Sorry verkeerde topic...Ryan_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:04:
@ThinkPad @Barre73 @krakendmodem
Zojuist met kabel getest:
Het lijkt steeds minder te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Shaggie_NB op 19-09-2017 22:29 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sorry verkeerde topic...Ryan_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:04:
@ThinkPad @Barre73 @krakendmodem
Zojuist met kabel getest:
Het lijkt steeds minder te worden.
[ Voor 34% gewijzigd door Shaggie_NB op 19-09-2017 22:29 ]
Ik denk dat de Dynamic Line management actief is. Die startte bij mij ook altijd op profiel 8b. Na een paar dagen ging ie vervolgens naar 17a en ging de lijnsnelheid verder omhoog.Barre73 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:11:
[...]
@RobinF wat denk jij? Ik zie een verkeerd profiel maar ik moet me nog steeds een keer verdiepen in noise margin en line attenuation en zo...
[ Voor 6% gewijzigd door RobinF op 19-09-2017 23:16 ]
Kan ik nog ergens zien/meten of DLM actief is?krakendmodem schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:50:
[...]
Ik denk dat de Dynamic Line management actief is. Die startte bij mij ook altijd op profiel 8b. Na een paar dagen ging ie vervolgens naar 17a en ging de lijnsnelheid verder omhoog.
Bedankt voor je antwoord. Het betreft hier een MDF aansluiting (is een wijkcentrale dacht ik?). Je bedoeld dat de modem verkeerd is aangesloten door de monteur? Bij het ISRA punt? Hoelang duurt het intrainen normaliter?RobinF schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:15:
Als dit een wijkcentrale aansluiting is die net opgeleverd is zou ik het nog eventjes aan zien. Sowieso zal DLM waarschijnlijk langer duren dan 18u, daarnaast denk ik dat er iets mis is met de aansluiting (en dat DLM al (lichtjes, misschien) heeft ingegrepen) maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen totdat het intrainen voltooid is.
RobinF schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:15:
Ook heb ik mijn twijfels over die upgrade en zie ik die nog wel geschrapt worden.
Nouja, bijvoorbeeld. Of dat er iets mis is in het IS/RA maar daar zou ik nog even mee wachten tot we zeker weten dat de lijn niet verder aanpast.Ryan_ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:22:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Het betreft hier een MDF aansluiting (is een wijkcentrale dacht ik?). Je bedoeld dat de modem verkeerd is aangesloten door de monteur? Bij het ISRA punt? Hoelang duurt het intrainen normaliter?
[...]
![]()
Hoezo heb je deze twijfels?
Q4-2017 is op dit moment in heel veel gevallen geen parkeerdatum meer. Er wordt echt nog heel veel gedaan dit jaar. Ik snap je twijfels gezien het verloop van dit jaar maar ik zou het nu nog even aanzien als ik jou was ;-)RobinF schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:27:
[...]
Nouja, bijvoorbeeld. Of dat er iets mis is in het IS/RA maar daar zou ik nog even mee wachten tot we zeker weten dat de lijn niet verder aanpast.
Normaal? Voor wijkcentrales weet ik het zo 1,2,3 niet maar ik denk dat we over 1 á 2 dagen al zo goed als ingetraind zijn.
Tja, die upgrade. Zo goed als alle andere straatkasten op een soortgelijke afstand van de wijkcentrale die een upgrade hadden zijn allemaal geschrapt.
Ook is Q4 2017 in veel gevallen een placeholder.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
In je modemRyan_ schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:22:
[...]
Kan ik nog ergens zien/meten of DLM actief is?
Vannacht is het profiel overgegaan van 8b naar 17a.krakendmodem schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:29:
[...]
In je modem
Je kan dagelijks een kijkje nemen op de status pagina om te kijken of de snelheden van je verbinding ook anders worden. Op den duur zou je van profiel 8b naar 17a moeten gaan en de snelheid omhoog moeten gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 21-09-2017 09:53 ]
En hoe staat het nu?Ryan_ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:52:
[...]
Vannacht is het profiel overgegaan van 8b naar 17a.
[afbeelding]
De snelheid is nog niet echt optimaal. Hopelijk stijgt deze nu wel wat harder.
[afbeelding]
Vanavond weer testen met een bedraad netwerk.
Mwah, naar mijn idee nog steeds niet optimaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 25-09-2017 09:58 ]
Herstart je de modem vaak? Want bij showtime staat maar 4 uur uptime van je DSL lijn, en bij je vorige post van 21 september ook maar 4 uur uptime.Ryan_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:58:
[...]
Afgelopen zaterdag:
[afbeelding]
Vanochtend:
[afbeelding]
Bekabeld kreeg ik zaterdag ongeveer hetzelfde resultaat. Mijn ervaring is dat deze niet heel erg verschild dan met WiFi. De upload is wel enorm hoog, positief verrast![]()
Als ik in de experiabox kijk krijg ik de volgende waardes te zien:
[afbeelding]
Nog even afwachten of toch contact opnemen met NLE?
Naar mijn idee herstart hij elke nacht opnieuw. Dacht eigenlijk dat dit normaal was?Prolution schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:04:
[...]
Herstart je de modem vaak? Want bij showtime staat maar 4 uur uptime van je DSL lijn, en bij je vorige post van 21 september ook maar 4 uur uptime.
?? Da's heel vreemd naar mijn idee.Ryan_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:05:
[...]
Naar mijn idee herstart hij elke nacht opnieuw. Dacht eigenlijk dat dit normaal was?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Niet dus?
Als je iedere dag even kijkt naar de IPv4 online tijdsduur, dan heb je het antwoord, toch?Ryan_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:09:
[...]
Niet dus?Was al aan het zoeken naar een log o.i.d maar kan ik niet vinden in de Experiabox. Iemand een idee of dit gelogd wordt?
In principe wel, ik kijk sowieso elke (doordeweekse) ochtend rond half 8. Dan staat de uptime altijd op 4u en een beetje.OgWok schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:55:
[...]
Als je iedere dag even kijkt naar de IPv4 online tijdsduur, dan heb je het antwoord, toch?
Indien DLM actief is, is het niet zo vreemd. Vanuit de centrale wordt dan elke nacht je lijn even verbroken om de verbinding omhoog te krikken.
Nog enkele dagen afwachten en dan maar contact opnemen. Waarschijnlijk is je lijn dan niet helemaal lekker. Als Netco-fpi-info.fourstack.nl 50Mbit aangeeft, dan kan je daar ook vanuit gaan.Ryan_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:58:
[...]
Afgelopen zaterdag:
[afbeelding]
Vanochtend:
[afbeelding]
Bekabeld kreeg ik zaterdag ongeveer hetzelfde resultaat. Mijn ervaring is dat deze niet heel erg verschild dan met WiFi. De upload is wel enorm hoog, positief verrast![]()
Als ik in de experiabox kijk krijg ik de volgende waardes te zien:
[afbeelding]
Nog even afwachten of toch contact opnemen met NLE?
Fourstack geeft bij mij 32Mbit aan, maar ik kom niet hoger dan 20Mbit. KPN zegt er naar gekeken te hebben, in opdracht van NLE, maar er kan "niets" aan gedaan worden.....krakendmodem schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:36:
[...]
Nog enkele dagen afwachten en dan maar contact opnemen. Waarschijnlijk is je lijn dan niet helemaal lekker. Als Netco-fpi-info.fourstack.nl 50Mbit aangeeft, dan kan je daar ook vanuit gaan.
Upload is prima btw.
Volgens de wet, misschien wel. Maar ja, klanten die ze hebben, laten ze niet zo maar gaan, zonder een hoop gedoe.stormfly schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:36:
@OgWok En nu, mag je dan ontbinden en weer terug naar Ziggo oid?
Je verbinding is dan te "onstabiel" of te ver van de wijkcentrale om naar 17a te gaan. Overigens geeft het profiel 17a lang niet altijd snellere verbindingen, soms zelfs minder snel. Dat doet de DSLAM, niet KPN.OgWok schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:06:
[...]
Volgens de wet, misschien wel. Maar ja, klanten die ze hebben, laten ze niet zo maar gaan, zonder een hoop gedoe.
Zat hiervoor (tot juli dit jaar) bij Telfort en toen gaf de aansluiting bij Fourstack 22Mbit aan. Dus veel slechter af ben ik niet en heb voor het zelfde geld interac. TV erbij.
Snap niet dat ik nog met profiel 8b zit en niet 17a krijg; dan zou ik wel een hogere D/L krijgen, denk ik. KPN bepaald nog steeds wat er gebeurt en ik kan ze niet dwingen...... ook niet via klagen bij NLE.
Waarom zou je wettelijk mogen ontbinden? Ik ken het NLE contract niet (wel de algemene voorwaarden) maar NLE verkoopt geen abonnementen met snelheden. Ze verkopen een abonnement met internet, telefonie en TV (samen of apart). Dus waar je bij bijvoorbeeld KPN een abonnement TOT 40 Mbit koopt, kun je misschien een beroep doen op de slechte snelheid die van te voren niet bekend was. Maar bij NLE is die verwachte snelheid toch niet vastgelegd in een contract of iets dergelijks?OgWok schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:06:
[...]
Volgens de wet, misschien wel. Maar ja, klanten die ze hebben, laten ze niet zo maar gaan, zonder een hoop gedoe.
Zat hiervoor (tot juli dit jaar) bij Telfort en toen gaf de aansluiting bij Fourstack 22Mbit aan. Dus veel slechter af ben ik niet en heb voor het zelfde geld interac. TV erbij.
Snap niet dat ik nog met profiel 8b zit en niet 17a krijg; dan zou ik wel een hogere D/L krijgen, denk ik. KPN bepaald nog steeds wat er gebeurt en ik kan ze niet dwingen...... ook niet via klagen bij NLE.
Als ik naar Alles in 1 ga bij NLE krijg ik eerst een check beschikbaarheid d.m.v de postcode en huisnummer.Barre73 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:15:
[...]
Maar bij NLE is die verwachte snelheid toch niet vastgelegd in een contract of iets dergelijks?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Anoniem: 235591
Je mag dat ook wel verwachten, maar je mag dus niet verwachten dat ze je contract ontbinden als dat niet zo blijkt te zijn. Die snelheid komt direct uit de Fourstack tool dus is ook nog eens van derden afkomstig (lees: KPN) en in hun eigen voorwaarden geven ze dus ook aan dat ze geen snelheid garanderen.audiojunk schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:41:
[...]
Als ik naar Alles in 1 ga bij NLE krijg ik eerst een check beschikbaarheid d.m.v de postcode en huisnummer.
Verwachte internetsnelheid op jouw adres
We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.
103 Mb/s
Ik mag dan toch aannemen dat als ik het product afneem dat ik dan ook de verwachte snelheid haal(mag een paar Mb/s schelen maar zeker niet de helft).
Net zoals NLE verwacht dat ik elke maand 29.95 betaal en niet 19,95
Dat is het probleem met grote bedrijven die dekken zich achteraf altijd in met de kleine letters.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:30:
@audiojunk
Je zou er goed aan doen de voorwaarden te lezen aangaande de te verwachten snelheid en van wat dat afhankelijk is. Onder die voorwaarden, en andere, ga jij een contract aan. Jij bepaalt niet de voorwaarden.
Dat de snelheid uit de Fourstack tool komt staat nergens op de site van NLE en het enigste wat ze zeggen is: "daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket". In die we verwachten zit nog wat ruimteBarre73 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:20:
[...]
Je mag dat ook wel verwachten, maar je mag dus niet verwachten dat ze je contract ontbinden als dat niet zo blijkt te zijn. Die snelheid komt direct uit de Fourstack tool dus is ook nog eens van derden afkomstig (lees: KPN) en in hun eigen voorwaarden geven ze dus ook aan dat ze geen snelheid garanderen.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
NLE is hetzelfde als KPN. Gewoon bij iemand aanbellen die ook DSL heeft en vragen of die de beloofde snelheid haalt. (Of in modem kijken waar de lijn op intraint als die een goedkoper pakket heeft dan 100Mbit)audiojunk schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:18:
[...]
Dat is het probleem met grote bedrijven die dekken zich achteraf altijd in met de kleine letters.
Ik vind dat als een provider een verwachte snelheid belooft en deze achteraf totaal niet waar kan maken dat je als consument vrij bent om te ontbinden. Zorg dan als provider voor een proefperiode van een maand zodat de consument eerst kan testen.
Ik heb overigens geen problemen met NLE want ik zit nog bij Ziggo (50Mb/s) maar zou wel willen overstappen maar ben bang dat ik van die103 Mb/s misschien maar 30 Mb/s haal. Vroeger ADSL gehad en van de 20Mb/s haalde ik maar 6 Mb/s. Was een andere techniek en alleen een wijkcentrale(MDF) en Fourstack geeft nu aan SDF(straatkast).
[...]
Dat de snelheid uit de Fourstack tool komt staat nergens op de site van NLE en het enigste wat ze zeggen is: "daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket". In die we verwachten zit nog wat ruimte![]()
Maar ik als consument kan verder niks achterhalen tenzij er toevallig iemand in de straat ook NLE heeft en als referentie kan dienen.
Staat bij mij alleen de wijkcentrale á 4.006 meter, maar wel 98 Mb download. Niets over straatkast helaas.krakendmodem schreef op woensdag 27 september 2017 @ 01:00:
[...]
NLE is hetzelfde als KPN. Gewoon bij iemand aanbellen die ook DSL heeft en vragen of die de beloofde snelheid haalt. (Of in modem kijken waar de lijn op intraint als die een goedkoper pakket heeft dan 100Mbit)
Op breedbandwinkel.nl zie je de afstand naar je straatkast ook aangegeven. En als je op een SDF bent aangesloten zit het met de snelheid meestal wel goed. Als je dan maar 30Mb van de 100 haalt, dan gaat er wel een monteur kijken wat er mis gaat.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Vanaf 16 september was mijn lijn actief. Op 7 september werd het pakket verstuurd, 8 september geleverd.Supertip schreef op woensdag 27 september 2017 @ 01:52:
Ff vraagje, hoe ver van tevoren kregen jullie de hardware geleverd, ik heb namelijk nog niets en 3 oktober zou ik over moeten gaan van kpn naar nlex.
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 27-09-2017 12:45 ]
Je lijn kan technisch meer aan, maar door het profiel zit je vast op 50/10. Aansluiting vanuit de wijkcentrale schat ik?Anoniem: 235591 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:02:
Ja dat klopt wel en daar ben ik blij mee. Maar ik zie ook dat attainable rate omhoog is gegaan. Er zit schijnbaar meer in de lijn?
En dat doet de DLM, die resets. Dus dat klopt ook wel.tiguan schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:06:
Geen idee hoe dat zit verder, je zou in theorie een hogere download moeten kunnen halen ja.
Wat heeft iedereen hier korte showtimes, ik zat gisteren al op 1515 uur.
ja helaas wel. Maar iets anders is hier ook niet.Er is één wijkcentrale voor het hele dorp. Bij mij hemelsbreed 500 meter maar je weet niet hoe die lijn loopt. Die kan behoorlijk door andere straten gaan en dus veel langer zijn dan je denkt. Voor de rest kabelverdelers en straatkasten.krakendmodem schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:46:
[...]
Je lijn kan technisch meer aan, maar door het profiel zit je vast op 50/10. Aansluiting vanuit de wijkcentrale schat ik?
Vroeger kon je aan de demping ongeveer aflezen wat de afstand was. Ik had 5db op ADSL dus rond de 500 meter. 28dB is rond de 2.8km. Tegenwoordig met vdsl lastiger rekenen, zeker met vectoring e.d.Anoniem: 235591 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:23:
[...]
ja helaas wel. Maar iets anders is hier ook niet.Er is één wijkcentrale voor het hele dorp. Bij mij hemelsbreed 500 meter maar je weet niet hoe die lijn loopt. Die kan behoorlijk door andere straten gaan en dus veel langer zijn dan je denkt. Voor de rest kabelverdelers en straatkasten.
Dit is wel een handige site zodat je kan zien waar alles zit wat betreft kasten en centrales: https://vvdsl.robinflikkema.nl/index.php
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
WiFi van de V10 is prima. 2,4 doet goeie dekking en 5Ghz is ook prima te doen.Supertip schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 00:37:
Inmiddels alle spullen binnen, is het wifi een beetje stabiel van het v10 modem?
Op 2,4 en 5 ghz?
Die zit erbij maar doet in mijn geval niet veel. Sterker nog, ik behaal er een minder snelle verbinding mee als met het modem zelf. Het is meer een leuk hebbedingetje. Ik had dan ook liever een powerline gezien.audiojunk schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:51:
Er zit toch ook nog een Wifi repeater bij of doet die niet veel?
Dat is logisch. Wifi repeaters vangen het draadloze signaal van je router of wifi-modem op en zenden dat vervolgens weer uit. Hierdoor wordt de snelheid minstens gehalveerd.Anoniem: 235591 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:23:
[...]
Die zit erbij maar doet in mijn geval niet veel. Sterker nog, ik behaal er een minder snelle verbinding mee als met het modem zelf. Het is meer een leuk hebbedingetje. Ik had dan ook liever een powerline gezien.
No Shame, only Fame!
Dat is ook niet echt waar je een repeater voor gebruikt natuurlijkAnoniem: 235591 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:50:
De snelheid wordt niet gehalveerd, dat is overdreven. Maar als mijn modem in de meterkast zit, ik de deur van die kast open heb, de repeater om het hoekje in een wandcontactdoos zit op één meter van het modem en ik haal een lagere snelheid als op het modem, dan is het voor mij een hebbedingetje en van geen nut.
Wel zo dat ledverlichting en powerline teleurstellende resultaten kan geven.Waah schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
Dat is ook niet echt waar je een repeater voor gebruikt natuurlijk![]()
Het idee is dat je hem ver van de router hangt, en dat je daardoor het signaal verlengt... naar een plek waar je anders uberhaupt GEEN signaal hebt. Zonder het boren van gaten, trekken van kabels etc.
Maar dan nog zou ik opteren voor een kabel trekkenof een powerline.
Vast niet teleurstellender dan een wifi repeater die zelf een slechte verbinding al heeftSupertip schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:05:
[...]
Wel zo dat ledverlichting en powerline teleurstellende resultaten kan geven.
Dat weet ik. Maar zelfs dan is de snelheid minder als ik met het modem haal. Het zal wel het bereik zijn van de repeater wat te wensen overlaat. De V10 is in ieder geval een uitstekend modem met goed wifi bereik.Waah schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
Dat is ook niet echt waar je een repeater voor gebruikt natuurlijk![]()
Het idee is dat je hem ver van de router hangt, en dat je daardoor het signaal verlengt... naar een plek waar je anders uberhaupt GEEN signaal hebt. Zonder het boren van gaten, trekken van kabels etc.
Maar dan nog zou ik opteren voor een kabel trekkenof een powerline.
[ Voor 4% gewijzigd door Undie op 03-10-2017 14:18 ]
NLE koopt gewoon bij kpn een x aantal monteurs in. Vol = vol. En dan kom je in de wachtrijunderdog007007 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:17:
Iemand enig idee waarom het bij Telfort maar 1 week duurt om je lijn te activeren en NLE standaard altijd 6 weken, zonder dat je kan afzien van de 14 weken bedenktermijn? Snap het gewoon niet.
Als ze na 14 dagen een berichtje sturen, zodra de 1e termijn is overgeboekt, je dan doodleuk vertellen dan pas voor je aan de slag te gaan en dan nog 4 weken erover doen.
Wordt een beetje ongeduldig.. wacht nu al 4½ week (ben geen overstapper).
Toch even een correctie aanbrengen, monteurs van nle werken inderdaad voor een extern bedrijf maar deze zijn gewoon hio gecertificeerd en dus ook gewoon toegang tot hvd dan wel kvd, ook een isra mag en kan gewoon vervangen worden.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:59:
Die monteur is er puur en alleen voor je installatie. Niets meer dan dat. Krijgt hij het niet aan de praat en ligt het bijvoorbeeld aan het isra punt of moet iets in de wijkkast gebeuren heb je pech en moet je wachten op de KPN monteur.
Dan is het toch erg raar dat bij mijn ex de installatie door mij gedaan is, waarna er geen signaal is en dus geen activatie. Dat op beide aderparen. Vervolgens de Nle gebeld en die hebben een monteur aangestuurd van KPN, want zij zelf hadden alleen installatiemonteurs. Mijn ex heeft een aardige tijd moeten wachten tot KPN de monteur kon inplannen. Want alleen hij mocht de wijkkast in, die van de Nle niet. Ik werd dan ook niet door de Nle gebeld, maar door KPN voor de inplanning van de monteur.Slaah_007 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:04:
[...]
Toch even een correctie aanbrengen, monteurs van nle werken inderdaad voor een extern bedrijf maar deze zijn gewoon hio gecertificeerd en dus ook gewoon toegang tot hvd dan wel kvd, ook een isra mag en kan gewoon vervangen worden.
En nu ben ik er wel klaar mee.Anoniem: 235591 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:07:
Zo voorspoedig als het bij mij ging, zo verrot gaat het bij mijn ex waar ik de Nle had aangevraagd voor haar. Alle betalingen gedaan, installatiepakket ontvangen, aangesloten.... open lijn. Ben je klaar mee. En waar ik al een beetje bang voor was is waarheid want die klantenservice snapt er niets van. Alles moet naar achterliggende afdelingen die je dan terugbellen, als ze dat al doen. De 25ste zou er signaal zijn bij haar en nu nog steeds niets. Vrijdag zou er een monteur komen, niet geweest. Die zou dan vandaag komen. komt niet.
Ja ze konden een monteur sturen voor de installatie maar als die het niet kon opleveren moesten ze alsnog KPN bellen voor een monteur. Te idioot. Nu weer aan de lijn hangen want ze zou teruggebeld worden maar nog steeds geen belletje.
Goedkoop komt soms met een prijs.
Dat is lekker als je bv overstapt, dan zit je een paar weken zonder tv en internetAnoniem: 235591 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:05:
Hierover zijn diverse gesprekken gevoerd omdat de activatiedatum niet gehaald werd. Dit werd enkele weken later pas gerealiseerd omdat er een open lijn was die de door Nle ingehuurde monteurs niet konden oplossen omdat ze de wijkkast niet in mochten.
Post eens je modemwaardes.Supertip schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 01:23:
Vandaag over van kpn naar nlex, alles vlekkeloos verlopen, ook de installatie.
Gisteren nog enkele keer een speedtest gedaan, 32down 11 uo, vandaag ook getest via het nlex spul, 23 up en een teleurstellende down van 3.
Wel dat hier de maximale snelheid enkel pair haalbaar moet zijn.
Heb geduld. Bij mij duurde het goed anderhalve week voordat mijn modem helemaal was in-getraind (zie eerde berichten van mij in dit topic).Supertip schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 01:23:
Gisteren nog enkele keer een speedtest gedaan, 32down 11 uo, vandaag ook getest via het nlex spul, 23 up en een teleurstellende down van 3.
[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 04-10-2017 09:10 ]
Dat was wel even balen, vooral ook omdat Ziggo inmiddels afgesloten was. Maar nu werkt alles gelukkig voor haar en tot zover geen problemen.audiojunk schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:06:
[...]
Dat is lekker als je bv overstapt, dan zit je een paar weken zonder tv en internet
Die lijn is zich aan het inwerken dus dat is vrij normaal. Met een week of zo zal het beter zijn.Supertip schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 01:23:
[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 04-10-2017 19:53 ]
Even google op "eigen router achter kpn modem" e.d.Dacuuu schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:51:
Ik zit er aan de denken over te stappen van Ziggo naar NLE, (slim?)
Ik wil graag mijn Asus 68u router behouden
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 04-10-2017 19:56 ]
Euh gewoon de asus in ap mode zetten?hjs schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:54:
[...]
Even google op "eigen router achter kpn modem" e.d.
(kpn aansluiting is gelijk aan nle)
Staat me bij dat het tv signaal alleen via een switch kan, niet via de router.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik vind dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1672963hjs schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:54:
[...]
Even google op "eigen router achter kpn modem" e.d.
(kpn aansluiting is gelijk aan nle)
Staat me bij dat het tv signaal alleen via een switch kan, niet via de router.
Is mogelijk, maar ik wil graag de asus als router, dit omdat ik veel gebruik maak om LAN apparaten(wifi camera etc) af te sluiten van het internet, en alleen te laten werken in mn LAN.chucky666 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:59:
[...]
Euh gewoon de asus in ap mode zetten?
Heb ik ook zo en werkt met wifi beter dan de modem.
Telefoon dan gewoon via het modem en tv ook.
Het modem zet je dan gewoon verdekt in een hoek.
Anoniem: 567735
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 07-10-2017 18:15 ]
En ja hoor, keb te vroeg gemekkert.Ryan_ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:10:
[...]
Heb geduld. Bij mij duurde het goed anderhalve week voordat mijn modem helemaal was in-getraind (zie eerde berichten van mij in dit topic).
Kan zijn dat het nog hoger uitkomt, ik zit op ongeveer dezelfde afstand en haal 50/10.Supertip schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 02:14:
[...]
En ja hoor, keb te vroeg gemekkert.
Koud 5 dagen later 42,5 down en 11 up, op koper lijntje 500/600 meter van de centrale.
Ik haal hier met NLE over VVDSL ruim 100Mbit down en 30Mbit upNSG schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:28:
Begrijp ik nou goed dat bij NLE de upload wél begrenst wordt tot 10Mb/s? Ik stap begin november over en heb nu nog 50/35 bij Tele2, is toch een fors verschil!
NLEx gebruikt de profielen die KPN gebruikt. Daar doen ze zelf helemaal niks mee. Dit is wat ik haal in Hengelo over VDSL:NSG schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:28:
Begrijp ik nou goed dat bij NLE de upload wél begrenst wordt tot 10Mb/s? Ik stap begin november over en heb nu nog 50/35 bij Tele2, is toch een fors verschil!
Nee, merp!
[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 10-10-2017 11:36 ]
Als je direct op de centrale zit aangesloten zonder straatkast is de upload begrensd op 10 Mbit. Bij elke provider. Dit is ook geen Vectoring VDSL maar gewone VDSL. Vectoring komt pas in de loop van 2018 waarschijnlijk beschikbaar in de centrales zelf.NSG schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:28:
Nooit,Sjakie0101 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:50:
Wanneer gaat deze club leveren op CIF Glasvezel ?
Onzin. Een CIF PoP is wat anders ingedeeld dan een Reggefiber PoP maar de basis is gelijk en de normen zijn prima.vincedd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:55:
[...]
Nooit,
ze nemen af bij kpn en kpn wil geen zaken doen met cif, aangezien cif een andere pop gebruikt dan kpn. de cif pop voldoet niet aan de kpn pop normen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Wel interresant om te lezen. Dus in het kort, hij checkt elke frequentie die er op zo'n lijn gebruikt wordt op ruis, en gooit daar data op, of bij teveel ruis plaatst ie weinig tot geen data op de frequentie om zo het netwerk stabiel te houden, wat deels ten koste kan gaan van de maximale output van data / bandbreedte?ehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:32:
@MsG Niks mythisch aan het 'trainen van een DSL' connectie hoor.![]()
Wikipedia: Asymmetric digital subscriber line
...
During initial training to optimize transmission quality and speed, the ADSL modem tests each of the bins to determine the signal-to-noise ratio at each bin's frequency. Distance from the telephone exchange, cable characteristics, interference from AM radio stations, and local interference and electrical noise at the modem's location can adversely affect the signal-to-noise ratio at particular frequencies. Bins for frequencies exhibiting a reduced signal-to-noise ratio will be used at a lower throughput rate or not at all; this reduces the maximum link capacity but allows the modem to maintain an adequate connection. The DSL modem will make a plan on how to exploit each of the bins, sometimes termed "bits per bin" allocation. Those bins that have a good signal-to-noise ratio (SNR) will be chosen to transmit signals chosen from a greater number of possible encoded values (this range of possibilities equating to more bits of data sent) in each main clock cycle. The number of possibilities must not be so large that the receiver might incorrectly decode which one was intended in the presence of noise. Noisy bins may only be required to carry as few as two bits, a choice from only one of four possible patterns, or only one bit per bin in the case of ADSL2+, and very noisy bins are not used at all. If the pattern of noise versus frequencies heard in the bins changes, the DSL modem can alter the bits-per-bin allocations, in a process called "bitswap", where bins that have become more noisy are only required to carry fewer bits and other channels will be chosen to be given a higher burden.
The data transfer capacity the DSL modem therefore reports is determined by the total of the bits-per-bin allocations of all the bins combined. Higher signal-to-noise ratios and more bins being in use gives a higher total link capacity, while lower signal-to-noise ratios or fewer bins being used gives a low link capacity. The total maximum capacity derived from summing the bits-per-bin is reported by DSL modems and is sometimes termed sync rate. This will always be rather misleading, as the true maximum link capacity for user data transfer rate will be significantly lower; because extra data are transmitted that are termed protocol overhead, reduced figures for PPPoA connections of around 84-87 percent, at most, being common. In addition, some ISPs will have traffic policies that limit maximum transfer rates further in the networks beyond the exchange, and traffic congestion on the Internet, heavy loading on servers and slowness or inefficiency in customers' computers may all contribute to reductions below the maximum attainable. When a wireless access point is used, low or unstable wireless signal quality can also cause reduction or fluctuation of actual speed.
...
https://www.tapatalk.com/...nk-speed-negotiation-work
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bij de excursie naar giessenlanden werd me toch echt wat anders verteld. die hebben het netwerk en de pop na kpn normen opgezet zodat er kpn providers misschien bij hun op het netwerk komen. KPN wil echt geen cif pop in beheer, ook niet als ze het hebben overgenomen. dan breken ze het liever af en gaan over op koper. Voorbeeld is ergens bij Dordrecht .Barre73 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:26:
[...]
Onzin. Een CIF PoP is wat anders ingedeeld dan een Reggefiber PoP maar de basis is gelijk en de normen zijn prima.
Net zoals Reggefiber deed, berekent CIF huur aan een operator voor het gebruik van de PoP en de huur van de lijnen naar de woningen. KPN wil die prijs niet betalen aan CIF en wil uiteraard minder betalen.
Daarnaast kan KPN het heel moeilijk verkroppen om diensten te leveren op een netwerk dat zij niet (deels) in eigendom hebben. Bij Reggefiber was dat geen probleem omdat vanaf het begin van Reggefiber al was vastgelegd dat KPN daar uiteindelijk een meerderheidsbelang in zou krijgen (en later zelfs geheel overnam)
[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 12-10-2017 17:34 ]
Een week intrainen krijg je meestal alleen als je verbinding vanuit de wijkcentrale moet komen. Dan wordt de verbinding vanuit de centrale ongeveer 10 dagen in de gaten gehouden. (Dynamic Line Management)MsG schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:39:
Maar gebeurt dat dus realtime aldoor tussendoor (want mijn waarden fluctueren) of alleen als de medewerker iets speciaals aanzet? Of gewoon elke keer wanneer je je modem uit hebt gedaan? Gezien men het bijvoorbeeld heeft over een week 'intrainen'.
[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 12-10-2017 17:53 ]
Bij mij liep het helemaal anders. Volgens fourstack was bij mij 100/200 down mogelijk. Ik zit op de buitenring met een straatkast hier ongeveer 150-200 meter vandaan. Bij aflevering door NLE bleek dat de maximaal haalbare snelheid volgens mijn modem 78 down en 10 up te zijn. De actual was vanaf dag één een keiharde 50 down en 5 up. In de modemwaarden veranderde helemaal niets gedurende 10 dagen en 6 uur. Ik wilde al contact opnemen met de helpdesk. Toen viel plotseling mijn hele verbinding weg gedurende een minuut of 5 en volgens het modem kon ik 110 down en 29 up krijgen. Actual bleek dat 109 en 31 te zijn?????krakendmodem schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:49:
[...]
Een week intrainen krijg je meestal alleen als je verbinding vanuit de wijkcentrale moet komen. Dan wordt de verbinding vanuit de centrale ongeveer 10 dagen in de gaten gehouden. (Dynamic Line Management)
Mocht de lijn stabiel blijven, dan zet de DSLAM de verbinding weer een stukje hoger, net zolang tot de ingestelde snelheid of maximale lijnsnelheid is bereikt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq