[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste
Acties:
  • 306.740 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 10:20
Mediacj schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:42:
[...]

Er zit een wifi probleem in de laatste firmware van de Experiabox V10, kijk maar eens op het KPN forum en dan met name achteraan dit topic: https://forum.kpn.com/int...x-v10-okt-nov-2017-439720

Veel meer mensen hebben wifi problemen sinds de laatste firmware.
In dat topic gaat het over T03.2
Ik zit op V1.01.01T01.7

Gaat dat automatisch ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 21:23
Geen idee, ik heb ook die V1.01.01T01.7 firmware en die is ook pas recent doorgevoerd, is ook in gebruik bij Telfort zie ik als ik er op zoek en er zijn ook mensen die met deze firmware wifi problemen hebben, denk dat het een speciale afgeleide firmware is voor niet KPN Experiabox V10 providers.

Er is nu een apart topic aangemaakt op het KPN forum: https://forum.kpn.com/int...rbinding-op-de-v10-442731

[ Voor 20% gewijzigd door Mediacj op 15-12-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 23:00
Denk inderdaad dat de V1.01.01T01.7 firmware speciaal is voor niet KPN klanten. Zit zelf wel bij KPN en heb al bijna 2 weken de V1.01.00T03.2 firmware. Heb alleen geen last van het Wifi probleem omdat ik er zelf een router heb achter gehangen.

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
johanroelfs schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:18:
Denk inderdaad dat de V1.01.01T01.7 firmware speciaal is voor niet KPN klanten. Zit zelf wel bij KPN en heb al bijna 2 weken de V1.01.00T03.2 firmware. Heb alleen geen last van het Wifi probleem omdat ik er zelf een router heb achter gehangen.
Hoe heb jij je ip range gezet in modem en router? En je dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 23:00
driel24 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:49:
[...]

Hoe heb jij je ip range gezet in modem en router? En je dhcp?
modem heeft het 192.168.2.0 subnet en geeft 2 adressen via dhcp aan de tv ontvangers en 1 statisch ip adres aan mijn router. Router staat in DMZ op het modem.

Mijn router heeft het 192.168.1.0 subnet en deze regelt de rest van het netwerk. Ook op deze router staat DHCP gewoon aan.

Ik heb als ware dubbel NAT. Niet ideaal maar het werkt wel.

Netwerk schematisch

De afbeelding hierboven laat zien hoe mijn netwerk in elkaar zit. Alles loopt via de Router. Alleen de 2 tv ontvangers en de router zijn aangesloten op het modem. Alle WiFi apparaten zijn verbonden met de Router. Deze heeft namelijk een betere WiFi verbinding.

[ Voor 2% gewijzigd door johanroelfs op 15-12-2017 20:13 . Reden: Foutje op tekening ]

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 21:23
Mediacj schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:46:
Geen idee, ik heb ook die V1.01.01T01.7 firmware en die is ook pas recent doorgevoerd, is ook in gebruik bij Telfort zie ik als ik er op zoek en er zijn ook mensen die met deze firmware wifi problemen hebben, denk dat het een speciale afgeleide firmware is voor niet KPN Experiabox V10 providers.

Er is nu een apart topic aangemaakt op het KPN forum: https://forum.kpn.com/int...rbinding-op-de-v10-442731
Het wijzigen van de mixed mode bij de 5GHZ band heeft bij mij geholpen, ik heb nu al twee dagen een stabiele wifi waarbij ik hiervoor iedere dag de router een keer moest resetten door wegvallende wifi.

Ik ben van de Mixed 11A/N/AC naar enkel 11A/N gegaan(tweede keuze) lever je wel snelheid in maar mijn wifi is nu in ieder geval stabiel. Alhoewel snelheid inleveren maar relatief is haal nog steeds 100Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Wildfire

Joy to the world!

Cave_Boy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:12:
Ik ben bang dat ik voorlopig dus rond de 50Mbit zal zitten. Ik ga het wel melden bij NLE en hoop dat ze er iets aan gaan doen maar vermoed dat dit op een grote hoop gegooid wordt.

Op Wikipedia zie ik naast profiel 17A ook nog twee andere profielen. Deze worden in Nederland niet gedaan? Ik kan me namelijk indenken dat als profiel 30A of 35B ik een snelheid van tegen de 100Mbit moet kunnen halen.
Wikipedia: VDSL2
30A en 35B zijn meer voor toekomstige technieken, nu nog niet relevant.

Ik ben zelf KPN monteur. Kun je een foto van je ISRA laten zien? En per DM een postcode/huisnummer sturen, misschien kan ik dan nog e.e.a. checken voor je.
Mediacj schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:07:
[...]

Het wijzigen van de mixed mode bij de 5GHZ band heeft bij mij geholpen, ik heb nu al twee dagen een stabiele wifi waarbij ik hiervoor iedere dag de router een keer moest resetten door wegvallende wifi.

Ik ben van de Mixed 11A/N/AC naar enkel 11A/N gegaan(tweede keuze) lever je wel snelheid in maar mijn wifi is nu in ieder geval stabiel. Alhoewel snelheid inleveren maar relatief is haal nog steeds 100Mb.
KPN Heeft vannacht op een klein gedeelte van de modems een update doorgevoerd waarmee het weer goed zou moeten werken. Als daar geen rare dingen uit voortkomen wordt het ook naar de rest gepushed.

NLE Zal dan niet echt veel achterlopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 16-12-2017 21:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

gws24

Thinking is hard!

Mijn ervaring met NLE tot nu toe is goed. Duidelijke communicatie van hun uit en alles werkt naar behoren. Sinds afgelopen zaterdag het modem etc binnen en vandaag zou mijn verbinding actief worden maar dat is gisteren al gebeurt.

Internet:
Bij het bestellen werd aangegeven dat ik max 50mb zou kunnen krijgen aangezien netco dat aangeeft maar ik had hoop dat het wel de volledige 100mb zou worden aangezien in mijn wijk alleen sdf kasten staan en mijn buren wel 100 mb hebben. Profiel was vanaf het begin 17a en de attainable was ~30.000 kbps down. Gelukkig is dit in stappen omhoog gegaan naar nu ~81.000 kbps down en 49.000 kbps up dus het lijkt er op dat redelijk dicht bij de volledige snelheid ga komen :P .

TV:
Wat een verademing ten opzichte van Ziggo. alles werkt gewoon en het zappen is tien keer sneller voor mijn gevoel.

Al met al positief verrast en dat voor de helft van de prijs.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Afgelopen week is er een update geweest voor de decoder. Na die update is mijn geluid helemaal verrot. Geluid gaat via de versterker en normaal selecteert deze het juiste geluid wel maar nu klinkt Dolby D helemaal nergens naar. Ja ik hoor wel de achtergrond geluiden, maar niet de spraakgeluiden door de voorste speakers. Als ik overschakel naar stereogeluid is er niets aan de hand maar surround is er dan niet meer bij. Niets veranderd aan de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:04
5183 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:58:
[...]

Dat is het minst belangrijke stuk van een vast IP wat mij betreft. Uitgaand is het allemaal een grotere uitdaging.

Gisteren getracht NLE aan te sluiten bij familie. Alles was dinsdag netjes ontvangen en aankomende zaterdag zou alles live moeten gaan. Helaas stond er gisteren nog geen signaal op de lijn, dus aansluiten had weinig zin. Jammer, want meestal staat het signaal er wel een weekje eerder op.
Klinkt bijzonder aangezien bij mij, en op dit forum te lezen ook bij meerdere, alles op dag 1 online is. Heb je contact opgenomen met NLE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Gecko123 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:55:
[...]

Klinkt bijzonder aangezien bij mij, en op dit forum te lezen ook bij meerdere, alles op dag 1 online is. Heb je contact opgenomen met NLE?
Nee, waarom zou ik dat doen?
Op woensdag 13 dec was er nog geen signaal, op donderdag 14 dec wel. Ruim voor de gecommuniceerde zaterdag 17 dec.

Alles is zaterdag dan ook aangesloten en werkt ook hier weer als een zonnetje. Ik word erg blij van NLE. Maar dat kan ook omdat ik Ziggo spuugzat was en momenteel al weken problemen heb met een XS4ALL lijntje bij een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Mediacj schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:07:
[...]

Ik had eerst 2.4 uit gezet. ongeveer een dag stabiel geweest.
Daarna weer dezelfde problemen.
Naar 11 A/N heeft nu 36uur een stabiele verbinding opgeleverd.
Zou dit het dan zijn......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:04
5183 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:00:
[...]

Nee, waarom zou ik dat doen?
Op woensdag 13 dec was er nog geen signaal, op donderdag 14 dec wel. Ruim voor de gecommuniceerde zaterdag 17 dec.

Alles is zaterdag dan ook aangesloten en werkt ook hier weer als een zonnetje. Ik word erg blij van NLE. Maar dat kan ook omdat ik Ziggo spuugzat was en momenteel al weken problemen heb met een XS4ALL lijntje bij een klant.
Aha. Je probeerde eerder dan de afgesproken datum te installeren. Dat haalde ik niet uit je verhaal. Tja, dan loop je zelf het risico lijkt me. Geen reden tot klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Gecko123 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:08:
[...]

Aha. Je probeerde eerder dan de afgesproken datum te installeren. Dat haalde ik niet uit je verhaal. Tja, dan loop je zelf het risico lijkt me. Geen reden tot klagen.
Ik heb toch ook niet geklaagd??

Ik heb geen idee wat jij uit deze post haalt:
5183 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:58:
[...]
Gisteren getracht NLE aan te sluiten bij familie. Alles was dinsdag netjes ontvangen en aankomende zaterdag zou alles live moeten gaan. Helaas stond er gisteren nog geen signaal op de lijn, dus aansluiten had weinig zin. Jammer, want meestal staat het signaal er wel een weekje eerder op.
Ik praat over de toekomst ("aankomende zaterdag") en mijn ervaring uit het verleden ("meestal staat het signaal er wel een weekje eerder op"). Klagen zie ik al helemaal niet?

De enige reden waarom ik hoopte dat het er woensdag al op stond (het signaal dus) was dat ik later in de week wat weinig tijd had en nu dus moest schuiven met klussen.

Signaal stond er dus donderdag op, alsnog een paar dagen eerder dan de gecommuniceerde opleverdatum van zaterdag. Helemaal prima en niets op af te dingen. Ook zoals ik gewend ben wat meer Mbits dan verwacht. Helemaal tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
Toch maar even NLE gebeld over mijn snelheid. Ik kreeg te horen dat ze standaard een inleiding / intraining van 2 weken aanhouden. Dit is omdat ze zo de snelheid stabiel kunnen houden werd me gemeld. Ik wacht rustig af dusver is mijn snelheid wel iets gestegen maar dat is per dag ongeveer 0,5 a 1 Mbit/s erbij op de download. De upload is vrijwel hetzelfde.

Ik heb eerder mijn kabel tussen modem en ISRA punt veranderd naar een met dikkere kernen (CAT kabel) en dit gaf een hogere stijging in snelheid (maar dan nog spreken we maar over enkele Mbit erbij).

Zit nu op:
Actual rate (Up/Down) 15937/49512 kbps
Attainable rate (Up/Down) 20274/50845 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
Cave_Boy schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:05:
Toch maar even NLE gebeld over mijn snelheid. Ik kreeg te horen dat ze standaard een inleiding / intraining van 2 weken aanhouden. Dit is omdat ze zo de snelheid stabiel kunnen houden werd me gemeld. Ik wacht rustig af dusver is mijn snelheid wel iets gestegen maar dat is per dag ongeveer 0,5 a 1 Mbit/s erbij op de download. De upload is vrijwel hetzelfde.

Ik heb eerder mijn kabel tussen modem en ISRA punt veranderd naar een met dikkere kernen (CAT kabel) en dit gaf een hogere stijging in snelheid (maar dan nog spreken we maar over enkele Mbit erbij).

Zit nu op:
Actual rate (Up/Down) 15937/49512 kbps
Attainable rate (Up/Down) 20274/50845 kbps
Weet je toevallig ook de afstand naar je wijkkast? Als die binnen een paar 100 meter is, dan zou 100Mbit geen probleem moeten zijn. Dan is eerder de lijn naar de centrale toe niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
krakendmodem schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:56:
[...]

Weet je toevallig ook de afstand naar je wijkkast? Als die binnen een paar 100 meter is, dan zou 100Mbit geen probleem moeten zijn. Dan is eerder de lijn naar de centrale toe niet lekker.
Nee sorry. Welke website kan ik hiervoor gebruiken?
Bij de buren geeft fourstack 100Mbit/s aan en bij mij 93Mbit/s aan. (flatwoning)
Links van me is 100Mbit/s en rechts van me is 100Mbit/s. Op mijn adres is 93Mbit/s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cave_Boy schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:19:
[...]

Nee sorry. Welke website kan ik hiervoor gebruiken?
Bij de buren geeft fourstack 100Mbit/s aan en bij mij 93Mbit/s aan. (flatwoning)
Links van me is 100Mbit/s en rechts van me is 100Mbit/s. Op mijn adres is 93Mbit/s :P
op de website van breedbandwinkel is het makkelijk om te zien. Je postcode invullen en vervolgens met de muis over de snelheden gaan. Dan zie je de afstand tot wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krakendmodem schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:56:
[...]

Dat kan wel een probleem zijn zeker als je niet weet hoe breedbandwinkel de afstand meet. Is dat aan de hand van gegevens zoals postcode huisnummer i.c.m. Google maps, of is het de daadwerkelijke lengte van de koperlijn zoals ik die ook kon uitmeten toen ik bij KPN werkte?

Ik woon op 245 meter van de wijkkast af, en dat klopt want ik zie hem staan. Maar dat wil niet zeggen dat mijn koperlijn ook 245 meter is. Die kan de halve wijk wel doorgelegd zijn.

Ik haal overigens 55mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Breedbandwinkel is in ieder geval niet altijd accuraat/up to date. Geeft bij mij ~2600 meter aan naar de wijkcentrale en een snelheid van max 50 mbit maar enige maanden geleden is hier alles naar straatkasten gegaan en ik haal nu ~90 mbit dus mijn werkelijke afstand is vele malen korter (~400 meter). Ook netco geeft nog de verkeerde snelheden aan.

Edit: upgrade van wijkcentrale naar mdf/sdf was in mei en van sdf/mdf naar alleen sdf was op 1/8 dus breedbandwinkel loopt in mijn geval al 6 maanden achter.

[ Voor 21% gewijzigd door gws24 op 19-12-2017 23:51 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netco geeft de gemiddelde snelheid aan in je postcodegebied. Niet specifiek voor jouw adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Volgens mij niet. Voor mijn buren geeft het aan de ene kant 50 mbit aan en niks voor bonded en aan de andere kant 100 mbit en 200 mbit voor bonded. Ik heb ook nog een aatal andere buren gecontroleerd en dat verschild ook weer terwijl het dezelfde postcode is. 2 huizen verder is het bv 93/186 mbit.

Maakt verder ook niet uit maar het punt blijft dat wat breedbandwinkel/netco aangeeft niet altijd accuraat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels blijft mijn modem nog stijgen in snelheid. Inmiddels al bijna 56Mbit/s.

Ik heb gelezen dat bonding vaak alleen mogelijk is als het 2e aderpaar:
- aanwezig is
- aangesloten is in de wijkkast

Vooral de onderste is vaak in oudere huizen niet het geval. Was er vroeger in dat huis een 2e telefoonlijn (bijvoorbeeld ISDN) dan is vaak de koppeling in de wijkkast nog wel aanwezig en is koppeling dus wel beschikbaar.

Wil je zelf ook bonding maar is dit op dit moment niet mogelijk?
Vraag een 2e analoge lijn aan bij KPN (alleen analoog telefonie). Hier zit een jaar abonnement aan vast. Deze moet je vervolgens weer opzeggen. Hierna kun je bonding gaan aanvragen als je provider dit ondersteunt (NLE doet dit naar mijn weten niet).

Wie weet een goede website om de afstand naar de wijkkast te bekijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 20-12-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx

In XML bestandje is het te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
driel24 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:00:
[...]

Ik had eerst 2.4 uit gezet. ongeveer een dag stabiel geweest.
Daarna weer dezelfde problemen.
Naar 11 A/N heeft nu 36uur een stabiele verbinding opgeleverd.
Zou dit het dan zijn......
Sjonge jonge..... te vroeg gejuigt.

De problemen zijn alweer begonnen. Geen verbinding met het modem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gws24 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 02:10:
Volgens mij niet. Voor mijn buren geeft het aan de ene kant 50 mbit aan en niks voor bonded en aan de andere kant 100 mbit en 200 mbit voor bonded. Ik heb ook nog een aatal andere buren gecontroleerd en dat verschild ook weer terwijl het dezelfde postcode is. 2 huizen verder is het bv 93/186 mbit.

Maakt verder ook niet uit maar het punt blijft dat wat breedbandwinkel/netco aangeeft niet altijd accuraat is!
KPN forum staat er vol mee. Die vraag is al heel vaak voorbij gekomen. Er wordt niet adres specifiek gemeten zo ik heb gelezen. Maar we kunnen hoe dan ook stellen dat Netco niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 07:15
@driel24 Ik word er ook behoorlijk geïrriteerd van. Op het KPN forum staat ook nog steeds geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Uit de XML haal ik 2749 Best wel een afstand dus. Maar op alle websites kom ik telkens uit op 93Mbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52
Cave_Boy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:25:
Uit de XML haal ik 2749 Best wel een afstand dus. Maar op alle websites kom ik telkens uit op 93Mbit.
Als het goed is staat in 1 van de regels onderstaande:
LengthLastDistributor="422" NetNumber="055" LengthMdf="1858"

In dit geval een voorbeeld uit Apeldoorn.
LengthLastDistibutor zou je afstand tot de kabelverdeler moeten zijn. Die kabelverdeler is in jouw geval een straatkast geworden (want er staat SDF in je postcodecheck via Fourstack). Dat zou dan de afstand moeten zijn die jij zoekt.
Length MDF is de lengte tot de hoofdverdeler in de telefooncentrale.Niet interessant als je op een straatkast zit aangesloten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Barre73 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:55:
[...]

Als het goed is staat in 1 van de regels onderstaande:
LengthLastDistributor="422" NetNumber="055" LengthMdf="1858"

In dit geval een voorbeeld uit Apeldoorn.
LengthLastDistibutor zou je afstand tot de kabelverdeler moeten zijn. Die kabelverdeler is in jouw geval een straatkast geworden (want er staat SDF in je postcodecheck via Fourstack). Dat zou dan de afstand moeten zijn die jij zoekt.
Length MDF is de lengte tot de hoofdverdeler in de telefooncentrale.Niet interessant als je op een straatkast zit aangesloten.
Ah Dat is 533. Dus net iets meer dan een halve kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cave_Boy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:00:
[...]

Ah Dat is 533. Dus net iets meer dan een halve kilometer.
Dan zou die 93 Mbit niet vreemd zijn. Normaliter wordt 600 meter gehanteerd als grens voor 100 Mbit maar als de kabel wat slechter is, of er zitten meer lassen in (in een flatgebouw niet bijzonder), dan is 93 Mbit dus best normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Barre73 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:32:
[...]

Dan zou die 93 Mbit niet vreemd zijn. Normaliter wordt 600 meter gehanteerd als grens voor 100 Mbit maar als de kabel wat slechter is, of er zitten meer lassen in (in een flatgebouw niet bijzonder), dan is 93 Mbit dus best normaal.
Dusver nog even wachten met intrainen. Op dit moment nog niet eens de 60Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 08:11
driel24 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:59:
[...]

Zo herkenbaar.... sinds ik de leasetime op het absolute minimum heb staan (nadat modemwissel ook hetzelfde resultaat had van niet verbinden) lijkt het probleem zich minder/niet voor te doen.. Geen idee of het helpt (Voel me net Harry Potter met een toverstok wat dit betreft) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
driel24 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:59:
[...]

Ik heb zelfs met het saven van een veranderde wifi instelling dat ik er af gekickt word, en met geen mogelijkheid meer via wifi in het modem kom.
Alleen opnieuw opstarten van het modem geeft weer een verbinding via wifi, echt een drama nu.
Een heel huishouden wat al weken loopt te mopperen :X

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 21:24

P!m

Hier een vreemd probleem met de NLE Experiabox V10. Afgelopen vrijdag is m'n glasvezelverbinding opgeleverd. Nu wil ik na een aantal dagen inloggen op de Experiabox, is het wachtwoord van de webinterface steeds onjuist terwijl ik dat goed heb ingevoerd. Zowel via wifi als bedraad.

De Experiabox inmiddels twee keer gereset en een nieuw wachtwoord ingesteld. Het ding lijkt echter geen wachtwoorden te onthouden, ik kom de webinterface niet meer in na het wijzigen van het wachtwoord. Elke keer de melding dat het wachtwoord onjuist is.

Iemand dit al eens gehad?

Edit: ik krijg nu bij inloggen op de Experiabox de melding dat deze vanaf een ander apparaat wordt geconfigureerd. Hierbij staat het interne ip adres van de tv ontvanger.

[ Voor 15% gewijzigd door P!m op 20-12-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 08:11
P!m schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:09:
Hier een vreemd probleem met de NLE Experiabox V10. ........ Iemand dit al eens gehad?

Edit: ik krijg nu bij inloggen op de Experiabox de melding dat deze vanaf een ander apparaat wordt geconfigureerd. Hierbij staat het interne ip adres van de tv ontvanger. 8)7 8)7 8)7 8)7
Blijven toch rammelbakken die EB's.. Een echte router er achter heeft me de afgelopen jaren geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels zijn de 2 weken om en ik haal nog geen 59Mbit van de 93Mbit die NLE inschat.
Het is nu kerst dus dan heeft bellen geen zin. Nog even 2 dagen wachten om weer contact op te nemen.

Iemand nog suggesties?

Actual rate (Up/Down) 15937/58105 kbps
Attainable rate (Up/Down) 20437/58107 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.4/5.6 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.3/11.8 dB
Output power (Up/Down) 8.1/12.2 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 58/81 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/145
FEC errors (Up/Down) 89795/1236228

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gewoon bellen. Veel hoger gaat het niet worden. Waarschijnlijk is je lijn niet helemaal lekker.

[ Voor 34% gewijzigd door krakendmodem op 25-12-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zojuist NLE aan de telefoon gehad (door kerst kon het niet eerder). Werd vriendelijk opgenomen.
Kreeg eerst iemand die keurig mijn vorige melding zag en ook dit verschil in snelheid wat hoog vond (57Mbit tegenover 93Mbit).

Beleving van bellen:
Vervolgens zet ze je door en moet je wachten... wachten... wachten. (wacht al 15 min)
Na 18 min eindelijk de specialist aan de telefoon. Kon weer opnieuw alles uitleggen en werd weer in de wacht gezet.
Na weer 8 min. kreeg ik de de vriendelijke mevrouw weer en kreeg weer te horen dat de snelheid echt te laag is voor wat ik zou moeten halen maar dat er waarschijnlijk iets met een aansluiting is. Hiervoor wordt KPN voor ingeschakeld. Ik krijg binnenkort telefoon van ze voor een afspraak omdat het waarschijnlijk tussen mijn huis en de kast is.

Het bellen. Ja moet toegeven wel geregeld in de wacht maar is bij andere providers netzo. Wat ik wel jammer vind is dat je telkens hetzelfde verhaal moet vertellen. Dit terwijl je vervolgens krijgt te horen dat ze dit hier ook ziet staan. Dan denk ik zelf laat me dan een samenvatting vertellen in plaats van alles zo uitgebreid mogelijk. 8)7

Moet zeggen dat met de snelheid die ik nu behaal ik ook prima kan werken. Iets meer is natuurlijk fijner maar download, streaming etc alles door elkaar gaat prima op diverse apparaten (2x Chromecast en pc die vol download en op paar laptops gewoon surfen).

Nu wachten op KPN... Dor de feestdagen is er kans dat ik dinsdag wordt gebeld wist de vriendelijke mevrouw te melden.

[ Voor 47% gewijzigd door Cave_Boy op 27-12-2017 10:08 . Reden: Teefoon beleving toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:15

MsG

Forumzwerver

Cave_Boy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:48:
Zojuist NLE aan de telefoon gehad (door kerst kon het niet eerder). Werd vriendelijk opgenomen.
Kreeg eerst iemand die keurig mijn vorige melding zag en ook dit verschil in snelheid wat hoog vond (57Mbit tegenover 93Mbit).

Beleving van bellen:
Vervolgens zet ze je door en moet je wachten... wachten... wachten. (wacht al 15 min)
Na 18 min eindelijk de specialist aan de telefoon. Kon weer opnieuw alles uitleggen en werd weer in de wacht gezet.
Na weer 8 min. kreeg ik de de vriendelijke mevrouw weer en kreeg weer te horen dat de snelheid echt te laag is voor wat ik zou moeten halen maar dat er waarschijnlijk iets met een aansluiting is. Hiervoor wordt KPN voor ingeschakeld. Ik krijg binnenkort telefoon van ze voor een afspraak omdat het waarschijnlijk tussen mijn huis en de kast is.

Het bellen. Ja moet toegeven wel geregeld in de wacht maar is bij andere providers netzo. Wat ik wel jammer vind is dat je telkens hetzelfde verhaal moet vertellen. Dit terwijl je vervolgens krijgt te horen dat ze dit hier ook ziet staan. Dan denk ik zelf laat me dan een samenvatting vertellen in plaats van alles zo uitgebreid mogelijk. 8)7

Moet zeggen dat met de snelheid die ik nu behaal ik ook prima kan werken. Iets meer is natuurlijk fijner maar download, streaming etc alles door elkaar gaat prima op diverse apparaten (2x Chromecast en pc die vol download en op paar laptops gewoon surfen).

Nu wachten op KPN... Dor de feestdagen is er kans dat ik dinsdag wordt gebeld wist de vriendelijke mevrouw te melden.
Wel een beetje herkenbaar. Bij KPN mag je het verhaal nogmaals doen, want er komt straks een monteur aan je deur die niks méér weet dan "er is storing op adres X". Vraag me af of ze ook inhoudelijk iets gaan veranderen als je snelheid lager is dan wat ze verwachten. Dat kan namelijk goed ergens tussen wijkkast en jouw huis zitten, en daarnaast heb je geen snelheidsgarantie. Hou ons op de hoogte, ben wel benieuwd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@MsG Ik geef ook bij NLE telkens aan dat ik het verschil tussen hun schatting en mijn behaalde snelheid nogal groot vind. Dat geeft NLE ook zelf keurig aan dat dit verschil te groot is. Als het bijvoorbeeld 80Mbit was wat ik behaalde was het nog net acceptabel zeiden ze (13Mbit verlies dus).

Ik woon in een flat (geen hele kleine) en de boven mij behalen ze wel de 100Mbit terwijl die kabel letterlijk langs mijn huis gaat in dezelfde kabelgoot als mijn kabel (buiten het huis is een kabelgoot omhoog). De schatting voor die woning bij Fourstack is ook 100Mbit. Ditzelfde is ook geldig voor onder en naast me.

Vermoed een rotte kabel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Supertip schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:37:
[...]

Ik heb zelfs met het saven van een veranderde wifi instelling dat ik er af gekickt word, en met geen mogelijkheid meer via wifi in het modem kom.
Alleen opnieuw opstarten van het modem geeft weer een verbinding via wifi, echt een drama nu.
Een heel huishouden wat al weken loopt te mopperen :X
Ik heb 5Ghz nu geheel uit gezet.
Alweer een paar dagen stabiel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cave_Boy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:16:
@MsG Ik geef ook bij NLE telkens aan dat ik het verschil tussen hun schatting en mijn behaalde snelheid nogal groot vind. Dat geeft NLE ook zelf keurig aan dat dit verschil te groot is. Als het bijvoorbeeld 80Mbit was wat ik behaalde was het nog net acceptabel zeiden ze (13Mbit verlies dus).

Ik woon in een flat (geen hele kleine) en de boven mij behalen ze wel de 100Mbit terwijl die kabel letterlijk langs mijn huis gaat in dezelfde kabelgoot als mijn kabel (buiten het huis is een kabelgoot omhoog). De schatting voor die woning bij Fourstack is ook 100Mbit. Ditzelfde is ook geldig voor onder en naast me.

Vermoed een rotte kabel ofzo?
Ah hier ook een flat. Waarbij de telefonie intern is doorgeschakeld. Dus toen ze hier de snelheidsdip wilden traceren konden ze dat niet overal doen, omdat de andere verticale buren er niet allemaal waren. Nu zit ik op 80-90 en vind ik het wel best. Mijn naaste buren zitten op NLe op 60 waar ze eerst keurig op 100 zaten. Daar moet ik nog een keer achteraan. Die telefoniekabels zijn veel wisselender qua snelheid en kwaliteit dan de evenknie met COAX. Blijf dat wat gek vinden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
driel24 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:25:
[...]

Ik heb 5Ghz nu geheel uit gezet.
Alweer een paar dagen stabiel.......
Dat ga ik ook maar proberen.

Update, het lijkt nu beter te gaan, ook de klachten die ik hier de gehele dag hoorde zijn verdwenen.

[ Voor 18% gewijzigd door Supertip op 30-12-2017 17:57 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Een update van mijn probleem (langzamere verbinding dat verwacht)

Gister heb ik rond 12 uur een SMS gekregen met daarin een link en telefoonnummer van KPN. Zodra ik op de link klikte kreeg ik een afspraakplanner online te zien en kon ik ook keurig een tijdmoment aangeven. *Complimenten voor de bouwer van dit gedeelte trouwens. Werkt goed, snel en is overzichtelijk op een mobiel.

Zelf koos ik de dag van vandaag.

Monteur heeft keurig 15 min van te voren even gebeld met de mededeling dat hij eraan kwam.

Zoals verwacht wist de monteur eigenlijk niks en moest ik een introductie verhaal van het probleem doen.
KPN monteur heeft metingen getroffen direct op het koper en had meer dan 150000 fouten per minuut. Waar dit precies door kwam kon hij niet zeggen. Wat wel bijzonder was dat de snelheid die hij op zijn apparatuur zag lager was dan dat mijn modem doet. Dit kon zijn door de grote hoeveelheid fouten.

Aangezien ik een oud ISRA-1 aansluiting had heeft hij deze vervangen voor het laatste model. Hier kunnen gewoon twee stekkertjes in. Heb me ook laten vertellen dat er een chipje in zit. Het is ongeveer de helft kleiner dan de oude aansluiting en ik zie het oude behang van wat ik vermoed de 1e bewoners van dit huis dan ook. >:)

De KPN monteur heeft bij het wijkpunt gekeken en daar lijkt alles in orde en is het probleem dus gelokaliseerd tussen mijn ISRA punt en het wijkpunt.
Omdat hij dit niet mag/ kan doen wordt dit doorgezet naar een specialist en krijg ik binnenkort weer een SMS en kan ik weer een afspraak inplannen.

De KPN monteur wist mij wel te vertellen dat 100Mbit/s prima te behalen moest zijn. Dat vond ik dan wel weer fijn om te horen. :)

Op dit moment is mijn status van modem:
Actual rate (Up/Down) 12889/36076 kbps
Attainable rate (Up/Down) 16679/37751 kbps
Noise margin (Up/Down) 6/6 dB
Output power (Up/Down) 7.9/12 dBm
INP (Up/Down) 55/76 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 115036/216

Nog een kleine opmerking naar NLE. Ik heb met de KPN monteur gesproken over de intrain tijd van 2 weken die gehanteerd wordt bij jullie. De KPN monteur vertelde mij dat het intrainen gemiddeld 48 uur is (2 dagen dus). Het verschil van 2 dagen en 14 dagen vind ik persoonlijk best veel. De KPN monteur gaf aan het te begrijpen met een week maar 2 is wel erg veel.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:54
Ik ga ook de overstap maken van Telfort Internet only met telefonie van Cheapconnect naar alles in 1 van NLE.

Ik gebruik nu de Fritz!Box 7360 en wil deze blijven gebruiken met NLE. De telefonie via Cheapconnect blijf ik ook gebruiken, de telefonie van NLE zal ik niet gebruiken.
Ik heb daarom wat (noob) vragen.

Op de Fritz!Box zitten aangesloten:
LAN 1 gigabitpoort een netwerkkabel rechtstreeks naar de computer;
LAN 2 gigabitpoort een 8 kanaals TP-Link gigabit switch met o.a. een NAS, dualband Arcadyan WIFI-versterker en een 12 meter lange UTP-kabel richting TV

Op de UTP kabel bij de TV zit aangesloten een 4 kanaals TP-Link gigabit switch.
Op deze switch zit aangesloten
1 TV
2 Satellietontvanger
3 Home-cinemaset
4 Mediaplayer

Vragen
Kan ik de nieuwe situatie gewoon de TV ontvanger aansluiten op de aansluiting waar nu de satelliet ontvanger op zit (neem aan van wel)

De instellingen in de Fritz!Box moeten ge-edit worden, dus XS4all instelling kiezen en exporteren. Met de nieuwste firmware MOET je een password ingeven voor de export van de instellingen, heeft dit nog gevolgen voor het editten? Moet dit gebeuren in het bestand zonder dat je het password hebt ingegeven bij b.v. bij http://www.mengelke.de/Projekte/FritzBoxJSTool of moet je daar het password ingeven voor het editten zodat alles zichtbaar wordt (passwords e.d.). Kan dit bestand dan zo weer geëxporteerd worden en ingelezen in de Fritz!Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526397

Eergisteren het alles-in-1 pakket besteld bij NLEx. Ben benieuwd! De materie rondom snelheid is me niet geheel duidelijk. Wat ga ik ongeveer qua snelheid kunnen behalen?

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Anoniem: 526397 schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:32:
Eergisteren het alles-in-1 pakket besteld bij NLEx. Ben benieuwd! De materie rondom snelheid is me niet geheel duidelijk. Wat ga ik ongeveer qua snelheid kunnen behalen?

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Dat staat er toch duidelijk? Als je een aanvraag bij NLE (en andere providers) doet krijg je ook de snelheid te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Anoniem: 526397 schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:32:
100 Mbps is er mogelijk volgens Fourstack bij jou.
Dus als je dat ook aangevraagd hebt dan zal je ongeveer 100 Mbps halen. :)
(Kan soms wel een paar uur tot een paar dagen duren voor je modem maximaal is ingeregeld)
En als je een langzamere snelheid hebt aangevraagd dan gaat het.......
nou ja....langzamer hè. 8) Dan zal het 50 Mbps zijn.

Als die 100 bij Bonded Koper/DSL had gestaan en bij Koper/DSL 50, dan had
je maximaal 50 gehaald omdat NLE geen bonding inkoopt bij KPN....Te duur.

[ Voor 52% gewijzigd door jeroenmuzikant op 31-12-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Dankje @ jeroenmuzikant, de vraag over bonded pair, heb je onbedoeld voor mij beantwoord.

@driel24

WiFi gaat nog steeds goed hier, 5Ghz uitschakelen in de eb is een gouden tip.

[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 31-12-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MsG schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:46:
[...]

Wel een beetje herkenbaar. Bij KPN mag je het verhaal nogmaals doen, want er komt straks een monteur aan je deur die niks méér weet dan "er is storing op adres X". Vraag me af of ze ook inhoudelijk iets gaan veranderen als je snelheid lager is dan wat ze verwachten. Dat kan namelijk goed ergens tussen wijkkast en jouw huis zitten, en daarnaast heb je geen snelheidsgarantie. Hou ons op de hoogte, ben wel benieuwd.
Ik ben zelf KPN monteur en kom regelmatig bij wholesale klanten voor storingen. Over het algemeen staat in mijn werkbon netjes wat het probleem is, desalniettemin zullen de meeste monteurs de klant het probleem zelf nog laten beschrijven voor alle details.
Cave_Boy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:47:

[..]

Zoals verwacht wist de monteur eigenlijk niks en moest ik een introductie verhaal van het probleem doen.
KPN monteur heeft metingen getroffen direct op het koper en had meer dan 150000 fouten per minuut. Waar dit precies door kwam kon hij niet zeggen. Wat wel bijzonder was dat de snelheid die hij op zijn apparatuur zag lager was dan dat mijn modem doet. Dit kon zijn door de grote hoeveelheid fouten.
Wat voor fouten is dan mijn vraag? CRC-fouten, in dat geval is de norm maximaal 1 per kwartier. FEC-fouten, dat mogen er veel meer zijn maar duizenden per minuut dan is dat ook een indicatie dat er ergens echt iets mis gaat.

-- Edit: zie aan je modemstats dat het om FEC-fouten gaat blijkbaar.
Aangezien ik een oud ISRA-1 aansluiting had heeft hij deze vervangen voor het laatste model. Hier kunnen gewoon twee stekkertjes in. Heb me ook laten vertellen dat er een chipje in zit.
Klopt niet, zit geen chipje in. Wel een printplaatje maar da's niet meer dan een doorverbinding van de invoerkabel naar de RJ11-connectors.
De KPN monteur heeft bij het wijkpunt gekeken en daar lijkt alles in orde en is het probleem dus gelokaliseerd tussen mijn ISRA punt en het wijkpunt.
Omdat hij dit niet mag/ kan doen wordt dit doorgezet naar een specialist en krijg ik binnenkort weer een SMS en kan ik weer een afspraak inplannen.
Dit vind ik vreemd om te horen. Heeft de monteur daadwerkelijk de lijn tussen ISRA en kabelverdeler nagemeten? Met andere woorden, aan jouw kant de lijn afgekoppeld en dan naar de kabelverdeler gegaan om de vrije lijn te meten?

Ofwel de lijn meet goed en dan zit het probleem in de kabelverdeler, maar meestal vragen we dan een poortwissel aan. Ofwel de lijn meet slecht en als er dan geen reserve-aders beschikbaar zijn wordt og (ondergronds) aangestuurd om de lijn fysiek te herstellen.

Elke storingsmonteur kan de lijn nameten namelijk dus ik vraag me af wat jouw monteur niet kon doen...

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 31-12-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wildfire schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:57:
[...]

Ik ben zelf KPN monteur en kom regelmatig bij wholesale klanten voor storingen. Over het algemeen staat in mijn werkbon netjes wat het probleem is, desalniettemin zullen de meeste monteurs de klant het probleem zelf nog laten beschrijven voor alle details.

[...]

Wat voor fouten is dan mijn vraag? CRC-fouten, in dat geval is de norm maximaal 1 per kwartier. FEC-fouten, dat mogen er veel meer zijn maar duizenden per minuut dan is dat ook een indicatie dat er ergens echt iets mis gaat.

[...]

Klopt niet, zit geen chipje in. Wel een printplaatje maar da's niet meer dan een doorverbinding van de invoerkabel naar de RJ11-connectors.

[...]

Dit vind ik vreemd om te horen. Heeft de monteur daadwerkelijk de lijn tussen ISRA en kabelverdeler nagemeten? Met andere woorden, aan jouw kant de lijn afgekoppeld en dan naar de kabelverdeler gegaan om de vrije lijn te meten?

Ofwel de lijn meet goed en dan zit het probleem in de kabelverdeler, maar meestal vragen we dan een poortwissel aan. Ofwel de lijn meet slecht en als er dan geen reserve-aders beschikbaar zijn wordt og (ondergronds) aangestuurd om de lijn fysiek te herstellen.

Elke storingsmonteur kan de lijn nameten namelijk dus ik vraag me af wat jouw monteur niet kon doen...
Hmm, ik kreeg hier een subcontractor vanuit Team Ondergronds van KPN, die heeft zelfs houtje touwtje de verbinding bij mijn onderburen rechtstreeks doorgesluisd naar mij, omdat zij toch Ziggo hadden, maar die zouden nu ook niet meer ADSL kunnen nemen als ze dat zouden willen.

Bij elke refresh van de pagina zie ik de FEC errors hier oplopen. CRC-fouten blijft redelijk laag, maar volgens mij is er qua infra zeker nog ruimte voor verbetering. Ik train echter tegenwoordig zelfs al in op 90 mbit, dus lijkt alsof er vanuit KPN al iets is verbeterd, want dat was eerst 70-80. Heb alleen vaak dat YouTube filmpjes niet echt goed preloaden, altijd wordt maar een klein stukje na het huidige frame gebufferd. Geen stotterproblemen, maar als ik vooruit wil klikken gaat dat minder lekker. Zou dat verband kunnen houden met de hoge FEC-errors? Of is dat echt lekenpraat :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wildfire schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:57:
[...]

[...]

[...]

[...]

De verbinding was ongeveer een 20 min na vertrek van de monteur voor ongeveer 15 min offline en vlak erna kreeg ik een belletje met het negatieve resultaat.

Het gaat idd om FEC fouten.

Momenteel mijn stats:
Showtime 33 h 34 min 57 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 14932/49269 kbps
Attainable rate (Up/Down) 21906/50778 kbps
Noise margin (Up/Down) 6.1/6.1 dB
Output power (Up/Down) 7.9/12.2 dBm
INP (Up/Down) 57/81 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 212555/199555

De fec errors blijven stijgen. Echter heb ik het idee dat het aantal niet klopt tegen het aantal wat de monteur op de apparatuur zag. Kan het zijn dat een modem het anders ziet een FEC fout? Kan hij misschien zelf al proberen te maken voordat hij het ziet als FEC fout? Dit is namelijk een stuk lager dan wat de monteur deed meten. Monteur deed in eerste instantie ook max 8 a 10 mbit meten. Modem haalt stuk hoger, Heb het idee dat het modem al zelf herstellen kan en dat de FEC fouten onherstelbare fouten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

FEC errors zijn herstelbare errors. Die zijn er altijd maar moeten niet al te rap oplopen. CRC errors zijn onherstelbare errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik zit sinds 6-3-2017 bij NLE. Alles heeft altijd prima gewerkt. De snelheid is altijd 100/30 gebleven en over de apparatuur heb ik nooit iets te klagen gehad.

Het enige minpuntje is dat mijn Mijn NLE-omgeving nooit heeft gewerkt. Voor dit issue staat al sinds maart vorig jaar een ticket bij de klantenservice open. Om de twee maanden vraag ik via WhatsApp de stand van zaken op, waarop ik keurig word medegedeeld dat ze me niet vergeten zijn maar dat het nog niet is opgelost. Wel vreemd dat we inmiddels 9 maanden verder zijn, maar goed.

Prijs is voor mij een belangrijke factor. Nu de einddatum van het contract nadert, ben ik toch weer gaan vergelijken. Tot mijn verbazing kwam uit de vergelijking een aanbieder naar voren die voor een vergelijkbaar pakket toch weer een stuk goedkoper is dan mijn 'normale' prijs bij NLE. Het eerste jaar scheelt het gemiddeld € 15 (33%) per maand.

Ik waag het er weer op en heb het nieuwe pakket besteld. De nieuwe aanbieder biedt vreemd genoeg geen 'overstapservice' aan; tijdens het bestelproces werd duidelijk dat je de opzegging zelf dient te regelen. Zodra ik een bevestiging van de oplevering heb ontvangen, zal ik dat doen. Stiekem ben ik wel benieuwd of NLE mij dan nog een aanbieding gaat doen. Ik zal jullie dat dan laten weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Wie is de nieuwe aanbieder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Vast YoufoneTV.

Hun pakket is vergelijkbaar, de hardware niet (modem is oudere versie experiabox en tv kastje een of andere vage Android box, zie Youfone topic).

Het is itt NLEx dus niet een KPN pakket met slechts een ander merkplakkertje. Dat wil niet zeggen dat het niet kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik denk dat ik zelf liever bij een KPN-achtige provider blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Voor de duidelijkheid, Youfone betrekt de zenders en het internet wel van KPN maar het is dus een specifiek op hun toegesneden pakket voorzien van andere hardware. Omdat NLEx een complete kopie is van KPN vond ik dat zelf ook wat safer, maar dat wil niet zeggen dat YoufoneTV niet goed kan werken. Als de ervaringen goed zijn en de prijs ook, stap ik over een jaartje misschien ook wel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Klopt, Youfone inderdaad. Ik noemde niet direct de naam, omdat ik niet als een schaamteloos reclamebord wil overkomen.

Er bestaat op GoT inmiddels ook een ervaringentopic over hen. Ik heb hier nog wat extra info geplaatst over de verschillen die me tijdens de vergelijking opvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wildfire schreef op maandag 1 januari 2018 @ 01:00:
FEC errors zijn herstelbare errors. Die zijn er altijd maar moeten niet al te rap oplopen. CRC errors zijn onherstelbare errors.
Wat als bij elke refresh je gewoon +1 kan doen bij de FEC errors? Misschien moet ik er toch maar weer eens over bellen.

Met een uptime van 101 h 48 min 5 s heb ik nu zoveel errors:
CRC errors (Up/Down) 0/10 
FEC errors (Up/Down) 12083/6614000

Levert een FEC-error ook vertraging op omdat er blijkbaar iets gecorrigeerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gebruik je ook TV over die verbinding? De laatste keer dat ik storing had kreeg ik honderden fouten per seconde over delijn. Zoveel dat de TV begon te haperen.

Ik krijg van die monteur destijds te horen dat KPN pas ingrijpt als de tv begint te haperen.

Ik zit overigens na 200h op 20.000fec foutjes. Wel iets meer CRC fouten. 10/30. Niet heel spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:35
Heeft iemand al geprobeerd om in te loggen bij iTV van KPN met de gegevens van NLE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Errieseeka schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:03:
Heeft iemand al geprobeerd om in te loggen bij iTV van KPN met de gegevens van NLE?
Zekers. Werkt bij mij vanaf dag één.

edit :
Nog even terug gezocht.
NLE stuurt een mail met als onderwerp : "We zijn er bijna klaar voor"
Daarin staat je code+pincode om de ontvanger te activeren.
Met de code werkt https://interactievetv.nl/ en de kpn-app.

Zit je op je eigen netwerk, dan hoef je je code niet eens in te voeren.

[ Voor 39% gewijzigd door driel24 op 02-01-2018 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Mocht iemand nog de SMTP instellingen zoeken (ik had ze nodig voor een MFP).

De SMTP server van NLE is smtp.nle.email (TLS, poort 587) maar je kunt ook de settings van KPN gebruiken blijkbaar: mail.kpnmail.nl (werkt ook gewoon op poort 25 zonder authenticatie).

Zie ook https://forum.nle.nl/internet-73/postvak-uit-werkt-niet-4449
en https://forum.kpn.com/e-m...p-server-instellen-360421

Al denk ik dat ik gewoon een Gmail-accountje aanmaak voor de MFP. Want de reden dat ik de gegevens nodig had, is omdat scan2mail niet meer werkte na overstap vanaf Ziggo :P Met een Gmail-account is dat geen issue meer bij overstap van provider.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
http://www.totaaltv.nl/ni...nbieder-nlex-overgenomen/

Geen idee of dit een uitwerking gaat hebben op de ambities van NLE in de telecombranche maar het kan maar zo van belang zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh da's grappig. Ik ben net overgestapt naar Budget Energie. Met een beetje mazzel kan ik dan combikorting krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Ik zit nu bij Telfort met internet only en ga begin februari over naar NLE met ITV. Ik gebruik de Fritz!box 7360 op het Telfort profiel en wil deze Fritz ook gebruiken bij NLE

Kan ik nu al een xs4all profiel aanmaken en editten voor het moment ik overstap? Blijft Telfort dan nu gewoon draaien zoals nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik weet niet op welk VLAN het TV-signaal zit, maar internet blijft gewoon werken, NLE gebruikt dezelfde settings als Telfort. Zou gewoon de settings ongemoeid laten en kijken of het werkt. XS4ALL is alleen nodig als je Méér TV wilt (Netflix e.d.).

Je moet alleen niet vergeten om de Experiabox wel eventjes aan te sluiten voor een dag ofzo, anders komt het activatiesignaal niet goed door bij NLE. Been there, done that :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Pedro_Newbie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:06:
Ik zit nu bij Telfort met internet only en ga begin februari over naar NLE met ITV. Ik gebruik de Fritz!box 7360 op het Telfort profiel en wil deze Fritz ook gebruiken bij NLE

Kan ik nu al een xs4all profiel aanmaken en editten voor het moment ik overstap? Blijft Telfort dan nu gewoon draaien zoals nu?
Zijn exact de zelfde instellingen als telfort inclusief de itv. Je kan de xs4all profiel aanpassen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
ThinkPadd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:25:
..
Je moet alleen niet vergeten om de Experiabox wel eventjes aan te sluiten voor een dag ofzo, anders komt het activatiesignaal niet goed door bij NLE. Been there, done that :P
Misschien een maandje niet doen scheelt ook weer een maand abo kosten zoals ik het begreep? ;)

edit: Ik heb nu ook de xs4all setting aangepast en weer terug gezet, de verbinding werkt weer als een zonnetje en als het dus goed is hoeft er op de dag van de overgang niets meer gewijzigd te worden, misschien alleen een restart?

In de xs4all setting heb ik ook nog het volgende gewijzigd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
managementserver {
        url = "https://acs.xs4all.net:8043/";
        username = "$$$$FSOODUIE1JOFTYOAXFMRTW31YUNH3D1S1VS6KTDTGVLQEEIEVUPIOCZXU3U6FGJJ2ACNA1QRRZG21AAA";
        password = "$$$$3VR6C5QNDW22WSQ44FZUFS6A53G214H3ZUFWAUXU3FDQADI3ZFYLCM1OCGWPDPW2XIUP3YZ4Y23NEAAA";

in

managementserver {
        url = "";
        username = "";
        password = "";

Zal niet echt van belang zijn maar kwaad zal het ook wel niet kunnen neem ik aan.

[ Voor 49% gewijzigd door Pedro_Newbie op 05-01-2018 09:03 . Reden: aanvulling/typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En weer een update van mijn kant.

Afgelopen vrijdag ben ik gebeld door een vriendelijke dame van de KPN. Ze wilde graag een afspraak maken voor de specialist. Direct een afspraak gemaakt. Eigenlijk is dit een goed systeem maar KPN mijn persoonlijke voorkeur is toch eigenlijk de SMS manier die jullie mij eerder deden geven (kan je zelf gemakkelijk op je eigen moment de afspraak maken). Het nadeel van het SMS systeem kan ik me wel voorstellen (cal's die langere tijd open blijven omdat de klant niks doet).

Vandaag is de specialist keurig gekomen. Zelf kon ik ivm werk niet aanwezig zijn maar gelukkig heb ik een lieve vriendin die bereid was om de specialist aan te geven waar het ISRA punt is en eventueel een kopje thee/ koffie aan te bieden.

Voor de specialist had ik keurig een uitdraai gemaakt met alles wat inmiddels gebeurt was.

De specialist heeft met meetapparatuur weer de lijn gemeten, in het modem gekeken en is weer bij de wijkkast geweest. in tegenstelling tot de vorige monteur die ongeveer 45 min bezig was (met wijkkast deel), had deze monteur ruim 2 uur nodig.

Ik kreeg af en toe een update van mijn vriendin en aangezien de specialist lang bezig was dacht ik het komt goed hij is er flink mee bezig. Heb nog gevraagd of de specialist mij nodig had maar dat was niet nodig omdat er een duidelijk papier aanwezig was.

Toen kreeg mijn vriendin te horen van de specialist dat waarschijnlijk tussen de wijkkast en het ISRA punt iets niet helemaal goed is. Mijn vriendin gaf aan dat was toch al bekend door de monteur die eerder langs is geweest? Blijkbaar mag die dat dus niet bedenken... Ofwel nieuwe afspraak (18 januari) en dit keer krijgen we waarschijnlijk de grondploeg.

- Klein extra puntje. Voordat de KPN monteur kwam en zijn metingen deed deed mijn modem (ook met de nodige FEC fouten) uiteindelijk intrainen op 61Mbit/s download. Na de KPN monteur heeft hetzelfde modem niet hoger ingetraind dan 49Mbit/s download. Nu is mijn modem weer opnieuw aan het intrainen doordat de kabels etc weer zijn los geweest. Ik wacht weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 08:58
Ik heb een UTP kabel vanaf mijn NLE experiabox naar mijn TV-kastje liggen. Nu heb ik hier dus netjes TV op.

Heb ik hier ook normaal internet op? Ik zou hier bijvoorbeeld een switch tussen willen hangen waardoor ik ook een kabel in de Playstation kan pluggen.

[ Voor 3% gewijzigd door blottle op 10-01-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@blottle Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 08:58
Top! Ga ik proberen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Ik ben ook aan het oriënteren naar NLE Alles in 1.
Nu vraag ik mij 3 dingen af die ik zo snel niet kan online kan vinden.

1) Kan ik het modem gewoon in de meterkast hangen (ipv Ziggo modem)? Ik heb een ISRA punt in de meterkast.

2) Kan ik de DHCP uitschakelen op het modem? Ik heb een extra router met LEDE die nu DHCP verwerkt en switches in huis.

3) Heeft iemand een filmpje van het zappen met de TV ontvanger? Ik ben benieuwd naar de snelheid en naar de informatie die getoond wordt (EPG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 10:54
@ blottle

De switch moet wel IGMP snooping ondersteunen, dan werkt het inderdaad perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
@rick85 1. Ja dat kan
2. Durf ik niet te zeggen, maar waarschijnlijk kan dat wel.
3.

@Markjb goed dat je het zegt, was ik vergeten te vermelden 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 10-01-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Markjb schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:43:
@ blottle

De switch moet wel IGMP snooping ondersteunen, dan werkt het inderdaad perfect.
Is op zich niet nodig als er op die switch alleen een bedrade verbinding voor een Playstation wordt aangesloten. Vooralsnog gaat het alleen fout bij de combinatie van TV decoder en een los Wifi accesspoint die je erop aansluit. Maar voor de zekerheid en de toekomst is het slim om inderdaad een switch met IGMP snooping aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:49:
Mocht iemand nog de SMTP instellingen zoeken (ik had ze nodig voor een MFP).
Bedankt! Ik draai mijn eigen mailserver en dacht dat ze geen eigen mailserver hadden. Een relayhost is veel beter (direct versturen wordt vaak geblokkeerd).

Ervaring met omschakelen:
  • PostNL is slecht. Pakket direct naar een ophaalpunt laten sturen. Werd een gedoe.(
  • 9 december in avond alles aangesloten, alles werkt. Aansluiting zou pas werken op 12 december!
  • Snelheid iets van 10MB/s down, 3.5MB/s (gemeten door het downloaden van dit 10GB bestand: http://dl.xs4all.nl/test/10GiB.bin ). Dit dus zo goed als gelijk. In dit topic staat vaak iets over 2 dagen wachten.
  • WiFi werkt een stuk fijner en betrouwbaarder, zeker in vergelijking met Ziggo. In sommige kamers veel beter ontvangst terwijl beide apparaten op dezelfde plek staan.
rick85 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:42:
Ik ben ook aan het oriënteren naar NLE Alles in 1.
1) Kan ik het modem gewoon in de meterkast hangen (ipv Ziggo modem)? Ik heb een ISRA punt in de meterkast.
Ja, wordt ook aangeraden. Kan natuurlijk misschien wat impact hebben op je WiFi signaal. Je krijgt standaard een WiFi repeater erbij (heb ik niet gebruikt).
2) Kan ik de DHCP uitschakelen op het modem? Ik heb een extra router met LEDE die nu DHCP verwerkt en switches in huis.
Ja, gewoon een instelling. Software van de modem is behoorlijk aardig. Denk aan dingen als op IP adres of op MAC adres een DMZ host aanwijzen. Bij Ziggo deed ik dat op IP adres. Verder kan je ook op MAC adres een statisch IP adres toewijzen, etc. Allemaal behoorlijk aardig.

Update 17 Jan 2018:
  • NLE heeft geen mail relay server. Na kort zoeken SendGrid gekozen. Direct mail versturen is tegenwoordig erg lastig, je zal vaak in een spam folder verdwijnen. Gratis versie van SendGrid kan je maximaal 100 mails/dag versturen (voor mij genoeg). Ik zag nog vele andere opties.
  • Expedia modem wordt behoorlijk warm, gebruikt redelijk veel energie ook. Iets van 0.70-0.80 EUR/maand aan energie. De geproduceerde warmte bevalt me niet vanwege mogelijk kans op brand.

[ Voor 12% gewijzigd door bkor op 17-01-2018 15:54 . Reden: extra ervaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
MsG schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:59:
[...]

Wat als bij elke refresh je gewoon +1 kan doen bij de FEC errors? Misschien moet ik er toch maar weer eens over bellen.

Met een uptime van 101 h 48 min 5 s heb ik nu zoveel errors:
CRC errors (Up/Down) 0/10 
FEC errors (Up/Down) 12083/6614000

Levert een FEC-error ook vertraging op omdat er blijkbaar iets gecorrigeerd moet worden?
Nee, zoveel FEC errors heb je niet dat je er last van moet hebben. Ik heb er 4 miljoen na 27 uur. En nog steeds:

Actual rate (Up/Down) 32048/108989 kbps
Attainable rate (Up/Down) 46275/109408 kbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-04 15:47
Barre73 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:51:
[...]

Geen kleine lettertjes. Je bent een jaarabonnement aangegaan voor 29,95 per maand. Dat loopt nu af en je krijgt een nieuwe aanbieding. Destijds stond nergens dat je 29,95 zou betalen voor zolang je klant bent.
Excuus dat ik zo'n oude post citeer, maar ik ben dit topic ingedoken omdat ik ook een 'aanbod' kreeg van NLEx om te verlengen. Er werd zelfs glashard gelogen tegen mij over de telefoon, aangezien de medewerker mij iets op de mouw probeerde te spelden dat de prijs omhoog gaat wegens een (ik parafraseer) 'wettelijk doorlooptarief, dat NLEx verplicht is door te voeren'.

Ik word vandaag hierover teruggebeld, maar heb net even de algemene voorwaarden van NLEx erbij gepakt:

"6.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die is vermeld in de bevestiging van NLEX van jouw aanvaarding van het aanbod van NLEX, en wordt na verloop van deze periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende tarieven en voorwaarden, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen duur, met een opzegtermijn van één (1) maand."

Kortom, indien je net als ik een contract hebt afgesloten voor 30 euro, kan je verwachten dat deze doorloopt voor 30 euro, tenzij NLEx jou duidelijk een bericht stuurt dat de tarieven worden verhoogd met een redelijke termijn om op te zeggen. Mijn strategie met deze boefjes is dan ook niet verlengen. Laat ze maar een mail/brief sturen met prijsverhoging, ga ik dan wel weer eens nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:41
tegen de dan geldende tarieven en voorwaarden, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen duur, met een opzegtermijn van één (1) maand."
Wat zijn de huidige tarieven...volgens mij 39,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Kelin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:06:
Kortom, indien je net als ik een contract hebt afgesloten voor 30 euro, kan je verwachten dat deze doorloopt voor 30 euro
Ik snap oprecht niet hoe je taalkundig tot deze conclusie komt als ik deze tekst lees:
"6.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die is vermeld in de bevestiging van NLEX van jouw aanvaarding van het aanbod van NLEX, en wordt na verloop van deze periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd tegen de dan geldende tarieven en voorwaarden, tenzij je de Overeenkomst opzegt tegen het einde van de initieel overeengekomen duur, met een opzegtermijn van één (1) maand.
Ik denk dat het makkelijker is om gewoon over te stappen naar een provider waarvan je de prijs beter kunt accepteren.

On a sidenote: ik heb vandaag telefonisch m'n abonnement opgezegd en per mail een bevestiging ontvangen. Ik kreeg verder geen aanbieding om alsnog te verlengen.

Ik stap weer over vanwege een betere deal qua prijs, maar ook omdat de Mijn NLE-omgeving bij mij nooit heeft gewerkt. Het ticket hiervoor staat al sinds vorig jaar maart open. De tv- en internetverbinding waren echt dikke prima, maar ik vond het tóch vervelend dat ik (voor mijn gevoel) niet helemaal in controle was over m'n abonnement.

[ Voor 22% gewijzigd door kwon op 16-01-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
Door met mijn neus te lezen blijkbaar. Blijf het een gekke algemene voorwaarde vinden. Nog nooit eerder een telecom, verzekering of gwe contract aangegaan waarbij de prijs wordt aangepast zonder dat dit vooraf bekend is (inclusief prijs) of duidelijk is aangekondigd door brief/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Zie het maar zo dat bij het aangaan van het contract ze je al hebben medegedeeld dat over een jaar de dan geldende prijs geldt bij de stilzwijgende verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

OgWok

U.N.C.L.E.

Pedro_Newbie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:32:
Zie het maar zo dat bij het aangaan van het contract ze je al hebben medegedeeld dat over een jaar de dan geldende prijs geldt bij de stilzwijgende verlenging
Enigzins "sneaky" dus. Overigens dacht ik dat stilzwijgende verlengingen niet meer mochten....?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Bij mij is het echt niet stilzwijgend gegaan.
Ruim op tijd aanbod voor 1 of 2 jaar gekregen.
1 jaar : 6mnd 29.95 / 6mnd 39.95
Of
2 jaar : 12mnd 29.95 / 12mnd 39.95

Twee jaar gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

OgWok schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Enigzins "sneaky" dus. Overigens dacht ik dat stilzwijgende verlengingen niet meer mochten....?
Jawel hoor, alleen is het dan maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Wat een boel verwarring en wantrouwen. Stilzwijgende verlenging mag uiteraard wel anders zou je contract zomaar eindigen en jij geen diensten meer hebben. MAAR: Het eerste contract mag maximaal 1 of 2 jaar zijn (beiden moet te kiezen zijn) en daarna verandert je contract in een maandcontract. Automatisch en stilzwijgend. Zodat je na de contractstermijn altijd een opzegtermijn hebt van ten hoogste 1 maand.
Tenzij 1 van beide partijen het initiatief neemt tot een verlenging met een nieuwe afgesproken contracttermijn van 1 of 2 jaar.

Wat NLE betreft: mijn bericht van 2 november werd geciteerd maar daar hoorde een ander bericht vooraf aan te gaan. Namelijk dat die persoon een aanbod had gekregen om zijn aflopende jaarcontract te verlengen met een jaar voor 39,95 per maand maar de eerste 6 maanden tien euro korting.
Inmiddels was het dan geldende normale tarief verhoogd naar 39,95 dus als NLE hem geen aanbod had gedaan was hij automatisch 39,95 per maand gaan betalen maar dus wel met een opzegtermijn van een maand.
Dat gebeurt overal en is heel normaal. Je gaat een contract aan met een actietarief en na dat actietarief ga je terug naar het normale tarief. en daar krijg je echt geen mailtjes over. Enige verschil is dat het actietarief hier toevallig de hele contractduur van 1 jaar duurde.
Hier was vooraf nog niet bekend wat dat normale tarief na een jaar zou zijn (waar wel trouwens?)
Dus daarom is dat in de voorwaarden opgenomen als "het dan geldende tarief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
De enige reden voor dit wantrouwen komt voort uit eerdere ervaringen met telecom bedrijven. Neem een Ziggo of een KPN. Als je daar een contract afsluit is er een duidelijk actie tarief met een lopende periode. Nu zijn beide bedrijven boefjes, aangezien ze nogal eens prijsverhogingen doorvoeren die boven de inflatie correctie zijn. Dit gebeurd praktisch elke juli. Nu is dit niet fijn, maar ze sturen je wel een e-mail waarin duidelijk wordt aangegeven wat de prijsverhoging/wijziging is, met het gegeven dat je kan opzeggen. Vaak volgt dan ook een bericht hier op Tweakers waarin iedereen vrolijk klaagt over de prijsverhogingen en roept dat ze gaan opzeggen.

De 'korting' die ze bieden is feitelijk een prijsverhoging van 5 euro per maand (als je de 6 of 12 maanden korting krijgt, zelfs meer bij de 3 en 6 maanden korting die sommige mensen krijgen). Dat is op dit bedrag een niet zuinige 16,7%.

Ik heb ze trouwens opgebeld om op te zeggen, aangezien ze niet hebben gereageerd op mijn appje waarin ik meedeelden te willen opzeggen met alle relevante gegevens. Na een kwartiertje in de wacht te hebben gestaan (wat relatief kort is als ik het forum mag geloven), kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij doodleuk zat te vertellen dat ik kan opzeggen vanaf einddatum contract (14 februari) met maand opzegtermijn (per 16 maart), waarbij ik de laatste maand dan 40 euro ging betalen. Dit vond ik beetje raar, aangezien ik op 16 januari bel en dan met 30 dagen opzegtermijn gewoon per 15 februari hoor te kunnen opzeggen. Om die reden heb ik mijn appje aangevuld met een klacht met betrekking tot opzeggen.

Nu kan je vinden dat ik te moeilijk doe over enkele euro's waar ik geen boterham minder om eet. Maar vage communicatie en byzantijnse praktijken wanneer je iets gedaan probeert te krijgen (telefoonnummer heb ik uiteindelijk gevonden na een kwartier zoeken in een forumpost van iemand die het had gegoogled) roept bij mij het ergste naar boven. Mijn huidige insteek is opzeggen per 15 februari en aanmelden per 16 februari, want waarom niet. Voor zover ik kon zien is het nergens illegaal om eerst op te zeggen en dan opnieuw nieuwe klant te worden. De apparatuur werkt geweldig, zolang je de 5ghz band uitzet, en ik heb een prima dsl lijntje naar mijn huis lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Kelin Ben even nieuwsgierig welk nummer dat dan is, Is dat gewoon het nr van de NLE klantenservice?
088 7307307

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 17-01-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 08:34
Kelin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:10:
Mijn huidige insteek is opzeggen per 15 februari en aanmelden per 16 februari, want waarom niet. Voor zover ik kon zien is het nergens illegaal om eerst op te zeggen en dan opnieuw nieuwe klant te worden.
Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat werken. Meestal ben je pas een 'nieuwe klant' als je een bepaalde tijd vooraf geen klant was (vaak 6-12 maanden). Anders zou je vrijwel doorlopend van een actietarief voor nieuwe klanten kunnen profiteren. NLE is wel goed maar niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelin
Cap schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:56:
@Kelin Ben even nieuwsgierig welk nummer dat dan is, Is dat gewoon het nr van de NLE klantenservice?
088 7307307
Voor telecom producten van NLE is het 088 7307377. Gek genoeg waren ze ook na 1800 aanwezig, itt klantenservice van gwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Aha, gevonden! Op werkdagen inderdaad tot 21u.

Het nummer zit goed diep weggestopt in het Klantenservicemenu, daar hebben ze heel erg hun best op gedaan.

https://www.nle.nl/alles-...robleem-met-itv-van-kpn/eén-meerdere-zenders-werken-niet/ik-wil-contact-met-de-klantenservice

Wij willen niet dat u ons belt! Zoveel is wel duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cap schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:35:
Aha, gevonden! Op werkdagen inderdaad tot 21u.

Het nummer zit goed diep weggestopt in het Klantenservicemenu, daar hebben ze heel erg hun best op gedaan.

https://www.nle.nl/alles-...robleem-met-itv-van-kpn/eén-meerdere-zenders-werken-niet/ik-wil-contact-met-de-klantenservice

Wij willen niet dat u ons belt! Zoveel is wel duidelijk. :P
Lijkt me ook heel logisch. Telefonische klantenservice is duur en NLE is een low-budget provider. Dus zoveel mogelijk online/chat/Mijn NLE app, etc..
Wil je wel al die service en mogelijkheden, dan moet je naar KPN gaan. Ook nog 24/7 bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:47

GieltjE

Niks te zien...

Kan nu online ook verlengen met een aanbod voor 3 maanden €10,- korting, verder word dezelfde prijs gehandhaafd.
Heb er een jaar zonder enig klacht gezeten en het is ook de eerste provider die in alle jaren een verlengingsaanbod heeft gedaan (moest er wel voor inloggen, kreeg ook geen melding dat er een aanbod was).

Heeft er iemand ervaring met contact opnemen of er iets meer inzit?

[ Voor 10% gewijzigd door GieltjE op 17-01-2018 16:00 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:08
GieltjE schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:58:
Kan nu online ook verlengen met een aanbod voor 3 maanden €10,- korting, verder word dezelfde prijs gehandhaafd.
Heb er een jaar zonder enig klacht gezeten en het is ook de eerste provider die in alle jaren een verlengingsaanbod heeft gedaan (moest er wel voor inloggen, kreeg ook geen melding dat er een aanbod was).

Ben hier ook benieuwd naar, aangezien ik vanaf 1 mei ook "vrij" ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En inmiddels is de grondploeg ook geweest.
Ze hadden een ideale dag vandaag :P Al waren ze er toen het hier nog redelijk rustig weer was.

- Ze hebben weer dezelfde metingen gedaan als de vorige monteur en specialist.
- Ze hebben weer in de wijkkast gekeken(net zoals de monteur deed en de specialist)
- Ze kwamen tot het punt dat het waarschijnlijk tussen mijn ISRA en de wijkkast zit (dit concludeerden de monteur en specialist ook al).

Het enige wat ook zou kunnen is dat er een draadje bij een van de andere bewoners verkeerd is gekoppeld. Al snap ik dat punt niet helemaal. Ik heb hier een dikke fysieke blauwe kabel die direct naar buiten gaat in een afgesloten goot. In die goot zijn een aantal van die blauwe kabels naast elkaar. Het ziet er dus gescheiden uit.

De grondploeg had echter geen tijd meer en de weersverwachting was natuurlijk ook niet al te best en hebben ze besloten er moet een volgende afspraak gemaakt worden. Ik hoopte dat dit dan direct gedaan kon worden. Jammer genoeg moet eerst de grondploeg dan een bericht doorgeven dat de klus nog niet opgelost is en er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden. Vervolgens wordt de klant dan gebeld/ gesmst voor een nieuwe afspraak. Tussen grondploeg bericht maken en telefoontje/ sms zitten naar schatting ongeveer 5 werkdagen.

De verbinding die ik heb werkt. De snelheid is momenteel wel jammer (zie hieronder). Maar dit zal waarschijnlijk weer door intrainen wat hoger gaan liggen. Ik kan me echter wel inmiddels goed voorstellen als je snelheid laag is en je hebt keurig een paar mensen van KPN gehad en het probleem is niet opgelost je dan toch maar voor een alternatief gaat kijken. Dit laatste is bij mij nog niet aan de orde (snelheid is na intrainen van paar dagen net acceptabel).

Moet zeggen de FEC errors zijn nadat de grondploeg zijn geweest wel flink aan het stijgen.

Link status Up
Showtime 7 h 3 min 33 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 11027/34576 kbps
Attainable rate (Up/Down) 20240/45931 kbps
Noise margin (Up/Down) 6/6.1 dB
Output power (Up/Down) 8.1/12.2 dBm
INP (Up/Down) 56/81 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 204531143/244371924

Verhaal gaat later weer verder.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 23:22

RobertowNL

For your gear!

driel24 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:42:
Bij mij is het echt niet stilzwijgend gegaan.
Ruim op tijd aanbod voor 1 of 2 jaar gekregen.
1 jaar : 6mnd 29.95 / 6mnd 39.95
Of
2 jaar : 12mnd 29.95 / 12mnd 39.95

Twee jaar gekozen.
GieltjE schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:58:

Grappig, hier een aanbieding voor 3/6 mnd voor de oude prijs en daarna het volle pond.
Het lijkt vrij willekeurig.

Jammer, bij een iets betere aanbieding wel gebleven. Nu per eind maart maar over naar een ander O-)

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 18-01-2018 20:02 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]