Klopt Ziggo heeft meer bandbreedte in HD dan KPN op VDSL bij dezelfde HD zenders.
KPN heeft gelijkwaardige of hogere bandbreedte als je via glas TV kijkt.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ziggo heeft soms meer bandbreedte op HD. Soms niet. Ziggo gebruikt namelijk variabele bitrates die schommelen aan de hand van wat er nodig wordt geacht. Het is alleen wel Ziggo die beslist wat er nodig is.stormfly schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:39:
Klopt Ziggo heeft meer bandbreedte in HD dan KPN op VDSL bij dezelfde HD zenders.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dit doet KPN om te voorkomen dat mensen die er niet zoveel verstand gaan hebben gaan bellen omdat ze iets hebben aangesloten wat niet volgens de KPN ondersteunt wordt. KPN kan moeilijk ondersteuning geven op iets wat draadloos werkt. Zij weten niet hoeveel stoorbronnen er in de omgeving zijn die het draadloze signaal kan verstoren en dus ook het TV signaal.Joosie200 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:00:
Nou mijn decoder is stuk. Geeft nog wel beeld maar geen geluid. Heb al andere HDMI kabels gebruikt, andere utp kabel. En tv kijken met de WiFi extender is ook definitief de nek om gedraaid. Ik kreeg zo steeds vaker 'zender niet beschikbaar' als melding. Beetje zoeken op het NLE forum gaf uitsluitsel. Kennelijk heeft KPN een update geforceerd voor de extender of decoder dat die combinatie definitief de nek om is gedraaid. Tig mods op het NLE forum zaten klanten af te fakkel hoe ze toch op het idee kwamen. Ehm nou utp kabel in de extender, andere uiteinde in de decoder en klaar. Alsof het moeten positioneren van het modem direct bij het isra punt in de meterkast nu zo tof is mbt het aansluiten van de decoder en relaxt tv kijken
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 26-06-2017 13:25 ]
Modem om laten ruilen, blijkbaar is er iets niet helemaal lekkertiguan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:47:
Nu een klein weekje verder, doet 5GHz wifi het weer niet. 2,4GHz blijft wel werken. Dit begint een beetje vervelend te worden.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb nu een kabel lopen maar tis verdomd lelijk en als je niet uitkijkt lig je plat op de grond gevloerd door de utp kabel. Dus ik ga mijn huisinrichting maar aanpassen. Tv op de plek van mijn pc zodat de utp kabel netjes langs de muur achter de boekenkast kan lopen.krakendmodem schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:19:
[...]
Kabeltje trekken naar de meterkast dus... Of powerline proberen.
Je zou je decoder ook nog kunnen resetten, ik dacht dat je daarvoor het gele knopje op je afstandsbediening in moet drukken terwijl je het kastje aanzet.
Dat kan ik inderdaad bevestigen, zodra je verbinding actief is onthoud het modem je instellingen.Davith78 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:13:
Ik heb vandaag het alles-in-1 installatiepakket binnengekregen maar volgende woensdag heb ik als het goed is pas signaal. Dus ik dacht: ik ga alvast het V10 modem instellen zoals ik het wil (wifi settings, port forwarding, MAC filtering, devices vaste IP nummers toewijzen, etc.). Alles ingesteld (best wel even mee bezig geweest), zie ik dat ik dat ik de configuratie niet kan backuppen naar een bestand.![]()
Daarna hierover wat zitten zoeken op het internet, lees ik op het NLEx forum dat iemand iets soortgelijks heeft gedaan als ik, maar toen diegene het modem uitzette was hij alle settings kwijt en moest hij helemaal opnieuw beginnen. Antwoord van de helpdesk was dat wanneer de V10 een connectie met een DSL netwerk heeft, hij dan pas de settings onthoudt en niet eerder. Kan iemand dat bevestigen? Anders maak ik nog snel even screenshots van alle configuratieschermen voordat ik het modem uitzet.
Verwijderd
Ik ervaar het toch anders, mijn HDTV zenders zijn via NLEx van veel betere kwaliteit. Ben ook eindelijk van een hoop blokjes af op diverse zenders.stormfly schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:39:
Heb eigenlijk dezelfde ervaringen, zeker met de speciale glas zenders is het een grote verbetering.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:55:
[...]
Ik ervaar het toch anders, mijn HDTV zenders zijn via NLEx van veel betere kwaliteit. Ben ook eindelijk van een hoop blokjes af op diverse zenders.
Het kan natuurlijk zijn dat de bekabeling in mijn wijk belabberd is, bij een verhuizing recent namelijk alle binnen kabels vervangen dus dat zal het niet zijn geweest.
En dan heb ik het nog maar even niet over de zap snelheid bij Ziggo. Via de CI+ of een van de decoders kon je tussendoor koffie halen (bij wijze van spreken).
[ Voor 10% gewijzigd door GieltjE op 26-06-2017 17:20 ]
Hell / 0
[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 26-06-2017 17:21 ]
Als he NLEx (en ik denk ook KPN zelf) hebt kun je op 661 en hoger de basis zenders (nl[1,2,3], rtl4, sbs6 en veronica uit mijn hoofd) op een nog hogere bandbreedte kijken.tiguan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:20:
Wat zijn speciale glas zenders?
Hell / 0
[ Voor 44% gewijzigd door tiguan op 26-06-2017 17:35 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Menu > Instellingen > Systeem instellingen > HD-functie... Staat die al aan dan moet je contact opnemen met NLEx want in hun systeem moet voor jouw decoder ook HD aan staan.Joosie200 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:02:
Vanmiddag werd de nieuwe decoder bezorgd. Maar nu heb ik geen zenders in HD vanaf 701Enig idee hoe die te activeren?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Staat al aan. Dan maar weer contact opnemen. Al las ik ook dat KPN van plan was om HD naar voren te halen. NLE levert in feite KPN tv dus zou ik al een decoder met nieuwe volgorde hebben?Mx. Alba schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:14:
[...]
Menu > Instellingen > Systeem instellingen > HD-functie... Staat die al aan dan moet je contact opnemen met NLEx want in hun systeem moet voor jouw decoder ook HD aan staan.
Verwijderd
Dan zou je op 1,2,3,etc. HD erbij moeten zien staan.Joosie200 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:20:
[...]
Staat al aan. Dan maar weer contact opnemen. Al las ik ook dat KPN van plan was om HD naar voren te halen. NLE levert in feite KPN tv dus zou ik al een decoder met nieuwe volgorde hebben?
Dat kan. Alleen niet op de officiële maniertiguan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:20:
Wat zijn speciale glas zenders? Die kan je zeker niet zien via VDSL?
[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 26-06-2017 20:46 ]
Mogelijk een verstoring op de lijn waardoor de download inzakt. Zodra de DSLAM ziet dat de verbinding "stabiel" blijft, dan zet ie de snelheid weer omhoog.MsG schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:33:
Iemand die vanuit de techniek weet hoe dat intrainen qua snelheden werkt? Na een modem reboot zie ik elke F5 (refresh) de waarden wel oplopen, maar de waarden stoppen wel op hetzelfde eind altijd.
Scenario is namelijk een huis (mijn buren) die na installatie keurig 100/30 haalden, maar nu echt maar op ~50/30 blijven steken.
Staat er niet bij. Lekker is dat.. wel HD geen luid, nu geen HD wel geluidVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:37:
[...]
Dan zou je op 1,2,3,etc. HD erbij moeten zien staan.
Klopt ben al in contact met ze en ze zijn wel constructief. Kutte is alleen dat in mijn flat de infrastructuur verticaal doorgelusd wordt per huis. Dus ze moeten al je onderburen af om dat soort signaalzwaktes te checken (als ze dat al doen). Mensen zijn nooit tegelijk thuis in een flat. Dat was ook al een heel gedoe met de initiële draadbreuk die ik had bij de aansluiting. Het ISRA-punt is in vele woningen in de flat hier gewoon een half open dradenboel. Iets te hard je stofzuiger terugzetten in de meterkast en je molt zo de internetverbinding van iemand boven je, zonder dat je het door hebt. #flatlife :-Pkrakendmodem schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:41:
[...]
Mogelijk een verstoring op de lijn waardoor de download inzakt. Zodra de DSLAM ziet dat de verbinding "stabiel" blijft, dan zet ie de snelheid weer omhoog.
Als ik jou was, dan zou ik wel even contact opnemen met NLE. Even vragen of er een monteur naar kan kijken, misschien is het maar een klein dingetje wat voor dat dipje zorgt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De Horizon box was verre van perfect, maar voor mijn gevoel ging zappen toch net een klappie sneller dan de NLe box. Maar nog steeds erg blij met mijn overstap!Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:55:
[...]
En dan heb ik het nog maar even niet over de zap snelheid bij Ziggo. Via de CI+ of een van de decoders kon je tussendoor koffie halen (bij wijze van spreken).
Dan mankeert er zeker wat aan je ontvanger als je roept dat de Horizon sneller zapt. Het verschil is namelijk aanzienlijk, in het voordeel van de IPTV ontvanger.pelt schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:43:
[...]
De Horizon box was verre van perfect, maar voor mijn gevoel ging zappen toch net een klappie sneller dan de NLe box. Maar nog steeds erg blij met mijn overstap!
It ain't stupid if it works!
Wij hebben een gelijkaardige situatie thuis, ook de TV op een plek dat de utp kabel de hele huiskamer mag doorkruisen. Dat vonden wij ook lelijk en gevaarlijk, dus hebben we maar even geen TV aansluiting.Joosie200 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:10:
[...]
Ik heb nu een kabel lopen maar tis verdomd lelijk en als je niet uitkijkt lig je plat op de grond gevloerd door de utp kabel. Dus ik ga mijn huisinrichting maar aanpassen. Tv op de plek van mijn pc zodat de utp kabel netjes langs de muur achter de boekenkast kan lopen.
Hmm interessant. Pak ik Chromecast er wel bij om vanaf mijn smartphone het naar de tv te castenVoodoo Doll schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:27:
[...]
Wij hebben een gelijkaardige situatie thuis, ook de TV op een plek dat de utp kabel de hele huiskamer mag doorkruisen. Dat vonden wij ook lelijk en gevaarlijk, dus hebben we maar even geen TV aansluiting.![]()
Maar, kwam er gisteren toevallig achter dat je met de Interactieve TV app van KPN dus ook gewoon TV kan kijken op je telefoon/tablet. Ik weet niet of dat helemaal de bedoeling is (we hebben toch geen KPN abbo), maar het werkt dus wel.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik heb ervaring met de Horizonbox van Ziggo en met de Arcadyan van KPN/Telfort/NLEx. De Arcadyan wint op alle fronten. Ten eerste al het voordeel dat de router en de settopbox twee aparte apparaten zijn zodat je de router op een plek kunt zetten dicht bij je ISRA en/of daar waar de wifi het gunstigst uitkomt en de settopbox bij de tv. Die twee staan dus bij mij ook aan tegenovergestelde kanten van de woonkamer met 10m UTP-kabel er tussen netjes weggewerkt langs de plint. Ten tweede het feit dat de Arcadyan qua snelheid een Formule 1 is ten opzichte van de Canta van Ziggo.vr6-only schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:22:
Dan mankeert er zeker wat aan je ontvanger als je roept dat de Horizon sneller zapt. Het verschil is namelijk aanzienlijk, in het voordeel van de IPTV ontvanger.
Start sneller;
Zapt sneller;
Menu's doorbladeren is veel vloeiender;
Gids doorbladeren is verschil tussen dag en nacht;
Stuk zuiniger;
Stuk compacter;
etc.
Bovenstaande is getest tegen de nieuwe Horizonbox c.q. GW 7401. 7400 was helemaal onbruikbaar in mijn ogen.
Ik heb op mijn tablet ook de Ziggo tv app staan, ingelogd met het account van mijn ouders...Voodoo Doll schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:27:
Wij hebben een gelijkaardige situatie thuis, ook de TV op een plek dat de utp kabel de hele huiskamer mag doorkruisen. Dat vonden wij ook lelijk en gevaarlijk, dus hebben we maar even geen TV aansluiting.![]()
Maar, kwam er gisteren toevallig achter dat je met de Interactieve TV app van KPN dus ook gewoon TV kan kijken op je telefoon/tablet. Ik weet niet of dat helemaal de bedoeling is (we hebben toch geen KPN abbo), maar het werkt dus wel.
[ Voor 36% gewijzigd door Mx. Alba op 27-06-2017 09:13 ]
Of iets met jouw Horizon box.vr6-only schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:22:
[...]
Dan mankeert er zeker wat aan je ontvanger als je roept dat de Horizon sneller zapt. Het verschil is namelijk aanzienlijk, in het voordeel van de IPTV ontvanger.
Start sneller;
Zapt sneller;
Menu's doorbladeren is veel vloeiender;
Gids doorbladeren is verschil tussen dag en nacht;
Stuk zuiniger;
Stuk compacter;
etc.
Bovenstaande is getest tegen de nieuwe Horizonbox c.q. GW 7401. 7400 was helemaal onbruikbaar in mijn ogen.
Dat mag gewoon, staat ook op de NLE site.Voodoo Doll schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:27:
[...]
Bij NLE heb je (als je voor 7 juni je abonnement afsloot) altijd TV in je pakket. Dus ook de app en ITV Online op de computer. Dat is de app van KPN maar dat hoort zo. Dus niks aan de hand. Is volkomen legaal :-)
Ik word er helaas mee geconfronteerd, maar ik heb het gelukkig nooit thuis gehad.pelt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:11:
[...]
Of iets met jouw Horizon box.![]()
Over het algemeen ben ik inderdaad ook stuk meer tevreden over de snelheid van de ITV box. Vooral de andere punten die je aanhaalt.
[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 27-06-2017 19:28 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Davith78 op 27-06-2017 21:41 ]
Na een paar dagen zit je op 50Mbit. Je hoeft dus geen contact op te nemen.Davith78 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:33:
Vandaag signaal gekregen op de lijn. Zonet de modem aangesloten in de woonkamer, een halfuurtje aan laten staan en toen even de statuspagina tevoorschijn gehaald.
Actual rate (Up/Down) : 3424/33024 kpbs
Attainable rate (Up/Down) : 17848/56439 kbps
Niet al te best dus. Daarna de modem in de meterkast rechtstreeks op de ISRA lasdop aangesloten via een stukje UTP kabel van 30 cm naar de doorlusdoos. Actual rate blijft hetzelfde, attainable rate ging zelfs verder omlaag.
Daarna nog even gechecked bij Speedtest.net, ik kom niet verder dan 30/3 Mbit (down/up), zowel in de woonkamer als in de meterkast.
Volgens de fourstack site zou ik 50Mbit moeten kunnen halen. Vreemd ook dat in de woonkamer de attainable rate hoger is dan rechtstreeks op het ISRA, de actual rate precies hetzelfde blijft terwijl het 12 meter extra kabellengte betreft.
Contact opnemen met NLE?
[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 27-06-2017 21:47 ]
Helaas, dat klopt hier niet. Aan de snelheden kan je volgens mij al zien dat het wel een Vectoring DSL lijn is (ruim meer dan 50 Mbit down en 33 Mbit up)krakendmodem schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:43:
[...]
Na een paar dagen zit je op 50Mbit. Je hoeft dus geen contact op te nemen.
Dit proces heet Dynamic Line Mangement. Je start op 30Mbit, en na enkele dagen zet de DSLAM in de wijkcentrale je snelheid omhoog als je verbinding stabiel blijft. Verbinding vanuit een straatkast hebben vectoring en dus binnen enkele minuten al de volle snelheid. Jij hangt (net als ik) nog aan de "ouderwetse" telefooncentrale en moeten dus een paar dagen wachten voordat de lijn helemaal open staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 27-06-2017 23:46 ]
Zeer informatief, thanks!krakendmodem schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:43:
[...]
Na een paar dagen zit je op 50Mbit. Je hoeft dus geen contact op te nemen.
Dit proces heet Dynamic Line Mangement. Je start op 30Mbit, en na enkele dagen zet de DSLAM in de wijkcentrale je snelheid omhoog als je verbinding stabiel blijft. Verbinding vanuit een straatkast hebben vectoring en dus binnen enkele minuten al de volle snelheid. Jij hangt (net als ik) nog aan de "ouderwetse" telefooncentrale en moeten dus een paar dagen wachten voordat de lijn helemaal open staat.
Ik zit op een MDF en ik kan attainable die snelheden (sneller zelfs) ook krijgen, ik gok dat bij hem dus DLM actief is. Ik zie bij hem nergens 33Mbit upload?Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:50:
[...]
Helaas, dat klopt hier niet. Aan de snelheden kan je volgens mij al zien dat het wel een Vectoring DSL lijn is (ruim meer dan 50 Mbit down en 33 Mbit up)
We weten het zeker als @Davith78 even op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ checkt en meldt of er alleen MDF of ook SDF bij zijn adres wordt gemeld. MDF is inderdaad vanuit de centrale. SDF is ook op de straatkast (en dan met Vectoring).
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 27-06-2017 22:10 ]
Fourstack zegt MDF, 55Mbit. Wat betekent dat dan voor mijn situatie en de lage snelheid?Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:50:
[...]
Helaas, dat klopt hier niet. Aan de snelheden kan je volgens mij al zien dat het wel een Vectoring DSL lijn is (ruim meer dan 50 Mbit down en 33 Mbit up)
We weten het zeker als @Davith78 even op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ checkt en meldt of er alleen MDF of ook SDF bij zijn adres wordt gemeld. MDF is inderdaad vanuit de centrale. SDF is ook op de straatkast (en dan met Vectoring).
Dat je na een paar dagen 50Mbit hebtDavith78 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:53:
[...]
Fourstack zegt MDF, 55Mbit. Wat betekent dat dan voor mijn situatie en de lage snelheid?
Die 12 meter kabel kan toevallig net een kabel van betere kwaliteit zijn. Ik heb het ook, zo'n standaard kabeltje uit het installtiepakket gaf iets slechtere waarden dan een zelfgemaakte UTP kabel van 10 meter tussen Isra en modem, daar kreeg ik betere lijn waarden uit.Davith78 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:50:
[...]
Zeer informatief, thanks!Dan laat ik de modem dus een paar dagen aanstaan en kijk ik vrijdag ofzo wel weer even hoe de verbinding ervoor staat.
Enig idee waarom de attainable rate in de woonkamer hoger is dan in de meterkast btw? Lijkt me onlogisch, gezien de extra kabellengte naar het wcd.
[ Voor 59% gewijzigd door krakendmodem op 27-06-2017 22:06 ]
Check. Maar wat je zei over de modem rechtstreeks aansluiten op het ISRA, dat zou beter zijn? Want in de woonkamer krijg ik dus een veel hogere attainable rate dan in de meterkast. Nu moet ik wel toegeven dat ik niet weet wat die term eigenlijk inhoudtkrakendmodem schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:54:
[...]
Dat je na een paar dagen 50Mbit hebtWijkcentrale dus.
Attainable rate is eigenlijk de maximale snelheid die uit je lijntje gehaald kan worden. Op dit momenteel iets van 56Mbit down en 17Mb up. Dat zal de komende dagen iets veranderen.Davith78 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:06:
[...]
Check. Maar wat je zei over de modem rechtstreeks aansluiten op het ISRA, dat zou beter zijn? Want in de woonkamer krijg ik dus een veel hogere attainable rate dan in de meterkast. Nu moet ik wel toegeven dat ik niet weet wat die term eigenlijk inhoudt
Aha, nu snap ik wat attainable rate iskrakendmodem schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:09:
[...]
Attainable rate is eigenlijk de maximale snelheid die uit je lijntje gehaald kan worden. Op dit momenteel iets van 56Mbit down en 17Mb up. Dat zal de komende dagen iets veranderen.
Heb bovenstaande verhaaltje aangepast mbt kabel.
[ Voor 33% gewijzigd door vr6-only op 28-06-2017 00:31 ]
Yep, mijn IP-adres uit het 77.173.xxx/24 blok hoort bij KPN/Telfort.vr6-only schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:42:
En ondertussen al een aantal uurtjes online via NLE. Verbinding strak op 100 Mbit, zelfs draadloos via de V10. Mijn eerste installatie van NLE en tot dusver prima gegaan.
Internet
TV
Bellen
Doet in één keer en gebruik gemaakt van de overstapservice. Installatie vervolgens zelf gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat er bij meerdere mensen Telfort als ISP?
inetnum: 77.173.0.0 - 77.173.255.255
netname: KPN-NSO
descr: Customer Network
country: NL
org: ORG-TB54-RIPE
admin-c: PBOS-RIPE
tech-c: GITR1-RIPE
status: ASSIGNED PA
remarks: Please mail abuse issues to:
mnt-by: KPN-MNT
created: 2013-06-11T11:03:55Z
last-modified: 2013-09-10T08:49:34Z
source: RIPE
organisation: ORG-TB54-RIPE
org-name: Telfort B.V.
org-type: OTHER
address: Postbus 23079
address: 1100 DN Amsterdam Zuidoost
address: The Netherlands
abuse-mailbox:
e-mail:
mnt-ref: KPN-MNT
mnt-by: KPN-MNT
created: 2013-09-10T08:16:10Z
last-modified: 2013-09-10T08:16:10Z
source: RIPE
Je hebt het in je verhaal over dat je de tv-ontvanger aangesloten hebt op een router. Bedoel je dan een eigen/extra router (dus tussen je modem en tv-ontvanger in)? Ik las dat dat nogal wat problemen kan geven omdat niet al het verkeer juist door wordt gegeven; probeer het eens rechtstreeks op je modemscorpion303 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:31:
Ik heb sinds twee weken Internet via NLE. Alles lijkt prima te zijn verlopen, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn interactieve TV ontvanger televisiebeelden te laten tonen. Ik heb al drie avonden zitten stoeien (o.a. op basis van meerdere topics op dit forum), maar zonder resultaat. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? Of moet ik toch aan een defecte TV ontvanger gaan denken?
Ik heb juist (om dit soort mogelijke issues uit te sluiten) de interactieve tv ontvanger rechtstreeks (via een netwerkkabel) op mijn Experiabox aangesloten en alle andere netwerkapparatuur losgekoppeld. De digitale TV ontvanger lijkt prima te verbinden met het netwerk (en met het Internet, ik krijg namelijk alle updates, programmagids-info werkt en de programma's lijken af te spelen) alleen blijft het televisiebeeld (en geluid) op zwart staan. Heeft iemand nog een ander idee? Ik heb een groot vermoeden dat mijn televisie ontvanger stuk is, maar ik zie erg op om dit aan de NLE helpdesk duidelijk te gaan maken.lxz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:47:
[...]
Je hebt het in je verhaal over dat je de tv-ontvanger aangesloten hebt op een router. Bedoel je dan een eigen/extra router (dus tussen je modem en tv-ontvanger in)? Ik las dat dat nogal wat problemen kan geven omdat niet al het verkeer juist door wordt gegeven; probeer het eens rechtstreeks op je modem
Ik zou de post die je hierboven als eerste plaatste met alles wat je al hebt gedaan naar hen sturen middels het forum: https://forum.nle.nl/scorpion303 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:31:
[...]
Ik heb juist (om dit soort mogelijke issues uit te sluiten) de interactieve tv ontvanger rechtstreeks (via een netwerkkabel) op mijn Experiabox aangesloten en alle andere netwerkapparatuur losgekoppeld. De digitale TV ontvanger lijkt prima te verbinden met het netwerk (en met het Internet, ik krijg namelijk alle updates, programmagids-info werkt en de programma's lijken af te spelen) alleen blijft het televisiebeeld (en geluid) op zwart staan. Heeft iemand nog een ander idee? Ik heb een groot vermoeden dat mijn televisie ontvanger stuk is, maar ik zie erg op om dit aan de NLE helpdesk duidelijk te gaan maken.
Daar kun je niet zo makkelijk achterkomen via Fourstack. Indien er 100Mb staat en "MDF, SDF", dan is de kans wel een stuk groter dat je upload 30Mb is.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:35:
Wat moet er in Fourstack staan wil je erachter komen of je upload 30mbit is?
Eigen DHCP server? Ik had exact dezelfde problemen en het bleek dat ik het zelf veroorzaakt had.scorpion303 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:31:
[...]
Ik heb juist (om dit soort mogelijke issues uit te sluiten) de interactieve tv ontvanger rechtstreeks (via een netwerkkabel) op mijn Experiabox aangesloten en alle andere netwerkapparatuur losgekoppeld. De digitale TV ontvanger lijkt prima te verbinden met het netwerk (en met het Internet, ik krijg namelijk alle updates, programmagids-info werkt en de programma's lijken af te spelen) alleen blijft het televisiebeeld (en geluid) op zwart staan. Heeft iemand nog een ander idee? Ik heb een groot vermoeden dat mijn televisie ontvanger stuk is, maar ik zie erg op om dit aan de NLE helpdesk duidelijk te gaan maken.
In dat geval zou de decoder op het televisiescherm de foutcode moeten weergeven die hoort bij "kan geen IP adres krijgen"(weet zo de code niet meer), maar hier komen geen foutcodes langs naar ik begrijp.melvinnie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:30:
[...]
Eigen DHCP server? Ik had exact dezelfde problemen en het bleek dat ik het zelf veroorzaakt had.
Toen ik de DHCP server en ISP DNS weer had ingeschakeld begon de boel spontaan te werken.
Bij mij ook nietBarre73 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:49:
[...]
In dat geval zou de decoder op het televisiescherm de foutcode moeten weergeven die hoort bij "kan geen IP adres krijgen"(weet zo de code niet meer), maar hier komen geen foutcodes langs naar ik begrijp.
[ Voor 20% gewijzigd door melvinnie op 28-06-2017 12:36 ]
Verwijderd
Max 55mbit en MDF. Het scheelt toch wel een X aantal euro's tegenover er Ziggo en die Netflix app in de decoder lijkt me ook wel wat. Vanaf 5 Juli een nieuw huisje dus kan pas dan aanvragen. Dan nog een dikke maand wachten tot activatie.krakendmodem schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:50:
[...]
Daar kun je niet zo makkelijk achterkomen via Fourstack. Indien er 100Mb staat en "MDF, SDF", dan is de kans wel een stuk groter dat je upload 30Mb is.
Thanks voor de tip! Ik heb mijn post daar ook neer gezet en op basis daarvan gaat NLE een vervangende decoder opsturen. Ik zal hier het resultaat posten.Barre73 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:21:
[...]
Ik zou de post die je hierboven als eerste plaatste met alles wat je al hebt gedaan naar hen sturen middels het forum: https://forum.nle.nl/
Je hebt mijns inziens alles gedaan wat menselijkerwijs gevraagd kan worden. Ik denk overigens niet dat het je decoder is (omdat de menu's wel werken), maar ik kan de fout ook niet echt benoemen,
Nope, geen eigen DHCP server. Ik ben in dit specifieke geval helemaal teruggaan naar de basis: volledige geresette NLE Experiabox 10, volledig reresette NLE TV decoder, daartussen een (werkende) netwerkkabel en verder helemaal niets anders aangesloten.melvinnie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:30:
[...]
Eigen DHCP server? Ik had exact dezelfde problemen en het bleek dat ik het zelf veroorzaakt had.
Toen ik de DHCP server en ISP DNS weer had ingeschakeld begon de boel spontaan te werken.
In dat geval krijg je Max. 50Mb down en 10Mb up.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:12:
[...]
Max 55mbit en MDF. Het scheelt toch wel een X aantal euro's tegenover er Ziggo en die Netflix app in de decoder lijkt me ook wel wat. Vanaf 5 Juli een nieuw huisje dus kan pas dan aanvragen. Dan nog een dikke maand wachten tot activatie.
Ping is vergelijkbaar met kabel internet. Zit zo rond de 10 - 15ms.Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:35:
Zijn er eigenlijk nog enige (merkbare) pingverschillen? Ik heb nu Ziggo kabel 150mbit, stel ik zou naar 100mbit NLE via Koper/DSL gaan, zal dit dan beter zijn of slechter?
[ Voor 37% gewijzigd door krakendmodem op 28-06-2017 13:52 ]
Ik heb een ping van 7ms naar een NL hosting provider. Bij Ziggo was dit ruimm boven de 10ms. Dit wel via wifi.Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:35:
Zijn er eigenlijk nog enige (merkbare) pingverschillen? Ik heb nu Ziggo kabel 150mbit, stel ik zou naar 100mbit NLE via Koper/DSL gaan, zal dit dan beter zijn of slechter?
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 28-06-2017 13:43 ]
Ah oke, zag alleen op de site van NLE dat ik wss maar 75mbit zou halen. Of hebben ze dat wel heel voorzichtig ingeschat?tiguan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:42:
[...]
Ik heb een ping van 7ms naar een NL hosting provider. Bij Ziggo was dit ruimm boven de 10ms. Dit wel via wifi.
Bekabeld ook ff getest, dan is 't 6~7ms.
Volgens mij was het idee dat NLE een snelheid aangeeft die je zeker zult halen, terwijl andere providers een snelheid aangeven die je misschien zou kunnen halen als alle planeten precies goed staan. Maar dat kan natuurlijk ook een verkooppraatje zijn.Scrtz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:45:
[...]
Ah oke, zag alleen op de site van NLE dat ik wss maar 75mbit zou halen. Of hebben ze dat wel heel voorzichtig ingeschat?
Die snelheid lijkt naar de voorkeur van NLE worden bijgesteld. Bij het bestellen werd er 87 aangegeven, na de eerste keer contact over de snelheid was dit op de NLE site bijgewerkt naar 60 en na nog een keer contact staat het op 55. (Ik haal 50)Mx. Alba schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:
[...]
Volgens mij was het idee dat NLE een snelheid aangeeft die je zeker zult halen, terwijl andere providers een snelheid aangeven die je misschien zou kunnen halen als alle planeten precies goed staan. Maar dat kan natuurlijk ook een verkooppraatje zijn.
Ja dit wou ik dus eigenlijk weten, of dat normaal was of niet. Maar dan sla ik het wss toch over..MsG schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:54:
Normaal geeft die bij NLe wel 100 aan, dus zou er niet blind van uit gaan dat dit nu ook 100 wordt als ze expliciet aangeven 75 Mbit in te schatten. Alsnog wel een prima snelheid in combinatie met de prijs.
Bij DSL is sowieso de bekabeling gevoeliger lijkt het. Je kan qua afstand wel 100 kunnen halen, maar als die koperdraadjes naar je huis toe oud en minder kwalitatief zijn kan dit best van invloed zijn. Zo haal ik nu ook niet de 100, terwijl anderen om mij heen (flat) dat wel halen.
Ja gelijk hebben zel, alhoewel dat ik iig met Ziggo nog nooit ervaren heb, maar die werken dan ook met kabel en niet met DSL.Mx. Alba schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:
[...]
Volgens mij was het idee dat NLE een snelheid aangeeft die je zeker zult halen, terwijl andere providers een snelheid aangeven die je misschien zou kunnen halen als alle planeten precies goed staan. Maar dat kan natuurlijk ook een verkooppraatje zijn.
Verwijderd
Ook Ziggo geeft de snelheden aan die je haalt.Mx. Alba schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:
[...]
Verwijderd
He jammer, dacht ik dat ik iets leuks ontdekt had, is het gewoon legaal.Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:56:
[...]
Bij NLE heb je (als je voor 7 juni je abonnement afsloot) altijd TV in je pakket. Dus ook de app en ITV Online op de computer. Dat is de app van KPN maar dat hoort zo. Dus niks aan de hand. Is volkomen legaal :-)
Nou, als het misschien niet zo erg legaal zou zijn en toch werken, zou ik het ook wel gebruiken.......Voodoo Doll schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:42:
[...]
He jammer, dacht ik dat ik iets leuks ontdekt had, is het gewoon legaal.
Bij Ziggo daarentegen heb je wel last van je buren. Het stukje tot de wijkcentrale (daar waar coax overgaat op glas) is shared medium.tiguan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:27:
Maar Ziggo heeft geen issue met afstanden naar centrale, dat is bij DSL wel een issue.
En toch lees ik regelmatig berichten dat de snelheden in de avond terugvallen naar adsl snelheden. In Groningen halen we overdag echt niet meer dan 100Mb van de 500Mb zakelijk. Is nog steeds snel zat, maar daarvoor heb je die 500Mb niet afgenomen. In het ergste geval was de snelheid nog maar 10Mb.stormfly schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:24:
Die "last" van de buren is van 8 jaar geleden. Alle coax segmenten zijn verkleind om performance te halen.
[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 28-06-2017 20:31 ]
Ga maar met een paar buren tegelijkertijd met 200Mbps downloaden.stormfly schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:24:
Die "last" van de buren is van 8 jaar geleden. Alle coax segmenten zijn verkleind om performance te halen.
[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 28-06-2017 22:13 ]
Een wijkkast heeft wel wat meer dan 1Gbit gok ik.stormfly schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:00:
Ik doe mee met de wedstrijd " wie heeft de langste " Bij 6 gebruikers 200Mbit zit een buitenring kast met een 1gigabit glas uplink ook vol![]()
Eeeeen weer terug naar inhoudelijk-> Wat zijn eigenlijk de bandbreedtes naar de buitenring vectored kasten waar je 100/30 afneemt?
[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 28-06-2017 22:19 ]
Wel eens van overboeking gehoord?stormfly schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:00:
Ik doe mee met de wedstrijd " wie heeft de langste " Bij 6 gebruikers 200Mbit zit een buitenring kast met een 1gigabit glas uplink ook vol![]()
Eeeeen weer terug naar inhoudelijk-> Wat zijn eigenlijk de bandbreedtes naar de buitenring vectored kasten waar je 100/30 afneemt?
[ Voor 39% gewijzigd door vr6-only op 28-06-2017 22:54 ]
Ja hoor, maar het coax segment werd ook zonder overboeking geschetst
2x1gbit, staat in de post van vr6-only een paar posts hierboven.stormfly schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 06:09:
[...]
Ja hoor, maar het coax segment werd ook zonder overboeking geschetstdus dat heb ik ook weggelaten in mijn vergelijking. Lees maar een paar berichten terug hoe dit gesprek op gang kwam.
Ontopic: Maar weet iemand de echte buitenring glas snelheden?
Lijk er inderdaad op dat de prijs weer is veranderdSpeed61 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:45:
Tarieven weer gewijzigd voor nieuwe klanten of heb ik iets gemist?
Nu eerste 9 maanden met of zonder interactieve TV 29.95 Euro, daarna:
- 100Mbit Internet 32,50 Euro
- 100Mbit Internet en TV 39,95 Euro
Wat waren de vorige tarieven? Altijd handig om even te noemen ter naslag?Speed61 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:45:
Tarieven weer gewijzigd voor nieuwe klanten of heb ik iets gemist?
Nu eerste 9 maanden met of zonder interactieve TV 29.95 Euro, daarna:
- 100Mbit Internet 32,50 Euro
- 100Mbit Internet en TV 39,95 Euro
Waarom zou je een "extra" router achter de EB zetten? Je krijgt dan extra NAT; maakt het onnodig ingewikkeld........moca007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:29:
Sinds vandaag internet en tv, krijg alleen mijn router niet goed achter de Experia box goed geinstalleert.
Ik heb een TP link 1043 router die ik als bridge wil gaan gebruiken, maar kan de router niet bereiken na installatie, nu weet ik dat het aan de ip adres range ligt.
Wie kan helpen?
Voor beter Wifi bereik en omdat ik de router lan poorten gebruik voor mij apparaten,, Tp link wil ik in de bridge modus, dus niet router achter router.OgWok schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:06:
[...]
Waarom zou je een "extra" router achter de EB zetten? Je krijgt dan extra NAT; maakt het onnodig ingewikkeld........
[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 29-06-2017 19:38 ]
Je bedoelt dat je de TP Link in AP modus wil zetten. Bridge is iets anders. emoca007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:35:
[...]
Voor beter Wifi bereik en omdat ik de router lan poorten gebruik voor mij apparaten,, Tp link wil ik in de bridge modus, dus niet router achter router.
Bedoel inderdaad AP, kan alleen de TP link niet meer bereiken binnen mijn thuis netwerk, ook na het wijzigen van het ip adres.Barre73 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:16:
[...]
Je bedoelt dat je de TP Link in AP modus wil zetten. Bridge is iets anders. e
Ik had die TP Link ook en ik meen me te herinneren dat alleen het uitschakelen van de DHCP functie voldoende was. En de kabel van de LAN poort naar de TP Link moet natuurlijk wel in een LAN poort van de TP Link. Niet in de WAN poort.
Ik heb soortgelijk situatie en heeft een oude Netgear 3700 als router gebruikt achter de powerline adapter op zolder.moca007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:30:
[...]
Bedoel inderdaad AP, kan alleen de TP link niet meer bereiken binnen mijn thuis netwerk, ook na het wijzigen van het ip adres.
[ Voor 6% gewijzigd door dragonballz op 29-06-2017 21:25 ]
Dan heb jij dus wel router achter router (NAT achter NAT) en daar zie ik het nut dan weer niet van.dragonballz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:12:
[...]
Ik heb soortgelijk situatie en heeft een oude Netgear 3700 als router gebruikt achter de powerline adapter op zolder.
Router alles op auto gezet (dus krijgt een IP adres van de modem en deelt DHCP ook uit) en IGMP aangezet (dit is wel belangrijk). Zowel PC als ipTV is hierop aangesloten en werkt prima.
Deze router is alleen te bereiken op dezelfde netwerk, tenzij je remote management aanzet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq