[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
De meeste providers doen niet moelijk als je tijdens de contracttermijn wil upgraden, daar worden immers beiden beter van: de klant een hogere snelheid, zij meer geld. Daarentegen is downgraden meestal niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44

vr6-only

Blub Blub

grun93 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:17:
De meeste providers doen niet moelijk als je tijdens de contracttermijn wil upgraden, daar worden immers beiden beter van: de klant een hogere snelheid, zij meer geld. Daarentegen is downgraden meestal niet mogelijk.
Eens. Echter is het in dit geval sprake van overstap naar een geheel ander medium waarmee de diensten worden geleverd en derhalve kun je dit zien als zijnde "nieuw", "verhuizing" etc. Daar zitten gewoon kosten aan verbonden.

Je stelling klopt indien je bijvoorbeeld 50Mbit glasvezel hebt en je wilt graag naar 100 of hogere snelheid.

Maar don't shoot the messenger. Vragen het sowieso voor de zekerheid aan NLE.

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 31-05-2017 09:39 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
vr6-only schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:35:
Daar zitten gewoon kosten aan verbonden.
[...]
Je stelling klopt indien je bijvoorbeeld 50Mbit glasvezel hebt en je wilt graag naar 100 of hogere snelheid. Maar don't shoot the messenger. Vragen het sowieso voor de zekerheid aan NLE.
Idd, even aan NLE vragen is het beste.

Uiteraard kost upgraden geld, maar daar had musicfreak het niet over. De vraag was of het binnen de contracttermijn mogelijk was, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 14:44
Even een vraag mede tweakers.
Ik ben nu zwaar aan het overwegen om tegen de deadline toch nog even naar NLE over te stappen met het huidige geldende aanbod, telfort heeft me een jaarprijs van 480 euro aangeboden.. Om daarna (volgens de telefoniste zelf) de aanbieding niet door te kunnen laten gaan, dat was voor mij wel genoeg. Anyway back on-topic. Is het handig om de opzegging met telfort zelf te regelen, en dan bijvoorbeeld 7 dagen later laten afsluiten dan de leverdatum die NLE aangeeft. Aangezien alle problemen die ik enigzins tegenkom met overstap en beginlevering te maken hebben. Wat zijn hiermee de ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Mijn overstap (vanaf Ziggo naar NLE) is perfect volgens afspraak en planning verlopen. Mijn overstap ervaring is dus positief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

donny110 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:11:
Even een vraag mede tweakers.
Ik ben nu zwaar aan het overwegen om tegen de deadline toch nog even naar NLE over te stappen met het huidige geldende aanbod, telfort heeft me een jaarprijs van 480 euro aangeboden.. Om daarna (volgens de telefoniste zelf) de aanbieding niet door te kunnen laten gaan, dat was voor mij wel genoeg. Anyway back on-topic. Is het handig om de opzegging met telfort zelf te regelen, en dan bijvoorbeeld 7 dagen later laten afsluiten dan de leverdatum die NLE aangeeft. Aangezien alle problemen die ik enigzins tegenkom met overstap en beginlevering te maken hebben. Wat zijn hiermee de ervaringen??
Niet doen, gewoon NLE de opzegging laten regelen. Zijn standaard afspraken en processen voor overstappen. Wanneer jij daar eigenhandig tussenin gaat zitten loopt het gegarandeerd spaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Wat ik me trouwens even afvraag: Ziggo kwam bij mij in de woonkamer op een gunstigere plek dan waar ADSL uitkomt. Stel ik verleng dit enkele meters met een telefoonkabel. Is dat enorm killing? De plek waar het nu uitkomt is eigenlijk ook al een verlengstuk van de meterkast. Toen ik nog ADSL had vroeger was het klassiek ADSL, nu is het volgens mij meer ADSL2 of VDSL, dus heb daar geen ervaring mee icm verlengen van de kabel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 11:47
Speedmaster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:32:
[...]

Niet doen, gewoon NLE de opzegging laten regelen. Zijn standaard afspraken en processen voor overstappen. Wanneer jij daar eigenhandig tussenin gaat zitten loopt het gegarandeerd spaak.
Eens. Bij een overstap vanaf Ziggo is het anders omdat dat een volledig ander medium is. Maar vanaf Telfort DSL naar NLE DSL zou ik hen de migratie laten regelen. Anders loop je zeker kans dat je zonder komt te zitten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:01:
Wat ik me trouwens even afvraag: Ziggo kwam bij mij in de woonkamer op een gunstigere plek dan waar ADSL uitkomt. Stel ik verleng dit enkele meters met een telefoonkabel. Is dat enorm killing? De plek waar het nu uitkomt is eigenlijk ook al een verlengstuk van de meterkast. Toen ik nog ADSL had vroeger was het klassiek ADSL, nu is het volgens mij meer ADSL2 of VDSL, dus heb daar geen ervaring mee icm verlengen van de kabel.
Als je de kans hebt zou ik de hele route vanaf de meterkast naar de woonkamer opnieuw maken, maar dan met UTP CAT5E of CAT6 kabel (die is makkelijk overal te verkrijgen). Daar zitten weliswaar 8 aders in, maar je hoeft alleen maar de blauw en de blauwwitte te gebruiken om aan te sluiten op de actieve aders in je ISRApunt in de meterkast (meestal blauw en rood). En dan breng je de kabel naar de plek waar je deze wilt hebben in de woonkamer en monteer je dat af met een nette RJ11 doos (zit meestal in je installatiepakket en anders gewoon even meebestellen met de UTP kabel)
Het is nooit ideaal maar UTP kabel is wel de beste kabel om een verlenging te maken. Standaard telefoonkabel geeft veel meer verlies. Zoek wel even naar kabel met een echte koperkern en geen CCA kabel. Die laatste vindt je absoluut het meeste maar bestaat grotendeels uit aluminium en dat kan duidelijk verlies opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het betreft helaas een huurhuis, waar bij dit zo hoort, bij andere appartementen is het ook zo.Overigens hebben de buren ook NLe kwam ik achter en halen wel gewoon 100/30. Dus ik denk dat ik eerst even de snelheid probeer op de originele plek en het dan verleng. Verlaag je in het ergste geval de snelheid of gaan er andere factoren spelen? Als ik 90/30 zou halen met verlengen ben ik namelijk ook nog wel tevreden.

Snap nooit zo goed waarom het ene elektrische signaal heel erg lang mag worden, zoals bijvoorbeeld de coax bij Ziggo, of UTP zelf na een switch, en andere soort signalen meteen hinder ondervinden van verlenging. Is dat de manier van codering op de lijn ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 12:53
Ziggo heeft om de zoveel meter een versterker staan, je komt geen coaxkabels van een kilometer of meer tegen.

Coax is afgeschermd, dus minder invloed van buitenaf. UTP ongeveer zelfde verhaal. Telefoonkabels zijn niet altijd even goed afgeschermd en vangen meer ruis op van naburige lijnen. Meer verstoringen en dus lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
Speedmaster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:32:
[...]

De kogel is door de kerk, de aanvraag is gedaan, de leveringsdatum is 12-7-2017 (ergo: 12 juli) en ik heb ook al een mail van telfort ontvangen, ik ga ervanuit dat ik alle bekabeling kan laten zitten en puur de tv box en het modem moet vervangen. Of zie ik dit verkeerd? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:01:
Stel ik verleng dit enkele meters met een telefoonkabel. Is dat enorm killing?
Nee. Hier zit het isra punt op de voorgevel, onder het raam. Daar zit geen stopcontact voor de modem, die hangt 5 meter verderop aan de muur, waar ook de tv ontvanger staat, Ik heb er gewoon een standaard telefoonkabeltje uit de bouwmarkt tussen, met reeds gemonteerde stekkers. Toch haal ik min of meer dezelfde snelheden die andere tweakers wel eens posten. Dat zou jij ook probleemloos moeten kunnen halen, helemaal als je kwalitatief betere kabels gebruikt, zoals hierboven voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

grun93 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Nee. Hier zit het isra punt op de voorgevel, onder het raam. Daar zit geen stopcontact voor de modem, die hangt 5 meter verderop aan de muur, waar ook de tv ontvanger staat, Ik heb er gewoon een standaard telefoonkabeltje uit de bouwmarkt tussen, met reeds gemonteerde stekkers. Toch haal ik min of meer dezelfde snelheden die andere tweakers wel eens posten. Dat zou jij ook probleemloos moeten kunnen halen, helemaal als je kwalitatief betere kabels gebruikt, zoals hierboven voorgesteld.
Thanks dat stelt me wel gerust. Ik had tot nu toe nog geen signaal, maar dat kan denk ik ook omdat het abonnement pas morgen ingaat. Wie weet wordt dat echt dan pas aangezet ergens. Ik was meestal gewend dat dat soort installaties al wel eerder werken (zoals bij Ziggo) maar dat de meesten toch gewoon wachten op de monteur. De draadjes hangen nu een beetje houtje touwtje in de meterkast, hoop dat de monteur daar ook nog even naar wil kijken, modem aansluiten kan ik ook wel :-P.
donny110 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:47:
[...]

De kogel is door de kerk, de aanvraag is gedaan, de leveringsdatum is 12-7-2017 (ergo: 12 juli) en ik heb ook al een mail van telfort ontvangen, ik ga ervanuit dat ik alle bekabeling kan laten zitten en puur de tv box en het modem moet vervangen. Of zie ik dit verkeerd? :P
Als je van ADSL naar ADSL gaat verandert er weinig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Hier ook een overstapper. Van Tele2 naar NLE. Tele2 is nu opzegbaar omdat ze de prijs hebben verhoogd. Tele2 lijkt er wel alles aan te doen om klanten te houden (aanbiedingen als 27 euro voor 12 maanden, 50mbit) maar het brakke modem en zeer beperkte tv aanbod betekend dat ik daar niet voor ga blijven.

Enige vervelende is dat ik nu wel zelf moet opzeggen... Want als je dat door NLE laat doen gebeurt dat pas op de oversluitdatum, en dan ben je te laat (moet voor 30 juni). Dus dat wordt nog wel een uitdaging....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:33
Sinds 23 mei aangesloten, ging allemaal soepel, niks op aan te merken. Experiabox staat wel 5 meter van het ISRA punt vandaan maar met degelijke bekabeling haal ik nog steeds de maximaal haalbare snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6342521067.png

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
donny110 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Normaalgesproken is het inderdaad een kwestie van apparaten verwisselen. Je gaat immers van *DSL naar *DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Inmiddels bijna 14dagen verder na de geplande opleverdatun. Div. (In mijn ogen) smoesjes van de klantenservice verder en er is nog niets veranderd. We wachten op antwoord KPN. Eerst was er storing in het werksysteem van de KPN, nu lijkt KPN helemaal niet te reageren. Dat is het enige wat ik te horen krijg. Lijkt me niet dat dat meer dan 6 werkdagen moet duren. Op dit moment begin ik in de negatieve recensies wat betreft NLE te geloven. Ik heb er op dit moment geen vertrouwen meer in 😬

Heb 10mbit internet, geen televisie en geen telefoon 😂

[ Voor 15% gewijzigd door PvdH op 02-06-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Dielie

*BURP!*

Oei... Opzegservice gebruikt of zelf opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Opzegservice kon in mijn geval niet. (Canaldigitaal). Verbinding was 22 of 23 mei opgeleverd volgens NLE. Canaldigitaal stopte op 24mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 16:50

OgWok

U.N.C.L.E.

PvdH schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:45:
Opzegservice kon in mijn geval niet. (Canaldigitaal). Verbinding was 22 of 23 mei opgeleverd volgens NLE. Canaldigitaal stopte op 24mei
Overgestapt van xDSL naar xDSL?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 02-06-2017 18:52 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Jup als het goed is ADSL2+ naar VDSL

[ Voor 84% gewijzigd door PvdH op 02-06-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 22:06
Op internet kom ik toch veel slechte beoordelingen tegen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Zijn natuurlijk wel de probleemgevallen die iets op internet zetten. Er staan ook veel positieve reacties, maar de negatieve zijn er toch meer.

https://www.overstapervaringen.nl/energie/nl-energie/
https://www.internetten.nl/provider/nle/klantervaringen
https://www.ervaringen.nl/nederlandse-energie-maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

blottle schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:09:
Op internet kom ik toch veel slechte beoordelingen tegen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Zijn natuurlijk wel de probleemgevallen die iets op internet zetten. Er staan ook veel positieve reacties, maar de negatieve zijn er toch meer.

Is dat over de energietak of internetdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

Pak de ervaringen van Ziggo er eens bij.. Zelfde verhaal.

De tevreden klant hoor je weinig. Tuurlijk gaat het wel eens mis, en het is balen als het je overkomt. Maar de meeste ervaringen in dit topic zijn positief, dus ik zou het wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ook wel toevallig dat je op alle drie de sites, dezelfde berichten tegen komt. Lijkt mij vreemd dat iemand moedwillig dit soort sites op zoekt om rond te bazuinen dat het slecht is.

Alu modus. Zou mij niets verbazen, zie ik hen ook voor aan, dat Ziggo zulke acties voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De opstart gaat hier ook niet echt lekker. KPN en NLE praten langs elkaar heen, waardoor ze massaal bij klanten installeren die wijktechnisch nog helemaal niet zijn aangesloten. Gelukkig wel van de overstapregeling gebruik gemaakt, dus heb nog Ziggo totdat NLE daadwerkelijk signaal geeft. Maar nadat het eenmaal werkt is het gewoon de infrastructuur van KPN, dus hoe slecht NLE zelf wellicht ook is, hoe vaak heb je daar daarna nog mee te maken? De keren dat ik Ziggo nog nodig had de afgelopen 6 jaar dat ik klant bij ze was, was ook op 2 vingers te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
NLE's reactie op Ziggo's terugbelbeleid na opzeggen?

http://td42.tripolis.com/...AWOCx1RD9Rknd14fXQjSRKymj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
MsG schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:32:
De opstart gaat hier ook niet echt lekker. KPN en NLE praten langs elkaar heen, waardoor ze massaal bij klanten installeren die wijktechnisch nog helemaal niet zijn aangesloten. Gelukkig wel van de overstapregeling gebruik gemaakt, dus heb nog Ziggo totdat NLE daadwerkelijk signaal geeft. Maar nadat het eenmaal werkt is het gewoon de infrastructuur van KPN, dus hoe slecht NLE zelf wellicht ook is, hoe vaak heb je daar daarna nog mee te maken? De keren dat ik Ziggo nog nodig had de afgelopen 6 jaar dat ik klant bij ze was, was ook op 2 vingers te tellen.
Als ik dit lees ben ik ook blij dat ik van de overstapregeling gebruik heb gemaakt, met gratis monteur voor de zekerheid. Het zal wel topdrukte zijn bij NLE op dit moment, vandaar wellicht de problemen met aansluiten. Ik ga er maar alvast vanuit dat mijn aansluitdatum niet gehaald wordt, dan kan het altijd nog meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zeker zal het druk zijn bij NLE. Heb al begrepen dat na het overzetten van mijn Telfort xDSL aansluiting naar NLE het Zyxel modem van Telfort nog werkt (alleen internet). Het overzetten gaat dus (waarschijnlijk) geen grote problemen geven.
En ja, beetje geluk hebben is ook wel mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

OgWok schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:56:
Zeker zal het druk zijn bij NLE. Heb al begrepen dat na het overzetten van mijn Telfort xDSL aansluiting naar NLE het Zyxel modem van Telfort nog werkt (alleen internet). Het overzetten gaat dus (waarschijnlijk) geen grote problemen geven.
En ja, beetje geluk hebben is ook wel mooi meegenomen.
Het leuke is. De enige die druk is KPN Wholesale met het aansluiten van de NLE klanten. NLE doet niets meer dan een order inschieten in de leverstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

vr6-only schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Het leuke is. De enige die druk is KPN Wholesale met het aansluiten van de NLE klanten. NLE doet niets meer dan een order inschieten in de leverstraat.
Mooi zo! Het enige dat er waarschijnlijk gebeurt is, achter een terminal te kruipen en 30 sec. later zit ik bij NLEx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Toch kan ik er niet bij hoe het mogelijk is dat NLEx via KPN Wholesale internet en tv goedkoper kan aanbieden dan KPN zelf. Zeker wanneer in feite alles via het KPN netwerk loopt, inclusief de gratis monteur en het fysiek aansluiten van de nieuwe klant. Het heeft natuurlijk (op de een of andere manier) te maken met groot inkopen van NLEx bij KPN, maar dan nog snap ik niet hoe. Waarom doet KPN dit dan niet zelf, ze kunnen hun eigen diensten toch ook gewoon goedkoper maken en op die manier nieuwe klanten binnenhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
KPN moet zichzelf laten voorkomen als een meer Premium merk. Bovendien krijg je bij KPN wel iets meer bij een abbo dan bij NLE. Al zijn ze dat wel aan het inperken volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50
tiguan schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:55:
KPN moet zichzelf laten voorkomen als een meer Premium merk. Bovendien krijg je bij KPN wel iets meer bij een abbo dan bij NLE. Al zijn ze dat wel aan het inperken volgens mij.
Inderdaad willen ze een wat meer Premium merk zijn. En ze willen ongetwijfeld meer marge pakken dan een NLE doet.
En KPN heeft uiteraard Telfort voor de budget gerichte consument, en XS4ALL voor de wat meer technische/kwaliteits gerichte klant.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davith78
Ah, dus op de manier dat voedselproducten van A- en huismerken soms uit dezelfde fabriek komen maar met een verschillend prijskaartje. Kwestie van presentatie, uitstraling en samenstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Davith78 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:48:
Toch kan ik er niet bij hoe het mogelijk is dat NLEx via KPN Wholesale internet en tv goedkoper kan aanbieden dan KPN zelf. Zeker wanneer in feite alles via het KPN netwerk loopt, inclusief de gratis monteur en het fysiek aansluiten van de nieuwe klant. Het heeft natuurlijk (op de een of andere manier) te maken met groot inkopen van NLEx bij KPN, maar dan nog snap ik niet hoe. Waarom doet KPN dit dan niet zelf, ze kunnen hun eigen diensten toch ook gewoon goedkoper maken en op die manier nieuwe klanten binnenhalen?
Ik denk dat dit nog steeds het "nieuwe klanten tarief" is. Je weet dat in de markt klanten "gekocht" worden met lage prijzen.

Ik ben benieuwd wat klant nummer 1 na 12 maanden gaat betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

stormfly schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat dit nog steeds het "nieuwe klanten tarief" is. Je weet dat in de markt klanten "gekocht" worden met lage prijzen.

Ik ben benieuwd wat klant nummer 1 na 12 maanden gaat betalen.
Na het jaarkontrakt gaat de prijs omhoog, maar daar heb ik rekening mee gehouden. Ben in ieder geval blij dat ik beter beeld met de TV (+Arte) krijg en dezelfde prijs als Telfort; zo rond de € 29,--.
Enige minpunt is dat de EB V10 niet meerdere VOIP accounts toestaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach, als de prijs te ver omhoog gaat zoeken we weer een andere goedkope aanbieder. Gewoon opzeggen, (weekje op 3G/4G) en de andere aansluiten. Persoonlijk zie ik daar geen probleem in...

Tot die tijd is het gewoon 12 maanden goedkoop internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
OgWok schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Na het jaarkontrakt gaat de prijs omhoog, maar daar heb ik rekening mee gehouden. Ben in ieder geval blij dat ik beter beeld met de TV (+Arte) krijg en dezelfde prijs als Telfort; zo rond de € 29,--.
Enige minpunt is dat de EB V10 niet meerdere VOIP accounts toestaat.
Je kan ook een fritzbox met aangepaste telfort software gebruiken. Daar draait mijn nle verbinding nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ach Tele2 probeerde mij ook gewoon te houden. Betaalde 35 euro p/m voor 50mbit+tv+bellen (standaard). Bij opzeggen kon ik opeens 100mbit+tv+bellen krijgen voor 29 euro voor 6 maanden, en daarna 33.

Ze kijken gewoon hoeveel mensen ze extra kunnen laten betalen zonder morren (en dat zijn er genoeg) en de opzeggers proberen ze binnen te houden via dit soort constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 20:05
vincedd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:53:
[...]

Je kan ook een fritzbox met aangepaste telfort software gebruiken. Daar draait mijn nle verbinding nu ook op.
Kan je die config file delen?
Dan kan ik die inladen als ik aangesloten ga worden per 19 juni :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny110
itsmemax schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Daar ben ik ook zeer zeker in geinteresseerd ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 04-10 12:13
riick schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:20:
Sinds 23 mei aangesloten, ging allemaal soepel, niks op aan te merken. Experiabox staat wel 5 meter van het ISRA punt vandaan maar met degelijke bekabeling haal ik nog steeds de maximaal haalbare snelheid:

[afbeelding]

Ik ben tevreden :)
Nice!

Wat geeft ie bij jou op de website https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ aan voor snelheid?

Bij mij 98 Mbit/s, zou ik de 100 Mbit dan wel aantikken of toch echt blijven steken op die 98?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:33
Bull schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:04:
[...]

Nice!

Wat geeft ie bij jou op de website https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ aan voor snelheid?

Bij mij 98 Mbit/s, zou ik de 100 Mbit dan wel aantikken of toch echt blijven steken op die 98?
Deze geeft mij 100 Mbit/s en op die netco site 103 Mbit/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
itsmemax schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:29:
[...]

donny110 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Daar ben ik ook zeer zeker in geinteresseerd ja!
Is dit verhaal denk ik: Prolution in "[Telfort xDSL] ervaringen topic - Deel 20"

Zelf ook een tijdje gebruikt met een 7360 op m'n Telfort lijntje, werkt prima. Met de standaard settings doet een Fritz!box alleen bridged IPTV en heb je dus geen internet op de settopbox. Met het aanpassen van die config heb je dat wel en kun je dus Netflix, YouTube e.d. gebruiken op de settopbox. En daarnaast nog de voordelen van een Fritz!box t.o.v. Experiabox (al is een Experiabox V10 ook al stukken beter dan de oude V8 en V9 modellen schijnt het).

Een compleet eigen modem kan waarschijnlijk ook wel, voor de netwerkprofs.
Ik heb nu bij m'n Telfort VDSL-lijn een Draytek Vigor 130 in transparent bridge staan. VLAN4 zit het IPTV verkeer op en sluis ik via managed switch rechtstreeks door naar settopbox. VLAN34 zit internet op en komt in m'n pfSense VM uit. Ik heb daardoor bridged IPTV (en dus geen internet op de settopbox voor Netflix, YouTube e.d.) maar dat gebruik ik toch niet en ik kan nu de pfSense VM e.d. gewoon rebooten zonder dat TV wegvalt :) NLE schijnt dezelfde instellingen als Telfort te gebruiken, dus waarschijnlijk hoef ik niet eens iets te wijzigen in m'n setup :D

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
riick schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:39:
[...]

Deze geeft mij 100 Mbit/s en op die netco site 103 Mbit/s ;)
Oke dan zit ik denk ik op 95 Mbit/s, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bull schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Oke dan zit ik denk ik op 95 Mbit/s, jammer.
Het is grofweg een schatting, het kan best zijn dat de snelheid gewoon nabij de 100Mb zit.. Vul eens een postcode van de buren in of die ook rond die 95Mb zouden kunnen zitten.
Wat je ook kan doen is de afstand naar de straatkast achterhalen, door op breedbandwinkel.nl je postcode en huisnr in te vullen en vervolgens met je muis over de snelheden heen te gaan door het 100Mb pakket aan te tikken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/inY9ksb.png

Netco geeft hier namelijk 50Mb aan, en ik haal net iets meer dan 50Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Hij geeft bij mij het volgende aan en bij de directe buren ook.

VDSL snelheid

[ Voor 34% gewijzigd door Bull op 06-06-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:44:
[...]

Het is grofweg een schatting, het kan best zijn dat de snelheid gewoon nabij de 100Mb zit.. Vul eens een postcode van de buren in of die ook rond die 95Mb zouden kunnen zitten.
Wat je ook kan doen is de afstand naar de straatkast achterhalen, door op breedbandwinkel.nl je postcode en huisnr in te vullen en vervolgens met je muis over de snelheden heen te gaan door het 100Mb pakket aan te tikken.

[afbeelding]

Netco geeft hier namelijk 50Mb aan, en ik haal net iets meer dan 50Mb.
OT: Heb je voor dat voorbeeldplaatje je eigen adres gebruikt bij breedbandwinkel? Want daar staat 100/30 als haalbaar (en dat lijkt me logisch op 467 meter) en dat komt ook uit de Fourstack database.
Maar in de volgende regel zeg je dat je 50 kan halen volgens Fourstack?

Ontopic: @Bull Bij deze afstand van net geen 600 meter klinkt het logisch dat je net onder de 100 Mbit blijft. Maar dat kan ook weer beïnvloed worden door de kwaliteit van de kabel en de verbindingen, zowel buitenshuis als binnenshuis.Misschien toch iets meer, misschien nog wat minder.
600 meter is de grens die intern wordt aangehouden voor die 100 Mbit.Met wat margeruimte snap ik die 98 wel ja.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 06-06-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Oke dan klopt het.

Vorige week waren ze trouwens een nieuwe dikke stugge groene grondkabel (glasvezelkabel?) aan het aanleggen vanuit Leeuwarden naar mijn dorp maar dat zal wel extra capaciteit zijn voor de vele nieuwbouwwoningen en voor de brug waar vanuit ook andere bruggen worden bediend. Individueel adressen aansluiten op glasvezel doen ze toch niet meer.

Ik ben in principe tevreden met Ziggo maar ze worden er niet goedkoper op en ik download tegenwoordig ook niet superveel meer (zit meer voor Netflix) dus zou ik ook wel met een wat lagere snelheid toekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:53:
[...]

OT: Heb je voor dat voorbeeldplaatje je eigen adres gebruikt bij breedbandwinkel? Want daar staat 100/30 als haalbaar (en dat lijkt me logisch op 467 meter) en dat komt ook uit de Fourstack database.
Maar in de volgende regel zeg je dat je 50 kan halen volgens Fourstack?

Ontopic: @Bull Bij deze afstand van net geen 600 meter klinkt het logisch dat je net onder de 100 Mbit blijft. Maar dat kan ook weer beïnvloed worden door de kwaliteit van de kabel en de verbindingen, zowel buitenshuis als binnenshuis.Misschien toch iets meer, misschien nog wat minder.
600 meter is de grens die intern wordt aangehouden voor die 100 Mbit.Met wat margeruimte snap ik die 98 wel ja.
Is inderdaad een voorbeeldplaatje van een ander adres waar ik regelmatig kom. Dit was voor vergelijking.

Mijn eigen adres doet nog 50Mb omdat ik op de centrale zit.

Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 10220/55016 kbps
Attainable rate (Up/Down) 13800/82579 kbps

Opzich, ik zit rond de 560 meter van de wijkcentrale af en kom al op deze waarden.. Met vectoring zou dat nog iets hoger kunnen uitvallen lijkt me?

Ik was trouwens een van de eerste VDSL klanten toen het net beschikbaar kwam in onze regio (2012), en toen deed mijn lijntje nog 95Mb attainable.. Zelfs de monteur stond destijds wel even te kijken :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YEaq8Un.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Hier staat een voorbeeld op 9 december 2015 hoe je de config kan maken: [Telfort xDSL] ervaringen topic - Deel 20
Het is exact de zelfde config als telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door vincedd op 07-06-2017 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:47
Weet iemand al wat de prijs wordt na 1 jaar NLE?

Ik ga mijn KPN compleet voordeel verliezen ivm geen mobiele dekking. Met NLE kost mij Alles in 1 inclusief Pluspakket €49 wat een scherpe prijs is (2 ontvangers +4, opnemen +5, Plus TV +10). Maar als ik daarna 55 of zelfs 60 euro ga betalen kan ik net zo goed bij XS4ALL blijven....

Alvast bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
@Jassy Als je geld wil besparen moet je eigenlijk, net als bij je energiecontract, jaarlijks overstappen om de scherpste deal te kunnen krijgen. Bestaande klanten krijgen bij bedrijven over het algemeen een minder goed aanbod bij verlenging dan een klant die net komt kijken en een nieuw abonnement afsluit.

Het scheelt om je mailadres bij een 3e partij onder te brengen (Gmail / Outlook.com) of zelf te regelen, zodat je daarvoor in ieder geval niet aan een provider vastzit. Ik heb bijv. ook geen vaste telefonie wat het overstappen ook eenvoudig maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat is zo als je een provider kiest die de eerste x maanden een korting geeft, maar NLE geeft geen korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:47
ThinkPadd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:29:
@Jassy Als je geld wil besparen moet je eigenlijk, net als bij je energiecontract, jaarlijks overstappen om de scherpste deal te kunnen krijgen. Bestaande klanten krijgen bij bedrijven over het algemeen een minder goed aanbod bij verlenging dan een klant die net komt kijken en een nieuw abonnement afsluit.

Het scheelt om je mailadres bij een 3e partij onder te brengen (Gmail / Outlook.com) of zelf te regelen, zodat je daarvoor in ieder geval niet aan een provider vastzit. Ik heb bijv. ook geen vaste telefonie wat het overstappen ook eenvoudig maakt.
Wat @tiguan bedoeld.. NLE geeft geen eerste jaar korting maar heeft dit tot nu toe als vaste prijs. De vraag is alleen, hoe vast is deze prijs?

Ik weet dat nieuwe klanten vaak korting krijgen en dat elk jaar overstappen goedkoper is. Echter ben ik meer op zoek naar structureel goedkoper want elk jaar overstappen heb ik geen zin in.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Jassy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Ik weet dat nieuwe klanten vaak korting krijgen en dat elk jaar overstappen goedkoper is. Echter ben ik meer op zoek naar structureel goedkoper want elk jaar overstappen heb ik geen zin in.
Klopt van die houding maken providers dankbaar gebruik 😁

Gelukkig beseffen ze dat klanten behouden ook belangrijk is, en kunnen ze tegenwoordig een tegen aanbod doen als je belt met de afdeling opzeggingen.

Structureel goedkoper (>6/12 mnd) lijkt mij onhaalbaar tegen die prijzen. Dat zou ik maar voorzichtig uit je hoofd zetten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Overstappen is nauwelijks moeite (en zeker bij energiebedrijven is het 0,0 werk). TV en Internet is iets meer werk, maar in principe ook simpel. Router vervangen, wifi aanpassen (en evt port forwarding instellen), tv kastje aansluiten en klaar ben je. Als je het jezelf makkelijk wil maken koop je een universele afstandsbediening (logitech companion) voor 100 euro en dan wijzig je de gebruikte settopbox en het is alsof er niets anders is.

Vorig jaar overgegaan van Vodafone naar Tele2. Nog geen uurtje mee bezig geweest, en Miss Waah had niet eens door dat we geswitcht waren. Pas na een tijdje tv kijken vroeg ze of de tv een update had gehad omdat de navigatie er anders uit zag.

TL;DR: Niet (dreigen te) switchen = dief van je portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
Jassy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:12:
Echter ben ik meer op zoek naar structureel goedkoper want elk jaar overstappen heb ik geen zin in.
Jij zoekt iets wat niet (meer) bestaat. Vroeger waren energiebedrijven, het openbaar vervoer, de zorg, de PTT in handen van de Staat. Eind vorige eeuw is zo'n beetje alles geprivatiseerd en in handen gekomen van commerciele bedrijven. Dat betekent dat die bedrijven als voornaamste doel hebben, linksom of rechtsom, zoveel mogelijk winst te behalen, dit in tegenstelling tot bedrijven die als doel dienstverlening hebben. Als je dat eenmaal beseft, wordt alles een stuk eenvoudiger te begrijpen.

Eigenlijk zou je zo vaak als mogelijk is moeten overstappen, bij voorkeur ieder jaar, of aan het eind van de lopende contractperiode. Het is de enige manier om bedrijven te weerhouden om structureel de tarieven te verhogen. Dat doen ze toch al wel, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan.

Overstappen is niet moeilijk. Gewoon ieder jaar een vergelijkingssite je gegevens en het verbruik invullen en de beste aanbieder kiezen qua prijs/klanttevredenheid.

Om het even bij providers te houden: neem allereerst een eigen domain of mailhoster. Dat kost een paar euro per jaar en op die manier heb je altijd een eigen onafhankelijk mailadres. Zelf zit ik bij runbox.com in Noorwegen. Wel in Europa, maar niet in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Inmiddels twee weken na de daadwerkelijke aansluiting, aangesloten op VDSL! De beloofde 89Mb/s halen we niet, trainen nu in op 55. Ook de telefonie is nog drama, voordat we overgeprikt werden werkte ons "nummerbehoud" telefoonnummer nog, nu 2 dagen na overprikken werkt het nummer niet meer en staat het als "niet geregistreerd" bij de VOIP settings in het modem. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
PvdH schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:39:
Inmiddels twee weken na de daadwerkelijke aansluiting, aangesloten op VDSL! De beloofde 89Mb/s halen we niet, trainen nu in op 55. Ook de telefonie is nog drama, voordat we overgeprikt werden werkte ons "nummerbehoud" telefoonnummer nog, nu 2 dagen na overprikken werkt het nummer niet meer en staat het als "niet geregistreerd" bij de VOIP settings in het modem. O-)
Geef die v10 eens een harde reset. Grote kans dat je telefoon het dan wel doet. Anders een moderator aanspreken op het nle forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Daarnaast ben ik wel benieuwd of hij op een straatkast of de wijkcentrale is aangesloten. Dat zou die 55Mb kunnen verklaren.

Als https://netco-fpi-info.fourstack.nl MDF zegt, dan ga je niet verder dan 55 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:40

Tammesp

Next is now

krakendmodem schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:03:
Daarnaast ben ik wel benieuwd of hij op een straatkast of de wijkcentrale is aangesloten. Dat zou die 55Mb kunnen verklaren.

Als https://netco-fpi-info.fourstack.nl MDF zegt, dan ga je niet verder dan 55 momenteel.
Waarom is MDF tot max 55? Binnenkort verhuis ik en sluit ik me aan bij NLEx. Daar zit ik ook op een MDF punt.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barre73
Tammesp schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:16:
[...]

Waarom is MDF tot max 55? Binnenkort verhuis ik en sluit ik me aan bij NLEx. Daar zit ik ook op een MDF punt.
MDF betekent direct op de centrale aangesloten. Dus de actieve apparatuur (de Dslam) waar je op zit staat in de centrale. Daar staat ook apparatuur van andere operators. KPN kan geen Vectoring aanzetten zonder daarbij storing in de kabels te veroorzaken op de signalen van de andere operators met eigen apparatuur.
Daar is een oplossing voor, namelijk VULA. Daarbij gebruikt elke partij de actieve apparatuur van KPN maar toch met eigen signalen. Daardoor stuurt maar 1 Dslam signalen door de kabel en dan kan Vectoring wel.

VDSL zonder Vectoring is max 55 Mbit. Met Vectoring 110.

Het heeft wel 2 jaar geduurd voordat alle operators er mee instemden en nu zijn de voorbereidingen in volle gang. Hopelijk dat nog dit jaar een groot aantal centrales wel Vectoring levert zodat snelheden ook daar omhoog kunnen.
Alle klanten die op een SDF punt zitten (een actieve wijkkast) hebben dit probleem niet. Daar zit al alleen apparatuur van KPN in.

Zie ook dit: https://www.acm.nl/nl/pub...oegang-kopernetwerk-VULA/

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 07-06-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Barre73 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:49:
[...]

MDF betekent direct op de centrale aangesloten. Dus de actieve apparatuur (de Dslam) waar je op zit staat in de centrale. Daar staat ook apparatuur van andere operators. KPN kan geen Vectoring aanzetten zonder daarbij storing in de kabels te veroorzaken op de signalen van de andere operators met eigen apparatuur.
Daar is een oplossing voor, namelijk VULA. Daarbij gebruikt elke partij de actieve apparatuur van KPN maar toch met eigen signalen. Daardoor stuurt maar 1 Dslam signalen door de kabel en dan kan Vectoring wel.

VDSL zonder Vectoring is max 55 Mbit. Met Vectoring 110.

Het heeft wel 2 jaar geduurd voordat alle operators er mee instemden en nu zijn de voorbereidingen in volle gang. Hopelijk dat nog dit jaar een groot aantal centrales wel Vectoring levert zodat snelheden ook daar omhoog kunnen.
Alle klanten die op een SDF punt zitten (een actieve wijkkast) hebben dit probleem niet. Daar zit al alleen apparatuur van KPN in.

Zie ook dit: https://www.acm.nl/nl/pub...oegang-kopernetwerk-VULA/
Zeer informatieve post! Handig om te weten dit soort achtergrondinformatie :)

Edit: ik zie bij de fourstack site dat ik ook op een MDF zit. Echter er staat niets bij geplande upgrades. Betekent dit dat ik waarschijnlijk voorlopig nog niet de 100Mbit ga aantikken?

[ Voor 6% gewijzigd door Davith78 op 08-06-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Davith78 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Zeer informatieve post! Handig om te weten dit soort achtergrondinformatie :)

Edit: ik zie bij de fourstack site dat ik ook op een MDF zit. Echter er staat niets bij geplande upgrades. Betekent dit dat ik waarschijnlijk voorlopig nog niet de 100Mbit ga aantikken?
Klopt. Maar de upgrade in centrales waar ik over sprak staat nergens nog in de planning in Fourstack. Ik denk ook wel dat vele mensen daar met smart op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 17:26
11-04 overstap per 08-06 aangevraagd (vanaf Telfort), netjes een mail gehad met wat ik kan verwachten en de gegevens om in te loggen op de website ( die pas werken als je aansluiting actief is )
19-04 mail gehad over oppassen met onjuiste informatie vanaf huidige aanbieder, Telfort heeft me inderdaad gebeld met een aanbod klant te blijven, maar de gene die ik aan de telefoon had had al snel door dat hij niet onder de prijs van NLEx kon gaan zitten, heeft verder ook niet gelogen zoals Ziggo dat wel doet.
08-05 update mail gehad, ze gaan alvast 34,95 afschrijven
10-05 inderdaad 34,95 afgeschreven
15-05 een claim ingediend bij de Cashback maatschappij ( Euroclix, niet de hoogste uitkering maar heb slechte ervaringen met andere sites ), ik heb al meerdere mensen gezien met verschillende cashbacksites die de cashback geweigerd hebben, hier lijkt NLE een beetje mee te sjoemelen zodat ze niet hoeven uit te betalen.
16-05 mail gehad van de Cashbackorganisatie dat de cashback wel geregistreerd is maar er pas wordt uitbetaald als het afgesloten abonnement is ingegaan.
17-05 mail gehad van Telfort dat mijn abo bij Telfort per vandaag opgezegd is, en de verbinding per morgen niet meer bruikbaar is terwijl ik pas 18-06 overstap, kon alleen een 0900 nummer bellen dus nog niet direct gebeld
18-05 nog gewoon internet en tv via Telfort, voor de zekerheid op het Telfort forum de vraag gesteld, daar zeiden ze dat ik me niet druk hoefde te maken en ik zou tut 18-06 gewoon internet hebben.
31-05 mailtje gehad met T&T code en melding dat modem/Setopbox onderweg zijn
01-06 pakket ontvangen
08-06 dag van de overstap, ik krijg een mailtje dat ze binnen een week het modem en de setopbox opsturen, en ik krijg nu alvast de pincode en het abonneenummer ( ik heb de apparatuur al lang binnen ). om 07:30 al geen verbinding meer met Telfort dus het nieuwe modem aangesloten en gaan werken, toen ik om 12:30 thuis kwam had ie zich aangemeld en had ik internet, via de kabel een ping van 12 ms, download van 98 Mbps en upload van 31 Mbps.

Ondanks de wat onduidelijke en soms tegenstrijdige communicatie ben ik in ieder geval tevreden, alleen hopen dat na de 12 maanden de prijs niet te veel stijgt, dan moet ik weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
krakendmodem schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:03:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29pxi74.jpg

Snelheid is hier weer omhoog gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ypc1h1.png

We hebben hier sindskort een nieuwe kast langs de weg staan met een straalverbinding naar het industrieterrein verderop

[ Voor 14% gewijzigd door PvdH op 08-06-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lijkt me niet helemaal lekker, hier zou ik wel even achteraan gaan. Je krijgt nu maar 40Mbit down en 11Mb upload. Of de lijn was nog aan het trainen en is inmiddels omhoog gegaan of je lijn is slecht / ver van de centrale.

Edit: ah ik zag je edit nu pas.

Doet telefonie het al inmiddels?

[ Voor 34% gewijzigd door krakendmodem op 08-06-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PvdH schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:14:
[...]

[afbeelding]

Snelheid is hier weer omhoog gegaan.

[afbeelding]

We hebben hier sindskort een nieuwe kast langs de weg staan met een straalverbinding naar het industrieterrein verderop
Dan woon je in Oude Leede :-)

Volgens mij staat de Vectoring op deze kast nog niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Haha bekend? Ik zal vanavond nog eens kijken naar de snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PvdH schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:35:
Haha bekend? Ik zal vanavond nog eens kijken naar de snelheden
Ik ken dit proefproject met VDSL via straalverbinding goed ja. Via je omschrijving kon dat alleen deze zijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe ver je van die kast woont. Misschien is 55 Mbit wel gewoon normaal voor die afstand. Maar ik hoorde al meer teleurstellende snelheden op korte afstand van die kast. Vandaar dat ik dacht dat Vectoring waarschijnlijk nog niet aanstaat. Zoals bij elke kast die omgebouwd wordt. Dat duurt een tijdje omdat alle providers eerst de kans krijgen modems bij klanten te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
Ah cool!

Net nog even gekeken...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/k3xh85.png

Als ik in de v10 m'n instellingen backup neemt ie dan ook port forwards, WiFi instellingen enz over?
Ik wil de modem een harde reset (zoals hier boven gesuggereerd voor de telefonie) geven maar geen zin om de boel weer te configureren 😬

[ Voor 103% gewijzigd door PvdH op 08-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 16:37
J-roenn schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:46:
11-04 overstap per 08-06 aangevraagd (vanaf Telfort), netjes een mail gehad met wat ik kan verwachten en de gegevens om in te loggen op de website ( die pas werken als je aansluiting actief is )
19-04 mail gehad over oppassen met onjuiste informatie vanaf huidige aanbieder, Telfort heeft me inderdaad gebeld met een aanbod klant te blijven, maar de gene die ik aan de telefoon had had al snel door dat hij niet onder de prijs van NLEx kon gaan zitten, heeft verder ook niet gelogen zoals Ziggo dat wel doet.

Heb veel providers meegemaakt (Tele2, KPN, Telfort, Ziggo) en moet zeggen dat de klantenservice van Telfort één van de betere is. Zo hebben ze gratis een monteur langsgestuurd en deels een nieuwe router vergoed wegens aanhoudende wifi problemen.

Vandaag gebeld met ze omdat ik 36,- p/m aftik voor alles-in-1 terwijl NLE 30,- vraagt en Telfort sinds kort het bedrag van 42,50 durft te vragen aan nieuwe klanten. Kreeg al gauw het aanbod om het verschil vergoed te krijgen als ik het contract een jaar zou verlengen. Geen gedoe met overstappen dus maar wel dezelfde prijs.

Mijn vraag aan jou, wat maakt het de overstap naar NLE waard? Klantenservice daar is niet eens fatsoenlijk te bereiken (lees telefonisch of via mail).

Edit: Ervaring met Telfort is ondertussen wel veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:59
Klantenservice is wel degelijk gewoon telefonisch te bereiken. Zijn ook zeer vriendelijk en behulpzaam!

088-730 730 7

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Is dat niet de klantenservice van de 'Energie' tak? Bij All-in-1 krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AUPWxs1.png

Het is in ieder geval fijn dat er een goeie concurrent is met mooie prijzen. Als nieuwe klant zou ik er direct heengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Wat ik begreep / ergens had gelezen kun je ook gewoon het nummer bellen van de klantenservice van NLE Energie. Een beetje vreemd is wel waarom ze dat nummer niet tevens vermelden op de pagina van NLEx alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Krijg net een mailtje dat mijn installatiepakket onderweg is en dat ik 'm binnen 3 dagen mag verwachten. Aansluitdatum zou 19 juni zijn.

update: Volgens PostNL heb ik het pakket morgen al :)

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 09-06-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19
Mijn aansluitdatum is 17 juni. Dat is een zaterdag. Kunnen ze in het weekend ook het knopje omzetten? Ga toevallig die dag met vakantie dus zou fijn zijn als ik alles de 16e al kan aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

pelt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:08:
Mijn aansluitdatum is 17 juni. Dat is een zaterdag. Kunnen ze in het weekend ook het knopje omzetten? Ga toevallig die dag met vakantie dus zou fijn zijn als ik alles de 16e al kan aansluiten...
Soms heb je gewoon al signaal op de lijn, volgens mij kan het dan al eerder werken dan precies de 17e. Je krijgt het pakket vaak al eerder, dus je kunt het gewoon uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Kees Klaassen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Mijn vraag aan jou, wat maakt het de overstap naar NLE waard? Klantenservice daar is niet eens fatsoenlijk te bereiken (lees telefonisch of via mail).
Wees blij dat er concurrentie is. Of wil je van die ellendige Ziggo toestanden waar klanten als koeien financieel uitgemolken worden.

Indirect profiteer jij ook van NLE: zonder hen had je geen tijdelijke prijsverlaging ontvangen.
Ik zit dan liever bij een partij als NLE die er voor gaat in plaats van zo'n morrend tegenbod. Omdat het moet, niet omdat ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
CR2032 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:52:
[...]

Wees blij dat er concurrentie is. Of wil je van die ellendige Ziggo toestanden waar klanten als koeien financieel uitgemolken worden.

Indirect profiteer jij ook van NLE: zonder hen had je geen tijdelijke prijsverlaging ontvangen.
Ik zit dan liever bij een partij als NLE die er voor gaat in plaats van zo'n morrend tegenbod. Omdat het moet, niet omdat ze dat willen.
Ik ben blij met meer concurrentie gezien de rest lijkt samen te werken wat prijsverhogingen betreft. Kort voor jouw reactie heb ik dit gezegd:
Kees Klaassen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:59:Het is in ieder geval fijn dat er een goeie concurrent is met mooie prijzen. Als nieuwe klant zou ik er direct heengaan.
Wat betreft je punt dat we juist voor NLE zouden moeten kiezen omdat zij oprecht concurreren ben ik het met je eens. De enorme prijsverhogingen bij de rest zijn schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Het is natuurlijk nog wel even afwachten wat NLE volgend jaar gaat doen met de prijzen voor hun huidige klanten. Waarschijnlijk zal het wel omhoog gaan maar dan nog zullen ze goedkoper zijn dan Ziggo, of ze moeten het in één klap tien euro duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:59
Vandaag een email ontvangen dat me telefoonlijn nu ook opgeleverd is, daar was iets verkeerds mee gegaan.

Heb een paar keer de klantenservice hiervoor aan de lijn gehad. En altijd zeer vriendlijk geholpen.
Alle afspraken waren ook goed bij gehouden en nagekomen.

Ik ben zeer tevreden over dit alles en zou de overstap nog een keer overdoen als ik voor dezelfde keuze zou staan.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
MsG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Soms heb je gewoon al signaal op de lijn, volgens mij kan het dan al eerder werken dan precies de 17e. Je krijgt het pakket vaak al eerder, dus je kunt het gewoon uitproberen.
Dat gaat dus niet. Het nle modem gaat instellingen ophalen nadat ie is aangesloten. Als het oude signaal van de vorige provider er nog op staat, dan laad ie die in het modem. Kan je gelijk gaan beginnen met een harde reset om alles goed te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ben niet zo bang voor de prijsstijging over een jaar. Ze moeten 16 euro omhoog (en 1 van de duurste DSL abonnementen worden) en dan zijn ze pas even duur als de goedkoopste Ziggo optie. (46 euro voor 40/4). En dan heb je nog steeds een snellere upload en download. Pas als NLE gaat verdubbelen in prijs is Ziggo weer in het voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19
vincedd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:40:
[...]

Dat gaat dus niet. Het nle modem gaat instellingen ophalen nadat ie is aangesloten. Als het oude signaal van de vorige provider er nog op staat, dan laad ie die in het modem. Kan je gelijk gaan beginnen met een harde reset om alles goed te krijgen
In mijn geval zit er geen prik op de lijn (denk ik) omdat ik van Ziggo overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

pelt schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:51:
[...]

In mijn geval zit er geen prik op de lijn (denk ik) omdat ik van Ziggo overstap?
Daar heb je een goeie kans van..... maar als het meezit is de lijn al eerder geactiveerd.

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 10-06-2017 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:03
pelt schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Ben ook overgestapt van ziggo naar nle maar geen gebruik gemaakt van overstapservice. Dus zelf opgezegd en aangevraagd. Gisteren pakket binnen en werkte wel gelijk terwijl de 15e mijn activatiedatum was.

Heb zelf ook nog de mazzel dicht op een straatkast te zitten dus haal de 100/30 volledig. Dus momenteel zeer tevreden met mijn verbinding. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij mij zit er geen prik op de lijn volgens mij. Bij DSL Link informatie staat er "Geen Link". In de brief die erbij zat stond ook dat de lijn pas op 17 juni wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 17:26
Kees Klaassen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Heb veel providers meegemaakt (Tele2, KPN, Telfort, Ziggo) en moet zeggen dat de klantenservice van Telfort één van de betere is. Zo hebben ze gratis een monteur langsgestuurd en deels een nieuwe router vergoed wegens aanhoudende wifi problemen.

Vandaag gebeld met ze omdat ik 36,- p/m aftik voor alles-in-1 terwijl NLE 30,- vraagt en Telfort sinds kort het bedrag van 42,50 durft te vragen aan nieuwe klanten. Kreeg al gauw het aanbod om het verschil vergoed te krijgen als ik het contract een jaar zou verlengen. Geen gedoe met overstappen dus maar wel dezelfde prijs.

ik heb de klantenservice niet zo vaak nodig, en verder is het net als Telfort gewoon KPN met een stickertje.
ik heb Telfort ook geprobeerd te bellen om er een deal uit te slepen maar het 0800-nummer was alleen voor mensen die nog geen klant waren, ik weiger in zo'n geval een betaalnummer te draaien voor de helpdesk. Telfort kon toen de opzegging binnen was en ze mij terug belde ook niet op dezelfde prijs als NLE gaan zitten, dus dit scheelt waarschijnlijk per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
J-roenn schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:07:
[...]

ik heb de klantenservice niet zo vaak nodig, en verder is het net als Telfort gewoon KPN met een stickertje.
ik heb Telfort ook geprobeerd te bellen om er een deal uit te slepen maar het 0800-nummer was alleen voor mensen die nog geen klant waren, ik weiger in zo'n geval een betaalnummer te draaien voor de helpdesk. Telfort kon toen de opzegging binnen was en ze mij terug belde ook niet op dezelfde prijs als NLE gaan zitten, dus dit scheelt waarschijnlijk per klant.
Ik Google gewoon een 0900 alternatief. 8/10 werkt het en betaal ik dus geen 0900 tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 09:05

MCP cloud

Op het web sinds 1998

J-roenn schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Tis maar net wie je aan de telefoon krijgt .......ivbm korting