[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste
Acties:
  • 306.731 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 00:16
RobertowNL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:01:
[...]

[...]

Grappig, hier een aanbieding voor 3/6 mnd voor de oude prijs en daarna het volle pond.
Het lijkt vrij willekeurig.

Jammer, bij een iets betere aanbieding wel gebleven. Nu per eind maart maar over naar een ander O-)
Welke provider kwam bij jou dan als beter naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:27

RobertowNL

For your gear!

RobinFoot schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:30:
[...]

Welke provider kwam bij jou dan als beter naar voren?
Ondanks dat NLE zeer goed is bevallen (ook qua service - later alsnog uitbetalen van cashback bijvoorbeeld). Zijn ze gewoon een stukje duurder dan de rest in het specifieke wensenlijstje (weinig gebruik van internet, 20 mbit is voldoende). Dan kom ik op dit lijstje uit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qvrSwMql.png

NLE is dan met 509,40 nogal wat duurder.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Maar krijg je bij die andere providers ook 100MBit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 05-05 14:24
tiguan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:55:
Maar krijg je bij die andere providers ook 100MBit?
Alleen bij Youfone. Die doen hetzelfde als NLE dus gewoon alle snelheid geven die er mogelijk is.
Maar hij zei zelf al dat 20 genoeg is dus dan zijn er blijkbaar meer opties. En Youfone levert ook een V10 tegenwoordig dus er verandert weinig.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zit na 30 maart een jaar bij NLE. Geen problemen gehad anders dan de 5Ghz bug. Het verlengingsaanbod is slap te noemen. 3 maanden nog de oude prijs en dan 9 maanden lang €39,95 betalen. Youfone heb ik al een keer gehad voor de mobiel en daar is weinig mis meegegaan. En als ze net zoals NLE gewoon KPN uitleveren met V10 Experiabox krijg je hetzelfde pakket. Maar ik zit te denken om T-mobile unlimited te pakken. Commercieel kijk ik geen tv, als ik al tv kijk dan is dat via NPO gemist of RTL XL. Telefonie boeit mij niet. Dus is internet het enige wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joosie200 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:22:
Ik zit na 30 maart een jaar bij NLE. Geen problemen gehad anders dan de 5Ghz bug. Het verlengingsaanbod is slap te noemen. 3 maanden nog de oude prijs en dan 9 maanden lang €39,95 betalen. Youfone heb ik al een keer gehad voor de mobiel en daar is weinig mis meegegaan. En als ze net zoals NLE gewoon KPN uitleveren met V10 Experiabox krijg je hetzelfde pakket. Maar ik zit te denken om T-mobile unlimited te pakken. Commercieel kijk ik geen tv, als ik al tv kijk dan is dat via NPO gemist of RTL XL. Telefonie boeit mij niet. Dus is internet het enige wat telt.
T-mobile unlimited is mobiel. Via 4G. Met een snelheidscap van 25 Mbit en een bundel van 100 GB. En daarna steeds verlengen met een paar GB. Niet voor iedereen even handig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Joosie200 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:22:
Ik zit na 30 maart een jaar bij NLE. Geen problemen gehad anders dan de 5Ghz bug. Het verlengingsaanbod is slap te noemen. 3 maanden nog de oude prijs en dan 9 maanden lang €39,95 betalen. Youfone heb ik al een keer gehad voor de mobiel en daar is weinig mis meegegaan. En als ze net zoals NLE gewoon KPN uitleveren met V10 Experiabox krijg je hetzelfde pakket.
ALS...

...maar je krijgt niet het KPN pakket, maar een wat vage Android based set top box voor TV en een Experiabox V8 ok, schijnbaar sinds kort inderdaad de Experiabox V10. Ook het zenderpakket van Youfone is anders.

Niets mis mee als je daarmee uit de voeten kan natuurlijk, maar het is niet hetzelfde als het NLE laat staan KPN abonnement.

En ik vind als aardigheidje voor het verlengen nog eens 3 maanden een tientje korting helemaal niet zo beroerd, want die 39,95 is al een bodemprijs. Waar is het dan beter voor hetzelfde geld of minder?

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 20-01-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 03:42
Cap schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:10:
[...]
En ik vind als aardigheidje voor het verlengen nog eens 3 maanden een tientje korting helemaal niet zo beroerd, want die 39,95 is al een bodemprijs. Waar is het dan beter voor hetzelfde geld of minder?
Inderdaad ik heb nog nooit een verlengingsaanbod kregen bij Ziggo of elke andere mobiele provider.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:50
Nee bij Ziggo moet je bellen. Dan krijg je meestal wel een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 10:20
Cap schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:10:
[...]

ALS...

...maar je krijgt niet het KPN pakket, maar een wat vage Android based set top box voor TV en een Experiabox V8 ok, schijnbaar sinds kort inderdaad de Experiabox V10. Ook het zenderpakket van Youfone is anders.

Niets mis mee als je daarmee uit de voeten kan natuurlijk, maar het is niet hetzelfde als het NLE laat staan KPN abonnement.

En je krijgt geen radio zenders bij youfone.
Wij hebben de soundbar direct op het KPN boxje geplaatst. (Hoeft je tv niet aan). Je bent toch je kabel kwijt als je bij Ziggo weggaat.....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45

OgWok

U.N.C.L.E.

driel24 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:36:
[...]

.................. Je bent toch je kabel kwijt als je bij Ziggo weggaat.....
Signaal blijft er in veel gevallen gewoon op staan.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
OgWok schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Bij mij mooi niet. Meestal gaat het er af als ze een keer fysiek in de wijkkast moeten zijn. Dat was bij mij al na een maand. ( hij staat hier vlak voor mijn huis ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb sinds mei '17 NLE, hier staat het signaal nog steeds op de kabel. Ik kijk dan ook vaak SD tv via Ziggo en als ik echt per se HD wil zien gebruik ik het KPN kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Hier inmiddels ruim 3 jaar gratis Ziggo! Naast NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Bremmart schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:18:
Hier inmiddels ruim 3 jaar gratis Ziggo! Naast NLE.
Je bedoelt illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:20
Zolang Ziggo het signaal niet afsluit (om wat voor een reden dan ook) kan je gewoon legaal genieten van analoge tv... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het is niet echt legaal, je betaalt er niet voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
driel24 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Bij mij mooi niet. Meestal gaat het er af als ze een keer fysiek in de wijkkast moeten zijn. Dat was bij mij al na een maand. ( hij staat hier vlak voor mijn huis ).
Precies, daar hangt het wel vanaf. Bij mijn overstap van Ziggo naar Online kon ik nog drie maanden genieten van SD kwaliteit. Toen werd in de wijkkast fysiek het signaal uitgezet. Kreeg ook een brief van let op uw signaal houdt straks op. Wilt u toch gebruik blijven maken dan kan dit door het analoge pakket af te nemen a €18,70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
sylvesterrr schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Zolang Ziggo het signaal niet afsluit (om wat voor een reden dan ook) kan je gewoon legaal genieten van analoge tv... :)
Ook digitaal..... Maar gebruik het bijna niet. Soort van reserve bij eventuele storing. Probleem is ook te weinig geheugen in mijn Sony-TV voor het digitale pakket, daarom alleen analoog geïnstalleerd. Heb het nog niet hoeven gebruiken. Maar, vandaag gecheckt, het werkt nog steeds.

[ Voor 15% gewijzigd door Bremmart op 22-01-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Huh, hoeveel geheugen heb je nodig voor de 30 FTA zenders van Ziggo? Dat kan toch geen probleem zijn? Mijn Sony uit 2009 heeft er iig geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:20
Bremmart schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Ook digitaal..... Maar gebruik het bijna niet. Soort van reserve bij eventuele storing. Probleem is ook te weinig geheugen in mijn Sony-TV.
Oh ja, klopt. Het basispakket is niet meer gecodeerd he? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 23:42
Ben van ziggo overgestapt naar NLE. Weliswaar nu de helft vd snelheid (100 ipv 200) maar voor mij ruim voldoende. Het scheelt aanzienlijk in de kosten.

Sinds gisteren online, 1 dag eerder dan aangegeven. De overstapservice is dus prima gegaan. Eerst maar de helft vd beloofde snelheid via WiFi. Maar na de laptop via een kabeltje eraan te hebben gehangen heb ik opeens volle snelheid. En upload is 3x zoveel als bij Ziggo. TV werkt ook prima. En de experiabox v10 is prima instelbaar, genoeg voor mij. Ik heb de router niet meer nodig.

De overstap bevalt dus vooralsnog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
driel24 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik kreeg na 3 jaar in mijn woning te wonen en brief van upc dat ik binnen een week moest reagerwn of ik een abbo wilde, anders ging het signaal eraf. Had al 3 jaar een schotel en nooit er opgelet dat ik nog tv signaal had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45

OgWok

U.N.C.L.E.

vincedd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Ik kreeg na 3 jaar in mijn woning te wonen en brief van upc dat ik binnen een week moest reagerwn of ik een abbo wilde, anders ging het signaal eraf. Had al 3 jaar een schotel en nooit er opgelet dat ik nog tv signaal had.
Doet me een beetje denken aan de tijd dat je eens in de paar jaar een zwart/witte brief kreeg van de dienst Kijk & Luistergelden. Betalen pannekoek of we nagelen je aan de paal..... nooit betaald

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:26

MCP cloud

Op het web sinds 1998

OgWok schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Werkt hier ook nog :9 als nieuwe bewoner.... 3 jaar al :+

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
OgWok schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:46:
[...]

Doet me een beetje denken aan de tijd dat je eens in de paar jaar een zwart/witte brief kreeg van de dienst Kijk & Luistergelden. Betalen pannekoek of we nagelen je aan de paal..... nooit betaald
Dat heb ik niet meer meegemaakt toen ik op mijzelf ging wonen. Zat toen al bij de belasting in. Ken het wel toen ik bij mijn ouders woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:52
Gister naar NLE gebeld maar na 30 min maar opgehangen omdat ik in de wacht bleef staan. (beltijd rond 15 uur)
Ook via de Whatss App bericht gestuurd met mijn situatie beschreven. Dusver geen reactie.
Ben nu inmiddels maar weer aan het bellen naar NLE en jammer genoeg weer erg lang in de wacht (meer dan 20 min). (beltijd 16:30 uur) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik denk dat je beter vroeg in de ochtend kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Cap schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:59:
Ik denk dat je beter vroeg in de ochtend kan bellen.
Vanmorgen om 9 uur ook al geprobeerd was alleen maar 10 min omdat ik niet meer pauze had toen. 8)7

Extra toevoeging:
Na 44 min eindelijk contact. 8). Na mijn uitleg werd ik weer in de wacht gezet. Na 15 min kon ik weer mijn verhaal samenvatten waarna ik weer in de wacht werd gezet. Er komt nu een onderzoek hoe dit zo allemaal kan. Nu weer afwachten.

Totale tijd om contact te krijgen met verhaal: 106 minuten. :X

Inmiddels is mijn geschatte snelheid 100Mbit/s (was 93Mbit/s) ik behaal echter maar 44Mbit/s momenteel. Fourstack geeft ook 100Mbit/s aan en ook die was eerst lager. Doe ik op KPN een abbo samenstellen dan geven ze in het klein aan dat de maximale snelheid 97Mbit/s kan wezen. 8)7

Om het completer te maken zie ik naast de FEC fouten ook steeds vaker CRC fouten op het modem.

[ Voor 58% gewijzigd door Cave_Boy op 25-01-2018 18:27 . Reden: Eindelijk contact ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Cave_Boy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:01:
Inmiddels is mijn geschatte snelheid 100Mbit/s (was 93Mbit/s) ik behaal echter maar 44Mbit/s momenteel. Fourstack geeft ook 100Mbit/s aan en ook die was eerst lager. Doe ik op KPN een abbo samenstellen dan geven ze in het klein aan dat de maximale snelheid 97Mbit/s kan wezen. 8)7
Heb je al een keer met een pc/laptop via een utp-kabel verbinding gemaakt met de Experiabox? Ik had eerst ook maar max. 50Mbit via wifi, maar na de laptop even met een kabel op het modem te hebben aangesloten had ik volle snelheid. Geen idee hoe dat werkt maar ik ben iig blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
BW83 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:55:
[...]

Heb je al een keer met een pc/laptop via een utp-kabel verbinding gemaakt met de Experiabox? Ik had eerst ook maar max. 50Mbit via wifi, maar na de laptop even met een kabel op het modem te hebben aangesloten had ik volle snelheid. Geen idee hoe dat werkt maar ik ben iig blij.
Ik heb alles bekabeld en ook de monteurs komen niet hoger dan die snelheid. Heb eerder ook mijn modem waardes gepost en het modem traint ook niet hoger in. Op afstand zien ze ook dat ik niet hoger haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Cave_Boy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Ik heb alles bekabeld en ook de monteurs komen niet hoger dan die snelheid. Heb eerder ook mijn modem waardes gepost en het modem traint ook niet hoger in. Op afstand zien ze ook dat ik niet hoger haal.
Hm dan gaat het mijn pet ook te boven. Vervelend voor jou. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 08:11
Cave_Boy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Zoek eens op vectoring in dit topic. Een instelling die wel vaker fout staat in de KPN centrale waardoor de snelheid nooit hoger dan 50 Mb down zal zijn.. OPlossing zit hem niet in de lijn, het modem etc dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
driel24 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:42:
Bij mij is het echt niet stilzwijgend gegaan.
Ruim op tijd aanbod voor 1 of 2 jaar gekregen.
1 jaar : 6mnd 29.95 / 6mnd 39.95
Of
2 jaar : 12mnd 29.95 / 12mnd 39.95

Twee jaar gekozen.
Is de aanbieding over mail? Want ik kreeg het aanbod zo:
1 jaar : 3mnd 29.95 / 9mnd 39.95
Of
2 jaar : 6mnd 29.95 / 18mnd 39.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Teleluvr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Is de aanbieding over mail? Want ik kreeg het aanbod zo:
1 jaar : 3mnd 29.95 / 9mnd 39.95
Of
2 jaar : 6mnd 29.95 / 18mnd 39.95
Per mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
swiebert schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Zoek eens op vectoring in dit topic. Een instelling die wel vaker fout staat in de KPN centrale waardoor de snelheid nooit hoger dan 50 Mb down zal zijn.. OPlossing zit hem niet in de lijn, het modem etc dus....
In het modem kan ik zo hoe ik het zie niet echt veel instellen.
3 KPN mensen hebben inmiddels ook al in het modem gekeken. Deze kennen dit deel wel neem ik aan?

Inmiddels zie ik de CRC fouten ook redelijk stijgen (gisteren bijvoorbeeld in ochtend en in de avond even gekeken en dat waren er die dag 578).

Ben jammer genoeg nog niet teruggebeld door KPN. NLE gaf aan dat de call nog steeds open staat.

Merk nu vooral als ik bijvoorbeeld Amazon Prime kijk dat hij echt de verbinding moet opbouwen. Krijg ik tijdens het kijken een paar berichtjes dan heb ik al een paar keer gehad dat de stream stotterde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cave_Boy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:24:
[...]

In het modem kan ik zo hoe ik het zie niet echt veel instellen.
3 KPN mensen hebben inmiddels ook al in het modem gekeken. Deze kennen dit deel wel neem ik aan?
Daarom zegt ie ook, een probleem met vectoring zit niet in het modem maar in de KPN centrale.
swiebert schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Cap schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Daarom zegt ie ook, een probleem met vectoring zit niet in het modem maar in de KPN centrale.

[...]
Overheen gelezen. Al blijft het punt dat er inmiddels 3 KPN mensen hebben gekeken en op het ISRA punt vervangen na niks hebben gedaan aan mijn kant ( wat ik zie en gehoord heb ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Cave_Boy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:58:
[...]

Overheen gelezen. Al blijft het punt dat er inmiddels 3 KPN mensen hebben gekeken en op het ISRA punt vervangen na niks hebben gedaan aan mijn kant ( wat ik zie en gehoord heb ).
Ik weet niet wat voor monteurs er geweest zijn (qua kennis) maar dit zit in de Dslam in de straatkast ( niet in de centrale want daar zit momenteel nergens Vectoring). Daar kan geen KPN monteur iets mee omdat dat volledig is belegd bij Allinq (voorheen Schuuring).
Er zijn natuurlijk wel mensen bij KPN die dit kunnen uitlezen en aanpassen maar een KPN monteur zal dit niet opmerken omdat het niet te zien is voor hem.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 30-01-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verkeerde knop....

[ Voor 96% gewijzigd door Barre73 op 30-01-2018 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Wildfire

Joy to the world!

@Cave_Boy Stuur me per DM even je postcode/huisnummer. In sommige gevallen kan ik op basis daarvan een meting op je lijn doen. Soms gebeurt het dat het profiel verkeerd staat ingesteld en krijg je minder snelheid, als dat het probleem is èn ik kan daadwerkelijk je lijn meten dan kan ik dat zo nagaan voor je.

Ik ben KPN monteur namelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2018 18:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wildfire schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:08:
@Cave_Boy Stuur me per DM even je postcode/huisnummer. In sommige gevallen kan ik op basis daarvan een meting op je lijn doen. Soms gebeurt het dat het profiel verkeerd staat ingesteld en krijg je minder snelheid, als dat het probleem is èn ik kan daadwerkelijk je lijn meten dan kan ik dat zo nagaan voor je.

Ik ben KPN monteur namelijk
Gestuurd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Helaas kan ik geen klantgegevens vinden. Vaak kan ik van klanten die bij een wholesale aanbieder zitten wel de gegevens vinden, maar nu helaas niet. En ik neem niet aan dat je het service ID van je lijn weet, dan kan ik soms toch nog nameten namelijk...

(als dit nou een werkbon was had ik het gewoon kunnen navragen bij KPN, maar ja dat kan nu natuurlijk niet :P)

---

Ik heb even wat verder gekeken. Ik heb de SIP24-gegevens bekeken, dat is de route die jouw lijn neemt. Volgens mijn gegevens loopt jouw verbinding via een B20 (betonkast, passief) naar de hoofdverdeler (centrale). Dat geeft een totale lijnlengte van ca. 2.7km en dan klopt de 100mbit verwachtte snelheid die Fourstack aangeeft niet, met VDSL hou je dan praktisch niets over en met VVDSL al helemaal niets.

Als die B20 nu eigenlijk een A20 zou zijn (betonkast die omgebouwd is naar actief, is dan een buitenring kabelverdeler) dan wordt de lijnlengte ca. 500m. Dan wordt het met VDSL zo'n 45-50mbit en als vectoring vanuit de kabelverdeler aktief is dan zou het ca. 70-80mbit zijn.

Dat zijn dan verwachtte snelheden zoals ik hier uit mijn officiële grafieken haal. Aangezien Fourstack niet alleen uitgaat van de theorie maar ook kijkt naar daadwerkelijk gehaalde resultaten in de nabije omgeving zou ik denken dat bij Fourstack van vectoring wordt uitgegaan en jouw snelheid lijkt echter meer op VDSL te duiden.

Aangezien mijn gegevens aangeven dat de kabelverdeler een B20 is, vermoed ik dat deze pas recent naar een A20 is omgebouwd en vectoring wordt pas geactiveerd als dit voor alle lijnen beschikbaar is en dat is zelden meteen na ombouw.

Dus dat is het enige wat ik me momenteel kan indenken...

---
Cave_Boy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:44:
[...]

Hoe kan ik achter mijn service ID komen?
Voor zover ik weet niet... ik als monteur kan dat wel maar dan moet ik KPN bellen en aangeven voor welke werkbon ik dat wil weten. En die heb ik niet want ik ben niet aan de slag voor een officiële storing voor jou :P

---

Wat die FEC fouten betreft... je hebt er ca. een half miljoen per minuut! Dat is een gruwelijk aantal en VEEEEEEEELS te hoog. Er is dus duidelijk iets mis met de lijn.

Een fatsoenlijke monteur zou bij jou de lijn afkoppelen zodat er geen apparatuur meer aan hangt, dan naar de kabelverdeler gaan en de lijn daar ook afkoppelen en dan meten op een vrije lijn. Is de lijn slecht dan valt dat te meten. Meet alles goed, dan kan er een zogeheten poortwissel worden aangevraagd zodat je in de kabelverdeler op een andere poort wordt aangesloten. Het kan namelijk zijn dat jouw verbinding op een rotte poort zit en dat daardoor de fouten op je lijn komen.

Dat zou reeds zo gedaan moeten zijn maar ja, ik weet niet wat de monteurs bij jou allemaal gedaan hebben...

[ Voor 80% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wildfire schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:32:
[...]

Helaas kan ik geen klantgegevens vinden. Vaak kan ik van klanten die bij een wholesale aanbieder zitten wel de gegevens vinden, maar nu helaas niet. En ik neem niet aan dat je het service ID van je lijn weet, dan kan ik soms toch nog nameten namelijk...

(als dit nou een werkbon was had ik het gewoon kunnen navragen bij KPN, maar ja dat kan nu natuurlijk niet :P)
Hoe kan ik achter mijn service ID komen?

Ik heb even wat verder gekeken. Ik heb de SIP24-gegevens bekeken, dat is de route die jouw lijn neemt. Volgens mijn gegevens loopt jouw verbinding via een B20 (betonkast, passief) naar de hoofdverdeler (centrale). Dat geeft een totale lijnlengte van ca. 2.7km en dan klopt de 100mbit verwachtte snelheid die Fourstack aangeeft niet, met VDSL hou je dan praktisch niets over en met VVDSL al helemaal niets.
Dit zag ik vroeger ook altijd. De laatste 5 jaar zijn de waardes echter flink omhoog gegaan.

Als die B20 nu eigenlijk een A20 zou zijn (betonkast die omgebouwd is naar actief, is dan een buitenring kabelverdeler) dan wordt de lijnlengte ca. 500m. Dan wordt het met VDSL zo'n 45-50mbit en als vectoring vanuit de kabelverdeler aktief is dan zou het ca. 70-80mbit zijn.

Dat zijn dan verwachtte snelheden zoals ik hier uit mijn officiële grafieken haal. Aangezien Fourstack niet alleen uitgaat van de theorie maar ook kijkt naar daadwerkelijk gehaalde resultaten in de nabije omgeving zou ik denken dat van vectoring wordt uitgegaan en jouw snelheid lijkt dan meer op VDSL te duiden.

Mijn modem geeft ook keurig VDSL aan. Mijn 2 buren halen keurig de 98Mbit/s of 102Mbit/s met als upload ongeveer 29Mbit/s

Aangezien mijn gegevens aangeven dat de kabelverdeler een B20 is, vermoed ik dat deze pas recent naar een A20 is omgebouwd en vectoring wordt pas geactiveerd als dit voor alle lijnen beschikbaar is en dat is zelden meteen na ombouw.
Van een van mijn buren weet ik dat die al vanaf begin dat ze hier kwam VDSL heeft. Dat is nu ongeveer 5 jaar. Ik was destijds al verbaasd dat ze toen ongeveer 60Mbit/s haalde. Dit is nu 98Mbit/s.

[ Voor 61% gewijzigd door Cave_Boy op 30-01-2018 19:56 . Reden: Extra aanvulling op de extra aanvulling van Wildfire ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:32:
[...]

---

Dat zijn dan verwachtte snelheden zoals ik hier uit mijn officiële grafieken haal. Aangezien Fourstack niet alleen uitgaat van de theorie maar ook kijkt naar daadwerkelijk gehaalde resultaten in de nabije omgeving zou ik denken dat bij Fourstack van vectoring wordt uitgegaan en jouw snelheid lijkt echter meer op VDSL te duiden.

Dus dat is het enige wat ik me momenteel kan indenken...

---

[...]

Voor zover ik weet niet... ik als monteur kan dat wel maar dan moet ik KPN bellen en aangeven voor welke werkbon ik dat wil weten. En die heb ik niet want ik ben niet aan de slag voor een officiële storing voor jou :P

---

Wat die FEC fouten betreft... je hebt er ca. een half miljoen per minuut! Dat is een gruwelijk aantal en VEEEEEEEELS te hoog. Er is dus duidelijk iets mis met de lijn.

Een fatsoenlijke monteur zou bij jou de lijn afkoppelen zodat er geen apparatuur meer aanhangt, dan naar de kabelverdeler te gaan en de lijn daar ook af te koppelen en dan kan er op een vrije lijn gemeten worden. Is de lijn slecht dan valt dat te meten. Meet alles goed, dan kan er een zogeheten poortwissel worden aangevraagd zodat je in de kabelverdeler op een andere poort wordt aangesloten. Het kan namelijk zijn dat jouw verbinding op een rotte poort zit en dat daardoor de fouten op je lijn komen.

Dat zou reeds zo gedaan moeten zijn maar ja, ik weet niet wat de monteurs bij jou allemaal gedaan hebben...
DM mij dan even de kvd naam van die B20 dan kijk ik of ie net is verbouwd en geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cave_Boy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:44:

[...]

Van een van mijn buren weet ik dat die al vanaf begin dat ze hier kwam VDSL heeft. Dat is nu ongeveer 5 jaar. Ik was destijds al verbaasd dat ze toen ongeveer 60Mbit/s haalde. Dit is nu 98Mbit/s.
Bijzonder, dan klopt de classificering als B20 in mijn SIP24 gegevens dus niet.

Voor 100mbit zou er vectoring aktief moeten zijn op je lijn, anders haal je die snelheid zeker niet. Gecombineerd met de FEC-fouten lijkt het er echt op dat vectoring simpelweg niet aktief is.

Jammer dat ik je lijn niet kan nameten, anders had ik dat zo kunnen zien en dan had ik ook kunnen zien op welk profiel je lijn staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
De kast is trouwens net 500 meter ver (eerder in een post gemeld maar denk er nu weer aan (zei een van de KPN mensen). Dat verklaart wel de afstand denk ik dan.

Wat kunnen de CRC fouten veroorzaken? Die had ik eerder niet (voor de monteurs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cave_Boy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:04:
De kast is trouwens net 500 meter ver (eerder in een post gemeld maar denk er nu weer aan (zei een van de KPN mensen). Dat verklaart wel de afstand denk ik dan.

Wat kunnen de CRC fouten veroorzaken? Die had ik eerder niet (voor de monteurs)
Net even gekeken. Is inderdaad een B20 met een kast ernaast voor de actieve apparatuur. De buren kunnen prima al jaren VDSL hebben trouwens want deze kast staat er al jaren. Ik denk dat er bij jou geen vectoring actief is. Iets dat ik bij meer NLE klanten zie op dit forum.
Of dat voor de hele kast met alle klanten geldt kan ik nu niet zien maar eventueel morgen wel navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Vroeg me even af wat een B20 kast is. Als je zoek op B20 KPN zijn dit soort kasten naar voren gekomen en die staan hier wel in ongeveer 500M afstand (als je de straten volgt en niet rechtstreeks).

Afbeeldingslocatie: https://www.comkpnasd.nl/verleden/slides/B20%20Hendrik%20Jonkerplein%20asd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.comkpnasd.nl/verleden/slides/Alkmaar%20b20%20bij%20de%20van%20Geestmolen.jpg
(Beide zijn trouwens niet mijn kast)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cave_Boy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:25:
Vroeg me even af wat een B20 kast is. Als je zoek op B20 KPN zijn dit soort kasten naar voren gekomen en die staan hier wel in ongeveer 500M afstand (als je de straten volgt en niet rechtstreeks).

[afbeelding]
[afbeelding]
(Beide zijn trouwens niet mijn kast)
Jij hebt meer zo'n kast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TI6PQ8a0YV3KOAZaJvMnauT8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BwsMTG51CezigA9j1TSXJRJm/full.jpg

Saai grijs huisje met een nieuwere kleine kast ernaast. Daar zit de actieve apparatuur in omdat in de B20 geen ruimte meer is (zit vol met koperverdeelstroken). Ondergronds zijn ze gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Jij hebt meer zo'n kast:
[afbeelding]

[afbeelding]

Saai grijs huisje met een nieuwere kleine kast ernaast. Daar zit de actieve apparatuur in omdat in de B20 geen ruimte meer is (zit vol met koperverdeelstroken). Ondergronds zijn ze gekoppeld.
Die grijze kast staat vaak vlak ernaast, maar ik heb wel eens gevallen gezien dat ze tientallen meters verderop stonden. Waardoor een nieuwe collega raar opkeek toen ze kast opendeed en een grotendeels lege kast aantrof met alleen wat apparatuur en geen LSA-stroken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 20:15
Ik zie de laatste tijd op meerdere plaatsen in Zwolle dat Volkerwessels de straat open trekt en complete kabelbundels (de oude rood/bruin kabels) "bewerkt". Eerst vlakbij de Pathé, nu bij het oude politiebureau in de binnenstad.

Weet iemand waarvoor ze dat doen? Ik zag nergens een kast in de buurt staan waar eventueel een buitenring staat gepland. De grote wijkcentrale naast het station ligt een kilometertje verder.

Toch wel leuk om te zien, had helaas niet kunnen vragen waarom ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00
driel24 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:42:
Bij mij is het echt niet stilzwijgend gegaan.
Ruim op tijd aanbod voor 1 of 2 jaar gekregen.
1 jaar : 6mnd 29.95 / 6mnd 39.95
Of
2 jaar : 12mnd 29.95 / 12mnd 39.95

Twee jaar gekozen.
Weet je dit zeker? heb ook een aanbieding gehad per mail, maar dan 3 maanden korting bij 1 jaar, en 6 bij 2. Daarnaast werd ik ook nog gebeld of ik gebruik wilde maken vd aanbieding. ik heb aangegeven dat ik heb gelezen dat iemand de aanbieding zoals hierboven beschreven staat gekregen had (in de hoop dat ze mij hetzelfde aanbod zouden doen), maar de medewerker gaf aan hier nog nooit van gehoord te hebben....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
koendio schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:11:
[...]

Weet je dit zeker? heb ook een aanbieding gehad per mail, maar dan 3 maanden korting bij 1 jaar, en 6 bij 2. Daarnaast werd ik ook nog gebeld of ik gebruik wilde maken vd aanbieding. ik heb aangegeven dat ik heb gelezen dat iemand de aanbieding zoals hierboven beschreven staat gekregen had (in de hoop dat ze mij hetzelfde aanbod zouden doen), maar de medewerker gaf aan hier nog nooit van gehoord te hebben....
https://ibb.co/nMSaw6

Heb deze verlengd voor twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Thanks! zal eens contact met ze opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Barre73 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:19:
[...]

Net even gekeken. Is inderdaad een B20 met een kast ernaast voor de actieve apparatuur. De buren kunnen prima al jaren VDSL hebben trouwens want deze kast staat er al jaren. Ik denk dat er bij jou geen vectoring actief is. Iets dat ik bij meer NLE klanten zie op dit forum.
Of dat voor de hele kast met alle klanten geldt kan ik nu niet zien maar eventueel morgen wel navragen.
Ben benieuwd naar je antwoord.
(ik krijg hier meer info dan van KPN zelf die als het goed is contact met mij opneemt voor een volgende specialist).

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 31-01-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526397

De monteur komt over een paar weken langs, net nadat ik de sleutel heb gekregen van onze nieuwe woning. In onze oude woning hebben we altijd Ziggo gehad, waar ik verder prima over te spreken was. Er komt echter ook een tijd van bezuinigen, vandaar de keuze voor NLEx.

Het huis wat ik heb gekocht is een oude tussenwoning. Zover ik heb begrepen wordt het modem in de meterkast geplaatst. Ik heb al even contact opgenomen met de huidige bewoners, en volgens hen is er een moderne ISRA-aansluiting aanwezig. Daar hopen we dan maar op.

Wat ik me echter afvraag:
  • In de huiskamer komt geen digitale televisie, maar ik wil de TV (voorzien van netwerkaansluiting) wel kunnen aansluiten op het modem. Desalniettemin wil ik geen lange netwerkkabels trekken. Kan NLEx hierin ook voorzien? Gebruiken ze dan van die wandcontactdozen waarin je een netwerkkabel kan inpluggen? (internet via stroom)
  • Op de 1e verdieping komt wel een digitale ontvanger te staan. Ook hier geldt; liever geen kabel. Kan ook hier een dergelijke wandcontactdoos worden geplaatst? En vooral, is dat wel verstandig, of ga ik dan gigantisch inleveren op snelheid?
  • Boven willen we ook graag een goed WiFi-signaal hebben. Is de gratis repeater dan aan te bevelen?
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Anoniem: 526397 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:06:
De monteur komt over een paar weken langs, net nadat ik de sleutel heb gekregen van onze nieuwe woning. In onze oude woning hebben we altijd Ziggo gehad, waar ik verder prima over te spreken was. Er komt echter ook een tijd van bezuinigen, vandaar de keuze voor NLEx.

Het huis wat ik heb gekocht is een oude tussenwoning. Zover ik heb begrepen wordt het modem in de meterkast geplaatst. Ik heb al even contact opgenomen met de huidige bewoners, en volgens hen is er een moderne ISRA-aansluiting aanwezig. Daar hopen we dan maar op.

Wat ik me echter afvraag:
  • In de huiskamer komt geen digitale televisie, maar ik wil de TV (voorzien van netwerkaansluiting) wel kunnen aansluiten op het modem. Desalniettemin wil ik geen lange netwerkkabels trekken. Kan NLEx hierin ook voorzien? Gebruiken ze dan van die wandcontactdozen waarin je een netwerkkabel kan inpluggen? (internet via stroom)
  • Op de 1e verdieping komt wel een digitale ontvanger te staan. Ook hier geldt; liever geen kabel. Kan ook hier een dergelijke wandcontactdoos worden geplaatst? En vooral, is dat wel verstandig, of ga ik dan gigantisch inleveren op snelheid?
  • Boven willen we ook graag een goed WiFi-signaal hebben. Is de gratis repeater dan aan te bevelen?
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
NLEx heeft naar mijn weten niet ethernet via het stopcontact. Deze setjes zijn via veel winkels wel gemakkelijk te verkrijgen. In principe kan dit aardig goed werken maar je behaald vaak niet de volledige bandbreedte die ze opgeven (je mag blij zijn met de helft) en als je signaal van de ene naar de andere groep moet kan dit ook een behoorlijk negatief effect hebben.

Op het tweede deel van een Wifi repeater. De repeater van NLE is eigenlijk een van TP link. Het doet gewoon zijn werk en is best ok. Als je echter al van plan bent via het stopcontact je netwerk te laten gaan en dat gaat goed dan kun je misschien overwegen om gewoon je stroomnetwerk uit te breiden door op de 1e verdieping een wifi adapter te plaatsen die ook werkt via het stroomnetwerk.

Van het weekend in een huis een soortgelijke situatie toegepast. Was een oude stoppen kast waar een paar automaten inzaten en de rest nog draaizekeringen. Er moest op zolder een aansluitpunt komen voor ethernet (voor een vaste pc) en een verdieping lager moest beter wifi bereik zijn. Met het beperkte budget heb ik een setje van TP link kunnen uitkiezen en daarbij een losse uitbreiding met ethernet. De bandbreedte was in plaats van de 750Mb/s (die de set volgens de specs heeft) ongeveer 380Mb/s. Toen de wasmachine aanging ging de snelheid wel inzakken naar ongeveer 240Mb/s.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben benieuwd wanneer NLex klanten de 400Mbit krijgen.
nieuws: KPN gaat 400Mbit/s-dsl vanaf tweede kwartaal breed beschikbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
koendio schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:11:
[...]

Ik weet het echt zeker!
Precies dezelfde mail als wortelsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-04 13:55
[list]
NLEx voorziet alleen in internet naar je huis brengen (tot de modem). De rest van je netwerk zul je zelf moeten regelen (los van de wifi uit de mode/ router en de wifi repeater)
Als je geen kabels wilt trekken, blijft powerline (internet via stroomkabel) over. Deze zal je dan zelf moeten aanschaffen.
Ikzelf gebruik deze. Werkt prima, maar verwacht geen 100 mbit. Ik haal meestal rond de 50 mbit. Dit is voldoende voor iptv iig.
Als je de powerline set met 3 units neemt kun je zowel je TV beneden als je iptv boven aansluiten.
[/list]
Geen ervaring mee, maar zal vast wel prima werken, zorg alleen wel dat je hem op een plek gebruikt waar je goed bereik hebt van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MaartenBW schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:13:
[...]

NLEx voorziet alleen in internet naar je huis brengen (tot de modem). De rest van je netwerk zul je zelf moeten regelen (los van de wifi uit de mode/ router en de wifi repeater)
Als je geen kabels wilt trekken, blijft powerline (internet via stroomkabel) over. Deze zal je dan zelf moeten aanschaffen.
Ikzelf gebruik deze. Werkt prima, maar verwacht geen 100 mbit. Ik haal meestal rond de 50 mbit. Dit is voldoende voor iptv iig.
Er wordt vaak gekeken naar de bandbreedte van zo'n setje. maar je hebt hooguit 10 Mbit nodig voor een TV zender naar boven en dat haal je altijd wel (met gemak)
Het mogelijke probleem is echter anders: Bij de verbinding via powerline adapters heb je wat vaker last van package loss. Dus er raakt wat informatie kwijt tijdens het transport van het signaal. Geeft niks want daar merk je normaliter niks van doordat het ook weer wordt gecorrigeerd. Behalve bij een live TV stream van een IPTV zender (zoals dus bij NLE). Dat is een ander soort signaal, namelijk multicast. En multicast kan daar niet goed tegen en reageert meteen op de Package loss. Dat merk je doordat je even blokjes krijgt in het beeld. En als je pech hebt dus heel vaak. Dat is niet fijn TV kijken.

Bij de ene set gaat het prima. Bij de andere niet. In het ene huis prima, het andere niet. Het is onmogelijk te voorspellen of het wel of niet goed gaat dus het beste advies is altijd: Schaf een setje aan op een plek waar je deze weer kan terug brengen als het niet blijkt te werken bij jou thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-04 13:55
Barre73 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Er wordt vaak gekeken naar de bandbreedte van zo'n setje. maar je hebt hooguit 10 Mbit nodig voor een TV zender naar boven en dat haal je altijd wel (met gemak)
Het mogelijke probleem is echter anders: Bij de verbinding via powerline adapters heb je wat vaker last van package loss. Dus er raakt wat informatie kwijt tijdens het transport van het signaal. Geeft niks want daar merk je normaliter niks van doordat het ook weer wordt gecorrigeerd. Behalve bij een live TV stream van een IPTV zender (zoals dus bij NLE). Dat is een ander soort signaal, namelijk multicast. En multicast kan daar niet goed tegen en reageert meteen op de Package loss. Dat merk je doordat je even blokjes krijgt in het beeld. En als je pech hebt dus heel vaak. Dat is niet fijn TV kijken.

Bij de ene set gaat het prima. Bij de andere niet. In het ene huis prima, het andere niet. Het is onmogelijk te voorspellen of het wel of niet goed gaat dus het beste advies is altijd: Schaf een setje aan op een plek waar je deze weer kan terug brengen als het niet blijkt te werken bij jou thuis.
Eensch!

IPTV over powerline is niet ideaal en geeft zeker kans op storingen/haperingen, maar er is ook een kans dat het werkt en dan scheelt het een hoop gedoe met kabels ( waar @Anoniem: 526397 dus geen zin in heeft)

Dus @Anoniem: 526397 het is het proberen waard, maar garantie tot aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Weet je wat veel beter werkt dan deethernet over powerline techniek (behalve fysieke ethernetkabels dan, duh)?

MoCa. Ethernet over je coaxkabels. Echt stabiel en de beloofde 400 Mbps wordt ook echt gehaald.

Na allemaal ellende met verschillende powerline adapters heb ik nu 4 MoCa adapters in huis en het werkt volledig stabiel en transparant. Dus geen haperende tv, geen wisselende snelheden, geen resets: gewoon zorgeloos tv kijken. En dat nog via 20+ meter van die gare ouderwetse RG58 coaxkabel ook.

Bovendien verbruiken die Hirschmann MoCa adapters maar 0.7 watt in actieve toestand, ook een pre ten opzichte van de meeste powerline adapters die veel heethoofdiger zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 02-02-2018 00:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:22:
Weet je wat veel beter werkt dan deethernet over powerline techniek (behalve fysieke ethernetkabels dan, duh)?

MoCa. Ethernet over je coaxkabels. Echt stabiel en de beloofde 400 Mbps wordt ook echt gehaald.

Na allemaal ellende met verschillende powerline adapters heb ik nu 4 MoCa adapters in huis en het werkt volledig stabiel en transparant. Dus geen haperende tv, geen wisselende snelheden, geen resets: gewoon zorgeloos tv kijken. En dat nog via 20+ meter van die gare ouderwetse RG58 coaxkabel ook.

Bovendien verbruiken die Hirschmann MoCa adapters maar 0.7 watt in actieve toestand, ook een pre ten opzichte van de meeste powerline adapters die veel heethoofdiger zijn.
Zeg er dan wel eerlijk bij dat het prijsverschil aanzienlijk is. Voor 1 lijntje ben je ruim 100 euro armer.
En dan moet er wel net coax liggen naar de plek waar je wil aansluiten. Heb je dat niet, valt dit ook af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 13:07
Na flink aarzelen ook overgestapt naar NLE. Afgelopen woensdag was de oplevering en ik moet eerlijk zeggen dat dit mij heel erg meeviel.

Even ter vergelijking;
Speedtest, oud en nieuw
Ziggo: 40/4
NLE: 100/30 (dit haal ik zelfs via de wifi, plaatje was via brakke powerline)

Ik ga van € 60 naar € 35 (na 9 maand € 45, heb vaste telefonie afgekocht).

Voorlopig ben ik erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Barre73 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:25:
[...]

Zeg er dan wel eerlijk bij dat het prijsverschil aanzienlijk is. Voor 1 lijntje ben je ruim 100 euro armer.
En dan moet er wel net coax liggen naar de plek waar je wil aansluiten. Heb je dat niet, valt dit ook af.
Wat is er niet eerlijk aan? Ik beweer ook nergens dat het de goedkoopste optie is. ;) :P

Ik zeg alleen dat het goed werkt. Als je coax hebt liggen, uiteraard. Dan is het gewoon een extra optie waar veel mensen niet eens aan zullen denken. Vandaar mijn tip, voor wie het ook maar van toepassing kan zijn.

Bij mij zou het trekken van een netwerkkabel echt een enorme toestand zijn omdat de afstand erg lang is (c.a. 25m), er geen vrije buizen beschikbaar zijn en de buizen die er zijn nogal veel bochten bevatten en volgepropt zitten met telefoon én coaxkabel in elke buis. Die zitten op verschillende plaatsen muurvast, dus dat zou hak en breekwerk worden in de gestucte muren en verlijmde vloeren. Vanaf begane grond (entree) via de 1e (woonkamer) naar de 2e (overige kamers). Niet te doen.

Powerline werkte echt beroerd, over het draadloze setje van NLE praat ik niet eens, dat is al helemaal niks (zoals elke wifi versterker). MoCa was voor mij de ideale oplossing.

Ik heb zelf een setje van 4 stuks op marktplaats gekocht voor 100 euro, dus dat viel best mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 02-02-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:16
Iemand enig idee of het installatiepakket met postnl komt of op een andere wijze?
Op 8 februari ga ik over maar heb nog geen pakket ontvangen, op zich niet heel erg want ik gebruik toch mijn fritz maar de TV ontvangers heb ik wel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Oeps, in de war met een ander topic.

[ Voor 82% gewijzigd door jongetje op 02-02-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Die mail heb ik nog niet gehad, heb me dan ook pas in mei aangemeld.
Maar ga hier ook gebruik van maken voor 2 jaar, prima aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
driel24 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Ik weet het echt zeker!
Precies dezelfde mail als wortelsoft
Bericht terug van nle. 3 maanden voordeel bij 1 jaar en 6m bij 2j is echt het enige wat ze kunnen aanbieden. Heb ook geen idee wanneer iemand 6-12 en 12-24 voordeel krijgt (heb sinds tijdje ook stroom via hen)..
Ga nu dus maar orienteren op anderen. Aanbieding youfone ziet er aantrekkelijk uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
koendio schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:07:
[...]

Bericht terug van nle. 3 maanden voordeel bij 1 jaar en 6m bij 2j is echt het enige wat ze kunnen aanbieden. Heb ook geen idee wanneer iemand 6-12 en 12-24 voordeel krijgt (heb sinds tijdje ook stroom via hen)..
Ga nu dus maar orienteren op anderen. Aanbieding youfone ziet er aantrekkelijk uit....
Misschien omdat we de eerste abonnee waren?
Ik heb ook naar youphone gekeken.
Maar daar krijg je geen radio zenders.
Was voor mij belangrijk omdat Ziggo het signaal er heeft afgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
koendio schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:07:
[...]

Er is mij verzekerd dat dit de enige aanbieding is die zij kunnen en mogen aanbieden. Suggestie van hen was photoshop... :+
Ik ga een jaartje Youfone proberen!

Leuk detail, toen ik aangaf over te gaan stappen gaven ze aan hoeveel problemen dat wel niet zou veroorzaken... Grappig, daar heb ik vorige jaar, bij de overstap van Ziggo naar NLEx, geen last van gehad. Sterker nog, ze gaven duidelijk aan dat ik geen moment zonder internet zou komen te zitten.... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Teleluvr op 05-02-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Teleluvr schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:07:
[...]

Er is mij verzekerd dat dit de enige aanbieding is die zij kunnen en mogen aanbieden. Suggestie van hen was photoshop... :+
Ik ga een jaartje Youfone proberen!

Leuk detail, toen ik aangaf over te gaan stappen gaven ze aan hoeveel problemen dat wel niet zou veroorzaken... Grappig, daar heb ik vorige jaar, bij de overstap van Ziggo naar NLEx, geen last van gehad. Sterker nog, ze gaven duidelijk aan dat ik geen moment zonder internet zou komen te zitten.... :+
Ik heb alleen internet van ze, enige wat ik kan bedenken is moment van aanmelden. Maar goed ik kon er gebruik van maken en kijk over twee jaar weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Omdat ik dusver weer niks had gehoord (van NLE of KPN) had ik gisteren telefonisch contact opgenomen met NLE.

Bij NLE gaven ze aan dat ze eigenlijk alleen maar kunnen zien of er een monteur oproep is gemaakt en ze verwachten dat deze binnen een aannemelijke tijd is opgelost (dat verklaart direct waarom ik inmiddels al een paar e-mails heb mogen ontvangen met de vraag of ik tevreden was met de reparatie).

Omdat KPN het klaarblijkelijk niet kan oplossen en ik wel inmiddels vooral na de 3e monteur van KPN een slechtere lijn heb gekregen komt er vrijdag een monteur van NLE zelf.

Ben benieuwd. Hoop dat de CRC fouten opgelost kunnen worden. Die merk ik vooral met streams kijken. Geregeld dat als je alleen maar even Netflix of Amazon Prime kijkt even het beeld een paar seconden stil staat. Dit terwijl er verder niks over internet gaat.

Mijn modemwaarden momenteel:
Link status Up
Showtime 252 h 57 min 1 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 15960/52153 kbps
Attainable rate (Up/Down) 17143/54786 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.1/6.3 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.3/11.8 dB
Output power (Up/Down) 8.1/11.9 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 58/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 14542/1854119
FEC errors (Up/Down) 144626/1928511705

Heb gelezen dat een herstart misschien kan helpen. Ga ik zo maar weer proberen. Ben bang dat het te weinig helpen zal omdat ik deze errors na monteur 2 een beetje begon te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 23:02
Ik begrijp niet dat KPN dit niet verder oppakt. Je zou eigenlijk helemaal geen CRC errors mogen hebben. En dit aantal is gigantisch hoog. Ook als je het afzet tegen de 253 uur online. FEC errors zijn er ook extreem veel. 1000 tot 1500 per uur is acceptabel, dit niet. En een enkele CRC error kan ook nog. Heb zelf bijvoorbeeld in 800 uur online 4 CRC errors up en 20 down.
Ben ik niet tevreden mee, maar is niets vergeleken met deze waardes.
Als het niet opgelost wordt, heb je volgens mij alle reden om je abonnement kosteloos te laten ontbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobbydobby
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-12-2024
Oeps wel een behoorlijke leverdatum...

Start levering
Wanneer mogen we je producten activeren?
Zo snel mogelijk (21-03-2018)

Eerder?

"Oei, dat gaat niet lukken. Eerder dan 21-03-2018 kunnen we niet starten met leveren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:16
En die 21-03-2018 halen ze waarschijnlijk ook niet.
Ik zou morgen geactiveerd worden, na vele pogingen te communiceren met NLE heb ik uiteindelijk vandaag het pakket binnen gehad met een briefje erbij dat het op 13 februari geactiveerd wordt.
Alleen de benodigde gegevens die ik al via de e-mail gehad zou moeten hebben heb ik nog steeds niet binnen.
Dus tel nog maar een weekje op bij de 21 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mobbydobby schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:41:
Oeps wel een behoorlijke leverdatum...

Start levering
Wanneer mogen we je producten activeren?
Zo snel mogelijk (21-03-2018)

Eerder?

"Oei, dat gaat niet lukken. Eerder dan 21-03-2018 kunnen we niet starten met leveren."
Ze zijn wettelijk verplicht om een afkoelingsperiode in acht te nemen. Je kan dan de hele zaak nog terug draaien. Pas na een paar weken mogen ze gaan beginnen met de planning. Je zit zo al snel aan 4 tot 6 weken doorlooptijd.

Ze zijn goedkoop, dat betekent ook dat ze geen overschot aan monteurs hebben. Dus staat er niet voor iedere oversluiting iemand klaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ortep schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Ze zijn wettelijk verplicht om een afkoelingsperiode in acht te nemen. Je kan dan de hele zaak nog terug draaien. Pas na een paar weken mogen ze gaan beginnen met de planning. Je zit zo al snel aan 4 tot 6 weken doorlooptijd.

Ze zijn goedkoop, dat betekent ook dat ze geen overschot aan monteurs hebben. Dus staat er niet voor iedere oversluiting iemand klaar.
Bedenkperiode van twee weken is inderdaad verplicht. Maar ze mogen best gaan bestellen bij KPN en gaan inplannen. Ze kiezen er zelf voor dat niet te doen om zo veel mogelijk risico te mijden. KPN en Telfort doen dat bijvoorbeeld niet. Die nemen het kleine risico dat er af en toe een klant binnen de bedenktijd opzegt terwijl deze al een pakket heeft ontvangen en een monteur gepland is.
Budget providers hebben nou eenmaal hun consequenties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Inderdaad geen overschot aan monteurs en opzich is dat geen probleem voor de gemiddelde tweaker die zichzelf prima kan redden het zijn vaak de wat minder technisch onderlegde mensen die dan een probleem hebben aangezien Nle voor heel nederland plus minus 20 monteurs beschikbaar heeft, dus ongeveer 1.5 monteur per provincie dan kan je nagaan dat er niet a la minute een monteur voor je deur kan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ach , ik had me eind december aangemeld met overstapservice .
Begon meteen al lekker "De gegevens komen niet overeen met wat Ziggo in het systeem heeft staan" , wel al de brief ontvangen van Ziggo die bevestigt dat ik weg zou gaan bij hen.
Dus ik alles 3 x nog doorgegeven incl. klantnummer en daarna bleef het stil vanuit de kant van NLe.
1 week voor de opleverdatum nog niets gehoord , geen incasso plaatsgevonden en geen installatiepakket ontvangen , dus ik die kant op bellen .. na 3 pogingen pas iemand aan de lijn gekregen en die vertelde "Ziggo heeft ons niets meer laten weten" . Op mijn vraag waarom ze dan niet ff contact opnamen met mij "Ja , dat kan ik U niet vertellen maar we gaan U met spoed laten terugbellen hierover"
Nooit meer wat van gehoord natuurlijk 8)7 |:(

Ben het inmiddels zo zat dat ik maar xs4all genomen heb en die komen over 2 weken al ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

De opstart is bij NLE soms wat knullig inderdaad. (Zo was in het systeem van de monteursplanning de datum en dagnotering in het Engels vermoedelijk, want die was in het verleden geboekt, maar nooit rechtgezet). Maar ik zou door dat soort dingen heen prikken voor deze prijs, in plaats van meteen naar de meest overpricede premium reseller rennen a la XS4All. Zonde van die maandbedragen :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
MsG schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:18:
De opstart is bij NLE soms wat knullig inderdaad. (Zo was in het systeem van de monteursplanning de datum en dagnotering in het Engels vermoedelijk, want die was in het verleden geboekt, maar nooit rechtgezet). Maar ik zou door dat soort dingen heen prikken voor deze prijs, in plaats van meteen naar de meest overpricede premium reseller rennen a la XS4All. Zonde van die maandbedragen :-P.
Het is.meer de schandalig slechte communicatie , de knullige overstapservice(bedoeld om.de.klant.te ontzorgen ,maar in de praktijk hoofdpijnveroorzakend) die me naar xs4all heeft gedreven.
Ga nu de 1e 6 maanden 55 betalen voor 160/16 ( in de praktijk 160/54)
Tevens native ipv6 , reverse dns en een.helpdesk die.ik wel binnen een paar minuten.te pakken krijg

[ Voor 6% gewijzigd door duiveltje666 op 09-02-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb inmiddels monteur/ specialist 4 gehad.
In dit geval was het een persoon van NLE zelf zoals NLE telefonisch had afgesproken met mij. Jammer was wel dat de vriendelijke meneer op zijn bon voor een installatie ging en in dit geval gaat het om een storing. Bij een storing krijgt hij ook bepaalde sleutels dan kan hij ook in de kast kijken. Dat laatste ontbrak nu dus.

Heb alles van de eerdere KPN mensen verteld en ook mijn hier eerder geposte waardes van mijn modem.

De vriendelijke NLE man heeft even gebeld en er wordt nu weer een KPN grondploeg ingeschakeld.

Modem waarden:
Link status Up
Showtime 69 h 2 min 1 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 15103/50183 kbps
Attainable rate (Up/Down) 20010/50662 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.6/5.8 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.3/11.8 dB
Output power (Up/Down) 8.1/12.1 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 56/79 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 74/45213
FEC errors (Up/Down) 676118/47344470

Wordt vervolgd (alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Dan denk ik dat Nle monteur de bui al wel zag hangen en uit gemak maar kpn aan laat sturen want hij beschikt gewoon over alle sleutels en ook apparatuur om de lijn te meten hebben ze in de auto, het zijn namelijk dezelfde mensen die ook gewoon bij kpn worden ingezet door allinq/volker en wessels.

Het is meer dat de monteurs in de nle rol de tijd niet gegund word om alles zo uitgebreid te gaan onderzoeken. Nlex is tenslotte klant bij kpn dus dan mag kpn het gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:31
Ik ga binnenkort op mezelf wonen, even kort de verschillende internet aanbieders en kortingen voor nieuwe klanten vergeleken en NLE lijkt de beste kandidaat. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden/nog meer voordeel kan krijgen als nieuwe klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Janpietertje89 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:45:
Ik ga binnenkort op mezelf wonen, even kort de verschillende internet aanbieders en kortingen voor nieuwe klanten vergeleken en NLE lijkt de beste kandidaat. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden/nog meer voordeel kan krijgen als nieuwe klant?
Shopkorting of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:43
ik deel graag even mijn ervaringen met NLE.

NLE is een bedrijf met heel veel mooie beloftes. Zo pretenderen ze op hun website binnen vier weken glasvezel te kunnen leveren. Pas nadat je het contract hebt getekend ontvang je een leverdatum en die blijkt dan opeens ZES weken later te zijn in plaats van de vier waarmee ze klanten lokken. Bij navraag bleek dit een "foutje op de website" te zijn. Wel een foutje dat er al weken opstaat.

Nou goed. Dan maar leveren ze binnen zes weken. Mooi niet dus. Vlak voordat deze zes weken voorbij zijn wordt je gebeld door de afdeling "planning" en wordt je doodleuk verteld dat de monteur pas 2 weken later tijd heeft. Geen sorry of niets, gewoon dikke vette pech. Houdt wel in dat je twee maanden zonder tv, internet of telefoon zit.
Als je dan belt sta je keer op keer minimaal een half uur in de wacht, waarna een lieve juffrouw je beloofd alles na te kijken en je de dag erna terug te bellen met een oplossing. Ook dat gebeurt dus mooi niet. Als je dan zelf belt krijg je simpelweg te horen dat er niets in het systeem staat, worden dezelfde beloften gedaan en begint het riedeltje van vooraf aan, want natuurlijk wordt je WEER niet teruggebeld.
Vanuit NLE bekeken doen ze dit natuurlijk heel slim, want dit komt pas na bijna 6 weken naar boven, waardoor je wettelijke bedenktijd allang vervlogen is.

Mijn tip? Blijf weg van dit soort leugenachtige bedrijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

gajus26 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:21:
ik deel graag even mijn ervaringen met NLE.
Dat wil ik dan ook doen. Ik heb voor mezelf de overstap aangevraagd vanaf Ziggo naar NLE VDSL. Dat werd keurig netjes opgepikt door NLE en alle communicatie was in orde. Alles gebeurde op de van te voren aangekondigde tijden. Mail met voortgang, mail met info en pincodes, toezending van pakket en een monteur die op de afgesproken dag op het afgesproken uur op de plaats was. Hij heeft alles werkend aan me over gedragen. Hij vroeg zelfs nog of hij moest helpen met het IP adres van mijn Nas omdat ik nu een ander subnet had.

Na deze ervaring heb ik het aangeraden aan een kennis van me van Ziggo naar glas via NLE. Ook daar ging bijna alles precies volgens de afspraak. Het enig wat anders ging was dat de pincode wat later werd opgestuurd. Maar nog ruim binnen de tijd van de installatie.
Mijn tip? Blijf weg van dit soort leugenachtige bedrijven
Tsja, leugens. Wat moet ik daar van zeggen.
Ziggo belde me na de overstap op met de 'waarschuwing' dat ik er sterk op achteruit zou gaan. ADSL is immers trager dan de kabel.
Ja mevrouw, dat klopt. Maar NLE doet VDSL ...oh ja....maar u zit wel heel ver van de centrale vandaan, dan wordt het erg traag.
Ja mevrouw dat weet ik, maar de straatkast staat hier ongeveer 75 meter vandaan. Dus dat maakt niet uit.
Maar uw snelheid is toch lager dan wat Ziggo levert.
Nee mevrouw, mijn download gaat een factor 2 omhoog en mijn upload gaat een factor 6 omhoog en het is bijna 15 euro goedkoper.
Ja dat is uw huidige abonnement. Maar we kunnen dat verhogen zodat we meer leveren dan NLE.
En wat gaat me dat kosten dan? Euh...tsja euh...iets van 70+ euro.
Dat is dus 2 keer zo duur als dat NLE me nu vraagt.
Wacht even meneer, ik overlag even.
Daar ben ik weer. Ik kan u dat pakket leveren voor 32 euro, zal ik de overstap maar annuleren?
Even wachten nog mevrouw, hoe lang krijg ik die lage prijs?
grmbelmumbel 3 maanden
Dus u bent gewoon een stuk duurder?

En dit was niet een eenmalige vergissing van een niet goed op de hoogte gestelde helpdeskmedewerker. Ik was bij die kennis toen Ziggo daar heen belde. Precies dezelfde dingen. Behalve dan dat stukje over ADSL omdat ze naar glas ging

Dat vind ik dus bewust de zaak verdraaien. Dat op zich zou al een reden zijn om te vertrekken bij Ziggo

We hebben trouwens geen van 2 zonder tv of internet gezeten. Want Ziggo bleef in de lucht tot alles werkte.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 13-02-2018 22:53 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:43
NLEx zal vast en zeker ook veel dingen goed doen. Maar ik denk dat je het met me eens bent dat de manier waarop ze in mijn geval gehandeld hebben verre van professioneel is en weinig blijk van klantgerichtheid geeft.

Daarbij zijn het problemen die NLEx best zelf (snel) kan oplossen, maar men dit keer op keer weigert. Er wordt erkend dat er (grote) fouten zijn gemaakt en deze zich aardig hebben opgestapeld, maar ondertussen voelt NLEx er niets voor deze dan ook adequaat op te lossen.

Als ik dit zo richting mijn cliënten zou doen, zit ik binnen de kortste keren zonder baan.

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 09:30
Dat iTV Online werkt voor geen meter op mn laptop. Doe ik iets verkeerd. Heb geen repeater en de verbinding is uitstekend.

De stream loopt binnen de 5 minuten vast en heeft er erg veel moeite mee om weer te starten. Helemaal uit zichzelf.

Miss moet ik t SSID veranderen want is hetzelfde als bij mn ouders. En wellicht kan ik de channel veranderen naar een minder drukke. Wat zijn de inloggegevens van de router?

[ Voor 26% gewijzigd door Errieseeka op 15-02-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
Ik zit al weer bijna een jaar bij NLEx. Met veel tevredenheid. Ook een 'persoonlijk' verleningsaanbod gekregen. Beetje lastig. Het aanbod is niet perse slecht, maar ook verreweg van scherp. Op zich zijn ze wel slim daar bij NLEx.

Bij 1 jaar:
Eerste 3 maanden: € 34,95
Resterende 9: € 44,95
Totaal: € 509,40
(100 mb/s, tv en opnemen).

Alleen Online, YouFone en Tele2 zijn goedkoper. T-Mobile een paar verwaarloosbare euro's goedkoper.
Tele2 kwam ik van, ga ik nooit meer naar terug - wat een crap (slechte hardware en crappy tv interface). Online (slechte recensies, service) en YouFone (de hardware) geven mij geen goed gevoel.

Oftewel, blijft weinig over in de prijsklasse. Ik zou T-Mobile kunnen proberen als alternatief, maar geen Experiabox v10 en maar €7 goedkoper op de complete looptijd. Daarom is NLEx wel slim met hun aanbod! Waarschijnlijk blijf ik nog 1 jaar langer.

Ik denk dat veel mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 20:15
Youfone gebruikt Tegenwoordig ook een v10. Alleen TV gaat via hun eigen kastje.

Voor alleen internet kan Youfone dus een optie zijn. Gaat immers ook via KPN dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Cheezborger schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:08:
Ik zit al weer bijna een jaar bij NLEx. Met veel tevredenheid. Ook een 'persoonlijk' verleningsaanbod gekregen. Beetje lastig. Het aanbod is niet perse slecht, maar ook verreweg van scherp. Op zich zijn ze wel slim daar bij NLEx.

Bij 1 jaar:
Eerste 3 maanden: € 34,95
Resterende 9: € 44,95
Totaal: € 509,40
(100 mb/s, tv en opnemen).

Alleen Online, YouFone en Tele2 zijn goedkoper. T-Mobile een paar verwaarloosbare euro's goedkoper.
Tele2 kwam ik van, ga ik nooit meer naar terug - wat een crap (slechte hardware en crappy tv interface). Online (slechte recensies, service) en YouFone (de hardware) geven mij geen goed gevoel.

Oftewel, blijft weinig over in de prijsklasse. Ik zou T-Mobile kunnen proberen als alternatief, maar geen Experiabox v10 en maar €7 goedkoper op de complete looptijd. Daarom is NLEx wel slim met hun aanbod! Waarschijnlijk blijf ik nog 1 jaar langer.

Ik denk dat veel mensen in hetzelfde schuitje zitten.
ik zit met hetzelfde dilemma, maar betrek telfort ook in de overstapkeuze. Ik ben op zich nu wel tevreden met nle, zeker qua televisie (programma pauzeren en alle zenders terug kijken tot 1 week), en je weet niet wat je ervoor terug krijg. Met de cashback die je kunt krijgen bij een overstap, zou een andere weer wat voordeliger kunnen zijn.
Ik overweeg nu om niet te verlengen, maar de acties van de diverse providers in de gaten te houden, zodat ik kan overstappen wanneer ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Nu online
koendio schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 06:48:
[...]

ik zit met hetzelfde dilemma, maar betrek telfort ook in de overstapkeuze. Ik ben op zich nu wel tevreden met nle, zeker qua televisie (programma pauzeren en alle zenders terug kijken tot 1 week), en je weet niet wat je ervoor terug krijg. Met de cashback die je kunt krijgen bij een overstap, zou een andere weer wat voordeliger kunnen zijn.
Ik overweeg nu om niet te verlengen, maar de acties van de diverse providers in de gaten te houden, zodat ik kan overstappen wanneer ik zou willen.
Uiteindelijk een goede deal gevonden bij T-Mobile (ik heb daar al een mobiel abonnement dus ook combivoordeel). Helaas wel met Huawei modem, maar ik koppel gewoon mijn eigen router eraan.

6 Maanden - € 26
6 Maanden - € 46
Cashback via Shopbuddies - -€ 80
Totaal: € 352

Prijsverschil met NLEx te groot dan helaas. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Ze lijken allemaal in prijs omhoog te gaan. YouFone adverteert mooi met 20 euro, maar als je goed kijkt is dat na 6 maanden al rond de 40 euro. Waar is de no-nonsense provider die mij gewoon een 100Mbit pijp geeft en verder niks voor 20-30 euro? Die lijkt niet echt meer te bestaan. Met prijzen rond de 40 per maand zit ik gevoelsmatig al bijna weer bij Ziggo met 150 Mbit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Online, T-Mobile, Tele2 en Fiber zitten wel in die buurt, allemaal 30 tot 32 euro voor 100Mbit VDSL. Zeker geen 40 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 17-02-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De monteur is vanochtend langs geweest en er is internet in mijn huis. Hoera!

Het betreft echter een woning uit 1910. Beneden en boven komen er 2 TV's. Voor beide is er al een aansluiting aanwezig voor kabel, maar dus niet voor een netwerkkabel. Is het een idee (en überhaupt mogelijk) om de bestaande COAX-kabels eruit te trekken, en die te vervangen door netwerkkabels? Anders ben ik bang dat MoCa-adapters de enige oplossing zijn, tenzij Powerline-adapters het werk kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 526397 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:04:
Is het een idee (en überhaupt mogelijk) om de bestaande COAX-kabels eruit te trekken, en die te vervangen door netwerkkabels?
Waarom zou dat niet kunnen? Kwestie van UTP kabel, connectoren en een tang kopen (of lenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Kwestie van UTP kabel, connectoren en een tang kopen (of lenen).
Geen idee waarom dat niet zou kunnen. Ik heb geen idee hoe de kabels van de meterkast daarheen is getrokken, of dat in een PVC-buis zit e.d. Helaas ben ik geboren met 2 linkerhanden als het aankomt op dit soort klussen. Maar mogelijk loont het een vakman hiervoor in te schakelen ;-)
Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]