Mij lijkt, gezien ze eerst altijd digitenne keken, dat SD tv voldoet. HD is meegenomen maar als het internet daardoor te langzaam wordt zullen ze waarschijnlijk gewoon SD gaan kijken.
Klopt inderdaad, zag het bij mijn laatste Ziggo factuur. Dan nog, nu kost internet en tv mij € 31,20 per maand. Ziggo 25Mbit is nog altijd sneller dan de maximale 22Mbit van NLE bij mij thuis. Verder tv zonder ellendige losse tuner en ik heb nu ook Ziggo sport. Dat 12,50 internet/telefoon abonnement met basis tv van 18,70 per maand bevalt mij vooralsnog prima.
Ja, RJ45 aansluiting werkte goed naar de beschikbare laptop. Ontvanger inderdaad op LAN poort.
Heb dat topic op het NLE forum gelezen en begrijp dat dit niet de bedoeling was om wifi vervuiling tegen te gaan. Van de andere kant maakt het aansluiten wel extreem veel makkelijker. Mijn ouders wonen in het buitengebied, van wifi vervuiling is absoluut geen sprake. Zou vervelend zijn als dit moedwillig om zeep is geholpen door KPN en/of NLE.
dragonballz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:52:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie en heb de stoute schoenen aantrekken om het toch te proberen.
Gelukkig werkt het bij mij wel goed (afkloppen...)
Vandaag verbinding gekregen, eerst met powerline adapter de TV-ontvanger geactiveerd en daarna met de extender ingesteld op "High speed mode 2", de rest default gelaten. Dus 5Ghz heen en 2.4Ghz terug. Dat is de snelste manier voor repeating.
Heb wel een FritzBox 7490 i.p.v. de modem van NLEx en haalt 433 Mbit/s met de extender voor de TV-ontvanger. Mijn powerline adapter haalt slechts 320 Mbit/s.
Krijg wel steeds melding in de log van de FritzBox:
"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Connection to auto-configuration server failed."
Weet niet of dat NLEx die gaat klagen en of de verbinding gaat blokkeren?
Heb jaren lang Telfort met de FritzBox gedraaid zonder enige probleem.
Hmm wellicht blokkeert de Experiabox V10 wel het TV signaal op de wifi. Als het goed is ligt bij mijn ouders nog een Fritzbox 7360. Kan daar wel eens mee proberen, al ondersteund die geen 5Ghz wifi.
Even kijken wanneer ik verder ga testen bij mijn ouders. Voorlopig ligt er een UTP kabel over de vloer voor het tv signaal en dat werkt wel maar is allesbehalve netjes natuurlijk. Als het niet meer zo'n lekker weer is maar eens verder uitzoeken
Allen bedankt voor de suggesties natuurlijk!