[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:42:
Als ik op 1 juni laat weten dat ik wil opzeggen dan heb ik toch die maand opzegtermijn ;) 1 juli gaat de prijsverhoging in.

Ik heb Telfort gevraagd of ik kon overstappen of echt moest opzeggen. Ze gaven aan dat overstappen waarschijnlijk geblokkeerd zou worden door het systeem. Maar ik kan het wel gewoon proberen inderdaad, dan zien we het vanzelf wel.

Iemand recent nog een cashback kunnen bemachtigen? Ik lees hier dat het bij @Joosie200 niet lukte via CashbackXL (de site die ik meestal ook gebruik).
ik snap je punt, maar je hebt 1 maand opzegtermijn. Er word niets gesteld over een opzegtermijn langer dan 1 maand. Als je nu dus opzegt per vandaag - dan zou het gewoon mogelijk moeten zijn om als opzegdatum 1 juli te handteren voor Telfort. Je hebt dan immers ruim de maand opzegtermijn :) Dat bedoel ik meer ;)

Ziggo kan het ook/doet het ook. En zo ook vele anderen

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
Je hebt een opzegtermijn van een maand. Maar dat hoeft niet precies op die datum. Ik zeg sommige dingen weleens direct op na het afsluiten, dan ben je mooi op tijd.

Ben benieuwd wat de nieuwe prijs gaat worden, anders wordt een overstap alleen maar minder aantrekkelijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb net Telfort gebeld en ik kon gewoon zo per telefoon mijn contract opzeggen per 1 juli ivm de prijsverhoging die op die datum ingaat, terwijl mijn contract dus eigenlijk tot 22 september loopt.

Nu op naar NLEx voor nieuw contract bij hun aanvragen per 1 juli en klaar is Henk. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:42:
Iemand recent nog een cashback kunnen bemachtigen? Ik lees hier dat het bij @Joosie200 niet lukte via CashbackXL (de site die ik meestal ook gebruik).
Ik heb de overstap geregeld via CashbackTotaal.nl, niet CashbackXL (dat was iemand anders) Ik kreeg onlangs dit bericht nadat ik over het afwijzen van de cashback door CashbackTotaal.nl ivm spookaanmeldingen zowel bij NLE als CashbackTotaal.nl had geklaagd. (ging een maand over heen nadat ze mijn klachten afwezen en mij van het kastje naar de muur stuurden)
Wat leuk dat wij bij jou thuis voor Alles-in-1 mogen gaan zorgen. Gaat helemaal goedkomen!

Je hebt je bij ons aangemeld via CashbackTotaal. Hierbij beloofde CashbackTotaal je een extra korting. Nu heeft CashbackTotaal ons laten weten deze korting niet meer aan je uit te keren. We leggen je graag uit waarom.

CashbackTotaal bood Alles-in-1 van NLEx aan haar eigen klanten aan. Dat is natuurlijk prima, maar nu blijkt dat een flink aantal aanmeldingen onterecht is doorgevoerd. Daar zijn we niet blij mee en daardoor is de samenwerking met CashbackTotaal direct beëindigd. CashbackTotaal heeft daarop besloten de korting die je zou krijgen niet meer uit te keren.

Maar we hebben goed nieuws: wij gaan de korting van €50,00 gewoon zelf aan je uitkeren! Wij vinden namelijk dat je wél gewoon recht hebt op de korting die je is beloofd. Binnen een week staat het bedrag op het bij ons bekende IBAN.
En zo geschiedde. Dus cashbacktotaal.nl is niet te vertrouwen, NLE wel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Op CashbackTotaal is NLE ook niet (meer?) terug te vinden. Ik probeer het wel via CashbackXL.

Ga er vanavond even voor zitten. Stappenplan:
1. Telfort bellen en opzeggen per 1 juli
2. NLE bestellen (via CashbackXL) en per 1 juli in laten gaan
3. ??
4. Profit!

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:
Op CashbackTotaal is NLE ook niet (meer?) terug te vinden. Ik probeer het wel via CashbackXL.

3. ??
4. Profit!
3. Even wachten, nog even wachten.. Pizza! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Net bevestiging gekregen van NLE, een cashback via CashbackXL zou moeten werken wat NLE betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:34:
Net bevestiging gekregen van NLE, een cashback via CashbackXL zou moeten werken wat NLE betreft :)
Shit, heb ik 'm net direct bij NLE aangevraagd... En om nu alweer te gaan annuleren en dan opnieuw aanvragen via CashbackXL... Ik ben wel Nederlands maar niet zo erg. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 13:02

RobertowNL

For your gear!

ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:25:

3. ??
4. Profit!
Cashbacktotaal is door NLE geblokkeerd. Er waren een paar 'verdachte' transacties*, hierdoor heeft NLE besloten om cashbacktotaal per direct te weigeren en ook alle goede sales af te keuren.

* Meer uitleg heeft Cashbacktotaal ook niet ontvangen.

Uiteindelijk naar veel gezeur via Twitter, mail en de partners in het proces heeft NLE overigens de betaling wel rechtstreeks overgemaakt naar de klanten in kwestie. Maar Cashbacktotaal is dus niet meer mogelijk.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Shit, heb ik 'm net direct bij NLE aangevraagd... En om nu alweer te gaan annuleren en dan opnieuw aanvragen via CashbackXL... Ik ben wel Nederlands maar niet zo erg. :D
Gewoon doen, ben je nu Nederlander of niet. 50 euro is goed voor net geen twee maanden gratis internetten :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Oyster schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Poe, service lijkt uitstekend in orde. KPN heeft contact opgenomen en er komt een monteur langs om de lijn te controleren. Hoe kan het allemaal uit ...
Monteur is langsgeweest en alles is opgelost. Hij heeft alles uitgelegd, de metingen laten zien en ik mocht zelfs even meekijken met het omzetten. Uiteindelijk is het aderpaar van de centrale omgeprikt. Volle snelheid nu, goed teamwork van KPN/NLE! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 04-10 11:47
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Heb je hier een bron van?

Ik wil bij Telfort weg (kan per 1 juli omdat dan de prijsverhoging in gaat, anders zou ik pas eind oktober weg kunnen) en dan zou ik dus te laat zijn om nog van het scherpe aanbod van NLE gebruik te kunnen maken :/
Bron: eggda in "Overstap van Ziggo naar NLE"

Nog niks op de website kunnen vinden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb het ze gevraagd via WhatsApp en werd door ze bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 10:18
krakendmodem schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Vervang de HDMI kabel van de tv naar decoder eens. Ik heb ook zo'n vaag probleem gehad en na alles gehad te hebben de HDMI kabel vervangen. Dat loste het bij mij op.

Wat je ook zou kunnen proberen is bij het aanzetten van de ontvanger het (ik dacht) gele knopje op de afstandsbediening ingedrukt houden en vervolgens de software verwijderen van de decoder. Dan gaat ie vervolgens een kwartiertje nieuwe software downloaden.

Dat werkte bij mij.
Ook geprobeerd... zelfs een scart kabel geprobeerd en zelfs daarop geen tv beeld (m.u.v. de menus). Vage boel en vervanging van de box helpt wellicht. Vandaar dat NLE een nieuwe box stuurt. We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Laatst online: 15-02-2024
Heeft iemand hier ervaring die KPN-klant is (Alles-in-1) en overgestapt is naar NLE? Als ik het goed begrijp is het exact hetzelfde als Alles-in-1 van KPN inclusief dezelfde hardware alleen met een lagere prijs.

Kan je alle KPN hardware houden of krijg je alles weer opnieuw opgestuurd waarbij je interactieve TV mogelijk opnieuw moet installeren? En hoe zit het met je Spotify account wat je nu 'gratis' hebt van KPN? Kan die 1-op-1 over waarbij je zelf je account zal moeten upgraden, of iets in die geest, zodat je voortaan die 10,- zelf betaald?

[ Voor 3% gewijzigd door Black-Hole op 17-05-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Nu op naar NLEx voor nieuw contract bij hun aanvragen per 1 juli en klaar is Henk. :)
Telfort opgezegd per 1 juli, maar NLE kan niet op 1 juli leveren:
Levering is helaas niet mogelijk op zaterdag of zondag.
Dan maar op de maandag erna, moet ik maar even op de Ziggo wifispots van de buren :P Heb wel inloggegevens van familie daarvoor.

@Black-Hole Hardware moet je terugsturen. Heb nu bij Telfort ook bijna dezelfde hardware (settopbox sowieso, modem is nu een V8) en dat moet gewoon terug vanwege administratieve rompslomp. Voordeel is dat je weer een nieuwe frisse schone remote hebt enzo :z

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Laatst online: 15-02-2024
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:14:
Hardware moet je terugsturen. Heb nu bij Telfort ook bijna dezelfde hardware (settopbox sowieso, modem is nu een V8) en dat moet gewoon terug vanwege administratieve rompslomp. Voordeel is dat je weer een nieuwe frisse schone remote hebt enzo :z
Had al zo'n vermoeden dat het zoiets zo worden. Maar een schone remote is wel mooi meegenomen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Hier een echte Nederlander. Eerst aangevraagd, toen gezien dat er een cashback was van €35,- bij cashback xl (de Nederlander in mij baalt nu al, aangezien we ook €50,- konden krijgen). Direct weer opgezegd met de melding dat ik een cashback kon krijgen. Deze was afgekeurd, maar na het sturen van mijn eerste factuur is hij alsnog goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:50

OgWok

U.N.C.L.E.

Kogel is door de kerk.... ben overgestapt van Telfort naar NLE. We gaan het zien hoe het gaat lopen. Beter beeld op TV voor zelfde prijs gaf de doorslag. 4 Mb vlottere download/ 3Mb vlottere upload t.o.v. Telfort.

Vlotte overstap.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 18-05-2017 08:12 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Maar het is dezelfde lijn waarom zou je meer snelheid halen? Zat je met een klein abonnement bij Telfort?

Hoe baseer je de beeldkwaliteit, die is toch hetzelfde allemaal vanuit de KPN cloud?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

stormfly schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:19:
Maar het is dezelfde lijn waarom zou je meer snelheid halen? Zat je met een klein abonnement bij Telfort?

Hoe baseer je de beeldkwaliteit, die is toch hetzelfde allemaal vanuit de KPN cloud?
Zit op een gecapte lijn bij Telfort 20/2. TV heb ik van Ziggo (analoog) en da's, met een aantal zenders, om te huilen; soms redelijk.

edit: een kleine kink in de kabel. Telfort abo kon niet opgezegd worden vanwege verkeerde adres toevoeging. Bij Netco Fourstack staat toevoeging 2, bij Telfort F2. Ja, dan gaat het fout.......... hopelijk is het opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 18-05-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 22:06
Ik wil overstappen van KPN naar NLE. Tijdens de aanmelding krijg ik een popup dat mijn aansluiting niet geschikt is. Komt dat omdat ik pairbonding heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:42:
Ik wil overstappen van KPN naar NLE. Tijdens de aanmelding krijg ik een popup dat mijn aansluiting niet geschikt is. Komt dat omdat ik pairbonding heb?
NLE levert niet via pairbonding maar hooguit via 1 aderpaar.
Jij hebt met pairbonding uiteraard ook een enkele lijn waarop NLE kan leveren. Dat geeft je natuurlijk wel de helft van de snelheid van wat je nu bij KPN hebt. Dat had je je gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Barre73 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:57:
[...]

NLE levert niet via pairbonding maar hooguit via 1 aderpaar.
Jij hebt met pairbonding uiteraard ook een enkele lijn waarop NLE kan leveren. Dat geeft je natuurlijk wel de helft van de snelheid van wat je nu bij KPN hebt. Dat had je je gerealiseerd?
Ja, ik had me dat gerealiseerd. En met de enkele lijn die ik voorheen had haalde ik ook de 100Mbit al. Het voordeel van de bonding die ik nu heb is dat de TV streams niet meer van de 100Mbit afgaan. Ik vroeg me alleen af waarom NLE aangeeft dat de aansluiting niet mogelijk is. Ze kunnen toch de pairbonding ongedaan (laten) maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Ja, ik had me dat gerealiseerd. En met de enkele lijn die ik voorheen had haalde ik ook de 100Mbit al. Het voordeel van de bonding die ik nu heb is dat de TV streams niet meer van de 100Mbit afgaan. Ik vroeg me alleen af waarom NLE aangeeft dat de aansluiting niet mogelijk is. Ze kunnen toch de pairbonding ongedaan (laten) maken?
heb je ook op fourstack gekeken wat er staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mopperman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:20:
[...]

heb je ook op fourstack gekeken wat er staat?
Ja, 200Mbit met bonding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Naar mijn weten kan NLE niet kijken in de database van KPN de provider. Daarin staat dat er pairbonding wordt gebruikt. Ze checken het adres in de database van KPN Wholesale en daar is niet in te zien dat er pairbonding actief is.

Dus misschien toch even bellen met NLE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Dank voor de info. Ik ga eerst even met de KPN bellen, kijken of er nog een leuke korting te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Telefonisch contact gehad met NLEx over de overstap. Met de goeie adres toevoeging gegevens kwam er binnen een uur een mail van Telfort dat mijn abo stopt op 29 juni. Even de zaken stroomlijnen en dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Uiteindelijk gaat NLEx het omprikken van mij op 27 juni doen, omdat 1 juli inderdaad een zaterdag is. :D

Ik neem aan dat op het moment dat ze het omprikken de Telfort router de weg kwijt raakt en dan is het gewoon een kwestie van 1:1 de NLEx-spullen neerzetten zoals nu de Telfort-spullen staan. Zou zeker goed moeten komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Mx. Alba schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:20:
Uiteindelijk gaat NLEx het omprikken van mij op 27 juni doen, omdat 1 juli inderdaad een zaterdag is. :D

Ik neem aan dat op het moment dat ze het omprikken de Telfort router de weg kwijt raakt en dan is het gewoon een kwestie van 1:1 de NLEx-spullen neerzetten zoals nu de Telfort-spullen staan. Zou zeker goed moeten komen. ;)
Yep. Je telfort verbinding valt weg en een paar uur later krijg je een nle (telfort verbinding) terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Mx. Alba schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:20:

Je hebt kans dat je Telfort (ZyXel) modem gewoon op je NLE verbinding blijft werken. Volgens mij had ik de NLE (V10) apparatuur ook al aangesloten terwijl de Telfort verbinding nog actief was. De V10 werkte toen ook al, maar IPTV duurde nog even. IPTV werd pas op de opleverdatum actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
De v10 laad de instellingen van je voip en itv in zodra ie het nle signaal heeft. De zyxel zou wel werken met het internet, maar of ie de voip en itv instellingen inlaad zou ik niet duren zeggen. Ik heb later een fritzbox 7490 ipv de v10 gebruikt. Voip laten porten naar cheapconnect. Itv werkte er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Neuro-psychologen zijn het daar pertinent niet mee eens. Het is namelijk gebleken uit hersenonderzoek dat we eerst een beslissing nemen en daarna pas weloverwogen gaan nadenken over wat onze redenen zouden kunnen zijn geweest voor het maken van een beslissing.
Meestal is het zo dat de beslissing wordt genomen. Daarna gaat men de redenen erbij verzinnen waarom het besluit gerechtvaardigd is. Dat heet Cognitieve Dissonantie Reductie. Rare wezens mensen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

vincedd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 06:47:
De v10 laad de instellingen van je voip en itv in zodra ie het nle signaal heeft. De zyxel zou wel werken met het internet, maar of ie de voip en itv instellingen inlaad zou ik niet duren zeggen. Ik heb later een fritzbox 7490 ipv de v10 gebruikt. Voip laten porten naar cheapconnect. Itv werkte er gewoon op.
Zijn de VOIP gegevens (login en ww) ook te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
OgWok schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Gewoon nieuwsgierig: Wat is daar het voordeel van? Kan je dan een willekeurige SIP telefoon gebruiken ipv een analoge/dect set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 12:53
Mopperman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Gewoon nieuwsgierig: Wat is daar het voordeel van? Kan je dan een willekeurige SIP telefoon gebruiken ipv een analoge/dect set?
Dan kun je eventueel een eigen voip setje gebruiken en het nummer van NLE gebruiken voor binnenkomende oproepen en uitgaande oproepen via een goedkope VoIP provider doen.

Of eventueel een eigen modem eraan hangen met minder restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
krakendmodem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Dan kun je eventueel een eigen voip setje gebruiken en het nummer van NLE gebruiken voor binnenkomende oproepen en uitgaande oproepen via een goedkope VoIP provider doen.

Of eventueel een eigen modem eraan hangen met minder restricties.
dankje - was even aan het googlen geslagen.
Kom topic tegen bij de buren waarin word gemeld dat sinds eind vorig jaar een wetgeving is aangenomen die het vrijgeven van deze gegevens verplicht stelt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vraag me af of ze gebruik maken van het KPN telefonieplatform. Dat weet ik zo niet.

Volgens mij zijn die sip gegevens van KPN een van de best bewaarde geheimen van Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
krakendmodem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:48:
Vraag me af of ze gebruik maken van het KPN telefonieplatform. Dat weet ik zo niet.

Volgens mij zijn die sip gegevens van KPN een van de best bewaarde geheimen van Nederland ;)
Ze gebruiken KPN wholesale, dus vermoedelijk is het antwoord ja. in genoemde topic heeft iemand het erover dat iemand van tweakers.net zijn sip gegevens via wireshark heeft gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
OgWok schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Nee. Zijn niet te achterhalen. Vandaar dat ik het nummer heb laten porteren . Ben ik ook goedkoper uit met bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mopperman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb er geen telefoon bij genomen. Niemand belt me op mijn vaste telefoon (behalve irritante verkopers) en ik gebruik het ding nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mopperman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Kom topic tegen bij de buren waarin word gemeld dat sinds eind vorig jaar een wetgeving is aangenomen die het vrijgeven van deze gegevens verplicht stelt. Ben benieuwd!
Telfort geeft sinds eind vorig jaar de SIP gegevens niet meer.... Andere SIP providers zijn in het Zyxel modem door Telfort onbruikbaar gemaakt. "Verplicht vrijgeven" lappen ze aan de laars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mopperman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Vergeet het maar. Heb het meerdere malen geprobeerd bij nle. Die verschuilen zich achter kpn. Dat is dus de rede voor de numner portatie naar cheapconnect. En ik heb nu een eigen fritzbox draaien, dus meer in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Mx. Alba schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:13:
Ik heb er geen telefoon bij genomen. Niemand belt me op mijn vaste telefoon (behalve irritante verkopers) en ik gebruik het ding nauwelijks.
De cashback van CashbackXL was hoger voor alles in 1 dan voor alleen internet, dus ik heb m'n telefoonnummer gewoon laten migreren :-P. Meestal sluit ik vervolgens niks aan, maar het levert dus iets meer op.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
XS4all biedt tot nu toe als enige provider een hogere internet snelheid op koper aan (tot 200Mbit/s).

Is er al bekend of NLE dit ook gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Speed61 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:41:
XS4all biedt tot nu toe als enige provider een hogere internet snelheid op koper aan (tot 200Mbit/s).

Denk zelf dat dat voor € 29,50 p/m niet gaat lukken. Het is een prijsvechter nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet eens dat dat zo te maken heeft met de prijs maar eerder een soort van exclusiviteit is wat voorbehouden is aan bepaalde providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Snelheid gaat voorlopig via dsl echt niet hoger dan 100 Mbit worsen voor 29.95 . Ik zit eerder te wachten op meerdere itv ontvangers. Maar ook daar zijn ze nog met kpn over in gesprek. Zal wel weer eens vragen hoe het er voor staat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Momenteel vind ik lagere maandlasten belangrijker dan een hoge internetsnelheid, daarom ben ik dus overgestapt naar NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
Even een waarschijnlijk simpele vraag maar is meer ivm aanleg van twee utp kabels voor de tv decoders. Ik heb al een router en wil deze blijven gebruiken. Was van plan om het modemrouter van NLE in te stellen met dmz naar mijn router. Kan ik voor tv gewoon de decoders op mijn switch aansluiten of moeten die kabels op het modemrouter van NLE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speed61 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:41:

XS4all biedt aan tot 160/16. Niet tot 200.
NLE zal dit wss niet doen omdat daar eigenlijk nog overal pairbonding voor nodig is (op DSL dan) en dat wil NLE nog niet inzetten gezien de inkoopprijs bij KPN Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Barre73 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:38:
[...]

XS4all biedt aan tot 160/16. Niet tot 200.
NLE zal dit wss niet doen omdat daar eigenlijk nog overal pairbonding voor nodig is (op DSL dan) en dat wil NLE nog niet inzetten gezien de inkoopprijs bij KPN Wholesale.
Ik heb begrepen dat er op dat abonnement niet geknepen wordt, maar dat klopt dus niet?
Die 16Mbit up is sowieso flauwekul, want dat is bij 100Mbit al tot 33Mbit/s.

Bronnen melden dat ook bij NLE vanaf 1juli het een en ander gaat wijzigen, dus waarom ook niet de snelheid/prijs? Wens is natuurlijk wel de vader van de gedachte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Speed61 op 21-05-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 19:46
Zojuist ook de overstap van Telfort naar NLE aangevraagd. Wel vreemd dat ze pas per 3 juli kunnen leveren, iemand een idee waarom dit niet eerder kan? Telfort contract is al maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44

vr6-only

Blub Blub

Nickname27 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:21:
Zojuist ook de overstap van Telfort naar NLE aangevraagd. Wel vreemd dat ze pas per 3 juli kunnen leveren, iemand een idee waarom dit niet eerder kan? Telfort contract is al maandelijks opzegbaar.
Bedenktijd + opzegtermijn. Daarom 6 weken levertijd.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die twee weken bedenktijd zit in je maand opzegtermijn. Nlex heeft het erg druk sinds het begin van hun aanbieding en zeker met het aanbieden van een gratis monteur hebben ze een overvolle agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:54:
Die twee weken bedenktijd zit in je maand opzegtermijn. Nlex heeft het erg druk sinds het begin van hun aanbieding en zeker met het aanbieden van een gratis monteur hebben ze een overvolle agenda.
Ook zonder monteur heb je gewoon 6 weken, hoor. En ja, die twee weken zitten dus niet in je bedenktijd. Vorige week nog aangevraagd voor mijn neef en daarover contact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 19:46
vr6-only schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:09:
[...]

Ook zonder monteur heb je gewoon 6 weken, hoor. En ja, die twee weken zitten dus niet in je bedenktijd. Vorige week nog aangevraagd voor mijn neef en daarover contact gehad.
Zou je die twee weken ook kunnen skippen? :P Morgen maar ns even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Nickname27 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:14:
[...]

Zou je die twee weken ook kunnen skippen? :P Morgen maar ns even contact opnemen.
Dat kun je vergeten. NLE geeft op hun eigen forum aan dat zij de levering niet kunnen versnellen: die 4 weken na de afkoelperiode is het minimum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:09:
[...]

Tja wie ben ik. Toen ik nog werkte bij een aantal telecomproviders zaten die twee weken bedenktijd gewoon in de maand opzegtermijn. En soms duurt het wat langer omdat het bijvoorbeeld druk is. Als ik nu opzeg bij Ziggo zit ik over maand bij een ander mits die op tijd kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speed61 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb begrepen dat er op dat abonnement niet geknepen wordt, maar dat klopt dus niet?
Die 16Mbit up is sowieso flauwekul, want dat is bij 100Mbit al tot 33Mbit/s.

Bronnen melden dat ook bij NLE vanaf 1juli het een en ander gaat wijzigen, dus waarom ook niet de snelheid/prijs? Wens is natuurlijk wel de vader van de gedachte ;)
Ik zei niet dat je geen 200 binnen kan krijgen :-)
Maar ze bieden het aan tot 160. Upload is sowieso niet geknepen inderdaad tot die kan oplopen tot circa 60. Misschien is de download ook niet echt geknepen. Ik heb er nog niet genoeg van gehoord sinds de verhogingen zijn ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat het overstappen een paar weken duurt heb ik liever, dan snel en met div. problemen. Op 29 juni ga ik het zien. Aansluiten zal ook niet zo'n probleem zijn, heb een behoorlijk ISRA aansluitpunt.

Mail loopt via Gmail, dus de Telfort mail zal ik niet missen.

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 22-05-2017 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

OgWok schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:42:
Mail loopt via Gmail, dus de Telfort mail zal ik niet missen.
Ik snap dat niet hè, mensen die de email van hun provider gebruiken... Nou ja, bij oudere mensen snap ik het nog wel, maar zelfs mijn ouders zien er ondertussen het nadeel van in want het kan zelfs veranderen als je bij dezelfde provider blijft (was eerst @chello.nl, toen @upcmail.nl en nu @ziggo.nl)... Behalve oudere mensen, wie heeft er tegenwoordig niet minimaal twee GMail accounts? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mx. Alba schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Ik snap dat niet hè, mensen die de email van hun provider gebruiken... Nou ja, bij oudere mensen snap ik het nog wel, maar zelfs mijn ouders zien er ondertussen het nadeel van in want het kan zelfs veranderen als je bij dezelfde provider blijft (was eerst @chello.nl, toen @upcmail.nl en nu @ziggo.nl)... Behalve oudere mensen, wie heeft er tegenwoordig niet minimaal twee GMail accounts? :D
Ik heb nog supervette emailadressen van hetnet 8), en die gebruik ik ook nog af en toe. Helaas registeren mijn ouders nog steeds met een hetnet e-mailadres, dus even omzetten is een dagtaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Vandaag verloopt mijn bedenktijd, ben benieuwd hoe snel het gaat vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik vermoed dat de wachttijd gewoon 6 weken is. Als je die bedenktijd eraf haalt wordt het niet opeens 4 weken, anders hadden ze ook wel direct 4 weken wachttijd aangegeven... (is namelijk nog steeds 2 weken over de bedenktijd heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

tiguan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:48:
Vandaag verloopt mijn bedenktijd, ben benieuwd hoe snel het gaat vanaf nu.
Wat voor berichten van NLEx heb je al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een bevestiging gehad, ik heb het contract gehad en een waarschuwingsmail over Ziggo. Dat was allemaal 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 21:15
Uit pure nieuwsgierigheid even een vraagje over de 'FEC errors' die je in je modem kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://esum.nl/img/fecthumb.png

Het valt mij op dat het er bij mij gemiddeld ruim 535 per seconde zijn. Hoe zit dit bij jullie?

De errors hebben (bij mij) overigens 0 invloed op de stabiliteit van de verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
kwon schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:19:
Uit pure nieuwsgierigheid even een vraagje over de 'FEC errors' die je in je modem kunt zien:

[afbeelding]

Het valt mij op dat het er bij mij gemiddeld ruim 535 per seconde zijn. Hoe zit dit bij jullie?

De errors hebben (bij mij) overigens 0 invloed op de stabiliteit van de verbinding.
Geen idee wat je er precies mee kunt:
FEC errors (Up/Down) 305730/720119775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

kwon schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:19:

[afbeelding]

Forward error correction is een methode waarbij datatransmissies over een transmissielijn voor fouten gecorrigeerd kunnen worden zonder dat een datatransmissie in zijn geheel opnieuw verzonden hoeft te worden. Het is een afweging tussen een datapakket opnieuw verzenden of een datapakket voldoende redundant te maken zodat deze aan de ontvangerzijde hersteld kan worden met als doel het maximaliseren van de bandbreedte. FEC errors geeft de stabiliteit van de transmissielijn aan. Zolang FEC voldoende bandbreedte heeft en kan compenseren over een instabiele transmissielijn heeft dit geen effect op de stabiliteit van de werkelijke dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 21:15
Oyster schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Forward error correction is een methode waarbij datatransmissies over een transmissielijn voor fouten gecorrigeerd kunnen worden zonder dat een datatransmissie in zijn geheel opnieuw verzonden hoeft te worden. Het is een afweging tussen een datapakket opnieuw verzenden of een datapakket voldoende redundant te maken zodat deze aan de ontvangerzijde hersteld kan worden met als doel het maximaliseren van de bandbreedte. FEC errors geeft de stabiliteit van de transmissielijn aan. Zolang FEC voldoende bandbreedte heeft en kan compenseren over een instabiele transmissielijn heeft dit geen effect op de stabiliteit van de werkelijke dataverbinding.
Helder. Zou je in dit verband kunnen stellen dat ik eigenlijk een instabiele lijn heb, maar door de wonderen van de VVDSL-technologie dit in de praktijk niet kan merken?

En hoe zou je je zo'n instabiele lijn kunnen visualiseren? Is de koperdraad dan gewoon half verrot, of...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Nee, want dit soort fouten komen op vrijwel elke lijn met interleaving voor. Pas als de CRC fouten in een rap tempo gaan oplopen krijg je problemen. waarschijnlijk heb je ook iTV?

Het scheelt overigens wel hoe je de boel hebt aangesloten.

Link status Up
Showtime 1252 h 59 min 29 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 10220/55016 kbps
Attainable rate (Up/Down) 14048/82714 kbps
Noise margin (Up/Down) 9.6/9.6 dB
Line attenuation (Up/Down) 3/10.7 dB
Output power (Up/Down) -5.2/14.5 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 373/1167
Interleave delay (Up/Down) 4/8 ms
INP (Up/Down) 1/3.5 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 221/1
FEC errors (Up/Down) 85493/519170

Zoals je ziet heeft onze verbinding er iets minder last van, maar wij hebben Vectoring niet actief op deze lijn, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 23-05-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooYoungHi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 20:27
Ik heb besloten om ook de 'gok' te wagen en over te stappen van Ziggo naar NLE.
Ik vroeg me af of het noodzakelijk is om de Ziggo te bellen om het af te handelen, of dat dit alleen maar een sales praatje is. Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven? Ik heb nl geen zin in zo'n zinloos praatje van de ziggo.
Ik wil dan ook meteen een goede router erbij kopen. Werkt de Fritzbox nogsteeds naar behoren (had er eea over gelezen in dit topic)? Ik neem het TV-abo erbij omdat ie nu gratis is, anders is internet only prima voor me. Vaste telefoon boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is uiteraard onzin, NLe regelt alles voor je. Gebeld wordt je sowieso wel, want de opzegging krijgt Ziggo ook doorgespeeld, en dan krijg je eventjes zo'n klantbehoud-team.
FooYoungHi schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:04:
Ik vroeg me af of het noodzakelijk is om de Ziggo te bellen om het af te handelen, of dat dit alleen maar een sales praatje is. Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven? Ik heb nl geen zin in zo'n zinloos praatje van de ziggo.
Ik wil dan ook meteen een goede router erbij kopen. Werkt de Fritzbox nogsteeds naar behoren (had er eea over gelezen in dit topic)? Ik neem het TV-abo erbij omdat ie nu gratis is, anders is internet only prima voor me. Vaste telefoon boeit me niet.
De cashback is hoger bij de meeste sites voor alle 3 de opties, ten opzichte van alleen internet, daarom heb ik gewoon alle 3 genomen.

[ Voor 69% gewijzigd door MsG op 24-05-2017 00:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel lees ik steeds vaker dat de Experia Box 10 het behoorlijk doet. Als je veel zelf wilt instellen, dan ben je met een FritzBox natuurlijk beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lees de laatste paar pagina's van dit topic maar eens:
Overstap van Ziggo naar NLE

Genoeg te zeggen over Ziggo en hun telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Gisteren was de dag dat mijn aansluiting actief zou worden volgens de mail bij aanmelding. In de brief bij het installatiepakket stond eergisteren... en vandaag nog geen actieve aansluiting...

Gisteren kon de dame van de helpdesk zien dat ze onderweg waren om de verbinding over te pluggen in de kast... helaas tot op heden niks. Zullen het wel druk hebben :#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 21:36
MsG schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:11:
Dat is uiteraard onzin, NLe regelt alles voor je. Gebeld wordt je sowieso wel, want de opzegging krijgt Ziggo ook doorgespeeld, en dan krijg je eventjes zo'n klantbehoud-team.
Jep. Kreeg vrijwel gelijk een mailtje, werd gebeld en gisteren een brief. Allemaal lekker genegeerd,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
PvdH schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:51:
Gisteren was de dag dat mijn aansluiting actief zou worden volgens de mail bij aanmelding. In de brief bij het installatiepakket stond eergisteren... en vandaag nog geen actieve aansluiting...

Gisteren kon de dame van de helpdesk zien dat ze onderweg waren om de verbinding over te pluggen in de kast... helaas tot op heden niks. Zullen het wel druk hebben :#
Weet je zeker dat je alles op het juiste aderpaar hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Krijg wel een beetje de kriebels van het pseudo-hippe taalgebruik van de Facebook Klantenservice van ze, maar ze reageren snel tot nu toe. Het installatiebedrijf had de installatie voor 2 juni aanstaande per ongeluk omgedraaid, waardoor de lijn in het verleden zou worden opgeleverd op 6 februari (2-6 vs 6-2), maar dat heb ik via Facebook eenvoudig recht kunnen zetten. Ben benieuwd of hij nu inderdaad volgende week komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdH
  • Laatst online: 10-02-2024
Gadgeteer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Weet je zeker dat je alles op het juiste aderpaar hebt aangesloten?
Yup (denk ik), inmiddels via Whatsapp contact met de helpdesk: "KPN heeft nog niet ingeprikt, we nemen contact op met KPN waarom het nog niet geregeld is".

Ik heb alleen oranje/wit en blauw/rood. Neem aan dat als alles altijd (ADSL) via blauw/rood binnen kwam dit nu ook het geval is? In mijn modem bij verbindingstype blijft ie ook op ADSL2 plus staan ipv VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie die Arcadyan HMB2260 v2 aangesloten op een Receiver?

Ik probeer hem te door te lussen via mijn receiver (Marantz SR5008), dus:

Arcadyan -> HDMI -> Marantz -> HDMI -> TV

Het enige wat ik dan op het beeld te zien krijg is de menu/gids en dergelijk, het 'echte' TV beeld blijft achterwege. Iemand in dezelfde situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:14:

Het enige wat ik dan op het beeld te zien krijg is de menu/gids en dergelijk, het 'echte' TV beeld blijft achterwege. Iemand in dezelfde situatie?
Doet me even denken aan een opname beveiliging, maar dat is een gok.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:07
Ik gebruik Arcadyan HMB2260 dus zonder v2 en die werkt prima via de versterker. Misschien je TV kastje resetten en software opnieuw laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:14:

Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd? Eventueel ook de kabel tussen je receiver en tv vervangen. Kan een hdmi kabel versie probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal proberen en kijken waar ik uitkom. Voor nu heb ik eerst de versterker optisch aangesloten en dat werkt prima maar is niet de meest ideale situatie.

Het ging mij er in eerste instantie om of het überhaupt mogelijk was. Vanavond maar eens aan de slag om alles te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 08:37
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:03:
Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal proberen en kijken waar ik uitkom. Voor nu heb ik eerst de versterker optisch aangesloten en dat werkt prima maar is niet de meest ideale situatie.

Het ging mij er in eerste instantie om of het überhaupt mogelijk was. Vanavond maar eens aan de slag om alles te proberen
moet gewoon werken, ik heb jou set-up met een marantz NR1606. Loopt als een trein, maar nu je dit schrijft heb ik ook 1x ditzelfde probleem gezien, alles aan en uit, en het werkte weer. Nooit meer voorgekomen en nooit maar aan gedacht...
Wellicht zoals anderen al schrijven een rechten of HDMI Handshake probleem. Andere kabels zou ook mijn 1e tip zijn.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt. Ik heb de arcadyan helemaal gereset, software eraf en terug naar fabrieks instellingen en sindsdien werkt het. Geen andere kabels nodig gehad. Helemaal top zo, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 22:10
Ik wil graag een tweede tv aansluiten boven. Kan ik gewoon de settopbox die ik beneden heb staan op de kop tikken via Marktplaats of ben ik genoodzaakt om er 1 te huren bij NLex?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19
peacelord schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:08:
Ik wil graag een tweede tv aansluiten boven. Kan ik gewoon de settopbox die ik beneden heb staan op de kop tikken via Marktplaats of ben ik genoodzaakt om er 1 te huren bij NLex?
Dit is niet mogelijk. Worden gekoppeld aan je account als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00
Gezien ik nu ADSL 20/2 Mbit + HD TV + Opnemen (Gratis) heb bij Telfort voor € 36,50, wat naar € 38,50 gaat denk ik eraan om over te stappen naar NLE Glasvezel 50/50 Mbit + HD TV + Opnemen (€ 5,00) voor € 48,50.

Nu zie ik mensen hier die meteen weer de aanmelding ongedaan maken, ik twijfel dus. Als alles meteen goed gaat, is er volgens mij niets aan de hand. Gaat het administratief ergens mis, dan ben je lost in the klantenservice jungle, begrijp ik uit dit topic?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
Vraagje: ik twijfel nog over VDSL of glasvezel via NLE. Ga volgens fourstack via VDSL 22 Mbit halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QyLFvDrkvzzLy10wgA7pS8vJ/full.jpg

Mogelijk is dit voor mij voldoende maar ik doe het liefste een praktijktest.

Weten jullie of het bij NLE binnen het jaar mogelijk is om te switchen van VDSL naar glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:24:
Gezien ik nu ADSL 20/2 Mbit + HD TV + Opnemen (Gratis) heb bij Telfort voor € 36,50, wat naar € 38,50 gaat denk ik eraan om over te stappen naar NLE Glasvezel 50/50 Mbit + HD TV + Opnemen (€ 5,00) voor € 48,50.

Nu zie ik mensen hier die meteen weer de aanmelding ongedaan maken, ik twijfel dus. Als alles meteen goed gaat, is er volgens mij niets aan de hand. Gaat het administratief ergens mis, dan ben je lost in the klantenservice jungle, begrijp ik uit dit topic?
Gelukkig lees je meer goede verhalen hier dan slechte verhalen. Overal gaat het weleens mis ongeacht provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00
musicfreak schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:54:
Vraagje: ik twijfel nog over VDSL of glasvezel via NLE. Ga volgens fourstack via VDSL 22 Mbit halen:

[afbeelding]

Mogelijk is dit voor mij voldoende maar ik doe het liefste een praktijktest.

Weten jullie of het bij NLE binnen het jaar mogelijk is om te switchen van VDSL naar glasvezel?
Dit is hetzelfde als bij mij. Bij Glasvezel heb je dezelfde download als upload, of dat het geld waard is, is voor iedereen verschillend.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Klopt, echter mijn vraag is of een switch van VDSL naar glas eenvoudig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Als ik de voorwaarden goed heb gelezen kun je binnen het contractjaar niet zomaar switchen van VDSL naar Glasvezel. Je hebt immers een jaarcontract.

Dus kort gezegd: Nee, switch is niet kosteloos mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik had de gedachte dat je een jaarcontract voor internet hebt met een aanbieder, niet specifiek voor het protocol waarover deze dienst geleverd wordt. Maar goed, dat klopt mogelijk niet. Zal het nog eens navragen.
Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]