M'n overeenkomst met NLEx is ingegaan op 17 mei. Aansluiting werd actief op 3 juli (toen zag ik ook dat m'n IP-adres was gewijzigd van Telfort > NLEx). Nu kreeg ik vanochtend ineens een mailtje van NLE:
quote: NLEx
Je overeenkomst is ingegaan op 17 mei 2017, het moment dat je je contract hebt ontvangen. En nu ben je echt on air! Dat betekent dat ook je looptijd van 1 jaar is ingegaan, om precies te zijn op 28 augustus 2017. De einddatum is 28 augustus 2018.
Dat is raar, ik heb immers al bijna twee volle maanden de boel in gebruik. Ook is er op 5-6-2017 al een maandbedrag (voor periode 03-07-2017 tot 02-08-2017) afgeschreven.
Zou het wellicht komen doordat ik een eigen modem gebruik en dat er daardoor op dag van aansluiten (3 juli) geen signaaltje richting NLEx is gegaan dat de aansluiting vanaf die dag actief werd?
Zijn er nog meer mensen hier die een eigen modem gebruiken? Ik heb vanaf dag #1 een Draytek Vigor 130 in gebruik
(settings NLEx: internet op VLAN34, IPTV op VLAN4).. De Experiabox V10 die ik van NLEx heb gekregen is nooit uit de doos geweest.
Uiteraard heb ik NLEx zelf ook al gevraagd, maar die geven aan het vrij druk te hebben waardoor een reactie even kan gaan duren. Zo spannend is het in principe ook niet, ze hebben ondertussen de prijs alweer verhoogd, dus op deze manier kan ik langer van de lagere prijs profiteren. Maar een beetje vreemd is het wel...
Edit: Inmiddels reactie van NLEx:
Ik ben heel erg benieuwd of je momenteel al gebruik maakt van ons modem én van onze diensten. Het lijkt er namelijk op alsof deze nog niet volledig zijn geactiveerd. Kan dat misschien kloppen?
Wat betreft de berichtgeving, dat heeft te maken met automatisch processen. In jouw geval zie ik dat het proces meerdere malen is uitgevallen, waardoor de datum elke keer verplaatst werd. Nu lijkt dat allemaal wel goed verlopen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Je facturatie start pas op het moment dat je ook LIVE bent! Daarna ga je een maand lang gebruik maken van de diensten en volgt er na het maand verbruik weer een nieuwe factuur.
Snap je het zo een beetje beter? Let me know of je al diensten hebt!
Busted

Misschien had ik de Experiabox dus toch even een uurtje ofzo aangesloten moeten hebben

Gezegd dat ik een Draytek gebruik. Reactie NLEx:
Het was even uitzoeken, maar ik heb nu wat meer duidelijk hierover kunnen krijgen. Ten eerste is je facturatie nog niet gestart, omdat je nog geen gebruik hebt gemaakt van onze diensten. Op het moment dat je gebruik maakt van onze diensten, dan raden wij ook altijd aan gebruik te maken van onze eigen apparatuur. Helaas is het dus niet mogelijk dat wij je internet kunnen leveren via een andere modem.
Het is voor mij nu ook onduidelijk hoe het toch mogelijk is dat jij een internetverbinding hebt van NLEx. Het lijkt er namelijk op dat je op dit moment nog steeds beleverd wordt door je vorige provider Telfort.
Wat ik je wil aanraden is om zo snel mogelijk ons modem te installeren en te gaan gebruiken. Anders zal je tot die tijd beleverd blijven door Telfort. Ook zie ik dat je geen gebruik hebt gemaakt van de overstapservice. Als je nog niet je contract hebt opgezegd, dan blijven zij je vooralsnog beleveren voor je internet en televisie.
Klopt alleen niet helemaal.
- Er is al gefactureerd

- Ik heb al bijna 2 mnd. internet en TV via een eigen modem

- Ik heb geen verbinding meer via Telfort, op de dag van overgang wisselde m'n IP-adres naar eentje van NLEx
Heb inderdaad de overstapservice niet gebruikt. Heb zelf Telfort opgezegd en daarna NLEx in laten gaan.
@
vincedd Jij gebruikt ook een eigen modem toch? Heb je die later aangesloten of vanaf dag #1 al?
Ik denk dat ik de Experiabox maar gewoon even een uurtje ofzo aansluit, zodat de vlaggetjes bij NLEx op groen gaan. Daarna gauw de Draytek weer aansluiten
[
Voor 95% gewijzigd door
ThinkPad op 01-09-2017 14:20
]