[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:13
Ortep schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Bij mij liep het helemaal anders. Volgens fourstack was bij mij 100/200 down mogelijk. Ik zit op de buitenring met een straatkast hier ongeveer 150-200 meter vandaan. Bij aflevering door NLE bleek dat de maximaal haalbare snelheid volgens mijn modem 78 down en 10 up te zijn. De actual was vanaf dag één een keiharde 50 down en 5 up. In de modemwaarden veranderde helemaal niets gedurende 10 dagen en 6 uur. Ik wilde al contact opnemen met de helpdesk. Toen viel plotseling mijn hele verbinding weg gedurende een minuut of 5 en volgens het modem kon ik 110 down en 29 up krijgen. Actual bleek dat 109 en 31 te zijn?????

Geen idee wat er gebeurd is, maar dit stuk gaat een stuk beter.
Nu nog de problemen oplossen met de routering/name resolve binnen in mijn netwerk. Die is extreem traag, het lijkt iets met ipv6 te maken te hebben. Maar daarvoor kan ik geen setting in de experiabox 10 vinden
Dan zat je op een wijkcentrale of een straatkast waar nog geen Vectoring actief was (vergelijkbaar met wijkcentrale dus). Blijkbaar is toevallig net in die periode Vectoring op de straatkast aangezet, waardoor de snelheden fors omhoog gaan.

Kan zijn dat er in je wijk nog modems waren die vervangen moesten worden. Idee van Vectoring is dat alle modems het wel moeten ondersteunen, anders heb je niks aan de voordelen van Vectoring VDSL.

Zet (als je dat wil) anders eens IPv6 uit in de instellingen van Windows en test of het daarmee wel opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 12-10-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

krakendmodem schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:19:
[...]

Dan zat je op een wijkcentrale of een straatkast waar nog geen Vectoring actief was (vergelijkbaar met wijkcentrale dus). Blijkbaar is toevallig net in die periode Vectoring op de straatkast aangezet, waardoor de snelheden fors omhoog gaan.
De zaak was begin vorige maand geüpgraded. Voor die tijd was er alleen Ziggo of ADSL 6 Mbitvanaf een centrale op 3.5 km. Dus die 50:5 was al mooi. Ik vond het wel een bijzondere waarde. Precies 10:1 als verhouding. Het leek wel of er een cap op zat. Vooral omdat de attainable waarden veel hoger lagen. Misschien heeft er vandaag iemand iets om gezet. Het is prima zo. Ik ben tevreden
Zet (als je dat wil) anders eens IPv6 uit in de instellingen van Windows en test of het daarmee wel opgelost is.
Ik heb ipv6 al uit gezet op mijn windows machine, maar dat maakt niets uit. Ik heb soort gelijke problemen ook op mijn Nvidia Shield TV met android waar ipv6 ook uit staat.

Ik heb in mijn netwerk een Syno216 met fixed ip 192.168.2.200. De Shield heeft 192.168.2.201.

Mijn PC heeft 192.168.2.10 fixed ip.

Als ik op de PC vanuit de explorer naar mijn Syno ga duurt het 10-15 seconden voor hij hem ziet. Darana gaat het wisselen van shares prima. Ik haal ook de volle snelheid bij filetransfer.

Als ik op de PC ping Syno216 doe dan is het 10-15 seconden stil en dan pas komen de resultaten.
Als ik op de PC ping 192.168.2.200 doe krijg ik onmiddellijk antwoord.
Als ik ping -4 Syno216 doe dan forceer ik ipv4 en krijg ik ook onmiddellijk antwoord. Heel bizar omdat heel ipv6 niet aanstaat
Allemaal netjes minder dan 1 ms

Als ik op mijn Shield een library van Kodi probeer in te stellen via NFS (Staat aan op mijn Syno) Dan is het bijna een minuut stil en dan verschijnt 192.168.2.200 als NFS mogelijkheid. Als ik die dan weer aanklik is het weer een minuut stil. En verschijnen de shares die toegankelijk zijn. Als ik er daar een van selecteer is het weer 15-30 seconden stil voor ze openen. Vanaf dat moment is alles normaal bruikbaar.

Het lijkt er op of er ergens iets mis gaat met het resolven van namen/adressen.

Tot 2 weken geleden werkte alles vlot. Wat er veranderd is, is de router. Het was eerst een TPlink C5. Daar had ik de range 192.168.0.x in gebruik. Ik heb natuurlijk alle adressen aangepast. Dat had ik al eerder gedaan toen ik van ADSL naar UPC ging en later toen ik dat slecht UPC modem in bridge zette en de TP link ging gebruiken.

Er is dus iets anders op de Experia, maar ik weet nog niet wat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ortep schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:19:
[...]

De zaak was begin vorige maand geüpgraded. Voor die tijd was er alleen Ziggo of ADSL 6 Mbitvanaf een centrale op 3.5 km. Dus die 50:5 was al mooi. Ik vond het wel een bijzondere waarde. Precies 10:1 als verhouding. Het leek wel of er een cap op zat. Vooral omdat de attainable waarden veel hoger lagen. Misschien heeft er vandaag iemand iets om gezet. Het is prima zo. Ik ben tevreden

[...]

Ik heb ipv6 al uit gezet op mijn windows machine, maar dat maakt niets uit. Ik heb soort gelijke problemen ook op mijn Nvidia Shield TV met android waar ipv6 ook uit staat.

Ik heb in mijn netwerk een Syno216 met fixed ip 192.168.2.200. De Shield heeft 192.168.2.201.

Mijn PC heeft 192.168.2.10 fixed ip.

Als ik op de PC vanuit de explorer naar mijn Syno ga duurt het 10-15 seconden voor hij hem ziet. Darana gaat het wisselen van shares prima. Ik haal ook de volle snelheid bij filetransfer.

Als ik op de PC ping Syno216 doe dan is het 10-15 seconden stil en dan pas komen de resultaten.
Als ik op de PC ping 192.168.2.200 doe krijg ik onmiddellijk antwoord.
Als ik ping -4 Syno216 doe dan forceer ik ipv4 en krijg ik ook onmiddellijk antwoord. Heel bizar omdat heel ipv6 niet aanstaat
Allemaal netjes minder dan 1 ms

Als ik op mijn Shield een library van Kodi probeer in te stellen via NFS (Staat aan op mijn Syno) Dan is het bijna een minuut stil en dan verschijnt 192.168.2.200 als NFS mogelijkheid. Als ik die dan weer aanklik is het weer een minuut stil. En verschijnen de shares die toegankelijk zijn. Als ik er daar een van selecteer is het weer 15-30 seconden stil voor ze openen. Vanaf dat moment is alles normaal bruikbaar.

Het lijkt er op of er ergens iets mis gaat met het resolven van namen/adressen.

Tot 2 weken geleden werkte alles vlot. Wat er veranderd is, is de router. Het was eerst een TPlink C5. Daar had ik de range 192.168.0.x in gebruik. Ik heb natuurlijk alle adressen aangepast. Dat had ik al eerder gedaan toen ik van ADSL naar UPC ging en later toen ik dat slecht UPC modem in bridge zette en de TP link ging gebruiken.

Er is dus iets anders op de Experia, maar ik weet nog niet wat.
toon volledige bericht
50/5 is een standaard VDSL profiel. De exacte reden waarom ze niet meer dan 50/10 doen is mij niet helemaal duidelijk, het had iets te maken dat bij een hogere snelheid de lijnen konden gaan storen.

Overigens doet mijn lijntje ook 50/10, terwijl er meer snelheid uit te halen valt volgens het modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LDwPbWQrpupt7kyAJn5MsfSh/medium.jpg

Maar omdat ik aan de wijkcentrale hang is 50 Mbit maar leverbaar. Ik betaal voor 40mb, dus ik vind het prima :)

http://www.speedtest.net/my-result/a/3214207544

Overigens herken ik die problemen zo snel niet. Zal morgen eens kijken of het hier ook speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Grappig, Ik zie daar dat jouw isp KPN is. Op mijn speedtest staat Telfort

http://www.speedtest.net/my-result/6701887278

Dat zie ik trouwens in mijn modem ook als ik kijk bij internet settings daar staat:

De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort.

[ Voor 22% gewijzigd door Ortep op 12-10-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ortep schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:14:
[...]

Grappig, Ik zie daar dat jouw isp KPN is. Op mijn speedtest staat Telfort

http://www.speedtest.net/my-result/6701887278

Dat zie ik trouwens in mijn modem ook als ik kijk bij internet settings daar staat:

De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort.
Ik zit ook bij de provider KPN ;) Experiabox is bijna hetzelfde, alleen een iets andere firmware

Verbindingen lopen allemaal via KPN. Zit alleen een andere stickertje op. Sommige nle klanten hebben namelijk ook gewoon KPN staan als ze speedtest doen. Sommige IP ranges hangen nog onder de naam van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ik zit eraan te denken om over te stappen op NLE vanwege de leuke aanbieding die zij hebben, maar ik heb nu T-mobile thuis(van toen ik nog Vodafone thuis had) met een erg fijne, want snelle tv decoder. Kan ik de decoder van NLE daarmee vergelijken of is hij net zo traag en sluggish als de Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Geen idee wat voor decoder T-Mobile er bij geeft, maar die van NLE is een Arcadyan en werkt idd erg snel. Zeker in vergelijking met zo'n k*thorizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Kijk, dat is goed nieuws. Ik heb nu nog een decoder uit het Vodafone tijdperk, volgens mij een Entone, die ook erg fijn werkt.

Maar dan ga ik straks eens even bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
darkkingll schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:56:
Kijk, dat is goed nieuws. Ik heb nu nog een decoder uit het Vodafone tijdperk, volgens mij een Entone, die ook erg fijn werkt.

De KPN/NLE decoder werkt nog sneller dan de Entones die je destijds bij Vodafone kreeg. Dus ja, dat is zeker een aanrader.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:05
Morgen zou eigenlijk pas mijn contract in gaan, maar vandaag deed het internet het al. Netjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qDVyund.jpg

Via de wifi. Verwacht dat hij naarmate de week vordert uiteindelijk wel ergens rond 97/25 zou moeten kunnen worden, bedraad. Volgens fourstack dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
darkkingll schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:56:

Niet bellen maar zelf regelen, via CashbackXL kun je nog 2-3 tientjes cashback pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ThinkPadd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:46:
[...]

Niet bellen maar zelf regelen, via CashbackXL kun je nog 2-3 tientjes cashback pakken :)
Het is 35,- voor een alles in 1 pakket :)

Let erop dat het wel een paar maanden duurt voordat je die 35,- terug hebt! Maar goed, geld terug is altijd fijn :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 13-10-2017 13:50 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ah, net te laat. Njah, volgende keer.
Het is nu ook al een stuk goedkoper dan mijn huidige abbo. Alleen jammer dat ik de gratis themapakketten (quad-play actie) nu dan kwijt ben. Maar goed, er is vast een alternatieve methode om Cobra 11 en F1 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

krakendmodem schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:45:
[...]

Overigens herken ik die problemen zo snel niet. Zal morgen eens kijken of het hier ook speelt.
Ik ben vandaag aan het zoeken geweest en ik vind meerdere mensen met dit soort problemen. Het lijkt samen te hangen met het draaien van een VPN.
Daar komt een reeks onduidelijke problemen uit voort. Een aantal exact dezelfde als ik heb. De een kreeg het na de creators update en weer een ander pas na het wisselen van een router (net als ik dus)
Er worden ook meerdere oplossingen voorgesteld zoals het aanmaken van een host file.

Ik zoek rustig door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 02:23:
[...]

Kan zijn dat het nog hoger uitkomt, ik zit op ongeveer dezelfde afstand en haal 50/10.
Hier wordt het niet sneller als 51/9,5 (soms8) vooral die upload is vervelend laag, ivm posten op nieuws groepen.
Wel dat vorige maand op mijn kpn abbonement regelmatig de upload op 13/14 zat, dus lijkt nlex daar op te knijpen.
Wel dat kpn juist op mijn download zat te knijpen.

Ps. Volgens speedtest zit ik via Telford.

[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 14-10-2017 15:15 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Cybergamer schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Het is 35,- voor een alles in 1 pakket :)

Let erop dat het wel een paar maanden duurt voordat je die 35,- terug hebt! Maar goed, geld terug is altijd fijn :Y)
Ik weet niet waarom altijd alleen die cashbackXL hier wordt genoemd want bij bijvoorbeeld spaarwinkelen krijg je bij de keuze alles-in-1 EUR 40,- + 2,50 welkomstbonus terug. Meestal meer cashback dan shopkorting etc is mijn ervaring. Welke je ook kiest, het loont in ieder geval wel, dit soort acties duurt inderdaad altijd een paar maanden. Geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Supertip schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Hier wordt het niet sneller als 51/9,5 (soms8) vooral die upload is vervelend laag, ivm posten op nieuws groepen.
Wel dat vorige maand op mijn kpn abbonement regelmatig de upload op 13/14 zat, dus lijkt nlex daar op te knijpen.
Wel dat kpn juist op mijn download zat te knijpen.

Ps. Volgens speedtest zit ik via Telford.
NLE knijpt de verbindingen niet af. Je zit waarschijnlijk op je max van het profiel waar je nu op zit. De rest haalt hier namelijk wel fors hogere snelheden op de upload.

Post je modemstats anders eens. Kan best zijn dat je op een profiel van 55000/10500 bent gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 14-10-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:16

NVD

Een vraag die hier meerdere keren gesteld lijkt te zijn, echter is het voor mij nog niet eenduidig (begrijpelijk).

Werkt de volgende opstelling bij afname van glasvezel incl. TV:
Router --> simpele switch --> PS4, Mediaspeler, NLE TV-box, etc.

Als het antwoord "ja" is, tijd om over te stappen van Ziggo naar NLE :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NVD schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:36:
Een vraag die hier meerdere keren gesteld lijkt te zijn, echter is het voor mij nog niet eenduidig (begrijpelijk).

Werkt de volgende opstelling bij afname van glasvezel incl. TV:
Router --> simpele switch --> PS4, Mediaspeler, NLE TV-box, etc.

Als het antwoord "ja" is, tijd om over te stappen van Ziggo naar NLE :-)
Ja, dat werkt.
MAAR op die manier komt het TV signaal wel terecht bij alle aangesloten apparaten. Dus ook de PS4 en de mediaspeler. Dat is bijna nooit een probleem maar het kan heel soms wel voor rare dingetjes zorgen op het moment dat je ook de TV decoder aanzet.Gewoon een kwestie van uitproberen.
Wat zeker niet kan is op die switch ook een apart Wifi accesspoint/versterker aansluiten. Die krijgt dan ook de TV signalen binnen en verspreidt die ongewild via de Wifi. Dat kan je Wifi netwerk niet goed afhandelen en je Wifi klapt in elkaar.

KPN adviseert ook altijd een switch te nemen die IGMP snooping ondersteunt (zorgt ervoor dat alleen de TV decoder het TV signaal krijgt en de rest niet).
Zij leveren zelf de Netgear GS105E aan klanten die meer poorten nodig hebben dan de vier van de Experiabox. Alles wat voor KPN geldt, geldt ook voor NLE glasvezel aangezien het precies hetzelfde is.
Die Netgear kost iets meer dan drie tientjes dus dat is ook geen grote uitgave.
Maar misschien is dat bij jou niet nodig als je gewoon de wifi van de Experiabox wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009

NVD

Barre73 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Ja, dat werkt.
MAAR op die manier komt het TV signaal wel terecht bij alle aangesloten apapraten. Dus ook de PS4 en de mediaspeler. Dat is bijna nooit een probleem maar het kan heel soms wel voor rare dingetjes zorgen op het moment dat je ook de TV decoder aanzet.Gewoon een kwestie van uitproberen.
Wat zeker niet kan is op die switch ook een apart Wifi accesspoint/versterker aansluiten. Die krijgt dan ook de TV signalen binnen en verspreidt die ongewild via de Wifi. Dat kan je Wifi netwerk niet goed afhandelen en je Wifi klapt in elkaar.

KPN adviseert ook altijd een switch te nemen die IGMP snooping ondersteunt (zorgt ervoor dat alleen de TV decoder het TV signaal krijgt en de rest niet).
Zij leveren zelf de Netgear GS105E aan klanten die meer poorten nodig hebben dan de vier van de Experiabox. Alles wat voor KPN geldt, geldt ook voor NLE glasvezel aangezien het precies hetzelfde is.
Die Netgear kost iets meer dan drie tientjes dus dat is ook geen grote uitgave.
Maar misschien is dat bij jou niet nodig als je gewoon de wifi van de Experiabox wil gaan gebruiken.
toon volledige bericht
Bedankt voor je reactie, ik begrijp het nu. Tijd om over te stappen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
krakendmodem schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:21:
[...]

NLE knijpt de verbindingen niet af. Je zit waarschijnlijk op je max van het profiel waar je nu op zit. De rest haalt hier namelijk wel fors hogere snelheden op de upload.

Post je modemstats anders eens. Kan best zijn dat je op een profiel van 55000/10500 bent gezet.
Oké dat zou kunnen maar ik kan mijn profiel ff niet posten, is dat profiel nog aanpasbaar?
Of loopt dat via de wijkcentrale?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Profiel is normaliter niet aanpasbaar.

Indien je op een wijkcentrale bent aangesloten, dan is 55Mbit per lijn echt de Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 01:03:
Profiel is normaliter niet aanpasbaar.

Indien je op een wijkcentrale bent aangesloten, dan is 55Mbit per lijn echt de Max.
Dat is dan weer heel jammer, zeker mbt de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:21:
[...]

Nu ga je wel voorbij aan de opmerking dat deze vraagsteller hiervoor bij KPN op een VDSL verbinding zat en naar eigen zeggen wel 13 tot 14 Mbit upload haalde. Dat zou niet moeten kunnen bij een "centrale" profiel waar je op max 10 Mbit mag zitten. Of je nou bij KPN zit of bij NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:20:
[...]

Nu ga je wel voorbij aan de opmerking dat deze vraagsteller hiervoor bij KPN op een VDSL verbinding zat en naar eigen zeggen wel 13 tot 14 Mbit upload haalde. Dat zou niet moeten kunnen bij een "centrale" profiel waar je op max 10 Mbit mag zitten. Of je nou bij KPN zit of bij NLE.
Klopt, maar we weten dus niet of hij voorheen wel op een andere manier verbinding had bij KPN. Want dan is er inderdaad wat anders aan de hand

Ik haal momenteel dit: http://kpn-itns.speedtest...0c-11e7-8d2c-57ea13d51581

Komt aardig overeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
Ik maak me toch wel een beetje zorgen over de snelheid waar mijn lijn zich mee intraint. Volgens fourstack en NLE werd er een snelheid van 98Mbit verwacht. Zit nu nog steeds op 30Mbit, en de attainable rate ook. Zou de attainable rate sowieso niet een stuk hoger moeten zijn dan de actual rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het duurde bij mij ruim 10 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Voorheen zat ik al jaren bij KPN enkele koperdraad.
Er is niets veranderd aan de lijn, ook is 50 mbit de max download hier.
En we komen voorlopig niet in aanmerking voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 07:54

NSG

Je weet niks!

Ik zie dat her en daar ongebruikte Arcadyan HMB2260 v2 ontvanger worden verkocht met de gedachte dat je die zonder daarvoor maandelijks te betalen kan gebruiken.

Kan iemand bevestigen/ontkrachten dat dit inderdaad het geval is?
-----
UPDATE

Mocht iemand zich hetzelfde afvragen, ik heb de poging gewaagd door een ongebruikt kastje aan te schaffen op marktplaats. Leek eerst goed te gaan, maar constateerde vervolgens al snel dat ik geen HD zenders kon zien. Bij het NLE kastje even gecheckt of het daar nog wel kon, maar nee hoor, HD is bij beide uitgeschakeld :(

Dus nu bij NLE opbiechten dat ik stout ben geweest :+

[ Voor 46% gewijzigd door NSG op 13-12-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Volgens mij kan je niks met zo'n kastje als ie niet geregistreerd staat bij je provider. Zouden ze eigen kastjes registreren op je abbo?

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 22-10-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik zie in de handleiding staat dat je om het kastje te activeren zelf je abobementsnummer + pin moet invoeren. En dit kan van wat ik gelezen heb enkel als deze nog niet eerder geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:54
Heeft iemand recente ervaringen met een overstap van KPN naar NLE voor een Alles-in-1 pakket?

Als ik het zo een beetje inschat krijg ik nu exact dezelfde apparatuur en verbinding, maar dan voor een zeer aantrekkelijk maandbedrag. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Gecko123 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:18:
Heeft iemand recente ervaringen met een overstap van KPN naar NLE voor een Alles-in-1 pakket?

Als ik het zo een beetje inschat krijg ik nu exact dezelfde apparatuur en verbinding, maar dan voor een zeer aantrekkelijk maandbedrag. Klopt dit?
Ik ging over van Telfort naar NLEx, het is bijna hetzelfde ja. (v10 modem en wifi versterker)

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Cybergamer schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:27:
[...]

Ik ging over van Telfort naar NLEx, het is bijna hetzelfde ja. (v10 modem en wifi versterker)
Top. Ik ben gisteren overgestapt voor alles-in-1. Ik had NLE gistermiddag nog even gebeld en vroeg hun zelf wat er voor mij eigenlijk zou veranderen als ik van KPN naar NLE zou overstappen. Ze kon mij vertellen dat er eigenlijk niks ging veranderen behalve dat ik dan geen gratis KPN wifi-hotspots kan gebruiken en zonder het Spotify abonnement. Ze vertelde me verder dat de apparatuur exact hetzelfde is. Ik krijg er nu zelfs een snellere internet verbinding (100Mbit & 10Mbit) én een wifiversterker erbij. Dat laatste komt overigens wel goed uit voor de bovenverdiepingen.

En dit alles voor... (hou je vast).... 42 euro per maand (incl verrekende acties). Dat is dus 276 euro MINDER per jaar dan als ik bij KPN had gebleven. Ik heb mijzelf dan ook direct even getrakteerd op een Ziggo Sport zenderpakketje komend F1 seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Gecko123 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:18:

Ik (wij) zijn toevallig deze week overgestapt van KPN naar NLEx. Inderdaad is alles hetzelfde, behalve het maandbedrag ;)

Wij lopen alleen tegen één groot probleem aan en ik vroeg mij af of jij en anderen dit ook ervaren hebben, namelijk de snelheid waarmee de afstandbediening reageert. Soms reageert het helemaal niet, 4x drukken voordat er een cijfer verschijnt, zappen gaat traag, loopt vast etc.

Had nog een KPN afstandbediening liggen, ook daarmee getest, zelfde probleem.

Contact gehad met NLE en die hebben een nieuwe decoder opgestuurd. Aangesloten, zelfde probleem met alle afstandbedieningen. Daarom op nog het modem terug naar fabrieksinstelling gezet en zelfs dat hielp niet.

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? Met mijn KPN abbo nergens last van gehad voordien :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 14:42
Shadow_Agent schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:32:
[...]

Ik (wij) zijn toevallig deze week overgestapt van KPN naar NLEx. Inderdaad is alles hetzelfde, behalve het maandbedrag ;)

Wij lopen alleen tegen één groot probleem aan en ik vroeg mij af of jij en anderen dit ook ervaren hebben, namelijk de snelheid waarmee de afstandbediening reageert. Soms reageert het helemaal niet, 4x drukken voordat er een cijfer verschijnt, zappen gaat traag, loopt vast etc.

Had nog een KPN afstandbediening liggen, ook daarmee getest, zelfde probleem.

Contact gehad met NLE en die hebben een nieuwe decoder opgestuurd. Aangesloten, zelfde probleem met alle afstandbedieningen. Daarom op nog het modem terug naar fabrieksinstelling gezet en zelfs dat hielp niet.

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? Met mijn KPN abbo nergens last van gehad voordien :{
Dít lijkt toch echt aan de tuner te liggen. Welk type tuner levert NLE? Hmb2260 of Arris 2952?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Wiley02 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:57:
[...]

Dít lijkt toch echt aan de tuner te liggen. Welk type tuner levert NLE? Hmb2260 of Arris 2952?
HMB2260

Firmware is 2.0.8 (zit net even te checken)

UI versie = 2.31.05
Software versie = 7.1.31_4

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-11-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41

Speedmaster

Make my day...

NSG schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:48:
Ik zie dat her en daar ongebruikte Arcadyan HMB2260 v2 ontvanger worden verkocht met de gedachte dat je die zonder daarvoor maandelijks te betalen kan gebruiken.

Kan iemand bevestigen/ontkrachten dat dit inderdaad het geval is?
Als deze nog niet eerder gebruikt is krijg je bij het opstarten het scherm voor je abbo nummer.
Dan zou het kunnen werken, echter.....je loopt het risico dat je decoder(s) terug schakelen naar SD kwaliteit, dit ka je zelf dan niet meer aanpassen zonder hulp van de klantenservice. Zij zien dan direct dat je een 2e decoder in gebruik heb en zullen je daar zeker op aanspreken.

Waarom moeilijk doen als je voor een paar euro per maand legaal gewoon op meerdere decoders kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

heb nu TV connect uitgeschakeld en daardoor loopt het een stuk soepeler moet ik zeggen. Ook de tijd dat de schermen in beeld staan verkort naar 2 sec.

Hoe zie ik trouwens ook of ik een HMB2260 of 2260 v2 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Shadow_Agent schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:03:
[...]

HMB2260

Firmware is 2.0.8 (zit net even te checken)

UI versie = 2.31.05
Software versie = 7.1.31_4
Probeer eens de tuner op een andere locatie te zetten? Mijn vader had ook zoiets, maar nu opgelost (ik denk zelf dat het kwam omdat een van zijn spots op dat ding gericht was).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:00
Kreeg gisteren een aanbieding om mijn abonnement te verlengen met een jaar. Eerste 6 maanden betaal je dan € 29.95 en daarna € 39.95. Ik vind dat gek want ik heb toch vorig jaar een abonnement voor € 29.95 afgesloten of heb ik me weer te weinig in de kleine lettertjes verdiept. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouassim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik gebruik momenteel NLE op koper 100mbits sinds een week en heb zojuist een speedtest gedaan en krijg 72mbit download en 31 upload. Dus ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30

OgWok

U.N.C.L.E.

swiebert schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:17:
Kreeg gisteren een aanbieding om mijn abonnement te verlengen met een jaar. Eerste 6 maanden betaal je dan € 29.95 en daarna € 39.95. Ik vind dat gek want ik heb toch vorig jaar een abonnement voor € 29.95 afgesloten of heb ik me weer te weinig in de kleine lettertjes verdiept. Iemand suggesties?
Die € 29,95 betaal ik ook (overgestapt van Telfort na aktie NLE in mei/juni). Ik snap wel dat na een jaar het abo omhoog gaat. 2e jaar krijg je nog 6 mnd. korting; 3e jaar geen korting. Ze willen graag dat je blijft plakken.....

Oplossing: weer overstappen naar een andere internet-stunter, of bellen dat je gaat overstappen en kijken of je er meer dan 6 mnd. korting uit kan slepen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

NSG schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:36:
Thx voor de feedback @Prolution @PauseBreak , dan hoef ik niet bang te zijn voor een downgrade :)
*Ik post later nog wel mijn snelheid.
Net aangesloten en zo te zien al tegen de maximale haalbare snelheid :)

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6757775798.png
&
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6757765189.png

Zou de ping naar de i3D server echt 0ms zijn of ?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:56
Nog steeds erg tevreden met NLE. Het enige is dat de decoder wel eens vastloopt. Verder zag ik dat de status van de upgrade veranderd was van Q4 2017 naar december 2017. In hoeverre kan ik hier vanuit gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ETDlePH5tahn5PkU5LDihfKj/full.png

Moet ik dan zelfs nog iets doen? Moet de modem dan bijvoorbeeld weer opnieuw ingetraind worden? Of gaat de modem dit zelf helemaal oppakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Geen kleine lettertjes. Je bent een jaarabonnement aangegaan voor 29,95 per maand. Dat loopt nu af en je krijgt een nieuwe aanbieding. Destijds stond nergens dat je 29,95 zou betalen voor zolang je klant bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ryan_ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:29:
Nog steeds erg tevreden met NLE. Het enige is dat de decoder wel eens vastloopt. Verder zag ik dat de status van de upgrade veranderd was van Q4 2017 naar december 2017. In hoeverre kan ik hier vanuit gaan?

[afbeelding]

Moet ik dan zelfs nog iets doen? Moet de modem dan bijvoorbeeld weer opnieuw ingetraind worden? Of gaat de modem dit zelf helemaal oppakken?
Je modem is er geschikt voor en je hoeft zelf niks te doen. Je moet wel.hopen dat NLE iets doet. Maar tegen die tijd zelf bellen helpt ook wel denk ik.
KPN Netwerk zorgt dat jouw aansluiting straks via een straatkast loopt. Maar dan nog blijft je aangesloten op de Dslam in de wijkcentrale en verandert er niks. Je moet overgezet worden op de Dslam van de straatkast om die hoge snelheid te krijgen. Dat mag KPN Netwerk niet doen voor andere providers dan KPN zonder aanvraag van die provider. Dus actie van MALE nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik heb ook het aanbod gekregen.
Maar je kunt ook kiezen voor 2 jaar met 12 maanden 29.95 en daarna 12 maanden 39.95.

Wel weer vreemd dat nieuwe abonnees meer korting krijgen dan oude. (9 maanden korting)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
driel24 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:00:
[...]

Maar je kunt ook kiezen voor 2 jaar met 12 maanden 29.95 en daarna 12 maanden 39.95.

Wel weer vreemd dat nieuwe abonnees meer korting krijgen dan oude. (9 maanden korting)
Even contacten met nle of je dezelfde voorwaarden en aktie kan krijgen als nieuwe klanten, anders is youfone een goedkoper alternatief. Zeg je gewoon dat als het niet willen aanpassen dat je overstapt naar youfone.kijken of ze daar gevoelig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
vincedd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:26:
[...]

Even contacten met nle of je dezelfde voorwaarden en aktie kan krijgen als nieuwe klanten, anders is youfone een goedkoper alternatief. Zeg je gewoon dat als het niet willen aanpassen dat je overstapt naar youfone.kijken of ze daar gevoelig voor zijn.
Youphone is idd een goedkoop alternatief. (6mnd 19.95 + 6mnd 39.95)

Minpunt van Youfone >> geen radio.
Wij hebben geen analoog kabel signaal.
De soundbar zit bij ons het KPN kastje aangesloten en luisteren zo radio.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
[...]

Nieuwe abbonees krijgen altijd meer korting. Als je het minst wil betalen zou je ieder jaar over moeten stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
driel24 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:50:
[...]

https://www.youfone.nl/klantenservice/vraag/radio-luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 10:09

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Geldt die prijs ook voor abo's met enkel internet. Dat heb ik, en ik zal over enige tijd ook moeten gaan verlengen (vanaf maart). Ik betaal nu 29,95 en vind dat een hele mooie prijs die ik natuurlijk graag zou houden. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik wist niet dat Youfone ook al internet thuis aanbied? :) Bij Youfone krijg je wel standaard opname mogelijkheid zie ik. Heb ff geen zin om nu prijzen te vergelijken overigens. Maar bij NLE kost dat extra.

Ik zit toch nog tot mei bij NLE.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 02-11-2017 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
Dat is niet vreemd, maar een simpel economisch principe. In verzadigde markten kunnen bedrijven niet meer groeien omdat iedereen het al heeft. Denk aan internet, energie, telecom, zorgverzekering. Die heeft iedereen.

Bedrijven kunnen dus niet groeien omdat er niemand is die het nog niet heeft. Daarom zijn nieuwe klanten meer waard dan bestaande omdat nieuwe klanten hun huidige leverancier opzeggen. Dat is waarom nieuwe klanten meer waard zijn.

Zittenblijvers worden gestraft doordat de prijs omhoog gaat. Niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Vroeger waren telecombedrijven (PTT), energiebedrijven, zorgverzekeraars (ziekenfonds) staatsbedrijven die tegen kostprijs konden opereren. Sinds eind vorige eeuw zijn diezelfde bedrijven geprivatiseerd en commerciele instanties geworden die alleen maar zoveel mogelijk winst willen maken. Voorbeeldje: valt het niet op dat tegenwoordig de stroom vaker uitvalt dan vroeger? Vroeger verving men de apparatuur preventief, als het op papier afgeschreven was. Tegenwoordig achteraf, op het moment nadat het stuk gaat. Met tienduizenden gedupeerden als gevolg. Dat is geen toeval, daar is over na gedacht. Ik vind dat de enige manier om dit tegen te houden, is om zo vaak als mogelijk is, bij voorkeur ieder jaar, over te stappen van leverancier. Niet omdat je ontevreden bent, maar om druk op de ketel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Shadow_Agent schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:22:
heb nu TV connect uitgeschakeld en daardoor loopt het een stuk soepeler moet ik zeggen. Ook de tijd dat de schermen in beeld staan verkort naar 2 sec.

Hoe zie ik trouwens ook of ik een HMB2260 of 2260 v2 heb?
maakt eigenlijk totaal geen verschil

Netflix bladeren bijvoorbeeld is enorm traag, paar keer drukken voordat de "cursor" weer door gaat....

wie herkent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
We zijn nu circa 3 weken verder, en heb door aan het ISRA punt te knutselen de Line attenuation (Down) weten te verlagen van 21.8 naar 20.2. En gisteren een nieuwe router mogen ontvangen van NLE. Hopen dat ie goed intraint (snelheid staat nu nog op 28Mbit terwijl er eerst 98Mbit mogelijk zou zijn en daarna vorige week veranderd naar 68Mbit bij fourstack) en anders even afwachten wat de kpn terugmeld aan NLE als ze de meting hebben gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Undie op 02-11-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
driel24 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:50:
[...]

Dank voor de tips.... Straks maar eens appen met NLE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 10:09

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

swiebert schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:20:
[...]

Dank voor de tips.... Straks maar eens appen met NLE..
Laat je weten of je nog wat hebt kunnen bereiken qua korting?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
i7x schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:55:
[...]

Laat je weten of je nog wat hebt kunnen bereiken qua korting?
zekers... en je kunt natuurlijk zelf ook naar ze appn. Hoe meer zielen hoe meer kans en slotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik spreek ze wel aan op hun forum. Volgende maand krijg ik mijn verlengingsaanbod. Kijken wat ik er uit kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 11:51
Toch wel netjes dat je na een jaar weer een aanbieding krijgt, ik heb bij Ziggo nog nooit iets gehad behalve prijsverhogingen :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
audiojunk schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:55:
Toch wel netjes dat je na een jaar weer een aanbieding krijgt, ik heb bij Ziggo nog nooit iets gehad behalve prijsverhogingen :(
Je geeft me het gevoel, vooral vanwege de smiley, dat je op zich tevreden over het ziggo product bent, maar niet over de prijs.

Daar is wat aan te doen. Ik heb het idee dat je iets te passief bent. Tegenwoordig ben ik een tevreden klant van Telfort, maar daarvoor zat ik 13 jaar bij ziggo. Je hebt waarschijnlijk een doorlopend contract dat, na eventueel een korte tijd met een actietarief, op enig moment overgaat in een periode waarin je per maand mag opzeggen. Dat is het moment om ze op te bellen en te vragen: 'wat is het jullie waard als ik beloof nog 1 of 2 jaar ziggoklant te blijven'? Jij hebt een betere onderhandelingspositie dan ziggo, want er zijn goedkopere alternatieven. Op die manier heb ik destijds al eens een gratis tablet gekregen en later een hogere internet snelheid tegen dezelfde prijs. De tablet, met een waarde van 150 euro, heb ik meteen verkocht voor 120, dat is toch weer een jaar lang een tientje korting op de abo prijs.

[edit] Nu hebben we het over ziggo, maar eigenlijk is het ook van toepassing op andere providers. Die hebben een financieel potje voor retentie, dus om bestaande klanten te behouden. Zolang er geld in dat potje zit, kan bovenstaande strategie werken. Is het potje leeg, dan niet. Alvorens de telefoon te pakken moet je wel bereid zijn om, in het uiterste geval, daadwerkelijk over te stappen naar een andere provider. Je wilt uiteindelijk ook niet de klant zijn die vol op het orgel gaat en roept: 'ik eis korting en anders ben ik weg!', waarna je koeltjes te horen krijgen: 'prima, ik heb uw verzoek verwerkt en vanaf vandaag over een maand is uw abonnement beeindigd en wordt u afgesloten. Bedankt dat u klant bij ons wilde zijn en verder nog een fijne dag gewenst.'

[ Voor 29% gewijzigd door grun93 op 04-11-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swiebert
Ai... Gisteren bericht terug van NLE met advies hoe ik kan opzeggen :-) Heel aardig en met een "tot volgend jaar" heb ik afscheid genomen :-) Op naar Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
swiebert schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:13:
Ai... Gisteren bericht terug van NLE met advies hoe ik kan opzeggen :-) Heel aardig en met een "tot volgend jaar" heb ik afscheid genomen :-) Op naar Youfone.
Denk dat bij mij het zelfde gaat gebeuren. Maar ik wacht nog op het verleningsaanbod. Kijken of ze gevoelig zijn om me als klant te houden. Anders eerst een jaar youfone en misschien daarna weer nle. Word er helemaal weinig verdient op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:56
Sinds een week last van haperingen met TV & radio. Net of het kastje telkens aan het bufferen is. Hebben meer mensen hier last van? Of iemand met een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

swiebert schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:13:
Wat is het aanbod geweest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik kreeg te horen dat ik mijn bericht ook in dit forum moet zetten dus bij deze:

Beste Tweakers mischien hebben jullie nog een idee voor mij.
Ik ben nu al een maand elke keer opnieuw ingesprek met internet provider NLE.

Een klantje naja eigenlijk goede kennis is overgestapt naar NLE na wat opstart problemen. Heeft het een week goed gewerkt hierna werkte niks meer. Dit is morgen nu al een maand aan de gang echter bieden ze maar geen oplossing. Ook geven ze aan dat ontbinding niet kan al werkt het al een maand niet meer.

Ook op Facebook volgende bericht al na hun gestuurd echter weinig resultaat:
Allereerst vind ik het heel jammer dat ik dit via een openbare weg probeer voor elkaar te krijgen. Een klant van mij is 10 oktober aangesloten bij NLE. Naja zoals het momenteel er uit ziet betaald voor NLE maar niet aangesloten. Het internet en de telefonie werken nu al ruim 2 en halve week niet meer.
De eerste week waren er alleen wat opstart problemen internet werkte goed maar geen telefonie. Na een harde reset van het modem leek dit opgelost. Naja dat kan gebeuren helemaal niet erg maar vervolgens de week er na. Werkte helemaal niks meer nogmaals harde reset van het modem helaas geen succes.
Veel contact gehad met de klantenservice en elke keer het zelfde antwoord. Het ligt aan KPN en we gaan zorgen dat het zo snel mogelijk is opgelost. Bij het eerste telefoontje zou het niet langer duren dan 5 dagen en alles zou weer werken. Echter na 5 dagen werkte nog steeds helemaal niks geen internet en geen telefoon.

Twee keer werd beloofd dat aan het eind van de week de storing opgelost zou zijn. Dit waren helaas loze woorden. Ondertussen zit mevrouw (de klant van mij) nog steeds zonder internet en telefonie. Hier ervaart mevrouw veel stress door. Omdat haar man veel contact moet hebben met het ziekenhuis. Ook moet hij straks weer na het ziekenhuis en is mevrouw niet bereikbaar hierdoor heeft ze veel zorgen.
Ik als icter schrik hier ook van dat het allemaal zolang duurt. Een storing kan een keer voor komen maar binnen een week zou je toch weer up & running moeten zijn. Ik schaam me er dan ook voor dat ik deze klant heb helpen overstappen na een goedkopere verbinding.

NLE is dan ook de laatste partij die ik nog zou aanraden bij iemand. Goedkoop is het niet als je ook niks krijgt namelijk.

Toch zie ik graag nu eens een snelle oplossing van NLE en niet wij kunnen niks doen ligt aan KPN. Als je de contacten bij KPN hebt dan kun je er ook eens achter aan gaan. Van er moet nu een oplossing komen en niet afwachten dit is gewoon asociaal.

Heeft iemand nog iets wat ik kan proberen om de provider aan het werkt te zetten / te ontbinden ?

Inzicht of het werkelijk bij KPN ligt en of die al dingen aan het proberen zijn krijg ik niet.

Tevens raad ik het iedereen af om over te stappen na NLE. Ik schaam me dood dat ik deze mensen geholpen heb om een goedkoop internet abonnement te vinden en het zo eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:42

Mx. Alba

hen/die/zij

@gerhardt7 "Het werkt niet" is een nogal vage omschrijving. Heb je meer (technische) details?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
@Albantar
Niet veel omdat ik ook niet veel kan zien.

Het modem geeft bij dsl verbinding geen verbinding (wanneer ik inlog in het modem).
Logiesch gevolg krijgt geen public ip adres toegekend waardoor zowel internet als telefonie niet werkt. (deze mensen hebben geen tv)
Modem is herstart en hard gereset NLE kan vanaf afstand het isra punt niet uitlezen.

Met andere woorden geeft NLE de schuld aan KPN en geeft aan een ticket bij KPN te hebben aangemaakt
Echter verder dan dat kom ik niet bij NLE de informatie van KPN of dergelijke geven ze niet vrij.

Enige wat je krijgt te horen we zijn er druk mee bezig sorry dat zo lang duurt maar meer kan ik nu niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

NLE huurt de lijn van KPN. Verder doen zij niet veel. Dus inderdaad, als het niet werkt moeten zij KPN inschakelen om het probleem op te lossen. Je moet dus niet boos zijn op NLE maar op KPN... Zoals het ernaar uitziet.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
Mx. Alba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:36:
NLE huurt de lijn van KPN. Verder doen zij niet veel. Dus inderdaad, als het niet werkt moeten zij KPN inschakelen om het probleem op te lossen. Je moet dus niet boos zijn op NLE maar op KPN... Zoals het ernaar uitziet.
Echter zou NLE me op zijn minst inzage kunnen geven in het KPN dossier maar dit kunnen ze ook niet. Ook kunnen ze niet even een belletje doen na KPN van hoe gaat het er mee. Enige wat ze doen is ticket inschieten en er niet verder achter aan.

Dan vind ik het niet meer dan rieeel dat ik ook kwaad ben op NLE.

Ook zat deze klant voor de overgang bij KPN nooit problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door gerhardt7 op 07-11-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:16

MsG

Forumzwerver

NLE mag bijna niks omdat de fysieke infra allemaal van KPN is. Dat vind ik een inherent nadeel aan een DSL-boer die níet van KPN is, versus bijvoorbeeld Ziggo, waar ik vandaan kwam, waar ze altijd ook zelf eigenaar zijn. Dat zorgt voor wat snellere oplossingen. Bij mijn NLE had ik in het begin helemaal geen DSL-signaal, daar heb ik in het begin iets van 3 (zowel KPN als NLE) monteurs op versleten, maar altijd vanuit NLE naar KPN toe, die dan weer contact zochten met mij. Zelf KPN bellen werkt niet, want je hebt als NLE-klant geen ingang.

Maar goed toen het hier eenmaal werkte was ik dit weer snel vergeten. Vaak ben je met rechtstreeks KPN toch een flink stuk duurder uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
MsG schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:51:
NLE mag bijna niks omdat de fysieke infra allemaal van KPN is. Dat vind ik een inherent nadeel aan een DSL-boer die níet van KPN is, versus bijvoorbeeld Ziggo, waar ik vandaan kwam, waar ze altijd ook zelf eigenaar zijn. Dat zorgt voor wat snellere oplossingen. Bij mijn NLE had ik in het begin helemaal geen DSL-signaal, daar heb ik in het begin iets van 3 (zowel KPN als NLE) monteurs op versleten, maar altijd vanuit NLE naar KPN toe, die dan weer contact zochten met mij. Zelf KPN bellen werkt niet, want je hebt als NLE-klant geen ingang.

Maar goed toen het hier eenmaal werkte was ik dit weer snel vergeten. Vaak ben je met rechtstreeks KPN toch een flink stuk duurder uit.
Heb je er ook meer dan een maand op moeten wachten dan ? De klant is zelfs nog niet gebeld door KPN wel is haar nummer aan KPN gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het via de overstapservice gedaan, dus ik bleef een flink stuk langer Ziggo-klant totdat NLE daadwerkelijk een werkend signaal kon regelen. En heb vrij pro-actief alles moeten regelen ja, dit soort partijen praten dagelijks langs elkaar heen. Het terugbellen vanuit KPN heeft NLE weer geen invloed op.

Meestal kreeg ik een kaartje in de bus of werd ik gebeld door een storingsmonteur van KPN, die zelf niet beter weten dan dat er gebeld is voor een storing.

Heb KPN ook weleens rechtstreeks opgebeld, maar dan weigeren ze je te helpen en verwijzen ze je door naar NLE, die jouw klacht weer naar KPN doorstuurt. Dit is een beetje de keerzijde van de scheiding tussen providers en de infrastructuurbeheerder (KPN).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
MsG schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:57:
Ik heb het via de overstapservice gedaan, dus ik bleef een flink stuk langer Ziggo-klant totdat NLE daadwerkelijk een werkend signaal kon regelen. En heb vrij pro-actief alles moeten regelen ja, dit soort partijen praten dagelijks langs elkaar heen. Het terugbellen vanuit KPN heeft NLE weer geen invloed op.

Meestal kreeg ik een kaartje in de bus of werd ik gebeld door een storingsmonteur van KPN, die zelf niet beter weten dan dat er gebeld is voor een storing.

Heb KPN ook weleens rechtstreeks opgebeld, maar dan weigeren ze je te helpen en verwijzen ze je door naar NLE, die jouw klacht weer naar KPN doorstuurt. Dit is een beetje de keerzijde van de scheiding tussen providers en de infrastructuurbeheerder (KPN).
Bij deze klant was het helaas zo dat na overstap 1 week alles heeft gedaan. Hierna werkte niks meer omdat het modem geen verbinding heeft. Met andere woorden al een maand geen internet en telefonie daar.

Zoals het nu er na lijkt doet NLE weinig proactief om KPN sneller op te schakelen. Ik ben haast bang dat ik het via juridische wegen moet gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardt7
Net een status update gehad van de klant en ze heeft uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die er wel sereus achter is aangegaan. Het bleek dat ze bij NLE uit het systeem was gehaald waardoor niks meer werkte. De fout lag dus wel degelijk bij NLE ik raad dan ook iedereen niet aan over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tja, bij een goedkope provider hoef je geen goede service te verwachten natuurlijk. Het moet ergens vandaan komen. Ik zou NLE sowieso niet aanraden aan iemand die niet enigszins technisch onderlegd is.

Je had die mensen Telfort moeten aanraden. Ook goedkoper dan KPN maar betere service omdat het een volle dochter van KPN is ipv een "dozenschuiver".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mx. Alba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:36:
Maar, het is wel zo dat je als NLE abonnee geen enkele ingang hebt bij KPN. Dus als NLE bij KPN niet genoeg druk uitoefent zit jij met de gebakken peren. Netjes blijven zeuren bij NLE is het devies.
gerhardt7 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:23:
........

De fout lag dus wel degelijk bij NLE ik raad dan ook iedereen niet aan over te stappen.
NLE kan ook fouten maken. Beetje overdreven advies imo.

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 08-11-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mx. Alba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:55:
k zou NLE sowieso niet aanraden aan iemand die niet enigszins technisch onderlegd is.
Ach, ik denk dat dat wel meevalt. Ik ben technisch onderlegd genoeg ben om alles bij de overstap zelf te doen. Ik heb toch de gratis monteur laten komen omdat ik niet helemaal vertrouwde op de goede werking van mijn isra punt. Daar komen 8 aders op binnen (Vroeger een zakelijke aansluiting, http://www.robkalmeijer.n...sra_20_lijnen_b_small.jpg) Het was al jaren niet meer echt in gebruik. Het is dus niet een van de standaard aansluitingen waar je zo een stekker in steekt. En sinds het laatste gebruik was de bekabeling in de straat vervangen en ook de wijkcentrale was vervangen door een 3-tal straatkasten. Dus de monteur van NLE mocht van mij eventuele problemen oplossen. Er was geen enkel probleem. Even het ISRA kastje openschroeven. Experia box er naast zetten en kijken op welk paar het signaal stond. Dat was bij paar 3 het geval. Daarna de zaak op de juiste plek zetten en alles werkte binnen een half uur. Inclusief wifi versterker, nas, raspbery en shield.
Het enige wat niet iedereen had kunnen doen was begrijpen hoe mijn uitzonderlijke isra punt werkte.
Als iemand denkt dat hij het niet kan of mogelijk problemen ziet, laat dan simpelweg de monteur komen. Die is gratis en laat een werkend systeem achter. Dat is niet wezenlijk anders dan van bv de KPN naar Ziggo gaan. Dan weet je ook niet zeker of het punt waar de coax binnen komt wel in orde is. Dat dan je in een nieuw huis wel gokken. Maar in oudere huizen niet. Dan laat je dat ook gewoon door Ziggo doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 08-11-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Mx. Alba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:55:
Tja, bij een goedkope provider hoef je geen goede service te verwachten natuurlijk. Het moet ergens vandaan komen. Ik zou NLE sowieso niet aanraden aan iemand die niet enigszins technisch onderlegd is.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Een goedkope provider zou juist alle zaken op orde moeten hebben, elk telefoontje naar de klantenservice drukt namelijk de kleine marge die er op het product is.

Als je in de Ziggo, KPN, Telfort etc.topics kijkt komt daar overal eens in de zoveel tijd wel iemand voorbij waar het fout gaat.

Praktisch, je zou die klant van je ook kunnen adviseren om (tijdelijk) een pre-paid (of goedkoop abonnement) telefoon te gebruiken om met elkaar in contact te blijven. Dan is iig dat stuk van de stress weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is jouw aanbod inderdaad 6 maanden 29,95 en daarna 39,95 bij verlenging van 1 jaar? Bij mij is 6 maanden gekoppeld aan 2 jaar verlenging. Dan is het inderdaad echt een individueel afgestemd aanbod.

Mijn aanbod is:
Speciaal voor jou, als alles-in-1-klant van NLEx, verlengen we het introductieaanbod. Nóg 3 maanden internet, tv en/of bellen voor €29,95 per maand (daarna €39,95 per maand). En als je gelijk voor 2 jaar verlengt, betaal je zelfs 6 maanden lang maar €29,95 per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

fjorden schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:18:
[...]

Is jouw aanbod inderdaad 6 maanden 29,95 en daarna 39,95 bij verlenging van 1 jaar? Bij mij is 6 maanden gekoppeld aan 2 jaar verlenging. Dan is het inderdaad echt een individueel afgestemd aanbod.

Mijn aanbod is:
Speciaal voor jou, als alles-in-1-klant van NLEx, verlengen we het introductieaanbod. Nóg 3 maanden internet, tv en/of bellen voor €29,95 per maand (daarna €39,95 per maand). En als je gelijk voor 2 jaar verlengt, betaal je zelfs 6 maanden lang maar €29,95 per maand!
Ja, ja, ze proberen de vis binnen te halen ..... ;) (ga je bijten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Het is nog steeds goedkoper dan het goedkoopste Ziggo AIE abbo en sneller ook nog qua internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar is er een goedkoper alternatief? Ik zag Youfone hier ook voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
Gewoon contact opnemen en kijken wat er mogelijk is. Zo heb ik vorig jaar bij Telfort zelfs 6 mnd. gratis kunnen krijgen ipv. de 3 mnd. die mij gelijk al werd voorgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 235591 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:44:
Maar is er een goedkoper alternatief? Ik zag Youfone hier ook voorbij komen.
Youfone doet (lijkt het) hetzelfde kunstje als NLEx een half jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je gewoon moet vragen wat ze je kunnen bieden. En voldoet dat niet aan je wens dan kijk je verder. Ik moet nog negen maandjes voor het zover is en dan kost het mij vier tientjes per maand. Nog altijd goedkoper en sneller als Ziggo. Aan de andere kant heb ik hele goede apparatuur van Nlex. En voor een paar Euro ga ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Ga naar jaren Online maar eens naar NLEx..glasvezel eens kijken of dat wat is..aanloop periode met pakket leveren en activatie/monteur is nog een dingetje zo te lezen, gaat nogal veel fout..als het loopt dan is het een leuke optie voor een jaartje!! of meer!

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat wordt weer rondhoppen, ik zit er nog maar sinds de zomer, dus wie weet waar het heen gaat qua prijs. Vind het ook wel fijn dat ik na jaren Ziggo ook even weet wat ik hier daadwerkelijk haal qua DSL. Ik kan me voorstellen dat als je naar een andere DSL-boer gaat die ook níet lager dan 100Mbit aanbied er geen inhoudelijke snelheidsverschillen ontstaan? of kan dat echt nog wel behoorlijk verschillen? Qua infrastructuur verandert er namelijk nauwelijks iets, en de meeste providers leveren ook weer een V10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Qua snelheid houd je hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
OgWok schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:00:
Ja, ja, ze proberen de vis binnen te halen ..... ;) (ga je bijten?)
Even rondkijken waar het gras groener is en dan misschien over een jaartje weer terug naar NLE.

Reactie na vriendelijk vragen via de chat:
Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar het aanbod wat je hebt ontvangen is echt jouw persoonlijke aanbod om te verlengen en kan niet gewijzigd worden.

Als ik iets eraan kon doen, dan had ik het echt voor je gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07-2024
Mijn overstap van Ziggo naar NLEx is vlekkeloos gegaan. Ik heb wel twee keer contact op moeten nemen over de levering van de apparatuur. Maar vandaag is alles netjes op tijd afgeleverd. De daadwerkelijke migratie stond voor aanstaande zaterdag op de planning. Maar tot mijn verbazing werkte alles meteen al na het aansluiten. De beloofde snelheid (100/10) haal ik nu ook al: 96/30. Prima dus!

Ook het aansluiten van de tv ontvangers was een makkie. Tot op heden dus super tevreden!

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Mijn overstap van KPN naar NLE alles in 1 is echt schandalig slecht verlopen...

Ik zit al 3 dagen zonder TV/internet.

Eergisteren zou er een monteur komen om mijn pakket aan te sluiten van NLE maar door een storing heb ik nog steeds geen internet pakket gekregen..

NLE heeft helaas al wel in de wijkcentrale het signaal omgeschakeld waardoor mijn KPN lijn niet meer werkt.

NLE kan/kon niets betekenen maar ik heb van soon-to-be oude provider KPN gisteren middag een noodpakket gekregen met een mobiele (20gb limiet) noodpakket met een 4G dongle plus digitenne.

Erg slecht, NLE kon niets meer doen dan zeggen: “sorry word aan gewerkt, wanneer het opgelost is geen idee”

(Tevens kan ik nu dus mijn desktop niet gebruiken, heeft geen wifi)

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 10-11-2017 13:09 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Kan je de hardware van KPN niet gewoon ff blijven gebruiken dan? Dat is toch hetzelfde allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
tiguan schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:10:
Kan je de hardware van KPN niet gewoon ff blijven gebruiken dan? Dat is toch hetzelfde allemaal?
Nee dat werkt helaas niet, de programmering of het nodige signaal is anders. :'(

Alles van KPN is nog steeds aangesloten, maar die stopte er ineens mee (een dag voordat de monteur van NLe zou komen..)

(Als er niet iets was omgezet in de wijkcentrale had dat nog wel zo geweest)

[ Voor 14% gewijzigd door Stef87 op 10-11-2017 13:13 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

ThinkPadd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:13:
Wat voor apparatuur levert NLEx eigenlijk uit? (merk&type modemrouter, settopbox).
Genexis Gigabit FiberXport OCG-1012o_V2

Wifi router Experiabox V10 made by ZTE type ZXHN H369A

settopbox Arris VIP2952 V2

2.4GHz en 5GHz Wifi range extender TP-Link AC750 model RE200

afstandsbediening Ruwido, wit

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 14-11-2017 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Gecko123 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Top. Ik ben gisteren overgestapt voor alles-in-1. Ik had NLE gistermiddag nog even gebeld en vroeg hun zelf wat er voor mij eigenlijk zou veranderen als ik van KPN naar NLE zou overstappen. Ze kon mij vertellen dat er eigenlijk niks ging veranderen behalve dat ik dan geen gratis KPN wifi-hotspots kan gebruiken en zonder het Spotify abonnement. Ze vertelde me verder dat de apparatuur exact hetzelfde is. Ik krijg er nu zelfs een snellere internet verbinding (100Mbit & 10Mbit) én een wifiversterker erbij. Dat laatste komt overigens wel goed uit voor de bovenverdiepingen.

En dit alles voor... (hou je vast).... 42 euro per maand (incl verrekende acties). Dat is dus 276 euro MINDER per jaar dan als ik bij KPN had gebleven. Ik heb mijzelf dan ook direct even getrakteerd op een Ziggo Sport zenderpakketje komend F1 seizoen.
Op de eindnota komt de 21% BTW erbij.
Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]