[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:
  • 308.164 views

Onderwerpen

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:34
Ik heb ook router achter router. Op mijn eigen router kan ik toch wat meer dingen naar eigen wens instellen. Om die reden heb ik mijn router gewoon in DMZ van de Experiabox geplaatst.

Ik gebruik de tv-ontvanger niet trouwens... :P

• dragonballz
  • Laatst online: 25-02 19:31
Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:02:
[...]

Dan heb jij dus wel router achter router (NAT achter NAT) en daar zie ik het nut dan weer niet van.
Als ik de Netgear in bridge zetten dan werkt ipTV niet goed, krijg steeds de melding 'zender niet beschikbaar' om de paar minuten.
Als router met IGMP aan werkt het wel goed en heeft de PC ook geen last van.

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:02:
[...]

Dan heb jij dus wel router achter router (NAT achter NAT) en daar zie ik het nut dan weer niet van.

@moca007 Je kan toch wel in de TP Link inloggen met een kabeltje en een laptop neem ik aan?
Nee na installatie kan niet in de router komen ook met lan kabel aan de laptop

• Mawlana
moca007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Krijg je überhaupt wel een ip-adres toegewezen wanneer je je laptop aansluit? Ik heb het vermoeden dat je dhcp hebt uitgezet, en dan zal je dus een static ip moeten configureren op je laptop... En dan hoop ik voor je dat je weet in welk subnet die router staat. :+

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10 17:26

OgWok

U.N.C.L.E.

Nu zie ik bij Fourstack dat al mijn 6 buren 28 Mbit down hebben (woon in een villa met 7 appartementen). Ik sta nog op een oud profiel van Telfort met 24 Mbit MDF. Snelheid was vanmorgen gezakt van een goeie 25 Mbit naar 22 Mbit.
Bij KPN, of bij NLE aan de bel trekken?

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 30-06-2017 07:22 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 17:29
@OgWok Dat is maar een paar Mbit verschil, dat zit volgens mij gewoon in de marge.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik ben nu drie dagen verder sinds de activering en volgens mij staat de lijn nu praktisch helemaal open:

Actual rate (Up/Down) : 10239/49999
Attainable rate (Up/Down) : 16403/51999
Profiel: 17a

Upload loopt nog wat achter ten opzichte van de download maar het is nog altijd een twee keer zo snelle upload als bij Ziggo, dus mij hoor je niet klagen. Al met al niet slecht voor een aansluiting in de woonkamer op ~12 meter kabellengte afstand van het het ISRA in de meterkast d.m.v. een 4-aderig telefoonkabeltje :)

Op basis van deze snelheden laat ik de modem gewoon in de woonkamer staan en ga ik hem niet rechtstreeks op het ISRA aansluiten. Mocht onze wijkcentrale t.z.t. een upgrade krijgen naar vectoring (100Mbit) en ik haal die snelheid niet kan ik altijd nog besluiten de modem dichter bij het ISRA te plaatsen.

Ik ben tot dusver tevreden met NLEx! Nu maar hopen dat de verbinding stabiel bijft :+

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag is de switchover van Telfort naar NLEx. Vanmorgen om half acht ging Telfort eruit. Ik had nog even tijd dus de apparatuur omgewisseld - maar de NLEx router kreeg nog geen verbinding. Vanavond maar eens kijken hoe de vlag erbij hangt als ik weer thuis ben.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:20

Speedmaster

Make my day...

moca007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Lees hier even verder hoe je dit moet instellen:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 11:43

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Mx. Alba schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:02:
Vandaag is de switchover van Telfort naar NLEx. Vanmorgen om half acht ging Telfort eruit. Ik had nog even tijd dus de apparatuur omgewisseld - maar de NLEx router kreeg nog geen verbinding. Vanavond maar eens kijken hoe de vlag erbij hangt als ik weer thuis ben.
Grappig, ik ben vandaag ook over maar merkte er niks van (blijkbaar is mijn Telfort modem compatible met NLEx).

Inmiddels de boel over gezet, en resultaat mag er zijn:

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6417763470.png

cybergamers.nl

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Bij een kennis is de verbinding vandaag ook van Telfort naar NLEx overgegaan, en daar lijkt het ook nog prima met de Experiabox V8 te werken, ze gebruiken beide waarschijnlijk dezelfde KPN Wholesale config. Vanavond maar ff de V10 installeren :).

We hadden i.v.m. de prijsverhoging van Telfort per 1 juli opgezegd en direct daarna NLEx aangevraagd met activatiedatum 30 juni (1 juli kon niet, want in het weekend kunnen ze niet activeren), lijkt dus dat er een soepele overstap is geweest zonder noemenswaardige downtime.

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:02
ff mijn gal spuwen..
Sinds woensdag 28-6-2017 vanaf 2 uur 's nachts geen internet meer...Ik ben een week daarvoor overgestapt van Telfort naar NLE.
In eerste instantie was de helpdesk best wel goed bereikbaar haar NLE en/of KPN hadden een storing en konden dus niets zien/doen.
NLE beloofd je op de hoogte te houden van de eventuele stappen die genomen hebben op weg naar het herstel van de VDSL lijn. Niet dus. Doodse stilte vanuit NLE.
Vandaag weer zelf gebeld. Het was druk vandaag lang in de wacht gestaan. Storing is doorgezet naar KPN. We weten alleen niet wanneer die komt.
Hier baal ik dus vreselijk van! Geen TV en Internet dit weekend. Straks moet ik nog met mijn vrouw praten..
Ik ben bang dat de KPN mijn lijn heeft gesloopt en dat ik dus nog veel langer van internet en tv verstoten ben. Wel jammer dat het zo gelopen is.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yup, bij thuiskomst deet hij het:

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6418669453.png

Niet helemaal tot de 100 maar goed genoeg :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-10 09:16
Prolution schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:18:
Bij een kennis is de verbinding vandaag ook van Telfort naar NLEx overgegaan, en daar lijkt het ook nog prima met de Experiabox V8 te werken, ze gebruiken beide waarschijnlijk dezelfde KPN Wholesale config. Vanavond maar ff de V10 installeren :).

We hadden i.v.m. de prijsverhoging van Telfort per 1 juli opgezegd en direct daarna NLEx aangevraagd met activatiedatum 30 juni (1 juli kon niet, want in het weekend kunnen ze niet activeren), lijkt dus dat er een soepele overstap is geweest zonder noemenswaardige downtime.
Nle gebruikt telfort instellingen. Dus je internet werkt altijd.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

jan groen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:17:
Wel jammer dat het zo gelopen is.
Tja, helpdesk is overal diep triest. Bij een vriendin van mij is er schade ergens in de wijk kast van Ziggo. Resultaat: 1 week geen internet, er is nu een noodoplossing gemaakt maar het kan nog een week of 2 duren voordat het opgelost is.

cybergamers.nl

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Ben sinds vandaag ook over van Ziggo 40/4 naar NLEx (Alles in 1, 1 jaar €29,95). Absoluut tevreden met de lijn voor zoverre. De Experiabox V10 valt ook niet tegen.

Een etage hoger kom ik met de 5GHz Wi-Fi al met al netjes aan de snelheden:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6419033864.png

:Y, Tevreden!

• Mawlana
Cybergamer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:25:
[...]

Tja, helpdesk is overal diep triest. Bij een vriendin van mij is er schade ergens in de wijk kast van Ziggo. Resultaat: 1 week geen internet, er is nu een noodoplossing gemaakt maar het kan nog een week of 2 duren voordat het opgelost is.
Wat heeft dat met de triestheid van de helpdesk te maken? Alsof de helpdeskmedewerker die kast gaat herstellen...

Noodoplossing? Dat klinkt alsof er gegraven moet worden (vergunning gemeente...).

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kan je maandelijks een pakket of add on zoals tv uitzetten? Heb tv niet nodig maar zag dat het 9 maanden gratis is. Kan je het na 9 maanden dan weer uitzetten?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmmmm apart, ik krijg de afstandsbediening niet ingesteld op mijn tv. Het is een Proline, maar geen van de specifieke codes voor Proline modellen werkt en ook met code 20 en dan ze uitknop vasthouden vindt hij het niet. Terwijl ik dezelfde afstandsbediening van Telfort (ook zelfde modelcode in het batterijvakje) wel ingesteld kon worden. Nog gekker, ik heb geprobeerd om de Telfort afstandsbediening opnieuw te koppelen en dat werkt ook niet. Duh.

En dan probeer ik het toch nog een keer en werkt het wel. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 01-07-2017 08:50 ]

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 17:47
alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 07:52:
Kan je maandelijks een pakket of add on zoals tv uitzetten? Heb tv niet nodig maar zag dat het 9 maanden gratis is. Kan je het na 9 maanden dan weer uitzetten?
Extra's kun je met de app aan of uitzetten. Ik weet niet of dat met tv ook kan. Ik hen net vast bellen onbeperkt even aangezet met app en die kun je maandelijks uitzetten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:27
Iemand recentelijk overgestapt van bijv. Telfort naar NLEx ?
Mijn Telfort abonnement zou per vandaag stoppen en NLEx gaat maandag in (kon niet in het weekend blijkbaar), maar ik heb nog gewoon internet van Telfort :D

Zou dat gewoon tot maandagochtend doorlopen of hoe gaat zoiets?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

ThinkPadd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:12:
Iemand recentelijk overgestapt van bijv. Telfort naar NLEx ?
Mijn Telfort abonnement zou per vandaag stoppen en NLEx gaat maandag in (kon niet in het weekend blijkbaar), maar ik heb nog gewoon internet van Telfort :D

Zou dat gewoon tot maandagochtend doorlopen of hoe gaat zoiets?
Ben afgelopen donderdag overgegaan van Telfort naar NLEx. Mijn overstap dag klopte bij Telfort en NLE. 's Ochtends om 9:30 de EB V10 aangesloten en had internet en telefoon. Daarna heeft het modem nog wat "opgehaald" en brandde het service ledje rood op het modem. Even gereboot en alles groen en klaar!
Denk niet dat ze je er vandaag vanaf "gooien" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 01-07-2017 10:42 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij was de overstap gisteren. 's morgens om half acht klapte mijn internet eruit, toen ik 's avonds om 7 uur thuis kwam deed alles het weer, dus geen idee hoe lang het eruit heeft gelegen.

• ThinkPad
Ik heb nog steeds internet inderdaad, IP-adres is ook nog steeds m'n oude Telfort adres.
Volgens mij werkt TV niet meer, want de Arcadyan stond net op het scherm om abonneenummer e.d. in te vullen :P De nieuwe Arcadyan van NLEx zit nog in de doos :+

Heb overigens de Experiabox (V8) van Telfort niet in gebruik, heb een eigen Draytek Vigor 130 modem met daarachter pfSense als router. De V10 van NLEx ga ik ook niet gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 01-07-2017 12:20 ]

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

sylvesterrr schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 06:05:
[...]

Wat heeft dat met de triestheid van de helpdesk te maken? Alsof de helpdeskmedewerker die kast gaat herstellen...
Let's hope not!

Ik bedoel, 99.9% van de helpdesk heeft geen idee waar ze het over hebben. Proberen je een script heen te loodsen en als dat allemaal niet werkt weten ze het niet meer.
Noodoplossing? Dat klinkt alsof er gegraven moet worden (vergunning gemeente...).
Geen idee, maar ze heeft nu een modem te leen die wel werkt. Er is, volgens de monteur, een bliksem inslag geweest waardoor er problemen zijn met de kast buiten. Zelf vind ik het ook een erg vreemd verhaal en heb de setup (nog) niet gezien. Ik was er ook niet bij helaas.

cybergamers.nl

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
ThinkPadd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:19:
Heb overigens de Experiabox (V8) van Telfort niet in gebruik, heb een eigen Draytek Vigor 130 modem met daarachter pfSense als router. De V10 van NLEx ga ik ook niet gebruiken.
Krijg je dan een (bridge) publiek ip op je pfSense?

En werkt je tv dan nog?

• ThinkPad
stormfly schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:11:
[...]
Krijg je dan een (bridge) publiek ip op je pfSense?

En werkt je tv dan nog?
Ja, de Vigor 130 staat in transparant bridge en heb in pfSense gewoon een WAN IP ja :) Internet staat bij Telfort VDSL (en NLEx volgens mij ook) op VLAN34.
Routed IPTV (Netflix e.d.) werkt niet 123, dan moet je allerlei moeilijke dingen in pfSense doen (IGMP Proxy) waar ik geen zin in had, ook omdat het daardoor veel foutgevoeliger wordt.

Ik zet daarom VLAN4 vanaf de Vigor rechtstreeks door naar de settopbox (bridged IPTV, geen Netflix e.d.). Werkt prima en ik kan m'n pfSense gewoon uitzetten terwijl IPTV blijft werken.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 01-07-2017 13:17 ]

• stormfly
Owh dus je hebt een trunk van vlans naar de Vigor?

Heb je een schets/plaatje?

• nooberke
  • Laatst online: 21:29
Joosie200 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:02:
Vanmiddag werd de nieuwe decoder bezorgd. Maar nu heb ik geen zenders in HD vanaf 701 :? Enig idee hoe die te activeren?
Net de box aangesloten... Eerste gevoel wat een slechte beeldkwaliteit... Lijkt geen HD

En warempel.. Hier ook de HD kanalen in de 700 reeks }:O ziet er wel een stuk beter uit

• Davith78
HD van NLEx ziet er redelijk oke uit, maar het is van mindere kwaliteit dan Ziggo. Er lijkt minder detail in het beeld te zitten.

Maar dat boeit me op zich niet heel erg. Het is dat tv het komend jaar gratis in het pakket zit, maar als volgend jaar NLE de pakketprijs significant omhoog gooit dan neem ik een internet-only abbo.

• dragonballz
nooberke schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:52:
[...]

Net de box aangesloten... Eerste gevoel wat een slechte beeldkwaliteit... Lijkt geen HD

En warempel.. Hier ook de HD kanalen in de 700 reeks }:O ziet er wel een stuk beter uit
Ik zie bij mij geen verschil in beeldkwaliteit tussen 701 en 1, etc...
Allebei geeft bij mij 1080p aan.

• nooberke
dragonballz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Waar zie je die 1080p?

701 heet ook NPO 1 HD ipv NPO 1 hier

Erg groot verschil in beeldkwaliteit te zien hoor (55" Sony 4K)

• Davith78
dragonballz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Heb je op het iptv kastje onder instellingen/beelscherm instellingen de resolutie op 1080p50 gezet?

En staat bij systeem instellingen 'hd-functie aan op deze tv-ontvanger' aan?

• dragonballz
Davith78 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Heb je op het iptv kastje onder instellingen/beelscherm instellingen de resolutie op 1080p50 gezet?

En staat bij systeem instellingen 'hd-functie aan op deze tv-ontvanger' aan?
Ja, klopt allebei.
Ik heb begrepen uit andere forum dat KPN 720p en Ziggo 1080i uitzendt.
Die 1080p is upscaling van de TV ontvanger.

[ Voor 15% gewijzigd door dragonballz op 01-07-2017 21:20 ]

• Davith78
dragonballz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Ja, klopt allebei.
Hmm vreemd. Je zou dan scherper beeld moeten zien bij de HD variant van een zender.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
dragonballz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Ja, klopt allebei.
Nee. De HD-stream van KPN is net als die van Ziggo 1080i.
https://www.kpn.com/faq/12300

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 01-07-2017 22:37 ]

• Saeverix
  • Laatst online: 00:20
Ik zit te denken om een Draytek Vigor 130 (of ander Draytek modem) te kopen. Dan die in Bridge modus te zetten om vervolgens via pfSense het internet te routeren.

Nou is het bij mij wel zo dat ik telefonie gebruik van NLE, dus had bedacht om de Experiabox daarna met DHCP en WiFi uitgeschakeld aan een switch in het netwerk te hangen via de WAN poort op de Experiabox (die gebruiken ze ook bij Glasvezel toch?) De vraag is of dat gaat werken, en of ik op die manier mijn eigen router kan gebruiken maar toch telefonie via de Experiabox kan gebruiken.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• dragonballz
nooberke schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:07:
[...]

Waar zie je die 1080p?

701 heet ook NPO 1 HD ipv NPO 1 hier

Erg groot verschil in beeldkwaliteit te zien hoor (55" Sony 4K)
Wou nog een keer het verschil bekijken, maar merk nu dat er geen 701 meer heeft.
Als ik 701 intik, dan springt die naar 801. Zit ook niet meer in de zenderlijst.
Vorige week was die er nog.
Wel was er een software update geweest.
Meer mensen hier last van ?

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
ThinkPadd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:19:
Ik heb nog steeds internet inderdaad, IP-adres is ook nog steeds m'n oude Telfort adres.
Volgens mij werkt TV niet meer, want de Arcadyan stond net op het scherm om abonneenummer e.d. in te vullen :P De nieuwe Arcadyan van NLEx zit nog in de doos :+
Met het abo-nr en pin van nle had ik een paar dagen voor de activatiedatum mn tv al overgezet.
Had eerst Telfort op een V8. Na installatie van de V10 van NLE, bleef internet gewoon werken op Telfort internet. Had de hardware een dag voor activatie al omgewisseld. Op de activatiedag is Telfort naar NLE gewisseld, maar eigenlijk niks van gemerkt

• nooberke
dragonballz schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:32:
[...]

Wou nog een keer het verschil bekijken, maar merk nu dat er geen 701 meer heeft.
Als ik 701 intik, dan springt die naar 801. Zit ook niet meer in de zenderlijst.
Waarschijnlijk zit HD dan netjes al op 1 bij jouw

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
nooberke schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Waarschijnlijk zit HD dan netjes al op 1 bij jouw
Als dat zo is zou het HD lampje op de decoder moeten branden als hij op 1 kijkt.
En: KPN is er wel mee bezig maar als HD op 1 is aangezet zou je naar 773 moeten worden geleid waar je een tekst ziet dat je HD zenders voortaan bij 1 beginnen.
Dit klinkt meer alsof HD ineens helemaal uit staat.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• dragonballz
Barre73 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Als dat zo is zou het HD lampje op de decoder moeten branden als hij op 1 kijkt.
En: KPN is er wel mee bezig maar als HD op 1 is aangezet zou je naar 773 moeten worden geleid waar je een tekst ziet dat je HD zenders voortaan bij 1 beginnen.
HD lampje brandt niet, heeft trouwens nooit aan geweest, ook niet toen ik nog 701 had.
Het is een Arcadyan HMB2260 V2 (vorige week pas gekregen), weet niet of het uitmaakt.
Snelheid is ook goed 85 mbits down en 25 Mbits up.

• nooberke
Barre73 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Ah dat HD lampje was mij nog niet eens opgevallen, zie nu inderdaad het kleine rode lampje aan de linkerkant.

Weet meer van Ziggo af :P

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als het HD lampje niet brandt is het geen HD zender.

Als je tussen 700 en 800 geen zenders hebt, dan heb je geen HD. Check eerst in de instellingen van de ontvanger of HD functie is ingeschakeld. Zo ja, dan moet je contact opnemen met NLE want dan staat jouw ontvanger waarschijnlijk verkeerd in hun systeem en moeten zij HD nog aanzetten voor jou.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 02-07-2017 15:29 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dragonballz schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:32:
[...]

Ja, dit had ik ook. Al had ik een kastje gekregen met productiedatum april 2017. De vorige was van november 2016. Die gaf wel 701 en verder. De nieuwe sprong direct door naar FM radio. Tot vandaag. Kennelijk na drie dagen issie bij NLE geregistreerd als actief. Nu kan ik gewoon 701 selecteren en in HD kijken naar de tour. Op 1 brandde het HD lampje niet, op 701 idd wel. Ik had dagen geleden al bij instellingen hem op hd gezet.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Speed test vandaag nog een keer gedaan...

90/30...

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6423066220.png

Dus (nog) niet de beloovde 100Mbit maar klagen is onnodig want dat is nog steeds bijna 2x zo snel als ik bij Telfort had, voor 8 euro minder.

• ThinkPad
De migratie Telfort > NLEx was een fijne, ik zie aan m'n zonnepanelen upload (PVoutput) dat er een gat in de logging zit tussen 7:10 en 8:15. De verbinding heeft er dus maar een uurtje uit gelegen :*)

M'n IP-adres is gewijzigd dus ik ben nu overgezet. Mooie is dat ik de meterkast gewoon dicht heb kunnen houden, NLEx gebruikt zelfde VLANs voor TV (VLAN4) en internet (VLAN34) als en m'n Draytek Vigor 130 heeft de verbinding gewoon weer opgepakt en ook pfSense had geen reboot ofzo nodig.

Telfort liep tot 1 juli (zaterdag), maar heb het hele weekend nog gewoon internet gehad. Erg fijn om zo te kunnen overstappen!

@Mx. Alba jouw ping hierboven is wel netjes trouwens, ik zit op 13ms als ik in een cmd een pingetje laat lopen naar 8.8.8.8 (in een VM op thuisserver). Misschien doet de V10 nog extra trucjes die mijn Draytek niet kan :P
Ik haal wel een hogere snelheid >:) 98 om 28

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2017 09:00 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-10 17:04
Van Ziggo overgestapt naar NLE en bevalt tot nu toe prima. Had wel wat twijfels om weer naar ADSL terug te gaan en de door fourstack aangegeven maximale 55 Mbit/s leek mij wat optimistisch, maar wordt dus wel gewoon gehaald.

Ziggo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nuAAMlK.jpg

NLE
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AJ8krUp.jpg

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-10 13:59
Ik ga verhuizen naar een locatie met alleen Glasvezel ipv DSL, nu is het wel een kpn wholesale locatie, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Kost dit extra, of kan ik gewoon een verhuizing aanvragen?

• ThinkPad
Wordt een nieuw contract afsluiten denk ik en zal meer gaan kosten verwacht ik.
Was bij Telfort iig wel zo toen ik van DSL > Glasvezel probeerde te gaan, kon niet zonder meerkosten.

Verwijderd

Meer mensen met problemen met de Alles-in-1 App van NLE? Ik kan niet inloggen, blijft klagen dat er geen internet verbinding is.

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10 19:15
Had vorige week hetzelfde probleem. Blijkbaar nog niet opgelost.
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:06:
Meer mensen met problemen met de Alles-in-1 App van NLE? Ik kan niet inloggen, blijft klagen dat er geen internet verbinding is.

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:02
Ik heb sinds woensdag geen signaal meer op de lijn staan. NLE heeft het in onderzoek (ik denk vrijdag) gegeven bij KPN. Vandaag maar weer gebeld om te vragen hoe het staat...
De NLE medewerkster heeft gebeld met de KPN. Vervolgens kreeg ik het bericht dat mijn lijn door een andere provider was overgenomen. Ze had het over gekaapt...Ik gaf toen aan dat klopt ik ben van Telfort naar NLE gegaan. Dat was niet het probleem volgens haar. Maar ze kon ook niet aangeven welke provider mijn lijn overgenomen zou hebben.
Ik heb twee lijnen in huis maar op beide lijnen komt niets binnen.
Volgens mij is het met overstappen fout gegaan maar daar willen ze niet aan.
Ik moet minimaal nog 3 dagen wachten totdat ze eea weer hersteld hebben.
Kan dit kloppen of proberen ze me met een kluitje het riet in te sturen.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

jan groen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:07:
Kan dit kloppen of proberen ze me met een kluitje het riet in te sturen.
Ik heb jaren geleden ook zo'n actie meegemaakt (wanadoo naar zonnet meen ik). Dus het is geen broodje aap als je dat soms afvraagt. Bij mij was het toen met een paar dagen opgelost, dus geef het even de tijd...
itsmemax schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:42:
Ik ga verhuizen naar een locatie met alleen Glasvezel ipv DSL, nu is het wel een kpn wholesale locatie, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Kost dit extra, of kan ik gewoon een verhuizing aanvragen?
Ik heb nooit extra hoeven te betalen voor verhuizing, dus dat lijkt me niet. (Het is ook zeker geen 'verlenging' van het contract zoals @ThinkPad aangeeft!). Ik weet alleen niet of de overstap naar glas extra kosten met zich meebrengt...

[ Voor 41% gewijzigd door Cybergamer op 04-07-2017 01:13 ]

cybergamers.nl

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Even vandaag NLEx bellen; krijg geen beeld en geluid op TV. EB geeft wel menu's en kan instellingen wijzigen, maar verder niets te zien. VideoTest geeft alleen Vuurtoren en testbeeld met en zonder bewegend streepje. Geen film of tvbeeld......... jammer, jammer.

[edit] Net even gekeken en het werkt. Probleem heeft zich vannacht automagisch opgelost. Wel even wennen; ziet er iets wolliger uit (ook de HD zenders).

[ Voor 23% gewijzigd door OgWok op 04-07-2017 09:23 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Heeft iemand ervaring met het downgraden (pair bonding uitschakelen) van een KPN-abonnement om over te kunnen stappen naar NLE?

Voor een familielid zocht ik een voordeliger provider, in plaats van het dure KPN abo wat ze nu hebben. In het bestelproces van NLE, blijkt dat ze niet kunnen leveren op dit adres. Dit komt dus doordat er nu een abo met pair bonding actief is.
Oei… We hebben een extra check gedaan op je postcode en het blijkt dat we tóch niet kunnen leveren op jouw adres. Je aansluiting is niet geschikt. Superjammer!
Heeft het zin om KPN de pair bonding te laten uitschakelen (als dat al mogelijk is) en vervolgens NLE aan te vragen?

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

schaduw schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:46:
Heeft iemand ervaring met het downgraden (pair bonding uitschakelen) van een KPN-abonnement om over te kunnen stappen naar NLE?

Voor een familielid zocht ik een voordeliger provider, in plaats van het dure KPN abo wat ze nu hebben. In het bestelproces van NLE, blijkt dat ze niet kunnen leveren op dit adres. Dit komt dus doordat er nu een abo met pair bonding actief is.

[...]

Heeft het zin om KPN de pair bonding te laten uitschakelen (als dat al mogelijk is) en vervolgens NLE aan te vragen?
Ik denk dat je beter even kan bellen hierover, pairbonding lijkt mij ook prima te leveren door NLE (gezien ze gebruik maken van KPN wholesale).

De vraag is alleen: betaal je net zoveel als een nonpairbonding abonnee?

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 04-07-2017 12:55 ]

cybergamers.nl

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Cybergamer schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat je beter even kan bellen hierover, pairbonding lijkt mij ook prima te leveren door NLE (gezien ze gebruik maken van KPN wholesale).

De vraag is alleen: betaal je net zoveel als een nonpairbonding abonnee?
NLE levert geen bonding. Enkel KPN zelf doet dit.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-10 17:18
En mijn ervaring is dat het downgraden nog wel wat voeten in de aarde heeft. Met wat geluk kan je zelf middels trail & error ervaren op welke draden de prik staat. Dat is mij helaas niet gelukt ook omdat in tegenstelling tot hetgeen NLEx zelf dacht er ook nog aanvulende handelingen moesten worden verricht in de wijkcentrale.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
NLE kan gewoon een order inschieten op 1 aderpaar hoor. Dan wordt er door KPN voor beide aderparen een kruisdraad verwijderd voor de opheforder en eentje terug geplaatst (voor de NLE order).

Geen idee wat de snelheid met 1 aderpaar is natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 04-07-2017 13:26 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
scorpion303 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:31:
[...]
Ik heb juist (om dit soort mogelijke issues uit te sluiten) de interactieve tv ontvanger rechtstreeks (via een netwerkkabel) op mijn Experiabox aangesloten en alle andere netwerkapparatuur losgekoppeld. De digitale TV ontvanger lijkt prima te verbinden met het netwerk (en met het Internet, ik krijg namelijk alle updates, programmagids-info werkt en de programma's lijken af te spelen) alleen blijft het televisiebeeld (en geluid) op zwart staan. Heeft iemand nog een ander idee? Ik heb een groot vermoeden dat mijn televisie ontvanger stuk is, maar ik zie erg op om dit aan de NLE helpdesk duidelijk te gaan maken.
Hoera, ik heb mijn problemen met mijn NLE interactieve tv decoder inmiddels helemaal opgelost.

Nadat ik van NLE heel snel een extra decoder kreeg opgestuurd, ben ik weer gaan testen. Na een kwartiertje bleek dat de eerste decoder niet defect was en dat mijn problemen werden veroorzaakt door een combinatie van een door mij verkeerd ingestelde DNS server (in de Experiabox 10 configuratie, zoals reeds door gebruiker 'Melvinnie' reeds aangedragen als mogelijke oorzaak) en verouderde beeldschermen die niet in staat zijn om de HDCP handshake uit te voeren.

In de begindagen van mijn problemen was de verkeerd ingestelde DNS server de oorzaak van al mijn zwarte schermen, na het factory-resetten van de router heb ik kennelijk in de dagen erna alleen maar verder getest op schermen die niet HDCP kunnen handshaken.

In beide gevallen lijkt de decoder zonder problemen te functioneren (werkende menuschermpjes, programmagidsinfo en tijdsbalken) maar blijft het televisiebeeld- en geluid op zwart. Er wordt ook nergens een foutmelding getoond. Alleen in de uitgebreide systeemtesten komt de mislukte HDCP handshake te voorschijn. Over mislukte DNS lookups wordt echter niets gemeld, wat toch wel een grote misser lijkt te zijn.

Ik heb voor 9 euro een HDCP ripper besteld en ga de 2e decoder weer terugsturen. Ik ben verder weer helemaal happy met NLE! :)

Verwijderd

Nieuw huisje deze week en de sleutel dus ook maar de NLEx aangevraagd op dat adres. Toch een leuke aanbieding van 9 maanden 29,95 en daarna 39,95. Na dat jaar kijk ik wel weer verder wat er in de aanbieding is.

Snelheid zal rond de de 55mbit down liggen. Het lijkt mij vooral interessant qua prijs en de ingebouwde netflix app. Ik heb dan ook niet gekozen voor een extra zenderpakket maar sluit een netflix abbo af.

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-10 13:59
Helaas toch gewoon nieuw contract moeten aanvragen, maar mag ik dan ook gewoon opzeggen?
Levertijd is 6(!) weken en T-Mobile kan bijvoorbeeld 28 juli al leveren.

Erg jammer, was zo lekker goedkoop :o

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Barre73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:26:
NLE kan gewoon een order inschieten op 1 aderpaar hoor. Dan wordt er door KPN voor beide aderparen een kruisdraad verwijderd voor de opheforder en eentje terug geplaatst (voor de NLE order).

Geen idee wat de snelheid met 1 aderpaar is natuurlijk.
Op het NLE forum en hier op Got dacht ik te lezen dat NLE dat niet doet. Ze nemen dus ook de order niet aan (zie foutmelding) wanneer op het adres pair bonding actief is. Vandaar mijn interesse in het via KPN laten terugzetten naar een enkel paar. De snelheid is 100 / 200 Mbps zonder/met pair bonding, prima in orde dus (zelf ben ik wel jaloers op zo'n hoge DSL snelheid, had ik dat ook maar)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je zou het kunnen vragen aan KPN om over te schakelen naar één paar. Maar let op dat ze er niet een nieuw contract van maken waar ze dan eerst weer een jaar aan vast zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2017 16:30 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Kan je ergens zien of het modem zichzelf opnieuw heeft opgestart? Ik kom net thuis, had even verbinding via wifi op telefoon en laptop en toen was alles opeens weg. Voordat ik door had wat er aan de hand was, was de verbinding weer terug, dus ik heb niet naar 't modem zelf gekeken verder. Je ziet wel dat de DSL connectie pas net weer online is, maar is dat ook hetzelfde als de tijd dat het modem online is?

• Davith78
Wat vinden jullie van de beeldkwaliteit van de Netflix app op de HMB2260 V2? Volgens de Netflix support pagina zou het 1080p moeten zijn, maar ik vind met name de menu's niet heel scherp, eerder 720p-achtig.

Naar mijn idee geeft mijn Apple TV sowieso veel diepere kleuren en beter contrast, waarbij het beeld van de HMB2260 vrij flets overkomt.

En dat laatste komt dus, realiseerde ik me, omdat ik met de Apple TV de HDMI RGB-range kan aanpassen (laag / hoog). Met de HMB2260 kan dat helemaal niet (tenminste, ik kan het niet vinden bij de instellingen) zodat 'diep zwart' als grijs wordt weergegeven, in tegenstelling tot de Apple TV waarbij zwart echt zwart is. Beetje vaag dat die optie er niet tussen staat imho.

Edit: ik heb in de tv zelf voor de HDMI ingang van de HMB2260 de HMDI range ingesteld op 'limited', hij stond nog op 'full'. Het beeld is nu veel beter, ook die van de live tv weergave 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Davith78 op 04-07-2017 21:10 ]

• nooberke
Als ik kijk naar de waardes van anderen hier lijkt mijn upload nog wel een beetje achter te blijven:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6429868463.png
Actual rate (Up/Down) 27949/99904 kbps
Attainable rate (Up/Down) 36498/99712 kbps
Iemand een tip wat voor kabel ik het beste kan gebruiken tussen het ISRA en het modem? Er hangt nu tussen het koppelblokje en het ISRA een bejaarde telefoonkabel die een stuk te lang is.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisterenavond zat ik na thuiskomst van de bandrepetitie nog even tv te kijken en tot twee keer toe klapte opeens de router in service mode. Is er wellicht een soort van service window waarin updates en reboots gepland worden? Is het niet mogelijk om dat tussen 03:00 en 04:00 te doen ipv tussen 23:00 en 00:00? :D

• nooberke
-The_Mask- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:20:
Een zo kort mogelijk telefoonkabel met vaste kern.
Heb wel CAT6 met stugge kern liggen, kan ik daar twee aders van pakken?

Modem stond bij de vorige eigenaar in de woonkamer, heb de doorgetrokken telefoonkabel vervangen door CAT6 voor de decoder. Gebruik nu een flink stuk van die oude kabel om het modem in de meterkast aan te sluiten.

Heb als verstokte Ziggo aanhanger meer kennis van COAX 8)7

• ThinkPad
CAT6 is prima, heb ik hier ook gebruikt (al zit er bij mij maar 10cm kabel tussen ISRA en modem ;) ).

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
sylvesterrr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:23:
[...]

Krijg je überhaupt wel een ip-adres toegewezen wanneer je je laptop aansluit? Ik heb het vermoeden dat je dhcp hebt uitgezet, en dan zal je dus een static ip moeten configureren op je laptop... En dan hoop ik voor je dat je weet in welk subnet die router staat. :+
Inmiddels is het gelukt en werkt alles prima.

• nooberke
nooberke schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:17:
Als ik kijk naar de waardes van anderen hier lijkt mijn upload nog wel een beetje achter te blijven:
[afbeelding]

[...]

Iemand een tip wat voor kabel ik het beste kan gebruiken tussen het ISRA en het modem? Er hangt nu tussen het koppelblokje en het ISRA een bejaarde telefoonkabel die een stuk te lang is.
't is eerder achteruitgang dan vooruitgang ben ik bang, zit nu een kort stukje CAT6 tussen :X

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6431147917.png
Actual rate (Up/Down) 27918/75564 kbps
Attainable rate (Up/Down) 35409/74482 kbps
Zal straks nog een nieuwe intrain poging wagen...anders zet ik morgen de oude kabel maar weer terug 8)7

• Saeverix
ThinkPadd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:53:
De migratie Telfort > NLEx was een fijne, ik zie aan m'n zonnepanelen upload (PVoutput) dat er een gat in de logging zit tussen 7:10 en 8:15. De verbinding heeft er dus maar een uurtje uit gelegen :*)

M'n IP-adres is gewijzigd dus ik ben nu overgezet. Mooie is dat ik de meterkast gewoon dicht heb kunnen houden, NLEx gebruikt zelfde VLANs voor TV (VLAN4) en internet (VLAN34) als en m'n Draytek Vigor 130 heeft de verbinding gewoon weer opgepakt en ook pfSense had geen reboot ofzo nodig.

Telfort liep tot 1 juli (zaterdag), maar heb het hele weekend nog gewoon internet gehad. Erg fijn om zo te kunnen overstappen!

@Mx. Alba jouw ping hierboven is wel netjes trouwens, ik zit op 13ms als ik in een cmd een pingetje laat lopen naar 8.8.8.8 (in een VM op thuisserver). Misschien doet de V10 nog extra trucjes die mijn Draytek niet kan :P
Ik haal wel een hogere snelheid >:) 98 om 28
Kun jij eens je exacte settings een delen? Ik heb nu een Vigor 2760n kunnen kopen, welke hetzelfde moet kunnen als de Vigor 130. Ik heb ook verbinding gekregen, alleen blijft de snelheid steken op zo'n 75/20 terwijl ik met de Experiabox de volle 100/30 haal. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
nooberke schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:54:
[...]

't is eerder achteruitgang dan vooruitgang ben ik bang, zit nu een kort stukje CAT6 tussen :X

[afbeelding]

[...]

Zal straks nog een nieuwe intrain poging wagen...anders zet ik morgen de oude kabel maar weer terug 8)7
Kabeltje uit het installatiepakket ook geprobeerd?

Overigens werkt cat5 kabel ook prima :P. Zolang het maar twisted is.

Ik heb nu het standaard kabeltje uit het installatiepakket er tussen zitten. Ik zit op een 50Mb (lijn kan 80Mbit aan) profiel en haal die snelheid ook, dus het heeft voor nu geen zin om er cat6 te gaan gebruiken van 10cm. Mijn Isra is er niet geschikt voor (lasdop, mag ik officieel niet open maken).

Tip is wel om niet te vaak de verbinding uit te schakelen, is niet altijd even goed voor de snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door krakendmodem op 05-07-2017 20:53 ]

• ThinkPad
Saeverix schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:46:
[...]

Kun jij eens je exacte settings een delen? Ik heb nu een Vigor 2760n kunnen kopen, welke hetzelfde moet kunnen als de Vigor 130. Ik heb ook verbinding gekregen, alleen blijft de snelheid steken op zo'n 75/20 terwijl ik met de Experiabox de volle 100/30 haal. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.
Verdiep je eens in de verschillende firmware versies. Opzich scheelde het qua download/upload snelheid bij mij niet echt, maar qua ping latency wel gigantisch.

Zie: ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"
Even kijken of die modemfirmware er ook voor jouw Vigor is. En anders gewoon de verschillende combinaties proberen.

En hoe lang heb je de Vigor al aangesloten? Bij mij werd de download na een aantal uren/dagen ook nog 10-12Mbit hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2017 21:19 ]

• nooberke
krakendmodem schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:49:
[...]

Kabeltje uit het installatiepakket ook geprobeerd?

Overigens werkt cat5 kabel ook prima :P. Zolang het maar twisted is.

Ik heb nu het standaard kabeltje uit het installatiepakket er tussen zitten. Ik zit op een 50Mb (lijn kan 80Mbit aan) profiel en haal die snelheid ook, dus het heeft voor nu geen zin om er cat6 te gaan gebruiken van 10cm. Mijn Isra is er niet geschikt voor (lasdop, mag ik officieel niet open maken).

Tip is wel om niet te vaak de verbinding uit te schakelen, is niet altijd even goed voor de snelheid.
Ik heb een ISRA type 1, daar steek je twee aders in... Vervolgens andere kant deze twee aders in het meegeleverde tussendoosje en vervolgens de meegeleverde kabel in de RJ11 van dat doosje

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6432315288.png

Maar eens met NLE bellen; het lijkt of er een cap op mijn verbinding zit uit de Telfort tijd.

• nooberke
OgWok schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:12:
[afbeelding]

Maar eens met NLE bellen; het lijkt of er een cap op mijn verbinding zit uit de Telfort tijd.
Welke profiel heb je? En wat zegt KPN fourstack?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

nooberke schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:19:
[...]

Welke profiel heb je? En wat zegt KPN fourstack?
Fourstack:

Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) MDF

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 32 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -

EB V10:

Profile 8b

Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 3661/24565 kbps
Attainable rate (Up/Down) 3744/24504 kbps

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
niet toevallig ook de TV aanstaan? die snoept ook bandbreedte....
Al verklaart dat de lage upload niet.

13 juli ga ik zelf over. Alleen heb ik nog geen mail gehad over de activatie (met oa tv info). Afschrijving is wel geweest. Ook nog geen installatiepakket.

Wanneer kregen jullie die? Geen zin om straks zonder internet te zitten O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Waah op 06-07-2017 08:05 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Waah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:59:
Nee, TV staat niet aan. Heb Qos ook even uitgezet.

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:37
Hier draait e.e.a. al weken als een zonnetje. Heb een ISRA1, zelf draadjes eraan gesoldeerd en het kastje van NLE ertussen gezet. Heb mijn Apple TM even uitgezet, want op een of andere manier interfereerde het wifi signaal toch (ondanks andere kanalen). De V10 Experia geeft een erg sterk wifi-signaal in zijn eentje. Onderstaand is gemeten met wifi.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bXQ1Ka/speedof_me_17_07_06.jpg

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Waah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:59:

13 juli ga ik zelf over. Alleen heb ik nog geen mail gehad over de activatie (met oa tv info). Afschrijving is wel geweest. Ook nog geen installatiepakket.

Wanneer kregen jullie die? Geen zin om straks zonder internet te zitten O-)
Zou even bellen. Het lijkt alsof er iets niet goed is gegaan. Mijn overstap liep als een trein; goede info en op tijd. Wel in het begin een probleem met canvas adres; A2 moest bij mij 2 zijn (als toevoeging).

• Prolution
De Experiabox v10 lijkt een ping (ICMP) van buitenaf op het externe IP te blokkeren, ik heb ff in het modem gekeken en kan geen optie vinden om deze ping/ICMP blokkade uit te zetten? Misschien dat iemand hier weet waar ik die optie zou kunnen vinden? (indien deze er is)

Voor het checken of een verbinding up/down is vindt ik het wel handig om op het IP adres te pingen, bijv. via https://www.thinkbroadband.com/broadband/monitoring/quality maar dat werkt natuurlijk niet indien het modem dat blokkeert ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Prolution op 06-07-2017 08:58 ]

• Mawlana
Prolution schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:57:
De Experiabox v10 lijkt een ping (ICMP) van buitenaf op het externe IP te blokkeren, ik heb ff in het modem gekeken en kan geen optie vinden om deze ping/ICMP blokkade uit te zetten? Misschien dat iemand hier weet waar ik die optie zou kunnen vinden? (indien deze er is)

Voor het checken of een verbinding up/down is vindt ik het wel handig om op het IP adres te pingen, bijv. via https://www.thinkbroadband.com/broadband/monitoring/quality maar dat werkt natuurlijk niet indien het modem dat blokkeert ;)
Settings > Remote Management > ICMP

• Prolution
Ah, daar had ik net niet gekeken thnx! :)

• stormfly
Prolution schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:57:

www.pingdom.com
www.uptimerobot.com

Beide met push berichten naar je mobiel 8)

• Prolution
Dat is nog handiger zelfs :) heb een (gratis) account aangemaakt @ uptimerobot.com, ff kijken of dat goed werkt, thnx! ;)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
OgWok schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:50:
[...]

Zou even bellen. Het lijkt alsof er iets niet goed is gegaan. Mijn overstap liep als een trein; goede info en op tijd. Wel in het begin een probleem met canvas adres; A2 moest bij mij 2 zijn (als toevoeging).
Even contact gehad via Facebook (is dat toch ergens nuttig voor :+ ) maar de pakketten lijken vertraging te hebben. Ze hoopt dat die op tijd verstuurd kan worden maar dat weten ze niet zeker :?

Vind het een wazig verhaal... maar ik sta iig in het systeem.... We gaan het wel zien. Heb tot 15 juli verbinding (en tenzij ze in het weekend werken, verwacht ik niet dat ze die aansluiting gaan afkoppelen)

• ThinkPad
Waah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:59:
[...]
Heb tot 15 juli verbinding (en tenzij ze in het weekend werken, verwacht ik niet dat ze die aansluiting gaan afkoppelen)
Ik ben afgelopen weekend overgestapt van Telfort (DSL) naar NLEx (DSL). Telfort zou officieel per 1 juli stoppen (zaterdag). Maar heb het hele weekend nog internet gehad _O_

Maandagochtend tussen 7:10 en 8:05 heeft de verbinding een uurtje eruit gelegen en daarna was ik al over op NLEx :)

• Saeverix
ThinkPadd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Verdiep je eens in de verschillende firmware versies. Opzich scheelde het qua download/upload snelheid bij mij niet echt, maar qua ping latency wel gigantisch.

Zie: ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"
Even kijken of die modemfirmware er ook voor jouw Vigor is. En anders gewoon de verschillende combinaties proberen.

En hoe lang heb je de Vigor al aangesloten? Bij mij werd de download na een aantal uren/dagen ook nog 10-12Mbit hoger.
De Vigor 2760n heeft maar 3 types firmware. Eentje voor ADSL en VDSL (met Vectoring), eentje voor alleen ADSL, en eentje voor alleen VDSL (met Vectoring). Ik heb die voor alleen VDSL erop gezet omdat die stabieler zou zijn als je alleen VDSL hebt.

Haal jij de volle snelheid zoals je ook met je Experiabox zou halen? Ik zal hem er eens wat langer aanhangen om te kijken of hij later intraint. De Experiabox stond gelijk op volle snelheid, dus dacht dat de Vigor dat ook wel zou doen.

Zou je voor mij toch je settings eens kunnen delen? Dus Encapsulation, VPI/VCI etc... En zijn er ook bijzonderheden voor in pfSense? Of daar de WAN gewoon op DHCP?

• stormfly
Prolution schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:12:
[...]

Dat is nog handiger zelfs :) heb een (gratis) account aangemaakt @ uptimerobot.com, ff kijken of dat goed werkt, thnx! ;)
www.pingdom.com is ook gratis als je goed zoekt, en voor een tweet krijg je een 2 meting gratis. uptimerobot heeft al 50 metingen gratis. Ook handig voor IT beheer op kantoor.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heeft iedereen profile 8b op de EB?

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 06-07-2017 11:51 ]

• ThinkPad
17a (op de Draytek Vigor 130).

@Werner Ik zal vanavond even voor je kijken, kan nu niet bij de webinterface van het modem komen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2017 11:53 ]

• Prolution
OgWok schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:50:
Heeft iedereen profile 8b op de EB?
Nee, alleen als de afstand tot de centrale/straatkast richting de > 1km is dan wordt meestal het 8b profile ingezet omdat deze beter werkt op langere afstanden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1iA4zW0.png

• ThinkPad
Saeverix schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:33:
[...]
Zou je voor mij toch je settings eens kunnen delen? Dus Encapsulation, VPI/VCI etc... En zijn er ook bijzonderheden voor in pfSense? Of daar de WAN gewoon op DHCP?
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ViQpC9Co6uYvaGLLYJBEIc6r/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M8mheQegW2cFznfLlnhEyvjv/full.png

In pfSense niks gedaan, die krijgt via DHCP een IPv4 adres inderdaad.

• Saeverix
ThinkPadd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:33:
[...]

Bij deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

In pfSense niks gedaan, die krijgt via DHCP een IPv4 adres inderdaad.
Bedankt! Ik ga morgenmiddag even aan de slag. Hopen dat het dan beter gaat. En kijken of hij dan uiteindelijk intraint op volle snelheid (na een aantal dagen?).

• dragonballz
ThinkPadd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:52:
17a (op de Draytek Vigor 130).

@Werner Ik zal vanavond even voor je kijken, kan nu niet bij de webinterface van het modem komen.
Bij mij staat:
VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)
DSL version 1.100.135.14
Broadcom 177.28
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]