Dan zat je op een wijkcentrale of een straatkast waar nog geen Vectoring actief was (vergelijkbaar met wijkcentrale dus). Blijkbaar is toevallig net in die periode Vectoring op de straatkast aangezet, waardoor de snelheden fors omhoog gaan.Ortep schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:13:
[...]
Bij mij liep het helemaal anders. Volgens fourstack was bij mij 100/200 down mogelijk. Ik zit op de buitenring met een straatkast hier ongeveer 150-200 meter vandaan. Bij aflevering door NLE bleek dat de maximaal haalbare snelheid volgens mijn modem 78 down en 10 up te zijn. De actual was vanaf dag één een keiharde 50 down en 5 up. In de modemwaarden veranderde helemaal niets gedurende 10 dagen en 6 uur. Ik wilde al contact opnemen met de helpdesk. Toen viel plotseling mijn hele verbinding weg gedurende een minuut of 5 en volgens het modem kon ik 110 down en 29 up krijgen. Actual bleek dat 109 en 31 te zijn?????
Geen idee wat er gebeurd is, maar dit stuk gaat een stuk beter.
Nu nog de problemen oplossen met de routering/name resolve binnen in mijn netwerk. Die is extreem traag, het lijkt iets met ipv6 te maken te hebben. Maar daarvoor kan ik geen setting in de experiabox 10 vinden
Kan zijn dat er in je wijk nog modems waren die vervangen moesten worden. Idee van Vectoring is dat alle modems het wel moeten ondersteunen, anders heb je niks aan de voordelen van Vectoring VDSL.
Zet (als je dat wil) anders eens IPv6 uit in de instellingen van Windows en test of het daarmee wel opgelost is.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 12-10-2017 18:22 ]