[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste
Acties:
  • 308.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonenpikoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 22:10
Even tussendoor: hier ook een zeer goede ervaring met NLEx. :)
23 mei aangemeld, 4 juli geheel volgens planning aangesloten.
Steeds op een aardige manier op de hoogte gehouden van de voortgang, vorige abo automatisch afgesloten en sinds 4 juli 100 down en 30 up. Zowel internet als interactieve tv in een handomdraai aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 21:06
Dan hier een negatieve, 26 juni aangemeld, 8 augustus wordt er pas geleverd. Kon echt niet sneller volgens de klantenservice. Ik meen me te herinneren dat het bij mijn vorige overstap (5 jaar geleden) toch echt sneller ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Ziggo sluiten ze je in twee weken tijd aan en heb je signaal. Bij de Nle duurt dat minstens een maand... als je geluk hebt. Ik bel morgen eens heen of het sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:20

e91

Aansluiting is 13 Juli gister installatie pakket ontvangen, aangesloten en werkt al. Kom van Ziggo af en heeft nooit eerder signaal op de telefoonlijn gestaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
SmooK schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:27:
Dan hier een negatieve, 26 juni aangemeld, 8 augustus wordt er pas geleverd. Kon echt niet sneller volgens de klantenservice. Ik meen me te herinneren dat het bij mijn vorige overstap (5 jaar geleden) toch echt sneller ging.
Dat is geen negatieve ervaring maar weet je glashard vooraf. Een 2 weken wettelijke bedenktijd en daarna 4 weken levertermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Dat weet je nadat je het bestelproces bijna volledig hebt doorlopen. Ik geef alleen maar aan dat ik het lang vind duren ten opzichte van mijn ervaring met andere providers. Zowel ziggo als telfort wisten het sneller voor elkaar te krijgen dan NLE. Ik vind dat dus iets negatiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 23:03

Cybergamer

Wanna Play a Game?

SmooK schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:34:
Dat weet je nadat je het bestelproces bijna volledig hebt doorlopen. Ik geef alleen maar aan dat ik het lang vind duren ten opzichte van mijn ervaring met andere providers. Zowel ziggo als telfort wisten het sneller voor elkaar te krijgen dan NLE. Ik vind dat dus iets negatiefs.
Kan te maken hebben met de aankomende vakantie. Zelf was ik over met 4 weken en vond dat best wel snel. Van KPN naar Telfort vorig jaar duurde zeker anderhalve maand.

Kwestie van tijd en geluk denk ik...

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 17:39
SmooK schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:34:
Je weet het echt van tevoren. Na eerste keer "Volgende" klikken zie je het direct:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YlkTKG3cZdgKye5PGe0GixGh/full.png
Nog een update hier:

Vorige week een bericht van NLE gehad wat betreft mijn aansluiting die 2 augustus ingaat ( zelf aangegeven ):

Tijd voor een update! Want over een paar weken kun je internetten, televisie kijken en bellen via NLEx.

Rond 04 juli 2017 zullen we het eerste bedrag van €34,95 van IBAN NLxxINGBxxxxxxxxxx afschrijven. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is zorgen voor voldoende saldo.

Als de betaling is gelukt, kun je vanaf 9 dagen voor de activatiedatum je pakket verwachten. Je krijgt nog een mail waarin de definitieve activatiedatum staat.

[ Voor 5% gewijzigd door blottle op 10-07-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

blottle schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Je weet het echt van tevoren. Na eerste keer "Volgende" klikken zie je het direct:

[afbeelding]
Nog een update hier:

Vorige week een bericht van NLE gehad wat betreft mijn aansluiting die 2 augustus ingaat ( zelf aangegeven ):

Tijd voor een update! Want over een paar weken kun je internetten, televisie kijken en bellen via NLEx.

Rond 04 juli 2017 zullen we het eerste bedrag van €34,95 van IBAN NLxxINGBxxxxxxxxxx afschrijven. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is zorgen voor voldoende saldo.

Als de betaling is gelukt, kun je vanaf 9 dagen voor de activatiedatum je pakket verwachten. Je krijgt nog een mail waarin de definitieve activatiedatum staat.
€ 34,95 ? Dacht dat ze een aanbieding hadden van € 29,95.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Stoppen met denken dan ;)

Buiten het feit dat hij iets extra's kan hebben genomen (extra ontvanger of opnemen) is de actie van 29,95 al weken afgelopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 17:39
OgWok schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Zoals @Coritchando aangeeft heb ik inderdaad een extra pakket Onbezorgd Opnemen erbij :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het klopt gewoon wat hij zegt. Ze hadden idd een pakket van 29,95 euro, maar dat hebben ze niet meer. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
Hebben ze nog steeds, alleen voor de eerste 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:56
e91 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:23:
Aansluiting is 13 Juli gister installatie pakket ontvangen, aangesloten en werkt al. Kom van Ziggo af en heeft nooit eerder signaal op de telefoonlijn gestaan.
ik heb ook op zaterdag mijn pakket ontvangen en mijn aansluiting zal op 13 juli plaatsvinden.
Helaas brand mijn service lampje nog steeds oranje en heb ik nog geen internet.

Ik gebruik de isra setup van de vorige bewoner. Kan geloof ik niet veel fout gaan daarmee.

Dus nog even geduld hebben denk ik maar. Wie weet vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

pang schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:43:
[...]

ik heb ook op zaterdag mijn pakket ontvangen en mijn aansluiting zal op 13 juli plaatsvinden.

Ik gebruik de isra setup van de vorige bewoner. Kan geloof ik niet veel fout gaan daarmee.

Al eens de EB ge-reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
ik heb alleen het herstel knopje in gedrukt. Ik zal vanavond eens de EB resetten en dan kijken hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

pang schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:37:
ik heb alleen het herstel knopje in gedrukt. Ik zal vanavond eens de EB resetten en dan kijken hoe het ervoor staat.
Re booten is wel wat anders dan resetten (naar bv. fabrieksinstellingen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:17
[...]

Daar zou ik niet blind op vertrouwen. Ik zou het zelf toch even controleren, want je wil niet weten hoe sommige mensen dingen kunnen verknoeien.

Ik heb destijds de koperen aders van de kabel die het huis binnenkomt opgeknapt. We hebben een aardig oud huis en de kabel was in een redelijk slechte staat. De mantels om de aders lieten al los, en het koper was helemaal donker/geoxideerd (dus slecht contact). Ik heb het lichtjes opgeschuurd zodat het lichte koper weer zichtbaar was. De boel geisoleerd met tape en daar een goede telefoonkabel op aangesloten. Scheelde destijds (met ADSL) de helft aan snelheid en ruis. Daarom haal ik nu ook de volle snelheid van 100/30.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Vandaag is ook de telefoon overgezet i.p.v de 13de. Ik moet zeggen dat is allemaal vlot gegaan en zonder enige problemen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag NLE en haal maar 50 van de beloofde 100mbps. Nu lees ik overal dat het een paar dagen kan duren voordat je dat haalt.

Maar nu staat er in mijn modem het volgende:
Actual Rate(Up/Down) 33031/111214 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 44474/120682 kbps

Ik zou dan toch gewoon de 100 moeten halen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

Lijkt dan eerder administratief beperkt inderdaad. Kom je reeds van een ADSL-aanbieder af?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
MsG schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:35:
Lijkt dan eerder administratief beperkt inderdaad. Kom je reeds van een ADSL-aanbieder af?
Ik kom van Ziggo, kan ik het best contact opnemen met NLE dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Preau schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:14:
Ik heb sinds vandaag NLE en haal maar 50 van de beloofde 100mbps. Nu lees ik overal dat het een paar dagen kan duren voordat je dat haalt.

Dat heb je al, hoe meet je de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Speedmaster schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:45:
[...]

Dat heb je al, hoe meet je de snelheid
Speedtest.net, zowel met Wifi als bedraad gemeten.

Edit: Het komt ook beide bijna exact tot 50mbps

[ Voor 10% gewijzigd door Preau op 10-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 21:03

vr6-only

Blub Blub

Preau schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:49:
[...]

Speedtest.net, zowel met Wifi als bedraad gemeten.

Edit: Het komt ook beide bijna exact tot 50mbps
Lijkt inderdaad administratief iets niet goed in orde. Het mooie is, in ieder geval, dat je lijn het technisch aan kan. Even contact opnemen met NLE om het op te lossen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
Saeverix schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Daar zou ik niet blind op vertrouwen. Ik zou het zelf toch even controleren, want je wil niet weten hoe sommige mensen dingen kunnen verknoeien.
gisteren bezig geweest met opnieuw opstarten, herstel knop ingedrukt, reset en oude isra verwijderd en zelf opnieuw gelust.

Enige verschil is dat ik niet meteen zie dat ik geen internet heb, maar ik wordt nu doorgeleid naar de router.
Hij laat me in ieder geval langer op de WIFI zitten dan gisteren. Lampjes branden nog steeds hetzelfde Rood voor het servicelampje.

Vanavond maar weer alles doorlopen. Ik kan pas de 13e bellen naar NLE indien ik nog geen internet heb, gezien dat mijn activatie datum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Op advies van NLE heb ik, naar aanleiding van mijn wifi probleem, wat wijzigingen doorgevoerd in het modem.

- vastzetten kanalen van 5GHz band
- Aparte SSID's en wachtwoorden voor 2,4GHz en 5GHz banden
- Netwerken opnieuw instellen in devices

Bovenstaande mocht allemaal niet helpen. Devices op 5GHz konden na een of meerdere dagen gewoon niet meer aanmelden. Ik krijg nu dan ook een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat het probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Dit had ik op de 2.4Ghz die er om de haverklap uit vloog, nadat ik mijn switch er tussen uit heb gehaald lijken de problemen verholpen te zijn.
tiguan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:50:
Op advies van NLE heb ik, naar aanleiding van mijn wifi probleem, wat wijzigingen doorgevoerd in het modem.

- vastzetten kanalen van 5GHz band
- Aparte SSID's en wachtwoorden voor 2,4GHz en 5GHz banden
- Netwerken opnieuw instellen in devices

Bovenstaande mocht allemaal niet helpen. Devices op 5GHz konden na een of meerdere dagen gewoon niet meer aanmelden. Ik krijg nu dan ook een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat het probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@e91 Waar zat die switch precies in je netwerk? Ik heb een switch aangesloten maar daar gaan de wifi clients niet langs als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:02
Even een dubbel check, klopt het dat je bij een KPN V10 modem GEEN Remote Management kan doen en bij een NLE (Telfort ook?) V10 wel Remote Management kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@neeecht Heb net ff gekeken, bij NLE kan het iig wel.

[ Voor 46% gewijzigd door tiguan op 11-07-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Modem hangt in de meterkast van daar loopt er een utp kabel naar de woonkamer op een switch. Op de switch zit dan de tv, arcadyan, hama internet radio aangesloten. Moet wel zeggen dat de switch dus geen igmp ondersteund en ik denk dat daar dan het probleem heeft gezeten, de boel gaat dan over de zeik.
tiguan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:36:
@e91 Waar zat die switch precies in je netwerk? Ik heb een switch aangesloten maar daar gaan de wifi clients niet langs als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Apart, en je gebruikt de wifi van het modem zelf? Ik kan me haast niet voorstellen dat een switch daar invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Ja gebruik de wifi van het modem zelf. Er zijn veel problemen met het uitvallen van 2.4Ghz wifi met de experiabox als je erop googled. Iemand had de zelfde setup als mij en probleem was opgelost toen de switch er tussen uit werd gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Alleen heb ik juist problemen met 5GHz. 2,4GHz blijft prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 16:13
neeecht schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:12:
Even een dubbel check, klopt het dat je bij een KPN V10 modem GEEN Remote Management kan doen en bij een NLE (Telfort ook?) V10 wel Remote Management kunt doen?
KPN v10 hiero. Ik kan die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
krakendmodem schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:16:
[...]

KPN v10 hiero. Ik kan die optie niet vinden.
Apart.
Hier met NLE wel.
Bij een familielid met KPN niet.

Off topic, maar daar zag ik wat leuks. De actual speeds was meer dan de attainable speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Apart.
Hier met NLE wel.
Bij een familielid met KPN niet.

Off topic, maar daar zag ik wat leuks. De actual speeds was meer dan de attainable speeds.
Komt wel vaker voor. De v8 deed dat ook. Beetje vaag, schijnt een bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Preau schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:14:

Contact gehad met NLE, ik moest blijkbaar het aderpaar van mijn aansluitingspunt omdraaien. Haal nu de volle 100mbps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
Mijn oude foutmelding is weer terug, waardoor ik niet meer kan inloggen in de EN box via dr smartphone.

''Your broadband physical link is down.
Please check your DSL, Ethernet or 3G uplink connection status.

Wat betekent dit nou precies? Zag op kpn forum dat iemand de modem moest omruilen hierdoor. Of betekent dit simpel gezegd dat het op mijn adres niet actief is. Of mijn bekabeling is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
krakendmodem schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:38:
[...]

Komt wel vaker voor. De v8 deed dat ook. Beetje vaag, schijnt een bug te zijn.
Bij KPN staat IPv6, maar daar kun je verder niets mee. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
pang schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 05:19:
Mijn oude foutmelding is weer terug, waardoor ik niet meer kan inloggen in de EN box via dr smartphone.

Wat betekent dit nou precies? Zag op kpn forum dat iemand de modem moest omruilen hierdoor. Of betekent dit simpel gezegd dat het op mijn adres niet actief is. Of mijn bekabeling is niet goed.
Er staat geen signaal op je lijn. Niet actief dus. Kan de bekabeling ook zijn. Maak eens een foto en post deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Bij KPN staat IPv6, maar daar kun je verder niets mee. Apart.
Sommige gebieden hebben al ipv6, en dan is het wel te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
[b]

Er staat geen signaal op je lijn. Niet actief dus. Kan de bekabeling ook zijn. Maak eens een foto en post deze.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/denyw2.jpg

Alleen even deze pic. Mijn laptop met sim is niet vooruit te branden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix

Dat klopt toch gewoon? Je gaf eerder aan dat je opleverdatum 13 juli was, dus dan is het niet raar dat het de 12e nog niet werkt. Het kan eerder werken, maar hoeft niet.

Werkt het inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Je lijn gaat pas actief worden op de 13e.. Ik begrijp niet waar je je druk over maakt? Nu, inmiddels de 14e, zou alles goed moeten zijn toch?
tiguan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:36:
Alleen heb ik juist problemen met 5GHz. 2,4GHz blijft prima werken.
Zijn het toevallig smartphones en goedkope laptops waar je problemen mee hebt? Gebruik je de wifi extender ook?

[ Voor 17% gewijzigd door Cybergamer op 14-07-2017 13:49 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Cybergamer Ik heb een OnePlus 3T en een Dell laptop. Ik beschouw dat niet bepaald als goedkoop, de laptop dan. Ik gebruik de wifi extender niet.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 14-07-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

tiguan schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:07:
@Cybergamer Ik heb een OnePlus 3T en een Dell laptop. Ik beschouw dat niet bepaald als goedkoop, de laptop dan. Ik gebruik de wifi extender niet.
Met goedkoop bedoelde ik eigenlijk goedkope onderdelen ed. :)

Probeer eens die extender te gebruiken? Ik maak het nog wel eens mee dat mensen met hun telefoon/laptop niet kunnen verbinden met het modem, maar wel met een extender.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Er zit in de laptop een Intel AC 7260. Lijkt me ook prima spul. Werkte met het Ziggo modem iig altijd prima.

Ik wacht even af wat het nieuwe modem doet, dat al is opgestuurd. Als ik dan weer problemen heb zal ik de extender proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 14-07-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
[b]
Dat klopt toch gewoon? Je gaf eerder aan dat je opleverdatum 13 juli was, dus dan is het niet raar dat het de 12e nog niet werkt. Het kan eerder werken, maar hoeft niet.

Werkt het inmiddels wel?
Helaas nog niet. Op donderdag met klantenservice gebeld en doorgegeven dat mijn dsl lampje niet branden, dus logisch dat er dan geen signaal is. Een aantal stappenplannen doorgelopen, wat niet mocht baten. Er zou iets nog niet zijn geactiveerd, maar het internet zou wel actief zijn. Ik moest dan 24 uur wachten. Helaas was er op vrijdag ook nog geen signaal. We hebben wederom de stappenplan doorgelopen en toen een harde reset gedaan in de ochtend. Ik moest een half uur wachten. Resultaat helaas hetzelfde. Dsl lampje was niet actief.
Derde maal met klantenservice gebeld. Deze mevrouw had toen contact opgenomen met technische afdeling. Signaal was er, met kpn gecheckt en ik moest gebruik maken van rood blauwe draad en niet geel groene. Maar resultaat nog steeds geen actieve signaal. Nu zou de technische afdeling het signaal/modem gaan monitoren en dit zou dan tot maandag duren. Dus als er maandag nog geen internet is dan kan ik weer bellen.

Kunnen zijn uberhaupt data lezen van mijn modem als er geen dsl verbinding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

pang schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 03:40:
[...]
Lijkt me niet, er moet natuurlijk wel verbinding zijn en als die er niet is dan kom je niet ver.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
pang schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 03:40:
[...]

Helaas nog niet. Op donderdag met klantenservice gebeld en doorgegeven dat mijn dsl lampje niet branden, dus logisch dat er dan geen signaal is. Een aantal stappenplannen doorgelopen, wat niet mocht baten. Er zou iets nog niet zijn geactiveerd, maar het internet zou wel actief zijn. Ik moest dan 24 uur wachten. Helaas was er op vrijdag ook nog geen signaal. We hebben wederom de stappenplan doorgelopen en toen een harde reset gedaan in de ochtend. Ik moest een half uur wachten. Resultaat helaas hetzelfde. Dsl lampje was niet actief.
Derde maal met klantenservice gebeld. Deze mevrouw had toen contact opgenomen met technische afdeling. Signaal was er, met kpn gecheckt en ik moest gebruik maken van rood blauwe draad en niet geel groene. Maar resultaat nog steeds geen actieve signaal. Nu zou de technische afdeling het signaal/modem gaan monitoren en dit zou dan tot maandag duren. Dus als er maandag nog geen internet is dan kan ik weer bellen.

Rood/ blauw en geel/groen is niet een standaard norm88( isra kabel). Kan je een foto van je isra punr maken en hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/25s7no7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/14d0kyw.jpg

Isra komt binnen in de meterkast. Hij is doorgetrokken naar de woonkamer. De vorige bewoner had ook dsl internet en had de modem in de woonkamer. ik heb beide rood blauwe combo geprobeerd in de woonkamer en ook beide blauw rode en groen gele combinatie in de meterkast om alles uit te sluiten.

[ Voor 57% gewijzigd door pang op 16-07-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En waar komt die telefoon kabel vandaan onder je aansluiting in de woonkamer?
Ik zie daar ook blauw en rood uit de muur komen?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
chucky666 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:36:
En waar komt die telefoon kabel vandaan onder je aansluiting in de woonkamer?
Ik zie daar ook blauw en rood uit de muur komen?
Geen idee waar die vandaan komt. Ik heb ook het daar geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Op de eerste foto is geen officiele kpn kabel. Er zit dus nog een israpunt voor. Misschien de kabel volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 22:32

Dielie

*BURP!*

Is er iemand in geslaagd om een IR extender aan de Arcadyan HMB2260 te hangen? Die heb ik bij voorkeur uit het zicht geplaatst, maar lijkt de signalen van de extender niet op te pikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

vincedd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:16:
Op de eerste foto is geen officiele kpn kabel. Er zit dus nog een israpunt voor. Misschien de kabel volgen?
Weet je dat zeker? Dat is exact hoe het er in mijn huis ook uitziet en is daadwerkelijk het beginpunt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
pang schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:47:
[afbeelding]

[afbeelding]

Isra komt binnen in de meterkast. Hij is doorgetrokken naar de woonkamer. De vorige bewoner had ook dsl internet en had de modem in de woonkamer. ik heb beide rood blauwe combo geprobeerd in de woonkamer en ook beide blauw rode en groen gele combinatie in de meterkast om alles uit te sluiten.
Je moet het modem aansluiten bij het ISRA punt met een zo kort mogelijke kabel. Hoe langer de kabel hoe meer kans op storingen en fouten. En als ik je reacties zo lees weet je niet eens waar alle kabels naartoe gaan.

Dus nogmaals: Sluit het modem met de meegeleverde kabel aan in de meterkast. Je hebt in de meterkast een ISRA punt wat lijkt op een van de onderstaande.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uWXbnPTWpj0YiW47Jqo5FXEG/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
[b]
Je moet het modem aansluiten bij het ISRA punt met een zo kort mogelijke kabel. Hoe langer de kabel hoe meer kans op storingen en fouten. En als ik je reacties zo lees weet je niet eens waar alle kabels naartoe gaan.

Dus nogmaals: Sluit het modem met de meegeleverde kabel aan in de meterkast. Je hebt in de meterkast een ISRA punt wat lijkt op een van de onderstaande.

[afbeelding]
Zie ook mijn eerdere reacties. Ik heb in de meter kast beide rood blauwe combinaties geprobeerd en ook de groene combinatie. In de woonkamer weet ik alleen niet waar de onderste kabel vandaan komt. Ik weet dat de bovenste degene is die de vorige bewoner had gebruikt. Ook in de woonkamer heb ik beide kabels geprobeerd.

Op de dop stond trouwens ptt. Dat is als het goed is de officiele punt van kpn. Deze is met die enkele rood blauwe grijze kabel doorgetrokken naar de woonkamer.

Als het goed is heb ik alles kwa keuze kabels uitgeprobeerd. En geen enkele keer is het dsl lampje op de modem gaan branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@pang denk dat er maar één ding op zit, en dat is een KPN monteur regelen via NLE. Zal niet 1-2-3 gaan maar volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
pang schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Zie ook mijn eerdere reacties. Ik heb in de meter kast beide rood blauwe combinaties geprobeerd en ook de groene combinatie. In de woonkamer weet ik alleen niet waar de onderste kabel vandaan komt. Ik weet dat de bovenste degene is die de vorige bewoner had gebruikt. Ook in de woonkamer heb ik beide kabels geprobeerd.

Op de dop stond trouwens ptt. Dat is als het goed is de officiele punt van kpn. Deze is met die enkele rood blauwe grijze kabel doorgetrokken naar de woonkamer.

Als het goed is heb ik alles kwa keuze kabels uitgeprobeerd. En geen enkele keer is het dsl lampje op de modem gaan branden
Welke van die ISRA's op de afbeelding heb je in je meterkast dan? Voor het beste signaal wil je direct vanaf dat punt een verbinding naar je modem leggen. Want je weet niet hoe de kwaliteit van de kabel in de muur naar de woonkamer is...

Maar als er verder geen opties zijn dan moet er denk ik een monteur langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
De eerste foto is de isra punt in de meter kast waar ook ptt op de dop stond. Wat ik denk is of de modem is kapot. Zou eigenlijk makkelijkste optie zijn of ze hebben me nog niet aangesloten bij kpn. Anders inderdaad een monteur langs laten komen.

Overigens geen idee of het gerelateerd is, maar 2 weken geleden zaten ze voor het huis te graven. Had alleen niet opgelet welke maatschappij het was.

[ Voor 32% gewijzigd door pang op 16-07-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
MsG schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:54:
[...]

Weet je dat zeker? Dat is exact hoe het er in mijn huis ook uitziet en is daadwerkelijk het beginpunt.
Beginpunt is vaak een grondkabel met een stalen mantel er om. Dat is deze zeker niet . Waarschijnlijk zit er onder de vloer nig een aansluitpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
vincedd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:51:
[...]

Beginpunt is vaak een grondkabel met een stalen mantel er om. Dat is deze zeker niet . Waarschijnlijk zit er onder de vloer nig een aansluitpunt.
@pang inderdaad, kijk eens waar die grijze kabel naartoe gaat in de meterkast. Want uiteindelijk moet die uitkomen bij een (volgens mij blauwe) dikke kabel die de grond in gaat. En DAT is dan je beginpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 09:15
Dielie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:27:
Is er iemand in geslaagd om een IR extender aan de Arcadyan HMB2260 te hangen? Die heb ik bij voorkeur uit het zicht geplaatst, maar lijkt de signalen van de extender niet op te pikken...
Ja ik gebruik een extender. De arcadyan staat in de kelder! En het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 22:32

Dielie

*BURP!*

jan groen schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:01:
[...]

Ja ik gebruik een extender. De arcadyan staat in de kelder! En het werkt prima.
Welke gebruik je? Heb je het oog rechtsvoor op de Arcadyan geplakt, waar dat rechthoekige, gladde kunststof plaatje zit? Dat ding van mij zal dan wel kaduuk zijn; hij ontvangt wel, maar stuurt klaarblijkelijk niks door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 09:15
[/quote] Welke gebruik je? Heb je het oog rechtsvoor op de Arcadyan geplakt, waar dat rechthoekige, gladde kunststof plaatje zit? Dat ding van mij zal dan wel kaduuk zijn; hij ontvangt wel, maar stuurt klaarblijkelijk niks door...
[/quote]
http://www.ebay.nl/itm/In...83099?hash=item25bde4df1b
Ik heb zoiets!
En inderdaad op het rechthoekje plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
Saeverix schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:07:
[...]

@pang inderdaad, kijk eens waar die grijze kabel naartoe gaat in de meterkast. Want uiteindelijk moet die uitkomen bij een (volgens mij blauwe) dikke kabel die de grond in gaat. En DAT is dan je beginpunt...
de lasdop is ongeveer 1,5 meter van de grond. De grijze kabel gaat dan na 10 cm naar een buis en die gaat dan naar beneden de grond in, dus ik kom niet makkelijk bij de dikke kabel in de grond. Ik woon op 3 hoog overigens.

Vandaag weer even gebeld met NLE. Wederom hebben zij contact opgenomen met de technische desk. Deze dame was ook nog zo slim om te vragen of ik de telefoonkabel ook had gebrobeerd om te wisselen. Om dat ook maar eens uit te sluiten. Daarnaast ook gevraagd welke reset ik had gedaan.

Ze vertelde me iets dan zij zag dat ik nog niet volledig was geactiveerd? Dat zal wel, maar ok ik moest nog 2 werkdagen. In de tussentijd kon technische dienst me nog bellen en anders kan ik weer terug bellen.

Overigens wat mij opvalt gezien ik in mijn studenten jaren voor Casema/Ziggo heb gewerkt. NLE wachttijden zijn erg kort vergelijken met wat ik heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rage corp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:29

rage corp

omdat ik het zeg :)

ik heb ook de overstap gemaakt naar NLE, en mijn ervaring is positief!
een week voor mijn opleverdatum kreeg ik mijn pakket geleverd en omdat ik niet kon wachten had ik alles maar aangesloten. iets wat in mijn situatie een fluitje van een cent was.

Tot mijn verbazing had ik 4 dagen voor de opleverdatum signaal! Toen gelijk een speedtest gedaan en ik haalde netjes wat er werd voorspeld. 100 down en 30 up met een ping van 5ms

Afgelopen zaterdag ook mijn tv aangesloten en alle bekabeling netjes weggewerkt en alles werkt en doet het.

en met de mooie cashback actie van cashbackxl geniet ik nu van een all-in pakket voor 27.50 per maand en dat is ongv de helft minder wat ik eerst bij ziggo betaalde plus een veeeeel snellere down en upload, iets wat ik voor mijn werk veelvuldig gebruik.

before nle

before nle

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=86689&sid=76873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Valt me wel op dat de interactieve tv, bij mij, nogal eens "last" heeft van het niet synchroon lopen van geluid en beeld.
Vanochtend het duidelijkste bij de ARD en BBC1.... jammer en soms erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Heb je toevallig een hdmi splitter tussen je tv zitten? Rechtstreeks op de tv was hier de oplossing. Via een goedkope splitter kregen wij op den duur ook last van lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

krakendmodem schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:15:
Heb je toevallig een hdmi splitter tussen je tv zitten? Rechtstreeks op de tv was hier de oplossing. Via een goedkope splitter kregen wij op den duur ook last van lag
Nee, de Arcadyan zit direct met de HDMI kabel op mijn Samsung TV. Wie weet wat er achter het klepje onderop de Arcadyan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:02

GieltjE

Niks te zien...

Bij ons gaat vooruit/achteruit spoelen regelmatig zeer traag (4+ seconden reactie tijden) of de fout in (kan soms niet meer stoppen met vooruit spoelen bij hoge snelheden).

Hebben meer mensen hier last van?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
OgWok schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Nee, de Arcadyan zit direct met de HDMI kabel op mijn Samsung TV. Wie weet wat er achter het klepje onderop de Arcadyan zit?
Er zit een usb stick in, volgens mij wordt daar naartoe geschreven tijdens het pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 19:26
melvinnie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Er zit een usb stick in, volgens mij wordt daar naartoe geschreven tijdens het pauzeren.
Je bedoelt waarschijnlijk een flash geheugen maar dat is al lang niet meer zo. Pauzeren gebeurt ook in the cloud.

@OgWok : probeer eens een andere HDMI kabel. Desnoods gewoon een paar verschillende van de Action. Kan zomaar wonderen doen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vandaag weer klachten over traag via de wifi en dan denk je, laat ik het modem eens herstarten.
Echter duurt het dan erg lang voordat hij weer online is, zeker langer dan een uur.
De hele tijd blijft het lampje van Services oranje branden totdat het modem opeens weer online is.
(achterop de L1 en L2 lichtjes zie je steeds sneller knipperen totdat ze stoppen met knipperen. Dan 30 seconde later begint ze weer langzaam te knipperen)

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Bedrading in huis of buitenshuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Je modem is aan het intrainen maar kan geen stabiele verbinding "onderhandelen" met de DSLAM in de wijkkast. Je modem blijft het net zo lang proberen tot de verbinding tot stand komt. Vaak is de verbinding dan erg traag mocht de verbinding dan tot stand zijn gekomen.
Kan je eigen bekabeling zijn maar kan ook buiten dat zitten. Isra zou ook mogelijk kunnen zijn. Wij hebben een soort gelijk probleem gehad, bleek dat de kabel buiten kapot was..

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 19-07-2017 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 13:49
hjs schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:42:
Vandaag weer klachten over traag via de wifi en dan denk je, laat ik het modem eens herstarten.
Echter duurt het dan erg lang voordat hij weer online is, zeker langer dan een uur.
De hele tijd blijft het lampje van Services oranje branden totdat het modem opeens weer online is.
(achterop de L1 en L2 lichtjes zie je steeds sneller knipperen totdat ze stoppen met knipperen. Dan 30 seconde later begint ze weer langzaam te knipperen)

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Bedrading in huis of buitenshuis?
Ik had gisteren ook last van trage wifi, misschien lag het gewoon aan het KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Was gisteren wel een kpn storing in almere. Maar daar was alles dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk zo'n Ziggo miep aan de telefoon te krijgen. Ik merkte dat ze druk doende achter de schermen bezig was te kijken op Fourstack. Of ik wist dat er 11mbit haalbaar is op het adres van mijn ex. Ja, dat weet ik. Maar ze kijkt of tv of Netflix en als ze wil internetten maakt ze een mobiele hotspot met haar telefoon. Ze heeft immer unlimited van Tele2 en de snelheid haalbaar via 4G is ongeveer 15mbit. Maar wel 30 Euro per maand goedkoper.

Of ik het allemaal zeker wist want... bla bla bla. Ja ik wist het zeker want veel storingen gehad op de tv terwijl alle kabels vervangen zijn door mij, uit eigen zak betaald, van Hirschman. Monteurs zijn langs geweest en konden niets vinden in het thuisdomein. Cam modules die vaker niet werkten dan wel en de rommelige administratie waardoor facturen niet klopten en waardoor ik extra kosten had.

Nee ik ga over. Maar meneer... En toen werd ik wat onvriendelijker en was het snel klaar, gelukkig.

Ik heb wel zin in de nlex. Ik krijg het in mijn nieuwe huisje en mijn ex in haar huis. We gaan het gewoon een jaartje proberen en dan zien we verder.

Volgens mij werkt Wi-Fi wel aardig op de V10 toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
@Verwijderd ik haal 95/30 via WIFI, en hij staat in de meterkast. Dus denk niet dat dat een probleem gaat vormen met 11 mbit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi. Op beide adressen gaat alles draadloos waarvan er een in de meterkast gaat.

En dan nog de Wi-Fi repeater erbij dus boven ook bereik. Die heb je in bruikleen naar ik begrepen heb. Ik denk wel dat ik een verbindingsset aanschaf voor de decoder. Hoef ik ook geen kabels te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
De wifi repeater is yours to keep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
tiguan schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:41:
De wifi repeater is yours to keep :)
Heb je daar een bron van? Dan schuif ik hem mooi in V&A, want in huize * ThinkPad met twee Ubiquiti accespoints heb ik hem niet nodig :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
@ThinkPad geen bron, maar er staat inderdaad in de documentatie dat je de WiFi-repeater mag houden. Dus ik ben je bron?

Als iemand de officiele bron heeft graag. Maar weet zeker dat ik het gelezen heb (en nee, niet hierboven ;-) )

EDIT: bron!
https://forum.nle.nl/mijn...tract-72/retourneren-4264
Dezelfde tekst (dat het een cadeautje is) staat dus ook ergens in de documentatie of voorwaarden.

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 20-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zal vanavond eens kijken als ik er aan denk. Volgens mij staat het ergens op een schrijven, of boekje dat in het installatiepakket zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, dan zet ik hem in V&A :)

Hier nog een directe link naar de betreffende post: https://forum.nle.nl/mijn...etourneren-4264#post27483 en een screenshot for future reference ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8tWGOFZkUIr7az0FIN8KbuC6/full.png

@Mx. Alba Mx. Alba in "[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen - Deel 1"

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 22:56
Mijn ervaring met NLE (heel lang verhaal, copy/paste van mijn post uit NLE forum). Samenvatting: K&t met peren 😡

Binnenkort keer ik met gezin na een aantal jaar in het buitenland weer terug naar Nederland. Weer een hele stap die de nodige voorbereidingen nodig maakt. Één van de prioriteiten is internet, immers dan kun je eenmaal thuis weer veel regelen. Dus al tijdig, enkele maanden terug, op zoek gegaan naar de verschillende opties. Uiteindelijk voor NLE gekozen. Op mijn adres is glasvezel beschikbaar dus met een mooie snelheid gereed voor de toekomst.

De aanvraag verliep voorspoedig en ik werd ook voldoende op de hoogte gehouden van de vorderingen. Het pakket kwam twee weken geleden binnen en vorige week woensdag kwam de monteur. Omdat ik zelf nog op Curacao zit, had ik mijn vader bereid gevonden om de monteur te ontvangen. Helaas kon de monteur al snel onverrichte zaken ons huis weer verlaten. Kennelijk heeft ons huis een ouder type glasvezelaansluiting en daar zit niet het juiste "kastje" voor in het alles in één pakket.

Mijn vader heeft direct gebeld met NLE om het juiste kastje op te laten sturen. Dat gesprek verliep al vreemd. Er werd aan mijn vader gevraagd wat voor een kastje het betrof, wat voor vorm had het. Kreeg daar geen goed gevoel bij, maar er werd 'm verteld dat het opgestuurd zou worden en een nieuwe afspraak voor woensdag 19 juli werd ingepland.

Gezien het wat vage gesprek met de helpdesk heb ik vervolgens zelf via whatsapp contact gezocht met de helpdesk. Ook hier werd mij vrijdag gevraagd meer info te geven over wat voor kastje ik nodig had en mijn geboortedatum gevraagd ter controle. Deze vraag van vrijdag 14 juli om 1441 om 1442 uitgebreid beantwoord maar een reactie bleef uit. Volgens de website is de digitale helpdesk ook in het weekend "open", maar na op zondag nog een keer vragen krijg ik op maandag een reactie dat het pakket onderweg is, ik zou snel een track en trace code krijgen. Zeker in mijn gevallen handig, dat ik weet wanneer de postbode komt omdat mijn vader in het lege huis moet wachten. Inmiddels had ik ook contact via Facebook Messenger. Hier kreeg ik dezelfde boodschap. Pakket is op vrijdag 14 juli aan PostNL gegeven. T&T code komt eraan (houdt je email in de gaten!).

Ook zonder de code mijn vader toch maar in ons huis gezet, maar eind van de dag werd het duidelijk, het pakket komt niet meer. Mijn vader heeft de helpdesk weer gebeld, die weten het eigenlijk ook niet. Er was in ieder geval niets opgestuur die vrijdag d. Maar het komt goed, morgen of overmorgen wordt het benodigde onderdeel bij mij thuis geleverd en de monteur komt vrijdagmiddag. Via de digitale weg heb ik zelf het ook nog eens nagevraagd. Zelfde reactie als eerder, of ik mijn geboortedatum door wil geven, dan kijken ze het na, vervolgens hoor ik niets meer.

Wat gaat hier fout? Ik krijg het idee dat de, verder vriendelijke, helpdesk medewerkers het ook niet weten, vrees dat niemand weet wat voor kastje ik nu eigenlijk nodig heb, maar dat ze dat niet durven/mogen zeggen en mij aan het lijntje houden door een loze belofte dat er een pakketje onderweg is?

Na al mijn voorbereidingen voor terugkeer lig ik hier nu wel wakker van. Gewoon geen antwoord krijgen via de whatsapp of "voorgelogen" worden over verzonden pakketjes vind ik erg vervelend. Nog vervelender vind ik het om straks thuis in NL, zonder internet en televisie, hier veel energie in te moeten steken...

Vlak nadat ik bovenstaande had geplaatst kreeg ik een bericht met een track en trace code. Woensdag een nieuw alles in 1 pakket ontvangen met een ander kastje (dit kastje heeft een gat voor een aansluiting boven of onder in).

Vandaag (vrijdag) is de installateur langs geweest. Maar helaas.... ook dit kastje is niet het juiste kastje. Kennelijk levert KPN deze kastjes aan NLE maar is het een rommeltje wat betreft type nummers en namen (volgens de installateur).

Laatste "belofte" is dat de technische dienst uiterlijk woensdag 24 juli contact met me opneemt. (Dat worden lange dagen zonder internet in de vakantie met de kinderen en alle zaken die ivm verhuizing geregeld moeten worden 😒).

Als ze me dan geen duidelijkheid geven dan zeg ik het contract op en laat direct de bank mijn initiële betaling terug storten. Dan maar naar ziggo...

Ben ik de enige met een "oude" glasvezel verbinding of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij heeft 99% van de users in dit topic VDSL i.p.v. glasvezel en vind je daarom weinig ervaringen er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 22:56
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:08:
Volgens mij heeft 99% van de users in dit topic VDSL i.p.v. glasvezel en vind je daarom weinig ervaringen er over.
Ok, maar dacht dat wellicht mensen die op zoek zijn naar ervaringen ook wel bij dit topic terecht komen en er wellicht iets aan kunnen hebben. Voor die mensen, check eerst of je aansluiting in huis compatible is met de kastjes van NLE 8)

En anders die 1% die ook ervaring heeft met de installatie van glasvezel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Roodaap schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:03:
Mijn ervaring met NLE (heel lang verhaal, copy/paste van mijn post uit NLE forum). Samenvatting: K&t met peren 😡

........ knip

Ben ik de enige met een "oude" glasvezel verbinding of is dit een bekend probleem?
Nee, dat lijkt op een probleem van een vriend van me in Amsterdam. Glasvezel via Alice; Alice ging stoppen; overstap naar Telfort glasvezel. Hij moest een nieuwe glasvezelkast hebben (waar die oranje kabel ingaat; niet het modem). Maar, hij had wel een gratis monteur erbij en die heeft een hoop problemen kunnen gladstrijken, door heel veel te bellen, op de aansluitdag. Na een paar uur was het bij hem voor elkaar; dat was mijn vriend zelf niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Gisteren, een week voor de officiële datum mijn NLE verbinding actief gemaakt. Nu had ik al een KPN abonnement met een eXperiabox v10, dus eigenlijk was het niets anders dan de nieuwe eXperiabox activeren, interactieve TV opnieuw installeren met het nieuwe klantnummer en pincode en alles werkte. Ook de bestaande vaste telefoonlijn bleek (nog steeds/was) nog actief.

Actual rate (Up/Down) 32158/109203 kbps
Attainable rate (Up/Down) 47174/109313 kbps

Kortom, alles blijft hetzelfde alleen zijn de kosten met rond de €30 per maand gedaald voor het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Hoi allen,

Kan iemand mij helpen het ISRA punt in mijn huis te bepalen? Ik dacht namelijk dat dit mijn ISRA punt zou zijn:

ISRA

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eh ja, al eens ISRA punt op Google afbeeldingen ingetypt?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ryan_ schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:18:
Hoi allen,

Kan iemand mij helpen het ISRA punt in mijn huis te bepalen? Ik dacht namelijk dat dit mijn ISRA punt zou zijn:

[afbeelding]

Klopt dit?
Dat is je ISRA inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ryan_ schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:18:
Hoi allen,

**knip**

Klopt dit?
Ja hoor, dit is je ISRA-punt. Onderste gedeelte met die dikke kabel is van KPN, mag je afstoffen en verder niets, bovenste gedeelte met die grote kroonsteen mag je naar hartelust de aders los en vastschroeven, maar ik zou je adviseren dat enkel te doen als je weet waar je mee bezig bent. Het is eens zo heel moeilijk, maar als je niet weet op welke aderparen je signaal zit, zou ik er vanaf blijven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 20:21
Ik ben sinds 14 Juli ook overgestapt op NLE, ik had een glasvezelabonnement bij KPN.

14 Juli had ik plots geen internet meer, nieuwe Experiabox V10 opgehangen en aangesloten en binnen 5 minuutjes weer internet.

Heb hier een mooi strakke snelheid van 100/100Mbps en alles werkt perfect, geen klachten hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:21
Ynnoz schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:17:
Gisteren, een week voor de officiële datum mijn NLE verbinding actief gemaakt. Nu had ik al een KPN abonnement met een eXperiabox v10, dus eigenlijk was het niets anders dan de nieuwe eXperiabox activeren, interactieve TV opnieuw installeren met het nieuwe klantnummer en pincode en alles werkte. Ook de bestaande vaste telefoonlijn bleek (nog steeds/was) nog actief.

Actual rate (Up/Down) 32158/109203 kbps
Attainable rate (Up/Down) 47174/109313 kbps

Kortom, alles blijft hetzelfde alleen zijn de kosten met rond de €30 per maand gedaald voor het eerste jaar.
30 euro minder dat vind ik wel knap want als ik pc check doe met 100MB & tv kom ik op 60 euro uit betaal nu 65... }:O

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Nick25 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:14:
[...]

30 euro minder dat vind ik wel knap want als ik pc check doe met 100MB & tv kom ik op 60 euro uit betaal nu 65... }:O
Ja afgerond. Het is iets meer. Ik betaal € 29,95 voor 100Mb/s down en 10Mb/s up (in werkelijkheid 30Mb/s up) plus €5 voor een opneempakket. Totaal dus €34,95 per maand voor het volledige eerste jaar. Abonnement op 15 mei afgesloten en gaat a.s. vrijdag officieel in.

Bij KPN was ik maandelijks €67,50 kwijt. Daarvoor had ik wel een extra TV ontvanger (niet nodig) en Spotify Premium. Ook deze niet nodig omdat ik een Family abonnement had afgesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ynnoz op 25-07-2017 01:16 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]