[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.995 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMasterC
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 15:34
Taoufik007 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:23:
Het lijkt erop dat de actie van 29,95 verlopen is. Ik wilde vanochtend overstappen van Tele2 naar NLE. Ik was al bezig met de aanvraag. Ik moest echter naar een werk overleg en wilde de aanvraag zojuist afmaken maar nu betaal je eerste drie maanden 34,95 en daarna 39,95 voor alles in 1.

Ik heb gebeld met de helpdesk en mijn situatie uitgelegd maar ze konden mij helaas niet helpen. Actie was verlopen dus had dikke pech.
Ja duidelijk ik dacht al zoiets. Zag wel nog overal NLE Advertenties van 29,95 Die Ads staan ook hier nog op tweakers, dus ik twijfelde.

Je weet dan nu in ieder geval wel dat de prijs flink omhoog gaat na een jaar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
Mooi, dan zijn ze nu ongeveer weer even duur als Ziggo. Tot zover de prijsvechter die de markt ging openbreken.

Voor alles in 1 inclusief opnemen en 2 decoder: 48,95
Niet helemaal eerlijk, maar ik betaal bij Ziggo nu 45,95, omdat ik al decors heb kan ik daarmee opnemen. Anders kan er een USB schijf aan de decoder die ik bij mijn abonnement zit gehangen worden. Wil ik een 2 decoder komt er 4 euro bij. Dan kom ik op 1 euro duurder uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Alleen krijg je bij Ziggo dan maar 40/4 en bij NLE 100/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19
Stijging van 33% is toch best heftig voor bestaande klanten. Ben benieuwd of hoe ze dat gaan aanpakken.

Ik zit voorlopig nog wel ff prima voor € 29,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

Hmm kom er achter dat de buren de 100/30 die ze bij het installeren (als buurman heb ik de boel geïnstalleerd) ook al niet meer halen en zitten op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rG8toAe.png

Wat vragen hierover:

- Kan het zijn dat de intrainsnelheid gewoon de hele tijd wijzigt?
- Hoe kan je een modem opnieuw laten intrainen? Ik was in de veronderstelling dat de snelheid die je in het begin haalde, normaliter later ook gewoon nog moet halen. Het lijkt alsof zij zelfs lager halen dan waar ik nu op intrain. Ik heb NLE afgesloten met het idee dat die waarde zou blijven. Fourstack gaf ook gewoon 100 en 30 aan. Valt me een beetje tegen dat dat later dus toch ineens een stuk lager is.

Nou ja in ieder geval een jaar goedkoper internet, maar met deze snelheidsfluctuatie-tegenvaller en de vermoedelijke prijsverhoging na een jaar, kan het best zijn dat ik dan weer naar Ziggo ren. Als het 45 - 50 wordt vind ik ~ 57 van Ziggo al beter te verkroppen. Nu is het nog de helft goedkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 12-06-2017 14:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
tiguan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:01:
Alleen krijg je bij Ziggo dan maar 40/4 en bij NLE 100/30.
Je? Ik haal volgens de check 34Mbit met DSL. Volgend jaar krijgt mijn adres wel een upgrade naar 100mbit maar ik heb aan 40Mbit voldoende. Leuk die extra snelheid, maar zou er niet extra voor betalen, in de praktijk heb ik heb zelden nodig en die ene keer wacht ik wel een paar minuten langer op een download/update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
jongetje schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Je? Ik haal volgens de check 34Mbit met DSL. Volgend jaar krijgt mijn adres wel een upgrade naar 100mbit maar ik heb aan 40Mbit voldoende. Leuk die extra snelheid, maar zou er niet extra voor betalen, in de praktijk heb ik heb zelden nodig en die ene keer wacht ik wel een paar minuten langer op een download/update.
Ik snap je punt niet.
Bij ziggo betaal je 6 euro per maand meer, zelfs met de nieuwe prijzen voor een lagere download en (zeer lage) uploadsnelheid. Dus NLE blijft goedkoper (72 euro per jaar) voor 2,5x sneller internet en 7,5x sneller upload.

Het is wel een flinke verhoging... net op tijd besteld dus :+ Volgend jaar zie ik wel weer wat de mogelijkheden zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Overigens is de prijsverhoging als ik nu wil bestellen maar €2,50 als ik internet-only zou willen doen (wat ik dan zou doen, toen ik afsloot was het allemaal nog even duur). Dat vind ik nog meevallen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Waah schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Ik snap je punt niet.
Bij ziggo betaal je 6 euro per maand meer, zelfs met de nieuwe prijzen voor een lagere download en (zeer lage) uploadsnelheid. Dus NLE blijft goedkoper (72 euro per jaar) voor 2,5x sneller internet en 7,5x sneller upload.

Het is wel een flinke verhoging... net op tijd besteld dus :+ Volgend jaar zie ik wel weer wat de mogelijkheden zijn :9
Je kan er niet altijd vanuit gaan dat je de 100 ook haalt. Of je echt iets hebt aan de hogere snelheid is persoonlijk. Ik heb overigens liever 30 up dan 4...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 12:53
MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:16:
Hmm kom er achter dat de buren de 100/30 die ze bij het installeren (als buurman heb ik de boel geïnstalleerd) ook al niet meer halen en zitten op:

[afbeelding]

Wat vragen hierover:

- Hoe kan je een modem opnieuw laten intrainen? Ik was in de veronderstelling dat de snelheid die je in het begin haalde, normaliter later ook gewoon nog moet halen. Het lijkt alsof zij zelfs lager halen dan waar ik nu op intrain. Ik heb NLE afgesloten met het idee dat die waarde zou blijven. Fourstack gaf ook gewoon 100 en 30 aan. Valt me een beetje tegen dat dat later dus toch ineens een stuk lager is.

Nou ja in ieder geval een jaar goedkoper internet, maar met deze snelheidsfluctuatie-tegenvaller en de vermoedelijke prijsverhoging na een jaar, kan het best zijn dat ik dan weer naar Ziggo ren. Als het 45 - 50 wordt vind ik ~ 57 van Ziggo al beter te verkroppen. Nu is het nog de helft goedkoper.
Intrainsnelheid kan wijzigen, maar niet zo extreem dat je ineens naar de 100 gaat. Dat gebeurt al zodra je het modem inschakelt. Binnen een paar minuten heeft je modem al de hoogste snelheid die mogelijk is.

Opnieuw intrainen doet het modem als je de stekker eruit trekt en er weer in doet, maar dat duurt maar een paar minuten met Adaptive Line Rate.

Je kan NLE bellen en vragen hoe het zit, laat KPN er maar naar kijken. Ik neem aan dat alles met een kort kabeltje aan het ISRA hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Ik heb in april de aanvraag gedaan voor alles-1 kom vanuit ziggo, de leverdatum aansluiting is 29-juni i.v.m contact Ziggo, neem aan dat ik de prijsverhoging niet ga krijgen aangezien het contact al is opgemaakt alleen leverdatum de 29e zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Flinke prijs verhoging ben bang dat ze met een jaar flink klanten zullen kwijt raken. Als je ziet dat Ziggo er alles aan doet om mensen vast te houden, zullen ze niet veel nieuwe klanten erbij gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:55:
Overigens is de prijsverhoging als ik nu wil bestellen maar €2,50 als ik internet-only zou willen doen (wat ik dan zou doen, toen ik afsloot was het allemaal nog even duur). Dat vind ik nog meevallen.
Internet only zag ik nog niet eens als optie. Wat nu als je tv had uitgeschakeld toen de actie nog liep? Had je dan internet only voor 22,45 euro gehad? :o (gezien tv 7,50 euro scheelt in de nieuwe opzet) Want voor 32,50 euro ben ik geneigd wel te blijven. TV en telefonie boeit mij immers nauwelijks. 100/30 vind ik wel lekker na 40/4 bij Online gehad te hebben of als goedkoopste pakket bij Ziggo. Tenzij er tegen die tijd een nieuwe concurrent is met een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Joosie200 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:04:
[...]

Internet only zag ik nog niet eens als optie. Wat nu als je tv had uitgeschakeld toen de actie nog liep? Had je dan internet only voor 22,45 euro gehad? :o (gezien tv 7,50 euro scheelt in de nieuwe opzet) Want voor 32,50 euro ben ik geneigd wel te blijven. TV en telefonie boeit mij immers nauwelijks. 100/30 vind ik wel lekker na 40/4 bij Online gehad te hebben of als goedkoopste pakket bij Ziggo. Tenzij er tegen die tijd een nieuwe concurrent is met een scherpe prijs.
Nee toen was zoals ik zeg er geen prijsverschil tussen alleen internet of internet + bellen en televisie. Nu hebben ze gedifferentieerd.
moca007 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:56:
Flinke prijs verhoging ben bang dat ze met een jaar flink klanten zullen kwijt raken. Als je ziet dat Ziggo er alles aan doet om mensen vast te houden, zullen ze niet veel nieuwe klanten erbij gaan krijgen.
Ziggo geeft de brutale overstapper een tijdelijke korting bij verlenging, maar op Internet only spelen ze maar niet in. Ik weiger nog langer 17,50 voor een televisie-signaal te betalen die ik geheel niet gebruik.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 12-06-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

OgWok

U.N.C.L.E.

MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:36:
[...]

Ziggo geeft de brutale overstapper een tijdelijke korting bij verlenging, maar op Internet only spelen ze maar niet in. Ik weiger nog langer 17,50 voor een televisie-signaal te betalen die ik geheel niet gebruik.
Als je die € 17,50 niet betaald blijft het (analoge) signaal er gewoon op staan... ;)

Overigens wel aardig dat NLEx de ExperiaBox V10 uitdeelt. Telfort geeft nieuwe glasvezel klanten nog de V8.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt, maar wat heb je aan televisiesignaal als er alleen maar stront uitkomt? :-)

Hoop dat de scherpe deals (immers Tele2 doet nu ook aardig mee) wel zoden aan de dijk blijven zetten, ook al lijken ze het nu allemaal al weer gauw te willen verhogen. Anders wordt het nog lastig met eventueel overstappen naar iets volgend jaar :-).

Hebben de mensen die al ADSL hadden eigenlijk ook ongeveer exact hetzelfde aantal Mbits in testen als ze voorheen hadden? Gezien de infrastructuur hetzelfde is, pair bonding even buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
En dat was destijds precies de reden om die actie van 29,95: Ziggo merkte het effect echt wel en heeft er zeker last van. En veel aanbieders strooiden vervolgens met aanbiedingen.

Misschien doen ze dit truukje over een jaar wel weer. Nu draait NLE weer break-even en over een jaar weer een actie.

En in verhouding is NLE nog steeds goedkoper als je de snelheid van Internet meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:50:
Ja klopt, maar wat heb je aan televisiesignaal als er alleen maar stront uitkomt? :-)

Hoop dat de scherpe deals (immers Tele2 doet nu ook aardig mee) wel zoden aan de dijk blijven zetten, ook al lijken ze het nu allemaal al weer gauw te willen verhogen. Anders wordt het nog lastig met eventueel overstappen naar iets volgend jaar :-).

Hebben de mensen die al ADSL hadden eigenlijk ook ongeveer exact hetzelfde aantal Mbits in testen als ze voorheen hadden? Gezien de infrastructuur hetzelfde is, pair bonding even buiten beschouwing gelaten.
Meeste DSL klanten wel. Misschien een nieuw modem die iets meer uit de lijn weet te persen door een ander chipset, maar iemand die al 95Mb had gaat er niet meteen 10% op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ach zoals gas/stroom een commodity is geworden, is dat voor mij met internet/tv/telefonie niet anders. Ik ben allang gewend om jaarlijks over te stappen qua (zorg)verzekeringen, qua gas/stroom, nu dus qua internet/tv/telefonie. Alles maar om jaarlijks de beste prijs of korting te incasseren. En als ik overstap wil dat in mijn geval niet zeggen dat ik een ontevreden klant ben. Ik heb vaak geeneens de klantenservice nodig gehad bijvoorbeeld. Betaald de klantenservice bellen is voor mij geen dealbreaker. Geen scherpe prijs meer hanteren wel.
MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:36:
[...]

Nee toen was zoals ik zeg er geen prijsverschil tussen alleen internet of internet + bellen en televisie. Nu hebben ze gedifferentieerd.
Ah, oké. Nu ja, zoals gezegd: of er moet zich volgend jaar april een leukere deal voordoen qua internet/tv/telefonie voor 29,95 euro en anders blijf ik bij NLE. Gaat mij toch hoofdzakelijk om de beste prijs/kwaliteit qua internet. Als het goedkoper is om een triple pakket af te nemen dan single (gelijk aan Ziggo bijv) boeit mij het dat ik dan twee services krijg die ik niet benut? Als ik echter de prijsstijging volgend jaar binnen de perken kan houden met slechts 2,50 euro tja.. dan maar geen tv of telefonie. NLE geeft je die optie iig, Ziggo nog steeds niet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dus dan gaat het over een jaar naar €40... Boeie! Stap ik dan gewoon weer over. Terug naar Telfort bijvoorbeeld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Op zich is per jaar overstappen prima idd. Maar ik kom van Ziggo af en moet dus wel 1 a 2 kabeltjes verleggen. Ook geen ramp, maar blijf volgens jaar liever bij een xDSL aanbieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

pelt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:18:
Op zich is per jaar overstappen prima idd. Maar ik kom van Ziggo af en moet dus wel 1 a 2 kabeltjes verleggen. Ook geen ramp, maar blijf volgens jaar liever bij een xDSL aanbieder.
Dat zou dan dus Telfort kunnen zijn. Zelfde KPN-infra.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Maar je weet nog niet hoe later NLE er alles aan doet om mensen vast te houden nadat het eerste jaar is verstreken.

Ik gok dat ze met ook met meerdere opties gaan komen. De handleiding van NLE speelt daar al een beetje op in en het contract wat deze posten apart noemt voor € 0.
Een lagere snelheid voor een lagere prijs mag van mij ook wel komen.

'Heb je gekozen voor interactieve tv an NLEx" en "Ga je ook bellen via NLE", etc.

En anders stappen we weer vrolijk over. Stemmen met je voeten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 17:26
Kees Klaassen schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Je kan je terug laten bellen of zelf het nummer op deze pagina bellen: https://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php

Ze hebben nooit moeilijk gedaan als ik doorgeschakeld wilde worden, altijd netjes geholpen.
Maar wat is je reden tot overstappen nou? Bij NLE aan het einde van het contract een betere deal proberen te regelen omdat ze goedkoper zijn? Zit er nu zelf ook aan te denken om over te stappen :')
reden was puur de prijs, en dat ik van tevoren de kwaliteit kon inschatten omdat ze exact dezelfde hardware en verbinding gebruiken als KPN en Telfort. heb eerder bij Tele2 gezeten, en die TV-ontvangers waren echt drama. is Telfort over een jaar weer goedkoper, simpel, dan switch ik weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Op welke wijze kan de WiFi repeater geconfigureerd worden zodat de tv ontvanger erop aangesloten kan worden? (Las zoiets in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:32
[b]MsG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:16
- Hoe kan je een modem opnieuw laten intrainen?
Tip: Plaats je bericht eens in het algemene DSL-topic. Daar zijn de experts voor technische vragen te vinden
(gok van mijn kant: aantal CRC-fouten te hoog -> lijn slecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
pelt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:
Stijging van 33% is toch best heftig voor bestaande klanten. Ben benieuwd of hoe ze dat gaan aanpakken.

Ik zit voorlopig nog wel ff prima voor € 29,95.
Ik hoop dat ze de prijs handhaven van 29.95. Anders ga ik naar 48.95 en dan is telfort weer 5 euro in de maand goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
Joosie200 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:15:
[...]

Ach zoals gas/stroom een commodity is geworden, is dat voor mij met internet/tv/telefonie niet anders. Ik ben allang gewend om jaarlijks over te stappen qua (zorg)verzekeringen, qua gas/stroom, nu dus qua internet/tv/telefonie. Alles maar om jaarlijks de beste prijs of korting te incasseren. En als ik overstap wil dat in mijn geval niet zeggen dat ik een ontevreden klant ben. Ik heb vaak geeneens de klantenservice nodig gehad bijvoorbeeld. Betaald de klantenservice bellen is voor mij geen dealbreaker. Geen scherpe prijs meer hanteren wel.

[...]

Ah, oké. Nu ja, zoals gezegd: of er moet zich volgend jaar april een leukere deal voordoen qua internet/tv/telefonie voor 29,95 euro en anders blijf ik bij NLE. Gaat mij toch hoofdzakelijk om de beste prijs/kwaliteit qua internet. Als het goedkoper is om een triple pakket af te nemen dan single (gelijk aan Ziggo bijv) boeit mij het dat ik dan twee services krijg die ik niet benut? Als ik echter de prijsstijging volgend jaar binnen de perken kan houden met slechts 2,50 euro tja.. dan maar geen tv of telefonie. NLE geeft je die optie iig, Ziggo nog steeds niet :X
Ik doe eerlijk gezegd niet anders, elk jaar weer de beste deal zoeken en overstappen. Ziggo ga ik liever niet naar terug zeer slechte ervaring met de Horizon.
Voorlopig zit ik tot juni volgend jaar goed bij NLE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-10 09:52
Jammer dat de actie is afgelopen. Ik wilde puur op prijs selecteren; de hogere snelheden t.o.v. Ziggo interesseren me niks. Als ik nu NLE zou pakken met dezelfde opties als bij Ziggo, kom ik duurder uit. NLE is voor mij dus niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
robert.v.w. schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:46:
Jammer dat de actie is afgelopen. Ik wilde puur op prijs selecteren; de hogere snelheden t.o.v. Ziggo interesseren me niks. Als ik nu NLE zou pakken met dezelfde opties als bij Ziggo, kom ik duurder uit. NLE is voor mij dus niet meer interessant.
Je kan natuurlijk ook bij andere providers kijken, T-Mobile en Tele2 hebben vanaf 22 euro ook al internet. 20 - 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:25
Waah schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Ik snap je punt niet.

Dat is wel afhankelijk van de locatie natuurlijk. Bij mij ligt glasvezel, kabel en DSL. Door aanwezigheid van glasvezel is DSL niet geupgrade naar VDSL. Snelheid op ADSL is daarom maximaal 22Mbit.

Bij NLE betaal je extra voor glasvezel. Voor 100Mbit is dit meen ik iets van een tientje extra. Uploaden doe ik wel, maar heb niet zo enorm veel snelheid nodig. Zwaarste is elke nacht een backup van belangrijke data vanaf mijn Synology naar de Synology bij mijn ouders.

Toen mijn KPN glasvezel ook in prijs omhoog ging (naar 65 euro p/m) ben ik juist overgestapt naar Ziggo. Daar heb ik nu internet met telefoon voor 10 euro en TV voor 18,70. Totaal dus € 28,70. Wel beperkt op 25Mbit, maar meer snelheid gebruik ik maar zelden en bij NLE zou ik op ADSL slechts 22Mbit halen. Mijn ouders zijn overgestapt van Online.nl naar NLE, abonnement gaat komende vrijdag in. Voor iets van 5 euro meer hebben ze straks TV en telefoon er bij. Voorheen gebruikten ze voor TV een Digitenne insteekkaartje wat bij mijn abonnement zat. Maximale snelheid bij hen is iets van 12Mbit op ADSL. Glasvezel en kabel liggen er beide niet (buitengebied). HD tv gaat hem niet worden, maar kwaliteit van Digitenne was ook al slecht.

Overigens heb ik voordat ik mijn KPN abonnement heb opgezegd eens de COAX kabel ingestoken in mijn TV. Tot mijn verbazing kon ik gewoon analoge en digitale TV kijken zonder dat ik ooit een cent had betaald. Na het afsluiten van internet (https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/) is ook TV op mijn abonnement gezet en internet was geen 12,50 maar 10 euro. Onduidelijkheid alom, maar voor 28,70 per maand hoor je mij niet klagen en bovendien is het vanaf de eerste maand maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
GH45T schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Dat is wel afhankelijk van de locatie natuurlijk. Bij mij ligt glasvezel, kabel en DSL. Door aanwezigheid van glasvezel is DSL niet geupgrade naar VDSL. Snelheid op ADSL is daarom maximaal 22Mbit.

Bij NLE betaal je extra voor glasvezel. Voor 100Mbit is dit meen ik iets van een tientje extra. Uploaden doe ik wel, maar heb niet zo enorm veel snelheid nodig. Zwaarste is elke nacht een backup van belangrijke data vanaf mijn Synology naar de Synology bij mijn ouders.

Toen mijn KPN glasvezel ook in prijs omhoog ging (naar 65 euro p/m) ben ik juist overgestapt naar Ziggo. Daar heb ik nu internet met telefoon voor 10 euro en TV voor 18,70. Totaal dus € 28,70. Wel beperkt op 25Mbit, maar meer snelheid gebruik ik maar zelden en bij NLE zou ik op ADSL slechts 22Mbit halen. Mijn ouders zijn overgestapt van Online.nl naar NLE, abonnement gaat komende vrijdag in. Voor iets van 5 euro meer hebben ze straks TV en telefoon er bij. Voorheen gebruikten ze voor TV een Digitenne insteekkaartje wat bij mijn abonnement zat. Maximale snelheid bij hen is iets van 12Mbit op ADSL. Glasvezel en kabel liggen er beide niet (buitengebied). HD tv gaat hem niet worden, maar kwaliteit van Digitenne was ook al slecht.

Overigens heb ik voordat ik mijn KPN abonnement heb opgezegd eens de COAX kabel ingestoken in mijn TV. Tot mijn verbazing kon ik gewoon analoge en digitale TV kijken zonder dat ik ooit een cent had betaald. Na het afsluiten van internet (https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/) is ook TV op mijn abonnement gezet en internet was geen 12,50 maar 10 euro. Onduidelijkheid alom, maar voor 28,70 per maand hoor je mij niet klagen en bovendien is het vanaf de eerste maand maandelijks opzegbaar.
HD tv is op 12Mbit al mogelijk, alleen zal het internet niet erg snel zijn.

Hangt per provider af of dit het doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
moca007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 02:00:
[...]

Ik doe eerlijk gezegd niet anders, elk jaar weer de beste deal zoeken en overstappen. Ziggo ga ik liever niet naar terug zeer slechte ervaring met de Horizon.
Voorlopig zit ik tot juni volgend jaar goed bij NLE.
Bij het goedkoopste abbo zit nog een mediabox van Humax, die is wel prettig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
NLE is fors duurder geworden. Jammer. De unieke positie die ze hadden hebben ze nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 11:47
alwaysleft schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:49:
NLE is fors duurder geworden. Jammer. De unieke positie die ze hadden hebben ze nu niet meer.
Die unieke positie hebben ze uiteraard bewust gecreëerd voor de opstart, anders val je niet op.
Dat lage prijspeil is waarschijnlijk niet oneindig vol te houden. En die opstart heeft ze zoveel klanten opgeleverd dat ze blijkbaar een tijd vooruit kunnen.

Het is nog maar af te wachten wat de prijs wordt na het eerste jaar voor diegenen die wel voor 29,95 hebben afgesloten. Wellicht een verlengingsaanbod..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En als je ècht alleen internet wilde, zoals velen bij Ziggo dat willen dan betaal je nu maar 2,50 meer dan eerst. Dat televisie en telefoonnummer er niet meer bij in zitten is dan jammer. Maar de snelle datapijp voor 32,50 is nog steeds redelijk concurrerend. Bij Ziggo heb je voor meer dan die prijs nog dat abonnement met die enorm slechte prijs/prestatieverhouding: 40/4. De enige reden dat ik nu zo'n IPVtv-kastje en telefonnummer heb is omdat het dezelfde prijs had toen ik het afsloot en de cashback van CashbackXL hóger werd bij een Alles in 1 pakket versus een internet-only pakket. Maar volgend jaar zou ik dan gewoon downgraden naar internet-only.

[ Voor 27% gewijzigd door MsG op 13-06-2017 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
Je kan natuurlijk ook gewoon bij een andere provider kijken, Tele2 heeft voor 30 euro ook 100Mbit.. Alleen NLE is dan weer leuker, aangezien je er een degelijk modem en repeater bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
krakendmodem schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:50:
Je kan natuurlijk ook gewoon bij een andere provider kijken, Tele2 heeft voor 30 euro ook 100Mbit.. Alleen NLE is dan weer leuker, aangezien je er een degelijk modem en repeater bij krijgt.
xDSL neem ik aan, geen glas of wel? Ik heb het aanbod namelijk eerder niet langs zien komen met mijn adres gegevens aangezien ik geen DSL/TEL aansluiting heb, maar wel Reggefiber glas aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
funrider schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:30:
[...]

xDSL neem ik aan, geen glas of wel? Ik heb het aanbod namelijk eerder niet langs zien komen met mijn adres gegevens aangezien ik geen DSL/TEL aansluiting heb, maar wel Reggefiber glas aansluiting.
DSL inderdaad. Glasvezel zal dan duurder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GH45T schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Internet en Vast Bellen kost maar € 12,50 per maand. En tot 1 juli betaal je maar € 10 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 22:06
Ik lees hier veel over verschillende cashback acties. Heeft iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
blottle schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:13:
Ik lees hier veel over verschillende cashback acties. Heeft iemand hier meer info over?
Specifiek m.b.t. NLE of internet providers in het algemeen?
De partijen die ik heb geraadpleegd zijn CashbackXL.nl en Shopkorting.nl en daarbij was zoals hier ook al eerder vermeld de beste cashback partij die ik kon vinden voor Telfort en blijkbaar ook voor NLE. Kijk even op de sites om te zien hoeveel het is per pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Netjes bericht gekregen van NLEx dat het installatiepakket over ong. een week wordt opgestuurd. Activatiedatum is 29 juni. Uurtje eerder bericht dat Telfort de lijn overdraagt aan een andere aanbieder; ook op 29 juni.

Ziet er goed uit, data en timing kloppen. Telfort wil wel het Zyxel leenmodem terug hebben........ gaat waarschijnlijk zo de kliko in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
blottle schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:13:
Er zijn verschillende sites waar je, als je aankopen via hen doet, de website een bedrag (cashback) krijgt. Ipv dat zelf te houden keren ze een (groot) deel naar jou uit.

Elke site heeft andere voorwaarden. Zelf gebruik ik cashbacksvergelijken.nl om alle cashbacksites te vergelijken. Shop invullen en je ziet welke site de meeste cashback geeft. Lees wel goed op welke producten het van toepassing is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Let daarbij ook op wat je allemaal weggeeft aan persoonlijk informatie. Is het je echt waard om via zo'n website je persoonlijk gegevens door te (laten) verkopen? Ik hoef niet elke week aanbiedingen in de mail/brievenbus om een tientje goedkoper uit te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

krakendmodem schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:29:
Let daarbij ook op wat je allemaal weggeeft aan persoonlijk informatie. Is het je echt waard om via zo'n website je persoonlijk gegevens door te (laten) verkopen? Ik hoef niet elke week aanbiedingen in de mail/brievenbus om een tientje goedkoper uit te zijn :P
Je geeft helemaal niks weg. Zij geven een deel van de fee die zij krijgen als affiliate weer terug aan de klant, waardóór mensen juist via dat soort sites aankopen gaan doen. Die fee krijgen veel vergelijkers, en andere affiliates anders ook. Maar de cashback-sites proberen klanten te winnen door een deel van die fee door te geven. Slim, maar kan me voorstellen dat het een doorn in het oog is van de aanbieders :-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MsG schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:20:
[...]
maar kan me voorstellen dat het een doorn in het oog is van de aanbieders :-P.
Waarom, ze hoeven er toch geen zaken mee te doen? Ik heb beetje hekel aan dat soort sites, als je me zo graag als klant wilt, geef me direct die korting zonder al die schakels ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Omdat het wel voor meer klanten zorgt, anders zaten bedrijven niet aangesloten bij affiliatienetwerken, alleen zijn de kosten per sale een stuk hoger dan wanneer iedereen braafjes rechtstreeks klant werd door NLE en niet via een actie uit een blad, een bepaalde prijsvergelijker, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MsG schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Je geeft helemaal niks weg. Zij geven een deel van de fee die zij krijgen als affiliate weer terug aan de klant, waardóór mensen juist via dat soort sites aankopen gaan doen. Die fee krijgen veel vergelijkers, en andere affiliates anders ook. Maar de cashback-sites proberen klanten te winnen door een deel van die fee door te geven. Slim, maar kan me voorstellen dat het een doorn in het oog is van de aanbieders :-P.
Mja, sommige vergelijkers verkopen je NAW gegevens ook nog door, zodat je ineens reclame van partners ontvangt. Daar heb ik niet zoveel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Ziggo doet er echt niet alles aan. Ze doen wel een aanbod met een beetje korting maar een echt concurrerend aanbod van Ziggo heb ik nog nooit iemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Gadgeteer schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:30:
[...]

Ziggo doet er echt niet alles aan. Ze doen wel een aanbod met een beetje korting maar een echt concurrerend aanbod van Ziggo heb ik nog nooit iemand over gehoord.
6 maanden voor 18,75 ipv ~ 62,50 is best scherp moet ik zeggen. Onder de streep was NLE nog steeds goedkoper dus ik heb vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Woep, mijn lijn is al actief, dat zou die pas op 17 juni worden. Snelheden zijn al meteen top;

Actual rate (Up/Down) 33032/107429 kbps
Attainable rate (Up/Down) 52438/108632 kbps

ping tijden zijn ook een stuk beter. Haal al 7ms via wifi. Dat lukte bij Ziggo echt niet hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 14-06-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 04-10 18:30
OgWok schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:16:
Netjes bericht gekregen van NLEx dat het installatiepakket over ong. een week wordt opgestuurd. Activatiedatum is 29 juni. Uurtje eerder bericht dat Telfort de lijn overdraagt aan een andere aanbieder; ook op 29 juni.

Ziet er goed uit, data en timing kloppen. Telfort wil wel het Zyxel leenmodem terug hebben........ gaat waarschijnlijk zo de kliko in.
Grappig.
Ik heb net mijn NLE modem aangesloten, maar er staat nog geen prik op de lijn (21e pas).
Overal in de config staat Telfort. Zal vast al eerder besproken zijn, maar het blijft grappig.

Ik kan nu alles in de modem aanpassen net als bij KPN (heeft een familie lid, ook V10.)
Gaat de modem straks een nieuwe update/software inladen en krijg je dan limitaties?

Update:
In de brief staat dat ik mijn KPN interactieve TV informatie al heb ontvangen via de mail.
Dat is nog niet het geval. Online gecheckt op Mijn NLE, ook nog niets.
Ze lopen dus iets op de zaken vooruit :-)

[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 14-06-2017 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
tiguan schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:52:
Woep, mijn lijn is al actief, dat zou die pas op 17 juni worden. Snelheden zijn al meteen top;

Actual rate (Up/Down) 33032/107429 kbps
Attainable rate (Up/Down) 52438/108632 kbps

ping tijden zijn ook een stuk beter. Haal al 7ms via wifi. Dat lukte bij Ziggo echt niet hoor.
Bij mij idd ook. Ook de 17e.

Actual Rate(Up/Down) 31471/111214 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 43152/118256 kbps

Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dus ook te laat met het afsluiten van de NLE deal en had m'n tele2 internet abo al opgezegd. Vanwege de prijswijziging kon ik dat eerder doen dan de contract datum waarbij ik de eerste 3 maanden 10 euro ipv 25 had betaald.

Zojuist even gebeld met tele2 en volgens de medewerkster kon ik mijn opzegging annuleren en het oude abo gewoon verlengen voor 12 maanden tegen hetzelfde tarief? Ik heb daar TV bijgenomen met de eerste 6 maanden 50% korting, zodoende betaal ik nu gemiddeld 29.50 per maand voor Internet Basis (ik haal 50/17, maximaal is 57 mogelijk op dit adres), Telefoon Basis (Geen idee, gebruik het niet) en TV Basis (49 zenders) en geen opstartkosten omdat ik al klant was. Dus uiteindelijk toch nog tevreden :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 20:36 . Reden: maximaal beschikbare internet snelheid toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:29:
Exact mijn idee. Gratis geld bestaat niet.

Jouw NAW-gegevens, je telefoonnummer worden doorverkocht en wie weet met je IBAN bankrekeningnummer er ook nog bij. Hup, daar gaat weer een stuk van je privacy om een tientje of wat goedkoper uit te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CR2032 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:37:
[...]

Exact mijn idee. Gratis geld bestaat niet.

Jouw NAW-gegevens, je telefoonnummer worden doorverkocht en wie weet met je IBAN bankrekeningnummer er ook nog bij. Hup, daar gaat weer een stuk van je privacy om een tientje of wat goedkoper uit te zijn.
Verdiep je eens in affiliatemarketing zou ik zeggen. Dit is echt de grootste kolder denkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

neeecht schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:34:
[...]

Grappig.
Ik heb net mijn NLE modem aangesloten, maar er staat nog geen prik op de lijn (21e pas).
Overal in de config staat Telfort. Zal vast al eerder besproken zijn, maar het blijft grappig.

Ik kan nu alles in de modem aanpassen net als bij KPN (heeft een familie lid, ook V10.)
Gaat de modem straks een nieuwe update/software inladen en krijg je dan limitaties?

Update:
In de brief staat dat ik mijn KPN interactieve TV informatie al heb ontvangen via de mail.
Dat is nog niet het geval. Online gecheckt op Mijn NLE, ook nog niets.
Ze lopen dus iets op de zaken vooruit :-)
Dat blijft koffiedikkijken....... NLEx weet wel wat voor firmware ze gaan pushen, naar jouw modem, maar zoals gewoonlijk is dat iets waar geen enkele openheid over bestaat. Ook je SIP inloggegevens krijg je niet 8)7

Dat heeft Telfort ook een jaartje geleden gedaan met de firmware voor de Zyxel. Na de update waren andere VOIP aanbieders via de Zyxel onmogelijk. Dit was een zogenaamde verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD_DeeBee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 12:13
Gisteren NLE aangelsoten, snelheden zijn top! 99.99 / 29.71

LET OP! wat ik echt een instinker vind is dat je geen email krijgt en dat melden ze pas als je al een abbo hebt afgesloten. Beetje flauw van NLE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:00

GieltjE

Niks te zien...

MD_DeeBee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:01:

LET OP! wat ik echt een instinker vind is dat je geen email krijgt en dat melden ze pas als je al een abbo hebt afgesloten. Beetje flauw van NLE.
Aan de andere kant wees blij, als je er ooit wegwilt hoef je niet de hele wereld je nieuwe adres te gaan vertellen :+

Hell / 0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023

Je kunt natuurlijk niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he ;)

Btw, wie wil er ten hede dage nog een email adres van zijn provider? Beter neem je een account bij een Google / MS / Protonmail etc. zodat wanneer je overstapt van provider, zoals hierboven ook al gezegd, je niet telkens iedereen daarvan op de hoogte hoeft te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelt

Gebruiken behalve schoonmoeders nog email van hun provider? Zitten voornamelijk nadelen aan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
OgWok schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:16:

Mijn activatiedatum is 28 juni maar ik heb nog geen email gehad over wanneer het pakket wordt opgestuurd. Ik ga er maar vanuit dat de activatie uitgesteld gaat worden..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
@Davith78 Ik kreeg m'n pakket 10 dagen voor de activatiedatum, ik denk dat je je nog niet druk hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:47:
@Davith78 Ik kreeg m'n pakket 10 dagen voor de activatiedatum, ik denk dat je je nog niet druk hoeft te maken.
Thanks! Het zal misschien zo'n vaart niet lopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Davith78 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:40:
[...]

Mijn activatiedatum is 28 juni maar ik heb nog geen email gehad over wanneer het pakket wordt opgestuurd. Ik ga er maar vanuit dat de activatie uitgesteld gaat worden..?
Bij mij is de activatie datum de 20e. Ik kreeg het pakket gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Is het mogelijk om het tv kastje via een router te laten lopen?

Anders moet ik 2 kabels gaan trekken naar mijn tv kast (met PS4, HTPC etc) ipv 1 waar de router staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
pelt schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:43:
Is het mogelijk om het tv kastje via een router te laten lopen?

Anders moet ik 2 kabels gaan trekken naar mijn tv kast (met PS4, HTPC etc) ipv 1 waar de router staat.
Ik geloof het niet, wat je wel zou kunnen doen is een domme switch er voor zetten bij je tv(met igmp snooping) en dan een kabel naar je ITV en 1 naar je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vroeg dit dus net aan een collega van mij. Je moet dan twee switches hebben met VLAN support. Een bij het modem en een bij de tv in de buurt. Klopt dit?

Mijn punt is dat er maar één ethernet kabel vanuit de meterkast naar m'n tv loopt en die gebruik ik al voor gewoon netwerk (tv, PS4 en receiver). Het zou leuk zijn als via diezelfde kabel ook IPTV kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:00

vr6-only

Blub Blub

tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:00:
Ik vroeg dit dus net aan een collega van mij. Je moet dan twee switches hebben met VLAN support. Een bij het modem en een bij de tv in de buurt. Klopt dit?

Mijn punt is dat er maar één ethernet kabel vanuit de meterkast naar m'n tv loopt en die gebruik ik al voor gewoon netwerk (tv, PS4 en receiver). Het zou leuk zijn als via diezelfde kabel ook IPTV kan lopen.
Dat kan prima middels één switch. Meer heb je niet nodig.

Dus Experiabox>UTP>Switch>Overige apparatuur

Gebruik je tevens over dezelfde kabel en switch ook een access point voor Wifi? Dan is het aan te raden om een switch te halen die IGMP ondersteunt. Zoals deze: https://tweakers.net/pric...-gigabit-plus-gs105e.html

Ik zit weliswaar bij KPN glasvezel, maar dat is hetzelfde product zowat. Ik heb 1 switch waarop de TV, Xbox, Apple TV, andere mediaplayer, iTV ontvanger, nog een IPTV kastje en Blu-Ray speler is aangesloten. De switch zit weer direct op de Experiabox V10. Heb tot dusver geen omkijken naar.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 15-06-2017 12:22 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 04-10 21:36
[...]

staat ook gewoon in de mail van nle
Tijd voor een update! Want over een paar weken kun je internetten, televisie kijken en bellen via NLEx.

Rond 09 juni 2017 zullen we het eerste bedrag van €33,95 van IBAN afschrijven. Het enige wat jij nog hoeft te doen, is zorgen voor voldoende saldo.

Als de betaling is gelukt, kun je vanaf 9 dagen voor de activatiedatum je pakket verwachten. Je krijgt nog een mail waarin de definitieve activatiedatum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
vr6-only schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Dat kan prima middels één switch. Meer heb je niet nodig.

Dus Experiabox>UTP>Switch>Overige apparatuur

Gebruik je tevens over dezelfde kabel en switch ook een access point voor Wifi? Dan is het aan te raden om een switch te halen die IGMP ondersteunt. Zoals deze: https://tweakers.net/pric...-gigabit-plus-gs105e.html

Ik zit weliswaar bij KPN glasvezel, maar dat is hetzelfde product zowat. Ik heb 1 switch waarop de TV, Xbox, Apple TV, andere mediaplayer, iTV ontvanger, nog een IPTV kastje en Blu-Ray speler is aangesloten. De switch zit weer direct op de Experiabox V10. Heb tot dusver geen omkijken naar.
Hmm. Jammer. In dat geval trek ik wel een aparte kabel vanaf de Experia alleen voor het TV-kastje en een andere kabel voor de router die in de TV-kast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@vr6-only Maar moet je dan geen VLAN instellen op het poortje waar de IPTV ontvanger op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:10:
@vr6-only Maar moet je dan geen VLAN instellen op het poortje waar de IPTV ontvanger op zit?
Bij die switch staat het standaard al aan.
Dus gewoon aansluiten en je hoeft niets in te stellen.
Het kan wel maar hoeft niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 11:47
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:10:
Nee. KPN gebruikt op de Experiabox poorten waar alle signalen tegelijk uitkomen. Dus IPTV en Ethernet (voor internet). Als je een switch aansluit op een poort verleng je eigenlijk die poort naar de woonkamer. Je zet er verschillende apparaten op en die krijgen dan dus beide signalen. Dat gaat voor alles goed behalve voor een wifi-punt (een AP of een router die alleen wifi doet). Als die de TV signalen krijgt worden die ook via de wifi verspreid en dat kan wifi niet goed aan waardoor je wifinetwerk in elkaar klapt.

De oplossing is al gegeven. IGMP snooping in de switch zorgt ervoor dat alleen een TV decoder het TV signaal krijgt en andere aangesloten apparaten alleen het ethernetsignaal.

Een aparte kabel trekken voor alleen TV werkt uiteraard net zo goed. Wat het makkelijkste en/of goedkoopste is moet je zelf kiezen lijkt me. Genoemde switch kost circa 30 euro. Voor 50 euro koop je een geschikte switch met ingebouwde dualband Wifi met IGMP snooping (bekend als de KPN Wifi Versterker) . Dan hoef je geen tweede router of zoiets aan te schaffen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik leg het niet goed uit denk ik. Mijn switch heeft helemaal geen VLAN support, het is een domme switch. Ik lees overal dat je VLAN support nodig hebt om IPTV via je switch te laten lopen. Normaal gesproken moet je de IPTV ontvanger op poort 4 van de Experiabox aansluiten. Echter omdat ik maar één ethernet kabel naar de woonkamer heb lopen die ik al gebruik voor andere dingen, kan dat niet in mijn situatie. In ieder geval niet zonder nóg een kabel te trekken naar de woonkamer.

edit;
Oh dus VLAN support is niet het punt, maar IGMP snooping. Ik betwijfel of mijn huidige switch dat heeft. Ik kan het allicht vanavond even proberen natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 15-06-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:17:
Ik leg het niet goed uit denk ik. Mijn switch heeft helemaal geen VLAN support, het is een domme switch. Ik lees overal dat je VLAN support nodig hebt om IPTV via je switch te laten lopen. Normaal gesproken moet je de IPTV ontvanger op poort 4 van de Experiabox aansluiten. Echter omdat ik maar één ethernet kabel naar de woonkamer heb lopen die ik al gebruik voor andere dingen, kan dat niet in mijn situatie. In ieder geval niet zonder nóg een kabel te trekken naar de woonkamer.

edit;
Oh dus VLAN support is niet het punt, maar IGMP snooping. Ik betwijfel of mijn huidige switch dat heeft. Ik kan het allicht vanavond even proberen natuurlijk.
Je kan het proberen maar de meeste oude switchen hebben het niet.
Je hoeft toch poort 4 niet te gebruiken? Zover ik weet kan je gewoon alle 4 de poorten gebruiken voor tv tegenwoordig ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Switch is niet heel oud, maar kan er weinig specs over vinden. Het betreft een HP 1410-8g. In het boekje van NLE staat echt dat je poort 4 moet gebruiken. Ik doe alleen wat ze me zeggen ;)

edit;
Ik heb de specs gevonden, geen ICMP snooping. Dus ik zal een nieuwe switch moeten kopen. Ik zag een mooie pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen voor rond de €23,-

[ Voor 73% gewijzigd door tiguan op 15-06-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ben wel benieuwd naar je bevindingen. Las op het KPN forum dat het daar ook lukte met een switch, maar wellicht is het bij NLE ook anders. Heb bij de televisie ook een domme switch, voor steam link en raspberry enzo. Zou het handigst zijn als daar de decoder er bij in kan. Voorlopig nog tv-signaal van Ziggo, dat vind ik met CI+ in de televisie zelf dan toch fijner. Ben benieuwd hoe lang de decoder van NLE in de doos blijft :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]

Er is natuurlijk maar één antwoord: NLE bellen, of mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:22:
Switch is niet heel oud, maar kan er weinig specs over vinden. Het betreft een HP 1410-8g. In het boekje van NLE staat echt dat je poort 4 moet gebruiken. Ik doe alleen wat ze me zeggen ;)

edit;
Ik heb de specs gevonden, geen ICMP snooping. Dus ik zal een nieuwe switch moeten kopen. Ik zag een mooie pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen voor rond de €23,-
Maar wil je ook een router of access point op die switch aansluiten dan? In dat geval heb je pas een switch met IGMP nodig, anders niet. Je apparaten werken prima samen met de IPTV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@vr6-only Nee hoor, alleen maar wat randapparatuur. Dus huidige switch zou voldoende moeten zijn? Ga het vanavond gelijk proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo Doll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 18:51
Gisteren ook ons NLE pakket binnengekregen en direct aangesloten. Activatiedatum is 20 juni, en inderdaad, de lijn is nog niet omgezet en de Experiabox pakt de oude Telfort verbinding op, dus geen idee hoe de nieuwe verbinding eruit gaat zien. Hoop dat we de beloofde snelheid gaan halen. *crosses fingers* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als het goed is kan je dat al wel zien door naar de attainable rate te kijken in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Carfanatic schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:07:
[...]

staat ook gewoon in de mail van nle

[...]
Ah, had ik nog niet gezien! Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo Doll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 18:51
tiguan schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:44:
Als het goed is kan je dat al wel zien door naar de attainable rate te kijken in het modem.
Ah je hebt gelijk. Dank je :)

Actual rate (Up/Down) 10448/51998 kbps
Attainable rate (Up/Down) 50168/108979 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Klopt het als je nog niet aangesloten bent, en ook niet van DSL komt dat je dat nog niet kan zien? Ook brand Line 1 op het modem nog niet en staat er Geen Lijn op de statuspagina. Zal wel goed zijn maar vraag het toch ff

[ Voor 10% gewijzigd door Imperium op 15-06-2017 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat klopt inderdaad. @Imperium Je wordt op of nabij de installatiedatum aangesloten en dan pas heb je prik op je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:30:
[...]

Verdiep je eens in affiliatemarketing zou ik zeggen. Dit is echt de grootste kolder denkbaar.
Gebruik je gezond verstand liever: zomaar gratis geld weggeven bestaat niet. Er is altijd sprake van een tegenprestatie. Anders ben je te naïef.

Maar prima als jij je hele hebben en houwen door wilt geven en niet maalt op privacy. Dat is je goed recht.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 15-06-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Kan het kloppen dat een V10, zonder actieve DSL lijn, na uit te zetten (en een dag later weer aan), weer automatisch de standaard login gegevens heeft?
Het wachtwoord wat ik gisteren had veranderd werkt niet meer en het login scherm zegt dat het standaard wachtwoord weer actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:27:
Kan het kloppen dat een V10, zonder actieve DSL lijn, na uit te zetten (en een dag later weer aan), weer automatisch de standaard login gegevens heeft?
Het wachtwoord wat ik gisteren had veranderd werkt niet meer en het login scherm zegt dat het standaard wachtwoord weer actief is.
Ja dat klopt. Volgens mij worden de instellingen pas behouden als de lijn actief is. Bij mij verloor hij eerst ook zijn instellingen, nadat de lijn actief werd werden ze wel onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets dan lof voor NLEx. Na de aanvraag kreeg ik netjes alle informatie en gisteren ontving ik het installatiepakket, activatiedatum 21-6.
Gisteren alles al aangesloten in de meterkast, ik kom van Ziggo af namelijk, zodat ook direct alles eens netjes is. Modem aangezet, geen succes.

Zet ik vanavond de modem aan omdat ik alvast de wifi / IP range / etc. wilde configureren en tot mijn verbazing is de lijn al actief, bijna een week eerder dus *O*

Prima verbinding, heb 100/10 Mbit besteld en heb nu 111/30 Mbit opgeleverd gekregen. Iets minder download dan bij Ziggo, maar een verdubbeling van de upload.

Ook de 2 TV kastjes installeren ging vlekkeloos, kan afgelopen week ook al op de iTV site van KPN en had dus ook al wat opnames klaarstaan die ik nu kon afspelen.

Kan bij deze ook bevestigen dat een simpele switch voldoende is voor de TV. Ik heb een oude 100 mbit switch opgehangen voor minder snelle apparatuur (2x TV ontvanger, Gigasetje en de verbinding van de smart TV) zodat ik de 4 Gbit poorten voor de snelle boel kan gebruiken en TV kijken werkt prima op de 2 ontvangers.

Al met al erg tevreden, nu hopen dat Ziggo ook zijn zaakjes op orde heeft en de afsluiting regelt. Dan is het enkel nog afwachten of het Ziggo signaal er ook af gaat, zo niet dan kan ik met de smartcard van familie toch lekker Eredivisie live blijven kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:50:
..

Zet ik vanavond de modem aan omdat ik alvast de wifi / IP range / etc. wilde configureren en tot mijn verbazing is de lijn al actief, bijna een week eerder dus *O*
..
Heb jij de mail met KPN iTV gegevens al gehad? Zo ja, wanneer?
En/of staat deze info ook in Mijn NLE?
(Mijn vermoeden is namelijk wanneer je die gekregen hebt, je lijn actief is.)

Hier ook 21e, nog geen mail en nog geen signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:02:
[...]

Heb jij de mail met KPN iTV gegevens al gehad? Zo ja, wanneer?
En/of staat deze info ook in Mijn NLE?
(Mijn vermoeden is namelijk wanneer je die gekregen hebt, je lijn actief is.)

Hier ook 21e, nog geen mail en nog geen signalen.
Ja op 5 juni al gehad. Mijn NLE is nog niet geactiveerd (ik neem geen gas/electra af).
Stond in een mail met aankondiging dat mijn pakket met 1 week verstuurd zou gaan worden.

Je vermoeden is niet juist, 5 juni al gegevens gehad en kon ik direct mee inloggen op KPN iTV, modem gisteren gehad (14 juni) maar nog geen signaal en vandaag 15 juni signaal en een actieve lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Ja op 5 juni al gehad. Mijn NLE is nog niet geactiveerd (ik neem geen gas/electra af).

Je vermoeden is niet juist, 5 juni al gegevens gehad en kon ik direct mee inloggen op KPN iTV, modem gisteren gehad (14 juni) maar nog geen signaal en vandaag 15 juni signaal en een actieve lijn.
Duidelijk. Hier ook geen gas/electra. Alleen DSL voor de gein.
We wachten af, dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
Sinds de prijsverhoging ben ik toch aan het twijfelen geslagen. Natuurlijk eerst balen dat ik de knoop niet eerder heb doorgehakt. Ik ben nu aan het zoeken of ik het best alsnog voor NLE kan gaan of toch beter naar een alternatief maar in mijn zoektocht kom ik toch vooral tot de conclusie dat NLE nog steeds de beste value for money levert. Ik zoek dan vanaf 50 Mb/s. Aangezien ik vast niet de enige ben in dit topic hoop ik dat jullie nog aanbevelingen hebben. Op alle vergelijkingssites ontbreken er toch steeds enkele aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijsverhoging kwam wel onverwacht, al denk ik dat ze aan hun eigen succes ten onder aan het gaan waren en dus ingegrepen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:16:
Die prijsverhoging kwam wel onverwacht, al denk ik dat ze aan hun eigen succes ten onder aan het gaan waren en dus ingegrepen hebben.
Hmmm nee denk ik niet, want KPN levert de diensten zij bepalen uiteindelijk de kostprijs. Hoe het normaal gaat bij mobiele abonnement aanbieders.Ze zullen enkele duizenden of tienduizenden aansluitingen ingekocht hebben met de targetprijs van 29.95. Die zijn nu op/uitverkocht waardoor ze nu batch 2 hebben ingekocht/verkocht voor de hogere prijs.

Met de Nederlandse lonen, kwaliteit van netwerken, en regelgeving kan je geen netwerk exploiteren voor 29.95 per maand.Het kon niet uitblijven dat de prijs omhoog zou gaan. KPN is niet gek die kunnen niet de diensten leveren voor 29.95 tot in de eeuwigheid. We zijn verwend met de hoge internetstandaard die we hier in Nederland hebben. Maar dat vergeten we soms. In het buitenland zelfs dichtbij UK bijvoorbeeld ligt het internet er gerust een avond per x week/maand uit of het is erg traag, hoort er gewoon bij.

Je kan je zelfs afvragen of NLE geen geld heeft toegelegd op de inkoop deal met KPN 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:24:
[...]
Je kan je zelfs afvragen of NLE geen geld heeft toegelegd op de inkoop deal met KPN 8)
Ik denk niet dat ze geld toegelegd hebben, maar ik denk dat er niet heel veel marge in zit.
Nu hebben ze natuurlijk wel het voordeel dat ze al kantoren en personeel hebben wat ze ook in kunnen zetten op NLEx met een beetje bijscholing. En ze lopen weinig risico, het is niet hun eigen netwerk verder.

Ik denk dat ze meer marge maken op de extra zaken als een extra ontvanger en opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CR2032 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Gebruik je gezond verstand liever: zomaar gratis geld weggeven bestaat niet. Er is altijd sprake van een tegenprestatie. Anders ben je te naïef.

Maar prima als jij je hele hebben en houwen door wilt geven en niet maalt op privacy. Dat is je goed recht.
Duidelijk er nog steeds niet in verdiept. Gratis geld is het zeker niet. NLE betaalt dit aan partners, om zo meer klanten te kunnen krijgen, omdat affiliates dan werk uit handen nemen. De cashback affiliates besluiten een deel van hun commissie die ze van NLE krijgen weer door te geven aan de klant, zodat mensen juist via deze sites afsluiten.

NLe gaf diverse mensen waar de cashback bij was mislukt, zelf 50 euro korting aan de klant rechtstreeks. In jouw wereldbeeld zou NLe daarvoor in de plaats zeker een verkeer-afluistertap plaatsen bij die specifieke klanten.

Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]