[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste
Acties:
  • 306.799 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
@Anoniem: 526397 De coax wat afstrippen en dat vastmaken aan de UTP kabel. Dan aan de andere kant rustig trekken en de kabel rustig invoeren. We zitten natuurlijk wel op Tweakers ;) beetje vertrouwen in jezelf. Anders vast wel iemand in de buurt die je wilt helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 19-02-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Vandaag toevallig op Mijn NLE gekeken en daar stond ineens een aanbod voor verlenging. Even de actieprijs daargelaten zou het gaan om een verhoging van € 10 per maand. Hoewel ik dan nog steeds voor 56 euro klaar ben incl. opnemen, extra ontvanger en Eredivisie Live is het waarschijnlijk wel verstandig eens rond te kijken over een maand of 2 :)

Contract loopt af in juni, dus tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gajus26 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:21:
ik deel graag even mijn ervaringen met NLE.

NLE is een bedrijf met heel veel mooie beloftes. Zo pretenderen ze op hun website binnen vier weken glasvezel te kunnen leveren.
De website gaf exact de overgangsdatum aan. Dit klopte exact met wanneer ik overging. Overstappen duurde flink langer dan 4 weken, maar het wel precies zoals de website aangaf. Je hebt de website niet gebruikt ofzo?

Ik kwam van Ziggo af. Overstap ging prima. Werd wel enorm vaak gebeld door Ziggo (meestal 1x/soms 2x/dag, 2 weken lang), inclusief extra post enzo. Allemaal genegeerd. Juist bij Ziggo weggegaan vanwege slecht werkend internet plus zeer regelmatige kostenverhogingen. NLE waarschuwde voor valse verhalen vooral vanuit Ziggo.

Een latere leveringsdatum als leugen beschouwen, tjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:42
Afgelopen nacht merkte ik dat mijn 5ghz verbinding weer actief was geworden. Ik had deze uitgezet omdat er zoveel verbindingsproblemen waren een tijdje terug. Is er een update geweest waardoor er gereset is en nog belangrijker, zouden de problemen met het modem opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
Ik heb eigen accespoints (Ubiquiti) en zag ook dat wifi op het modem actief was geworden. Uitgezet, maar afgelopen week stond hij weer aan 8)7 Ik herkende hem, omdat ik het SSID van de EB V10 een eigen naam heb gegeven.

Volgens mij is men (KPN verwacht ik) dus zeker bezig met updates uit te rollen.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 19-02-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:10
Op het KPN forum wordt er door diverse mensen vermeld dat ze een nieuwe firmware hebben gekregen. Geen idee of NLE gelijk loopt met die uitrol. Denk 't niet, want NLE heeft een andere firmware. Maar ik hoop wel spoedig. Word gek van dat wifi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

ThinkPadd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:34:
Ik heb eigen accespoints (Ubiquiti) en zag ook dat wifi op het modem actief was geworden. Uitgezet, maar afgelopen week stond hij weer aan 8)7 Ik herkende hem, omdat ik het SSID van de EB V10 een eigen naam heb gegeven.

Volgens mij is men (KPN verwacht ik) dus zeker bezig met updates uit te rollen.
Ik heb dezelfde ervaringen bij iemand, wifi stond ineens weer aan. Uiteraard ook met een eigen SSID dus snel vast kunnen stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

SmooK schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:17:
Afgelopen nacht merkte ik dat mijn 5ghz verbinding weer actief was geworden. Ik had deze uitgezet omdat er zoveel verbindingsproblemen waren een tijdje terug. Is er een update geweest waardoor er gereset is en nog belangrijker, zouden de problemen met het modem opgelost zijn?
Dit gebeurd bij mij al een tijdje, lijkt me sterk dat het door en firmware update komt aangezien ik de 5ghz nu al zes keer heb uitgezet. Gebeuren rare dingen met de router de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb de wifi in een week al twee keer uit gezet. Wel lastig want deze stoort op mijn normale wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Laatst online: 09-05 23:42
Bisamrat schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:59:
[...]

Dit gebeurd bij mij al een tijdje, lijkt me sterk dat het door en firmware update komt aangezien ik de 5ghz nu al zes keer heb uitgezet. Gebeuren rare dingen met de router de laatste tijd.
Ok, bij mij was het de eerste keer sinds ik het netwerk maanden geleden heb uitgezet. Ik had de hoop dat ze het al opgelost hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 09:43
bkor schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:03:
[...]

Een latere leveringsdatum als leugen beschouwen, tjah...
NLE heeft zelf aangegeven dat de 4 weken die werden aangegeven niet juist waren en dat ze bekend waren met het feit dat dit onterecht vermeld werd. Het lijkt me evident dat ik er consument op mag vertrouwen dat een vermelding van 4 weken ook 4 weken zal zijn. Door dit op de website te laten staan, terwijl NLE hier kennis van heeft genomen en weet dat dit onjuist is, lijkt mij op zijn minst bewust een foutieve voorstelling van zaken schetsen. Als dan ook nog eens wordt beloofd dat ze gaan zorgen dat ze eerder (maar later dan die 4 weken) gaan leveren, die belofte niet gehaald wordt en zelfs de 6 weken (welke het standaard zou moeten zijn volgens NLE) niet gehaald wordt, dan krijg ik inderdaad het idee dat er (bewust) meermaals onjuiste informatie verstrekt wordt. Wat mij betreft is dat dan dus een (of zelfs meer) leugen. Nog los van het feit dat je als bedrijf zo niet met klanten zou moeten willen omgaan.
Meedenken in een oplossing of de kans bieden om van het contract af te komen doen ze ook niet. Heb in ieder geval aangegeven dat ik het contract ontbind, al gaf NLE direct aan dat ze gewoon gaan factureren. We zullen zien hoe klantgericht ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

SmooK schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Ok, bij mij was het de eerste keer sinds ik het netwerk maanden geleden heb uitgezet. Ik had de hoop dat ze het al opgelost hadden.
En de 5ghz staat vanochtend weer ineens aan, wordt er een beetje moe van. Nog een paar maanden en dan kunnen we weer rond kijken voor een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:11
5183 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:39:
Vandaag toevallig op Mijn NLE gekeken en daar stond ineens een aanbod voor verlenging. Even de actieprijs daargelaten zou het gaan om een verhoging van € 10 per maand. Hoewel ik dan nog steeds voor 56 euro klaar ben incl. opnemen, extra ontvanger en Eredivisie Live is het waarschijnlijk wel verstandig eens rond te kijken over een maand of 2 :)

Contract loopt af in juni, dus tijd zat.
Ik zie 'm nu ook:
Internet: € 32,45 (eerste 3 maanden: € 29,95)
Televisie: € 7,50 (eerste 3 maanden: € 0)

Ik heb de TV-ontvanger nooit aangesloten, ben het ook niet van plan. Een internet-only abonnement zou ideaal zijn. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

sylvesterrr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:50:
[...]

Ik zie 'm nu ook:
Internet: € 32,45 (eerste 3 maanden: € 29,95)
Televisie: € 7,50 (eerste 3 maanden: € 0)

Ik heb de TV-ontvanger nooit aangesloten, ben het ook niet van plan. Een internet-only abonnement zou ideaal zijn. :Y
Dat is ook prima mogelijk; ik heb al een jaar nle (onlangs nog verlengd), en nooit tv afgenomen. Heb dan ook nooit een ontvanger gehad. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

i7x schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:18:
[...]

Dat is ook prima mogelijk; ik heb al een jaar nle (onlangs nog verlengd), en nooit internet afgenomen. Heb dan ook nooit een ontvanger gehad. :)
Lijkt me een behoorlijke portie weggegooid geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bisamrat schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 06:26:
[...]

En de 5ghz staat vanochtend weer ineens aan, wordt er een beetje moe van. Nog een paar maanden en dan kunnen we weer rond kijken voor een andere provider.
Met de webcare van telfort gebabbeld.
Door de problemen met de 5Ghz band sturen ze om de 3 dagen een signaal dat de wifi uitzet en weer aan.
Er word alleen geen rekening mee gehouden als de wifi uitstaat en deze dus weer aangaat.
Pas als er een nieuwe firmware voor het modem is zou dit opgelost zijn.

Je kan dit trouwens ook anders aanpassen.
Ga naar eco mode en haal daar alle vinkjes weg bij wifi zodat alles in het rood staat.
Zet daarna de wifi uit en het blijft uit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

5183 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:40:
[...]

Het bespaart mij 7.50 per maand. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
i7x schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Het bespaart mij 7.50 per maand. :)
Lees je eigen post even terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
5183 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:16:
[...]

Ik heb dezelfde ervaringen bij iemand, wifi stond ineens weer aan. Uiteraard ook met een eigen SSID dus snel vast kunnen stellen :)
Ik heb nu de ECO mode aangezet (alle blokjes op rood gezet), hopelijk blijft hij daarmee uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
5183 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:40:
[...]

Een jaar geleden zat TV er gewoon bij in voor 29,95 per maand.
Er was geen mogelijkheid om iets niet af te nemen. Pas na de eerste introductieperiode werd de priijs hoger maar kwam TV als aparte module om wel of niet af te nemen. Dat ziet hij nu pas terug bij een eventuele verlening.
Dus hij heeft geen geld weggegooid want hij betaalde al heel weinig.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

jongetje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Lees je eigen post even terug...
Ghehe...foutje. Nooit tv gehad bedoel ik natuurlijk. :P
Barre73 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:04:
[...]

Er was geen mogelijkheid om iets niet af te nemen. Pas na de eerste introductieperiode werd de priijs hoger maar kwam TV als aparte module om wel of niet af te nemen. Dat ziet hij nu pas terug bij een eventuele verlening.
Het zat er wel kosteloos bij in, maar je kon desondanks wel de module uitvinken (dat heb ik dan ook gedaan). Scheelde toen geen geld, maar nu inmiddels wel. Een ontvanger heb ik daarom ok niet voor de tv. :)

[ Voor 61% gewijzigd door i7x op 20-02-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Barre73 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:04:
[...]

Lees even wat ik gequote heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526397

jongetje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:12:
@Anoniem: 526397 De coax wat afstrippen en dat vastmaken aan de UTP kabel. Dan aan de andere kant rustig trekken en de kabel rustig invoeren. We zitten natuurlijk wel op Tweakers ;) beetje vertrouwen in jezelf. Anders vast wel iemand in de buurt die je wilt helpen.
Yes, zo gaan we het inderdaad doen. Ik ga de bestaande wandcontactdoos waar nu COAX op aangesloten kan worden losschroeven. Vervolgens plak ik met tape de nog te trekken netwerkkabel vast aan de COAX-kabel, en trek ik voorzichtig in de meterkast de kabel naar mij toe. De andere persoon laat ik aan de andere kant dan helpen.

Ik heb echter het idee dat de kabel ook van hoog naar laag gaat, en vice versa. Maakt dat voor het trekken van de kabel nog iets uit? Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a8c110d89c52/5a8c110d842ec-Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 14:11
Anoniem: 526397 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:16:
[...]

Yes, zo gaan we het inderdaad doen. Ik ga de bestaande wandcontactdoos waar nu COAX op aangesloten kan worden losschroeven. Vervolgens plak ik met tape de nog te trekken netwerkkabel vast aan de COAX-kabel, en trek ik voorzichtig in de meterkast de kabel naar mij toe. De andere persoon laat ik aan de andere kant dan helpen.

Ik heb echter het idee dat de kabel ook van hoog naar laag gaat, en vice versa. Maakt dat voor het trekken van de kabel nog iets uit? Zie hier:

[afbeelding]
Zeker als je denkt dat de bekabeling langs bochten en omhoog/omlaag moet gaan zou ik niet met tape werken in eerste instantie. Gebruik een goede knoop zoals in onderstaande afbeelding. Dus kabel strippen en een goede knoop leggen. Daarna evt wat tape erom om uitstekende delen te stroomlijnen. En gebruik de lube.

Afbeeldingslocatie: http://www.abc-sportvissen.be/images/images%20vissersknopen/verbeterde-albricht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

chucky666 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:24:
[...]

Met de webcare van telfort gebabbeld.
Door de problemen met de 5Ghz band sturen ze om de 3 dagen een signaal dat de wifi uitzet en weer aan.
Er word alleen geen rekening mee gehouden als de wifi uitstaat en deze dus weer aangaat.
Pas als er een nieuwe firmware voor het modem is zou dit opgelost zijn.

Je kan dit trouwens ook anders aanpassen.
Ga naar eco mode en haal daar alle vinkjes weg bij wifi zodat alles in het rood staat.
Zet daarna de wifi uit en het blijft uit.
Helaas vanochtend de 5ghz weer uitgezet en nu staat die weer aan. Lijkt wel of het verplicht aan moet ofzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 08:57

OgWok

U.N.C.L.E.

rick85 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:05:
[...]

Zeker als je denkt dat de bekabeling langs bochten en omhoog/omlaag moet gaan zou ik niet met tape werken in eerste instantie. Gebruik een goede knoop zoals in onderstaande afbeelding. Dus kabel strippen en een goede knoop leggen. Daarna evt wat tape erom om uitstekende delen te stroomlijnen. En gebruik de lube.

[afbeelding]
Jawel, daar kan je een Olifant mee op tillen ... . . ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
i7x schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:18:
[...]

Dat is ook prima mogelijk; ik heb al een jaar nle (onlangs nog verlengd), en nooit tv afgenomen. Heb dan ook nooit een ontvanger gehad. :)
Hmm. Interactieve tv was het eerste jaar gratis volgens mij, vandaar dat ik dat destijds heb besteld. Via Mijn NLE kan ik zo 1,2,3 geen mogelijkheid vinden interactieve tv te annuleren. Ik bel of mail wel. :Y) Voor die € 2,50 verhoging ga ik geen andere provider te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 08:57

OgWok

U.N.C.L.E.

sylvesterrr schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:26:
[...]

Hmm. Interactieve tv was het eerste jaar gratis volgens mij, vandaar dat ik dat destijds heb besteld. Via Mijn NLE kan ik zo 1,2,3 geen mogelijkheid vinden interactieve tv te annuleren. Ik bel of mail wel. :Y) Voor die € 2,50 verhoging ga ik geen andere provider te zoeken. :)
Bij een nieuw abo kan je Itv ook uitzetten; alleen het scheelt niet in de abokosten..........
Zat zelf te denken tzt (juni) te verlengen zonder Itv.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
OgWok schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:35:
[...]

Bij een nieuw abo kan je Itv ook uitzetten; alleen het scheelt niet in de abokosten..........
Zat zelf te denken tzt (juni) te verlengen zonder Itv.
Als ik nu een pakket samenstel op nle.nl, dan zie ik dat er € 7,50 per maand in rekening wordt gebracht voor tv (na de actieperiode):
Zonder tv: eerste 9 maanden € 29,95 p/m, daarna € 32,45 p/m
Met tv: eerste 9 maanden € 29,95 p/m, daarna € 39,95 p/m

Aangezien ik de tv-ontvanger nog niet heb uitgepakt (en het ook niet van plan ben :+ ) en ik tevreden ben over de internetverbinding blijf ik lekker bij NLE zonder itv. € 32,45 p/m voor een vlotte internetverbinding vind ik een prima prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 21-02-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
NLE heeft me naast die 24 maanden verlening nu ook 25,- combi korting gegegeven, omdat ik energie bij ze af zou nemen. Nou is dat laatste zeker niet het geval, maar ik ga niet klagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@wortelsoft Zit je toevallig bij Budget Energie? Die heeft NLE namelijk overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
tiguan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:26:
@wortelsoft Zit je toevallig bij Budget Energie? Die heeft NLE namelijk overgenomen.
Nee zit bij current.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ook nog een update vanuit mijn kant : Na alle slechte communicatie en het niet halen van de opleverdatum heb ik nog 1x gebeld ( en wederom 3 kwartier in de wacht gehangen ... )
Contract is nu beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 17:52
Ik krijg net ook een verlengings aanbod, maar moet ik daar wel op in gaan?

In de Algemene voorwaarden sectie 6.1 staat:
6.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die is vermeld in de bevestiging van NLEX van jouw aanvaarding van het aanbod van
NLEX, en wordt na verloop van deze periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende tarieven en voorwaarden,
tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen duur, met een opzegtermijn van één (1) maand.
dus ja, ik kan nu verlengen (en een nieuwe overeenkomst met beperke geldigheid aangaan, kan het ook niet doen en dan het huidige tarief en voorwaarden voor onbepaalde tijd accepteren, Dan zit ik over 1/2 jaar niet weer met een mogelijke prijsverhoging.

Overgens ook mooi dat als nieuwe klant je 9 maanden de actieprijs krijgt (bij contract van een jaar), maar als verlenger slechts 3 maanden..

Denk dat ik dit maar even telefonisch ga regelen...

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:38
ik ontdekte vandaag pas dat Energieleverancier Budget Energie concurrent NLE heeft overgenomen. :)

[ Voor 75% gewijzigd door U123456 op 21-02-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:40
OxiMoron schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:04:

[...]

Overgens ook mooi dat als nieuwe klant je 9 maanden de actieprijs krijgt (bij contract van een jaar), maar als verlenger slechts 3 maanden..

Denk dat ik dit maar even telefonisch ga regelen...
laat even weten als het gelukt is. Ik kreeg de indruk dat er niets te onderhandelen was. Toen ik aangaf dat sommigen 6 maanden korting kregen bij 1 jaar, werd medegedeeld dat dit bekend is, maar dat deze actie nu toch echt voorbij is en dit het huidige aanbod is. Bij aangeven niet te willen verlengen, werd er gezegd dat het jammer zou zijn, maar kwamen ze niet met een beter aanbod of andere fratsen om je toch over te halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

koendio schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:49:
[...]

laat even weten als het gelukt is. Ik kreeg de indruk dat er niets te onderhandelen was. Toen ik aangaf dat sommigen 6 maanden korting kregen bij 1 jaar, werd medegedeeld dat dit bekend is, maar dat deze actie nu toch echt voorbij is en dit het huidige aanbod is. Bij aangeven niet te willen verlengen, werd er gezegd dat het jammer zou zijn, maar kwamen ze niet met een beter aanbod of andere fratsen om je toch over te halen..
Ik kan dat wel waarderen. Toen ik wegging bij Ziggo kreeg ik allerlei vervelende dingen zoals mail en post. En ook was er van alles mogelijk volgens de medewerker die mij 5x belde.

Ik pas daarvoor. Ik wil het beste aanbod, en dat is het. Geen onderhandeling. Als ik het niet goed genoeg vind, ga ik ergens anders heen.

OxiMoron schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:04:

[...]

dus ja, ik kan nu verlengen (en een nieuwe overeenkomst met beperke geldigheid aangaan, kan het ook niet doen en dan het huidige tarief en voorwaarden voor onbepaalde tijd accepteren, Dan zit ik over 1/2 jaar niet weer met een mogelijke prijsverhoging.
Nee, als je niets doet dan wordt je contract aan het einde verlengd met de dan geldende tarieven. Dus niet het huidige tarief.

[ Voor 30% gewijzigd door 5183 op 22-02-2018 08:56 ]

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

wortelsoft schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:23:
NLE heeft me naast die 24 maanden verlening nu ook 25,- combi korting gegegeven, omdat ik energie bij ze af zou nemen. Nou is dat laatste zeker niet het geval, maar ik ga niet klagen :-)
Hier ook een rekening van slehts 4.95 deze maand ivm "€25 combikorting voor energieklanten."

Ik zit bij Engie voor m'n energie... Maar idd, ik ga hier niet over klagen natuurlijk. :)

• OxiMoron
5183 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:54:
[...]

Nee, als je niets doet dan wordt je contract aan het einde verlengd met de dan geldende tarieven. Dus niet het huidige tarief.
Met huidig bedoelde ik ook de geldende tarieven, dus ingaan op het verlengingsaanbod is voordeling tenzij je verwacht dat over 1/2 jaar de tarieven dan nog veel hoger zijn. Dan kun je beter niks doen en de nu geldende tarieven oneindig vast zetten door het automatisch verlengen in te laten gaan.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

5183

OxiMoron schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Met huidig bedoelde ik ook de geldende tarieven, dus ingaan op het verlengingsaanbod is voordeling tenzij je verwacht dat over 1/2 jaar de tarieven dan nog veel hoger zijn. Dan kun je beter niks doen en de nu geldende tarieven oneindig vast zetten door het automatisch verlengen in te laten gaan.
Ok, dan begrepen we elkaar verkeerd :)

Ik wacht rustig af, switchen naar Ziggo oid kan altijd binnen 2 weken. En overal zijn goede aanbiedingen is mijn ervaring.

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb momenteel KPN compleet. Ik vroeg me af als ik overstap naar NLE ik nog steeds de voordelen van compleet heb gezien het via hun netwerk loopt?

• tiguan
@Kompart Ik weet niet precies wat KPN compleet inhoudt. Maar je hebt bijvoorbeeld geen Spotify erbij. Je kan ook geen gebruik maken van KPN Fon. Dubbele data etc. zal ook niet meer van toepassing zijn.

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
tiguan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:25:
@Kompart Ik weet niet precies wat KPN compleet inhoudt. Maar je hebt bijvoorbeeld geen Spotify erbij. Je kan ook geen gebruik maken van KPN Fon. Dubbele data etc. zal ook niet meer van toepassing zijn.
Je kan dan een gratis tv pakket kiezen en hebt idd dubbele data. Maar goed om te weten dat dit niet het geval is dan.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Kompart schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Je kan dan een gratis tv pakket kiezen en hebt idd dubbele data. Maar goed om te weten dat dit niet het geval is dan.
Dat geld allleen als je bij kpn blijft of naar xs4all zou gaan.
Bij alle andere aanbieders ben je die voordelen kwijt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• OxiMoron
5183 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Ok, dan begrepen we elkaar verkeerd :)

Ik wacht rustig af, switchen naar Ziggo oid kan altijd binnen 2 weken. En overal zijn goede aanbiedingen is mijn ervaring.
Tja, ziggo is echt geen optie voor TV, heb geen coax meer; tenzij dat recent is veranderd bij ziggo :?

• tiguan
Ziggo levert uitsluitend over coax, dus da's vrij lastig als je die niet hebt.

Anoniem: 235591

Ik keek net even bij Ziggo maar wat een prijzen zeg voor het goedkoopste pakket. Maar volgens mij schelen andere isp's niet zo gek veel onder aan de streep.

Het valt mij wel op dat Internet+tv er niet meer is. Dat is nu Internet+online tv kijken. Of het duurdere aio pakket.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 22-02-2018 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Een jaar het goedkoopste AIE pakket van Ziggo kost €570,- per jaar en dan heb je maar 40/4MBit.

NLE kost €479,40 per jaar en dan heb je 100/30MBit (indien haalbaar). Ok het lijkt niet heel veel te schelen. Maar NLE heeft nu dan wel als voordeel dat je tv uit kan zetten, dan wordt 't nog iets goedkoper. Bij Ziggo kan dat niet.

Ik heb bovenstaande prijzen zonder korting berekend overigens.

• kwaakie
  • Laatst online: 14-02 09:20

kwaakie

GoT Milk ?

Ik ben sinds 1 week overgestapt van KPN glasvezel naar NLE glasvezel. Bij KPN maakte ik altijd gebruik van een eigen switch en router. Omdat NLE alles via KPN lijkt te leveren verwachte ik dit te kunnen blijven doen.

Helaas werkt het internet echter niet met dezelfde instellingen (VLAN 4 voor TV, 6 voor Internet, PPPoE), TV werkt wel zonder aanpassingen. De instellingen zijn gedaan op basis van netwerkje.com.

Ik lees overal dat bij NLE VLAN ID 34 voor Internet gebruikt. Dit heb ik natuurlijk geprobeerd maar lijkt enkel voor VDSL van toepassing.

Weet iemand de juiste instellingen voor NLE, of hoe ik hier achter kan komen? (ik heb al zitten sniffen op de kabel uit de FTU, maar zie helaas geen vlan tags, zal wel niet ondersteund zijn op mijn NIC)

*YIKES*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 08:22
Zojuist een nieuw modem mogen ontvangen van NLE (via de postbezorger natuurlijk). Dit was namelijk het probleem stond in het systeem van NLE. In de bevindingen daarvoor staat telkens dat er iets is met de kabel.

Zojuist het model ertussen gezet en heb direct al aardig wat FEC en enkele CRC foutjes.

Link status Up
Showtime 0 h 5 min 33 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 7887/33790 kbps
Attainable rate (Up/Down) 29631/35031 kbps
Noise margin (Up/Down) 18.9/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.2/11.6 dB
Output power (Up/Down) 7.9/11.8 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 74/76 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 12/153
FEC errors (Up/Down) 17/75209

Edit: Even gebeld naar NLE
Kreeg een vriendelijke man aan de telefoon en die gaf aan dat dit wel erg raar loopt zo. Hij heeft een extra notitie (bij de andere notities) geplakt en KPN (grondploeg) is weer aan zet.

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 23-02-2018 15:34 . Reden: NLE belletje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:53
tiguan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:45:
Ziggo levert uitsluitend over coax, dus da's vrij lastig als je die niet hebt.
Ik kijk gewoon via Ziggo Go, heb nergens in mijn huis Coax. Prima kwaliteit voor mij 55" TV.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThinkPad
Handig truukje gevonden via KPN forum:

Je kunt doorspoelen met '>>', maar je kunt ook een tijd ingeven en dan '>>'.
Als je dus 400 invoert en dan >>, dan spoelt hij 4 min door. 1000 voor 10 min etc.

Handig om snel door reclame heen te skippen bij Begin Gemist, bij de zenders waar je mag doorspoelen tenminste.

Meer truuks: https://forum.kpn.com/int...-afstandsbediening-358647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 19:18
Cave_Boy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:04:
Zojuist een nieuw modem mogen ontvangen van NLE (via de postbezorger natuurlijk). Dit was namelijk het probleem stond in het systeem van NLE. In de bevindingen daarvoor staat telkens dat er iets is met de kabel.

Zojuist het model ertussen gezet en heb direct al aardig wat FEC en enkele CRC foutjes.
Zou ook niet logisch zijn dat het aan het modem ligt. Monteurs meten als het goed is het signaal altijd met een DSL tester. Als die waardes goed waren geweest dan hadden ze al veel eerder geconstateerd dat de modem niet goed was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
nieuws: KPN start Experia Box v10-update die wifiproblemen moet oplossen

Hopelijk ontvangen wij de update ook snel. Kan ik de 5GHz weer aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Vandaag kwam wat ik kreeg te horen een KPN grondploeg. Het was echter een specialist in opsporen van wat er nu aan de hand is. KPN heeft den ik nu zelf ook door dat het wat lang duurt en er teveel monteurs/ specialisten naar mijn adres moeten afreizen in nog geen 3 maanden tijd 8)7

De specialist was erg vriendelijk en legde veel uit. Heeft alles gemeten en ook telefonisch overleg gevoerd. Heeft met het modem in de wijkkast zitten meten en kwam met de info dat het in de wijkkast 110Mbit haalt. Hij vond ook het werk van de eerdere grondploeg. En hij heeft contact gehad met de vorige specialisten. De grondploeg die was geweest maar niet hun werk hebben gedaan (code rood ivm wind) hadden gewoon hun call op afgerond gezet. Dit zonder tussenkomst van de klant :?

Omdat deze specialist direct een call deed aanmaken en ook telefonisch belde met iemand die technisch kan helpen (en agenda planning) kwamen ze erachter dat een andere poort waarschijnlijk over dezelfde kabel als mijn kabel gaat. Ze deden de andere poort reset opdracht geven en ik had direct een een intrain van 54Mbit binnen 2 min na opstarten van het modem. Dit was voorheen bij mij ongeveer 1 dag (en dan haalde ik vaak nog lager ook). Vlak na de reset kreeg ik ook binnen 1 min meer dan 10 duizend FEC fouten erbij. Nu is er voor morgen een grondploeg ingepland. Die gaat waarschijnlijk op het 2e aderpaar dat niet is aangesloten een las doen (dus aansluiten) waarna alles zou moeten werken op volle snelheid.

Ik vroeg nog aan de specialist omdat ze nu het 2e aderpaar gaan aansluiten of het klopt dat ik later geen bonding kan gebruiken. Dit klopt of er moet een reparatie ergens gebeuren. Echter de snelheid zal waarschijnlijk wel voldoende zijn en KPN heeft aangekondigd deze zomer een update naar 200Mbit te doen.

Het verhaal gaat dus nog een dagje verder. Hoop wel dat het niet te koud is morgen. :9 Zou dan na morgen eindelijk dit verhaal gesloten worden?

Link status Up
Showtime 1 h 1 min 27 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 14625/57465 kbps
Attainable rate (Up/Down) 18835/57991 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.5/5.8 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.2/11.5 dB
Output power (Up/Down) 7.6/12 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 76/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 1991538/8334179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05 19:34
Ik ga binnenkort (over 4 weken) verhuizen en wil op het nieuwe adres een internet/tv abonnement van NLE afsluiten. Momenteel heb ik geen privé internet/tv abonnement en de huidige bewoner van mijn nieuwe woning gaat zijn abonnement bij Tele2 opzeggen.
Als ik nu het abonnement bij NLE wil bestellen, zie ik dat ze als eerste mogelijkheid pas kunnen leveren op 11 april. Dat is dus pas over 6 weken. Duurt dit bij alle DSL aanbieders zo lang? Dan zou ik dus 2 weken zonder internet en tv zitten. Iemand hier ervaring mee of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
cordonbleu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:31:
Ik ga binnenkort (over 4 weken) verhuizen en wil op het nieuwe adres een internet/tv abonnement van NLE afsluiten. Momenteel heb ik geen privé internet/tv abonnement en de huidige bewoner van mijn nieuwe woning gaat zijn abonnement bij Tele2 opzeggen.
Als ik nu het abonnement bij NLE wil bestellen, zie ik dat ze als eerste mogelijkheid pas kunnen leveren op 11 april. Dat is dus pas over 6 weken. Duurt dit bij alle DSL aanbieders zo lang? Dan zou ik dus 2 weken zonder internet en tv zitten. Iemand hier ervaring mee of tips?
Kan het technisch sneller? Ja
Administratief wordt je even op wacht gezet ivm de bedenktijd. Geloof dat Telfort de bedenktijd eerst afwacht maar wel alle procedures laat starten (kost geld en dat calculeren ze vast in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dus bij Telfort ben ik het snelst als ik DSL wil? Als ik eventueel kabel zou willen van Ziggo, duurt het daar 2 weken. Mja, die hebben natuurlijk ook monopolie op kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
cordonbleu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:40:
Dus bij Telfort ben ik het snelst als ik DSL wil? Als ik eventueel kabel zou willen van Ziggo, duurt het daar 2 weken. Mja, die hebben natuurlijk ook monopolie op kabel.
Vermoed dat bij KPN rechtstreeks het snelste is. Maar van Telfort hoor ik ook snelle verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mja, KPN is zelfs nog duurder dan Ziggo :F Telfort biedt 50mbit voor 41,63 per maand en NLE 100mbit voor 32,45. Dat scheelt dus wel behoorlijk. Maar even nadenken of ik dan die 2 weken daar op wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
cordonbleu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:51:
Mja, KPN is zelfs nog duurder dan Ziggo :F Telfort biedt 50mbit voor 41,63 per maand en NLE 100mbit voor 32,45. Dat scheelt dus wel behoorlijk. Maar even nadenken of ik dan die 2 weken daar op wil wachten.
2 weken zijn zo om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dat is ook wel zo. Het scheelt ook gewoon een hoop geld. Die 2 weken kan ik anders wel even op 4G teren.
Twijfel alleen nog wel over de kwaliteit en betrouwbaarheid van NLE t.o.v. andere DSL aanbieders zoals bijvoorbeeld Telfort, Online, Tele2, Youfone...
Volgens alle aanbieders en postcode checks kan ik 100mbit halen op mijn nieuwe adres via DSL, dus met een 100mbit abo haal ik wel het meeste er uit.

[ Voor 22% gewijzigd door cordonbleu op 28-02-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
cordonbleu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:56:
Dat is ook wel zo. Het scheelt ook gewoon een hoop geld. Die 2 weken kan ik anders wel even op 4G teren.
Twijfel alleen nog wel over de kwaliteit en betrouwbaarheid van NLE t.o.v. andere DSL aanbieders zoals bijvoorbeeld Telfort, Online, Tele2, Youfone...
Volgens alle aanbieders en postcode checks kan ik 100mbit halen op mijn nieuwe adres via DSL, dus met een 100mbit abo haal ik wel het meeste er uit.
Kwaliteit.. Ik denk dat ik momenteel hier op het forum een van degene ben die een van de top slecht verbindinding heeft ooit. Maar dat komt eerder door KPN dan NLE. (NLE heeft ook schuld (geen case controle en heb meermaals aangegeven dat ik nog steeds problemen heb. Op mails wordt niet gereageerd (of moet nog gebeuren) en op hun snelle whats app (vertraging van 2 dagen).

Is NLE goed? Nee zijn ze slecht? nee dat ook niet. Is het prijs / kwaliteit ok? Ik den het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Maar het is dus niet zo dat je ondanks jouw problemen met NLE zou aanraden om te kijken naar Telfort of Online bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
cordonbleu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:14:
Maar het is dus niet zo dat je ondanks jouw problemen met NLE zou aanraden om te kijken naar Telfort of Online bijvoorbeeld?
In mijn geval heb ik eigenlijk meer klachten naar KPN en KPN is de hoofdprovider. En volgens mij zijn 75% van de problemen die je hebt voor KPN. 25% zal ongeveer de administratie zijn en dat doet NLE. NLE doet gewoon KPN verzoeken indienen en volgens mij doen andere providers dat ook.

Extra verduidelijking: NLE heb je eigenlijk alleen maar administratief en als er echt problemen zijn dan heb je al snel met KPN te maken. Dit gebeurt volgens mij met Telfort, Online etc allemaal ook. KPN is namelijk de eigenaar van het netwerk

[ Voor 18% gewijzigd door Cave_Boy op 28-02-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
cordonbleu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:56:
Goedkoop = duurkoop .
Klantenservice is schandalig slecht bereikbaar , op mails reageren ze niet eens meer :')
Heb mn aanmelding gewoon keihard gecancelled met de mededeling dat wegens het niet halen van de opleveringsdatum en gebrek aan communicatie ze mijn middelvinger kunnen krijgen. (is ook netjes geaccepteerd door NLe , hand in eigen boezem enzo)

Ben nu aangesloten op 160/16 via Xs4all en die konden WEL snel leveren incl. de monteur die het fysiek aan elkaar moest knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De kwaliteit/betrouwbaarheid van de diensten zelf is prima in orde, want het is gewoon hetzelfde als KPN. Alleen de servicedesk is een stuk spartaanser. Als je daar geen problemen mee hebt, zoals ik, dan is dat niet erg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

duiveltje666 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:22:
[...]

Goedkoop = duurkoop .
Klantenservice is schandalig slecht bereikbaar , op mails reageren ze niet eens meer :')
Heb mn aanmelding gewoon keihard gecancelled met de mededeling dat wegens het niet halen van de opleveringsdatum en gebrek aan communicatie ze mijn middelvinger kunnen krijgen. (is ook netjes geaccepteerd door NLe , hand in eigen boezem enzo)

Ben nu aangesloten op 160/16 via Xs4all en die konden WEL snel leveren incl. de monteur die het fysiek aan elkaar moest knopen.
Daar hebben we het duveltje uit het doosje weer. We weten nu wel dat je aanmelding beroerd verlopen is en dat je demonstratief je aanmelding hebt gecanceled en niet hebt nagelaten dat hier in niet mis te verstane bewoordingen te laten weten. Prima! Ook fijn dat XS4all in jouw geval wel snel kon leveren! Ik ben ervan overtuigd dat het internet daar net zo prima is. d:)b

Maar het is niet voor iedereen hetzelfde. Ik had geen specifieke/snelle overstapdatum nodig en mijn overstap van Ziggo naar NLE is eind vorig jaar naadloos geregeld. Binnen anderhalve maand. Voor mij uitstekend.
De communicatie vooraf met NLE is ook keurig verlopen en ze reageerden ook snel en correct op de Whatsapp berichten die ik stuurde. Ook de monteur heeft prima werk gedaan. Het signaal is prima, TV kijken en internetten gaat minstens zo goed als bij Ziggo en ze incasseren precies wat we hebben afgesproken.

Dus geen klachten!

(Moraal van het verhaal: goedkoop is niet altijd duurkoop)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-03-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De enige klacht die ik had betrof de 5Ghz bug en dat is zelfs meer KPN gerelateerd dan NLE. Twijfel nu of ik overstap op Youfone.tv of niet. Ik heb er al een jaar gezeten voor mobiel, maar ik kijk ook naar de optie om mijn T-mobile SO maar te upgraden naar unlimited. Ik kijk nauwelijks commerciële tv live, als ik het al doe is het gratis terugkijken. Via chromecast en de NPO app kan ik live alles van de publieke omroep zien. En verder is het Netflix kijken en das dat. Dus het gaat mij eigenlijk enkel om snel internet. En tethering mag niet verboden worden in de voorwaarden dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
tiguan schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:31:
De kwaliteit/betrouwbaarheid van de diensten zelf is prima in orde, want het is gewoon hetzelfde als KPN. Alleen de servicedesk is een stuk spartaanser. Als je daar geen problemen mee hebt, zoals ik, dan is dat niet erg.
Dit kan ik beamen. Heb zowe KPN als NLE (op 3 adressen. Nu storing bij NLE. Geen internet of TV. Dat gaat NLE melden bij KPN en ze kunnen geen garantie geven wanneer ik terug gebeld wordt. Doorgaans is het 2 werkdagen zegt NLE.

Bij KPN kan ik 24x7 bellen en tot nu toe (1x) direct geholpen. Enige wat niet direct opgelost kon worden is het bekende wifiprobleem.

Vraag me af tot welk niveau NLE zelf kan troubleshooten. Ze nemen wel netjes de tijd om eea toe te lichten.

[ Voor 7% gewijzigd door twkr18526 op 01-03-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Gebruiken KPN, NLE, Telfort en Online.nl nu allen dezelfde hardware voor modem (Experia Box V10?) en tv kastje?

[ Voor 7% gewijzigd door cordonbleu op 01-03-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:15
androids schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Dit kan ik beamen. Heb zowe KPN als NLE (op 3 adressen. Nu storing bij NLE. Geen internet of TV. Dat gaat NLE melden bij KPN en ze kunnen geen garantie geven wanneer ik terug gebeld wordt. Doorgaans is het 2 werkdagen zegt NLE.

Bij KPN kan ik 24x7 bellen en tot nu toe (1x) direct geholpen. Enige wat niet direct opgelost kon worden is het bekende wifiprobleem.

Vraag me af tot welk niveau NLE zelf kan troubleshooten. Ze nemen wel netjes de tijd om eea toe te lichten.
Troubleshooting zal hetzelfde zijn als KPN zijn, wellicht zelfs meer. Troubleshooting bij KPN is weinig meer dan een stappenplan, waar de iets meer onderlegde werknemer wel beetje omheen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
mad-dog schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:07:
[...]

Troubleshooting zal hetzelfde zijn als KPN zijn, wellicht zelfs meer. Troubleshooting bij KPN is weinig meer dan een stappenplan, waar de iets meer onderlegde werknemer wel beetje omheen kan werken.
Welja, NLE heeft de meting gedaan en geconstateerd dat de storing zich pas 1uur voor deed, voordat ik het meldde. Ik was ruim een week op vakantie en wist niet precies vanaf wanneer er een probleem was.

NLE kan het niet zelf oplossen. Dit loggen ze bij KPN en ze hopen dat KPN binnen 2 werkdagen reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
androids schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Welja, NLE heeft de meting gedaan en geconstateerd dat de storing zich pas 1uur voor deed, voordat ik het meldde. Ik was ruim een week op vakantie en wist niet precies vanaf wanneer er een probleem was.

NLE kan het niet zelf oplossen. Dit loggen ze bij KPN en ze hopen dat KPN binnen 2 werkdagen reageert.
Troubleshooten is ook wat anders dan oplossen :). Net als alle andere wholesale klanten schieten ze een ticket in bij WBA op basis van hun bevindingen, welke vervolgens met of zonder klantcontact het probleem oplost. Enige uitzondering hierop is KPN zelf, die kunnen de betreffende monteurs direct zelf inplannen voor hun klanten. En ik weet uit ervaring(niet als klant zijnde overigens) dat dit heel erg veel tijd en frustratie scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Even weer update van mijn probleem.
Afgelopen woensdag was zoals gemeld een specialist bij mij die van alles deed meten.

Dag erop (donderdag) kwam de grondploeg. De twee vriendelijke heren hebben ook van alles zitten meten en ook de tekeningen van de flat waar ik in woon erbij genomen. Het is een lastige situatie omdat ze niet kunnen plaatsen waar het probleem echt zit. Mede doordat het zo ijzig koud was en ze een breek verbod hadden gekregen (te harde grond) hebben ze eigenlijk alleen maar kunnen kijken.

Ik kreeg te horen dat KPN spoedig contact met mij zou opnemen voor een vervolg afspraak. Ik hoop dat KPN nu eens doet wat ze horen te doen omdat ik in dit geval NLE telkens door krijgt dat alles OK is afgehandeld terwijl dit niet het geval is.

Even afwachten tot en met donderdag...

Gelukkig schijnt de zon nu meer en is de temperatuur ook al aardig wat gestegen.
(Heb inmiddels een code rood gehad (wind) en een breekverbod (vrieskou). Wat gaat de volgende worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:46
cordonbleu schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:40:
Gebruiken KPN, NLE, Telfort en Online.nl nu allen dezelfde hardware voor modem (Experia Box V10?) en tv kastje?
Online.nl weet ik zo 1-2-3 niet, maar KPN, NLE en Telfort leveren alle 3 de Eperiabox V10 uit als modem, voor zover ik weet gebruiken ze ook alle drie hetzelfde Arcadyan tv-kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik heb sinds een paar weken regelmatig dat mijn opnames verdwenen zijn. Een reset van de box of een uurtje later lost het soms op, soms niet. Er wordt wel correct aangegeven hoeveel ruimte er nog is in de opname-cloud en ook de geplande opnames zijn prima te zien.

Wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-05 18:40
De bijgeleverde WIFI versterker moet die ook ingeleverd worden bij einde contract?
En hoe zit het met de aansluitkabels en aansluitmateriaal, moeten die ook allemaal te zijner tijd weer ingeleverd worden of alleen het modem en de TV-ontvanger(s)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Pedro_Newbie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:23:
De bijgeleverde WIFI versterker moet die ook ingeleverd worden bij einde contract?
En hoe zit het met de aansluitkabels en aansluitmateriaal, moeten die ook allemaal te zijner tijd weer ingeleverd worden of alleen het modem en de TV-ontvanger(s)
Nee, WiFi versterkers blijven eigendom van je.. Alleen hardware en bijbehorende stroomadapters moeten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Onding, die wifiversterker.... maar ja dat zijn al die repeaters, versterkers etc. Echt iets aan het signaal verbeteren doet het nooit en stel je hem verkeerd in dan zit je hele netwerk in een soort fall-back toestand op 10% van de haalbare snelheid, óók als je direct bij de router zelf zit.

Dus: goede wifi router op de goede plaats zetten, kabels trekken, powerline of MoCa adapters gebruiker, dat lost veel meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:37:
Onding, die wifiversterker.... maar ja dat zijn al die repeaters, versterkers etc. Echt iets aan het signaal verbeteren doet het nooit en stel je hem verkeerd in dan zit je hele netwerk in een soort fall-back toestand op 10% van de haalbare snelheid, óók als je direct bij de router zelf zit.

Dus: goede wifi router op de goede plaats zetten, kabels trekken, powerline of MoCa adapters gebruiker, dat lost veel meer op.
Verkeerd gekeken....

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 09-03-2018 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:48:
[...]

Als je die wifiversterker bedraad aansluit is het gewoon een goed dualband accesspoint met bandsteering op 5 Ghz. Geen repeater of iets dergelijks. En een switch met 3 (resterende) poorten met IGMP snooping.
Maar dan wel bedraad aansluiten natuurlijk....
Dan heb je iets anders dan ik kreeg van NLE. Die ik heb is alleen een wifi repeater met 1 ethernet aansluiting, die helaas niet in te zetten is om er een accespoint van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wortelsoft schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:02:
[...]

Dan heb je iets anders dan ik kreeg van NLE. Die ik heb is alleen een wifi repeater met 1 ethernet aansluiting, die helaas niet in te zetten is om er een accespoint van te maken.
Dit leek mij ook interessant.
Dus dat ding erbij gepakt maar die van mij kan het ook niet.
Ik heb een TP-Link RE200 V1.
Deze kan niet als een AP worden ingezet.
Zover ik kon zien op de TP-Link website kan de V2 het wel maar ja die heb ik niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Barre73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:48:
[...]

Als je die wifiversterker bedraad aansluit is het gewoon een goed dualband accesspoint met bandsteering op 5 Ghz. Geen repeater of iets dergelijks. En een switch met 3 (resterende) poorten met IGMP snooping.
Maar dan wel bedraad aansluiten natuurlijk....
Het zal geen verkeerd ding zijn maar ze "verkopen" het bij NLE als wifi versterker en juist daarin vind ik die dingen vrij waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:41:
[...]

Het zal geen verkeerd ding zijn maar ze "verkopen" het bij NLE als wifi versterker en juist daarin vind ik die dingen vrij waardeloos.
Sorry!!! Met veel topics tegelijk maak ik af en toe een fout. Ik had het over de KPN/Telfort WiFi versterker. Maar NLE gebruikt iets anders.
Dus mijn reactie was onterecht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 06:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:49:
[...]

Sorry!!! Met veel topics tegelijk maak ik af en toe een fout. Ik had het over de KPN/Telfort WiFi versterker. Maar NLE gebruikt iets anders.
Dus mijn reactie was onterecht :-(
https://forum.nle.nl/inte...ker-waar-is-het-voor-2073

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/48fc90c1-91dd-4fa8-a737-2b243831977c.jpg