[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.987 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet helemaal bij. Onrustige dagen achter de rug. Ik haalde wat door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eppo © schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:55:
@Joosie200 Dat van cashbackxl ligt dus niet aan mij. Bij mij was hij ook al afgewezen...
CashbackXL dus ook? Hmm, ik vroeg mij al af of ik de verkeerde cashback site gekozen had. Maar dan neig ik te denken dat er iets niet goed zit tussen de affiliatie van NLE met tig cashbacksites. Ik heb zowel CashbackXL als CashbackTotaal.nl meerdere keren succesvol ingezet bij overstappen voor tig verzekeringen, energie, internetabonnement ed. Nooit is er een afgekeurd ivm spookaanmelding. Maar het punt is dat ik van het kastje (cashback site) naar de muur (NLE) wordt verwezen.

Kreeg jij dezelfde melding te horen toen je vroeg waarom hij afgekeurd was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 20:47
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:35:
[...]

Dus wat heeft het dan voor zin om op breedbandwinkel te kijken als je niet ziet wat de Nlex je kan leveren of via welk kastje je je verbinding gaat krijgen? We zitten in het Nlex topic, niet het KPN of Ziggo topic.
Het was alleen maar om te kijken wat de afstanden zijn naar een wijkkast, aangezien dat de enige site is die dat een beetje duidelijk laat zien en wat je aan snelheid kan verwachten op jeadres. Ik heb het nooit over abonnementen gehad. NLE en alle andere providers gebruiken het KPN netwerk, dus de snelheden van vrijwel alle providers zijn gelijk. Dat niet alle providers ertussen staan maakt niks uit. KPN levert exact dezelfde apparatuur als NLE.

Eppo z'n vraag was waarom zijn snelheden zo laag liggen. Er zit een straatkast tussen, dus het sou kunnen dat die kast niet actief is en dus op de centrale aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei tegen @Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:34:
Ik ben niet helemaal bij. Onrustige dagen achter de rug. Ik haalde wat door elkaar.
Ik had het verkeerd gelezen/begrepen. Kwam er later pas achter wat je met die link bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
Sinds vandaag ook NLEx. Installatie was een kwestie van alles aansluiten en geduld hebben. Upload zit hier ook op 30, niet slecht. Enige aparte is dat volgens Mijn NLE de verbinding nog niet actief is. Tv kwaliteit valt ietswat tegen maar voor die 30 euro ben ik vooralsnog zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
C-BAS33 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:24:
Sinds vandaag ook NLEx. Installatie was een kwestie van alles aansluiten en geduld hebben. Upload zit hier ook op 30, niet slecht. Enige aparte is dat volgens Mijn NLE de verbinding nog niet actief is. Tv kwaliteit valt ietswat tegen maar voor die 30 euro ben ik vooralsnog zeer tevreden!
Kijk je wel in HD?

Vanaf kanaal 701 zijn de tv zenders veel scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:59
TV ontvanger staat standaard op 720. Even op 1080I zetten en uiteraard de HD kanalen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
krakendmodem schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:29:
[...]
Kijk je wel in HD?

|:( _/-\o_ daar lag het aan. Ziet er in HD uitstekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens NLE komt de lage snelheid door een 'bridged tap' en dat kan ik best wel geloven gezien mijn aansluiting. Voor NLE heb ik wat afbeeldingen gemaakt, maar misschien zegt het hier iemand ook iets.

Mijn woning bestond uit verschillende appartementen. Deze zijn samengevoegd tot 1 woning en alles na de meterkast is gestript. De verkoper heeft de KPN kabels allemaal in de meterkast geplaatst, dus op dit moment heb ik 4 telefoonlijnen liggen (ik had er 3 verwacht).

Dit is de aansluiting dit bij mij zit:
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/188e9cf8-afcf-4111-9f4f-868019d20d0f.jpg

Zo komt het vanuit de KPN binnen. Het plastic dat er omheen zit, zat er al omheen. Gezien de oudheid verwacht ik ook dat dit is gedaan bij de aanleg van de kabel.
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/73bf14cd-e416-4d46-9e49-df823570cbb4.jpg

Dit kastje zat er aan. Hierop heb ik het modem eerst aangesloten, maar daar kreeg ik geen signaal op (of het duurt vrij lang voordat het modem het signaal kan vinden. Hij heeft er 2 uur aangehangen en toen had hij nog geen internet verbinding). Dit is dus 1 van de kabels die naar beneden hangt uit de blauwe kabel.
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/b68937ac-d71f-4f48-ba0b-4eab93bd0512.jpg

Aan de andere kabel zat niks. Hieraan heb ik het kastje gemonteerd van het modem en daar kreeg ik wel internet signaal op. Hetzij niet de maximale snelheid, maar krijg er wel verbinding mee.
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/8fb289bc-08f6-44bf-8811-9ca941bbd16a.jpg

Het liefst zou ik ook gewoon de blauwe kabel aanpassen naar 1 telefoonlijn (die andere kabels heb ik toch nergens voor nodig), maar die blijkt dus van KPN te zijn. Omdat die voor het 'ISRA' punt zit (waar de blauwe kabel overgaat naar de verschillende kabels noem ik, bij gebrek aan een echt ISRA punt, even ISRA), leek het mij verstandig om daar maar niet aan te zitten en gewoon een van de andere kabels te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik zou NLE gaan bellen en vragen om een monteur die dit in orde maakt. Zo blijf je bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ik wacht even het antwoord van NLE af op het forum en kijken wat daar uitkomt. Anders is het gewoon een monteur laten komen en er naar laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
Hier moet echt een KPN Infra monteur bij komen die de actieve adres in de blauwe kabel netjes afwerkt op een KPN ISRA punt. De andere aders staan blijkbaar nog wel in Kanvas als aparte adressen. In jouw geval lijkt het erop dat het signaal op 2 aders van een ander adres is gezet. Dat maakt hier dan niet zoveel uit omdat ze toch allemaal bij jouw woning horen tegenwoordig, maar dat hoort niet zo. Bovendien is dit niet de mooiste oplossing en dan druk ik me nog voorzichtig uit...

Die KPN monteur kan echter alleen maar door NLE worden aangevraagd dus daar blijf je van afhankelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
krakendmodem schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:29:
[...]
Kijk je wel in HD?

Ik dacht dat inmiddels alle klanten van KPN (en derden zoals Telfort,XS4all of NLE die inkoopt bij KPN) wel over zouden zijn naar laatste firmware zodat HD op 1 zit e.d., maar dat is blijkbaar nog niet zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 15:58
Afgelopen zaterdag de box gekregen met mijn Alles-in-1-pakket. Activatiedatum is 5 mei, maar gisteravond toch even tijd gevonden om alles alvast te installeren. Blijkt dat het alles het al doet!

Alleen de TV deed het niet, totdat ik rond 22:00 ook nog een e-mail kreeg met de gegevens om ook deze te activeren.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Had gisteren een reactie gekregen dat de technische dienst mee ging kijken en vandaag werdt ik al gebeld door KPN omtrent het traag internet. Vrijdag komen ze langs en dan gaan we het zien of we de 100mbit gaan aantikken. Tot nu toe kudos voor het snel reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Ik dacht dat inmiddels alle klanten van KPN (en derden zoals Telfort,XS4all of NLE die inkoopt bij KPN) wel over zouden zijn naar laatste firmware zodat HD op 1 zit e.d., maar dat is blijkbaar nog niet zo.
Ten eerste zijn het alleen KPN klanten voor wie dat gaat gebeuren, en ten tweede zijn het nog maar enkele tienduizenden klanten. Dat wordt nauwlettend gemonitord en uitgebreid waar het kan. Dat loopt nu al een maand of 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Barre73 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Ten eerste zijn het alleen KPN klanten voor wie dat gaat gebeuren, en ten tweede zijn het nog maar enkele tienduizenden klanten. Dat wordt nauwlettend gemonitord en uitgebreid waar het kan. Dat loopt nu al een maand of 3.
Bij Telfort toch ook? Zie: www.telfort.nl/hdop1

Maar dat hele HD op 1 gebeuren zijn ze nu bij KPN toch ook al tijden mee bezig? Vraag me af waarom ze dat niet wat sneller kunnen uitrollen.. of gaan ze tegen bandbreedte problemen aanlopen als opeens iedereen naar de HD kanalen gaat kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11

vr6-only

Blub Blub

Prolution schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Bij Telfort toch ook? Zie: www.telfort.nl/hdop1

Maar dat hele HD op 1 gebeuren zijn ze nu bij KPN toch ook al tijden mee bezig? Vraag me af waarom ze dat niet wat sneller kunnen uitrollen.. of gaan ze tegen bandbreedte problemen aanlopen als opeens iedereen naar de HD kanalen gaat kijken ;)
Probleem is eerder dat de bandbreedte in de woning niet toereikend is, door verschillende oorzaken:
- Er komt niet genoeg Mb binnen op de lijn;
- Gebruik van Devolo's die problemen geven (reëel issue).

Bandbreedte in het core netwerk is geen issue. Er is meer dan genoeg capaciteit.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Probleem is eerder dat de bandbreedte in de woning niet toereikend is, door verschillende oorzaken:
- Er komt niet genoeg Mb binnen op de lijn;
- Gebruik van Devolo's die problemen geven (reëel issue).

Bandbreedte in het core netwerk is geen issue. Er is meer dan genoeg capaciteit.
Dat laatste is niet echt waar helaas. Er zijn vele plaatsen waar de verbindingen tussen de centrales vol beginnen te lopen. Vergeet niet dat alles over het core netwerk gaat. Ook zakelijk, fiber to the site etc.
En daarnaast zit de uitdaging ook in de unicast streams. Zodra klanten pauzeren en verder kijken is een unicast geworden. Uitzending/begin gemist is unicast. Opnames kijken is unicast. En als HD op 1 zit worden al die unicast streams ook allemaal HD streams (nu vaak nog SD).
Dat geeft een load van vele Gbit/s op de verbindingen. Van Dslam naar woning gaat wel. Maar de andere kant op (core netwerk) is echt wel iets dat momenteel heel nauwlettend gemonitord wordt bij de eerste 40.000 woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Dat laatste is niet echt waar helaas. Er zijn vele plaatsen waar de verbindingen tussen de centrales vol beginnen te lopen. Vergeet niet dat alles over het core netwerk gaat. Ook zakelijk, fiber to the site etc.
En daarnaast zit de uitdaging ook in de unicast streams. Zodra klanten pauzeren en verder kijken is een unicast geworden. Uitzending/begin gemist is unicast. Opnames kijken is unicast. En als HD op 1 zit worden al die unicast streams ook allemaal HD streams (nu vaak nog SD).
Dat geeft een load van vele Gbit/s op de verbindingen. Van Dslam naar woning gaat wel. Maar de andere kant op (core netwerk) is echt wel iets dat momenteel heel nauwlettend gemonitord wordt bij de eerste 40.000 woningen.
Ik had het anders moeten verwoorden. Met "capaciteit" op het core netwerk doelde ik meer op het feit dat het uit glasvezel bestaat en deze gemakkelijk uitgebreid kan worden. Je afstand tot aan de straatkast etc. verhaal is lastiger te takelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:12:
[...]

Ik had het anders moeten verwoorden. Met "capaciteit" op het core netwerk doelde ik meer op het feit dat het uit glasvezel bestaat en deze gemakkelijk uitgebreid kan worden. Je afstand tot aan de straatkast etc. verhaal is lastiger te takelen.
Dat uitbreidingsverhaal dacht ik dus ook altijd. Tot ik van nabij te maken kreeg met die afdeling. Op veel plaatsen liggen oude buizen met oude glasvezels die niet meer bij te blazen zijn waardoor er ook daar problemen met capaciteit ontstaan. En dan heb je het over kilometers lange routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:21:
[...]

Dan zit je op de centrale zelf. Dat betekent dus inderdaad maximaal 10 Mbit upload. Bij bonding het dubbele maar bonding wordt niet ingezet door NLE.
Dus 50/10 is voor jou de max.
Ik zat eens terug te kijken nar de vorige check die gedaan had en ik zie wel dat er iets gebeurd is. Distributepunt is veranderd:

Distributiepunt(en)
MDF

Internet Snelheid
Koper/DSL
12 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Is nog steeds dezelfde centrale alleen is die max 12Mbit wel vreemd (ervan uitgaande dat 50 eerst mogelijk was via VDSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:55:
[...]

Dat uitbreidingsverhaal dacht ik dus ook altijd. Tot ik van nabij te maken kreeg met die afdeling. Op veel plaatsen liggen oude buizen met oude glasvezels die niet meer bij te blazen zijn waardoor er ook daar problemen met capaciteit ontstaan. En dan heb je het over kilometers lange routes.
Zou dat ook een reden kunnen zijn dat er momenteel minder VVDSL wordt uitgerold? Misschien een simpele gedachte, maar is het uitbreiden van de huidige glasvezel niet mogelijk?

Hoeveel capaciteit heeft een glasverbinding naar een distributiepunt eigenlijk? Wij hebben enkele jaren al eens een probleempje gehad dat we maximaal 5Mbit binnenkrijgen op alle DSL aansluitingen in dit dorp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:11:
Is nog steeds dezelfde centrale alleen is die max 12Mbit wel vreemd (ervan uitgaande dat 50 eerst mogelijk was via VDSL)
Hier is nog nooit 50mbit mogelijk geweest. Altijd 9 tot 12mbit de laatste zes jaar. Ze zouden een upgrade doen tot 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:17:
[...]

Zou dat ook een reden kunnen zijn dat er momenteel minder VVDSL wordt uitgerold? Misschien een simpele gedachte, maar is het uitbreiden van de huidige glasvezel niet mogelijk?

Hoeveel capaciteit heeft een glasverbinding naar een distributiepunt eigenlijk? Wij hebben enkele jaren al eens een probleempje gehad dat we maximaal 5Mbit binnenkrijgen op alle DSL aansluitingen in dit dorp :P
Ik ga niet in op de VDSL uitrol als je het niet erg vindt. Bedrijfsgevoelige informatie etc...

Uitbreiden van glasvezel kan op veel manieren. Maar wat ik aangaf zijn routes waar ooit een buis of meer buizen zijn gelegd en daarin minibuizen met glasvezelkabels. Als de vezels in die buizen allemaal in gebruik zijn dan pak je normaal een lege minibuis en blaas je een nieuwe 96 voudige of 192 voudige glaskabel.
Maar als alle buizen vol zijn kan je niet bijblazen. De bestaande oude 12vezelige kabels eruit trekken en nieuwe 96vezelige inblazen is heel soms mogelijk maar meestal niet. Dan blijft dus alleen graven en bijleggen over. Dat zijn heel veel dure kilometers om te graven en te leggen. Als er al ruimte en mogelijkheden zijn voor graven....

Capaciteit naar een distributiepunt is heel verschillend en hangt ook af van jet netwerk erachter. Maar uiteraard wel meerdere gigabits als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Laatst online: 21-09 20:30
Bij ons thuis zijn we aan het kijken of het niet wat goedkoper kan.
Momenteel betalen we bij Ziggo +- €60 p/m voor een pakket dat niet meer bestaat :P .
Ons pakket is grofweg te vergelijken met het "complete" alles-in-1 pakket van ziggo excl. Mediabox.
We hebben 150/15, wat we overigens ook daadwerkelijk halen.
Aangezien wij onze stroom ook van NLE hebben zijn wij op de hoogte gekomen van dit aantrekkelijke aanbod.

Volgens de (handige) tool op hun website zouden wij in aanmerking komen voor 100 Mbits up, 10 Mbits down voor slechts 29,95 per maand. Incl. vaste lijn à €0,00 p/m.

Nou heb ik met: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
het volgende aan informatie tevoorschijn weten te halen:
Internet Info

Als ik het goed begrijp hebben wij dan geen glasvezel maar DSL(koper).

Er zijn een aantal punten die voor mij onduidelijk zijn:
-Op de eerste paar pagina's van dit topic staat iets over verschil in prijzen tussen glasvezel en DSL o.i.d., dat doet mij afvragen of de aangegeven 29,95 p/m wel klopt.
-Zal de geadverteerde 100/10 gehaald worden?
-Wij zijn verknocht aan formule 1 en max kan natuurlijk niet zonder onze support. Heeft een van jullie ervaring met NLE icm Ziggo Sport Totaal?
-Momenteel staat onze Ziggo-modem in de zogenaamde bridge-modus omdat wij onze eigen router (Asus RT-N66U) hebben, is dit icm NLE ook mogelijk?
-Ziggo gebruikt COAX en NLE UTP?
-NLE lijkt alles slechts tot 1 jaar te bekijken, hoe zit het daarna.
-TV over internet?
-TV 720p of 1080p?
-Eigen DNS, wil in de toekomst mogelijk Pi-Hole opzetten

(Eigenlijk wel een enorme waslijst en een beetje veel gevraagd O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cranzai schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:04:
Bij ons thuis zijn we aan het kijken of het niet wat goedkoper kan.
Momenteel betalen we bij Ziggo +- €60 p/m voor een pakket dat niet meer bestaat :P .
Ons pakket is grofweg te vergelijken met het "complete" alles-in-1 pakket van ziggo excl. Mediabox.
We hebben 150/15, wat we overigens ook daadwerkelijk halen.
Aangezien wij onze stroom ook van NLE hebben zijn wij op de hoogte gekomen van dit aantrekkelijke aanbod.

Volgens de (handige) tool op hun website zouden wij in aanmerking komen voor 100 Mbits up, 10 Mbits down voor slechts 29,95 per maand. Incl. vaste lijn à €0,00 p/m.

Nou heb ik met: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
het volgende aan informatie tevoorschijn weten te halen:
[afbeelding]

Als ik het goed begrijp hebben wij dan geen glasvezel maar DSL(koper).

Er zijn een aantal punten die voor mij onduidelijk zijn:
-Op de eerste paar pagina's van dit topic staat iets over verschil in prijzen tussen glasvezel en DSL o.i.d., dat doet mij afvragen of de aangegeven 29,95 p/m wel klopt.
-Zal de geadverteerde 100/10 gehaald worden?
-Wij zijn verknocht aan formule 1 en max kan natuurlijk niet zonder onze support. Heeft een van jullie ervaring met NLE icm Ziggo Sport Totaal?
-Momenteel staat onze Ziggo-modem in de zogenaamde bridge-modus omdat wij onze eigen router (Asus RT-N66U) hebben, is dit icm NLE ook mogelijk?
-Ziggo gebruikt COAX en NLE UTP?
-NLE lijkt alles slechts tot 1 jaar te bekijken, hoe zit het daarna.
-TV over internet?
-TV 720p of 1080p?
-Eigen DNS, wil in de toekomst mogelijk Pi-Hole opzetten

29,95 klopt (maar als je wat opties erbij neemt stijgt het wel uiteraard. Opnemen of een tweede decoder etc...). Die prijs kan juist alleen bij DSL. Glasvezel bij NLE is net zo duur als bij anderen.

Ja. 108 is mogelijk. Geeft je een upload van zelfs 30 waarschijnlijk.

Nee, geen ervaring mee. Volgens mij kan formule 1 niet. Maar weet ik niet zeker.

De Asus gebruiken zou moeten lukken maar vergt wat technische kennis of hulp van hier als ik me niet vergis. De geleverde Experiabox V10 is echter wel erg goed.

Klopt. Alles gaat vanaf het modem met UTP.

Dat weet nog niemand omdat ze pas een paar maanden actief zijn.

Tv via IP. Dus soort van internet. Tv bandbreedte gaat van die 108 af. Circa 8 Mbit per TV die aanstaat.

1080

DNS heb ik geen verstand van. Mag iemand anders beantwoorden :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2017 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53
Barre73 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:15:
29,95 klopt (maar als je wat opties erbij neemt stijgt het wel uiteraard. Opnemen of een tweede decoder etc...dat kan juist alleen bij DSL. Glasvezel bij NLE is net zo duur als bij anderen.
Bedoel je dat opnemen en een 2e decoder bij NLE niet bij glasvezel kan? Dat kon ik we aanvinken in het (test) bestelproces. Test, want ik kan nog niet over, jaarcontract bij huidige aanbieder loopt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
musicfreak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Bedoel je dat opnemen en een 2e decoder bij NLE niet bij glasvezel kan? Dat kon ik we aanvinken in het (test) bestelproces. Test, want ik kan nog niet over, jaarcontract bij huidige aanbieder loopt nog.
Nee, dat bedoelde ik zeker niet. Er miste wat in die zin. Ik heb em aangepast voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Ah, helder, dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
De man van de KPN is langs geweest. Heeft inderdaad wat aangepast in de wijkkast en ik haal nu mijn volle snelheid. Heb trouwens ook de TV (tijdelijk) draadloos aan de praat gekregen met de tips uit dit topic, dus ik ben weer helemaal blij

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6272767536.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:15:
[...]

29,95 klopt (maar als je wat opties erbij neemt stijgt het wel uiteraard. Opnemen of een tweede decoder etc...). Die prijs kan juist alleen bij DSL. Glasvezel bij NLE is net zo duur als bij anderen.

Ja. 108 is mogelijk. Geeft je een upload van zelfs 30 waarschijnlijk.

Nee, geen ervaring mee. Volgens mij kan formule 1 niet. Maar weet ik niet zeker.

De Asus gebruiken zou moeten lukken maar vergt wat technische kennis of hulp van hier als ik me niet vergis. De geleverde Experiabox V10 is echter wel erg goed.

Klopt. Alles gaat vanaf het modem met UTP.

Dat weet nog niemand omdat ze pas een paar maanden actief zijn.

Tv via IP. Dus soort van internet. Tv bandbreedte gaat van die 108 af. Circa 8 Mbit per TV die aanstaat.

1080

DNS heb ik geen verstand van. Mag iemand anders beantwoorden :-)
Eigen dns instellen is ook mogelijk ;). Er kan in de v10 een eigen dns server ingesteld worden. Alleen een primaire, de secundaire kan helaas niet aangepast worden en wijst naar de KPN dns servers.

En die Ziggo sport totaal kan ook bij NLE worden afgenomen. Kost alleen wel weer extra natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 05-05-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Eigen dns instellen is ook mogelijk ;). Er kan in de v10 een eigen dns server ingesteld worden. Alleen een primaire, de secundaire kan helaas niet aangepast worden en wijst naar de KPN dns servers.

En die Ziggo sport totaal kan ook bij NLE worden afgenomen. Kost alleen wel weer extra natuurlijk
Ik zie het nu ook. Ziggo Sport Totaal voor 15,50 extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 17:43
Cranzai schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:04:

Het "echte" afsluiten (knopje omzetten in wijkast) van Ziggo kan wel aantal maanden of jaren duren ;)

Dus zou niet direct ziggo sport totaal afsluiten bij NLE. Nederland 1,2,3, zijn via COAX gratis te bekijken in HD en tot mijn verbazing werkte Ziggo Sport ook nog steeds :P ondanks dat ik officieel geen Ziggo meer heb. _/-\o_

Zit nog wel een ziggo kaartje in TV van 5 jaar oud waar allang geen abbo meer opzit.

Ik doe nu elk race weekend even coax kabeltje in muur en TV en elke keer fingers crossed dat ze het knopje in de wijkkast nog niet hebben omgezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Laatst online: 21-09 20:30
Maxmannl schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Het "echte" afsluiten (knopje omzetten in wijkast) van Ziggo kan wel aantal maanden of jaren duren ;)

Dus zou niet direct ziggo sport totaal afsluiten bij NLE. Nederland 1,2,3, zijn via COAX gratis te bekijken in HD en tot mijn verbazing werkte Ziggo Sport ook nog steeds :P ondanks dat ik officieel geen Ziggo meer heb. _/-\o_

Zit nog wel een ziggo kaartje in TV van 5 jaar oud waar allang geen abbo meer opzit.

Ik doe nu elk race weekend even coax kabeltje in muur en TV en elke keer fingers crossed dat ze het knopje in de wijkkast nog niet hebben omgezet. :P
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat dit niet helemaal de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
Cranzai schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:48:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat dit niet helemaal de bedoeling is.
Of juist wel anders hadden ze de zender wel gecodeerd toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coaxje aansluiten en kijken of het werkt. Werkt het is het mooi meegenomen, werkt het niet jammer. Het is niet jouw probleem als Ziggo niet consequenter de knoppen omdraait. En dit is al jaren en jaren het geval. Ik ga binnenkort verhuizen maar kijk wel eerst of er nog signaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ''een vriend van mij'' staat er 4 jaar na het stopzetten van het abonnement nog steeds signaal over de coax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Dat hoop ik stiekem ook een beetje. Want gedoe met een los decoderkastje heb ik ietsje minder zin in. Voordat ik Ziggo had en nog ADSL had zat er ook gewoon signaal op de coax. Ik vermoed dat dat ook blijft nu ik Ziggo-af-word.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Eppo © schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:10:
De man van de KPN is langs geweest. Heeft inderdaad wat aangepast in de wijkkast en ik haal nu mijn volle snelheid. Heb trouwens ook de TV (tijdelijk) draadloos aan de praat gekregen met de tips uit dit topic, dus ik ben weer helemaal blij

[afbeelding]
Hoe heb je contact gelegd? Ik train ook in op 30mbit zie ik net. Dus wil ook even een berichtje achterlaten. Ben benieuwd wat het snelste opgepakt wordt. Dank! :)

Edit: Even via FB gedaan. Werd direct beantwoord. Heel fijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 06-05-2017 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@Oyster ik heb dat gedaan via het NLE forum (zie hier mijn topic: https://forum.nle.nl/inte...er-verwacht-opgelost-3759). Het is misschien niet de snelste manier, maar was voor mij wel het makkelijkste. Mogelijk als je naar het topic verwijst en gelijk alle info geeft (screenshot van het modem, foto's van het Isra punt en via een privé berichtje je adres/klantnummer), dat het allemaal wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Eppo © schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:41:
@Oyster ik heb dat gedaan via het NLE forum (zie hier mijn topic: https://forum.nle.nl/inte...er-verwacht-opgelost-3759). Het is misschien niet de snelste manier, maar was voor mij wel het makkelijkste. Mogelijk als je naar het topic verwijst en gelijk alle info geeft (screenshot van het modem, foto's van het Isra punt en via een privé berichtje je adres/klantnummer), dat het allemaal wat sneller gaat.
Dank! Ik heb het even via FB messenger gedaan. In 20 minuten van 'Hoi' naar 'We gaan ermee aan de slag, binnen een week hoor je van ons'. Uitstekende support wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2020
Hallo allen,

Ik zit ook te denken om over te stappen van het wat dure Ziggo naar Nle..scheelt toch zo'n 25 euro per maand!! Ben alleen wel benieuwd naar de beeldkwaliteit..is die net zo goed als bij Ziggo HD? Ik wil namelijk niet inleveren op beeldkwaliteit..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Boomje74 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:31:
Hallo allen,

Ik zit ook te denken om over te stappen van het wat dure Ziggo naar Nle..scheelt toch zo'n 25 euro per maand!! Ben alleen wel benieuwd naar de beeldkwaliteit..is die net zo goed als bij Ziggo HD? Ik wil namelijk niet inleveren op beeldkwaliteit..

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Als ik hier de reacties lees, is dat meer dan goed :)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ check daar je snelheid even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Alwaysleft dank voor je snelle reactie...snelheid had ik al gecheckt via deze link...dat wordt gewoon 100mb over de koperlijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Boomje74 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:39:
Alwaysleft dank voor je snelle reactie...snelheid had ik al gecheckt via deze link...dat wordt gewoon 100mb over de koperlijn..
Beeldkwaliteit is hetzelfde als bij KPN, gewoon goed :) . Zelfde ongeveer als Ziggo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Wel opletten dat je naar 701 en hoger zapt voor de commerciële zenders. 1 en hoger zijn de SD varianten. Tevens in de instellingen van je ontvanger bij Beeldscherminstellingen op 1080i zetten i.p.v. 720p.

[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 06-05-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Heeft de decoder geen 1080p? Want het verschil tussen 1080p en 1080i zie ik wel degelijk....had hiervoor een HUMAX op 1080i staan en nu de Horizon op 1080p en ik vind het beeld nu toch wel beter moet ik zeggen..

[ Voor 76% gewijzigd door Boomje74 op 06-05-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
En welk merk decoder krijg je eigenlijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Boomje74 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:28:
Heeft de decoder geen 1080p? Want het verschil tussen 1080p en 1080i zie ik wel degelijk....had hiervoor een HUMAX op 1080i staan en nu de Horizon op 1080p en ik vind het beeld nu toch wel beter moet ik zeggen..
Boomje74 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:33:
En welk merk decoder krijg je eigenlijk...?
Het is de arcadyan hmb2260 zoals KPN, Telfort en NLE ze je in bruikleen geven:
Afbeeldingslocatie: https://cms-images.s3.amazonaws.com/images/gOX4629UM6VHK2CxeqXwakeY.png

En ja, je kunt 1080p selecteren. Maar menig tv-zender is toch nog steeds max 1080i niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomje74
Hoi Joosie,

Dat weet ik eigenlijk niet...maar mij viel het verschil tussen 1080i en 1080p op de decoder wel op qua scherpte en kleur. Wel goed om te zien dat ook deze decoder ook op 1080p kan..het kan zijn dat de decoder het iets upscaled ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Arcadyan HMB2260

Edit: oeps. Deze pagina gemist :P

[ Voor 53% gewijzigd door krakendmodem op 06-05-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Als ik de postcodecheck doe op nle.nl , krijg ik error: Errors in the PQCC check
Is dit een tijdelijke storing, of is mijn adres niet bekend (nieuwbouwwijk, 5 jaar oud) ?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Doe eens een check op deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ en kijk wat het resultaat is. Als je daar geen fout krijgt, is het een storing bij NLE.

Soms komt het voor dat KPN een andere format voor postcodes gebruikt. Dit is veelal bij woningen met een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

vr6-only schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:28:
Doe eens een check op deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ en kijk wat het resultaat is. Als je daar geen fout krijgt, is het een storing bij NLE.

Soms komt het voor dat KPN een andere format voor postcodes gebruikt. Dit is veelal bij woningen met een toevoeging.
Was een KPN storing denk ik. Kreeg daar dezelfde foutmelding. Inmiddels opgelost :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

Korte vraag voor de mensen die een decoder hebben, kan je daar ook vanuithet menu Netflix kijken ?
Wij hebben geen smart tv /Chromecast maar vanuit de huidige KPN ontvanger kan er wel Netflix worden opgestart.
Ik gok het wel omdat het het zelfde kastje is.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Geckoo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:31:
Korte vraag voor de mensen die een decoder hebben, kan je daar ook vanuithet menu Netflix kijken ?
Wij hebben geen smart tv /Chromecast maar vanuit de huidige KPN ontvanger kan er wel Netflix worden opgestart.
Vanuit het menu geen idee, op zender 200 staat Netflix iig die je opstart met de rode knop op de afstandsbediening :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ja dus, Of je nou vanuit het menu of via kanaal 200 kiest. NLE heeft echt exact hetzelfde als KPN. Ze nemen dit "whitelabel"af zoals het officieel heet.

@Joosie200 Vanuit het menu kom je bij "MeerTV" en daar staat Netflix ook onder. Net als Youtube etc.. Via kanaal 200 is eigenlijk makkelijker maar kennen niet veel mensen merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
Dat werkt perfect, je klinkt op de menu knop en dan kun je netflix kiezen, werkt echt perfect!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:55

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Goh wat is dat toch ideaal zo'n Amino decoder... doet lekker alles op het eigen doosje en de eigen harde schijf...
Oh wacht... KPN en afgeleiden doen niets lokaal maar alles gecentraliseerd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
NLE krijgt binnenkort druk door overstappende Ziggo klanten:
nieuws: Ziggo verhoogt prijzen van veel abonnementen met 2,55 euro per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 11:48
Ik denk dat ik inderdaad maar eens ga overstappen. Had verwacht ik nog m'n contract tot december moest uitzitten, maar op deze manier hoeft dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja ik ben hier ook terecht gekomen.
Of 47,50 voor Ziggo of 29,95 voor NLE
Tja die 210,60 per jaar die ik uitspaar is niet niks.

Enige vraag die ik heb... Ik heb nu een CI+ kaartje in mijn TV zitten. HIerdoor kan ik gewoon de afstandbediening van mijn TV gebruiken.
Kan ik straks het kastje achter een deurtje zetten en ontvang hij dan nog signaal van de afstandbediening?
Of moet dat ding in het zicht staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Inderdaad. Helemaal nu iedereen door die prijsverhoging ook even niet meer vast zit aan de einde contractduur bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
zojuist overgestapt. liep al eerder te dubben omdat ik zoiezo nooit telefoneer en weinig tv kijk. nu voor 29,95 bij nle en nog sneller internet dan ik had. heb wel gekozen voor zelf installeren omdat mijn isra punt ontbreekt althans de koperen bundel komt wel binnen in de huiskamer maar is niet aangesloten op een wanddoos. moet nog ff uitzoeken welke kleuren ik moet gebruiken. dacht dat het blauw en rood was vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@zwerfkater zou je dan niet juist voor een monteur kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:05
tiguan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:01:
@zwerfkater zou je dan niet juist voor een monteur kiezen?
ja die was gratis maar alleen als er een isra punt was. heraansluiten kost vanaf 40 euro las ik op hun site doe ik liever zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
zwerfkater schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:03:
[...]

ja die was gratis maar alleen als er een isra punt was. heraansluiten kost vanaf 40 euro las ik op hun site doe ik liever zelf
Als er geen ISRA is moet 'officieel' KPN erbij komen om dat te fixen. Als je in de toekomst problemen krijgt, kan KPN gaan zeuren. Maar meestal valt dat we mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
zwerfkater schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:58:
[...]

zojuist overgestapt. liep al eerder te dubben omdat ik zoiezo nooit telefoneer en weinig tv kijk. nu voor 29,95 bij nle en nog sneller internet dan ik had. heb wel gekozen voor zelf installeren omdat mijn isra punt ontbreekt althans de koperen bundel komt wel binnen in de huiskamer maar is niet aangesloten op een wanddoos. moet nog ff uitzoeken welke kleuren ik moet gebruiken. dacht dat het blauw en rood was vroeger
Ik heb vorige week ook alles zelf geïnstalleerd en het zijn inderdaad alleen rood en de blauwe kabeltjes die uit de blauwe bundel komt. De oranje, witte kan je negeren.
Zie handleiding pagina 7, stap 3 en 4:
https://www.nle.nl/alles-...17M03D01_Onlineversie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54
En hier nog een overstapper van Ziggo naar NLE. Vanavond maar eens het formulier invullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Oneliners mbt. tot overstappen van en naar een andere provider voegen niks toe aan het topic en laat die dan ook achterwege. Een aantal berichten zijn verplaatst naar: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Weet iemand of het opzeggen door NLE ook goed gaat als ik nog een lopend contract hebt bij Ziggo, maar nu dankzij de prijsverhoging opzeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

pelt schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:40:
Weet iemand of het opzeggen door NLE ook goed gaat als ik nog een lopend contract hebt bij Ziggo, maar nu dankzij de prijsverhoging opzeg?
Waarom zou dat niet goed gaan? Immers hoef je nu ook niet per sé telefonisch of per schrijven op te zeggen.

Na het opzeggen krijg je ook tevens standaard een mailtje van Ziggo waarin zij verzoeken dat je ze op belt zodat alles nagelopen kan worden en ter voorkoming van fouten. Allemaal blabla.

[ Voor 21% gewijzigd door vr6-only op 08-05-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Hmm.... volgens de site van KPN haal ik 65 Mbit en bij NLE niet meer dan 32 Mbit als ik zou overstappen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PPjEKaV.png

In principe zou dat voldoende moeten zijn voor TV cq. Netflix, maar het houdt niet echt over! Biedt NLE geen bonded koper?

~Edit~
Ik lees nu op pagina 4 van dit topic (ja, dat is een eindje terug, ben mij aan het inlezen) dat alleen KPN (XS4all) bonded koper levert. Okay...

[ Voor 21% gewijzigd door barchettanl op 08-05-2017 16:17 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:09

Ryan1981

Je ne sais pas

barchettanl schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:51:
Hmm.... volgens de site van KPN haal ik 65 Mbit en bij NLE niet meer dan 32 Mbit als ik zou overstappen.

[afbeelding]

In principe zou dat voldoende moeten zijn voor TV cq. Netflix, maar het houdt niet echt over! Biedt NLE geen bonded koper?

~Edit~
Ik lees nu op pagina 4 van dit topic (ja, dat is een eindje terug, ben mij aan het inlezen) dat alleen KPN (XS4all) bonded koper levert. Okay...
Dat plaatje komt mij bekend voor! Laat dat nu de verwachte reële snelheid zien of de maximum snelheid. Heb je een link dan plak ik mijn resultaten hieronder.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LdGPVek.png

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 08-05-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ryan1981 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:59:
[...]

Dat plaatje komt mij bekend voor! Laat dat nu de verwachte reële snelheid zien of de maximum snelheid. Heb je een link dan plak ik mijn resultaten hieronder.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Die snelheden zijn de verwachte snelheden. Meestal komen die ook overeen in de praktijk. Heel af en toe kan het zijn dat de snelheden niet kloppen, maar dan is er vaak wat mis met bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
barchettanl schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:51:

[afbeelding]

Ik heb net vergeleken, en krijg bij KPN 100mbit, NLE 102mbit, en alleen XS4all biedt 160mbit
Bij geen van allen ben ik 'voordeliger' uit ( qua zenders / korting )

Tot een paar jaar geleden tevreden met DSL via KPN, maar qua prijs is het geen concurrentie met Ziggo helaas.
( als je als enige gebruiker aanwezig zou zijn, misschien wel, maar in ons gezin niet )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 17:26
Xavier schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Tja ik ben hier ook terecht gekomen.
Of 47,50 voor Ziggo of 29,95 voor NLE
Tja die 210,60 per jaar die ik uitspaar is niet niks.

Enige vraag die ik heb... Ik heb nu een CI+ kaartje in mijn TV zitten. HIerdoor kan ik gewoon de afstandbediening van mijn TV gebruiken.
Kan ik straks het kastje achter een deurtje zetten en ontvang hij dan nog signaal van de afstandbediening?
Of moet dat ding in het zicht staan?
je moet helaas de afstandsbediening va NLE gebruiken ( of een universele ), wel kan je de afstandsbediening zo programmeren dat je het volume en de on/standby knop van je tv kan gebruiken via de afstandsbediening van NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ook op het punt om over te stappen van Ziggo naar NLE. Het enige dat mij weerhoudt is dat de kans bestaat dat ik dit jaar ga verhuizen en de ervaringen die ik daarover gelezen heb niet positief zijn. Ik heb zelfs dingen gelezen in de trant van: contract is gebonden aan het adres en verhuizing is niet mogelijk. Volgens een medewerker van NLE die ik benaderd heb via Facebook zou verhuizen mogelijk en kosteloos zijn, maar ik hoop hier evt. nog extra input/ervaringen te ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 14:57

m24

rechtsbijstandsverzekering is altijd een goede investering.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 20:05
Ik heb gisteren Ziggo opgezegd en NLE genomen, nu vroeg ik mij alleen 2 dingen af.

1. Is Begin Gemist ook beschikbaar zoals bij KPN?
2. Kan je vanaf 3/4 juli ook een 3de ontvanger erbij nemen als de snelheid het toelaat? (dit kan namelijk binnenkort wel bij XS4ALL/KPN/Telfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:40:
Ik sta ook op het punt om over te stappen van Ziggo naar NLE. Het enige dat mij weerhoudt is dat de kans bestaat dat ik dit jaar ga verhuizen en de ervaringen die ik daarover gelezen heb niet positief zijn. Ik heb zelfs dingen gelezen in de trant van: contract is gebonden aan het adres en verhuizing is niet mogelijk. Volgens een medewerker van NLE die ik benaderd heb via Facebook zou verhuizen mogelijk en kosteloos zijn, maar ik hoop hier evt. nog extra input/ervaringen te ontdekken?
Los hiervan is het wel de vraag wat de snelheid gaat zijn op je nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m24 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:58:
rechtsbijstandsverzekering is altijd een goede investering.... :)
Heb ik, maar om nou meteen abonnementen af te sluiten met de intentie om er achteraf mijn rechtsbijstand op af te sturen lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:40:
Op de site van NLE staat duidelijk dat verhuizen kosteloos is.

Wel mooi om te lezen dat ze bij NLE inmiddels serieus bezig zijn om de meest klantvriendelijke provider te willen worden. De eerste resultaten zien er in ieder geval goed uit.

https://www.emerce.nl/ach...toenemen-nps-stijgt-45-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:09
Dat verhuizen kosteloos is kan ik bevestigen. Zoals met wel meer zaken wel zelf goed blijven opletten en dan gaat het nog niet precies zoals afgesproken, maar ja. Die maandelijkse lage kosten maken me mild merk ik 😏

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
itsmemax schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:04:
Ik heb gisteren Ziggo opgezegd en NLE genomen, nu vroeg ik mij alleen 2 dingen af.

1. Is Begin Gemist ook beschikbaar zoals bij KPN?
2. Kan je vanaf 3/4 juli ook een 3de ontvanger erbij nemen als de snelheid het toelaat? (dit kan namelijk binnenkort wel bij XS4ALL/KPN/Telfort)
1) Ja.
2) Mij niet bekend. BIj KPN kan het trouwens al. XS4All en Telfort volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om het standaard IP-adres van het modem te veranderen naar een zelf gekozen IP-adres? Ik meen dat alles van KPN (Telfort, KPN) op 192.168.2.254 staat.

Bij Telfort heb ik mijn Experia Box v8 kunnen omzetten naar een ander IP-adres, ik begrijp dat dat bij KPN niet gaat vanwege een aangepaste firmware.

't Is wat wikken en wegen... van DrayTek zou ondertussen ook wel eens een bridging VDSL-modem met bonding uit kunnen komen, de FritzBoxen lijken ook wat minder stabiel te zijn (mijn tweedehands gekochte 7360 v2 is ondertussen ook gewoon kapot), dus als het niet hoeft koop ik liever zelf nu geen ander modem.

Mijn interne netwerk omnummeren is uiteraard een optie, maar ik gebruik deze serie als sinds 2000 toen-ie standaard meekwam met FREESCO. Sowieso, een router hoort op .1 en niet op .254 :)

Oh en de DHCP moet ook uit kunnen natuurlijk, dat gebeurt op een andere plek in het netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Beide kunnen met de V10 die je geleverd krijgt, DHCP uit en range veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
Toch wel een interessante optie dan.

[ Voor 90% gewijzigd door wian_gn op 10-05-2017 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
Net mijn overstapgesprek met Ziggo gehad. Jonge jonge, wat kunnen die NLE-bashen zeg. De volgende punten kwamen aan bod;

- NLE heeft geen klantenservice
- NLE kan je alleen bereiken via whatsapp of chat
- Monteurs zijn van KPN, dus je komt achteraan de rij te staan
- ADSL is slecht vergeleken met kabel

Op een gegeven moment zei ik, ik wil 't toch ff zelf ervaren als je 't niet erg vind. Vind Ziggo echt geen slechte provider, maar ze mogen weleens merken dat ze gewoon te duur aan 't worden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
tiguan schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:22:
Net mijn overstapgesprek met Ziggo gehad. Jonge jonge, wat kunnen die NLE-bashen zeg. De volgende punten kwamen aan bod;

Op een gegeven moment zei ik, ik wil 't toch ff zelf ervaren als je 't niet erg vind. Vind Ziggo echt geen slechte provider, maar ze mogen weleens merken dat ze gewoon te duur aan 't worden zijn.
Bij mij zeiden ze dat soort dingen ook, NLE had me zelfs een waarschuwingsmail voor deze praktijken van Ziggo gestuurd :+

Al met al pakken ze het niet zo sportief op bij Ziggo dat mensen vertrekken. Ze werken het echter wel zelf in de hand.

EDIT: Dat ADSL slecht is in vergelijking met de kabel hebben ze wel gelijk in, daarom is het goed dat ADSL niet veel meer gebruikt wordt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 11-05-2017 12:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:28

Bij mij hadden ze er nog één.
Ze hebben slechte wifi 8)7

Ook echt in die bewoording.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54

Hier ook hetzelfde verhaal, 15 minuten aan de lijn gehangen. Prutsers. Blij dat ik over ga naar NLE, en zeer benieuwd!

Ik werd ook al netjes door NLE gewaarschuwd dat Ziggo dit zou doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwaysleft

Sneu dat bashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoaHong

Dit was een van de redenen om ziggo te verlaten, onprofessionele klantenservice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:28
Ik heb nu een maand of 5 NLE. Ben zeer tevreden.
Uitzending gemist en begin gemist waren mijn enige bezwaren.
Was te ver verstopt in menu.

Dat is nu gewijzigd, zoals bij horizon.
In de "gids", maar dan wel beter, Want het menu werkt veel sneller.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem

Tja, als je allemaal klanten aan NLE kwijt raakt, dan maar negatief.

ADSL slecht... Hier liggen ADSL lijntjes die stukken stabieler zijn dan de Ziggo lijntjes. Ik hoor alleen maar klachten over dat kabel hier niet zo stabiel is..
Monteurs van KPN lijkt me juist een pluspunt, zo'n prutser van Guideon* hoef ik niet te hebben, niet al te beste ervaringen mee.

*Excuses voor eventuele mensen die ik nu beledig. Maar ik had iemand die de snelheid even ging testen op een oude tablet van 90 euro en geen kennis had van DSL. "De100Mbit haalt u niet, ziet u". No shit.

Ik laptopje eraan : kijk, 100/30Mb, mooi he. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Bij mij waren ze wel redelijk die overstapbehoud-salesbobo's. Ik zei dat ik liever een domme datapijp wil met een vriendelijke prijs dan al die toeters en bellen voor bijna 60-70 euro inmiddels die Ziggo biedt. Brachten ze ook niet echt iets tegenin.

Inspelen op de millenial die echt geen TV meer kijkt, kennen ze bij Ziggo totaal niet. Voorheen konden ze achterover leunen omdat ADSL de snelheden toch niet in de buurt van Ziggo kon krijgen. Met VDSL ligt kabel niet meer significant voor en dat gaan ze wel merken.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 11-05-2017 13:59 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online

Ziggo is een slecht verliezer. Blijkbaar verliezen ze nu zo hard klanten aan NLE dat ze het nodig vinden om het zo hard te moeten spelen. Zou je denken.

Vandaag kreeg ik ook van NLE onderstaand mailtje. Goed dat NLE je hiervoor waarschuwt zodat je niet wordt verrast.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/k9cmyc.png

[ Voor 15% gewijzigd door CR2032 op 11-05-2017 21:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]