Mijn ervaring met NLE (heel lang verhaal, copy/paste van mijn post uit NLE forum). Samenvatting: K&t met peren 😡
Binnenkort keer ik met gezin na een aantal jaar in het buitenland weer terug naar Nederland. Weer een hele stap die de nodige voorbereidingen nodig maakt. Één van de prioriteiten is internet, immers dan kun je eenmaal thuis weer veel regelen. Dus al tijdig, enkele maanden terug, op zoek gegaan naar de verschillende opties. Uiteindelijk voor NLE gekozen. Op mijn adres is glasvezel beschikbaar dus met een mooie snelheid gereed voor de toekomst.
De aanvraag verliep voorspoedig en ik werd ook voldoende op de hoogte gehouden van de vorderingen. Het pakket kwam twee weken geleden binnen en vorige week woensdag kwam de monteur. Omdat ik zelf nog op Curacao zit, had ik mijn vader bereid gevonden om de monteur te ontvangen. Helaas kon de monteur al snel onverrichte zaken ons huis weer verlaten. Kennelijk heeft ons huis een ouder type glasvezelaansluiting en daar zit niet het juiste "kastje" voor in het alles in één pakket.
Mijn vader heeft direct gebeld met NLE om het juiste kastje op te laten sturen. Dat gesprek verliep al vreemd. Er werd aan mijn vader gevraagd wat voor een kastje het betrof, wat voor vorm had het. Kreeg daar geen goed gevoel bij, maar er werd 'm verteld dat het opgestuurd zou worden en een nieuwe afspraak voor woensdag 19 juli werd ingepland.
Gezien het wat vage gesprek met de helpdesk heb ik vervolgens zelf via whatsapp contact gezocht met de helpdesk. Ook hier werd mij vrijdag gevraagd meer info te geven over wat voor kastje ik nodig had en mijn geboortedatum gevraagd ter controle. Deze vraag van vrijdag 14 juli om 1441 om 1442 uitgebreid beantwoord maar een reactie bleef uit. Volgens de website is de digitale helpdesk ook in het weekend "open", maar na op zondag nog een keer vragen krijg ik op maandag een reactie dat het pakket onderweg is, ik zou snel een track en trace code krijgen. Zeker in mijn gevallen handig, dat ik weet wanneer de postbode komt omdat mijn vader in het lege huis moet wachten. Inmiddels had ik ook contact via Facebook Messenger. Hier kreeg ik dezelfde boodschap. Pakket is op vrijdag 14 juli aan PostNL gegeven. T&T code komt eraan (houdt je email in de gaten!).
Ook zonder de code mijn vader toch maar in ons huis gezet, maar eind van de dag werd het duidelijk, het pakket komt niet meer. Mijn vader heeft de helpdesk weer gebeld, die weten het eigenlijk ook niet. Er was in ieder geval niets opgestuur die vrijdag d. Maar het komt goed, morgen of overmorgen wordt het benodigde onderdeel bij mij thuis geleverd en de monteur komt vrijdagmiddag. Via de digitale weg heb ik zelf het ook nog eens nagevraagd. Zelfde reactie als eerder, of ik mijn geboortedatum door wil geven, dan kijken ze het na, vervolgens hoor ik niets meer.
Wat gaat hier fout? Ik krijg het idee dat de, verder vriendelijke, helpdesk medewerkers het ook niet weten, vrees dat niemand weet wat voor kastje ik nu eigenlijk nodig heb, maar dat ze dat niet durven/mogen zeggen en mij aan het lijntje houden door een loze belofte dat er een pakketje onderweg is?
Na al mijn voorbereidingen voor terugkeer lig ik hier nu wel wakker van. Gewoon geen antwoord krijgen via de whatsapp of "voorgelogen" worden over verzonden pakketjes vind ik erg vervelend. Nog vervelender vind ik het om straks thuis in NL, zonder internet en televisie, hier veel energie in te moeten steken...
Vlak nadat ik bovenstaande had geplaatst kreeg ik een bericht met een track en trace code. Woensdag een nieuw alles in 1 pakket ontvangen met een ander kastje (dit kastje heeft een gat voor een aansluiting boven of onder in).
Vandaag (vrijdag) is de installateur langs geweest. Maar helaas.... ook dit kastje is niet het juiste kastje. Kennelijk levert KPN deze kastjes aan NLE maar is het een rommeltje wat betreft type nummers en namen (volgens de installateur).
Laatste "belofte" is dat de technische dienst uiterlijk woensdag 24 juli contact met me opneemt. (Dat worden lange dagen zonder internet in de vakantie met de kinderen en alle zaken die ivm verhuizing geregeld moeten worden 😒).
Als ze me dan geen duidelijkheid geven dan zeg ik het contract op en laat direct de bank mijn initiële betaling terug storten. Dan maar naar ziggo...
Ben ik de enige met een "oude" glasvezel verbinding of is dit een bekend probleem?