Poort forwarding - IPv4:
LAN Host: 192.168.1.2
APPnaam: XYZ
Application Configuration:
XYZ
UDP: 443~443
Portscan geeft aan dat poort gesloten blijft.
En mijn toepassing bevestigd dat hij geen connectie kan opbouwen.
Wanneer ik in het log kijk van die toepassing, zie ik dat hij geen connectie kan krijgen op 82.169.XXX.XXX:443
Weet je zeker dat je de UPD open wilt hebben en niet TCP?0xygen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:56:
Onlangs heb ik de overstap gemaakt naar NLE. Het modem is een experiabox V10 ontvangen. Nu loop ik tegen een probleem aan dat portforwarding niet werkt. Zijn er meer die last hebben van dat portforwarding niet lukt?
Poort forwarding - IPv4:
XYZ
Wanneer ik in het log kijk van die toepassing, zie ik dat hij geen connectie kan krijgen op 82.169.XXX.XXX:443
Ik gebruik zelf de DMZ functie omdat ik mijn eigen FW heb en dat werkt goed.
Ja, ik heb de VPN default UDP ingesteld. Dit heeft bij Ziggo nooit problemen opgeleverd.koesie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:30:
[...]
Weet je zeker dat je de UPD open wilt hebben en niet TCP?
Ik gebruik zelf de DMZ functie omdat ik mijn eigen FW heb en dat werkt goed.
[ Voor 59% gewijzigd door 0xygen op 19-03-2018 07:48 ]
Zelfde issue kort geleden bij een kennis gehad. Herstart van het modem loste het probleem op. Soms worden de port-forwards niet helemaal goed doorgevoerd. Mocht de herstart niet helpen dan even de forward opnieuw aanmaken en nogmaals een herstart. Bekend issue met de V10.0xygen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:56:
Onlangs heb ik de overstap gemaakt naar NLE. Het modem is een experiabox V10 ontvangen. Nu loop ik tegen een probleem aan dat portforwarding niet werkt. Zijn er meer die last hebben van dat portforwarding niet lukt?
Poort forwarding - IPv4:
XYZ
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Helaas, die workaround werkt niet voor mij. Zelfs niet na een factory reset.WouTer14 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:09:
[...]
Zelfde issue kort geleden bij een kennis gehad. Herstart van het modem loste het probleem op. Soms worden de port-forwards niet helemaal goed doorgevoerd. Mocht de herstart niet helpen dan even de forward opnieuw aanmaken en nogmaals een herstart. Bekend issue met de V10.
Hij vroeg nog of ik de overstap-service had, want anders liep ik het risico tussen 20-3 en 30-3 zonder internet te zitten. Ik gaf aan dat ik die had en ging in vol vertrouwen weer verder internetten.
Wat blijkt; kennelijk hebben ze de nieuwe datum niet aan m'n oude provider doorgegeven en zitten we nu 10 dagen zonder internet

Op de doos van het glasvezel-modem staat dat deze door een monteur geinstalleerd moet worden, terwijl we al een identiek modem van Tele2 hebben hangen. Zou het nou echt zo moeilijk zijn om die zelf te vervangen?
[ Voor 15% gewijzigd door monkel op 21-03-2018 07:15 ]
Zolang je goed oplet dat je de beschermkapjes eraf haalt enzo (anders kun je de glasvezel beschadigen) is het niet zo moeilijk, als het enkel het modem is (puur het ethernet gedeelte) is het plug & play. NLE wil vaak een paar dagen vooraf al werken.monkel schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:14:
Nou, m'n eerste ervaringen met NLE beginnen al goed; vorige week belde een monteur voor afspraak aanleggen glasvezel. Omdat de origineel geplande datum niet goed uitkwam, hebben we de datum naar 30-3 gezet.
Hij vroeg nog of ik de overstap-service had, want anders liep ik het risico tussen 20-3 en 30-3 zonder internet te zitten. Ik gaf aan dat ik die had en ging in vol vertrouwen weer verder internetten.
Wat blijkt; kennelijk hebben ze de nieuwe datum niet aan m'n oude provider doorgegeven en zitten we nu 10 dagen zonder internet
Op de doos van het glasvezel-modem staat dat deze door een monteur geinstalleerd moet worden, terwijl we al een identiek modem van Tele2 hebben hangen. Zou het nou echt zo moeilijk zijn om die zelf te vervangen?
Hell / 0
Nou blijkbaar volgens NLE niet, want ze willen daar perse een monteur voor sturen. Maar goed; ik ga vanmiddag het glasvezelmodem vervangen en de boel aansluiten. Volgende week haal ik alles weer los en doe ik het terug in de doos en dan mag de monteur het nog een keer doenSlaah_007 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:15:
Zodra tele2 stopt gewoon het nle modem er tussen zetten en dan werkt het, kind kan de was doen eigenlijk.
En daar begint het ge-pingpong. Want als ik nu Tele2 ga bellen geven ze waarschijnlijk aan dat NLE dit aangegeven heeft etc. Ik vrees dat er ergens binnenkort door nul gedeeld gaat wordenDe internetlijn is inmiddels opgeleverd inderdaad. Maar we hebben nog geen definitief overnamebericht naar je vorige provider gestuurd. Zij hadden dus nog niet mogen stoppen. Wij wachten tot je modem online is en dan versturen we het opzegbericht. Je kunt dus het beste bij je huidige provider navragen waarom ze al gestopt zijn, want wij hebben hier geen opdracht voor gegeven.
Edit: er is nog hoop; het lijkt erop dat Tele2 inderdaad niets heeft stopgezet, en dan zouden ze toevallig gister een storing hebben gehad ... Wordt vervolgd
edit2: Vanavond de Experia box aan het bestaande glasvezel-modem gehangen ... en het werkt. Kennelijk heeft er toch iemand ergens op een verkeerde knop gedrukt waardoor de datum niet verzet werd. Nouja, eind goed, al goed; ik kan weer interneppen.
[ Voor 23% gewijzigd door monkel op 21-03-2018 20:36 ]
Dusver geen terugkoppeling mogen krijgen van NLE of KPN.
Deze nieuwe snelheid heb ik sinds afgelopen maandag.
2018-03-23 geupdate hier. Ik hoop dat ze het steeds weer aanzetten van WiFi nu uitgezet hebben.
Wat is dat irritant zeg.
Idd irritant. Zag het vanochtend pas. Is er nog bekend wat de nieuwe firmware moet oplossen? Voip zit nog steeds dichtgetimmerd....neeecht schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:55:
Software Version V1.01.01T01.9
2018-03-23 geupdate hier. Ik hoop dat ze het steeds weer aanzetten van WiFi nu uitgezet hebben.
Wat is dat irritant zeg.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dat kon je gewoon voorkomen hoor. WiFi uitzetten in de ECO mode.neeecht schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:55:
Software Version V1.01.01T01.9
Wat is dat irritant zeg.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Internet is functioneel, maar IPTV nog niet.
Ik kan geen mogelijkheid vinden om het IPTV VLAN in te stellen...
Kan iemand mij op weg helpen met eventueel een config bestand?
Ik heb rond gegoogled maar kom alleen verouderde settings tegen.
[ Voor 11% gewijzigd door 0xygen op 26-03-2018 21:15 ]
Inmiddels opgelost met een andere modem. Met een draytek 2860 alles aan de praat kunnen krijgen.0xygen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:14:
Ik worstel met IPTV aan de gang te krijgen op mijn Fritzbox 7360.
Internet is functioneel, maar IPTV nog niet.
Ik kan geen mogelijkheid vinden om het IPTV VLAN in te stellen...
Kan iemand mij op weg helpen met eventueel een config bestand?
Ik heb rond gegoogled maar kom alleen verouderde settings tegen.
Hoe heb je dat gedaan?0xygen schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:53:
[...]
Inmiddels opgelost met een andere modem. Met een draytek 2860 alles aan de praat kunnen krijgen.
Ik heb deze instellingen gebruikt: https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm
Voor mij komt het op neer op:
ADSL VPI/VCI: 0/34
IPTV_ VDSL VLAN Priority/ VLAN ID: 5/4
Alle functies van IPTV zijn functioneel.
IPTV gaat nu nog over een eigen poort en VLAN op mijn modem. Ik ga nog even uitzoeken hoe ik daar ook nog een VLAN voor internet over diezelfde poort kan zetten. Dan hoef ik daar niet nog een losse kabel voor te trekken.
Als ik de Arcadyan aansluit op mijn TV ook geen geluid via scart. De kleine groene audio uitgang achterop de Arcadyan, geeft ook geen geluid. In de geluidsinstellingen is de keuze HDMI of optical.
Is er een oplossing voor?
Dus je hebt iptv bridged ingesteld nu op je modem? (je tv doosje meldt t ergens in het instellingen menu) Dat kon mijn fritzbox ook vrij simpel op mijn Telfort abonnement, maar om routed iptv aan de gang te krijgen was wel wat lastiger. Manueel configuratie files aanpassen en inladen was dat0xygen schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:56:
[...]
Ik heb deze instellingen gebruikt: https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm
Voor mij komt het op neer op:
ADSL VPI/VCI: 0/34
IPTV_ VDSL VLAN Priority/ VLAN ID: 5/4
Alle functies van IPTV zijn functioneel.
IPTV gaat nu nog over een eigen poort en VLAN op mijn modem. Ik ga nog even uitzoeken hoe ik daar ook nog een VLAN voor internet over diezelfde poort kan zetten. Dan hoef ik daar niet nog een losse kabel voor te trekken.
Maaaaaar uiteindelijk heb ik de Experiabox v10 gekregen ipv de v8 en toen viel m'n verbinding niet meer standaard weg, dus de fritzbox kon weer weg.
Als mijn einddatum 13 mei is bij NLE, moet ik dan als opleverdatum kiezen voor 13 mei of 14 mei bij nieuwe provider?
[ Voor 13% gewijzigd door Deezers op 02-04-2018 14:36 ]
€ 26,-- voor de eerste 6 maanden neem ik aan? In juni ga ik ook richting Youfone, vermoed ik.Deezers schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:35:
Ik ga overstappen naar Youfone. Scheelt veel geld per maand en NLE doet geen beter bod. Betaal straks omgerekend 26 euro per maand voor internet ,tv en bellen door korting en extra cashbacks (dus 4 euro minder dan nu bij NLE) + gratis opnemen en Eredivisie 1... Ik mis alleen de radiozenders en 24Kitchen. Bij NLE zou ik uitkomen op 40 euro per maand, zonder sportzender en opnemen. En volgend jaar zie ik dan wel weer wie de goedkoopste is
Als mijn einddatum 13 mei is bij NLE, moet ik dan als opleverdatum kiezen voor 13 mei of 14 mei bij nieuwe provider?
[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 03-04-2018 18:53 ]
Wat zou ik qua aansluiting in de meterkast aan moeten treffen?krakendmodem schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:53:
Hangt een beetje van de aansluiting af in de meterkast., maar over het algemeen is het echt niet moeilijk om aan te sluiten.
Verwijderd
Ik moet nog tot juni, maar zit ook over Youfone te denken.Deezers schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:35:
Ik ga overstappen naar Youfone. Scheelt veel geld per maand en NLE doet geen beter bod. Betaal straks omgerekend 26 euro per maand voor internet ,tv en bellen door korting en extra cashbacks (dus 4 euro minder dan nu bij NLE) + gratis opnemen en Eredivisie 1... Ik mis alleen de radiozenders en 24Kitchen. Bij NLE zou ik uitkomen op 40 euro per maand, zonder sportzender en opnemen. En volgend jaar zie ik dan wel weer wie de goedkoopste is
Welke cashback heb je? Die van CashbackXL?
Zoiets:Mathijssss schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:00:
[...]
Wat zou ik qua aansluiting in de meterkast aan moeten treffen?

Mocht er niet in de meterkast te vinden zijn, dan zit de aansluiting mogelijk in de woonkamer. Dat is de 3e aansluiting op de foto
In de handleiding staat ook beschreven hoe het aangesloten moet worden.
[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 03-04-2018 19:21 ]
Tevens lees ik her en der wat over wifi problemen, maar kan niet echt terug vinden in het topic wat er aan de hand is?
KPN Experia box V10 heeft/had wifi problemen.Exterminator schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:42:
Tevens lees ik her en der wat over wifi problemen, maar kan niet echt terug vinden in het topic wat er aan de hand is?
En die krijg je ook bij NLE
Thanks voor de genomen moeite deze foto te plaatsen. De 3e aansluiting is inderdaad niet in de meterkast, maar wel in de woonkamer te vinden. Hier zou ik het modem op aan kunnen sluiten?krakendmodem schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:20:
[...]
Zoiets:
[afbeelding]
Mocht er niet in de meterkast te vinden zijn, dan zit de aansluiting mogelijk in de woonkamer. Dat is de 3e aansluiting op de foto
In de handleiding staat ook beschreven hoe het aangesloten moet worden.
Da's de "varkensneus" en daar kan je gewoon het zaakje aansluiten. Je kan ook bij Fourstack even checken of KPN je adres ook kentMathijssss schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:12:
[...]
Thanks voor de genomen moeite deze foto te plaatsen. De 3e aansluiting is inderdaad niet in de meterkast, maar wel in de woonkamer te vinden. Hier zou ik het modem op aan kunnen sluiten?
NLE werkt gewoon prima met glas.Exterminator schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:42:
Wanneer ik zo in dit topic lees heb ik 't idee dat de meesten DSL nemen bij NLE. Echter ben ik van plan om glasvezel te nemen, twijfel nog tussen Tmobile en NLE. Iemand glasvezel ervaringen met NLE?
Sommige mensen hadden problemen met een Experia box 10. De meeste mensen niet. Ik heb NLE via VDSL en nooit één enkel probleem gehad met WiFi. Het was een verademing vergeleken met Ziggo. Een vriendin van me is overgestapt op NLE glas en heeft ook een Experia Box 10 en zij heeft ook nooit problemen gehad met WiFiTevens lees ik her en der wat over wifi problemen, maar kan niet echt terug vinden in het topic wat er aan de hand is?
Het zal ongetwijfeld voor een flink aantal mensen een probleem zijn geweest (En is inmiddels opgelost). Maar dat zijn natuurlijk ook de mensen die je hoort. Ze melden op 3 maal daags op 10 fora dat het niet werkt. De mensen die tevreden zijn melden niets. Waarom zouden ze ook.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Op Fourstack wordt inderdaad aangegeven dat ik Koper aansluiting heb. Bedankt voor de link.OgWok schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:57:
[...]
Da's de "varkensneus" en daar kan je gewoon het zaakje aansluiten. Je kan ook bij Fourstack even checken of KPN je adres ook kent
Ik tref bij mij thuis alleen het volgende aan onder de 'PTT-deksel'. Wat ik gok is dat hier alleen een telefoon kabel aan verbonden is. De 'varkensneus' eronder zat niks aan verbonden, hing alleen 1 wit los draad je aan. Ik vraag mij nu dus af of bij mij hiermee wel internet naar deze 'PTT-deksel' toegevoerd wordt..
Waarschijnlijk die groen met rode op 1 en 2 vervangen door een draad naar je modem en je bent klaar. Of als aan die draad een plugje zit zo in je modem stoppen, al is een korte draad altijd beter bij een dsl verbinding.Mathijssss schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:31:
[...]
Op Fourstack wordt inderdaad aangegeven dat ik Koper aansluiting heb. Bedankt voor de link.
Ik tref bij mij thuis alleen het volgende aan onder de 'PTT-deksel'. Wat ik gok is dat hier alleen een telefoon kabel aan verbonden is. De 'varkensneus' eronder zat niks aan verbonden, hing alleen 1 wit los draad je aan. Ik vraag mij nu dus af of bij mij hiermee wel internet naar deze 'PTT-deksel' toegevoerd wordt..
[ Voor 8% gewijzigd door wortelsoft op 04-04-2018 17:51 ]
Aan die groen+rode kabel zit aan het uiteinde inderdaad een plugje. Is deze niet alleen voor telefoon dan? Ik heb hier echt totaaal geen kennis van.wortelsoft schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:45:
[...]
Waarschijnlijk die groen met rode op 1 en 2 vervangen door een draad naar je modem en je bent klaar. Of als aan die draad een plugje zit zo in je modem stoppen, al is een korte draad altijd beter bij een dsl verbinding.
Die is ook voor internet. Als je die plug in het modem doet zal het waarschijnlijk gelijk werken. Anders zoek je de installatie handleiding even op bij nle of kpn. Dan kun je kijken of je dat ziet zitten.Mathijssss schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:16:
[...]
Aan die groen+rode kabel zit aan het uiteinde inderdaad een plugje. Is deze niet alleen voor telefoon dan? Ik heb hier echt totaaal geen kennis van.
[ Voor 10% gewijzigd door Janpietertje89 op 04-04-2018 21:51 ]
Gemakkelijker kan bijna niet! Ik heb het inmiddels afgesloten en ga er vanuit dat alles gewoon prima gaat verlopen. Bedankt allen voor de behulpzame reacties!wortelsoft schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:43:
[...]
Die is ook voor internet. Als je die plug in het modem doet zal het waarschijnlijk gelijk werken. Anders zoek je de installatie handleiding even op bij nle of kpn. Dan kun je kijken of je dat ziet zitten.
Nee gemiddeld 26 euro per maand voor het eerste jaar. 6 keer 19,95 en 6 x 42,95 per maand - 66 euro cashback (nu 56).OgWok schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:38:
[...]
€ 26,-- voor de eerste 6 maanden neem ik aan? In juni ga ik ook richting Youfone, vermoed ik.
Bij andere 'kpn aanbieders' zie ik dat dit namelijk niet zo is en een aanvullend pakket genomen dient te worden (ook NLE spreekt zich beetje tegen op hun site)
Bij Telfort, ook een KPN aanbieder, zit RTL gewoon in het standaardpakket. Op kanaal 46 om precies te zijn.Exterminator schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:23:
Bij andere 'kpn aanbieders' zie ik dat dit namelijk niet zo is
Die zit er in, op kanaal 46 inderdaad. Het was voor mij ook de manier om F1 te volgen. Nadeel: veel onderbrekingen voor reclameblokkenExterminator schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:23:
Kan iemand bevestigen dat in het standaard tv pakket van NLE de Duitse zender RTL Television zit (dit in verband met de F1)?
Bij andere 'kpn aanbieders' zie ik dat dit namelijk niet zo is en een aanvullend pakket genomen dient te worden (ook NLE spreekt zich beetje tegen op hun site)
En dan met volle bak wifi. Het lijkt minder vaak voor te komen wanneer ik de wifi extender er tussenuithaal. Iemand enig idee? Ik heb de experiabox al herstart. Speedtest gaat wel prima.
Joosie200 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:16:
[...]
Die zit er in, op kanaal 46 inderdaad. Het was voor mij ook de manier om F1 te volgen. Nadeel: veel onderbrekingen voor reclameblokken
Volgens mij niet. De F1 wordt uitgezonden op RTL International en die zit in het basispakket. In het Duitse pakket zitten de volgende zenders:Dielie schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:12:
Heb je daar dan niet meer het Duits pakket voor nodig?
NDR
SAT1
Tagesschau24
3Sat
Pro Sieben
Kika
Einsfestival
VOX
RTL II
SuperRTL
Ik weet niet wat superRTL is. Misschien zie je dan de race in HD en zonder reclame, anders zou ik het niet weten.
[ Voor 12% gewijzigd door grun93 op 05-04-2018 22:18 ]
Wel op "lees meer" klikken.
[ Voor 21% gewijzigd door audiojunk op 05-04-2018 23:01 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
ik zie echter dat het verlengaanbod bij lange na niet zo goed is als het nieuw-komers aanbod (verlengen is bij jaar contract 3 maanden een tientje korting, bij nieuwe klanten is dat 9 maanden), nog uitgezonderd de mogelijke cashback.
hebben er al tweakers contact gehad met de klantenservice met de vraag of er nog wat aan de prijs te doen is bij verlengen? mij lijkt dat een huidige klant behouden goedkoper is dan een nieuwe klant aan te trekken, dat blijkt echter niet uit de prijzen die gevraagd worden...
NLE is wat dat betreft best star.
[ Voor 6% gewijzigd door kwon op 09-04-2018 14:08 ]
ja, die staat ook op mijn lijstje maar ben opzich wel tevreden met de tv-box van NLE, en heb niet zo heel veel vertrouwen in de androidbox van Youfone...
Verwijderd
Ik zit over een maandje twee ook een jaar bij de Nle en ik blijf er wel bij. De apparatuur werkt goed, geen noemenswaardige storingen of last gehad.
Heb al het 5Ghz netwerk een eigen SSID gegeven, dat helpt niet. Wachtwoorden zijn nog wel hetzelfde, misschien moet ik die ook anders zetten? Heeft iemand nog tips hier in, of is 't modem toch defect misschien?
Ik ben al overgestapt van NLE naar Youfone. Maar alleen voor de prijs. Qua kosten kwam ik uit op het volgende voor het eerste jaar (basispakket + opnemen):J-roenn schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:36:
[...]
ja, die staat ook op mijn lijstje maar ben opzich wel tevreden met de tv-box van NLE, en heb niet zo heel veel vertrouwen in de androidbox van Youfone...
Totale kosten verlengaanbod NLE: € 479,40
Totale kosten nieuw pakket Youfone: € 371,40
Dat is een verschil van € 108 ofwel € 9 per maand. Dat was het voor mij de moeite wel waard.
MAAR... het staat buiten kijf dat de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van de tv-interface van NLE/KPN toch wel echt beter is dan die van Youfone. Ik sluit daarom niet uit dat ik na het einde van het contract weer terugkeer.
Het eerste jaar NLE was gewoon de prijs, geen van/voor aanbieding. Als ik nu op het verlengaanbod in ga, is het wel een aanbieding.
Maar als ik niks doe, verandert er juridisch gezien toch niks aan mijn contract?
Ik heb geen bericht gehad dat de prijs wordt verhoogt. Alleen 'verlengaanbiedingen'.
Of gaat dat niet op?
Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl
Nee:freakenstein schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:19:
Of gaat dat niet op?
6.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die is vermeld in de bevestiging van NLEX van jouw aanvaarding van het aanbod van NLEX, en wordt na verloop van deze periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende tarieven en voorwaarden, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen duur, met een opzegtermijn van één (1) maand.
Verwijderd
Tele2 (geen Eredivisie Live) en Youfone (geen TLC) zijn geen optie. De eerste wil ik niet, de tweede mijn vrouw niet.
Heb nog een abo tot 20-6 bij NLE, als er niets beters op de markt komt dan moet ik het maar verlengen ben ik bang.
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad. Als Youfone ineens TLC en Radiozenders aanbiedt dan hebben ze mij als klant.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:04:
Ik verleng denk ik wel maar ook bij mij duurt het nog twee maand en wie weet wat er nog verandert in die tijd bij de providers.
Je kan ook niet verlengen, dan loop je een paar tientjes korting mis maar houd je wel een maandelijks opzegbaar contract.
Aan de andere kant moet Youfone hiervoor weer meer geld rekenen. Die moeten die zenders ergens inkopen. Wat die radiozender betreft, zou wel kunnen. Pleur een radio app op die TV box en klaar.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:05:
[...]
Inderdaad. Als Youfone ineens TLC en Radiozenders aanbiedt dan hebben ze mij als klant.
Je kan ook niet verlengen, dan loop je een paar tientjes korting mis maar houd je wel een maandelijks opzegbaar contract.
Router kopen, ben je in theorie van het gezeik af.tiguan schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:10:
Ik ben ook erg tevreden met NLE. Maar sinds de firmware update n.a.v. de wifi problemen, is het wifi probleem bij mij nog erger geworden. Voorheen was één keer per week resetten voldoende. Nu moet het echt om de dag, soms zelfs elke dag. Het is gewoon om moe van te worden.
Heb al het 5Ghz netwerk een eigen SSID gegeven, dat helpt niet. Wachtwoorden zijn nog wel hetzelfde, misschien moet ik die ook anders zetten? Heeft iemand nog tips hier in, of is 't modem toch defect misschien?
Router met kabel aan modem hangen. En dan de WiFi van de router gebruiken. Zo doe ik het in ieder geval en heb nooit last van wifi problemen.tiguan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:41:
@pelt Maar KPN/NLE ondersteunen toch geen bridged mode?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik belde Telfort om op te zeggen en kon een verlengaanbod van 375 euro krijgen (6 maanden 20 euro, daarna 42,50 euro).
Voor 14 euro verschil wil ik wel 100mb/s in plaats van 40mb/s.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Ik mis inderdaad een paar basiszenders bij Youfone. Maar eerlijk gezegd ben ik tevreden met Nlex en zo gekke duur is het niet met wat je er voor terug krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:05:
[...]
Inderdaad. Als Youfone ineens TLC en Radiozenders aanbiedt dan hebben ze mij als klant.
Maar, goedkoper mag toch wel ?Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:52:
[...]
Ik mis inderdaad een paar basiszenders bij Youfone. Maar eerlijk gezegd ben ik tevreden met Nlex en zo gekke duur is het niet met wat je er voor terug krijgt.
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 10-04-2018 19:30 ]
Verwijderd
Ik denk als KPN zelf ooit eindelijk eens IPv6 gaat ondersteunen (net als bij ziggo als IPv8 eraankomt heb ik zo'n vermoeden).Jeffrey87 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:32:
Aangezien NLE in principe gewoon whitelabel KPN is, vroeg ik me af of dat je dan ook IPv6 krijgt.
Hell / 0
KPN ondersteunt al IPv6, maar nog niet voor alle klanten.GieltjE schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:34:
[...]
Ik denk als KPN zelf ooit eindelijk eens IPv6 gaat ondersteunen (net als bij ziggo als IPv8 eraankomt heb ik zo'n vermoeden).
Als ik het goed had nog minder dan 10% en je kan het ook niet aanvragen.Jeffrey87 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:39:
[...]
KPN ondersteunt al IPv6, maar nog niet voor alle klanten.
Hell / 0
Ik heb KPN aansluitingen gezien met ipv6. Die zijn er al, maar helaas lang niet op alle aansluitingen. Gewoon ipv4 en 6 naast elkaar, dus geen gare constructie zoals Ziggo wel eens gebruikt. (Met nat)GieltjE schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:34:
[...]
Ik denk als KPN zelf ooit eindelijk eens IPv6 gaat ondersteunen (net als bij ziggo als IPv8 eraankomt heb ik zo'n vermoeden).
Ondersteunen doen ze wel, uitrol echter nog niet zo hard.
De goedkopere providers doen het zover ik weet nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 13-04-2018 18:26 ]
Als ik via systeemtest, van de Arcadyan, de analoge en RCA geluidstest doe via de scart hoor ik wel geluid

Vreemd nietwaar? Iemand een tip/oplossing?
Officieel is 2 tv's de max. Bij NLE. Heb via nle forum regelmatig contact met NLE medewerkers, maar ze gaan het niet uitbreiden.Darkz0rs schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:06:
Hoe kijken jullie bij NLE met meer dan. 2 tv's?
Wellicht dat je het aantal tv's wel kunt uitbreiden met Chromecast? Sinds vorige week ondersteunt de KPN iTV app dat.vincedd schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:44:
[...]
Officieel is 2 tv's de max. Bij NLE. Heb via nle forum regelmatig contact met NLE medewerkers, maar ze gaan het niet uitbreiden.
Voornamelijk glasvezel klanten van KPN hebben IPv6.Jeffrey87 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:39:
[...]
KPN ondersteunt al IPv6, maar nog niet voor alle klanten.
Bij de geluidsinstellingen van je tv de output forceren naar PCM, helpt dat?OgWok schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:13:
Gebruik de Arcadyan van NLE voor tv. Via HDMI geluid ok, via scart geen geluid....
Als ik via systeemtest, van de Arcadyan, de analoge en RCA geluidstest doe via de scart hoor ik wel geluid![]()
Vreemd nietwaar? Iemand een tip/oplossing?
Nee, merp!
TV output forceren naar PCM? Het is decoder uit en TV, HD recorder in, toch?PauseBreak schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:07:
[...]
Bij de geluidsinstellingen van je tv de output forceren naar PCM, helpt dat?
Ja, klopt helemaal, maar hier is dat forceren naar PCM om onduidelijke reden wat hielp in soortgelijke situatie. Ik heb geen idee hoe of waarom, maar het was voor mij de oplossing.OgWok schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:32:
[...]
TV output forceren naar PCM? Het is decoder uit en TV, HD recorder in, toch?
Anders zou je ook nog een andere scart-kabel kunnen proberen, gewoon om de kabel uit te sluiten.
Nee, merp!
De decoder geeft wel testgeluid, dus kabel is OK.PauseBreak schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:34:
[...]
Ja, klopt helemaal, maar hier is dat forceren naar PCM om onduidelijke reden wat hielp in soortgelijke situatie. Ik heb geen idee hoe of waarom, maar het was voor mij de oplossing.
Anders zou je ook nog een andere scart-kabel kunnen proberen, gewoon om de kabel uit te sluiten.
Verwijderd
Heel vaak komen wifi problemen omdat een flink aantal buren hetzelfde wifi kanaal gebruikt.tiguan schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:01:
Naar aanleiding van mijn wifi problemen heeft NLE me een nieuw modem gestuurd. Ik heb 'm nog niet omgewisseld, maar de wifi problemen zijn wel opeens weg....
Het helpt meestal om in de modem/router alleen effe het wifi kanaal aan te passen.
Ik zie hier om me heen een stuk of 20 andere wifi netwerken. En mijn snelheid was wat laag en niet echt stabiel. Na het aanpassen van het wifi kanaal was dit meteen over, en was de stabiliteit en snelheid oké.
Als ie op 'auto' staat kan het zijn dat je apparaat het zelf net veranderd heeft en dat het daardoor beter is.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 13:04 ]
Verwijderd
Zou alsnog wel door storing van wifi van de buren kunnen komen....Denk ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 13:13 ]
Verwijderd
Maar goed, maar zien wat er gebeurd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 13:30 ]
Verwijderd
Dit zijn de werkzaamheden die door de bevroren grond niet uitgevoerd konden worden (grondwerkzaamheden). KPN loopt een beetje achter
Ik kan echter helemaal geen contact krijgen met dit bedrijf.
Klopt het dat ze niet te bereiken zijn via telefoon, of zie ik iets over het hoofd?
https://www.nle.nl/alles-in-1/contactgegevens
Stel al je vragen aan ons, waar en wanneer je maar wil. Het enige wat je hoeft te doen is 0612380016 toevoegen aan je contacten op je smartphone. Vervolgens kun je via WhatsApp starten met appen. Peanuts dus!
Technisch dus wel via je telefoon maar nee, je kan ze inderdaad niet bellen.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Wordt automatisch een maandcontract. Ik heb echter gelezen in dit topic dat ze vaak enkele maanden van te voren je een nieuw aanbod doen voor weer een jaarcontract.Bisamrat schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:59:
Iemand ervaring met het opzeggen van hun abonnement na hun 1ste jaar? Zit je dan nog aan een maand opzeg termijn vast of is het gewoon einde contract dus dan kan je direct weg?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]