[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.847 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Nick25 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:14:
[...]

30 euro minder dat vind ik wel knap want als ik pc check doe met 100MB & tv kom ik op 60 euro uit betaal nu 65... }:O
Het is nu al weer wat verhoogd ja. Maar voor de meeste mensen hier golden nog de oude tarieven voor 30,-.

Ik ging van Ziggo 57,95 150/15 naar NLe ~90/30, voor inderdaad nagenoeg de helft minder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 14:32
MsG schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:18:
[...]

Het is nu al weer wat verhoogd ja. Maar voor de meeste mensen hier golden nog de oude tarieven voor 30,-.

Ik ging van Ziggo 57,95 150/15 naar NLe ~90/30, voor inderdaad nagenoeg de helft minder.
Aah want ik ben bijna net zoveel kwijt als met KPN helaas... }:O

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:31
Ik las hier een paar keer dat voor glasvezel NLE niet echt goedkoop was. Maar als ik kijk naar T-Mobile wat ik nu heb en NLE, dan scheelt het toch nog €6,50 per maand (los van de aanbieding die voor 9 maand of 12 maand geld bij 2 jaar). Dan wordt het verschil al snel €16,50.

Ik zit alleen even te kijken welke verschillen er zijn qua terugkijken met TV tussen KPN en T-mobile. We hebben 2 TV's en het standaard TV pakket.

[ Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 25-07-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
Eindelijk online. Bleek helemaal niets aan de hand te zijn met de aansluiting in huis. Het kwam doordat KPN de aansluiting op verkeerd adres had aangesloten. Na belletje van de installatie monteur van NLE had ik de dag er na verbinding, zonder dat KPN monteur langs hoefde te komen.

MIjn snelheid is rond de 66mbit down en 26 mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:51
Binnetie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:03:
Ik las hier een paar keer dat voor glasvezel NLE niet echt goedkoop was. Maar als ik kijk naar T-Mobile wat ik nu heb en NLE, dan scheelt het toch nog €6,50 per maand (los van de aanbieding die voor 9 maand of 12 maand geld bij 2 jaar). Dan wordt het verschil al snel €16,50.

Ik zit alleen even te kijken welke verschillen er zijn qua terugkijken met TV tussen KPN en T-mobile. We hebben 2 TV's en het standaard TV pakket.
Voor zover ik weet heeft T-Mobile nog steeds geen "cloud". Dus opnemen, pauzeren, terugspoelen gebeurt op 1 apparaat met een harde schijf (dat altijd 5 euro extra kostte).
Begingemist kent t-mobile niet volgens mij. Uitzending gemist kan op elke decoder.

Bij KPN/NLE kan bovengenoemde op elke aangesloten decoder.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Barre73 begin gemist zit wel op mijn ontvanger van T-Mobile, maar ik heb dan wel Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik heb dinsdag een nieuw modem ontvangen i.v.m. mijn wifi probleem. Ik heb het nieuwe modem gelijk opgehangen en de wifi settings default gelaten. Tot nu toe blijft het goed werken lijkt het. Ff afkloppen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:57
Mijn pakket is binnengekomen. Volgende week woensdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis dus gelijk even alles aansluiten. Als het goed is ligt er nog een telefoonkabel die ik zo kan inprikken (huidige bewoners hebben Tele2). Iemand ervaring met het overschakelen van Tele2 naar NLE? En wat is bij jullie de tijd dat het omgeschakeld wordt naar NLE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Net even gebeld met NLE. Fourstack en NLE site meldt dat op mijn adres 32 Mbit mogelijk is; kom zelf niet boven de 20 Mbit (mijn buurman heeft 30 Mbit KPN). Had snel iemand aan de lijn (ook vriendelijk); er is alleen een computerstoring bij NLE, dus vanmiddag even terugbellen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Begin gemist in inderdaad aanwezig. Dat is vorig jaar ergens geïntroduceerd.
Heb T-Mobile gebeld en ze wilden mij 6 maand 5 euro korting per maand geven, meer zat er niet in.

Dus ik overweeg sterk om naar NLE te gaan, opnemen gebruik ik niet. En het scheelt me €6,50 per maand (+ de korting).
De Draytek krijgt rechtstreeks zijn glasvezel kabel binnen vanuit een oude Genexis (glasvezel loopt daar doorheen.

Hoe wordt dit aangesloten met NLE? In de Enexis zitten geen actieve componenten meer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:37
OgWok schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:10:
Net even gebeld met NLE. Fourstack en NLE site meldt dat op mijn adres 32 Mbit mogelijk is; kom zelf niet boven de 20 Mbit (mijn buurman heeft 30 Mbit KPN). Had snel iemand aan de lijn (ook vriendelijk); er is alleen een computerstoring bij NLE, dus vanmiddag even terugbellen.
Hoelang staat je modem al? Meestal gaat de snelheid nog wel een beetje omhoog vanwege het intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Binnetie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:20:
Begin gemist in inderdaad aanwezig. Dat is vorig jaar ergens geïntroduceerd.
Heb T-Mobile gebeld en ze wilden mij 6 maand 5 euro korting per maand geven, meer zat er niet in.

Dus ik overweeg sterk om naar NLE te gaan, opnemen gebruik ik niet. En het scheelt me €6,50 per maand (+ de korting).
De Draytek krijgt rechtstreeks zijn glasvezel kabel binnen vanuit een oude Genexis (glasvezel loopt daar doorheen.

Hoe wordt dit aangesloten met NLE? In de Enexis zitten geen actieve componenten meer volgens mij.
Dan komt er een monteur opnieuw een NT op de Genexis klikken (het bovenste deel wordt dus weer vervangen) en vanaf die een UTP kabel naar de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

nooberke schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Hoelang staat je modem al? Meestal gaat de snelheid nog wel een beetje omhoog vanwege het intrainen.
Klein maandje; dus die's wel uitgetraind ;) Net contact met NLE gehad en ze gaan KPN vragen te kijken waar het probleem zit. Netjes; het gaat niet snel, maar helpdesk neemt genoeg tijd om te luisteren en is vriendelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 29-07-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook NLE maar eens aangevraagd. Ziggo wilde niet over de brug komen met een goede aanbieding, dus we gaan een jaartje NLE proberen. Moet alleen nog even een oplossing verzinnen voor het feit dat ik hier geen UTP in de woning heb maar coax, en niet allemaal nieuwe kabels wil trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:10

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:39:
Ik heb ook NLE maar eens aangevraagd. Ziggo wilde niet over de brug komen met een goede aanbieding, dus we gaan een jaartje NLE proberen. Moet alleen nog even een oplossing verzinnen voor het feit dat ik hier geen UTP in de woning heb maar coax, en niet allemaal nieuwe kabels wil trekken.
Dit is voor mij ook een groot punt voordat ik over kan stappen. Al met al zouden we per maand iets van € 10 goedkoper uit zijn dan bij Ziggo, maar er komt een hoop werk bij kijken, plus het feit dat we nu CI+ modules hebben en geen losse ontvangers...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
The Executer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:56:
[...]
plus het feit dat we nu CI+ modules hebben en geen losse ontvangers...
Dat is de enige reden dat ik nu blijf bij Ziggo, ik heb een Humax en een TV met een CI+ module, en in de kast 2 losse geactiveerde smartcards als extra.

Als ik na een jaar NLE weer overstap naar bv Ziggo dan mis ik dat. Als je dan het woord " opnemen " noemt dan zit je direct aan een (blazende fan) Horizon Box vast. Of je kiest voor slechts 1 smartcard in je hele huis die je in de oude Humax stopt.

Als je bij Ziggo zeker weten het oude terug zou krijgen, dan had ik al een jaartje NLE geprobeerd, gewoon eens om als Tweaker met vVDSL te experimenteren. Lijkt mij erg leuk.

Heb ook nog nagedacht over een hybride oplossing, waarbij ik internet van NLE afneem, TV van Ziggo, en Mobiel bij KPN hou. Maar ik schat zo in dat met de "compleet" oplossing van Ziggo Vodafone ik daar beter alles onder kan brengen. Zal het eens in een Excel zetten om te kijken wat er voor prijzen uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Executer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:56:
[...]

Dit is voor mij ook een groot punt voordat ik over kan stappen. Al met al zouden we per maand iets van € 10 goedkoper uit zijn dan bij Ziggo, maar er komt een hoop werk bij kijken, plus het feit dat we nu CI+ modules hebben en geen losse ontvangers...
Dan is de rekensom al anders inderdaad. Ziggo zou mij vanaf 1 juli 737.40 per jaar kosten. NLE zit nu met de openingsaanbieding op 389.40 in het eerste jaar. 348 euro verschil dus, daar kan ik best een oplossing voor verzinnen (iets van een powerline ofzo) en een gokje voor nemen. Ik heb toch al geen CI+ meer in werking dus ook daar verlies ik niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier nu kpn voor 75. Euro, ik ga ook gauw over naar nlex voor de helft, en zie wel hoe het loopt.
Overal catkabel liggen dus alleen modern en kastjes ompluggen,
Én nog ff gekeken wat de mogelijkheden zijn van alleen internet met xaiomi 4K tv box maar mijn vrouw is niet zo handig met die dingen.
Dus voor de veiligheid maar een iptv pakket erbij.
Vaste telefoon ook overboord, zooooooooo jaren '90.

[ Voor 7% gewijzigd door Supertip op 29-07-2017 22:51 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
Over je bestaande coax kun je ook vaak Gbit snelheden halen. De omvormer is niet goedkoop maar zeker niet duur. Zelf ben ik het nu een paar keer tegen gekomen. Werkt goed.

http://www.cablers.nl/ethernet-over-Coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaste telefoon heb ik er hier ook niet bij. Voor mij wordt het mogelijk ook zo'n Echobox. Of Powerline dus, moet nog even kijken. De kosten daarvan haal ik er al uit door het lagere abo-geld. Bevalt het niet, ga ik na een jaar weer met een mooie aanbieding naar Ziggo en zet ik de set op MP, vang ik er nog wel wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voor ethernet via coax heb je maar twee adapters nodig van beiden rond de 60 euro. Moca32.
Zie: https://www.klusspullen.n...22lQvCEAQYASABEgIrrPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:39:
koop een MOCA setje. Internet over coax! Werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heeft iemand anders ook het probleem dat je om de paar dagen weer opnieuw moet inloggen op Netflix op de Arcadyan? Verschrikkelijk irritant. Ik heb er een mooi ingewikkeld wachtwoord op zitten en dat is een ramp om in te typen. Bij die van Telfort gebeurde dat soms ook maar daar was het in twee jaar tijd een handjevol keren voorgekomen - nu met NLE soms meerdere keren per week. :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik twijfel nog steeds een beetje om over te stappen. Hoe is de TV kwaliteit in vergelijking met T-Mobile?
Mijn schoonouders hebben 20/2 bij KPN en ik vond de kwaliteit minder dan bij mij (kan ook door de TV komen natuurlijk). Kijk via via glasvezel via dezelfde streams dan als bij VDSL? Ik meende dat er in het verleden verschil in zat bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Van wat ik zelf gezien heb lijkt de beeldkwaliteit van Ziggo inderdaad beter dan die van KPN. Op zich eigenlijk niet zo vreemd want Ziggo is natuurlijk oorspronkelijk een tv-provider terwijl KPN een telefonie/internetprovider is... In het verleden waren er inderdaad veel klachten over de "HD" van KPN. In feite verkochten ze 720p als HD. Tegenwoordig is het echter 1080i.

De beeldinstellingen van de settopbox kunnen trouwens ook invloed hebben op de kwaliteit. Het kan zijn dat de settopbox een 720p-signaal over de HDMI naar de tv stuurt dus ondanks dat de stream dan 1080i is zie je op de tv maar 720p... Snel te fixen natuurlijk en het verschil is direct te zien.

Maar ondanks dat de tv-beeldkwaliteit van KPN iets minder is dan die van Ziggo verkies ik NLE mijlenver boven Ziggo. Ten eerste vanwege de prijs, maar ook vanwege de betere apparatuur die ze leveren. Zappen en door de gids scrollen op de Arcadyan van KPN/Telfort/NLEx is vele malen sneller dan op de Mediabox van Ziggo. Ook vind ik het een groot voordeel dat de router en de settopbox twee losse apparaten zijn zodat ik de router direct naast het ISRA-punt kan zetten terwijl de settopbox bij de tv aan de andere kant van de kamer staat. Hoewel natuurlijk over het algemeen de tv bij het kabelaansluitpunt staat waardoor in dat geval het feit dat Ziggo een alles-in-één-apparaat gebruikt niet zoveel uitmaakt, scheelt dat voor mij wel veel qua wifi want mijn irsrapunt zit ongeveer midden in mijn appartement en de tv staat in een uithoek. Tja, zoveel mensen, zoveel verschillende voorkeuren. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Je moet bij NLE ook goed opletten dat je wel gebruik maakt van de HD zenders...bij mij zitten ze nog steeds in de 7** reeks. Niet HD is echt dramatisch.

Gebruik zelf een 55" TV en het beeld is naar mijn gevoel ietsje minder dan bij Ziggo, maar een enorm verschil zou ik het niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

nooberke schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:39:
Je moet bij NLE ook goed opletten dat je wel gebruik maakt van de HD zenders...bij mij zitten ze nog steeds in de 7** reeks. Niet HD is echt dramatisch.

Gebruik zelf een 55" TV en het beeld is naar mijn gevoel ietsje minder dan bij Ziggo, maar een enorm verschil zou ik het niet willen noemen.
Yup, ik heb ook een 55" tv en de kwaliteit van de HD-zenders via NLEx is ruim voldoende om dat scherm te vullen. :)

(En inderdaad, SD is niet om aan te gluren op zo'n groot beeld...)

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 01-08-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij T-Mobile is NPO1 op 1, NPO2 op 2. Bij NLE/KPN zit dit in een andere reeks. Als je de settopbox in standbye zet en weer aanzet springt hij automatisch naar de laatst bekeken zender in HD? Ik heb ook een 55 inch TV maar zie gewoon gebeuren dat mijn vriendin naar de niet-HD kanalen zit te kijken.
Nu ik dit typ bedenk ik me dat mijn schoonouders ook nog wel eens gewoon op de niet-HD kanalen zitten te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij Ziggo kan je een apart modem aanvragen indien de Horizon niet voldoet. In oud Ziggo gebied is het zelfs nodig om een apart modem te hebben. Beeldkwaliteit is idd ietsje beter bij Ziggo, maar niet genoeg om de prijs te verantwoorden vind ik.

Ik vind SD van ziggo trouwens prima te pruimen. Zolang er nog signaal op de kabel staat gebruik ik de FTA zenders van Ziggo gewoon lekker, ook al betaal ik er niet voor. Ik zet de Arcadyan alleen aan als ik per se iets in HD wil kijken, ik heb een 50" tv btw.

[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 01-08-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Binnetie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48:
Bij T-Mobile is NPO1 op 1, NPO2 op 2. Bij NLE/KPN zit dit in een andere reeks. Als je de settopbox in standbye zet en weer aanzet springt hij automatisch naar de laatst bekeken zender in HD? Ik heb ook een 55 inch TV maar zie gewoon gebeuren dat mijn vriendin naar de niet-HD kanalen zit te kijken.
Nu ik dit typ bedenk ik me dat mijn schoonouders ook nog wel eens gewoon op de niet-HD kanalen zitten te kijken...
Hij gaat wel weer aan op de laatst gebruikte zender, zelfs als de stroom er volledig af is geweest...

Gevaar is vooral dat mensen bijvoorbeeld zender één kiezen via de afstandsbediening, ik heb mijzelf aangeleerd of om vorige/volgende te gebruiken of om de TV-gids te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Binnetie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48:
NPO1 HD zit op 701, NPO2 HD op 702 etc.

Je kan op de settopbox trouwens zenders verbergen via de instellingen. Ik heb strategisch in de range t/m 700 een aantal zenders verborgen zodat 701 op de eerste regel van de "gidspagina" valt. Vind ik gewoon prettig. Meestal als ik zap gebruik ik namelijk de gids-functie. En alleen Formule 1 kijk ik in SD (op de Duitse RTL) dus onder de 701 kom ik vrijwel nooit in het zenderpakket. :)

En inderdaad, als je hem uit standby haalt dan start hij automatisch op op de laatste zender die je aan hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan groen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:21:
[...]

koop een MOCA setje. Internet over coax! Werkt super
Zat ik ook al over te denken ja. Maar ik heb nog niet helemaal helder wat en hoe ik dan precies moet hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:24:
[...]
Zat ik ook al over te denken ja. Maar ik heb nog niet helemaal helder wat en hoe ik dan precies moet hebben...?
Wat ik op 31 juli al schreef: 1 adapter aan de ene kant van de coaxkabel, eentje aan de andere kant. Twee stuks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, da's niet heel ingewikkeld. Binnenkort maar eens van die units bestellen dan, heb ik ze alvast binnen. NLE-monteur laat nog wel even op zich wachten, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:24:
[...]
Trek gewoon een up erin door die vast te binden aan de coaxkabel. Hoeft je alleen 2 connectors te knijpen. Veel goedkoper, stabieler en kost geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ga ik me niet aan wagen. Ik ben daar niet handig in. Plus, als NLE tegenvalt en ik moet volgend jaar terug naar Ziggo, heb ik hetzelfde gezeik weer want die gebruiken coax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Verwijderd als je bij Ziggo een Ziggo mediabox xl hebt en een extra box dan kun je die ook via die utp aansluiten. Wat dat betreft is het redelijk toekomst vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

jongetje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:40:
@Verwijderd als je bij Ziggo een Ziggo mediabox xl hebt en een extra box dan kun je die ook via die utp aansluiten. Wat dat betreft is het redelijk toekomst vast.
Nee hoor, Mediabox XL niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:25:
Heeft iemand anders ook het probleem dat je om de paar dagen weer opnieuw moet inloggen op Netflix op de Arcadyan? Verschrikkelijk irritant. Ik heb er een mooi ingewikkeld wachtwoord op zitten en dat is een ramp om in te typen. Bij die van Telfort gebeurde dat soms ook maar daar was het in twee jaar tijd een handjevol keren voorgekomen - nu met NLE soms meerdere keren per week. :(
Yup, hier ook. Niet om de paar dagen gelukkig maar wel veel te vaak. Echt superirritant.
Na iedere update of automatische reset van de Arcadyan lijkt dat te gebeuren.

Ik heb ook op de KPN site zitten zoeken maar kan niets vinden. Enige wat je kan doen om het minder irritant te maken is een gemakkelijker te onthouden wachtwoord aanmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 02-08-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

tiguan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:49:

..... knip

Ik vind SD van ziggo trouwens prima te pruimen. Zolang er nog signaal op de kabel staat gebruik ik de FTA zenders van Ziggo gewoon lekker, ook al betaal ik er niet voor. Ik zet de Arcadyan alleen aan als ik per se iets in HD wil kijken, ik heb een 50" tv btw.
Zo deed ik het in de slaapkamer ook; analoog kijken naar Ziggo (woonkamer NLEx). Is/was goed genoeg, maar sinds dinsdag staat er sneeuw op de kabel....... :? Nu even een klein DVB-T tv'tje, maar da's alleen 1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
amx schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:56:
[...]

Nee hoor, Mediabox XL niet
Nee, maar de extra box kan wel via utp op de hoofdbox aangesloten worden waar ik op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 23:00
fritz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Kun je zo'n Arcadyan kastje 2e hands kopen en zo die 5 euro per maand per tv uitsparen? Of is het bij KPN/NLE bekend hoeveel ontvangers je hebt en kun je maar met dat aantal tegelijk kijken? Of koppeling adhd serienummers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Nee, zodra je em activeert ga je extra bijbetalen. KPN ziet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

krakendmodem schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:52:
Jakkes, Big Brother KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:52:
Je kan hem niet eens activeren dat moet de helpdesk voor je doen. En ja KPN kan alles van je zien. Van modem tot tv kastje tot welke film je huurt en hoelang je die gekeken hebt en ga zo maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En als je kastjes zou uitwisselen met een familielid?
Wij deden altijd Eredivisie live bij Ziggo op 1 abo, en dan smartcards ruilen. Dat werkte prima als je binnen dezelfde gemeente bleef (misschien nog wel een groter gebied, nooit getest).

Stel dat familie van mij nu alles in 1 neemt zonder voetbal, maar met 2 kastjes. En we ruilen 1 kastje van mij. Beiden zijn geactiveerd en beiden zullen actief zijn op NLEx (Telfort/KPN) netwerk.

Iemand dat ooit geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:18:
Wij deden altijd Eredivisie live bij Ziggo op 1 abo, en dan smartcards ruilen. Dat werkte prima als je binnen dezelfde gemeente bleef (misschien nog wel een groter gebied, nooit getest).

Stel dat familie van mij nu alles in 1 neemt zonder voetbal, maar met 2 kastjes. En we ruilen 1 kastje van mij. Beiden zijn geactiveerd en beiden zullen actief zijn op NLEx (Telfort/KPN) netwerk.

Dat werkt inderdaad. Ik heb weleens mijn kastje meegenomen en aangesloten bij mijn ouders (beide KPN glas). Werkt prima. Daarna ook weer weggehaald en zodoende weet ik niet hoe het op de lange termijn werkt.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:18:

Werkt perfect :) Moet wel binnen zelfde gemeente zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, weet ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Naar aanleiding van mijn (tot nu toe) goede ervaring met NLE, wilt de buurtman ook deze aanvragen.
Echter krijgt hij bij aanmelding te zien dat het maar 20 Mb/s down en 1 Mb/s up is.
Heeft NLE de 100/30 afgeschaft of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, via de websites bestaan dezelfde opties nog. Mogelijk dat fourstack een beperking op de lijn aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Je hebt gelijk, fourstack geeft veel lager snelheid aan, ook op mijn adres:
Distributiepunt(en) MDF
Koper/DSL 11 Mbit/s

Heeft KPN de lijnen dan beperkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
dragonballz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:20:
Je hebt gelijk, fourstack geeft veel lager snelheid aan, ook op mijn adres:
Distributiepunt(en) MDF
Koper/DSL 11 Mbit/s

Heeft KPN de lijnen dan beperkt ?
Nee, dat betekend simpelweg dat er niet meer snelheid dan 20Mb leverbaar is.

Wat ook kan is dat de wijkkast vol zit en je dus je signaal uit de verder gelegen wijkcentrale krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 09-08-2017 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:00:
[...]

Nee, dat betekend simpelweg dat er niet meer snelheid dan 20Mb leverbaar is.

Wat ook kan is dat de wijkkast vol zit en je dus je signaal uit de verder gelegen wijkcentrale krijgt.
Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijke. Als Dragonballz zelf wel 100/30 heeft maar nu ook ziet dat hij alleen vanuit de centrale kan krijgen (er staat namelijk "MDF") dan is de Dslam in de kast blijkbaar tijdelijk vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Verkeerde topic

[ Voor 111% gewijzigd door krakendmodem op 09-08-2017 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:57
Sinds een week (2 aug.) aangesloten via NLE. Alleen nog geen tv en telefoon kunnen aansluiten omdat we nog geen tv en vaste telefoon hebben meegenomen ;-) tv via de iTV app werkt wel top.

De internetsnelheden zijn erg goed. De eerste dag was het nog niet voluit, maar na 2 dagen wel. Ik denk dat de modem zich toen had 'ingeleerd'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LNSouWzuD1DcVWEvdroSR2ac/full.jpg

Tot nu toe erg tevreden. Installatie ging ook perfect. De telefoonkabel in het modem, spanning erop en wachten. 5 minuten, toen al online! NLE, top! Nu de tv en telefoon nog xD
Trouwens ook keurig op de hoogte gehouden via e-mails. Alles keurig op tijd binnen. Heldere communicatie. Beetje hip taalgebruik maar ik heb het idee dat ieder bedrijf hier zich tegenwoordig schuldig aan maakt.

• idnib
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-07-2020
Hallo,

ik krijg van Ziggo te horen dat de zender bij NLE op vdsl als HD aangeboden worden maar in feite HD-ready, dus maar 720 lijnen zijn en geen 1080.
Wie weet daar het fijne van of dat ook klopt?

De max data is ook maar 32Mb in ons gebied.

thx!

[ Voor 11% gewijzigd door idnib op 10-08-2017 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online

idnib schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:13:
Hallo,

ik krijg van Ziggo te horen dat de zender bij NLE op vdsl als HD aangeboden worden maar in feite HD-ready, dus maar 720 lijnen zijn en geen 1080.

thx!
Is gewoon 1080, maar standaard staat de ontvanger op 720 uitvoer. Zodra je die aanpast is het gewoon 1080.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

idnib schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:13:
Hallo,

thx!
Toch fijn he, dat Ziggo alles zogenaamd weet.
En het is zeker ook toevallig allemaal zogenaamd in het voordeel van Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Breek me de bek niet los over Ziggo. Eerst moest ik ze zelf gaan bellen. Niet gedaan, en vervolgens word ik al een week gestalkt waarbij ik niks hoor als ik opneem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo... blij dat ik er weg ben. Kreeg net de factuur van dik 180 euro terwijl alles in voorgaande maanden betaald is. Hele rare bedoening en één vand e vele redenen dat ik er weg ben.

Nu Nle en heb het installatiepakket eergisteren binnen gekregen. Activatiedag zou de 15de zijn maar alles aangesloten en het werkt. Wel nog een lage snelheid maar dat zal het intrainen wel zijn. Wat ik niet voor elkaar krijg is Dolby op het tv apparaat. Stereo gaat prima, maar Dolby of Auto via HDMI of Optical wil niet wat ik ook instel op de versterker. Nu de kabels een wisselen en zien of dat soelaas brengt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

KPN zou gister langs komen om de lijn te controleren. Door grote storing bij KPN ging dat niet door. Nu weer via NLE een nieuwe afspraak maken met KPN.

Da's wel wat "oude stijl". Afspraak gaat niet door en dan weer via het hele kanaal een nieuwe afspraak maken.
Heeft natuurlijk meer met KPN dan met NLE te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 11-08-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een 'probleempje' (denk dat ik de oplossing weet). Als ik (met name) Netflix via de TV ontvanger kijk dan heb ik het gevoel of het beeld af en toe schokt.

Zou dat kunnen omdat ik er een goedkope 100 mbit switch voor heb zitten? Zonder IGMP Snooping ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:16:
Breek me de bek niet los over Ziggo. Eerst moest ik ze zelf gaan bellen. Niet gedaan, en vervolgens word ik al een week gestalkt waarbij ik niks hoor als ik opneem...
Hetzelfde hier. Ik lees wel op verschillende plekken dat Ziggo met een erg goed aanbod komt. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Afgelopen maand mijn energiecontract overgesloten naar NLE en de communicatie beviel mijn prima.
Vandaag ook maar de stap gemaakt om mijn KPN abonnement over te sluiten, vond €67,50 per maand wel aardig duur worden en KPN wou mij geen 'korting' geven.
De triple play korting (Plus pakket,5 euro korting en spotify) gebruik ik niet en over 3 maanden kan ik ook mijn sim-only eventueel oversluiten naar bv simpel.

Ik ben erg benieuwd hoe deze overstap gaat bevallen aangezien het een van Glasvezel naar Glasvezel migratie is en ik daar vaak wat huiverig voor ben. Overstapdatum is trouwens 22-9-2017.

[ Voor 45% gewijzigd door SmoothTweaker op 11-08-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

OgWok schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:32:
Heeft natuurlijk meer met KPN dan met NLE te maken.
Tja, KPN is een groot en log bedrijf met te weinig medewerkers (en vergeet de vakantietijd niet).
SmoothTweaker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:27:
Ik ben erg benieuwd hoe deze overstap gaat bevallen aangezien het een van Glasvezel naar Glasvezel migratie is en ik daar vaak wat huiverig voor ben. Overstapdatum is trouwens 22-9-2017.
Dat zal wel prima verlopen aangezien het om dezelfde kabel gaat, enige wat veranderd is je aanbieder. Een maatje van mij is ook over zonder problemen (ook glas) en zelf had ik ook geen problemen (koper). Sterker nog, ik heb zelf niets gemerkt van downtime! Het oude modem van Telfort pikte het signaal van NLE gewoon op!

En Simpel is gewoon top! Zit nu iets meer dan een jaar bij ze en tot op heden nog geen problemen ondervonden! 1x gemaild met ze en prima opgelost, ze reageren redelijk snel.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe tevreden over het verloop van Ziggo naar Nlex. Activatie een kleine week eerder, diensten werken perfect, beeld is gewoon goed. Contact met de Nlex is ook goed wat betreft mailverkeer. Je wordt netjes overal van op de hoogte gehouden.

De apparatuur is exact zoals KPN het ook uitlevert en werkt perfect. Je krijgt er een wifi versterker bij die ook goed werkt maar had liever een stel powerplugs gezien. Het modem is een V10 en die is nu aan het intrainen. Ik ga langzaamaan omhoog in snelheid, van 7mbit twee dagen geleden naar nu 22mbit met een max van 55mbit volgens het modem. De upload zit op dit moment op 7mbit.

Al met al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:06:
Tot nu toe tevreden over het verloop van Ziggo naar Nlex. Activatie een kleine week eerder, diensten werken perfect, beeld is gewoon goed. Contact met de Nlex is ook goed wat betreft mailverkeer. Je wordt netjes overal van op de hoogte gehouden.

De apparatuur is exact zoals KPN het ook uitlevert en werkt perfect. Je krijgt er een wifi versterker bij die ook goed werkt maar had liever een stel powerplugs gezien. Het modem is een V10 en die is nu aan het intrainen. Ik ga langzaamaan omhoog in snelheid, van 7mbit twee dagen geleden naar nu 22mbit met een max van 55mbit volgens het modem. De upload zit op dit moment op 7mbit.

Al met al zeer tevreden.
Wil je eens je lijngegevens uit je modem hier plakken? Ben benieuwd eigenlijk wat je verbinding is.

(Hier ook max. 55Mbit btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@krakendmodem ik neem aan dat je dit bedoeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qvMB7crZ9E7ccDSnPZTOPjlb/full.jpg?nohitcount=1
De KPN kabel, de blauwe, had een oud wandcontactdoosje in de woonkamer. Mijn kamer grenst direct aan de meterkast. Dat wandcontactdoosje heb ik van de muur gehaald want ik wil geen modem in de woonkamer zien of hebben. De blauwe kabel van KPN zit direct aangesloten op het doorlusdoosje met blauw op blauw en rood op roos beide draden op dezelfde schroeven als de draden van het doosje (direct contact).

Op dit moment doet de lijn, dus niet zoals eerder vandaag, 11/7. Zowel via de wifi repeater als het modem zelf. Morgen ga ik bedraad eens testen wat ik haal, maar het is voormij wel een indicatie wat ik de wifi repeater niet nodig heb omdat er geen dode hoek zit. Van het modem naar de pc in de slaapkamer, gelijkvloers, is het zeven meter met een enkele muur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:49:
@krakendmodem ik neem aan dat je dit bedoeld:

[afbeelding]
De KPN kabel, de blauwe, had een oud wandcontactdoosje in de woonkamer. Mijn kamer grenst direct aan de meterkast. Dat wandcontactdoosje heb ik van de muur gehaald want ik wil geen modem in de woonkamer zien of hebben. De blauwe kabel van KPN zit direct aangesloten op het doorlusdoosje met blauw op blauw en rood op roos beide draden op dezelfde schroeven als de draden van het doosje (direct contact).

Op dit moment doet de lijn, dus niet zoals eerder vandaag, 11/7. Zowel via de wifi repeater als het modem zelf. Morgen ga ik bedraad eens testen wat ik haal, maar het is voormij wel een indicatie wat ik de wifi repeater niet nodig heb omdat er geen dode hoek zit. Van het modem naar de pc in de slaapkamer, gelijkvloers, is het zeven meter met een enkele muur ertussen.
Je upload gaat ook niet heel veel beter worden.
Ik zie een vrij grote onbalans op je lijn zitten betreffende de upload (zie lijn attenuation)
Zou je de draden (rood/blauw) eens uit het aansluit doosje willen halen en rechtstreeks op elkaar willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ik denk eerder dat die lijn nog in de DLM zit en pas over enkele dagen de volledige upload tot zijn beschikking heeft. De snelheid gaat namelijk in treden omhoog.

DLM kan soms wel een week duren, zo was mijn ervaring met meerdere VDSL aansluitingen vanuit de nummercentrale.

We zullen het zien. Ik twijfel wel of die 50Mbit gehaald gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
krakendmodem schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:12:
Ik denk eerder dat die lijn nog in de DLM zit en pas over enkele dagen de volledige upload tot zijn beschikking heeft. De snelheid gaat namelijk in treden omhoog.

DLM kan soms wel een week duren, zo was mijn ervaring met meerdere VDSL aansluitingen vanuit de nummercentrale.

We zullen het zien. Ik twijfel wel of die 50Mbit gehaald gaat worden..
De DLM zou hem nog wel wat "oppoetsen" maar die waardes zien er voor de upload niet echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoe komt het dat het bij de ene zo lang duurt om de optimale snelheid te halen en bij de ander gaat 't vrijwel direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekabeld haal ik 40/10 dus er zit iets goed fout in het draadloze gedeelte. Ik heb nu het modem uit de meterkast gehaald, die grenst aan de woonkamer. Ook dat biedt geen verbetering in snelheid. Bekabelen is geen optie. Misschien powerplugs?

Situatie in de meterkast:

Public
Publieke map
doorlus nlemeterkast nle

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
tiguan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:29:
Hoe komt het dat het bij de ene zo lang duurt om de optimale snelheid te halen en bij de ander gaat 't vrijwel direct?
Verschil van infrastructuur. Vanuit de "oude" wijkcentrale komt er VDSL2 met Max 50Mbit per aderpaar wat nog gebruik maakt van DLM, die de lijn in treden omhoog zet. De lijn wordt in de gaten gehouden en als de lijn stabiel genoeg blijft, dan gaat de snelheid weer verder omhoog, net zo lang tot de lijn kritisch wordt of de maximale lijnsnelheid is bereikt. Dit proces kan tot 10 dagen duren, maar meestal is het 4-5 dagen in mijn ervaring.

Wat ik vaak zag was dat de lijn vervolgens op 32/30Mb werd gestart na het aansluiten, na enkele dagen 42/8 en daarna al snel 55/10Mb.

Vectoring VDSL vanuit de straatkast maakt geen gebruik van DLM, waardoor die lijnen automatisch binnen enkele minuten op de maximale snelheid zitten waarop de lijn stabiel blijft. Vectoring onderdrukt de ruis al waardoor de centrale en modem sneller op hogere snelheden kunnen "onderhandelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:34:
Bekabeld haal ik 40/10 dus er zit iets goed fout in het draadloze gedeelte. Ik heb nu het modem uit de meterkast gehaald, die grenst aan de woonkamer. Ook dat biedt geen verbetering in snelheid. Bekabelen is geen optie. Misschien powerplugs?

Situatie in de meterkast:

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding]
Zijn de lijn waarden nog steeds hetzelfde als in je eerste plaatje?

Heb je toevallig Bluetooth aanstaan in de omgeving? Dat stoort op de 2,4ghz WiFi, als je op 5ghz WiFi kan verbinden zul je eigenlijk wel de 40Mb kunnen halen.

Als hier een Bluetooth speaker aanstaat, dan zakt de WiFi ook in tot rond de 10Mb.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 13-08-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, zal een ss plaatsten. Ik heb in ieder geval de wifi adapter uit de pc gehaald en die verlengd met een usb kabel zodat die nu op een hogere plaats hangt. Pc staat namelijk op de grond. Met de TP Link wifi repeater kom ik net aan de 30/7 als ik die test op verschillende plaatsen in huis. Verbinding met het modem levert een betere up/down snelheid op en dat betekent voor mij dat de TP Link niet gebruikt gaat worden.

Het kanaal heb ik op 11 gezet omdat dit het minst gebruikte kanaal is in de buurt volgens de app wifianalyzer. Verder geen BT aan staan of andere draadloze apparaten.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6535958480.png

nle lijn nw

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idnib
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-07-2020
Ik blijf toch nog een jaartje bij Ziggo, ik heb een goede aanbieding gekregen en dan ben ik toch nog goedkoper uit. Daarna gaan we weer verder kijken. De snelheid van het internet boeit me niet zoveel meer, moet natuurlijk niet te laag worden. En 32Mb is genoeg wat dat bederft. Je mag toch niks meer downloaden anders staan ze gelijk aan je deur tegenwoordig. Dus daarvoor is de fun van internet er wel af. En voor een paar pagina's bezoeken heb je niet veel bandbreedte nodig. Trouwens over die wifi/bleutooth straling invloed op je kabels, daar heeft Intel een mooie studie over gedaan. Daarin zie je hoe belangrijk de afscherming van je HDMI kabels is en hoe die signalen, en ook van snelle USB drives etc zeer veel impact kunnen hebben op de betrouwbare werking van je videosignalen. Even terug op topic, volgende keer wellicht NLE.

Dit is wel erg offtopic zeg. Zou je de besproken onderwerken de volgende keer op de goede plek willen bespreken?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 28-08-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week mijn eerste probleem met NLE gehad, aangevraagde Fox Eredivisie werkte niet zoals afgesproken. Uiteindelijk snel en kundig te woord gestaan op Facebook en gistermiddag is het probleem opgelost (zaterdag gemeld, maandag opgelost). Netjes en snel.

Dus ook op dat vlak ben ik positief. Ben erg tevreden met de overstap tot op heden. Met name het kunnen programmeren van opnames is voor mij een groot plus punt. Kan denk ik ook met Ziggo Mediabox geval, maar die heb ik gelukkig buiten de deur kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
idnib schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:11:
Ik blijf toch nog een jaartje bij Ziggo, ik heb een goede aanbieding gekregen en dan ben ik toch nog goedkoper uit. Daarna gaan we weer verder kijken. De snelheid van het internet boeit me niet zoveel meer, moet natuurlijk niet te laag worden. En 32Mb is genoeg wat dat bederft. Je mag toch niks meer downloaden anders staan ze gelijk aan je deur tegenwoordig. Dus daarvoor is de fun van internet er wel af. En voor een paar pagina's bezoeken heb je niet veel bandbreedte nodig. Trouwens over die wifi/bleutooth straling invloed op je kabels, daar heeft Intel een mooie studie over gedaan. Daarin zie je hoe belangrijk de afscherming van je HDMI kabels is en hoe die signalen, en ook van snelle USB drives etc zeer veel impact kunnen hebben op de betrouwbare werking van je videosignalen. Even terug op topic, volgende keer wellicht NLE.
Wow, dat is wel heel veel halve verhalen/waarheden in 1 post :+

Downloaden is illegaal ja, maar niemand staat bij je op de stoep hoor. Zolang jij zelf geen content ript en als scenegroup gaat uploaden....

Een hogere upload zorgt er ook voor dat pagina's sneller laden, en dat geld ook voor download. Ik merk wel degelijk verschil tussen mijn oude 50 en huidige 100mbit. Zeker als ik de adblocker uit zet :+ . En als je een online of offsite backup hebt (wat aan te raden is als je data je lief is) dan is upload juist ideaal. Iets wat bij Ziggo toch wel mist.

Het verhaal van Intel is leuk, maar is ook de reden waarom video-kabels eigenlijk altijd afscherming hebben. En bij digitaal is dat tegenwoordig ook vrij simpel te zien of het signaal verstoord is.

Maar als het goedkoper is, prima reden om bij Ziggo te blijven. Er zijn genoeg redenen om bij Ziggo te blijven natuurlijk. Ziggo sport, goedkoper voor minder, geen zin om over te stappen etc. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 15-08-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vind het zeer omslachtig/onhandig/klantonvriendelijk dat zenderpakketten aan en uit zetten uit geschakelt is, als je geen mobil hebt, dat het alleen via de app van NLE kan, in mijn NLE kan het ook niet.
Als het jaar voorbij is, ga ik naar een andere provider, dit is mij te basic.

[ Voor 13% gewijzigd door brommer1 op 22-08-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaaaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik heb een nieuwbouw woning en zit te twijfelen over NLE internet en energie. Ze zijn de goedkoopste wat betreft normaal en daltarief met 0,18 en 0,17 kw/h, maar ik lees ontzettend veel slechte reviews op internet dus ben een beetje huiverig.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/x3FaX9f

Ik lees dat ze de lijnen van KPN gebruiken en dat ze zelfs een Experia V10 router sturen. Hoe zit het met de firmware? Ik weet dat KPN die V10 helemaal dicht timmert wat voor de echte tweaker een hel op aarde is. Hoe zit dat met die van NLE? Iemand geflashed met open-wrt of dd-wrt?

Daarnaast schijnt jaarlijks overstappen (zowel voor internet als energie) het voordeligste uit te pakken en is het wellicht een goed idee om een eigen router aan te schaffen en deze als access router in te stellen? Nooit geen gezeik meer met routers van providers..

Sturen ze ook dezelfde tv ontvanger als KPN/Telfort?

Graag jullie ervaringen.

[ Voor 9% gewijzigd door Baaaaas op 22-08-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Laatst online: 23:55
brommer1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:33:
Vind het zeer omslachtig/onhandig dat zenderpakketten aan en uit zetten uit geschakelt is, dat het alleen via de app van NLE kan, in mijn NLE kan het ook niet, vooral als je geen mobil hebt.
Als het jaar voorbij is, ga ik naar een andere provider, dit is mij te basic.
De app is slechts een schil om deze pagina: https://nlex-app.mendixcloud.com/login.html

Inloggen met je NLE account.

[ Voor 3% gewijzigd door Barkrukhenkie op 22-08-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Werkt niet: vind het zeer klantonvriendelijk, waarom kunnen ze het niet in mijn NLE integreren.
Mensen zonder mobil zijn de pineut, moeten gaan bellen, hopen dat ze niet in de wachrij staan van........ minuten.

Onze Alles-in-1 applicatie is geoptimaliseerd voor gebruik op telefoonschermen. Het is daarom niet te benaderen via een desktop of tablet.
Installeer de Alles-in-1 app op je telefoon om optimaal gebruik te kunnen maken van onze services.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
brommer1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:30:
Werkt niet: vind het zeer klantonvriendelijk, waarom kunnen ze het niet in mijn NLE integreren.
Mensen zonder mobil zijn de pineut, moeten gaan bellen, hopen dat ze niet in de wachrij staan van........ minuten.
Jij doet je nickname wel eer aan. De zenderpakketten pas je toch niet dagelijks aan? Dat doe je hoogstens 1 a 2 keer per jaar (en de meeste mensen bijna nooit). Daarnaast, wie heeft er tegenwoordig geen mobiel? Lijkt mij nogal een vreemde reden om van provider te veranderen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Zijn de wachttijden echt zo lang bij de klantenservice om dan eventueel te bellen?
Baaaaas schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:29:
Ik lees dat ze de lijnen van KPN gebruiken en dat ze zelfs een Experia V10 router sturen. Hoe zit het met de firmware? Ik weet dat KPN die V10 helemaal dicht timmert wat voor de echte tweaker een hel op aarde is. Hoe zit dat met die van NLE? Iemand geflashed met open-wrt of dd-wrt?

Daarnaast schijnt jaarlijks overstappen (zowel voor internet als energie) het voordeligste uit te pakken en is het wellicht een goed idee om een eigen router aan te schaffen en deze als access router in te stellen? Nooit geen gezeik meer met routers van providers..

Sturen ze ook dezelfde tv ontvanger als KPN/Telfort?

Graag jullie ervaringen.
Volgens mij is dat prima terug te vinden in dit topic.

Wat betreft het flashen van het modem, dat kan niet (bij geen enkele provider). Dan moet je er je eigen router achter hangen.

• brommer1
  • Niet online
NLE kan in je account niks instellen, alles moet via de NLE-app, dat is erg klantonvriendelijk, bij elke provider kan in je account(voorbeeld KPN/Ziggo) telefoon tv instellen, status bekijken enz, dat kan allemaal niet, als je geen mobil heb waar je apps op kan installeren ben je de pineut, alles moet via de telefoon geregeld worden, pakketten aanvragen/opzeggen, status, telefoon instellingen enz en maar hopen dat alles goed gaat.

Waarom hebben ze in te tv-modem pakketten aanvragen/uitzetten uitgeschakeld?

[ Voor 34% gewijzigd door brommer1 op 24-08-2017 12:33 ]

Verwijderd

brommer1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:30:
NLE kan in je account niks instellen, alles moet via de NLE-app, dat is erg klantonvriendelijk, bij elke provider kan in je account(voorbeeld KPN/Ziggo) telefoon tv instellen, status bekijken enz, dat kan allemaal niet, als je geen mobil heb waar je apps op kan installeren ben je de pineut, alles moet via de telefoon geregeld worden, pakketten aanvragen/opzeggen, status, telefoon instellingen enz en maar hopen dat alles goed gaat.

Waarom hebben ze in te tv-modem pakketten aanvragen/uitzetten uitgeschakeld?
Je kan ze ook gewoon via telefoon/facebook/mail benaderen. Wordt het binnen een uur uitgevoerd is mijn ervaring.

Handig is het inderdaad niet, maar ook zonder telefoon is het te doen.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Heeft iemand hier ook last van dat de HMB2260v2 box sinds een paar dagen geen geluid meer doorgeeft via de optische uitgang als Netflix wordt gebruikt? Als ik een tv-zender aanzet krijg ik wel geluid via mijn versterker, met Netflix niet. Ik heb het idee dat de Netflix app is geupdated en dat er nu een bug inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Davith78 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:32:
Heeft iemand hier ook last van dat de HMB2260v2 box sinds een paar dagen geen geluid meer doorgeeft via de optische uitgang als Netflix wordt gebruikt? Als ik een tv-zender aanzet krijg ik wel geluid via mijn versterker, met Netflix niet. Ik heb het idee dat de Netflix app is geupdated en dat er nu een bug inzit.
Ik denk dat je dezelfde update krijgt als KPN klanten. Kan het hierdoor komen?(zie onder):

Van het KPN forum:
Daarnaast zijn er kleine aanpassingen in het uiterlijk van het Uitgelicht menu, is de netwerkbuffer voor Netflix vergroot en kun je Dolby Digital Plus geluid gebruiken in Netflix (doe dit door in Netflix onder Opties de audio op Engels (5.1) te zetten). En verder, bugfixes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Email kan je ook niet sturen voor een wijziging, dan krijg je deze email:

Hi, leuk dat je ons mailt! Maar wist je dat dit veel sneller kan?

We hebben goed nagedacht over hoe we onze klanten het snelste kunnen helpen. We hebben besloten om e-mails die als reactie op een van onze servicemails volgen niet te lezen en dus niet te beantwoorden. In plaats daarvan hebben we onze servicepagina uitgebreid en vullen we deze continu aan met de nieuwste informatie. Je vindt er een heleboel antwoorden, 24/7, gewoon online. Lekker makkelijk! Kom je er toch niet helemaal uit? No worries! Dan staat onze digitale klantenservice voor je klaar. We helpen je graag op weg. Je kunt met ons whatsappen en chatten en je vindt ons ook op Twitter en Facebook. En bezoek ons forum ook eens! Een hele hoop keuzevrijheid dus!

Erg onprofessioneel.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

brommer1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:03:

Erg onprofessioneel.
Nou, persoonlijk ben ik blij. Mijn ervaring met email is niet best met bedrijven, maar zodra ik facebook/twitter gebruik om in contact to komen met het bedrijf dan kan ineens alles! Nee, geef mij maar sociaal media ipv email.

cybergamers.nl

• krakendmodem
  • Nu online
brommer1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:03:

Hi, leuk dat je ons mailt! Maar wist je dat dit veel sneller kan?

We hebben goed nagedacht over hoe we onze klanten het snelste kunnen helpen. We hebben besloten om e-mails die als reactie op een van onze servicemails volgen niet te lezen en dus niet te beantwoorden. In plaats daarvan hebben we onze servicepagina uitgebreid en vullen we deze continu aan met de nieuwste informatie. Je vindt er een heleboel antwoorden, 24/7, gewoon online. Lekker makkelijk! Kom je er toch niet helemaal uit? No worries! Dan staat onze digitale klantenservice voor je klaar. We helpen je graag op weg. Je kunt met ons whatsappen en chatten en je vindt ons ook op Twitter en Facebook. En bezoek ons forum ook eens! Een hele hoop keuzevrijheid dus!

Erg onprofessioneel.
Ik snap de keuze dat ze geen mail willen doen, ik zit zelf ook een op helpdesk en we krijgen per dag iets van 2500 mailtjes binnen. (Overheid). Dat zijn er dus ruim 10.000 per week. Knappe servicedesk die dat allemaal kan wegwerken.

De manier waarop ze het verwoorden kan wel wat zakelijker inderdaad.

Het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk blijven hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Barre73 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:02:
[...]

Ik denk dat je dezelfde update krijgt als KPN klanten. Kan het hierdoor komen?(zie onder):

Daarnaast zijn er kleine aanpassingen in het uiterlijk van het Uitgelicht menu, is de netwerkbuffer voor Netflix vergroot en kun je Dolby Digital Plus geluid gebruiken in Netflix (doe dit door in Netflix onder Opties de audio op Engels (5.1) te zetten). En verder, bugfixes.
Dit bleek het probleem te zijn, thanks! Mijn versterker kan niet overweg met 5.1 audio en dit kiest de Netflix app blijkbaar nu als default. Wanneer ik dit verander in een non-5.1 audiostream krijg ik weer geluid. Het irritante is wel dat ik dat nu telkens opnieuw moet doen, maar goed. Het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Davith78 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Dit bleek het probleem te zijn, thanks! Mijn versterker kan niet overweg met 5.1 audio en dit kiest de Netflix app blijkbaar nu als default. Wanneer ik dit verander in een non-5.1 audiostream krijg ik weer geluid. Het irritante is wel dat ik dat nu telkens opnieuw moet doen, maar goed. Het werkt weer :)
@Davith78
Dat staat haaks op wat er wordt aangegeven in die tekst. Daar staat dat je zelf kan kiezen voor Dolby 5.1 maar dat is dus juist andersom?
Geef me even aan of dat zo is, dan geef ik het door als eventuele kleine verbetering om volgende maand uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Barre73 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

@Davith78
Dat staat haaks op wat er wordt aangegeven in die tekst. Daar staat dat je zelf kan kiezen voor Dolby 5.1 maar dat is dus juist andersom?
Geef me even aan of dat zo is, dan geef ik het door als eventuele kleine verbetering om volgende maand uit te voeren.
Bij mij selecteert Netflix telkens automatisch de 5.1 audiostream, terwijl in de instellingen van de settop box zelf nota bene de geluidsprioriteit van de optische uitgang op stereo staat ingesteld ipv Dolby. Als Netflix de stereo audiostream als default zou kiezen in een volgende update zou wel fijn zijn, alvast bedankt voor het indienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb sinds deze maand ook NLE voor mijn internet behoeftes, maar ik heb de experiabox de deur moeten wijzen. Alles werkte wel, maar wifi was bedroevend. Inplaats daarvan heb ik mijn fritzbox 7360 aangesloten en nu werkt alles prima. Nouja, bijna prima.
De arcadian hmb2260 tv ontvanger gaat nu steeds in bridge modus met een niet lokaal ip adres. Dit is met de fritzbox op FRITZ!OS: 06.83 en als DSL settings Telfort IPTV.
Met settings op Telfort (dus niet IPTV) dan krijgt de tv ontvanger wel een lokaal ip, maar eindigt vervolgens met foutcode 561.
Aan de experiabox kreeg de ontvanger wel een lokaal adres en werkte netflix ed. ook gewoon, dat zou ik graag weer hebben maar dan met mijn eigen modem.
Iemand enig idee of/hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

krakendmodem schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

Ik snap de keuze dat ze geen mail willen doen, ik zit zelf ook een op helpdesk en we krijgen per dag iets van 2500 mailtjes binnen. (Overheid). Dat zijn er dus ruim 10.000 per week. Knappe servicedesk die dat allemaal kan wegwerken.

De manier waarop ze het verwoorden kan wel wat zakelijker inderdaad.

Het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk blijven hé.
Ik vind het wel een leuke insteek hebben. Als je zakelijk wil neem dan een zakelijk abonnement. :)
Arjan schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:19:
Ik heb sinds deze maand ook NLE voor mijn internet behoeftes, maar ik heb de experiabox de deur moeten wijzen. Alles werkte wel, maar wifi was bedroevend.
Wow! Met de nieuwe Experiabox (v10) heb ik juist prima WiFi! Zit je op een drukke plek? Kijk eens welke kanalen nog vrij zijn en probeer met 5ghz te verbinden ipv 2.4ghz.

[ Voor 40% gewijzigd door Cybergamer op 26-08-2017 01:31 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vanavond geen internet en tv meer.

Ik krijg te zien als ik naar een willekeurige site ga: "Uw breedband IP connectie werkt niet.

Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd."

L1 lampje brand wel gewoon. Lijkt me dat met de verbinding naar t ISRA niks mis is dan.

[quote]
DSL connectie status

Connectie naam ptm_route_voip

TypeDHCP

DSL transfer modusPTM

NATAan

IPv4 adres0.0.0.0/0.0.0.0

IPv4 Modem0.0.0.0

IPv4 DNS0.0.0.0/0.0.0.0/0.0.0.0

Resterende lease0 h 0 min 0 s

IPv4 connectie statusVerbindenVernieuwen | Release

IPv4 online tijdsduur0 h 0 min 0 s

Reden niet verbondenGeen

WAN MAC28:ff:3e:38:xxxx

[/quote]

Modem reset haalt niks uit. Vreemde is dat ik wel gewoon waardes in het modem krijg.
[quote]
Link status Up 

Showtime 0 h 17 min 13 s 

Modulation type VDSL 

Actual rate (Up/Down) 33029/111214 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 40604/116534 kbps 

Noise margin (Up/Down) 5.2/6.3 dB 

Line attenuation (Up/Down) 10.8/8.7 dB 

Output power (Up/Down) -3.2/14.3 dBm 

Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved 

Interleave depth (Up/Down) 4/8 

Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms 

INP (Up/Down) 78/80 Symbolen 

Profile 17a 

CRC errors (Up/Down) 0/0 

FEC errors (Up/Down) 35/78025

[/quote]

Iemand enig idee?

Edit: sinds een paar minuten werkt alles weer.. ruim 12u downtime gehad.

[ Voor 88% gewijzigd door Imperium op 27-08-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb me bij nlex aangemeld ivm hele gunstige prijs tov kpn.
Kpn belde me meteen op bij de opzegging via nlex, en boden dezelfde maandprijs als nlex.
Ook gaan wij met de mobiele telefonie weg bij kpn, dat wordt Youphone.

Het wordt kpn heet onder de voeten deze week al 2x gebeld, ze zitten er vol bovenop.

Ik ga toch naar nlex, en zie het over een jaar wel weer, ik kies vanwege de kosten maar elk jaar een andere provider.

Zijn er nog meer hier die elk jaar switchen?
Of is het switchen lastig?
Wij hebben kpn tv eigenlijk al vanaf het eerste uur, omdat Ziggo hier geen optie is.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]