[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
Bisamrat schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:59:
Iemand ervaring met het opzeggen van hun abonnement na hun 1ste jaar? Zit je dan nog aan een maand opzeg termijn vast of is het gewoon einde contract dus dan kan je direct weg?
Je contract wordt na de looptijd (1 of 2 jaar, net wat je hebt afgesproken), altijd en bij elke provider verlengt met een een opzegtermijn van een maand (is wettelijk bepaald). Je kunt er dus als je opzegt er een maand later vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
sssensss schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:24:
Ik ben op zoek naar een goedkope glasvezel aanbieder voor mijn zoon, en mijn oog is gevallen op NLE 50/50 voor €36 p.m. ( 1e 9mnd €33,50 )

Ik kan echter helemaal geen contact krijgen met dit bedrijf.
Klopt het dat ze niet te bereiken zijn via telefoon, of zie ik iets over het hoofd?
Gewoon even 2 seconden googlen.....
Klantenservice alles in 1:
088-7307377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bedankt!

Ik was aan het zoeken op hun eigen site, en daar is het dusdanig vakkundig verstopt, dat het voor mij onvindbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Voor het eerst sinds juni vorig jaar een ander extern IP-adres. Ik ben benieuwd hoe lang ik dit IP-adres kan behouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:06

OgWok

U.N.C.L.E.

sylvesterrr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:13:
Voor het eerst sinds juni vorig jaar een ander extern IP-adres. Ik ben benieuwd hoe lang ik dit IP-adres kan behouden. :P
Want ?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik maak geen gebruik van diensten als dyndns, dus m'n VPN werkte niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

jongetje schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:26:
[...]

Je contract wordt na de looptijd (1 of 2 jaar, net wat je hebt afgesproken), altijd en bij elke provider verlengt met een een opzegtermijn van een maand (is wettelijk bepaald). Je kunt er dus als je opzegt er een maand later vanaf zijn.
Ok bijzonder aangezien je een contract aangaat van één jaar, maar blijkbaar is het 13 maanden. Kunnen ze je nog even lekker naaien die laatste maand met belachelijke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bisamrat schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 06:49:
[...]

Ok bijzonder aangezien je een contract aangaat van één jaar, maar blijkbaar is het 13 maanden. Kunnen ze je nog even lekker naaien die laatste maand met belachelijke bedragen.
Neehoor, je kunt op dag 1 al opzeggen zodat het precies na 12 maanden stopt. je hebt alleen een opzegterijn van een maand dus moet dit minimaal een maand van te voren doen. Als je wilt overstappen kun je dit ook (ruim) een maand van te voren doen zodat je op tijd iets nieuws hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Ik heb opzich geen problemen met de Experiabox V10, maar ik kom er nu achter dat de DHCP maar 10 gereserveerde leases toestaat. Dat lijkt me een behoorlijke random beperking voor zo'n krachtig apparaat als de gemiddelde router tegenwoordig. Mensen die hier ook tegenaan liepen? Hoe heeft men dit omzeild? De statische IP vanaf het apparaat zelf regelen is natuurlijk een open deur, maar vind ik minder handig, zeker voor mobiele apparaten waarbij dat soms amper normaal kan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
MsG schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:02:
Ik heb opzich geen problemen met de Experiabox V10, maar ik kom er nu achter dat de DHCP maar 10 gereserveerde leases toestaat. Dat lijkt me een behoorlijke random beperking voor zo'n krachtig apparaat als de gemiddelde router tegenwoordig. Mensen die hier ook tegenaan liepen? Hoe heeft men dit omzeild? De statische IP vanaf het apparaat zelf regelen is natuurlijk een open deur, maar vind ik minder handig, zeker voor mobiele apparaten waarbij dat soms amper normaal kan.
Op zich heb je gelijk en dat is ook al wel bekend. Maar het daadwerkelijk gebruiken van DHCP binding is meestal maar voor een aantal apparaten nodig. Dan is 10 vaak wel genoeg. Waarom zou je bijvoorbeeld mobiele apparaten willen voorzien van een DHCP binding?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik log de aanwezigheid van personen in mijn domotica-systeem en koppel dat aan events. Ik heb de nu de leasetijd maar op een maand gezet. De max. range is 5 jaar, dus opzich kan je het ook daarmee oplossen, alleen kan je dan weer niet zelf het adres kiezen. Ik vind het alleen zo gek dat iets als dit actief is begrensd. Meestal is het zo dat 99,99999% van de klanten er niets mee doet, maar niet dat het dan ineens begrensd is voor die ene 10 Tweakers die er wel iets mee willen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Overstap naar Youfone ingezet, duurt echter nog 2 maanden aangezien mijn NLE contract dan pas verloopt. Maar er dus op tijd bij met opzeggen om een extra maand te voorkomen. Het is jammer dat het verleng aanbod zo karig was, want het werkte afgelopen jaar prima. Maar goed beide bedrijven leveren via KPN netwerk, dus er zal niet veel veranderen. Maar goed wie weet volgend jaar weer terug naar NLE als ze een goede aanbieding hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bisamrat op 21-04-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik vind de prijs van NLE echt niet slecht. Zeker als je weet dat je bij Youfone geen KPN kastje krijgt voor de tv. Maar als je dat niet heel belangrijk vind is dat natuurlijk niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bisamrat schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:36:
Overstap naar Youfone ingezet, duurt echter nog 2 maanden aangezien mijn NLE contract dan pas verloopt. Maar er dus op tijd bij met opzeggen om een extra maand te voorkomen. Het is jammer dat het verleng aanbod zo karig was, want het werkte afgelopen jaar prima. Maar goed beide bedrijven leveren via KPN netwerk, dus er zal niet veel veranderen. Maar goed wie weet volgend jaar weer terug naar NLE als ze een goede aanbieding hebben :)
Youfone is een compleet ander product, ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met Youfone op het mobiele vlak dus betwijfel hoe goed hun apparatuur is. Ze missen ook wel wat zenders is mij opgevallen. Ik ga er niet mee in zee.

Ik twijfel nog over Online, enig nadeel wat ik kan vinden is TLC niet in HD. Van de week nogmaals een aanbod van NLE gehad, maar nog niet gekeken of dat wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Online werkt samen met Canaal Digitaal. En met die laatste heb ik zeer slechte ervaringen uit het verleden wat betreft betalingen en de terug geleverde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:56:
Online werkt samen met Canaal Digitaal. En met die laatste heb ik zeer slechte ervaringen uit het verleden wat betreft betalingen en de terug geleverde apparatuur.
Ik kom er ook net achter, het kastje wat je krijgt is ook van CD. Nu moet ik zeggen dat mijn schoonouders opzich wel tevreden zijn met CD via de schotel, als je even de problemen met het satellietkastje (niet van CD) vergeet.

Alleen dat TLC in SD, dat is echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je van Discovery Channel welke niet in HD is in het basispakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:43:
Discovery Channel heeft echt niks meer met discovery te maken. Het is tegenwoordig een Baggage Battles, Border Security, Storage Wars, etc kanaal geworden. Voor goede documentaires ben je beter of bij Youtube of andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om het HD gebeuren, niet om wat er op is. Later op de avond zijn er zeker wel leuke programma's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:43:
Kijken wij niet naar, dus boeit niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:24
Edit: sorry, verkeerde topic!

[ Voor 95% gewijzigd door kwon op 23-04-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Net het 2e verlengingsaanbod gehad van NLE. Tsja, dat zou wel wat beter kunnen, nog even afwachten.

Het lijkt wel of alle andere aanbiedingen "Alles in 1" zijn geworden....... bv. alleen internet en bellen is verhoudingsgewijs prijzig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 20:36
Hallo,

ik wil graag mijn aflopende contract bij NLE verlengen, echter zonder het opname pakket.
ik heb hierover een vraag gesteld aan de klantenservice, die zeggen dat je het opname pakket ten alle tijden zelf kan opzeggen, via de website, de app of klantenservice.
op de website kan ik dit niet terugvinden, op de app kom ik niet ingelogd (ben niet de enige als ik de recensie in de App store bekijk) en de klantenservice reageert niet meer via e-mail.
weet iemand waar op de website ik deze instellingen precies kan vinden, of heeft er iemand een workaround om in te loggen op de app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

J-roenn schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:04:
Hallo,

ik wil graag mijn aflopende contract bij NLE verlengen, echter zonder het opname pakket.
ik heb hierover een vraag gesteld aan de klantenservice, die zeggen dat je het opname pakket ten alle tijden zelf kan opzeggen, via de website, de app of klantenservice.
op de website kan ik dit niet terugvinden, op de app kom ik niet ingelogd (ben niet de enige als ik de recensie in de App store bekijk) en de klantenservice reageert niet meer via e-mail.
weet iemand waar op de website ik deze instellingen precies kan vinden, of heeft er iemand een workaround om in te loggen op de app ?
Of bel de klantenservice: 088-7307377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:50
Ben nog steeds aan het oriënteren op overstappen, online.nl heeft nu wel erg aantrekkelijk aanbod. Iemand ervaring met de televisie van online? We zijn nu wel erg tevreden met kwaliteit en gemak van televisie van nle, is online.nl vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:12
koendio schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:16:
Ben nog steeds aan het oriënteren op overstappen, online.nl heeft nu wel erg aantrekkelijk aanbod. Iemand ervaring met de televisie van online? We zijn nu wel erg tevreden met kwaliteit en gemak van televisie van nle, is online.nl vergelijkbaar?
Je gaat er qua gemak en snelheid wel op achteruit. Vorig jaar zat ik bij Fiber, dat gebruik maakt van hetzelfde platform als Online. Is helaas wel een stapje terug ten opzichte van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij iemand de iPhone app van NLE nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rclahsen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:40:
[...]

Je gaat er qua gemak en snelheid wel op achteruit. Vorig jaar zat ik bij Fiber, dat gebruik maakt van hetzelfde platform als Online. Is helaas wel een stapje terug ten opzichte van KPN.
Dat is niet (meer) waar. Online is op dit moment een reseller van KPN met exact dezelfde mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:53:
[...]

Dat is niet (meer) waar. Online is op dit moment een reseller van KPN met exact dezelfde mogelijkheden.
Hebben ze dan eindelijk die knullige Android setup box vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:12
[...]

Dat ze voor internet gebruik maken van KPN wil niet zeggen dat ze voor TV ook gebruik maken van KPN. Ik denk om de volgende redenen dat het niet hetzelfde is als bij KPN/NLE:

1. Als ik bij de handleidingen kijk dan leveren ze voor TV hetzelfde kastje als dat ik gebruikte bij Fiber (inmiddels is Fiber.nl ook gekocht door M7 Group SA, het bedrijf achter Online.nl).
2. Ook de menustructuur van de tv-box op deze pagina wijkt af van de menustructuur bij iTV van KPN en ziet er nog steeds hetzelfde uit als wat ik bij Fiber gewend was (alleen de steunkleur is lichtgroen in plaats van lichtblauw).
3. Daarnaast wordt Online.nl nog steeds genoemd als referentie op de website van leverancier (Stream Group). Dit is een andere leverancier voor tv-diensten dan die van KPN (Accenture).

Kortom: Online is niet voor alles een reseller van KPN. Dat wil niet zeggen dat de tv-dienst slecht is, maar ik merkte wel kwaliteitsverschil toen ik in 2016 overstapte van KPN naar Fiber.nl. De STB is langzamer en minder overzichtelijk. Bij gebruik van "begin gemist" ging het ook niet altijd goed (je merkte hinderlijke artefacts). Voor de rest was het goed te doen en als je goedkoper uit bent kunnen de lagere kosten de doorslag geven. En wellicht is de tv-dienst in de afgelopen tijd beter geworden. Maar de tv-dienst van Online.nl is dus niet dezelfde als bij KPN en NLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, dat zijn ze niet. Ze gebruiken enkel de DSL infrastructuur van KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Ik heb het contract maar verlengd met nog een jaar. Ben eigenlijk wel tevreden! Geen uitval gehad, alles werkt naar behoren. In ieder geval veel beter dan bij Ziggo voorheen.

Misschien zijn er goedkopere opties door ieder jaar over te stappen, maar heb geen zin in dat gedoe voor een paar tientjes. Ik weet dat het verdienmodel van NLE daarop draait, maar dat is dan maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:23
Zou deze snelheidsverhoging van KPN ook effect hebben op NLE klanten?

nieuws: KPN verhoogt prijzen en internetsnelheden per 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
0xygen schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 01:58:

NLE heeft alleen maar 100Mbit abonnementen (als je dsl lijn dat haalt) en die hogere snelheden bij KPN gaan via bonding en dat kun je alleen via KPN en XS4ALL krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:30:
[...]

NLE heeft alleen maar 100Mbit abonnementen (als je dsl lijn dat haalt) en die hogere snelheden bij KPN gaan via bonding en dat kun je alleen via KPN en XS4ALL krijgen.
Dit valt samen met de start van Vplus via KPN Wholesale.. Max 200 Mbit op 1 lijn. Dus NLE zou dit kunnen afnemen.
Maar de kans is klein omdat het ze ook meer qua inkoop kost uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54
Ik ben sinds vanochtend over naar NLE. Nu is het zo dat mijn volumeknop op de afstandsbediening van de interactieve box niet werkt. Iemand een tip?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Erik1805 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:49:
Ik ben sinds vanochtend over naar NLE. Nu is het zo dat mijn volumeknop op de afstandsbediening van de interactieve box niet werkt. Iemand een tip?
https://www.kpn.com/telev...dsbediening/instellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:15
Leolinedance schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
Ik heb het contract maar verlengd met nog een jaar. Ben eigenlijk wel tevreden! Geen uitval gehad, alles werkt naar behoren. In ieder geval veel beter dan bij Ziggo voorheen.

Misschien zijn er goedkopere opties door ieder jaar over te stappen, maar heb geen zin in dat gedoe voor een paar tientjes. Ik weet dat het verdienmodel van NLE daarop draait, maar dat is dan maar zo :P
Dat is precies waar ik ook elke keer tegen aan zit te hikken. Ik betaal nu €54,- per maand voor 50/50 glasvezel met Basis TV bij T-Mobile. Geen storing, gewend aan de bediening. Het prijs verschil is €6,50 per maand + de 90 euro korting = €168,- per jaar. Daar zou je bijna jaarlijks voor willen switchen voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Van de week de experiaboxv10 bij mijn vriendin geinstalleerd met een ubiquiti wifi erachter.
93mbit down
30mbit up
dat is best aardig toch, ik zie dat ze hemelsbreed 400 meter van de centrale zit, dat zal ook helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
LuPo schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:28:
Nou ik kom naar NLE. :) Heb nu Telfort internet (40mb/s) + televisie voor 38,50 per maand. Op jaarbasis dus 462 euro. Bij NLE krijg ik internet (100mb/s) + televisie voor 389 euro het eerste jaar.

Ik belde Telfort om op te zeggen en kon een verlengaanbod van 375 euro krijgen (6 maanden 20 euro, daarna 42,50 euro).

Voor 14 euro verschil wil ik wel 100mb/s in plaats van 40mb/s.
Dan is T-Mobile ook nog wel een goede optie, zeker als je nog ergens een cashback scoort. (3P eerste 6 maanden 20 euro korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb vandaag NLE internet. Snelheid ligt rond de 41mb/s. Verwachting was rond de 74mb/s. Gaat dit nog verbeteren?

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 01-05-2018 19:13 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lees het topic even terug. Die vraag is 100 keer voorbij gekomen en heeft te maken met het intrainen van het modem. Gebruik de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:59:
Lees het topic even terug. Die vraag is 100 keer voorbij gekomen en heeft te maken met het intrainen van het modem. Gebruik de zoekfunctie.
Oké sorry hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

0xygen schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 01:58:

Je kan je misschien beter afvragen: zou deze prijsverhoging van KPN (indirect, op termijn) ook effect hebben op NLE klanten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Cap schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:44:
[...]

Je kan je misschien beter afvragen: zou deze prijsverhoging van KPN (indirect, op termijn) ook effect hebben op NLE klanten? ;)
Dat kan je wel zeggen. Als ik in juni bij NLE blijf, dan ga ik toch "iets" meer betalen dan € 29,95 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Maar dan nog: is er een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:06
@Cap Aanbieding van Online.nl misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Online zou kunnen maar dan zit je met een andere decoder die niet beter werkt als de KPN decoder die je bij de NLE hebt. Ook het zenderaanbod verschilt per provider en niet alles is in HD. Ik denk dat je niet alleen prijs moet meewegen maar ook wat krijg je er voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 08:54
Nu 4 maanden aangesloten bij NLEx voor alles-in-1 en ik ben nog super tevreden. Overstap ging goed. Ik betaal 1 jaar NLEx 497 euro vs een exact huidig alternatief bij KPN van 772 euro (met dus dezelfde hardware). 0,0 verschil. Ik snap dit prijsverschil werkelijkwaar niet.

Dit is incl.
- Opnemen
- Extra ontvanger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsverschil zit in service vanuit KPN. Als er bijvoorbeeld een storing is op het netwerk dan is het eerst KPN, Telfort, XS4ALL en dan pas komt de rest aan bod. De medewerkers bij KPN hebben ook een betere en gedegen training gehad en ook dat moet allemaal betaald worden. En zo zijn er nog wel een aantal dingetjes.

Kijk, bij de NLE hoef jij je weinig illusies te maken dat ze je kunnen helpen. In dit topic staan er een aantal voorbeelden van. Dat zie je ook aan de prijs. Maar wat ze leveren is wel goed en is een 1 op 1 kopie van KPN. Werkt het? Dan zit je prima. Werkt het niet? Dan is het soms even afwachten hoe het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:15
Vandaag gebeld met NLE nadat ik een verleng aanbod heb gehad via de mail 3 maanden nog voor €34,95 (opnemen zit erbij) daarna naar €45,95, heb geprobeerd ermee uit te halen, helaas doen ze geen enkele moeite om klanten vaste houden. Nu zit ik te kijken naar een alternatief en zag dat online een leuke deal had 6 maanden €32,50 en daarna €42,50 inclusief opnemen zit al in het pakket. Wie heeft ervaring met online of is onlangs overgestapt? Heeft de tv decoder ook Netflix app dit gebruik ik momenteel veel via de KPN decoder.

En niet te vergeten €55 cashback via cashbackxl. Dit is bijna 2 maanden abonnement kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door moca007 op 02-05-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

moca007 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:18:
Vandaag gebeld met NLE nadat ik een verleng aanbod heb gehad via de mail 3 maanden nog voor €34,95 (opnemen zit erbij) daarna naar €45,95, heb geprobeerd ermee uit te halen, helaas doen ze geen enkele moeite om klanten vaste houden. Nu zit ik te kijken naar een alternatief en zag dat online een leuke deal had 6 maanden €32,50 en daarna €42,50 inclusief opnemen zit al in het pakket. Wie heeft ervaring met online of is onlangs overgestapt? Heeft de tv decoder ook Netflix app dit gebruik ik momenteel veel via de KPN decoder.

En niet te vergeten €55 cashback via cashbackxl. Dit is bijna 2 maanden abonnement kosten.
Hier staan de spulletjes die Online gebruikt: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
OgWok schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:15:
[...]

Hier staan de spulletjes die Online gebruikt: klik
Thx voor de link, inmiddels gebeld met online.nl helaas geen Netflix app op de tvbox.
Het aanbod blijft aantrekkelijk, ze leveren de M7 box die ook CD gebruikt en zender aanbod is het zelfde als CD, daarnaast zit opnemen en Fox sport standaard in het tv pakket.

[ Voor 21% gewijzigd door moca007 op 02-05-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Mijn snelheid is ineens naar beneden gegaan. Neem aan dat dit met intrainen te maken heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/usHpbVGT19i5vXSGSqNb4vXk/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdude2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 17:19
Ik twijfel tussen Online en NLE. Wie heeft hier ervaring mee? Welke van de 2 providers is de beste / meest betrouwbare.

Ik hoop dat jullie mij kunnen antwoorden.

Superdude2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:00
Erik1805 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:56:
Mijn snelheid is ineens naar beneden gegaan. Neem aan dat dit met intrainen te maken heeft?

[afbeelding]
Je zit waarschijnlijk op een wijkcentrale ipv een straatkast, dus dan is het DLM die aan het werk is.

Mogelijk is je lijn niet stabiel genoeg (lees: fouten op de lijn) en zal DLM je daarom een stapje terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Superdude2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:58:
Ik twijfel tussen Online en NLE. Wie heeft hier ervaring mee? Welke van de 2 providers is de beste / meest betrouwbare.

Ik hoop dat jullie mij kunnen antwoorden.
Heb nu NLE werkt prima nooit gezeik gehad, helaas gooien ze prijs flink omhoog waardoor ik nu wil overtappen en inderdaad ik twijfel ook over online, prijs is zeer aantrekkelijk, tv pakket is uitgebreid opnemen en fox sport zitten standaard in pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb nog een jaartje extra NLE genomen. Ziggo kan niet tegen de prijs op en de goedkopere providers bieden niet exact dezelfde dienst. Dus keuze was voor mij niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:06
@tiguan Gooit NLE de prijzen het 2de jaar omhoog? Ik lees verschillende reacties dat de prijzen ineens stijgen nadat het eerste jaar contract is afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
@michaeltjeh1 Het was eerst €29,95 per maand, dat wordt nu €39,95 (met tv). Dit is pas de eerste keer dat ze de prijzen omhoog gooien volgens mij. Geen idee wat ze in de toekomst gaan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door tiguan op 04-05-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
tiguan schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:12:
Ik heb nog een jaartje extra NLE genomen. Ziggo kan niet tegen de prijs op en de goedkopere providers bieden niet exact dezelfde dienst. Dus keuze was voor mij niet zo moeilijk.
Welke deal heb je gehad van NLE? Ben benieuwd of iedereen wat anders aangeboden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@moca007 Niks bijzonders, eerste 3 maanden korting, daarna volle prijs. Heb 1 jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
tiguan schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:52:
@moca007 Niks bijzonders, eerste 3 maanden korting, daarna volle prijs. Heb 1 jaar verlengd.
Die heb mail heb ik ook ontvangen, €10pm is een flinke verhoging vind ik, kom gemiddeld op €42,50pm uit met €5 voor opnemen. Nieuwe klanten krijgen 9 maanden korting. Opzeggen en weer aanvragen 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:03
Volgens mij is NLE nog steeds één van de goedkoopsten.
Heb wel eens gekeken op https://www.internetten.nl/ maar kon niet echt scherpere deals vinden. Youfone is iets goedkoper, maar volgens mij krijg je dan een ander type settopbox e.d. Die van NLE (==KPN) bevalt mij juist wel goed.
moca007 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:56:
[...]
Opzeggen en weer aanvragen 😬
Dat zullen ze in de voorwaarden wel dicht hebben gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
ThinkPadd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:03:
Volgens mij is NLE nog steeds één van de goedkoopsten.
Heb wel eens gekeken op https://www.internetten.nl/ maar kon niet echt scherpere deals vinden. Youfone is iets goedkoper, maar volgens mij krijg je dan een ander type settopbox e.d. Die van NLE (==KPN) bevalt mij juist wel goed.

[...]

Dat zullen ze in de voorwaarden wel dicht hebben gezet.
Aanvragen met andere naam bv je vriendin of je vrouw zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Technisch zal dat vast kunnen, maar ik vermoed dat je dan in overtreding bent van hun algemene voorwaarden. Het lijkt mij niet handig om dat soort zaken hier te bespreken, je zoekt dan moedwillig een grijs gebied op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
Als je opnieuw aanvraagt zit je weer met die 6 weken oplevering. Dat gaat niet echt werken denk ik.

En inderdaad de apparatuur die NLE gebruikt is hetzelfde als KPN. Bij de goedkopere providers heb je toch een (in mijn ogen) inferieure tv decoder. Geen idee of 't modem ook anders is.

[ Voor 48% gewijzigd door tiguan op 04-05-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
ThinkPadd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:10:
Technisch zal dat vast kunnen, maar ik vermoed dat je dan in overtreding bent van hun algemene voorwaarden. Het lijkt mij niet handig om dat soort zaken hier te bespreken, je zoekt dan moedwillig een grijs gebied op.
Meestal zijn dit soort dingen afgetimmerd in voorwaarden. Stel ik verhuis en zeg op, de volgende bewoner komt in het huis wonen en vraagt bij NLE het pakket die paar dagen later ingaat nadat mijn abbo is opgezegd dit moet toch ook kunnen, het lijkt me sterk dat dit niet kan, adres is het zelfde alleen de naam is dan verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
tiguan schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:11:
Als je opnieuw aanvraagt zit je weer met die 6 weken oplevering. Dat gaat niet echt werken denk ik.

En inderdaad de apparatuur die NLE gebruikt is hetzelfde als KPN. Bij de goedkopere providers heb je toch een (in mijn ogen) inferieure tv decoder. Geen idee of 't modem ook anders is.
Maar als jij 6 weken van te voren aanvraagt? Het klopt inderdaad dat ze andere box en modem gebruiken. Online gebruikt zelfde modem als Telfort en tv box komt van Canal digitaal, en die hebben wat betreft tv toch aardig wat jaren ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

michaeltjeh1 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:16:
@tiguan Gooit NLE de prijzen het 2de jaar omhoog? Ik lees verschillende reacties dat de prijzen ineens stijgen nadat het eerste jaar contract is afgelopen.
Dat is het verdienmodel: veel nieuwe klanten blijven na het jaar "plakken" en betalen dan meer.
tiguan schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:52:
Heb de eerste aanbieding laten schieten; de 2e werd al beter = 6 mnd € 29,95 en daarna € 39,95. Online is nog iets goedkoper dacht ik....

[ Voor 36% gewijzigd door OgWok op 04-05-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
OgWok schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Dat is het verdienmodel: veel nieuwe klanten blijven na het jaar "plakken" en betalen dan meer.

[...]

Heb de eerste aanbieding laten schieten; de 2e werd al beter = 6 mnd halve prijs en daarna € 39,95. Online is nog iets goedkoper dacht ik....
Dat is goed nieuws, ik ga ook niets doen met aanbieding en wacht even af, blijf het liefst bij NLE. Hoe lang van te voren heb je een tweede aanbieding gekregen?

[ Voor 6% gewijzigd door moca007 op 04-05-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mij konden ze geen tweede aanbieding doen. Dus ik heb het laten stop zetten. Wél te laat dus nu een maandje €40 ipv €30. Maargoed tijd voor wat anders uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ik heb nu een 2-jarig contract getekend voor 100 Mb, tegen €29,95 per maand tijdens het eerste jaar, en daarna €32,45 per maand tijdens het tweede jaar. Dan heb ik het dus over internet-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Joosie200 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:15:
Mij konden ze geen tweede aanbieding doen. Dus ik heb het laten stop zetten. Wél te laat dus nu een maandje €40 ipv €30. Maargoed tijd voor wat anders uitzoeken.
Heb je gebeld met de klantenservice om op te zeggen? Weet bij Tele2 en Telfort dat als je belt om te zeggen dat ze meestal een scherpe aanbieding kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
moca007 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:23:
[...]

Heb je gebeld met de klantenservice om op te zeggen? Weet bij Tele2 en Telfort dat als je belt om te zeggen dat ze meestal een scherpe aanbieding kunnen doen.
Jep, want via Twitter konden ze niks voor mij betekenen. En ook nog aangegeven telefonisch dat ik het eerste aanbod niet echt de moeite waard vond. Toen gaven ze aan geen ander aanbod te kunnen geven dus zei ik: maak de opzegging dan maar in orde. €30 pm eerste jaar en €32,50 pm tweede jaar internet only had ik nog wel oren naar. (Gebruik de telefoon nooit en tv kan gratis via de NPO app want commerciële zenders kijk ik niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:07
Jeffrey87 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:16:
[...]

Je zit waarschijnlijk op een wijkcentrale ipv een straatkast, dus dan is het DLM die aan het werk is.

Mogelijk is je lijn niet stabiel genoeg (lees: fouten op de lijn) en zal DLM je daarom een stapje terug zetten.
Denk dat dit een straatkast is.

Op een wijkcentrale zijn de profielen namelijk momenteel gecapped op 55000kbps down en 10220Kbps up. Alles hoger dan dat is zeer waarschijnlijk een straatkast.

Zeker omdat de downloadsnelheid bij hem hoger ligt dan 55Mbit is dit waarschijnlijk toch een Straatkast.

Zou wel met de klantenservice gaan bellen als de lijn blijft schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
krakendmodem schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:55:
[...]

Denk dat dit een straatkast is.

Op een wijkcentrale zijn de profielen namelijk momenteel gecapped op 55000kbps down en 10220Kbps up. Alles hoger dan dat is zeer waarschijnlijk een straatkast.

Zeker omdat de downloadsnelheid bij hem hoger ligt dan 55Mbit is dit waarschijnlijk toch een Straatkast.
Je hebt inderdaad gelijk; hier op kantoor zitten we op een wijkcentrale, en daar is de lijn inderdaad gecapped op 55/10.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nKMD3n/Screen_Shot_2018_05_04_at_17_01_48.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Ziggo gaat prijzen van deel van zijn abonnementen verhogen met 2 euro...

Vorig jaar was dit voor velen het moment om over te stappen, blijkbaar heeft Ziggo niets geleerd en gaan ze vrolijk door.

Als NLE nou weer eens een actie zou starten waar je iets aan hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanerAkar
  • Laatst online: 27-09 17:13
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:21:
nieuws: Ziggo gaat prijzen van deel van zijn abonnementen verhogen met 2 euro...

Vorig jaar was dit voor velen het moment om over te stappen, blijkbaar heeft Ziggo niets geleerd en gaan ze vrolijk door.

Ben precies om deze reden overgestapt naar NLE vandaag. Bestelling zojuist in orde gemaakt en midden volgende maand wordt 'ie geleverd. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:21:

Zit ik ook op te wachten.
CanerAkar schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:58:
[...]

Ben precies om deze reden overgestapt naar NLE vandaag. Bestelling zojuist in orde gemaakt en midden volgende maand wordt 'ie geleverd. Ben benieuwd!
Over 12 maanden gaat het abonnement bij NLE wel met iets meer dan € 2 omhoog....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CanerAkar
  • Laatst online: 27-09 17:13
OgWok schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:53:
Over 12 maanden gaat het abonnement bij NLE wel met iets meer dan € 2 omhoog....
Dan kan ik na 12 maanden zoeken naar andere providers, op zich geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hier een verleningsaanbod gehad voor 3 maanden 29,95 en daarna 39,95. Maar ik heb die TV-module vorig jaar enkel gekozen omdat de cashback op een Alles in 1 pakket bij CashbackXL hoger was dan een internet only :-P, en toen was het beide 30 euro. Kastje zit hier nog steeds in seal. Ziggo geeft nog steeds signaal en dat vind ik die 3 x per jaar dat ik per ongeluk op een kanaal-knop druk en blijf kijken wel goed genoeg.

Ik hoop dat ze een soort verleningsaanbod kunnen doen die ze voor de nieuwe internet-only-klanten óf verlengers ook doen, dat je gewoon 3 maanden lang 30,- betaald en daarna 2,50. Dan wordt de maandprijs maar 2,50 hoger dat vind ik nog wel te overzien. Het enige alternatief wat er nog uitrolt is Online.nl met 32 euro, maar voor dat soort kneuterverschillen wil ik niet weer moeilijk doen met alle rompslomp die je hebt bij het wisselen van internetaanbieder.

Een vriendin van me had hetzelfde NLE-pakket maar was juist wèl gesteld op haar decoder, die is wèl voor het verlengingsaanbod gegaan hiervan, zeker omdat je bij die low budget DSL-boeren soms echt een gare decoder krijgt. Dat tv-kastje van NLE is opzich best prima en je kijkt eenvoudig dingen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Het kastje van NLE is best prima omdat het exact gelijk is aan het kastje van marktleider KPN. Mij bevalt het persoonlijk veel beter dan dat onding van Ziggo. Sneller, zuiniger, gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MsG schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:21:
Hier een verleningsaanbod gehad voor 3 maanden 29,95 en daarna 39,95. Maar ik heb die TV-module vorig jaar enkel gekozen omdat de cashback op een Alles in 1 pakket bij CashbackXL hoger was dan een internet only :-P, en toen was het beide 30 euro. Kastje zit hier nog steeds in seal. Ziggo geeft nog steeds signaal en dat vind ik die 3 x per jaar dat ik per ongeluk op een kanaal-knop druk en blijf kijken wel goed genoeg.

Ik hoop dat ze een soort verleningsaanbod kunnen doen die ze voor de nieuwe internet-only-klanten óf verlengers ook doen, dat je gewoon 3 maanden lang 30,- betaald en daarna 2,50. Dan wordt de maandprijs maar 2,50 hoger dat vind ik nog wel te overzien. Het enige alternatief wat er nog uitrolt is Online.nl met 32 euro, maar voor dat soort kneuterverschillen wil ik niet weer moeilijk doen met alle rompslomp die je hebt bij het wisselen van internetaanbieder.

Een vriendin van me had hetzelfde NLE-pakket maar was juist wèl gesteld op haar decoder, die is wèl voor het verlengingsaanbod gegaan hiervan, zeker omdat je bij die low budget DSL-boeren soms echt een gare decoder krijgt. Dat tv-kastje van NLE is opzich best prima en je kijkt eenvoudig dingen terug.
Je gebruikt net als ik dus de ontvanger niet. Nou, dan kan je de tv-module gewoon opzeggen waarmee je maandbedrag uitkomt op €32,45. :) Die verhoging van €2,50 per maand is inderdaad te overzien.

De klantenservice kan die opzegging klaarblijkelijk niet maanden van tevoren in het systeem zetten, mij werd gevraagd om iets meer dan een maand voor einde contract even een berichtje te sturen via Facebook. Dat ga ik vanmiddag maar eens doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

sylvesterrr schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 01:40:
[...]

Je gebruikt net als ik dus de ontvanger niet. Nou, dan kan je de tv-module gewoon opzeggen waarmee je maandbedrag uitkomt op €32,45. :) Die verhoging van €2,50 per maand is inderdaad te overzien.

De klantenservice kan die opzegging klaarblijkelijk niet maanden van tevoren in het systeem zetten, mij werd gevraagd om iets meer dan een maand voor einde contract even een berichtje te sturen via Facebook. Dat ga ik vanmiddag maar eens doen. ;)
Betaal nu € 29,95 p/m incl. interactieve tv. Interactieve tv opzeggen en dan in het nieuwe jaar € 32,45 betalen? Tsja.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
OgWok schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:00:
[...]

Betaal nu € 29,95 p/m incl. interactieve tv. Interactieve tv opzeggen en dan in het nieuwe jaar € 32,45 betalen? Tsja.....
Eerste zin van m'n post gelezen? Die reactie was niet voor jou bedoeld. ;)

Ik maak geen gebruik van interactieve tv, dus voor mij verandert er niets (behalve die €2,50 verhoging) na opzegging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

OgWok schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:00:
[...]

Tja iets is altijd duurder na een eerste jaaraanbieding, zelden anders geweest. Feit is dat je voor 32,45 euro bijna nergens anders 100/30 internet hebt. Ja Online.nl voor 50 cent minder, nou voor dat bedrag per maand ga ik echt niet weer Experiaboxje wisselen en weer thuis moeten blijven voor monteurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
MsG schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Tja iets is altijd duurder na een eerste jaaraanbieding, zelden anders geweest. Feit is dat je voor 32,45 euro bijna nergens anders 100/30 internet hebt. Ja Online.nl voor 50 cent minder, nou voor dat bedrag per maand ga ik echt niet weer Experiaboxje wisselen en weer thuis moeten blijven voor monteurs.
Bovendien zit je na opzegging van tv niet vast aan een jaarcontract. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISRA NLE

Iemand een idee welke ik nou moet pakken om mijn modem op aan te sluiten? Kom er tot dusver nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:32:
[afbeelding]

Iemand een idee welke ik nou moet pakken om mijn modem op aan te sluiten? Kom er tot dusver nog niet uit.
Meestal blauw/rood of oranje/wit als op blauw/rood geen signaal staat.
Signaal zal vermoedelijk op die onderste draad staan denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2018 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

sylvesterrr schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:51:
[...]

Bovendien zit je na opzegging van tv niet vast aan een jaarcontract. :)
Hier heb ik wel verlengd en daarna wordt dat een soort verlenging minus televisie. Zo heb ik de 1e 3 maanden 29,95 en daarna 32,45. Zit ik er wel een jaar aan vast maar ik verwacht niet opeens een enorme prijsstunter die op komt, en voor luttele euro's verschil wil ik die verhuizingsrompslomp niet weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MsG schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Hier heb ik wel verlengd en daarna wordt dat een soort verlenging minus televisie. Zo heb ik de 1e 3 maanden 29,95 en daarna 32,45. Zit ik er wel een jaar aan vast maar ik verwacht niet opeens een enorme prijsstunter die op komt, en voor luttele euro's verschil wil ik die verhuizingsrompslomp niet weer in.
De klantenservice stelde dat ook voor, maar ik had geen zin om me in ruil voor €7,50 korting op jaarbasis een jaartje bij te tekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier ook verlengd, maar niet via de portal. Ga van DSL naar glasvezel (met nieuwe klanten korting :9 ).

Zag dat het 50/50 glasvezel pakket (met TV) goedkoper was dan DSL (met TV) verlengen, bij glasvezel heb je korting voor nieuwe klanten (eerste 9 maanden €33,50 en daarna €43,50). Opzich heb ik de 100Mbit die ik nu over DSL haal niet nodig, dus de 50/50 glas is dan ook prima. Even gebeld en was zo geregeld!

Experiabox behoud ik, hij zal alleen even op de NTU moeten worden aangesloten lijkt mij. Volgens mij niet meer dan netwerkkabeltje van NTU naar Experiabox en gaan. Monteur was echter wel verplicht werd er aangegeven. Misschien moet m'n glasaansluiting ook nog gepatched worden in de wijkkast o.i.d. en is daarom monteur verplicht.

Prima tevreden over NLE! :Y

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2018 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPadd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:24:
Hier ook verlengd, maar niet via de portal. Ga van DSL naar glasvezel (met nieuwe klanten korting :9 ).

Zag dat het 50/50 glasvezel pakket (met TV) goedkoper was dan DSL (met TV) verlengen, bij glasvezel heb je korting voor nieuwe klanten (eerste 9 maanden €33,50 en daarna €43,50). Opzich heb ik de 100Mbit die ik nu over DSL haal niet nodig, dus de 50/50 glas is dan ook prima. Even gebeld en was zo geregeld!

Experiabox behoud ik, hij zal alleen even op de NTU moeten worden aangesloten lijkt mij. Volgens mij niet meer dan netwerkkabeltje van NTU naar Experiabox en gaan. Monteur was echter wel verplicht werd er aangegeven. Misschien moet m'n glasaansluiting ook nog gepatched worden in de wijkkast o.i.d. en is daarom monteur verplicht.

Prima tevreden over NLE! :Y
Je glasaansluiting moet zeker gepatcht worden als je nu nog geen glasdiensten hebt. Maar de reden van de monteur is een andere. Je mag niet zelf de NTU op de grondplaat plaatsen. Misschien zit er nog eentje van een vorig abonnement of bewoner maar dat boeit NLE niet. Ze komen gewoon een nieuwe opklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaat een monteur de kruipruimte in?
Denk dat mijn telefoon aansluiting niet meer goed is.
Heb volgens mij paar jaar terug wat gesloopt bij het isoleren in de kruipruimte :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 08:13
Hallo allen,

Overgestapt van Ziggo naar NLE.

Gisteren NLE pakket ontvangen. Mooie Experia Box V10 + een Wifi lan adapter van het merk TP-Link. Maar ik gebruik mijn Apple Extreme's.

Snel aansluiten natuurlijk (DSL kabel + met varkensneus + stroom), en even opstarten (5-10 minuten) en werkte direct!!

Even DHCP scope veranderd en DHCP pool / wifi uitgeschakeld.

Overigens staat er nog een afspraak voor een monteur voor volgende week, maar die kan ik waarschijnlijk af gaan bellen VOOR vrijdag 25 mei dat is wel zo netjes. Medewerkers zijn aan de telefoon ook super vriendelijk!

Werkelijkheid:
Snelheid Download: 101.64 Mbps
Snelheid Upload: 31.41
Ping: 8 ms

Kosten maandelijks: 29.95 (eerste 9 maanden). Daarna 32,45.
Beloofde snelheid Factuur NLE: (snelheden: 103 Mb/s down, 29 Mb/s up)*

Daarnaast heb ik nog een PING laten lopen via een werkstation. Nu zie je dat ZIGGO verbinding minder "stabiel" is dan de KPN/NLE verbinding. (overigens heb ik gisteren de stekker er uit gehaald van ZIGGO.

KPN - Status:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b0061a532dcb/5b0061a52ac3e-kpn.thumb.jpg

ZIGGO - Status:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b0061ea53e40/5b0061ea4de5f-ziggoo.thumb.jpg

Meer dan prima!!

[ Voor 5% gewijzigd door AMES op 19-05-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:52
kapjamie schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:42:
Hallo allen,

Gisteren NLE pakket ontvangen. Mooie Experia Box V10 + een Wifi lan adapter van het merk TP-Link. Maar ik gebruik mijn Apple Extreme's.

Snel aansluiten natuurlijk (DSL kabel + met varkensneus + stroom), en even opstarten (5-10 minuten) en werkte direct!!

Even DHCP scope veranderd en DHCP pool / wifi uitgeschakeld.

Overigens staat er nog een afspraak voor een monteur voor volgende week, maar die kan ik waarschijnlijk af gaan bellen VOOR vrijdag 25 mei dat is wel zo netjes. Medewerkers zijn aan de telefoon ook super vriendelijk!

Werkelijkheid:
Snelheid Download: 101.64 Mbps
Snelheid Upload: 31.41
Ping: 8 ms

Kosten maandelijks: 29.95 (eerste 9 maanden). Daarna 32,45.
Beloofde snelheid Factuur NLE: (snelheden: 103 Mb/s down, 29 Mb/s up)*

Daarnaast heb ik nog een PING laten lopen via een werkstation. Nu zie je dat ZIGGO verbinding minder "stabiel" is dan de KPN/NLE verbinding. (overigens heb ik gisteren de stekker er uit gehaald van ZIGGO.

KPN - Status:
[afbeelding]

ZIGGO - Status:
[afbeelding]

Meer dan prima!!
Bij mij gaat het abo ergens ~25 mei in. Heb jij het gewoon direct aangesloten? :P
Of begrijp ik het verkeerd.. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMES
LuPo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:59:
[...]

Bij mij gaat het abo ergens ~25 mei in. Heb jij het gewoon direct aangesloten? :P
Of begrijp ik het verkeerd.. :)
Dat klopt! Ik weet niet of het "Officieel" mag hehe, maar er zat een handleiding bij om alles aan te sluiten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
kapjamie schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:00:
[...]

Dat klopt! Ik weet niet of het "Officieel" mag hehe, maar er zat een handleiding bij om alles aan te sluiten e.d.
" Kan je het zelf? Dat mag ook! Dankzij de handige handleiding heb je binnen een paar stappen internet, televisie en/of bellen.....lees meer..."

Link:
https://www.nle.nl/alles-in-1/installatie-0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Bleh!

:)

hjs schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:28:
Gaat een monteur de kruipruimte in?
Denk dat mijn telefoon aansluiting niet meer goed is.
Heb volgens mij paar jaar terug wat gesloopt bij het isoleren in de kruipruimte :+
Het herstellen van je ISRA punt moet KPN als netbeheerder regelen. NLE kan dat wel voor je aanvragen als het goed is. Er staan ook kosten voor, beginnend vanaf €40 volgens de prijslijst.

Toevallig zit ik in hetzelfde schuitje, de vorige bewoners hebben de kabel los in de kruipruimte gegooid. Iemand ervaring met zo'n situatie bij NLE?

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]