Overstap van KPN naar NLE gisteravond online gegaan. Alle apparatuur had ik al eerder ontvangen, wat overigens keurig zat verpakt.
Ik had denk ik de meest simpele wissel die je kan hebben.
- Experiabox 10 omgewisseld voor Experiabox 10. Twee zwarte tv-ontvanger kastjes gewisselt voor twee andere zwarte kastjes.
- Modem was in een enkel ogenblik online. Verbinding met wifi gemaakt -> via mijnmodem.kpn.nl (inlog admin, ww leeg laten) hetzelfde wifinetwerk ingesteld zodat alle in-huis draadloze apparaten automatisch weer online zijn, tablet, telefoons, laptops, etc. Hetzelfde voor het gastennetwerk dus ook die merken waarschijnlijk niks.
- TV-kastjes ingeprikt, duurt wat minuten voordat de software daarop is geïnstalleerd (dat gaat volautomatisch overigens), abbonnementcodes ingesteld die ik per email al had ontvangen (handig om alvast ergens op te schrijven voordat je het oude internet modem loskoppelt en niet meer bij je email kan

).
- Afstandbedieningen ingesteld zodat ik de tv rechtstreeks met de NLE afstandbediening aan/uit kan zetten en het volume kan regelen.
- Wifi versterker ingesteld. Nadat ik op de knop had gedrukt bleef hij eerst lang knipperen, na een minuut of 2 pakte hij vanzelf de verbinding. Volgens mij werkt hij. Bereik is boven in ieder geval sterker.
- Verbindingssnelheid nog niet gemeten maar merk geen verschil (zou zelfs sneller moeten zijn).
Wat mij direct opviel is dat TV-opnames die ik had weg zijn (had ik uiteraard al op gerekend) en de snelkoppeling naar Netflix via menu is verdwenen. Netflix kanaal 200 werkt gewoon prima.
Easy zoals ik stiekem al had gehoopt. Al met al was ik met 15 minuten klaar.
EDIT. Netflix snelkoppeling is er wel alleen via On Demand in het menu.
[
Voor 5% gewijzigd door
Gecko123 op 14-12-2017 09:36
]