
Dat geldt dan als je telefoon van hen afneemt of altijd?
Als je het van hen afneemt. Je hebt de SIP-instellingen nodig als je telefonie via een eigen modem wil configureren, maar de inloggegevens willen ze niet vrijgeven. Maar dat valt op te lossen door telefonie via een VoIP-provider te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

KPN Interactieve TV site doet ineens moeilijk... geen https meer. Moet steeds mijn PIN geven en daarna niets meer. Meer mensen hier last van?

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]