grun93 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:41:
[...]
Ja, maar die wet is om de consument te beschermen, zodat hij nog enige bedenktijd heeft. Als iemand al verschillende providers met elkaar vergeleken heeft en op basis van prijs/kwaliteit/klachten verhouding een weloverwogen keuze gemaakt heeft, dan zie ik niet waarom beide partijen niet samen kunnen besluiten om die bedenktijd te verkorten of helemaal weg te laten.
Als ik een bank of iPhone uitzoek heb ik ook gedegen onderzoek gedaan, maar ook dan geldt de wet koop of afstand.
Het feit of je wel of niet gedegen onderzoek hebt gedaan is, gelukkig, geen onderwerp van deze wet.
Trouwens, de wet lijkt me helemaal niet verplicht voor iedereen. Anders valt niet te verklaren waarom het hele proces van aanmelden tot het leveren van signaal bij Telfort maar 5 dagen duurt. Bij mij tenminste wel, twee jaar geleden.
Ik heb geen idee hoe de provider wereld 2 jaar geleden werkte wat dat betreft. Ik zat tot een jaar terug jarenlang bij Ziggo.
Wel weet ik dat de afgelopen 2 jaar de wet veel strenger wordt nageleefd en gecontroleerd dan net na de invoering in 2014.
Maar hé, je bent vrij om bij Telfort te blijven of naar een ander te gaan. Wees blij dat een provider de regels naleeft. Als je dat niet wilt, dan moet je lekker iets anders zoeken. Snap werkelijk niet waar je je druk over maakt.
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 21-05-2018 21:05
]