[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.964 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 08:54
RAAF12 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 03:39:
[...]

Op de eindnota komt de 21% BTW erbij.
Reeds berekend incl. BTW. Genoemde prijzen in de offerte zijn incl. BTW. Overigens staat in de offerte van NLE een maandbedrag zonder korting gerekend. Maar aangezien ik jaarlijks mijn abbonementen bekijk reken ik het gemiddelde maandbedrag over het eerste jaar.

internet 32,45
tv 7,5
opnemen 4
extra box 5

Totaal 48,95 p/m voor korting. Korting is 9 maanden * 10 euro.

Jaarbedrag 587,40 - 90 = 497,40 / 12 maanden = 41,45 p/m na korting.

Verschil versus mijn huidige KPN abonnement is 23,55 p/m (65-41,45) oftewel 282,60 per jaar.
We hebben dan geen Spotify van KPN meer (t.w.v. 10 p/m), geen gratis KPN wifispots en kpn telefoonbeveiliging. Daarintegen heb ik sneller internet van 60 mbit naar 100mbit en een gratis wifi versterker.

Spotify gebruiken we niet of nauwelijks meer. Al met al dus een flink voordeel voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oubassou
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05-2021
Ik ben onlangs ook klant geworden van NLE alles in 1. Wat de internet snelheid betreft zeer tevreden. de snelheid schommelt tussen de 90/27 en 101/31. Waar ik wel enorm aan stoor is de zendervolgorde van de interactieve tv. Ik hoor hier niemand over op de forum. waar het omgaat is dat de HD zenders vanaf kanaal 701 beginnen wat onlogisch is. Ik lees hier en daar dat de klanten van kpn een ander indeling hebben. zijn er ook hier klant die zich hier aan storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:56
Oubassou schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:51:
Ik ben onlangs ook klant geworden van NLE alles in 1. Wat de internet snelheid betreft zeer tevreden. de snelheid schommelt tussen de 90/27 en 101/31. Waar ik wel enorm aan stoor is de zendervolgorde van de interactieve tv. Ik hoor hier niemand over op de forum. waar het omgaat is dat de HD zenders vanaf kanaal 701 beginnen wat onlogisch is. Ik lees hier en daar dat de klanten van kpn een ander indeling hebben. zijn er ook hier klant die zich hier aan storen?
KPN is hier al mee aan het testen. Komt vanzelf wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:01

MCP cloud

Op het web sinds 1998

RAAF12 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 03:15:
[...]

Genexis Gigabit FiberXport OCG-1012o_V2

Wifi router Experiabox V10 made by ZTE type ZXHN H369A

settopbox Arris VIP2952 V2

2.4GHz en 5GHz Wifi range extender TP-Link AC750 model RE200

afstandsbediening Ruwido, wit

Afbeeldingslocatie: https://fiberdordrecht.nl/plugins/kissgallery/photos/1094.jpg

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
Ryan_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:55:
[...]

KPN is hier al mee aan het testen. Komt vanzelf wel goed :)
Aan het testen? KPN is al meer dan een jaar bezig om dit voor elkaar te krijgen bij alle klanten... Ik begrijp niet dat dit zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 21:42
Storen? Nee niet echt. De decoder gaat aan op dezelfde zender waar die gebleven was. Vervolgens druk ik op GIDS. Het zal mij echt niet interesseren waar die HD zenders zitten, ik toets eigenlijk nooit directe nummers in.

Al zal 't wel prettiger zijn als ze gewoon op 1-10 zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 14-11-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oubassou
Storend is het wel als je ook kinderen in huis hebt of als je van ned 1 naar bijvoorbeeld national geografic wil. Overigens is het raar dat kpn hier al meer dan een jaar bezig is, zo moeilijk kan het toch niet zijn. Hiervoor was ik klant bij de Vodafone/T-Mobile en kan je gewoon zelf de volgorde bepalen, kanaal nummer overigens niet maar de volgorde wel. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:04

PauseBreak

derp!

Kan je niet zelf de volgorde bepalen met NLE dan? Iets met favorieten? De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nauwelijks tv kijk, dus ik heb het ook niet onderzocht. Of de box nu op 702 of 2 staat interesseert me weinig eigenlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
PauseBreak schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:54:
Kan je niet zelf de volgorde bepalen met NLE dan? Iets met favorieten? De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nauwelijks tv kijk, dus ik heb het ook niet onderzocht. Of de box nu op 702 of 2 staat interesseert me weinig eigenlijk.
Dat dachten mijn schoonouders ook, die hadden een nieuwe TV en kijken met hun VDSL abonnement naar de zender 4. Vonden ze prima beeld, ik verbaasde me over de slechte kwaliteit. Totdat ik hun TV op 704 zette toen ging er een wereld voor ze open haha :)

Ik twijfel nog steeds of ik NLE ga nemen, T-Mobile Thuis bevalt me prima.
De besparing is dan 5 euro per maand (+ 9 maanden 10 euro korting het eerste jaar). Dus 105 euro op jaarbasis vanaf het tweede jaar wordt dat dan 60 euro per jaar voor een 50/50 pakket met standaard TV.

Zou je elk jaar kunnen switchten? Wil dat technisch gezien? De bekabeling heb ik al liggen, maar bestaat de kans op problemen met de bekabeling als de FTU telkens vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oubassou
Je kan inderdaad een favorietenlijst maken maar ook hierin kan je de volgorde en nummer niet wijzigen.Maar om die snel te benaderen moet ik op blauw klikken, daarna afhankelijk van welke zender ik op dat moment aan het kijken ben meermaals (zeker 3 a 4 keer) naar beneden drukken op de afstandsbediening, vervolgens OK, daarna de juiste zenderlijst selecteren eb weer op OK drukken.
Ik begrijp dat zenderlijsten een redelijk alternatief kan zijn voor de zendervolgorde maar dan moeten ze wel met 1 druk op de knop (zeer snel zonder extra klikken) te selecteren zijn (dus niet zoals hierboven omschreve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:04

PauseBreak

derp!

Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:10:
[...]

Dat dachten mijn schoonouders ook, die hadden een nieuwe TV en kijken met hun VDSL abonnement naar de zender 4. Vonden ze prima beeld, ik verbaasde me over de slechte kwaliteit. Totdat ik hun TV op 704 zette toen ging er een wereld voor ze open haha :)
Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk staat de TV op de HD-kanalen afgestemd. Het interesseert me echter weinig of dat HD kanaal nu 702 of 2 zou zijn omdat ik toch vrijwel geen tv kijk :p
Ik twijfel nog steeds of ik NLE ga nemen, T-Mobile Thuis bevalt me prima.
De besparing is dan 5 euro per maand (+ 9 maanden 10 euro korting het eerste jaar). Dus 105 euro op jaarbasis vanaf het tweede jaar wordt dat dan 60 euro per jaar voor een 50/50 pakket met standaard TV.

Zou je elk jaar kunnen switchten? Wil dat technisch gezien? De bekabeling heb ik al liggen, maar bestaat de kans op problemen met de bekabeling als de FTU telkens vervangen moet worden?
Het enige dat NLE hier in huis zelf heeft gedaan is een ExperiaBox v10 plaatsen. De rest van de bekabeling werd gedaan door KPN. Of heb je T-Mobile Thuis via hun eigen netwerk?
Wat je ook kunt doen is T-Mobile vragen om een aanbieding. Ik kom van Ziggo af en toen ik overstapte naar NLEx was er ineens van alles mogelijk op het gebied van goede aanbiedingen vanuit Ziggo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PauseBreak schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:23:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk staat de TV op de HD-kanalen afgestemd. Het interesseert me echter weinig of dat HD kanaal nu 702 of 2 zou zijn omdat ik toch vrijwel geen tv kijk :p

[...]

Het enige dat NLE hier in huis zelf heeft gedaan is een ExperiaBox v10 plaatsen. De rest van de bekabeling werd gedaan door KPN. Of heb je T-Mobile Thuis via hun eigen netwerk?
Wat je ook kunt doen is T-Mobile vragen om een aanbieding. Ik kom van Ziggo af en toen ik overstapte naar NLEx was er ineens van alles mogelijk op het gebied van goede aanbiedingen vanuit Ziggo.
Ik begrijp je.
Ik heb T-Mobile via hun eigen netwerk (met Draytek). Daar gaat de glavezel direct naar toe. Ik had eerst een Genexis die ze weggehaald hebben en er een leeg kapje op hebben geplaatst van daar gaat de glasvezel naar de Draytek.

Ik heb T-Mobile al eens gebeld, het enigste wat ze konden doen is 6 maand 20% korting op internet... dat is €6,50x6=39 euro. Deden sommige internetaanbieder maar net zo als sommige energieaanbieders: bestaande klanten krijgen ook de nieuwe klanten korting, mits ze even bellen om een jaar bij te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:18
Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:10:
[...]

Het is niet de FTU die vervangen wordt maar de NT (het actieve deel ervan). Dus de glasvezels blijven onaangeroerd. En in principe hoeft deze bijna niet vervangen te worden vanaf het moment dat je er eentje hebt met Gigabit poort en met maar 1 CAT poort om een router op aan te sluiten (de Media Converter versie). Zo goed als alle providers werken nu daarmee dus de ene voor een andere identieke vervangen is onzinnig.
Maar als je T-Mobile neemt dan gaan ze natuurlijk wel aan de pruts door die NT er af te halen en direct een patchkabel op de connector te drukken. Dus in dat geval zal íe later wel weer geplaatst moeten worden bij een overstap naar een andere.
Maar in alle andere gevallen is vervanging niet nodig.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dankje Barre73, ik bedoelde uiteraard de NT (maar dacht even aan de NT1) vandaar dat ik in verwarring raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 28-09 09:15
Ik overweeg ook om over te stappen van kpn naar NLE.

Omdat NLE de infrastructuur van kpn gebruikt vroeg ik me af of mijn @hetnet,nl mailadres ook blijft bestaan. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Ferret schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:42:

Omdat NLE de infrastructuur van kpn gebruikt vroeg ik me af of mijn @hetnet,nl mailadres ook blijft bestaan. Weet iemand dit?
Niet standaard maar ze doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Oubassou schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:51:
Bij Telfort had ik ook HD zenders en Glas HD zenders die hebben een hogere bitstream. Die nummering is inderdaad klote veel SD zenders zitten op de lage nummering.

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 14-11-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret

Ik heb net even zitten rekenen en als ik mijn huidig abbo bij kpn vergelijk met NLE dan scheelt het op 2 jaar net 25 euro (in het voordeel van NLE). Dus ik ga niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan krijg je zeker onwijs veel korting. Als ik een vergelijkbaar abbo bij KPN wil afnemen ben ik zeker €54 per maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

gws24

Thinking is hard!

Vorige week overgestapt van Ziggo naar Nle. Voor wat ik doe tegenwoordig heeft het niet zoveel zin om nog de hoge snelheden van Ziggo te hebben en is tussen de 50mb en 100mb meer dan genoeg. Ziggo is trouwens wel lekker vasthoudend bezig om klanten te houden zoals eerder al gemeld in dit topic. Eerst een mail, daarna een sms en toen een brief of ik alsjeblieft hun wilde bellen, lol. Dat werkte natuurlijk niet dus deze week hebben ze al 2x gebeld, nummer maar lekker geblokkeerd >:)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:05
Had eerst mijn twijfels over het internet (4 weken lang max 30Mbit gehad) tot ik zelf wat ging knutselen aan het isra en kom nu toch op 82Mbit volgens de modem en 76Mbit via speedtest. Heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Undie op 15-11-2017 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
tiguan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:54:
Dan krijg je zeker onwijs veel korting. Als ik een vergelijkbaar abbo bij KPN wil afnemen ben ik zeker €54 per maand kwijt.
Het komt doordat ik nu gratis Spotify heb bij de kpn én een gratis digitenne abonnement. Als ik die wil behouden en dan de bedragen daarvoor (10,00 Spotify en 15,00 voor digitenne) maal 24 maanden doe en dat optel bij wat ik kwijt ben bij NLE dan scheelt het dus nog geen 25 euro per 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
Dat staat echt totaal los van elkaar. Dat mailadres is gehost bij je provider en staat los van de infra. Of je nu naar NLE, Tele2, Ziggo of een provider op de maan verhuisd maakt niet uit. In principe ben je geen klant meer van je oude provider dus is er kans dat je je mail adres verliest. Dat is ook de reden waarom er aangeraden wordt om niet de mail van je provider te gebruiken.
Dat bericht zegt dat je dus contact moet opnemen om te kijken of er iets te regelen valt. Wel grappig om te lezen dat die persoon al meer dan 25 jaar een HetNet adres heeft terwijl HetNet 20 jaar geleden is opgericht 8)

[ Voor 28% gewijzigd door jongetje op 15-11-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 16:29
underdog007007 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 02:43:
Had eerst mijn twijfels over het internet (4 weken lang max 30Mbit gehad) tot ik zelf wat ging knutselen aan het isra en kom nu toch op 82Mbit volgens de modem en 76Mbit via speedtest. Heerlijk!
Had je NLE daarvoor ook benaderd? In dat geval is je ISRA niet in orde en kan KPN/NLE een nieuwe plaatsen of de boel laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:05
krakendmodem schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:13:
[...]

Had je NLE daarvoor ook benaderd? In dat geval is je ISRA niet in orde en kan KPN/NLE een nieuwe plaatsen of de boel laten repareren.
ik had ze benaderd en nadat ze me vertelde de lijn door te laten meten door kpn heb ik onverwachts een nieuwe modem opgestuurd gekregen. Hielp niks. Maar in het isra zaten er 4 draden aangesloten (rood-blauw-wit-geel). Uiteindelijk erachter gekomen dat enkel de draden wit en transparant nodig waren om een zo goed mogelijk signaal te krijgen.

Dat er iets loos is met het isra denk ik ook wel omdat fourstack bij letterlijk iedereen in de flat aangeeft 100Mbit aan te kunnen en bij mij maar 68 (gaf eerst 100Mbit aan, voordat ik een abbonement af nam bij nle). Toch nog iets hoger eruit weten te krijgen , dus ben wel tevreden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Undie op 15-11-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

fiberdordrecht schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:09:
[...]

[afbeelding]
Yep dat is hem. De Arris ontvanger werkt goed, ik had hiervoor een Arcadyan.
Oubassou schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:15:
Je kan inderdaad een favorietenlijst maken maar ook hierin kan je de volgorde en nummer niet wijzigen.Maar om die snel te benaderen moet ik op blauw klikken, daarna afhankelijk van welke zender ik op dat moment aan het kijken ben meermaals (zeker 3 a 4 keer) naar beneden drukken op de afstandsbediening, vervolgens OK, daarna de juiste zenderlijst selecteren eb weer op OK drukken.
Ik begrijp dat zenderlijsten een redelijk alternatief kan zijn voor de zendervolgorde maar dan moeten ze wel met 1 druk op de knop (zeer snel zonder extra klikken) te selecteren zijn (dus niet zoals hierboven omschreve
Ik heb veel zenders verborgen (X) gezet in het menu. Als ik de TV aanzet is gelijk een favoriet bijv 661 (NL1 glas)) te kiezen op een Samsung 2016 TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oubassou
Ik heb veel zenders verborgen (X) gezet in het menu. Als ik de TV aanzet is gelijk een favoriet bijv 661 (NL1 glas)) te kiezen op een Samsung 2016 TV
[/quote]

Toch zou het makkelijk kunnen. Er zijn namelijk ook zenders die geen hd uitzenden en deze wil ik niet verbergen.

[ Voor 17% gewijzigd door Oubassou op 19-11-2017 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Geen idee of ik het hier moet stellen of een nieuw topic moet maken, maar wij zitten sinds een tijdje ook bij NLE. Eerst geen problemen, maar na een week wilden we de interactieve tv proberen door iets terug te kijken (oid). Dit wilde voor geen meter, dus zoals in het boekje staat het kastje uitgezet en weer aangezet. Vanaf toen problemen die nog steeds niet opgelost zijn.

We kregen foutcode F561. Daar al vanalles voor geprobeerd dat op internet te vinden is, contact gehad met de klantenservice gehad, software van het tv kastje al gereset, modem gereset, niks hielp. Nou hangt er nog een router achter het modem (tv kastje zit wel rechtstreeks ingestoken), dus om uit te sluiten dat die problemen gaf hem losgehaald maar helaas.

Nieuw tv kastje gekregen, zelfde probleem. Nieuw modem gekregen, nog steeds niet opgelost. Deze ook de eerste keer aangesloten zonder de router erachter (dus puur modem + tv kastje) om uit te sluiten dat die stoorde maar helaas.

Als ik een test op het tv kastje doe krijg ik te zien dat de NTP tijdsynchronisatie mislukt is en dat iets met de DNS mis is. Het kastje zelf doorloopt bij opstarten de hele cyclus tot aan 85% (waar hij trouwens al zegt dat alles gedaan is) en blijft dan hangen om na een paar minuten F561 aan te geven.

NLE heeft KPN al de lijn laten controleren en die gaven aan dat er niks mis was. Qua internet heb ik ook niks te klagen want ik haal gewoon de volle snelheid (meer zelfs).
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Edit: Het modem is de V10 ExperiaBox en het tv kastje een Arcadyan trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je ook al een andere UTP kabel geprobeerd tussen modem en TV kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 19:10
mark-k schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:49:
Geen idee .... ... Arcadyan trouwens.
Klinkt als iets wat ik ook had. Ik heb mij eigen netwerk instellingen in de experiabox ingesteld (192.168.136. ....). Na een update deed het tv kastje het niet meer. Nadat ik de netwerkinstellingen in de experiabox had teruggezet naar de oordponkelijke waarden werkte het plotsklaps allemaal wel. Bleek dat de update van het kastje blijkbaar de originele instellingen (qua netwerk) in de EB nodig had om iets af te maken. Daarna werkte alles weer als vanouds. Netwerkinstellingen weer teruggezet naar wat ik wilde en iedereen blij. Misschien helpt het niet in jouw geval. Was iig bij mij verbazing dat netwerkettings het tv kastje konden ontregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

swiebert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:24:
[...]

Klinkt als iets wat ik ook had. Ik heb mij eigen netwerk instellingen in de experiabox ingesteld (192.168.136. ....). Na een update deed het tv kastje het niet meer. Nadat ik de netwerkinstellingen in de experiabox had teruggezet naar de oordponkelijke waarden werkte het plotsklaps allemaal wel. Bleek dat de update van het kastje blijkbaar de originele instellingen (qua netwerk) in de EB nodig had om iets af te maken. Daarna werkte alles weer als vanouds. Netwerkinstellingen weer teruggezet naar wat ik wilde en iedereen blij. Misschien helpt het niet in jouw geval. Was iig bij mij verbazing dat netwerkettings het tv kastje konden ontregelen.
Ja ik had ook al zoiets gelezen, en dat er ook problemen met DHCP kunnen zijn enzo (zit niet in de ICT dus de hele werking erachter ken ik niet), maar ook bij een factory reset van zowel het kastje als het modem werkt het niet dus ik weet niet welke instellingen het dan nog aan zou kunnen liggen.
ik222 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:00:
Heb je ook al een andere UTP kabel geprobeerd tussen modem en TV kastje?
Jep dat is ook al gedaan maar hielp niet. De klantenservice kwam zelfs al aanzetten met 'gebruik eens een scart kabel ipv HDMI'...

[ Voor 13% gewijzigd door mark-k op 22-11-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mark-k schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:56:

Jep dat is ook al gedaan maar hielp niet. De klantenservice kwam zelfs al aanzetten met 'gebruik eens een scart kabel ipv HDMI'...
LOL!

Probeer eens je tv kastje aan te sluiten op port 4? En anders op port 1? Bij mij vader ging het ook niet goed totdat ik kastje aangesloten had op port 4 (meen ik, maar kan ook 1 geweest zijn, vandaar dat ik het je vraag op die porten aan te sluiten).

Anyways, aan je scart of hdmi zal het zeker weten niet liggen. Of er moet echt iets heel vreemds gebeuren... 8)7

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Cybergamer schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:38:
[...]

LOL!

Probeer eens je tv kastje aan te sluiten op port 4? En anders op port 1? Bij mij vader ging het ook niet goed totdat ik kastje aangesloten had op port 4 (meen ik, maar kan ook 1 geweest zijn, vandaar dat ik het je vraag op die porten aan te sluiten).

Anyways, aan je scart of hdmi zal het zeker weten niet liggen. Of er moet echt iets heel vreemds gebeuren... 8)7
Poorten hebben we ook al geprobeerd ja, in het boekje staat poort 4 dus daar zit hij netjes op aangesloten. Overigens zat hij toen hij wel werkte op poort 3 (en ja dat heb ik ook al opnieuw geprobeerd maar helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
swiebert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:24:
[...]

Als je weet wat de foutcode betekent dan is het ineens niet zo vreemd meer:
"Foutcode 561 betekent dat je tv-ontvanger een onjuist IP-adres ontvangt om op het tv netwerk te komen."

Tegenwoordig zitten de decoders in het LAN dus krijgen ook een IP adres vanuit de Experiabox. Dus bij eigen netwerkinstellingen gaat er vanzelf wel een keer iets fout...

@mark-k : Als je bij KPN zit zou er uiteindelijk een monteur moeten komen. Je zit nu bij NLE maar het TV product komt officieel van KPN af. Er zit zelfs ergens een kronkel bij NLE waardoor zij namens jou bij KPN een TV pakket afnemen (of zoiets). Samengevat: NLE zal hier misschien als laatste nog een KPN monteur moeten sturen.

Als je al een nieuwe V10 en een nieuwe decoder hebt, en daarnaast ook nog eens alle tussenliggende zaken hebt verwijderd (dus directe aansluiting) dan ligt het echt niet meer aan jouw netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Barre73 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:56:
[...]

Als je weet wat de foutcode betekent dan is het ineens niet zo vreemd meer:
"Foutcode 561 betekent dat je tv-ontvanger een onjuist IP-adres ontvangt om op het tv netwerk te komen."

Tegenwoordig zitten de decoders in het LAN dus krijgen ook een IP adres vanuit de Experiabox. Dus bij eigen netwerkinstellingen gaat er vanzelf wel een keer iets fout...

@mark-k : Als je bij KPN zit zou er uiteindelijk een monteur moeten komen. Je zit nu bij NLE maar het TV product komt officieel van KPN af. Er zit zelfs ergens een kronkel bij NLE waardoor zij namens jou bij KPN een TV pakket afnemen (of zoiets). Samengevat: NLE zal hier misschien als laatste nog een KPN monteur moeten sturen.

Als je al een nieuwe V10 en een nieuwe decoder hebt, en daarnaast ook nog eens alle tussenliggende zaken hebt verwijderd (dus directe aansluiting) dan ligt het echt niet meer aan jouw netwerk.
Dat leek mij ook al maar NLE begon al te zeggen dat als het toch aan onze setup lag de kosten voor de monteur voor onze rekening zouden zijn dus ik dacht ik check het hier even of er misschien iemand is die het beter snapt dan ik. Ik heb nog eens aangegeven dat ze tegelijk een nieuw kastje en modem kunnen sturen om echt alle invloeden uit te sluiten, maar anders mogen ze inderdaad eens een monteur gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
mark-k schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:37:
[...]

Dat leek mij ook al maar NLE begon al te zeggen dat als het toch aan onze setup lag de kosten voor de monteur voor onze rekening zouden zijn dus ik dacht ik check het hier even of er misschien iemand is die het beter snapt dan ik. Ik heb nog eens aangegeven dat ze tegelijk een nieuw kastje en modem kunnen sturen om echt alle invloeden uit te sluiten, maar anders mogen ze inderdaad eens een monteur gaan sturen.
m.a.w. check eens of je de experiabox op http://192.168.2.254 kunt bereiken. Is dat zo dan is er geen sprake van een aangepast netwerk (toch???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

swiebert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:10:
[...]

m.a.w. check eens of je de experiabox op http://192.168.2.254 kunt bereiken. Is dat zo dan is er geen sprake van een aangepast netwerk (toch???)
Dat kan ik ja, daar ook al gecheckt wat voor IP address mn tv kastje had, heeft zowel op 192.168.2.1, 2, en 3 gestaan maar geen enkele keer dat het werkte. Ook al eens geprobeerd om dat IP address te fixen maar schiet niet op, geprobeerd DNS server te wisselen maar dat kan voor zover ik kon vinden ook niet, en zo ongeveer elke optie wel al eens bekeken. Inmiddels ook de router in een DMZ gezet maar ook dat bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
dan is het gewoon brak en wellicht een profieletje of zo dat niet goed staat (had ik ook last van na een omwissel van de hardware). Om dat te checken try https://www.interactievetv.nl/ Als daar alles werkt weet je iig dat je profiel goed lijkt. Tja en dan..... eem laatste een factory reset van EB en tv kastje (eerst de EB en dan het kastje)... Heb het denk het de afgelopen periode meer dan 10 X gedaan zonder resultaat. En daarna zal wrschnlk blijken dat je modem administratief niet te zijn gewijzigd na de omwissel :-)

Hier nog wat screenshots van mijn settings:

https://screencast.com/t/XGs16nIDQzt

https://screencast.com/t/ZwZJVrS0f

[ Voor 41% gewijzigd door swiebert op 22-11-2017 21:30 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

swiebert schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:19:
dan is het gewoon brak en wellicht een profieletje of zo dat niet goed staat (had ik ook last van na een omwissel van de hardware). Om dat te checken try https://www.interactievetv.nl/ Als daar alles werkt weet je iig dat je profiel goed lijkt. Tja en dan..... eem laatste een factory reset van EB en tv kastje (eerst de EB en dan het kastje)... Heb het denk het de afgelopen periode meer dan 10 X gedaan zonder resultaat. En daarna zal wrschnlk blijken dat je modem administratief niet te zijn gewijzigd na de omwissel :-)

Hier nog wat screenshots van mijn settings:

https://screencast.com/t/XGs16nIDQzt

https://screencast.com/t/ZwZJVrS0f
Interactievetv.nl werkte prima, zelfs op mn telefoon pakte die m meteen (en gebruiken die ook al 3 weken ofzo). Heb net weer een factory reset van zowel het kastje als het modem gedaan, maar hij hangt alweer op 85 procent.

Ik ga zo nog wel eens jouw settings vergelijken in de hoop iets te vinden, thanks.

Edit: na de reset stond de isp dns uit, dus die weer aangezet. Daarnaast ook time.kpn.net toegevoegd aan de sntp lijst, ik had iets van telefoniedienst bla bla op plek 1 staan (die naar onderaan gezet). Nu eens kijken wat ie doet.

Nope, nog steeds dezelfde zeik...

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 22-11-2017 22:36 ]

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik heb dat ook gehad. Ik heb toen mijn TV kastje rechtstreeks aangesloten op poort 4 met een korte kabel. Toen alle software opnieuw laten installeren. Hierna kastje terug geplaatst. Hierna geen problemen meer gehad.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jan groen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:18:
Ik heb dat ook gehad. Ik heb toen mijn TV kastje rechtstreeks aangesloten op poort 4 met een korte kabel. Toen alle software opnieuw laten installeren. Hierna kastje terug geplaatst. Hierna geen problemen meer gehad.
Dat werkt helaas dus niet, kastje hangt aan poort 4, kabel is inmiddels al 3 keer gewisseld geweest, maar nog steeds geen oplossing. Of bedoel je dat het echt aan de lengte lag? Dan zou ik dus t kastje in de kelder moeten zetten met n kabel van n meter ofzo en dan maar hopen dat hij iets doet zonder visuele confirmatie? (aangezien ik m dan niet aan de tv kan hangen)

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
mark-k schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:11:
[...]

Dat werkt helaas dus niet, kastje hangt aan poort 4, kabel is inmiddels al 3 keer gewisseld geweest, maar nog steeds geen oplossing. Of bedoel je dat het echt aan de lengte lag? Dan zou ik dus t kastje in de kelder moeten zetten met n kabel van n meter ofzo en dan maar hopen dat hij iets doet zonder visuele confirmatie? (aangezien ik m dan niet aan de tv kan hangen)
Het zal niet direct met de lengte te maken maken hebben. Je hebt geen beeld van de TV nodig. Je ziet vanzelf op het TV kastje als er een kanaal beschikbaar is. Ik zou zeggen niet geschoten .....
succes

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jan groen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:56:
[...]

Het zal niet direct met de lengte te maken maken hebben. Je hebt geen beeld van de TV nodig. Je ziet vanzelf op het TV kastje als er een kanaal beschikbaar is. Ik zou zeggen niet geschoten .....
succes
Ik zal het eens proberen als ik thuis ben, wish me luck :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Net bij mn zoon aangesloten in zn nieuwe huisje. Gok zomaar dat de vorige bewoners ziggo hadden. Nadat na een uur het lampje oranje bleef maar eens de wanddoos los gehaald en daar zat geen draden meer op aangesloten :+

• RAAF12

RAAF12

*.*

mark-k schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:11:
[...]

Heb je DSL of glas?

• swiebert
mark-k schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:20:
[...]

Interactievetv.nl ....... zeik...
Darn... Succes vast en zeker een profieletje dingetje dat je nieuwe box nog niet geregistreerd is of zo... en tja dat snappen ze niet zo snel/direct bij NLE. Bij mij kwam er uiteindelijk een monteur en die had een directe ingang bij zowel NLE als KPN en dat (i.c.m. netwerkaanpassing) lostte uiteindelijk alle problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

swiebert schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:52:
[...]

Darn... Succes vast en zeker een profieletje dingetje dat je nieuwe box nog niet geregistreerd is of zo... en tja dat snappen ze niet zo snel/direct bij NLE. Bij mij kwam er uiteindelijk een monteur en die had een directe ingang bij zowel NLE als KPN en dat (i.c.m. netwerkaanpassing) lostte uiteindelijk alle problemen op.
Nja ik snap er niks van, het nieuwe kastje wilde op t oude modem ook niet dus geen flauw idee waar t nu aan ligt.
DSL, 100/10 die in werkelijkheid 110/33 is op het modem (blijft 100/30 over bij mn pc), dus dar heb ik niet over te klagen. De tv wil echter nog steeds niet. We krijgen nu weer een nieuw tv kastje opgestuurd dus we zullen zien wat dat gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

mark-k schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:30:
[...]

Nja ik snap er niks van, het nieuwe kastje wilde op t oude modem ook niet dus geen flauw idee waar t nu aan ligt.

[...]

DSL, 100/10 die in werkelijkheid 110/33 is op het modem (blijft 100/30 over bij mn pc), dus dar heb ik niet over te klagen. De tv wil echter nog steeds niet. We krijgen nu weer een nieuw tv kastje opgestuurd dus we zullen zien wat dat gaat brengen...
Google staat vol met die netwerk foutmelding ook bij KPN/Telfort en XS4ALL users

Alle apparatuur eerst spanningsloos maken schijnt soms te helpen

kwoot van iemand

Klacht m.b.v. helpdesk verholpen. Belangrijks id dat alle aangesloten apparaten zoals PC, MACbooks, netwerk printers eerst allemaal af worden gezet. Zet vervolgens de tv ontvanger uit en reset minimaal 20 seconden het modem, Controleer of de kabel voor de TV aangesloten is opo poort 4 van ethernet. Als modem weer is opgestart, de TV ontvanger aanzetten, de bestanden worden opgehaald en alles werkt weer, dat was in iedergeval bij mij zo. Ik heb geen glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RAAF12 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:33:
[...]

Google staat vol met die netwerk foutmelding ook bij KPN/Telfort en XS4ALL users

Alle apparatuur eerst spanningsloos maken schijnt soms te helpen

kwoot van iemand

Klacht m.b.v. helpdesk verholpen. Belangrijks id dat alle aangesloten apparaten zoals PC, MACbooks, netwerk printers eerst allemaal af worden gezet. Zet vervolgens de tv ontvanger uit en reset minimaal 20 seconden het modem, Controleer of de kabel voor de TV aangesloten is opo poort 4 van ethernet. Als modem weer is opgestart, de TV ontvanger aanzetten, de bestanden worden opgehaald en alles werkt weer, dat was in iedergeval bij mij zo. Ik heb geen glasvezel
Ook dat heb ik in de afgelopen 4 weken al een keer of 6 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dubbelpost, maar wel nieuwe info, vandaag een arris kastje gekregen ipv de arcadyan, modem van tevoren gereset, router uitgetrokken, kastje op poort 4 ingestoken, na n kwartier installeren weer vast op 85 procent en fout F561. Krijgen nu weer een nieuw modem opgestuurd in de hoop dat het dan werkt, anders mogen ze toch echt eens een monteur sturen...

Edit: Nieuw modem heeft ook niet gewerkt, nu echt geen flauw idee meer waar het aan kan liggen. Morgen maar proberen te regelen dat ze eens een monteur sturen oid.

[ Voor 19% gewijzigd door mark-k op 26-11-2017 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:54

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

mark-k schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:49:
Geen idee of ik het hier moet stellen of een nieuw topic moet maken, maar wij zitten sinds een tijdje ook bij NLE. Eerst geen problemen, maar na een week wilden we de interactieve tv proberen door iets terug te kijken (oid). Dit wilde voor geen meter, dus zoals in het boekje staat het kastje uitgezet en weer aangezet. Vanaf toen problemen die nog steeds niet opgelost zijn.

We kregen foutcode F561. Daar al vanalles voor geprobeerd dat op internet te vinden is, contact gehad met de klantenservice gehad, software van het tv kastje al gereset, modem gereset, niks hielp. Nou hangt er nog een router achter het modem (tv kastje zit wel rechtstreeks ingestoken), dus om uit te sluiten dat die problemen gaf hem losgehaald maar helaas.

Nieuw tv kastje gekregen, zelfde probleem. Nieuw modem gekregen, nog steeds niet opgelost. Deze ook de eerste keer aangesloten zonder de router erachter (dus puur modem + tv kastje) om uit te sluiten dat die stoorde maar helaas.

Als ik een test op het tv kastje doe krijg ik te zien dat de NTP tijdsynchronisatie mislukt is en dat iets met de DNS mis is. Het kastje zelf doorloopt bij opstarten de hele cyclus tot aan 85% (waar hij trouwens al zegt dat alles gedaan is) en blijft dan hangen om na een paar minuten F561 aan te geven.

NLE heeft KPN al de lijn laten controleren en die gaven aan dat er niks mis was. Qua internet heb ik ook niks te klagen want ik haal gewoon de volle snelheid (meer zelfs).
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Edit: Het modem is de V10 ExperiaBox en het tv kastje een Arcadyan trouwens.
Zie voor mijn problemen eerder in dit topic. Lang verhaal kort, na twee keer een Arcadyan te hebben geprobeerd kreeg ik een nieuwe Arris en daarmee alle problemen verholpen :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Shadow_Agent schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:11:
[...]

Zie voor mijn problemen eerder in dit topic. Lang verhaal kort, na twee keer een Arcadyan te hebben geprobeerd kreeg ik een nieuwe Arris en daarmee alle problemen verholpen :)
Ik heb dus een Arris gekregen maar ook daarmee is het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
mark-k schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:11:
[...]

Ik heb dus een Arris gekregen maar ook daarmee is het probleem niet opgelost.
Kijk evne hierboven.. In mijn geval problemen agv netwerkinsyellingen i.c.m. profiel bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

swiebert schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:57:
[...]

Kijk evne hierboven.. In mijn geval problemen agv netwerkinsyellingen i.c.m. profiel bij KPN
Tja ik denk dat ik t niet meer opgelost krijg. Heb nu 3 kastjes en 3 modems gehad, instellingen staan gewoon goed, interactievetv.nl werkt ook zonder problemen en zonder inloggen (neemt de inlog automatisch op basis van mn ip ofzo). Maar wachten tot ze n monteur sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Sinds een weekje NLE, fourstack geeft hier 100 Mbit/s als haalbare snelheid en SDF (straatkast).

Binnen een dag was de snelheid hier 102 Mbit/s down en 30 Mbit/s. Ik heb nu een gelijke download, snellere upload en veel lagere kosten tov mijn Ziggo abonnement.

Verder blijft de Experiabox v10 lekker koel en doet het Arris vip2952 tv kastje niks onder voor de Ziggo Horizon box.

Wat ik een verademing vind is dat ik niet elke keer dat enorme (zogenaamd mooie) Horizon info menu over de helft mijn beeld krijg als ik zap, naar mijn opnames ga, etc. Vooral bij zappen is dat uiterst irritant, minimaal 3 seconden dat enorme zwarte vlak met die koeieletters voor het beeld dat je eigenlijk wilt zien. Bij de KPN kastjes gewoon een simpele minigids die na een zelf in te stellen aantal seconden verdwijnt, prima.

Tot nu toe tevreden! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Laatst online: 29-09 14:52
Even een korte update over mijn aansluiting. Ben nu ongeveer 4 maanden aangesloten. Via wifi heb ik opzich goede ontvangst, schommelt tussen 50 en 80 Mbit/s, met soms zelfs 100 (zal de wind wel goed staan ;-)). Bekabeld heb ik altijd de volle 100 Mbit/s. Ik twijfel nog om een aparte router/access point neer te zetten voor betere Wifi. Maar alles werkt en alleen bij downloaden op mijn telefoon merk ik dat ik niet de volle 100 Mbit heb. Voor mij geen probleem.

Daarnaast vind ik de Xperiabox erg goed werken. Overzichtelijke menu's, duidelijke instellingen. Heb een gast-wifi ingesteld zodat gasten hierop kunnen inloggen. Deze is geknepen op 15 Mbit/s.

Verder heb ik op zolder niet heel goed bereik (had ik ook niet verwacht). Omdat ik op zolder een Desktop heb staan zonder WiFi-kaart heb ik een Powerline-adapter aangesloten. De powerline-adapter straalt ook WiFi uit waardoor we op zolder ook goede WiFi hebben.

Ook televisie ben ik erg over tevreden. Met 1 nadeel: standaard staat het geluid van Netflix op 5.1. Dit moeten we iedere aflevering weer goed zetten. Ik heb hier al meer over gelezen, iemand die hier meer van weet?

Al met al ben ik zeker tevreden.

Edit:
Na zoeken kwam ik dit bericht tegen over mijn Netflix probleem:
Barre73 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:37:
[...]

Ja, is doorgegeven. Hopelijk komt er volgende maand (deze maand dus eigenlijk) nog een update met dit soort bugfixes.
Ik heb nog geen update gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door blottle op 29-11-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sinds mijn bericht dat je hebt gevonden, zijn er bij KPN wel updates geweest hoor. En dan volgens mij ook bij NLE (maar 100% zeker weet ik dat niet).
Huidige software versie op de decoder zou 71.31 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hier op mijn Arris VIP2952 is de software-versie 7.1.31_4 en de UI versie 2.31_05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Laatst online: 29-09 14:52
Barre73 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:03:
[...]

Sinds mijn bericht dat je hebt gevonden, zijn er bij KPN wel updates geweest hoor. En dan volgens mij ook bij NLE (maar 100% zeker weet ik dat niet).
Huidige software versie op de decoder zou 71.31 moeten zijn.
Cap schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:29:
Hier op mijn Arris VIP2952 is de software-versie 7.1.31_4 en de UI versie 2.31_05
Ik heb dezelfde. Maar toch nogsteeds dat Netflix standaard 5.1 audio opstart. En dat moet ik per aflevering veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 14:56

P!m

Op dit moment heb ik KPN glasvezel, dit is vorig jaar aangesloten. Toen is ook een nieuwe Genexis geplaatst in de meterkast. Volgende week stap ik over naar NLE glasvezel.

Volgens mij is dat een redelijk eenvoudig klusje, even mijn KPN Experiabox V10 vervangen voor de Experiabox van NLE. Netwerkkabel vanuit de Genexis in de NLE Experiabox doen en klaar. Wordt de verbinding pas actief nadat de verplichte monteur is geweest, of kan ik gewoon zelf deze wissel doen?

Via NLE krijg ik geen antwoord op mijn vraag. Die geven alleen aan dat je niet zelf aan de glasvezel mag zitten en dat er echt een monteur moet komen voor het aansluiten. Ik hoef echter die hele glasvezel niet aan te raken.

[ Voor 3% gewijzigd door P!m op 06-12-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

MsG

Forumzwerver

Ik merk eigenlijk sinds ik NLE heb dat YouTube maar een heel klein stukje voorbuffert na het afspeelgedeelte. Bij Ziggo was het voor m'n gevoel altijd de hele video die doorging met bufferen, zodat je ook ineens een heel stuk verder kon zonder laden, maar bij NLE doet hij dat pas als ik handmatig op stukken verder in de video klik. Klinkt anderen dit bekend?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:10:
Ik merk eigenlijk sinds ik NLE heb dat YouTube maar een heel klein stukje voorbuffert na het afspeelgedeelte. Bij Ziggo was het voor m'n gevoel altijd de hele video die doorging met bufferen, zodat je ook ineens een heel stuk verder kon zonder laden, maar bij NLE doet hij dat pas als ik handmatig op stukken verder in de video klik. Klinkt anderen dit bekend?
Wat zou NLE en/of Ziggo te maken hebben met buffering die je apparatuur doet?

De enige relevantie zou kunnen zijn dat hij op basis van ping tijden ofzo een bepaalde buffer aanhoudt in het player. Maar dat zou geen groot verschil mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:55:
[...]

Wat zou NLE en/of Ziggo te maken hebben met buffering die je apparatuur doet?

De enige relevantie zou kunnen zijn dat hij op basis van ping tijden ofzo een bepaalde buffer aanhoudt in het player. Maar dat zou geen groot verschil mogen zijn.
Kan goed te maken hebben met het verschil in de wifi-prestaties van de Ziggo router versus de Experiabox.
Niet over nadenken zou ik zeggen. Mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hebben andere mensen hier problemen om mijn NLE in te komen?

Ik kan er sinds 3 weken niet meer in, heb al meerdere keren gebeld en ge-appt en het enige wat ik te horen krijg is:het is bekend we werken eraan heb geduld.

Gelukkig is mijn overgang naar NLE afgelopen maandag vlekkeloos gegaan. en werkt tot tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit bedraad en aan mijn kant is niks veranderd. Als ik op YouTube buffering en ISP's zoek krijg ik juist talloze verbanden. Weliswaar meer aan de orde in de VS, met de belabberde verbindingen aldaar, maar ik kan me voorstellen dat dit soort datahongerige connecties op een bepaalde efficiënt-technische manier worden afgehandeld die wellicht nadelig is voor de gebruiker, maar er wel voor zorgt dat we niet met z'n allen het net dichtslibben. Een soort ISP-brede QoS, die wellicht anders wordt gedaan bij Ziggo dan bij KPN.

Ik zal nog eens in het modem kijken naar eventuele instellingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Welke firmware heeft jullie V10?
Volgens mij is er vannacht een update geweest bij mij.
Staat nu: V1.01.01T01.7

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij mij hetzelfde versienummer, modem is pas 20 uur online dus die zal bij mij ook wel gereset zijn geweest dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zit er nog verschil in de SW van KPN en NLE?

Ik (KPN) draai nog V1.01.00T03.2. Uptime van 800 uur inmiddels. Reset geen effect.

Overigens: Bij mij buffert de hele video soms wel een heel stuk vooruit of de video in 1 keer., soms ook niet.

Op m’n smartphone buffert ie maar een klein stukje, opzich wel logisch.

[ Voor 44% gewijzigd door krakendmodem op 07-12-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe kan het eigenlijk dat bij 50Mbit/s je 10Mbit/s up in plaats van 5 krijgt? Zelfde bij 100Mbit/s met 30Mbit/s up. Ze zijn toch geen sinterklaas? ;) Wat is de motivatie hierachter?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Heeft meerdere redenen. Om het simpel te houden: er zijn twee manieren om je aan te sluiten op VDSL: een MDF (de bekende telefooncentrale van “vroeger”) en een SDF (straatkast)

Bij VDSL worden er snelheidsprofielen gebruikt. Er zit verschil in welk profiel je krijgt. Een MDF aansluiting krijgt op dit moment 50/10 als profiel. Een SDF aansluiting zelfs 100/30.

Mocht je op een MDF zijn aangesloten, dan haal je maximaal 50/10 op een enkele lijn. Bij een SDF verschilt het welk abonnement je hebt. Bij een 50Mbit abonnement is het goed mogelijk dat je 50Mbit down krijg en 30Mbit up. Nu doet NLE altijd maximaal 100 en is het dus 100/30 of 50/10 voor de pechvogels.

Providers kunnen ervoor kiezen een cap op de upload te zetten. Meestal doen ze dit niet en laten ze volle snelheid door. (Itt Ziggo waar je meteen mag dokken voor een beetje upload).

KPN dit doet al jaren. De gedachte erachter weet ik niet. Technisch kan het, en het is leuk dat ze het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

krakendmodem schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:20:
Heeft meerdere redenen. Om het simpel te houden: er zijn twee manieren om je aan te sluiten op VDSL: een MDF (de bekende telefooncentrale van “vroeger”) en een SDF (straatkast)

Bij VDSL worden er snelheidsprofielen gebruikt. Er zit verschil in welk profiel je krijgt. Een MDF aansluiting krijgt op dit moment 50/10 als profiel. Een SDF aansluiting zelfs 100/30.

Mocht je op een MDF zijn aangesloten, dan haal je maximaal 50/10 op een enkele lijn. Bij een SDF verschilt het welk abonnement je hebt. Bij een 50Mbit abonnement is het goed mogelijk dat je 50Mbit down krijg en 30Mbit up. Nu doet NLE altijd maximaal 100 en is het dus 100/30 of 50/10 voor de pechvogels.

Providers kunnen ervoor kiezen een cap op de upload te zetten. Meestal doen ze dit niet en laten ze volle snelheid door. (Itt Ziggo waar je meteen mag dokken voor een beetje upload).

KPN dit doet al jaren. De gedachte erachter weet ik niet. Technisch kan het, en het is leuk dat ze het gewoon doen.
Alright, thnx voor de uitleg! Echt ideaal dat dit gebeurt inderdaad :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de overstap van Ziggo naar NLE heeft gemaakt en zijn / haar ervaringen wil delen? Ben me aan het oriënteren namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:57:
Iemand die de overstap van Ziggo naar NLE heeft gemaakt en zijn / haar ervaringen wil delen? Ben me aan het oriënteren namelijk.
Heel veel mensen in dit topic zijn van Ziggo overgestapt naar NLE. Ik zelf ook enkele maanden geleden en alles werkt perfect. Nog geen downtime gehad en de verbinding is de beloofde 100mbit. Ook geen problemen gehad met de TV, hoewel ik geen fan blijf van een TV-kastje. Radio heb ik nog steeds via de kabel, aangezien Ziggo dat niet kan afsluiten (iets met analoog en de manier waarop kabels gelegd zijn in de jaren 70).

Als je trouwens bij Ziggo aangeeft dat je gaat overstappen, wordt je plat gespamd met berichten dat ADSL niet de beloofde snelheid kan halen en of je ze even wil bellen. Dan kan je ineens wel een aanbieding krijgen, terwijl ze daar eerst niet aan wilde beginnen.

Dus voor de 30 euro in de maand is het zeker een goede deal.

[ Voor 15% gewijzigd door Bisamrat op 12-12-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-09 08:41
Weten de mensen, die inmiddels al wat langer bij NLE zitten, hoe vaak je (externe) IP-adres wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:10
robert.v.w. schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:58:
Weten de mensen, die inmiddels al wat langer bij NLE zitten, hoe vaak je (externe) IP-adres wijzigt?
In de bijna zes maanden dat ik bij NLE zit heb ik nog geen ander IP-adres gekregen. Maar ja, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:09
Ik las laatst hier op Tweakers nog iemand die 10 jaar lang al hetzelfde IP-adres bij KPN had en nu ineens gewijzigd was. Persoonlijk kan ik mij niet druk maken om het IP-adres, daar heb je immers zaken als DuckDNS / DynDNS voor, zodat je hostname altijd naar het juiste IP-adres wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisamrat schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:45:
[...]

Heel veel mensen in dit topic zijn van Ziggo overgestapt naar NLE. Ik zelf ook enkele maanden geleden en alles werkt perfect. Nog geen downtime gehad en de verbinding is de beloofde 100mbit. Ook geen problemen gehad met de TV, hoewel ik geen fan blijf van een TV-kastje. Radio heb ik nog steeds via de kabel, aangezien Ziggo dat niet kan afsluiten (iets met analoog en de manier waarop kabels gelegd zijn in de jaren 70).

Als je trouwens bij Ziggo aangeeft dat je gaat overstappen, wordt je plat gespamd met berichten dat ADSL niet de beloofde snelheid kan halen en of je ze even wil bellen. Dan kan je ineens wel een aanbieding krijgen, terwijl ze daar eerst niet aan wilde beginnen.

Dus voor de 30 euro in de maand is het zeker een goede deal.
Hartelijk dank voor de reactie. Ik ga het gewoon proberen. Enige nadeel is het ontbreken van de CI+ kaart en Ziggo Sport, maar goed, dan is dat maar zo.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:10:
[...]

Hartelijk dank voor de reactie. Ik ga het gewoon proberen. Enige nadeel is het ontbreken van de CI+ kaart en Ziggo Sport, maar goed, dan is dat maar zo.

Dank!
Je hebt dit algemene NLE topic gevonden maar je had misschien beter in dit topic kunnen kijken:

Overstap van Ziggo naar NLE

Is specifiek voor de overstap vanaf Ziggo naar NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 08:54
Overstap van KPN naar NLE gisteravond online gegaan. Alle apparatuur had ik al eerder ontvangen, wat overigens keurig zat verpakt.

Ik had denk ik de meest simpele wissel die je kan hebben.
- Experiabox 10 omgewisseld voor Experiabox 10. Twee zwarte tv-ontvanger kastjes gewisselt voor twee andere zwarte kastjes.
- Modem was in een enkel ogenblik online. Verbinding met wifi gemaakt -> via mijnmodem.kpn.nl (inlog admin, ww leeg laten) hetzelfde wifinetwerk ingesteld zodat alle in-huis draadloze apparaten automatisch weer online zijn, tablet, telefoons, laptops, etc. Hetzelfde voor het gastennetwerk dus ook die merken waarschijnlijk niks.
- TV-kastjes ingeprikt, duurt wat minuten voordat de software daarop is geïnstalleerd (dat gaat volautomatisch overigens), abbonnementcodes ingesteld die ik per email al had ontvangen (handig om alvast ergens op te schrijven voordat je het oude internet modem loskoppelt en niet meer bij je email kan ;) ).
- Afstandbedieningen ingesteld zodat ik de tv rechtstreeks met de NLE afstandbediening aan/uit kan zetten en het volume kan regelen.
- Wifi versterker ingesteld. Nadat ik op de knop had gedrukt bleef hij eerst lang knipperen, na een minuut of 2 pakte hij vanzelf de verbinding. Volgens mij werkt hij. Bereik is boven in ieder geval sterker.
- Verbindingssnelheid nog niet gemeten maar merk geen verschil (zou zelfs sneller moeten zijn).

Wat mij direct opviel is dat TV-opnames die ik had weg zijn (had ik uiteraard al op gerekend) en de snelkoppeling naar Netflix via menu is verdwenen. Netflix kanaal 200 werkt gewoon prima.

Easy zoals ik stiekem al had gehoopt. Al met al was ik met 15 minuten klaar.

EDIT. Netflix snelkoppeling is er wel alleen via On Demand in het menu.

[ Voor 5% gewijzigd door Gecko123 op 14-12-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:43
Vorige week heb ik mijn apparatuur binnen gekregen. Natuurlijk ook aangesloten.
Elke dag doe ik even het modem aan en jawel sinds een uurtje heb ik internet.

De snelheid geschat via foustack is 96MB/s
Doe ik echter een snelheidstest via Speedtest.net (bekabeld als rechtstreeks op het modem en Wifi op het modem is uit) kom ik uit op net aan 33Mbit download
Doe ik een bestand downloaden (testbestand) dan kom ik op 3,8MB/s uit (testbestand was 1GB).

Ik vraag me af waar ik zoveel verlies kan hebben. Het modem heb ik op mijn isra1 aansluitdoos aangesloten (keurig draadjes erop).

De waardes die ik nu heb zijn:

Link status Up
Showtime 0 h 34 min 55 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 13217/35862 kbps
Attainable rate (Up/Down) 17200/37315 kbps
Noise margin (Up/Down) 6/5.8 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.5/11.8 dB
Output power (Up/Down) 8.1/12 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 58/77 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 36/599
(deze waardes zijn vlak na een herstart)

Wat mij opvalt is dat de FEC errors wel stijgen.

Kan iemand mij iets meer uitleg of tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Cave_Boy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:21:
Vorige week heb ik mijn apparatuur binnen gekregen. Natuurlijk ook aangesloten.
Elke dag doe ik even het modem aan en jawel sinds een uurtje heb ik internet.

De snelheid geschat via foustack is 96MB/s
Doe ik echter een snelheidstest via Speedtest.net (bekabeld als rechtstreeks op het modem en Wifi op het modem is uit) kom ik uit op net aan 33Mbit download
Doe ik een bestand downloaden (testbestand) dan kom ik op 3,8MB/s uit (testbestand was 1GB).

Ik vraag me af waar ik zoveel verlies kan hebben. Het modem heb ik op mijn isra1 aansluitdoos aangesloten (keurig draadjes erop).

De waardes die ik nu heb zijn:

Link status Up
Showtime 0 h 34 min 55 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 13217/35862 kbps
Attainable rate (Up/Down) 17200/37315 kbps
Noise margin (Up/Down) 6/5.8 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.5/11.8 dB
INP (Up/Down) 58/77 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 36/599
(deze waardes zijn vlak na een herstart)

Wat mij opvalt is dat de FEC errors wel stijgen.

Kan iemand mij iets meer uitleg of tips geven?
Loop het topic wat door. Dit is heel normaal. Je modem moet eerst intrainen. Bij mij heeft het zo'n 3 weken geduurd voordat ik de optimale snelheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ryan_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:35:
[...]

Loop het topic wat door. Dit is heel normaal. Je modem moet eerst intrainen. Bij mij heeft het zo'n 3 weken geduurd voordat ik de optimale snelheid had.
Excuus. Had altijd gedacht dat het intrainen altijd maar even duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ryan_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:35:
[...]

Als je het topic doorleest weet je juist dat intrainen bij een VVDSL aansluiting juist hooguit een paar minuten duurt. Daarnaast zit hij al op profiel 17a en de attainable rate is maar 35. Dus ik voorzie geen verhogingen zo..

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 13-12-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb serieuze plannen om nu echt over te stappen.
Echter vraag ik mij iets af.
Ik wil graag opnemen dus dan is het opnemen pakket a 5 euro in de maand logisch.
Ik kan er zeker geen nas / harde schijf tussen zetten om deze kosten te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Liefsnoepje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:37:
Ik wil graag opnemen dus dan is het opnemen pakket a 5 euro in de maand logisch.
Ik kan er zeker geen nas / harde schijf tussen zetten om deze kosten te omzeilen?
Nee. De streams zijn gecodeerd dus je hebt er niks aan. Kraken is illegaal dus geen optie (op Tweakers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:05

vr6-only

Blub Blub

Liefsnoepje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:37:
Of je gebruikt de Gids om tot 7 dagen terug alsnog programma's te kunnen kijken. Dat zit er gratis bij.

It ain't stupid if it works!

• Cave_Boy
Inmiddels zit ik nu dan op net geen 50Mbit download. Waar kan het enorme verschil in snelheid zitten?
Moet zeggen dat alles wel prima gaat met snelheid. Echter een snelheid van 94Mb/s schatten en net niet 50Mb/s leveren is wel erg scheef.

Modem is direct met een 20cm kabeltje aangesloten op het ISRA1 punt.

De waarden die ik nu heb:
Link status Up
Showtime 38 h 1 min 51 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 15831/48629 kbps
Attainable rate (Up/Down) 19984/48853 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.4/5.7 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.3/11.8 dB
INP (Up/Down) 65/78 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 1707/133446

[ Voor 45% gewijzigd door Cave_Boy op 14-12-2017 09:02 ]

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:57:
Ik las laatst hier op Tweakers nog iemand die 10 jaar lang al hetzelfde IP-adres bij KPN had en nu ineens gewijzigd was. Persoonlijk kan ik mij niet druk maken om het IP-adres, daar heb je immers zaken als DuckDNS / DynDNS voor, zodat je hostname altijd naar het juiste IP-adres wijst.
Dat is het minst belangrijke stuk van een vast IP wat mij betreft. Uitgaand is het allemaal een grotere uitdaging.

Gisteren getracht NLE aan te sluiten bij familie. Alles was dinsdag netjes ontvangen en aankomende zaterdag zou alles live moeten gaan. Helaas stond er gisteren nog geen signaal op de lijn, dus aansluiten had weinig zin. Jammer, want meestal staat het signaal er wel een weekje eerder op.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cave_Boy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:46:
Inmiddels zit ik nu dan op net geen 50Mbit download. Waar kan het enorme verschil in snelheid zitten?
Moet zeggen dat alles wel prima gaat met snelheid. Echter een snelheid van 94Mb/s schatten en net niet 50Mb/s leveren is wel erg scheef.

Modem is direct met een 20cm kabeltje aangesloten op het ISRA1 punt.

De waarden die ik nu heb:
Link status Up
Showtime 38 h 1 min 51 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 15831/48629 kbps
Attainable rate (Up/Down) 19984/48853 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.4/5.7 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.3/11.8 dB
INP (Up/Down) 65/78 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 1707/133446
Het verschil kan zitten in iets tussen de wijkkast en jouw huis, het kan werkelijk alles zijn. Dat vind ik wel een beetje een nadeel aan *DSL. Leuk die wijkkast-schatting die an sich ook wel klopt, maar die hele bekabelingslaag tussen wijkkast en huis heb je 0 invloed op, maar zorgt soms wel voor een stuk lagere eindsnelheid.

Er is wetgeving in de maak dat ze hier accurater over moeten communiceren, of dat het redelijk moet kloppen, zou fijn zijn als ze dit soort kwesties dan ook beter oplossen, want nu is iets alleen een storing als je daadwerkelijk geen verbinding hebt, maar als je gewoon een stuk lager krijgt dan, bij wijze van spreken, je buurman met hetzelfde abonnement, heb je gewoon pech bij de aanbieders.

Zo haal ik ~ 90/30 terwijl 100/30 hier wel mogelijk is (woon in een flat). Mijn FEC-errors lopen wel elke seconde op, waardoor er volgens mij ergens iets nog niet lekker gaat. Maar opzich werkt de verbinding hier al tijden prima.

Link status Up 
Showtime 165 h 22 min 11 s 
Modulation type VDSL 
Actual rate (Up/Down) 33031/89610 kbps 
Attainable rate (Up/Down) 51794/89744 kbps 
Noise margin (Up/Down) 5.4/5.6 dB 
Line attenuation (Up/Down) 2.8/10.2 dB 
Output power (Up/Down) 7.6/13.2 dBm 
Interleave depth (Up/Down) 4/8 
INP (Up/Down) 62/81 Symbolen 
Profile 17a 
CRC errors (Up/Down) 0/17 
FEC errors (Up/Down) 19348/33382172

• Ryan_
Gisteren een update mogen ontvangen op de tv ontvanger. Ben geen change log tegen gekomen en zijn er ook geen veranderingen te zien. Wellicht wat fouten opgelost :)

Van de week wel iets vreemds meegemaakt. Dinsdag viel opeens de WiFi helemaal weg. Door middel van een reset van de Experiabox werkte alles weer. Gisteravond hadden sommige apparaten wel WiFi en andere weer niet. Wanneer ik deze alsnog wilde verbinden met het netwerk kwam er een foutmelding tevoorschijn dat er geen verbinding kon worden gemaakt met de Experiabox. Na een reset van de Experiabox werkte alles wel weer.

Vreemd :)

• Cave_Boy
Ik ben bang dat ik voorlopig dus rond de 50Mbit zal zitten. Ik ga het wel melden bij NLE en hoop dat ze er iets aan gaan doen maar vermoed dat dit op een grote hoop gegooid wordt.

Op Wikipedia zie ik naast profiel 17A ook nog twee andere profielen. Deze worden in Nederland niet gedaan? Ik kan me namelijk indenken dat als profiel 30A of 35B ik een snelheid van tegen de 100Mbit moet kunnen halen.
Wikipedia: VDSL2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Ryan_ schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:31:
Gisteren een update mogen ontvangen op de tv ontvanger. Ben geen change log tegen gekomen en zijn er ook geen veranderingen te zien. Wellicht wat fouten opgelost :)
https://forum.kpn.com/int...mber-2017-7-1-35-5-441799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:25
Ik kan steeds niet verbinden met mijn experia box.
Met draad alles ok. Maar via wifi geen contact. Allerlei apparaten hebben last.
Ipad, laptop, samsung telefoons.
Na een harde reset werkt het af en toe weer.
Heb hem al op andere kanalen gezet. Vast IP aan de apparaten gegeven.
Niets helpt. Het signaal wat doorgeven wordt is sterk. (wifi analyser)

NLE heeft ingelogd en ziet het probleem. Nieuw modem gekregen.
Tot mijn stomme verbazing precies hetzelfde probleem.

Nu heb ik in het nieuwe modem nog even zitten spelen met 5ghz uitzetten.
Daarna 2.4 ghz uitzetten.

Ben er nu dus achter dat de 2.4GHZ het probleem veroorzaakt.
Ik kan alleen met 5 ghz contact maken.
Blijkt een bekend probleem te zijn op KPN forums : https://forum.kpn.com/int...10-2-4ghz-valt-weg-432601

Mijn versie is : V1.01.01T01.7

Meer mensen hier last van ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb dus na lange tijd ook weer dit probleem met wifi. Ik moet altijd even inloggen op het modem en de wifi even uit en aanzetten en dan werkt't weer voor een dag of misschien een paar dagen. Half jaar geleden had ik exact hetzelfde probleem. Heb een nieuw modem toen gekregen, daarmee was het probleem niet weg. Maar het loste uiteindelijk zichzelf op en ik heb er echt lang geen last van gehad, maar 't is sinds een week weer terug. Echt super irritant.

Bij mij valt overigens 5GHz juist weg. Of misschien allebei, ik weet 't niet zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 15-12-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oubassou
Misschien een stomme vraag maar als ik speedtest uitvoer op de wifi 5ghz dan haal ik rond 97 mb maar de zelfde test op de 2.4 ghz kom ik niet verder dan 40 mb. weet iemand wat de reden hiervoor kan zijn?
Oh ja deze tests zijn verschillende dagen uitgevoerd op verschillende tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:09
2,4Ghz is tegenwoordig behoorlijk vervuild, heel veel apparaten zenden tegenwoordig een netwerk uit. Dat is allemaal vervuiling waar je Experiabox doorheen moet schreeuwen.

Kijk maar eens op je PC met een tooltje als inSSIDer om te kijken hoe de netwerkdrukte bij jou in de buurt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Oubassou schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:46:
Misschien een stomme vraag maar als ik speedtest uitvoer op de wifi 5ghz dan haal ik rond 97 mb maar de zelfde test op de 2.4 ghz kom ik niet verder dan 40 mb. weet iemand wat de reden hiervoor kan zijn?
Oh ja deze tests zijn verschillende dagen uitgevoerd op verschillende tijden.
Je geeft onbedoeld precies de reden aan dat de 5Ghz is uitgevonden. In theorie kan je op de 2.4 ook prima die 97 Mbit halen maar in de praktijk bijna nooit. Teveel storing met andere Wifi netwerken, te weinig frequentiekanalen, etc...
De 5Ghz maakt gebruik van veel meer mogelijke kanalen, bijna altijd via de Wifi AC standaard (die echt veel sneller werkt) in plaats van de Wifi-N en omdat er nog lang niet zoveel routers opgesteld staan met die 5Ghz band heb je nog veel minder kans op interferentie. Iets dat met die grote hoeveelheden 2.4 Ghz routers wel een serieus probleem begint te worden.

Dus zoveel mogelijk verbinden op de 5Ghz met de apparaten die dat kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Barre73 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:55:
Je geeft onbedoeld precies de reden aan dat de 5Ghz is uitgevonden. In theorie kan je op de 2.4 ook prima die 97 Mbit halen maar in de praktijk bijna nooit. Teveel storing met andere Wifi netwerken, te weinig frequentiekanalen, etc...
De 5Ghz maakt gebruik van veel meer mogelijke kanalen, bijna altijd via de Wifi AC standaard (die echt veel sneller werkt) in plaats van de Wifi-N en omdat er nog lang niet zoveel routers opgesteld staan met die 5Ghz band heb je nog veel minder kans op interferentie. Iets dat met die grote hoeveelheden 2.4 Ghz routers wel een serieus probleem begint te worden.

Dus zoveel mogelijk verbinden op de 5Ghz met de apparaten die dat kunnen.
En nog een reden waarom je met 5GHz minder last hebt van interferentie, is dat het bereik van 5GHz veel lager is dan dat van 2.4GHz. Dat is dus een nadeel (je moet veel dichter bij de router zijn om verbinding te kunnen maken) maar ook een voordeel (je hebt geen last van de 5GHz-routers van je buren).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 21:31
tiguan schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:57:
Ik heb dus na lange tijd ook weer dit probleem met wifi. Ik moet altijd even inloggen op het modem en de wifi even uit en aanzetten en dan werkt't weer voor een dag of misschien een paar dagen. Half jaar geleden had ik exact hetzelfde probleem. Heb een nieuw modem toen gekregen, daarmee was het probleem niet weg. Maar het loste uiteindelijk zichzelf op en ik heb er echt lang geen last van gehad, maar 't is sinds een week weer terug. Echt super irritant.

Bij mij valt overigens 5GHz juist weg. Of misschien allebei, ik weet 't niet zeker.
Er zit een wifi probleem in de laatste firmware van de Experiabox V10, kijk maar eens op het KPN forum en dan met name achteraan dit topic: https://forum.kpn.com/int...x-v10-okt-nov-2017-439720

Veel meer mensen hebben wifi problemen sinds de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zag 't idd. Hoop dat ze 't snel oplossen. Elke keer die kabel door m'n woonkamer neerleggen is super annoying.
Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]