[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:28:
Gaat een monteur de kruipruimte in?
Denk dat mijn telefoon aansluiting niet meer goed is.
Heb volgens mij paar jaar terug wat gesloopt bij het isoleren in de kruipruimte :+
Nee, die gaat niet die ruimte in tenzij er voor betaald wordt gok ik.

Voor boven heb ik een extra kastje gekregen. Het is een Arris kastje. Werkt verder prima en de zenderlijsten van beneden werden keurig overgenomen. Is een vlot kastje zoals ik het nu kan beoordelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 20:14
Vandaag ook NLE / KPN (opnieuw) aangesloten.

Aansluiting zat eerst op de WCD in de woning met een snelheid rond de 55Mbit. (Ongeveer 15 meter kabel tussen modem en ISRA).

Nu modem in de meterkast, direct op ISRA met 30cm kabel ertussen. Snelheid kroop in 4 uur tijd naar 80Mbit, denk dat deze nog iets omhoog kruipt deze avond.

Dat een stukje telefoonkabel van 15 meter zoveel effect kan hebben op de snelheid. Ben benieuwd of de 102Mbit volgens netco aangetikt kan worden nu het modem verplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@krakendmodem Toen ik nog bij KPN werkte hielden we altijd max een meter aan tussen ISRA en modem. Bij een langere kabel trad eigenlijk altijd verlies op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:52:
@krakendmodem Toen ik nog bij KPN werkte hielden we altijd max een meter aan tussen ISRA en modem. Bij een langere kabel trad eigenlijk altijd verlies op.
Tsja dit was bij iemand waar het even snel was aangesloten om zo ook TV te kunnen kijken. Het werkte prima verder, alleen zonde als je dan maar 50Mbit binnenkrijgt als 100Mb mogelijk is.

Vandaag dus maar UTP aan het trekken geweest naar de TV toe. Klein uurtje werk, en het modem netjes aangesloten en uit het zicht.

Had wel verwacht dat het modem sneller naar de 100Mb zou gaan. Het duurde ruim 3 uur voordat deze rond de 80Mbit hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
NLE gaat dus een aantal weken voordat het abonnement ingaat al geld afschrijven. Mag dat zomaar? Het lijkt me toch iets van een aanbetaling voor een nog te leveren dienst. Een aanbetaling van 100% is niet gebruikelijk. Verder is de lange levertijd ook best storend. Volgens mij doen ze de eerste 14 dagen na een aanvraag sowieso niets vanwege de wet koop op afstand. Zoiets had ik gelezen op hun website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 17:54
Over het algemeen betaal je overal voor internet en mobiele abonnementen altijd een maand vooruit, daar is NLE geen uitzondering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveWoz schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:42:
NLE gaat dus een aantal weken voordat het abonnement ingaat al geld afschrijven. Mag dat zomaar? Het lijkt me toch iets van een aanbetaling voor een nog te leveren dienst. Een aanbetaling van 100% is niet gebruikelijk. Verder is de lange levertijd ook best storend. Volgens mij doen ze de eerste 14 dagen na een aanvraag sowieso niets vanwege de wet koop op afstand. Zoiets had ik gelezen op hun website.
Niets raar aan hoor om een abonnement vooraf te voldoen.

En die wet koop of afstand is, zoals je zelf al noemt, een wet. Daar kunnen ze weinig an doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Iemand een suggestie voor een goedkoop (tweedehands) modem dat ik in bridged mode kan zetten? Ik wil af van dubbele NAT (mijn Ubiquiti gateway staat nu in DMZ van Experiabox). Internet-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:05:
En die wet koop of afstand is, zoals je zelf al noemt, een wet. Daar kunnen ze weinig an doen.
Ja, maar die wet is om de consument te beschermen, zodat hij nog enige bedenktijd heeft. Als iemand al verschillende providers met elkaar vergeleken heeft en op basis van prijs/kwaliteit/klachten verhouding een weloverwogen keuze gemaakt heeft, dan zie ik niet waarom beide partijen niet samen kunnen besluiten om die bedenktijd te verkorten of helemaal weg te laten.

Trouwens, de wet lijkt me helemaal niet verplicht voor iedereen. Anders valt niet te verklaren waarom het hele proces van aanmelden tot het leveren van signaal bij Telfort maar 5 dagen duurt. Bij mij tenminste wel, twee jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
@grun93 Telfort neemt risico door al een dienst te gaan leveren, terwijl de nieuwe klant zich binnen 14 dagen weer kan afmelden. NLE neemt dat risico niet, en doet binnen die 14 dagen zo min mogelijk inspanningen -oftewel maakt zo min mogelijk kosten. Dat vind ik ook wel begrijpelijk voor een budgetprovider -in mijn situatie per maand 10 euro goedkoper dan Telfort, net als dat ze een incasso doen voor de start van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:54
sylvesterrr schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:36:
Iemand een suggestie voor een goedkoop (tweedehands) modem dat ik in bridged mode kan zetten? Ik wil af van dubbele NAT (mijn Ubiquiti gateway staat nu in DMZ van Experiabox). Internet-only.
Draytek Vigor 130 werkte bij mij twee jaar lang prima op Telfort en daarna nog een paar weken op NLE (settings qua VLAN zijn gelijk meen ik). Heb hem toen weggedaan omdat DMZ van Experiabox V10 voldoende stabiel was voor mij.

Heb je ook telefonie trouwens? Dat ga je dan niet werkend krijgen. Kun je beter een VoIP abbo nemen ergens.

TV lukt wel, bridge mode is makkelijkste. Kwestie van VLAN4 vanaf modem doorzetten naar settopbox. Je mist dan alleen wel Netflix en andere zaken waar je internet voor nodig hebt op de box. Als je dat wilt moet je ‘routed mode’ hebben. Is alleen wel veel lastiger in te stellen op je router :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ThinkPadd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Draytek Vigor 130 werkte bij mij twee jaar lang prima op Telfort en daarna nog een paar weken op NLE (settings qua VLAN zijn gelijk meen ik). Heb hem toen weggedaan omdat DMZ van Experiabox V10 voldoende stabiel was voor mij.

Heb je ook telefonie trouwens? Dat ga je dan niet werkend krijgen. Kun je beter een VoIP abbo nemen ergens.

TV lukt wel, bridge mode is makkelijkste. Kwestie van VLAN4 vanaf modem doorzetten naar settopbox. Je mist dan alleen wel Netflix en andere zaken waar je internet voor nodig hebt op de box. Als je dat wilt moet je ‘routed mode’ hebben. Is alleen wel veel lastiger in te stellen op je router :-(
Alleen internet. Ik heb al 7 jaar geen vaste telefoon, en de tv-ontvanger zit nog nieuw in doos. :P

De door jou genoemde Draytek kan ik zo 1,2,3 niet vinden op marktplaats. Ik wil echt hooguit een paar tientjes uitgeven voor een modem. :+ Voip, meerdere switch poorten en wlan boeien mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Fritzbox is ook wel populair als vervanger van Experiabox. Maar valt volgens mij ook niet te bridgen.

Je kunt ook kijken naar een oudere Experiabox op Marktplaats / kringloopwinkel. Volgens mij zijn er ook modellen waar DD-WRT / OpenWRT op geflashed kan worden. Dan moet het bridgen zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Ja, maar die wet is om de consument te beschermen, zodat hij nog enige bedenktijd heeft. Als iemand al verschillende providers met elkaar vergeleken heeft en op basis van prijs/kwaliteit/klachten verhouding een weloverwogen keuze gemaakt heeft, dan zie ik niet waarom beide partijen niet samen kunnen besluiten om die bedenktijd te verkorten of helemaal weg te laten.
Als ik een bank of iPhone uitzoek heb ik ook gedegen onderzoek gedaan, maar ook dan geldt de wet koop of afstand.

Het feit of je wel of niet gedegen onderzoek hebt gedaan is, gelukkig, geen onderwerp van deze wet.
Trouwens, de wet lijkt me helemaal niet verplicht voor iedereen. Anders valt niet te verklaren waarom het hele proces van aanmelden tot het leveren van signaal bij Telfort maar 5 dagen duurt. Bij mij tenminste wel, twee jaar geleden.
Ik heb geen idee hoe de provider wereld 2 jaar geleden werkte wat dat betreft. Ik zat tot een jaar terug jarenlang bij Ziggo.

Wel weet ik dat de afgelopen 2 jaar de wet veel strenger wordt nageleefd en gecontroleerd dan net na de invoering in 2014.

Maar hé, je bent vrij om bij Telfort te blijven of naar een ander te gaan. Wees blij dat een provider de regels naleeft. Als je dat niet wilt, dan moet je lekker iets anders zoeken. Snap werkelijk niet waar je je druk over maakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hangt ook deels af van de contracten tussen KPN en de providers. Misschien heeft Telfort wel een scherper tarief kunnen bedingen bij KPN voor het annuleren van een order waardoor zij het zich kunnen veroorloven om direct aan de slag te gaan... :)

Maar goed, dat maakt allemaal niets uit. Bij het aanmeldproces wordt volgens mij duidelijk aangegeven wat de verwachte opleverdatum is. Om dan achteraf daarover moeilijk te gaan doen omdat het zonder die afkoelingsperiode waarschijnlijk twee weken eerder opgeleverd had kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
sylvesterrr schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:28:
Hangt ook deels af van de contracten tussen KPN en de providers. Misschien heeft Telfort wel een scherper tarief kunnen bedingen bij KPN voor het annuleren van een order waardoor zij het zich kunnen veroorloven om direct aan de slag te gaan... :)

Maar goed, dat maakt allemaal niets uit. Bij het aanmeldproces wordt volgens mij duidelijk aangegeven wat de verwachte opleverdatum is. Om dan achteraf daarover moeilijk te gaan doen omdat het zonder die afkoelingsperiode waarschijnlijk twee weken eerder opgeleverd had kunnen worden...
Die contracten zijn exact gelijk. Daar zorgt de ACM wel voor.
Telfort neemt het risico inderdaad net als KPN zelf. Maar uiteindelijk is het vestzak-broekzak. Telfort betaalt eventueel een afkoopsom voor de annulering aan KPN Wholesale. Maar het geld blijft binnen de KPN groep.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Zo jammer dat bij ons maar 44 mb haalbaar is.
Niet dat Ziggo beter is.
Door compensatie vorig jaar bijgetekend maar nog steeds niet tevreden dus twijfel weer over overstap NLE maarja die snelheid he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 22:03

Geckoo

Good news, everyone!

hebben meer mensen de overstap van KPN gemaakt naar NLE?
nu met de prijsverhogingen ben ik er wel een beetje klaar mee.
dubbele data die ik krijg bij mijn compleet bundel wordt door een 2e sim opgevangen
belminuten deed ik toch al niet.
Alleen mijn Spotify premium raak ik kwijt maar als dat maandelijks bijna €30 scheelt heb ik dat er graag voor over.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hier van Telfort naar NLE. Mooie nieuwe Experiabox V10 en Arris tv-ontvanger. Vervangt een Experiabox V8 en Motorola tv-ontvanger. Heb het idee dat de Arris sneller is.

Van 40/20 mbit naar 100/30. Nice! En dat voor minder geld per maand (iig dit jaar).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:00
Ik heb nu een tijdje internet van NLE. Alleen verliest mijn Android telefoon af en toe de wifi verbinding. Ik had wel wat gelezen maar niet echt een oplossing gevonden. Iemand een goede tip?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:12:
Ik heb nu een tijdje internet van NLE. Alleen verliest mijn Android telefoon af en toe de wifi verbinding. Ik had wel wat gelezen maar niet echt een oplossing gevonden. Iemand een goede tip?
Gebruik de zoekfunctie er is genoeg over te vinden in dit topic

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Supertip schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:28:
[...]

Gebruik de zoekfunctie er is genoeg over te vinden in dit topic
Oké bedankt

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

LuPo schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:57:

[..]

Vervangt een Experiabox V8 en Motorola tv-ontvanger. Heb het idee dat de Arris sneller is.
De Arris is ook sneller, maar uiteindelijk effectief verder hetzelfde als de Motorola.

[ Voor 1% gewijzigd door Wildfire op 25-05-2018 23:31 . Reden: Fixje doorgevoerd :P ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wildfire schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:58:
[...]

De Arris is ook sneller, maar uiteindelijk effectief verder hetzelfde als de Arris.
Euh :?

Ik denk dat er ergens het woordje Motorola moest staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Wildfire schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:58:
[...]

De Arris is ook sneller, maar uiteindelijk effectief verder hetzelfde als de Motorola.
Ik vind het best ernstig dat je als trouwe klant (4jr) van [in mijn geval Telfort] met 'oudere' apparatuur zit. Dan stap je over en krijg je gewoon allemaal nieuwe apparatuur en nieuwste van het nieuwste. Ik weet het wel, gewoon ieder jaar even wisselen voortaan. Was een fluitje van een cent. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43

MsG

Forumzwerver

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 05:05:
[...]

Ik vind het best ernstig dat je als trouwe klant (4jr) van [in mijn geval Telfort] met 'oudere' apparatuur zit. Dan stap je over en krijg je gewoon allemaal nieuwe apparatuur en nieuwste van het nieuwste. Ik weet het wel, gewoon ieder jaar even wisselen voortaan. Was een fluitje van een cent. :)
Ja het concept 'trouwe klant' is meer iets wat bij de bakker om de hoek wellicht nog speelt, maar bij dienstverleningsbedrijven ben je vaak beter af als je 'brutaal' jaarlijks overstapt inderdaad. Hoewel ik bij DSL nog een beetje huiverig zou zijn voor de wissel naar een ander elk jaar, omdat dat niet altijd gegarandeerd naadloos gaat, maar eens in de tijd even rondstruinen naar iets beters is vaak de optie om de betere spullen het goedkoopst te krijgen.

Dacht laatst ook even een vriend, ook met Telfort, te helpen een V10 te krijgen ipv een V8, maar dat was bij Telfort echt niks mogelijk, terwijl de V8 ook daadwerkelijk iets mistte, volgens mij had die geen dualband WiFi. Terwijl als je het nu afsluit je inderdaad vaak een V10 krijgt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Ik zit erover te denken over te stappen ivm prijsverhogingen van Ziggo. €150 verschil dit jaar is wel erg veel...

Ik zie dat opnemen bij NLE €5 kost, maar is er ook een gratis opneemmogelijkheid van 7 dagen? Zoals bij XS4ALL?
Of terugkijken? Ik vind dat niet direct terug bij nle.
Gaat om een 50/50 glasverbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 26-05-2018 12:53 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Terugkijken kan bij bepaalde zenders/programma's en zit in het standaard pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:53:
Ik zit erover te denken over te stappen ivm prijsverhogingen van Ziggo. €150 verschil dit jaar is wel erg veel...

Ik zie dat opnemen bij NLE €5 kost, maar is er ook een gratis opneemmogelijkheid van 7 dagen? Zoals bij XS4ALL?
7 dagen terugkijken kan via de 'guide' knop. Krijg je gewoon de programmering te zien en kun je programma's met een groen tekentje opnieuw starten. Dat gaat dus terug tot 7 dagen. Tegenwoordig kan het op heel veel zenders. In het voorbeeld hieronder zie je alleen NPO1, 2 en 3.

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/upload/10ca642c-8da9-4955-af9d-4f696bf9aa1d_NMC-2710.png

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 26-05-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 18:42
GAIAjohan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:53:

Als aanvulling voordeel van opnemen is dat je reclame mag doorspoelen. Bij veel commerciele zenders nag dat niet bij terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Opnemen kan je dan wel weer per maand aan of uit zetten toch? Ik zit er zelf over te denken om 'tweer uit te zetten. Neem de laatste tijd niks op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
tiguan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:07:
Opnemen kan je dan wel weer per maand aan of uit zetten toch? [...]
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Op dit moment heb ik nog een ouderwets Ziggo pakket, waarbij ik opneem op een hard disk in mijn decoder. Fantastische oplossing en vind het ronduit idioot dat dat nergens meer kan. (In het begin had Telfort dat ook, maar die is later softwarematig uitgeschakeld.. zo 1 hadden mijn ouders eerst)..

Maar die 7 dagen stelt dus eigenlijk niet zo heel veel voor helaas..
En met 5 euro erbij scheelt het weer vrijwel niets na afloop korting..

Lastig.. internet snelheid wordt wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Dan stap je toch weer over na de kortingsperiode? Ga ik nu ook ieder jaar doen. Blijven heeft geen voordelen.

En de bedrijven maar klagen over klanten die niet meer trouw zijn. Tsja.. vind je het gek denk ik dan. Ze dwingen je bijna om over te stappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kennelijjk is het een business model dat loont. Er zijn toch zat mensen die geen zin hebben om over te stappen, want teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
tiguan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:05:
Kennelijjk is het een business model dat loont. Er zijn toch zat mensen die geen zin hebben om over te stappen, want teveel gedoe.
Ik zou ook liever blijven, mits je dezelfde perks krijgt als nieuwe klanten. Dat je 4 jaar klant bent en niet eens nieuwe apparatuur krijgt, terwijl je blijkbaar flink achterloopt vind ik ronduit vreemd.

LuPo in "[NLE] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Ik zou ook liever blijven, mits je dezelfde perks krijgt als nieuwe klanten. Dat je 4 jaar klant bent en niet eens nieuwe apparatuur krijgt, terwijl je blijkbaar flink achterloopt vind ik ronduit vreemd.

LuPo in "[NLE] Ervaringen & discussie - Deel 1"
Dan kan het natuurlijk niet uit, die perks zijn een lokkertje om te blijven. Maar als structureel iedereen een dergelijk laag contract had kunnen dat soort toko's niet bestaan. Slapen is betalen inderdaad. Al kon ik amper iets goedkopers vinden dan NLE, dus heb verlengd zonder TV.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Dan kan het natuurlijk niet uit, die perks zijn een lokkertje om te blijven. Maar als structureel iedereen een dergelijk laag contract had kunnen dat soort toko's niet bestaan. Slapen is betalen inderdaad. Al kon ik amper iets goedkopers vinden dan NLE, dus heb verlengd zonder TV.
De korting hoef niet. Maar eens in de 3 jaar nieuwe apparatuur zou niet gek zijn toch? Het zijn toch vaste klanten die je graag wilt behouden als bedrijf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:15:
[...]

De korting hoef niet. Maar eens in de 3 jaar nieuwe apparatuur zou niet gek zijn toch? Het zijn toch vaste klanten die je graag wilt behouden als bedrijf? :?
Ik heb bij een computerwinkel gewerkt en het zal je verbazen hoeveel mensen dure originele printerinkt kopen en toch bij de toonbank even gecultiveerd gaan klagen dat het wel wat prijzig is wat ze moeten aftikken, maar nooit dat ze dan daadwerkelijk wegblijven, ergens creatief kijken naar een goedkopere prijs, of eens een ander merk, nee gewoon even een klaagje, en daarna weer keurig betalen. Zo zal het ook met 99% van de mensen zijn die nieuwere apparatuur wil vermoed ik. 99% zal daar ook geen weet van hebben, of het niet boeien, dus ga je dan miljoenenkosten maken zonder dat er anders een significant aantal klanten waren weggelopen? :) nee, lijkt me niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Ik heb bij een computerwinkel gewerkt en het zal je verbazen hoeveel mensen dure originele printerinkt kopen en toch bij de toonbank even gecultiveerd gaan klagen dat het wel wat prijzig is wat ze moeten aftikken, maar nooit dat ze dan daadwerkelijk wegblijven, ergens creatief kijken naar een goedkopere prijs, of eens een ander merk, nee gewoon even een klaagje, en daarna weer keurig betalen. Zo zal het ook met 99% van de mensen zijn die nieuwere apparatuur wil vermoed ik. 99% zal daar ook geen weet van hebben, of het niet boeien, dus ga je dan miljoenenkosten maken zonder dat er anders een significant aantal klanten waren weggelopen? :) nee, lijkt me niet.
Ook prima. Ik ben in ieder geval lekker overgestapt van KPN (Telfort) naar KPN (NLEx). Betaal minder, internetsnelheid dik verhoogd (40/20 -> 100/30 mbit) en heb nieuwe apparatuur. Ik vind het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:20:
[...]

Ook prima. Ik ben in ieder geval lekker overgestapt van KPN (Telfort) naar KPN (NLEx). Betaal minder, internetsnelheid dik verhoogd (40/20 -> 100/30 mbit) en krijg nieuwe apparatuur. Ik vind het best.
Wat haal je trouwens nu in je modem bij attainable rate? Dan kan je alvast inschatten hoeveel van de 100/30 je zou kunnen halen. De 40/20 lijkt me een administratieve cap van Telfort in jouw geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Wat haal je trouwens nu in je modem bij attainable rate? Dan kan je alvast inschatten hoeveel van de 100/30 je zou kunnen halen. De 40/20 lijkt me een administratieve cap van Telfort in jouw geval?
Was even een schrijffoutje. Ik heb al NLE sinds eergisteren. Volgens de website zou ik op mijn adres 111/33 mbit halen. Ik haal daadwerkelijk 101/30 mbit.

Bij Telfort moet je 5 euro bijbetalen voor de hogere snelheid. Dat is inderdaad een administratieve cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Attainable rate (Up/Down): 37367/115154 kbps

Actual rate (Up/Down): 33032/111214 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:11:
Op dit moment heb ik nog een ouderwets Ziggo pakket, waarbij ik opneem op een hard disk in mijn decoder. Fantastische oplossing en vind het ronduit idioot dat dat nergens meer kan.
Jawel hoor, T-Mobile levert harddisk recorders als je wilt kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
jongetje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:31:
[...]

Jawel hoor, T-Mobile levert harddisk recorders als je wilt kunnen opnemen.
Maar die kosten ook weer 5 euro per maand, terwijl het vroeger gewoon in het pakket zat..
Voor mijn huidige HDD betaal ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Een provider zal een modem pas vervangen als het defect is of volledig is afgeschreven. Wanneer een provider modems vroegtijdig vervangt zonder een technisch defect valt dat onder operational expense in plaats van capital expense. Dat is iets wat hun CFO en eventuele aandeelhouders niet zullen waarderen. Die kosten zullen en/of drukken op de winst of de abonnementsprijzen zullen stijgen...

Keerzijde hiervan is dat een provider de klanten op de lange termijn zal verliezen, want de klanten zitten opgescheept met gedateerde hardware. :)

Short-term vs long-term..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:37:
Een provider zal een modem pas vervangen als het defect is of volledig is afgeschreven. Wanneer een provider modems vroegtijdig vervangt zonder een technisch defect valt dat onder operational expense in plaats van capital expense. Dat is iets wat hun CFO en eventuele aandeelhouders niet zullen waarderen. Die kosten zullen en/of drukken op de winst of de abonnementsprijzen zullen stijgen...
Gode analyse! :)
Ook een onderwerp waar je, zeer gecontroleerd, experimenten uit kan voeren om te kijken of er een relatie te ontdekken valt tussen churn en het niet, op aanvraag, vervangen van hardware.

Wanneer in dit experiment door het verlaren van churn de lifetime value van een klant toeneemt is dit voor een CFO ook een simpele conclusie.

En je kan nog een stap verder met de afweging van of een klant een investering waard is als je klanten niet als homogene groep maar als [mixture van] persona's ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:37:
Een provider zal een modem pas vervangen als het defect is of volledig is afgeschreven.
Het ligt wel iets genuanceerder als je zegt. Er zijn modems, om het even welke isp, die bijvoorbeeld gewoon beter wifi bereik hebben om mar iets te noemen. Als een klant problemen heeft met zijn wifi en dat wordt niet opgelost met de apparatuur die de klant op dat moment heeft dan wordt er een ander modem gestuurd. Andere apparatuur kan ook een trigger zijn om klanten binnenboord te houden. En zo kunnen er andere factoeren meespelen om juist wél andere apparatuur te sturen.Been there done that bij zowel KPN als Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:50
Kun je in het nieuwste modem van NLE ook een eigen sip account invoeren? Ik heb altijd een voipbuster account voor uit bellen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ANdrode schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Gode analyse! :)
Ook een onderwerp waar je, zeer gecontroleerd, experimenten uit kan voeren om te kijken of er een relatie te ontdekken valt tussen churn en het niet, op aanvraag, vervangen van hardware.

Wanneer in dit experiment door het verlaren van churn de lifetime value van een klant toeneemt is dit voor een CFO ook een simpele conclusie.

En je kan nog een stap verder met de afweging van of een klant een investering waard is als je klanten niet als homogene groep maar als [mixture van] persona's ziet.
Helemaal mee eens. Als je een goede business case kan voorleggen aan de CFO voor proactieve vervanging van modems, dan zal deze waarschijnlijk happen mits er voldoende budget is. Desnoods op een wat kleinere schaal en/of gericht op bepaalde klantgroepen als het budget niet toereikend is.

Er moet een gezonde verhouding zijn tussen onder andere OpEx, CapEx en revenue.

Been there, done that.

Doordat NLE nog zo klein is lijkt het mij dat ze dit soort experimenten eenvoudiger kunnen uitvoeren dan bij de grotere providers (waarschijnlijk veel minder approvals benodigd). Lijkt me op zich wel leuk om voor een jaartje bij zo'n kleinere provider te werken. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:38:
[...]

Het ligt wel iets genuanceerder als je zegt. Er zijn modems, om het even welke isp, die bijvoorbeeld gewoon beter wifi bereik hebben om mar iets te noemen. Als een klant problemen heeft met zijn wifi en dat wordt niet opgelost met de apparatuur die de klant op dat moment heeft dan wordt er een ander modem gestuurd. Andere apparatuur kan ook een trigger zijn om klanten binnenboord te houden. En zo kunnen er andere factoeren meespelen om juist wél andere apparatuur te sturen.Been there done that bij zowel KPN als Tele2.
Tuurlijk ligt het iets genuanceerder. Wel is het zo dat iedere vervanging buiten een technisch mankement om in principe uit coulance is, en dat kost de provider gewoon geld (operational expense). Maar ja, liever een paar euro's extra uitgeven dan de klant (en daarmee ook marktaandeel) te verliezen aan de concurrent. :P

Betere wifi of verbeterde hardware is (helaas) geen valide argument om de vervanging op te voeren als capital expense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:42
Jogai schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:31:
Kun je in het nieuwste modem van NLE ook een eigen sip account invoeren? Ik heb altijd een voipbuster account voor uit bellen.
Nee, je kunt nauwelijks iets wijzigen in de modems van NLE/KPN. Het invoeren van eigen SIP gegevens gaat dan ook niet lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Tuurlijk ligt het iets genuanceerder. Wel is het zo dat iedere vervanging buiten een technisch mankement om in principe uit coulance is, en dat kost de provider gewoon geld (operational expense). Maar ja, liever een paar euro's extra uitgeven dan de klant (en daarmee ook marktaandeel) te verliezen aan de concurrent. :P

Betere wifi of verbeterde hardware is (helaas) geen valide argument om de vervanging op te voeren als capital expense.
Tegenwoordig valt dit in mijn ogen overigens in een grijs gebied in het kader van "wifi garantie" die diverse ISP's geven. Dat is een geformaliseerd beleid om klanten die (a) opvalt dat er performance beperkingen zijn en (b) weten dat de policy er is onder CAPEX extra hardware geven.

XS4ALL doet dit zonder controles door monteur. T-Mobile Thuis levert tot twee repeaters na controle door montuer bij installatie. Bij Ziggo kan men door het spel te spelen gratis deze apparatuur krijgen, speel je het spel niet dan betaal je zelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
ANdrode schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Tegenwoordig valt dit in mijn ogen overigens in een grijs gebied in het kader van "wifi garantie" die diverse ISP's geven. Dat is een geformaliseerd beleid om klanten die (a) opvalt dat er performance beperkingen zijn en (b) weten dat de policy er is onder CAPEX extra hardware geven.

XS4ALL doet dit zonder controles door monteur. T-Mobile Thuis levert tot twee repeaters na controle door montuer bij installatie. Bij Ziggo kan men door het spel te spelen gratis deze apparatuur krijgen, speel je het spel niet dan betaal je zelf...
Zoals jezelf al aangeeft een grijs gebied. :P Finance/supply chain zijn niet echt mijn expertisegebied, dus ik zal komende week eens sparren met de experts. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Jogai schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:31:
king006 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Nee, je kunt nauwelijks iets wijzigen in de modems van NLE/KPN. Het invoeren van eigen SIP gegevens gaat dan ook niet lukken.
Je zou natuurlijk wel een eigen modem kunnen aanschaffen, een Fritz!box bijv. Dan lukt het wel vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
NLE blijft wel erg pushen voor een verlenging van 1 of 2 jaar over de telefoon.
Zal wel komen omdat er nergens staat dat je na 1 jaar 29,95 betalen ineens 39,95 moet gaat betalen.
Staat wel iets van een inflatiecorrectie etc, maar niets over een 33% verhoging in het contract.
En een jaar 'korting' staat er ook niet vermeld. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:53:
Zal wel komen omdat er nergens staat dat je na 1 jaar 29,95 betalen ineens 39,95 moet gaat betalen.
Staat wel iets van een inflatiecorrectie etc, maar niets over een 33% verhoging in het contract.
Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar tijdens het aanvragen wel zag dat digitale tv het eerste jaar gratis was. Vandaag de dag staat het wel duidelijk vermeld in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/q112npysh5vw0os-600px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
misschien moet je je contract nog even doorlezen. Staat altijd al duidelijk op de site (Is trouwens bij elke aanbieder zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
jongetje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:31:
[...]
misschien moet je je contract nog even doorlezen. Staat altijd al duidelijk op de site (Is trouwens bij elke aanbieder zo).
Kan het niet vinden.
En waarom zo pushen dan? Als je niets zegt levert het meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Kan het niet vinden.
Als ze niet zouden bellen zouden mensen klagen dat zonder te zeggen de prijs werd verhoogd.... Lijkt mij juist wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
jongetje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:05:
[...]

Als ze niet zouden bellen zouden mensen klagen dat zonder te zeggen de prijs werd verhoogd.... Lijkt mij juist wel netjes.
Ik ben al 4x gebeld!
NEEEE ik wil niet verlengen. Tele2, T-Mobile of Online zijn goedkoper.
Ik wil internet only.

Na het lezen van dit forum zag ik dat T-Mobile de goedkoopste is nu met volle snelheid.
Ik gebruik DSL en 4G als backup lijntjes, dus overstappen is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:12
Tot medio 2017 heeft NLE nooit vermeld wat het reguliere tarief zou worden na het jaar. Ze adverteerden alleen met “1 jaar voor € 29,95 per maand”. Wat het daarna zou worden stond nergens. Ze vertelden alleen vaag dat ze na dat jaar met een concurrerend aanbod zouden komen. Wat dat aanbod was, was gissen.

Voor mij reden geweest om destijds niet met ze in zee te gaan. Gek genoeg kan je het ze niet aanrekenen dat het tarief nu € 40 per maand wordt. Je wist immers dat je maar voor 1 jaar tv en internet zou krijgen voor een absolute bodemprijs. Wat het na die tijd zou worden was gissen, maar dat had je moeten weten bij het aangaan van de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
rclahsen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Tot medio 2017 heeft NLE nooit vermeld wat het reguliere tarief zou worden na het jaar. Ze adverteerden alleen met “1 jaar voor € 29,95 per maand”. Wat het daarna zou worden stond nergens. Ze vertelden alleen vaag dat ze na dat jaar met een concurrenten aanbod zouden komen. Wat dat aanbod was, was gissen.

Voor mij reden geweest om destijds niet met ze in zee te gaan. Gek genoeg kan je het ze niet aanrekenen dat het tarief nu € 40 per maand wordt. Je wist immers dat je maar voor 1 jaar tv en internet zou krijgen voor een absolute bodemprijs. Wat het na die tijd zou worden was gissen, maar dat had je moeten weten bij het aangaan van de overeenkomst.
Er is een zeer groot verschil tussen: Dat had je kunnen weten en wat er werkelijk op papier staat.
Ik heb NLE voor de gein genomen en kan in juli gewoon opzeggen.
Maar het blijven pushen vertelt mij dat ze iets fout gedaan hebben. Anders laat je gewoon het abbo doorlopen, zoals Ziggo doet.

Elk jaar voor de grap van DSL provider wisselen.
Een lijntje kost ongeveer 10-15 euro per maand (alleen data, max 100mbit), dus de winst is er wel.
Ik ga gewoon afwachten wat er gebeurt, maar het blijft apart.

Edit:
Voor de grap om modems te leren, altijd handig met het helpen van mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door neeecht op 28-05-2018 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik snap de selectieve verontwaardiging in dit topic nooit zo, je gaat een contract aan voor 1 jaar daarna ben je vrij om te gaan en staan waar je wil, net zoals nle dat is om de prijzen omhoog te gooien. Gewoon een jaartje telfort of wat dan ook maar het goedkoopste mag zijn waar jij je in kan vinden en na dat jaar weer switchen.
Net als met energie zul je vaak spekkoper zijn als je gewoon ieder jaar overstapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:47:
[...]

Er is een zeer groot verschil tussen: Dat had je kunnen weten en wat er werkelijk op papier staat.
Ik heb NLE voor de gein genomen en kan in juli gewoon opzeggen.
Maar het blijven pushen vertelt mij dat ze iets fout gedaan hebben. Anders laat je gewoon het abbo doorlopen, zoals Ziggo doet.

Elk jaar voor de grap van DSL provider wisselen.
Een lijntje kost ongeveer 10-15 euro per maand (alleen data, max 100mbit), dus de winst is er wel.
Ik ga gewoon afwachten wat er gebeurt, maar het blijft apart.
De assertieve telefonische verkoop heeft er meer mee te maken dat ze liever hebben dat je je nog een jaar (of 2) aan hen gebonden bent. Dat is ze wel 3 (of 6) tientjes waard.

Als je niets doet dan heb je gewoon een maandelijks opzegbaar contract voor € 39,95. Voor jou flexibiliteit, voor hen onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Slaah_007 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:50:
Ik snap de selectieve verontwaardiging in dit topic nooit zo, je gaat een contract aan voor 1 jaar daarna ben je vrij om te gaan en staan waar je wil, net zoals nle dat is om de prijzen omhoog te gooien. Gewoon een jaartje telfort of wat dan ook maar het goedkoopste mag zijn waar jij je in kan vinden en na dat jaar weer switchen.
Net als met energie zul je vaak spekkoper zijn als je gewoon ieder jaar overstapt.
Dat ze blijven pushen is het enige wat me opviel.
En de meneer aan te telefoon was alles behalve vriendelijk.
Maar dat laatste los ik zelf op, daar leef ik zo'n beetje van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
rclahsen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:42:
[...]

Tot medio 2017 heeft NLE nooit vermeld wat het reguliere tarief zou worden na het jaar. Ze adverteerden alleen met “1 jaar voor € 29,95 per maand”. Wat het daarna zou worden stond nergens
Je kunt nu wel gaan mopperen, maar als ik kijk op: http://web.archive.org/we...80717/https://www.nle.nl/ (archief van augustus 2017) dan staat het met erg groot op de homepage!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pX7qAfxNC3I0cGrvxg8yCTZt/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 29-05-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdj73
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-09 12:56
jongetje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:31:
[...]

Je kunt nu wel gaan mopperen, maar als ik kijk op: http://web.archive.org/we...80717/https://www.nle.nl/ (archief van augustus 2017) dan staat het met erg groot op de homepage!
[afbeelding]
eerste post

Zoals rclahsen schreef was het medio 2017. Augustus is geen medio. Heb destijds ook nog gebruik kunnen maken van de actie 12 voor €29,95. In de voorwaarden stond keurig dat einde contract de dan geldende tarieven gelden bij maandelijkse stilzwijgende verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Helaas gaat de webarchive in 2017 niet verder terug. Maar je wist wel dat het actie tarieven waren, daarnaast lokt elke provider je met een actie. Ik kreeg laatst een folder van KPN in de bus met ook alleen de tarieven voor de eerste 3 maanden en nergens vermeld wat je daarna moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdj73
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-09 12:56
Het was gewoon een prijsstelling waarmee ik akkoord ben gegaan. Er is niet vermeld dat de prijs omhoog zal gaan. Nu hoefde dat ook niet, want ik had een jaarcontract. Wist natuurlijk wel dat de prijs zou wijzigen. (gezond verstand) Nu kunnen ze weer een bod doen om mij te behouden. Stap elk jaar over, Ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over NLE,Geen problemen gehad.

Er zit wel een verschil in een jaarcontract met vaste prijs en een actie die geldt voor 3 maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door pdj73 op 29-05-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
jongetje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:31:
[...]

[afbeelding]
Ja, in augustus 2017 wel inderdaad. Maar tot juni 2017 was nergens vermeld wat het tarief zou worden na het eerste jaar. Overigens mopper ik niet: heb er bewust voor gekozen om toen niet met ze in zee te gaan. Actietarieven prima, maar ik wil dan ook weten wat ik ga betalen na het actietarief. Als dat nergens te vinden is dan kijk ik wel bij de buren :)

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 29-05-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Ook 3 telefoontjes gehad of ik wil blijven; geen beter aanbod? Dan nog even een nachtje over slapen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Kan het niet vinden.
Ik ben ook gebeld. € 7,50 korting op jaarbasis in ruil voor een verplichting van één jaar, daar heb ik maar voor bedankt. Nu kan ik gewoon weg wanneer ik wil (met inachtneming van één maand opzegtermijn). ;)
neeecht schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:33:
[...]

Ik ben al 4x gebeld!
NEEEE ik wil niet verlengen. Tele2, T-Mobile of Online zijn goedkoper.
Ik wil internet only.

Na het lezen van dit forum zag ik dat T-Mobile de goedkoopste is nu met volle snelheid.
Ik gebruik DSL en 4G als backup lijntjes, dus overstappen is geen issue.
T-Mobile kost € 31 per maand voor internet-only tot 100Mbps. Bij NLE ben ik € 1,45 per maand duurder uit voor internet-only (€ 32,45 p/m), so be it. Ik ga voor die € 1,45 per maand niet overstappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnbaar heb ik een mail van de nlex gemist en moest ik nog 10 Euro betalen. Omdat ik die gemist heb komen er 15 Euro extra kosten bij en is het de eerste aanmaning. In de mail staat dat ik voor 11 juni betalen moet anders volgt tijdelijke afsluiting.

Nu zet ik mijn tv aan en blijkt dat ik geblokkeerd ben. Dat is volgens mij niet wat er in de mail staat want blokkade volgt pas bij de laatste aanmaning. De nlex is dus een beetje overijverig en ik mag hopen dat ze morgen open zijn zodat ik gedeblokkeerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:50:
Schijnbaar heb ik een mail van de nlex gemist en moest ik nog 10 Euro betalen. Omdat ik die gemist heb komen er 15 Euro extra kosten bij en is het de eerste aanmaning. In de mail staat dat ik voor 11 juni betalen moet anders volgt tijdelijke afsluiting.

Nu zet ik mijn tv aan en blijkt dat ik geblokkeerd ben. Dat is volgens mij niet wat er in de mail staat want blokkade volgt pas bij de laatste aanmaning. De nlex is dus een beetje overijverig en ik mag hopen dat ze morgen open zijn zodat ik gedeblokkeerd kan worden.
Mail gemist of niet te vinden in je mailbox?
Staat de mail niet in je mailbox kun je dit gewoon aanvechten.

NLE moet aantonen wanneer de mail verstuurd is, aannemende dat je geen eigen mailserver hebt, kan je mail provider aantonen dat je geen mail ontvangen hebt. Na jouw toestemming kan bijvoorbeeld Google zelfs checken wat er fout gegaan is. (Of als je mail gewist is, ook dat aantonen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat wel heel ver. Het gaat mij er om dat ik direct geblokkeerd ben terwijl het de eerste aanmaning is en niet de laatste zoals ze in de mail zeggen. Want pas bij de laatste mail is er sprake van blokkade.

Ik zal eens zien of ik ze vandaag kan bereiken. Want ook Netflix werkt niet omdat de decoder volledig gedeactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar denk ik, maar via Twitter wellicht.

Maar heb je geen automatische incasso aan staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

ThinkPadd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:33:
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar denk ik, maar via Twitter wellicht.

Maar heb je geen automatische incasso aan staan dan?
Wat je zegt: ik kon alleen bij NLE terecht met automatische afschrijving...... (volgens mij alle providers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook aan dus geen idee wat er mis is gegaan. Het is geen schokkend bedrag dus dat is het probleem niet. Klantenservice is open vanaf 11 uur en dan bel ik even heen. Als ze niet te bereiken zijn via telefonie heb ik een probleem want ik heb geen social media :)
Openingstijden

We zijn online op werkdagen tussen 08:00 en 21:00 uur (op vrijdag tot 20:00 uur) en in het weekend tussen 11:00 en 20:00 uur.
Totaal niet te bereiken via de telefoon dus nu via WhatsApp een appje gestuurd. Nou, dat betekend ook lang, heel lang wachten tot nu toe. Daar baal ik dan weer van maar dat wist ik toen ik bij de Nle ging.

Nog maar een edit:

Ondanks dat ze zeggen online bereikbaar te zijn, zie quote, is er volgens mij helemaal niemand. Tot nu toe nog geen antwoord gehad via WhatsApp en we zijn vijf uur verder. De uitspraak 'Uitzonderlijk goede service. Daar gaan we voor' gaat bij mij niet meer op en dat betekent dat ik wel ga overwegen over te stappen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja wat voor uitgebreide support verwacht je van een budget toko op de zondag. Knap lullig dat je afgesloten bent maar op de zondag verwacht ik een minimale inzet. Vermoed dat je morgen meer gedaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wees voorbereid: WhatsApp is ook op werkdagen ook pas >=24h later een reactie ;)
Bellen gaat meestal wel vrij snel, heb nooit langer dan 5 min. in de wacht gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:55:
Tja wat voor uitgebreide support verwacht je van een budget toko op de zondag. Knap lullig dat je afgesloten bent maar op de zondag verwacht ik een minimale inzet. Vermoed dat je morgen meer gedaan krijgt.
Ik verwacht er niet veel van, dat had ik al aan het begin gezegd toen ik over ging naar de Nle. Maar als je schermt met bepaalde leuzen, expliciet op je site neerzet dat je online te bereiken bent, dan verwacht ik er wel iets van. Ik had zeker niet direct een antwoord verwacht maar binnen een uurtje wel. Ben nu zes uur verder. Dan sla je de plank behoorlijk mis.

Ik mag eerdaags opzeggen en dat ga ik wel overwegen al heb ik niet veel te klagen en werkt de apparatuur gewoon goed. Maar een beetje service mag je toch wel verachten als je zulke leuzen op je site neer zet.
ThinkPadd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:14:
Wees voorbereid: WhatsApp is ook op werkdagen ook pas >=24h later een reactie ;)
Bellen gaat meestal wel vrij snel, heb nooit langer dan 5 min. in de wacht gestaan.
In het weekend zijn ze alleen online bereikbaar. Alle telefoonlijnen zijn zo dood als wat. Morgen maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:29:
[...]

Ik verwacht er niet veel van, dat had ik al aan het begin gezegd toen ik over ging naar de Nle. Maar als je schermt met bepaalde leuzen, expliciet op je site neerzet dat je online te bereiken bent, dan verwacht ik er wel iets van. Ik had zeker niet direct een antwoord verwacht maar binnen een uurtje wel. Ben nu zes uur verder. Dan sla je de plank behoorlijk mis.

Ik mag eerdaags opzeggen en dat ga ik wel overwegen al heb ik niet veel te klagen en werkt de apparatuur gewoon goed. Maar een beetje service mag je toch wel verachten als je zulke leuzen op je site neer zet.

[...]

In het weekend zijn ze alleen online bereikbaar. Alle telefoonlijnen zijn zo dood als wat. Morgen maar eens proberen dan.
En dan wil je van NLE overstappen naar een andere budget coyboy die wel service geeft? Helaas, die zijn er niet, imho.
Neemt niet weg dat ze via de telefoon het probleem wel vlot horen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok Misschien ook wel weer terug naar Ziggo of ze moeten een goed aanbod doen. Ik heb inmiddels contact gehad met de nlex. Twee medewerkers die elkaar tegenspreken. In het mailtje staat het duidelijk geformuleerd dat je pas bij de laatste aanmaning geblokkeerd wordt en niet bij de eerste zoals ik nu heb. Verder heb ik heen herinnering gehad dat er een betaling fout is gegaan, of ik moet het gemist hebben.

Waar de ene medewerker zegt dat het niet klopt dat ik geblokkeerd ben zegt de andere het tegenovergestelde en probeert zich in allerlei bochten te wringen mij te overtuigen dat zij gelijk heeft. In de mail staat het duidelijk anders maar volgens haar lees ik dat verkeerd. Juist. Ook aangegeven dat ik via WA contact gezocht heb maar dat er niet gereageerd is daarop. Ze kon niets in de logs terugvinden daarover en zou het bij haar leidinggevende neerleggen. Daar geloof ik dus niets van want ik ken dat soort uitspraken maar al te goed.

Augustus mag ik overstappen of blijven. Ik zal eens contact leggen met wat andere isp's en aanhoren wat ze mij kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 27-09 15:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Na bijna een jaar met tevredenheid bij NLEx gezeten te hebben voor €29,95 per maand hebben ze me aangeboden om het met een jaar te verlengen. Ik krijg dan de eerste drie maanden nog €29,95 per maand en daarna wordt het €39,95 per maand... Alleen nu zie ik dat ze bij nieuwe klanten voor negen maanden €29,95 aanbieden (en daarna ook €39,95)... Dat scheelt toch €60... Vasteklantenboete?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is toch overal hetzelfde. Je klinkt verbaasd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, eigenlijk niet... Maar ik blijf het toch vreemd vinden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:43:
Het staat je toch vrij om weg te gaan en over 12 maanden weer terug te keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Mx. Alba schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:43:
Dat is omdat mensen sneller overstappen naar een hele goedkope provider en als je er zit je minder snel weggaat. Zeker aangezien die prijzen bijna nergens zo scherp zijn.

Hetzelfde voor energie leveranciers, krijg je ook bijna overal een welkomstbonus (waardoor ik dus elk jaar overstap).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:47:
Het staat je toch vrij om weg te gaan en over 12 maanden weer terug te keren?
Dat zou ik ook best willen maar alternatieven zijn nog steeds duurder, ook met dat minder interessante aanbod. :)

Ja, ik weet het, typisch Hollands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Maar ik blijf het vergelijken met dat ik 10 jaar geleden in Frankrijk in een klein k*tdorpje in the middle of nowhere voor €25 per maand ADSL, digitale tv en telefoon had inclusief gratis bellen naar vaste nummers in de hele EU, VS en Canada. Als dat daar kan in een dorpje met 700 inwoners op 50km van de dichtstbijzijnde grote stad, waarom kan dat hier dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Dat zou ik ook best willen maar alternatieven zijn nog steeds duurder, ook met dat minder interessante aanbod. :)

Ja, ik weet het, typisch Hollands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Maar ik blijf het vergelijken met dat ik 10 jaar geleden in Frankrijk in een klein k*tdorpje in the middle of nowhere voor €25 per maand ADSL, digitale tv en telefoon had inclusief gratis bellen naar vaste nummers in de hele EU, VS en Canada. Als dat daar kan in een dorpje met 700 inwoners op 50km van de dichtstbijzijnde grote stad, waarom kan dat hier dan niet?
Vroeger kocht ik een heel brood voor 30 guldencent. Waarom kan dat dan nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:05:
Vroeger kocht ik een heel brood voor 30 guldencent. Waarom kan dat dan nu niet?
Ik heb het even voor je gecheckt. In dat zelfde Franse dorpje is ADSL + digitale tv (inclusief 40GB mediabox met opnamefunctie) + telefoon (inclusief gratis bellen naar 60 landen) nu *drum roll* €9,99 per maand bij dezelfde provider als die ik daar 10 jaar geleden had.

Een tientje.

Hier betaal je 3 à 4x zo veel en dan heb je minder (namelijk geen opnamefunctie en niet gratis bellen naar tig landen).

Oké, niet 100% vergelijkbaar, want je haalt daar maar zo'n 15Mbps, terwijl ik hier 150Mbps haal. Maar dan nog, in Nederland zijn 10-20Mbps adsl abonnementen ook €30-€40. Goedkoper krijg je het echt niet hier.

Mijn punt is: het kan veel goedkoper. Frankrijk is veel uitgestrekter dan Nederland dus daar is het veel duurder om de nodige infrastructuur aan te leggen en te onderhouden, toch is internet daar veel goedkoper dan hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 05-06-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:37:
Na bijna een jaar met tevredenheid bij NLEx gezeten te hebben voor €29,95 per maand hebben ze me aangeboden om het met een jaar te verlengen. Ik krijg dan de eerste drie maanden nog €29,95 per maand en daarna wordt het €39,95 per maand... Alleen nu zie ik dat ze bij nieuwe klanten voor negen maanden €29,95 aanbieden (en daarna ook €39,95)... Dat scheelt toch €60... Vasteklantenboete?
Gebeurt overal. Maar waar ik bij gas/energie makkelijk overstap zit je bij internet vast aan 6 weken oplevertijd. Tv boeit me niet, vaste telefonie boeit me niet. Ik had verder geen klachten bij NLE maar ik ga niet door met 40 euro pm betalen. Dus ik zit nu op unlimited 4g only. Vaste telefonie mis ik niet, tv kijken gebeurt via de apps en on demand. 4g snelheid is snel genoeg.

Je hebt ook wel internet only aanbieders. Maar die vragen net zoveel voor 3 in 1 pakketten als enkel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Joosie200 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Gebeurt overal. Maar waar ik bij gas/energie makkelijk overstap zit je bij internet vast aan 6 weken oplevertijd. Tv boeit me niet, vaste telefonie boeit me niet. Ik had verder geen klachten bij NLE maar ik ga niet door met 40 euro pm betalen. Dus ik zit nu op unlimited 4g only. Vaste telefonie mis ik niet, tv kijken gebeurt via de apps en on demand. 4g snelheid is snel genoeg.

Je hebt ook wel internet only aanbieders. Maar die vragen net zoveel voor 3 in 1 pakketten als enkel internet.
Hoe kom je aan € 40 per maand als je geen gebruik maakt van digitale tv? Internet-only kost gewoon € 32,45 per maand bij NLE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Ik heb het even voor je gecheckt. In dat zelfde Franse dorpje is ADSL + digitale tv (inclusief 40GB mediabox met opnamefunctie) + telefoon (inclusief gratis bellen naar 60 landen) nu *drum roll* €9,99 per maand bij dezelfde provider als die ik daar 10 jaar geleden had.

Een tientje.

Hier betaal je 3 à 4x zo veel en dan heb je minder (namelijk geen opnamefunctie en niet gratis bellen naar tig landen).

Mijn punt is: het kan veel goedkoper. Frankrijk is veel uitgestrekter dan Nederland dus daar is het veel duurder om de nodige infrastructuur aan te leggen en te onderhouden, toch is internet daar veel goedkoper dan hier.
Wij hebben een lage werkeloosheid en bijten onze tanden niet constant kapot op dat stokbrood van ze. En water uit de kraan is gewoon drinkbaar.

Mijn punt, je kan NL en FR niet vergelijken. Veel zaken zijn veel duurder in FR. Maar dat doet er niet toe, want we leven in NL.

Anders kan ik je ook vertellen dat in de USA de McDonalds veel goedkoper is, evenals electronica. Maar ja, die hebben Trump.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mx. Alba schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Een tientje.

Oké, niet 100% vergelijkbaar, want je haalt daar maar zo'n 15Mbps, terwijl ik hier 150Mbps haal. Maar dan nog, in Nederland zijn 10-20Mbps adsl abonnementen ook €30-€40. Goedkoper krijg je het echt niet hier.

Heb wel het idee dat in Frankrijk door de overheid de belasting op deze diensten laag wordt gehouden (cq
er zit subsidie op). Is Orange geen staatsbedrijf of een dochter van France Telecom?

Zou mooi zijn als KPN weer een staatsbedrijf wordt en "alles in 1" gaat aanbieden voor € 9,99 :)

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 05-06-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

OgWok schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Heb wel het idee dat in Frankrijk door de overheid de belasting op deze diensten laag wordt gehouden (cq
er zit subsidie op). Is Orange geen staatsbedrijf of een dochter van France Telecom?
Ja dat klopt maar de provider in kwestie is Alice, een dochter van een Italiaanse telecomtoko.

Andere providers bieden dergelijke pakketten trouwens voor vanaf €20 dus dat tientje is wel spotgoedkoop - maar Alice is al sinds de introductie ervan super goedkoop. En in Frankrijk zijn er trouwens wetten die bedrijven verbieden om producten of diensten voor minder dan kostprijs aan te bieden, dus dat tientje daar wordt nog (waarschijnlijk minimaal, maar toch) winst op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
OgWok schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Zou mooi zijn als KPN weer een staatsbedrijf wordt en "alles in 1" gaat aanbieden voor € 9,99 :)
Dat zou direct als gevolg hebben dat innovaties op het gebied van snelheid, diensten en techniek stil komen te staan. Omdat er geen geld meer voor is.
Staatsbedrijven zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Het enige dat ik me nog voor zou kunnen stellen is dat een passief glasvezelnetwerk geheel eigendom is van een (semi) overheidsbedrijf en dat alle commerciële partijen daar apparatuur aan mogen hangen en diensten aan kunnen bieden.
Dus zoals een Reggefiber of CIF netwerk maar dan van de overheid.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:26:
[...]
Het enige dat ik me nog voor zou kunnen stellen is dat een passief glasvezelnetwerk geheel eigendom is van een (semi) overheidsbedrijf en dat alle commerciële partijen daar apparatuur aan mogen hangen en diensten aan kunnen bieden.
Dus zoals een Reggefiber of CIF netwerk maar dan van de overheid.
Dat is nu niet meer mogelijk maar daar zie ik ook wat in. Zie de glasvezel infrastructuur als een passieve dienst waar je diensten over aanbied.

Het model van de netbeheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De investering en onderhoud is natuurlijk niet echt lager bij een abonnement voor 20 mbit dan een abonnement van 100mbit dus snap zeer goed waarom die goedkoopste abonnementen er niet zijn. De iPhone met de minste opslag is vaak ook een stuk minder economisch dan een model van 256GB, waardoor je toch eerder een middenmodel kiest dan het goedkoopste abonmement. Overigens als je televisie ditcht ga je er maar 2,50 per maand op achteruit ten opzichte van de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik gebruik nu een tijdje naar tevredenheid internet en TV van NLE. Ik heb ook het opnemen pakket erbij voor €. 5,00 per maand. Maar kom er nu achter dat we dit eigenlijk niet gebruiken. Kun je nu ook uitzetten of opzeggen?

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]