[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Zullen we 't weer over NLE hebben? Als een (latende) ISP z'n collega-ISP afbrand moeten ze dat zelf weten, al getuigd dat verre van professionaliteit.
Maar voor dit topic is dat niet relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
DJSmiley schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:42:
Zullen we 't weer over NLE hebben? Als een (latende) ISP z'n collega-ISP afbrand moeten ze dat zelf weten, al getuigd dat verre van professionaliteit.
Maar voor dit topic is dat niet relevant.
Eens. Het is wel nuttig wanneer de (latende) ISP opeens fake-ervaringen van NLE gaat verspreiden.

Fake-news, fake-ervaringen. Het nieuwe modewoord van 2017. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Ben benieuwd. Vandaag wordt mijn verbinding als het goed is actief.
Heb alles aangesloten staan maar de stroom er nog niet op (vriendin probeert het straks). Dit weekend alles even verder netjes aansluiten en afwerken.

Als ISRA heb ik een "normale" inbouwdoos in mijn woonkamer voor een varkenssnuit. Ik heb deze gisteren even opengehad om hem van stof te ontdoen en om te kijken of alles is aangesloten. Zag dat aderpaar 2 was aangesloten, dit heb ik eerst maar even gewijzigd naar paar 1. Ben helaas zelf aan het werk dus kan pas vanavond iets doen als het niet blijkt te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 22:06
In augustus ga ik op mijzelf en internet, bellen en tv is overal erg duur. Kwam toevallig NLE tegen. Ziet er erg aantrekkelijk uit! Ik heb nog wel een paar vragen. Misschien kunnen jullie uit ervaring daar op antwoorden.

Op de website staat dat interactieve tv van KPN is. Houdt dit dan ook in dat je kan opnemen, begin gemist, etc? Of is hier echt het Onbezorgd Opnemen pakket voor nodig?

Kan ik ook via internet tv kijken dan?

Is het gemakkelijk dit zelf te installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door blottle op 12-05-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 08:46
blottle schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:09:
In augustus ga ik op mijzelf en internet, bellen en tv is overal erg duur. Kwam toevallig NLE tegen. Ziet er erg aantrekkelijk uit! Ik heb nog wel een paar vragen. Misschien kunnen jullie uit ervaring daar op antwoorden.

Op de website staat dat interactieve tv van KPN is. Houdt dit dan ook in dat je kan opnemen, begin gemist, etc? Of is hier echt het Onbezorgd Opnemen pakket voor nodig?

Kan ik ook via internet tv kijken dan?

Is het gemakkelijk dit zelf te installeren?
Ik heb een onbezorgd opnemen pakket, ik geloof niet dat je anders kunt opnemen. Het gebeurd namelijk in de cloud.

Je kunt via de iTV app en web-app van KPN TV kijken.

Installatie is eenvoudig en kan je prima zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
boyd91 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Ik heb een onbezorgd opnemen pakket, ik geloof niet dat je anders kunt opnemen. Het gebeurd namelijk in de cloud.

Je kunt via de iTV app en web-app van KPN TV kijken.

Installatie is eenvoudig en kan je prima zelf doen.
Bedankt voor je reactie!

Helemaal duidelijk! Ik ga het aanvragen :-D. Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
blottle schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Helemaal duidelijk! Ik ga het aanvragen :-D. Ben erg benieuwd
Het Opnemen Pakket geeft je alleen opnemen (in de cloud) als extra. Alle andere zaken die je noemt zitten al inbegrepen in je gewone TV abonnement. Begin Gemist/Uitzending gemist (is tegenwoordig een gecombineerde dienst via de gids tot 7 dagen terug) en via de app of op de computer kijken heb je dus sowieso al zonder het Opnemen Pakket.

Trouwens: Voor iedereen die graag zijn ervaring kwijt wil met Ziggo bij de overstap naar NLE is er een apart topic:

Overstap van Ziggo naar NLE

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 12-05-2017 11:48 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 12:51
Bij NLE betaal je 4€ per maand extra voor een 2de TV ontvanger, is dit ook iets wat je zelf kan aanschaffen of zit er in deze ontvangers een speciale configuratie die specifiek alleen voor KPN/NLE is?

Het allerliefst heb ik eenzelfde systeem als de CI+ kaartjes van ziggo maar volgens mij bestaat dit sowieso niet voor TV van KPN of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
prekz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:18:
Bij NLE betaal je 4€ per maand extra voor een 2de TV ontvanger, is dit ook iets wat je zelf kan aanschaffen of zit er in deze ontvangers een speciale configuratie die specifiek alleen voor KPN/NLE is?

Het allerliefst heb ik eenzelfde systeem als de CI+ kaartjes van ziggo maar volgens mij bestaat dit sowieso niet voor TV van KPN of wel?
Bij KPN kan je extra digitenne krijgen. Dit is ook een CI+ kaart.
https://www.kpn.com/televisie/extra-tv-ontvanger.htm

Hoe dit bij NLE zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
blottle schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Bij KPN kan je extra digitenne krijgen. Dit is ook een CI+ kaart.
https://www.kpn.com/televisie/extra-tv-ontvanger.htm

Hoe dit bij NLE zit weet ik niet.
Er zit nogal een verschil tussen ITV van KPN of Digitenne van KPN. Aantal zenders, kwaliteit, niet interactief (pauzeren, begin gemist, etc..) niet opnemen,

Vooral de kwaliteit kan nog wel eens heel erg tegenvallen. Sowieso geen HD en de scherpte van de SD schijnt ook wat te wensen over te laten hoor ik her en der...

Om de vraag van @prekz te beantwoorden: Je kan niet zelf een ontvanger aanschaffen en aansluiten. Deze zal niet werken op het netwerk van NLE/KPN. Of anders heel misschien een korte tijd en dan wordt het opgemerkt en wordt ie alsnog geblokkeerd.
Een CI (-achtige) oplossing bestaat in het geheel nog niet voor IP TV. Dus dat geldt voor elk IP netwerk, of het nou VDSL of glasvezel is en van welke operator dan ook. Het kan op dit moment alleen met kabelTV. Dus Ziggo etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:18
Weer een positieve ervaring met NLE. De experiabox van me moet elke week een schop hebben omdat verbinden via WIFI niet meer lukt. Na wat heen en weer ge(whats)app wordt een nieuw modem gestuurd. Hopelijk lost dat mijn probleem op. De manier van communiceren was uitermate aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Weet iemand of je op de Experiabox van NLE de wifi radio volledig kunt uitzetten? Ik kan het zo even niet echt duidelijk vinden op internet.

Ik wil als het kan mijn Asus router eraan hangen en die vervolgens instellen als wifi access point voor zowel 2,4 als 5Ghz. Dus dat niet zowel de NLE modem als de router tegelijkertijd wifi aanbieden en dat je alles op verschillende kanalen moet gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 21:15
Davith78 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:41:
Weet iemand of je op de Experiabox van NLE de wifi radio volledig kunt uitzetten? Ik kan het zo even niet echt duidelijk vinden op internet.

Ik wil als het kan mijn Asus router eraan hangen en die vervolgens instellen als wifi access point voor zowel 2,4 als 5Ghz. Dus dat niet zowel de NLE modem als de router tegelijkertijd wifi aanbieden en dat je alles op verschillende kanalen moet gaan instellen.
Yup, er is een optie 'WiFi aan/uit' met de keuzes 'Aan' en... 'Uit' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
kwon schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Yup, er is een optie 'WiFi aan/uit' met de keuzes 'Aan' en... 'Uit' :)
Dank, weet ik voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ben toch wel benieuwd naar die zoek actie van jou...
Of is "zo even" < 3 sec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:53

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KWwfvfY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Ik ga ook overstappen van het oude Ziggo Z1 pakket naar NLE.

Betaal nu Eur 44,45 voor 40/4 mbit + digitale TV. Dit is zonder eventuele verhoging, heb nog geen mail van Ziggo ontvangen.

Dit wordt bij NLE: Eur 33,95 voor 40/5 (verwachtte snelheid) +digitale TV. En dan neem ik voor Eur 5,- per maand het Kids pakket bij, zijn vrouw en kind ook tevreden ;) En nog altijd Eur 5,50 per maand goedkoper dan bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Grappig trouwens dat installatie gratis is voor Ziggo klanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Er gaat trouwens iets mis op de website nu.
Ik heb besteld en krijg dit:
Eenmalige combikorting € 25*
*€12,50 per energieproduct
Nu weet ik dat dat voor stroom en gas zo is, dus volgens mij gaat er iets mis. Maar ze mogen uiteraard best 25 euro korting geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:40

Tammesp

Next is now

Zojuist overgestapt van T-Mobile thuis naar NLEx. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat bevallen. T-Mobile/Vodafone heeft ons nooit laten zitten met geen internet of TV.

Scheelt weer 15 euro per maand!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:05
Leolinedance schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:04:
Er gaat trouwens iets mis op de website nu.
Ik heb besteld en krijg dit:

[...]

Nu weet ik dat dat voor stroom en gas zo is, dus volgens mij gaat er iets mis. Maar ze mogen uiteraard best 25 euro korting geven :P
Neem je energie/gas af van NLE? Dan geldt die eenmalige korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pelt schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:23:
[...]

Neem je energie/gas af van NLE? Dan geldt die eenmalige korting.
Nee. Kan mij ook niet herinneren dat ik een vinkje verkeerd gezet heb. Zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

Krijg binnenkort 50/50 glasvezel, na de verhogingen van ziggo (en de achteruitgang in TV kwaliteit) toch eens een poging wagen.

Heeft er toevallig iemand al kijk op IPv6 bij NLE?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zit al een tijdje naar volle tevredenheid bij Telfort. Ik heb daar 50/5 VDSL met HD televisie. Nu gaan ze alleen per 1 juli de prijs verhogen van €36,50 naar €38,50... En toen zag ik dat NLE het zelfde pakket aanbiedt (zelfs met het zelfde modem, zelfde settopbox en zelfde zenderpakket) voor €29,95. En dan nog 100/10 ook ipv 50/5. Daar ga ik toch eens serieus over nadenken. Scheelt €8,55 per maand en is nog sneller ook. :)

Kan je trouwens op de KPN-settopbox die door NLE wordt geleverd ook Netflix kijken? Op die die door Telfort wordt geleverd wel namelijk en dat is toch wel verdomd makkelijk. :)

(En andere functies van de settopbox, zoals programma's pauzeren of later terugkijken, worden die ook ondersteund bij NLE?)

[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 15-05-2017 16:09 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
@Mx. Alba Volgens de website van NLE zit Netflix er idd op.

https://www.nle.nl/alles-in-1/producten/televisie/extra-tv

[ Voor 33% gewijzigd door tiguan op 15-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Thanks. Ziet ernaar uit dat die andere functies van de settopbox ook gewoon ondersteund worden.

De Hollander in mij wordt wakker... €8,55 per maand is geen groot verschil natuurlijk maar op dat soort bedragen is het een flink percentage. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:08:
Kan je trouwens op de KPN-settopbox die door NLE wordt geleverd ook Netflix kijken? Op die die door Telfort wordt geleverd wel namelijk en dat is toch wel verdomd makkelijk. :)

(En andere functies van de settopbox, zoals programma's pauzeren of later terugkijken, worden die ook ondersteund bij NLE?)
Netflix ja via kanaal 200 of via menu > meer tv (gebruikte het zelf ook op mijn oude domme led tv, nu niet meer want slimme oled) programma pauzeren ja, begin gemist nee, terugkijken ja tot 7 dagen geloof ik na uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Hoe kan het eigenlijk dat NLE zoveel lager zit dan de concurrentie? Ze zullen vast iets minder overhead kosten hebben, maar dan nog. Maken ze nu gewoon minder winst en hopen ze dat op een later moment terug te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
NLE bestaat nog geen jaar dus alles prijzen zijn "nieuwe klanten" prijzen.

Ben heel benieuwd wat klant 1 moet gaan betalen na 1 jaar. Je kan een product niet structureel onder de prijs blijven aanbieden.

Ze zijn gestart in oktober oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
pelt schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:34:
Hoe kan het eigenlijk dat NLE zoveel lager zit dan de concurrentie? Ze zullen vast iets minder overhead kosten hebben, maar dan nog. Maken ze nu gewoon minder winst en hopen ze dat op een later moment terug te verdienen?
NLE koopt gewoon groot in bij KPN en dan krijg je korting. Ze willen de markt openbreken en opschudden met een lage prijs èn goede service. Verlies zullen ze vast niet lijden.

Ik heb toch al veel langer het idee dat de meeste providers de klanten vooral als maandelijkse melkkoe zien met veel te hoge prijzen. Goed dat er eens wat beweging komt in die tent en welke providers gaan volgen.

Kom maar op met die prijsoorlog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Daarnaast heeft KPN zelf natuurlijk er ook wel belang bij er klanten overstappen naar 'zijn' netwerk. NLE roept namelijk ook dat alles van KPN is.

Voor KPN alleen maar leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
even praktisch vraagje.. mijn tv boxje geeft sinds gisteren geen beeld meer. Menu's zijn er wel maar geen live tv beeld. Even de situatie: zaterdag de experiabox vervangen vanwege wifi problemen. Daarna werkte de tv als vanouds. Zondag plotsklaps de storing. Vervolgacties: De zelftesten geven allemaal okay, heb het ding gereset (software en instellingen) en in alle poortjes van de experiabox gestopt (i.c.m. uit- en aanzetten en resets). Om hdcp issues uit te sluiten vandaag ook nog via scart geprobeerd maar ook dan hetzelfde resultaat.
BIj NLE hebben ze geen idee (ze doen hun best hoor maar zitten nog in het stadium van adapter eruit halen etc. en nagaan of er stroom op het ding staat). Ik denk dat de storing samenhangt met de vervanging van de experiabox en 1 of andere instelling bij KPN. Is een vermoeden, wellicht zijin er andere ideeën. In dat geval... graag even de magic tip waarvoor dank.

(overigens Wan IP is a.g.v. de nieuwe experiabox niet gewijzigd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Heb je de expeeiabox al een harde reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
vincedd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:18:
Heb je de expeeiabox al een harde reset gegeven?
:Y (tenminste als je het volgende bedoelt: Instellingen en twee keer op het geel knopje op de aba drukken).

[ Voor 24% gewijzigd door swiebert op 16-05-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
swiebert schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:36:
[...]

:Y (tenminste als je het volgende bedoelt: Instellingen en twee keer op het geel knopje op de aba drukken).
Dat is de TV decoder. Niet de Experiabox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:48

vr6-only

Blub Blub

swiebert schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:36:
[...]

Je zit waarschijnlijk in een loop van incidenten die elkaar tegenwerken.

Probeer eens het volgende:

Ontvangers uit
Experiabox resetten (pinnetje 30 sec inhouden met spanning er nog op)
Experiabox z'n ding laten doen (3 min wachten dus)
Ontvangers weer aan en wachten.

Met ontvangers uit bedoel ik dus echt uit (knop op achterzijde). Niet enkel op standby middels de afstandbediening.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
krakendmodem schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:34:
Daarnaast heeft KPN zelf natuurlijk er ook wel belang bij er klanten overstappen naar 'zijn' netwerk. NLE roept namelijk ook dat alles van KPN is.

Voor KPN alleen maar leuk natuurlijk.
Dat roepen ook de virtuele providers. Juist om de reden dat KPN een gevestigde naam is en vertrouwen wekt dat ze dan kwaliteit leveren. Dat moet een nieuwe / onbekende speler nog opbouwen. Dus eigenlijk is het andersom, NLE lift mee op de naam van KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jongetje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:
Dat roepen ook de virtuele providers. Juist om de reden dat KPN een gevestigde naam is en vertrouwen wekt dat ze dan kwaliteit leveren. Dat moet een nieuwe / onbekende speler nog opbouwen. Dus eigenlijk is het andersom, NLE lift mee op de naam van KPN.
Inderdaad. Juist omdat NLE de infrastructuur en hardware van KPN gebruikt, overweeg ik het. Dat was ook mijn reden om tot nu toe Telfort te hebben: zelfde als KPN maar dan goedkoper. En nu is NLE nog goedkoper voor het zelfde...

Ik heb zojuist de knoop doorgehakt om NLEx VDSL te nemen. :)

[edit]

O shit ik kan pas per 22 september overstappen. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 16-05-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jongetje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Er zit wel verschil in de apparatuur van KPN tov Tele2/Online. Dan doet KPN het wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
swiebert schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:09:
even praktisch vraagje.. mijn tv boxje geeft sinds gisteren geen beeld meer. Menu's zijn er wel maar geen live tv beeld. Even de situatie: zaterdag de experiabox vervangen vanwege wifi problemen. Daarna werkte de tv als vanouds. Zondag plotsklaps de storing. Vervolgacties: De zelftesten geven allemaal okay, heb het ding gereset (software en instellingen) en in alle poortjes van de experiabox gestopt (i.c.m. uit- en aanzetten en resets). Om hdcp issues uit te sluiten vandaag ook nog via scart geprobeerd maar ook dan hetzelfde resultaat.
BIj NLE hebben ze geen idee (ze doen hun best hoor maar zitten nog in het stadium van adapter eruit halen etc. en nagaan of er stroom op het ding staat). Ik denk dat de storing samenhangt met de vervanging van de experiabox en 1 of andere instelling bij KPN. Is een vermoeden, wellicht zijin er andere ideeën. In dat geval... graag even de magic tip waarvoor dank.

(overigens Wan IP is a.g.v. de nieuwe experiabox niet gewijzigd.)
Vervang de HDMI kabel van de tv naar decoder eens. Ik heb ook zo'n vaag probleem gehad en na alles gehad te hebben de HDMI kabel vervangen. Dat loste het bij mij op.

Wat je ook zou kunnen proberen is bij het aanzetten van de ontvanger het (ik dacht) gele knopje op de afstandsbediening ingedrukt houden en vervolgens de software verwijderen van de decoder. Dan gaat ie vervolgens een kwartiertje nieuwe software downloaden.

Dat werkte bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 16-05-2017 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:48

vr6-only

Blub Blub

Mx. Alba schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Inderdaad. Juist omdat NLE de infrastructuur en hardware van KPN gebruikt, overweeg ik het. Dat was ook mijn reden om tot nu toe Telfort te hebben: zelfde als KPN maar dan goedkoper. En nu is NLE nog goedkoper voor het zelfde...

Ik heb zojuist de knoop doorgehakt om NLEx VDSL te nemen. :)

[edit]

O shit ik kan pas per 22 september overstappen. :/
Zit je bij Telfort? Dankzij de prijsverhoging mag jij je lopende contract kosteloos opzeggen. Je kunt dus alsnog overstappen, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

vr6-only schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:02:
Zit je bij Telfort? Dankzij de prijsverhoging mag jij je lopende contract kosteloos opzeggen. Je kunt dus alsnog overstappen, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.
Hee bedankt voor de tip! Dan ga ik eens kijken of ik Telfort per 1 juli (ingang prijsverhoging) kan opzeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik ben sinds vrijdag online bij NLEx.
Mijn snelheid is volgens een aantal tests ~95/32. Beide TV's prima beeld. De decoders zijn veel sneller dan de Horizonbox die ik had van Ziggo. Als alles zo blijft werken en de internet verbinding stabiel blijft ben ik prima tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gadgeteer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:36:
Ik ben sinds vrijdag online bij NLEx.
Mijn snelheid is volgens een aantal tests ~95/32. Beide TV's prima beeld. De decoders zijn veel sneller dan de Horizonbox die ik had van Ziggo. Als alles zo blijft werken en de internet verbinding stabiel blijft ben ik prima tevreden.
Die KPN settopbox is inderdaad een van de beste die ik ken. Lekker snel, no nonsense, compact. Settopbox done right!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Mx. Alba schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Die KPN settopbox is inderdaad een van de beste die ik ken. Lekker snel, no nonsense, compact. Settopbox done right!
Nu nog de HD zenders vooraan. Zijn ze (KPN) al 2 a 3 jaar mee bezig, hopelijk wordt dat nu eindelijk eens geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jongetje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Nu nog de HD zenders vooraan. Zijn ze (KPN) al 2 a 3 jaar mee bezig, hopelijk wordt dat nu eindelijk eens geïmplementeerd.
Of gewoon, als er HD-alternatieven beschikbaar zijn, de HD zenders op de plek van de normale zetten - en eventueel de SD zenders er nog achteraan plakken voor als je toch (zou niet weten waarom) SD wil kijken ipv HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mx. Alba schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Of gewoon, als er HD-alternatieven beschikbaar zijn, de HD zenders op de plek van de normale zetten - en eventueel de SD zenders er nog achteraan plakken voor als je toch (zou niet weten waarom) SD wil kijken ipv HD.
Ja dat bedoel ik. Als er dan mensen bandbreedte problemen hebben kunnen ze kiezen (door naar bijvoorbeeld de 700 reeks te gaan) om de SD variant te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongetje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Ja dat bedoel ik. Als er dan mensen bandbreedte problemen hebben kunnen ze kiezen (door naar bijvoorbeeld de 700 reeks te gaan) om de SD variant te kijken.
Ik zal de discussie niet opnieuw helemaal openen maar het probleem zit niet perse bij de verbinding van de klant naar de wijkkast of centrale.
Als iedereen HD krijgt op 1 dan groeit de bandbreedte van al die aansluitingen op de kast bij elkaar flink.
Begin gemist, pauzeren en verder kijken, opnemen, dat gaat dan allemaal automatisch in HD en dat is dan meteen 1 volle HD-TV stream per adres. Bij normaal TV kijken werkt dat anders en is het niet 1 volle TV stream per adres.

De achterliggende glasverbindingen richting het hogere netwerk moeten dat dus wel aankunnen. En alhoewel iedereen denkt dat glas alles aankan is dat zeker niet zo. Vooral niet als dat glas er al tientallen jaren ligt. Dat vergt dus flinke investeringen die ook nog gemaakt moe(s)ten worden.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Maar of je nu allemaal SD of HD kijkt, dat zou toch marginaal verschil moeten zijn. KPN werkt (nu komt een mega aanname!) toch met multicast streams naar de centrale punten? Ik mag toch hopen dat er niet per klant een eigen verbinding over het hele netwerk (muv de uitzendinggemist, pauzeren en andere interactieve diensten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
GieltjE schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:10:
Krijg binnenkort 50/50 glasvezel, na de verhogingen van ziggo (en de achteruitgang in TV kwaliteit) toch eens een poging wagen.

Heeft er toevallig iemand al kijk op IPv6 bij NLE?
zover ik na kan gaan zit er geen native IPV6 in de experiabox. Via de IPV6 test site, krijg ik wel IPV6 ondersteuning maar via toredo (=windows virtuele adapter) en dus niet via de experiabox.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jongetje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:48:
Maar of je nu allemaal SD of HD kijkt, dat zou toch marginaal verschil moeten zijn. KPN werkt (nu komt een mega aanname!) toch met multicast streams naar de centrale punten? Ik mag toch hopen dat er niet per klant een eigen verbinding over het hele netwerk (muv de uitzendinggemist, pauzeren en andere interactieve diensten).
Dat geldt dus wel voor live tv kijken. Maar zodra mensen een programma pauzeren en wat later weer verder kijken, Begin Gemist gebruiken of een programma terugkijken, dan loopt die stream naast de multicast... Dus inderdaad misschien willen ze gewoon geen slapende honden wakkermaken. Mensen die HD willen kijken vinden de HD zenders toch wel - en mensen die er geen weet van hebben blijven op SD zitten, wat bandbreedte scheelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de decoder nu standaard op 701 staan en vanaf daar schakel ik verder. Niet zo vreemd dat ik teleurgesteld was over de upscaling van de LG OLED55B6 die ik eerst in huis had. Ik keek daarop via de decoder in SD kwaliteit op een 4k scherm 8)7 In HD ziet het er iig beter te pruimen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
jongetje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Het is al geïmplementeerd echter wordt het gefaseerd uitgerold en voor zover ik weet is het beschikbaar voor een deel van de KPN (zie ook hier) en Telfort (en XS4all?) gebruikers en zou beschikbaar moeten komen voor alle gebruikers dus uiteindelijk ook NLE neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Oyster schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Dank! Ik heb het even via FB messenger gedaan. In 20 minuten van 'Hoi' naar 'We gaan ermee aan de slag, binnen een week hoor je van ons'. Uitstekende support wat mij betreft!
Poe, service lijkt uitstekend in orde. KPN heeft contact opgenomen en er komt een monteur langs om de lijn te controleren. Hoe kan het allemaal uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oyster schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Poe, service lijkt uitstekend in orde. KPN heeft contact opgenomen en er komt een monteur langs om de lijn te controleren. Hoe kan het allemaal uit ...
Tja, NLE neemt de fysieke lijn natuurlijk af van KPN. Dus als daar wat fout zit dan zegt NLE gewoon tegen KPN dat ze dat moeten fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 08:46
funrider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Het is al geïmplementeerd echter wordt het gefaseerd uitgerold en voor zover ik weet is het beschikbaar voor een deel van de KPN (zie ook hier) en Telfort (en XS4all?) gebruikers en zou beschikbaar moeten komen voor alle gebruikers dus uiteindelijk ook NLE neem ik aan.
Hopelijk behoudt NGC z'n positie van de SD kanalen en niet die van de HD 7xx kanalen. Momenteel staat NGC ver achterin, eerst komt Discovery dan nog een heleboel andere zenders en dan pas NGC HD. Zelfs de Belgische zenders krijgen voorrang op NGC HD.

Het is absurd dat er geen mogelijkheid is de volgorde van de zenders aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Mx. Alba schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Dat geldt dus wel voor live tv kijken. Maar zodra mensen een programma pauzeren en wat later weer verder kijken, Begin Gemist gebruiken of een programma terugkijken, dan loopt die stream naast de multicast... Dus inderdaad misschien willen ze gewoon geen slapende honden wakkermaken. Mensen die HD willen kijken vinden de HD zenders toch wel - en mensen die er geen weet van hebben blijven op SD zitten, wat bandbreedte scheelt. :)
Dat is dus precies wat ik duidelijk wilde maken aan @jongetje. Live TV kijken is multicast en geeft niet zoveel last als iedereen HD kijkt. Maar al die andere acties (pauzeren, Begin Gemist, Opnames kijken) zijn unicast. Dus met een HD stream is dat 8 Mbit per huishouden zodra iemand even naar de keuken loopt en de TV even pauzeert. Dat komt dus op alle andere bandbreedte die in gebruik is. Van de woning naar de Dslam (wijkkast of centrale) is dat geen punt maar daarna kan het flink oplopen en moeten de backbones die daar vandaan lopen het ook allemaal aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
funrider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Als Telfort eerdaags komt, zullen wij NLE'ers ook wel komen. Mijn modem is bijvoorbeeld ook voorzien van de Telfort config (bepaalde functies kun je niet aanpassen, je ziet dan melding dat dat voor Telfort gebruikers is geblokkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuidd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 14:02
Even een vraagje als iemand die het huis uit gaat en opzoek is naar zijn eerste internet provider.

Als je het bestel formulier van NLE aan het invullen bent en je bij de tab "installatie" komt zie je bij "activatie" een vinkje met "Zo snel mogelijk (27-06-2017)"... of "datum kiezen".

Zie ik iets over het hoofd of duurt dit echt zo lang? Bij concurent Telfort zie ik bijvoorbeeld dat ik al na 7 dagen internet krijg...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bedenktermijn van 14 dagen komt er nog over heen. En het is maar net hoeveel monteurs NLE beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
Als je contact zoekt en expliciet aangeeft die bedenktermijn te willen skippen dan kan dat vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
krakendmodem schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:08:
Bedenktermijn van 14 dagen komt er nog over heen. En het is maar net hoeveel monteurs NLE beschikbaar heeft.
Monteurs of installateurs? Als de klant technisch genoeg is, heeft hij geen installateur nodig om de boel thuis aan te sluiten, lijkt me. Misschien wel als het isra punt niet standaard is.
Hoe dat precies met de straatkastjes zit, weet ik eigenlijk niet. Moet er voor iedere nieuwe klant elke keer een monteur naar zo'n kastje rijden om daar iets aan te sluiten? De koperdraden naar ieder huis zitten er al, anno 2017 mag je toch verwachten dat het geheel op afstand bestuurd kan worden door ergens een vinkje aan te zetten?

Volgens deze pagina (onderaan, laatste paar alinea's) mag een nieuwe klant vrijwillig afstand doen van de bedenktermijn. Ik weet niet of NLE daaraan mee wil werken, gewoon even vragen misschien. Dus wat musicfreak ook al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
grun93 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:17:
[...]

Monteurs of installateurs? Als de klant technisch genoeg is, heeft hij geen installateur nodig om de boel thuis aan te sluiten, lijkt me. Misschien wel als het isra punt niet standaard is.
Hoe dat precies met de straatkastjes zit, weet ik eigenlijk niet. Moet er voor iedere nieuwe klant elke keer een monteur naar zo'n kastje rijden om daar iets aan te sluiten? De koperdraden naar ieder huis zitten er al, anno 2017 mag je toch verwachten dat het geheel op afstand bestuurd kan worden door ergens een vinkje aan te zetten?
Daar komt het meestal wel op neer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zuidd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:38:
Als je het bestel formulier van NLE aan het invullen bent en je bij de tab "installatie" komt zie je bij "activatie" een vinkje met "Zo snel mogelijk (27-06-2017)"... of "datum kiezen".

Zie ik iets over het hoofd of duurt dit echt zo lang? Bij concurent Telfort zie ik bijvoorbeeld dat ik al na 7 dagen internet krijg...
Dan neemt Telfort dat risico dat je in de wettelijke bedenktijd alles terug mag sturen.

Daarnaast kunnen ze blijkbaar een x aantal mensen aansluiten per dag. Zijn in het verleden ook wel providers geweest die meer aansloten dan ze aankonden (ook bij de helpdesk) en dat geeft veel problemen (en mochten ze tot in kassa en radar het uitleggen). Ik vind het wel goed dat ze liever de mensen iets langer laten wachten zodat het soepel verloopt en niet kosten wat het kost zoveel mogelijk aansluiten (met alle problemen van dien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:50

OgWok

U.N.C.L.E.

Die NLE deal is ook voor mij interessant; zit nu bij Telfort (internet en bellen) en de analoge TV die ik van Ziggo heb is (regelmatig) om te huilen. Digitale TV van NLE is dan wel een verbetering (als het goed is.....)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
Als er zaken wijzigen dan heeft NLE jammer genoeg grote moeite om bij de les te blijven. Zo was mijn verhuizing een klein drama. Administratief niet verwerkt, later onjuist verwerkt uiteindelijk ook technisch niet goed uitgevoerd. Bij de medewerkers van de klantenservice ontbreekt helaas iedere technische kennis. Er is jammer genoeg niet de mogelijkheid om ergen binnen NLE rechtstreeks deze kennis wel aan te boren. Het is en blijft een prijsvechter, dat blijkt telkens weer. De prijs maakt veel goed, maar ook dat heeft wat mij betreft zijn grenzen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
jongetje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:06:
Dan neemt Telfort dat risico dat je in de wettelijke bedenktijd alles terug mag sturen.
Ja, maar kennelijk vertrouwen ze erop dat hun product zo goed is dat maar weinig klanten van die mogelijkheid gebruik gaan maken. Dat vind ik eigenlijk best wel positief.

Overigens, uit die link van Consuwijzer die ik postte, blijkt dat als het gekochte bestaat uit zowel een dienst als een product, de bedenktermijn pas ingaat vanaf het moment waarop je het product hebt ontvangen. Providers leveren een dienst (het signaal) en een product (de hardware), dan kun je pas gaan testen zodra beide ontvangen en geactiveerd zijn. Het heeft niet zoveel zin om de bedenktijd helemaal aan het begin van het proces te zetten, voordat ze de aanvraag in behandeling genomen hebben. Dan valt er immers nog niks te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
grun93 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Ja, maar kennelijk vertrouwen ze erop dat hun product zo goed is dat maar weinig klanten van die mogelijkheid gebruik gaan maken. Dat vind ik eigenlijk best wel positief.

Overigens, uit die link van Consuwijzer die ik postte, blijkt dat als het gekochte bestaat uit zowel een dienst als een product, de bedenktermijn pas ingaat vanaf het moment waarop je het product hebt ontvangen. Providers leveren een dienst (het signaal) en een product (de hardware), dan kun je pas gaan testen zodra beide ontvangen en geactiveerd zijn. Het heeft niet zoveel zin om de bedenktijd helemaal aan het begin van het proces te zetten, voordat ze de aanvraag in behandeling genomen hebben. Dan valt er immers nog niks te testen.
Ik denk eerder dat het alleen een dienst is. Dan gaat het in nadat het contract is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuidd
musicfreak schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:08:
Als je contact zoekt en expliciet aangeeft die bedenktermijn te willen skippen dan kan dat vaak wel.
Gewoon even bellen dus, dank voor de reacties mensen :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Zuidd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Gewoon even bellen dus, dank voor de reacties mensen :)
Volgens het forum van NLE is dat helaas niet mogelijk:

https://forum.nle.nl/mijn...ersnellen-leverdatum-2949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
pelt schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:27:
Ik denk eerder dat het alleen een dienst is. Dan gaat het in nadat het contract is afgesloten.
Ik vind dat ergens wel krom. Stel dat de klanten klagen omdat ze het toch wat tegen vinden vallen, na de ontvangst van de hardware. Dan zitten ze een jaar aan het contract vast want de bedenktijd is al verbruikt.

Let wel, ik schreef 'stel dat'. Zelf denk ik dat het wel meevalt, ik zit nu nog bij Telfort wat uiteindelijk hetzelfde product is met een ander labeltje. Het valt me mee dat er zoveel positieve ervaringen over NLE zijn, Het enige wat me nog tegenhoudt om zelf ook over te stappen is dat ik wil weten wat de prijs wordt na het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De bedenktijd is om het te laten bezinken dat je het contract hebt gesloten en misschien toch een overhaaste beslissing hebt genomen.

Een proeftijd is een tijd dat je het kunt proberen (en hier niet van toepassing). Als het echt niet werkt zal NLE er natuurlijk alles aan doen om je te helpen en als het niet werkend te krijgen is kan ik me niet voorstellen dat ze je aan het contract houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
peacelord schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:41:
...

Bij de medewerkers van de klantenservice ontbreekt helaas iedere technische kennis. Er is jammer genoeg niet de mogelijkheid om ergen binnen NLE rechtstreeks deze kennis wel aan te boren. Het is en blijft een prijsvechter, dat blijkt telkens weer. De prijs maakt veel goed, maar ook dat heeft wat mij betreft zijn grenzen.
Dit is anders niet mijn ervaring. Gisteren via Whatsapp de helpdesk een vraag gesteld of ik een 'werkend' IS/RA punt in huis heb aangezien ik wil overstappen van Ziggo naar NLE maar ik geen kiestoon krijg op mijn bestaande telefoonaansluiting, en ook geen spanning meet tussen de blauwe en rode ader in de wcd. Ik kreeg een keurig technisch antwoord waarin werd uitgelegd dat dat heel normaal is aangezien ik eerst weer op de wijkkast / centrale moet worden aangesloten. M.a.w. een 'werkend' IS/RA punt moet alleen fysiek in orde zijn, er hoeft geen signaal op te staan.

Precies wat ik wilde weten, perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
jongetje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:32:
De bedenktijd is om het te laten bezinken dat je het contract hebt gesloten en misschien toch een overhaaste beslissing hebt genomen.

Een proeftijd is een tijd dat je het kunt proberen (en hier niet van toepassing). Als het echt niet werkt zal NLE er natuurlijk alles aan doen om je te helpen en als het niet werkend te krijgen is kan ik me niet voorstellen dat ze je aan het contract houden.
Ik vind dat je van volwassen mensen best mag verwachten dat ze een weloverwogen beslissing kunnen nemen.

Er is wel een verschil tussen wel/niet werken, en vinden dat de kwaliteit tegenvalt. Misschien had je meer verwacht van de snelheid van het internet bijvoorbeeld, of is het tv-signaal net iets minder dat bij de vorige provider. (Dat laatste vind ik niet hoor, maar mijn ogen zijn oud en minder representatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:50

OgWok

U.N.C.L.E.

jongetje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:32:

Dat ze zullen proberen het werkend te krijgen, geloof ik direkt. Maar dat ze er "alles aan doen"?
Mocht het niet (goed) werkend te krijgen zijn, en het abo stopt, dan heb je wel een reuze probleem, omdat je dan geen (goed) internet/TV/telefoon hebt en niet 1-2-3 terug kan naar je vorige provider....

Overigens las ik dat ze de ExperiaBox gebruiken; niet iets om enthousiast van te worden. (die kan wel in bridge modus, maar dan heb je geen telefoon)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

grun93 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:42:
Ik vind dat je van volwassen mensen best mag verwachten dat ze een weloverwogen beslissing kunnen nemen.
Neuro-psychologen zijn het daar pertinent niet mee eens. Het is namelijk gebleken uit hersenonderzoek dat we eerst een beslissing nemen en daarna pas weloverwogen gaan nadenken over wat onze redenen zouden kunnen zijn geweest voor het maken van een beslissing. Toch hebben we het gevoel dat het andersom is - dat we eerst bewust nadenken en daarna een beslissing nemen, terwijl het dus toch echt andersom is: alle beslissingen worden onderbewust al genomen en daarna pas logisch onderbouwd...

Daarom dus bedenktijd.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
OgWok schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Dat ze zullen proberen het werkend te krijgen, geloof ik direkt. Maar dat ze er "alles aan doen"?
Mocht het niet (goed) werkend te krijgen zijn, en het abo stopt, dan heb je wel een reuze probleem, omdat je dan geen (goed) internet/TV/telefoon hebt en niet 1-2-3 terug kan naar je vorige provider....

Overigens las ik dat ze de ExperiaBox gebruiken; niet iets om enthousiast van te worden. (die kan wel in bridge modus, maar dan heb je geen telefoon)
Je krijgt de Experiabox V10 bij NLE en die kan niet in bridgemodus. Dan zou je een V8 moeten zien te vinden, die kan dat nog wel. Telefonie weet ik zo even niet, maar dat regel ik zelf ipv 12 cent per minuut te moeten aftikken.

De V10 is trouwens een prima modem. Voor de meeste klanten is ie prima. AC WiFi en retestabiel. En je kan bij de V10 veel netwerkinstellingen zoals DNS en DHCP weer aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 17-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:53:
Neuro-psychologen zijn het daar pertinent niet mee eens.
[...]
alle beslissingen worden onderbewust al genomen en daarna pas logisch onderbouwd... Daarom dus bedenktijd.
Oei, psychologie he? Daar heb ik geen kaas van gegeten, hooguit als patient. ;) Maar gelukkig ligt de midlife crisis allang achter de rug.

Om het even bij NLE te houden, mijn verstand zegt overstappen want je krijgt (houdt) hetzelfde product als wat je nu bij Telfort hebt, voor een lagere prijs.
Als ik dat zou doen, zegt NLE vervolgens: we pakken eerst je bedenktijd af, daarna moet je eerst betalen en dan pas gaan we voor je aan slag. Vanuit een zakelijk oogpunt is daar niks mis mee overigens, maar je hebt dan wel een situatie waarin NLE 0% risico loopt en de klant 100%. Als het tegenvalt zit die dan opgescheept met een contract van een jaar waar hij niet meer onderuit kan, ook niet als het wel werkt maar niet is wat hij ervan verwacht had.

Er zijn ook bedrijven die gewoon zeggen: probeer het eerst eens, bevalt het dan betaal je. Bevalt het niet dan stuur je alles terug op onze kosten. Gevoelsmatig heb ik zo'n bedrijf liever, die staan achter hun product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
grun93 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:21:
Er zijn ook bedrijven die gewoon zeggen: probeer het eerst eens, bevalt het dan betaal je. Bevalt het niet dan stuur je alles terug op onze kosten. Gevoelsmatig heb ik zo'n bedrijf liever, die staan achter hun product.
En wie denk je dat dat betaald? Die kosten moeten door iemand worden betaald en dat zie je terug in de maandprijs. Dat is ook de reden waarop prepaid VoIP providers zo goedkoop kunnen opereren. Die hebben geen (dure) incasso afdeling die achter alle rekeningen aan moet met risico dat er uiteindelijk niet of een gedeelte maat betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[...]

Oei, psychologie he? Daar heb ik geen kaas van gegeten, hooguit als patient. ;) Maar gelukkig ligt de midlife crisis allang achter de rug.

Om het even bij NLE te houden, mijn verstand zegt overstappen want je krijgt (houdt) hetzelfde product als wat je nu bij Telfort hebt, voor een lagere prijs.
Als ik dat zou doen, zegt NLE vervolgens: we pakken eerst je bedenktijd af, daarna moet je eerst betalen en dan pas gaan we voor je aan slag. Vanuit een zakelijk oogpunt is daar niks mis mee overigens, maar je hebt dan wel een situatie waarin NLE 0% risico loopt en de klant 100%. Als het tegenvalt zit die dan opgescheept met een contract van een jaar waar hij niet meer onderuit kan, ook niet als het wel werkt maar niet is wat hij ervan verwacht had.

Juist omdat het dezelfde infrastructuur is als KPN / Telfort heb ik er juist wel vertrouwen in dat het werkt. Ik moet Telfort nog even contacten ivm op zegging wegens prijsverhoging ;) maar als dat rond is gaat NLEx me dus een zelfde type modem en een zelfde type settopbox leveren, en dezelfde infrastructuur gebruiken die ik nu ook al heb om me een 100/10 lijn te geven ipv de 50/5 die ik nu heb tegen €8,55 per maand minder. Sounds almost too good to be true... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuidd
Zit op het werk dus nog niet gebeld maar dit maakt NLE een stuk minder interessant voor mij, 6 weken zonder internet is wel erg lang zeg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zuidd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:05:
Zit op het werk dus nog niet gebeld maar dit maakt NLE een stuk minder interessant voor mij, 6 weken zonder internet is wel erg lang zeg.
Is dat niet met 4G te overbruggen, of even meeliften op de wifi van de buren?

Bij elke overstap heb je kans op een gat. Maar stel dat ik straks een gat van een paar dagen zou hebben dan overleef ik dat wel met 4G. En qua tv behelp ik me dan wel even met mijn tablet. Daar heb ik ook Netflix op en ik kan ook even de Ziggo credentials van mijn ouders lenen om via Ziggo GO live tv te kijken.

Ideaal is anders... Maar je kan het ook zo bekijken, met dat maandje zonder internet bespaar je zo'n €100. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuidd
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Is dat niet met 4G te overbruggen, of even meeliften op de wifi van de buren?

Bij elke overstap heb je kans op een gat. Maar stel dat ik straks een gat van een paar dagen zou hebben dan overleef ik dat wel met 4G. En qua tv behelp ik me dan wel even met mijn tablet. Daar heb ik ook Netflix op en ik kan ook even de Ziggo credentials van mijn ouders lenen om via Ziggo GO live tv te kijken.

Ideaal is anders... Maar je kan het ook zo bekijken, met dat maandje zonder internet bespaar je zo'n €100. :)
4G had ik inderdaad niet aan gedacht, ga meteen even kijken :). Delen van wifi gaat tegen mijn principes in want zelf zou ik dat nooit willen namelijk.

Als je tips hebt voor 4G providers zou een pm ideaal zijn want de draad derailed een beetje nu.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
jongetje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:52:
En wie denk je dat dat betaald? Die kosten moeten door iemand worden betaald en dat zie je terug in de maandprijs. Dat is ook de reden waarop prepaid VoIP providers zo goedkoop kunnen opereren.
Exact, helemaal mee eens. Dus eigenlijk was ik er achteraf wel blij mee dat Telfort halverwege vorig jaar het telefonieplatform veranderde en het wachtwoord wat daarvoor nodig was niet meer aan de klanten wilde geven. Dat boodt de gelegenheid om de telefoniemodule uit het contract te laten halen (besparing 12x2,50=30 euro/jaar) en vervolgens een goedkope voip provider a 8,95 euro/jaar) te nemen. Je begrijpt dat ik vrij weinig bel via de vaste lijn, het meeste doe ik vanuit de mobiele bundel.
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:00:
een 100/10 lijn te geven ipv de 50/5 die ik nu heb tegen €8,55 per maand minder. Sounds almost too good to be true... :D
Ik betaal straks (na de aanstaande verhoging) bij Telfort 37,50 euro/maand) voor een 100/30 lijn, bij NLE zou dat 29,95 worden. Als straks in december, als de eerste NLE klanten de nieuwe prijs te horen krijgen en die is lager dan wat ik nu betaal), dan stap ik graag over. Tot het zover is, hou ik me bij jouw laatste zin: if it sounds almost...
Gadgeteer schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:46:
Het modem wat je krijgt heeft zelfs de Telfort config erop dus technisch zal er echt niets wijzigen
Dat maakt me niet zoveel uit, want ik heb een Fritzbox. Het modem mogen ze wat mij betreft houden.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 17-05-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Het modem wat je krijgt heeft zelfs de Telfort config erop dus technisch zal er echt niets wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
grun93 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Providers leveren alleen een dienst. De hardware koop jij niet en wordt dus niet jouw eigendom dus kan je daarmee geen aanspraak maken op die clausule en telt alleen onderstaande:
"Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het contract hebt gesloten"

Dat KPN en Telfort binnen die 14 dagen durven te leveren en te activeren is hun eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
vandaag NLE alles in 1 aangevraagd, Had recentelijk een contract bij tele2 aangevraagd maar deze toch binnen de bedenktijd nog veranderd.

Tele2 bood mij een betere prijs aan, voor hetzelfde als bij NLE. Hier kwam men uit op 35-36 euro (tegenover 34 euro bij NLE). Ik heb dus goede hoop dat het, ook na het jaar, nog steeds voordeliger gaat zijn dan de 47.50 bij ziggo!

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
Davith78 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Dit is anders niet mijn ervaring. Gisteren via Whatsapp de helpdesk een vraag gesteld of ik een 'werkend' IS/RA punt in huis heb aangezien ik wil overstappen van Ziggo naar NLE maar ik geen kiestoon krijg op mijn bestaande telefoonaansluiting, en ook geen spanning meet tussen de blauwe en rode ader in de wcd. Ik kreeg een keurig technisch antwoord waarin werd uitgelegd dat dat heel normaal is aangezien ik eerst weer op de wijkkast / centrale moet worden aangesloten. M.a.w. een 'werkend' IS/RA punt moet alleen fysiek in orde zijn, er hoeft geen signaal op te staan.

Precies wat ik wilde weten, perfect.
Goed om te horen. De dame die ik aan de lijn kreeg en een air had alsof ze er al jaren werkte moest elk wissewasje navragen. Tot slot hield ze bij hoog en bij laag vol dat er signaal stond op mijn aansluiting. Dit werd door de KPN monteur vrij snel ontzenuwd. Hij moest de straatkast in om de aansluiting te effectueren.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Aan allen die nog willen overstappen naar NLE: Het aanbod van 29,95 lijkt te gaan eindigen. Of dat bluf is of niet kan je nooit zeker weten maar dit is wel de eerste keer dat ze dit communiceren:

"Een half jaar geleden brak NLE, na de energiemarkt, ook de telecommarkt open. En met succes. Al ruim 30.000 Nederlanders stapten over naar NLEx voor internet, tv en/of bellen. Ook voor u is er nu meer keuzevrijheid en lagere prijzen.

U heeft aangegeven op te hoogte te willen blijven van ons aanbod. Het superscherpe introductieaanbod eindigt over 3 weken. We willen u nog één keer de kans geven om te profiteren van knetterscherpe prijzen. Stap vóór 7 juni 2017 over op internet, tv en/of bellen via NLEx en join the circle!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Barre73 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:56:
Providers leveren alleen een dienst. De hardware koop jij niet en wordt dus niet jouw eigendom dus kan je daarmee geen aanspraak maken op die clausule en telt alleen onderstaande:
"Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het contract hebt gesloten"

Dat KPN en Telfort binnen die 14 dagen durven te leveren en te activeren is hun eigen risico.
Prima, dat is een goed argument. Alleen een dienst dus, I stand corrected.

NLE houdt zich aan de verplichte bedenktijd. Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze dan aan het begin doen, imho is het logischer en redelijker om dat aan het eind te doen. Zoals het nu is, is dat in het nadeel van de klanten: de oplevering duurt langer dan strikt noodzakelijk is en gedurende de bedenktijd kun je het product niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij NLE krijg je er gratis een WiFi extender bij... Is dat echt krijgen? Of blijft hij niet als het modem eigenlijk eigendom van NLE?

Ik heb het ding zelf niet nodig aangezien ik in een appartement woon, maar mijn ouders zouden hem zeker wel kunnen gebruiken want groot huis en grote tuin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:01:
Aan allen die nog willen overstappen naar NLE: Het aanbod van 29,95 lijkt te gaan eindigen. Of dat bluf is of niet kan je nooit zeker weten maar dit is wel de eerste keer dat ze dit communiceren:

"Een half jaar geleden brak NLE, na de energiemarkt, ook de telecommarkt open. En met succes. Al ruim 30.000 Nederlanders stapten over naar NLEx voor internet, tv en/of bellen. Ook voor u is er nu meer keuzevrijheid en lagere prijzen.

U heeft aangegeven op te hoogte te willen blijven van ons aanbod. Het superscherpe introductieaanbod eindigt over 3 weken. We willen u nog één keer de kans geven om te profiteren van knetterscherpe prijzen. Stap vóór 7 juni 2017 over op internet, tv en/of bellen via NLEx en join the circle!"
Heb je hier een bron van?

Ik wil bij Telfort weg (kan per 1 juli omdat dan de prijsverhoging in gaat, anders zou ik pas eind oktober weg kunnen) en dan zou ik dus te laat zijn om nog van het scherpe aanbod van NLE gebruik te kunnen maken :/

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Heb je hier een bron van?

Ik wil bij Telfort weg (kan per 1 juli omdat dan de prijsverhoging in gaat, anders zou ik pas eind oktober weg kunnen) en dan zou ik dus te laat zijn om nog van het scherpe aanbod van NLE gebruik te kunnen maken :/
als je vandaag aanvraagd gaat het pas 28 juni in. Wissel om dezelfde reden alleen dan de prijsverhoging bij Ziggo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Mx. Alba schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:12:
Bij NLE krijg je er gratis een WiFi extender bij... Is dat echt krijgen? Of blijft hij niet als het modem eigenlijk eigendom van NLE?

Ik heb het ding zelf niet nodig aangezien ik in een appartement woon, maar mijn ouders zouden hem zeker wel kunnen gebruiken want groot huis en grote tuin. ;)
Geen idee, maar gaat om dit ding.

pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender

Kost ongeveer ~ € 30,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Mopperman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:22:
[...]

als je vandaag aanvraagd gaat het pas 28 juni in. Wissel om dezelfde reden alleen dan de prijsverhoging bij Ziggo....
Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik dus pech heb en waarschijnlijk een hogere prijs moet betalen als NLE de tarieven omhoog gooit?

Kan het helaas niet versnellen, ik kan geen overstap in gang zetten, maar moet echt opzeggen bij Telfort. Ik kan NLE natuurlijk laten ingaan per 1 (of 2) juli, maar dat is dus alsnog te laat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:31:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik dus pech heb en waarschijnlijk een hogere prijs moet betalen als NLE de tarieven omhoog gooit?

Kan het helaas niet versnellen, ik kan geen overstap in gang zetten, maar moet echt opzeggen bij Telfort. Ik kan NLE natuurlijk laten ingaan per 1 (of 2) juli, maar dat is dus alsnog te laat :/
Je kan telfort bellen. ik ga ervan uit dat het net zoals bij ziggo is. Abbo word dan stopgezet per 30 juni.
Je hebt nu al het recht van opzegging als het bekend is dat de prijzen omhoog gaan, tijdens een lopend contract.

Ikzelf heb ziggo gebeld en die beeindigen het contract per 30 juni. NLE in laten gaan op de 28e bied nog een paar dagen overlap. Zelfs nummerbehoud geeft geen problemen die paar dagen te vroeg, aldus ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Overlap is in mijn geval niet mogelijk, want Telfort neem ik ook af over VDSL. Er kan maar één provider tegelijk actief zijn op de lijn lijkt mij :P

Ik heb gisteren contact gehad met Telfort en vanaf 1 juni kan ik opzeggen en dan is het per 1 juli afgelopen.

Zit dus even in dubio wat ik moet doen, zou het niet werken om het abonnement nu alvast af te sluiten? Dan heb ik voor 7 juni m'n aanvraag gedaan en gaat op 1 of 2 juli m'n abonnement in.

Ik zal NLE eens vragen of er een prijsverhoging aan zit te komen en het verhaal dan uitleggen...

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:20:
Ach, dat loopt wel los denk ik. Dat zeggen ze ook altijd bij die musicals: koop nu uw kaarten want straks kan het niet meer. En dan na een paar weken: wegens overweldigend succes zijn de voorstellingen verlengd tot... en dat dan nog 3 keer.

Vergeet niet dat providers opereren in een verzadigde markt. Iedereen heeft al een internet aansluiting, de markt is al verdeeld. Nu willen bedrijven altijd alleen maar groeien, dat moet ook wel want anders worden ze opgegeten, en de enige manier om te groeien is om klanten van de concurrent weg te snoepen. Dan wordt jij sterker en de concurrent zwakker. Dat is ook de reden waarom nieuwe klanten altijd meer waard zijn dan bestaande klanten, die laatsten zijn er al en lopen niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
ThinkPadd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:38:
Overlap is in mijn geval niet mogelijk, want Telfort neem ik ook af over VDSL. Er kan maar één provider tegelijk actief zijn op de lijn lijkt mij :P

Ik heb gisteren contact gehad met Telfort en vanaf 1 juni kan ik opzeggen en dan is het per 1 juli afgelopen.

Zit dus even in dubio wat ik moet doen, zou het niet werken om het abonnement nu alvast af te sluiten? Dan heb ik voor 7 juni m'n aanvraag gedaan en gaat op 1 of 2 juli m'n abonnement in.

Ik zal NLE eens vragen of er een prijsverhoging aan zit te komen en het verhaal dan uitleggen...
ze kunnen je niet verplichten pas per 1 juni op te zeggen. Je hebt minimaal 1 maand opzegtermijn, maar dat zegt niets over als je het langer wilt laten lopen.

Maak gewoon gebruik van de overstapservice van NLE! Dan regelen hun die opzegging voor je. Stel je als ingangsdatum gewoon 1 juli in. Mocht telfort dan vragen hebben, dan kunnen ze je altijd nog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Als ik op 1 juni laat weten dat ik wil opzeggen dan heb ik toch die maand opzegtermijn ;) 1 juli gaat de prijsverhoging in.

Ik heb Telfort gevraagd of ik kon overstappen of echt moest opzeggen. Ze gaven aan dat overstappen waarschijnlijk geblokkeerd zou worden door het systeem. Maar ik kan het wel gewoon proberen inderdaad, dan zien we het vanzelf wel.

Iemand recent nog een cashback kunnen bemachtigen? Ik lees hier dat het bij @Joosie200 niet lukte via CashbackXL (de site die ik meestal ook gebruik).

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2017 13:44 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]