[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.995 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:46
Aansluitdatum is 17-6 (morgen), gisterochtend m'n modem alvast al aangesloten in de meterkast. Gisteravond zag ik dat de lampjes allemaal netjes brandden, snel getest... En ja hoor, ik heb gewoon verbinding. *O* 100/30Mbps, netjes. WiFi uitgezet en m'n router op de Experiabox aangesloten ipv Ziggo Connect Box. :)

Jammer dat ik 'm niet in bridge mode kan zetten, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:01:
Aansluitdatum is 17-6 (morgen), gisterochtend m'n modem alvast al aangesloten in de meterkast. Gisteravond zag ik dat de lampjes allemaal netjes brandden, snel getest... En ja hoor, ik heb gewoon verbinding. *O* 100/30Mbps, netjes. WiFi uitgezet en m'n router op de Experiabox aangesloten ipv Ziggo Connect Box. :)

Jammer dat ik 'm niet in bridge mode kan zetten, maar goed...
Het enige wat ik mis aan het modem is bij de port forwarding source IP's aan kunnen geven. Dat kon mijn ddWRT wel. Maar die heb ik er tussenuit gehaald in het kader van 'minder hardware - minder gezeik' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb de Arcadyan op m'n switch aangesloten en dat werkt gewoon. Helemaal top. Mag ik er dan van uit gaan dat meerdere kastjes de bandbreedte niet omlaag brengen? Ben gewoon benieuwd hoe dat werkt, heb zelf maar 1 kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:31
MsG schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Duidelijk er nog steeds niet in verdiept. Gratis geld is het zeker niet. NLE betaalt dit aan partners, om zo meer klanten te kunnen krijgen, omdat affiliates dan werk uit handen nemen. De cashback affiliates besluiten een deel van hun commissie die ze van NLE krijgen weer door te geven aan de klant, zodat mensen juist via deze sites afsluiten.

NLe gaf diverse mensen waar de cashback bij was mislukt, zelf 50 euro korting aan de klant rechtstreeks. In jouw wereldbeeld zou NLe daarvoor in de plaats zeker een verkeer-afluistertap plaatsen bij die specifieke klanten.
Wat je zegt klopt tot op zekere hoogte. Maar ook de cashback affiliate is niet gek. Die mag jouw persoonsgegevens gebruiken om je meer reclame te sturen. Ze mogen je gegevens niet doorgeven aan derden. Dat doen ze volgens hun eigen site (CasbackXL.nl als voorbeeld) ook niet:

Uiteindelijk komt het hier op neer: Jij wil graag extra korting. Dat kan maar daar staat tegenover dat je meer reclame krijgt. Waar je je dan weer handmatig voor moet afmelden, etc. etc..

Hoe gaat CashbackXL om met mijn gegevens?

CashbackXL gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We delen deze nooit met derden. Je gegevens zijn veilig bij ons. Al jouw gegevens in 'Mijn Account' bevinden zich in een met SSL beveiligde omgeving. Alleen jijzelf en de webmasters van CashbackXL hebben toegang tot deze omgeving.

Maar ik ontvang wel e-mails van CashbackXL …

Je ontvangt e-mails van ons om je op de hoogte te houden van de status van je cashbacks. Deze e-mails komen uit een geautomatiseerd systeem.
We sturen je ook onze nieuwsbrief met speciale acties en aanbiedingen, waarvan we denken dat ze interessant voor je zijn. Die acties en aanbiedingen zijn deels afgestemd op de gegevens die wij van je hebben (bijv. je geslacht en geboortedatum en informatie over je cashbacks). Als je deze nieuwsbrief niet wilt ontvangen, kun je je hiervoor afmelden in Mijn Account.
Voor de systeem e-mails kun je je niet afmelden.

Cookies van onze affiliate partners

Om te zorgen dat jij je cashbacks ontvangt:
- plaatsen onze affiliate partners cookies op jouw computer. Onze dienst namelijk is alleen mogelijk dankzij het gebruik van cookies. Deze cookies bevatten echter nooit persoonsgegevens
- wisselen wij informatie uit met onze affiliate partners. Ook deze informatie bevat nooit persoonsgegevens.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:29:
Heb de Arcadyan op m'n switch aangesloten en dat werkt gewoon. Helemaal top. Mag ik er dan van uit gaan dat meerdere kastjes de bandbreedte niet omlaag brengen? Ben gewoon benieuwd hoe dat werkt, heb zelf maar 1 kastje.
Ik heb er 2 aan een 100 Mbit switch hangen, geen probleem.

Sowieso is HD televisie niet heel veeleisend. Ik zeg uit mijn hoofd 4 Mbit, maar daar kan ik iets naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:34
Ik heb zojuist getest om mijn ITV kastje te sluiten via mijn router (pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router maar ik krijg gewoon beeld?

Dus kabel van modem naar router en kabel van router naar ITV kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

Wat ik er zo snel over las gister is het enige probleem dat je eventueel kan ondervinden, is dat de televisiestream ook naar een apparaat in slaapstand gezonden kan worden, waarbij de netwerkkaart van dit apparaat dan soms maar op 10Mbit/s snelheid kan gaan zitten, en dit blijkbaar voor de hele streamtransport dan gaat gelden, waardoor de stream gaat haperen, omdat 10Mbit te krap is.

Nou heb ik wel precies die opstelling, met een PC die zijn netwerkkaart onder spanning houdt vanwege Wake on Lan, maar dat is al rechtstreeks vanaf de modemrouter, en de switch bij m'n televisie waar de decoder op zou komen heeft niet dat soort apparaten (of de steamlink moet dat hebben in standby-modus) die dergelijke problemen kunnen veroorzaken.

https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:48
Ik heb me ook 10 dagen geleden aangemeld bij NLE, maar kon toen alleen maar een overstap aanvragen. Ik ben nog niet 100% zeker van de kwaliteit die ik straks ga krijgen, dus ik wilde dat nu veranderen. Ik zeg Ziggo pas op op het moment dat het me goed bevalt bij NLE.

Dat wilde ik doorgeven aan NLE, maar kreeg daarbij een verrassend antwoord. Het Ziggo signaal zou gaan storen met het NLE signaal. Dat lijkt me niet correct. Hieronder een deel van de chatsessie met NLE. Je antwoord kan je achterlaten in de poll.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yzd470tC8MJKOuiuEckLzoOg/full.png

Poll: Heeft de medewerker van NLE gelijk?

Ja, het signaal zal storen
Nee, Ziggo en NLE storen elkaar niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398931&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
f.v.b schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:55:
Ik heb me ook 10 dagen geleden aangemeld bij NLE, maar kon toen alleen maar een overstap aanvragen. Ik ben nog niet 100% zeker van de kwaliteit die ik straks ga krijgen, dus ik wilde dat nu veranderen. Ik zeg Ziggo pas op op het moment dat het me goed bevalt bij NLE.

Dat wilde ik doorgeven aan NLE, maar kreeg daarbij een verrassend antwoord. Het Ziggo signaal zou gaan storen met het NLE signaal. Dat lijkt me niet correct. Hieronder een deel van de chatsessie met NLE. Je antwoord kan je achterlaten in de poll.

[afbeelding]

[afbeelding]
Telefonie kan je niet bij beiden hebben in ieder geval dus daarin moet je kiezen (Of je moet een nieuw nummer aanvragen). Televisie en Internet kan natuurlijk wel. Het enige wat kan storen is het Wi-Fi signaal. Dat is een kwestie van verschillende kanalen kiezen of uitzetten op 1 van de 2 routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

OgWok

U.N.C.L.E.

Voor alle duidelijkheid, je kan niet èn bellen via Ziggo èn bellen via NLE met hetzelfde nummer (maar ik neem aan dat je dat wel door hebt)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Aanrader trouwens: op 'KPN presenteert' staat de door KPN geproduceerde serie Toon. Waar een loser (met een klein hartje) per ongeluk een BN'er wordt. Echt meerdere keren hardop moeten lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22
f.v.b schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:55:

[afbeelding]

[afbeelding]
Whoeha ze hebben iets teveel xDSL naar xDSL klantvragen gehad daar ;-) dit is Coax naar xDSL dat overzien ze even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En denk dat ze inderdaad doelen op dat porteringen qua telefonie en dergelijke. De administratieve miepjes hebben vaak ook niet zoveel kennis van de technische knowhow. Ik vroeg naar uitleg over de signaalwaarden en toen kreeg ik uitleg over inloggen in het modem, verder begrepen ze me niet :-P.

Zou gewoon zeggen dat jij de Ziggo opzegging zelf regelt, in plaats van het complex te maken voor de klantenservice :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dDrT75p.png

Vandaag is mijn lijn live gaan, ik zou 87 moeten halen volgens Netco (en NLE) maar de lijn blijft hier steken.
Kan het nog lang duren voordat de snelheid omhoog gaat of zou ik al direct resultaat moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik zo je waardes zie zal het wel zo blijven denk ik gezien de demping.

Wat je ook doet, reset het modem niet te vaak zoals ik dat vandaag heb ondervonden...

Zie ook:

Imperium in "Het grote xDSL-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Duidelijk er nog steeds niet in verdiept. Gratis geld is het zeker niet. NLE betaalt dit aan partners, om zo meer klanten te kunnen krijgen, omdat affiliates dan werk uit handen nemen. De cashback affiliates besluiten een deel van hun commissie die ze van NLE krijgen weer door te geven aan de klant, zodat mensen juist via deze sites afsluiten.

NLe gaf diverse mensen waar de cashback bij was mislukt, zelf 50 euro korting aan de klant rechtstreeks. In jouw wereldbeeld zou NLe daarvoor in de plaats zeker een verkeer-afluistertap plaatsen bij die specifieke klanten.
Onzin. Die cashback site heeft gewoon al je prive gegevens en die zijn geld waard. NLE bood uit coulance, want anders heb je de kans dat mensen in de bedenktijd nog opzeggen en later weer aanmelden. Je hebt van die kruipers die die moeite doen. Die verkeer-afluistertap bestaat enkel in jouw fantasie.

En droom maar gerust verder over bedrijven die gratis geld weggeven. Of je werkt zeker bij zo'n toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Zijn er mensen die ook last hebben van uitval van de arcadian ontvanger tijdens netflix? Ik vond hem nogal warm,terwijl ie vrij staat. Gaatjes tegen de warmte zitten aan de onderkant van dat ding.warmte stijgt op en volgens mij warmt dat ding zichzelf op. Heb er nu maar 2 houten blokjes onderstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:25
Gisteren even met NLE pakket zitten stoeien bij mijn ouders thuis. Ligt geen ethernetkabel richting TV, kabel leggen zal niet makkelijk worden dus eens bezig geweest om de repeater te gebruiken om de TV ontvanger aan te sluiten. Dit werkte nog niet, ontvanger gaf aan dat er geen verbinding was. Ik heb het volgende gedaan:
- IP adres van Experiabox V10 staat nu op 192.168.1.1. Aangepast vanwege andere netwerkapparatuur welke al in deze range zat.

Op de range extender heb ik het volgende gedaan:
- Ethernet to WiFi use the following band op 5Ghz geschakeld.

Toen dat nog niet werkte de volgende extra settings gedaan:
- DHCP uitgeschakeld
- Bij Advanced settings de optie Enable Short GI uitgeschakeld
- High speed mode 2 geselecteerd

Iemand enig idee wat er fout gaat? Of een methode om te testen? Ik had gisteren mijn eigen laptop met tools zoals Wireshark niet bij me, maar gezien het multicast verkeer betreft zal ik dit wellicht ook moeten kunnen ontvangen? Of is het aanpassen van het IP adres van de Experiabox een probleem? Het is niet onoverkomelijk om die weer terug te zetten op 192.168.2.254.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonballz
  • Laatst online: 25-02 19:31
GH45T schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:47:
...

- DHCP uitgeschakeld

Iemand enig idee wat er fout gaat? Of een methode om te testen? Ik had gisteren mijn eigen laptop met tools zoals Wireshark niet bij me, maar gezien het multicast verkeer betreft zal ik dit wellicht ook moeten kunnen ontvangen? Of is het aanpassen van het IP adres van de Experiabox een probleem? Het is niet onoverkomelijk om die weer terug te zetten op 192.168.2.254.
Werkt de repeater functie op de lan RJ45 connector goed.
m.a.w. komt er signaal uit die poort ...
Ik neem aan dat je de ontvanger op die repeater lan poort heb aangesloten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 04-10 21:55
Gisteren even met NLE pakket zitten stoeien bij mijn ouders thuis. Ligt geen ethernetkabel richting TV, kabel leggen zal niet makkelijk worden dus eens bezig geweest om de repeater te gebruiken om de TV ontvanger aan te sluiten. Dit werkte nog niet, ontvanger gaf aan dat er geen verbinding was. Ik heb het volgende gedaan:
- IP adres van Experiabox V10 staat nu op 192.168.1.1. Aangepast vanwege andere netwerkapparatuur welke al in deze range zat.

- DHCP uitgeschakeld

Deze constructie wordt niet (meer) ondersteund, zie o.a dit topic op het NLE-forum. Als alternatief kan je powerline-adapters gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wij zijn sinds een paar dagen inmiddels ook aangesloten bij NLE en bijzonder tevreden.

De snelheid is zelfs wat hoger dan aangeven. De 5 GHz Wifi is vooral een verademing. Ik haal met een testje met Wifi een 103 / 26 Mbit, dat is hier draadloos ongekend. Het televisiebeeld is loeischerp en het kastje werkt snel. Een verrassing is de goed werkende radio functie op het ITV kastje, met een glasdraadje naar de versterker werkt dat perfect.

Een hele positieve ervaring tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
vincedd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:02:
Zijn er mensen die ook last hebben van uitval van de arcadian ontvanger tijdens netflix? Ik vond hem nogal warm,terwijl ie vrij staat. Gaatjes tegen de warmte zitten aan de onderkant van dat ding.warmte stijgt op en volgens mij warmt dat ding zichzelf op. Heb er nu maar 2 houten blokjes onderstaan.
Is het alleen met Netflix of ook als je iets download? Netflix is in principe maar iets van max 15Mbit of zo bij 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
pelt schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Is het alleen met Netflix of ook als je iets download? Netflix is in principe maar iets van max 15Mbit of zo bij 4K.
Het gaat puur over de itv ontvanger. Nle leverd een ZTE experiabox v10 ,geen arcardian modem. Soms gebeurd het ook tijdens gewoon tv kijken op de itv ontvanger .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:00

vr6-only

Blub Blub

vincedd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Het gaat puur over de itv ontvanger. Nle leverd een ZTE experiabox v10 ,geen arcardian modem. Soms gebeurd het ook tijdens gewoon tv kijken op de itv ontvanger .
Probeer eens de software opnieuw te installeren op de ITV ontvanger. Zie stappenplan: https://forum.kpn.com/int...ontvanger-resetten-176511

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
vincedd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Ah zo. Ik haal ff wat door elkaar. Ik kijk zelf geen Netflix via dat ding, maar via de app op mijn tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enoch
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 23:11
Sinds de 17e van Ziggo overgestapt naar NLEx en het werkte de 15e al.

Was heel huiverig voor een overstap naar het telefoonnetwerk van KPN, aangezien ik zeer slechte ervaringen heb met KPN en daar blijf je hoe dan ook afhankelijk van. Voor de zekerheid heb ik Ziggo ook pas opgezegd toen het werkte, dus een maandje dubbele kosten, wat niet had gehoeven.

En jawel, het zo'n beetje enige wat KPN fout kon doen, hadden ze dus ook fout gedaan, namelijk de draadjes verkeerd aangesloten. I.p.v rood/blauw had een grapjas van KPN oranje/blauw gedaan, waardoor er niets werkte. Gelukkig had ik dat redelijk snel zelf opgelost zodat ik niet minimaal 3 weken op een monteur van KPN hoefde te wachten. Ik vraag me echt af of KPN dit opzettelijk doet, zo verdienen ze misschien weer extra aan een monteur sturen die dan door NLEx of de klant wordt betaald, maar dat zal wellicht een paranoïde gedachtegang zijn.

In ieder geval werkt het perfect, 102 Mb/s down en 32 up. Tv-kastjes werken snel en verbruiken een stuk minder stroom dan de kastjes, met name de Horizon, van Ziggo. Dus naast de halve kosten t.o.v. Ziggo ook wat elektra betreft een voordeeltje van misschien wel 5-10 euro p.m.

Kortom, ik ben dik tevreden ondanks de zoveelste slechte ervaring met KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Enoch Da's toch wel een toppunt; verkeerd aansluiten zodat het niet werkt. 1 draadje verkeerd. Helemaal vervelend als je er zelf geen kijk op zou hebben en dan weer in een traject komt van 3 weken.
Je zou ook verwachten dat de KPN monteur even de verbinding test, nietwaar? Een foutje maken kan iedereen overkomen. (Misschien was je fooi te laag ;) )
Prima dat je het zelf hebt opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door OgWok op 18-06-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Daarnet kom ik er achter dat het wifi gedeelte van het modem niet meer werkte. Hij zond wel uit, maar geen van mijn apparatuur kon zich er op aanmelden. Uiteindelijk bekabeld in het modem de wifi even uit en weer aan gezet en toen werkte het weer. Ik hoop niet dat dit vaker gaat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
vr6-only schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Probeer eens de software opnieuw te installeren op de ITV ontvanger. Zie stappenplan: https://forum.kpn.com/int...ontvanger-resetten-176511
Heb hem al helemaal gereset. Staat nu op 2 plankjes 5 cm vrij van de grond zodat er koude lucht in kan. We kijken het weer even aan of het weer gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enoch
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 23:11
OgWok schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:32:
@Enoch Da's toch wel een toppunt; verkeerd aansluiten zodat het niet werkt. 1 draadje verkeerd. Helemaal vervelend als je er zelf geen kijk op zou hebben en dan weer in een traject komt van 3 weken.
Je zou ook verwachten dat de KPN monteur even de verbinding test, nietwaar? Een foutje maken kan iedereen overkomen. (Misschien was je fooi te laag ;) )
Prima dat je het zelf hebt opgelost.
Ik heb geen monteur gezien, dus aan die fooi zal het niet gelegen hebben :). Hij/zij heeft het in de wijkkast of zo verkeerd aangesloten. Heb thuis het pakket zelf aangesloten en toen het niet werkte heb ik het telefoonstopcontact open gemaakt en de draadjes verwisseld tot het dsl-lampje begon te branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Enoch schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:14:
[...]

Ik heb geen monteur gezien, dus aan die fooi zal het niet gelegen hebben :). Hij/zij heeft het in de wijkkast of zo verkeerd aangesloten. Heb thuis het pakket zelf aangesloten en toen het niet werkte heb ik het telefoonstopcontact open gemaakt en de draadjes verwisseld tot het dsl-lampje begon te branden.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ja ook zoiets. Ik zou ook een monteur krijgen. Officieel zou ik morgen worden aangesloten, maar ik heb niks gehoord van NLE over een afpsraak van een monteur. Ik heb zelf alles werkend gekregen, dus opzich hoeft 't niet eens, maar vind 't wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 13:07
Sinds demon internet geen xDSL meer gehad.
Nu staat er prik op de NLE lijn. Eerste keer aan:

21/91 mbit mogelijk
20/90 mbit praktijk

Modem restart:
21/60 mbit mogelijk
20/59 mbit praktijk

Checkt de modem constant de lijn, of is de waarde na een restart het maximale waarmee gewerkt kan worden? En moet je net als vroeger de modem zo vaak restarten tot deze eindelijk snel en/of stabiel is?

Update:
Na 2e modem restart weer ongeveer:
21/60 mbit mogelijk
20/59 mbit praktijk

Na reset fabrieksinstellingen:
31/92 mbit mogelijk
23/91 mbit praktijk

[ Voor 17% gewijzigd door neeecht op 19-06-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Over enkele dagen genomen hoogt de centrale de snelheid op.

Als je te veel stekkers trekt verlaagt DLM de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
stormfly schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:12:
Over enkele dagen genomen hoogt de centrale de snelheid op.

Als je te veel stekkers trekt verlaagt DLM de snelheid.
Stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Was voornemens om de overstap te maken van KPN naar NLE maar nu met de prijsverhoging is het verschil in mijn situatie wel erg klein geworden.

Betaal straks 60,- aan KPN en als ik naar NLE zou overstappen is dat 39,95. Alleen komt daar nog 10,- bovenop omdat ik Spotify premium wil houden en ik zou dan 5,- korting mislopen op mijn mobiele abonnement wat nu ook via KPN gaat. Al met al is het verschil dan 5,- per maand...

Wel jammer maar denk dat het eerste aanbod van NLE onhoudbaar werd qua prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Black-Hole op 19-06-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

neeecht schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:23:
Sinds demon internet geen xDSL meer gehad.
Nu staat er prik op de NLE lijn. Eerste keer aan:

21/91 mbit mogelijk
20/90 mit praktijk

Modem restart:
21/60 mbit mogelijk
20/59 mit praktijk

Checkt de modem constant de lijn, of is de waarde na een restart het maximale waarmee gewerkt kan worden? En moet je net als vroeger de modem zo vaak restarten tot deze eindelijk snel en/of stabiel is?

Update:
Na 2e modem restart weer ongeveer:
21/60 mbit mogelijk
20/59 mit praktijk

Na reset fabrieksinstellingen:
31/92 mbit mogelijk
23/91 mit praktijk
23/91 mit praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
'b' vegeten. Dat zag je echt niet?

Nu:
Actual rate (Up/Down) 23317/91951 kbps
Attainable rate (Up/Down) 31809/92289 kbps

Durf de modem echt niet te resetten, wordt zeker minder dan.
Ik laat hem lekker een paar dagen online en houd het in de gaten.
Dank voor de tips!

Update:
Wel heeel apart. NLE online en ik bel al 2x gebeld op mijn Ziggo telefoon, onbekend nummer. (ik bel hier nooit mee, ook nooit gebeld, alleen backup.)
Ik ga Ziggo niet afsluiten, maar zou Ziggo direct weten dat je DSL hebt?

[ Voor 22% gewijzigd door neeecht op 19-06-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik heb nu voor de tweede keer binnen een week tijd dat wifi weigert te werken. Heb ik een defect modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja 220v of telefoon, dat ziet hij dan als onderbreking/slechte lijn. Als je het modem via de GUI reboot meldt hij zich netjes af en ziet de centrale geen onderbreking.

Zo heb ik het ooit gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:15
Ben zojuist aangesloten door de monteur ( die overigens netjes op tijd was ) d:)b
Alles werkt perfect, Experia box gewoon in de woonkamer aangesloten, maar haal netjes de volle snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9L5GBPe.jpg

TV kwaliteit ook meer dan prima, niks te klagen

Me happy _/-\o_

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Ik heb na 13 uur: 370866 FEC errors. Is dat (te) slecht of valt het mee?

Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/dsl-info-2017-06-20-0730.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb hier met veel interesse meegekeken, dus ik zal mijn ervaring even delen.

8 mei - bestelling geplaatst, verwachte activatiedatum 19 juni (eerste datum die kon)
25 mei - geld afgeschreven
6 juni - mail dat mijn pakket binnenkort verstuurd zou worden, als activatiedatum stond 17 juni in de mail
9 juni - mail dat mijn pakket onderweg was

In de week erna af en toe mijn eigen modem aangesloten om te zien of er al wat gebeurde.

16 juni - modem pakt signaal op en verbinding haalt de beloofde 100/30

Al met al erg soepel verlopen en die upload is erg fijn.
Moet alleen nog even stoeien met mijn Draytek Vigor 130 en mijn Edgerouter Lite om televisie aan de praat te krijgen, maar met dit warme weer vind ik het wel even best om alleen internet te hebben :)

[ Voor 1% gewijzigd door gri- op 20-06-2017 17:28 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt iedereen deze dagen opgeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

lxz

Ik ben gebeld voor een monteursafspraak. Helaas was dat alleen niet meer mogelijk vóór de opleverdatum van de lijn.

Heb nu vanaf 29/6 signaal op de lijn terwijl de monteur pas 4 juli kan. Ga dus alvast zelf maar aan de knutsel zodra ik de boel in huis heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
gri- schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:43:
Heb hier met veel interesse meegekeken, dus ik zal mijn ervaring even delen.

8 mei - bestelling geplaatst, verwachte activatiedatum 19 juni (eerste datum die kon)
25 mei - geld afgeschreven
6 juni - mail dat me pakket binnenkort verstuurd zou worden, als activatiedatum stond 17 juni in de mail
9 juni - mail dat me pakket onderweg was

In de week erna af en toe me eigen modem aangesloten om te zien of er al wat gebeurde.

16 juni - modem pakt signaal op en verbinding haalt de beloofde 100/30

Al met al erg soepel verlopen en die upload is erg fijn.
Moet alleen nog even stoeien met me Draytek Vigor 130 en me Edgerouter Lite om televisie aan de praat te krijgen, maar met dit warme weer vind ik het wel even best om alleen internet te hebben :)
Ik probeer zo min mogelijk te reageren op taalfouten maar in dit geval... elke "me" in deze reactie (5 keer) moet zijn "mijn"....
Vreemd genoeg staat het wel goed in de eerste zin.

Kon het even niet laten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:09:
[...]

Ik probeer zo min mogelijk te reageren op taalfouten maar in dit geval... elke "me" in deze reactie (5 keer) moet zijn "mijn"....
Vreemd genoeg staat het wel goed in de eerste zin.

Kon het even niet laten 8)7
Ik heb het aangepast, bedankt voor deze les 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Naar aanleiding van mijn wifi problemen had ik een topic gevonden op het Tele2 en KPN forum. Er werd aangeraden om het 5GHz gedeelte een aparte naam te geven. Ik heb dat zojuist gedaan, ben benieuwd of het nu wel goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Net mail ontvangen dat pakket morgen binnen komt, oplever datum zou 28 juni zijn.

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik zit een beetje in dubio:

Werd vandaag gebeld over de monteursafspraak, dit kon op zijn vroegst pas 5 juli, een week later dan de oorspronkelijke activatiedatum. Echter het installatiepakket heb ik morgen al in huis volgens T&T.

Stel er staat morgen al prik op de lijn en ik de sluit alles alvast zelf aan. Het modem werkt vervolgens min of meer, maar niet echt goed of de verbinding is instabiel, maar de modem meldt zich wel aan op het NLE netwerk. Wordt op dat moment Ziggo meteen een seintje gegeven dat zij de boel kunnen afsluiten? Want dan moet ik dus twee weken wachten, tot 5 juli, tot de monteur de boel kan fixen.

Ofwel, zinvol om morgen al proberen aan te sluiten (even hypothetisch) of verstandig zijn en wachten tot de monteur er is? Ik wil niet twee weken met gebrekkig internet zitten en niet tijdelijk kunnen terugvallen op Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 20-06-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
@Davith78 Ik had vorige week woensdag al prik en Ziggo doet 't nog steeds bij mij. Geen idee tot wanneer Ziggo blijft doorlopen eigenlijk.

Ik zou officieel gisteren worden aangesloten, maar ik was ongeduldig en heb 't zelf gedaan. Ik had de monteur besteld voor het geval dat, maar alles werkt prima. Vandaag werd ik nog door NLE gebeld of ik de monteur nog nodig had, maar ik heb gezegd dat 't niet meer hoefde.

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 20-06-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
tiguan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:24:
@Davith78 Ik had vorige week woensdag al prik en Ziggo doet 't nog steeds bij mij. Geen idee tot wanneer Ziggo blijft doorlopen eigenlijk.
Nu ik er zo over nadenk, misschien is de procedure dat Ziggo in ieder geval niet vóór de oorspronkelijke activatiedatum ingelicht wordt, tenzij de monteur al eerder kon komen en alles heeft kunnen nstalleren.

Dus als je dan vantevoren zelf alles aansluit en het werkt, loopt je Ziggo abbo nog door tot de activatiedatum. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Edit: ik zie net je edit. Dus ik kan zo te lezen redelijk safe zelf alvast proberen de boel te installeren. Thanks, weet ik even genoeg :)

[ Voor 10% gewijzigd door Davith78 op 20-06-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Van Ziggo heb ik ook nog steeds niks gehoord omtrent opzegging, terwijl NLe wel heeft bevestigd dat ze op de dag van signaal Ziggo stop hebben laten zetten (werkte toen ook al gauw niet meer inderdaad qua internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 12:53
tiguan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:20:
Naar aanleiding van mijn wifi problemen had ik een topic gevonden op het Tele2 en KPN forum. Er werd aangeraden om het 5GHz gedeelte een aparte naam te geven. Ik heb dat zojuist gedaan, ben benieuwd of het nu wel goed blijft werken.
Het is altijd handig om die twee netwerken gescheiden te houden qua naam. Waarschijnlijk lost het je probleem ook op.

Ik hou ze gescheiden zodat ik zeker weet dat ik op 5Ghz zit ipv 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:30:
[...]

Het is altijd handig om die twee netwerken gescheiden te houden qua naam. Waarschijnlijk lost het je probleem ook op.

Ik hou ze gescheiden zodat ik zeker weet dat ik op 5Ghz zit ipv 2.4.
Als je ze gelijk houdt schakelt je apparatuur zelf tussen de 2 netwerken zover ik weet. Dus dichtbij het AP zit je op 5G en wat verder in de tuin ga je over op 2.4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Klopt, beter is om ze gelijk te houden en eventueel het vermogen van 2.4G te verlagen zodat je binnen rondom de plek waar het modem staat 5G pakt.

Als je de SSID's opsplitst hou je altijd de handmatige keuze, vaak pakt hij bij het tuinhek al 2.4G en gebruik je de veel legere 5G band niet omdat de telefoon met 2.4G verbonden blijft. Immers de 5G is een andere SSID en een telefoon zal nooit van SSID wisselen. Tenzij hij verbroken raakt of hij een zender ziet met dezelfde SSID die sterker is dan de huidige.

Ik heb ze allemaal hetzelfde genoemd, zodat het device zelf kan kiezen tussen 2.4G en 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo Doll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 18:51
Mijn aansluiting is de 20e actief geworden, zoals beloofd. Het werkt fantastisch, 100 up /30 down over de ethernet kabels én over wifi. Ik ben tevreden! :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mbnxfM7.png
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6394142398.png

Het enige wat ik maf vind is dat als ik inlog op de router en naar het kopje 'Internet' ga, daar nog steeds staat:
De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort.
(Telfort was m'n oude lijn.)
Heeft iemand daar wel iets staan waar ze iets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Voodoo Doll schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:09:
Mijn aansluiting is de 20e actief geworden, zoals beloofd. Het werkt fantastisch, 100 up /30 down over de ethernet kabels én over wifi. Ik ben tevreden! :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Het enige wat ik maf vind is dat als ik inlog op de router en naar het kopje 'Internet' ga, daar nog steeds staat:

[...]

(Telfort was m'n oude lijn.)
Heeft iemand daar wel iets staan waar ze iets mee kunnen?
Bedankt voor de screenshot.
Apart om te zien dat jij dus ook FEC errors hebt. Blijkbaar is dat vrij normaal.
Hier in de praktijk 80mbit down, 21mbit up. Voor 650 meter van de straatkast vrij goed denk.
Hoe ver zit jij van de straatkast af?

En ja onder het internet knopje staat inderdaad dat van Telfort.
NLE is gewoon 100% KPN-Telfort. Dat is dus normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonballz

- DHCP uitgeschakeld

Ik zit in dezelfde situatie en heb de stoute schoenen aantrekken om het toch te proberen.
Gelukkig werkt het bij mij wel goed (afkloppen...)
Vandaag verbinding gekregen, eerst met powerline adapter de TV-ontvanger geactiveerd en daarna met de extender ingesteld op "High speed mode 2", de rest default gelaten. Dus 5Ghz heen en 2.4Ghz terug. Dat is de snelste manier voor repeating.
Heb wel een FritzBox 7490 i.p.v. de modem van NLEx en haalt 433 Mbit/s met de extender voor de TV-ontvanger. Mijn powerline adapter haalt slechts 320 Mbit/s.
Krijg wel steeds melding in de log van de FritzBox:
"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Connection to auto-configuration server failed."
Weet niet of dat NLEx die gaat klagen en of de verbinding gaat blokkeren?
Heb jaren lang Telfort met de FritzBox gedraaid zonder enige probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door dragonballz op 21-06-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Als je ze gelijk houdt schakelt je apparatuur zelf tussen de 2 netwerken zover ik weet. Dus dichtbij het AP zit je op 5G en wat verder in de tuin ga je over op 2.4G.
Dat gaat bij mij dus fout. Na een dag kan geen van mijn apparatuur nog verbinding maken met het modem. Ik heb dit probleem nooit gehad met het Ziggo modem overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Bedankt voor de screenshot.
Apart om te zien dat jij dus ook FEC errors hebt. Blijkbaar is dat vrij normaal.
Hier in de praktijk 80mbit down, 21mbit up. Voor 650 meter van de straatkast vrij goed denk.

En ja onder het internet knopje staat inderdaad dat van Telfort.
NLE is gewoon 100% KPN-Telfort. Dat is dus normaal.
FEC errors zijn errors die gecorrigeerd kunnen worden, dus het is niet direct een ramp.

Verschilt per lijn hoeveel fouten er zijn. Op een lijntje waar ook TV op actief is, kan dat meer zijn.

Ik heb in 30 uur 1648/13897 errors.
Waarschijnlijk verschilt het ook nog welke type verbinding je hebt. Ik heb hier geen vectoring, dus maximaal 50Mb verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 21-06-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Davith78 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Nu ik er zo over nadenk, misschien is de procedure dat Ziggo in ieder geval niet vóór de oorspronkelijke activatiedatum ingelicht wordt, tenzij de monteur al eerder kon komen en alles heeft kunnen nstalleren.

Dus als je dan vantevoren zelf alles aansluit en het werkt, loopt je Ziggo abbo nog door tot de activatiedatum. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Edit: ik zie net je edit. Dus ik kan zo te lezen redelijk safe zelf alvast proberen de boel te installeren. Thanks, weet ik even genoeg :)
Ik heb trouwens zojuist een mailtje gehad van Ziggo dat al mijn diensten bij hun vandaag stop worden gezet. Dus keurig en ruimschoots na de oplevering van NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 07:25
krakendmodem schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:13:
[...]
HD tv is op 12Mbit al mogelijk, alleen zal het internet niet erg snel zijn.

Hangt per provider af of dit het doet of niet.
Mij lijkt, gezien ze eerst altijd digitenne keken, dat SD tv voldoet. HD is meegenomen maar als het internet daardoor te langzaam wordt zullen ze waarschijnlijk gewoon SD gaan kijken.
Imperium schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:34:
[...]

Internet en Vast Bellen kost maar € 12,50 per maand. En tot 1 juli betaal je maar € 10 per maand.
Klopt inderdaad, zag het bij mijn laatste Ziggo factuur. Dan nog, nu kost internet en tv mij € 31,20 per maand. Ziggo 25Mbit is nog altijd sneller dan de maximale 22Mbit van NLE bij mij thuis. Verder tv zonder ellendige losse tuner en ik heb nu ook Ziggo sport. Dat 12,50 internet/telefoon abonnement met basis tv van 18,70 per maand bevalt mij vooralsnog prima.
dragonballz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Werkt de repeater functie op de lan RJ45 connector goed.
m.a.w. komt er signaal uit die poort ...
Ik neem aan dat je de ontvanger op die repeater lan poort heb aangesloten ...
Ja, RJ45 aansluiting werkte goed naar de beschikbare laptop. Ontvanger inderdaad op LAN poort.
JJapie schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:26:
[...]

Deze constructie wordt niet (meer) ondersteund, zie o.a dit topic op het NLE-forum. Als alternatief kan je powerline-adapters gebruiken.
Heb dat topic op het NLE forum gelezen en begrijp dat dit niet de bedoeling was om wifi vervuiling tegen te gaan. Van de andere kant maakt het aansluiten wel extreem veel makkelijker. Mijn ouders wonen in het buitengebied, van wifi vervuiling is absoluut geen sprake. Zou vervelend zijn als dit moedwillig om zeep is geholpen door KPN en/of NLE.
dragonballz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:52:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie en heb de stoute schoenen aantrekken om het toch te proberen.
Gelukkig werkt het bij mij wel goed (afkloppen...)
Vandaag verbinding gekregen, eerst met powerline adapter de TV-ontvanger geactiveerd en daarna met de extender ingesteld op "High speed mode 2", de rest default gelaten. Dus 5Ghz heen en 2.4Ghz terug. Dat is de snelste manier voor repeating.
Heb wel een FritzBox 7490 i.p.v. de modem van NLEx en haalt 433 Mbit/s met de extender voor de TV-ontvanger. Mijn powerline adapter haalt slechts 320 Mbit/s.
Krijg wel steeds melding in de log van de FritzBox:
"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Connection to auto-configuration server failed."
Weet niet of dat NLEx die gaat klagen en of de verbinding gaat blokkeren?
Heb jaren lang Telfort met de FritzBox gedraaid zonder enige probleem.
Hmm wellicht blokkeert de Experiabox V10 wel het TV signaal op de wifi. Als het goed is ligt bij mijn ouders nog een Fritzbox 7360. Kan daar wel eens mee proberen, al ondersteund die geen 5Ghz wifi.

Even kijken wanneer ik verder ga testen bij mijn ouders. Voorlopig ligt er een UTP kabel over de vloer voor het tv signaal en dat werkt wel maar is allesbehalve netjes natuurlijk. Als het niet meer zo'n lekker weer is maar eens verder uitzoeken :P

Allen bedankt voor de suggesties natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
GH45T schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Hmm wellicht blokkeert de Experiabox V10 wel het TV signaal op de wifi. Als het goed is ligt bij mijn ouders nog een Fritzbox 7360. Kan daar wel eens mee proberen, al ondersteund die geen 5Ghz wifi.
Op de FritzBox heb ik bij de wifi deze optie aangezet.
Optimize wireless transmission for live TV
Ik weet niet of de V10 deze optie ook heeft, heb die V10 in de verpakking gelaten, niet eens aangesloten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Dat gaat bij mij dus fout. Na een dag kan geen van mijn apparatuur nog verbinding maken met het modem. Ik heb dit probleem nooit gehad met het Ziggo modem overigens.
Apart. Het Ziggo modem staat sowieso niet bekend om fatsoenlijke wifi namelijk ;)

Ik heb er geen last van op meerdere iPhones, iPads en 2 Windows machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
@Coritchando Ik had de Connectbox en was eigenlijk zeer tevreden over de wifi daar van. Heb ook heel even de Technicolor gehad, die vond ik iets minder goed, maar ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ook last van dat de decoder geen verbinding meer kan maken met de Xperiabox. Sinds april heb ik het via de repeater verbonden, wat instellingen gewijzigd op de repeater zelf zodat ie als het goed is beter verbinding kan krijgen en behouden. Als ik nu TV kijk krijg ik foutmelding F14. Dacht eerst dat het te maken had met de nieuwste update die ik OTA ontvangen had. Dus software verwijderd, terug naar fabrieksinstellingen, hard reset gegeven door zowel Xperiabox als decoder van netstroom te halen. Internet en telefonie blijven gewoon werken. WiFi doet het op mijn Oneplus 3 (zowel 2,4Ghz en 5Ghz),bedraad op mijn pc en de Siemens dect bedraad idem. Ik heb geen mogelijkheid om de decoder bedraad aan te sluiten ivm de afstand naar de Xperiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
dragonballz schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:11:
[...]

Op de FritzBox heb ik bij de wifi deze optie aangezet.
Optimize wireless transmission for live TV
Ik weet niet of de V10 deze optie ook heeft, heb die V10 in de verpakking gelaten, niet eens aangesloten geweest.
Nee die optie heeft de EB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:00

GieltjE

Niks te zien...

Drie weken geleden de overstap naarl NLEx glasvezel gemaakt.

Waar het bij ziggo niets dan ellende was na de verhuizing (artefacten, internet uitval e.d.), en zelfs pas na het opzeggen een monteur ineens mogelijk word. Is het bij NLE tot nu toe niets dan goede ervaringen.

De helpdesk is snel en accuraat (facebook), verbinding haalt vlekkeloos was er beloofd is (zelfs 10mbit teveel upload maar daar hoor je geen klachten over ;) ), de tv werkt ook als een zonnetje (wel switches met igmp-snooping gebruiken).

Als laatste bijkomstigheid is het wifi signaal beter ondanks dat het ziggo modem midden in de huiskamer stond en het NLE modem nu in de meterkast hangt.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:32
tiguan schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:08:
Ik heb nu voor de tweede keer binnen een week tijd dat wifi weigert te werken. Heb ik een defect modem?
denk het wel... had hetzelfde en na omruil EB is het probleem verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
swiebert schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:43:
[...]

denk het wel... had hetzelfde en na omruil EB is het probleem verholpen...
Kan ook liggen aan het feit dat de 2,4 & 5GHz netwerken dezelfde SSID hadden, volgens een topic op het Tele2 forum. Ik heb het 5GHz netwerk nu een aparte naam gegeven, dus ik kijk nog even aan of dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
tiguan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:47:
[...]

Ik heb trouwens zojuist een mailtje gehad van Ziggo dat al mijn diensten bij hun vandaag stop worden gezet. Dus keurig en ruimschoots na de oplevering van NLE.
Ik ook, geheel onverwacht. Naar aanleiding van de overstapservice heb ik contact met Ziggo gehad en mij werd verteld dat ik per 1 juli kon opzeggen (ivm prijsverhoging). Blijkbaar hebben ze de overstapservice niet geannuleerd (als dat al kan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Qua kennis schat ik de klantenservice niet hoog in. Mijn internetsnelheid zou rond de 87Mbps moeten kunnen komen. Ik behaal nu 49 Echter op het moment dat je dat aangeeft geven ze aan dat 49 de hoogste snelheid is, en laat dat nou net de waarde uit mijn modem zijn. Eerder deze week was 45 ook het hoogste wat te halen zou zijn 8)7

Ik zit er wel mee, dat die snelheid niet hoger dan 49/11 komt. 87/20 o.i.d zou nog acceptabel zijn. De klantenservice lijkt echter niet te bewegen naar het sturen van een monteur om de boel te controleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
melvinnie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:33:
Qua kennis schat ik de klantenservice niet hoog in. Mijn internetsnelheid zou rond de 87Mbps moeten kunnen komen. Ik behaal nu 49 Echter op het moment dat je dat aangeeft geven ze aan dat 49 de hoogste snelheid is, en laat dat nou net de waarde uit mijn modem zijn. Eerder deze week was 45 ook het hoogste wat te halen zou zijn 8)7

Ik zit er wel mee, dat die snelheid niet hoger dan 49/11 komt. 87/20 o.i.d zou nog acceptabel zijn. De klantenservice lijkt echter niet te bewegen naar het sturen van een monteur om de boel te controleren...
Waarschijnlijk -maar dat weet ik niet zeker- staat er nog geen vectoring aan op je verbinding naar de wijkkast. Dan haal je inderdaad maximaal 50/11. Log eens in op je experiabox en kijk bij Status > Geavanceerd kopieer en plak de waarden over je lijn eens hier.

Weet je zo ook de afstand naar je wijkkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:40:
[...]

Waarschijnlijk -maar dat weet ik niet zeker- staat er nog geen vectoring aan op je verbinding naar de wijkkast. Dan haal je inderdaad maximaal 50/11. Log eens in op je experiabox en kijk bij Status > Geavanceerd kopieer en plak de waarden over je lijn eens hier.

Weet je zo ook de afstand naar je wijkkast?
Dit moet hem zijn: Deze is overigens al 1 dag oud, is inmiddels al langer dan 80 uur actief.
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/wjw10o.jpg

697 meter van de wijkkast

[ Voor 8% gewijzigd door melvinnie op 21-06-2017 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat is wel een behoorlijke afstand naar je wijkkast.. Het is op het randje. Mogelijk moet vectoring nog actief worden, maar dat kan ik zo niet zeggen..

Wat zegt netco-fpi-info.fourstack.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:14:
Dat is wel een behoorlijke afstand naar je wijkkast.. Het is op het randje. Mogelijk moet vectoring nog actief worden, maar dat kan ik zo niet zeggen..

87 staat er. Op de site van NLE wordt nu 60 aangehouden (was 87 bij het bestellen). Waarschijnlijk is het dus bijgewerkt nadat ik aangesloten ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
krakendmodem schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:14:

Hier 640 meter en in de praktijk 80/21mbit.
Waar ligt de grens ongeveer?

http://x264.nl/dump/dsl-info-2017-06-20-0730.jpg is nog steeds ongeveer hetzelfde, op de FEC errors na.
Showtime 47 h 58 min 57 s
FEC errors (Up/Down) 3/968636

Het valt me op dat ik heel weinig UP error heb. En het aantal down errors lijkt ook minder te worden.
Actual rate (Up/Down) 23317/90676 kbps
Attainable rate (Up/Down) 31579/91290 kbps
De snelheid is dan ook ietsje minder geworden.

Mogelijk gebruiken om te vergelijken met de waardes van melvinnie.

Update: Ik zie ook CRC errors bij melvinnie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Hier 640 meter en in de praktijk 80/21mbit.
Waar ligt de grens ongeveer?

http://x264.nl/dump/dsl-info-2017-06-20-0730.jpg is nog steeds ongeveer hetzelfde, op de FEC errors na.
Showtime 47 h 58 min 57 s
FEC errors (Up/Down) 3/968636

Het valt me op dat ik heel weinig UP error heb. En het aantal down errors lijkt ook minder te worden.
Actual rate (Up/Down) 23317/90676 kbps
Attainable rate (Up/Down) 31579/91290 kbps
De snelheid is dan ook ietsje minder geworden.

Mogelijk gebruiken om te vergelijken met de waardes van melvinnie.

Update: Ik zie ook CRC errors bij melvinnie.
Ik heb ISRA 1 zonder kapje erop en ik zie lichte blauwe aanslag op het koper en de metalen plaatjes. Ik wil er niet aan gaan rommelen maar kan dat schoongemaakt worden? Verklaart dat die errors misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
melvinnie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:59:
[...]

Ik heb ISRA 1 zonder kapje erop en ik zie lichte blauwe aanslag op het koper en de metalen plaatjes. Ik wil er niet aan gaan rommelen maar kan dat schoongemaakt worden? Verklaart dat die errors misschien?
Dan zal je een foto moeten maken. Maar dat zegt nog niets. Kan van alles zijn.
Indien makkelijk los te maken kan je het altijd proberen. Anders een monteur erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik heb vandaag het alles-in-1 installatiepakket binnengekregen maar volgende woensdag heb ik als het goed is pas signaal. Dus ik dacht: ik ga alvast het V10 modem instellen zoals ik het wil (wifi settings, port forwarding, MAC filtering, devices vaste IP nummers toewijzen, etc.). Alles ingesteld (best wel even mee bezig geweest), zie ik dat ik dat ik de configuratie niet kan backuppen naar een bestand. :/

Daarna hierover wat zitten zoeken op het internet, lees ik op het NLEx forum dat iemand iets soortgelijks heeft gedaan als ik, maar toen diegene het modem uitzette was hij alle settings kwijt en moest hij helemaal opnieuw beginnen. Antwoord van de helpdesk was dat wanneer de V10 een connectie met een DSL netwerk heeft, hij dan pas de settings onthoudt en niet eerder. Kan iemand dat bevestigen? Anders maak ik nog snel even screenshots van alle configuratieschermen voordat ik het modem uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Davith78 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:13:
Ik heb vandaag het alles-in-1 installatiepakket binnengekregen maar volgende woensdag heb ik als het goed is pas signaal. Dus ik dacht: ik ga alvast het V10 modem instellen zoals ik het wil (wifi settings, port forwarding, MAC filtering, devices vaste IP nummers toewijzen, etc.). Alles ingesteld (best wel even mee bezig geweest), zie ik dat ik dat ik de configuratie niet kan backuppen naar een bestand. :/

Daarna hierover wat zitten zoeken op het internet, lees ik op het NLEx forum dat iemand iets soortgelijks heeft gedaan als ik, maar toen diegene het modem uitzette was hij alle settings kwijt en moest hij helemaal opnieuw beginnen. Antwoord van de helpdesk was dat wanneer de V10 een connectie met een DSL netwerk heeft, hij dan pas de settings onthoudt en niet eerder. Kan iemand dat bevestigen? Anders maak ik nog snel even screenshots van alle configuratieschermen voordat ik de modem uitzet.
Dat kan ik bevestigen. Gebeurd bij Telfort ook

Edit: hierbij een foto van mijn ISRA
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2je5i6t.jpghttp://oi63.tinypic.com/2zg7y51.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door melvinnie op 21-06-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
melvinnie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Oke bedankt, dan weet ik wat me te doen staat.

Btw wel een beetje jammer dat je geen backup kan maken. Verder ben ik aangenaam verrast met wat je allemaal kunt instellen op de V10. Waarschijnlijk heb ik mijn huidige Asus router straks helemaal niet meer nodig. Komt mooi uit, want hij begon al kuren te krijgen (willekeurige uitval van wifi sinds een paar weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
[...]

[afbeelding]http://oi63.tinypic.com/2zg7y51.jpg
Dat is oxidatie. Funest voor een goede lijn. Wat je kan doen is de binnenkomende lijn omdraaien met het vrije aderpaar aan de onderzijde. Je isra is immers toch al open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

[...]

[afbeelding]http://oi63.tinypic.com/2zg7y51.jpg
Aangezien je ISRA toch aan open/stuk is, kan je net zo de hoofdkabel direct aansluiten op een nieuw doosje, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/wcd_rj11_box.jpg

Volgens mij zit er zelfs eentje in het installatiepakket. Sluit daar vervolgens direct je V10 erop aan. Denk er wel aan om de blote aders in te korten. Deze zijn nu ook onnodig bloot gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo Doll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 18:51
neeecht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:17:
[...]
Volgens Breedbandwinkel.nl zit ik 286 meter van de straatkast af. Ik heb dat ding nog niet zien staan buiten, maar ik geloof het wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CxWPEoq.png

Blijkbaar toestemming om aan het ISRA te rommelen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Alles wat na het RA gedeelte komt is voor jou. Boven dus wel, onderaan niet. Beetje vaag antwoord van NLE :P

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 22-06-2017 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:34:
Alles wat na het RA gedeelte komt is voor jou. Boven dus wel, onderaan niet. Beetje vaag antwoord van NLE :P
En de rest van het antwoord klopt ook al niet. Vanaf de invoer in de woning tot het ISRA punt is de kabel nog steeds niet van jou, ook al ligt deze in/onder jouw woning. Daar zijn wettelijke regels voor die de netbeheerders beschermen.

@melvinnie Het ISRA punt zoals hier getoond eindigt feitelijk met de aders die uit de onderste kabel komen (die van KPN). Aan de bovenzijde sluit je je eigen kabel aan. Maar de gehele inbouwdoos, inclusief de metalen strips is wel één geheel. Dus de hele inbouwdoos is van KPN en dus niet jouw verantwoording.

Zo zie ik het. Maar ik zie NLE niet snel een KPN monteur sturen om je ISRA doos te vervangen. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Yes, ik heb een ISRA-punt.
Heb je het ISRA-punt gevonden? Top! Als je gekozen hebt voor installatie door een van onze installateurs controleren zij of je ISRA-punt werkt. Het is mogelijk dat het ISRA-punt beschadigd, verwijderd of om een of andere reden onbruikbaar is. Zonder volledig werkend ISRA-punt kan de installatie niet worden afgerond en heb je dus geen internet. In de meeste gevallen kan de installateur het ISRA-punt voor je herstellen of plaatsen. Dit brengt wel extra kosten met zich mee. Deze kosten vallen niet onder de gratis installatie en zijn voor je eigen rekening.

Heb je ervoor gekozen om te installeren, maar blijkt je ISRA-punt niet in orde te zijn en wil je toch een installateur? Vul dan dit formulier in en wij sturen de hulptroepen! Weten wat de installateur nog meer voor je doet? Dat lees je hier.

https://www.nle.nl/alles-in-1/isra-punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Dit klinkt alsof we moeten hopen dat er nooit iets gebeurt waarvoor een KPN-monteur moet langskomen. :) Je wordt in ieder geval niet van kastje naar muur gestuurd, dat scheelt weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Monteur komt bij mij zo langs (tussen 10:00 - 12:00), kan het zelf prima aansluiten maar ik heb dus ook een ISRA-punt uit de jaren 70. Met mijn geluk werkt het niet en dat is ook de reden waarom ik het door een monteur laat aansluiten (en het was gratis). Maar goed hopen dat alles goed gaat en de beoogde snelheid van 100 / 30 ook gehaald word.

update
Monteur was netjes op tijd, ISRA-punt is vervangen (maar goed dat er monteur was, want dat zat niet in het pakket). Na de router ingesteld te hebben zoals ik het wil haal ik netjes 7 ping, 98.80 Mbps down en 30.59 Mbps up (volgens speedtest.net).

Enige nadeel is dat je nu dus een setup box hebt voor tv (bij ziggo had ik zo'n insteekkaart) en dat werkt nog steeds niet met bluetooth maar IR. En de modem heeft 1 netwerk aansluiting te weinig voor mijn setup, maar goed dat is niet de fout van NLE.

[ Voor 42% gewijzigd door Bisamrat op 23-06-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier ook nog een lasdop uit de jaren 60, hier werkt het prima. Al had ik liever ook een modernere ISRA.

Wat ik we eens hoor is dat een ouderwetse lasdop soms beter is voor in natte/vochtige ruimtes zoals een kelder of kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Showtime 23 h 31 min 55 s (eerste keer online 19 juni)
De modem heeft zichtzelf opnieuw geherstart.
Is dit omdat de modem nieuw is aangesloten en gebeurt eenmalig?
Of gebeurt dit regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dit komt af en toe voor. Soms krijgen de wijkcentrales een update/aanpassing en dient de boel opnieuw opgestart te worden. Vervolgens draait de boel weer vrolijk een paar maanden nonstop.

Is dus geen ramp. Hier (alle DSL klanten die ik persoonlijk ken) ook alle modems opnieuw opgestart. Dit gebeurt meestal in de nacht.

Als het bijna dagelijks gebeurt is er pas wat aan de hand.

[ Voor 20% gewijzigd door krakendmodem op 24-06-2017 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Sinds gisteren ook NLE hier, vond alleen de tv kwaliteit slecht. Blijkt nu dat de HD zenders pas beginnen vanaf 700 .... Dat verzin je toch niet, dat had ziggo een stuk beter voor elkaar (alle HD zenders begonnen gewoon vanaf 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bisamrat schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:38:
Sinds gisteren ook NLE hier, vond alleen de tv kwaliteit slecht. Blijkt nu dat de HD zenders pas beginnen vanaf 700 .... Dat verzin je toch niet, dat had ziggo een stuk beter voor elkaar (alle HD zenders begonnen gewoon vanaf 1).
KPN is daar ook mee bezig: https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm. NLE zal dus de zenders op den duur ook gewoon vanaf 1 plaatsen.

KPN rolt dit gefaseerd uit om het achterliggende netwerk niet al te zwaar te belasten. En op sommige plekken heb je een te lage snelheid om HD te kunnen ontvangen, dus starten die SD zenders vanaf 1.

Ziggo maakt gebruik van een andere techniek om zenders te distribueren dan KPN doet.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 25-06-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Bisamrat schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:38:
Vergeet ook niet om in de instellingen van je ontvanger de beeldinstellingen op 1080i te zetten. Standaard staat die op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik heb 'm op 1080p gezet, zou 1080i beter zijn? Ik vind dat het beeld van digitale tv bij KPN toch net ff minder mooi is dan bij Ziggo. Alles ziet er wat onscherper en minder gedetailleerd uit.

Maar niet storend genoeg om terug te gaan naar Ziggo ;)

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 25-06-2017 14:29 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]